Wijzigingen Orange komen eraan!!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Barca schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:15:
Er is een ding wat ik nog niet helemaal begrijp.

Citaat van Orange site: http://www.orange.nl/oran...n/abonnement.php#voorraad
"De Sms Voorraad wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden"
Citaat van Davitos in "Wijzigingen Orange komen eraan!!"
De SMS bundels worden aangesloten naast een nieuw of bestaand Orange abonnement en hebben dezelfde einddatum als het mobiele abonnement

Waar slaat dat "minimaal 12 maanden" op? Ik heb mijn abo per vandaag omgezet. Stel dat ik in februari b.v. pas een SMS voorraad neem... dat geldt dan 12 maanden... :? :? :? :? :? :? Hoe moet ik dat in godsnaam zien? 8)
Barca schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:41:
Nee, helaas niet duidelijker. :)
Want, zoals ik in mijn voorbeeld aan gaf... wat gebeurd er als ik NU omzet... maar pas per b.v. maart een SMS bundel neem? :? Ik heb op dit moment nog GEEN SMS bundel genomen.
Iemand die me dit al uit kan leggen? :?

Edit: Ik bel zelf wel even om het te vragen.

Ok... helpdeskmedewerker zegt dus dat de opmerking:
"De Sms Voorraad wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden" onjuist is, omdat deze alleen geldt als je een 2 jarig contract hebt dat ook nog eens loopt tot minimaal het moment dat je de SMS bundel af sluit. Even voor de duidelijkheid een voorbeeld:
- Je hebt gisteren 1 jaar verlengd, dus tot 3 JAN 2005
- Je neemt GEEN SMS bundel
- Je neemt na X maanden pas een SMS voorraad. Opmerking op Orange site is dan raar: "De Sms Voorraad wordt aangegaan voor minimaal 12 maanden".
De SMS voorraad geldt gewoon tot 3 JAN 2005

Verder zei de medewerker dat iedereen binnen 24 uur een SMS bevestiging moet ontvangen van de wijziging. Ik had die dus niet gehad. :( Ze hebben hem nu wel gestuurd. En op het moment dat je de SMS krijgt... geldt voor de eerstkomende "roll-datum" al gelijk dat je het nieuwe tarief betaald. Zal mij benieuwen... :*)

Edit: Nu werkt 1244 bij mij helemaal niet meer! Er wordt gezegd dat ik een niet bestaand nummer in geef. :? Maar weer even bellen dan. :o

[ Voor 95% gewijzigd door Barca op 04-01-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Nitai schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:49:
[...]

hoe kom je hier nu weer bij....ze hebben het heel slim gedaan dit keer. Je mag je oude abo houden en gewoon onder die voorwaarden blijven. Of je mag kiezen voor de nieuwe abo met sms bundels...
maar als je naar die nieuwe abo overstapt, dan ga je automatisch akkoord met nieuwe voorwaarden die daaraan vast hangen. Dus je contract blijft nu gehandhaafd, tenzij je zelf wilt overstappen.
Maar in mijn contract staat dat ik binnen de huidige voorwaarden naar een lager maandbedrag kan.... en dat kan dus nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Mafketel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:57:
Maar in mijn contract staat dat ik binnen de huidige voorwaarden naar een lager maandbedrag kan.... en dat kan dus nu niet meer
Kan me niet voorstellen dat dat er zo in staat. Vooral dat "Binnen de huidige voorwaarden" staat volgens er volgens mij niet in.

Kan ook hier niks vinden:
http://www.orange.nl/orange/voorwaarden/prive/algemeen.php

Misschien dat jij een bron weet?

[ Voor 6% gewijzigd door Barca op 04-01-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Mafketel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:21:
Ik vraag mij trouwens af.........
Ik heb nu net een nieuw abonnement en die wil ik over een half jaar verlagen.
Als ik het goed begrijp kan dat niet meer onder de szelfde voorwaarden dus is mijn contract toch veranderd. Of zie ik dat verkeerd?

Als mijn contract eenzijdig is veranderd dan mag ik toch opzeggen.......
Hoezo kun je je ouder abo niet verlagen? Oude abo = oude voorwaarden = niet opzeggen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ok, nog een keer dan:
Mafketel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:57:
[...]

The Legend schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:48:
[...]

Hoezo kun je je ouder abo niet verlagen? Oude abo = oude voorwaarden = niet opzeggen.
Nee, zo werkt 't dus niet, want:
epoman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 01:28:
[...]

Kan idd niet. Je kunt het oude tariefplan alleen behouden wanneer je geen enkele actie onderneemt (stilzwijgend verlengen dus). Heb net de klantenservice over iets soortgelijks gebeld. Het is namelijk ook niet mogelijk om je huidige Free 30 te verlengen (met toestelkorting en nieuw contract etc), je bent dan verplicht over te stappen naar die nieuwe tarieven.
De oude contracten kunnen (of mogen, whatever) niet meer worden aangesloten. Dat betekent dus dat je niet kunt verlagen, niet kunt verlengen en niet kunt verhogen. De oude voorwaarden blijven van toepassing op je tariefplan, maar zodra je iets wilt wijzigen ben je verplicht over te stappen naar het nieuwe tariefplan (en de nieuwe voorwaarden dus). Wanneer je zo graag de oude voorwaarden wilt behouden, dan mag dat, maar dan moet je zelf ook niet iets anders willen ineens.

Wat is trouwens het grootste bezwaar van de nieuwe voorwaarden voor de mensen die niet willen overstappen?

[ Voor 89% gewijzigd door epoman op 04-01-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
epoman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:57:

Wat is trouwens het grootste bezwaar van de nieuwe voorwaarden voor de mensen die niet willen overstappen?
Mijn geval:
Ik heb eind Oktober (weizigingen per 1/11 gingen niet meer door) een 1-jarig free 40 abbo met studentenkorting afgesloten..

Als ik 6 maanden wacht, kan ik een telefoon uitzoeken.
Wanneer ik nu overstap, duurt dat 3 maanden langer.
Voor goedkoop SMS-en gebruik ik tot die tijd wel mijn wireless-circle kaartje... althans: voor de mensen die ik veel berichten stuur.
Een paar berichten/maand tikt toch niet aan, 120-150 wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Nitai schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:15:
OneUp, nee de verlenging geldt niet voor 2-jarige abo, dus negeer het berichtje van Davitos maar.

Het staat op de Orange site, en gisteren nog nagevraagd bij de klantenservice.
Oke thx, dan ga ik nu meteen bellen :)

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46
Eigenlijk zou Orange per klant moeten zeggen, met uw gebruik is het beter om over te stappen op de nieuwe tarieven, of u kunt beter blijven zitten op de oude tarieven... Dat ze dat niet doen is voor mij al een teken dat de nieuwe tarieven fors meer winst realiseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:46:
Eigenlijk zou Orange per klant moeten zeggen, met uw gebruik is het beter om over te stappen op de nieuwe tarieven, of u kunt beter blijven zitten op de oude tarieven... Dat ze dat niet doen is voor mij al een teken dat de nieuwe tarieven fors meer winst realiseren...
Orange lijkt wel gek... Als je dat wil weten moet je er zelf om vragen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Barca schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:37:
[...]
Edit: Nu werkt 1244 bij mij helemaal niet meer! Er wordt gezegd dat ik een niet bestaand nummer in geef. :? Maar weer even bellen dan. :o
Barca, dat had ik gisteren ook, ik heb niet gebeld, maar zojuist gewoon weer gechecked, en hij doet het weer. Ik denk dat je even moet wachten tot het omgezet is. Hadden ze wel even kunnen zeggen eigenlijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
Ok, nog een keer dan:

[...]

[...]

en waarom niet ik ben met hun het contract aangegaan dat ik mijn tarief mag eenpassen na 6 maanden. op dat moment was er geen sprake van alleen als je dan de andere voorwaarden accepteerd.
bovendien mocht ik het tarief aanpassen zonder dat mijn contract werd verlengd. en dus niet zoals nu dat ik een nieuw contract moet afsluiten. oftwele de voorwaarden zijn wel veranderd.
[...]

De oude contracten kunnen (of mogen, whatever) niet meer worden aangesloten. Dat betekent dus dat je niet kunt verlagen, niet kunt verlengen en niet kunt verhogen. De oude voorwaarden blijven van toepassing op je tariefplan, maar zodra je iets wilt wijzigen ben je verplicht over te stappen naar het nieuwe tariefplan (en de nieuwe voorwaarden dus). Wanneer je zo graag de oude voorwaarden wilt behouden, dan mag dat, maar dan moet je zelf ook niet iets anders willen ineens.
ik wil niet ineens iets anders..... ik wilde bij contractsafsluiting het tarief al veranderen na 6 maanden en nu veranderd orange dit ineens(dus niet ik maar orange is diegene die als eerste aan de afspraken morrelt )......

het tarief veranderen was niet het contract veranderen voorheen.

http://www.orange.nl/mijn...q/abonnement_verlagen.php
hier staat toch letterlijk dat ik mijn abbonement kan verlagen.
en als ik daarvoor een nieuw contract moet afsluiten betekent dat dat dus niet meer kan

[ Voor 8% gewijzigd door Mafketel op 04-01-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:28
sorry Mafketel, de mogelijkheid om je abo naar 6 maanden te verlagen staat niet in hun AV en als orange wil kunnen ze dit ook zo maar veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21
Moerk schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:23:
[...]

Dus je kunt niet verlengen met 1 of 2 jaar icm telefoon/korting als je niet in de laatste 3 maanden van je contract zit, maar je kunt wel telefonisch je abo laten omzetten naar de nieuwe tarieven/bundels? Vreemd...
nee dat zegt hij niet: Je kan je abbo verlengen vanaf 3 maanden voordat die afloopt. En dat hebben ze hem ook aangeraden. Want als hij hem nu zal verlengen moet die dus nog een jaar wachten voordat die nieuwe telefoon kan uizoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Mafketel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:36:
[...]

en waarom niet ik ben met hun het contract aangegaan dat ik mijn tarief mag eenpassen na 6 maanden. op dat moment was er geen sprake van alleen als je dan de andere voorwaarden accepteerd.
bovendien mocht ik het tarief aanpassen zonder dat mijn contract werd verlengd. en dus niet zoals nu dat ik een nieuw contract moet afsluiten. oftwele de voorwaarden zijn wel veranderd.

[...]

ik wil niet ineens iets anders..... ik wilde bij contractsafsluiting het tarief al veranderen na 6 maanden en nu veranderd orange dit ineens(dus niet ik maar orange is diegene die als eerste aan de afspraken morrelt )......

het tarief veranderen was niet het contract veranderen voorheen.

http://www.orange.nl/mijn...q/abonnement_verlagen.php
hier staat toch letterlijk dat ik mijn abbonement kan verlagen.
en als ik daarvoor een nieuw contract moet afsluiten betekent dat dat dus niet meer kan
Je hebt zelf nog helemaal geen contact gehad met Orange, of wel? Wat is dan nu precies je bezwaar tegen het nieuwe tariefplan? Je kunt toch gewoon overstappen naar een bundel die €7,50/maand minder kost, zoals van een Free 30 naar een Free 22,50? De 'oude' abonnementen bestaan niet meer, dus verlagen naar iets dat niet bestaat doen ze vast niet.
Ik bel elke maand minder dan mijn bundel. Kan ik mijn bundel verlagen?
Ja, dat kan. Bel de klantenservice, 1200 met je mobiele telefoon of 06 28 500 777 met een vaste telefoon en wij regelen het voor je, want je kunt bij ons een abonnementsadvies krijgen op basis van je belgedrag. Bel je langer dan 6 maanden met Orange, dan kunnen we je gratis overzetten naar een lagere bundel. Bel je minder dan 6 maanden met Orange, dan betaal je hiervoor een afkoopsom.

Is je vraag nog niet beantwoord, laat het dan onze klantenservice weten. Bel 1200 met je mobiele telefoon (hiervoor geldt hetzelfde tarief als voor bellen naar een vast nummer), of 06 28500 777 met een vaste lijn.
Ik heb over deze regeling nog niets gevonden in de algemene voorwaarden, dan lijkt het me gewoon een service die ze aanbieden. Als hierover toch iets in je contract staat zou ik bovendien niet hier gaan klagen, maar bij Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafketel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:21:
Ik vraag mij trouwens af.........
Ik heb nu net een nieuw abonnement en die wil ik over een half jaar verlagen.
Als ik het goed begrijp kan dat niet meer onder de szelfde voorwaarden dus is mijn contract toch veranderd. Of zie ik dat verkeerd?

Als mijn contract eenzijdig is veranderd dan mag ik toch opzeggen.......
Ik heb nu een Free 30 ongeveer 7 maanden dus als ik wil kan ik die verlagen naar Free 20, maar dat kan dus niet meer. want dan zou het een Free 22,50 worden.
Maar dat is dan wel onder de nieuwe algemene voorwaarden.
Ik zou mijn contract dus op kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:51:
Ik heb nu een Free 30 ongeveer 7 maanden dus als ik wil kan ik die verlagen naar Free 20, maar dat kan dus niet meer. want dan zou het een Free 22,50 worden.
Maar dat is dan wel onder de nieuwe algemene voorwaarden.
Ik zou mijn contract dus op kunnen zeggen?
*zucht*
Nee dus. Zie:
Ok, nog een keer dan:

Verder staat er nergens in de algemene voorwaarden dat je na 6 maanden mag verlagen. Het is slechts een service die Orange biedt.
Nitai schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:59:
Barca, dat had ik gisteren ook, ik heb niet gebeld, maar zojuist gewoon weer gechecked, en hij doet het weer. Ik denk dat je even moet wachten tot het omgezet is. Hadden ze wel even kunnen zeggen eigenlijk.
Ik had er dus over gebeld. Men kon geen verklaring geven en raadde me aan te wachten. Het is meer dan 24 uur geleden dat ik overstapte... dus ik blijf het raar/irritant vinden. Maar goed, nog even afwachten dan maar.

[ Voor 23% gewijzigd door Barca op 04-01-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
epoman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:02:
[...]
Je hebt zelf nog helemaal geen contact gehad met Orange, of wel? Wat is dan nu precies je bezwaar tegen het nieuwe tariefplan? Je kunt toch gewoon overstappen naar een bundel die €7,50/maand minder kost, zoals van een Free 30 naar een Free 22,50? De 'oude' abonnementen bestaan niet meer, dus verlagen naar iets dat niet bestaat doen ze vast niet.
ik heb nog geen antwoord gehad. Maar wel contact.
en het bezwaar is tegen het feit dat ik straks een anderhalf jaar contract heb of tot het einde van mijn huidige contract een te hoge telefoonrekening heb, ik zit namelijk over een half jaar in het buitenland en wilde het resterende geld als prepaid gaan gebruiken voor als ik weereens even in Nl ben.
Wat mij trouwens opvalt. In de av staat dat een prepaid maar een half jaar contract is en dat er in een noot naast de voorwaarden staat dat deze voorwaarden onjuist zijn.
als orange niets over tariefswijzeging zegt in hun av maar daar wel reclame mee maken dan betekent de dat de tekst van de reklame leidend is voor wat mogelijk is.

Waarom ik het hier in het forum meld is om aan te geven dat orange mischien toch het contract veranderd en je dus toch je abbonement kunt opzeggen. (wat voor mij toch ook heel erg vervelend is want ik wilde juist een orange abo omdat prepaid saldo altijd geldig blijft, tenminste volgens de noot en niet volgens de av, om het nog ingewikkelder te maken)
Ik heb over deze regeling nog niets gevonden in de algemene voorwaarden, dan lijkt het me gewoon een service die ze aanbieden. Als hierover toch iets in je contract staat zou ik bovendien niet hier gaan klagen, maar bij Orange.
een service die ze aanbieden en opeens me stoppen is ook iets wat een verandering is. dat deze service niet is genoemd in de av betekent nog niet dat het niet in het contract staat. In Nl gelden mondelinge afspraken nml ook als contract.

overigens. loop ik niet te klagen maar probeer jullie er van te overtuigen dat orange toch de voorwaarden veranderd.
Als mij dat hier niet lukt hoe ga ik dan in hemelsnaam orange overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobVee schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:38:
[...]

Ik kreeg dit bericht ook nadat ik van Free 40 was overgestapt naar Free 32,50... gisteravond om 19:32 uur. Toen direct gebeld om te vragen wat er aan de hand was... zegt die dame: 'niets aan de hand de 'robot' had er geen tijd voor en heeft uw omzetting het verplaatst naar morgen'. Vanmorgen om 09:01 uur weer hetzelfde bericht... 8)7

Gewoon maar weer afwachten?

Heb trouwens de SMS Voorraad van 6 euro en Orange World genomen... misschien heeft dat er iets mee te maken?

Heb opnieuw gebeld... kreeg aardige dame aan de telefoon. Was binnen een kwartiertje geregeld! Beetje jammer dat je er 5x achteraan moet bellen voordat het geregeld is...
Ik kreeg vanochtend een sms dat me abo is omgezet, en ook als ik 1244 bel is me nieuwe rekening 32.50 ipv 40. Dus dat smsje die ze eerst stuurde was eigenlijk beetje overbodig. 't was idd gister niet gelukt maar vandaag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mafketel schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:00:
[...]

ik heb nog geen antwoord gehad. Maar wel contact.
en het bezwaar is tegen het feit dat ik straks een anderhalf jaar contract heb of tot het einde van mijn huidige contract een te hoge telefoonrekening heb, ik zit namelijk over een half jaar in het buitenland en wilde het resterende geld als prepaid gaan gebruiken voor als ik weereens even in Nl ben.
Wat mij trouwens opvalt. In de av staat dat een prepaid maar een half jaar contract is en dat er in een noot naast de voorwaarden staat dat deze voorwaarden onjuist zijn.
als orange niets over tariefswijzeging zegt in hun av maar daar wel reclame mee maken dan betekent de dat de tekst van de reklame leidend is voor wat mogelijk is.

Waarom ik het hier in het forum meld is om aan te geven dat orange mischien toch het contract veranderd en je dus toch je abbonement kunt opzeggen. (wat voor mij toch ook heel erg vervelend is want ik wilde juist een orange abo omdat prepaid saldo altijd geldig blijft, tenminste volgens de noot en niet volgens de av, om het nog ingewikkelder te maken)

[...]

een service die ze aanbieden en opeens me stoppen is ook iets wat een verandering is. dat deze service niet is genoemd in de av betekent nog niet dat het niet in het contract staat. In Nl gelden mondelinge afspraken nml ook als contract.

overigens. loop ik niet te klagen maar probeer jullie er van te overtuigen dat orange toch de voorwaarden veranderd.
Als mij dat hier niet lukt hoe ga ik dan in hemelsnaam orange overtuigen?
De harde waarheid is:
Orange gaat je zeer waarschijnlijk afpoeieren. Al zou je gelijk hebben.

En jij kunt daar niks aan doen....

Ten zij je zin hebt om er heel veel tijd, geld (kort geding?) en moeite in te stoppen.

Je kunt het natuurlijk wel proberen en na een paar redelijke pogingen wat stennis schoppen, consumentenbond bellen, kassa bellen enz.

Niet geschoten is immers altijd mis en wie weet matsen ze je wel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik wil overstappen naar een 32,50 abbo;

neem ik bundel voor 150 smsjes dan bespaar ik previes 6 euro waarvan ik dan denk ik orange world ga nemen...

alleen dat 12 maanden verlengen zit me in de maag... als ik naar een orange shop ga kunnen ze dat daar voor me doen? ookal heb ik hem bij de t-for-telecom gekocht? :?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Flappiewappie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:52:
alleen dat 12 maanden verlengen zit me in de maag... als ik naar een orange shop ga kunnen ze dat daar voor me doen? ookal heb ik hem bij de t-for-telecom gekocht? :?
Maar natuurlijk. Je contract loopt gewoon af dus wat je verder doet is aan jou. Je sluit een contract met Orange... en hebt niks met de winkel waar je hem gekocht hebt te maken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Barca op 04-01-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn en blijven t ook een stel oplichters!

ik heb net mn opzegbrief op de bus gegooid (abo loopt eind mei af) en ga dan lekker naar telfort! 2x zoveel bellen voor hetzelfde geld.

Orange oplichters :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:12:

ik heb net mn opzegbrief op de bus gegooid (abo loopt eind mei af) en ga dan lekker naar telfort! 2x zoveel bellen voor hetzelfde geld.

Ehm, zou je dat misschien met wat cijfertjes o.i.d. kunnen onderbouwen? Wat voor jou niet handig is, kan voor een ander juist wel heel interessant zijn.

Laat ik dat zelf ook maar even doen: bij telfort kun je idd voor minder geld bellen, GPRS is minder prijzig per mb, standaardtarief voor sms is 18 cent.

Gelukkig heeft Telfort ook z'n beperkingen (AV Telfort, 14.4a):
De belminuten van de belbundel behorende bij Abonnement van Telfort zijn een maand
geldig en kunnen maximaal een maand worden meegenomen. De belbundel geldt niet
voor:
- datadiensten als sms; mms; en GPRS
- voor bellen in, vanuit en naar het buitenland;
Da's bij Orange gelukkig anders, ik zou dat systeem knap irritant vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door epoman op 04-01-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:12:

Helaas is Orange de enigste in zijn soort met een belbundel waar alle kosten vanaf gaan, dus ook bellen in het buitenland.
Aangezien mijn vriendin in België studeert ben ik nog al eens daar te vinden en even iemand bellen of gebeld worden is zo gedaan. Ik hoef me bij Orange geen zorgen te maken over extra kosten. Alle andere providers bieden leuk xx aantal belminuten per maand, maar daar heb je in het buitenland niets aan. Die kosten komen er gewoon bovenop.

Dus ik zal nog wel een tijdje bij Orange blijven, zolang er geen andere providers met dergelijke bundels komen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
ter informatie:

Kpn heeft dat "alles uit 1 bundel" ook. KPN mobiel plus heet dat. Vind Orange alleen beter, voornamelijk vanwege de gprs kosten en omdat je kunt opvragen hoeveel nog van je belbundel over is (dit kan bij KPN mobiel plus niet)

[ Voor 53% gewijzigd door Maite op 04-01-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:19:
[...]

Helaas is Orange de enigste in zijn soort met een belbundel waar alle kosten vanaf gaan, dus ook bellen in het buitenland.
Aangezien mijn vriendin in België studeert ben ik nog al eens daar te vinden en even iemand bellen of gebeld worden is zo gedaan. Ik hoef me bij Orange geen zorgen te maken over extra kosten. Alle andere providers bieden leuk xx aantal belminuten per maand, maar daar heb je in het buitenland niets aan. Die kosten komen er gewoon bovenop.

Dus ik zal nog wel een tijdje bij Orange blijven, zolang er geen andere providers met dergelijke bundels komen.
dat dacht ik in t begin ook (zit nu 3 jaar bij orange)
Als je ziet wat mijn vriendin met telfort betaal en wat ik met orange betaal (ongeveer zelfde belgedrag) ben ik gewoon 2x zo duur uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Maite schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:21:
ter informatie:

Kpn heeft dat "alles uit 1 bundel" ook. KPN mobiel plus heet dat
Ja, da's wel zo, maar het nadeel van KPN is dat het maar slecht 3 maanden 'houdbaar' is en er echt troebele tarieven zijn en bij Orange is het onbeperkt houdbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Maite schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:21:
Kpn heeft dat "alles uit 1 bundel" ook. KPN mobiel plus heet dat.
Le0032 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:24:
Ja, da's wel zo, maar het nadeel van KPN is dat het maar slecht 3 maanden 'houdbaar' is en er echt troebele tarieven zijn en bij Orange is het onbeperkt houdbaar...
Uhm... maar bij HI heb je het alles-in-een (afgezien van buitenland) toch ook? (mits je 1x per 6 maanden gebruik maakt van de aansluiting) Alleen Orange & HI dacht ik... of zit ik mis?

[ Voor 68% gewijzigd door Barca op 04-01-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
most certainly not

Bij Hi gaat alleen bellen en sms (1 sms kost 0,5 belminuten) uit de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Uhm ik kom net in dit topic, en ik zit zelf niet bij Orange maar wel mensen die ik ken. Is het nog mogelijk om je abbo te beeindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Ja, door te wachten tot je contract afgelopen is of door het af te kopen.

Ik kwam net in een ander topic een leuke spreuk tegen: "lees de draad voor je blaat", dan hoeft hier niet 20x hetzelfde worden uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Vuvuzela

My spire is forming

Hmm.. Dit is niet echt de juiste plek om het te vragen maar om nou een nieuw topic te openen :>

Ik heb nu een Free 20 abbo die loopt op 27 april af.. Ik wil mijn abbonement echter verlengen en een c500 nemen. Dit via smartphonestunts.nl. Alleen er staat nergens iets over verlengen vanaf wanneer en hoe het werkt? Toevallig iemand ervaring met het verlengen via een online shop. Dank u

//Ontopic: Ik vind de wijzigingen echt goed.. Komt voor mij goed uit. Alleen dat je abbo een jaar word verlengt als je de tarieven omzet is echt een "No No" :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
MCK schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:28:
Ik vind de wijzigingen echt goed.. Komt voor mij goed uit. Alleen dat je abbo een jaar word verlengt als je de tarieven omzet is echt een "No No" :X
Dat is inderdaad ook mijn probleem. Ik wil wel een sms bundel en vindt het ook eigenlijk geen probleem om hiervoor over te stappen op het nieuwe tariefplan en de nieuwe voorwaarden. Ook is het geen probleem dat mijn abbo geld met 2,50 omhoog gaat. Maar ik wil dus echt voor geen goud mijn abbo met een jaar verlengen.

Ik ga deze week ieder geval nog even met de helpdesk bellen maar als het echt niet kan dan gaat deze week mijn opzegging nog de deur uit en dan ben ik zo gauw als mijn abbonoment afloopt weg naar een andere provider.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb nu een Free 20 abbo die loopt op 27 april af.. Ik wil mijn abbonement echter verlengen en een c500 nemen. Dit via smartphonestunts.nl. Alleen er staat nergens iets over verlengen vanaf wanneer en hoe het werkt? Toevallig iemand ervaring met het verlengen via een online shop. Dank u
Zover ik weet is verlengen gewoon verlengen. Of je dit nu via Orange doet of een online shop. Je zult dus aan de nieuwe voorwaarden vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Dat is ook de "truc" van Orange. Binnen 2 jaar zal iedereen van de t/m 2004 verkochte Free abonnementen af zijn.

Op deze wijze blijft er enigzins duidelijkheid voor de bestaande klanten en de nieuwe klanten weten niet beter dan de x2,20 Free abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
(jarig!)
Hmm.. Dit is niet echt de juiste plek om het te vragen maar om nou een nieuw topic te openen :>

//Ontopic: Ik vind de wijzigingen echt goed.. Komt voor mij goed uit. Alleen dat je abbo een jaar word verlengt als je de tarieven omzet is echt een "No No" :X
je kunt maximaal 3 maandan voordat je abbonement afloopt verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
slaay schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:47:
Dat is ook de "truc" van Orange. Binnen 2 jaar zal iedereen van de t/m 2004 verkochte Free abonnementen af zijn.

Op deze wijze blijft er enigzins duidelijkheid voor de bestaande klanten en de nieuwe klanten weten niet beter dan de x2,20 Free abonnementen.
De 'truc' van Orange is dat iedereen blijft waar hij blijft, kosteloze opzegging is niet mogelijk, ze hebben eindelijk geleerd van andere providers en ook van hun eigen recente verleden ( zie 7 juni 2004, Tariefswijziging buitenland ).
Orange hoeft niet over 2 jaar van de t/m 2004 verkochte Free abonnementen af te zijn. Er zijn nog steeds mensen ( geloof het of niet ) die géén flauw benul hebben dat ze hun abonnement kunnen verlengen om een nieuw toestel te krijgen en er zijn bijvoorbeeld nog steeds mensen die gewoon blijven waar ze blijven omdat ze tevreden zijn met wat ze hebben.
Een van mijn collega's heeft bijvoorbeeld nog steeds een oud goedkoop T-Mobile abonnement en die verlengt ze gewoon niet omdat het lekker goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:30
Bij ons in de winkel (BCC) kwam vandaag een mevrouw van Orange in de winkel uitleggen hoe de tarieven in elkaar zitten etc. etc. Wel netjes dat ze op die manier alle winkels langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

Ik heb nu orange free 20 eenjarig; loopt over twee maanden of zo af. Wil daarna eigenlijk mijn beltegoedstuwmeer opbellen, omzetten naar prepaid. Kan dat nog? en moet ik al actie ondernemen?

op de Orange site heb ik niet veel kunnen vinden..

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

freddifish schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:53:
Ik heb nu orange free 20 eenjarig; loopt over twee maanden of zo af. Wil daarna eigenlijk mijn beltegoedstuwmeer opbellen, omzetten naar prepaid. Kan dat nog? en moet ik al actie ondernemen?

op de Orange site heb ik niet veel kunnen vinden..
Ja hoor dat kan gewoon. Er zijn alleen nieuwe abonnementsvormen gekomen... verder is er niets veranderd. :) Ja, je moet nu al actie ondernemen!

[ Voor 4% gewijzigd door Barca op 05-01-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
nah. je hebt 2 maanden op zeg termijn..

na 1 jaar dat free 20 abo, wordt het stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Dus je zit niet meteen weer vast aan een jaar abo (tenzij je gebruik wilt maken van een of de andere aanbieding voor een nieuwe abo... maar dat spreekt voor zich).

Goed, als je niet nog wat maanden extra die 20 euro wilt betalen moet je nu aktie ondernemen, maar als een maandje je niet zoveel uitmaakt kan je er nog even mee wachten...

[ Voor 23% gewijzigd door cavey op 05-01-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

met de nieuwe voorwaarden heb je dus ook een 3 maanden opzegtermijn....ja, dat hebben ze goed gedaan, en nieuwe bundels met gekoppeld daaraan nieuwe algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

komakeef schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:26:
Goed, als je niet nog wat maanden extra die 20 euro wilt betalen moet je nu aktie ondernemen, maar als een maandje je niet zoveel uitmaakt kan je er nog even mee wachten...
Mijn gratis 20 loopt dus 28 januari af... |:( Dat wordt 2 maanden dokken...
Kheb trouwens m'n Free 30 ook maar meteen opgezegd, ben helemaal klaar met Orange nu. Bereik is in de laatste 2 jaar stukken slechter geworden (tenminste, op de plekken waar ik vaak kom) en de nieuwe voorwaarden vind ik nix... Natuurlijk wel nog even mijn enorme opgespaarde bundel wegbellen ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn nieuwe abonnement is vandaag ingegaan; ik heb keurig 42,50 euro erbij gekregen. Daar is meteen 6 euro vanaf gehouden; helaas kan ik niet achterhalen of dat de SMS-bundel is of OrangeWorld. Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen hoeveel SMS-jes ik nog in mijn bundel heb? (Saldo-info geeft deze informatie niet.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

pven schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:13:
Iemand enig idee hoe ik kan achterhalen hoeveel SMS-jes ik nog in mijn bundel heb? (Saldo-info geeft deze informatie niet.)
Goeie vraag!

Bij mij werkt nu na 3 dagen 1244 (saldo-informatie) nog niet. Mijn telefoonnummer wordt niet herkend. Heb weer gebeld met de Orange helpdesk en ze hebben er nu een "case van gemaakt". "Bij de migratie is veel misgegaan in het systeem", aldus de helpdeskmedewerker. Ik zou worden teruggebeld... het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Kom net terug vanuit de Orange Shop zwolle. Het is op dit moment nog niet mogelijk om te achterhalen hoeveel sms-jes je nog in je bundel hebt. Daar wordt momenteel nog aangewerkt. Maar daarnaast maakt het weinig uit, want buiten je bundel SMS je voor € 0,06 - € 0,10 cent, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Barca schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:20:
[...]

Goeie vraag!

Bij mij werkt nu na 3 dagen 1244 (saldo-informatie) nog niet. Mijn telefoonnummer wordt niet herkend. Heb weer gebeld met de Orange helpdesk en ze hebben er nu een "case van gemaakt". "Bij de migratie is veel misgegaan in het systeem", aldus de helpdeskmedewerker. Ik zou worden teruggebeld... het zal mij benieuwen.
Er is inderdaad een hoop misgegaan. Ze kunnen ook niet achterhalen waarom mijn migratie naar de nieuwe tarieven (ik wil notabene omhoog) niet wordt geaccepteerd. Ik heb gister voor de derde keer gebeld en ze zouden het gaan onderzoeken. Ik zou binnen 48 uur teruggebeld worden. Ze hebben nog tot morgenavond 7 uur ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

morgenavond 7 uur, en dan? Gooi je je Qtek het raam uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:24:
[...]

dat wordt dus een jaar dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:33:
[...]
dat wordt dus een jaar dokken.
Het wordt niet met een jaar verlengd hoor, als je het niet opzegd.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Nitai schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:56:
morgenavond 7 uur, en dan? Gooi je je Qtek het raam uit? :P
NEE! Mijn Qtek is me veel te lief! Mijn Orange sim zit nog in mijn S55, dus dan pleur ik die het raam wel uit :+

Maar ik doelde er meer op dat dan die 48 uur gewoon afgelopen zijn, dus dan hoop ik teruggebeld te zijn. Het maakt me niet zoveel uit dat de bundel nog niet ingaat, want totdat de nummerportering klaar ik gebruik ik toch mijn T-Mobile sim. Ik moet ook nog 400 minuten opbellen voor volgende week vrijdag ...

[ Voor 4% gewijzigd door Shedman op 06-01-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoRRoN schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:45:
Kom net terug vanuit de Orange Shop zwolle. Het is op dit moment nog niet mogelijk om te achterhalen hoeveel sms-jes je nog in je bundel hebt. Daar wordt momenteel nog aangewerkt. Maar daarnaast maakt het weinig uit, want buiten je bundel SMS je voor € 0,06 - € 0,10 cent, dus.
Je krijgt sowieso een smsje als je smsbundel op is, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:56:
met de nieuwe voorwaarden heb je dus ook een 3 maanden opzegtermijn....ja, dat hebben ze goed gedaan, en nieuwe bundels met gekoppeld daaraan nieuwe algemene voorwaarden.
Dat staat gelukkig netjes op de site aangegeven, bij het overzicht met FAQ's. Ze geven gewoon toe dat de opzegtermijn naar 3 maanden de meest belangrijke wijz. is. Vink zeer netjes, zie KPN dat niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet ook nog 400 minuten opbellen voor volgende week vrijdag ...
Sms 2tmf voor Azië en je bent het zo kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
hij heeft het over belminuten, daar kun je slecht mee smsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ff in de veronderstelling dat je bij T-Mobile je belminuten kon versms-en. Dat zal dan wel niet kloppen dan :P Het idee was goed moet je maar denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Maite schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:39:
hij heeft het over belminuten, daar kun je slecht mee smsen
Sinds wanneer maakt Orange bij je tegoed onderscheid tussen belminuten of SMSjes? :?

Ok, hij heeft het over T-mobile ... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 06-01-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:05:
Ik was ff in de veronderstelling dat je bij T-Mobile je belminuten kon versms-en.
Uh, we hebben het hier over Orange. Maakt niet uit hoor, laat maar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt me niet zoveel uit dat de bundel nog niet ingaat, want totdat de nummerportering klaar ik gebruik ik toch mijn T-Mobile sim. Ik moet ook nog 400 minuten opbellen voor volgende week vrijdag ...
Daar reageerde ik op. Dacht niet dat Orange aan belminuten deed. En het gaat over Orange, anders las ik hier niet ;) Maar dat maakt niet uit, het ging om het idee :*)

Overigens mag ik er binnenkort ook aan geloven, de nieuwe abbo's. Ik ga verlengen :+ Dus ik moet wel. Ze hadden iig in de Orange shop een mooi praatje klaar daarover toen ik telefoontjes kwam loeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanPedaal schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:24:
[...]

Kheb trouwens m'n Free 30 ook maar meteen opgezegd, ben helemaal klaar met Orange nu. Bereik is in de laatste 2 jaar stukken slechter geworden (tenminste, op de plekken waar ik vaak kom) en de nieuwe voorwaarden vind ik nix... Natuurlijk wel nog even mijn enorme opgespaarde bundel wegbellen ;)
Het is makkelijker om je abbo om te zetten naar een prepay Ready. kost je, volgens mij, niets en je hebt wat langer om je bundel op te maken. kosten van sms en bellen gaan wel(iets) omhoog.
Je kunt dat doen door een brief te sturen met je gegevens, klantnummer en dat soort dingen met de mededeling dat je je abbo om wil zetten in een Ready met behoud van je nummer.
Kost niets(toch?) en is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:15:
[...]

Overigens mag ik er binnenkort ook aan geloven, de nieuwe abbo's. Ik ga verlengen :+ Dus ik moet wel. Ze hadden iig in de Orange shop een mooi praatje klaar daarover toen ik telefoontjes kwam loeren.
Ja ze hebben altijd een mooi verhaal bij de Orange Shop, maar wat ik altijd een ieder aanraad is om zoveel mogelijk telecomshops in te gaan en zoveel mogelijk informatie vergaren en vragen naar de ervaringen van diverse providers.
Een Orange shop heeft alleen maar Orange en weet alleen maar alles over dat specifieke produkt wat te vertellen en die kan niet echt onafhankelijk vertellen wat met name de nadelen zijn van Orange. En de accessoires zijn meestal duurder dan bij andere telecomretailers... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le0032 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:15:
Een Orange shop heeft alleen maar Orange en weet alleen maar alles over dat specifieke produkt wat te vertellen en die kan niet echt onafhankelijk vertellen wat met name de nadelen zijn van Orange.
Klopt, maar bij Belcompany etc. verkopen ze je ook maar net dat waar de verkoper die maand het meeste aan verdient (deze periode is dat Vodafone). Zo zijn er dus geen echt onafhankelijke winkels.

Mijn advies is om juist alle netwerkwinkels af te lopen, dan krijg je in ieder geval over alle specifieke netwerken goede info en kan je daarna zelf een afweging maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wordt het eens tijd een een titelfix? De wijzigingen komen er immers niet meer aan maar zijn al geweest...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van "Wijzegingen Orange tarieven.....en de gevolgen ervan" als titel FIX?? }:O B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:38:
Wat dacht je van "Wijzegingen Orange tarieven.....en de gevolgen ervan" als titel FIX?? }:O B)
Maak even een "Topic Report" dan... handje linksboven in dit topic. Opdat niet iedereen het nu gaat doen... doe jij het maar ATB. ;) :>

[ Voor 15% gewijzigd door Barca op 07-01-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
(jarig!)
hoe lang duurt dat overzetten eigenlijk? ik heb woensdag naar de klantenservice gebeld om mijn abbo naar de nieuwe tarieven over te zetten, kreeg 5 min later al een smsje dat het mislukt was en dat ik een smsje zou krijgen als het wel gelukt was, maar nog steeds niets van weer gehoord 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:55:
Maak even een "Topic Report" dan... handje linksboven in dit topic. Opdat niet iedereen het nu gaat doen... doe jij het maar ATB. ;) :>
Is gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Barca schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:20:
Davitos schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:07:
hoe lang duurt dat overzetten eigenlijk? ik heb woensdag naar de klantenservice gebeld om mijn abbo naar de nieuwe tarieven over te zetten, kreeg 5 min later al een smsje dat het mislukt was en dat ik een smsje zou krijgen als het wel gelukt was, maar nog steeds niets van weer gehoord 8)7
Nou... het kan lang duren. Sinds ik afgelopen maandag heb omgezet werkt saldo informatie niet meer... en ik kreeg iedere maand op de 5e een SMS met mijn nieuwe saldo en wat ik over had etc. Ook die heb ik helemaal niet gehad deze maand. Terwijl men door de telefonisch zei dat het voor mij wel gewoon de 5e blijft. Alles gaat dus goed mis. Ze zouden me terugbellen zoals gezegd... en ik heb nog steeds niks gehoord. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 08-01-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45
Kan je ook verlengen naar een sim-only abonnement? Ik heb hier orange voor gebeld maar mij werd gezegd dat het niet kan. Terwijl op internet allenmaal verlengenen worden aangeboden met sim-only. De helpdesk zei dat je dan een nieuw abo afsluit waarna nummerportering wordt aangevraagd van orangen naar orange. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer maar kost een boel tijd en ergenis als je gewoon recvhtstreeks kan omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llpineapple schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:39:
Kan je ook verlengen naar een sim-only abonnement? Ik heb hier orange voor gebeld maar mij werd gezegd dat het niet kan. Terwijl op internet allenmaal verlengenen worden aangeboden met sim-only. De helpdesk zei dat je dan een nieuw abo afsluit waarna nummerportering wordt aangevraagd van orangen naar orange. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer maar kost een boel tijd en ergenis als je gewoon recvhtstreeks kan omzetten.
Je kon (tot de wijzigingen) ieder abonnement van Orange met 50% korting per maand verlengen bij de klantenservice en de Orange Shop. Lijkt me dat dat nu nog kan. Misschien sprak een 'niet zo slim' iemand. Heb je gekozen voor optie 1, optie 3 in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Sprak idd iemand die het na moest vragen. Hij zei dat het allen kon als ik een nieuw abo afsluit en vervolgens het nummer laat porteren. ga nog een keer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

llpineapple schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:01:
Sprak idd iemand die het na moest vragen. Hij zei dat het allen kon als ik een nieuw abo afsluit en vervolgens het nummer laat porteren. ga nog een keer bellen
Misschien omdat jij echt vroeg om verlengen met een sim only abonnement en die persoon denkt "hey, sim only abonnementen worden toch alleen als nieuw in de winkel verkocht?". Gewoon vragen om verlengen met korting op je abonnement.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Maar ik wil per maand graag minder betalen (16,25). Net de orangeshop in Alkmaar gebeld en daar werd me ook verteld dat het niet kan. Erg vreemd, nu moet ik een nieuw abo afsluiten en nummerportering doen. Kost mij tijd en kost Orange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hebben ze het misschien veranderd. Met verlengen met korting op je abonnement bedoel ik natuurlijk ook minder per maand betalen.

Bij GSM Easy kan je bij verlengen gewoon kiezen voor een sim only. Zelfs nog met een kleine cashback zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:03:
Misschien omdat jij echt vroeg om verlengen met een sim only abonnement en die persoon denkt "hey, sim only abonnementen worden toch alleen als nieuw in de winkel verkocht?". Gewoon vragen om verlengen met korting op je abonnement.
Ik wist niet dat dat gedaan word. Ik bedoel... je krijgt toch gewoon een cashback... het kan toch niet dat je per maand "minder abonnement betaald"? :? (en die cashback dus per maand wordt verrekend met je maand bedrag)

Waarom wil je SIM only anyway als je gewoon kan verlengen met cash back? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:53:
Waarom wil je SIM only anyway als je gewoon kan verlengen met cash back? :?
Omdat je een cashback zo opmaakt en dan toch iedere maand met een hoge rekening zit. Met een sim only heb je gewoon iedere maand een lage rekening en dat is qua financiën soms wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Ik wil een sim-only omdat ik dan ipv 32.50 16,25 per maand betaal. Die cashback is lekker maar dat geld is zo weer op.

Ik heb nu het volgende gedaan, abo opgezegd, wordt dus prepaid (pas na 2 maanden). Dan bel ik het geld wat er nog opstaat op en dan gan ik naar de orange shop en verander mijn prepaid in een sim-only abonnement (lekker opslachtig dus). Maar misschien zijn er dan ook wel andere aanbieders met leuke acties, abo is toch opgezegd dus ik kan overal naar toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:26:
Omdat je een cashback zo opmaakt en dan toch iedere maand met een hoge rekening zit. Met een sim only heb je gewoon iedere maand een lage rekening en dat is qua financiën soms wat interessanter.
Ah, dus zo zit dat. Tsja ik zie het anders... als je een SIM only neemt kan je dus gewoon niet goed met je financiën om gaan. :Y) Als je ook nog eens bedenkt dat je het geld van een cashback direct rentedragend uit kan zetten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand al ontdekt hoe je je SMS-saldo op kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:34:
Iemand al ontdekt hoe je je SMS-saldo op kan vragen?
Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
ook niet online, zo als je de gprs gebruik kunt nakijken en hoeveel mms'jes je verstuurd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is wel een goede ja, kan ook via dat overzicht zien hoeveel mmsjes ik heb verzonden. Heb begrepen dat je sowieso wel een smsje krijgt als je orange smsbundel op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Niet als ie op is, maar als je er nog vijf overhebt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman

Shedman

Omdat het 120 uur geleden was dat mij beloofd was dat ik binnen 48 uur geleden teruggebeld zou worden heb ik zelf maar weer eens naar Orange gebeld hoe het zat met mijn nieuwe bundels. Dit keer wist de dame aan de telefoon mijn binnen 5 seconden te vertellen dat ivm mijn nummerportering er geen andere wijzigingen doorgevoerd konden worden.

Wel handig dat zij mij ook wist te vertellen dat mijn portering morgen gebeurt, want dat wist ik nog niet ... maar goed. Morgenavond weer ff bellen, dan is de portering gebeurd en kan ik weer over naar de nieuwe bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
Gister de klantenservice van Orange gesproken, ik wilde weten of het allemaal klopte van wat er in dit topic staat over het migratiebeleid. Nu is het zo dat je als je bijvoorbeeld een bundel van 62.50 heb afgesloten dat je maar maximaal 3 stappen omlaag kan:

Na 6 maanden naar Free 42.50
Vervolgens na 3 maanden naar Free 32.50
Vervolgens na 3 maanden naar Free 22.50

Ik weet niet of dit zo klopt want de meneer van de klantenservice wist het niet helemaal zeker en raadde me aan om naar de winkel toe te gaan, die informatie had hij helaas niet meer liggen. Iemand die hier wat meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS
Le0032 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:48:
Gister de klantenservice van Orange gesproken, ik wilde weten of het allemaal klopte van wat er in dit topic staat over het migratiebeleid. Nu is het zo dat je als je bijvoorbeeld een bundel van 62.50 heb afgesloten dat je maar maximaal 3 stappen omlaag kan:

Na 6 maanden naar Free 42.50
Vervolgens na 3 maanden naar Free 32.50
Vervolgens na 3 maanden naar Free 22.50

Ik weet niet of dit zo klopt want de meneer van de klantenservice wist het niet helemaal zeker en raadde me aan om naar de winkel toe te gaan, die informatie had hij helaas niet meer liggen. Iemand die hier wat meer over weet?
Ik weet niet of je inderdaad maar 3 x omlaag kan, maar wat ik wel weet is dat ik net ben overgestapt van een Free80 (oude tarief) naar een Free62,50 (nieuwe tarief) en pas over 3 maanden over kan naar een Free42,50 :) Eens kijken of ik dan eens binnen mijn belbundel kan blijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Het volgende heb ik van de site van Orange geplukt om het op m'n gemak nog eens te kunnen nalezen. Geen idee of het nou voordeliger is of niet

Ik heb al een Orange Free abonnement. Stap ik nu automatisch over op de nieuwe tarieven? Nee, daar kies je zelf voor. Je kunt eenvoudig en zonder extra kosten overstappen naar onze nieuwe tarieven. We vernieuwen je abonnement dan met een jaar en de nieuwe Algemene Voorwaarden worden van kracht.

Wat is het voordeel als ik overstap naar de nieuwe tarieven?
Met de nieuwe tarieven bel je in Nederland voor 1 voordelig tarief met wie en wanneer je maar wilt. Naar vaste én mobiele nummers. Bovendien kan je, als je overstapt, ook nog kiezen voor een Sms Voorraad. Daarmee verstuur je al een sms vanaf € 0,06 per bericht!

Hoe stap ik over op de nieuwe tarieven?
Overstappen is heel eenvoudig. Je hoeft alleen maar 1200 te bellen met je mobiele telefoon (€ 0,10 per minuut). Kies in het menu voor optie 1 en vervolgens optie 2. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Als ik nu overstap, kan ik dan iedere bundel kiezen?
De nieuwe bundels zijn anders ingedeeld dan de huidige bundels. Stel dat je nu een abonnement van € 30 hebt, dan kan je overstappen naar de nieuwe bundel van € 32,50 of hoger. Maar je kunt er ook voor kiezen om maximaal 1 bundel lager te nemen, in dit geval is dat de bundel van € 22,50. Een hogere bundel heeft natuurlijk wel als voordeel dat je belt tegen nog lagere tarieven en wat je aan het einde van de maand overhoudt neem je onbeperkt mee.

Kan ik, nadat ik ben overgestapt, naar een andere bundel overstappen?
Ja, in principe kan dat. Overstappen naar een hogere bundel is altijd mogelijk. Als je wilt overstappen naar een lagere bundel kan dat 1 keer per 6 maanden en alleen naar een bundel die 1 niveau lager is dan de bundel die je op dat moment hebt.

Wanneer gaan mijn nieuwe tarieven in?
Nadat je hebt gekozen voor de nieuwe tarieven, krijg je een sms'je op het moment dat de nieuwe tarieven voor jou ingaan. Je krijgt ook een sms'je als je eerste Sms Voorraad ingaat. Dat kan soms iets later zijn dan de nieuwe tarieven.

Waarom zou ik bij mijn nieuwe bundel ook nog kiezen voor Sms Vooraad?
Sms Voorraad is voordelig voor iedereen die wel eens een sms-bericht verstuurt. Je sms't dan namelijk altijd tegen het voordelige sms-tarief : vanaf € 0,06 per bericht. Ook als je Sms Voorraad op is! Gebruik je in een maand niet je hele Sms Voorraad? Dan neem je de overgebleven voorraad onbeperkt mee naar de volgende maand.

Kan ik iedere Sms Voorraad kiezen?
Bij Orange betaal je alles uit je bundel. De bundel moet dus minstens zo groot zijn als de Sms Voorraad die je kiest. Als je een € 12.50 bundel kiest kun je dus geen Sms Voorraad 300 van € 18 kiezen, maar wel een Sms Voorraad 150 van € 12. Verder zijn alle combinaties mogelijk.

Als ik niet direct bij mijn overstap kies voor Sms Voorraad, kan dat daarna dan nog?
Je kan op ieder moment kiezen voor Sms Vooraad. Je hoeft alleen maar 1200 te bellen met je mobiele telefoon (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag. 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wanneer krijg ik mijn 1e Sms Voorraad en gaat mijn nieuwe tarief in?
Als je kiest voor de nieuwe tarieven en een Sms Voorraad, duurt het altijd even voordat je eerste Sms Voorraad ingaat. Maar je wilt natuurlijk wel meteen profiteren van je nieuwe tarief! Daarom kun je vanaf het moment dat je overstapt, direct sms'en tegen het voordelige tarief. En zodra je Sms Voorraad ingaat, laten we je dat weten via een sms'je.

Kan ik ook kiezen voor Sms Voorraad, zonder over te stappen op de nieuwe tarieven?
Dat kan helaas niet. Sms Voorraad is alleen mogelijk in combinatie met de nieuwe tarieven.

Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik overstap op de nieuwe tarieven?
Als je ervoor kiest om over te stappen op de nieuwe tarieven, vernieuwen wij je abonnement met 12 maanden. Die 12 maanden gaan direct in. Ze worden niet bij je contractstermijn opgeteld. Dus stel je zit nu 3 maanden in je contract, dan gaat je nieuwe periode vanaf dat moment in. In totaal heb je dan een contract van 15 maanden.
(Deze 12 maanden gelden niet als je in december 2004 klant bent geworden of als je een 2-jarig contract hebt bij Orange).

Wat is er veranderd in de Algemene Voorwaarden?
Een van de veranderingen in de Algemene Voorrwaarden die horen bij de nieuwe tarieven is een verandering van de opzegtermijn. De opzegtermijn in de nieuwe Algemene Voorwaarden is 3 maanden.

Kan ik mijn Sms Voorraad op ieder moment aan- en uitzetten?
Aanzetten kan altijd, uitzetten niet altijd. Wanneer je bij je overstap naar de nieuwe tarieven kiest voor Sms Voorraad, doe je dat voor 12 maanden. Binnen die 12 maanden kan je de voorraad dus niet uitzetten. Je kunt wel veranderen van Sms Voorraad. Kiezen voor een grotere Sms Voorraad kan altijd. En eens in de 6 maanden kun je een kleinere Sms Voorraad kiezen. Bel daarvoor met de Orange Klantenservice (1200 vanaf mobiel) en wij regelen het voor je.

Hoe weet ik of mijn overstap goed verwerkt is?
Als je de Orange klantenservice belt om over te stappen, ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief met de door jou gekozen bundel en eventueel Sms Voorraad.

Is je vraag nog niet beantwoord, laat het dan onze klantenservice weten. Bel 1200 met je mobiele telefoon (hiervoor geldt hetzelfde tarief als voor bellen naar een vast nummer), of 06 28500 777 met een vaste lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
gaat dit ook voor de Business abonnementen gelden, die hebben nl nog wel onderscheid in vast/orange en overig mobiel.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Laatst online: 28-09-2021
En dit:

Ik ga akkoord met: Citaat: Orange (of door haar ingeschakelde derden) kan mijn klantgegevens gebruiken voor direct marketingdoeleinden.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje als je nou een abo hebt van 22,50 en een sms bundel van 150 smsjes komt die 12€ dan over die 22,50 heen of zit die moet je dan die 12€ van de 22,50 gebruiken voor het versturen van smsjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
nee, de sms bundel gaat van die 22,50 af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goeie zaak van orange!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
tonber schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:51:
En dit:

Ik ga akkoord met: Citaat: Orange (of door haar ingeschakelde derden) kan mijn klantgegevens gebruiken voor direct marketingdoeleinden.
Dat doet KPN (en vele anderen) ook, tenzij je expliciet bezwaar gaat maken ... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:48:
[...]

Ik weet niet of je inderdaad maar 3 x omlaag kan, maar wat ik wel weet is dat ik net ben overgestapt van een Free80 (oude tarief) naar een Free62,50 (nieuwe tarief) en pas over 3 maanden over kan naar een Free42,50 :) Eens kijken of ik dan eens binnen mijn belbundel kan blijven :p
Raar, tegen mij zeiden ze datje na overstappen op nieuwe tarieven, na 6 maanden stapje lager kan. Op de orange site staat ook dat t kan na 6 maanden. ATB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:27:
Raar, tegen mij zeiden ze datje na overstappen op nieuwe tarieven, na 6 maanden stapje lager kan. Op de orange site staat ook dat t kan na 6 maanden. ATB?
Haha, ATB to the rescue! Maar goed, officieel mag je binnen je contract, na 6 maanden, 1 stap omlaag. Het overstappen op de nieuwe tarieven geld (neem ik aan) niet als downgrade. Dus stel dat jij 3 maanden geleden een abonnement hebt genomen, dan mag je dus na nu nog eens 3 maanden een stap omlaag.

Ik hoor van veel mensen dat ze € 42,50 - € 32,50 - € 22,50 - € 12,50 willen doen, maar dat kan/mag volgens mij toch echt niet. Slechts 1 stap binnen je hele contract. Het probleem is echter dat de computers van Orange meer stappen wel accepteerden en dat medewerkers niet altijd in de klanthistorie keken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Iemand maakte melding dat het niet mogelijk was om te verlengen naar een Sim only abonnement...

Ik heb zojuist de brief gezien, waarin mijn verlenging van Free 20 naar Sim Only 22,50 werd bevestigd.

Dus het gaat wel, zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

slaay schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:36:
Ik heb zojuist de brief gezien, waarin mijn verlenging van Free 20 naar Sim Only 22,50 werd bevestigd.
Ik ben maandag 3 januari 2005 overgegaan naar Orange Free 12,50 en heb nog steeds geen bevestigingsbrief binnen. Kreeg wel een bevestigings SMS, maar pas toen ik de helpdesk vroeg waarom ik die nog niet had gehad. Het opvragen van mijn saldo (1244) werkt sindsdien niet, en ik heb geen SMS gehad wat ik over heb van vorige maand + nieuwe bundel.

Wat zegt de helpdesk? "We hebben er een case van gemaakt en die staat nog open meneer." Ze zijn lekker bezig bij Orange 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:53:
Ik ben maandag 3 januari 2005 overgegaan naar Orange Free 12,50 en heb nog steeds geen bevestigingsbrief binnen. Kreeg wel een bevestigings SMS, maar pas toen ik de helpdesk vroeg waarom ik die nog niet had gehad. Het opvragen van mijn saldo (1244) werkt sindsdien niet, en ik heb geen SMS gehad wat ik over heb van vorige maand + nieuwe bundel.
Jij hebt ook niet echt verlengd en krijgt dus geen brief... Hij wel (naar sim only) en dat wordt altijd schriftelijk bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik heb nog 6 maanden met mijn huidige Orange contract te gaan, en ik wil verlengen (en wil dat bijvoorbeeld bij typhone.nl doen), kan ik dan ook weer een nieuw toestel erbij pakken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:11:
Stel ik heb nog 6 maanden met mijn huidige Orange contract te gaan, en ik wil verlengen (en wil dat bijvoorbeeld bij typhone.nl doen), kan ik dan ook weer een nieuw toestel erbij pakken? :+
Nope, 3 maanden van te voren kan je pas verlengen met een toestel of korting.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste