Toon posts:

wachtwoord voor xp

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje lopen tussen een pc met win 98se en win xp. Nu heb ik gewoon toegang als ik van mijn winxp pc naar de win 98 pc ga, maar als ik op mijn win 98 pc toegang probeer te krijgen op mijn win xp pc vraagd hij om een wachtwoord. Nu is het probleem dat ik dat wachtwoord niet weet. Ik heb helemaal geen wachtwoord opgegeven. waar in win xp kan ik het verandere dat hij om een wachtwoord vraagd?

Verwijderd

En wat gebeurt er precies als je de username van die win98 comp invoert en geen wachtwoord geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het ff uitleggen.
(ben nu op de win98 pc)
Ik druk op workgroup, dan zie ik de win98pc en de winxp pc. Dan druk ik op de winxp pc. Dan krijg ik een popup scherm.

Daar staat, u moet een wachtwoord opgeven voor deze verbinding.
Netwerk bron \\winxp\IPC$
wachwoord: dat moet ingevuld worden

als ik niets invul krijg ik een schermpje dat ik geen toegang heb

• sundevil
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

sundevil

One ping only

IPC$ is een standaard share in NT/2000/xp. Heb ooit hetzelfde gehad. Heb je wel wat gedeeld op de xp bak? En heb je een gbruiker aangemaakt op diezelfde bak?

Zou dan moeten werken...

The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 16:17 schreef sundevil het volgende:
IPC$ is een standaard share in NT/2000/xp. Heb ooit hetzelfde gehad. Heb je wel wat gedeeld op de xp bak? En heb je een gbruiker aangemaakt op diezelfde bak?

Zou dan moeten werken...
Ik ben ingelogd onder mijn eigennaam en niet als admin, dus ik heb een gebruiker aangemaakt.

En ik heb alle hd's op share modus gezet. Dus met zo'n handje eronder :P

• sundevil

sundevil

One ping only

Maar wat ik eigelijk bedoelde is: heb je een gebruiker aangemaakt die overeen komt met de gebruikersnaam van de gebruiker die op win98 inlogt? Volg je me nog (LOL).

Verwijderd

Topicstarter
ow, zo. Uhh moet dat dan? En waar doe ik dat precies? sorry ik ben nog al een newbie op het gebied van networking

Verwijderd

Onder XP moet je iets expliciet delen (dus niet de standaardshare $IPC).
Vervolgens ken je aan deze share gebruikers toe, bijvoorbeeld gebruiker Administrator en wachtwoord pietje.
Als je dan onder windows98 op je netwerk inlogt gebruik je een gebruikersnaam en wachtwoord welke op de XP bak toegang heeft op de share (dus in principe een XP account)

• sundevil

sundevil

One ping only

Op zaterdag 08 september 2001 16:27 schreef brambo9000 het volgende:
Onder XP moet je iets expliciet delen (dus niet de standaardshare $IPC).
Vervolgens ken je aan deze share gebruikers toe, bijvoorbeeld gebruiker Administrator en wachtwoord pietje.
Als je dan onder windows98 op je netwerk inlogt gebruik je een gebruikersnaam en wachtwoord welke op de XP bak toegang heeft op de share (dus in principe een XP account)
Ik denk het, jij schrijft het ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik inlog op xp, dan vul ik nooit een password in, ik laat da altijd blank.

• sundevil

sundevil

One ping only

Op zaterdag 08 september 2001 16:30 schreef izoman het volgende:
maar als ik inlog op xp, dan vul ik nooit een password in, ik laat da altijd blank.
Een wachtwoord HOEFT ook niet. Als de gebruiker maar overeen komt. Maak een gebruiker op xp aan met dezelfde naam en geen wachtwoord. Dit mag / kan gewoon. Is natuurlijk niet zo veilig (uhum!).

Verwijderd

Ik heb ooit hetzelfde gehad met Windows 2000 en ik neem aan dat de oplossing ongeveer hetzelfde is in XP.

Wat je moet doen is gewoon een nieuwe genruiker aanmaken in Windows XP. Gebruik dezelfde naam als de naam van de Windows 98 computer en het wachtwoord van de Windows 98 computer. Nu werkt het hopelijk. Start ze wel ff opnieuw op als het niet werkt.

Verwijderd

zet anders je guest acc. eens aan, wil ook nog wel eens helpen, heb je ook geen user meer nodig met de naam waarmee je op XP aanlogt, voeg vervolgens aan guest de admin group toe (vergeet niet de guest group eruit te sodemieteren (laagste overruled) )( in xp onder control panel / admin. tools / computer mgt kun je de userrights instellen)

als je nu expliciet shared
(vrolijk via de verkenner, sharing and sec. niet zemelen sharen klikken, beestje naampje geven, en natuurlijk een vrolijke vink bij all. netw users to ... )
moet het werken :)

lijkt me duidelijk genoeg :p

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :) jullie zijn geweldig!

[topic=223499/1/25]

nu die vraag nog beantwoord, en mijn dag kan niet meer stuk!

Verwijderd

Ik heb het probleem eigenlijk prexies andersom :9

Kan dus met de xp niet op de ge-sharde drives van een 98se En een Me bakkie komen, ja kan wel, maar traaag!!! duurt bijna 10 minuten voordat je een dirlist heb. :'(

Heb al van verschillende mensen gehoord dat het met aanmelden heb te maken, maar steeds niet vinden wat :(

Op de win98 bak gebruik ik Windows-aanmelding. en de xp-bak logt automatisch in op een administrator account (het enige account wat eropstaat) :)

Ik zie de pc's allemaal netjes in network staan, maar tis gewoon traag (transfer is normaal).

HellUp pleeze! :o

• posttoast
  • Laatst online: 02:21
Up!

Ik heb jullie oplossing geprobeerd (dus een account aanmaken in XP met de inlognaam van de Windows 98 gebruiker), maar het werkt nog steeds niet. Wanneer ik vanaf de Windows 98 bak de Windows XP bak probeer te benaderen wordt er om een wachtwoord gevraagd...

Wat Nu?!

omniscale.nl

• posttoast
  • Laatst online: 02:21
Laatste poging.

*Kick*

omniscale.nl

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

Duinkonijn

Huh?

rechten tot de map wel goed ingesteld?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 21:21 schreef Duinkonijn het volgende:
rechten tot de map wel goed ingesteld?
  • En de guestaccount enabled?
  • En dit gelezen?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En een account aangemaakt onder Xp met dezelfde Login name die je gebruikt op die andere pc :)

maar hier zijn na mijn weten als tigduzend topics over geweest :? maarja...of wat hierboven gezegt wordt doen..Guest Account aanzetten

Verwijderd

Wat nu als je een netwerk hebt met verschillende gebruikers (oh ja? wat vreemd op een netwerk :P) En die moeten vanaf praktisch iedere pc binnen het netwerk in hun 'eigen' map op de (enige) XP bak kunnen komen, maar dat moet wel met wachtwoord.

/me weet eigenlijk wel dat het niet kan, maar hoopt toch

oh ja, de andere pc's zijn voorzien van Windows 98 en één mietig geval heeft nog Windows 95 ;)
Pagina: 1