Ok Major Problem hiero
Gisteravond nam ik uiteindelijk de stap op mn nieuwe cpu blokje erop te gaan zetten. Heb ik al vaker gedaan, dus zou een routine operatie moeten worden...Alles ging wel lekker, eerst mn systeem leeg laten lopen, toen blokjes eraf gehaald. Slangen vervangen waar nodig, alle slangen weer aangesloten, blokjes gemonteerd. Toen mn systeem gevuld met water (nix gemorst deze x

).
Toen heb ik mn voeding gehotwired, zodat de lucht zich uit mn systeem kan gaan. Dat heb ik een tijdje zo laten staan. Ik heb toen alle kabels (HDD, power kabels etc.) weer aangesloten. Tot mn verbazing ging mn systeem niet meer aan, dwz ik kreeg geen beeld meer.
Ik ben er vandaag weer mee bezig geweest (de hele friggin dag

)
Dit heb ik allemaal geprobeerd:
-Bios reset, stroom eraf, batterij eruit, jumper omzetten, ff wachten en dan vice versa (paar keer gedaan), No result
-Mn spare bios chip met standaard bios erin gezet, ook geen succes
-Ik heb Corsair Pro geheugen met die ledjes, die geven geen activity weer

Toen heb ik dat getest in mn vader zn systeem, daar doen beide reepjes het wel goed.
-Ik heb mn cpu overgezet naar mn vader zn systeem, daar deed die het ook goed.
-Als ik mn systeem kaal aansluit dus:
Mobo
cpu + luchtkoeler
Memory
atx power kabel + p4 power kabel
Dan geeft hij ook nog geen activiteit...
Merkwaardige dingen
-Mn power led brand niet meer (wel goed aangesloten, double checked)
-Mn floppy lampje blijft continu branden (goed aangesloten, double checked)
-Mn dram power led (die tussen de memory bankjes) gaat pas branden als ik mn systeem echt aan zet, ik meen me te herinneren dat die ook brandde als er al stroom op het mobo zat?
Vermoelijk dus het moederbord. Ik heb heel het boardje nagekeken of ik ergens niet sluiting heb gemaakt oid, blijkt niet het geval.
Wie kan mij uit de brand helpen?
[Edit]
Thx willy83 & PASware. Snap niet dat er geen geheugenactiviteit komt...Ik heb net in de online manual gekeken, maar daar staat mijn probleem ook niet in. Ik denk dat mn mobo gaar is. Ik heb nu weer de stroom van mn mobo afgehaald. Die laat ik nu maar een eraf. Morgen ff verder kijken i guess. Vet balen dit
[
Voor 11% gewijzigd door
aramdin op 03-12-2004 21:19
]