Contacteer me even: BashratTheSneaky at telenet.beMcBBvB schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:08:
ik heb net mijn pakketje met stekkers opgestuurd om een nieuwe set te krijgen en ik kom net thuis of de bel gaat. en daar staat mijn nieuwe set...ik snap echt niks meer van die service van logitech...dit ging wel heel makkelijk
ps. nog iemand interesse in 5 boxjes, en snoertjes en een subwoofer en control pod zonder stekker
eh het heeft niets met de afscherming te maken. maar met het fijt dat de logitech kabel uit allemaal losse adertjes bestaat. en een monitor kabel uit aders met dubbele kern. dus een kern met daar om heen nog een ader er langs. dit is niet echt goed voor de je geluidtrancesetter schreef op donderdag 09 december 2004 @ 16:24:
[...]
Dit met die VGA Kabel heb ik al geprobeerd, maar werkt niet. Bij VGA ontbreekt er namelijk sowieso al een pinnetje en de kabel wordt ook niet afgeschermd, wat volgens mij bij de logitech kabel wel het geval is.
wat waarschijnlijk wel mogelijk is dat je een zeer goede 16 aderige kabel zoekt en daar 2 monitor stekkers aan vast maakt. dus strait . van pin 1 naar pin 1 en pin 2 naar pin 2 tot je alle pinnen hebt. als het goed is zal je dan gewoon goed geluid er door heen krijgen.
teminste dat was de conclusie die ik samen met een vriend maakte. na het open maken van de pod van een van mijn Z-680jes.
sorrie vind 2 stuks meer dan zatBashrat schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:22:
[...]
Contacteer me even: BashratTheSneaky at telenet.be
[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 09-12-2004 20:20 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Ok, ik had niet zo heel veel zin om alle 33 pagina's uit te spitten, maar hier is mijn vraag aan jullie "kenners" (no offence):
Welke speakerset is beter? De Z-2200 of de Z-2300?
De Z-2300 is nieuwer, maar heeft vrijwel exact dezelfde specs als de Z-2200, maar in een iets "flitsender" jasje.
Ik denk dat ik ze ga gebruiken in combinatie met de Audigy 2 NX (externe geluidskaart) zodat ik ook met de laptop lekker kan boomen. Zeg het maar: Goede keus?
En: Nee, ik neem geen 5.1 (zou niet weten waar ik die speakers kwijt moet).
De Z-2300 is nieuwer, maar heeft vrijwel exact dezelfde specs als de Z-2200, maar in een iets "flitsender" jasje.
Ik denk dat ik ze ga gebruiken in combinatie met de Audigy 2 NX (externe geluidskaart) zodat ik ook met de laptop lekker kan boomen. Zeg het maar: Goede keus?
Ik ben ook van plan om de Z-5500 set te kopen, ik heb er alleen nog een paar vragen over voor de kenners
(Ik ben zelf totaal n00b op audio-gebied
)
Ik wil deze set gaan gebruiken voor mijn PS2 en Xbox, ik heb namelijk een oude tv staan die alleen Mono geluid heeft
Wat zijn de benodigdheden om deze set op een van beide aan te sluiten? Moet ik hier nog iets speciaals voor kopen?
Ik zag op de logitech site deze converter staan : http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9585
Heb ik deze ook nog nodig of is deze alleen benodigd voor andere goedkopere geluidssetjes?
Er stond ook nog de volgende melding bij: Afhankelijk van de luidsprekersysteemconfiguratie worden middenkanaalluidsprekers soms niet gebruikt.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met gameconsoles voor deze set en me iets meer wegwijs kunnen maken?
Ik wil deze set gaan gebruiken voor mijn PS2 en Xbox, ik heb namelijk een oude tv staan die alleen Mono geluid heeft
Ik zag op de logitech site deze converter staan : http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9585
Heb ik deze ook nog nodig of is deze alleen benodigd voor andere goedkopere geluidssetjes?
Er stond ook nog de volgende melding bij: Afhankelijk van de luidsprekersysteemconfiguratie worden middenkanaalluidsprekers soms niet gebruikt.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met gameconsoles voor deze set en me iets meer wegwijs kunnen maken?
Voor de Xbox heb je speciaal kastje nodig (advanced nog wat) en daarbij koop je gewoon optische of coax kabel en prop je in dat kastje van de xbox en dan heb je DD 5.1
Ik hier heb wel redelijk wat er varing met de xbox en 5.1 sets. Om een dvd speler/Xbox/PS2 goed digitaal aan te sluiten heb je een optische kabel nodig. De PS2 heeft dacht ik van zichzelf al een optische uitgang, toch? Bij de Xbox heb je een Advanced scart kabel nodig, deze valt overal te halen waar ze xbox accecoires hebben. Bij de Z-5500 wordt geen optische kabel geleverd dus die moet je ook nog appart aanschaffen.Nippletwister schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 11:38:
Ik ben ook van plan om de Z-5500 set te kopen, ik heb er alleen nog een paar vragen over voor de kenners(Ik ben zelf totaal n00b op audio-gebied
)
Ik wil deze set gaan gebruiken voor mijn PS2 en Xbox, ik heb namelijk een oude tv staan die alleen Mono geluid heeftWat zijn de benodigdheden om deze set op een van beide aan te sluiten? Moet ik hier nog iets speciaals voor kopen?
Verwijderd
Heb net gekeken naar de nieuwe scenes uit Lord Of The Rings: The Return Of The King Extended Edition.....in DTS op Z680....Wat wil een mens nu nog meer?
you've got mailBashrat schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:22:
[...] Contacteer me even: BashratTheSneaky at telenet.be
Verwijderd
Wat een mens nog meer wil? Een lotr marathon van alle 3 de extendeds.Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:41:
Heb net gekeken naar de nieuwe scenes uit Lord Of The Rings: The Return Of The King Extended Edition.....in DTS op Z680....Wat wil een mens nu nog meer?
K heb het derde deel nog niet gezien, maar qua geluid zit het altijd goed met lotr
* Wim Leers needs to get the extended editionsVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 17:25:
[...]
Wat een mens nog meer wil? Een lotr marathon van alle 3 de extendeds.![]()
K heb het derde deel nog niet gezien, maar qua geluid zit het altijd goed met lotr
Verwijderd
To get?? Nee, je moet zorgen dat een vriend ze koopt.. die dingen zijn 40 euro per stuk.. voor een marathon heb je er 3 nodig, en 120 euro voor één hele film vind ik een beetje duur...
Als die vriend ze eenmaal heeft, zorg je dat hij ze een keer bij jou komt kijken en klaar is kees
In de kerstvakantie gaan we met z'n 7en bij mij op zolder kijken
... maar nu weer ontopic!
Heeft iemand enig idee of het logo "THX" dat op sommige films staat, veel zegt over de geluidkwaliteit van die film? Op LOTR III extended is het logo niet te vinden, maar op de 5 jaar oude versie van Aladdin staat het wel.
hoelang zijn de kabels van de rears van de logitech x530 speakers?
ik heb minimaal 10 meter nog om ze goed neer te zetten
lol nee thx is voor de hardware, niet voor de 'software'Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 18:36:
[...]
To get?? Nee, je moet zorgen dat een vriend ze koopt.. die dingen zijn 40 euro per stuk.. voor een marathon heb je er 3 nodig, en 120 euro voor één hele film vind ik een beetje duur...![]()
Als die vriend ze eenmaal heeft, zorg je dat hij ze een keer bij jou komt kijken en klaar is kees![]()
In de kerstvakantie gaan we met z'n 7en bij mij op zolder kijken![]()
... maar nu weer ontopic!
Heeft iemand enig idee of het logo "THX" dat op sommige films staat, veel zegt over de geluidkwaliteit van die film? Op LOTR III extended is het logo niet te vinden, maar op de 5 jaar oude versie van Aladdin staat het wel.
BlaBlaBla
iig niet 10 m. Dacht iets van 5mkenny89 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 21:31:
hoelang zijn de kabels van de rears van de logitech x530 speakers?
Verwijderd
Dat dacht ik ook, maar als je hier kijkt, lijkt THX toch wel degelijk ook dvd's te testen! En dan vind ik het merkwaardig dat Aladdin wél THX-gecertificeerd is (staat in de lijst) en Lord of the Rings niet..Strider schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 22:22:
[...]
lol nee thx is voor de hardware, niet voor de 'software'

het is niets meer als een afgekochte test. die veel geld kost. bvb heeft finding nemo ook THX maar het geluid van Lord of the Rings vind ik nogsteeds 100x beterVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 08:45:
[...]
Dat dacht ik ook, maar als je hier kijkt, lijkt THX toch wel degelijk ook dvd's te testen! En dan vind ik het merkwaardig dat Aladdin wél THX-gecertificeerd is (staat in de lijst) en Lord of the Rings niet..
Game PC
Wazig? waarom zijn er van die THX dvd's verkrijgbaar, sommige mensen in dit topic hebben zon ding. Misschien bedoelen ze met THX dat de bass erg goed is in bepaalde scenesShunt schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:14:
[...]
het is niets meer als een afgekochte test. die veel geld kost. bvb heeft finding nemo ook THX maar het geluid van Lord of the Rings vind ik nogsteeds 100x betergewoon een marketing dingetje.
Verwijderd
Ik denk dat je wat door elkaar haalt.
De THX demoDVD die sommige mensen in dit topic hebben, is een DVD vol met stukjes film, en dan juist de stukken met indrukwekkend geluid. Zoals achtervolgingsscenes in Gone in 60 seconds, en inkomende meteorieten in Armageddon. Stukjes dus, waar een THX installatie ten volle benut wordt.
Waar we het net over hadden, waren gewone films op dvd, met een THX certificaat. Maar dat certificaat blijkt niet veel over de geluidskwaliteit van die film te zeggen.
De THX demoDVD die sommige mensen in dit topic hebben, is een DVD vol met stukjes film, en dan juist de stukken met indrukwekkend geluid. Zoals achtervolgingsscenes in Gone in 60 seconds, en inkomende meteorieten in Armageddon. Stukjes dus, waar een THX installatie ten volle benut wordt.
Waar we het net over hadden, waren gewone films op dvd, met een THX certificaat. Maar dat certificaat blijkt niet veel over de geluidskwaliteit van die film te zeggen.
Ja en blijkbaar zijn die films op die THX dvd ook THX gecertificeerd
Verwijderd
Ik neem aan van wel ja. Maar dat wil dus niet veel zeggen, niet gecertificeerde films kunnen net zo'n goed (of beter) geluid hebben. (dat neemt niet weg dat die demo dvd's gaaaf zijn
)
Aangezien deze DVD's zo verschrikkelijk duur zijn, heb ik besloten om eens een gokje te wagen met p2p progjes. En waarempel, daar vind ik hem. Gedeeld in 3 stukjes van part1 tot part3. Hij download nog langzamer als een slak die helemaal vanuit hawaii hierheen moet kruipen, maar als ie dan eindelijk binnen is
Hmm die wil ik wel hebben dan... heb er nu een met een vet groot deel uit de starwars episode 1 film en wat interviews... wij gaan op zoekVerwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:20:
Ik denk dat je wat door elkaar haalt.
ik heb nu de x530 gehaald
topset
maar al mijn kabels zijn te kort
weet iemand hoe die normale audio verlengkabels heten ?
maar al mijn kabels zijn te kort
weet iemand hoe die normale audio verlengkabels heten ?
Verwijderd
ehm, bij de Z-5500 kun je de kabels gewoon verlengen met een tulpkabel (ook wel cinch genoemd)
Je hebt dan aan de ene kant een tulp mannetje nodig, voor in de sub, en aan de andere kant een tulp vrouwtje, voor aan de speakerkabel. Ik weet niet zeker of dit ook voor de X530 geldt
Je hebt dan aan de ene kant een tulp mannetje nodig, voor in de sub, en aan de andere kant een tulp vrouwtje, voor aan de speakerkabel. Ik weet niet zeker of dit ook voor de X530 geldt
Hey Breazer heeeeele mooie thuisbioscoop hoor
en echt veeeeeeeeeeeel ruimte
.
En je site is ook heel mooi maar je hebt er wel een paar foute puntjes in zitten...
Je zegt dat je die marantz hebt vervangen door een Thx geselecteerde DTS set zodat je het hele gevoel krijgt of je in de film zit.
Nou Thx is voor computer setjes een hele andere norm dan voor een echte Thx installatie.
Je moet het meer als een verkooptruc zien dan dat deze set echt thx is gecertifeerd.
Maar dat maakt ook niks uit want je mag best wel patsen met wat je bij elkaar hebt gespaard natuurlijk
, maar ja voor het geval je het nog niet wist he
.
En je site is ook heel mooi maar je hebt er wel een paar foute puntjes in zitten...
Je zegt dat je die marantz hebt vervangen door een Thx geselecteerde DTS set zodat je het hele gevoel krijgt of je in de film zit.
Nou Thx is voor computer setjes een hele andere norm dan voor een echte Thx installatie.
Je moet het meer als een verkooptruc zien dan dat deze set echt thx is gecertifeerd.
Maar dat maakt ook niks uit want je mag best wel patsen met wat je bij elkaar hebt gespaard natuurlijk
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Verwijderd
grrhmbl.. bedankt voor de complimenten máár: thx is thx (breazer wil niet beter weten)Dark Master schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:25:
Hey Breazer heeeeele mooie thuisbioscoop hooren echt veeeeeeeeeeeel ruimte
.
Maar dat maakt ook niks uit want je mag best wel patsen met wat je bij elkaar hebt gespaard natuurlijk, maar ja voor het geval je het nog niet wist he
.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 11:59 ]
ik heb bij de karwei wat tulp stekkers female - male gehaalt voor mijn verlenging van me x530's , 10m (eigenlijk teveel maarja)
en nu ik ze heb aangesloten klinken mijn speakers 4x zo zacht
mijn vader heeft even in de in schuur gekeken en we hebben nog 30 meter van dat rare kabel over , dat lijkt een beetje op dat soort kabel dat ze bij high end audiokabels gebruiken, het is een transparant soort spul en met in de kern een soort koperachtig materiaal ,
mijn plan was om dit te gebruiken als verlenging en de kopjes (female /male ) zelf te gaan halen en erop te solderen. krijg ik hiermee beter resultaat?wat kan ik het beste doen ? ( mijn eigen kabels maken of kortere kabels halen ?)
en nu ik ze heb aangesloten klinken mijn speakers 4x zo zacht

mijn vader heeft even in de in schuur gekeken en we hebben nog 30 meter van dat rare kabel over , dat lijkt een beetje op dat soort kabel dat ze bij high end audiokabels gebruiken, het is een transparant soort spul en met in de kern een soort koperachtig materiaal ,
mijn plan was om dit te gebruiken als verlenging en de kopjes (female /male ) zelf te gaan halen en erop te solderen. krijg ik hiermee beter resultaat?wat kan ik het beste doen ? ( mijn eigen kabels maken of kortere kabels halen ?)
Ja wat praat jij nu weer onzinSTIMPPYYY schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:03:
[...]
Wazig? waarom zijn er van die THX dvd's verkrijgbaar, sommige mensen in dit topic hebben zon ding. Misschien bedoelen ze met THX dat de bass erg goed is in bepaalde scenes
THX is echt niet op de goede bass gebasseerd.
Trek je nu maar nix van THX op dvd hoesjes aan, want dat is gewoon een marketing truuk
THX is hardwarematig, en heeft niets maar dan ook helemaal niets met de dvd film zelf te maken.
BlaBlaBla
Maar de film zal echt wel THX moeten ondersteunen wil je er hardwarematig echt goed gebruik van kunnen maken. Kijk maar naar The Lord Of The Rings Films...Strider schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:49:
[...]
THX is hardwarematig, en heeft niets maar dan ook helemaal niets met de dvd film zelf te maken.
Het is gewoon een marketing truc en thats it....trancesetter schreef op maandag 13 december 2004 @ 02:11:
[...]
Maar de film zal echt wel THX moeten ondersteunen wil je er hardwarematig echt goed gebruik van kunnen maken. Kijk maar naar The Lord Of The Rings Films...
Denk nou eens na waarom zou een logitech Z5500d set wel thx gecertifeerd, zijn en een B&W speaker die per speaker meer kost dat zo'n setje niet thx gecertifeerd zijn.
Thx is gewoon een tijdelijke rage geweest van george lucas...
Marketing truuk of niet; voor zover ik het begrepen heb krijg je als luidspreker zijnde niet zonder meer een THX certificering achter je naam geplakt
Hey,
Ik heb me vrijdag de nieuwe Logitech Z-5500 Digital gekocht en heb deze zondag aangesloten aan men Playstation 2.
Nu heb ik wel een probleem, nl. als ik een DVD bekijk en DTS geluid wil opzetten lukt dit niet?
Ik heb nochtans de "digital out" optie aangezet bij men ps2 configuratie (ik heb uiteraard een Optical kabel aangeschaft en die in men ps2 en control center van men Z-5500 geplugt). Ook selecteer ik DTS in het audio-menu van DVD's. Toch blijft de decoder DTS niet gebruiken.
Eerst kon ik DD 5.1 ook niet gebruiken, maar na veel prutsen in het ps2-dvd menu (niet dan van een film) heb ik DD 5.1 kunnen aanzetten, DTS was daar ook een optie maar dit kon ik niet aanzetten?
Weet iemand de oplossing hiervoor, ik zou graag eens van men DVD's genieten in DTS geluid
.
Alvast bedankt!
Greetz
Carreon
Ik heb me vrijdag de nieuwe Logitech Z-5500 Digital gekocht en heb deze zondag aangesloten aan men Playstation 2.
Nu heb ik wel een probleem, nl. als ik een DVD bekijk en DTS geluid wil opzetten lukt dit niet?
Ik heb nochtans de "digital out" optie aangezet bij men ps2 configuratie (ik heb uiteraard een Optical kabel aangeschaft en die in men ps2 en control center van men Z-5500 geplugt). Ook selecteer ik DTS in het audio-menu van DVD's. Toch blijft de decoder DTS niet gebruiken.
Eerst kon ik DD 5.1 ook niet gebruiken, maar na veel prutsen in het ps2-dvd menu (niet dan van een film) heb ik DD 5.1 kunnen aanzetten, DTS was daar ook een optie maar dit kon ik niet aanzetten?
Weet iemand de oplossing hiervoor, ik zou graag eens van men DVD's genieten in DTS geluid
Alvast bedankt!
Greetz
Carreon
[ Voor 3% gewijzigd door Carreon op 13-12-2004 16:35 ]
PSN: Carreon_TO
Nee dat niet nee, maar THX op een dvd hoes is onzin.vosss schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:41:
Marketing truuk of niet; voor zover ik het begrepen heb krijg je als luidspreker zijnde niet zonder meer een THX certificering achter je naam geplakt
Leg uittrancesetter schreef op maandag 13 december 2004 @ 02:11:
[...]
Maar de film zal echt wel THX moeten ondersteunen wil je er hardwarematig echt goed gebruik van kunnen maken. Kijk maar naar The Lord Of The Rings Films...
Ja een film moet dolby digital ondersteunen, ja een film moet DTS ondersteunen, maar een film THX ondersteunen ja komop denk eens na
[ Voor 42% gewijzigd door Strider op 13-12-2004 16:39 ]
BlaBlaBla
Hoe zit het bij jullie met de hoge tonen van de Z5300? Pas nadat ik het treble schuifje in een software control panel van m'n Audigy 2 ZS helemaal omhoog had geschoven, kwam er sprankelend geluid uit...
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Nu heb ik ongeveer 2 weken mijn speakerset in bezit. voldoet nog steeds prima aan mijn eisen, geen negatieve ervaringen gehad. Het geluid is echt kristalhelder, heb gisteren de film HEAT gezien, daar wordt een raam ingegooit (vertraagd gefilmpt) ik dacht echt dat ik in de film zelf zat, dus ga niet twijfelen over HC-sets t/m € 300 koop gewoon deze set en sluit deze aan op je huidige dvd speler (via Optische/Coaxiale verbinding).
(gaat over Logitech Z-5500)
(gaat over Logitech Z-5500)
[ Voor 4% gewijzigd door Reanimation op 14-12-2004 18:04 ]
Zoooo ik heb gisteren The Climb gezien, in DTS versie! Ongelofelijk dat geluid!!!
. Voor mij was de film nog extra boeiend vanwege het klimmen
(mijn grote passie!).
Maar wat ik me afvroeg, is er ergens op internet een lijst beschikbaar met films in DTS? Dat is zo gaaf, k wil der nog wel n paar zien!
.
Maar wat ik me afvroeg, is er ergens op internet een lijst beschikbaar met films in DTS? Dat is zo gaaf, k wil der nog wel n paar zien!
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Leuk dat je zo enthousiast bentReanimation schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:58:
Nu heb ik ongeveer 2 weken mijn speakerset in bezit. voldoet nog steeds prima aan mijn eisen, geen negatieve ervaringen gehad. Het geluid is echt kristalhelder, heb gisteren de film HEAT gezien, daar wordt een raam ingegooit (vertraagd gefilmpt) ik dacht echt dat ik in de film zelf zat, dus ga niet twijfelen over HC-sets t/m € 300 koop gewoon deze set en sluit deze aan op je huidige dvd speler (via Optische/Coaxiale verbinding).
Maar misschien is het handig als je erbij zet welke speakerset je hebt
(zal wel 5500 zijn, maarja voor de duidelijkheid)
heb eens wat zitten denken over dat THX gebeuren.
bijna iedere amp + speaker kan aan thx voldoen. echter wat veel belangrijker is, de ruimte. je kan een speaker set hebben van over de 4.000 euro. en een crappy kamer en dan nog bagger geluid hebben.
een bios die een THX labeltje mag dragen. die heeft een ruimte gemaakt die gewoon voor geluid perfect is. de speakers doen er natuurlijk wel wat toe maar een stuk minder als de ruimte.
dus het is gewoon een marketing trukje. simpel als dat.
je kan dus beter wat meer geld in een goede ruimte steken als in een thx labeltje op een speaker setje.
bijna iedere amp + speaker kan aan thx voldoen. echter wat veel belangrijker is, de ruimte. je kan een speaker set hebben van over de 4.000 euro. en een crappy kamer en dan nog bagger geluid hebben.
een bios die een THX labeltje mag dragen. die heeft een ruimte gemaakt die gewoon voor geluid perfect is. de speakers doen er natuurlijk wel wat toe maar een stuk minder als de ruimte.
dus het is gewoon een marketing trukje. simpel als dat.
je kan dus beter wat meer geld in een goede ruimte steken als in een thx labeltje op een speaker setje.
Game PC
THX staat volgens mij iig wel voor degelijke speakersetjes (iig voor de pc) het is niet voor niets een zwarte test opgelegd door lucas arts, het zegt volgens mij wel wat over de boxjes
eigenlijk dus totaal niet. het enige waar ze aan moeten voldoen is zoveel % vervorming per decibel hebben. en nog wat kleine testjes. de ruimte waar het in staat is waar het om gaat.STIMPPYYY schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:19:
THX staat volgens mij iig wel voor degelijke speakersetjes (iig voor de pc) het is niet voor niets een zwarte test opgelegd door lucas arts, het zegt volgens mij wel wat over de boxjes
Shunt gaat googlen.
linkje.
http://stuffo.howstuffworks.com/thx4.htm
wat ik hier uit haal is dat de crosover van hig en low een THX crosover moet zijn. en dat zal waarscijnlijk het enige in de set zijn dat een THX certificaat draagt
[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 14-12-2004 00:39 ]
Game PC
schroef de sattelieten open en soldeer een 20cm stuk GOED kabel eraan met 2 connectors aan het einde (NIET van die blauwe knijptang dingen).kenny89 schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:09:
ik heb bij de karwei wat tulp stekkers female - male gehaalt voor mijn verlenging van me x530's , 10m (eigenlijk teveel maarja)
en nu ik ze heb aangesloten klinken mijn speakers 4x zo zacht![]()
en daar een goede dikke lange kabel. vooral DIK.
voor afstand heb je dikete nodis om het aantal ohms laag te houden zodat er nog signaal overblijft. de standaard knaken tulip aansluiting is gewoon naadje. hed ik niet verwacht toen ik die set kochte voor een vriend (met zijn geld) terwijl ikzelf de 580 set heb en WEL schroefverbindingen heb op de sattelieten.
over het THX geemmer hierboven:
THX is een CERTIFICAAT die een audioinstalatie kan krijgen als het voldoet aan de eisen die worden gesteld door lucassound. (eigenaar is die gast van digitale filmcamera's en 1e klas zeikerd over bioscoop audioinstalaties)
als het THX logo op een dvd staat wil ALLEEN maar zeggen dat er dat THX instel-menu inzit. niks meer.
de heren van lucassound hebben wel begonnen met het uitdelen van THX certificaten voor diverse audiobronnen waar ook weer eigen aan moeten zitten, ik dacht zo uit mijn hoofd dat het digitaal moet zijn opgenomen (studio) en tot de eindgebruiker (je stereo) digitaal moet blijven, er mogen dus geen anologe omzettingen tussentijds plaatsvinden. hetzelfde geld voor THX beeld (daar heeft alleen nog maar star wars 2 zich voor gekwalificeerd)
[ Voor 24% gewijzigd door flippy op 14-12-2004 01:17 . Reden: thx geemmer ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
*kug finding nemo kug*the_virus schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:08:
[...]
hetzelfde geld voor THX beeld (daar heeft alleen nog maar star wars 2 zich voor gekwalificeerd)
so tru. ik moet eerlijk zijn ik heb het ook een tijdje gebruikt om mee te patsen dat thx gedoe. maar dat is het enige waar het goed voor is.
[ Voor 96% gewijzigd door Shunt op 14-12-2004 07:25 ]
Game PC
ik heb de dvd van finding nemo niet..... my badShunt schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 07:22:
[...]
*kug finding nemo kug*
so tru. ik moet eerlijk zijn ik heb het ook een tijdje gebruikt om mee te patsen dat thx gedoe. maar dat is het enige waar het goed voor is.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Zo, ik heb een paar dagen niet gepost, dat kwam omdat ik het druk had. Ik heb de afgelopen twee dagen ongeveer acht uur aan films gekeken
. Allereerst de Moulin Rouge; een geweldige film met superieur geluid, waarmee je je 5.1 setje ten volle kunt benutten
Ik heb de hele film dan ook op maximaal vermogen geluisterd ("Boost 11" op m'n Z-5500)
. De bank waarop ik zat te kijken, trilde als een gek! Echt geweldig. Na de tiende minuut kwam m'n moeder vertellen dat ze "even met de hond uit ging" (dat ik hem zo hard heb staan is een tik van mij, ik vind het gewoon gaaf
). Die avond keek ik het eerste stuk van de film Rose Red. De dag daarna keek ik Gone in 60 seconds (heeft ook mooi geluid) en het tweede deel van Rose Red ( die film duurt 4 uur
)
En om nog even op dat THX gedoe terug te komen:
Er zit volgensmij inderdaad een groot gehalte aan marketing in, maar dat wil niet zeggen dat het certificaat THX niets zegt. De norm bij "pc speakertjes" is uiteraard wel een stuk soepeler dan bij "echte" systemen. Dat is ook terug te vinden op www.thx.com.

Er zit volgensmij inderdaad een groot gehalte aan marketing in, maar dat wil niet zeggen dat het certificaat THX niets zegt. De norm bij "pc speakertjes" is uiteraard wel een stuk soepeler dan bij "echte" systemen. Dat is ook terug te vinden op www.thx.com.
Verwijderd
Ik heb ook de Z5300 staan, maar ik heb helemala geen probleem met de hoge tonen hoor._Brake_ schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:56:
Hoe zit het bij jullie met de hoge tonen van de Z5300? Pas nadat ik het treble schuifje in een software control panel van m'n Audigy 2 ZS helemaal omhoog had geschoven, kwam er sprankelend geluid uit...
Alleen soms denk ik...het heeft net te weinig power ondanks ik hem niet volluit mag zetten (wel al gedaan)
Ach zo denken ferrari's gebruikers ook na een tijd
Hebben jullie het met kanpje erop of eraf?
En THX mensen wordt niet zomaar ergens opgezet, mag dan hardware matig zijn maar deze soort speakers krijgen niet zomaar de THX certificaat.
Probeer het maar eens met de film van Star wars (laatste 2 delen dan wel) je merkt echt wel het verschil met en zonder THX.
Het is net dat extra foefje wat erbij zit in de film die het effect voor THX geeft.
En ik weet dat er meerdere mensen het met me eens zijn
Bij mijn Z5300's zit dat prima. Al heb ik de treble in WMP ook iets omhoog gezet, maar zeker niet helemaal, echt een klein stukje maar_Brake_ schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:56:
Ik gebruik wel geen Audigy maar een simpel Creative 5.1 Live kaartje.
Ik moet van het weekend ff spikes halen voor onder mn sub, de onderburen worden een beetje gek van me geloof ik
zoals ik al zij zegt het alleen wat over de crosover filter. niet meer niet minder. dat staat op de site van lucas arts en op alle andere bronnen die ik bekeken heb. het is dus gewoon 100% marketing. maar genoeg hier over. begint een beetje offtopic te gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:45:
Zo, ik heb een paar dagen niet gepost, dat kwam omdat ik het druk had. Ik heb de afgelopen twee dagen ongeveer acht uur aan films gekeken. Allereerst de Moulin Rouge; een geweldige film met superieur geluid, waarmee je je 5.1 setje ten volle kunt benutten
Ik heb de hele film dan ook op maximaal vermogen geluisterd ("Boost 11" op m'n Z-5500)
. De bank waarop ik zat te kijken, trilde als een gek! Echt geweldig. Na de tiende minuut kwam m'n moeder vertellen dat ze "even met de hond uit ging" (dat ik hem zo hard heb staan is een tik van mij, ik vind het gewoon gaaf
). Die avond keek ik het eerste stuk van de film Rose Red. De dag daarna keek ik Gone in 60 seconds (heeft ook mooi geluid) en het tweede deel van Rose Red ( die film duurt 4 uur
)
btw nog even wat gebruik ervaringen van 2 Z-680's tegelijk.
het geluid vooral de bas dekt een stuk beter. en niet dts films hebben nu ook een wat strakkere en beter vullende bas. (bvb minorety report.) in Dolby met een set is het stuk waar de schok gun gebruikt word niet echt tja indrukwekkend. je voelt eigenlijk niets als je op een afstandje zit en het geluid komt wat dof over. echter met 2 setjes voel je de bas van voor naar achter in heel de kamer maar nog steeds relatief dof. zetten we hier DTS bij aan. god allemachtig, ik moet dan de bas bijna uitzetten wil ik de cd's op mijn bureau laten liggen.
ik ga binnen kort een Lord of the rings film avond houden. alle dvds extended. dan ga ik eens wat reacties quoten. waarschijnlijk zal de meest voorkomende zijn na de avond zijn. wat zeggie ? of ik geloof dat ik die olliefant nog steeds aan hoor komen.
Het is juist geen foefje. Het is een geluid / beeld / ruimte standaard. En het enige wat dat THX label in houd is dat alle data van af de opnames tot aan de dvd af spelen DIGITAAL moet zijn. En voor de ruimte moet het in houden dat hij akoestisch aan een aantal dingen voldoet en dat is dan nog de meest strenge eis. Dat is het ENIGE wat THX inhoud. dat staat letterlijk bij lucas art's.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:54:
[...]
En THX mensen wordt niet zomaar ergens opgezet, mag dan hardware matig zijn maar deze soort speakers krijgen niet zomaar de THX certificaat.
Probeer het maar eens met de film van Star wars (laatste 2 delen dan wel) je merkt echt wel het verschil met en zonder THX.
Het is net dat extra foefje wat erbij zit in de film die het effect voor THX geeft.
dus op een rij.
Voor een THX certified theatere heb je nodig.
Een ruimte die qua akoestiek , nagenoeg perfect is. (minmale vervorming door de ruimte.)
Een speaker systeem met een certified Crosover filter.
Een totaal Digitaal opgenomen film.
Alles moet Digitaal van de film overgedragen worden. (beeld) (geluid)
het klinkt inderdaad heel netjes. maar het betekend voor speakers verder HELEMAAL NIETS. dit is gewoon een fijt en geen mening.
[ Voor 25% gewijzigd door Shunt op 14-12-2004 11:06 ]
Game PC
Verwijderd
Ik heb de kapjes erop zitten. Sommige mensen zeggen dat ze de geluidskwaliteit niet ten goedde doen, maar ik kan het verschil zelf écht niet horen. Om te showen is het wel leuk om ze er even af te halen, maar ik vind het toch mooier als ze er op zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:54:
Hebben jullie het met kanpje erop of eraf?
Ik ben het helemaal met je eens.CHRONUS schreef ook:
En THX mensen wordt niet zomaar ergens opgezet ... deze soort speakers krijgen niet zomaar de THX certificaat. En ik weet dat er meerdere mensen het met me eens zijn
Ik heb hem nog niet zónder THX gehoord, maar ik weet wel dat hij vet klinkt mét THX hardware!en CHRONUS schreef ook:
Maar laten we er nu over ophouden...
filmavond?? Ik ben van plan daar in de vakantie twee dagen over te gaan doenShunt schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:58:
ik ga binnen kort een Lord of the rings film avond houden. alle dvds extended. dan ga ik eens wat reacties quoten. waarschijnlijk zal de meest voorkomende zijn na de avond zijn. wat zeggie ? of ik geloof dat ik die olliefant nog steeds aan hoor komen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 11:11 ]
pff wij zijn gewend om 7 dvd's achter elkaar te kijken. dus dit moet ook wel lukkenVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:05:
[...]
Ik heb de kapjes erop zitten. Sommige mensen zeggen dat ze de geluidskwaliteit niet ten goedde doen, maar ik kan het verschil zelf écht niet horen. Om te showen is het wel leuk om ze er even af te halen, maar ik vind het toch mooier als ze er op zitten.
[...]
Ik ben het helemaal met je eens.
[...]
Ik heb hem nog niet zónder THX gehoord, maar ik weet wel dat hij vet klinkt mét THX hardware!
Maar laten we er nu over ophouden...
[...]
filmavond?? Ik ben van plan daar in de vakantie twee dagen over te gaan doen
Game PC
Verwijderd
lol, dus jij gaat een film van dertien uur op een avondje kijken 
Als het avondje om acht uur 's avonds begint ben je de dag erna al om negen uur in de morgen klaar!
Als het avondje om acht uur 's avonds begint ben je de dag erna al om negen uur in de morgen klaar!
zo iets we starten meestal rond 6 a 7 uur. maar eh we raken een beetje offtopicVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:17:
lol, dus jij gaat een film van dertien uur op een avondje kijken
Game PC
Oke ik daag je uit neem je logitech setje maar mee die dvd van star wars heb ik zelf wel....Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 10:54:
[...]
Even kijken hoe dat klinkt op een logitech setje van 300 euro met een Thx certificaat.
En op mijn pa's setup die nagenoeg wel meer dan het 10 dubbele heeft gekost (infinity) zonder thx certificaat... (Pats Factor
Wil je dan nog steeds weten wat beter zal klinken
[ Voor 16% gewijzigd door Dark Master op 14-12-2004 15:54 ]
Verwijderd
Kick! Anyone?
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:03:
Ok, ik had niet zo heel veel zin om alle 33 pagina's uit te spitten, maar hier is mijn vraag aan jullie "kenners" (no offence):
Ok, ik ben nu echt in dubio of ik de Z-5500 moet kopen of niet?
Ik heb momenteel al een T7700 set van Creative staan maar die is dus alleen voor mijn pc.
Ik neem aan dat de Z-5500 een nog veel vetter geluid heeft? (Neem aan van wel als ik naar de grootte van de woofer kijk
)
Ik wil de z-5500 aanschaffen voor mijn Xbox, PS2 en eventueel ook videorecorder...
Zijn er nog andere tweakers gek genoeg om 2 surround sets in hun kamer te hebben staan?
Ik vind het persoonlijk wel een beetje overdreven overkomen maar die mono tv geeft echt een ontzettend brak geluid
Bovendien is het natuurlijk een hele uitgave... Maar daar krijg je wel heel veel voor terug natuurlijk..
Wat denken jullie?
Ik heb momenteel al een T7700 set van Creative staan maar die is dus alleen voor mijn pc.
Ik neem aan dat de Z-5500 een nog veel vetter geluid heeft? (Neem aan van wel als ik naar de grootte van de woofer kijk
Ik wil de z-5500 aanschaffen voor mijn Xbox, PS2 en eventueel ook videorecorder...
Zijn er nog andere tweakers gek genoeg om 2 surround sets in hun kamer te hebben staan?
Ik vind het persoonlijk wel een beetje overdreven overkomen maar die mono tv geeft echt een ontzettend brak geluid

Bovendien is het natuurlijk een hele uitgave... Maar daar krijg je wel heel veel voor terug natuurlijk..
Wat denken jullie?
Verwijderd
ehh. koop een splitter en sluit de pc + xbox + ps2 + videorecorder aan op de T7700 óf op een Z-5500 en verkoop de T7700
Ik ken de T7700 niet, maar je weet wat ik van de 5500 vind
(zo niet, lees één post van mij en je weet het)
Ik ken de T7700 niet, maar je weet wat ik van de 5500 vind
Tsja, ik ga in ieder geval niet voor de optie om alles op die T7700 aan te sluiten...Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:37:
ehh. koop een splitter en sluit de pc + xbox + ps2 + videorecorder aan op de T7700 óf op een Z-5500 en verkoop de T7700
Ik ken de T7700 niet, maar je weet wat ik van de 5500 vind![]()
Ik heb nogal eens vaak vrienden over de vloer en die willen dan ff op mijn pc gamen en/of muziek luisteren terwijl ik dus zit te Xbox-en (in dit geval zal een van de twee het volume moeten verlagen natuurlijk)
De T7700 is trouwens een 7.1 setje
Denk dat ik toch maar gewoon een z-5500 aanschaf...
Ik heb een ruime kamer op zolder dus het plaatsen van de boxen is geen probleem, alleen een plekkie voor de woofer vinden want die is ook niet de kleinste
Verwijderd
Als je twee bronnen tegelijk aan wilt hebben staan, zul je ook twee surroundsets moeten hebben 
Met de aanschaf van de 5500 zal je in elk geval geen miskoop doen!
• Beide sets hebben 200W rms
• Beide sets hebben een 8" driver in de sub
• Beide sets hebben (vrijwel) de zelfde afmetingen
• Beide sets hebben een signal to noise van 100db
• Beide sets zijn THX gecertificeerd
• Beide sets zijn 120 euro
Het verschil zit hem in het uiterlijk.
Volgensmij is de Z-2300 zo'n beetje de opvolger van de Z-2200. En aangezien de specs en prijs exact hetzelfde zijn, zou ik gaan voor het nieuwe model: de Z-2300.
Ok, we zullen eens kijken:
Volgensmij is de Z-2300 zo'n beetje de opvolger van de Z-2200. En aangezien de specs en prijs exact hetzelfde zijn, zou ik gaan voor het nieuwe model: de Z-2300.
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 17:19 ]
Verwijderd
@Dark Master : Waaw, wat een uitdaging. Dat gaat spannend worden...
Ik denk niet dat Chronus in zijn euforie zelf gelooft dat zijn pc-setje beter speelt dan een hifi setje zonder thx (althans dat hoop ik toch..). Hij is gewoon blij dat zijn setje het certificaat heeft en denkt dat dit een meerwaarde biedt tov pc-setje met overeenkomstige specs maar dan zonder dat stickertje.
Dit topic draait ook rond Logitech en hun pc-setjes, discussies over hifi materiaal hoort ergens anders. Ik krijg het stilletjes aan op mijn heupen dat sommigen alleen maar anderen hun pc-setjes afbreken en hun veel duurder hifi materiaal de hemel in prijzen. Ik denk dat jullie niemand moeten overtuigen van de meerwaarde op gebied van geluidskwaliteit van hifi materiaal tov pc-setjes, maar zolang de mensen tevreden zijn daarmee... Wees blij voor hen.
@Chronus en de anderen:
Denk nu ook niet dat uw z5500 setje met dat thx multimedia certificaat zo speciaal is hoor. Bijna elk setje van boven de 100euro heeft dit. Het verkoopt nu eenmaal beter dankzij mensen die zich in de luren laten leggen zoals jullie. (waarmee ik totaal niet wil mee zeggen dat je een miskoop hebt gedaan!! Voor dat geld kun je imo niets beters vinden nieuw in de pc-setjes branche. Niet alleen het geluid, ook de afstandbediening, ingebouwde decoders, uitzicht,.. is van belang. Staar u alleen niet blind op dat stom THX stickertje.)
Je zei daar ergens dat je het verschil hoort tss met en zonder thx.. Bullshit!!
Vergelijk het geluid van LODR eens met Alice in Wonderland !! THX is niet zoiets als kiezen tussen AC3 en DTS hoor. Het is enkel een dom stickertje omdat het setje volgens de "ingenieurs" van Lucas Arts aan bepaalde eisen voldoet. Eisen, ... denk nogmaals aan de film Alice in Wonderland...
Zoals al werd aangehaald, er bestaan verschillende thx certificaten.
Voor hifi producten van merken als Kef, Marantz, Rotel, Pioneer, Yamaha,...
Waaw, wat een betrouwbare beoordeling!!!
(man man, waar hou ik mij toch mee bezig
)

Ik denk niet dat Chronus in zijn euforie zelf gelooft dat zijn pc-setje beter speelt dan een hifi setje zonder thx (althans dat hoop ik toch..). Hij is gewoon blij dat zijn setje het certificaat heeft en denkt dat dit een meerwaarde biedt tov pc-setje met overeenkomstige specs maar dan zonder dat stickertje.
Dit topic draait ook rond Logitech en hun pc-setjes, discussies over hifi materiaal hoort ergens anders. Ik krijg het stilletjes aan op mijn heupen dat sommigen alleen maar anderen hun pc-setjes afbreken en hun veel duurder hifi materiaal de hemel in prijzen. Ik denk dat jullie niemand moeten overtuigen van de meerwaarde op gebied van geluidskwaliteit van hifi materiaal tov pc-setjes, maar zolang de mensen tevreden zijn daarmee... Wees blij voor hen.
@Chronus en de anderen:
Denk nu ook niet dat uw z5500 setje met dat thx multimedia certificaat zo speciaal is hoor. Bijna elk setje van boven de 100euro heeft dit. Het verkoopt nu eenmaal beter dankzij mensen die zich in de luren laten leggen zoals jullie. (waarmee ik totaal niet wil mee zeggen dat je een miskoop hebt gedaan!! Voor dat geld kun je imo niets beters vinden nieuw in de pc-setjes branche. Niet alleen het geluid, ook de afstandbediening, ingebouwde decoders, uitzicht,.. is van belang. Staar u alleen niet blind op dat stom THX stickertje.)
Je zei daar ergens dat je het verschil hoort tss met en zonder thx.. Bullshit!!
Vergelijk het geluid van LODR eens met Alice in Wonderland !! THX is niet zoiets als kiezen tussen AC3 en DTS hoor. Het is enkel een dom stickertje omdat het setje volgens de "ingenieurs" van Lucas Arts aan bepaalde eisen voldoet. Eisen, ... denk nogmaals aan de film Alice in Wonderland...
Zoals al werd aangehaald, er bestaan verschillende thx certificaten.
Voor hifi producten van merken als Kef, Marantz, Rotel, Pioneer, Yamaha,...
Voor multimedia producten (speciaal voor pc producten dus)THX Certified Home Theater products deliver cinema-quality picture and sound to home environments. Through optimized audio-visual technology and speaker placement, you get a movie experience at home that's as faithful as possible to the director's design.
Wat een of andere "ingenieur" vindt over de layout van het menu of de kwaliteit van het geluid interesseert mij geen bal, zolang het voor mij maar goed is. En daarbij, voor dat certificaat moet je betalen hoor!!THX Certified Multimedia brings cinema-quality picture and sound to your desktop. Certified systems and components are your assurance that each Multimedia product has met rigorous THX standards for accurate, trouble-free and thrilling playback.
Waaw, wat een betrouwbare beoordeling!!!
(man man, waar hou ik mij toch mee bezig
Zijn er hier mensen die een Z-5500 op een nforce soundstorm digitaal hebben aangesloten?
Zo ja, werkt het een beetje?
Zit namelijk nog steeds te dubben welke ik nou moet nemen
de creative megaworks 550 of de Z-5500.
Z-5500 is erg aantrekkelijk met zijn decoder remote etc. en meer vermogen kwa sub.
De Frequency response van z5500 is 33 Hz - 20 kHz en die van megaworks 20 Hz - 20 kHz.
Weet niet wat nu beter is?
Hou van wat hardere muziek o.a. hardstyle en hardcore dus stevige bass is altijd wel lekker.
Dus, wat is volgens jullie de juiste keus, en graag ook waarom
Zo ja, werkt het een beetje?
Zit namelijk nog steeds te dubben welke ik nou moet nemen
de creative megaworks 550 of de Z-5500.
Z-5500 is erg aantrekkelijk met zijn decoder remote etc. en meer vermogen kwa sub.
De Frequency response van z5500 is 33 Hz - 20 kHz en die van megaworks 20 Hz - 20 kHz.
Weet niet wat nu beter is?
Hou van wat hardere muziek o.a. hardstyle en hardcore dus stevige bass is altijd wel lekker.
Dus, wat is volgens jullie de juiste keus, en graag ook waarom
Hoooooo ik wil helemaal niks afkraken begrijp dat even goedVerwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:20:
@Dark Master : Waaw, wat een uitdaging. Dat gaat spannend worden...![]()
)

Ik zou ook wel zo'n logitech setje hier willen hebben, maar ik snap niet dat sommige mensen zoiets als ''Thx'' nog steeds blijven doordrammen
Ik wil gewoon zeggen dat ik er niet bij kan dat er gezegt is dat star wars met een thx setje beter klinkt dan een setje die dat niet is....
Haha stom dat ik dat ben vergeten, had het al eerder gezegt in dit topic gaat inderdaad over de 5500Spits18 schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:38:
[...]
Leuk dat je zo enthousiast bent![]()
Maar misschien is het handig als je erbij zet welke speakerset je hebt![]()
(zal wel 5500 zijn, maarja voor de duidelijkheid)
Ik wist niet dat een dikke kabel belangrijk was???the_virus schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:08:
[...]
schroef de sattelieten open en soldeer een 20cm stuk GOED kabel eraan met 2 connectors aan het einde (NIET van die blauwe knijptang dingen).
en daar een goede dikke lange kabel. vooral DIK.
voor afstand heb je dikete nodis om het aantal ohms laag te houden zodat er nog signaal overblijft. de standaard knaken tulip aansluiting is gewoon naadje. hed ik niet verwacht toen ik die set kochte voor een vriend (met zijn geld) terwijl ikzelf de 580 set heb en WEL schroefverbindingen heb op de sattelieten.
En enig idee hoe je een Z-5500 satteliet open krijgt? Nergens een schroef te vinden... (behalve dan voor het voetje...)
Hallo, ik ben ook van plan om de z5500 aan te schaffen. Maar nu moet ik ff zeker weten welke kabels worden meegeleverd, ik heb hier een audigy 2 (deze
):

Welke kabels moet ik dan erbij kopen...ben nogal noob met dit, gebruikte hiervoor alleen de line-out en line-in
...
Ook ben ik van plan om dit setje af en toe aan te sluiten op mn stand-alone dvd-speler, die over een optical out beschikt...moet ik daarvoor dan weer een ander kabeltje hebben?

Welke kabels moet ik dan erbij kopen...ben nogal noob met dit, gebruikte hiervoor alleen de line-out en line-in

Ook ben ik van plan om dit setje af en toe aan te sluiten op mn stand-alone dvd-speler, die over een optical out beschikt...moet ik daarvoor dan weer een ander kabeltje hebben?
ik heb nu wat cinch ./tulp / what ever , female en male gekocht en deze aangesloten op een kabel om mijn kabels te verlengen van mijn x530 maar khoor helemaal geen geluid
?
edit: f*ck , kzie net dat het maar 1 ader is , moeten er 2 zijn

[ Voor 17% gewijzigd door k5052 op 14-12-2004 23:05 ]
Verwijderd
ik kan er naast zitten, maar misschien heb je 75ohm (bedoeld voor digitale aansluiting) kabels gekocht ipv 50ohm. Enkele cinch verlengkabels zijn bijna niet te koop, altijd stereo met rode en witte aansluiting of het moet voor video (geel) zijn. Ik heb er ook geen verstand van t is maar een gokje.kenny89 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:20:
ik heb nu wat cinch ./tulp / what ever , female en male gekocht en deze aangesloten op een kabel om mijn kabels te verlengen van mijn x530 maar khoor helemaal geen geluid?
kenny89 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:20:
ik heb nu wat cinch ./tulp / what ever , female en male gekocht en deze aangesloten op een kabel om mijn kabels te verlengen van mijn x530 maar khoor helemaal geen geluid?
Nederlander in België
nee als je goed had gelezen had ik wat tulp pluggen gehaald en daar een kabel aangesloten
die kabel was 1 aderig
, maarja , nu heb ik gewoon 2 van die kabels gebruikt en geluidskwaliteit is perfect , (3m verlenging) en geen geluidsverlies
die kabel was 1 aderig
offtopic:
edit: daar is toch niks
aan
edit: daar is toch niks
[ Voor 11% gewijzigd door k5052 op 14-12-2004 23:45 ]
Vraagje. Het maakt toch niets uit wat voorn geluidskaart je gebruikt voor optisch, dus het decoderen van DTS of DD. Een audigy2 ZS geeft toch hetzelfde geluid als een onboard optisch, digitaal met films.
Ik heb nu mijn audigy 2 ZS analoog aangesloten op mijn Z5500 deze gebruik ik voor games en muziek en heb hem digitaal (optisch) aangesloten op Onboard Ac97 realtek voor films (DTS en DD)
Vraagje 2
Klinkt muziek beter met digitaal audigy2 ZS of maakt het niet veel verschil met analoog?
Ik heb nu mijn audigy 2 ZS analoog aangesloten op mijn Z5500 deze gebruik ik voor games en muziek en heb hem digitaal (optisch) aangesloten op Onboard Ac97 realtek voor films (DTS en DD)
Vraagje 2
Klinkt muziek beter met digitaal audigy2 ZS of maakt het niet veel verschil met analoog?
[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-12-2004 15:18 ]
Verwijderd
Zelf heb ik met mijn Z-680 een aantal personen (mezelf incl) een blinde test gedaan. Eigenaardig genoeg kwam volgens 3 van de 4 personen de optische het mooist klinkend uit de test. De set was analoog met de meegeleverde kabels aangesloten. Coax met de kabel van een TVkaart (dus zo een dikke cinch), en optisch met een kabel van 3m (geen idee welk merk, maar dat zal niet veel uitmaken)STIMPPYYY schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:18:
De muziek klinkt gewoon warmer.
Eigenaardig genoeg was de enige persoon die analoog beter vond klinken er van overtuigd was dat alles wat scherper klonk.
Maar om heel eerlijk te zijn klinken gewone speakers voor muziek toch nog altijd beter. Voor films is het een superset. Maar de middentonen zijn toch wat minder. Wederom alles is afhankelijk van zo veel factoren. Gewoon eens testen, een kabeltje teveel kan je nooit hebben
Verwijderd
Ok, thanks. Bevestiging van hetgeen ik al dacht.Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:09:
Als je twee bronnen tegelijk aan wilt hebben staan, zul je ook twee surroundsets moeten hebben
[...]
Ok, we zullen eens kijken:
Nu heeft Creative ook nog een knap setje staan. Nl de. Creative Labs MegaWorks 250D THX (2.1). Iemand ervaringen daarmee t.o.v. de Logitech Z-2200/Z-2300?
In de pricewatch is ie € 30,- meer als de gemiddelde Logitech Z-2300, nu is de vraag daarom; is deze goed of minder goed?
Denk dat hij minder goed leverbaar is en daarom duurder is, over de kwaliteit kan ik niks zeggen. Behalve dat die van de z2300 goed is
Verwijderd
Ik heb me de Z-5500 aangeschaft en aangesloten met een coaxkabel op mijn nforce2 moederbord (Epox 8rga+).
In Dolby Digital Live modus krijg ik echter geen geluid uit mijn center speaker. In de gewone 5.1 modus werkt die wel.
Iemand anders dit probleem gehad, of iemand die een oplossing weet?
In Dolby Digital Live modus krijg ik echter geen geluid uit mijn center speaker. In de gewone 5.1 modus werkt die wel.
Iemand anders dit probleem gehad, of iemand die een oplossing weet?
Ik denk dat je me zojuist hebt overtuigd om geen Z5500 te kopen... Dan spaar ik maar door voor een HiFi setje of zoVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:54:
[...]
Maar om heel eerlijk te zijn klinken gewone speakers voor muziek toch nog altijd beter.
Ik wil 'm namelijk voor muziek dvd's gaan gebruiken. Ik heb nu een stereo (FWC700) waar ik best tevreden over ben qua geluid, alleen het is maar 2 kanaals.
Nederlander in België
Ik heb dus een mailtje gestuurd naar Logitech met de vraag of de garantie vervalt als je de kabels van de Z-5500 inkort. Het antwoord is jammer genoeg JA:
Is wel heel jammer, maar wel te verwachten natuurlijk... Diegene die me had verteld dat je garantie niet vervalt, zat er dus wel degelijk langsUit uw e-mail begrijp ik dat u wil weten of de garantie vervalt als u de
kabels van de speakers inkort.
De garantie vervalt inderdaad als u de kabels inkort.
Verwijderd
Ik sta op het punt op een nieuwe set te kopen.. natuurlijk zou ik het liefst voof de z5500 gaan, maar aangezien in de tweakers pricewatch het verschil tussen de 5300 en de 5500 =/- 150 euro is, zit ik te denken aan de 5300..
De 5300 vind ik een mooie set, en kan ook behoorlijk hard.. en kwaliteit schijnt ook wel goed te zijn. Maar nu dus mijn vraag: iemand ervaring met de 5300? zo ja, dan zou ik hier graag wat over lezen.
De 5300 vind ik een mooie set, en kan ook behoorlijk hard.. en kwaliteit schijnt ook wel goed te zijn. Maar nu dus mijn vraag: iemand ervaring met de 5300? zo ja, dan zou ik hier graag wat over lezen.
Verwijderd
Ik wil mijn z-680 digitaal aansluiten in plaats van analoog ik heb hier al een digitale coax kabel liggen maar hij gaat niet ver genoeg in me sp/dif aan sluiten van mijn audigy ZS.dus krijg ik geen verbinding nu had ik al gelezen van een apart verleng stukje maar die kan ik nergens vinden en ik heb de naam er ook niet van.Bij mediamarkt wisten ze het ook niet. En uit analoog krijg ik niet uit elk kanaal geluid, Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt
Is trouwens de z-5500 nou de top van de pc speakersets?
Alvast bedankt
Ik hoop dat je dit bedoelt:Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:33:
Ik wil mijn z-680 digitaal aansluiten in plaats van analoog ik heb hier al een digitale coax kabel liggen maar hij gaat niet ver genoeg in me sp/dif aan sluiten van mijn audigy ZS.dus krijg ik geen verbinding nu had ik al gelezen van een apart verleng stukje maar die kan ik nergens vinden en ik heb de naam er ook niet van.Bij mediamarkt wisten ze het ook niet. En uit analoog krijg ik niet uit elk kanaal geluid, Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt

Daar gaat deze kabel in:

en het heet 3,5mm jack verloop plug
Enne ik heb hier de z5500...hij gaat HARD!!!
5300 is zeker een mooi setje. Erg helder en duidelijk geluid. Woofer en speakers zijn goed uitgebalanceerd midden en hoge tonen komen goed over. Ik vind toch de z5500 beter klinken vooral de SUB. Ik vind dat de sub stuk lager en mooier klinkt bij muziek.Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:00:
Ik sta op het punt op een nieuwe set te kopen.. natuurlijk zou ik het liefst voof de z5500 gaan, maar aangezien in de tweakers pricewatch het verschil tussen de 5300 en de 5500 =/- 150 euro is, zit ik te denken aan de 5300..
*nvm*
[ Voor 98% gewijzigd door Evolutionz op 17-12-2004 21:01 ]
Verwijderd
Thnx maar volgens mij zijn die moeielijk te krijgenEvolutionz schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 20:50:
[...]
Ik hoop dat je dit bedoelt:
[afbeelding]
Daar gaat deze kabel in:
[afbeelding]
en het heet 3,5mm jack verloop plug
Enne ik heb hier de z5500...hij gaat HARD!!!
Ik heb deze gezien een
VERLOOP 3.5MM ST.-6.3MM ST
site: http://www.eijlander.nl/article.php?group=760&id=51510
jammer dat creative dat niet wat beter kon regelen beetje lastig met verloop.
Alvast bedankt
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 01:55 ]
Doe dan 2x z-5500. altijd beter, anders kan het misschien wel lastig worden met het volume precies goed aanpassen aan elkaar...
Verwijderd
Uhm heb z-680 al. Maar jah moet nog = digitaal aansluiten maar moet verloop hebbentrancesetter schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:48:
Doe dan 2x z-5500. altijd beter, anders kan het misschien wel lastig worden met het volume precies goed aanpassen aan elkaar...
Je kan die verloopplug op de foto gewoon bij de bcc halen, tenminste...daar heb ik hem vandaan, was €2,50...Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:42:
[...]
Thnx maar volgens mij zijn die moeielijk te krijgeniengeval media utrecht wist er nix van of ik moet dat plaatje mee nemen. Speakertjes blazen wel he (zo wel vet zijn om z-680 en z-5500 aan elkaar te doen
Ik heb deze gezien een
VERLOOP 3.5MM ST.-6.3MM ST
site: http://www.eijlander.nl/article.php?group=760&id=51510
jammer dat creative dat niet wat beter kon regelen beetje lastig met verloop.
Alvast bedankt
Nu moet ik alleen nog die coax-kabel, in de audio store zag ik alleen die koperen coax-kabels speciaal voor pro audio...€59,95

Mijn Z 680 setje heeft de geest gegeven ( gekocht 28/8/4), Gisteren nog niets aan de hand, echter deze ochtend blijkt de totale zekerringhouder gebroken te zijn , die lag los defect achter de sub, Nog geprobeerd deze los met de hand vast te houden. Maar er zat geen leven meer in het setje. Dus deze middag het setje compleet in doos retour naar de plaatselijke leverancier (Funprice Apeldoorn), Daarop krijg ik a.s. maandag een response hoe nu verder. Ik verwacht daar een voor mij positieve reactie op (vervanging van de sub of een nieuw setje). Ik laat jullie het weten hoe dit afloopt.
( Nu ff met een 2.1 setje van logitech verder de X2 en dan mis je de z680 echt)
( Nu ff met een 2.1 setje van logitech verder de X2 en dan mis je de z680 echt)
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Dat is wel erg snel. Ik verwacht wel dat je de z680 terug krijgt (nieuwe). Vraag gewoon of je voor meer prijs de z5500 niet kan krijgen
[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 18-12-2004 15:05 ]
kan iemand mij vertellen of bij gebruik van een digitaal aangesloten decoder (hetzij de z5500 of een andere speakerset met ingebouwde decoder) icm Nforce MCP-T chip altijd geniet van 5.1 geluid in GAMES? of verschilt dat per game?
De game moet het wel ondersteunenDigitizers schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:18:
kan iemand mij vertellen of bij gebruik van een digitaal aangesloten decoder (hetzij de z5500 of een andere speakerset met ingebouwde decoder) icm Nforce MCP-T chip altijd geniet van 5.1 geluid in GAMES? of verschilt dat per game?
Verwijderd
Een digitale kabel moet enkel een 0 of een 1 doorsturen. Of het lukt en je hebt perfect geluid, of het lukt niet en je hebt geen geluid. Een tussenweg bestaat niet. Eender welke kabel je gebruikt. heb eens als test 2 kabeltjes van een RJ 45 kabel gebruikt, en dat lukt even goed als een kabel van 150€/MEvolutionz schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:55:
[...]
Je kan die verloopplug op de foto gewoon bij de bcc halen, tenminste...daar heb ik hem vandaan, was €2,50...
Nu moet ik alleen nog die coax-kabel, in de audio store zag ik alleen die koperen coax-kabels speciaal voor pro audio...€59,95![]()
Ik denk dat het wel een verschil verschil maakt qua isolatie, niet?Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:08:
[...]
Een digitale kabel moet enkel een 0 of een 1 doorsturen. Of het lukt en je hebt perfect geluid, of het lukt niet en je hebt geen geluid. Een tussenweg bestaat niet. Eender welke kabel je gebruikt. heb eens als test 2 kabeltjes van een RJ 45 kabel gebruikt, en dat lukt even goed als een kabel van 150€/M
Verwijderd
nee maakt helemaal niks uit, ik heb hier een kabel van 5m liggen.Bashrat schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:11:
[...]
Ik denk dat het wel een verschil verschil maakt qua isolatie, niet?
gewoon goedkoop optisch digitaal, isolatie maakt helemaal niets uit.
bij een digitaal signaal hoeven er alleen maar 1en en 0en door de kabel heen.
je hebt dus 100% signaal of als het niet lukt 0% signaal. een tussenweg is er niet.
dat is het leuke aan digitaal
Verwijderd
Hoe zit dat eigenlijk met die boost functie? Ik heb gehoord dat je de z-5500 nadat je hem helemaal open hebt gezet nog verder kan draaien. Dus als je op het laaste streepje zit schijn je nog verder te kunnen draaien waardoor je in een boost mode komt van 1 t/m 11. Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Gaat de set met die boost functie echt harder dan de z-680 of valt dat wel mee?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2004 22:04 ]
Logitech toert rond met zo'n bus waarop ook de Z-5500 staat uitgestald. Zo ongeveer de enige plaats waar ik weet dat hij te beluisteren is, heb ik dus vandaag ook gedaan.
Zalig geluid, ben nu wel bijna zeker dat'k hem ga bestellen
Verwijderd
Heb jij een site waar op staat waar die bus allenmaal heen gaat en wanneer?ComBax schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:05:
Logitech toert rond met zo'n bus waarop ook de Z-5500 staat uitgestald. Zo ongeveer de enige plaats waar ik weet dat hij te beluisteren is, heb ik dus vandaag ook gedaan.Zalig geluid, ben nu wel bijna zeker dat'k hem ga bestellen
www.logitech.be, in jou geval wss www.logitech.nlVerwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:08:
[...]
Heb jij een site waar op staat waar die bus allenmaal heen gaat en wanneer?
Direct linkje
Komt helaas niet meer in België, heb het ook nogal laat gezien, daardoor vandaag nog een uur moeten rijden, maar ja. Ondertussen ook eens bij de grootouders op bezoek
Op de site spreken ze wel van een dubbeldeksbus, maar op de 'eerste etage' staat enkel een projector aangesloten op een ps2 met die Z5500, verder staat daar niets. Was wel leuk, toen ik er was niemand in de buurt, eerst even NFSU2 gespeeld. Dan gevraagd of ik even een stukje dvd kon zien ook, geen probleem, was toch niemand in de buurt. Dus nog een fragmentje van spiderman 2 gezien ook
Ow ja, op het 'gelijkvloers' stond ook nog vanalles (webcam's, controllers ed), maar had niet zo heel veel tijd, dus daar heb'k niet meer rond gekeken.
Dit is inderdaad een handige functie. Als het geluid van een dvd bijvoorbeeld erg laag is, dan kun je de muziek boosten. Als alle streepjes vol zijn, dan moet je gewoon nog een halve slag de knop draaien om de boost-functie te activeren. Dan gaat het geluid in een keer heel erg hard voor uit.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:03:
Hoe zit dat eigenlijk met die boost functie? Ik heb gehoord dat je de z-5500 nadat je hem helemaal open hebt gezet nog verder kan draaien. Dus als je op het laaste streepje zit schijn je nog verder te kunnen draaien waardoor je in een boost mode komt van 1 t/m 11. Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Gaat de set met die boost functie echt harder dan de z-680 of valt dat wel mee?
Ik gebruik hem zelf heel soms als er bij een dvd dus inderdaad de muziek veel te zacht is.
Verder vind ik het een mooie functie, maar ook redelijk irritant als je ff vergeet die knop terug te draaien, en dan weer een mp3-tje opzet. Dan knallen je boxen even heel erg hard...
Maargoed, als je in windows (of anders besturingssysteem) je geluid vol zet, dan zou je die boost-funtie niet nodig moeten hebben, want dan gaan je speakers extreem hard.
Maar mensen wat is nu het grote verschil met de Z680?
Minder ruis?
Meer opties? (DTS 24/96 meen ik)
Betere kwaliteit?
Ik zit namelijk wel te twijfelen want ik vind de set er sowieso strakker uitzien. Maar is het dus echt de moeite waard om de Z5500 te halen en je Z680 te verkopen of is dat een beetje onzinnig.
Minder ruis?
Betere kwaliteit?
Ik zit namelijk wel te twijfelen want ik vind de set er sowieso strakker uitzien. Maar is het dus echt de moeite waard om de Z5500 te halen en je Z680 te verkopen of is dat een beetje onzinnig.
[ Voor 21% gewijzigd door schnumi op 19-12-2004 09:51 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Nou zover als ik gehoord hebt (kweet niet of het waar is)schnumi schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:50:
Maar mensen wat is nu het grote verschil met de Z680?
Minder ruis?
Betere kwaliteit?
- Geen ruis/sesis meer
- DTS 96/24
- Center heeft meer kracht
- Beter gebalenceerde bass
- Boost functie waardoor ie nog harder gaat (iemand ervaring mee?)
- Diepere mooie bass
- Ander design
En hijs zwaarder
- geruis...daar heb ik geen last vanVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:06:
[...]
Nou zover als ik gehoord hebt (kweet niet of het waar is)
- Geen ruis/sesis meer
- DTS 96/24
- Center heeft meer kracht
- Beter gebalenceerde bass
- Boost functie waardoor ie nog harder gaat (iemand ervaring mee?)
- Diepere mooie bass
- Ander design
En hijs zwaarder
- volgende 3 punten...kan wel...
- de boost functie werkt idd erg goed, zie ook post boven die van jou
- ik vind dat de bass minder overheerst
- design is uiteraard anders
ik heb een vraagje. ik heb een tv op me kamer staan en die wil ik aansluiten op mijn z-680. het is geen super tv en heeft maar 1 audio uitgang. kan ik dan een tulp kabel kabel naar me tv sturen en daar een Tulp female naar Jack 3,5mm mono male tussen zetten? gaat dit werken of is dit onzin
Dit topic is gesloten.