Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
EL DDR PC3500 Platinum Limited Edition (2-2-3-6) : Winbond BH-5Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:58:
dat durf ik dus niet te zeggen het is pc3500el 256mb heb alleen nog nooit de heatsink eraf gehaald, en op het moment draai met dit geheugen dus kan et ook niet ff eraf halen. misschien iemand die weet wat eronder zit???
EL DDR PC3500 Platinum Edition (2-3-2-5) : Winbond CH-5, few BH-5
dus check je timings
handig lijstje:
http://mar.h0sted.org/ramliste250804.htm
Verwijderd
het is gewoon pc3500el performance serieVandread schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:09:
[...]
EL DDR PC3500 Platinum Limited Edition (2-2-3-6) : Winbond BH-5
EL DDR PC3500 Platinum Edition (2-3-2-5) : Winbond CH-5, few BH-5
dus check je timings
handig lijstje:
http://mar.h0sted.org/ramliste250804.htm
deze dus http://www.ocztechnology....memory/ocz_el_ddr_pc_3500
ik ben die weerstand kwijt

[ Voor 22% gewijzigd door ikman op 24-01-2005 17:52 ]
maar ik kan het repareren als ik de weerstands waarde heb.
BTW m'n mobo is alweer op weg naar DFI, na wat gebeld te hebben met hun 'technical engineer' zoals ze het noemen, die me weer een BIOS chip wilde opsturen en iedere keer maar bleef vragen welke Windows versie ik gebruikte

Antwoord op je vraag: 99% jaMaTr1x schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:50:
Als ik een PCI kaartje zou kopen zoals de "Sil 3114 SATALink 4-Port PCI Host SATA RAID Controller from Silicon Image" en ik zou die op een ander mobo prikken, zou ik dan eventueel mijn SATA RAID die ik op mijn LanParty had aangesloten, kunnen inlezen? Want dan zou ik mijn RAID in me andere PC kunnen backuppen namelijk.
offtopic:
BTW m'n mobo is alweer op weg naar DFI, na wat gebeld te hebben met hun 'technical engineer' zoals ze het noemen, die me weer een BIOS chip wilde opsturen en iedere keer maar bleef vragen welke Windows versie ik gebruikteheb ik 'm ff haarfijn uitgelegd dat het mobo echt dood was. Ik heb een nieuw mobo geëist, maar volgens zijn baas kon dat niet en moest ik weer [sigh] een RMA aanvragen. Die had ik zeer snel, hopelijk komen ze tot de conclusie dat die nu echt vervangen moet worden. Aramdin als je nog steeds geen RMA hebt zou ik ze gewoon ff bellen, want gaat veel sneller.
Thx 4 de tip, krijg geen antwoord op mails
iemand?ikman schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:51:
wie kan voor mij de weerstand meten waar je de vdimm mod op doet.
Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik zal hem zo wel even van me dode infinty afslopen en opmeten.iets schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:53:
Kun je dat eigenlijk wel meten terwijl de weerstand in het circuit zit?
de waarde is niet precies maar goed genoeg.
[ Voor 16% gewijzigd door ikman op 25-01-2005 19:10 ]
Maar als gewoon opmeten voor jou voldoet: 124.0K .
thnx, nu de vraag of iemand ook een winkel weet waar ik zo'n controller vandaan kan halen, want ik heb me suf gezocht vandaag maar ik kan hier nergens een kaart vinden met de Sil 3114 chip, alleen de 3112aramdin schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:14:
[...]
Antwoord op je vraag: 99% ja
offtopic:
Thx 4 de tip, krijg geen antwoord op mails
ja dat had ik begrepen ja vandaar dat ik ook zei dat bellen sneller gaat
potmeters op mod weet ik niet, maar smd R, normale R worden gewoon gemeten.
heb een potmeter in een fan zitten en die kan ik gewoon meten.
Op de DFI nForce4 Lanparty (dus niet de UT's) zit ook een sil3114 controller, misschien dat je daar wat aan hebt? Wellicht dat iemand in je omgeving van plan was een dergelijk bordje te kopen ...MaTr1x schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:18:
[...]
thnx, nu de vraag of iemand ook een winkel weet waar ik zo'n controller vandaan kan halen, want ik heb me suf gezocht vandaag maar ik kan hier nergens een kaart vinden met de Sil 3114 chip, alleen de 3112![]()
offtopic:
Zal dan wel te maken hebben met de manier waarop die voltmods gelegd worden ofzo, jij hebt er waarschijnlijk meer verstand van dan ik, verder dan een weerstandje opmeten (ikman schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:20:
ah thx!![]()
potmeters op mod weet ik niet, maar smd R, normale R worden gewoon gemeten.
heb een potmeter in een fan zitten en die kan ik gewoon meten.
[ Voor 29% gewijzigd door Syzzer op 25-01-2005 19:26 ]
Gebruik je alle 4 de poorten? Zoniet, dan kan je volgens mij ook terecht met een 3112...MaTr1x schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:18:
[...]
thnx, nu de vraag of iemand ook een winkel weet waar ik zo'n controller vandaan kan halen, want ik heb me suf gezocht vandaag maar ik kan hier nergens een kaart vinden met de Sil 3114 chip, alleen de 3112![]()
offtopic:
Check deze faq btw > RAID FAQ
hahaha
[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 25-01-2005 19:38 ]
Nee ik gebruik maar twee poorten.aramdin schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:35:
[...]
Gebruik je alle 4 de poorten? Zoniet, dan kan je volgens mij ook terecht met een 3112...
Check deze faq btw > RAID FAQ
offtopic:
hahaha
Ik zie in de FAQ dit staan:
"zelfde merk, ene type > andere type = meestal "forward compatible" en "Omgekeerd gaat dat niet altijd."
Helaas is het dus niet backward compatible, maar ik kan het altijd proberen als ik een goedkoop 3112 kaartje kan vinden.
BTW check ook ff het Barton Mobile OC topic, want op extremesys staat een oc van 3400MHz met een 257FSB
ik draai nu bijvoorbeeld op 220 *10 @2225 met 2*512MB BH5 (memtest86+ geeft geen enkele error paar uurtjes gedraaid) ligt dit nu aan mijn moederbord of moet ik gewoon een keertje windows er opnieuw opzetten en zal het dan wel weer goed zijn?? Tevens heb ik soms met cold-boot dat ik even 1 minuutje muziek kan luisteren en dat dan vast loopt?? de equalizer geeft dan ook alle kanalen op rood aan.... is iemand hier bekend mee...
je hebt helemaal gelijktMaTr1x schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:47:
Dan zou ik ff een fannetje op de southbridge zetten want die wordt dan waarschijnlijk te heet. Of een grotere heatsink erop zetten zoals die blauwe Zalman, en dan met Arctic Silver.
had al zo'n zalman ding thuis liggen maar er helemaal niet meer aangedacht.... is het nu verstandig om de zalman op de northbridge te zetten en dan de originele van dfi op de southbrdige of maakt dat helemaal niet uit? Heb ook nog een beetje van die artix silver epoxy maar als je dat gebruikt zul je je heatsink wel nooit meer van je moederbord afkrijgen en zo geen garantie meer kunnen claimen of wel??
En heb nu ook memtest86+ (nieuwste versie) aan het lopen maar zijn de standaard instelling van het programma goed of moet je daar ook nog dingen aan instellen? Geheugen doet nu 230 (2225) met 3v en dat draait ondertussen al weer 3 uur stabiel.
[ Voor 11% gewijzigd door stefans op 27-01-2005 16:42 ]
Ik ben vandaag langsgeweest bij DFI, grappige Taiwaneesjes daar, maar beslist aardige gozersaramdin schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:08:
Vandaag gebeld en gelijk een RMA code gekregen! Morgen doe ik em op de post & dan maar afwachten...
@MaTr1x
Again, thx 4 de tip!
Overigens wel leuk om te zien, overal bordjes met diagnose-meuk erin. Zowel LP/Infinity's als dr industriële (kleine
Ik dacht altijd dat de 12v lijn van me Antec gewoon brak was, maar ligt aan het bordje. In me typbak was de 12v op me Tagan 12,2 en op me DFI 11,5/11,6
Blijft een bord met gebruiksaanwijzing, maar nog steeds S-A uber bord
Aangezien ik het maar niet voor elkaar krijg om de sb cooling eraf te krijgen, door mijn mobo in de vriezer te doen en dan eraf te wrikken, heb ik besloten om gewoon de airflow van mijn 80mm papst case erop te richten. Ik hoop dat dat genoeg is om het zaakje koel te houden. Mijn vriendin neemt vanavond misschien een Fohn mee, maar had eigenlijk gehoopt dat dit genoeg was dus laat even horen aub.
Hier even wat pics van airduct + fan en wat andere hardware van mijn oc systeem.
Caseje gedemonteerd(1)
full size: link
Caseje gedemonteerd(2)
Mijn Mushkin pc3500 Lv.2 reepjes
Northbridge chip van DFI Infinity NFII
Papst fan van achteren
Airduct incl papst fan en afgezaagd stukje
Hulde aan de tape!!
Ik neem aan dat dit wel voor genoeg ariflow zorgt?
Hier nog even een link naar de full pic size van hoe het mobo er nu in zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Gizzy op 02-02-2005 18:51 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
he ik heb het zelfde ram alleen mijn spreaders zijn blauw.
En anders idd niet te bang zijn om wat kracht te zetten, als je niet echt geweld gebruikt draai je zo'n chip er niet zomaar af ...
Ah daar zijn de pics
Leuk gedaan zo met die fanduct. Om die sb er trouwens af te krijgen moet je idd iets meer kracht zetten dan je zou denken, gewoon krachtig wat heen en weer draaien, dan krijg je 'm wel los.
Anyway aangezien de PC toch al in elkaar zit is dat mss voor de volgende keer.
Zijn die Mushkins nou al lekker ingebrand
Ik vind het nog steeds relaxed dat ik ze voor je kon vinden voor relatief weinig geld.
En zit je nu al op de 2500MHz?
Is het vrijdag allemaal goed gegaan?
Met die schroevendraaier heb ik ook al geprobeerd, lukte niet. Misschien ben ik maar een mietje of zo. Maar als ik nog een keer alles eruit heb, vraag ik wel even of ik de fohn mag lenen van mijn vriendin. Heb eigenlijk niet zo veel zin om 'm nu weer uit elkaar te halen. De cooling voor de SB is toch goed zat zo of niet soms?Syzzer schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:39:
Gaat dit over dat originele southbridge sinkje? Gewoon een stevige schroevendraaien in de middelste groef zetten en draaien.
En anders idd niet te bang zijn om wat kracht te zetten, als je niet echt geweld gebruikt draai je zo'n chip er niet zomaar af ...
2500 mhz moet geen probleem zijn, dat deed de cpu al op mijn epox met een mp van 12,5. Maar ik ga nu eerst met een lage mp het mem inbranden.(Vanavond) want gisteren heb ik m niet meer aan gekregen, heb volgens mij de draadje voor de powerswitch verkeerd zitten. Vanavond even naar kijken.MaTr1x schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:01:
Hey Geo,
......
Zijn die Mushkins nou al lekker ingebrand![]()
Ik vind het nog steeds relaxed dat ik ze voor je kon vinden voor relatief weinig geld.
En zit je nu al op de 2500MHz?

hmm (veel) te laat
[ Voor 27% gewijzigd door Piggen op 30-01-2005 16:37 ]
Verwijderd
Je kan eventuaal de L12 pinmod doen, zodat je proc standaard op 166FSB draait. Voor de rest hoef je niets te modden.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:48:
iemand die hier met een xp-m draait in zijn infinity of lanparty?? wil namelijk weten hoe wie en wat het zit met bruggen verbinden... of is dit helemaal niet nodig?
Die L12 pinmod moet met de search en/of google makkelijk te vinden zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 31-01-2005 17:13 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
DFI LanParty B/Infinity : 6-19 3DFire by tictac
Ga ik er vanavond ook is inflashen.
Nu weer ontopic
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]
Misschien een beetje stupide vraag, maar hoe kan je al die cooling patches verwerken in je bios update? Ik heb vanochtend die laatste bios van DFI zelf geflashed. Hierdoor kon ik nu wel in een keer mijn cpc uitzetten. En nu doet mijn mem het wel fatsoenlijk op 230 fsb(mp 9). Ben ze nu aan het burnen. Ben er zelf niet bij, maar na 1 uur had ik nog geen errors gegeven. Ben vanavond om 7 uur weer thuis, dus dan zie ik wel wat er voor de rest nog is gebeurd. En die cooling patch zoek ik wel ff op google, maar moet je die dan gewoon ook ff op een floppy zetten en dan booten van de floppy zodat ie de patch installed?TheWizzard schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:11:
Wat je zou kunnen doen is een gemodde bios van hellfire of tictac in je bios flashen. Hellfire heeft nu een nieuwe Turbo bios voor de infinity en lanparty die perfect werkt. In die hellfire bios'en zit meestal die l12 mod al verwerkt. Wat ook leuk werkt en wat je temps ten goede komt is het installeren van de C2 cooling patch en de s2k busdisconnection switcherk van de NGO group. Met name je idle temps worden wat lager. Is altijd mooi meegenomen.
Nu weer ontopic
en naar dit adres moet ik em dan toch RMA'en:
Diamond Flower Information (NL) B.V.
Shannonweg 11,3197 LG Rotterdam, The Netherlands
Het mobo in een antistische zak doen, die samen met wat schuimspul ofzo (dat bij je mobo zat) weer terug in die DFI doos van je mobo, dat weer in een andere kartonnen doos doen die je hebt liggen, of ff op het postkantoor zo'n doos kopen waar je die mobo doos weer in doet, beetje opvullen met papier o.i.d., vervolgens dichtplakken en opsturen.geforce666 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:56:
voor degene die hun bord wel es RMA naar DFI gestuurd hebben, hoe hebben jullie jullie bord ingepakt ? in een andere doos gedaan ofzo, of gewoon niet ingepakt
en naar dit adres moet ik em dan toch RMA'en:
Diamond Flower Information (NL) B.V.
Shannonweg 11,3197 LG Rotterdam, The Netherlands
Het adres klopt, je kunt 'm daar naar toe sturen zodra je een RMA nummer hebt gekregen.
Niet vergeten het RMA nummer op de buitenkant van het pakket te zetten. Zo moet het allemaal wel goed komen.
Waarom zou je CPC uit willen zetten ?!? Lagere bandwith, langzamere pifast en slechtere preformance in games.Energizer schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:37:
[...]
Misschien een beetje stupide vraag, maar hoe kan je al die cooling patches verwerken in je bios update? Ik heb vanochtend die laatste bios van DFI zelf geflashed. Hierdoor kon ik nu wel in een keer mijn cpc uitzetten. En nu doet mijn mem het wel fatsoenlijk op 230 fsb(mp 9). Ben ze nu aan het burnen. Ben er zelf niet bij, maar na 1 uur had ik nog geen errors gegeven. Ben vanavond om 7 uur weer thuis, dus dan zie ik wel wat er voor de rest nog is gebeurd. En die cooling patch zoek ik wel ff op google, maar moet je die dan gewoon ook ff op een floppy zetten en dan booten van de floppy zodat ie de patch installed?

Specs:
- Watergekoelde XP-M 2400+ 35W
- Watergekoelde DFI Ultra B
- GF6800LE
- 2x512MB Twinmos PC3200 cas 2.5
- Enermax 350W met stabiele lijnen
tvw
Nu heb ik het probleem,
Als ik opstart dan loopt hij vast bij het zeggen welke CPU hij heeft.
door middel van de leds is dat bij:
initializing the DRAM controller (sizing)
Voor de rest doet hij niets.
SPEC
AMD 2600+ mobile
DFI Lanparty NF2 B+
2* 512 Apacer ram
Zalman 400 watt voeding
64 mb videokaartje
geheugen in andere bankjes maakte niet uit andere videokaart ook niet, ander gehegen heb ik nog niet.
Ik heb nog wel garantie bij alternate.
Wat kan ik nu het beste doen?
[www.ganzz.nl]
Nu valt me op dat er enige verschillen zitten tussen mijn oude mobo en de nieuwe: de handle voor de CPU socket is nu van metaal i.p.v. plastic, en de mosfets bij de geheugenslots zijn iets groter, hetzelfde geldt voor de mosfet bij het AGP slot. Nieuwe revisie?
@ posters hierboven: CMOS clearen met batterij eruit; probeer te booten met 'INS' ingedrukt; als je een Genie BIOS hebt bewaard, bijvoorbeeld onder nr.1, probeer te booten met '1' ingedrukt; probeer te booten met meeste hardware eruit cq losgekoppeld; en geheugen switchen van slot.
Wat had je hiervoor voor videokaart?iets schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 02:24:
Ik haal na het plaatsen van een 6800LE en herinstallie van mijn waterkoeling nog maar slechts 199Mhz FSB. Op 200Mhz boot de computer gewoon niet. Vdimm en Vdd hebben geen invloed. Ik kom tot 199Mhz en geen Mhz meer
. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Specs:
- Watergekoelde XP-M 2400+ 35W
- Watergekoelde DFI Ultra B
- GF6800LE
- 2x512MB Twinmos PC3200 cas 2.5
- Enermax 350W met stabiele lijnen
Zijn die voltlijnen ook onder zware stes stabiel?
Andere kaart alweer geprobeerd?
Ik had hiervoor een GF4TI4200. De voltage lijnen [i]waren[i/] onder zware stress stabiel. Ik heb de GF6800 ook nog in m'n tweede systeem gezet: Sempron 2400+ @ 2150Mhz, FSB @ 215Mhz, 512MB PC3200, 250W noname voeding. En dat werkte gewoon goed onder zware bealsting. Alleen de +12 zakte wat naar +11.6. Als een noname 250W al deze hardware kan trekken, moet een Enermax 350W het al zeker aankunnen.Vandread schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:40:
[...]
Wat had je hiervoor voor videokaart?
Zijn die voltlijnen ook onder zware stes stabiel?
Andere kaart alweer geprobeerd?
Met de andere kaart hetzelfde verhaal.
Na het opnieuw plaatsen van de WC heb ik wel een paar knakken in het slangenwerk opgelopen en ik heb ook m'n twijfels over hoe goed het NB blokje contact maakt met de NB. Ik heb andere slagen besteld, innovaSpecial 8, om de huidige PVC zooi die heb te vervangen.
tvw
Verwijderd
Met een Hell Fire bios kan je deze zelf instellenVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:35:
weet iemand hoe je de shut-down temp van de nf2 infinity kan wijzigen?? standaard staat deze op 110 maar dat vind ik een beetje te veel.
Verwijderd
welke is het meest stabiel of een van de betere voor een infinity rev B? kan iemand die mij misschien mailen naar mijn hotmailmartijn_tje schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:46:
[...]
Met een Hell Fire bios kan je deze zelf instellen
mail is onderwegVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:04:
welke is het meest stabiel of een van de betere voor een infinity rev B? kan iemand die mij misschien mailen naar mijn hotmail
Ik had er vanochtend nog een wifi kaart in gestoken en probeerde hem te booten maar er gebeurde niks. Soms springen alle fans aan maar geeft de vga geen signaal, en soms gaat mijn prom voorbij de -33C (boot temperatuur) en doet hij helemaal niks. Geen fans aan echt totaal niks. Zal waarschijnlijk wel een cold boot probleem zijn, maar ik kan er geen bios inflashen als het ding niet wil opstarten. Enige suggesties?
edit: Ik denk dat ik me pc en me prom maar eens een paar uur laat uitstaan zodat de temps weer wat zullen stijgen. Misschien dat dat werkt

[ Voor 16% gewijzigd door eR1k op 08-02-2005 15:01 ]
DFI, heel erg bedankt, ik hou van jullie
Ik ga em morgen pas inbouwen, dan neem ik er de tijd + het daglicht voor, ik wil niet nog een keer met een kapotte mobo zitten! En ik ga nu fitnessen
* aramdin is a happy camper
Van de LP zijn er wel 2 zeer duidelijke revisies.

edit: met clockgen ben ik wel in staat om me fsb boven de 200 te krijgen op 11-2-2-2, maar ik wil gewoon in een hogere multiplier booten omdat ik anders zo'n lage clocksnelheid heb. Heel mijn mobo is gesinked met 80mm fan op mosfets en 120mm op ram en me cpu kan 3,2ghz dus aan te hoge temps ligt het zeker niet.
[ Voor 38% gewijzigd door eR1k op 09-02-2005 12:08 ]
Ja dat de lanparty duidelijke verschillen had wist ik wel, dat staat namelijk duidelijk in de startpost.sapphire schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:08:
Voor zover ik weet is eht enigste verschil een drupje lijm bij de socket om een weerstandje te beschermen, maar of dat een aparte revisie is weet k eigenlijk niet.
Van de LP zijn er wel 2 zeer duidelijke revisies.
Ik zal eens kijken of ik op het DFI forum niks extra's kan vinden over de verschillen tussen rev.A en rev.B
Verwijderd
edit: heb maar eens pifast gedaan, jammer dat me cpu de 2,7ghz niet aankan.
250fsb (bh6) 11-2-2-2 is dan wel weer leuk
http://homepage.uvt.nl/~s304879/pifast2.jpg
[ Voor 28% gewijzigd door eR1k op 09-02-2005 20:37 ]
Weinig tot geen nut op de Infinity, dat was leuk op de Abit NF7-S maar voor DFI boeit het niks
Mijn DFI is dead and gone. Gisteren stabiliteits problemen. Dacht dat het aan de bios lach, dus ikke bios op optimize defaults, reset. PC uit. Toen bios erin geflasht naar de standaardbios. Toen ik toen f1 en de pc resetten kwam ie nooit meer tot een post. Heb cmos gecleared met batterij eruit voor wel wat uurtjes maar geen resultaat. Mijn mobo was toch al niet juh van het volgens mij, dus nu ff rma'en rechtstreeks naar DFI, niet naar de webshop waar ie van is. Dat is maar irritant.
Tsjah op xs lees ik toch dat SAE er extra stabiliteit mee verkregen had. Jammer dat het alleen zo'n friemel werkje is lolsapphire schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:57:
L12 mod was toch voor een default 166 fsb?
Weinig tot geen nut op de Infinity, dat was leuk op de Abit NF7-S maar voor DFI boeit het niks
Wat heb ik geprobeerd:
Het minimale aansluiten en booten.
Athlon XP-M 2600+
Corsair TwinX 2x 512mb pc3200c2 pro
Sapphire r9800 pro
En ook met
Athlon XP2200+
Dane Elec 512mb pc2100
Enige wat ik niet geprobeerd heb was met een andere vga. Reden hiervoor is dat mn r9800 pro normaal functioneert in 2 andere systemen die bij mij thuis draaien. De 2600+ mobile en het geheugen is ook werkend getest in een ander systeem.
Dan maar een weer RMA aanvraag doen

Andere vraag: Weet iemand hier iets over Lanparty's en Mobiles die het niet doen erop? Er staat er 1 te koop in de V&A, kan het me moeilijk voorstellen sinds de infinity en de LP bijna identieke boardjes zijn.
en dat over die mobile was een misverstand, mobile werken er gewoon op.
[ Voor 70% gewijzigd door ikman op 11-02-2005 22:52 ]
Ik weet bijna zeker dat dit aan de NB ligt. Als ik het voltage van de NB verhoog naar 1.7V is het nog onstabieler. Bij 1.9V haalt hij het niet eens tot windows. De NB zelf is watergekoeld.
Er zit zeer weinig airflow in mijn kast door mijn stille wc. De mosfets worden dan ook nogal heet. Zou het helpen om deze te koelen? Heeft er iemand hier net als ik ook vast gezeten op 200Mhz FSB?
tvw
Edit:
Ik kwam met een ongemod bord tot 250Mhz fsb. Het enige wat ik nu heb gedaan is de mosfeds koelen. Hierdoor ben ik niks verder gekomen alleen de vcore blijft iets stabieler als ik 2 volt heb ingesteld.
[ Voor 25% gewijzigd door martijn_tje op 13-02-2005 11:37 ]
Hmm ik wist niet dat die dingen ol waren. Ik heb juist extra weinig koelpasta gebruikt. Tnx goede tip. Ik zal mijn NBtje eens wat beter insmeren.martijn_tje schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:34:
Als extra voltage op je nordbridge het alleen maar erger maakt denk ik dat je nordbridge te heet wordt. Omdat je waterkoeling gebruikt moet dat wel betekenen dat je koelblok geen goed contact maakt met je nordbridge. De noord en south bridges van nVidia zijn hol en daardoor is het lastig om ook het midden van de chip goed contact te laten maken.
Edit:
Ik kwam met een ongemod bord tot 250Mhz fsb. Het enige wat ik nu heb gedaan is de mosfeds koelen. Hierdoor ben ik niks verder gekomen alleen de vcore blijft iets stabieler als ik 2 volt heb ingesteld.
De Southbrdige is nou juist een van de weinige dingen die nog redelijk koel blijven (heatsink = <50C), omdat mijn HDD fan alles koelt wat onder de AGP ligt.Exigence schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:01:
Southbridge koelen....
Vdd = chipset voltage, dus ook voor de southbridge
Maar het is wel een paar keer voorgekomen dat mijn muis (usb), toetsenbord (ps/2) of nvidia 100Mbit NIC er zomaar mee ophield. En dat de het wel verder gewoon deed

Mijn bord is ook een rma-vervangend geval. Misschien heb ik een gaar exemplaar gekregen oid?
tvw
Verwijderd
Hoeveel volt had je door voor nodig op je Vdimm? ik deed dat op 3.5-3.6TerraNova schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:52:
Heb net me oude barton onder de prom gestopt en nu kan ik wel ineens van alles instellen, terwijl me mobile niet eens op stock speed wilde werken. Denk dat het aan de l12 mod ligt?!? misschien moet ik die toch nog maar eens doen. Ideeen??
edit: heb maar eens pifast gedaan, jammer dat me cpu de 2,7ghz niet aankan.
250fsb (bh6) 11-2-2-2 is dan wel weer leuk![]()
http://homepage.uvt.nl/~s304879/pifast2.jpg
Dat is ook te verwachten, met al dat nieuwe speelgoed dat weer op de markt is.
Als iemand iets te melden heeft, dan post diegene dat wel. Daar hoef je het topic niet voor omhoog te schoppen
Ik wil heatsinkjes op me mosfets ed plakken (dat zeg ik al een jaar, op een of andere manier heb ik een tegenwerkende kracht die er voor zorgt dat ik er steeds niet aan toe kom). Maar ik zat er ook aan te denken om een voltmod te gaan doen. is dit nog goed te doen na dat ik me hele mobo volgeplakt heb of kan ik beter eerst de voltmods doen (V-Dimm en VDD mod).
En verlengen jullie ook de meetpunten zodat die makkelijk op de multimeter aan te sluiten zijn (waarmee)?
[ Voor 32% gewijzigd door MonkeySandwich op 21-02-2005 12:56 ]
Verwijderd
En ja ik verlengde de meetpunten ook
Ik had bij me Radeon een draad op de meetpunten en daaraan een normale molex, het puntje van de multimeter paste namelijk precies on zo'n molex ijzertje
* sapphire is Infinity loos vanaf vorige week dinsdag
lol wat bijpassende info is nooit weg?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik heb hiervoor 3,3 vdimm nodig.Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:17:
[...]
Hoeveel volt had je door voor nodig op je Vdimm? ik deed dat op 3.5-3.6

Gokje, zijn dit Winbond chips ?TerraNova schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:03:
[...]
Ik heb hiervoor 3,3 vdimm nodig.
[afbeelding]
Ik heb namelijk CH-5 en BH-6 op me infinity icm. Brakke mobile getest en beide setjes kwamen pifastbaar niet verder dan 254 mhz op 3,3v. Toch wel erg toevallig vind ik.
Ja dat is bh6.sapphire schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:16:
[...]
Gokje, zijn dit Winbond chips ?
Ik heb namelijk CH-5 en BH-6 op me infinity icm. Brakke mobile getest en beide setjes kwamen pifastbaar niet verder dan 254 mhz op 3,3v. Toch wel erg toevallig vind ik.
Maar ik heb op mijn ex infinity ook bh5 gehad, deed op alle ongemodde borden (in totaal 4 gehad) 260mhz 2-2-2-5 3,3v
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Tsjah denk gewoon dat er wat meer voltage doorheen moet. Lijkt me sterk dat 254mhz de max is voor deze planksapphire schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:16:
[...]
Gokje, zijn dit Winbond chips ?
Verwijderd
- 100Mbit werkt niet. De NIC krijgt wel een IP adres van m'n router, maar kan geen data verwerken.
- Geluid valt soms weg tijdens games, reboot is enige optie.
- De plank is onstabiel bij >200FSB.
Het moet aan het moederbord liggen. Het twinmos geheugen kan op een andere PC 230Mhz en m'n enermax voeding wijkt niet meer dan 2% af. Casetemp is 32C nu met kast open.
Iemand nog een gouden tip anders gaat hij maar lekker naar de rma.
tvw
Ik leesnet dat je dat al getest hebt een paar posts terug.
[ Voor 36% gewijzigd door MonkeySandwich op 27-02-2005 17:55 ]
Sorry was ik er vergeten bij te zetten.Mythrill schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:54:
Klinkt alsof je southbridge te warm word, controleer dat even
Ik leesnet dat je dat al getest hebt een paar posts terug.
Maar het lijkt inderdaad aan de SB te liggen. Heel af en toe krijg ik ook tijdelijke lockups bij veel hdd activiteit. En m'n cursor wil nog wel eens onzichtbaar worden
tvw
Verwijderd