Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.085 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 13:42
Ik heb nou al een tijd de z5300, ook HAD ik een xbox...ik kon de set aansluiten op mn xbox via een speciale kabel, alleen had ik toen geen 5.1 geluid (moest hem op matrix mode zetten om geluid door alle boxen te krijgen) Nou heb ik mn xbox verkocht en nou ben ik aan een nieuwe dvd speler toe :) Nou wil ik dit keer wel 5.1 geluid hebben, ik heb al gezocht voor verschillende dvd spelers maar weet echt niet welke nou goed is en niet, op het forum ook al aardig wat gezocht maar kom niet veel verder. Ook heb ik vernomen dat ik nog een versterker erbij moet nemen (ik koop geen dvdspeler met ingebouwde decoder, is toch duurder en minder goed of niet?) welke versterker zou ik moeten nemen dan? wie helpt mij op weg :P

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
In de startpost staat bij de Z-2300 'nog geen reviews beschikbaar'.

Here you go: http://www20.tomshardware.com/consumer/20041111/

170 euro bij Dynabyte, 115 euro in de pricewatch. 33% goedkoper, das waarschijnlijk lager dan de inkoopprijs voor Dynabyte :)
Ook heb ik vernomen dat ik nog een versterker erbij moet nemen (ik koop geen dvdspeler met ingebouwde decoder, is toch duurder en minder goed of niet?) welke versterker zou ik moeten nemen dan? wie helpt mij op weg :P
Elke pc-speakerset heeft een ingebouwde versterker, deze hoef je er dus niet bij te kopen. De z5300 heeft geen ingebouwde decoder, dus je zult volgens mij een DVD speler met ingebouwde decoder (en de goede uitgangen) moeten kopen wil je het DD signaal volledig benutten.

Over die Z-5500, erg bruut dat die een 10" subwoofer driver heeft, volgens mij is dat momenteel de enige set met zo'n grote driver? Dat in combinatie met een flink bass reflex systeem en zo'n zware versterker, die moet wel erg weinig moeite hebben met 35Hz tonen :) Nu nog 2 weg sattelites erbij en je hebt de king of all kings.

[ Voor 107% gewijzigd door Yokozuna op 17-11-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Yokozuna schreef op woensdag 17 november 2004 @ 12:38:

[...]

-blabla-

Nu nog 2 weg sattelites erbij en je hebt de king of all kings.
En de duurste!
:Z

[ Voor 39% gewijzigd door T-mo-T op 17-11-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik mag voor me verjaardag kiezen tussen een Logitech X-530 en een Creative Inspire P5800.

De Creative heeft een mooi "afstandsbediening" dingetje, en de Logitech weer een mooier design en meer watt.

Ik weet wel dat ik in het logitech-topic zit, maar ik kon het grote pc-luisdspreker-topic niet vinden.

Ik neig persoonlijk wat meer naar de logitech.
Iemand goede ervaringen / tips?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Hardest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 22:00

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Freezhost schreef op woensdag 17 november 2004 @ 11:11:
Ik heb ook de X-530, ideaal setje niet te duur maar toch super geluid. Vooral met spellen zoals Call of Duty. Stereo muziek wordt door 4 kanalen afgespeelt bij mij. LF/RF en LR/RR...
bij mij speelt stereo muziek door alle speakers :) ook de midden speaker... teminste bij winamp5 en media player classic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Dan is het dus geen stereo meer. Dat kan nooit, want 5 / 2 (2 - stereo) is 2,5...

Zal dan wel gewoon mono zijn (1-kanaals)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
T-mo-T schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:12:
Dan is het dus geen stereo meer. Dat kan nooit, want 5 / 2 (2 - stereo) is 2,5...

Zal dan wel gewoon mono zijn (1-kanaals)
ik weet niet welke soundcard Da_Hardest heeft maar het kan wel. iig kan je bij de soundblaster audigy 2 zs stereo surround gebruiken, dus dat het signaal naar elk paar wordt gestuurd. het zijn 3 paren in totaal (je vergeet de subwoofer) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Maar een subwoofer en een center speaker zijn 2 hele andere speakers... Dat heeft dan dus niets meer met stereo te maken, want dan zou je nog een mono bass hebben... (omdat er maar 1 bass module is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Wat vinden jullie nou een goede instelling op analoog ?

Ik zelf heb nu 6 Ch Direct subwoofer staat op 3 streepjes, surround op 3.5 eveneens de center. Klinkt lekker :D. Heb ze niet ver me af staan. Heb een sblive 5.1 op Disco EAX

/edit

In reviews staat ook veel dat ze veel verschil horen tussen 128KBPS en 192 etc.. Ik vind dit wel meevallen als ik eerlijk mag zeggen :)

[ Voor 25% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-11-2004 23:47 ]

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:43
ik heb een vraag:

er wordt nergens een woord gerept over het feit of je deze set op je TV mag en kan aansluiten zonder problemen, zodat ik ook gewoon tv kan kijken met deze set.

is het mogelijk dat mijn tv schade kan toebrengen aan mijn set omdat een TV t.o.v een dvdspeler of pc toch wel een grote verbruiker is.. ik bedoel gewoon.. tv is grote verbruiker en de set zelf ook.. als ik ze nu op mekaar aansluit zou het dan geen problemen geven?

ik heb al mensen gehoord die dan de left speaker stuk hadden van hun z560 of z5300 .. er kwam geen geluid meer uit maar wel 'getik' als je het volume veranderde.

In de handleiding staat namelijk het volgende :

"gebruik de luidsprekers alleen via de geluidslijnuitgang met laag niveau van de computer of een geluidsapparaat."

Het is niet ZO belangrijk want ik sluit em op de pc aan met de 3 gekleurde kabels en op mijn ps2 en xbox via optical.. maar het laatste dat ik zou willen is dus via de tv.. en ook via de tv zou ik dan mijn gamecube geluid kunnen laten afspelen... (met de RGB kabel heb je geen apparte rode en witte tulpstekkers...)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ff een vraagje wat meschien een beetje off-topic is (maar geef dan pls aan waar ik hem wel kan stellen ;)

Kheb de logitech Z-5500 besteld bij Norrod, ze hadden hem niet op vooraad en de leverdatum was 24-11... ik denk ach ik als vaste klant van norrod wil best ff wachten... nu wordt op hun site aangegeven dat de levertijd 3-12 is! dat gaat me echt te lang duren aangezien hij bij andere winkels/webshops uit voorraad leverbaar is. Kheb ze een mailtje gestuurd of het echt 3-12 wordt zojah dat ik dan de order wil annuleren (nog geen antwoord).

intussen ben ik ook een beetje gaan twijfelen (was een impuls aankoop :P). Ik woon nu nog thuis wou beter geluid uit mijn pc (hebje een geluidskaart met 5.1 chipset moetje er ook gebruik van maken) want dat loopt nu gewoon via mijn sony stereo setje van 8 jaar oud. dus ik denk ik neem de beste pc 5.1 set die er is, en koop vervolgens een losse dvd/cd speler zodat mijn sony stereo komt te vervallen. En als ik dan uit huis ga kan ik die combi mooi op mijn tv aansluiten!

ben ik dan slim bezig? is deze set goed genoeg om in de toekomst als home cinema set te gebruiken?

kheb al gezocht op internet maar er zijn amper reviews van de z-5500 maar ik had wel begrepen dat de logitech betere kwaliteit leverd dan de gemiddelde jvc/sony/philisp etc home cinema set tm 500 euro.

als ik een "echte" home-cinema set koop wat ben ik dan kwijt als ik iets meer dan gemiddelde kwaliteit wil? kzag bv vandeweek bij de mediamarkt een Harmen/Kardon set voor 800 euro en een onky voor 900ofzo dat is dan wel weer een groot verschil maar het zijn wel de merken waarop ik geil :P zit er kwa aanschafprijs nog iets tussenin wat wel beter is dan de z5500?

samenvatting van de 3 opties:
-koop de z-5500 en ga hem in de toekomst als home cinema gebruiken.
-zijn er home cinema setjes van een goed merk voor zo'n 600 euro te krijgen.en is dat uberhaupt op een pc aan te sluiten?
- doorsparen en meteen een setje van 800-1000 euro halen?

alle meningen zijn welkom :)

edit: sorry voor de lange post maar ik ben slecht in kort en duidelijk uitleggen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 18-11-2004 13:12 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• STIMPPYYY
De vraag is, ben jij een miereneuker die op elk detail gaat letten of wil je gewoon redelijk/goed geluid voor je pc/tv/xbox voor 300 Euro.

Aan je post te zien "geil" je erop, maar of jezelf ook erg op verschil gaat letten is de vraag

[ Voor 27% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-11-2004 14:46 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

True,

ten eerste vindt ik het design ook belangrijk, dusjah onkyo, marantz, harman kardon vindt ik er gewoon mooi uitizen, en opzich vindt ik dat ook "redelijk" belangrijk,

daarnaast ben ik een redelijk grote film van, we gaan bijna elke week naar de bios en/of huren een film. ook heb ik bijna altijd muziek aanstaan als ik niet aan het gamen ben. Ik kan redelijk goed het verschil horen tussen een goeie en brakke geluidsapperatuur. maar dat heeft natuurlijk zijn grensen. ik kan van te voren ook niet zeggen of ik het verschil tussen de logitech en een HK kan horen... maar gezein het prijs verschil zou je dat wel verwachten.

opzich heb ik het gled wel voor goed geluid over (ter vergelijking ik heb in de auto ook apperatuur met een nieuwwaarde van 900 euro lijkt me meer dan gemiddeld.

• STIMPPYYY
*fan ;)

Ik zou ze dan als eerste even gaan beluisteren dan. Ik heb ze nu in iedergeval analoog aangesloten en ze klinken echt mooi (digitaal komt nog). De bass is strak en laag, overheerst/bonkt totaal niet.

Ik denk wel als je ze gaat beluisteren het beste is op een kamer in een grote ruimte heb je alltijd het idee dat het niet hard genoeg gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-11-2004 15:00 ]

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Even een update over mijn kapotte z-680, De sub werkt weer kennelijk was de sub speaker zelf niet stuk maar zat het draadje gewoon los. Iig over de sub, Als je het ijzer beschermding wegtrekt (zit gelijmt) Kan je de speaker zelf er zo uitschroeven misschien beschadig je dan wel vanalles kwa behuizing !!. Binnenin zit een spoel en een baspijp. Geen isolatie materiaal of wat dan ook. Dat had ik wel verwacht.
Ik heb op dit moment dus 2 werkende z-680 speakers maar 1 ruil ik aan mijn broer zodat hij speakerkasten gaat maken voor mijn JBL D-130 Speakers :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

STIMPPYYY schreef op donderdag 18 november 2004 @ 15:00:
*fan ;)

Ik zou ze dan als eerste even gaan beluisteren dan. Ik heb ze nu in iedergeval analoog aangesloten en ze klinken echt mooi (digitaal komt nog). De bass is strak en laag, overheerst/bonkt totaal niet.

Ik denk wel als je ze gaat beluisteren het beste is op een kamer in een grote ruimte heb je alltijd het idee dat het niet hard genoeg gaat.
ff iets anders, in een ander topic las ik dat digitaal niet de meest ideaale optie voor muziek is, klopt dat? wnat mijn mobo heeft wel een SPDIF aansluiting dus opzich kan ik die gebruiken.

als ik hem analoog aansluit word de decoder van mijn geluidschip gebruikt neem ik aan? en bij digitaal kan ik de decoder van de Z-5500 gebruiken toch? ben nog een beetje een noob op dit gebied vandaar :)

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Chaoss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:52:
True,

ten eerste vindt ik het design ook belangrijk, dusjah onkyo, marantz, harman kardon vindt ik er gewoon mooi uitizen, en opzich vindt ik dat ook "redelijk" belangrijk,

daarnaast ben ik een redelijk grote film van, we gaan bijna elke week naar de bios en/of huren een film. ook heb ik bijna altijd muziek aanstaan als ik niet aan het gamen ben. Ik kan redelijk goed het verschil horen tussen een goeie en brakke geluidsapperatuur. maar dat heeft natuurlijk zijn grensen. ik kan van te voren ook niet zeggen of ik het verschil tussen de logitech en een HK kan horen... maar gezein het prijs verschil zou je dat wel verwachten.

opzich heb ik het gled wel voor goed geluid over (ter vergelijking ik heb in de auto ook apperatuur met een nieuwwaarde van 900 euro lijkt me meer dan gemiddeld.
Ik heb zelf ook naar een setje gezocht die ik ook als HT-speakers kan gebruiken in de toekomst. Ik had niet zo'n groot budget 200-250 euro namelijk.
Ik heb uiteindelijk de Concept E Magnum van Teufel besteld.
Ik lees in reviews dat deze erg goed zijn voor muziek en films. Dus zeker ook een goed HT setje. De subwoofer is erg krachtig(250W, 10" driver en weegt 17 kg!), en de satellieten schijnen erg strak geluid te hebben.
Ook heb je dan geen logitech of creative zoals iedereen, maar eens wat anders.

Het nadeel is wel dat je ze uit Duitsland moet laten komen, dat kost je 35 euro, en een lange levertijd op dit moment.(het pakket weegt dan ook meer dan 20kg!)
En hij heeft geen digitale aansluiting, maar dat moet met een goede dts-receiver geen probleem zijn.
p.s. Ik ben zelf ook nog aan het wachten op de levering :'(
Chaoss schreef op donderdag 18 november 2004 @ 16:00:
[...]

ff iets anders, in een ander topic las ik dat digitaal niet de meest ideaale optie voor muziek is, klopt dat? wnat mijn mobo heeft wel een SPDIF aansluiting dus opzich kan ik die gebruiken.

als ik hem analoog aansluit word de decoder van mijn geluidschip gebruikt neem ik aan? en bij digitaal kan ik de decoder van de Z-5500 gebruiken toch? ben nog een beetje een noob op dit gebied vandaar :)
Ik weet niet of muziek beter klinkt, dat ligt aan je geluidskaartchip en aan jezelf. Over het algemeen zal je er niet zoveel van merken.
En idd als je analoog aansluit doet je geluidschip het werk, en als je hem digitaal aansluit kan je de logitech decoder aan het werk zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Spits op 18-11-2004 16:11 ]

Verwijderd

Hmm. kreeg vandaag de z-5300 binnen van pixmania ik blij de verpakking eraf halen bleken die slimme mensen van pixmania mij een z-680 geleverd te hebben. Vind ik niet erg >:) hehe.

Verwijderd

lucky bastard! :9~

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Zijn er hier zeer kritische users die de Z2300 (gehoord) hebben en over dit setje een mening hebben? Ik was eerst van plan een Creative 250D set te kopen, maar deze is zo matig verkrijgbaar dat ik misschien toch maar een logitech ga halen :P Er zijn alleen een beetje weinig reviews over...

Ik beschik momenteel over een Creative Soundworks Digital 2.1 (oud setje, maar wel erg prettig) die een beetje uit elkaar aan het vallen is.

Ik houd niet van vieze *boom*boom*boom* bas ofzo, ik wil een neutraal geluid en zal het setje gebruiken voor muziek, films en spellen :P Alles dus :+ Iemand die me dit ding aan kan aan raden? :)
(En als je het me aanraadt en het bevalt niet weet ik je te vinden >:) :+ ;))

Ik twijfel namellijk best, misschien moet ik toch maar lastig doen om dat Creative-ding te halen... Maar als iemand hier heel positief is over de Logitech.... :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• STIMPPYYY
Aah dat waren die kleine 2.1 speakers op de HCC dagen. Er was een stand van Logitech waar deze waren aangesloten. Dacht eerst dat het de Z-3e was. Maar blijkt dus de z2300 is. Geloof me ze gaan hard :D bass klonk lekker hard en laag, voor de rest heb ik er niet veel opgelet, behalve dat ik het hoog geluid etc.. goed gebalanceerd was.

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik ga voor kerst de Z - 5500 kopen, maar wat is beter om hem aan te sluiten op een DVD speler optisch of coxiaal?

En ik heb deze DVD Speler: http://www.kieskeurig.nl/...1/Pioneer%20DV%20575A.htm

Deze DVD Speler heeft een digitale decoder gaat de geluidskwaliteit er dan op vooruit? en werkt dat wel goed in combinatie met elkaar omdat de Z - 5500 ook al een decoder heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Mastasidaz op 18-11-2004 19:52 ]

• Mastasidaz
per ongeluk mezelf gequote 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Mastasidaz op 18-11-2004 19:46 ]

• Da_Hardest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08 22:00

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Digitizers schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:17:
[...]

ik weet niet welke soundcard Da_Hardest heeft maar het kan wel. iig kan je bij de soundblaster audigy 2 zs stereo surround gebruiken, dus dat het signaal naar elk paar wordt gestuurd. het zijn 3 paren in totaal (je vergeet de subwoofer) :P
ik gebruik gewoon de onboard sound van de MSI-K8T Neo, in winamp staat de DirectSound output plugin ingesteld op Speaker setup: 5.1 speakers, ik neem aan dat er dan een soort van stereo nagebootst wordt met in totaal 6 luidsprekers... of zit ik fout? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Da_Hardest op 18-11-2004 20:02 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

net nog ff bij de mediamarkt geweest damns ze hebben tegenwoordig echt leuke Harman kardon setjes incl JBL speakers voor 899,- maarja dan hebje weer speakertjes alla logitech die eigenlijk weer underkill zijn voor de amp.... en zo blijf je bezig.

maar mijn bestelling van de Z-5500 bij norrod is idd ge-annuleerd omdat de levering tot de eerste week van december zou duren! volgens mij issie bij andere webwinkels gewoon uit voorraad leverbaar.

• STIMPPYYY
Gelukkig heeft de z5500 geen leveringsproblemen net zoals de z680 had.

/edit

Hoe tjek je ook alweer versie nummer op je POD O+ *schaam

Dan nog iets, het is vaker langsgekomen dat weet ik wel

Als je naar dit plaatje kijkt:

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/controlpod.jpg

Zie je dat de display mooi blauw is, bij mij is die meer grijs, heel lichtblauw. Zou nautuurlijk ook door fototoestel kunnen komen.

[ Voor 72% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-11-2004 23:07 ]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik mis de koptelefoon aansluiting :?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• STIMPPYYY
Zit aan de zijkant + nog een extra ingang voor extra speakers ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

STIMPPYYY schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:49:
Zit aan de zijkant + nog een extra ingang voor extra speakers ofzoiets.
Serieus?? Dat zou superhandig zijn voor me Mp3 speler!! _O_ (met 20 GB HD dus er staat nogal wat muziek op!).

Toevallig ook een mogelijkheid om dat te "mengen" met het geluid van de pc bijv?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Een ingang voor speakers? Of gewoon een line-in?

Wat is het voordeel van een mp3 speler aansluiten op je systeem, als die mp3's ook op je pc zelf staan (daar komen ze vandaan). Dat je kunt afspelen zonder dat je pc aan staat? Ach, die staat toch wel aan :)
Zozo, dat wist ik nog niet... Een 19" kwaliteitsmonitor is nou eenmaal ook wat duurder dan een gemiddeld 17" schermpje he, beetje suffe opmerking van je.

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 19-11-2004 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:00:
[...]

Serieus?? Dat zou superhandig zijn voor me Mp3 speler!! _O_ (met 20 GB HD dus er staat nogal wat muziek op!).

Toevallig ook een mogelijkheid om dat te "mengen" met het geluid van de pc bijv?
Je kan ze wel door elkaar afspelen ja :) Moet je de pc analoog aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sport_Life schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:00:
[...]

Klopt staat groot op de doos. MP3 \ DVD \ PC \ XBOX \ PS2

/edit

Net even digitaal (optical) aangesloten op mijn AC97 Onboard. Geluid in films is echt super!. Trouwens goede kwaliteit speakes :P. Liet net mijn front speaker van een meter hoog op de grond flikkeren ;(, niks mee aan het handje, geen krasje, geen deukje, niks afgebroken. Stevige dingen :9

Trouwens met optical is de minimale ruis ook verdwenen.

[ Voor 36% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-11-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Laatst online: 04-08 14:27
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:59:
[...]

Ehm, dat ligt eraan hoe hard je m hebt staan he! Als hij helemaal openstaat verbruikt hij dus gemiddeld 500 Watt, dat is een halve kilowattuur. Een kilowattuur kost ongeveer 12 eurocent, dus je boxen vol open staan kost zo'n 6 eurocent per uur.
Weet je zeker die 500 Watt waar je het over hebt energieverbruik is ?
Want dat staat ook in koeieletters op de doos, maar daar word geen energieverbruik mee bedoeld.

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden?

Ik ga voor kerst de Z - 5500 kopen, maar wat is beter om hem aan te sluiten op een DVD speler optisch of coxiaal?

En ik heb deze DVD Speler: http://www.kieskeurig.nl/...1/Pioneer%20DV%20575A.htm

Deze DVD Speler heeft een digitale decoder gaat de geluidskwaliteit er dan op vooruit? en werkt dat wel goed in combinatie met elkaar omdat de Z - 5500 ook al een decoder heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:59:
[...]

Ehm, dat ligt eraan hoe hard je m hebt staan he! Als hij helemaal openstaat verbruikt hij dus gemiddeld 500 Watt, dat is een halve kilowattuur. Een kilowattuur kost ongeveer 12 eurocent, dus je boxen vol open staan kost zo'n 6 eurocent per uur.
dit is dus onzin. en een totaal verkeerde manier van rekenen.
zoals ik al gemeld had is het maximale vermogen enkel te halen als je een constante toon speelt (de maximale toon voor die speakers) dan haalt hij zijn maximale vermogen en dan nog is dat noooooit 500 wat.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Mastasidaz schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:38:
Kan iemand mijn vraag nog beantwoorden?

De z5500 heeft al een ingebouwde decoder, maar gaat wel gewoon werken. Optisch is dacht ik iets beter, maar volgens mij maakt het niet veel uit. Coaxiaal is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Yokozuna schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 02:00:

Wat is het voordeel van een mp3 speler aansluiten op je systeem, als die mp3's ook op je pc zelf staan (daar komen ze vandaan). Dat je kunt afspelen zonder dat je pc aan staat? Ach, die staat toch wel aan :)
Mijn PC staat meestal wel aan ja, maar niet altijd. In dat soort gevallen is een mp3speler gewoon veel sneller opgestart :). En als ik mn mp3speler gelijk met me pc geluid aan kan sluiten (gemixt dus) dan scheeld dat tijdens een spelletje veel CPU + ik kan makkelijk nummer/album uitzoeken en harder of zachter zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:38:
[...]

dit is dus onzin. en een totaal verkeerde manier van rekenen.
zoals ik al gemeld had is het maximale vermogen enkel te halen als je een constante toon speelt (de maximale toon voor die speakers) dan haalt hij zijn maximale vermogen en dan nog is dat noooooit 500 wat.
Wat ik wilde aantonen was, dat de energie kosten van zo'n set zo'n beetje te verwaarlozen zijn. 6 cent per uur is dus inderdaad als je alle tonen tegelijk op zijn maximum hebt staan. In de praktijk haal je dat waarschijnlijk niet, en kom je dus nog goedkoper uit.

/edit

k heb de Z-5500 net besteld bij 4-launch. Ik heb nog nooit zaken met ze gedaan, maar volgens tweakers.net shop survey is het een goede winkel. Ik ben benieuwd: de leveringstijd is maar 1 tot 5 dagen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
  • Laatst online: 18-07-2012
Ik heb 'm ook besteld bij 4Launch, maandag besteld en vrijdag (gisteren) binnen - en dat was alleen omdat ik specifiek had gevraagd vrijdag te bezorgen, omdat ik geen zin had om 27 kilo vanaf 't postkantoor te sjouwen. Anders had ik 'm woensdag al gehad. Keurige service.

Optische en coax-kabel heb ik bij Elektronica Online besteld (elders in dit topic genoemd), voor wat ik niet anders kan kwalificeren dan een habbekrats. En uitstekende kabel, m.n. de coax is zeer zware kwaliteit. Beide 5 meter, Xbox aan optisch en DVD-speler aan coax. 5 meter optisch was zo'n 6 euro - ter vergelijking: bij Radio Rotor in Amsterdam was 1 meter 12,50 euro. Voorzover ik kan zien identieke kabel. Nog een aanrader, dus.

De set klinkt uitstekend, ik heb 'm in een kamer van 5,5x4,5 staan met de rears ongeveer halverwege de langere kant. De bas overheerst totaal niet, het is een zeer evenwichtig geluid dat de ruimte prima kan vullen, al moet ik 'm afhankelijk van de DVD redelijk open draaien. Balans afstellen kan helaas niet (door de plaatsing zou ik de nadruk iets meer 'naar rechts' willen leggen) maar een toekomstige DVD-speler kan dat vast wel.

Voor 319 euro inclusief rembours ben ik meer dan tevreden. Het enige wat ik nog moet doen is een verlengkabel voor een van de rearspeakers maken, 7 meter is net te kort helaas. Wie nog tips heeft voor geschikte kabel en montage: graag. Mijn eerste poging met een speakerkabel werkt helaas niet, weet niet of het ligt aan mijn amateuristische soldeerwerk of het type kabel (volgens mensen bij elektronicazaak Muco op de Overtoom moest het werken).

Btw geen ruis hier kunnen detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Ik las een tijd geleden op de t.net fp dat er ook nog een z-5300e zou komen (die ik niet zo play-mobil-achtig eruit vind zien als de z-5300). Ik kan hier verder niets over vinden, behalve dat ze buiten europa al wel te koop zijn. Echter zijn de z-5500 en z-2300 sets al wel beschikbaar hier :? Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
strangestman schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:53:

Voor 319 euro inclusief rembours ben ik meer dan tevreden. Het enige wat ik nog moet doen is een verlengkabel voor een van de rearspeakers maken, 7 meter is net te kort helaas. Wie nog tips heeft voor geschikte kabel en montage: graag. Mijn eerste poging met een speakerkabel werkt helaas niet, weet niet of het ligt aan mijn amateuristische soldeerwerk of het type kabel (volgens mensen bij elektronicazaak Muco op de Overtoom moest het werken).

Btw geen ruis hier kunnen detecteren.
kun je geen tulipverlengkabels gebruiken (zo'n rood-wit geval)? Dat werkt iig wel op mijn z-5300.

edit: dat soort kabels kun gewoon bij de MediaMarkt halen.

[ Voor 5% gewijzigd door dreester op 21-11-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de vraag al vaker gelezen (ook in dit topic), maar het antwoord kan ik nergens vinden:

Wat zijn de afmetingen van de subwoofer van de Z-5500?

Er zijn in dit topic meerdere actieve posters die het setje in huis hebben, zou iemand zo goed willen zijn om de sub even op te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Wat zijn de afmetingen van de subwoofer van de Z-5500?
1 keer googlen en ik had em :)

http://www.pixmania.nl/nl...500-5-1-luidsprekers.html

Edit: Bij ander inzien kunnen deze afmetingen niet kloppen 8)7 |:(

Weet er nog iemand wat van de z-5300e? :P

[ Voor 49% gewijzigd door Brainless-NL op 21-11-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah :P die had ik ook al gevonden, maar de voorkant is vierkant dus die afmetingen kloppen niet, zal wel van de doos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:30

Graveheart

Say what?

33cm hoog, 33cm breed en 46cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtremeDesign schreef op zaterdag 06 november 2004 @ 19:12:
Hier de aansluitingen die de Z-5500 heeft:
(foto eerder hier gepost in het topic)

[afbeelding]
Na het doorlezen van deze topic heb ik het volgende voor mijzelf op een rijtje gezet, in mijn nieuwe pc zit een Audigy 2 ZS
En ben van plan een Z-5500 te kopen

Nou heb ik vernomen dat ik games beter gewoon op analoog moet draaien. Maar bij DVD coax of optisch. Ik ben van plan op optisch te nemen, echter je ziet op de afbeelding dat er achter op de POD (in ieder geval de controller)? een optische uitgang heeft ... maar goed dan moet de andere kant ook ergens in. Is dat een speciale ingang op een soundkaart die ik niet heb, of zit er wel een ingang in voor een optische kabel (op de audigy 2 ZS)?

En de optische kabel zat er niet standaard bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's best groot!

bedankt voor de info! _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:51:
[...]

Na het doorlezen van deze topic heb ik het volgende voor mijzelf op een rijtje gezet, in mijn nieuwe pc zit een Audigy 2 ZS
En ben van plan een Z-5500 te kopen

Nou heb ik vernomen dat ik games beter gewoon op analoog moet draaien. Maar bij DVD coax of optisch. Ik ben van plan op optisch te nemen, echter je ziet op de afbeelding dat er achter op de POD (in ieder geval de controller)? een optische uitgang heeft ... maar goed dan moet de andere kant ook ergens in. Is dat een speciale ingang op een soundkaart die ik niet heb, of zit er wel een ingang in voor een optische kabel (op de audigy 2 ZS)?

En de optische kabel zat er niet standaard bij?
Kabel zit er inderdaad niet standaard bij. Je kan aan de achterkant op 2 manieren aansluiten. Optisch en Coaxiaal, beide digitaal dus. Kan allebei op je geluidskaart. Optisch is alleen wat duurder, maar ook iets beter. Bij coaxiaal moet je nog een extra plug nemen waardoor je coax op je geluidskaart kan proppe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, dit gaat leuk worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heeft iemand eigenlijk al spikes onder zijn z5500 woofer. Is het verschil groot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die spikes zouden het gewicht van de sub noooit houden :P

Heeft de sub standaard geen pootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Afbeeldingslocatie: http://217.77.130.186/pictures/555173.gif

Dit zag ik op informatique.nl

Bandridge Optische Kabel, 3.5mm => OPT, 1.0m

Zal dit dan ook werken met een audigy naar de pod :?

Mja zal wel niet, audigy heeft d8 ik een elektrische spdif.

[ Voor 16% gewijzigd door Strider op 21-11-2004 14:11 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net me z-5300 setje binnen. Aansluiten ging vlug en vleiloos.

Het geluid klinkt veel voller en gedetailleerder dan mijn ouwe creative 4.1 setje maar ik ben toch niet helemaal tevreden over de bass. Ik vind namelijk dat hij gewoon te veel bass weergeeft in vergelijking met de andere speakers. De bass komt boven alles uit i.p.v dat het mooi samen gaat. Ik heb met de remote control al de bass op het laagst staan maar ik vind het alsnog teveel.

IK heb ook gemerkt dat als ik een de fader draai de bass ook omlaag gaat. Hetzelfde gebeurt als ik het center-volume aanpas. Hoort dit wel? En wat kan ik doen om de bass wat omlaag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:08:
Ik heb net me z-5300 setje binnen. Aansluiten ging vlug en vleiloos.

Het geluid klinkt veel voller en gedetailleerder dan mijn ouwe creative 4.1 setje maar ik ben toch niet helemaal tevreden over de bass. Ik vind namelijk dat hij gewoon te veel bass weergeeft in vergelijking met de andere speakers. De bass komt boven alles uit i.p.v dat het mooi samen gaat. Ik heb met de remote control al de bass op het laagst staan maar ik vind het alsnog teveel.

IK heb ook gemerkt dat als ik een de fader draai de bass ook omlaag gaat. Hetzelfde gebeurt als ik het center-volume aanpas. Hoort dit wel? En wat kan ik doen om de bass wat omlaag te krijgen?
Dan doe je iets niet goed. Drivers goed geinstalleerd? EAX uit ? etc... bij vriend van me klinken ze perfect en overheerst de bass totaal niet. Als je het op de laagste stand zet is trouwens de hele bass uit, dus je doet iets fout.
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:26:

??? tuurlijk wel. De z560 woofer zitten ook spikes onder en die houden het gemakkelijk. De z5500 woofer is lichter dan die van de z560. Raar maar waar.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-11-2004 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Laatst online: 28-08 21:52
Ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt, maar bij mij (Soundstorm onboard) kan ik heel makkelijk lage tonen wat lager zetten.

Ik heb nu in winamp ook 5.1 sound (wel 2 kanalen natuurlijk maar met mp3) met mijn x-530 eindelijk (na wat kloten met AC3 filters en hardeware ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@STIMPYYY

Ik doe idd iets fout ja ;) Ik ga even nog wat knoeien met drivers en aansluitingen.

@jeroen-v

Ik pas nu ook de lage tonen aan om tenminste ernaar te kunnen luisteren. Wat ik nu wel merk is als ik de fader uit draai dat dan de hele bass weg is dus ik denk dat ik ze niet goed heb aangesloten. Ik ga nog even wat knoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He jongens ik ben van plan om die Logitech X-530
te gaan koopen voor me pc of ps 2 maar ik vroeg me af hoe die is.
Ik heb de reviews gelezen en daar zijn ze goed te spreeken over de set.

Alleen ik zal graag willen hooren van iemand die hem heeft of heeft gehad hoe hij is.

Heb ik trouwen nog een vraag ik heb de zelf de Logitech® Z-640
serie.
Maar er is iets stuk, ik heb 2 van die kabletjes die je zit op het plaatje maar de groenen is stuk.
Volgens mij is de kabel van binnen stuk weet iemand hoe ik dat kan makken.

Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/8136/naamloos9.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Garantie? waarschijnlijk krijg je dan de x-530 opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:26:

Subs houden het makkelijk hoor!

Hier een foto van mn Z560 (te koop btw);

Afbeeldingslocatie: http://fotoboek.fok.nl/userpics/92735_Sub2.jpg

Alleen kostte die dingen mij 30 euro, ik hoop ze voor de Z5500 wel goedkoper te krijgen :P. En het heeft wel geholpen. Beneden hebben ze er een stuk minder last van ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 21-11-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:00:
[...]

[afbeelding]

Alleen kostte die dingen mij 30 euro, ik hoop ze voor de Z5500 wel goedkoper te krijgen :P. En het heeft wel geholpen. Beneden hebben ze er een stuk minder last van ;).
wat vraag je er trouwen voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:00:
Garantie? waarschijnlijk krijg je dan de x-530 opgestuurd.
ja maar ik heb hem gekocht bij megapool maar die bestaat nu niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:12:
[...]

ja maar ik heb hem gekocht bij megapool maar die bestaat nu niet meer :(
Kan je de garantie niet direct via Logitech verkrijgen? Denk het haast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sport_Life schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:00:
[...]

[afbeelding]

Ik heb dezelfde onder mijn sub van de z560 zitten. Kosten me trouwens maar 10 euro :P. Is het niet mogelijk om die krengen eraf te halen en onder de z5500 te zetten. Ze zitten aardig goed vast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat research gedaan met m'n z-5300 setje. Ik heb alleen de center/subwoofer channel in de geluidskaart gestoken en de center uit de sub getrokken. Je hoort dus alleen sub. Nu kon ik heel duidelijk merken dat de sub ook verandert als je het 'center' volume op de remote aanpast. Hoort dit? Is het niet zo dat hij alleen moet veranderen als je 'sub' op de remote verandert? (en hoe los je het op? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik weet niet of dit hoort, maar aangezien op de ingang center/sub staat zou het wel logisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:05:
[...]

wat vraag je er trouwen voor
offtopic:
Hoogste bod op dit moment is €50. Maar gelieve in dat topic op fok! reageren ipv hier.
STIMPPYYY schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:48:
[...]

Ik heb dezelfde onder mijn sub van de z560 zitten. Kosten me trouwens maar 10 euro :P. Is het niet mogelijk om die krengen eraf te halen en onder de z5500 te zetten. Ze zitten aardig goed vast 8)7
10 euro?? Waar heb je ze gekocht dan? En ik kan ze er wel afslopen, maar dan kan ik ze moeilijk vast maken op de nieuwe aangezien de tape niet los kan. (zitten met tape onder de sub vast). Mja misschien es kijken voor goede tape.. :).
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:16:
[...]

Kan je de garantie niet direct via Logitech verkrijgen? Denk het haast wel.
Zoals al 100x gezegd in dit topic kun je op www.logitech.com je garantie claimen. Mits hij niet ouder dan 2 jaar oud is natuurlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door Sport_Life op 21-11-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sport_Life schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:02:
[...]

offtopic:
Hoogste bod op dit moment is €50. Maar gelieve in dat topic op fok! reageren ipv hier.

[...]

10 euro?? Waar heb je ze gekocht dan? En ik kan ze er wel afslopen, maar dan kan ik ze moeilijk vast maken op de nieuwe aangezien de tape niet los kan. (zitten met tape onder de sub vast). Mja misschien es kijken voor goede tape.. :).

[...]

Zoals al 100x gezegd in dit topic kun je op www.logitech.com je garantie claimen. Mits hij niet ouder dan 2 jaar oud is natuurlijk.
Gewoon naar de betere audio winkel gaan. Was in nijmegen bij een audio winkel dus :P. Bij de Handy man hebben ze ook leuke dingen voor een kleine prijs, wel een zooitje btw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nu duidelijk achter wat mijn probleem is. Als ik in windows de volumes aanpas van Front, Rear, Center merk ik dat bij alle 3 ook de sub meegaat. Dat betekent dat hij 4x signaal krijgt en daardoor wordt de sub veel te hard in vergelijking met de rest. Maar hoe los ik dit op?

Ik heb op de sub 5.1 aanstaan en in de setting van m'n geluidskaart (onboard van ASUS K8N) 6 channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Waarom maken jullie niet gewoon zelf spikes?

Gewoon paar blokjes mdf, dubbel zijdige tape en klaar ben je :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:13
Toen ik op de HCC was, kwam ik stand tegen met de logitech Z-5500 en de Z-2200 ernaast
Jezus wat een subwoofer man echt geil 8)

Ik heb zelf de Z-2200 en ik dacht dat deze al heel errug hard ging ( wat wil je met 2x politie aan de deur) Maar ze hadden even de Z-5500 voluit gedaan..

Ik ga maar sparen daarvoor :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, de politie op de stoep gehad?
Doe je goed!

Ik denk niet dat het dan nog verstandig is om voor de Z-5500 te sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Strider schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:13:
Waarom maken jullie niet gewoon zelf spikes?

Gewoon paar blokjes mdf, dubbel zijdige tape en klaar ben je :)
Mdf? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Buren heb ik geen last van hier, die wonen minstens 200 m verder op :). Tja sommige langsfietsende mensen vragen zich vast weleens af waar al dat gebonk vandaan kom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:31:
Toen ik op de HCC was, kwam ik stand tegen met de logitech Z-5500 en de Z-2200 ernaast
Jezus wat een subwoofer man echt geil 8)

Ik heb zelf de Z-2200 en ik dacht dat deze al heel errug hard ging ( wat wil je met 2x politie aan de deur) Maar ze hadden even de Z-5500 voluit gedaan..

Ik ga maar sparen daarvoor :p
Ik heb dan vlak naast je gestaan :D
Ik stond er ook ff bij toen ze die Z-5500 kist helemaal open draaide.
Ik dacht dat ze daar bij TMF al herrie stonden te maken })

In zo'n grote zaal, met zo'n subwoofer toch nog een lekkere bas kunnen weergeven, erg gaaf 8)
Ik zat al een hele tijd te twijfelen tussen een Z-2200 en Z-680.
Maar het gaat nu de Z-5500 Digital worden :)

Heeft iemand deze set al aangesloten met een SPDIF (coaxiaal)?
En wat kost 2,5M kabel hiervoor? en waar is deze te krijgen?
En is dat coax beter dan optische digitale aansluiting? Mn onboard kaartje heb ze namelijk allebei!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 18:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
denken jullie dat deze opstelling van de Z - 5500 goed zou zijn?

Afbeeldingslocatie: http://f3.grp.yahoofs.com/v1/oNegQVIEb6SZEQLfLCOZQX34RUGCWZ_vZ_ikt8dSUB_OTqo5mmi1J1oYdVMz_GPtaPKVfasNRq4NrOx-RD-jQQ/naamloos.JPG

me kamer is ongeveer 5 bij 3m, maar wat ik me ook afvraag is als je de z-5500 aansluit op een dvd speler regel je het volume dan via de dvd speler of de pod?

[ Voor 11% gewijzigd door Mastasidaz op 21-11-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastasidaz schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:47:

[afbeelding]

me kamer is ongeveer 5 bij 3m, maar wat ik me ook afvraag is als je de z-5500 aansluit op een dvd speler regel je het volume dan via de dvd speler of de pod?
Lijkt me een prima opstelling. Waar laat je de subwoover trouwens? B) Je kan het volume dan via de dvd èn via de pod regelen. Het handigste is om het met de dvdspeler te doen lijkt me, omdat je daar toch al een afstandsbediening van nodig hebt. Maar het kan allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mastasidaz schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:47:

[afbeelding]

Het beste is (volgens de handleiding) om je DVDspeler volume op 1/2 te zetten en het geluid regelen via pod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:56:
[...]

Ik heb dan vlak naast je gestaan :D
Ik stond er ook ff bij toen ze die Z-5500 kist helemaal open draaide.
Ik dacht dat ze daar bij TMF al herrie stonden te maken })

In zo'n grote zaal, met zo'n subwoofer toch nog een lekkere bas kunnen weergeven, erg gaaf 8)
Ik zat al een hele tijd te twijfelen tussen een Z-2200 en Z-680.
Maar het gaat nu de Z-5500 Digital worden :)

Heeft iemand deze set al aangesloten met een SPDIF (coaxiaal)?
En wat kost 2,5M kabel hiervoor? en waar is deze te krijgen?
En is dat coax beter dan optische digitale aansluiting? Mn onboard kaartje heb ze namelijk allebei!
Ik heb optisch (beste) klinkt echt mooi. Coax kabel 2.5 M denk 6 eur. Te krijgen? Bij de mediamarkt, makro, audio winkels etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en is die optische kabel ook gewoon bij een mediamarkt te koop?

Zo heel veel verschil zit er toch niet tussen een coax of optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nee, en ja die is te koop bij mediamarkt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:55:
Nee, en ja die is te koop bij mediamarkt :Z
mjuh... ik zie/hoor t verschil niet echt tussen coax en optische :)
aangezien coax makkelijk te maken is, neem ik dat wel :)
als het verschil niet hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ja waarom niet, het gaat er maar om dat de subwoofer de grond zo min mogelijk raakt, ophangen zou nog beter zijn, als je die blokjes mdf zo zaagt dat ze met zo'n klein mogelijk oppervlakte de grond raken ben je al klaar :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja dat snap ik, maar wat is mdf O+ dat bedoelde ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Dat meen je niet? Je bent zeker nog nooit in een bouwmarkt geweest?

MDF is gewoon gelijmt zaagsel wat zeer sterk is, en makkelijk bewerkbaar, en cheap.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 01:43:
[...]

Mijn PC staat meestal wel aan ja, maar niet altijd. In dat soort gevallen is een mp3speler gewoon veel sneller opgestart :). En als ik mn mp3speler gelijk met me pc geluid aan kan sluiten (gemixt dus) dan scheeld dat tijdens een spelletje veel CPU + ik kan makkelijk nummer/album uitzoeken en harder of zachter zetten :).
Daarnaast zuigt het om geluid vanuit je laptop via een setje te horen, aangezien die van mij iig geen digitale uitgang heeft.

(Geluidkaartjes van laptops zuigen echt hard)

Iemand suggestie om misschien digitaal geluid via usb > optical converter eruit te persen?

Sinds een weekje de z-5500 nu, hij bevalt erg, erg goed. Een aanrader voor audioliefhebbers. Kost wat, maar is het waard... en prijsverschil met z680 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leek mij ook! Maar durfde dan toch niet 123 zo hard te blazen eerste paar dagen haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is blijkbaar een SB Audigy 2 ZS kaartje voor laptops!! wees STIMPYYYY mij op :D ik wist et ook niet, als ik een laptop zou kopen, zou ik die CKER erbij kopen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:50:
[...]

Ik heb optisch (beste) klinkt echt mooi.
says who?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 14-09 10:35

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:17:
[...]

Daarnaast zuigt het om geluid vanuit je laptop via een setje te horen, aangezien die van mij iig geen digitale uitgang heeft.

(Geluidkaartjes van laptops zuigen echt hard)

Iemand suggestie om misschien digitaal geluid via usb > optical converter eruit te persen?

Sinds een weekje de z-5500 nu, hij bevalt erg, erg goed. Een aanrader voor audioliefhebbers. Kost wat, maar is het waard... en prijsverschil met z680 :X
eh heb nu 4 laptops gehad in 2 jaar en hadden allemaal een digitale uit gang van optical naar coaxiaal. dus ik weet niet naar welke laptops jij kijkt maar de promedion asus en een nieuw model acer hadden ze allemaal hoor ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

vorige week mijn Z-5500 besteld, maar omdat mijn pinpas kapot was kon ik geen geld met mn telebankieren overmaken. enniehoe vanmiddag geld overgemaakt, hopelijk hebben ze het morgen binnen zodat ik binnen een paar dagen de set binnen heb. (volgens mij is coolprices.nl vrij snel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Laatst online: 18-07 12:31
Heb de Z-5500 een week geleden besteld bij www.cool-prices.nl, maandag geld overgemaakt via de overschrijfkaarten. schat in dat het ergens woensdag komt :) ik geef dan een uitgebreide Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag besteld op cool-prices.nl,
via rembours dus ik hoop hem morgen al binnen te hebben.
Ze hadden hem vandaag om 1 uur al verzonden kreeg ik het telefoontje :)

Alleen is de set wel erg zwaar, moet 21,- rembours kosten betalen.
Maar dat is niet anders.
Uiteraard morgen foto's en een kleine review van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
21,- + ziekenkosten van postbode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was vandaag bij de mediamarkt, maar zag zo snel niet iets waar je hem kan ophangen. Bij mijn huidige jvc-set, daar heb je een gaatje waar je hem op een schroef kan hangen, maar dat zag ik niet bij de Z5500.

NB: ik had niet verwacht dat die control pod zo groot was!! Maar toch wel gaaf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:11:
[...]

ik was vandaag bij de mediamarkt, maar zag zo snel niet iets waar je hem kan ophangen. Bij mijn huidige jvc-set, daar heb je een gaatje waar je hem op een schroef kan hangen, maar dat zag ik niet bij de Z5500.

NB: ik had niet verwacht dat die control pod zo groot was!! Maar toch wel gaaf!!
Welke? MM Utrecht?? Ik zou hem ook graag eens willen horen :P.

Helaas kan ik hem pas ergens in december krijgen :( omdat die leverancier er zo lang over doet :|. (maar dan krijg ik wel 60 euro korting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:11:
[...]

POD is idd groot, verbaaste mij ook een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:31:
[...]

Welke? MM Utrecht?? Ik zou hem ook graag eens willen horen :P.

Helaas kan ik hem pas ergens in december krijgen :( omdat die leverancier er zo lang over doet :|. (maar dan krijg ik wel 60 euro korting)
nee bij de MediaMarkt in Groningen. En hij staat ook als demo opgesteld (bij de monitoren), en er komt een zeer mooi geluidje uit :D

---------
Maar iemand die kan zeggen of je ze wel of niet kan ophangen die speakers van de Z-5500???
-----------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 22:43:
[...]

nee bij de MediaMarkt in Groningen. En hij staat ook als demo opgesteld (bij de monitoren), en er komt een zeer mooi geluidje uit :D

---------
Maar iemand die kan zeggen of je ze wel of niet kan ophangen die speakers van de Z-5500???
-----------
Ik heb de Z-5300 gehad en die speakers kon je ophangen door de standaard te verdraaien!! Een erg mooi mechanisme en het zal ook vast wel in de Z5500 zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:00:
Ik heb hem vandaag besteld op cool-prices.nl,
via rembours dus ik hoop hem morgen al binnen te hebben.
Ze hadden hem vandaag om 1 uur al verzonden kreeg ik het telefoontje :)

Alleen is de set wel erg zwaar, moet 21,- rembours kosten betalen.
Maar dat is niet anders.
Uiteraard morgen foto's en een kleine review van mij.
idd rete-zwaar! heb hem daar ook besteld, maar kheb vandaag vooruit betalad, hoop datze morgen het geld hebben en hem versturen. bij mij waren de verzendkosten 13,-

nou nog proberen woensdag-ochtend vrij te krijgen van mn werk... anders kan ik die doos zelf van het postkantoor gaan halen! :(

kan iemand die de z-5500 al heeft ff wat plaatjes schieten ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot de speakers zijn en wat de ophang mogelijkheid is etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2004 22:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.