Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.064 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Logitech toert rond met zo'n bus waarop ook de Z-5500 staat uitgestald. Zo ongeveer de enige plaats waar ik weet dat hij te beluisteren is, heb ik dus vandaag ook gedaan. :9~ Zalig geluid, ben nu wel bijna zeker dat'k hem ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132016

ComBax schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:05:
Logitech toert rond met zo'n bus waarop ook de Z-5500 staat uitgestald. Zo ongeveer de enige plaats waar ik weet dat hij te beluisteren is, heb ik dus vandaag ook gedaan. :9~ Zalig geluid, ben nu wel bijna zeker dat'k hem ga bestellen :)
Heb jij een site waar op staat waar die bus allenmaal heen gaat en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 132016 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:08:
[...]

Heb jij een site waar op staat waar die bus allenmaal heen gaat en wanneer?
www.logitech.be, in jou geval wss www.logitech.nl
Direct linkje
Komt helaas niet meer in België, heb het ook nogal laat gezien, daardoor vandaag nog een uur moeten rijden, maar ja. Ondertussen ook eens bij de grootouders op bezoek :)
Op de site spreken ze wel van een dubbeldeksbus, maar op de 'eerste etage' staat enkel een projector aangesloten op een ps2 met die Z5500, verder staat daar niets. Was wel leuk, toen ik er was niemand in de buurt, eerst even NFSU2 gespeeld. Dan gevraagd of ik even een stukje dvd kon zien ook, geen probleem, was toch niemand in de buurt. Dus nog een fragmentje van spiderman 2 gezien ook 8) Leuke kerel daar boven, kan ondertussen al goed NFSU2 spelen ook, had toch bijna niets anders te doen vandaag :D Wil ook wel werken voor logitech ;)
Ow ja, op het 'gelijkvloers' stond ook nog vanalles (webcam's, controllers ed), maar had niet zo heel veel tijd, dus daar heb'k niet meer rond gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 16:18
Anoniem: 132016 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:03:
Hoe zit dat eigenlijk met die boost functie? Ik heb gehoord dat je de z-5500 nadat je hem helemaal open hebt gezet nog verder kan draaien. Dus als je op het laaste streepje zit schijn je nog verder te kunnen draaien waardoor je in een boost mode komt van 1 t/m 11. Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Gaat de set met die boost functie echt harder dan de z-680 of valt dat wel mee?
Dit is inderdaad een handige functie. Als het geluid van een dvd bijvoorbeeld erg laag is, dan kun je de muziek boosten. Als alle streepjes vol zijn, dan moet je gewoon nog een halve slag de knop draaien om de boost-functie te activeren. Dan gaat het geluid in een keer heel erg hard voor uit.
Ik gebruik hem zelf heel soms als er bij een dvd dus inderdaad de muziek veel te zacht is.

Verder vind ik het een mooie functie, maar ook redelijk irritant als je ff vergeet die knop terug te draaien, en dan weer een mp3-tje opzet. Dan knallen je boxen even heel erg hard...

Maargoed, als je in windows (of anders besturingssysteem) je geluid vol zet, dan zou je die boost-funtie niet nodig moeten hebben, want dan gaan je speakers extreem hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Maar mensen wat is nu het grote verschil met de Z680?

Minder ruis?
Meer opties? (DTS 24/96 meen ik)
Betere kwaliteit?

Ik zit namelijk wel te twijfelen want ik vind de set er sowieso strakker uitzien. Maar is het dus echt de moeite waard om de Z5500 te halen en je Z680 te verkopen of is dat een beetje onzinnig.

[ Voor 21% gewijzigd door schnumi op 19-12-2004 09:51 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:50:
Maar mensen wat is nu het grote verschil met de Z680?

Minder ruis?
Meer opties? (DTS 24/96 meen ik)
Betere kwaliteit?

Ik zit namelijk wel te twijfelen want ik vind de set er sowieso strakker uitzien. Maar is het dus echt de moeite waard om de Z5500 te halen en je Z680 te verkopen of is dat een beetje onzinnig.
Nou zover als ik gehoord hebt (kweet niet of het waar is)

- Geen ruis/sesis meer
- DTS 96/24
- Center heeft meer kracht
- Beter gebalenceerde bass
- Boost functie waardoor ie nog harder gaat (iemand ervaring mee?)
- Diepere mooie bass
- Ander design

En hijs zwaarder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 07:00
Anoniem: 132016 schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:06:
[...]

- Geen ruis/sesis meer
- DTS 96/24
- Diepere mooie bass
- Ander design

- geruis...daar heb ik geen last van :D
- volgende 3 punten...kan wel...
- de boost functie werkt idd erg goed, zie ook post boven die van jou
- ik vind dat de bass minder overheerst
- design is uiteraard anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
ik heb een vraagje. ik heb een tv op me kamer staan en die wil ik aansluiten op mijn z-680. het is geen super tv en heeft maar 1 audio uitgang. kan ik dan een tulp kabel kabel naar me tv sturen en daar een Tulp female naar Jack 3,5mm mono male tussen zetten? gaat dit werken of is dit onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:27:
ik heb een vraagje. ik heb een tv op me kamer staan en die wil ik aansluiten op mijn z-680. het is geen super tv en heeft maar 1 audio uitgang. kan ik dan een tulp kabel kabel naar me tv sturen en daar een Tulp female naar Jack 3,5mm mono male tussen zetten? gaat dit werken of is dit onzin :)
Dat gaat werken. Werkt hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:20:
[...]

Dat gaat werken. Werkt hier ook prima.
oke thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 14:46

Shunt

Boe

eh jongens we hebben het volgens mij over verschillende dingen hier.
jij hebt het nu over een tulp naar het tulp stukje op je z-680 ?
zo ja dat werkt dus NIET. die tulp op je z-680 is voor DIGITAAL geluid.
wat jij waarschijnlijk nodig hebt is een converter van idd tulp naar een minijack.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt volgens mij dit:
TV -> tulp -> convertor naar 3,5mm
Via de ingang aan de voorkant van de pod dus.

Dat werkt gewoon iig

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Evolutionz schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:29:
[...]

Hmm klinkt goed. Zal mijn Z680 eens te koop aanbieden kijken wat ik ervoor kan krijgen nog. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Evolutionz schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:29:
[...]

Weet jij zo of ie veel harder gaat dan de z-680? Want bij sommige dvd vind ik dat ie niet erg hard gaat. En geld die boost functie ook voor de center suround en subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19
_/-\o_ Veel reviews zeggen dat het de 300 Euro meer waarde niet waard is als je al een z680 hebt. Ik weet niet hoe de z680 klinkt maar ik weet wel dat de z5500 om te :9~ is. Heb hem hier zelf staan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:53:
_/-\o_ Veel reviews zeggen dat het de 300 Euro meer waarde niet waard is als je al een z680 hebt. Ik weet niet hoe de z680 klinkt maar ik weet wel dat de z5500 om te :9~ is. Heb hem hier zelf staan. _/-\o_
Huh? de z-680 en de z-5500 zijn toch even duur, hoe kan je dan van een meerwaarde spreken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Als je van de z680 naar z5500 overstapt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 132016 schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:06:
[...]

- Geen ruis/sesis meer
- DTS 96/24
- Diepere mooie bass
- Ander design

Ik heb nog wel steeds ruis :'( en ook niet zo'n beetje :'(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

STIMPPYYY schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:05:
Als je van de z680 naar z5500 overstapt |:(
Ja maar als j die Z680 voor een leuke prijs kan verkopen dan is het dus niet 300 euro. ;)

Ik kijk eerst wel wat ik er nog voor kan krijgen. Heb er geen haast bij. De Z680 klinkt overigens ook gewoon heel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-07 07:00
Anoniem: 132016 schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:49:
[...]

Weet jij zo of ie veel harder gaat dan de z-680? Want bij sommige dvd vind ik dat ie niet erg hard gaat. En geld die boost functie ook voor de center suround en subwoofer?
Uh, dat weet ik niet...want dat kan ik mn oren niet aandoen :P
Veel harder zal het iig niet worden...

De boost functie gebruik ik alleen als ik mijn mp3speler op de pod aansluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:16:
[...]
nee maakt helemaal niks uit, ik heb hier een kabel van 5m liggen.
gewoon goedkoop optisch digitaal, isolatie maakt helemaal niets uit.
bij een digitaal signaal hoeven er alleen maar 1en en 0en door de kabel heen.
je hebt dus 100% signaal of als het niet lukt 0% signaal. een tussenweg is er niet.
dat is het leuke aan digitaal :)
Wacht even, jij beweert dat er bij het versturen van een digitaal signaal nooit fouten optreden? Ofwel ontvang je het gehele signaal 100%, ofwel geheel niet.. Waarom bestaan er dan foutcorrecties denk je?
Daarnaast, hoe ga jij in hemelsnaam een 1 of een 0 door een kabel sturen? :?
Dat bestaat helemaal niet!! Bij een cd bv. worden 1-en en 0-en voorgesteld door "heuveltjes" en "putjes". Bij een optische kabel is dit licht of geen licht, bij een coax kabel is dit een bepaalde spanning.
Vergeet niet dat elk signaal in welke vorm dan ook beïnvloed kan worden, inclusief lichtsignalen. De meest eenvoudige beïnvloeding is weerstand. Elk signaal verzwakt bij een grotere afgelegde afstand.

Ik wil hier totaal geen discussie starten over het al dan niet nut hebben van dure kabels, maar dit leek mij toch duidelijk een fouttieve interpretatie van "digitale signalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Strider schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:17:
[...]

Ik heb nog wel steeds ruis :'( en ook niet zo'n beetje :'(
oww....in veel reviews zeiden ze dat de ruis volledig weg was...is er dan ook nog ruis als je helemaal geen muziek aan hebt? En is dit erger dan de z-680. Want als de ruis nog steeds zo is en iedereen klaagt erover dan vraag ik me af waar logitech mee bezig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132016 op 19-12-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Die ruis is compleet weg. Heb hier de z-5500 staan, maar als je hem gewoon goed aansluit hoor je helemaal geen ruis. Niet analoog en niet digitaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Shunt schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:44:
eh jongens we hebben het volgens mij over verschillende dingen hier.
jij hebt het nu over een tulp naar het tulp stukje op je z-680 ?
zo ja dat werkt dus NIET. die tulp op je z-680 is voor DIGITAAL geluid.
wat jij waarschijnlijk nodig hebt is een converter van idd tulp naar een minijack.
ik bedoel dat je een tulp kabel van de z-680 naar je tv stuurt daar een stukje opzet die van tulp naar minijack gaat en die in me tv stop...dit werkt dus niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je moet je TV dan via de voorkant van de Pod aansluiten. Is eigenlijk bedoeld voor mp3spelers enzo, maar een TV werkt er ook prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trancesetter schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:01:
Die ruis is compleet weg. Heb hier de z-5500 staan, maar als je hem gewoon goed aansluit hoor je helemaal geen ruis. Niet analoog en niet digitaal...
Heb jij de z-680 ook gehad dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
trancesetter schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:01:
Niet bij alle z-5500's!! Ik heb hier last van ruis en ook al sluit ik de set goed aan ik heb nog steeds ruis.

En ik weet zeker dat ik niet de enigste ben.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 21:31
Ik heb hier geen last van ruis als ik het systeem op maximaal volume zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoan schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:46:
Ik heb hier geen last van ruis als ik het systeem op maximaal volume zet...
Het gaat meer om het gezuis die de set heeft op lage volume's en of als er geen volume op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nee hoor, als je een zacht opgenomen dvd/mp3 hebt, en je moet je volume een heel eind omhoog zetten om het goed te kunnen beluisteren, en je hoort iemand praten dan hoor je op dat moment ook een deel ruis en dat is vreselijk irritant.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 17:16

Graveheart

Say what?

Strider schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:35:
Nee hoor, als je een zacht opgenomen dvd/mp3 hebt, en je moet je volume een heel eind omhoog zetten om het goed te kunnen beluisteren, en je hoort iemand praten dan hoor je op dat moment ook een deel ruis en dat is vreselijk irritant.
Ook ik heb dit. Het viel me vandaag pas echt goed op.
Best vervelend, denk dat ik Logitech maar eens een mailtje ga sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
nee, als je de set gewoon aansluit heb je geen ruis. Je moet alleen de stekker van de control pod harder in de subwoofer duwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
trancesetter schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:53:
nee, als je de set gewoon aansluit heb je geen ruis. Je moet alleen de stekker van de control pod harder in de subwoofer duwen...
Nope, gaat er niet verder in.

Een vriend van mij heeft de set ook, heeft ook last van ruis, alleen bij hem was dat 10x zo weinig.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
En toch zou ik zeggen dat hij niet goed is aangesloten. Anders klopt het niet, en zou ik als ik jou was contact opnemen met logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 21:31
Anoniem: 132016 schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:12:
[...]

Het gaat meer om het gezuis die de set heeft op lage volume's en of als er geen volume op zit.
Heb ik ook geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Strider schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:27:
[...]

Niet bij alle z-5500's!! Ik heb hier last van ruis en ook al sluit ik de set goed aan ik heb nog steeds ruis.

En ik weet zeker dat ik niet de enigste ben.
Blijkbaar wel. Ik dacht dat ik het ook had. Nog heel topic over geopend. Wat blijkt nou de kabel van de POD die je op de woofer aansluit moet je eerst aandrukken stevig daarna vastdraaien en daarna nog eens stevig aanduwen dan zit hij er compleet in. Doe je dit niet heb je erg veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128259

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:22:
[...]

Wacht even, jij beweert dat er bij het versturen van een digitaal signaal nooit fouten optreden? Ofwel ontvang je het gehele signaal 100%, ofwel geheel niet.. Waarom bestaan er dan foutcorrecties denk je?
Daarnaast, hoe ga jij in hemelsnaam een 1 of een 0 door een kabel sturen? :?
Dat bestaat helemaal niet!! Bij een cd bv. worden 1-en en 0-en voorgesteld door "heuveltjes" en "putjes". Bij een optische kabel is dit licht of geen licht, bij een coax kabel is dit een bepaalde spanning.
Vergeet niet dat elk signaal in welke vorm dan ook beïnvloed kan worden, inclusief lichtsignalen. De meest eenvoudige beïnvloeding is weerstand. Elk signaal verzwakt bij een grotere afgelegde afstand.

Ik wil hier totaal geen discussie starten over het al dan niet nut hebben van dure kabels, maar dit leek mij toch duidelijk een fouttieve interpretatie van "digitale signalen".
Kijk, die snapt het!
Dat is ook de reden dat coax bestaat, en gebruikt wordt ipv 2 losse aders in een kabel voor het transporteren van digitale signalen, bij digitale coax is er minder (vrijwel geen) ruis dan bij 2 losse aders.

Ik heb met mijn Z-5500 ook totaal geen ruis. Je moet er op letten dat hij niet bij grote metalen voorwerpen in de buurt staat en dat hij goed is aangesloten. Dan mag er geen ruis meer zijn. Als er tóch nog ruis te horen is (in zoverre dat het irritant is), is er iets mis met het setje, en krijg je als het goed is een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 12-07 23:46
hehe :) mijn coax kabel is iig onderweg :) laten we hopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Mijn Z-5500 is vandaag besteld, nu maar hopen dat de leverancier van mijn winkel ze in voorraad heeft.
Nu weet ik wel nog niet hoe ik hem het beste aansluit. Ik heb een Audigy en een Soundstorm geluidskaart. Audigy kan'k digitaal via coax aansluiten, Soundstorm is optisch aan te sluiten.
Ik heb hier ergens gelezen dat, als je surround in games wil, je meestal gewoon analoog moet aansluiten, klopt dit? En wat is dan de beste keuze van aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Games gaan het beste via analoge aansluiting, films gaan het beste door een optische kabel, maar het verschil tussen optisch en coax is minimaal. In jouw geval, voor games dus, zou ik hem analoog aansluiten, en dan het liefst op je Audigy kaart, aangezien die beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 128259 schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:07:
Games gaan het beste via analoge aansluiting, films gaan het beste door een optische kabel, maar het verschil tussen optisch en coax is minimaal. In jouw geval, voor games dus, zou ik hem analoog aansluiten, en dan het liefst op je Audigy kaart, aangezien die beter is.
Dus analoog aan Audigy voor games, maar 't is waarschijnlijk analoog of digitaal, dus digitaal dan optisch aan soundstorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn set nog nooit op 2 manieren tegelijk op één pc aangesloten. hoe je dat precies moet instellen weet ik niet, maar het lijkt me moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128259 schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:14:
Ik heb mijn set nog nooit op 2 manieren tegelijk op één pc aangesloten. hoe je dat precies moet instellen weet ik niet, maar het lijkt me moeten kunnen.
Het kan ook.. je kan als je gelukt hebt het zlefs op 3 manieren aansluiten, op optish analoge en coax. Voor optish en Coax moet je bij de geluidskaart instellen dat ie alleen digitale signalen doorgeeft though..

Btw Strider vind het wel rot voor je dat je ruis hebt ik zal in jouw geval logitech een mailtje sturen..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 132016 op 20-12-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 128259 schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:14:
Je zegt dat games best analoog gaan, wil dat dan zeggen dat je met digitaal geen surround hebt? Anders is één aansluiting uiiteraard voldoende, maar ik wil graag het maximale uit de set halen en dus ook in games (die het ondersteunen) surround geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de set gewoon digitaal en analoog aansluiten op je audigy 2. Werkte hier ook prima, maar ik heb 'em nu alleen nog maar digitaal, omdat ik bijna geen games speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Even een update, met hulp van Logitech:

Ik heb de technische dienst van Logitech gebeld en mijn klacht > defect aan de zekeringhouder uitgelegd. Kreeg van hun een ref.nr. en daarmee naar Funprice gegaan. Zij mochten Logitecht bellen en naar het ref.nr. vragen. Zo gezegd, zo gedaan. En gelijk een nieuwe S680 meegekregen. Perfecte service van beide. En wederom een perfect setje, ik hoor hier zoveel klachten over de bas maar vooral over het ruisen. Heb daar totaal geen last van. Met coax aangesloten op een onboard soundkaartje ( AC "97 drivers) werkt perfect. Super digitaal geluid. Net nog een stukje Mike Oldfield in AC3 digitaal, maar totaal geen ruis.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:41:
Je kan de set gewoon digitaal en analoog aansluiten op je audigy 2. Werkte hier ook prima, maar ik heb 'em nu alleen nog maar digitaal, omdat ik bijna geen games speel.
't Is nog een gewone Audigy, zal eens kijken naar het aantal aansluitingen ;)

[edit]
5 aansluitingen, waaronder één digitale (coax), en dan nog wat ingangen en uitgangen. Zal dus wel in orde zijn :D

[ Voor 17% gewijzigd door ComBax op 20-12-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/z5500/img/z24.JPG

En dat noemen ze een 10" woofer driver? Normaal meten de toch de driver+ophanging? Als je goed kijkt kun je zien dat de woofer in dat geval gewoon 8" is en zeker geen 10". Nogal suf.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132180

Blijepeen schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:04:
Hoor wel een beetje een brom uit de sub, is dat normaal?
Dat probleem heb ik ook en ik wordt er gek van 8)7
Bij DVD's valt het wel mee maar met optical uit de PC is die brom niet om aan te horen...
Het overheerst al het geluid.
Ook dat geklik van die subwoofer als de DVD van audio track veranderd bijvoorbeeld van Stereo in het menu naar DTS van de hoofdfilm...

Hadden anderen dit probleem ook en hebben jullie dit opgelost :?

Groeten,
Blitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Is er trouwens nog een concurrent voor de Z5500? Volgens mij domineert Logitech behoorlijk of niet.

Als er straks nog een versie met een ECHTE 10" woofer en 2weg sattelites komt kan de pret niet meer op :)

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 132180 schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:51:
[...]

Dat probleem heb ik ook en ik wordt er gek van 8)7
Bij DVD's valt het wel mee maar met optical uit de PC is die brom niet om aan te horen...
Het overheerst al het geluid.
Ook dat geklik van die subwoofer als de DVD van audio track veranderd bijvoorbeeld van Stereo in het menu naar DTS van de hoofdfilm...

Groeten,
Blitter
Jep had het ook met mijn vorige Z680. Om die reden heb ik 'em in de garantie gegooid en bij mijn nieuwe set heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113032

Kwam vandaag in amsterdam staat die bus daar helemaal niet opgerekent dus ik ga naar binnen 2de verdieping Z-5500 (geluid niet echt hard) beamer, 2 playseats. wel lijp dus ik blijf daar even kijken naar z-5500 zag er goed uit maar er waren al meer mensen en ik heb playseat thuis en een z-680 en een dikke vette 38 cm Tv. (pimping style)

En logitech domineert in speakers en gewoon GOED

Wel leuk dat ze dat doen lang leve logitech _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:19:
[...]

Jep had het ook met mijn vorige Z680. Om die reden heb ik 'em in de garantie gegooid en bij mijn nieuwe set heb ik nergens last van.
Aha... Ik ben er achter (Z-5500D) dat de VGA kabel van de controlbox niet koosjer is.
Als ik aan dat ding frunnik dan knalt en bromt die Subwoofer eruit (terwijl die stekker helemaal vastgeschroefd is)...
Ik heb het nu voor elkaar dat die kabel met wat hangwerk goed zit, en nu is al het gelazer over...
Ik ga morgen Logitech maar 'ns even bellen...

Bedankt,
Blitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:40
Yokozuna schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:00:
Is er trouwens nog een concurrent voor de Z5500? Volgens mij domineert Logitech behoorlijk of niet.

Als er straks nog een versie met een ECHTE 10" woofer en 2weg sattelites komt kan de pret niet meer op :)
Het is een Echte 10'' woofer en jawel Klipsch schijnt toch echt een stuk beter te klinken...

Maar ja dat is natuurlijk smaakverschil en prijsverschil >:) ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Anoniem: 113032 schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:16:
Kwam vandaag in amsterdam staat die bus daar helemaal niet op gerekent dus ik ga naar binnen 2de verdieping Z-5500 (geluid niet echt hard) beamer, 2 playseats. wel lijp dus ik blijf daar even kijken naar z-5500 zag er goed uit maar er waren al meer mensen en ik heb playseat thuis en een z-680 en een dikke vette 38 cm Tv. (pimping style)

En logitech domineert in speakers en gewoon GOED

Wel leuk dat ze dat doen lang leve logitech _/-\o_
Ben in België ook gaan kijken, was toen alleen. Gezegd dat ik speciaal voor die Z-5500 gekomen was (want nergens anders te beluisteren), geluid direct wat tandjes hoger en een dvd'tje op aanvraag. Leuk initiatief, jammergenoeg maar op het laatste moment op de site gezien, maar er toch nog op tijd geraakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 132180 schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:19:
[...]

Aha... Ik ben er achter (Z-5500D) dat de VGA kabel van de controlbox niet koosjer is.
Als ik aan dat ding frunnik dan knalt en bromt die Subwoofer eruit (terwijl die stekker helemaal vastgeschroefd is)...
Ik heb het nu voor elkaar dat die kabel met wat hangwerk goed zit, en nu is al het gelazer over...
Ik ga morgen Logitech maar 'ns even bellen...

Bedankt,
Blitter
Daar heb ik met mijn Z-5500 ook last van. Laat even weten wat ze er bij Logitech van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129625

Heheh... mijn kabel van me woofer zit met behulp van een stukje papier ofzo vastgedrukt... :/ Weet niet meer wat ik gedaan heb, maarja het werkt. Geen geruis/gebrom meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Yokozuna schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:00:

Ik heb de Teufel concept E Magnum (zie www.teufel.de). Is niet zo bekend, maar heeft ook een echte 10" woofer (250 mm, volgens mij is dat ongv gelijk) van 17 Kg. Ik heb de z-5500 een keer beluisterd bij de mediamarkt, maar ben uiteindelijk toch voor deze gegaan. Want vond de satellietjes bij de mediamarkt van de z-5500 toch niet erg helder klinken. En ben nu erg tevreden met mijn Teufel-setje, want de satellietjes klinken echt super, ook bij muziek. En die subwoofer is erg goed, vult de satellietjes mooi aan bij muziek, het is niet zo boomerig. En bij films tril je bijna van de bank. :*)
Het enige nadeel is dat deze geen ingebouwde decoder heeft, en niet zo'n pod. Maar hij heeft wel weer een afstandsbediening. En hij is maar 199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Spits18,

Het was toch wel een tijdje geleden dat je aankondigde dit Teufel setje te halen. Tijd voor een uitgebreide review met foto's vind je niet? :P of heb je er een topic voor geopent :?

hoe verliep de levering? etc. etc.

[ Voor 11% gewijzigd door dreester op 21-12-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Levering heeft ruim 4 weken geduurd. Wel lang, maar vind het wel leuk om iets anders te hebben dan logitech of creative ;).
En ik ben nog wel van plan uitgebreide review te schrijven, maar dat zal volgende week worden, want ben nu nogal druk bezig met tentamens.
Review zal ik dan waarschijnlijk in het algemene pc-speaker topic zetten.

edit:
Hier kun je een review vinden van verschillende sets, waaronder teufel en z-680.

Kan wel alvast wat schrijven over de service en levering:

Service is echt top, werd goed op de hoogte gehouden van de leveringstijd/tijd van verzending/levering.
Bij bestelling kreeg ik verwachte levertijd van 8 weken vanwege drukke kerstdagen, maar uiteindelijk waren het dus maar 4 weken! Ik kreeg op de dag van verzending een brief dat mijn pakket die dag was verzonden. En 2 dagen later had ik het binnen.
Als ik niet tevreden ben, kan ik het gehele pakket binnen 8 weken zonder reden terugsturen. Zij betalen de volledige aanschafprijs en retour kosten, alleen de verzendkosten naar de consument toe moet je wel betalen.
En heb 12 jaar garantie op het setje, dus ze hebben er wel vertrouwen in.

(review van het setje komt dus nog)

[ Voor 78% gewijzigd door Spits op 21-12-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Alleen beetje jammer van het desing. Ik vind het nogal lomp en asociaal staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Hm ja het design van logitech is wel mooier idd. Maar ik moet wel zeggen dat ze in het echt zeker niet lelijk zijn. Het zijn gewoon standaard zilver-kleurige speakertjes, maar ze vallen niet zo op.
Wat bedoel je eigenlijk met asociaal design :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Oow oke ik dacht dat het van die grote lompe waren op stands O+ sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Nee die (die idd lelijke) stands zijn als extra te koop.
Hier een plaatje van het speakertje:

Afbeeldingslocatie: http://www.modding-station.net/reviews/hardware/teufel_conemag/images/20_small.jpg

Maar bij mij is de grille zilverkleurig ipv zwart. Dat staat een stuk mooier.

Als iemand vragen heeft stel ze dan ff in het grote pc-speaker topic, want anders raken we hier een beetje off-topic.

[ Voor 76% gewijzigd door Spits op 21-12-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dark Master schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:32:
Het is een Echte 10'' woofer en jawel Klipsch schijnt toch echt een stuk beter te klinken...

Maar ja dat is natuurlijk smaakverschil en prijsverschil >:) ...
Volgens mij hoort die 10" diameter gemeten te worden vanaf de buitenkant van de ophanging, op dat plaatje zie je dat er gewoon een deel van de behuizing is meegerekend...

De Klipsch heeft aangetoond een dikke bult in het frequentiebereik van de woofer rond de 50Hz, misschien vind jij hem dan beter klinken, maar van natuurgetrouw zullen we maar niet spreken :)

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 21-12-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Hoi,

Ik ben op zoek naar de The SoundTouch Control Center ( box waar je het volume instelt zie onder) van een Logitech Z-560.

Hij hoef niet helemaal goed te zijn , alleen de geluidsknoop moet goed kunnen werken en de kabels moeten goed zijn.

Heb je zoiets en wil je het verkopen hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcscoop.com/hardware/audio/Logitech/Z560/images/control1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door SlowikPL op 21-12-2004 21:46 ]

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

SlowikPL schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 21:40:
Hoi,

Ik ben op zoek naar de The SoundTouch Control Center ( box waar je het volume instelt zie onder) van een Logitech Z-560.

Hij hoef niet helemaal goed te zijn , alleen de geluidsknoop moet goed kunnen werken en de kabels moeten goed zijn.

Heb je zoiets en wil je het verkopen hoor ik het graag.

[afbeelding]
Jij hebt je kabels opgestuurd naar Logitech?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Yokozuna schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:40:
[...]

Volgens mij hoort die 10" diameter gemeten te worden vanaf de buitenkant van de ophanging, op dat plaatje zie je dat er gewoon een deel van de behuizing is meegerekend...

De Klipsch heeft aangetoond een dikke bult in het frequentiebereik van de woofer rond de 50Hz, misschien vind jij hem dan beter klinken, maar van natuurgetrouw zullen we maar niet spreken :)
Wat maakt die diameter nou uit? Als de gevoeligheid/maximale belasting goed zit, hebben we toch niks te klagen? :)

Over die dikke bult: boeien! Natuurgetrouwer dan die Klipsch zal zo'n Logitech setje niet zijn hoor :P Sub+sat-systemen klinken overigins bijna nooit natuurgetrouw...

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 01-07 08:31
Sport_Life schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:17:
[...]

Jij hebt je kabels opgestuurd naar Logitech?
Hoezo opgestuurd :?
Ik heb deze Logitech van iemand gekocht waar de box was beschadigd ( volume regelaar) , en per ongeluk toen ik uit de auro uitstapte was de stekker waar je aan de sub. aansluit ( soort PS/2 aansluiting) tussen de portier gekommen toen ik de deur wou dicht doen. Hij is helemaal verbogen en er is een stukje afgevalen :( nu kan ik zo`n stekken nergens vinden in de winkel. weet iemand wat ik kan doen :? Ik heb all naar Logichech gebeld , maar helaas produceren ze deze X-560 niet meer :(

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Yokozuna
Barry|IA schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:25:Sub+sat-systemen klinken overigins bijna nooit natuurgetrouw...
Dat kunnen ze natuurlijk wel prima, zolang de sattelites maar fatsoenlijk midrange drivers hebben, en dan wel in combinatie met tweeters. Dat dat meestal niet het geval is bij goedkopere pc subwoofersetjes is een ander verhaal. Setjes als deze kunnen prima een natuurgetrouw geluid neerzetten: http://www.teufel.de/Shop/s_136.cfm?rid=399 Daar betaal je dan ook voor (fatsoenlijke midrange drivers, fatsoenlijke houten behuizing etc.)

Wooferdriver grootte van 8 of 10" maakt mij ook weinig ook, zo groot is m'n kamer toch niet, maar het ging uiteraard om het principe. Op welke manier stelt men de 10" (25cm) vast...

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 23-12-2004 03:06 ]

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Yokozuna schreef op donderdag 23 december 2004 @ 03:02:
[...]

Dat kunnen ze natuurlijk wel prima, zolang de sattelites maar fatsoenlijk midrange drivers hebben, en dan wel in combinatie met tweeters. Dat dat meestal niet het geval is bij goedkopere pc subwoofersetjes is een ander verhaal. Setjes als deze kunnen prima een natuurgetrouw geluid neerzetten: http://www.teufel.de/Shop/s_136.cfm?rid=399 Daar betaal je dan ook voor (fatsoenlijke midrange drivers, fatsoenlijke houten behuizing etc.)
Het gaat niet alleen om de ''midrange-'' drivers. Bij een goed sub-/sat setje kunnen we niet eens spreken over een midrange-driver. De subwoofer mag maximaal tot 100Hz spelen, anders wordt 'ie plaatsbaar. Dat wil dus zeggen dat de ''sats'' alles boven de 100Hz moeten weergeven. En dan spreken we niet over midrange-drivers lijkt mij, maar gewoon woofers ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Yokozuna
Dat is zo, zoieso passen zulke drivers niet in kleine sattelietjes inderdaad, maar er zijn dus genoeg surround sets die wel zulke sattelites hebben. Helaas minder voor de pc.

[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 23-12-2004 13:44 ]

• STIMPPYYY
Ohjajoh?!

Boeie, alltijd dat gezeur maar over dat het niet goed is. Ik vind het perfect geluid en ben toch echt niet van plan 1000000 euro uittegeven aan audio. Btw dan is het ook logisch dat je wat beters in huis hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-12-2004 14:01 ]

• Yokozuna
Logitech moet gewoon 2 weg sattelites uitbrengen, Labtec heeft allang bewezen dat ze dat heel goed kunnen.

• ComBax
Ik wacht ondertussen op mijn Z-5500, komt maar 28 december binnen bij de distributeur, zal hem dus ten vroegste 29, eerder 30 december hebben :(

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 17:16

Graveheart

Say what?

Anoniem: 132180 schreef op maandag 20 december 2004 @ 19:51:
[...]

Groeten,
Blitter
Ik heb het ook, en heb ondertussen de webshop waar ik mijn set gekocht heb, op de hoogte gesteld.
Logitech NL verwees me doodleuk door naar de plek van aankoop. Lekkere service is dat, omdat het duidelijk een fabricage fout(je) is.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:13:
[...]

Daar heb ik met mijn Z-5500 ook last van. Laat even weten wat ze er bij Logitech van zeggen.
Bij Logitech.... uhhh... Het probleem is genoteerd, ze kenden het nog niet en ik kon mijn set gewoon omruilen voor een andere bij de Media Markt...
Dat doe ik volgende week na de kerst...
Dan hoop ik dat het probleem is opgelost omdat meerdere personen last van dit probleem hebben...
Lekkere loosers bij Logitech...

Lekkere feestdagen,
Blitter

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 132180 op 23-12-2004 21:12 ]

• STIMPPYYY
Anoniem: 132180 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 21:10:
[...]

Bij Logitech.... uhhh... Het probleem is genoteerd, ze kenden het nog niet en ik kon mijn set gewoon omruilen voor een andere bij de Media Markt...
Dat doe ik volgende week na de kerst...
Dan hoop ik dat het probleem is opgelost omdat meerdere personen last van dit probleem hebben...
Lekkere loosers bij Logitech...

Lekkere feestdagen,
Blitter
Ik vind de service van Logitech anders geweldig net zoals meer dan 99% hier maargoed. En trouwens wat boeit ienie minie mierneukerige foutje nou.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-12-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice topic :)

ik ga morgen de Logitech Z-5500 halen..nu heb ik in mijn pc de volgende geluidskaarten:
Een ac97 intern gevalletje en een M-Audio Audiophile 2496.

Op de Audiophile heb ik SPDIF aansluitingen, dat moet toch wel werken icm Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de juiste kabels werkt dat wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx:)

Ik werk thuis met Cubase, en daarmee kan je ook 5.1 mixen maken,... Zou dit dan ook via SPDIF gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129220

Ondersteunt de Asus A7V600-X moederbord de speakerset Logitech X-530 ?

Ik zou niet weten waar je dat kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 19:42
als jouw moederbord een ingebouwde geluidskaart heeft met 5.1 heeft ondersteunt hij het ...
ik zelf heb een asus p4p800 deluxe die dat wel kan , nadeel daarvan is dat ik nu geen line in en mic. ingang heb :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
kenny89 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:48:
als jouw moederbord een ingebouwde geluidskaart heeft met 5.1 heeft ondersteunt hij het ...
ik zelf heb een asus p4p800 deluxe die dat wel kan , nadeel daarvan is dat ik nu geen line in en mic. ingang heb :( .
Had je natuurlijk van tevoren kunnen weten. Dus ga nu niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Mijn Logitech Z-2200 doet het nog steeds goed, dankzij mijn lieve subje al meedere malen politie aan de deur gehad ghehe, maar kheb de Z-5500 tegenover de Z-2200 gezien op de HCC dagen, en die ging toch nog een stukje harder.

Dus ik wil eigenlijk toch wel de Z-2300 of de Z-5500 :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 10:40
Misschien domme vraag, maar is de Z-5500 setje met de Philips LX3900 ( http://www.wehkamp.nl/win...verzicht=&FromThema=&BAC= ) te vergelijken qua geluidskwaliteit? Zo ja, dan klinkt hij zowiezo goed! :)

Dat Philips setje heeft een tante van me en ik vond het zeer aangenaam klinken dus vandaar, ik ben altijd een vergelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-mo-T schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 23:18:
Misschien domme vraag, maar is de Z-5500 setje met de Philips LX3900 ( http://www.wehkamp.nl/win...verzicht=&FromThema=&BAC= ) te vergelijken qua geluidskwaliteit? Zo ja, dan klinkt hij zowiezo goed! :)

Dat Philips setje heeft een tante van me en ik vond het zeer aangenaam klinken dus vandaar, ik ben altijd een vergelijker.
Dat is inderdaad een redelijk domme vraag :)
Kijk eens even bij de specs van de philips en de logitech.

Daar buiten heeft deze logitech een buitengewoon mooie hoge tonen weergave, die je niet zo snel zal vinden. Die philips is btw wel erg goedkope crap, excuus voor de mensen die het wel wat vinden.
En de sub is eigenlijk een beetje groot van de logitech, ik moet de subwoofer vanaf zijn standaard 2 "blokjes" terug zetten om mooie klanken in mijn kamer te krijgen.
Ik denk eerder dat je bij de philips alles voluit moet zetten wil je het lage volume van de logitech evenaren.

Maar natuurlijk, vergelijk de 2 en oordeel zelf. misschien is voor jou gehoor de philips veel beter, ik zou der in ieder geval nooit voor gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 10:40
Ik vond die Philips zeker niet slecht klinken, maar als ik jouw reactie zo hoor, moet de Z-5500 wel heel goed klinken... :9~

Ik kan niet wachten, ik vergelijk zelf wel een keer als ik de Z-5500 eindelijk heb (na maanden sparen...)

Bedankt voor je reactie. :)

[ Voor 7% gewijzigd door T-mo-T op 26-12-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Yokozuna schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:00:
Logitech moet gewoon 2 weg sattelites uitbrengen, Labtec heeft allang bewezen dat ze dat heel goed kunnen.
Dat kunnen ze ook best wel, alleen dat is duur.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Strider schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:31:
[...]

Dat kunnen ze ook best wel, alleen dat is duur.
Teufel kan setjes van 200 euro maken met 2 weg sattelites en 10" subwoofer die zeer positief uit verschillende tests komt. Scheidingsfilters en extra drivers hoeven niet bijzonder duur te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Yokozuna op 26-12-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:52:
[...]

Dat is inderdaad een redelijk domme vraag :)
Kijk eens even bij de specs van de philips en de logitech.

Daar buiten heeft deze logitech een buitengewoon mooie hoge tonen weergave, die je niet zo snel zal vinden. Die philips is btw wel erg goedkope crap, excuus voor de mensen die het wel wat vinden.
En de sub is eigenlijk een beetje groot van de logitech, ik moet de subwoofer vanaf zijn standaard 2 "blokjes" terug zetten om mooie klanken in mijn kamer te krijgen.
Ik denk eerder dat je bij de philips alles voluit moet zetten wil je het lage volume van de logitech evenaren.

Maar natuurlijk, vergelijk de 2 en oordeel zelf. misschien is voor jou gehoor de philips veel beter, ik zou der in ieder geval nooit voor gaan :)
Ik dacht dat je jouw Z-5500 weer teruggestuurd had omdat je hem tegen vond vallen??
Je hebt nu een yamaha setje zie ik in het HT topic. Hoeveel kostte die, en hoe groot is het verschil met de Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Yokozuna schreef op zondag 26 december 2004 @ 14:07:
[...]

Teufel kan setjes van 200 euro maken met 2 weg sattelites en 10" subwoofer die zeer positief uit verschillende tests komt. Scheidingsfilters en extra drivers hoeven niet bijzonder duur te zijn.
En die zijn dan meteen goed? lijkt me niet echt kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
STIMPPYYY schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:56:
[...]En die zijn dan meteen goed? lijkt me niet echt kwaliteit
De Teufel setjes hebben geen ingebouwde decoder, enkel 6 analoge aansluitingen, dat scheelt bijvoorbeeld al aanzienlijk in prijs. Bovendien lijkt het me moeilijk te ontkennen dat de Teufel set rotzooi is als meer dan 4 reviews zeggen dat het de set is met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Maargoed, de set is enkel in Duitsland verkrijgbaar etc. laten we het maar over Logitech setjes hebben.

Ik betaal graag 50 euro bij voor 2 weg sattelites i.p.v. 1 weg. Ik hoop ook dat Logitech hier binnenkort eens op overstapt. Het is gewoon erg moeilijk voor een 2 of 3" drivertje om een heel spectrum van (ik noem maar wat) 150Hz - 16KHz weer te geven. Met de overname van Labtec moeten de mannen van Logitech zat kennis in huis hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 26-12-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Wat is er mis met huidige logitechs dan? ik lees toch ook alleen maar postivie dingen over nieuwe setje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 11:30

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Hmm, vanavond ga ik maar s bezig met deeltje 5, gaat wel hard zo... :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
STIMPPYYY schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:48:
Wat is er mis met huidige logitechs dan? ik lees toch ook alleen maar postivie dingen over nieuwe setje :?
Middengebied is slecht.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je wilt dat 1 enkel drivertje een heel frequentiegebied van 150Hz tot 20.000Hz kan weergeven (liever nog zou je de subwoofer ontlasten vanaf 100Hz), dan moet je met iets HEEL ingenieus aankomen, iets wat waarschijnlijk x keer zoveel kost dan een heel Z5500 setje.

Met een tweeter kun je een midrange drivertje al behoorlijk ontlasten. Creative is al op de goeie weg, alleen betwijfel ik of Creative uberhaupt wel scheidingsfilters voor hun sattelites gebruikt. Nu Logitech nog in ieder geval :)

Bij deze, 2 weg for standard!

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 27-12-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 11:30

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Bijna vol, maar het nieuwe deel is er al: Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ok haha nouja ik ken het verschil ook niet echt. Zal het ook wel niet horen met mijn noob oren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-07 14:19
Bijna bij de 1000, maar we gaan nu alvast hier weer verder :)
Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.