Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
5500 review lijstje op de frontpage vandaag:

nieuws: Logitech Z-5500 5.1-speakerset aan de tand gevoeld

Bij tweaknews weten ze het goed te zeggen :)
Product Practicality

Now this is where things get realistic. Do you really think you need a 500watt system for playing the odd song, watching a DVD or playing Half Life 2? Well, I don't.... But do I care? HELL NO! Do I need a 400HP Pontiac Firebird to go get a burger? No, but it sure is fun isn't it.

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 01-12-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:51
Haha die is echt _/-\o_ _/-\o_

/edit

Waar kon je ook alweer zien wat voorn POD versie je had op de z5500 :z

[ Voor 58% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-12-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Ik heb mijn speakerset nu ook een paar dagen aangesloten, en ik kan je zeggen dat ie echt teringhard gaat. Heb een Logitech z-5500.

Moet nu wat rustiger aan doen, want er liggen mensen te slapen.

Vindt het overigens wel fijn dat ze zo hard kunnen, dan kan ik windows het geluid wat minder zetten, aangezien die bij een audigy 2 nog wel eens wil beginnen te kraken. :'( Wel minder, maargoed. Hij gaat hard.

Moet alleen nog een optische kabel halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Over de Z-5500. Hoe is de aansluiting met de Audigy 2 ZS? Aansluiten zal wel geen probleem zijn, maar is de weergave en positionering van het geluid ook goed? Overigens heb ik wel een optische digitale uitgang erop zitten. Hoe kan ik hem het beste aansluiten? Volledig digitaal? Dus een enkel snoertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hallo,
Ik heb een vraagje dat hier ook wel kan denk ik.
Ik ben aan het denken om een nieuw speakersetje te kopen.
Ik heb nu een Creative 5100 5.1 setje en toen ik die een jaar of 2 geleden kocht vond ik hem prima klinken; voorheen alleen klote standaardspeakertjes gehad.

Maargoed, ik vind hem eik niet meer voldoen. Als ik nu een P380 luister (die maar 40 euro kost) vind ik die eik al een stuk mooier klinken, ook al is dat maar 2.1

Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer zo als ik eerlijk moet zijn.
Ik ben op zoek naar een 5.1 setje dat er:
• mooi uitziet
• een flink stuk beter klinkt dan mijn huidige Creative 5100
• niet al te duur is
• alleen voor gebruik op mn pc, dus mogelijkheid om aan te sluiten op tv/dvd/spdif en al die andere moeilijke termen hoeft niet (denk ik :? )
• ook bij beetje volume nog strak klinken zonder te kraken/vervormen
• ik heb een creative 5.1 live kaartje in mn pc; daar moet het mee werken dus

Die 5500 vind ik heel erg mooi, maar zoveel geld ga ik echt niet uitgeven aan een setje dat ik toch alleen maar ga gebruiken op mijn pc. :N
Ik zit aan max 150 a 180 euro te denken.

Heeft iemand aanraders voor mij? :)

=edit=
Ik wil hem gebruiken voor zowel mp3s, spellen en films op mn pc

[ Voor 4% gewijzigd door vosss op 02-12-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bertus schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:47:
Vraagje he,

Ik heb een Logitech X-530, maar zodra ik erg hard en laag ga, in games of films hoor ik de lucht in me BR poort ruisen.

De BR poort is ook niet helemaal egaal(er zitten een paar randen in)

Is er een makkelijke manier om dit te verhelpen?
Om mezelf effe te quoten, iemand tips?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:45:
Hallo,
Ik heb een vraagje dat hier ook wel kan denk ik.
Ik ben aan het denken om een nieuw speakersetje te kopen.
Ik heb nu een Creative 5100 5.1 setje en toen ik die een jaar of 2 geleden kocht vond ik hem prima klinken; voorheen alleen klote standaardspeakertjes gehad.

Maargoed, ik vind hem eik niet meer voldoen. Als ik nu een P380 luister (die maar 40 euro kost) vind ik die eik al een stuk mooier klinken, ook al is dat maar 2.1

Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer zo als ik eerlijk moet zijn.
Ik ben op zoek naar een 5.1 setje dat er:
• mooi uitziet
• een flink stuk beter klinkt dan mijn huidige Creative 5100
• niet al te duur is
• alleen voor gebruik op mn pc, dus mogelijkheid om aan te sluiten op tv/dvd/spdif en al die andere moeilijke termen hoeft niet (denk ik :? )
• ook bij beetje volume nog strak klinken zonder te kraken/vervormen
• ik heb een creative 5.1 live kaartje in mn pc; daar moet het mee werken dus

Die 5500 vind ik heel erg mooi, maar zoveel geld ga ik echt niet uitgeven aan een setje dat ik toch alleen maar ga gebruiken op mijn pc. :N
Ik zit aan max 150 a 180 euro te denken.

Heeft iemand aanraders voor mij? :)

=edit=
Ik wil hem gebruiken voor zowel mp3s, spellen en films op mn pc
Al naar de Z-5300 gekeken? Ik ken die creative modellen niet zo goed, maar voor jouw budget is de 5300 een goede optie! Hij heeft het THX-certificaat, n boel watt. Zeker de moeite waard om te overwegen. Hij heeft geen decoder, maar voor aan je pc is dat geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:11:
[...]

Al naar de Z-5300 gekeken? Ik ken die creative modellen niet zo goed, maar voor jouw budget is de 5300 een goede optie! Hij heeft het THX-certificaat, n boel watt. Zeker de moeite waard om te overwegen. Hij heeft geen decoder, maar voor aan je pc is dat geen probleem!
Ja, ik zag hem staan in de OP :)
Maar ik heb geen idee waar ik die set moet plaatsen tegenover andere merken in dezelfde prijsklasse. Welke dan mooier klinken zegmaar.
En eik moet je het gewoon zelf luisteren, want wat de een mooi vind hoeft de ander nog niet mooi te vinden, maarja, ik ken geen winkel in de buurt van roermond/weert/venlo die een hoop van die pc speakersets aangesloten heeft zodat je ze kan vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
vosss schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:15:
[...]

Ja, ik zag hem staan in de OP :)
Maar ik heb geen idee waar ik die set moet plaatsen tegenover andere merken in dezelfde prijsklasse. Welke dan mooier klinken zegmaar.
En eik moet je het gewoon zelf luisteren, want wat de een mooi vind hoeft de ander nog niet mooi te vinden, maarja, ik ken geen winkel in de buurt van roermond/weert/venlo die een hoop van die pc speakersets aangesloten heeft zodat je ze kan vergelijken :)
Die steken met kop en schouder boven de rest uit, vooral in die prijsklasse. Geloof me je gaat echt versteld staan van hoe goed het geluid is. En dat van "hoeft een ander nog niet mooi te vinden" vind ik een beetje raar. Of dan hoef je je vraag al niet eens te stellen en ten tweede is het onzin want het klinkt gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
STIMPPYYY schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:34:
[...]

Die steken met kop en schouder boven de rest uit, vooral in die prijsklasse. Geloof me je gaat echt versteld staan van hoe goed het geluid is. En dat van "hoeft een ander nog niet mooi te vinden" vind ik een beetje raar. Of dan hoef je je vraag al niet eens te stellen en ten tweede is het onzin want het klinkt gewoon _/-\o_
Hmmz, waarschijnlijk word het dan toch na oud en nieuw denk ik als ik een nieuwe set koop.
Heb net al voor bijna 200 euro maar weer een nieuwe 200gieg schijf gekocht, wat rounded cables, en een ide controllertje :)

Misschien dat ik hem mezelf cadeau doe met mn verjaardag op het eind van de maand :Y)
Anyway, weet iemand waar je die set kan beluisteren in de buurt van middenlimburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... ik heb de set net een beetje aan de tand gevoelt...
alleen verbaas is me een beetje.

ik heb even de set 50% open gezet, maar dan de subwoofer helemaal vol open op de POD.
De subwoofer en de speakers beginnen dan gelijk te ploppen en kraken, ook de subwoofer gaat dan heel vreemd rammelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sub vol open op 50% ?! are you sick man :D

/edit

Hoe hoog stond het volume op de POD (hoeveel streepjes) en in windows ? kan ik het ook even testen

[ Voor 57% gewijzigd door STIMPPYYY op 02-12-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:11:
Sub vol open op 50% ?! are you sick man :D

/edit

Hoe hoog stond het volume op de POD (hoeveel streepjes) en in windows ? kan ik het ook even testen
Achja.. even de grenzen van de logitech leren kennen. even laten kraken/ploppen kan niet zoveel kwaad :)
maar dan moet je hem nog niet harder gaan gooien, dan ga je hem volgens mij wel opblazen.
In windows gewoon alles default maar volume vol open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. volgensmij hangt het vollume heel veel af van hoe je hem hebt aangesloten. Als hij een stereo bron heeft, gaat hij lang niet zo hard, als wanneer je hem optisch of coaxiaal hebt aangesloten. Met een stereo bron, kan ik hem makkelijk vol open zetten: BOOST 11 is het maximum ( 11 streepjes buiten het schermpje :P ) maar via een digitale input krijg je al oorpijn als hij op 3/4e staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:29

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zojuist mn Z5500 opgehaald en het is een geil setje hoor! :9. Geluid ook trouwens :Y :+. Hoewel ik hem toch nog een klein beetje teveel vind "boemen" maargoed hij is iig sterk verbeterd tegenover de Z560 :P.

Zaterdag ff wat stekkertjes enzo halen.. :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Een gouden tip, huur de film: "Star Wars II Attack of the clones".
Deze is voorzien van THX.... als je dat hoort weet je direct waarom deze set van een THX certificaat is voorzien.
Vooral de THX intro knalt eruit, mega gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:32:
Jongens,

Een gouden tip, huur de film: "Star Wars II Attack of the clones".
Deze is voorzien van THX.... als je dat hoort weet je direct waarom deze set van een THX certificaat is voorzien.
Vooral de THX intro knalt eruit, mega gaaf!
Dat geld ook voor de Box die net uit is van Star Wars ( 4 5 en 6) maar er zijn ook speciale
test DVD b.v. The Ultimate THX Demo DVD (Lucasfilms) dan weet je pas echt waar de 680 of de 5500 voor gemaakt zijn.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Montana schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:08:
[...]

Dat geld ook voor de Box die net uit is van Star Wars ( 4 5 en 6) maar er zijn ook speciale
test DVD b.v. The Ultimate THX Demo DVD (Lucasfilms) dan weet je pas echt waar de 680 of de 5500 voor gemaakt zijn.
Weet iemand toevallig waar ik die Ultimate THX Demo DVD kan vinden? Zou ik wel eens leuk vinden om hem te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

trancesetter schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:20:
[...]

Weet iemand toevallig waar ik die Ultimate THX Demo DVD kan vinden? Zou ik wel eens leuk vinden om hem te proberen...
Na wat ik heb gelezen is deze beperkt beschikbaar gesteld aan een x aantal dealers.
Die ik heb, komt uit een nieuwsgroep. Wat staat er ongeveer op , fragmenten van Luxas films
maar ook een x aantal bijzondere geluiden, stukje klassieke muziek en wat om je boxen optimaal af te stellen, en nog veel meer. Gewoon leuk om te hebben.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Na een hele hoop reviews gelezen te hebben inclusief de gebruikersreviews van de Logitech Z5300 denk ik dat ik voor die set ga :)

De reacties zijn zogoed als allemaal zeer positief. Een enkeling klaagt over de sub die te veel bass geeft en dattie hem niet ver genoeg weggedraait krijgt, maar dat lijkt me eik een beetje onzin.

Bovendien vind ik het niet erg als er flinke bas in zit, dat ben ik wel gewend. Heb 2 RF punch's in mn auto liggen :9

Achter een paar weken eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nou eigenlijk veel verschil tussen de z-5500 en de z-680? Zou het het waard zijn om te veranderen van speakerset of is het verschil er te klein voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:23:
Is er nou eigenlijk veel verschil tussen de z-5500 en de z-680? Zou het het waard zijn om te veranderen van speakerset of is het verschil er te klein voor?
Het belangrijkste verschil is denk ik het design van de set.
Verder zitten er niet zo heel erg veel verschillen in de setjes, vrijwel niets eigenlijk.
De Z-5500 is voorzien van een 10" woofer, tegenover een 8" bij de Z-680 meen ik.
Het aantal watts is hetzelfde, ook de grootte van de kast. Dus ik denk vrijwel geen verschil op het design na :)
En de Z-5500 heeft de 24/96

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Geen ruis(hiss), grotere subwoofer (ook qua uiterlijk, kast dus). Muziek luisteren is beter omdat satts vernieuwd zijn nog paar kleine aanpassingen die niet helemaal goed waren aan de z680. Als je die z680 tegen leuk prijsje kwijt kan is het de moeite waard, anders denk ik niet dat het nog eens 300 euro waard is.

/edit

Owja alles klinkt strakker en dieper en niet zo boemerig. Heb de z680 alleen nog nooit gehoord.

[ Voor 17% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-12-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:20:
[...]

Ik heb er een via via, die demo-DVD's zijn orgineel niet te betalen. (denk aan honderden euro's voor één schijfje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
ik heb uit een review begrepen dat de weergave van middenhoge tonen verbeterd is tov de z680. die kerel had beide setjes. heb alleen geen linkje meer. ook zei hij dat als je de z680 al hebt het niet de moeite waard is om te upgraden. volgens mij zat het linkje in het vorige deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:08:
[...]

Ik heb de 5300 en moet zeggen dat er ook subliem THX uitkomt (getest met NFSU2).

Helaas heb ik geen SW films nog maar die ultimate thx demo zat bij de 5500 versie?

ach gewoon dus SW film kopen deel 2 dus en dan checken (by the way mooie film ook trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, nee, die demodvd zit helaas niet bij de set :p die demodvd zelf duurder dan de hele set :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gezoek heb ik alles aan de praat gekregen. Mijn config:

Logitech z-5500
Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro
(Zowel Analoog als via coax en optisch aangesloten op pc)

Mijn creative kaartje heeft zelf een DTS en Dolby Digital decoder. Als deze aanstaat werkt enkel de 6 kanaals direct input, en de spdif en coax niet. Zet ik dit af, en alles op passtrough, dan geeft de pod bij films wel DTS of Dolby Digital aan, zowel op optisch spdif als coax.

Nu zit ik met volgende vragen:

1. Is het beter om de Audigy het werk te laten doen, of de Logitech decoder? Zowel naar geluidskwaliteit en prestatie.
2. Indien ik de Audigy decoder gebruik, krijg ik dan eigenlijk DTS of Dolby door 6 channel direct bij DVD's?
3. Wat is best: Coax of Optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:28:
ehm, nee, die demodvd zit helaas niet bij de set :p die demodvd zelf duurder dan de hele set :D
Echt? Zou er nog geen euro voor over hebben. Tis dat ik em kon downloaden... 1 keer bekeken en weer verwijderd :P Heb ik naast die demos nog iets boeiends gemist dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:30:
Na veel gezoek heb ik alles aan de praat gekregen. Mijn config:

Logitech z-5500
Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro
(Zowel Analoog als via coax en optisch aangesloten op pc)

Mijn creative kaartje heeft zelf een DTS en Dolby Digital decoder. Als deze aanstaat werkt enkel de 6 kanaals direct input, en de spdif en coax niet. Zet ik dit af, en alles op passtrough, dan geeft de pod bij films wel DTS of Dolby Digital aan, zowel op optisch spdif als coax.

Nu zit ik met volgende vragen:

1. Is het beter om de Audigy het werk te laten doen, of de Logitech decoder? Zowel naar geluidskwaliteit en prestatie.
2. Indien ik de Audigy decoder gebruik, krijg ik dan eigenlijk DTS of Dolby door 6 channel direct bij DVD's?
3. Wat is best: Coax of Optisch?
POD alles laten doen, veel beter en mooier. Merk het hier ook had hem voorheen optisch aangesloten onboard, doet de POD dus alles. Nu heb ik een Audigy 2 ZS aangeschaft en merk op analoog en daarbij dat de audigy 2 ZS DTS decodeert dat het stuk minder is. Vooral de bass uit de subwoofer.

2. Ja volgens mij wel ? zou ik ook welleens willen weten
3. Maakt weinig verschil, optisch schijnt iets beter te zijn

Nou heb ik nog vraagje aan jou,

Kan je even precies uitleggen hoe je Audigy 2 Zs digitaal hebt aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben een trotste bezitter van de z5300 !!!
maar ik vind eigenlijk dat de kabels die naar de speakers gaan wat kort zijn.
Heeft iemand hier een oplossing voor (maar geen geluid kwaliteits verlies, of zo min mogelijk).
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
KeKen schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:48:
[...]

Ik dacht van niet, maar gelukkig zat er bij mij 1 bij mijn moederbord :+
Ik weet het niet zeker, maar dacht het wel te hebben gelezen in dit deel van het topic.

Verwacht mijn Z-5500 ook een dezer dagen :D
Welk mobo heb je dan? :p :o

Waar kost een coax kabel het minst?

[ Voor 5% gewijzigd door Wim Leers op 03-12-2004 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 22:44
Bashrat schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:23:
[...]

Welk mobo heb je dan? :p :o

Waar kost een coax kabel het minst?
Asus k8v se (staat btw ook in mijn signature -> specs)
Hoop eigenlijk dat het de goede is, zit zelf nog steeds te wachten op mijn setje (besteld bij cool-prices). Volgens track & trace zou deze vandaag in de distributieroute moeten zitten, dus ik neem aan dat het vanavond nog wordt bezorgd.

Offtopic: Iemand een idee tot hoe laat TPG levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:38

BHQ

Heeft er iemand hier een Logitech X-230 en wat zijn je ervaringen?

Pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:50

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik heb de Logitech x-230 een week terug gekocht. Hij klinkt echt super, zeker voor het geld wat je ervoor betaald. Ik heb verder geen goed PC-speaker vergelijkingsmateriaal, dus ik kan je niet zeggen hoe hij klinkt vergeleken met de setjes van zo'n 200 euro.
Het geluid is in de hoge tonen echt super helder! Middenbereik is wat laag (maar wat verwacht je anders bij kleine satelietjes) en de subwoofer is iets te enthousiast naar mijn mening, maar niet storend. Voor muziek bij de PC is hij perfect, games heb ik nog niet getest -> Anyone?
Pic van de set zijn op internet te vinden.

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:38

BHQ

Nebula M31 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 19:34:
Ik heb de Logitech x-230 een week terug gekocht. Hij klinkt echt super, zeker voor het geld wat je ervoor betaald. Ik heb verder geen goed PC-speaker vergelijkingsmateriaal, dus ik kan je niet zeggen hoe hij klinkt vergeleken met de setjes van zo'n 200 euro.
Het geluid is in de hoge tonen echt super helder! Middenbereik is wat laag (maar wat verwacht je anders bij kleine satelietjes) en de subwoofer is iets te enthousiast naar mijn mening, maar niet storend. Voor muziek bij de PC is hij perfect, games heb ik nog niet getest -> Anyone?
Pic van de set zijn op internet te vinden.
Mooi om te horen dat het een goede set is :). De te enthousiaste subwoofer is ook leuk om te weten, maar je kan met de EQ van je geluidskaart het gebonk wat omlaag schroeven. Rest mij de vraag: Gaat-ie hard zonder te vervormen? :X en dan bedoel ik bijna-doofmakend in een kamer van zeg 5 bij 4. Niet dat ik 'm zo asosciaal hard zet, maar wel handig (op CampZone in de ochtend je tentje voor een paar minuten van muziek voorzien :*) .) Dat ik om foto's vroeg heeft een reden. Op internet is een enkele review te vinden met behoorlijk beknopte foto's. Ik wil elk stofje in detail O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Ik zou de Z5500 heel graag een keertje willen zien horen :)
Wie weet een winkel in de buurt van Veldhoven (Eindhoven) waar hij te beluisteren is? Bij de Mycom / Computerland in ieder geval niet :( Hoewel ze 'm wel verkopen.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven? Nah, als je autorijden leuk vind, kan je een keer bij mij komen luisteren :D eindhoven ligt volgens de routeplanner van de ANWB op driekwartier van mijn thuisbios. :P
Moet je wel even wachten tot ik DD en DTS aan de praat heb gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zojuist m'n Z5500 digitaal aangesloten op mn DVD speler (Coax) en ff Nightwish erin gegooid maar MEN WAT EEN GELUID!!! :9 ik was er echt stil van!! _O_. Nu heb ik mn PC gewoon aangesloten via minijack (vandaag 30 euro uitgegeven aan 6 meter kabel 3x :() maar k geloof dat er op mn Audigy 2 (OEM) ook digitale iets zit? Is dat die brede plug zegmaar? (soort com poort achtig iets). Zou mn mp3's wel heel graag ook zo willen luisteren! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik ben ook van plan een 5.1 boxenset te kopen, maar twijfel nog... Momenteel hangt mijn pc aan mijn stereo, en dat geeft wel prima geluid, maar geen surround.
Nu heb ik de Z-5500 op het oog, niet de goedkoopste, maar de meeste kopers zijn er wel tevreden over. Hier zijn de meesten ook tevreden over hun Z-5300, dus is de Z-5500 dan zijn extra €150 (of zo) waard? Of kijk ik toch nog beter naar een ander merk?
Ik heb een audigy geluidskaart en ook on-board geluid van een nVidia soundstorm (audigy is een overblijfsel uit een vorige pc), zijn die beide echt even goed? Dan steek ik die Audigy wel in mijn HTPC, daar zit momenteel een soundblaster live in (moest toch nog veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:33:
Eindhoven? Nah, als je autorijden leuk vind, kan je een keer bij mij komen luisteren :D eindhoven ligt volgens de routeplanner van de ANWB op driekwartier van mijn thuisbios. :P
Moet je wel even wachten tot ik DD en DTS aan de praat heb gekregen :(
Een auto heb ik niet hoor ;) Wel OV, maar het is nogal een eindje. Bedankt voor het aanbod iig, als ik niets vind hoor je misschien nog wel van me :7
Wat is het probleem met DD en DTS? Ik heb het al eens eerder aangesloten op een speakersetje met een digitale ingang en dat lukte in een keer.
Gebruik je wel Windvd 5 of 6 Platinum :) Die kunnen DTS.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

ComBax schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:39:
Ik ben ook van plan een 5.1 boxenset te kopen, maar twijfel nog... Momenteel hangt mijn pc aan mijn stereo, en dat geeft wel prima geluid, maar geen surround.
Nu heb ik de Z-5500 op het oog, niet de goedkoopste, maar de meeste kopers zijn er wel tevreden over. Hier zijn de meesten ook tevreden over hun Z-5300, dus is de Z-5500 dan zijn extra €150 (of zo) waard? Of kijk ik toch nog beter naar een ander merk?
Ik heb een audigy geluidskaart en ook on-board geluid van een nVidia soundstorm (audigy is een overblijfsel uit een vorige pc), zijn die beide echt even goed? Dan steek ik die Audigy wel in mijn HTPC, daar zit momenteel een soundblaster live in (moest toch nog veranderen).
Ik heb ze beide en de Z5500 is echt stukken beter dan de Z5300! Maar of het ook 150 euro meerprijs waard is weet ik niet... Voor mij wel iig :). Maargoed ik word gesponsord door de IBG ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31

Nebula M31

prutser op microschaal

Yapser schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:02:
[...]

Mooi om te horen dat het een goede set is :). De te enthousiaste subwoofer is ook leuk om te weten, maar je kan met de EQ van je geluidskaart het gebonk wat omlaag schroeven. Rest mij de vraag: Gaat-ie hard zonder te vervormen? :X en dan bedoel ik bijna-doofmakend in een kamer van zeg 5 bij 4. Niet dat ik 'm zo asosciaal hard zet, maar wel handig (op CampZone in de ochtend je tentje voor een paar minuten van muziek voorzien :*) .) Dat ik om foto's vroeg heeft een reden. Op internet is een enkele review te vinden met behoorlijk beknopte foto's. Ik wil elk stofje in detail O-)
Pics heb ik verder niet (geen camera).
Geluid gaat best wel hard, durf wel te zeggen bijna doofmakend. De sub heb ik op zijn allerlaagst gezet en dan is hij al enthousiast, als je die wat hoger zet; dan dreun je het huis wel uit hoor ;)
De sub is voorzien van een metalen raster ipv. een stoffen beschermdeel om de conus tegen trappen te beschermen onder je bureau. Satjes hebben een transparant beschermstofje waardoor je de conus goed kunt zien.

Bij de Media Markt hebben ze hem uitgestald staan, kunt daar gewoon kijken of je hem mooi vindt.

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Nebula M31 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:28:
[...]
Bij de Media Markt hebben ze hem uitgestald staan, kunt daar gewoon kijken of je hem mooi vindt.
De 5500 ook toevallig?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

STIMPPYYY schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:16:
[...]
Dat zou ik ook wel eens willen weten, zelf een kabeltje gemaakt oid?

@Elektronicanet: In enschede hebben ze alleen de Z-5300 staan. De 5500 verkopen ze niet eens.

[ Voor 16% gewijzigd door SynergY op 04-12-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Sport_Life schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 00:10:
[...]

Ik heb ze beide en de Z5500 is echt stukken beter dan de Z5300! Maar of het ook 150 euro meerprijs waard is weet ik niet... Voor mij wel iig :). Maargoed ik word gesponsord door de IBG ;).
Ik kan ook wel genieten van wat sponsoring ;)
Maar het blijft wel een dure set. Hem eens horen op voorhand zou dus wel handig zijn, maar ik weet niet waar dat gaat in mijn buurt (Gent).
Ga er nog eens goed over nadenken (want 'k zou nog één en ander willen kopen, allemaal niet zo goedkoop) en als ik hem (of een andere) koop, zal ik mijn ervaringen zeker laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:16:
[...]

Nou heb ik nog vraagje aan jou,

De Audigy 2 ZS Platinum Pro heeft een externe bay met zowel digitale coax als een optische spdif aansluiting (beide in en out).

Redelijk handig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:18
ik heb ff een vraagje.

ik heb nu al een tijdje de Z-5500 maar ik krijg de speakers maar niet goed afgesteld zodat ik uit alle boxen iets hoor :/

ik heb het geprobeerd met soundmax maar dat werkt echt voor geen meter. Als ik linksvoor op 0 zet dan gaat rechtsachter ook uit |:(

of ligt dit gewoon aan mij en anders welke proggies gebruiken jullie hiervoor ?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier mijn opstelling van de Z5500;

Afbeeldingslocatie: http://img60.exs.cx/img60/5526/9c-HPIM0834.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img60.exs.cx/img60/5779/44-HPIM0827.jpg
Die Z560 rechts afgebeeld staat op het punt om opgestuurd te worden naar een nieuwe eigenaar ;).

Afbeeldingslocatie: http://img60.exs.cx/img60/818/0c-HPIM0828.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img60.exs.cx/img60/3742/09-HPIM0831.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img60.exs.cx/img60/5976/be-HPIM0833.jpg

Totale kosten (TV, Speakers, DVD speler) ruim 800 Euro :o. Voorlopig blijft het hier wel bij denk ik :P.

[ Voor 64% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Sport_Life schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:04:Totale kosten (TV, Speakers, DVD speler) ruim 800 Euro :o. Voorlopig blijft het hier wel bij denk ik :P.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het nogal een puinhoop. Is je kamer altijd zo rommelig? Zou ik echt niet in kunnen leven hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Inderdaad, ik hoop niet dat de toekomstige eigenaar van je vorige speakersetje hier ook rondhangt. :9

Voorderest mooie plaatjes... ;)

//whoops, off-topic 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door T-mo-T op 04-12-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

trancesetter schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:19:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het nogal een puinhoop. Is je kamer altijd zo rommelig? Zou ik echt niet in kunnen leven hoor...
tja student he ! O-)

Het is idd een tering bende, als ik weer wat tijd heb ga ik weer es opruimen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Sport_Life schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 16:04:
Hier mijn opstelling van de Z5500;

[afbeelding]

[afbeelding]
Die Z560 rechts afgebeeld staat op het punt om opgestuurd te worden naar een nieuwe eigenaar ;).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Totale kosten (TV, Speakers, DVD speler) ruim 800 Euro :o. Voorlopig blijft het hier wel bij denk ik :P.
Heb je die dvd speler + pod ook op je sub staan als je een film aan het kijken bent 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco20 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:44:
[...]

Heb je die dvd speler + pod ook op je sub staan als je een film aan het kijken bent 8)7 ?
Zat ik ook direct naar aan het kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Remco20 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:44:
[...]

T is een tijdelijke oplossing :X.

Btw die pod is toch niet erg op me subwoofer?

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

ik heb een vraagje

heb namelijk de Z-5500 gekocht vandaag en ik vroeg me af of er mensen zijn die deze set gebruiken op de onboard audio soundstorm op de Nforce 2.. graag reacties van mensen die ervaring mee hebben. ook zou ik het prettig vinden van de geluids kwaliteit over coax en S\PDIF dus digitaal.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
Ik heb sinds een week de X-530. Een heel mooi setje, maar ik ben niet helemaal te spreken over de subwoofer. Persoonlijk vind ik dat hij al snel 'te hard' doorklinkt. De woofer staat nu op de laagste stand (via de draaiknop op de woofer zelf), maar toch dreunt alles al flink door. Eigenlijk had ik gehoopt dat hij in de laagste stand bijna uit zou staan. Vooral tijdens de avonduren kun je geluid nog wel redelijk hard zetten, maar zo'n enorme bass is dan overdreven.

Ben ik gewoon te kieskeurig, of zijn er meer mensen die dit 'probleem' hebben? De subwoofer klinkt goed door, maar soms wil ik hem gewoon niet horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WEl jammer dat het setje niet veel verschilt tegenover de z-680 dit is egt tot nu toe maar de top van pc setjes he? Trouwens 1 vraag ik heb 6 channel direct , audigy 2 maar er komt niet uit alle speakers even hard geluid rechtsvoor zelfs geen wel goed aangesloten iemand tip ik heb al de drivers geinstaleerd en geupdate, zelf vind ik audigy met z-680 zwaar sucken met muziek dan games is pr8tig jmmr genoeg niet goed genoeg opgesteld :(

trouwens design is wel mooier bij z-5500 en de sub

degene die z-5500 heeft en de z-560 al geprobeerd aan elkaar te koppelen? ik wou namelijk nog is een z-560 kopen en aan elkaar koppelen met z-680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31

Nebula M31

prutser op microschaal

Ik heb (zoals wat posts hierboven al aangeven) sinds kort de x-230, deze is precies dezelfde als de x-530 maar dan 2.1, en bij mij is op de laagste stand de sub ook nog steeds erg duidelijk aanwezig. Had van mij ook wat minder gemogen, maar dit was een bekend "probleem" van deze serie (en als ik goed begrijp van andere logitech series ook).

Als het echt stoort kun je met een equalizer progje (of winamp) de lage tonen wat minder hard zetten.

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 21:44:

degene die z-5500 heeft en de z-560 al geprobeerd aan elkaar te koppelen? ik wou namelijk nog is een z-560 kopen en aan elkaar koppelen met z-680
Nee waarom?? Z560 hoor je dan niet meer!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

De Z-5500 & Z-680 zijn wel aan elkaar te koppellen. Maar de Z-560? Geen idee. Doe het gewoon in 1x goed en haal de Z-5500. Klaar.

Hier mijn opstelling, Audigy 2 ZS @ Coax --> Z-5500. Heb em op dit moment alleen op pc aangesloten. Let niet op de mess, hij is net aangesloten en de flugel stond in de weg O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.eldel.nl/foto's/NieuweGeluidssetFlugel/IMG_3361.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor speaker stands heb jij daar eigenlijk staan ik zoek nog steeds trouwens is verschil groot tussen analoog en coax want ik heb nu analoog staan maar klinkt niet egt super, hoe kan je dan z-680 + z-5500 aan elkaar koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
SynergY schreef op zondag 05 december 2004 @ 10:57:
De Z-5500 & Z-680 zijn wel aan elkaar te koppellen. Maar de Z-560? Geen idee. Doe het gewoon in 1x goed en haal de Z-5500. Klaar.

Hier mijn opstelling, Audigy 2 ZS @ Coax --> Z-5500. Heb em op dit moment alleen op pc aangesloten. Let niet op de mess, hij is net aangesloten en de flugel stond in de weg O-)

[afbeelding]
Jah, jou moet ik hebben. Ik smeek je gewoon om effe uittelggen hoe je het digitaal aangesloten hebt op je pc. Heb zelf namelijk ook de z5500 icm de audigy 2 ZS maar hoor allemaal verhalen door elkaar. Kan je misschien daarbij ook ff wat foto's maken van de kabel.

I F*KIN BEGG U _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coax kabeltje kopen wel lang genoeg natuurlijk die naar je audigy 2 of optical kabeltje kopen dan in audigy menu digitaal aanzetten dan gaat de z-5500/z-680 ze eigen decoder gebruiken en voila beter geluid schijnt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 15:49:
coax kabeltje kopen wel lang genoeg natuurlijk die naar je audigy 2 of optical kabeltje kopen dan in audigy menu digitaal aanzetten dan gaat de z-5500/z-680 ze eigen decoder gebruiken en voila beter geluid schijnt :D
Ja optisch kan dus ten eerste niet :'( en je moet nog extra aansluitingen hebben, monojack en dan nog hulp stuk ofzoiets :? en digitale coax kabel met beide kanten tulp, snap er de ballen van :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of ik ergens in Nederland de Logitech Z-5300e kan krijgen. Hij staat namelijk ook al niet in de tweakers price watch. En ook niet op de Nederlandse pagina van Logitech zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Die wordt voor zover ik weet gewoon niet verkocht in NL... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarre hoe kon je nou de z-680 + z-5500 aansluiten en kan je dat ook met ps2 gebruiken ik vraag me namelijk egt af, ALvast thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
splitter lijkt me he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik dacht altijd dat Audigy 2 ZS de versie was met zo'n extern kastje + afstandsbediening? (die hele dure versie). Nu keek ik in de pricewatch en daar zag ik hem voor 60 Euro maar zonder zo'n extern kastje, maar wel met andere aansluitingen als ik heb op mn audigy 2 volgens mij.. (OEM versie). Ik heb 6 aansluitingen + Firewire. Zover ik weet geen Coax of optische aansluiting, wat schijnbaar wel op de "ZS" versie zit?
Kan iemand hier ff helder over zijn? :). Ik wil m'n Z5500 graag Digitaal aansluiten op de PC.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 06-12-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Sport_Life schreef op maandag 06 december 2004 @ 01:09:
Ik snap er nu helemaal niks meer van. Ik dacht altijd dat Audigy 2 ZS de versie was met zo'n extern kastje + afstandsbediening? (die hele dure versie). Nu keek ik in de pricewatch en daar zag ik hem voor 60 Euro maar zonder zo'n extern kastje, maar wel met andere aansluitingen als ik heb op mn audigy 2 volgens mij.. (OEM versie). Ik heb 6 aansluitingen + Firewire. Zover ik weet geen Coax of optische aansluiting, wat schijnbaar wel op de "ZS" versie zit?
Kan iemand hier ff helder over zijn? :). Ik wil m'n Z5500 graag Digitaal aansluiten op de PC.
Pas als er Extigy achter de Creative Audigy staat, is het een geluidskaart met extern kastje en afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op zondag 05 december 2004 @ 16:02:
[...]

Ja optisch kan dus ten eerste niet :'( en je moet nog extra aansluitingen hebben, monojack en dan nog hulp stuk ofzoiets :? en digitale coax kabel met beide kanten tulp, snap er de ballen van :Y)
Ha, ik heb hem eindelijk optisch aan de praat icm mijn terratec kaartje! Gewoon met een optische Toslink kabel. Bij www.electronica-online.nl gekocht voor 7.5 euro inc. verzendkosten. Het kabeltje heeft aan beide uiteinden de zelfde aansluiting, die je zowel in de POD als in de geluidskaart kan duwen.
Afbeeldingslocatie: http://www.computers4sure.com/comassets/productlarge/CNET/I109153.jpg
Het enige moeilijke eraan is het installeren.. dat heeft me de nodige inspanningen gekost. Uiteindelijk heb ik WinXP opnieuw geinstalleerd, en na de moederborddrivers te hebben uitgeschakeld en de nieuwste drivers te hebben geinstalleerd werkte het.

En voordat dat werkte had ik hem "coaxiaal" aangesloten met een cinchkabel:
Een gewone cinch (tulp) kabel werkt ook gewoon, maar het voordeel van coax is dat coax minder ruist. De aansluitingen van zo'n coax kabel zijn dan ook hetzelfde als van een cinch-kabel. Zo'n kabel is heel eenvoudig te maken, en volgensmij verkopen ze ze ook gewoon in de winkel.
Afbeeldingslocatie: http://www.clockwork.de/cinch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Martijn85 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:13:
ik heb ff een vraagje.

ik heb nu al een tijdje de Z-5500 maar ik krijg de speakers maar niet goed afgesteld zodat ik uit alle boxen iets hoor :/

ik heb het geprobeerd met soundmax maar dat werkt echt voor geen meter. Als ik linksvoor op 0 zet dan gaat rechtsachter ook uit |:(

of ligt dit gewoon aan mij en anders welke proggies gebruiken jullie hiervoor ?

tnx
niemand ?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je 'm aangesloten?
En gebruik je de kaart alleen voor films? Zo ja -> powerDVD heeft ook een uitgebreid speakerinstellings paneel. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn logitech z-5500 is weer terug naar cool-prices.
ik ben niet echt tevreden over deze set, ik heb deze set veel staan vergelijken met samsung, jvc, en bose sets en dergelijken en daarbij vond ik de logitech echt het mooiste klinken.

ik heb nu het probleem dat als ik de woofer een beetje goed aan zijn tand voel, ik allerlei vreemde geluiden uit de woofer hoor komen.
ook de hoge tonen komen er niet zuiver uit naar mijn zin, misschien een fout.
ik heb deze set echt vaak staan te beluisteren en daarbij is mij dit echt niet opgevallen.

Maargoed, dankzei de uitstekende service van cool-prices mocht ik deze set weer terug sturen.
Ik vind het erg vreemd.
Ik ga nu denk ik op zoek naar een vergelijkbaar systeem,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
Heb het zelfde probleem hier, neem eigenlijk aan dat het komt omdat we allebei softwarematige (soundmax) aansturing geven ;)

Misschien dat iemand met een creative kaartje ed uitsluiting kan bieden? Bij de CS:S test bijvoorbeeld komt er amper geluid uit de beide achterste boxjes, de test op de afstandsbediening werkt echter wel naar behoren.

Verder _/-\o_ setje btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn85
Jep precies hetzelfde hier.

Is het misschien niet mogelijk om soundmax eraf te tiefen of om andere software te gebruiken??
Zou dan alleen niet weten welke maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Ik heb vandaag m'n Z-5500 aangekregen! Ziet er prachtig uit! :p :+

Nou heb ik het volgende probleem: de laatste keer dat er op m'n kamer behangen is (zomer 2003), heb ik m'n pa na heeeeel veel gezeur zo ver gekregen om al kabels voor een 5.1 in de muren te voorzien: voor alle vijf de sattelieten zijn er kabels verwerkt in de muren, deze komen samen op 1 punt net boven m'n bureau. Het leuke was dat dit een verdomd handig systeem /zou/ geweest zijn: stukje kabel in de box, 10 aansluitstukjes kopen (ja deze dingen hebben een eigen aansluiting ongeveer zoiets als het plusminus teken) en je bent gesteld, geen kabels die hangen te bengelen!
Wel, dit verhaaltje ging op voor bijvoorbeel de Z-680, maar niet voor de Z-5500... Zoals jullie weten heeft deze een vast aangesloten, verschrikkelijke lange kabel met tulp stekker.
Ik kan het nog steeds aansluiten via dit systeem, maar dan heb ik zo'n hele bos kabels die d'r hangt te bengelen en laat dat nou net niet m'n bedoeling zijn...

"Duh inkorten he!" hoor ik je al zeggen. Maar hier begin ik eigenlijk liever niet aan... Vervalt je garantie dan niet?

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hoezo zou dan de garantie vervallen ? je mag toch ook je eigen kabels kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:56:
hoi,

ik heb een vraagje

heb namelijk de Z-5500 gekocht vandaag en ik vroeg me af of er mensen zijn die deze set gebruiken op de onboard audio soundstorm op de Nforce 2.. graag reacties van mensen die ervaring mee hebben. ook zou ik het prettig vinden van de geluids kwaliteit over coax en S\PDIF dus digitaal.

alvast bedankt
Als je een nforce 2 deluxe uitvoering hebt met de MCP-T southbridge dan is het geluid geweldig. Je hebt dan namelijk real time dolby digital encoding (wel even aanvinken in je nforce drivers). Als je een gewone nforce 2 hebt met de MCP southbridge dan zal het geluid best ok zijn maar niet zo goed. (wel tijdens het afspelen van een dvd'tje natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm bedankt, heb hem al aangesloten en de geluid is monsterlijk goed :P . Idd het gaat hier om een mcp-t dus hoef tenminste geen anderen geluidskaart :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb gisteren de Z5300 besteld.
Ze beloofde mij dattie vóór vrijdag zeker binnen zou zijn.

Heb al vaak wat gekocht daar en volgens mij krijgen ze op woensdag bestellingen binnen.
Ik hoop dattie woensdag al erbij zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
STIMPPYYY schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:02:
Hoezo zou dan de garantie vervallen ? je mag toch ook je eigen kabels kopen.
Eh? Hier KNIP je wel letterlijk in de kabels die eraan *vast* zitten he... Maar als je garantie hier niet mee vervalt, zoveel te beter, iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bashrat schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:55:
[...]

Eh? Hier KNIP je wel letterlijk in de kabels die eraan *vast* zitten he... Maar als je garantie hier niet mee vervalt, zoveel te beter, iemand die dit kan bevestigen?
Als je setje stuk is hoef je alleen wat kabels op te sturen en krijg je zo een nieuwe... :). Lees anders dit topic een beetje door, het is slechts 100x gezegd.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Bashrat schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:55:
[...]

Ik zeg net dat je kabels zelf mag verwisselen. Het staat zelfs in het boekje van logitech vermeld etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:20:
[...]

Ik zeg net dat je kabels zelf mag verwisselen. Het staat zelfs in het boekje van logitech vermeld etc...
maar niet afknippen!
je mag er wel een verlengstuk tussen leggen, maar zeer zeker niet doorknippen.
dan vervalt direct je garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hoezo dat ? ik heb logitech ook gebeld dat mijn z560 kapot was. Ze vroegen toen of ik de kabels orginele kabels wou opsturen, toen zei ik dat ik die niet meer had. Vonden ze helemaal niet erg. Het gaat vooral om de POD. Maarja die knip je ook niet door O+

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 07-12-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
Ik stuur wel even een mailtje naar logitech ter bevestiging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb een probleem met het aansluiten van het Control Center op de subwoofer van de Z-5500 speakerset. De afstand is te lang voor de kabel die aan het Control Center vastzit. Ik wil deze dan ook graag verlengen, maar ik zou niet weten welke kabel ik hier voor moet gebruiken.

Er staat wel op de achterkant van de subwoofer dat je die kabel niet mag verlengen, maar ik moet het wel om de speakers te kunnen gebruiken.

Heeft hier misschien iemand een idee hoe en waarmee ik dit dan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem had ik ook. Ik had me al helemaal voorgenomen hoe de set moest komen te staan. Maar ik ga die kabels niet verlengen als er nadrukkelijk opstaat: WARNING: DO NOT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
ik sta verbaasd over de service van logitech. mijn subwoofer is kapot en heb hun een mailtje gestuurd. ik hoef alleen maar de stekkers en de afstandbediening naar zwitserland te sturen en ik krijg een nieuwe...echt super service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat de service zo goed is. Maar ik heb het idee dat er wel héél vaak iets mis is met die logitech setjes. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
En toch zou ik ze graag willen verlengen, dan zou ik die subwoofer iig onder mijn bed of ernaast kunnen zetten. Nu neemt ie heel veel ruimte onder mijn bureau in beslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ook heb ik nu een volgend probleem:

Ik heb de speakers (z-5500) nu optisch aangesloten op mijn pc. Dit werkt perfect, en hij ziet dan ook gewoon of een dvd dts/solby of wat anders is. Dit vind ik erg mooi.

Maar als ik nu een dvd ga rippen met dvd-shrink, dan stopt winamp ineens met muziek doorgeven. Hij speelt nog wel, dat zie je, maar op m'n control center staat dat er "no digital data" is.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, want het is zwaar irritant. En om nou steeds van digitaal naar analoog en weer terug te schakelen alleen voor winamp vind ik ook niet goed. Dit zou toch ook anders moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
trancesetter schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:15:
En toch zou ik ze graag willen verlengen, dan zou ik die subwoofer iig onder mijn bed of ernaast kunnen zetten. Nu neemt ie heel veel ruimte onder mijn bureau in beslag...
een paar delen terug was er iemand die deze kabel had verlengt dmv een VGA verlengkabel. die zei dat het goed werkte. alleen volgens logitech zelf zou het niet werken (had ze gebeld voor mn Z-5300). het zou best kunnen werken maar of het gezond is voor je setje is nog de vraag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Laatst online: 24-02-2020
:? ik heb net mijn pakketje met stekkers opgestuurd om een nieuwe set te krijgen en ik kom net thuis of de bel gaat. en daar staat mijn nieuwe set...ik snap echt niks meer van die service van logitech...dit ging wel heel makkelijk :) ps. nog iemand interesse in 5 boxjes, en snoertjes en een subwoofer en control pod zonder stekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
Vandaag een Audigy 2 ZS besteld voor bij mijn Z-5500, aangezien ik niet zo tevreden was met het onboard geluid van mijn moederbord (via optische spdif). Na het zien van het volgende plaatje was ik er namelijk van overtuigd dat ik mijn z-5500 wel kon aansluiten op deze audigy geluidskaart MET een optische kabel.

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/278.jpg

Nu heb ik echter dit topic nogmaals uitgebreid zitten doorlezen en daaruit blijkt keer op keer dat de 3,5mm plug voor de coax gebruikt wordt icm de audigy.

Nu is mijn vraag of iemand het ook daadwerkelijk geprobeerd heeft om dmv zo'n verlengstukje als hierboven de Z-5500 optisch aan de audigy2 zs aan te sluiten (of zeg ik nou iets heel onzinnigs?)? O-)

Ik zit namelijk met het probleem dat mijn coax aansluiting op mijn Z-5500 al benut wordt door mijn DVD speler. Indien het niet mogelijk is zal ik mijn bestelling van de audigy weer moeten annuleren, aangezien ik dan beter af ben met een terratec geluidskaart of iets dergelijks aangezien deze wel een optische output hebben. :'(

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door keken op 09-12-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Digitizers schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:55:
[...]

een paar delen terug was er iemand die deze kabel had verlengt dmv een VGA verlengkabel. die zei dat het goed werkte. alleen volgens logitech zelf zou het niet werken (had ze gebeld voor mn Z-5300). het zou best kunnen werken maar of het gezond is voor je setje is nog de vraag :?
Dit met die VGA Kabel heb ik al geprobeerd, maar werkt niet. Bij VGA ontbreekt er namelijk sowieso al een pinnetje en de kabel wordt ook niet afgeschermd, wat volgens mij bij de logitech kabel wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Zou iemand een aantal winkels + locaties op kunnen noemen (LIEFST in de buurt van Eindhoven) waar de Z5500 zonder afspraak o.i.d. gewoon in de winkel te beluisteren is?
Heb wel interesse maar dan wil ik 'm wel eerst horen en zien. Ik heb een aanbod van Breazer liggen :) Maar ik zoek eigenlijk een gewone winkel waar ik eventueel ook kan vergelijken.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh vergelijken? ik heb nog wel een oud transistorradiootje staan :P
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.