Toon posts:

[XP] Shares tussen XP bakken, username is hetzelfde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele forum al afgestruimd (zie onderaan deze post de geraadpleegde artikelen), Ik heb 3 XP computers (1 laptop met Home SP1 (Tim--laptop), 1 desktop met Home SP1 (Bob--desktop) en 1 desktop met Pro SP2 (Tim--Desktop)). Nu wil ik graag mijn hele schijven delen in het thuisnetwerk tussen deze computers, alles moet bereikbaar zijn.

Nu is het geval dat ik met die laptop en desktop (Tim--desktop) ook soms op andere netwerken zit. Dus overal moet een password op en het sharen gaat dus niet ff simpel via een Guest accountje.

Ik heb op Tim-Desktop de useraccounts van die andere 2 overgenomen, de laptop heeft zelfs dezelfde useraccount (allebei Tim van Leeuwen)

Ik kan vanaf m'n laptop wél Tim--Desktop zien, ik kan ook zien welke mappen ge-shared zijn. Máár wanneer ik op een map klik krijg ik:

code:
1
2
3
\\Tim--desktop\C (systeem) is niet toegankelijk, U hebt mogelijk niet de juiste machtingen voor deze netwerkbron.  [....]

Toegang geweigerd

Ik heb geavanceerde share aanstaan, op de gedeelde map mag Tim--laptop inloggen, ik heb nog het een en ander in 'gpedit.msc' aangepast (zie topic Windows XP station benaderen binnen werkgroep...? reactie van Double J)

Ik heb geen idee wat ik fout doe?

------------ Lijst met geraadpleegde topics ----------------
XP Home Harde schijf delen werkt niet
Windows XP station benaderen binnen werkgroep...?
Computer benaderen met xp via netwerk
[rml][ XP] Kan niet in gedeelde map zonder wachtwoord[/rml]
wachtwoord voor xp
Windows Operating Systems - FAQ
FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
Ik had misschien in de TopicTitel beter iets kunnen zetten dat het niet lukt.......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 00:19 ]