[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 6

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
ik zou zeggen kijk eerst wat voor chip er in je Asus zit, want mijn abit NF7-S heeft een grotere Phoenix chip i.p.v een Winbond chip in mijn infinity.

offtopic:
El snorro, heb je mijn (beloofde) bios chip ook al verstuurd? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Gaming247 op 18-12-2004 11:04 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOOOOO

eindelijk infinity mobo binnen..krijg ik geen beeld en constateer ik later dat er allemaal groen spul rond om de socket bij de resistors zit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:33:
NOOOOO

eindelijk infinity mobo binnen..krijg ik geen beeld en constateer ik later dat er allemaal groen spul rond om de socket bij de resistors zit ;(
Dat heb ik ook! Wat is dat? Ik heb mn mobo inmiddels RMA opgestuurd...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

dat is lijm die de weerstanden naast je socket gaten beschermt.

dat had ik ook tot mijn infinity dood ging nu heb ik een oudere revisie en die heeft het niet.

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ryan666 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:12:
Moet je ff op de site van je koeler kijken daar staat een lijst op met compatibel mobo's :D
Als die zal passan zal het vast net zoals mn zalman zijn.. Past ook maar net; ik moest om het mobo linksboven vast te schroeven de psu eruit halen en een outtake.. Daarbij komt nog dat steeds de vinnen uit elkaar worden geduwd (van de koeler) als ik de psu eruit haal.. tijd voor nieuwe koeler of kast dus :D..........
Ik heb dus al een tijd geleden op de site van Thermalright gekeken naar de compatibility. Bleek toen dus al dat je een Neo-Backplate nodig had. Ikke dus lekker thermalright gemaild en gevraagd hoe ik zo´n mooi plaatje kon bemachtigen. Ik werd doorverwezen naar de franse reseller bacata.net. Zo gezegd, zo gedaan 2x die mensen daar gemaild.(in het Engels). Geen antwoord. Weer naar Thermalright ff gemeld dat bacata.net niks van zich laat horen. Toen stuurde thermalright zelf een mail naar bacata.net met het verzoek voor mij en cc´de die mail naar mij. ZEER netjes!! Nu heb ik dus gelukkig mijn Backplate in dus bus gekregen en nu nog ff wachten op mijn Infinity. Kast zal bij mij ook geen probleem worden ga dinsdag in M´streech ff een Chieftecje op de kop tikken. Dragon Medium Tower zilver. Kijk er nu al naar uit.

Nu maar hopen dat mijn geheugen een beetje wil mee werken. Ik heb nu zelf 2*512 pc3200 cl3 infineon. Dus die zullen wel geen mega fsb doen. Ik hoop op 220 op brakke timings, dus mocht er nog iemand een prachtig setje geheugen wegdoen, voor een leuke prijs of ruil. Laat maar horen AUB!(het liefst tegen mijn eigen geheugen en ook 1gb met bijbetaling of iets dergelijks)

Mijn bevindingen met het installeren van alle spullen komen hier terecht. Als mijn Slk 947 niet zo goed past, probeer ik mijn Slk 900 U nog wel ffkes, die ligt hier ook nog.

Zo te zien zijn niet alle DFI´s helemaal lekker bij aankomst. Bij welke winkel hebben jullie ze besteld? De mijne komt straks bij Icomputers vandaan. Die zullen er zelf natuurlijk ook niet veel aan kunnen doen, maar ik hoop dat ie goed is. Ik moet er tenslotte al lang genoeg op wachten.

Oja mocht er nog iemand een bios chip voor in een DFI infinity hebben rondslingeren hoor ik het graag, een reserve is nooit weg, hoewel ik hoop dat de standaard bios fatsoenlijk werkt. Flashen wil je toch liever niet doen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:43

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Buiten dat de Infinity gewoon een hoog uitval percentage heeft ligt het ook gewoon aan de uswer denk ik. Ach ja het is een bord met gebruiksaanwijzing, tja daar zul je even achter meoten komen en dan is het een heerlijk bord hoor.
Ik heb ijn het begin ook zga. ieder probleem gehad wat je je kunt bedenken met het bord (coldboot, niet booten, schijven niet vinden, krakend geluid, ect.) maar nu zijn bijna al die dingen opgelost en is het een heerlijk bord.
Ow en vind maar eens een sneller S-A bord :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Exigence

dnkroz

Procentueel zal het uitvalspercentage echt niet veel hoger liggen dan normale borden hoor. De mensen zonder problemen hoor je natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Das waar, maar ik heb Jeroen van Tweakstore een paar maandjes geleden gesproken en die vertelde mij dit. Bij mij persoonlijk ligt het uitvals percentage van Abit NF7-S'en weer hooooog :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
Ben nu sinds een week ook in het bezig van een dfi nf2 lanparty en begrijp er helemaal niets meer van...... volgens mij klopt de temperatuur die dat ding aangeeft echt niet:

idle (dit bij gewoon computer gebruik):
cpu: 34
sys: 36

dit met een spire datacooler van €9 (Mobile 2600+ @ 200*11 1.5v)

maar wanneer mijn computer uit een coldboot opstart dan slaat die meestal binnen een minuut vast en als ik dan soundstorm menu open heb dan zie ik bij de spectrumanalyzer alles in het rode blijft staan??? en wanneer ik hem dan weer opnieuw opgestart heb dan draait het zo stabiel als het maar kan?? Iemand hier enige verklaring voor of een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door stefans op 22-12-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Heb net me mobo terug van RMA, verwachtte een nieuwe, maar het is gewoon me oude mobo, volgens DFI is het policy dat ze 'm fixen en dan gewoon terugsturen, vaag. Heb ff gebeld en ze bellen nog terug om te zeggen wat ze gefixed hebben; dat zal ik later nog wel ff posten.
@ Aramdin, heb jij 'm al terug?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Daarom (schijnt het, zelf niet gedaan, schijnt ook "dont talk about it" te zijn) kan je naar DFI ook je mobo inclusief mosfet koeling opsturen :P
Ze repareren de boel gewoon ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ja had ik dat maar geweten, had alle mosfet sinks er al afgehaald 8)7 . Had ze ook al zo goed als mogelijk proberen schoon te maken 8)7 . Maar kreeg me blauwe Zalman blokkie niet meer van me SB af, dus die had ik wel laten zitten :P . Dus zo zag ik ook gelijk dat het me eigen mobo was :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Eigenlijk wel makkelijk dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
Ik heb sinds kort ook weer een ultra B terug van de rma. Alleen het ding is zo onstabiel als iets :(.

Toen ik het zaakje voor het eerst aan de praat kreeg was er niks aan de hand. Ik heb de PC toen de hele nacht laten inbranden met SoB (100% stress) op 220Mhzx12=2640Mhz. CPU op 1.9V. Temp bleef net onder 50C.

De PC werkte gewoon nog de volgende dag. Alleen in de middag kreeg ik opeens last van BSODs (random, maar vooral veel 0x0000008E). Dus ik het ding iets lager zetten naar 225x11.5=2590Mhz. Dat ging een tijdje goed. Maar na een tijdje hetzelfde verhaal. Dus ik hem weer lager zetten. Maar na een tijd weer hetzelfde. Soms draait het gewoon een hele dag stabiel, maar dan opeens niet meer? CPU temp gaat nooit over de 50C. Ik zit op het moment op 12x200 :(.

Verder viel me ook op dat ik het ding nooit sneller krijg dan 227Mhz. Met 2.6V op het mem haal ik dit op cas 2.5-3-3-11. Maar 228Mhz met elk voltage tussen 2.6V en 3.3V en cas 3-4-4-11 krijg ik niet eens een boot 8)7. NB voltage heeft ook geen invloed.

Ik heb verder niks aan m'n Ultra B gemod.

Specs:
- Lanparty NFII Ultra B
- XP Mobile 2400+ 35W 1.35V
- 2x512MB Twinmos PC3200 2.5-3-3-8
- Waterkoeling op CPU en NB
- Enermax 350W
- GF4 TI4200
- Silicon image 0680 raid controller

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

nou volgens mij is die van mij gewoon spontaan overleden
ik zit gewoon lekker te computeren, en ging maffen dus dacht laat ik em es uitzetten voor de verandering
start em volgende morgen op: en ja hoor direct 4 rode ledjes en me hdd lampje die gelijkt brand en voor de rest nix
kom niet eens in BIOS
heb dus nu net ander bios van maat gekregen of het wel lukt, maar krijg nog steeds gewoon hetzelfde
heeft iemand enig idee, want vindt het zo niet meer leuk (ben ook in staat dat kk ding in de vuilnisbak te flikkeren :()
dus zie ik iets over het hoofd ? of gewoon RMA ? (en zo ja hoe lang duurt dat eigelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
MaTr1x schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:21:
Heb net me mobo terug van RMA, verwachtte een nieuwe, maar het is gewoon me oude mobo, volgens DFI is het policy dat ze 'm fixen en dan gewoon terugsturen, vaag. Heb ff gebeld en ze bellen nog terug om te zeggen wat ze gefixed hebben; dat zal ik later nog wel ff posten.
@ Aramdin, heb jij 'm al terug?
Kheb em vandaag teruggehad, maar hij is niet gerepareerd :( Ik heb em gekocht bij 2fast4ucomputers.nl , die leveren em iig niet meer. Zij sturen em weer door naar de leverancier heb ik begrepen.

Dit stond er in het rapport

Hoe afgewerkt: Custom southbridge cooler gebruikt (originele heatsink los op sb)
Bios eeprom vertoond scheur; geen garantie

Het mobo valt gewoon binnen de garantieperiode. Ik had de nb heatsink op de sb geplakt met lijm + as5. De tape die op de originele sb heatsink zit, plakte voor geen meter meer. Over die scheur, dat is mar een klein scheurtje in de socket van de bios chip houder. Is gebeurt bij het eruitwippen tijdens hotflashen.

Ik heb em dus teruggekregen in originele staat: niet werkend dus (heb net voor de ckerheid getest)

Wat zal ik doen?

[edit]
Koen :) Zal ik contact opnemen met DFi zelf? en dan naar hen opsturen?

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 22-12-2004 18:33 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normale southbridge erop proberen te doen?
en nog keer RMA'en :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

aramdin schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:58:
[...]

Kheb em vandaag teruggehad, maar hij is niet gerepareerd :( Ik heb em gekocht bij 2fast4ucomputers.nl , die leveren em iig niet meer. Zij sturen em weer door naar de leverancier heb ik begrepen.

Dit stond er in het rapport

Hoe afgewerkt: Custom southbridge cooler gebruikt (originele heatsink los op sb)
Bios eeprom vertoond scheur; geen garantie

Het mobo valt gewoon binnen de garantieperiode. Ik had de nb heatsink op de sb geplakt met lijm + as5. De tape die op de originele sb heatsink zit, plakte voor geen meter meer. Over die scheur, dat is mar een klein scheurtje in de socket van de bios chip houder. Is gebeurt bij het eruitwippen tijdens hotflashen.

Ik heb em dus teruggekregen in originele staat: niet werkend dus (heb net voor de ckerheid getest)

Wat zal ik doen?

[edit]
Koen :) Zal ik contact opnemen met DFi zelf? en dan naar hen opsturen?
En je vind het gek dat ze je geen garantie geven als je het bord duidelijk gemod
opstuurt :?. Zorg dan in iedere geval dat het bord er een beetje fatsoenlijk uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Aramdin, ik heb hem vandaag teruggehad en zoals ik al zei had ik een andere SB heatsink, en me originele SB heatsink zit nog steeds op de Silicon Image controller.
Me BIOS socket was dus ook wat gescheurd, en toch is het mobo gerepareerd.
Reden bij mij was volgens hun de kapotte BIOS socket en thermal paste in de CPU socket.... Het zou gemaakt zijn, zo thuis ff kijken of ik idd een nieuwe BIOS socket heb. Dan tuurlijk nog eens testen of het mobo het doet.

Edit: ze hebben zo te zien me BIOS socket gemaakt door met een soldeerbout het plastic aan elkaar te smelten op de twee plaatsen waar het gebarsten was.

Je kunt idd bij DFI zelf een RMA aanvragen.
Je kunt ze mailen (in het Engels) op dit adres: support@dfi-europe.nl
Je kunt ze ook bellen (ook in het Engels): 010-2961840

Dan vraag je om een RMA en dan krijg je twee Word docs via mail, een 'DFI-NL RMA Policy Procedure', en een 'RMA Request Form' wat je moet invullen (je gegevens, serial number, en reden dat die kapot is) en weer terugsturen.
Dan krijg je dus je RMA number, en kun je je mobo naar hun opsturen, dat is in Rotterdam.
Hun gegevens staan bovenaan in het 'DFI-NL RMA Policy Procedure' Word doc, maar ik zal ze hier ook ff posten:

Diamond Flower Information (NL) B.V.
Shannonweg 11, Port 5087,
3197LG Rotterdam, The Netherlands
Tel: +31-10-296-1840 Fax: +31-10-296-1849

Ik heb ze dus gemaild en een paar keer gebeld en ze zijn erg aardig en behulpzaam.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door MaTr1x op 22-12-2004 21:11 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
geforce666 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:36:
nou volgens mij is die van mij gewoon spontaan overleden
ik zit gewoon lekker te computeren, en ging maffen dus dacht laat ik em es uitzetten voor de verandering
start em volgende morgen op: en ja hoor direct 4 rode ledjes en me hdd lampje die gelijkt brand en voor de rest nix
kom niet eens in BIOS
heb dus nu net ander bios van maat gekregen of het wel lukt, maar krijg nog steeds gewoon hetzelfde
heeft iemand enig idee, want vindt het zo niet meer leuk (ben ook in staat dat kk ding in de vuilnisbak te flikkeren :()
dus zie ik iets over het hoofd ? of gewoon RMA ? (en zo ja hoe lang duurt dat eigelijk)
Damn, k*t om te horen, zo ging het bij mij dus ook :( Lijkt idd op het '4 LED syndrome'.
Sorry, er zit niets anders op dan te RMA-en. Hoe dat moet staat in me vorige post. Het duurde bij mij in totaal 10 dagen. Heb 'm vorige week zaterdag op de post gedaan, en vandaag dus teruggehad.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
The Doctor schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:41:
[...]

En je vind het gek dat ze je geen garantie geven als je het bord duidelijk gemod
opstuurt :?. Zorg dan in iedere geval dat het bord er een beetje fatsoenlijk uit ziet.
Ik heb mn board weer in originele staat proberen op te sturen. Houdt in: originele heatsink op nb (normaal: watercooled door Dangerden) en de southbridge heatsink weer op southbridge proberen te plakken. Die tape die erop zit was inmiddels gaar geworden. Heb wel eerst de southbridge schoongemaakt. Er was dus nix gemods aan toen ik em terugstuurde
Dank je wel voor deze post. Ik zat er vanmiddag al aan te denken om hen direct te benaderen. Ik heb ook het gevoel dat dit boardje nooit naar dfi is gegaan, 2fast4ucomputers had het over "hun leverancier", niet DFI zelf.

Kan ik btw niet DFI rotterdam (heb ik al een x contact mee gehad) direct aanspreken wat rma betreft, of gaan zij daar niet over?

[edit]
Dankje wel trouwens :>

[edit2]
Hoelang duurde het bij jou, van opsturen tot weer thuis ontvangen?

[edit3]
*ok
*ok
*ok

:)

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 23-12-2004 02:33 ]

Instagram / YouTube

• MaTr1x
aramdin schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:40:

Kan ik btw niet DFI rotterdam (heb ik al een x contact mee gehad) direct aanspreken wat rma betreft, of gaan zij daar niet over?

[edit]
Dankje wel trouwens :>

[edit2]
Hoelang duurde het bij jou, van opsturen tot weer thuis ontvangen?
*hehe volgens mij moet je m'n reply nog maar eens lezen, want ik heb dus juist direct van DFI R'dam een RMA gehad :)
*You're welcome.
*En zoals ik al zei in m'n reply op geforce666 duurde het bij mij dus 10 dagen.

π MW finishers

• Vandread
The Doctor schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:41:
[...]
Jij zou toch wel moeten weten dat ze daar bij DFI niet zo moelijk over doen :P
Heb ik al zo vaak gehoord van gasten @ XS en fewture etc...
En ze kunnen tenminste een opgave geven of ze de socket kunnen repareren tegen een x bedrag als dat volgens hun het grote probleem is...

PS: Heren succes met de plankjes ^_^
maaruh je bios socket slopen, goh wat ben ik braaf met m'n bios extractor ;) best handig toch

[ Voor 14% gewijzigd door Vandread op 23-12-2004 10:44 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:43:
[...]

Jij zou toch wel moeten weten dat ze daar bij DFI niet zo moelijk over doen :P
Dat weet ik zeker, maar om problemen te voorkomen zorg ik toch altijd dat het bord er weer goed uit ziet. :)

EDIT:
Bij mij zijn ze meestal toch zo dood dat iets vervangen niet zoveel zin meer heeft (2x nieuwe gehad).

[ Voor 17% gewijzigd door Tjaps op 23-12-2004 10:57 ]

• MaTr1x
Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:43:
[...]

PS: Heren succes met de plankjes ^_^
maaruh je bios socket slopen, goh wat ben ik braaf met m'n bios extractor ;) best handig toch
Thanks.
Ik zoek idd nou al een tijdje een BIOS extractor, Tweakstore is er niet meer, mss nog een ander adresje ofzo?

π MW finishers

• Vandread
Ik heb dus bij tstore de extractor gekocht met gratis infinity chip ;)
Het is de Velleman PLCC extractor
Even snel googlen levert dit op:
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1828
Maar misschien istie ook bij conrad te koop ofzo.

Enige wat nog wel es wil gebeuren is dat er een contactje van het chipje krom zijn na extractie }:O

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 23-12-2004 13:56 ]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik vind de extractor die ik kreeg bij mijn biossaviour niet geweldig. Wat ik gebruik en ik makkelijker vind, is dus een het grote pincet met een platte omgeboden punten, volgens mij is deze eigenlijk speciaal voor filatelisten. Deze past er mooi om heen en geeft net zo'n houvast als de extractor en je ziet beter wat je aan het doen bent.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Gizzy
ikman schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:55:
dat is lijm die de weerstanden naast je socket gaten beschermt.

dat had ik ook tot mijn infinity dood ging nu heb ik een oudere revisie en die heeft het niet.
Ik heb dat volgens mij ook. Niet veel, maar kijk aub ff naar dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s219286/foto/DFI/img_3539.jpg

Ik neem aan dat dit die groene lijm is? Helaas kan ik mijn bordje nog niet testen, aangezien mijn eigen pc en dus cpu etc ergens anders staat. Mocht er nog iemand geinteresseerd zijn in de montage een Neo-Backplate, laat maar ff weten post ik die ook even.

• ikman

ikman

weinig posts

ja dat is de lijm. die moet het kleine grut beschermen tegen beschadegingen.
ook makkelijk op telossen door alleen een bout achter het mobo gebruiken.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:02
Shannonweg 11, Port 5087,
3197LG Rotterdam, The Netherlands
Tel: +31-10-296-1840 Fax: +31-10-296-1849

Ik heb ze dus gemaild en een paar keer gebeld en ze zijn erg aardig en behulpzaam.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik ben er een keer geweest om spullen te halen, ze hebben een balie waar je als handelaar gewoon terecht kunt :) Ik weet niet hoe het gaat als je particulier bent, anders gezegd, als je hem onder je arm compleet met RMA formulier meeneemt, of ze naar je KvK-inschrijving vragen, maar als je daar id buurt woont, misschien kan je het proberen om 1 op 1 om te ruilen

• aramdin
ikman schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:16:
ja dat is de lijm. die moet het kleine grut beschermen tegen beschadegingen.
ook makkelijk op telossen door alleen een bout achter het mobo gebruiken.
Probleem is dan dat het niet zo stevig is als met een bout. Ik denk dat ik morgen het mailtje van dfi ontvang. Heb em vandaag een beetje laat verstuurt ivm andere verplichtingen :X

Instagram / YouTube

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
Miglow schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:39:
[...]

Ik ben er een keer geweest om spullen te halen, ze hebben een balie waar je als handelaar gewoon terecht kunt :) Ik weet niet hoe het gaat als je particulier bent, anders gezegd, als je hem onder je arm compleet met RMA formulier meeneemt, of ze naar je KvK-inschrijving vragen, maar als je daar id buurt woont, misschien kan je het proberen om 1 op 1 om te ruilen
Ik denk dat het wel verstandig is van te voren even te mailen als je dit van plan bent. Anders reis je straks voor niks heen en weer.

• Gizzy
aramdin schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:34:
[...]

Probleem is dan dat het niet zo stevig is als met een bout. Ik denk dat ik morgen het mailtje van dfi ontvang. Heb em vandaag een beetje laat verstuurt ivm andere verplichtingen :X
In de Neo-Backplate zitten schroeven waar weer de schroeven voor de koelblokken in kunnen. Dus je klemt nu niet je Backplate met schroeven tegen je mobo. Nu steek je die schroeven(ziie foto) door de mounting holes en dan klem je eigenlijk dus je plate dmv van het aandraaien van je coolblok.

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s219286/foto/DFI/IMG_3596.JPG

• aramdin
Aha! Nou weet ik dus ook wat een neo backplate is :D Hoeveel kost een dergelijk apparaat? En waar heb je die gekocht?

[edit]
Ik zie net dat je aardig wat moeite hebt gedaan om aan die backplate te komen >:)

[edit2]
Kreeg dit mailtje binnen, wat raden julie mij aan om te doen?
If you wish to put in an RMA, since you live in The Netherlands, you have to take your board back to the store where you purchased it from. They should either give you a replacement board (depending upon what their policy is) or, put in an RMA for you. If the store or reseller or, whom-so-ever you purchased the board from has gone bust (out of business), then you can contact our distributor in The Netherlands. Contact as below -

Jan Hilgersweg 10
5657 ES Eindhoven-Airport
Nederland
Postbus 274
5500 AG Veldhoven Nederland
Tel. +31 (0) 402 925 858
Fax. +31 (0) 402 925 800
emai :. verkoop@targetweb.nl
website : www.targetweb.nl
website : www.zhongyu.org

[ Voor 94% gewijzigd door aramdin op 24-12-2004 12:55 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Als de winkel nog bestaat waar je je bord hebt gekocht RMA aanvragen bij die winkel. Anders melden dat die winkel niet meer bestaat en vragen of je dus direct via hun RMA kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook probleempjes :(
Ik zet zette fsb van 235 naar 238, f10, pc start niet meer op.
Dus ik denk, insert+power, maar nee werkt ook niet.
Toen bios reset, ook niks, uurtje batterytje eruit > ook niks...
Nu mobo en alles uit case gesloopt, mobo met mijn oude mobile 2400 erop geprobeerd ipv mijn huidige 2600, ook niks.
Een oude FX5700, en 2mb pci kaartje geprobeerd ipv 9800XT, ook niks.
Geheugen apart erin en omgedraait etc, ook niks...
Iemand iets?
ben beetje wanhopig :( :X
lampjes branden btw wel gewoon... je hoort ook gewoon hdd en fans etc. aangaan..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Kan iemand mij helpen ik ben vanmorgen beetje nfsu2 aan het spelen op me niet overgclokte cpu en ineens valt me pc uit niks doet het meer geen rood lampje ook dus ik d8 kut voeding maar voeding getest in andere pc en deed het gewoon dus da was het nie dus is het het moederbord iemand die ervaring heeft met een mobo die gewoon ineens niks meer doet en iemand ervaring met garantie afhandelingen van de taylor made group hoop het wel en dat ze niet moeilijk doen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
@ Koen: maybe nog ander mem proberen, of zonder men. Als ie dan niet piept zonder mem, dan is het waarschijnlijk je bord. Dan kun je misschien nog iets met de 100 mhz jumper proberen of nog een keer bios reset.
Mijn bord heeft dat ook wel eens gehad dat ik echt alles vervangen had erop (zelfs de bioschip), en dat ie nog neit booten en toen opeens weer wel :| iig suc6

@ Zandbak, erg logisch, als het je voeding neit is is het je mobo 8)7 . Heb je ookal je mem, proc en overige HW getest ? Bios reset maybe ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:06:
@ Koen: maybe nog ander mem proberen, of zonder men. Als ie dan niet piept zonder mem, dan is het waarschijnlijk je bord. Dan kun je misschien nog iets met de 100 mhz jumper proberen of nog een keer bios reset.
Mijn bord heeft dat ook wel eens gehad dat ik echt alles vervangen had erop (zelfs de bioschip), en dat ie nog neit booten en toen opeens weer wel :| iig suc6
net gedaan: zonder mem > nog zelfde, ook geen piep. (en de Dimm voltage Led blijft ook braden, want ik raar vind als er geen dimm in zit...)
100 mhz jumpen ook gedaan, ook niks... bios reset al 5 keer gedaan.
Hij heeft al sinds gister avond stil gelegen...
En de standby led blijft ook branden '=/
Vaagheid, als het goed is krijg ik morge mijn nieuwe amd64 socket 939 setje :) dan ga ik verhuizen naar andere topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
doeg :P
Klinkt als een dood bord, mijn Abit NF 7-S'en hadden ook steeds zoiets, heb ik ze dood verklaard. Lijkt mij ook rijp voor de eeuwige DFI-jacht-velden. :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Spice schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:44:
Ik vind de extractor die ik kreeg bij mijn biossaviour niet geweldig.
Klopt het dat je voor de DFI mobo's de RD1-PMC4 BIOS Savior moet hebben?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:01:
[...]

net gedaan: zonder mem > nog zelfde, ook geen piep. (en de Dimm voltage Led blijft ook braden, want ik raar vind als er geen dimm in zit...)
100 mhz jumpen ook gedaan, ook niks... bios reset al 5 keer gedaan.
Hij heeft al sinds gister avond stil gelegen...
En de standby led blijft ook branden '=/
Vaagheid, als het goed is krijg ik morge mijn nieuwe amd64 socket 939 setje :) dan ga ik verhuizen naar andere topic :P
ahahha het lijkt wel alsof DFI een geheime code in het bios heeft geprogrammeerd van zodra het in de buurt van kerst komt geeft het bios een zelf destruct code door ahahahha.

maar ehh anyway, de mijne heeft dus precies hetzelfde als wat jij hebt (denk ik)
heb ook geprobeerd met geen mem en alleen 1 bankje, ook 100Mhz jumper gedaan, andere BIOS heeft ook nix geholpen dus ik verklaar em wel dood naar mijn idee.
en wat jammer is is dat ik em bij tweakstore vandaan heb, en dat niet meer bestaat (jeroen mee gestopt denk ik) dus kan ik ook niet meer terug naar hem :'(

wat zal ik doen btw ik heb dus nu een bios van een maat erin zitten aangezien de mijne kapot was (pootje eraf) maar zal ik gewoon de mijne weer erin terug doen? en dan terug sturen naar DFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
@geforce666
Gewoon je eigen bios er in stoppen en contact opnemen met DFI zelf. Met een beetje mazzel krijg je een nieuw bord, of anders fiksen ze je bord en krijg je een nieuw bios.

Ik heb ook een probleem: sinds ik het officiele bois van 28-7 heb geflashed doen een cd speler (secundary slave), zip drive (primary slave) en m'n floppy drive het niet meer.

Ik ga maar eens winflash uitproberen. Heeft er iemand een idee of die 1.51 versie van de ecs site ook werkt? Die versie herkend in iedergeval wel welke bios chip er op zit en welk bios er nu op staat.

Edit:

Flashen is gelukt, er staat nu een hellfire bios op. Ik heb het volgende gedaan: ik heb alles op standaart snelheid gezet in het bios, het netwerk stekkertje er uit getrokken en in windows geflashed.
link naar winflash

[ Voor 25% gewijzigd door martijn_tje op 02-01-2005 17:33 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Hallo, ik zit eigenlijk al maanden met een probleem dat mijn systeem niet op fsb hoger dan 175 mhz stabiel kan krijgen, ik draai met een XP-M 2500+ en Corsair PC3200 Dualchannel (C2 Pro) het geheugen zou iig zonder problemen op 200 mhz moeten kunnen draaien, maakt niet uit met welk voltage ik het probeer (cpu en mem), de cpu kan wel vrij hoog geclocked worden (2500 mhz doet hij prima op air). Als ik dan zie dat anderen allemaal minimaal 200 fsb hebben, dan wil ik dat natuurlijk ook! :) Dus, kan iemand mij helpen? is het een of andere wazige setting die ik niet goed heb oid, ik heb ook al vanalles geprobeerd in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

offtopic:
totaal offtopic, heb de film net origineel gekocht die in je avatar staat, vondt het zo'n vette film (heb em 10 x gezien ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
unfor schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:37:
Hallo, ik zit eigenlijk al maanden met een probleem dat mijn systeem niet op fsb hoger dan 175 mhz stabiel kan krijgen, ik draai met een XP-M 2500+ en Corsair PC3200 Dualchannel (C2 Pro) het geheugen zou iig zonder problemen op 200 mhz moeten kunnen draaien, maakt niet uit met welk voltage ik het probeer (cpu en mem), de cpu kan wel vrij hoog geclocked worden (2500 mhz doet hij prima op air). Als ik dan zie dat anderen allemaal minimaal 200 fsb hebben, dan wil ik dat natuurlijk ook! :) Dus, kan iemand mij helpen? is het een of andere wazige setting die ik niet goed heb oid, ik heb ook al vanalles geprobeerd in de bios.
Geef eens wat meer info (timmings, voltages, bios instellingen oid?)
En wat heb je zelf al geprobeerd, anders kunnen we wel bijven roepen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
tja, ik heb alle voltages geprobeerd, hoog, extreem hoog :D lage timings, hoge timings, het mag allemaal niets uitmaken. ook op 8x200 kan ik hem gewoon niet stabiel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Geheugen 1:1 gezet, Vdimm naar 2,9v ?

Je zou anders even je geheugen kunnen testen met memtest86, dan weet je al een stuk meer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Jowz peeps, zit nog steeds met een kapot mobo hier. DFI europe antwoordt al een tijdje niet meer, weird. Ik heb gister DFI rotterdam gemaild, maar daar heb ik nog niets van ontvangen. Dit mailtje kreeg ik btw van DFI europe
Goedemorgen Meneer,

I assume that the heatsink you are talking about (in the first instance) is the one that goes over the CPU. As for the other heatsinks over the North and South bridges, I am not aware of any customs heatsinks but the best way for me to answer your question is : as long as you -

1. Don't modify the board by replacing parts or adding any modifications to the board that are obvious such as soldering other components onto it or,
2. Try repairing it yourself to the point that it has caused more damage that might be obvious or,
3. You haven't mistreated the board in anyway such as throwing the kitchen sink on it (not that you would) or,
4. It does not get damaged during transit / transportation (which could happen due to poor packaging) to DFI,

it should not be a problem (won't void your warranty). When you send us your board for repair, we will check for abnormalities. However, an abnormality could also occur due to a faulty component.

Regards
Aubrey D'Souza
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com
Ik mailde met de vraag of het toegestaan was om custom heatsinks te gebruiken, sinds ik hier en daar gelezen heb dat het wel mogelijk was...Ik wacht het nog heel ff af... :O

[edit]
@Catch22
Ik heb geen van de 4 bovenstaande regels overtreden imho...

[ Voor 12% gewijzigd door aramdin op 11-01-2005 19:33 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
you voided your warranty didn't you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2023
Heeft iemand voor mij de Hellfire Bios for LanParty Rev. # 2 en 3??
Die links van hellfire doen het niet meer.

Email: cguillon@wanadoo.nl

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

rev 3 on his way

die bios draait prima op mijn infinity

[ Voor 81% gewijzigd door ikman op 16-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2023
Dank u.

Is deze ook voor de Lanparty NFII Ultra B?
Of maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

dit is de lanparty b bios die goed zal werken op jou plank.

links weet ik niet meer, ben al mijn bookmarks kwijt geraakt.
denk dat je de meeste kans heb om ze hier te vinden www.xtremesystems.org/forums
en dan zoeken op hell fire

[ Voor 9% gewijzigd door ikman op 16-01-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik heb heatsinkjes gemaakt voor de mosfets nu moet ik nog ff thermal adhasive bestellen. Is het het geld waard om Arctic Thermal Adhesive (13,-) te kopen of kan ik net zo goed een tubetje zalman adhesive bestellen (3,-)
het is nog al een groot verschil in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
Na een maandje stabiel gedraait te hebben op 200Mhz FSB doet mijn UltraB niet eens 166Mhz meer :(. Ik draait nu 133Mhz FSB met een watergekoelde NB :X. De airflow in m'n kast is niet de-van-het maar niet zo slecht dat dat problemen zou moeten opleveren.

Ik krijg soms ook monitor refreshes zoals ik kreeg bij mijn 8rda+ als mijn NB te hoog geklokt was.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? :(

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er toevallig iemand die met een infinity of lan-party draait met een waterchill antarctica en een NB waterkoeling erbij?? past dit allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit bordje icm een asetek waterchill kt12-l20 gedraait, paste prime, moest alleen bij het cpu blok aan een kant de s754/939 gaten wegslijpen ivm i/0 poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:55:
ik heb dit bordje icm een asetek waterchill kt12-l20 gedraait, paste prime, moest alleen bij het cpu blok aan een kant de s754/939 gaten wegslijpen ivm i/0 poorten
volgens mij zitten die dingen op bijna elk type NF2 bord in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik heb er zelf nog ff naar gezocht en ga maar voor de zalman adhesive. Ik vind het het prijsverschil niet waard.
Weet iemand toevallig of je Arctic Silver 5 met Zalman Adhesive kan mengen net als Arctic Silver 5 en Arctic Silver Adhesive om het iets minder permanent te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Je kunt in het midden van de chip Arctic Silver 5 doen en op de hoekjes adhesive zoals ik heb gedaan met mijn heatsinks op de mosfets en me SB, wel met mate want me SB heatsink krijg ik er nier meer af... of het 1:1 mengen zoals Syzzer eerder schreef:.
[rml]Syzzer in "[ OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en..."[/rml]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een lijstje met shops waar de infinity te krijgen of waar ze die van hun hebben gekocht? in de pricewatch staat namelijk nog maar 1shop die heel duur is. en met google komt er ook niet veel tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ahahaha mobo dood, zwaar gewond (nog niet getest)

hoeveel ohm is de weerstand waar je de vdimm mod op doet, die is bij mij aan gort

[ Voor 14% gewijzigd door ikman op 20-01-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:07:
heeft iemand een lijstje met shops waar de infinity te krijgen of waar ze die van hun hebben gekocht? in de pricewatch staat namelijk nog maar 1shop die heel duur is. en met google komt er ook niet veel tevoorschijn.
www.hbit.nl
ps. vraag er naar en hij besteld het voor je ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mydogisgone op 20-01-2005 22:35 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
men lanparty is de pijp uit , dus ff rma'en
heb eindelijk de 2500+ van syzzer , met een lekkere waterkoeling
dd rbx
l30
evo 240
bh-5 2x256 mb en koop 1x 512 bij denk ik
:6800le , koop in silencer voor
hoop stiekem over 2700 mhz op water :$

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ja mijne is al poosje de pijp uit, vandaag maar mailtje gestuurd naar DFI (r'dam d8 ik) om te vragen hoe het nu zit, aangezien tweakstore niet meer bestaan dus kan ook niet meer terug met mobo'tje
dus ben benieuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

heb ook een mail gestuurt naar tweakstore en kijk wel wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
@ Sting: oe, die proc van syzzer is een leuk dingetje jah :)

@ Ikman: mja TS is toch failliet ?? toen ze in buisiness waren reageerde ze al brak laat staan nu :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

btw gewoon opsturen naar dfi zelf ;) paar dagen en je hebt hem gefixxed in huis. :)
echt super van DFI! :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
mydogisgone schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:20:
btw gewoon opsturen naar dfi zelf ;) paar dagen en je hebt hem gefixxed in huis. :)
echt super van DFI! :)
Dfi reageert niet meer op mn mail...Was net bezig om er weer 1 op te stellen...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Klopt Tweakstore is inderdaad gestopt. Ik heb er wel de pest in omdat er 2 ide poorten uitvallen als ik boven de 220 draai.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
iets schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:16:
Na een maandje stabiel gedraait te hebben op 200Mhz FSB doet mijn UltraB niet eens 166Mhz meer :(. Ik draait nu 133Mhz FSB met een watergekoelde NB :X. De airflow in m'n kast is niet de-van-het maar niet zo slecht dat dat problemen zou moeten opleveren.

Ik krijg soms ook monitor refreshes zoals ik kreeg bij mijn 8rda+ als mijn NB te hoog geklokt was.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? :(
Ik had te veel koelpasta op de NB gesmeerd blijkbaar. Nu met een dunnere laag koelpasta loopt hij weer vrolijk op 220Mhz *D.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08

OcGuru

Giulietta Qv

weet iemand, of ze nog gratis een biosje opsturen :P ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

ja weet ts is gestopt maar toch even proberen.
stuur nu wel mail naar dfi.

dfi stuurt de eerste keer een chip op en de tweede keer moet je eerst je eigen chip op sturen naar hun voor dat je een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

w00h00, heb mailtje terug gehad van DFI (binnen 2 dagen) met een RMA formulier toegevoegd, dus ffe invullen en terugmaile, dan krijg ik RMA nummer :) hopen dat de rest ook zo snel gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

ikman schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:37:
ja weet ts is gestopt maar toch even proberen.
stuur nu wel mail naar dfi.

dfi stuurt de eerste keer een chip op en de tweede keer moet je eerst je eigen chip op sturen naar hun voor dat je een nieuwe krijgt.
Naar welke mail moet ik me mail sturen :)

heb al eerder een mail gestuurd alleen toen geen enkele reply :/

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die chip die ze opsturen, is dat een "algemene" chip die bvb ook gebruikt kan worden op een nf7-s ? :p

En waar kan ik die aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce666 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:54:
ja mijne is al poosje de pijp uit, vandaag maar mailtje gestuurd naar DFI (r'dam d8 ik) om te vragen hoe het nu zit, aangezien tweakstore niet meer bestaan dus kan ook niet meer terug met mobo'tje
dus ben benieuwt
heb je een site van die importeur in r'dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 20:51
St!nG schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:37:
men lanparty is de pijp uit , dus ff rma'en
heb eindelijk de 2500+ van syzzer , met een lekkere waterkoeling
dd rbx
l30
evo 240
bh-5 2x256 mb en koop 1x 512 bij denk ik
:6800le , koop in silencer voor
hoop stiekem over 2700 mhz op water :$

Groetjes
En heb je al leuke resultaten behaald met je nieuwe cpu :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand er al aan gedacht om te koelen op deze manier met water? cpu--nb--sb?? zou het mogelijk zijn een waterkoeler op de southbridge te modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
IS al eens voorbij gekomen via een creatieve oplossing. Boovendien zie ik er het nut niet van in om de SB waterr te koelen.

De SB kan problemen veroorzaken als deze te heet word, maar ik heb het getest met een Zalman sink met 120mm fan en zonder en dat maakt dus helemaal niks uit een goede sink met lichte airflow is al ruim voldoende om dit te voorkomen, dus WC is wat overkill lijkt me ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bytes@work heeft de borden momenteel niet voorraadig wie weet waar ik hem wel kan krijgen voor een leuke prijs???

waterkoelen van SB word idd overkill ik zat net ergens een review te lezen over hoe makkelijk de SB te koelen was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Staat in de startpost, geloof 3 of 4 idee-en
Die pic die ertussen staat is mijn Soutbridge-zomer-lan oplossing :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enw eet iemand iets van die bios chips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Voor verse bios chip als je bios chip corrupt is ff mailen met DFI NL/europe (zitten in r'dam) wel in het engels mailen.
En daarna wel ff hotflashen dan heb je altijd een chippie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:49:
bytes@work heeft de borden momenteel niet voorraadig wie weet waar ik hem wel kan krijgen voor een leuke prijs???

waterkoelen van SB word idd overkill ik zat net ergens een review te lezen over hoe makkelijk de SB te koelen was
Zag er net één te koop op Tweakzone in de V&A,hoogste bod was 60€.
Nee is niet van mij,heb zelf wel de Infinity gehad maar vond het niks,werd veel te warm ondanks alle heatsinks die ik erop had geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

Seagate schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:43:
[...]

Naar welke mail moet ik me mail sturen :)

heb al eerder een mail gestuurd alleen toen geen enkele reply :/
Shannonweg 11 3197 LG Rotterdam/Botlek Port no.5087 The Netherlands
TEL: +31(10)296-1846
FAX: +31(10)296-1849
E-Mail: sales@dfi-europe.nl

ik stuur de mail hier na toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het engels ? En mail ik best van de eerste keer mijn adres door enal ? Moet ik partnummers in de mail zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:02:
in het engels ? En mail ik best van de eerste keer mijn adres door enal ? Moet ik partnummers in de mail zetten ?
Je krijgt vanzelf instructies hoor, dit is wat ik als antwoord terugkreeg van een dfi medewerker.
En in het engels ja
Dear Mr. / Ms Turismo,

So that we may help you, could you please fill out the form below.

* indicates that this field must filled.

* Model Name : _______________________This information can be found on a sticker of the orignal box in which your motherboard was supplied or
on the printer port.

* Serial Number : This can be found either on the box or PCI slot 5 and is of the form Uxxxxxxxx or Dxxxxxxxx where x is an integer

number. (Please note : Unless you provide us with the correct serial number, DFI will not hand out the BIOS. BIOS chip are available only for some LP and NFII Ultra models).

* Required BIOS : Latest Version

* Full Name :

* Address (Street name, house number / street number, postcode) :

* Country : ________________________________

Contact Number :

* Email Address :

* Store Purchased from :

* Purchase Date :

* Invoice Number :

Regards
Medewerker zijn naam
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru

OcGuru

Giulietta Qv

Okee, Mailtje verstuurt :P

waneer krijg ik ongeveer een reply ? over ongeveer 2 werkdagen :> > ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Dat is logischer wijs altijd als je in het weekend besteld :+ @mssl weet ik maar ik denk dat hij maandag bedoeld ;)

[ Voor 33% gewijzigd door eR1k op 23-01-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TerraNova schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:44:
Dat is logischer wijs altijd als je in het weekend besteld :+
Hij heeft het over werkdagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met OCZ geheugen op deze bordjes?? werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:36:
iemand ervaring met OCZ geheugen op deze bordjes?? werkt dat goed?
Ligt er natuurlijk maar net aan wat voor chippies hier op zitten. Als het bh5/bh6 etc. is en je genoeg volts er doorheen pompt gaan ze zeker lekker op de dfi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat durf ik dus niet te zeggen het is pc3500el 256mb heb alleen nog nooit de heatsink eraf gehaald, en op het moment draai met dit geheugen dus kan et ook niet ff eraf halen. misschien iemand die weet wat eronder zit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ok RMA formulier nu net terug gestuurd, dus ben benieuwt hoelang het gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
hmm tweede post met problemen (voor andere zie 3520A ervaringen).
Gisteren me LanParty eindelijk compleet ingebouwd nadat ik 'm vorige week ff getest had of die het deed (terug van RMA tijdje geleden).
Alles werkte gisteren, kon gewoon booten van mijn RAID, en ook een losse IDE schijf, na een paar uur opeens vastlopers, blauwe schermen totdat me RAID niet meer kon worden gevonden. Na diverse CMOS resets, en continue geswitch met me BIOS saviour kreeg ik alleen een zwart scherm met de naam van me videokaart. Dat kreeg ik ook toen ik 'm de eerste keer testte, maar toen heb ik ff een andere BIOS chip erin gedaan.
Heb me BIOS saviour er dus weer uit gehaald en die BIOS chip er weer in van van de week, en ik ben nu zo ver dat ik Windows kan installeren op een IDE schijf, dus dat maar ff afwachten, als die f*cking NEC drive nou eens opschiet. Sorry maar heb het ff helemaal gehad. Nog ff en ik gooi die hele kl*te zooi uit het raam..............

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
EN toen was het mobo weer compleet f*cking dood. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:21:
EN toen was het mobo weer compleet f*cking dood. :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
begin nou toch een beetje te twijfelen over dit bord....... zit meer te denken aan een 8rad6+ epox heeft nooit van die hitte isues
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste