Pacific Fighters (PC)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 999 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Rowan heeft ook een BoB gemaakt... om één of andere reden ben ik er nooit in geslaagd het flight model van dat spel onder de knie te krijgen. Hetzelfde gold voor Mig Alley, dat qua dynamic campaign mijlen voor lag op Il-2.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drake schreef op 29 oktober 2004 @ 23:02:
[...]

Was er niet al een sim met de naam Battle of Brittain?

en jawel:
http://www.dignews.com/game.php?platform=pc&gid=389

en de uitgever was zelfs Ubi zelf, raar dat de opvolger dezelfde naam zal dragen dan.
Ja ok, maar dat is al weer 4 jaar geleden. Het is trouwens nog maar een working title. En zelfs al zou het echt BoB heten, er zijn dus geen recente sims die ook zo heten, de naam zal dus geen verwarring veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik had eigenlijk nog een vraag:

Wat voor joystick gebruiken jullie voor PF?

Ik heb nu zelf de Logitech Freedom 2.4 Cordless - http://www.logitech.com/i...EN,CRID=12,CONTENTID=5032 - joystick ziet er wel goed uit enzo, maar achteraf denk ik dat ik deze beter niet had kunnen kopen omdat ik nu nog extra moet gaan betalen aan batterijen. Daarvoor gebruikte ik de Logitech Wingman Force 3D, maar die ging kaduuk, die had een afwijking waardoor vliegen erg vervelend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Geen ervaring met de Logitech sticks, maar heel veel mensen raden de Saitek EVO aan. misschien meto je eens kijken wat voor jou werkt bij een computerwinkel?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vrij recentelijk de Logitech wingman force feedback gekocht, vind het echt een topjoystick, mede vanwege het in de hand liggen. Ik houd niet van een joystick op een tafel, maar moet hem mede kunnen sturen met mijn andere hand. De vormgeving van de voet en positie van knoppen op die voet is voor mij dus heel belangrijk. Had hiervoor een Gravis Analog Pro, maar die wordt niet meer gemaakt, dus ben ik op deze overgestapt. Er is een site met alleen maar joystickreviews waar ik vanuit ben gegaan, even googlen dus.

Hoe lang duurde het voor hij kaduuk ging? Dat speelt natuurlijk zeker mee, maar als ik de mijne nu 3 jaar zou hebben en hij ging kapot, zou ik meteen dezelfde weer halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocf81: bedankt voor je advies, ik zal er aan denken als ik weer een nieuwe joystick koop. Maar ik koop tegenwoordig alles bij internetwinkels, dus uitproberen zit er niet in.

Tobus: bedoel je deze joystick? http://www.logitech.com/i...EN,CRID=12,CONTENTID=5016 Dit ding heet de "Force 3D", misschien is het dus niet dezelfde als mijn "Wingman Force 3D". De mijne (Wingman Force 3D) ging maar een jaar mee, en de Force Feedback vond ik eigenlijk niet zoveel toevoegen.

Wat ook een mankement was aan beide joysticks die ik (heb) gebruik(t), is dat wanneer je in IL-2 de gashendel gebruikt, de waarde voor de engine power blijft veranderen nadat je de gashendel hebt losgelaten. Bijvoorbeeld, ik geef gas, de engine staat dan op 75%. Dan laat ik de gashendel los, en dan blijft de waarde voor engine nog een paar seconden veranderen van 75% naar 76% en 74%, waarna die op 77% blijft staan. Geen ramp maar wel erg irritant.

Net ff wat gevlogen trouwens. Ik deed een quick mission, en pakte een P51 tegen de meest vroege Ki. Die P51 lijkt last te hebben van turbulentie, als ik met mijn gunsight inzoom kan ik die echt niet op een punt gericht houden. Het lukt me dus ook niet om die Ki neer te halen. De Ki vliegt dus langs me heen, ik draai dus ook de andere kant op. Maar die Ki kan veel scherpere bochten draaien en vliegt zo achter me en beschiet me. Ik vlieg weg met mijn snellere P51, en keer weer om. Weer kan ik die Ki niet neerschieten, ik ga weer draaien. Toen draaide ik een iets te scherpe bocht en kwam ik in een stall terecht. Mijn P51 pleurt als een dronken vogel de zee in :|
Dan pak ik de hurricane. Die heeft geen last van de "turbulentie", en zodra die Ki in bereik komt leeg ik mijn machinegeweren op dat vliegtuig en vliegt die Ki in de fik. Stallen met de hurri is ook zowat onmogelijk. Met bijna alle vliegtuigen anders dan de hurricane suck ik dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:25:
ocf81: bedankt voor je advies, ik zal er aan denken als ik weer een nieuwe joystick koop. Maar ik koop tegenwoordig alles bij internetwinkels, dus uitproberen zit er niet in.

Tobus: bedoel je deze joystick? http://www.logitech.com/i...EN,CRID=12,CONTENTID=5016 Dit ding heet de "Force 3D", misschien is het dus niet dezelfde als mijn "Wingman Force 3D". De mijne (Wingman Force 3D) ging maar een jaar mee, en de Force Feedback vond ik eigenlijk niet zoveel toevoegen.
:/
Ja, dat is de joystick die ik nu dus heb, vind het een topding. Ik heb overigens niet de schommelingen in gas zoals jij dit beschrijft. Wel moet ik wennen aan het hoogteroertrimmen, om een of andere reden hoefde ik dit nooit te doen met mijn oude gravis analog pro. Ik vind de forcefeedback zeker een aanvulling op het spel.

Persoonlijk zal ik een joystick nooit via internet kopen, als hij niet goed in de hand ligt of goed aanvoelt, dan neem ik hem niet, hoeveel opties er ook opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:52

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 16:25:

die heb ik ook vind ut echt een super ding, (heb altijd logitech Joysticks gehad)

dat van die mankementen heb ik ook een beetje, als je de stick niet aanraakt en op 80% zet blijft ie staan, maar als je een beetje gaat rondvliegen. dus de stick bewegen dan gaat ie ook een beetje schommelen.
maar goed, niet echt super irritant.

oops nu kijk ik beter ik heb wel die stick maar dan zonder FORCE!

[ Voor 5% gewijzigd door Valkyre op 10-11-2004 01:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

BTW als je een goede stick wilt voor een relatied lage prijs, misschien tegen de tijd dat je deze hebt versleten door intensief gebruik, zou ik ook eens de Saitek X45 of 52 overwegen (zonder FF, maar FF is eigenlijk niet zo fijn als je goed wilt kunnen vliegen. Echte Die-hards hebben een Cougar of CH setje. CH is echter op sommige punten wat beperkt doordat er geen analoge rotatieassen op zitten.

PF is best leuk off-line maar ik heb nog niet de tijd gehad om met mijn squadmates on-line te spelen, dus ik weet neit hoe dat odnerdeel is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Ok, bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe patch voor PF is overigens erg goed, deze week de PF-site nog in de gaten houden voor de nieuwe flyable vliegtuigen die Oleg online zou gaan zetten. Superspel!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Animal Mother schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 23:00:
Simpel. ;)

Via view -> object een carrier en een vliegtuig neer zetten. Bij het tabje 'Waypoint' van 't vliegtuig de Type op Takeoff zetten, en met de 'Set' knop 't vliegtuig aan de carrier vastmaken. :)
[afbeelding]
Heel mooi allemaal, ik heb gisteren avond ook een beetje lopen hobby-en maar ik snap er echt helemaal niets van.. Ik open een bestaande map, maar ik kan alleen objecten bekijken?? Hoe kan ik nou bijvoorbeeld een object ergens op de map plaatsen?

Ook de mogelijkheid om een nieuwe map te maken kan ik niet vinden...
Wat doe ik verkeerd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Je kunt zelf geen nieuwe map maken geloof ik, alleen bestaande openen. :)
Met "Insert" (op je toetsenbord ;) ) kun je objecten neer zetten.

Dus File -> Load map
View -> Object
Ergens op de map klikken en dan "Insert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Animal Mother schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:03:
Je kunt zelf geen nieuwe map maken geloof ik, alleen bestaande openen. :)
Met "Insert" (op je toetsenbord ;) ) kun je objecten neer zetten.

Dus File -> Load map
View -> Object
Ergens op de map klikken en dan "Insert"
Owww, thanks... Nu heb ik vanavond weer iets te doen, want die standaard missies waar je eerst 15minuten moet vliegen alvorens iets te zien waarop je kunt schieten vind ik niets..

Elke standaard missie begint bij mij ook in de lucht, ook al is het bijvoorbeeld een "aircraft carrier-takeoff missie" is? Weird...

Is er ook ergens een manual met uitleg wat betreft de functies en bijbehorende toetsen of toets-combinaties in de mission builder???

[ Voor 33% gewijzigd door Bart© op 04-02-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Misschien dat je hier iets tussen vind..
http://forums.ubi.com/eve...a=frm&s=400102&f=50910533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Animal Mother schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 23:00:
Simpel. ;)

Via view -> object een carrier en een vliegtuig neer zetten. Bij het tabje 'Waypoint' van 't vliegtuig de Type op Takeoff zetten, en met de 'Set' knop 't vliegtuig aan de carrier vastmaken. :)
[url=http://img33.exs.cx/img33/3599/fmbcarrier.jpg]
Was het maar zo makkelijk.. Moet je vliegtuig precies boven een aircraft carrier hangen? Ik val toch steeds in het water.. Mijn carrier gaat 32knots, moet mijn vliegtuig dan toevallig ook met een snelheid van 32knots neegezet worden?

Ow ja, en dan nog iets.. Ik heb een aantal standaard missies erin zitten, maar met de mission builder zie ik tweemaal zoveel maps als dat er totaal aan missies is.. Weird?!

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 07-02-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Vreemd, 't is toch echt zo simpel. :)

Ik heb ff een voorbeeld gemaakt:
http://members.ams.chello.nl/wevenwel/voorbeeld1.mis

Zet 'm in je \IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\Missions map en load 'm in FMB. Bij mij doet ie 't gewoon. :)

Edit:

Je moet 'Takeoff & Landing" wel aan hebben staan in je difficulty, anders begin je elke missie in de lucht. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Animal Mother op 07-02-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Animal Mother schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:32:
Vreemd, 't is toch echt zo simpel. :)

Ik heb ff een voorbeeld gemaakt:
http://members.ams.chello.nl/wevenwel/voorbeeld1.mis

Zet 'm in je \IL-2 Sturmovik Forgotten Battles\Missions map en load 'm in FMB. Bij mij doet ie 't gewoon. :)

Edit:

Je moet 'Takeoff & Landing" wel aan hebben staan in je difficulty, anders begin je elke missie in de lucht. :)
Aha, ik heb voor zover ik weet inderdaad alles op easy staan dus dat zou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn.. Ik zal je missie-file eens proberen..

Weet iemand trouwens ook waarom ik "IL-2 Forgotten Battles" wèl via GameSpy online kan spelen en dat "Pacific Fighters" daar niet eens genoemd wordt? Ik las op het Internet dat daar ook online mee gespeeld kan worden (met PF) maar aangezien er vanuit het spel niet gezocht kan worden op Internet-server e.d. weet ik niet hoe ik nou daadwerkelijk online kan spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Omdat het merendeel van de spelers via Hyperlobby speelt. GS doet er niet zo toe.
Op HL zie je ook welke leagues/on-line wars er allemaal zijn

[ Voor 22% gewijzigd door ocf81 op 08-02-2005 10:24 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Hyperlobby :Y) Ik denk dat 99% van de mensen hyperlobby gebruikt om te vliegen. :)
http://hyperfighter.jinak.cz/index.php

Ik weet niet of je PF stand alone of over Forgotton Battles en Ace Expension Pack hebt geinstalleerd..
Je kunt dus niet met een stand alone versie een FB+AEP+PF server joinen. De meeste servers op Hyperlobby draaien FB+AEP+PF geloof ik.

[edit]

Als op Easy zou ik trouwens niet doen, meeste servers draaien met bijna alles op Hard. Ik kon vroeger ook alleen met externals enzo aan vliegen, maar na veel vluchten zonder externals met m'n squad wil ik geen eens externals meer. B)

[ Voor 28% gewijzigd door Animal Mother op 08-02-2005 10:41 . Reden: ^^^^^ Grrr ocf :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Thanks for the info.. Ik zal er eens naar kijken...

Dus het wil wel zeggen dat ik beter moet gaan oefenen?? Er zullen toch wel een paar Easy-wars zijn voor de beginnelingen toch? Nou, ik zie wel..

Thanks anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hmm, nee er zijn haast geen easy servers. Confucius says: "Practice makes perfect"
Anders kom je eens op icq ofzo, dan kunnen we wel eht eea bespreken qua oefeningen en kan ik je wat e-books toesturen die je misschien wel handig uitkomen. Bij elkaar ca. 450 pagina's denk ik. (flightsimmen is niet voor mietjes als je er goed in wilt worden)

[ Voor 18% gewijzigd door ocf81 op 09-02-2005 09:53 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Ach, dan geef ik m'n eigen server gewoon een taakje erbij en host ik zelf wel een Beginners-game... Ben gisteren-avond op heel veel servers al kapot geschoten voordat m'n motoren goed en wel gestart waren.

Het is wel een héél vèt spel hoor...
Hmm, nee er zijn haast geen easy servers. Confucius says: "Practice makes perfect"
Anders kom je eens op icq ofzo, dan kunnen we wel eht eea bespreken qua oefeningen en kan ik je wat e-books toesturen die je misschien wel handig uitkomen. Bij elkaar ca. 450 pagina's denk ik. (flightsimmen is niet voor mietjes als je er goed in wilt worden)
Poeh, dat wordt echt oefenen dan.. Het komt het vaakst erop neer dat ik teveel vraag van zo'n kist. Even snel uitwijken gaat ook een stuk stabieler als alles op Easy staat.. ;)

Goh, dat mensen nog ICQ gebruiken joh.. Voeg mij maar effe toe dan hebben we het er nog wel eens over..

[ Voor 68% gewijzigd door Bart© op 16-02-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twee vraagjes voor mensen die TrackIR gebruiken (heb zelf TrackIR 3 Pro Vector)

1- wat zijn jouw ervaringen,
ben er zelf zeeeeeeeeeeer tevreden over, heb alleen wel eens dat als ik iets te enthousiast in het rond kijk het beeld recht naar beneden vastzit.

2- welke settings gebruik je
bij mij staat alles op "agressive" behalve yaw en pitch (staan op "progressive")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb de TIR 1, en ie bevalt wel redelijk. Is soms wat lnfzaam met tracken.
Ik had eerst een tracking probleem maar dat bleek door viezigheid op de camera te komen.
De software is wel een beetje brakjes IMO.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Hallo allen, ik heb m'n computer eens opnieuw geïnstalleerd en dus ook FP+AE+PF. Ik heb alle grafische instellingen op maximaal staan maar het spel ziet er nog niet zo uit als dat het was.

Het enige dat ik me qua grafische instellingen kon herinneren was dat je met OpenGL moest spelen en dan Anisotrophic Filtering uit moest zetten. Ik heb op het moment dus gekozen voor trilineair filtering en de ST3C Compressie (of zoiets). Voor de rest staan alle vinkjes aan en de resolutie staat op 1024x786.

De omgeving ziet er erg strak uit, de vliegtuigen zijn echter nog niet zo scherp als ik gewend ben.

Heeft iemand een idee met welke settings ik nog kan spelen, of een site waar dit op beschreven staat? Ik heb eens een site gezien waar het allemaal perfect op uitgelegd stond, maar ben al een week op zoek en kan de site niet meer vinden..

Thanks.

Misschien handig om relevante specs te vermelden:
- Intel Pentium4 2,8Ghz (800Mhz FSB)
- 512Mb DDR400
- ATI Radeon 9800 Pro (256Mb)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb de oplossing gevonden!! Dus voor diegene met dezelfde 'problemen'....

I turn off AF in the ATI control panel and set filtering to anistropic in FB video setup, this gives good IQ with good FPS. When using perfect mode you need to have FSAA enabled or you get graphics coruption if you use the map. Use S3TC to get a FPS boost but you cannot use mirrors with S3TC enabled.

The best way to get good FPS with perfect on your system is use the following setup.

1024x768x32
Force stencil buffer = ticked
Choose 9800/9700/9500 from the settings box, then choose custom and enable S3TC.

Filtering in FB video setup = anistropic (if FPS hit to high then choose bilinear)

In ATI OpenGL settings

FSAA set to 2X (ATI OpenGL settings)
AF set to application preference (ATI OpenGL settings)

in conf.ini
Forest=1 (reduces the number of individual trees drawn)
Water=0 (lower detail pixel shaded water)

FB settings in game.

Choose perfect mode
Switch mirrors off

The biggest FPS killer in perfect mode is AF set to on in the video card control panel.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 49% gewijzigd door Bart© op 18-03-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:12:
twee vraagjes voor mensen die TrackIR gebruiken (heb zelf TrackIR 3 Pro Vector)

1- wat zijn jouw ervaringen,
ben er zelf zeeeeeeeeeeer tevreden over, heb alleen wel eens dat als ik iets te enthousiast in het rond kijk het beeld recht naar beneden vastzit.

2- welke settings gebruik je
bij mij staat alles op "agressive" behalve yaw en pitch (staan op "progressive")
Ervaringen beginnen beter te worden. [2] De settings zijn op "Custom" gezet, omdat ik de "deadzone" vergroot heb door de middelste posities op "0" te zetten. Nu is de beweging bij de crosshair rustiger en stabieler. Ik zal hem aan de uiteinden nog wat terug moeten zetten. [1] Als dat gebeurt, moet je je tracking checken, want je komt dan buiten het gezichtsveld van de sensor te zitten.

Settings:
0/0
2/0
5/1
10/5
20/11
30/17
40/23
50/28
Na het instellen onderaan op 'Copy' naar 'All' geklikt.

Jouw instellingen zijn natuurlijk afhankelijk van je afstand t.o.v. de TrackIR.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als het goed is komt er binnenkort een nieuwe patch met een andere physics engine. (V4.0)
Heeft iemand nog interessante feitjes over V4 op weten vissen? Ik ben een beetje uit de running.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.
V4.0 is nog lang niet klaar. De groundhandling klopt van geen kant omdat de wielen niet meegerekend worden. Verder ziet de vlucht er wel erg natuurlijk uit, wat aangeeft dat het daar een vooruitgang is. De massa van het vliegtuig wordt ook meegenomen in de berekening, waardoor het effect van massa-traagheid een faktor wordt. Een stall is ook beter geworden.

FM track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Zijn er hier mensen die met een ch-products setje vliegen? Fighterstick/throttle/peddals
Ben benieuwd naar de configs nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb alleen een CH Pro pedal (gameport) aan mijn cougar hangen. Die werkt al een tijdje naar behoren, maar de kabel is nu wel opgelapt. De isolatie was eraf gegaan. Op zich een fijne set om te hebben. Ik heb verder geen ervaring met CH producten, maar het gebrek aan analoge rotaries lijkt mij een gemis in IL-2.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eucalypt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb een fighterstick met pro throttle en pro peddals, en zat even vast met programeren van de hele boel. Inmiddels na 2 dagen lezen en programmen is het me gelukt om een redelijk profiel te maken.
Pagina: 1 2 3 Laatste