Wijzigingen Orange komen eraan!!

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 17:47
Zojuist heb ik met de klantenservice gebeld omdat ik mijn belbundel wilde verhogen. Daar vertelden ze me dat er wijzigingen aan zitten te komen. Natuurlijk konden ze niet zeggen wat precies, maar ik heb toch wat los weten te krijgen:

- er komen sms-bundels, zodat mensen die meer sms'en dit goedkoper kunnen doen
- er komt meer keuze tussen belbundels (waarschijnlijk als bij Hi15, Hi25 e.d.)
- daarnaast worden sommige tarieven extra verlaagd

Dit is alles wat ik tot nu toe weet, maar misschien kan dit topic gebruikt worden om extra nieuws te vermelden. Voor zover ik weet gaan de wijzigingen in binnen nu en 2-3 maanden. Lang leve Orange!! 8)

EDIT:

Even een korte FAQ Aangezien er veel mensen zijn die vragen die al eerder gesteld zijn nog een keer stellen...

:? Wat is er precies veranderd?
:) Als je een abonnement hebt bij Orange kan je inloggen bij Mijn Orange om alle wijzigingen te bekijken. Heb je nog geen abonnement bij Orange? Dan kan je hier alle informatie vinden.
In het kort komt het neer op het volgende:
- De abonnementen worden € 12,50 / € 22,50 / € 32,50 / € 42,50 / € 62,50 / € 82,50 per maand
- je kan vanaf nu smsbundels aanschaffen waarmee je vanaf 6 cent per bericht kan sms'en
- er geldt 1 vast tarief voor alle Nederlandse nummers
- gesprekken naar vast, Orange en voicemail worden duurder, gesprekken naar andere mobiele nummers goedkoper
- Het starttarief gaat van € 0,05 naar € 0,06
- De opzegtermijn gaat van 2 naar 3 maanden.

:? Kan ik nu opzeggen?
:) Nee, dat kan niet. Je bent nu namelijk vrij om je oude abonnement met de oude Algemene Voorwaarden te behouden. Als je in de toekomst je abonnement gaat verlengen kan je uitsluitend kiezen uit 1 van de nieuwe abonnementen.

:? Kan ik een smsbundel bij mijn oude abonnement krijgen?
:) Nee, dat kan niet. Je moet overstappen naar een nieuw abonnement om er een smsbundel aan te koppelen.

:? Kan ik altijd overstappen naar de nieuwe tarieven?
:) Ja, dat kan. Maar je abonnement wordt vanaf het moment van overstappen met 12 maanden verlengd. Als je abonnement nog 12 maanden of meer loopt is het dus geen probleem. Als je abonnement korter loopt moet je zelf een afweging maken wat gunstiger voor je is.

:? Hoe kan ik overstappen naar de nieuwe tarieven?
:) Bel met je Orange mobiel naar 1200 en kies in het menu voor optie 1, daarna optie 2 en daarna optie 1. De pincode waar om gevraagd wordt is dezelfde als die van de Saldo- en Rekeninginformatielijn. Met een vaste telefoon bel je naar 0628500777 en volg je dezelfde opties.

:? Kan ik overstappen op een hogere of lagere bundel?
:) Ja, dat kan onder bepaalde voorwaarden. Eén of meerdere bundels omhoog mag altijd maar het kan zijn dat je (veel) geld bespaard per maand en dus teveel hebt aan je oude bundel + € 2,50. Daarom mag je overstappen op een bundel die één stap onder je oude bundel ligt. Dus van € 30 naar € 22,50 mag maar van € 40,00 naar € 22,50 niet, je mag dan alleen naar € 32,50.
Daarnaast moet je je huidige bundel al langer dan 6 maanden hebben anders kan je niet downgraden!!

Met dank aan ATB

[ Voor 67% gewijzigd door jobcohen op 04-01-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Ben benieuwd, wil graag mijn abonnent verlengen :) Alleen kan ik nergens meer een Nokai 6310i vinden :X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33
Dat van die smsbundels klinkt heel goed! :D
Zeker omdat ze nu nog steeds veel te veel vragen voor smsjes (bij abonnees)..

Ben benieuwd wanneer ze het officieel bekend maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 08:53
wijzigingen betekenen toch dat je mocht opzeggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

royjn schreef op 13 oktober 2004 @ 13:42:
Alleen als de wijzingingen een nadeel hebben voor de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Symsonic schreef op 13 oktober 2004 @ 13:45:
[...]

Alleen als de wijzingingen een nadeel hebben voor de gebruikers.
Bij Vodafone kon je ook opzeggen bij wijzigingen die in beginsel gunstiger waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:24

Arno

PF5A

Nou, intussen niet meer anders had ik echt geen Vodafone abbo meer gehad.....

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

* Wijzigingen gaan per 1 november in.
* Al dreig je met zelfmoord, opzeggen kan niet !
* Verlaging gaat waarschijnlijk net als bij Vodafone en KPN alleen voor nieuwe of vernieuwende klanten gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
royjn schreef op 13 oktober 2004 @ 13:42:
^^^^ GRRRrrrr..... !! Stephane was me voor :( :)

Ga er maar niet vanuit, je mag waarschijnlijk gewoon overstappen op de nieuwe tarieven of je kiest ervoor om de huidige voorwaarden te hanteren. Kortom je wordt tot niks verplicht en je mag zelf kiezen wat je doet. Resultaat = je mag niet opzeggen.

Orange zal hierover heus wel nagedacht hebben, een van hun doelstellingen is nou eenmaal juist hun eigen klanten te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 13-10-2004 14:11 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Stephane schreef op 13 oktober 2004 @ 14:10:
Wanneer er ook maar 1 ding in mijn nadeel gaat uitkomen, zien ze toch echt een opzegging tegemoet komen :)
renzo4000 schreef op 13 oktober 2004 @ 14:10:
Orange zal hierover heus wel nagedacht hebben, een van hun doelstellingen is nou eenmaal juist hun eigen klanten te houden.
Je hebt wel vaker de kans gehad hoor ;) Maar we zullen zien :)

[ Voor 37% gewijzigd door We Are Borg op 13-10-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
We Are Borg schreef op 13 oktober 2004 @ 14:11:
[...]
Wanneer er ook maar 1 ding in mijn nadeel gaat uitkomen, zien ze toch echt een opzegging tegemoet komen :)

[...]

Je hebt wel vaker de kans gehad hoor ;) Maar we zullen zien :)
Ok even wat anders. Je zit jezelf waarschijnlijk helemaal blind te staren op het woordje wijzigingen maar kun je ook daadwerkelijk aangeven waarom je zou willen opzeggen??. Het lijkt mij een redelijk aparte brief te worden...

Geachte heer/mevrouw,

Na vernomen te hebben dat jullie de tariefstructuur gaan veranderen, wil ik bij dezen het abonnement beeindigen. Ik ben het er namelijk absoluut niet mee eens dat jullie veel goedkoper worden en wil graag duurder uit zijn ..... eigenlijk, om het verhaal kort te houden, wil ik gewoon onder mijn contract uit zodat ik een nieuw abonnement kan af sluiten met een nieuw vet telefoontje!!.

..
....
..

Of bedoel je soms wat anders :D :D :D

Renzo4000 is een beetje in een lollige bui ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik heb mijn orange ook opgezegd na de laatste wijziging. Bijna alles werd goedkoper, alleen bellen naar sommige landen niet. Ik bel veel naar Noorwegen (familie) en dus was dat nadelig.... opgezegd met nog 1 jaar te gaan (was 2 jaar contract).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik denk dat dit een interessanter topic zou zijn als iemand concreet kan aangeven wat er veranderd. Ben namelijk op zoek naar nieuw abo, en nu wordt Orange misschien wel interessant. Nu zijn ze namelijk schrikbarend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Oscar Mopperkont schreef op 13 oktober 2004 @ 14:40:
Ik denk dat dit een interessanter topic zou zijn als iemand concreet kan aangeven wat er veranderd. Ben namelijk op zoek naar nieuw abo, en nu wordt Orange misschien wel interessant. Nu zijn ze namelijk schrikbarend duur.
Precies, een prijsverlaging zou mooi uitkomen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Oscar Mopperkont schreef op 13 oktober 2004 @ 14:40:
Schrikbarend duur.
Op het 1ste oog misschien.
Maar bij Orange gaat alles, maar dan ook alles van je bundel af.
En dan wordt Orange opeens heel goedkoop.
Vooral als je nagaat dat je bij die andere constant extra's moet betalen als je iets anders doet dan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
+ een start tarief / tik elke keer als je 5 sec belt
+ hoge bel taravien : )

Nee ik weet het wel

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

blogbuster schreef op 13 oktober 2004 @ 15:37:
+ een start tarief / tik elke keer als je 5 sec belt
+ hoge bel taravien : )
Nee ik weet het wel
offtopic:
Ja die hoge bel taravien 8)7
Ik zou idd ook voor Telfort gaan ;)

Verder hoop ik voor de Orange gebruikers dat het positief uitvalt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ruzor op 13-10-2004 15:47 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Laatst online: 17-09 21:18
Orange is inderdaad duurder dan de andere providers maar het voordeel is dus dat alles van je bundel af gaat.

Voordelen voor mij zijn Orange World ( onbeperkt wappen voor 6 euro ) en het onbeperkt meenemen van de bundel. Ook het sms-en wat van de bundel afgaat is een voordeel voor mij.

Een nadeel voor mij is vooral het starttarief. Ik bel iemand en krijg zijn/haar voicemail dus ik hang op : 5 cent armer ! ( ik spreek nooit voicemail in ). Bovendien zijn de kosten per minuut relatief hoog vergeleken met een " qua kosten vergelijkbaar abo " bij andere providers.

Hopelijk schaffen ze het starttarief weer af :) dan ben ik al heel blij. Al zie ik dat niet gebeuren, ze gaan volgens mij wat aan de sms-kosten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

vayip schreef op 13 oktober 2004 @ 15:25:
[...]

Schrikbarend duur.
Op het 1ste oog misschien.
Maar bij Orange gaat alles, maar dan ook alles van je bundel af.
En dan wordt Orange opeens heel goedkoop.
Vooral als je nagaat dat je bij die andere constant extra's moet betalen als je iets anders doet dan bellen.
Op het 2e oog ook ;) Ik bel veel, en zoals veel jongeren met name naar mensen met een mobiel. Je kunt maar bar weinig mobiele belminuten uit een bundel halen, als je dat vergelijkt met het aantal minuten dat je bij bv Telfort krijgt dan heb je het over bijna factor 2. Daarnaast zijn de sms-jes in de bundel ook heel duur.

Als ze nu dus besluiten om het tarief binnen de bundel voor bellen naar elke mobiel gelijk te trekken met bellen naar vast/orange en het tarief voor sms-jes halveren, dan wordt Orange interessant. Zeker als student die extra korting krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook gehoord dat de bonussen zouden worden verlaagd? dit zijn toch de bonussen voor een nieuwe telefoon met een abbo? weet iemand hier al meer van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom denken mensen meteen bij het wijzigen van tarieven aan opzeggen? :?
Ik vind zelf als er een positieve wijziging is, dat je er blij mee mag zijn! je bent immers voorwaarden aangegaan die je op het moment van het ondertekenen van je contract oke vond! Waarom zou je dan met een positieve wijziging zoiets hebben van ik wil ervan af?
Die logica ontbreekt mij echt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:14

SkyStreaker

Move on up!

Stephane schreef op 13 oktober 2004 @ 14:10:
* Wijzigingen gaan per 1 november in.
* Verlaging gaat waarschijnlijk net als bij Vodafone en KPN alleen voor nieuwe of vernieuwende klanten gelden
Je kan ook je contract afkopen... Alle maanden ineens betalen. Dus als je bijv. nog 10 maanden te gaan hebt en je betaal 26,50 ofzo, dan betaal je 265 plus wat administratiekosten meende ik (15 of 19 € doorgaans) (en ik weet niet of ze ook een boete hanteren)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 17:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:42:
waarom denken mensen meteen bij het wijzigen van tarieven aan opzeggen? :?
Ik vind zelf als er een positieve wijziging is, dat je er blij mee mag zijn! je bent immers voorwaarden aangegaan die je op het moment van het ondertekenen van je contract oke vond! Waarom zou je dan met een positieve wijziging zoiets hebben van ik wil ervan af?
Die logica ontbreekt mij echt :?
Omdat de wijzingen nog niet bekent zijn, kan het dus zijn dat er nadelige wijzigingen worden doorgevoerd. Wanneer dat gebeurd, kan je opzeggen. Zijn al vele topics over geweest en ik heb bij de laatste wijziging van Orange hier ook op in kunnen spelen.

Kortom, voor jou en renzo4000: nee, bij positieve veranderingen is opzeggen idd onzin en niet mogelijk, maar het kan ook negatieve gevolgen hebben. Vorige wijziging van Orange waren ook een aantal positieve dingen en een paar slechte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:11:
ik heb ook gehoord dat de bonussen zouden worden verlaagd? dit zijn toch de bonussen voor een nieuwe telefoon met een abbo? weet iemand hier al meer van af?
Denk niet dat je dit bedoeld, maar wat mij wel opviel is dat de zogenaamde cashbacks ook omlaag zijn gegaan. Wil namelijk mijn Free 30 abbo verlengen zonder toestel en zo'n twee weken geleden kon ik hiervoor zo'n 250 euro terugkrijgen als cashback. Nu is het nog geen 180 euro en heb echt overal gezocht naar mijn weten :(

In ieder geval blijf ik graag bij Orange, ben zeer te spreken over het bereik, de service en Orange World. Ook vind ik het prettig dat alles uit één bundel is en dat je het beltegoed onbeperkt mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:16
Ja, jammer dat die smsjes 23 cent kosten bij prepaid.

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:11:
Bonussen worden niet volledig door het netwerk zelf bepaald vaak geef een winkel ook nog eens extra kortingen zonder dat je het merkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Dat lijkt me niet.... Zeg dat een operator 400 euro bonus geeft, dan krijg je ongeveer 300 euro korting op je toestel en 100 euro gaat in de zak van de winkel... Die gasten staan er ook niet voor niks..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het worden voor 99%(altijd de optie open houden dat het niet zo is) zeker positieve wijzigingen....Werk namelijk zelf in een telefonie winkel en had laatst een orange adviseur in de winkel. Het gaat waarschijnlijk betrekking hebben op het sms gebeuren maar meer wist ze nog niet(of ze mocht het niet zeggen :P )
de datum dat deze wijzigingen gaan plaats vinden is op het moment dat de aktie stopt met gratis smsen in het weekeinde. Kortom het zal rond 1 november gebeuren....
Afwachten dus maar ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yofresh_750 schreef op 13 oktober 2004 @ 19:25:
Ja, jammer dat die smsjes 23 cent kosten bij prepaid.
Daar is Smart voor. SMS'en voor 8 cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dan moet je maar Orange Smart nemen. Maar ff wat anders.

Op telecomvergelijker http://www.telecomvergelijker.nl/thread/6721 loopt een verhaal dat:

- de abo's met E 2,50 omhoog gaan. dit blijft dan BTG. (je kan erook voor kiezen om dit niet te doen, dan hou je de huidige tarieven, dus opzeggertjes pech gehad.)
- Er geen onderscheid meer is in vast en (orange) mobiel
- SMS idd met bundel uit je bundel kan afsluiten.

Naja we wachten wel of het voor bestaande klanten kan, met of zonder verlening e.d. Denk dat Orange zich wel klantvriendelijk gaat opstellen. We wachten af op nadere berichten :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 21:58:
Precies dan moet je maar Orange Smart nemen. Maar ff wat anders.

Op telecomvergelijker http://www.telecomvergelijker.nl/thread/6721 loopt een verhaal dat:

- de abo's met E 2,50 omhoog gaan. dit blijft dan BTG. (je kan erook voor kiezen om dit niet te doen, dan hou je de huidige tarieven, dus opzeggertjes pech gehad.)
- Er geen onderscheid meer is in vast en (orange) mobiel
- SMS idd met bundel uit je bundel kan afsluiten.

Naja we wachten wel of het voor bestaande klanten kan, met of zonder verlening e.d. Denk dat Orange zich wel klantvriendelijk gaat opstellen. We wachten af op nadere berichten :-P
Belachelijk dat je je abo moet verlengen wil je kunnen profiteren van de nieuwe tarieven.
Hier zouden nog wel eens veel mensen tegen kunnen gaan protesteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Ik bv... want ik heb nog geen maand geleden me bundel van 30 naar 60 verhoogd :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jobcohen schreef op 13 oktober 2004 @ 13:29:
- er komen sms-bundels, zodat mensen die meer sms'en dit goedkoper kunnen doen
Betekent dat dat SMSjes niet meer uit je belbundel afgetrokken worden? Dan hoef ik dat hele Orange niet meer hoor, heb juist vanwege de ongescheiden bel/sms-bundel gekozen voor hun abo, ondanks dat ze duurder waren. :(

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:35:
Belachelijk dat je je abo moet verlengen wil je kunnen profiteren van de nieuwe tarieven. Hier zouden nog wel eens veel mensen tegen kunnen gaan protesteren!
Tja, bij Vodafone en Hi gaat het op dezelfde manier. Orange gaat met de nieuwe tarieven de toestelkorting verlagen. Het lijkt me logisch dat er daarom iets tegenover het krijgen van een veel hogere toestelkorting moet staan, bijvoorbeeld iets langer klant blijven. Ik heb begrepen dat je vanaf de datum waarop het wordt gewijzigd 1 jaar moet verlengen, dus niet nog eens na je contractsperiode.

Maar mensen, er is nog steeds niets officieel bekend gemaakt. Ook het personeel is nog niet bekend met de voorwaarden. Trek dus geen voorbarige conclusies voordat Orange echt met het nieuws naar buiten komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe84 schreef op 13 oktober 2004 @ 22:45:
Betekent dat dat SMSjes niet meer uit je belbundel afgetrokken worden? Dan hoef ik dat hele Orange niet meer hoor, heb juist vanwege de ongescheiden bel/sms-bundel gekozen voor hun abo, ondanks dat ze duurder waren. :(
Nee, dat betekend dat je binnen je bundel een deel voor sms kan reserveren. Een soort aparte smsbundel binnen je geldbundel. Net zoals Orange World...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:49:
Nee, dat betekend dat je binnen je bundel een deel voor sms kan reserveren. Een soort aparte smsbundel binnen je geldbundel. Net zoals Orange World...
Zolang dat kan en niet moet vind ik alles prima. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dusssss....
Als je je abo verlengt met 1 jaar mag je een nieuw toestel uitkiezen?
En we zouden bij het verlengen dus méér korting op een nieuw toestel krijgen?
Klopt dit?
(Natuurlijk gebaseerd op de huidige geruchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou ik zit ook niet te wachten dat er verschillende bundels komen. (sms / Bel)
Vond dat juist handig, alles in 1.
En nu gaan ze dat mogelijk veranderen... de eikels. :(

Ben benieuwd. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

geweldig! sms bundels :) dat is handig, ik ben supertevreden met Orange, jammer dat ze een beetje achterlopen qua prijsligging. Ik ben benieuwd hoe voordelig het gaat worden. En als het allemaal is doorgevoerd, kijken of ik kostenloos kan omschakelen naar een goedkoper abo :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op 14 oktober 2004 @ 10:15:
Nou ik zit ook niet te wachten dat er verschillende bundels komen. (sms / Bel)
Vond dat juist handig, alles in 1.
En nu gaan ze dat mogelijk veranderen... de eikels. :(

Ben benieuwd. :/
Nee zoals ATB net ook nog zegt alles blijft in 1 bundel, waaruit alles dus gaat! ( dus je smsbundel en Orange World)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:20
Tot wanneer duurt die gratis sms-weekend actie eigenlijk? Ik had namelijk gehoord dat ze beslist hebben om dit permanent te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timorad schreef op 14 oktober 2004 @ 22:09:
Tot wanneer duurt die gratis sms-weekend actie eigenlijk? Ik had namelijk gehoord dat ze beslist hebben om dit permanent te maken?
Die is niet permanent maar eindigd op zondag 31 oktober 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van www.telecomvergelijker.nl:
1. Bundels van € 12,50 / € 22,50 / € 32,50 / € 42,50 / € 62,50 / € 82,50. Tarieven voor bellen worden gelijk getrokken, het verschil tussen bellen naar Orange/vast/ander mobiel verdwijnt dus. De tarieven variëren van 32 cent per minuut bij € 12,50 tot 12 cent per minuut bij € 82,50. De andere abonnementen komen er tussenin te liggen. Starttarief is 6 cent.

2. Smsbundels van € 6,- / € 12,- / € 18,- (deze gaan af van je normale Free bundel). Hiervoor heb je respectievelijk 60, 150 en 300 smsjes. Sms kost dan € 0,10 / € 0,08 / € 0,06. De smsjes die je opspaart in de smsbundel blijven onbeperkt houdbaar. Een smsbundel is voor minimaal 12 maanden. Sms je meer dan je bundel dan blijft het tarief voor het smsen hetzelfde als in je smsbundel, het gaat dan van de resterende Free tegoed af.

3. Oude tarieven blijven bestaan. Er zijn 3 manieren om gebruik te maken van de nieuwe tarieven:

a. Je abonnement verlengen na 1 november 2004, je moet dan verplicht 1 van de nieuwe tariefplannen kiezen
b. Je abonnement omzetten naar de nieuwe tarieven. Vanaf het moment dat je dat doet loopt je abonnement nog 12 maanden. Doe je het dus op 3 november, loopt je abo sowieso tot 3 november 2005. Als je een abonnement voor 2 jaar hebt is dat dus geen probleem.
c. Een nieuw abonnement afsluiten. Na 1 november kan je alleen nog de nieuwe Free bundels kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik las dit daar ook:
82,50 = 12 cent
62,50 = 13,5 cent
42,50 = 15 cent
32,50 = 16,5 cent
22,50 = 21 cent
12,50 = 32 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Nou ja kut start tarief dus nog steeds... rest vind ik wel prima eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat begint er al een beetje op te lijken. Vraag blijft alleen of de speciale student aanbieding ook blijft bestaan. Dus die 25% korting voor studenten op de bundel. Weet iemand daar meer van?

Op de site staat dat die actie tot 31 december geldt. Dus het zou wel zo moeten zijn, maar misschien dat het nieuwe tariefplan roet in het eten gooit... We zullen zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 15-10-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 17-09 17:47
starttarief wordt 6 cent? Volgens mij is dat op dit moment 5 cent (zie Orange site..) Is dit een reden om evt. je abo op te zeggen? Er wordt toch iets gewijzigd in je nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 13:24
Ik vind het bijzonder vervelend dat ik meot verlengen. Ik wil best die tarieven. Maar niet met een verlening van een jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komt t precies goed uit. Mijn verlenging gaat de 13e november in, en je kan dus kiezen om je abo om te zetten, dan loopt vanaf dat moment je abo nog een jaar. Dus ik kan straks gewoon omzetten zonder dat ik langer aan me abo vastzit dan gepland :-) Vind t wel nog steeds raat dat als ik verleng op 13 sep, dat de verlenging 13 nov ingaat. Ze doen er dus 2maanden bij. Naja dat schijnt zo te horen bij Orange....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jobcohen schreef op 15 oktober 2004 @ 20:43:
starttarief wordt 6 cent? Volgens mij is dat op dit moment 5 cent (zie Orange site..) Is dit een reden om evt. je abo op te zeggen? Er wordt toch iets gewijzigd in je nadeel?
:r Er staat toch dat er nieuwe abonnementen komen? Dáár geldt dat nieuwe starttarief voor. En je bent niet verplicht om daarop over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 't op zich wel redelijke wijzigingen met redelijke voorwaarden.
Ik neem aan dat als je verlengt dezelfde korting krijgt als dat je normaal verlengt?
Dus als ik van Free 20, 1 jaar verleng naar Free 22,50 krijg ik gewoon toestelkorting toch?
Weet iemand trouwens een URL waar je kan zien hoeveel korting je krijgt op welk toestel bij een 1-jarige verlenging? (Ook al zal dat na 1 nov. denk ik ook wel ietwat wijzigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Wat betreft verlengen, dit stond er ook op telecomvergelijker ...

Loopt je abonnement nog meer dan 3 maanden dan krijg je er geen aanbieding bij. Loopt je abonnement nog 4 maanden dan zou ik dus even wachten. Loopt je abonnement nog bijna een jaar dan zou ik overstappen. Dan maar een maandje langer abonnement. Loopt je abonnement langer dan 12 maanden dan is er geen nadeel bij omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op 15 oktober 2004 @ 22:32:
Wat betreft verlengen, dit stond er ook op telecomvergelijker ...

Loopt je abonnement nog meer dan 3 maanden dan krijg je er geen aanbieding bij.
Aanbieding = toestelkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verkeerd gelezen :D

[ Voor 109% gewijzigd door lowfi op 15-10-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Aanbieding = toestelkorting?
ik denk het wel ... al weet ik het niet zeker. Ik heb het ook maar gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Alleen jammer dat ze nog dat belachelijke starttarief hanteren. Ik let er nu pas op. Ik dacht dat er nu misschien nog wel redelijk wat minuten in een bundel zouden zitten, maar als je het starttarief meeneemt dan kost je dat heel wat minuten. Of je moet heel veel lange gesprekken voeren, maar dat doe ik niet. Zeker niet als je vaak een voicemail krijgt....

Ik zat even te twijfelen of ik overging naar Orange, maar ik denk toch niet dat het hem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 16 oktober 2004 @ 00:15:
Alleen jammer dat ze nog dat belachelijke starttarief hanteren. Ik let er nu pas op. Ik dacht dat er nu misschien nog wel redelijk wat minuten in een bundel zouden zitten, maar als je het starttarief meeneemt dan kost je dat heel wat minuten. Of je moet heel veel lange gesprekken voeren, maar dat doe ik niet. Zeker niet als je vaak een voicemail krijgt....

Ik zat even te twijfelen of ik overging naar Orange, maar ik denk toch niet dat het hem wordt.
snap niet dat je mensen belt met een voicemail!!!!
al mijn vrienden weten dat ik niet eens de moeite doe om te bellen als ze een VM. hebben
WAAROM hebben mensen nog een voicemail er bestaat b.v sms en als je tel aanstaat en je neemt niet op dan zie je toch wie je gebelt heeft 8)7 en als je tel. uitstaat stuurt de ander gewoon een smsje.
maar nee bijna iedereen blijft lekker die k*t VM. gebruiken de melkkoe van iedere provider!!!! jij spreekt in(1ste betaling)ik luister af(2de betaling)ik bel terug(3de betaling) :9~
dus wie o wie kan mij 1 goede reden geven om VM. te blijven gebruiken?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
je draait het om... ik kan toch niet van iedereen weten of zij voicemail hebben? Ik heb 200 mensen in me telefoon staan.... En dan heb ik het nog niet eens over mensen die ik voor het eerst bel.

Start tarief is gewoon dom.

VM ook wel maar start tarief nog dommer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee oke maar ik neem aan dat je niet alle 200 mensen vaak bel?!
ik bedoel eigenlijk ook meer de mensen die je vaak nodig heb

P.S. een goeie reden om VM. te gebruiken blijven welkom

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 11:07 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Great, die SMS bundels. Maar hoe duur is een SMS als je geen SMS-bundel neemt? (kan dat zowiezo wel...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan(lees eerder in topic hoe) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
volgens mij is sms-en zonder bundel nog steeds volgens het oude tarief. Maar als je een sms-bundel neemt en je gaat over je bundel heen dan betaal je de prijs van jouw genomen bundel voor de smsjes die buiten je bundel vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder bundel blijft t 22 ct per SMS, en als je een bundel hebt en die is op, dan blijft je tegen bundel tarief smsn, dus das wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Waarom moet ik nou weer 2,50 meer gaan betalen per maand? Ik heb al 30e abo.. :(
Het HOEFT natuurlijk niet.. maar 10ct per smsje klinkt me een stuk beter in de oren dan 22ct oid.

En jammer dat het dan gelijk weer een jaar doorloopt, ik heb er nu een paar maanden op zitten en houd er wel van om elke keer een nieuw toestel te nemen voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

tering dan is Orange ook duur met zn tarieven! Ik betaal nu 11 cent binnen het orange netwerk en heb net toegezegd om mijn belbundel te verlengen met een jaar! Kan ik er nog onderuit komen op 1 of andere manier?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Net overgestapt van Orange naar Telfort, ik kreeg heel even een twijfelmomentje toen ik hoorde dat Orange met nieuwe tarieven zou komen. Nu toch wel blij met m'n Telfort cash-deal abootje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 12-09 14:30

The_Duke

ho gek!

klinkt allemaal niet erg leuk. Beetje dom en jammer van Orange want nu ga ik toch echt op zoek naar een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Duke schreef op 16 oktober 2004 @ 17:25:
klinkt allemaal niet erg leuk. Beetje dom en jammer van Orange want nu ga ik toch echt op zoek naar een andere provider.
Uhh... Wat is er dan allemaal niet erg leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 17-09 08:36

netblade

Sunrise

wow prepaid bellen is nu zoongeveer wel goedkoper dan bij orange bellen :D
Gelukkig kon ik er een half jaar geleden vanaf.
Voor diegene die doormoeten met orange : Succes

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool0 schreef op 16 oktober 2004 @ 16:46:
tering dan is Orange ook duur met zn tarieven! Ik betaal nu 11 cent binnen het orange netwerk en heb net toegezegd om mijn belbundel te verlengen met een jaar! Kan ik er nog onderuit komen op 1 of andere manier?
Dan laat jem toch gewoon niet omzetten, dan blijft alles bij het oude. Alleen als jij om wilt zetten dan krijg je nieuwe tarieven. Dus ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wijzigen zijn ckr wel een nadeel te noemen als je het bijv. zo bekijkt:

je belt altijd veel naar mobiele orange nr's (is voor free20 14 ct/min) , maar omdat alle nr's vast, en mobiel (orange of andere provider) nu 1 tarief worden, betaal je dus in dit geval meer om naar orange mobiel te bellen.

Maar je hoeft dus niet over te stappen.... ok, goed id.

MAAR!!! dan betaal je nog wel steeds VEEL TE VEEL om te smsén.

Dus iemand die veel naar orange mobiele nr's belt en regelmatig smst wordt hier dus naar mijn idee zeker wel benadeeld. (of je nu wel of niet overstapt)

maar mja, dan mag je ckr nogsteeds niet opzeggen??? :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Dat sms'n zo duur was, dat weet je als je abo afsluit. Lo siento...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 17-09 23:07
Ik heb heel erge spijt dat ik mijn Orange abbo heb verlengd met 2 jaar niet zo heel lang geleden. Zeker nadat bekent werd dat Orange haar SMS tarieven niet omlaag wilde doen.
Ik heb een 20 abbo en ik krijg elke maand een rekening van 50 euro :s mijn vriendin heeft Hi geloof ik en die betaald netjes elke maand 22.50 en meer niet, terwijl ze nauwelijks minder belt dan ik. Dat is wel een beetje vreemd vind ik.
Dan er bij heb ik erg slecht bereik in de gebieden waar ik het meeste ben. Alleen in mijn hometown heb ik redelijk bereik, maar als ik bijvoorbeeld in een parkeergarage ben heb ik gewoon geen bereik, en mijn vriendin met Hi gewoon helemaal vol bereik.
Nou weet ik niet of het aan mijn telefoon ligt (Sony-E T610), of aan Orange zelf. Beetje jammer vind ik het.
Ik hoop dat de wijzigingen me goed zullen doen iig, want ik zit er nog wel een tijdje aan vast helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
neem dan orange 30, dan worden de kosten per minuut al een tikkie lager

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Orange Free  € 20  € 30  € 40  € 60  € 80 

bellen naar vast / 
Orange klanten  € 0,14  € 0,11  € 0,10  € 0,09  € 0,09 

bellen naar mobiel  € 0,28  € 0,22  € 0,20  € 0,18  € 0,16 

sms  € 0,22  € 0,22  € 0,22  € 0,22  € 0,22 

mms  € 0,50  € 0,50  € 0,50  € 0,50  € 0,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ook bestaande klanten die niet overstappen naar de nieuwe tarieven sms-bundels kunnen kopen. het gaat toch van je bundel af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het gewoon een slechte zaak dat niet alleen de tarieven worden gewijzigd, maar ook dat er geen onderscheid meer tussen mobiel en vast wordt gemaakt.

Nu is het toch lastig om voor jezelf uit te maken of je nu beter wel of niet over kunt stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ja, vermoeiend al die mensen die altijd maar denken aan opzeggen en niks anders. Anyway... er is niks over bekend, bovendien zijn de nieuwe beltarieven een hoax en gaat de wijziging voornamelijk gelden voor sms verkeer.

Ik zou het niet vreemd vinden als de nieuwe sms tarieven straks voor iedereen zullen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Idd heel vermoeiend. Stephane heeft zelf ook niet opgezegd bij Telfort toen deze de buitenlandtarieven wijzigde.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, ik vind het helemaal niet verkeerd om aan opzeggen te denken als je er daadwerkelijk op achteruitgaat.

Ik heb pas 1 maand orange, met het vooruitzicht op de mededeling dat na de "gratis-sms"-weekenden de prijs van het smsén flink zou gaan dalen.

Nu blijkt dat ik waarschijnlijk (omdat overstappen voor mij uiteindelijk duurder is) de oude prijs van 22 ct/sms blijf betalen voel ik mij dus wel benadeeld. Ik wacht nog even af hoe het allemaal in de praktijk zal gaan. Maar ik ga dit zeker wel aankaarten bij orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gewoon benieuwd naar de nieuwe tarieven. Ondanks dat orange vrij duur is ben ik nog altijd heel tervreden. Ze regelen echt alles voor je en om je zo klant te houden.

Laatst wilde ik een reserve batterij voor mijn SPVE200 en die kon ik hier niet kopen wel op orange.co.uk maar ik heb geen creditcard en heb ik de batterij voor niets van Orange gekregen!
Dat is pas service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

eX0duS schreef op 18 oktober 2004 @ 18:15:
Ik heb heel erge spijt dat ik mijn Orange abbo heb verlengd met 2 jaar niet zo heel lang geleden. Zeker nadat bekent werd dat Orange haar SMS tarieven niet omlaag wilde doen.
Ik heb een 20 abbo en ik krijg elke maand een rekening van 50 euro :s mijn vriendin heeft Hi geloof ik en die betaald netjes elke maand 22.50 en meer niet, terwijl ze nauwelijks minder belt dan ik. .....
Waarom sluit je een abo van EUR 20 af als je voor EUR 50 verbruikt. :? Je verlengt immers dus je weet al wat je verbruik ongeveer is.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Oscar Mopperkont schreef op 18 oktober 2004 @ 19:00:
Idd heel vermoeiend. Stephane heeft zelf ook niet opgezegd bij Telfort toen deze de buitenlandtarieven wijzigde.... ;)
Dat was wat anders :P

Nee, maar zonder dollen... vind dat daar echt een verschil in zit. Tarieven moeten ze met hun poten van af blijven. Afspraak is afspraak, en nieuwe tarieven zijn dus niet af te dwingen en al helemaal niet zonder al je klanten van de wijziging op de hoogte te stellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik had eerst een abbo van 40 eurie in de maand. Hield elke keer een eurie of 10 a 15 over. Na zo'n 8 maanden had ik 120 eurie beltegoed over. Abbo omgezet naar 20 eurie in de maand en het was zo op. Nog even aangehouden en moest elke keer naast de 20 eurie abbonnement nog 20 eurie extra betalen. Teruggezet naar 40 eurie per maand, en nu houd ik weer 10 a 15 eurie over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
misschien eens een € 30,- abonnement overwegen, denk dat je daar beter mee uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
X-t-r-e-m-e schreef op 18 oktober 2004 @ 20:09:
Ik had eerst een abbo van 40 eurie in de maand. Hield elke keer een eurie of 10 a 15 over. Na zo'n 8 maanden had ik 120 eurie beltegoed over. Abbo omgezet naar 20 eurie in de maand en het was zo op. Nog even aangehouden en moest elke keer naast de 20 eurie abbonnement nog 20 eurie extra betalen. Teruggezet naar 40 eurie per maand, en nu houd ik weer 10 a 15 eurie over :?
Bij een abo van 20 euro zijn de kosten per minuut ook hoger. Ik snap eerlijk gezegd ook het probleem niet, je kunt er al jaren een abo van 30 euro afsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Dat weet ik ook wel, maar vergat te vertellen dat toen ik mijn abbo weer op 40 wilden zetten zij mij een abbo van nog hoger als 40 euro aan konden bevelen. Uit de gegevens bleek dat een abbo van 60 eurie beter zou passen bij mijn belgedrag. Dat vond ik dus veel teveel. Daarom gekozen voor 40 eurie. Nu blijkt het weer teveel te zijn, dat vind ik dus vreemd. (belgedrag is niet veranderd)

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 19-10-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Nogal offtopic, maar ik heb zojuist ook weer een Orange Free 30 abo afgesloten (i.c.m. een SE P910i). Orange is dan wel 'wat duurder' over het algemeen, echter dat alles uit dezelfde bundel komt (sms, grps, mms) is voor mij iets wat zwaarder weegt. Vooral Orange World (onbeperkt gprs voor 6 euro) is iets wat ik erg prettig vind omdat ik met mijn T610 (en helemaal met in het vooruitzicht van de P910i) er behoorlijk veel gebruik van maak.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 17-09 23:07
Help!!!! schreef op 18 oktober 2004 @ 20:01:
[...]

Waarom sluit je een abo van EUR 20 af als je voor EUR 50 verbruikt. :? Je verlengt immers dus je weet al wat je verbruik ongeveer is.
Nou, ik heb die EURO 20 al laten we zeggen zo'n jaartje of 5. Sinds dat ik een vriendin heb bel ik veel meer. :D Vandaar dus. Maar als ik nu voor EUR 50 afsluit, en tjah er gebeurt ooit iets, zit ik met een peperduur abbonement opgescheept. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
eX0duS schreef op 20 oktober 2004 @ 10:03:
[...]

Nou, ik heb die EURO 20 al laten we zeggen zo'n jaartje of 5. Sinds dat ik een vriendin heb bel ik veel meer. :D Vandaar dus. Maar als ik nu voor EUR 50 afsluit, en tjah er gebeurt ooit iets, zit ik met een peperduur abbonement opgescheept. :p
Je kunt bij Orange na een maand of 6 toch weer naar een lager tariefplan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 19:10:
Ik ben gewoon benieuwd naar de nieuwe tarieven. Ondanks dat orange vrij duur is ben ik nog altijd heel tervreden. Ze regelen echt alles voor je en om je zo klant te houden.

Laatst wilde ik een reserve batterij voor mijn SPVE200 en die kon ik hier niet kopen wel op orange.co.uk maar ik heb geen creditcard en heb ik de batterij voor niets van Orange gekregen!
Dat is pas service!
Grapje zeker. Ik had onder garantie vorig jaar mijn SPV laten vervangen omdat ie f88ked up was. Begon ie vorige maand te zeuren dat de batterij zo snel leeg was. Wil ik een nieuwe kopen, hebben ze niet meer!

Toen maar logisch nagedacht, tweede cheap-abo genomen en de m1000 aangeschaft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Ha ha, de M1000... die wordt niet voor niks met 2 accus' geleverd ! Dat is pas een telefoon die snel (1 dag) leeg is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Stephane schreef op 20 oktober 2004 @ 12:20:
Ha ha, de M1000... die wordt niet voor niks met 2 accus' geleverd ! Dat is pas een telefoon die snel (1 dag) leeg is !
Dan mag je de jouwe wel eens gaan ruilen; de mijne draait al snel 60 uur achter elkaar waarbij ik gemiddeld een goede 30 minuten bel, 2x per dag mijn wekker op vol volume gebruik en ook nog een aantal SMSjes verstuur.

Nee, die m1000 bevalt me veel beter dan de SPV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:38
Even een klein kickje O-) ! Weet iemand misschien al wat meer >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Ik weet meer. Vanmiddag bij Orange Shop geweest.
Heb gevraagd: Ik heb op internet gelezen dat orange met smsbundels komt en dat de tarieven wijzigen. Op 1 november. In hoeverre klopt dit?
Antwoordt: Op 1 november verandered er niks.
Dat is het enigste. Hij ontkende de bundels niet en ik denk toch dat het waar is.

Later op de middag.
Bij BelCompany. Ik wilde weten wanneer mijn abbo afliep dus zegt die medewerker ik bel even. Nu hij vraagt wanneer mijn abbo afliep. Krijgt hij antwoordt op. Niks bijzonders.
Vraagt hij uit het niks of ze iets weten over die wijzigingen. Mochten ze niks zeggen.
Toen vroeg hij of ze alleen maar ja of nee wilde zeggen werd het wel ja maar op 1 november ontkende ze het weer.

Conclusie: De belbundels zijn vrij definitief mag ik aannemen alleen de data is onbekend. Ik hoop 1 november maar misschien een week erna. Is voor mij nog ok. Heb nog 3 maanden om te verlengen.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
Heb vandaag ook effe met de dealerlijn gebeld en bovenstaande overkwam mij ook. Geen ontkenning. Die gozer vertelde mij dat er inderdaad binnenkort wat gaat veranderen, maar wilde niet zeggen wat. Het is nu dus gewoon een kwestie van afwachten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bbfreak schreef op 25 oktober 2004 @ 19:06:
Ik weet meer. Vanmiddag bij Orange Shop geweest.
Heb gevraagd: Ik heb op internet gelezen dat orange met smsbundels komt en dat de tarieven wijzigen. Op 1 november. In hoeverre klopt dit?
Antwoordt: Op 1 november verandered er niks.
Dat is het enigste. Hij ontkende de bundels niet en ik denk toch dat het waar is.
ik heb een andere gehoord.. ik heb wat langer met iemand gepraat, en dit kwam er uit.

- de plannen waren, inclusief datum, gelekt.
- er was teveel commentaar op de tarieven/verassing weg, uitgesteld.
- volgende keer zal de time to market van de tarieven korter zijn. -> minder kan s op lekken.
- iig geen 1 november meer (te kort dag). Ook geen 1 december (andere actie ofzo... iig, er was een reden dat het niet kon)
- 'ergens later', grote kans op 1 januari.
- personeel shops & helpdesk zal niet meer ingelicht worden, het zal meteen na de beleidsbeslissing gepubliceerd worden.

Het woord 'gelijktrekken' viel een paar keer. De stijging van de tarieven mbt -> orange mobiel lijkt van de baan. Hoewel: dit was pure speculatie. Het personeel weet niets.

overigens was zijn chef duidelijk niet blij met hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vind het gewoon belachelijk hoe Orange met Free klanten ( voornamelijk de Free 60 & Free 80 ) omgaat.
Ik heb een Free 80 abonnement en kom daar vaak een stuk bovenuit maar dat terzijde.

- Sms-en met Orange smart ( €5 per maand --> € 0,12 per bericht )

- Sms-en met Orange Free 80 ( € 80 per maand --> € 0,22 per bericht )

Dit betekent dus dat degene met een abonnement dat 1600% meer kost per maand een sms tarief moet betalen dat 183 % hoger ligt.

Ook wanneer er een gratis sms actie komt mag iedereen daar van profiteren. Natuurlijk gun ik het de prepay-ers van harte maar persoonlijk vind ik dat degene die relatief veel geld per maand oplevert daar ook voor beloond mag worden.

----Gezien het feit dat de veranderingen niet expliciet vermeld c.q. bevestigd zijn een veronderstelling--------

Wanneer er sms-bundels komen die alleen te gebruiken zijn i.c.m. verlenging van het abonnement wordt je als bestaande klant wederom teniet gedaan. Aangezien ik voor 85% naar Orange klanten bel en dit tarief gelijk getrokken wordt met het bellen naar vast ben ik duurder uit. Dit is wellicht redelijk te compenseren met het aantal smsjes dat ik per maand stuur dus die keuze zou ik overwegen.
Maar dan komt het dat je een jaar moet verlengen om van de tarieven gebruikt te mogen maken 8)7

Toen ik mijn abonnement aangegaan ben bestond de mogelijkheid na 6 mnd de bundel te halveren. Het is dus goedkoper om mijn bundel te halveren naar € 40 en dan een nieuw 22,50 abbonementje bij Orange te halen en daarvan een sms bundel van € 18 te kopen

300 x 0,22 = € 66
300 x 0,06 = € 18
66 - 18 = € 48 verschil

Wanneer mijn omgezette € 80 abo. dan afgelopen is stap ik over naar telfort of een andere provider die het bellen voordelig maakt zodat ik bij die provider goedkoop kan bellen en bij Orange nog 6 maanden met het € 22,50 abo. smsen.
Ik geef toe dat dit haast niet te realiseren is i.v.m. het omwisselen van simkaarten, vandaar dat ik ook niet snap dat Orange zich zoiets op de hals wil halen. Ik ben reeds 4 jaar tevreden klant bij Orange maar wanneer dit wordt doorgevoerd is dit het laatste abo. dat ik daar afgesloten heb.

Blijkbaar wil Orange liever nieuwe klanten winnen die een onzeker beeld over de toekomst schetsen dan bestaande klanten, waarmee een overzichtelijke relatie is opgebouwd,behouden.

Persoonlijk vind ik dan dat wanneer deze veranderingen doorgevoerd worden er zeker reden moet zijn om op te mogen zeggen. Dan wel wanneer het aantoonbaar is dat de klant er werkelijk op achteruit gaat na analyse van zijn/haar belgedrag gezien over bijvoorbeeld 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Stel dat je een 2-jarig contract aan gaat tegen bepaalde tarieven en intussen halveren alle concurerende bedrijven hun prijzen na 3 maanden hun prijzen, en jij zit nog met je bestaande abonnement... geen reden tot opzeggen.

Verder gaat het er niet om wat jij wel of geen reden vind om vroegtijdig op te zeggen, het gaat er om wat volgens DE WET een reden is om op te zeggen...

Ik kan je voorspellen dat de wijze waarop Orange de tarieven gaat introduceren zodanig zal plaatsvinden dat je NIET vervroegd zult kunnen opzeggen. Dit zullen zij dus NIET toestaan en ook de GCT en de rechter zullen je in het ongelijk stellen.

De reden is simpel... de nieuwe tarieven zijn niet op bestaande contracten van toepassing ! Ofwel, wat met jou is afgesproken toen je het contract tekende wordt gewoon nagekomen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Best leuk al die plannen van Orange, maar ik snap niet dat ze zo duur blijven, in vergelijking met hun "partner-bedrijven".

Frankrijk SMS-kosten: http://www.orange.fr/0/vi...lesacces/sms_combien.html
Engeland SMS-kosten: http://shop.orange.co.uk/shop/all_payg_plans

voor Engeland even in de gaten houden dat 12p ongeveer 19€-cent is. Maar dan nog; waarom is het in Nederland duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hier http://www.telecomvergeli..._offset=180&post_limit=20

"Per 1 november komen de nieuwe tarieven beschikbaar voor bestaande klanten die verlengen bij de klantenservice. Bij shops en dealers geldt dit niet. In een later stadium (waarschijnlijk januari 2005) zullen diezelfde tarieven ook voor nieuwe en bestaande klanten die niet verlengen beschikbaar. Verlengen 3 maanden voor het einde van het contract mogelijk en is gewoon i.c.m. een nieuw toestel of 50% korting op het abonnement. "

" Gepost door DeSteef op 26/10/2004 21:28 Rating: 0
Ik sprak net een medewerker van de klantenservice. Hij verklaarde dat de nieuwe tarieven gefaseerd, dus op verschillende data zullen worden geintroduceerd. Ik vermoed zelf dat per 1 november gekozen kan worden voor sms bundels (zoals eerder beschreven in dit topic) en per 1 januari de nieuwe tariefbundels !

Gepost door HlpDsk op 26/10/2004 21:35 Rating: 0
Nee. Iedereen die bij de klantenservice verlengd na 1 november kan kiezen voor de nieuwe tariefplannen en dus ook de smsbundels. Nieuwe klanten en klanten die niet verlengen kunnen pas voor de nieuwe bel- en smsbundels kiezen in januari. Slim om toch alvast de mensen die willen opzeggen vanwege de belachelijke tarieven vast te houden. Dom dat ze nog geen nieuwe klanten binnen willen halen. Lijkt weer een beetje op de oude, slome Dutchtone strategie. En er komt geen nieuwe actie voor bestaande klanten "

Speculaties.... ik hoop dat er gauw iets concreets komt. Trouwens voor prepaid schijnt er ook niet leuks te komen elke maand gratis beltegoed!

http://www.telecomvergeli...t_offset=40&post_limit=20
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste