Het volgende heb ik van de site van Orange geplukt om het op m'n gemak nog eens te kunnen nalezen. Geen idee of het nou voordeliger is of niet
Ik heb al een Orange Free abonnement. Stap ik nu automatisch over op de nieuwe tarieven? Nee, daar kies je zelf voor. Je kunt eenvoudig en zonder extra kosten overstappen naar onze nieuwe tarieven. We vernieuwen je abonnement dan met een jaar en de nieuwe Algemene Voorwaarden worden van kracht.
Wat is het voordeel als ik overstap naar de nieuwe tarieven?
Met de nieuwe tarieven bel je in Nederland voor 1 voordelig tarief met wie en wanneer je maar wilt. Naar vaste én mobiele nummers. Bovendien kan je, als je overstapt, ook nog kiezen voor een Sms Voorraad. Daarmee verstuur je al een sms vanaf € 0,06 per bericht!
Hoe stap ik over op de nieuwe tarieven?
Overstappen is heel eenvoudig. Je hoeft alleen maar 1200 te bellen met je mobiele telefoon (€ 0,10 per minuut). Kies in het menu voor optie 1 en vervolgens optie 2. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Als ik nu overstap, kan ik dan iedere bundel kiezen?
De nieuwe bundels zijn anders ingedeeld dan de huidige bundels. Stel dat je nu een abonnement van € 30 hebt, dan kan je overstappen naar de nieuwe bundel van € 32,50 of hoger. Maar je kunt er ook voor kiezen om maximaal 1 bundel lager te nemen, in dit geval is dat de bundel van € 22,50. Een hogere bundel heeft natuurlijk wel als voordeel dat je belt tegen nog lagere tarieven en wat je aan het einde van de maand overhoudt neem je onbeperkt mee.
Kan ik, nadat ik ben overgestapt, naar een andere bundel overstappen?
Ja, in principe kan dat. Overstappen naar een hogere bundel is altijd mogelijk. Als je wilt overstappen naar een lagere bundel kan dat 1 keer per 6 maanden en alleen naar een bundel die 1 niveau lager is dan de bundel die je op dat moment hebt.
Wanneer gaan mijn nieuwe tarieven in?
Nadat je hebt gekozen voor de nieuwe tarieven, krijg je een sms'je op het moment dat de nieuwe tarieven voor jou ingaan. Je krijgt ook een sms'je als je eerste Sms Voorraad ingaat. Dat kan soms iets later zijn dan de nieuwe tarieven.
Waarom zou ik bij mijn nieuwe bundel ook nog kiezen voor Sms Vooraad?
Sms Voorraad is voordelig voor iedereen die wel eens een sms-bericht verstuurt. Je sms't dan namelijk altijd tegen het voordelige sms-tarief : vanaf € 0,06 per bericht. Ook als je Sms Voorraad op is! Gebruik je in een maand niet je hele Sms Voorraad? Dan neem je de overgebleven voorraad onbeperkt mee naar de volgende maand.
Kan ik iedere Sms Voorraad kiezen?
Bij Orange betaal je alles uit je bundel. De bundel moet dus minstens zo groot zijn als de Sms Voorraad die je kiest. Als je een € 12.50 bundel kiest kun je dus geen Sms Voorraad 300 van € 18 kiezen, maar wel een Sms Voorraad 150 van € 12. Verder zijn alle combinaties mogelijk.
Als ik niet direct bij mijn overstap kies voor Sms Voorraad, kan dat daarna dan nog?
Je kan op ieder moment kiezen voor Sms Vooraad. Je hoeft alleen maar 1200 te bellen met je mobiele telefoon (€ 0,10 per minuut). We helpen je graag. 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Wanneer krijg ik mijn 1e Sms Voorraad en gaat mijn nieuwe tarief in?
Als je kiest voor de nieuwe tarieven en een Sms Voorraad, duurt het altijd even voordat je eerste Sms Voorraad ingaat. Maar je wilt natuurlijk wel meteen profiteren van je nieuwe tarief! Daarom kun je vanaf het moment dat je overstapt, direct sms'en tegen het voordelige tarief. En zodra je Sms Voorraad ingaat, laten we je dat weten via een sms'je.
Kan ik ook kiezen voor Sms Voorraad, zonder over te stappen op de nieuwe tarieven?
Dat kan helaas niet. Sms Voorraad is alleen mogelijk in combinatie met de nieuwe tarieven.
Wat gebeurt er met mijn abonnement als ik overstap op de nieuwe tarieven?
Als je ervoor kiest om over te stappen op de nieuwe tarieven, vernieuwen wij je abonnement met 12 maanden. Die 12 maanden gaan direct in. Ze worden niet bij je contractstermijn opgeteld. Dus stel je zit nu 3 maanden in je contract, dan gaat je nieuwe periode vanaf dat moment in. In totaal heb je dan een contract van 15 maanden.
(Deze 12 maanden gelden niet als je in december 2004 klant bent geworden of als je een 2-jarig contract hebt bij Orange).
Wat is er veranderd in de Algemene Voorwaarden?
Een van de veranderingen in de Algemene Voorrwaarden die horen bij de nieuwe tarieven is een verandering van de opzegtermijn. De opzegtermijn in de nieuwe Algemene Voorwaarden is 3 maanden.
Kan ik mijn Sms Voorraad op ieder moment aan- en uitzetten?
Aanzetten kan altijd, uitzetten niet altijd. Wanneer je bij je overstap naar de nieuwe tarieven kiest voor Sms Voorraad, doe je dat voor 12 maanden. Binnen die 12 maanden kan je de voorraad dus niet uitzetten. Je kunt wel veranderen van Sms Voorraad. Kiezen voor een grotere Sms Voorraad kan altijd. En eens in de 6 maanden kun je een kleinere Sms Voorraad kiezen. Bel daarvoor met de Orange Klantenservice (1200 vanaf mobiel) en wij regelen het voor je.
Hoe weet ik of mijn overstap goed verwerkt is?
Als je de Orange klantenservice belt om over te stappen, ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestigingsbrief met de door jou gekozen bundel en eventueel Sms Voorraad.
Is je vraag nog niet beantwoord, laat het dan onze klantenservice weten. Bel 1200 met je mobiele telefoon (hiervoor geldt hetzelfde tarief als voor bellen naar een vast nummer), of 06 28500 777 met een vaste lijn