Als ik via een andere computer op het netwerk een computer met xp er op probeer te benaderen dan vraagt ie naar een wachtwoord.. hoe zet ik dat uit?
wat je moet doen is op XP een nieuwe USER ACCOUNT aanmaken met dezelfde naam als je met de pc inlogt die geen xp draaitOp vrijdag 21 september 2001 17:32 schreef r0ck3t het volgende:
Als ik via een andere computer op het netwerk een computer met xp er op probeer te benaderen dan vraagt ie naar een wachtwoord.. hoe zet ik dat uit?
uiteraard kan je zelf bepalen welke rechten je meegeeft aan die user
succes....
wist antwoord omdat ik dit zelfde prob paar dagen geleden ook had en er zelf achter kwam
I don't drive fast, I only fly low!
hmmz begrijp er geen konthaar van
xp is totaal NIET gebruikersvriendelijk iig.
Waar kan je die rechten dan instellen?
xp is totaal NIET gebruikersvriendelijk iig.
Waar kan je die rechten dan instellen?
in xp doe je volgende:
start > settings > control panel > user accounts
vervolgens maak je een NIEUWE account aan die dezelfde naam heeft als de andere computer die geen XP draait
dit kan je zien bij start menu en dan ***** afmelden (*** is de naam)van de andere pc die geen xp draait
nou die account geef je gewoon de rechten die je wilt (alles=administrator of alleen lezen etc..)
nou thats is, ps die account hoef je geen wachtwoord te geven
andere mogelijkheid is de GUEST account in te schakelen, als goed is moet dit ook werken
succes
start > settings > control panel > user accounts
vervolgens maak je een NIEUWE account aan die dezelfde naam heeft als de andere computer die geen XP draait
dit kan je zien bij start menu en dan ***** afmelden (*** is de naam)van de andere pc die geen xp draait
nou die account geef je gewoon de rechten die je wilt (alles=administrator of alleen lezen etc..)
nou thats is, ps die account hoef je geen wachtwoord te geven
andere mogelijkheid is de GUEST account in te schakelen, als goed is moet dit ook werken
succes
waar stel je die rechten in?
ik wil gewoon dat die andere comp in het netwerk op mijn hdd kan kijken.. maar er word een pass gevraagd.
Dat heb ik nergens ingesteld dus ik weet niet wat het pass is en dat kan ik ook niet instellen bij user accounts
ik wil gewoon dat die andere comp in het netwerk op mijn hdd kan kijken.. maar er word een pass gevraagd.
Dat heb ik nergens ingesteld dus ik weet niet wat het pass is en dat kan ik ook niet instellen bij user accounts
Diepe Zucht.
Dit is echt al zo vaak voorgekomen.
Kijk maar eens in de search.
En XP is echt wel gebruiksvriendelijk, maar je moet er mee weten om te gaan.
Tis een OS gebasseerd op NT.
Dus al de secrurity eigenschappen van NT zitten er ook in.
1 van die dingen is een mandatory login proces.
Je moet dus een naam en wachtwoord intypen om in te loggen.
(voor de simpele gebruikers kan dit uitgezet worden, en in XP bij 1 gebruiker is dit standaard al zo)
Maar wil je dus dat iemand een share kan benaderen op een NT bak. Moet je een user aanmaken in XP (is al verteld waar) Met dezelfde naam en wachtwoord als de gebruiker van BV de win98 machine.
Op deze machine moet login voor MS networks aangezet worden in properties van je netwerk omgeving.
Voor rechten hoef je je geen zorgen te maken.
standaard heeft namelijk everyone full controll.
Of je zet je guest account aan.
Dan moet iedereen er ook op komen.
Dit is echt al zo vaak voorgekomen.
Kijk maar eens in de search.
En XP is echt wel gebruiksvriendelijk, maar je moet er mee weten om te gaan.
Tis een OS gebasseerd op NT.
Dus al de secrurity eigenschappen van NT zitten er ook in.
1 van die dingen is een mandatory login proces.
Je moet dus een naam en wachtwoord intypen om in te loggen.
(voor de simpele gebruikers kan dit uitgezet worden, en in XP bij 1 gebruiker is dit standaard al zo)
Maar wil je dus dat iemand een share kan benaderen op een NT bak. Moet je een user aanmaken in XP (is al verteld waar) Met dezelfde naam en wachtwoord als de gebruiker van BV de win98 machine.
Op deze machine moet login voor MS networks aangezet worden in properties van je netwerk omgeving.
Voor rechten hoef je je geen zorgen te maken.
standaard heeft namelijk everyone full controll.
Of je zet je guest account aan.
Dan moet iedereen er ook op komen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
rustig maar (DIEP ZUCHT)
alle netwerkbegin is lastig
neem aan dat ie er nu wel uitkomt lijkt me
nog duidelijker en we kunnen beter ff langsgaan bij hem
alle netwerkbegin is lastig
neem aan dat ie er nu wel uitkomt lijkt me
nog duidelijker en we kunnen beter ff langsgaan bij hem
right
ik vat er niks meer van
oke oke.. ik ben wat ziekjes
maar ik moet dus op mijn xp comp een account aanmaken die de naam heeft van me andere computer
dus bijv. sjaantje
moet ik inloggen met sjaantje en dan is het van die andere comp wel mogelijk om mijn bestanden te lezen?
ik vat er niks meer van
oke oke.. ik ben wat ziekjes
maar ik moet dus op mijn xp comp een account aanmaken die de naam heeft van me andere computer
dus bijv. sjaantje
moet ik inloggen met sjaantje en dan is het van die andere comp wel mogelijk om mijn bestanden te lezen?
nope je kan op xp gewoon inloggen onder je zelf (prob administrator)
gaat erom dat de andere pc zich kan identificeren aan xp zodat XP je toestaat om gedeelde mappen te zien etc....
gewoon account aanmaken etc voila....
gaat erom dat de andere pc zich kan identificeren aan xp zodat XP je toestaat om gedeelde mappen te zien etc....
wat mot ik dan bij andere pc instellen?Op zaterdag 22 september 2001 08:59 schreef yonexfreak het volgende:
nope je kan op xp gewoon inloggen onder je zelf (prob administrator)
niets, je hoeft alleen maar ingelogd te zijn op die pcOp zaterdag 22 september 2001 10:41 schreef r0ck3t het volgende:
[..]
wat mot ik dan bij andere pc instellen?
kijk maar bij START MENU > **** afmelden
de **** is de naam waarmee die pc ingelogd is en die naam onthoud je ff, en in xp maak je een account aan met die naam
meer niet
Pagina: 1