Toon posts:

ATi Catalyst 4.10 topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 981 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

bij mij was omega 2.5.90 de oplossing.
dat stomme 4.10 werkt voor geen meter

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Ik denk nou dat zal wel weer zo horen met dat 4.10, dus ik reboot en ik kijk verwonderd op naar scherm:

[afbeelding]

Waa wtf? 8)7

Bij de installatie van 4.9 gaf hij me ook deze fout dus ik ben maar teruggegaan naar 4.8 :(

Laten we hopen dat er snel een verbeterde 4.11 komt........[/quote]

hee die ellende ken ik, een compleet vernaggelde icoon display in de quicktray...mmzzz keb 4.10 er ook weer af en nu is het normaal. vroeg me al af waar het vandaan kon komen !

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dat had ik ook ja die vage icoons + dat als ik beeldscherm menu aanvraag de pc opnieuw boot, en dat was met 4.9 ook al, echt heel wazig.
En met omega is er niks aan de hand }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-10-2004 19:39 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik hoop dat de mensen die hier in dit topic hun problemen met Catalyst 4.10 posten, dit ook doorgeven aan ATi zelf dmv dit formulier:

http://apps.ati.com/driverfeedback/index.asp

Vul dit alsjeblieft in mocht je dat nog niet gedaan hebben, want daar heeft iedereen uiteindelijk baat bij! :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-08 14:37

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Zijn er misschien nog meer mensen met het volgende probleem? Na het installeren van 4.10 kan ik geen enkel video-bestand meer afspelen, uitgezonderd .mov files met quicktime. Na 4.9 terug te hebben gezet werkt alles weer. Vreemd. Is hier misschien een oplossing voor?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:12:
Tot m'n verbazing staat er als je win2k selecteert nog steeds 4.9 als nieuwste versie in het menu. Betekent dit dat 4.10 niet onder win2k werkt (misschien vanwege dat .net control panel gebeuren)? Of zijn ze dit vergeten te updaten?
Om m'n eigen vraag nog maar even te beantwoorden; blijkbaar werkt 4.10 prima onder win2k. In de bestandsnaam staat ook wxp-w2k dus het zal wel vergeten zijn.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

CJ schreef op 18 oktober 2004 @ 20:46:
Ik hoop dat de mensen die hier in dit topic hun problemen met Catalyst 4.10 posten, dit ook doorgeven aan ATi zelf dmv dit formulier:

Vul dit alsjeblieft in mocht je dat nog niet gedaan hebben, want daar heeft iedereen uiteindelijk baat bij! :7
Whoops, ik ga het meteen even doen, thanks

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

ik heb geen prob's met de nieuwe driver zie mijn spec's. En heb ook geen twee executers in mijn taakbeheer draaien. Ik heb voor de rest alles op stock speeds maar kwa settings alles op maximum. Ik heb hier gewoon een vlekkeloos syteem draaien.
Had eerst vastlopers met CoD maar dat had te maken met oude drivers. Elke keer als ik update heb ik ook "geen" prob's met installatie.
Heb al spellen gespeeld met de nieuwe drivers 4.10 maar die spellen lopen nog soepeler dan voorheen met de oude drivers.
Aangezien veel mensen prob's hebben met de nieuwe drivers zou ik hier toch mijn positieve reactie willen posten dat het ook anders "kan".

Self reflection is the school of wisdom

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Vloeiender liep het bij mij ook, maar met de omega's ook.
En ongeveer evenveel 3dmark punten.
+- 800 punten meer dan 4.8 die ik hiervoor had.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

Verwijderd

CJ schreef op 18 oktober 2004 @ 20:46:

Gedaan, laten we hopen dat er snel een hotfix oid uitkomt.

Verwijderd

Ik heb 'm ook geinstalleerd, hiervoor had ik 4.9 draaien.

Resultaat voor 3D MArk 2005, met ATI AI functie op High of uit (nauwenlijks verschil), is dat bij de laatste versie in vergelijking met de 4.9 versie hij +/- 300 punten lager uit kwam. Op ongeveer 1250 punten. Met versie 4.9 kwam ik op een score van 1565 3dmarks. Een vlink verschil dus, en ik heb dus versie 4.9 weer geinstalleerd.

Systeem specs :
AMD XP 2400+ @2250Mhz
mobo Asrock k7s8xe
2x 256MB DDR PC3200
2x 40Gb Maxtor 7200rpm.
Club 3d Radeon 9600XT 128Mb
Creative SB live 5.1 digital

Verwijderd

Problemen met 4.10 lijken hoofdzakelijk op het Opengl vlak te liggen (ik lees Quake achtige engines en CoD)? Als je geen zin hebt om terug te gaan naar 4.9 dan zou je kunnen proberen om de Atiogl.dll file uit 4.9 (extracten met Winzip) te halen en deze in je Windows/system32 te deponeren (je overschrijft dan de 4.10 Atiogl.dll file met die van 4.9). Dit lijkt me de snelste manier.

Maar desalnietemin begrijp ik al dat gehannes van jullie niet met 4.9/4.10 etc. 8.07b roeleert namelijk de pan uit. :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 17:57:
Problemen met 4.10 lijken hoofdzakelijk op het Opengl vlak te liggen (ik lees Quake achtige engines en CoD)? Als je geen zin hebt om terug te gaan naar 4.9 dan zou je kunnen proberen om de Atiogl.dll file uit 4.9 (extracten met Winzip) te halen en deze in je Windows/system32 te deponeren (je overschrijft dan de 4.10 Atiogl.dll file met die van 4.9). Dit lijkt me de snelste manier.

Maar desalnietemin begrijp ik al dat gehannes van jullie niet met 4.9/4.10 etc. 8.07b roeleert namelijk de pan uit. :)
Alhoewel ik niet uitsluit dat de problemen met 4.10 ook deels te wijten zijn aan slecht verwijderde oude drivers.

Ben zelf ook erg tevreden over de 8.07 beta. Dit is als het goed is de beta van 4.11. De veranderingen van 4.9 naar 4.10 zitten er denk ik zeker in.

Dus iedereen die niet tevreden is met 4.10, probeer ns 8.07beta ! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Is het jullie ook opgevallen dat alle text in DOOM3 er beroerdt uit ziet?

alle menu's en de mail op de pda's is haast niet meer leesbaar met deze drivers.
zag er met 4.9 nog wel mooi uit.
en ik merk weinig aan die prestatie verbetering, is eerder slechter geworden.

Ik denk dat ik die beta eens ga proberen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:58:
Is het jullie ook opgevallen dat alle text in DOOM3 er beroerdt uit ziet?

alle menu's en de mail op de pda's is haast niet meer leesbaar met deze drivers.
zag er met 4.9 nog wel mooi uit.
en ik merk weinig aan die prestatie verbetering, is eerder slechter geworden.

Ik denk dat ik die beta eens ga proberen
Texture en mipmap staat dan op "performance". Probeer "quality" zou ik zeggen.

Verwijderd

volgens mij stonden ze op gebalanceert, any way.
de beta doet het nu wel goed

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op 19 oktober 2004 @ 12:10:
ik heb geen prob's met de nieuwe driver zie mijn spec's. En heb ook geen twee executers in mijn taakbeheer draaien. Ik heb voor de rest alles op stock speeds maar kwa settings alles op maximum. Ik heb hier gewoon een vlekkeloos syteem draaien.
Had eerst vastlopers met CoD maar dat had te maken met oude drivers. Elke keer als ik update heb ik ook "geen" prob's met installatie.
Heb al spellen gespeeld met de nieuwe drivers 4.10 maar die spellen lopen nog soepeler dan voorheen met de oude drivers.
Aangezien veel mensen prob's hebben met de nieuwe drivers zou ik hier toch mijn positieve reactie willen posten dat het ook anders "kan".
Das knap dat je geen exes in je taakbeheer hebt staan.....
Want wanneer ze moeten er nml wel staan anders doet je kaart niks....
CAT 4.10 met Control Panel > 2x ati2evxx.exe
CAT 4.10 met COntrol Centre > 2x CLI.exe
Je kunt er eventueel eentje uitzetten door de aanstruing van je 2de monitor uit te zetten maar staan moeite er wel anders heb jij een wonder systeem

COD loopt bij mij, net als trouwens de rest, verder ook als een zonnetje

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
alles werkt als een zonnetje op alle 3 mn pc's met ATI Catalyst 4.10 :D met CP (dus geen CCC) want dat gedoe zorgt wel voor vastlopers.. alleen op PC1 werkte die goed, alleen zoop et geheugen... wanneer windows net aan was gebruikte die nog maar 1-2 mb, maar na een uurtje in windows was het al snel 50-100MB :?... en ik merk dat in zo goed als alle spellen het sneller gaat dan eerst :D minder haperingen etc. alleen op PC2 moet ik hem op AGP 4x zetten, maar dat is met alle drivers zo, blijkt aan mn moederbord te liggen :( (die naaiers van ASUS leveren een 8x AGP bord dat AGP 8x helemaal niet aankan :() niet dat ik erg veel verschil merk in performance...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 14:48
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:56:
[...]

Das knap dat je geen exes in je taakbeheer hebt staan.....
Want wanneer ze moeten er nml wel staan anders doet je kaart niks....
CAT 4.10 met Control Panel > 2x ati2evxx.exe
CAT 4.10 met COntrol Centre > 2x CLI.exe
Je kunt er eventueel eentje uitzetten door de aanstruing van je 2de monitor uit te zetten maar staan moeite er wel anders heb jij een wonder systeem

COD loopt bij mij, net als trouwens de rest, verder ook als een zonnetje
Nee hoor, de twee ati2evxx.exe's hoeven niet in het taakbeheer te staan.
Ik disable ze altijd, vandaar.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
hoe kan je ze disablen dan? want ze staan niet bij services in msconfig of bij opstarten... hoe kan je ze helemaal disablen?

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BiG-GuY schreef op 20 oktober 2004 @ 14:16:
hoe kan je ze disablen dan? want ze staan niet bij services in msconfig of bij opstarten... hoe kan je ze helemaal disablen?
@ uitoveren/run : services.msc :)

Maar ehh..... mag dat zomaar dan ?? Niet dat het veel uitmaakt kwa RAM gebruik .... ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mark_vs
Ja, dat mag.

Die services zijn voor de hotkey-polling.
Er is toch niemand die dat gebruikt?

Verwijderd

De forums lezende lijkt het erop dat de problemen die een aantal hebben (freezers met Q3 achtige engines) zich voordoen tijdens online spelen met Punkbuster enabled. :/
Punkbuster uitzetten does the trick. Maar ja, da's geen echte oplossing natuurlijk. :/

Zou het komen doordat Punkbuster detecteert dat driver 4.10 vol zit met cheats? :+
Grapje natuurlijk, Ati doet zoiets niet. O-) :) ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 18:13 ]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:54
Skarloc schreef op 18 oktober 2004 @ 22:37:
Zijn er misschien nog meer mensen met het volgende probleem? Na het installeren van 4.10 kan ik geen enkel video-bestand meer afspelen, uitgezonderd .mov files met quicktime. Na 4.9 terug te hebben gezet werkt alles weer. Vreemd. Is hier misschien een oplossing voor?
Ik kreeg in Windows Media Player bij een aantal video's groene en gare kleuren, lag niet aan de codecs, maar dat heb ik verholpen door bij Extra > Opties... > Prestaties > Geavanceerd... "Video-mixing renderer gebruiken" uit te schakelen :)

Misschien helpt dit ook bij jou.. zoniet klooi één beetje met die vinkjes daar B)

Verwijderd

Ja daar is een oplossing voor heel makkelijk 4.9 weer installeren. Ik kreeg na het installeren een heleboel artifacts in Frag Ops. Omega driver geinstalleerd ( zelfde basis ) ook weer problemen. 4.9 er op en weg problemen.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:55:
Wat een onzin dat deze driver de grond in gestampt wordt ze draaien bij mij en een aantal vrienden van me perfect en ja iedereen maakt wel eens een foutje, de mensen van Ati zijn ook maar mensen.
Wat betreft de prestatie, je moet Ati A.I. aanzetten ik had inderdaad 4.2% meer met 3dmark 05 en battlefield vietnam. Ik ben uiterst tevreden over deze driver.
Wat is dat A.I ?
Ik heb er naar gezocht, maar kan zo ff niks vinden.

mijn systeem.

Verwijderd

mark_vs schreef op 20 oktober 2004 @ 14:33:
Ja, dat mag.

Die services zijn voor de hotkey-polling.
Er is toch niemand die dat gebruikt?
Ik gebruik juist wel de hotkey functie!
In Catalyst Control Panel van 4.8 kon ik CTRL+ALT+F1 (monitor) en CTRL+ALT+F2 (TV-out) toekennen, maar in Catalyst Control Center 4.9 niet meer! Ook CTRL+ALT+1 mag niet, dus nu gebruik ik CTRL+ALT+Q en CTRL+ALT+W

Ik zal eens kijken of ik dit ook bij ATI kan posten. dit valt blijkbaar helemaal buiten de context.

Weet iemand hoe je op een andere manier dan via hotkeys kunt omschakelen tussen monitor (1280x960@85Hz) naar TV-out (800x600@60Hz)? :?

(eventueel relevante info: Windows XP SP2, ATI Radeon 9500PRO/9700)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 11:17 . Reden: vraagje toegevoegd ]

Verwijderd

FF een vraagje, de X800 pro van mij loop in het spel Rome Total War steeds vast.
In het begin scherm heb ik een zwarte achtergrond, terwijl ik met mijn oude kaart (9600XT) een bewegende rode achtergrond had.
Tijdens de game stopt het spel vaak zomaar en gaat het terug naar windows.

Kan dit aan de drivers liggen, de kaart is van een vriend van me en hij had nooit problemen met de kaart.
Aan de hardware kan het niet liggen (denk ik) we hebben precies hetzelfde systeem :9

Verwijderd

Ik heb 30 punten gewonnen in 3dmark 2005 door de 4.10 drivers

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:20

Memendo

V4-power/Team BSD

De 4.10 drivers links laten liggen is het algemene advies geloof ik:
http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=274

Geeft goed aan dat er veel problemen mee zijn icm RTCW ET/CoD ed. Er wordt ook druk gediscucieerd in de diverse links of dit nu de "schuld" van Ati of PB is.

@ mark ik heb het toch alleen maar over 4.10

[ Voor 12% gewijzigd door Memendo op 28-10-2004 12:55 ]

• mark_vs
memendo schreef op 28 oktober 2004 @ 01:24:
De 4.10 drivers links laten liggen is het algemene advies geloof ik:
http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=274

Geeft goed aan dat er veel problemen mee zijn icm RTCW ET/CoD ed. Er wordt ook druk gediscucieerd in de diverse links of dit nu de "schuld" van Ati of PB is.
Nou, de 4.8 en beta 4.11 lopen niet vast.
De 4.10 wel, en de 4.9 vind ik ook niet jofel.
Ik speel overwegend CoD en heb Punkbuster aanstaan.

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Hallo

Ik heb de 4.10 ook geinstalleerd (volledige versie van 42 mb). Als ik boot geeft ie de volgende prompt:

CLI.exe - Application Error

The appli (...) intialize properly (0xc0000135)...bla bla bla , we kennen het allemaal wel.
Ik kan deze melding voorkomen door bij msconfig cli.exe uit te zetten, maar ik kan dus niet bij de control center en dat vind ik wel kwalitatief uitermate teleurstellend.
Tv-out enzo werkt wel en ook betere score op 3dmarks, maar heeft iemand een idee hoe dit komt?

Verdere info: ik heb deze driver direct over de orginele driver (van cd) geinstalleerd.
Bij opstarten heeft windows ook maar besloten om de folder C:\ATI\Support iedere keer te openen.

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 21:45
.net framework al geinstalleerd? :{

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 03-11-2004 23:35 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Dat was het. Bedankt

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:30

nwagenaar

God, root. What's the differen

mark_vs schreef op 28 oktober 2004 @ 01:34:
[...]

Nou, de 4.8 en beta 4.11 lopen niet vast.
De 4.10 wel, en de 4.9 vind ik ook niet jofel.
Ik speel overwegend CoD en heb Punkbuster aanstaan.
Hmpf. Als sinds de Catalyst 3.10 drivers zijn er enorme problemen geweest met Ati kaarten, OpenGL games, punkbuster en nForce (3?) chipsets. Deze combinatie zorgt ervoor dat de game voor enkele seconden gewoon blijft "hangen". En tijdens een heftig potje multiplay is dit niet gewenst ;)

Uiteindelijk blijkt het te liggen aan de combinatie van de nVidia nforce AGP/GART driver en Ati Catalyst driver (ik heb dit ergens in een help/readme gelezen van een game). Volgens dezelfde readme zou het verwijderen van de AGP/GART driver het probleem op moeten lossen (of je diende een nVidia Geforce kaart te kopen, lekkere oplossing dus 8)7 ).

In hoeverre dat dit inderdaad een ATI probleem is, dit laat ik even buiten beschouwing. Feit blijft wel dat dit probleem naar voren kwam bij de lancering van het nForce3 platform en/of de vernieuwde nForce drivers. Wat wel vaag is, dat sommige Catalyst edities dit probleem niet vertonen.

Om even ontopic te komen. Op het moment presteerd de beta van Catalyst 4.11 een stuk beter ten opzichte de officiele 4.10 op mijn X800 Pro. Ik wacht wel op de officiele 4.11 en sla deze gewoon over O-)

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 11:29
Ati heeft de 4.11 drivers gereleased ..maar voor daat ik hem ging proberen om te kijken of dit de prblemen met COD zou oplossen las ik dit bericht op gamingforum.com:
--------------------------------------------------------------------------------

The list of affected games is long. Call of Duty, America's Army, Battlefield 1942, Battlefield Vietnam, Enemy Territory, Far Cry, Joint Operations, MOH Pacific Assault, Quake 3 Arena, Rainbow Six 3, RTCW, Soldier of Fortune II, and Splinter Cell: Pandora Tomorrow.

In a usual scenario, the game will hang after half an hour of playing and up to now the only solution is to downgrade to earlier drivers. Catalyst 4.9 doesn’t have a problem with this.

ATI said that it is aware of the incompatibility and has already finished a beta driver that is fixing the problem. ATI is still testing it and will release the beta as soon as its ready enough. This bug will be fixed in Catalyst 4.12 - that will come in early to middle of December.

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1 2 Laatste