[OC-Ervaringen] Lanparty NFII Ultra B en Infinity Deeltje 6

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
effe beetje off-topic vraagje
op de aankomende hcc denken jullie dat ik daar een lanparty B kan kopen?????
dat scheeld verzendkosten dan haal ik hem op vrijdag en test ik hem uit want ga op zondag toch nog een keer :)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Exigence

dnkroz

ZandBak schreef op 24 oktober 2004 @ 17:26:
effe beetje off-topic vraagje
op de aankomende hcc denken jullie dat ik daar een lanparty B kan kopen?????
dat scheeld verzendkosten dan haal ik hem op vrijdag en test ik hem uit want ga op zondag toch nog een keer :)
Stap1: Check welke shops dat moederbord verkopen
Stap2: Check of die shops op de HCC staan
Stap3: Zo ja, ga naar stap 4, zo nee naar stap 5
Stap4: Ga naar de HCC en naar die shop en koop het moederbord
Stap5: Pech gehad, maar je zult hem online moeten bestellen, of toevallig tegen moeten komen op de HCC

Lijkt me logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 19:50:
Klinkt idd als een corrupt bios, ik zelf heb deze verschijnselen ook gehad toen ik me waterkoelingsblokje te strak op mn mainbord had gedraait. ik denk zelf dat als je je chip hebt je infinity het gewoon weer doet :)
Vrijdagmiddag gebeld, zojuist de chip via de post ontvangen! Geweldig!

PC doet het ook direct weer! Er zat ook al een bios op, maar kan ff niet zien welke het is. Ik doe denk ik maar ff rustig aan met het oc-en. Ik laat hem maar ff op veilige instellingen (250fsb :P) staan.

edit:
Ik zie net via SiSoft Sandra dat de officiele 16/9 erop staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Smarron op 25-10-2004 14:50 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me lanparty al een week of 2. Deze moederbord is gewoon rete snel. 250mhz fsb out of the box. Super-PI was rond de 60sec met een mobile barton 2500 @ 10x250 dacht ik ( kan het niet meer checken , lees het verhaaltje eronder )

Vandaag dacht ik eve ik ben klaar met het testen dus ik instaleer het in me kast en tegelijkertijd vervang ik me oude mobo + psu. Ik had alles goed aangesloten en na gecheckt. Enige wat ik niet deed is de bios resetten wat toch veilig zou moeten zijn ( stond namelijk op 250fsb + 3.3vdimm ) en dat deed ik niet. Ik probeerde het te booten maar 4 lichtjes branden in de status leds. Ze betekenen niks.

Resultaat. Een dode lanparty nf2 ultra b + dode xfx 6800gt.

Oorzaak weet ik niet maar ik zal checken wat een RMA kan doen. Kaart heb ik trouwens al in me 2 andere moederborden getest en geen boot. Ik wil deze mobo zo graag aan de gang krijgen :( want het draaide zo lekker :9~ !

offtopic:
weer browsen op 1600x1200@85hz op een voodoo 3 2000 pci 16mb is echt niet prettig en nogal frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Ik heb een week op een Ati mach 64 met 2 mb gedraaid, daar kan je nog niet een fatsoelijk een divXje mee afspelen ;)
En ja het IS gewoon een lekker bordje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Owkee ff big troubles hierzo
Ik zit UT II te spelen en opeens hangt me pc, dus ik reset em, gaat me pc speaker als een gek piepen. Dus een lange piep van +/- 2 sec en dan 8 sec ofzo stil en dan weer die piep.
Ik krijg atm me pc met geen mogenlijkheid geboot :|
Ik heb oa geprobeerd
* bios reset
*Baterij eruit em stroom eraf
* Alle HD's, opticals en netwerk zooi eruit
*Met 1 bankje geheugen, zonder geheugen
*power kabel van Radeon af
* ATX stekker en P4 stekker aangedrukt
* Alle fans uit
*Voeding RPM stekker losgehaald
* Voltages doorgemeten en deze zijn ok (nouja iig zo draait me pc al een jaar :P)
* Al me heatsinks gecheckd op sluiting met weerstanden ed.
* Me tempraturen waren goed proc@ full load 37 graden, Radeon core was lauw@ full load Mosfets en SB waren ook lauw.
*Andere bios chip geprobeerd ivm met corrupte bios
*Al het niet belangrijk om te booten HW eruitgehaald/disconnected.

Maar na dit alles krijg ik nog steeds die Piep zodra ik de power aan zet :|
Het enigste dat ik nog kan doen naar mijn weten is:
*GPU door PCI kaart vervangen
*PRoc vervangen maar dit schiet niet op ivm met WC

Iemand een idee of is me bord gewoon dood ?

edit:
Owkee ik voel me n00b, Als tip van Epsilon en Syzzer me bankje geheugen verwisseld en hij deed het weer :|

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 28-10-2004 20:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Hoe zat het nou ook al weer met die chipset steppings?
Ik heb hier nu een GB3795.1 0411A1 stepping, dus een chipset van week 11 2004.
Was die A1 nou juist wel/niet goed?

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

*kickje*
Sorry, maar ik wil toch graag weten of het de moeite waard is om m'n prom zo snel mogelijk te laten nakijken. (hij slaat steeds vanzelf uit.)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy

_Droopy

Het lijkt erop dat er nogsteeds grote problemen zijn met deze DFI-tjes.
Bij deze dus een animo check voor een problemen topic specifiek over deze bordjes en de problemen die hiermee voorkomen.
Hierbij denk ik dus aan de magische dood die nog wel eens voorkomt, BIOS-reset porblemen, BIOS-flash problemen, schomelende voltages en dergelijke.

Lemme know of er mensen zijn die problemen hebben met het evt. openen van een dergelijk topic. (modjes?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een heel ander vraagje,

Ik heb 2 weken terug een DFI Lanparty Ultra B besteld met een Zalman 7000B-Cu, nou zie ik verdomd net op de zalman site dit :

http://www.zalman.co.kr/p...000(AB)_462MBlist_eng.htm

Staat dat ie niet gaat passen, maar ik zie toch echt 4 mountingholes rondom de socket.

Iemand ervaring hiermee om een zalman erop te plaatsen en zo ja gaat dit goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
staat gewoon in de startpost...
linkje eruit:
http://forums.pcper.com/s...ad.php?s=&threadid=275858
plenty verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THnx!

Heb het over het hoofd gezien :S
Het blijkt dus te kunnen, en zeker bij de B revisie, dus ik zit gebakken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he ik heb even een non-oc vraagje

ik heb eigelijk altijd al gehad dat als ik een dvd aan het kijken ben met 5.1 geluid dat me center speaker soms voor een poosje wegvalt (heb logitech z640)
kan dat te maken hebben met dat me southbridge best wel behoorlijk warm is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
geforce666 schreef op 07 november 2004 @ 21:49:
he ik heb even een non-oc vraagje

ik heb eigelijk altijd al gehad dat als ik een dvd aan het kijken ben met 5.1 geluid dat me center speaker soms voor een poosje wegvalt (heb logitech z640)
kan dat te maken hebben met dat me southbridge best wel behoorlijk warm is ?
Kort:
Ja.
Gewoon fannetje (evt@5v) erop doen/richten ofzo :Y)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

El Snorro schreef op 07 november 2004 @ 22:00:
[...]

Kort:
Ja.
Gewoon fannetje (evt@5v) erop doen/richten ofzo :Y)
k, thx had al zo'n vermoede (best wel irri als je film aan het kijken bent en opeens je geluid weg ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:11:
[...]

Draai jij een lanparty? zo jah, met welke rev. hellfire draai je?
Ik draai wel lanparty. Hellfire rev #2 :) Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu onder hellfire rev#3 (lanparty), bijna 2 weken nu en nog geen probs gehad. Tevens heeft dit bios er voor gezorgd dat ik nu eindelijk de 2v vcore kan instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eR1k
  • Laatst online: 11-08 20:51
Pin 10 is de OVP met deze mod is tot nu toe 2.17v gehaald hierbij was de weerstand van tussen pin 10 en ground 3K.
Ik ben van plan om gewoon een 100k vr te gebruiken en dan de weerstand te verlagen, maar is 3k niet verschrikkelijk laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

TerraNova schreef op 08 november 2004 @ 13:32:
[...]

Ik ben van plan om gewoon een 100k vr te gebruiken en dan de weerstand te verlagen, maar is 3k niet verschrikkelijk laag?
OVP mod werkt niet op de chip. Je zult een alternatieve OVP mod moeten gebruiken, een waarbij je 3 smd weerstanden vervangt voor een hogere waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn mobo binnengekregen,

alles netjes aangesloten , coolertje erop etc..
Zet ik em aan, geen beeld, alle 4 de diagnotics leds branden rood (volgens boekje moet dat oke zijn dat ie aan het booten is)
Maar mijn scherm valt in standby en ik hoor geen piepje of wat dan ook..
Heeft iemand suggesties ? ben ik iets vergeten...

Ik heb mijn videokaart erin , stekkers aangesloten, beeldscherm aangesloten..
Sys specs :

DFI Lanparty NFII Ultra
AMD Athlon XP 3000+ Barton
Sapphire Ati Radeon 9800Pro (@XT)
2X512MB Corsair TwinX

Dank voor de hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 11:44
Zo ik heb me LanParty eindelijk draaien met waterkoeling, ik heb gelijk ook volgens de pic uit de startpost alle mosfets voorzien van heatsinks:
Afbeeldingslocatie: http://img111.exs.cx/img111/6953/00009-mobo-sinks.th.jpg.
Heb nog niet echt overgeklokt, draai nu nog gewoon 200x10, ga dat later nog testen met de Hellfire #3 BIOS.

In het grote waterkoelingstopic heb ik meer pics en specs gepost.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
MaTr1x schreef op 10 november 2004 @ 02:53:
Zo ik heb me LanParty eindelijk draaien met waterkoeling, ik heb gelijk ook volgens de pic uit de startpost alle mosfets voorzien van heatsinks:
[afbeelding].
Heb nog niet echt overgeklokt, draai nu nog gewoon 200x10, ga dat later nog testen met de Hellfire #3 BIOS.

In het grote waterkoelingstopic heb ik meer pics en specs gepost.
Mooi hoor maar alleen nog 1 advies, onder je memory mosfets, zit een klein vierkant plat chipje.
Plak daar ook een mosfet op, die wordt uberheet namelijk (bij fewture fikte dat chipje geloof ik weg toen ie 3,8v op zn mem wilde zetten)
(dat chipje zit dus precies naast het schroefgat dan naast je agp slot zit )

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ik heb ff omcirkeld wat ik allemaal heb 'gesinkt'.
Afbeeldingslocatie: http://www.inspiration-gaming.net/datas/thumbs/173-sinks.jpg

Ik heb op de tweede foto ff uitvergroot wat ik naast het geheugen en het AGP slot heb voorzien van sinks, die vlak naast de geheugensloten heb ik wel ingekort zodat je de slots ook nog gewoon open kunt doen. Volgens mij heb ik dat chipje dus al gedaan. Of bedoel je wat anders?
Afbeeldingslocatie: http://www.inspiration-gaming.net/datas/thumbs/173-sinks-knip.jpg

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
MaTr1x schreef op 10 november 2004 @ 17:29:
Ik heb ff omcirkeld wat ik allemaal heb 'gesinkt'.
[afbeelding]

Ik heb op de tweede foto ff uitvergroot wat ik naast het geheugen en het AGP slot heb voorzien van sinks, die vlak naast de geheugensloten heb ik wel ingekort zodat je de slots ook nog gewoon open kunt doen. Volgens mij heb ik dat chipje dus al gedaan. Of bedoel je wat anders?
[afbeelding]
Je bent dus net 1 chipje van step 1 vergeten: de memcontroller.

http://upl.silentwhisper....olingmosfettsandchips.jpg
Onder de memory mosfets.
Ff doen is mijn advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
shit 8)7 Nou ja ga binnenkort toch weer verder, probeer 'm er zo wel op te drukken. thnx.
Moeilijker wordt het om de sinks op me VGA te zetten zonder de kaart er helemaal uit te halen. Geen zin om alle slangen weer los te halen.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Nou iets vreemds, zat ik ff te surfen, ga ik ff tv kijken, kom ik terug, is die vastgelopen, daarna niks meer :|
Mobo geeft de vier rode leds van booting, maar doet echt niks meer. Heb alles al losgekoppeld behalve me waterkoeling, geheugen eruit, maar één stick geheugen, CMOS al paar keer gecleared, jumper eraf voor 100MHz, andere monitor geprobeerd, booten van CD, niks want hij POST helemaal niet meer.
Continue alleen die vier rode leds. Ik verdenk m'n waterkoeling alhoewel alles het goed deed en goed koelde. Heb alleen last van schuim in me res en dus ook wat in me circuit. Weet niet of dat een probleem kan zijn.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij mn DFI infinity een ontzetten brakke 5V lijn, deze zit op 4.6V als ik 1.95V vcore, 1.9V vdd en 3.3V vdimm instel. het voltage blijft rond de 4.6/4.7V hangen en gaat niet ''flippen''. voeding is een CWT 430 Watt. is dit te verhelpen met een 5V mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:08:
Ik heb bij mn DFI infinity een ontzetten brakke 5V lijn, deze zit op 4.6V als ik 1.95V vcore, 1.9V vdd en 3.3V vdimm instel. het voltage blijft rond de 4.6/4.7V hangen en gaat niet ''flippen''. voeding is een CWT 430 Watt. is dit te verhelpen met een 5V mod?
Dit ligt zeker weten aan je voeding...
Want mijn enermax heeft op alle borden die ik heb gehad (4, allemaal DFI) gewoon altijd 5,0v gehad, stressed @idle gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*excuses nog voor de vorige topic ma was een beetje ten einde raad*

Ma k heb een probleem
k krijg windows xp niet geinstalleerd.
hij zegt dat er geen hardeschijf aanwezig is.
k heb een Wd raptor (S-Ata dus..)
k doe dan tijdens de installatie op F6 drukken en dan met floppy de driver inlezen ma dat doet ie niet...
hij zegt iedere keer dat ik het floppy der in moet doen met die bestanden en op enter drukken en dat doe k keer op keer en hij blijft weer terug gaan naar dat scherm....
iemand die er ook last van had of een oplossing weet?

Owja k heb een lanparty nfII ultra b.

*Lama de floppy drive was stuk d8 niet echt bij na omdt ie nieuw was*

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:20:
[...]

Dit ligt zeker weten aan je voeding...
Want mijn enermax heeft op alle borden die ik heb gehad (4, allemaal DFI) gewoon altijd 5,0v gehad, stressed @idle gewoon.
Ik kreeg net van Turbulence een pm(via c!t forum) dat in de voeding potmeters zitten voor de 12V en 5V lijn, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 08:16:
[...]
Ik kreeg net van Turbulence een pm(via c!t forum) dat in de voeding potmeters zitten voor de 12V en 5V lijn, klopt dit?
Ik weet het niet als je je voeding open maakt en kijkt weet je het.

Laat de voeding we eerst minstens 24 uur ontladen voor dat je hem open maakt, anders kan het een schokkende ervaring worden.

Er zijn voedingen die intern afgeregeld zijn met een of meerdere potmeters. Mijn merkloze 400Watt helaas niet.

Een 12 volt van 11,6 die onder load nog 1 soms 2 tienden verder zakt, een 5 volt van 4,6 volt @load en een 3,3 van 3,2 volt. Die zou ook prima een mod kunnen gebruiken ;) Een nieuwe voeding is in mijn geval een beter idee omdat hij duidelijk vermogen te kort heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 15-11-2004 20:53 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

't wel geen overclock vraagje maar toch, ik hoop dat iemand me kan helpen:

had voorheen een Lanparty ultra B met een xp2400+ erop.
Dit draaide altijd standaard, dus met 133fsb en 15 multi.
Geheugen is 1 bankje van 512 OEM, wat ook op 133 draaide.

Heb afgelopen weekend een 3200+ gekocht maar krijg dit niet goed aan de praat.
Proc wordt wel herkend in bios, en opstarten doet ik ook nog wel.
Maar dan is het mis, eerst kreeg ik nog mijn desktop, maar hij was zo langzaam bezig om de rest op te starten (virusscanner enzo) dat ik hem afgebroken heb.

Nu krijg ik alleen nog maar een blauwe desktop maar er gebeurd ogenschijnlijk niets.

Heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar lijkt erop dat de combinatie om de een of andere reden niet goed werkt. Waar moet ik nou zoeken, waar kan het aan liggen ?

- is het het OEM geheugen, wat wel pc3200 is trouwens
- moet ik langzaam in stapjes van 133fsb naar 200, of kan dat ook gewoon in 1 keer
- moet ik de north-bridge (of southbridge) nog extra koelen

Wie helpt ?

bios is trouwens hellfile rev #3

[ Voor 4% gewijzigd door bartaa op 15-11-2004 23:18 ]

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
MMM
Je geheugen zou het gewoon aan moeten kunnen natuurlijk, je fsb hoef je niet handmatig in te stellen wat als het goed is word dat automatisch gedetecteerd (microcode). En als je gewoon redelijke airflow in je case hebt en je OCed niet dan zou die origineele koeling voldoende moeten zijn, alhoewel ik daar absoluut geen fan van ben.

Je zou kunne proberen ff de optimal defaults te laden en kijken of het bord ja proc dan wel slikt of je bios ff resetten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartaa schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:16:
't wel geen overclock vraagje maar toch, ik hoop dat iemand me kan helpen:

had voorheen een Lanparty ultra B met een xp2400+ erop.
Dit draaide altijd standaard, dus met 133fsb en 15 multi.
Geheugen is 1 bankje van 512 OEM, wat ook op 133 draaide.

Heb afgelopen weekend een 3200+ gekocht maar krijg dit niet goed aan de praat.
Proc wordt wel herkend in bios, en opstarten doet ik ook nog wel.
Maar dan is het mis, eerst kreeg ik nog mijn desktop, maar hij was zo langzaam bezig om de rest op te starten (virusscanner enzo) dat ik hem afgebroken heb.

....
Mishcien rare vraag , maar heb je windows wel opnieuw geinstalleerd, mijn ervaring wijst dat altijd als je nieuwe hardware inbouwt wat nogal essentieel is voor het hele gebeuren (mobo, mem, proc) dan is dus mijn ervaring alles opnieuw installeren.
Ik zou ff die 2400+ terugzetten, alles backuppen en dan windows opnieuw installen.

Offtopic :
/me wacht nog steeds op zijn nieuwe case en voeding...kan nog steeds niks testen en doen..heb plank inmiddels al anderhalve week :S

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa

bartaa

Battlefield

okee, processor wordt nu wel herkend, en ik heb met de default bios-instellingen windows XP opnieuw geinstalleerd. Helaas zonder resultaat.
De pc valt af en toe uit tijdens installeren, en af en toe een BSOD met de melding IRQL_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL

Zou het dan toch het geheugen zijn ? Is van MDT, gewoon pc3200, maar ik lees met de nforce-moederborden wel vaker dat ze critisch zijn wat geheugen betreft. Op de site van DFI staat ook een lijstje met goedgekeurd geheugen.

Heb trouwens ook al geprobeerd het voltage van het geheugen wat op te krikken, met 2,8 en 2,9 geprobeerd maar zonder resultaat.

Dat ie af en toe uitvalt doet me denken aan een hitte probleem, hebben jullie extra koeling op de north- en south-bridge ?
Heb wel 3 extra 80mm koelers in de kast, eentje onderin die lucht aanzuigt van buiten de kast en 2 bovenin die de lucht uit de kast blazen.
En ook de kast open heb ik geprobeerd.

Wie heeft er een idee ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
bartaa schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:33:
okee, processor wordt nu wel herkend, en ik heb met de default bios-instellingen windows XP opnieuw geinstalleerd. Helaas zonder resultaat.
De pc valt af en toe uit tijdens installeren, en af en toe een BSOD met de melding IRQL_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL

Zou het dan toch het geheugen zijn ? Is van MDT, gewoon pc3200, maar ik lees met de nforce-moederborden wel vaker dat ze critisch zijn wat geheugen betreft. Op de site van DFI staat ook een lijstje met goedgekeurd geheugen.

Heb trouwens ook al geprobeerd het voltage van het geheugen wat op te krikken, met 2,8 en 2,9 geprobeerd maar zonder resultaat.

Dat ie af en toe uitvalt doet me denken aan een hitte probleem, hebben jullie extra koeling op de north- en south-bridge ?
Heb wel 3 extra 80mm koelers in de kast, eentje onderin die lucht aanzuigt van buiten de kast en 2 bovenin die de lucht uit de kast blazen.
En ook de kast open heb ik geprobeerd.

Wie heeft er een idee ?
IRQL_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL duid over het algemeen op driver probleem of reepje geheugen dat niet mee wil werken. Mijn tip is;

Download & install goede drivers
Mobo: nForce_5.10_WinXP2K_WHQL_international.exe (niet de IDE driver installen)
Vga: WHQL certified detonators
Test je mem met Memtest

Ik heb idd mn southbridge ook gekoeld, daarnaast ook mn mosfets. Die worden namelijk heel erg heet (de southbridge ook btw) Ik zal soon ff een pic proberen te posten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op woensdag 17 november 2004 @ 00:45:
[...]

Ik heb idd mn southbridge ook gekoeld, daarnaast ook mn mosfets. Die worden namelijk heel erg heet (de southbridge ook btw) Ik zal soon ff een pic proberen te posten.
Vraagje ik zag al een pic eerder met kleine koelribbetjes, weet iemand waar ik die dingen kan bestellen, of moet ik een of andere NB passive cooler aan puin zagen ?

Wil ook de mosfets koelen, heb er nu een paar maar heb te weinig van dat spul :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... er is wat vaags met mn dfi infinity aan de hand, heb coldboot problemen, bios errors en fsb gaat de ene keer maar tot 230 mhz en anere keer tot 215 met 5 minuut verschil en vandaag zelfs tot 199 mhz. ik heb dan 1.9V vdd ,3.3V vdimm en 1.950V vcore in gebruik. voedingslijnen zijn dik in orde. Ik gebruik het standaard bios angezien andere dfi/hellfire biossen problemen geven met mn mem( zodra ik de memtimings op user definied zet dan stopt hij ermee, wijzig geen tmings). wie kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:11:
hmm... er is wat vaags met mn dfi infinity aan de hand, heb coldboot problemen, bios errors en fsb gaat de ene keer maar tot 230 mhz en anere keer tot 215 met 5 minuut verschil en vandaag zelfs tot 199 mhz. ik heb dan 1.9V vdd ,3.3V vdimm en 1.950V vcore in gebruik. voedingslijnen zijn dik in orde. Ik gebruik het standaard bios angezien andere dfi/hellfire biossen problemen geven met mn mem( zodra ik de memtimings op user definied zet dan stopt hij ermee, wijzig geen tmings). wie kent dit probleem?
Vaag probleem dit, ik ken het zelf niet...Sinds wanneer speelt dit? Geen rare dingen gedaan ofzo?

Doe ook eens een memtest, voor hetzelfde geld is je reepje geheugen naar de maan

Instagram / YouTube

Verwijderd

uhm, heb hier al last van vanaf 't begin dat ik 't bordje heb. reepje mem is goed, geeft geen memtest fouten op de a7n8x-x van mn broer doet hij het ook goed.

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij alle mods op m'n dfi lp-b kan zetten en die ze dan ook wil instellen, bijvoorbeeld iets van 3,6/3,7 op de vddr. Het gaat dan om de vddr mod, de vdd, de vdd/sb, de vcore (indien dit zin heeft), de ovp en de vdroop.

Wie o wie wil/kan me helpen?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Verwijderd

TheWizzard schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:55:
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij alle mods op m'n dfi lp-b kan zetten en die ze dan ook wil instellen, bijvoorbeeld iets van 3,6/3,7 op de vddr. Het gaat dan om de vddr mod, de vdd, de vdd/sb, de vcore (indien dit zin heeft), de ovp en de vdroop.

Wie o wie wil/kan me helpen?
Vraag iemand in de buurt ofzo(buurman oid) die goed kan solderen, het hoeft helemaal geen pcfreak te zijn.

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

ok koene, alstu :)

-=Dfi Infinty&LanParty Rev B Faq and more=-

[ Voor 5% gewijzigd door Jack op 18-11-2004 15:01 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Weet ff niet waar ik dit moet posten, maar ik heb dus me 2500+ mobile uit me DFI LP getest op me A7V8X. In de BIOS gelijk ingesteld op dezelfde snelheid waar me 2600+ (non-mobile) op liep (13x166), en Windows froze.
Vervolgens CMOS cleared en niks veranderd in de BIOS, dus 600MHz en 100MHz bus, en de PC klapte uit in Windows :/ CPU kapot?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-01 01:41

TheWizzard

Everything we R will never die

Tja weet ik wel, maar 'k laat het toch liever doen door iemand die ook weet waar de mods goed voor zijn en de werking ervan snapt. Dus dan toch liever door een medetweaker, maar dan met electronicakennis (anders had ik het zelf wel gekunt).

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
goeden avond :)
Ik zoek een goede bios om te oc'en heb gezocht maar er zijn er zoveel , welke is gewoon de ultime en past bij mijn systeem
:
Dfi lanparty ultra b
unlcokte 2800+
2x 256mb BH-5
Watercooling (RBX l30 micro 2
levicom 500 watt

Op dit moment wil ik men pc oc'en op rond de 2400/2450 mhz maar dat gaat niet echt stabiel op deze bios
ik heb deze : 06/19/2004
ik heb vaak dat ik alleen het Lanparty screen zie

ik volg het topic wel lang , maar weet niet welke echt de beste is op dit moment

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

nieuw bios voor de infinity: http://www.dfi.com.tw/Sup...141&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Voor de lanparty is er nog geen nieuwe versie.
Date Code 2004/11/19
File N24IDB19.exe
Size 757,064 bytes
Description Diamond Flash Image for BIOS dated 2004/11/19.

Please Click Here if you are not familiar with the procedure of Diamond Flash Image!!
Major Reasons of Change:
To enahnce the support of AMD 55-Watt Low Power CPU.

wel een beta driver voor de lanparty, http://www.dfi.com.tw/Sup...320&STATUS_FLAG=B&SITE=US

[ Voor 16% gewijzigd door Spice op 21-11-2004 16:03 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Wou dat ik dat BIOS kon testen :|
Heb nl me LanParty opnieuw ingebouwd, nu weer op luchtkoeling, met hardware van me andere PC, nl. andere CPU, ander RAM, zelfs andere voeding geprobeerd, maar het mobo is echt dood. Dus RMA-en

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Spice schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:00:
nieuw bios voor de infinity: http://www.dfi.com.tw/Sup...141&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Voor de lanparty is er nog geen nieuwe versie.
Date Code 2004/11/19
File N24IDB19.exe
Size 757,064 bytes
Description Diamond Flash Image for BIOS dated 2004/11/19.

Please Click Here if you are not familiar with the procedure of Diamond Flash Image!!
Major Reasons of Change:
To enahnce the support of AMD 55-Watt Low Power CPU.

wel een beta driver voor de lanparty, http://www.dfi.com.tw/Sup...320&STATUS_FLAG=B&SITE=US
Zou iemand deze bios uitgepakt hier kunnen posten, aangezien je een floppydisk nodig hebt om ze uit te pakken |:( , dat vind ik wel heeeeel ouderwets dat ze nu opeens hun biossen zo maken.

laat maar, ik ben al geholpen bij een ander forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 23-11-2004 19:37 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vaag probleempje,

Heb me DFI Lanparty van het weekend een beetje ge-oced maar vervolgens kreeg ik geen beeld meer, dus ik dat OC schuifje eraf gehaald en me CMOS gecleared, het rare is als ik nu het schuifje weer terug doe van de OC (dat ding naast de NB, ben naam ff kwijt) dan heb ik weer geen beeld en als ik em eraf laat dan draait de PC gewoon goed?! is dit gevaarlijk voor me plank (wil ding niet naar de kl*te hebben namelijk)

Offtopic :

Is het mogelijk om een 3000+ Barton te unlocken op een makkelijke manier, want ik krijg me FSB niet op 200 aangezien die MP zo gigantisch hoog staat en dan draai ik op 2600Mhz maar dat trekt ie niet...Hoe hoog moet ik voltage zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Bedoel je die jumper waar mee je kan kiezen tussen een 100Mhz FSB of hoger? Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Kan je niet eerst het schuifje er op doen, vervolgens je cmos clearen en kijken of je het probleem nog hebt? Of heb je dat al ge probeerd?

Offtopic

Is je barton van na week 40 dan is ie niet te unlocken.
Anders kan je bruggetjes gaan snijden of met draadjes gaan spelen.

http://www.ocinside.de/index_e.html voor al uw knip en plak werk :P

[ Voor 41% gewijzigd door martijn_tje op 23-11-2004 10:35 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die jumper er al een keer opgedaan en me CMOS gecleared maar geen succes, nu heb ik dat ding eraf gelaten en me systeem draait gewoon goed, zou nie weten hoe ik het anders moet oplossen, hopelijk levert het geen schade op..:S

Offtopic:

Me proccie is waarschijnlijk na week40, ik heb em enkele maanden geleden gekocht (maar je bedoelt waarschijnlijk week 40 van 2003 of nie :))
Dat knip en plak werk wordt niks denk ik....iemand hier die dat voor mij zou willen doen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ja het is week 40 van 2003 en als ie van daarna is werkt dat knippen en plakken ook niet. Alle redelijk recent verkochte processoren zijn van na week 40 van 2003 dus je hoeft er ook niemand voor te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boohoo...

Heb em nu op 180FSB (draait ie op 2,37ghz) stabiel met mem setting van 1:1 Cas2
CPU wordt onder load 35 graden met een Zalman 7000B-Cu dus das wel nijs :)

Voltage op 1,75

Hmm iemand nog wat tips wat ik kan doen met die gelockte meuk :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien een plaats waar ik de beta bios na 31/6 voor de dfi infinity kan downloaden? kan zelf met google niks vinden :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 16:20 ]

• bartaa

bartaa

Battlefield

nou, gewoon op de dfi-site natuurlijk.
Hier als het goed is de rechtstreekse link: http://www.dfi.com.tw/Sup...=MB&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
@ MaTr1x

Welke heatskins heb je op je LP geplakt?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ik had wat sinks in stukken gezaagd die bij m'n Zalman ZM80A koeler zaten die ik niet heb gebruikt. Ik heb ze er trouwens allemaal al weer afgesloopt om een RMA te doen. Zaterdag naar tweakstore geweest, is die gesloten :(

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me de GOEDE link geven naar de hellfire LANPARTY bios

N24LD619-Hell.zip vanaf hellfire`s webspace werkt niet meer.

Dus als iemand de link van de goede Lanparty Hellfire bios hier wil planten, dank ik hem zeer vriendelijk hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

MaTr1x schreef op maandag 29 november 2004 @ 07:58:
Ik had wat sinks in stukken gezaagd die bij m'n Zalman ZM80A koeler zaten die ik niet heb gebruikt. Ik heb ze er trouwens allemaal al weer afgesloopt om een RMA te doen. Zaterdag naar tweakstore geweest, is die gesloten :(
ik ga binnenkort ook maar eens mijn bestelling van 2 maand geleden ophalen.. of hijgeeft die bestelling mee of ik trap die tent aan 2en.. :(

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa

bartaa

Battlefield

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:06:
kan iemand me de GOEDE link geven naar de hellfire LANPARTY bios

N24LD619-Hell.zip vanaf hellfire`s webspace werkt niet meer.

Dus als iemand de link van de goede Lanparty Hellfire bios hier wil planten, dank ik hem zeer vriendelijk hiervoor
Als het goed is kan je deze hier vinden http://hellfire.enclavenet.com/N24LD619-3EG-REV3.zip

En meer voor andere biossen kun je terecht op www.dfi-street.com en dan Overclocking en dan BIOS Factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mhja, Fewture, welke LP bios van hellfire raad jij mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
mydogisgone schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:51:
[...]
ik ga binnenkort ook maar eens mijn bestelling van 2 maand geleden ophalen.. of hijgeeft die bestelling mee of ik trap die tent aan 2en.. :(
Heb je jeroen wel eens gezien? Vind hem er altijd niet echt computergeekerig uitzien als je begrijpt wat ik bedoel ;) jij trappen hij harder trappen? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Vandread op 30-11-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Vandread schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:53:
[...]

Heb je jeroen wel eens gezien? Vind hem er altijd niet echt computergeekerig uitzien als je begrijpt wat ik bedoel ;) jij trappen hij harder trappen? O-)
heb jij mij wel eens gezien? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

mydogisgone schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:18:
[...]

offtopic:
waar gaat dit over.
jeroen is een goede gast, het is alleen jammer dat er wat problemen zijn. maar als je langs gaat is alles zo opgelost.

[ Voor 31% gewijzigd door ikman op 30-11-2004 20:44 ]

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ikman schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:40:
[...]

offtopic:
waar gaat dit over.
jeroen is een goede gast, het is alleen jammer dat er wat problemen zijn. maar als je langs gaat is alles zo opgelost.
offtopic:
weet je wat nou het lullige is.. ik woon in drenthe..
snapje nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

mydogisgone schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:35:
[...]

offtopic:
weet je wat nou het lullige is.. ik woon in drenthe..
snapje nu?
offtopic:
ik woon onder utrecht.
het heeft geen zin om dingen zinloos te roepen.
en het staat al veel langer in shop survey hoe de communicatie er verloopt dus je was gewaarschuwed.
maar het blijft dan nog zo als je langs gaat word alles gefixed.
dus ik zou zeggen kijk of je vervoer kan regelen anders gebeurt er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
mydogisgone schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:18:
[...]

nee, post een pic.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men vorige dfi lanparty NFII rev b deed 253fsb maar denk dat ik gelimiteerd was door ram
men nieuwe doet 248 fsb maar op standaard bios moet nog flashen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ok Major Problem hiero :(

Gisteravond nam ik uiteindelijk de stap op mn nieuwe cpu blokje erop te gaan zetten. Heb ik al vaker gedaan, dus zou een routine operatie moeten worden...Alles ging wel lekker, eerst mn systeem leeg laten lopen, toen blokjes eraf gehaald. Slangen vervangen waar nodig, alle slangen weer aangesloten, blokjes gemonteerd. Toen mn systeem gevuld met water (nix gemorst deze x :) ).
Toen heb ik mn voeding gehotwired, zodat de lucht zich uit mn systeem kan gaan. Dat heb ik een tijdje zo laten staan. Ik heb toen alle kabels (HDD, power kabels etc.) weer aangesloten. Tot mn verbazing ging mn systeem niet meer aan, dwz ik kreeg geen beeld meer.

Ik ben er vandaag weer mee bezig geweest (de hele friggin dag :r )

Dit heb ik allemaal geprobeerd:
-Bios reset, stroom eraf, batterij eruit, jumper omzetten, ff wachten en dan vice versa (paar keer gedaan), No result

-Mn spare bios chip met standaard bios erin gezet, ook geen succes

-Ik heb Corsair Pro geheugen met die ledjes, die geven geen activity weer :s Toen heb ik dat getest in mn vader zn systeem, daar doen beide reepjes het wel goed.

-Ik heb mn cpu overgezet naar mn vader zn systeem, daar deed die het ook goed.

-Als ik mn systeem kaal aansluit dus:
Mobo
cpu + luchtkoeler
Memory
atx power kabel + p4 power kabel

Dan geeft hij ook nog geen activiteit...

Merkwaardige dingen
-Mn power led brand niet meer (wel goed aangesloten, double checked)
-Mn floppy lampje blijft continu branden (goed aangesloten, double checked)
-Mn dram power led (die tussen de memory bankjes) gaat pas branden als ik mn systeem echt aan zet, ik meen me te herinneren dat die ook brandde als er al stroom op het mobo zat?

Vermoelijk dus het moederbord. Ik heb heel het boardje nagekeken of ik ergens niet sluiting heb gemaakt oid, blijkt niet het geval.

Wie kan mij uit de brand helpen?

[Edit]
Thx willy83 & PASware. Snap niet dat er geen geheugenactiviteit komt...Ik heb net in de online manual gekeken, maar daar staat mijn probleem ook niet in. Ik denk dat mn mobo gaar is. Ik heb nu weer de stroom van mn mobo afgehaald. Die laat ik nu maar een eraf. Morgen ff verder kijken i guess. Vet balen dit :/

[ Voor 11% gewijzigd door aramdin op 03-12-2004 21:19 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Dat heb ik ook een keertje gehad, ik heb hem toen 3 dagen niet aangeraakt het mobo en helemaal afgekoppeld, daarna wou hij het ineens weer doen.

Bij mijn ouders oude PC was het ook zo, alleen die doet het hellemaal niet meer, ook geen beeld.

Edit: bij mij brande wel die ramled.

[ Voor 8% gewijzigd door willy83 op 03-12-2004 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 10:51
nooit echt op gelet maar de powerled bij de ram slots gaat pas aan als ik pc aanzet, als pc uitstaat en stroomkabel is wel aangesloten dan brand alleen het rode ledje onder de pci sloten

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:50
Ik ben begonnen aan het maken van mijn mosfet cooling, ik heb van die revoltec bga ram freezer blokjes kapot gezaagd, die dingen zijn 2x2x1,5 cm dus kan er 9 uit 1 zon koellichaampje halen :) . Als ik ze af heb zal ik wat fotootjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
K*t man. Wat geven de vier status LEDs aan? Ik heb nl hetzelfde probleem. Helemaal niks meer. Alleen de vier LEDs branden bij mij, maar POST-en ho maar. Schijnt wel vaker voor te komen, vond gisteren op tweakersonline een zelfde bericht. Ik heb nu een RMA gekregen van DFI zelf, omdat TS closed is, ik moet 'm alleen naar Duitsland sturen...

Hopelijk is dat bij jou niet het geval.

Edit: zie dat je dus al gecheckt hebt op kortsluiting. Ik heb dus ongeveer hetzelfde geprobeerd, nl andere GPU, CPU, RAM, PSU, op luchtkoeling, reset etc etc. CPU en RAM doen het idd bij mij ook nog steeds in een andere PC, maar heb je ook ander RAM geprobeerd op dit mobo want dat wil nog wel eens werken, iets wordt er dan gereset ofzo

[ Voor 24% gewijzigd door MaTr1x op 06-12-2004 13:00 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik heb hem eindelijk mar heb 1 vraagje kan ik een zalman 7000B-Cu er op doen hij zit er al op maar die beugel raakt die metalen pinnen van de parrarlelen poort op me Mobo
als ik hem nu aan doe is me mobo dan dood zit die verkeerd of wat is het ????

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik kom niet over de 246 Mhz FSB heen, en ik weet niet waar aan het ligt.

BH6 doet op 3 volt al 240 dus zou op 3,3 volt wel hoger moeten komen.
Barton 2600M dus ik kan zelf multipliers kiezen en zelfs op 8 komt ie ook niet over de 246.
Nordbridge doet op 1,6 volt 240 dus zou op 1,9 volt wel hoger moeten komen.

Het bord is volledig ongemod, er zit elleen een 60mm fan tegen de nordbridge die ook de mosfeds naast de cpu mee koelt. De southbridge wordt geheold door de 80mm fan op m'n zalman vga koeler. Ik draai met officiele 2004/07/28 bios.

Heeft er iemand tips of ideen om verder te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Een hellfire bios van dfistreet, werkte voor mij heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
ZandBak schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:41:
ik heb hem eindelijk mar heb 1 vraagje kan ik een zalman 7000B-Cu er op doen hij zit er al op maar die beugel raakt die metalen pinnen van de parrarlelen poort op me Mobo
als ik hem nu aan doe is me mobo dan dood zit die verkeerd of wat is het ????
plak je een stuk tape op de bovenkant van je paralellepoort, maakt ie ckers geen contact ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een CNPS7000-A erop, past wel, ook maar net.
Maar ik breng dit bord terug, ik draaide eerst op 12 x 180 @ 1,75V omdat ik niet hoger kwam ivm voeding, althans dat dacht ik.
Toen lukte die 12 x 180 @ 1,75V niet meer en moest ik terug naar 12x175 @ 1,725V..

Dit draait nu goed maar ik wil toch echter hoger kunnen.. ik heb nou al 3 verschillende psu's geprobeerd, het ram op zijn standaardsnelheid laten draaien en de cpu op een a7n8x-x laten draaien waar hij 2250mhz @ 1,85V haalde, Waarom lukt mij dit dan niet met deze infinity?
Als ik op die 1,75V zit krijg ik opeens een knal door mn speakers en mn hele sys hangt..

Iemand enig idee? Oja ik heb de bios geflashed naar de laatst nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

post eerst eens wat meer specs.

zit de extra 12v stekker aangesloten.
zit de koeler goed.
voelt de nb of sb erg heet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
De NB blijft koel, de SB zit een sink op, hier heb ik een fan voorgegooid. De mosfets worden ook niet echt warm
Specs: 2 verschillende300W voedingen (niet tegelijk eraan maar die heb ik achter elkaar geprobeerd) en een Qtec 250W voeding (deze Qtec was mijn eerste voeding, leek me dus een goede reden waarom de cpu niet hoger kon, blijkbaar lag het niet aan de Qtec dus..)
DFI NFII Ultra Infinity
512MB 333Mhz Apacer geheugen
Duron 1600
GF 2 Gts vga-kaartje, 20Gb hdd-tje, cdrom en een baybus..

Koeler zit goed, en het werkt ook niet als ik de 12V stekker erop zet.. (een van de 3 voedingen heeft maar een 12V stekker..)

[ Voor 21% gewijzigd door h3ll op 09-12-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

dan zou ik zeggen dat het aan je cpu ligt.

heb je andere biosen geprobeert.

edit.
raar geval ik zou het niet weten, en als je er meer volt op gooit.wat doet die dan.

[ Voor 106% gewijzigd door ikman op 08-12-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ryan666 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:25:
en de cpu op een a7n8x-x laten draaien waar hij 2250mhz @ 1,85V haalde, ..
Dan kan het toch niet aan de cpu liggen:??

edit: als ik 1,8V of meer erop gooi, precies tzelfde..

[ Voor 12% gewijzigd door h3ll op 08-12-2004 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Topicstarter
Bij de Infinity moet je niet denken dat 1,8v ook echt 1,8V is he ;) ligt dan eerder op effectief 1,750 of 1,775 (dit ligt helemaal laag als je de 12v stekker niet gebruikt)
Bovendien vind ik het niet gek dat je apacer pc 2700 ram niet hoger dan dan 180 mhz gaat als je dat bedoelt met niet goed OCen ;)
En miscchien een idee om een goede voeding te proberen ipv. 250 wat Q-tecs en 300 wattertjes :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ja mja ik weet nou niet of ik het bord terug zou brengen of dat ik eerst ook een degelijke voeding zou kopen.. Het geheugen loopt iig op 200mhz met 3V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als je een degelijke voeding (A merk en minstens 350 watt) koopt kan je die later altijd nog gebruiken. Als je wil weten of je voeding het echt moeilijk heeft moet je eens naar de voedingwaarden kijken met speedfan of mbm5. Dan zie je ook meteen dat een infinity 0.05 volt under volt @load. En een infinity hangt onwijs aan je voedingslijnen. Het kan ook zijn de je pc crashed door dat de voedings lijnen te ver inzakken.

Ik heb ook een te slappe voeding alleen mijn voeding is een merkloze 400 watt (275 watt continu). En mij pc crashed alleen op een hoge vcore de cpu snelheid maakt niet zo veel uit. Maar een 3D mark op meer dan (2450Mhz) 1,85 volt zit er niet in.terwijl Pi fast op 1,9 volt (2500Mhz) nog net aan lukt.

Je geheugen haalt waarschijnlijk de 200 wel maar dan moet je cpu de 2400 Mhz kunnen halen. (behalve als je cpu unlocked is). En zonder flink hogere vcore gaat dat niet lukken. Met apacer oem PC2100 heb ik 183 gedaan op cas 2,5 en met corsair value select 238 op cas 2,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
een Tagan 380W moet dus vast genoeg zijn.. maar ik heb 3 verschillende voedingen geprobeer wat ik dus al zei, maar de laatste en volgens mij de beste voeding van de 3 had nog steeds maar n 12V lijn van 10V.. :S Leest het mobo dit verkeerd uit ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan666 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:45:
een Tagan 380W moet dus vast genoeg zijn.. maar ik heb 3 verschillende voedingen geprobeer wat ik dus al zei, maar de laatste en volgens mij de beste voeding van de 3 had nog steeds maar n 12V lijn van 10V.. :S Leest het mobo dit verkeerd uit ofso?
Tja..het zou kunnen dat die 10V ook echt 10V is. Om het zeker te weten moet je de 12V op de molex meten. Een cheap-ass 300W voeding is iig niet genoeg om mee over te klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Multimeter geeft 12.2V aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Nu dus die p4 stekker erop (op de brakste voeding nog wel, de Qtec 250W :P) en ik heb opeens stabiele lijnen (12,04.. 3,23.. en 5,05..) :S
Ik zit nu ook gewoon op 1,775V (wat dus eerst niet lukte..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ryan666 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:20:
Nu dus die p4 stekker erop (op de brakste voeding nog wel, de Qtec 250W :P) en ik heb opeens stabiele lijnen (12,04.. 3,23.. en 5,05..) :S
Ik zit nu ook gewoon op 1,775V (wat dus eerst niet lukte..)
Duh, die connector zit er niet voor niks :P Kijk, de multimeter kan wel 12v aangeven op een molex, maar "dieper" op het bord kan het voltage wel degelijk lager liggen door de interne weerstand (dunne sporen enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Heb afgelopen vrijdag een dfi infinity NFII ultra besteld. Mijn Neo-Backplate zit volgens de Franse reseller van Thermalright ook op de post. Hopelijk komt dit alles snel aan. Volgens Icomputers komt mijn bordje aan bij hun, eind deze week. Back-plate is maar afwachten, wanneer die in de bus valt. Heb nu een epox 8rda3+ die niet helemaal botert met mijn 2400+ mobile. MP stopte bij 12,5, zelfs met laatste bios niet. Bordje slikte het niet. Verwacht wel even wat meer van de DFI. Heb even dus dit topic doorgespit en ik zie dat er nogal verschillen zijn in ervaring met de verschillende biossen. Die Helfire biossen lopen bij sommigen goed en bij andere weer brak, hetzelfde geld voor de standaard biossen. Dus ik neem aan dat je maar een beetje geluk moet hebben met je bordje? Zijn er hier nog mensen die toevallig een infinity gebruik icm slk 947 u? Ik snap dat er een andere backplate nodig is, maar voor de rest past ie ook maar net als ik me niet vergis? Past een slk 900 u dan misschien beter, weet niet of er mensen zijn die in staat zijn geweest om een vergelijking te maken. Anders probeer ik dat wel ff als het bord binnen is. Heb beide coolblokken liggen. Ook ga ik misschien nog ff proberen of mijn 1700+ nog een nieuwe persoonlijk record kan halen op lucht. :*)

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Moet je ff op de site van je koeler kijken daar staat een lijst op met compatibel mobo's :D
Als die zal passan zal het vast net zoals mn zalman zijn.. Past ook maar net; ik moest om het mobo linksboven vast te schroeven de psu eruit halen en een outtake.. Daarbij komt nog dat steeds de vinnen uit elkaar worden geduwd (van de koeler) als ik de psu eruit haal.. tijd voor nieuwe koeler of kast dus :D
Verder is het bij mij wel allemaal goed afgelopen.. nieuwe voeding enzo en dan haal ik vast de 2300 (die haalde ik nu ook maar dat durf ik met een Qtec 250W) niet te draaien :P
Bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he even gauw een vraagje, me bios is weer corrupt alleen heb nu geen extra bios meer en niemand in de buurt met een laparty dus vroeg ik me af of ik em ook kan hotflashen in een ander nf2 mobo (asus a7n8x) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
geforce666 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:23:
he even gauw een vraagje, me bios is weer corrupt alleen heb nu geen extra bios meer en niemand in de buurt met een laparty dus vroeg ik me af of ik em ook kan hotflashen in een ander nf2 mobo (asus a7n8x) ?
Heb hier nog een bios chip liggen, wil m wel opsturen naar je :)
Heb toch geen infinity meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

El Snorro schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:50:
[...]

Heb hier nog een bios chip liggen, wil m wel opsturen naar je :)
Heb toch geen infinity meer.
aha dank je voor het aanbod, maar is niet nodig hoor :) heb wel een extra bios maar die ligt bij een maat van me, ging er effe om dat ik weer verder kan, zit nu zonder pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
@ EL Snorro

ik ben ook wel geintresserd in een reserve chippie (hij past toch ook in de lanparty). Ik weet niet hoeveel je er voor wilt hebben maar kun je me misschien mailen op tvanesveld[apenstaartje]wanadoo[punt]nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Mythrill schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:48:
@ EL Snorro

ik ben ook wel geintresserd in een reserve chippie (hij past toch ook in de lanparty). Ik weet niet hoeveel je er voor wilt hebben maar kun je me misschien mailen op tvanesveld[apenstaartje]wanadoo[punt]nl
Jah past in lanparty, maar dan moet denk ik wel ff een lanparty bios in deze chip hotflashen (gewoon in dos ff bios chip eruit halen, deze erin en dan de lanparty bios erin flashen)
Check je mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
wat ben ik ook een n00b he :o
zet ik voor de zovleeste keer me mail adres ergens verkeerd neer :P, ik verwissel m altijd met me hotmail account (klein verschilletje)
hier de verbetering:

t.vanesveld[apenstaartje]wanadoo[punt]nl

sorry voor het ongemak }:O

[ Voor 1% gewijzigd door MonkeySandwich op 17-12-2004 20:03 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

maar even terug naar me originele vraag: is het mogelijk ?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste