Toon posts:

Windows XP station benaderen binnen werkgroep...?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Het volgende is het probleem, ik heb een aantal pc's met onder andere win 98 en XP pro. Dit zal verder niet zoveel uitmaken, aangezien het netwerk er gezond uitziet. Alle computers vinden elkaar.
Nu heb ik alleen een probleem met het benaderen van een XP machine... hij vraag een gebruiker en wachtwoord....maar deze heb ik expres niet ingesteld...ook geen administrator wachtwoord....hoe kan ik dit systeem nu benaderen....????

Ik gewoon de standaard werkgroep van windows....en nix met een of ander domein te maken.....DHCP staat aan op de router (zal er weinig mee te maken hebben)....

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gebruiker: administrator / gebruiker
Wachtwoord: geen

Werkt dat wel? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 22 juni 2004 @ 11:01:
Gebruiker: administrator / gebruiker
Wachtwoord: geen

Werkt dat wel? :)
nee

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Hoe probeer je de machine te bereiken? Als dat via Remote Desktop is, dan kan het kloppen, hier heb je namelijk een beveiligde account voor nodig, anders kom je er niet op!

Kortom, log in met administrator (op de pc zelf), en zet er een wachtwoord in.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Verwijderd

Topicstarter
Roa schreef op 22 juni 2004 @ 11:05:
Hoe probeer je de machine te bereiken? Als dat via Remote Desktop is, dan kan het kloppen, hier heb je namelijk een beveiligde account voor nodig, anders kom je er niet op!

Kortom, log in met administrator (op de pc zelf), en zet er een wachtwoord in.
ik wil gewoon een gedeelde map op het xp station benaderen....die ik gewoon in mijn netwerkomgeving kan zien

• Han
  • Niet online

Han

En hoe ben je normaal ingelogt op die XP machine? Zo als ik lees log je automatisch in... maar met welke gebruiker? Met je administrator account of met een aangemaakte gebruiker?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 22 juni 2004 @ 11:15:
En hoe ben je normaal ingelogt op die XP machine? Zo als ik lees log je automatisch in... maar met welke gebruiker? Met je administrator account of met een aangemaakte gebruiker?
Ik log inderdaad automatisch, onder een gebruiker die admin rechten heeft.
er is slechts 1 gebruiker aangemaakt en 1 admin account...

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 16:39

jappo

eens een prutser altijd ....

ik wil gewoon een gedeelde map op het xp station benaderen....die ik gewoon in mijn netwerkomgeving kan zien
Ook hier heb je een beveiligde account voor nodig, er moet een gebruikersnaam mét wactwoord worden opgegeven.

Misschien is er nog een mogelijkheid om dit uit te zetten dmv policies maar standaard staat dit aan :/ .

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:18:
Ik log inderdaad automatisch, onder een gebruiker die admin rechten heeft.
er is slechts 1 gebruiker aangemaakt en 1 admin account...
Dan moet je met die gebruikersnaam vanaf de andere PC's inloggen op de XP machine. EN met eventueel wachtwoord als je die op je XP machine hebt ingesteld.

Heb je trouwens al gezocht?

Computer benaderen met xp via netwerk
[rml][ XP] Kan niet in gedeelde map zonder wachtwoord[/rml]
wachtwoord voor xp

Enz... enz...

[ Voor 45% gewijzigd door Han op 22-06-2004 11:21 ]

Verwijderd

Zet op je XP doos de guest account open (zonder wachtwoord).
Ik heb zelf het zelfde probleem gehad, en hiermee opgelost.
Er is ergens een (microsoft) artikel op internet, maar ik kan dat nu even niet vinden...... |:(

Greetings,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 11:33:
Zet op je XP doos de guest account open (zonder wachtwoord).
Ik heb zelf het zelfde probleem gehad, en hiermee opgelost.
Er is ergens een (microsoft) artikel op internet, maar ik kan dat nu even niet vinden...... |:(

Greetings,
klopt inderdaad, dat document heb ik ook gezien.....wilde echter niet zo vlotten

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Start --> Uitvoeren --> 'Gpedit.msc'

navigeer naar: computerconfiguratie > Windowsinstellingen > Beveiligingsinstellingen > Lokaal Beleid > Toewijzing van gebruiksrecht.

Kijk hier maar eens even een beetje rond.
Wat staat er bij 'Deze computer vanaf het netwerk benaderen'?
Wat staat er bij 'Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren'? (Als je wilt dat iedereen toegang heeft moet hier in ieder geval niks staan)

Ik heb het nu zo dat ik nergens een wachtwoord hoef in te voeren......

Gebruik je trouwens makkelijk delen van bestanden?

[ Voor 20% gewijzigd door Double J op 22-06-2004 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Double J schreef op 22 juni 2004 @ 16:12:
Start --> Uitvoeren --> 'Gpedit.msc'

navigeer naar: computerconfiguratie > Windowsinstellingen > Beveiligingsinstellingen > Lokaal Beleid > Toewijzing van gebruiksrecht.

Kijk hier maar eens even een beetje rond.
Wat staat er bij 'Deze computer vanaf het netwerk benaderen'?
Wat staat er bij 'Toegang tot deze computer vanaf het netwerk weigeren'? (Als je wilt dat iedereen toegang heeft moet hier in ieder geval niks staan)

Ik heb het nu zo dat ik nergens een wachtwoord hoef in te voeren......

Gebruik je trouwens makkelijk delen van bestanden?
Ja, het gaat gewoon over een map in de root die ik zelf aangemaakt heb waarin gewoon *.doc bestanden staan....

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

- Guest account aanzetten
- NTFS rechten aanpassen, Everyone moet iig READ en LIST DIR CONTENTS kunnen

Vraag : Staat eenvoudig delen van bestanden aan of uit bij jou?

Oh ja, Windows XP blokkeert bepaalde features van accounts zonder wachtwoord, zoals RDP enz, uit veiligheid. Misschien dat het ook invloed heeft op Windows Filesharing...

[ Voor 34% gewijzigd door EquiNox op 23-06-2004 09:16 ]

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 20:44
Even een willekeurige map delen. Dan kijken of je er komt, dan kun je hem wel weer unsharen.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Volgens mij had hij dat al gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
EquiNox schreef op 23 juni 2004 @ 09:12:
- Guest account aanzetten
- NTFS rechten aanpassen, Everyone moet iig READ en LIST DIR CONTENTS kunnen

Vraag : Staat eenvoudig delen van bestanden aan of uit bij jou?

Oh ja, Windows XP blokkeert bepaalde features van accounts zonder wachtwoord, zoals RDP enz, uit veiligheid. Misschien dat het ook invloed heeft op Windows Filesharing...
Staat nog standaard....dusss uit

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Dan moet het bijna wel aan je NTFS rechten liggen. Heeft everyone toegang tot de gedeelde map?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
volgens mij MOET er een wachtwoord op een account staan, wil deze account vanaf het netwerk te gebruiken zijn om de pc te benaderen. Anders krijg je imho iets als gebruikersaccountbeperking ofzo.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
denk dat hij verbinding wil maken met de account van pc2 naar pc1 waar dat account niet bekend is? ff op beide een zelfde account +password en check dan nog eens of hij het doet? :)

• Double J
offtopic:
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen altijd zegt dat je account van een wachtwoord voorzien MOET zijn voor het delen van bestanden, dat is namelijk niet waar. Ook HOEFT dat niet als je gebruik maakt van extern bureaublad.
Ik heb hier 2 pc's: eentje voorzien van een account met en wachtwoord. En een computer met een aantal accounts zonder wachtwoorden. Ik kan van de ene pc naar de andere en ook weer terug met extern bureaublad werken, ik kan ook van de ene pc naar de andere en terug bestanden delen. Dat is allemaal geen probleem als je het goed instelt.

@TS: Je gebruikt niet het eenvoudig delen van bestanden, dus je gebruikt klassiek delen en dan heb je het iets moeilijker ingericht met NTFS-machtigingen ect.
Waarom gebruik je dan geen wachtwoorden???
Want dan kun je namelijk net zo goed eenvoudig delen van bestanden gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Double J schreef op 25 juni 2004 @ 16:50:
offtopic:
Ik snap nog steeds niet waarom iedereen altijd zegt dat je account van een wachtwoord voorzien MOET zijn voor het delen van bestanden, dat is namelijk niet waar. Ook HOEFT dat niet als je gebruik maakt van extern bureaublad.
Ik heb hier 2 pc's: eentje voorzien van een account met en wachtwoord. En een computer met een aantal accounts zonder wachtwoorden. Ik kan van de ene pc naar de andere en ook weer terug met extern bureaublad werken, ik kan ook van de ene pc naar de andere en terug bestanden delen. Dat is allemaal geen probleem als je het goed instelt.

@TS: Je gebruikt niet het eenvoudig delen van bestanden, dus je gebruikt klassiek delen en dan heb je het iets moeilijker ingericht met NTFS-machtigingen ect.
Waarom gebruik je dan geen wachtwoorden???
Want dan kun je namelijk net zo goed eenvoudig delen van bestanden gebruiken.
de reden om geen wachtwoorden te gebruiken is eigenlijk simpel....dan hoef ik ze ook niet in te tikken....dacht ik

• Double J
Waarom gebruik je dan niet eenvoudig delen van bestanden?

Heb je je probleem btw al opgelost?

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 07:56
Double J schreef op 28 juni 2004 @ 16:34:
Waarom gebruik je dan niet eenvoudig delen van bestanden?

Heb je je probleem btw al opgelost?
waar stel je eenvoudig delen in?

• Double J
Extra --> Mapopties --> Weergave --> Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)

@TS: waarom laat je niks meer van je horen? Volgens mij heb je het allang gevonden....

[ Voor 45% gewijzigd door Double J op 09-07-2004 12:07 ]

Pagina: 1