Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.090 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:31
Reanimation schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:58:
Heb de Z-5500 een week geleden besteld bij www.cool-prices.nl, maandag geld overgemaakt via de overschrijfkaarten. schat in dat het ergens woensdag komt :) ik geef dan een uitgebreide Review
Stond een mailtje in mijn spambox, U pakket is vandaag verzonden :D, dat noem ik geen spam :P, Hopelijk morgen dan al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de z5500 digitaal aansluiten icm. met een Audigy 2 ZS (dus niet de platinum). Met de onderstaande kabel zou dat toch moeten lukken ? Dit zou een optische naar spdif kabel moeten zijn....

http://vinnyb.tweakdsl.nl/got/kabel.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 14:27
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:25:
Ik wil de z5500 digitaal aansluiten icm. met een Audigy 2 ZS (dus niet de platinum). Met de onderstaande kabe zou dat toch moeten lukken ?

/image http://vinnyb.tweakdsl.nl/got/kabel.jpg
Nope, dies optisch, alleen de platinum had een optische uitgang d8 ik.
Dat word digitaal aanluiten via coax ;)

[ Voor 6% gewijzigd door sjhgvr op 22-11-2004 23:27 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, thnx. het leek allemaal zo mooi te passen :) optische aansluiting naar spdif, blijkbaar dus niet dus dan maar een coax.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

nu we het toch over kabeltjes hebben, ben dit topic aan het lezen en ben nu een beetje de draad kwijt (doh :P) vooral na het zien van dit plaatje in dit topic:

Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_13.jpg

wtf is een coax kabel?? d8 altijd dat dat die linkse "gewone" aansluitingen waren, maar hoe ziet zo'n kabel eruit en kan ik die op mijn asus deluxe mobo met soundstorm chipset aansluiten? :o

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 22-11-2004 23:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Laatst online: 04-08 14:27
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:28:
Ok, thnx. het leek allemaal zo mooi te passen :) optische aansluiting naar spdif, blijkbaar dus niet dus dan maar een coax.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg
Die achter in je Audigy ZS en dan met een coax naar je control center.
(Zo heb ik het ook op m'n z-680) Qua geluidskwaliteit merk ik geen verschil, volgens mij zit dat toch echt tussen je oren.

@ Chaoss
Dat zou moeten gaan, alleen haal je er dan niet alles uit wat erin zit aangezien onboard geluid is lang niet zo goed als bijvoorbeeld de Audigy ZS. Ik heb bijvoorbeeld ook een coax uitgang op m'n asus mobo zitten, had die laatst een keer op m'n setje aangesloten.. Ik hoorde geluid, maar kan niet zeggen dat het muziek was :X (Had overigens alle nieuwste drivers geinstalled)

[ Voor 29% gewijzigd door sjhgvr op 22-11-2004 23:49 ]

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DapinododiadeaL schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:44:
[...]

[afbeelding]
(Zo heb ik het ook op m'n z-680) Qua geluidskwaliteit merk ik geen verschil, volgens mij zit dat toch echt tussen je oren.
Ik ga morgen zo'n coax kabel halen en zo'n converter bij de mediamarkt, iig bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

DapinododiadeaL schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:44:
[...]

[afbeelding]

@ Chaoss
Dat zou moeten gaan, alleen haal je er dan niet alles uit wat erin zit aangezien onboard geluid is lang niet zo goed als bijvoorbeeld de Audigy ZS. Ik heb bijvoorbeeld ook een coax uitgang op m'n asus mobo zitten, had die laatst een keer op m'n setje aangesloten.. Ik hoorde geluid, maar kan niet zeggen dat het muziek was :X (Had overigens alle nieuwste drivers geinstalled)
ok thnx maar deze gaat dus ook gewoon in de SPDIF aansluiting? verder dacht ik dat de soundstorm een behoorlijk goeie geluidschip is, welke kwaliteit de onboard SPDIF aansluiting heeft weet ik nog niet.

maar waarschijnlijk is er nauwelijks verschil te merken tussen de gewone audio aansluitingen en coax/optisch? het enige verschil is waarschijnlijk dat in het eerste geval het decoden door de geluidskaart gebeurt in in het 2'de geval door de Z-5500? of zit ik daar naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/147.jpg
Moet dat ding hierboven per se 1 zo`n ringetjes hebben? Want kheb precies zo'n zelfde convertor, alleen dan mat 2 ringetjes en die werkt niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37
Geen SPDIF op de audigy2 ZS ?!

Dit staat er toch echt op de soundblaster.com site

High Definition Audio Quality for Playback and Recording
24-bit Digital-to-Analog conversion during playback with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz in 7.1 mode and up to 192kHz in stereo mode
24-bit Analog to Digital conversion during recording in 8, 16 or 24-bit at sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz
SPDIF (Sony/Philips Digital Interface) input at up to 24-bit/ 96kHz quality
SPDIF output up to 24-bit at 48 or 96kHz

ASIO 2.0 drivers for low latency (as low as 2ms) multi-track playback and recording at 16-bit/48kHz or 24-bit/96kHz
Wave-Table Synthesis and Midi Features
Creative Hardware synthesizer (2x16 Channels) with 64-voice polyphony featuring E-MU®'s patented 8-point interpolation technology for accurate sample reproduction
Creative Software synthesizer - multi timbral wave-table (16 Channels)
2 MIDI I/O ports (2x16 channels) (gameport adapter required for MIDI I/O 2)
FireWire® (IEEE®1394) Connectivity
FireWire® (IEEE®1394) / i-Link® compatible interface with up to 400Mbps transfer rate

http://www.soundblaster.c...ZS_platinum_pro/specs.asp

Hoop het iniedergeval wel, want heb net zo'n dure optische kabel gekocht. Er staat ook niet bij dat het alleen voor platinum is, die features staan er wel weer onder.

Dit staat er dan weer onder 8)7

Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro On-Board Connectors

Line level out (Front / Side / Rear / Center / Subwoofer)
Digital CD Audio in
Aux Audio in
AD_LINK 1 and AD_LINK 2 Connectors
Power Connector
15-pin MIDI/ Joystick port extension header

Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro External I/O Hub Front/Rear Panel Connectors

Headphone Out (1/4" Stereo Jack)
Line In 1 (1/4" Stereo Jack , shared with Microphone In with Gain Control)
Line In 2 (1/4" Stereo Jack)
Line In 3 (2x RCA Jack)
Optical SPDIF In/Out
Coaxial SPDIF In/Out
Digital Out for 5.1 support (6-channel SPDIF Output to Creative digital speakers)
2x FireWire® (IEEE®1394) ports
MIDI In / Out
Infra-red Receiver
AD_LINK 1 and AD_LINK 2 connectors

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-11-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb hem binnen en aangesloten,
ook even 50% gas gegevens.
Teeering.... alles staat te trillen en te doen :)
Die bass is echt mega lekker, ik zal vanmiddag een paar foto's scoren van mn kamer.
Dit setje komt de gemiddlende home-cinema set dik voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:06:
Zo ik heb hem binnen en aangesloten,
ook even 50% gas gegevens.
Teeering.... alles staat te trillen en te doen :)
Die bass is echt mega lekker, ik zal vanmiddag een paar foto's scoren van mn kamer.
Dit setje komt de gemiddlende home-cinema set dik voorbij :)
wat is gemiddeld bij jou?

ik vind het namelijk nogal flinke uistpraken.
een setje van 500 euro komt de Z-5500 echt niet voor bij hoor. al helemaal niet kwa hoge en midden tonen.
ik vraag me ook wel eens af of de mensen die dit soort uitspraken doen wel eens geluisterd hebben naar een setje van om en na bij de 500 euro

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Shunt schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:09:
[...]

een setje van 500 euro komt de Z-5500 echt niet voor bij hoor. al helemaal niet kwa hoge en midden tonen.
ik vraag me ook wel eens af of de mensen die dit soort uitspraken doen wel eens geluisterd hebben naar een setje van om en na bij de 500 euro
Ik vind dit soort reacties alltijd stom. Als hij dat vind, is toch zijn mening. Je hoeft logitech niet te gaan afkraken. Want volgens mij heb jij zelf de z5500 nog niet eens beluisterd en jij doet ook al gelijk een uitspraak, dus jij hebt het recht niet om zoiets terug te zeggen als je zelf ook niet kan oordelen.

Anywayz hoe zit het nou met de audigy2 ZS heeft deze nou wel SPDIF out (dus optisch) of niet ?

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-11-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif Mededeling!!! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif

Ik heb in de startpost een stukje gezet over het digitaal aansluiten van een Z-680 en Z-5500 op een Creative Audigy 2 ZS. Hopelijk heb ik hiermee een hoop onduidelijkheid weggenomen, en het is toch een vraag die vaak terugkomt, dus vandaar :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:09:
[...]

Ik heb hiervoor verschillende setjes gehad, een Samsung HT-DL150.
De logitech komt heeeel makkelijk over de samsung heen.

Nu hadden mijn ouders een JVC home cinema systeem (JVC TH-A10R)
En de logitech komt ook deze JVC dik voorbij.

Ik weet niet waar het verder nog mee te vergelijken is,
maar dit setje gaat zeker voorbij de meeste home-cinema systemen.
Setjes onder de <900 sowieso denk ik. (op een enkele uitzondering)

Geloof je me niet? ga ergens luisteren!
Je hoort het verschil direct, of jij wil het verschil niet horen.
Aan je reactie te zien is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

STIMPPYYY schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:25:
[...]

Ik vind dit soort reacties alltijd stom. Als hij dat vind, is toch zijn mening. Je hoeft logitech niet te gaan afkraken. Want volgens mij heb jij zelf de z5500 nog niet eens beluisterd en jij doet ook al gelijk een uitspraak, dus jij hebt het recht niet om zoiets terug te zeggen als je zelf ook niet kan oordelen.

Anywayz hoe zit het nou met de audigy2 ZS heeft deze nou wel SPDIF out (dus optisch) of niet ?
Ik heb hier een Z-680 staan en mijn broer heeft de Z-5500 die heeft hem al een tijdje en ik heb hier ook een yamaha HTIB-204 set staan. En geloof me nu maar het is niet te vergelijken. Ik heb als test alles beneden aan gesloten (een voor een) en ik kwam er samen met 4 man over uit dat de z-680 en de Z-5500 zeer goed klonken. Maar het echt niet haalde bij de yamaha. natuurlijk kan je het niet vergelijken met een set van 675 euro maar de combi set van yamaha van 500 euro klonk ook al een stuk voller en warmer. Ook vond ik bij muziek (vooral met veel vocal) de bas iet wat overheersend bij de Z-5500 en bij de Z-680 gewoon storend overheersend. (Op mijn pc heb ik de bas dan ook software matig flink naar beneden gegooid.

MIJN conclusie is.
Heb je 300 euro en niet meer ga voor een Z-5500 perfect setje voor wat je er voor krijgt voor dat geld (dat exacte geld) niets beters te krijgen. mits goed af gesteld hij klinkt super hij ziet er redelijk strak uit. Hij presteert zeer netjes op vlakken van bas en midden toontjes gaan ook nog wel. Alleen de hoge tonen vallen mij toch echt tegen. Hij klinkt af en toe echt gewoon dof.

Heb je meer dan 300 a 500 euro ga voor een setje van bvb Yamaha. het is nu net even wat beter spul qua geluid. Beter in de hoge en midden tonen. en een iets strakkere bas. Ook is het qua aansluitingen fijner. Je hebt gewoon ziekelijk veel mogelijkheid om apparaten aan te sluiten. zowel digitaal als analoog.

Ik heb nooit gezegd dat de Z-680 en de Z-5500 slecht zijn. Ik zeg enkel dat ze gewoon no way te vergelijken zijn met een gemiddeld setje van yamaha of zo van 500 euro +-. Geloof je me nog niet dan moet je voor de grap eens naar een winkel gaan als radio beurs in Tilburg. Of een winkel als bartels. En dan hoor je het heel snel (het verschil)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:54:
[...]

Ik heb hiervoor verschillende setjes gehad, een Samsung HT-DL150.
De logitech komt heeeel makkelijk over de samsung heen.

Nu hadden mijn ouders een JVC home cinema systeem (JVC TH-A10R)
En de logitech komt ook deze JVC dik voorbij.

Ik weet niet waar het verder nog mee te vergelijken is,
maar dit setje gaat zeker voorbij de meeste home-cinema systemen.
Setjes onder de <900 sowieso denk ik. (op een enkele uitzondering)

Geloof je me niet? ga ergens luisteren!
Je hoort het verschil direct, of jij wil het verschil niet horen.
Aan je reactie te zien is dat zo.
lees mijn edit maar eens.

Op welke vlakken komt hij ze voorbij ? Want volgens mij luister je alleen naar volume want ik heb ze echt iedere audio winkel af struimt op mijn zoektocht naar een mooi setje voor om en na bij de 600 a 700 euro. En het is de yamaha geworden. Maar echt geef eens aan wat er beter aan zou moeten zijn.

en de bas tja. die kan je idd instellen op de pod. bij de Z-5500 is het beter geworden maar nogsteeds overheerst hij bij vocal muziek een beetje. Zelfs als hij op een streepje staat. Persoonlijke smaak is ook belangrijk en dat snap ik.
alleen wat voor muziek draai jij dan ? want bij mij is het zo dat ik hoofdzakelijk naar hard style / core luister en dat klinkt idd gewoon het beste op mijn Z-680 en mijn broer zijn Z-5500 ook metal en die zut klinkt jammer genoeg heel goed en vooral LUID er op. (broer is metal fan :'( )

[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 23-11-2004 14:08 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, hiervoor heb je een knopje zitten op je POD.
Daarmee kun je de bass instellen.
Ook kun je voor de andere speakers alles instellen, ik vind hem zelfs een yamaha icm een Bose Accousimas (tyop, i know) 6 minder goed klinken dan een logitech.

Ik vind het geluid van de logitech voller klinken, goed in zowel midden als hoge tonen. De bass is no point, die wil wel. en kun je zat mee instellen.

Hoe heb je btw die logitech aangesloten?
Wel digitaal? Dan klinkt deze set namelijk nog weer een zooi beter dan analoog!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok de meningen zijn verdeeld ;)

maar toch heb ik in een review ook al gelezen dat de Z-5500 beter is dan de gemiddelde home-cinema setjes tot 500 euro. yamaha is gewoon een goed merk... maarja 500 euro is dan ook bijna 2x een Z-5500

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 23-11-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:00:
Kijk, hiervoor heb je een knopje zitten op je POD.
Daarmee kun je de bass instellen.
Ook kun je voor de andere speakers alles instellen, ik vind hem zelfs een yamaha icm een Bose Accousimas (tyop, i know) 6 minder goed klinken dan een logitech.

Ik vind het geluid van de logitech voller klinken, goed in zowel midden als hoge tonen. De bass is no point, die wil wel. en kun je zat mee instellen.

Hoe heb je btw die logitech aangesloten?
Wel digitaal? Dan klinkt deze set namelijk nog weer een zooi beter dan analoog!
alles digitaal hier aan mijn augy 2 via coax en via de yamaha dvd speler ook via coax. het is denk ik een heel persoonlijk iets. En ook de keuze van muziek is natuurlijk zeer belangrijk. ook moet je het vergelijken als je in de muziek gewoon overkan schakelen naar een ander setje. (heb je dat geprobeert ?)
Chaoss schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:10:
ok de meningen zijn verdeeld ;)

maar toch heb ik in een review ook al gelezen dat de Z-5500 beter is dan de gemiddelde home-cinema setjes tot 500 euro. yamaha is gewoon een goed merk... maar jouw set koste ook wel iets meer ;)
zijn dit reviews van users of van bedrijven ? want ik lees enkel reviews van bvb winkels en profesionele mensen die er met een meter bij gaan zitten in een perfecte akoestiche ruimte. dat soort reviews vertrouw ik. Reviews waar eigenlijk niets meer in staat als van VET WAT GAAT I HARD OMFG HAXOR MY BOXOR MAN WAT EEN BAS. Daar kijk ik niet naar. Ik heb nog een kansje dat ik de Z-5500 uit mag laten meten op de KUB. Hier later meer over,

[ Voor 30% gewijzigd door Shunt op 23-11-2004 14:19 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Shunt schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:11:

[...]

zijn dit reviews van users of van bedrijven ? want ik lees enkel reviews van bvb winkels en profesionele mensen die er met een meter bij gaan zitten in een perfecte akoestiche ruimte. dat soort reviews vertrouw ik. Reviews waar eigenlijk niets meer in staat als van VET WAT GAAT I HARD OMFG HAXOR MY BOXOR MAN WAT EEN BAS. Daar kijk ik niet naar. Ik heb nog een kansje dat ik de Z-5500 uit mag laten meten op de KUB. Hier later meer over,
de revieuw die ik gelezen had kwam redelijk profi over. (ben al aan het zoeken geweest kon de link niet meer vinden helaas). maar van die revieuws in een akoestische ruimte met meters zou ik echt bullshit vinden. ten eerste is bijna geen enkele slaap/woon-kamer perfect akoestisch (meestal ver van dat) en de verschillen die die meters registreren zijn voor de "meeste" menselijke oren toch niet waarneembaar. ;)

btw ik heb ff de start post mbt dat digitaal aansluiten doorgelezen. ik neem aan dat het bij een soundstorm chip hetzelfde werkt en dat alleen de software anders is? en is er nog een verschil tussen optisch en coax aansluiten (behalve dan dat optische kabel veel duurder is dan coax)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Chaoss schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:28:
[...]

de revieuw die ik gelezen had kwam redelijk profi over. (ben al aan het zoeken geweest kon de link niet meer vinden helaas). maar van die revieuws in een akoestische ruimte met meters zou ik echt bullshit vinden. ten eerste is bijna geen enkele slaap/woon-kamer perfect akoestisch (meestal ver van dat) en de verschillen die die meters registreren zijn voor de "meeste" menselijke oren toch niet waarneembaar. ;)

btw ik heb ff de start post mbt dat digitaal aansluiten doorgelezen. ik neem aan dat het bij een soundstorm chip hetzelfde werkt en dat alleen de software anders is? en is er nog een verschil tussen optisch en coax aansluiten (behalve dan dat optische kabel veel duurder is dan coax)?
:P het gaat me dan ook niet om de metingen. Maar om een professioneel oor dat er naar luistert.

En ja de aansluiting is het zelfde. je moet alleen even aan zetten dat hij al het decoden aan de pod zelf over laat.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een klein half jaartje de Z680 en ik ben er echt superblij mee.
Naja tot op een dag dat ik een maat van mij ff liet horen wat de set in huis had. Dus een lekkere basstest opgezet setje opengezet bass opengezet. en op een gegeven moment slaat men pc vast. Harde schijf gecrashed...... :(
Dus de Z680 is tot harde schijf crashes is staat. Ja heftig I know.

1 Ding voorlopig wil ik niet anders..... Misschien als ik geld teveel heb dat ik een Cerwin vega set samenstel samen met een harman kardon of marantz versterker.
Maja als arme student (op dat moment te veel geld) is dit de perfecte set. Voor dat geld megaveel kwaliteit >:) >:) :9~ .

maja 1 ding waar ik wel van baal ik had men setje en een kleine maand later hoorde ik van die 5500. Als ik dat meteen had geweten had ik die aangeschaft das me een geil setje zeg wat looks betreft. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Shunt schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:56:
[...]

Ik heb hier een Z-680 staan en mijn broer heeft de Z-5500 die heeft hem al een tijdje en ik heb hier ook een yamaha HTIB-204 set staan. En geloof me nu maar het is niet te vergelijken. Ik heb als test alles beneden aan gesloten (een voor een) en ik kwam er samen met 4 man over uit dat de z-680 en de Z-5500 zeer goed klonken. Maar het echt niet haalde bij de yamaha. natuurlijk kan je het niet vergelijken met een set van 675 euro maar de combi set van yamaha van 500 euro klonk ook al een stuk voller en warmer. Ook vond ik bij muziek (vooral met veel vocal) de bas iet wat overheersend bij de Z-5500 en bij de Z-680 gewoon storend overheersend. (Op mijn pc heb ik de bas dan ook software matig flink naar beneden gegooid.

MIJN conclusie is.
Heb je 300 euro en niet meer ga voor een Z-5500 perfect setje voor wat je er voor krijgt voor dat geld (dat exacte geld) niets beters te krijgen. mits goed af gesteld hij klinkt super hij ziet er redelijk strak uit. Hij presteert zeer netjes op vlakken van bas en midden toontjes gaan ook nog wel. Alleen de hoge tonen vallen mij toch echt tegen. Hij klinkt af en toe echt gewoon dof.

Heb je meer dan 300 a 500 euro ga voor een setje van bvb Yamaha. het is nu net even wat beter spul qua geluid. Beter in de hoge en midden tonen. en een iets strakkere bas. Ook is het qua aansluitingen fijner. Je hebt gewoon ziekelijk veel mogelijkheid om apparaten aan te sluiten. zowel digitaal als analoog.

Ik heb nooit gezegd dat de Z-680 en de Z-5500 slecht zijn. Ik zeg enkel dat ze gewoon no way te vergelijken zijn met een gemiddeld setje van yamaha of zo van 500 euro +-. Geloof je me nog niet dan moet je voor de grap eens naar een winkel gaan als radio beurs in Tilburg. Of een winkel als bartels. En dan hoor je het heel snel (het verschil)

[...]

lees mijn edit maar eens.

Op welke vlakken komt hij ze voorbij ? Want volgens mij luister je alleen naar volume want ik heb ze echt iedere audio winkel af struimt op mijn zoektocht naar een mooi setje voor om en na bij de 600 a 700 euro. En het is de yamaha geworden. Maar echt geef eens aan wat er beter aan zou moeten zijn.

en de bas tja. die kan je idd instellen op de pod. bij de Z-5500 is het beter geworden maar nogsteeds overheerst hij bij vocal muziek een beetje. Zelfs als hij op een streepje staat. Persoonlijke smaak is ook belangrijk en dat snap ik.
alleen wat voor muziek draai jij dan ? want bij mij is het zo dat ik hoofdzakelijk naar hard style / core luister en dat klinkt idd gewoon het beste op mijn Z-680 en mijn broer zijn Z-5500 ook metal en die zut klinkt jammer genoeg heel goed en vooral LUID er op. (broer is metal fan :'( )
Heb medelijden met je O+ luister zelf ook hardcore. Maar iig. Ik heb dit setje nog niet alleen op dvd speler of wat dan ook aangesloten. Het blijft natuurlijk grotendeels een speakerset en daarvoor zou hij ook beoordeeld moeten worden. Je kan met de computer veel dingen instellen waardoor het al gauw een stuk beter gaat klinken (sommige EAX instellingen, lagere bass. hogere tonen, plugins etc...).

En trouwens een professioneel oor beoordeeld worden? wat heb je eraan ? heb jij dan ook een professioneel oor :? ga het dan zelf beluisteren :P

Maargoed intresseert me niet allemaal het klinkt iig super geil :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas mijn subwoofer is niet goed :(
Er komt een heel vreemd hoog gesnaper bij sommige basstonen uit :(
Heeft iemand verder dit ook niet?
Of mag deze subwoofer weer gelijk terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 17:39
Brainless-NL schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:07:
Ik las een tijd geleden op de t.net fp dat er ook nog een z-5300e zou komen (die ik niet zo play-mobil-achtig eruit vind zien als de z-5300). Ik kan hier verder niets over vinden, behalve dat ze buiten europa al wel te koop zijn. Echter zijn de z-5500 en z-2300 sets al wel beschikbaar hier :? Weet iemand meer?
Logitech weet nog niet of ze de 5300e in europa gaan leveren. Voorlopig is deze dus niet leverbaar. Aldus iemand van Media Relations afdeling van Logitech.

Maar bestellen vanuit Amerika is vanwege de lage dollar wel een optie. Ik kwam het setje al tegen voor 124 dollar. Als je er van uit gaat dat je de Z-5300 hier voor 150 euro thuis hebt (inc verzend kosten) dan hou je omgerekend 75 dollar over voor verzenden en evt tax voor een vergelijkbare prijs aan de Z-5300. 200 dollar komt op zo'n 150 euro. Ik ga dat doen denk ik, maar ben benieuwd wat de douane erbij op gaat tellen of dat er me andere verrassingen staan te wachten. Het is wat anders dan een boekje via amazon. Iemand ervaring met dergelijke spullen bestellen vanuit de US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:40:
Ik heb zelf sinds een klein half jaartje de Z680 en ik ben er echt superblij mee.
Naja tot op een dag dat ik een maat van mij ff liet horen wat de set in huis had. Dus een lekkere basstest opgezet setje opengezet bass opengezet. en op een gegeven moment slaat men pc vast. Harde schijf gecrashed...... :(
Dus de Z680 is tot harde schijf crashes is staat. Ja heftig I know.

1 Ding voorlopig wil ik niet anders..... Misschien als ik geld teveel heb dat ik een Cerwin vega set samenstel samen met een harman kardon of marantz versterker.
Maja als arme student (op dat moment te veel geld) is dit de perfecte set. Voor dat geld megaveel kwaliteit >:) >:) :9~ .

maja 1 ding waar ik wel van baal ik had men setje en een kleine maand later hoorde ik van die 5500. Als ik dat meteen had geweten had ik die aangeschaft das me een geil setje zeg wat looks betreft. O+
Whaha, slechte hdd, ik had 2 zuilen met 15" woofers waarvan 1 nog geen 30cm van mijn PC kast stond, in een kamer van 4x4 meter, trillende ogen van de bas, slecht zicht maar hdd crash nog nooit gehad! En niets gezijk over zware magneten (20cm doorsnee, net zo groot als de hele 8" woofer uit de logitech set :D), gegevens op een hdd gaan pas weg met een bewegend magnetisch veld, zolang de luidspreker gewoon stil staat is er niets aan de hand.

Ik heb een paar jaar geleden een Logitech Z560 4.1 set gekocht, eigenlijk hetzelfde kwa luidsprekerunits als jouw set. Ik vind die set behoorlijk slecht kwa geluidskwaliteit. Echter voor spelletjes is het best leuk. Ik heb de 4.1 set juist gekocht voor het gemak. Met die set kan je namelijk 2 computers voorzien van geluid, met een gedeelde sub!, geweldig idee al zeg ik hetzelf :D (geen dubbele sub of 2 versterkers en veel te veel kabels)
Bijde PC's staan gewoon naast elkaar, zo kan je leuk samen games spelen met 1 set en heb je allebij dezelfde klank. De satalites zijn behoorlijk gericht en zo hoor je je eigen geluid heel goed zonder veel last te hebben van de ander. De set is daar juist heel geschikt voor, verder vind ik de kwaliteit behoorlijk slecht. Er mist ook een groot gedeelte van het mid-low berijk. Ik heb de 8" woofer al vervangen door een andere en heb alles gevuld met glaswol om het wat beter te laten klinken.
Je kunt dus vinden wat je wil maar echt kwaliteit is het niet, al geloof ik graag dat de kwaliteit gemiddeld hoger ligt dan andere pc sets, alleen heb ik nooit een pc set gekocht, alleen de z560.

@netlan,

Ik heb niet zoveel last van mijn sub, alleen omdat de kast zo klein is voor een 8" hoor je wel snel luchtstroming en wat rare bijgeluiden. Beetje zonde. Waar ik vooral last van had is dat de satalieten van rechts (right-front/rear) snelller last hebben van overstuur dan de linkerkant. Dit gaat gepaard met hele vreemde harde kraakgeluiden. Ik heb hiervoor de hele sub uit elkaar moeten halen. Heb de helft van de print opnieuw gesoldeerd en de transistoren met meer kracht op het koelelement laten drukken. Dit resulteerde erin dat het ietjes minder erg werd, maar het is er nogsteeds. Echter onder een bepaald volume niveau hoor je hier niets van. Dus mijn set voldoet opzich wel, maar je moet er niet te veel van willen eisen. Het is en blijft budget en dat is precies wat je krijgt :) Al is voor sommigen een set van zo'n 250 euro niet budget, het is helaas wel budget. Je zou opzich beter een hifi-set van die prijs aan kunnen schaffen, klinkt een stuk beter, alleen moet je dan wel zelf al een fatsoenlijke versterker hebben.
Gelukkig weet ik van te voren dat ik de nodige aanpassingen kan verrichten om dingen beter te maken dan ze oorspronkelijk zijn, anders had ik de set waarschijnlijk nooit aangeschaft. Het is alleen wel een leuk ogend setje speciaal voor de pc, en daar ging het me om :)

[ Voor 28% gewijzigd door BruT@LysT op 23-11-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
kan het veel kwaad om je sub direct naast je pc te plaatsen? ik wil dat eigenlijk doen omdat ik ruimtegebrek zit. heb overigens de logitech z5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Digitizers schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:18:
kan het veel kwaad om je sub direct naast je pc te plaatsen? ik wil dat eigenlijk doen omdat ik ruimtegebrek zit. heb overigens de logitech z5300.
Ja. Zit een sterke magneet in. Volgens mij maakt het eventjes niet uit maar iig niet de hele tijd. Staat ook een grote waarschuwing op de doos/boekje 50CM afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Digitizers schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:18:
Ik zou niet gelijk aanraden een sub naast je pc te zetten, als je niet teveel met dat ding heen en weer beweegt naast je HDD is er niets aan de hand, maar trillingen kunnen ook altijd gevolgen hebben. Ik ben zelf nogal wreed tekeer gegaan op dit gebied zonder vervelende gevolgen, maar dat wil nog niet zeggen dat jij dat ook zo zal ondervinden. Ik ben zelf heel makkelijk bereid risico's te nemen omdat ik dit soort dingen altijd graag wil testen/weten. De evetuele gevolgen heb ik dan aan mezelf te danken en daar kan ik mee leven.
Echter het verhaal hierboven van de setup van 2 15" kasten heb ik zo'n 2 jaar lang gehad zonder gevolgen, en dat heb ik echt niet uit mijn duim gezogen :)
Het kan dus wel, wat jij ermee doet laat ik aan jou over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Z-680 of de Z-5500 te kopen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat nou de beste keuze zou zijn.

De 5500 kan ik voor €300,- krijgen.
De 680 wel voor max €200,- op marktplaats schat ik.

Maar wat zou nu de beste keuze zijn. 100 euro meer betalen voor een iets beter systeem? Is het de moeite waard?

Ik heb ook gehoord dat er 'slechte' 680 tussen zitten, hoe kan ik die zegmaar herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:01:
Ik ben van plan om de Z-680 of de Z-5500 te kopen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat nou de beste keuze zou zijn.

De 5500 kan ik voor €300,- krijgen.
De 680 wel voor max €200,- op marktplaats schat ik.

Maar wat zou nu de beste keuze zijn. 100 euro meer betalen voor een iets beter systeem? Is het de moeite waard?

Ik heb ook gehoord dat er 'slechte' 680 tussen zitten, hoe kan ik die zegmaar herkennen?
Aangezien ik zelf niet zo gecharmeerd was van de Z560 die veel overeenkomsten heeft met de Z680 (ook op gebied van slechte exemplaren) zou ik even iets langer sparen voor de 5500. Hopelijk heeft deze minder last van vreemde bijgeluiden en zal je waarschijnlijk ongemerkt toch blij zijn dat je net wat langer gespaard zou hebben. Wie weet had je wel superirritante problemen gehad met je z680, dan zou je je behoorlijk klote voelen.

De fouten kan je niet zien, alleen horen.. het zijn waarschijnlijk kleine foutjes of slechte contacten in het versterkercircuit. Hey, wie weet zijn ze wel onzorgvuldig omgegaan met de ringkerntrafo die erin zit. Iets wat ik me erg goed voor kan stellen. Een ringkerntrafo heeft een hoger rendement in vergelijking met standaard trafo's, een goeie keuze voor een versterker, alleen moet je hier wel erg voorzichtig mee zijn. Een stoot kan fataal zijn. En aangezien ik mijn eigen sub helemaal heb opengemaakt heb ik gezien hoe dit allemaal gemonteerd zit. Alles is handmatig gedaan en zit erg op een hoop gekwakt, bijna niet te doen zonder kras of stoot. Er zou best onkundig met deze trafo's omgegaan kunnen zijn, ze lijken namelijk heel sterk en robuust maar dat zijn ze niet. Het kan heel goed zijn dat daarom mijn rechterkant zo sterk vervormt. Ik zal eens een andere ringkern ernaanhangen, wie weet is dit echt wel het probleem bedenk ik me nu ineens. Wel iets om logitech zeer kwalijk te nemen als dit werkelijk zo is. Zo zie je maar weer dat audio niet echt voor pc fabrikanten is weggelegd. Hmzz, ik ga dit uitzoeken.

tjah en wat raad ik je nu aan, misschien hebben ze hun fouten al ondervonden en is dit met de 5500 opgelost of wie weet zijn ze wel afgestapt van de ringkerntrafo die erin zit :) Ik zal je dus de 5500 aanraden als antwoord op je vraag, hoewel ik liever zie dat mensen weer fatsoenlijke stereo sets aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het zijn geen vreemde bijgeluiden zoals gewoonlijk zegmaar.
Het ratelende geluid komt echt uit de speaker zelf, alsof er iets tegenaan tikt zegmaar.
Bij laag volume is het gewoon niet, op 1/3 vermogen hoor je het.
Het geluid/getik word ook niet harder, blijft constant.

Tis net het geluid van kortsluiting uit de speaker (zo'n hoog getik/geratel)
Blijkt me dus niet goed. Het irriteerd ook nogal.
Ik zal morgen eens bellen met cool-prices.
Logitech heeft 2 jaar garantie, daar maak ik me gelukkig niet druk om.
Ik baal wel, dat waarschijnlijk deze bak weer terug moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:50:
Nee het zijn geen vreemde bijgeluiden zoals gewoonlijk zegmaar.
Het ratelende geluid komt echt uit de speaker zelf, alsof er iets tegenaan tikt zegmaar.
Bij laag volume is het gewoon niet, op 1/3 vermogen hoor je het.
Het geluid/getik word ook niet harder, blijft constant.

Tis net het geluid van kortsluiting uit de speaker (zo'n hoog getik/geratel)
Blijkt me dus niet goed. Het irriteerd ook nogal.
Ik zal morgen eens bellen met cool-prices.
Logitech heeft 2 jaar garantie, daar maak ik me gelukkig niet druk om.
Ik baal wel, dat waarschijnlijk deze bak weer terug moet.
Dat probleem lijkt er meer op dat de spreekspoel van de speaker aanloopt. Wie weet heeft de speakerunit een harde klap gehad? of heeft hij de hard gestaan?
Als dit standaard al zo is dan is het in mijn ogen toch weer onkundig werk van logitech... zonde van die luidspreker man.
Damn, na al die slechte berichten en eigen ervaringen zal ik niet zo snel meer een logitech set kopen,... hoewel, als ze goed zijn zijn ze ook goed, maar er is te vaak iets mis mee, ik wilde mijne ook ruilen toen de tijd, maar dat ging allemaal zo moeilijk dat ik het uiteindelijk niet gedaan heb (had em in utrecht gehaald, lopend met de trein vanuit hilversum, moest ik de hele doos weer terugbrengen, ik was kapot toen ik met die set thuiskwam! moest ik helemaal weer terug? neh laat maar...). Ik was er ook erg van ondersteboven, zonde zo'n set. Je verwacht toch niet dat er zulke vreemde problemen met een luidsprekerset van zo'n bedrag zijn.
Voelt echt alsof je je geld zo hebt weggegooid...

[ Voor 30% gewijzigd door BruT@LysT op 23-11-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruT@LysT schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:54:
[...]

Dat probleem lijkt er meer op dat de spreekspoel van de speaker aanloopt. Wie weet heeft de speakerunit een harde klap gehad? of heeft hij de hard gestaan?
Als dit standaard al zo is dan is het in mijn ogen toch weer onkundig werk van logitech... zonde van die luidspreker man.
Wat jij denkt, dacht ik ook aan.
Maarja 2 jaar logitech garantie, en die schijnt best goed te zijn.
En bij cool-prices besteld, die hanteren omruilgarantie.
Als het goed is hoef ik daarom niet lang te wachten, maargoed. morgen maar even gaan bellen :(

Als je hem goed hard zet btw, WAT EEN GELUID!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
Heb em binnen :) en wat een geluidddd :D, geen geruis or so. meer info binnenkort :) nu even genieten van de set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik weer,

Ik heb even een geluidsopname gemaakt met mijn camera.
Zouden jullie deze kunnen downloaden, en deze beluisteren en oordelen?
Hierbij is het geratel duidelijk hoorbaar.

Klik hier voor het geluid: Geluid Subwoofer Ratel

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Reanimation schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:25:
Heb em binnen :) en wat een geluidddd :D, geen geruis or so. meer info binnenkort :) nu even genieten van de set
PICS!!! :P

de mijne is vandaag verstuurd volgens cool-prices khoop dat ik hem morgenochtend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:11:
[...]

PICS!!! :P

de mijne is vandaag verstuurd volgens cool-prices khoop dat ik hem morgenochtend krijg.
moeten we morgen van jouw ook pics!! :P

staan nog maar weinig reviews en pics op i-net vd 5500 valt me op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://grootnet.com/sub.JPG

Kunnen jullie ook even naar mijn geluid luisteren en oordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
BruT@LysT schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:27:
[...]

Aangezien ik zelf niet zo gecharmeerd was van de Z560 die veel overeenkomsten heeft met de Z680 (ook op gebied van slechte exemplaren) zou ik even iets langer sparen voor de 5500. Hopelijk heeft deze minder last van vreemde bijgeluiden en zal je waarschijnlijk ongemerkt toch blij zijn dat je net wat langer gespaard zou hebben. Wie weet had je wel superirritante problemen gehad met je z680, dan zou je je behoorlijk klote voelen.

De fouten kan je niet zien, alleen horen.. het zijn waarschijnlijk kleine foutjes of slechte contacten in het versterkercircuit. Hey, wie weet zijn ze wel onzorgvuldig omgegaan met de ringkerntrafo die erin zit. Iets wat ik me erg goed voor kan stellen. Een ringkerntrafo heeft een hoger rendement in vergelijking met standaard trafo's, een goeie keuze voor een versterker, alleen moet je hier wel erg voorzichtig mee zijn. Een stoot kan fataal zijn. En aangezien ik mijn eigen sub helemaal heb opengemaakt heb ik gezien hoe dit allemaal gemonteerd zit. Alles is handmatig gedaan en zit erg op een hoop gekwakt, bijna niet te doen zonder kras of stoot. Er zou best onkundig met deze trafo's omgegaan kunnen zijn, ze lijken namelijk heel sterk en robuust maar dat zijn ze niet. Het kan heel goed zijn dat daarom mijn rechterkant zo sterk vervormt. Ik zal eens een andere ringkern ernaanhangen, wie weet is dit echt wel het probleem bedenk ik me nu ineens. Wel iets om logitech zeer kwalijk te nemen als dit werkelijk zo is. Zo zie je maar weer dat audio niet echt voor pc fabrikanten is weggelegd. Hmzz, ik ga dit uitzoeken.

tjah en wat raad ik je nu aan, misschien hebben ze hun fouten al ondervonden en is dit met de 5500 opgelost of wie weet zijn ze wel afgestapt van de ringkerntrafo die erin zit :) Ik zal je dus de 5500 aanraden als antwoord op je vraag, hoewel ik liever zie dat mensen weer fatsoenlijke stereo sets aanschaffen.
Ik zou het niet weten maar zou opzich kunnen. De subwoofer van de z560 is redelijk klein voor zoveel power ook als je hem vergelijkt met de z5500. Misschien dat daarom de woofer van de z5500 een stuk groter is ( echt een beest is dat )
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:40:
[afbeelding]

Kunnen jullie ook even naar mijn geluid luisteren en oordelen?
Ben ik mee bezig alleen de hosting suckt kont dus downloaden gaat een beetje sloom voor zo een groot bestand.

Klinkt inderdaad niet goed. Lijkt net of het rooster los zit ?

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-11-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg ik heb vandaag de Logitech Z 5300 gekocht voor 179 euro bij ons in de zaak hier in de buurt.

Heb hem nog niet aangesloten omdat ik nog pluggen moet halen om de satalietspeakers op te hangen, maar kunnen jullie een oordeel geven hoe die klinkt?
Veel bass geluid? ik bedoel de z 5500 klinkt als een tornado die langs je heen blaast heb hem gehoort alleen voor hier is ie te extreem.
Maar heb de z 5300 gekocht alleen nog niet getest.
IS het ook zo dat alles trilt met de z 5300? of is het heeeeeeel veel minder dan de z 5500?

Kijk wil natuurlijk wel wat power hebben als je begrijpt wat ik bedoel >:)
EN hij was ook THX ondersteunend vind ik wel prettig met mijn NFSU2 game en films op een 26inch monitor :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Alles trilt :Y) 100W is ook erg veel, 188 is ziek natuurlijk.

Ik snap het niet 179 Eur is al best veel. Heb je dan geen plugjes erbij gekregen waarmee je speakers op de woofer aansluit ? want die zitten standaard in de doos hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:55:
Zeg ik heb vandaag de Logitech Z 5300 gekocht voor 179 euro bij ons in de zaak hier in de buurt.

Heb hem nog niet aangesloten omdat ik nog pluggen moet halen om de satalietspeakers op te hangen, maar kunnen jullie een oordeel geven hoe die klinkt?
Veel bass geluid? ik bedoel de z 5500 klinkt als een tornado die langs je heen blaast heb hem gehoort alleen voor hier is ie te extreem.
Maar heb de z 5300 gekocht alleen nog niet getest.
IS het ook zo dat alles trilt met de z 5300? of is het heeeeeeel veel minder dan de z 5500?

Kijk wil natuurlijk wel wat power hebben als je begrijpt wat ik bedoel >:)
EN hij was ook THX ondersteunend vind ik wel prettig met mijn NFSU2 game en films op een 26inch monitor :Y)
Geloof me, hij blaast hard genoeg :). Maar ik wil meer, vandaar dat ik m verkocht heb :P.
STIMPPYYY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:01:

Ik snap het niet 179 Eur is al best veel. Heb je dan geen plugjes erbij gekregen waarmee je speakers op de woofer aansluit ? want die zitten standaard in de doos hoor :X
Om ze op te hangen zegt-ie :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 24-11-2004 00:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sport_Life schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:05:
[...]
Geloof me, hij blaast hard genoeg :). Maar ik wil meer, vandaar dat ik m verkocht heb :P.

[...]

Om ze op te hangen zegt-ie :P.
:X Begreep het niet zo goed sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

STIMPPYYY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:01:

Bedoel pluggen voor in de gipsplaten ;) wil ze namelijk ophangen

Maar thnx, kijk 180 euro is veel maar ben een persoon...wil meteen hebben lol, ken namelijk nooit wachten hehehe.

Alleen nu moet ik wel omdat ik ze graag wil ophangen, maar wil ook waar voor me geld.
Zoals de reviews zeggen, is het een top systeem, zelfs zo dat sommige de bass die uit de sub komt ongelofelijk hard klinkt.

Nou ik wacht er straks op als die aangesloten is :)

Ik heb hier een labtec van een paar jaar oud met 4 speakers en een sub.
Alleen van de sub weet ik dat ie 15watt is en de satelietspeaker zelf 6 watt.
Als ik deze baby zie dan ken me moeder wel janken wat voor geluid ze straks te horen krijgt >:) en dan niet te spreken over de buren nog :9

Zelf wilde ik bijna de z 5500 kopen vanwege de design en de power maar ja wat heb ik eraan als ik het niet voluit ken gebruiken in een kamer van 4 bij 2,5 meter.
heb dubbelglas maar zoals ik al zei heb ze gehoord en ik denk dat ze gauw eruit liggen :P

Wilde een leuke set en de aardige meneer zei dat de z 5300 geen spijt van zul krijgen voor films en games.

Alleen de sub is bewerkt met een dubbele conus voor bass effect, heb gehoord dat 100Watt meer klinkt als 200Watt als effect zeg maar.

Ik vind het volgens mij dan meer klinken voor lagere freq? of heb ik het mis :/

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik mee bezig alleen de hosting suckt kont dus downloaden gaat een beetje sloom voor zo een groot bestand.

Klinkt inderdaad niet goed. Lijkt net of het rooster los zit ?
Sorry voor dat, kon m ff niet op mn xs4all account kwakken, dan maar op mn server.

Ik heb het rooster als een keer aangedraait,
kan gewoon echt niet vaster.
Het blijkt me daarom toch iets met de speaker dat niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Als je een dvd speler hebt zonder digitale decoder klinkt het geluid dan minder i.c.m. een Z-5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ok kheb de set binnen gehad dus ik ben wel happy :) aansluiten was een makje,

instellen van windoos is echter lastiger, kan bv in mediaplayer en windvd niet 6 speakers selecteren (alleen stereo en digitaal) dus dat werkt niet echt.

in nfsu 2 kan ik alleen mono en stereo selecteren.
in CS source kan ik wel 5.1 selecteren maar in de test zijn front en rear niet afzonderlijk
DTM race driver 2 werkte wel volgens mij wel.

kheb hem nu analoog aangesloten.... denk dat ik maar ff zo'n mono-jack (2,5 of 3,5 mm) naar tulp en een stuk coaxiaale draad met tulpstekkers ga halen... dat is toch het enigste wat ik nodig heb om op digitaal over te gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 24-11-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, om hem coaxiaal aan te sluiten heb je natuurlijk wel een coax output op je 5.1 kaart nodig.. gewoon jack naar tulp en dan in de stereojack op 5.1 kaart duwen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn logitech z-5500 is weer terug naar cool-prices,
ik hoop deze week nog een nieuwe te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:09:
ehm, om hem coaxiaal aan te sluiten heb je natuurlijk wel een coax output op je 5.1 kaart nodig.. gewoon jack naar tulp en dan in de stereojack op 5.1 kaart duwen werkt niet.
euh ben ik ook achter ;) maar omdat er in dde start-post iets over minjack - tulp werdt genoemd.

maar dr zit idd een tulp aansluiting op mijn mobo die werkt als ik digital output aanzet en idd mijn pod geeft nu aan coax : DTS

alleen is de tulp aansluiting dan dezelfde als de optical aansluiting?? want waar ik nu mijn tulp in heb zitten is de SPDIF aansluiting... d8 altijd dat dat optisch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Als je een elektrische spdif-out hebt zoals jij hebt, dan moet je met een coax kabel werken :)

Heb je een optische spdif-out dan heb je zo'n klein frot stekkertje, en moet je hem idd op optical zetten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Strider schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:59:
Als je een elektrische spdif-out hebt zoals jij hebt, dan moet je met een coax kabel werken :)

Heb je een optische spdif-out dan heb je zo'n klein frot stekkertje, en moet je hem idd op optical zetten.
oki kheb dus coax, blij dat ik geen optische kabel van 15 euro ben gaan kopen :P doh...

owjah nog ff 1 ding, wat is nou het verschil tussen dolby digital en DTS? kheb nl nog geen een keer dts op de display zien staan (ook niet met mijn 2 fast 2 furious dvd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kheb op de HCC een setje (x530) gekocht (ja, ik ben laat, geen tijd) en t kan aan mij liggen, maar het maakt niet uit of ik m hard of zacht zet, hij klinkt geweldig. O+

Vraag ik mij af: waarom dan een set kopen van 200 euro als deze het ook errug goed doet... 200-60 = 140 euro die je mooi aan iets anders kan besteden (een geluidkaart, DVD-speler) om je geluid helemaal te perfectioneren... :?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de set net ( 5500 ) en kan alleen maar de mening van anderen delen : KWIJL.

Een ding gaat er bij mij echter niet in. Die "coax" aansluiting. Moet hiervoor een coax kabel gebruikt worden? Dit is toch niet hetzelfde als tulp / cinch die erop zit?

Een coax is 1 draad met daarond een omhulsel ( aarding ), zoals die aan tv moet. Maar dit is totaal andere aansluiting als aan luidsprekers. Bovendien had mijn vorige set ( ddt3500 ) ook een digitale aansluiting voor op m'n sb audigy 2, maar hier waren 4 contact punten op het pinnetje, dus ik zie echt niet in hoe een coax hierop aangesloten wordt. Zelfs met zo'n verloop stukje zoals hier altijd gezegd wordt. Zit je nog steeds met 2 vs 4 contact punten...

Is men hier niet massaal coax met cinch aan het verwisselen? Hoewel het op de boxen ook "coax" staat... Slaat coax dan alleen op de aansluiting en niet op de kabel? Want van een coax kabel met cinch / tulp stekkers heb ik nog nooit gehoord.

Greetz

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

spk2go schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:14:
Kheb op de HCC een setje (x530) gekocht (ja, ik ben laat, geen tijd) en t kan aan mij liggen, maar het maakt niet uit of ik m hard of zacht zet, hij klinkt geweldig. O+

Vraag ik mij af: waarom dan een set kopen van 200 euro als deze het ook errug goed doet... 200-60 = 140 euro die je mooi aan iets anders kan besteden (een geluidkaart, DVD-speler) om je geluid helemaal te perfectioneren... :?
omdat je nog nooit het geluid hebt gehoord van een ander / sterker setje. en geloof me het verschil hoor je meteen. en voelen doe je het ook :P.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik heb een vraag, ik heb vandaag de creative audigy 2 ZS gekocht.
Alleen het feit is dat er een menu instelling is waarvan ik het type luidspreker kan kiezen en subwoofer volume etc.. etc.. alleen het probleem is ik heb het wel alleen alles staat leeg.

Nou tijdens de installatie van de cd-rom vroeg hij voor installatie stuurprogramma en mediasource.

Ik heb toen alleen stuurprogramma gekozen, moet ik nu ook voor media source kiezen?

Ik heb het gekocht voor me Logitech Z 5300 alleen het klinkt nu allemaal voor geen meter en de lijsten staan leeg :'(

Help me pleaseeeeee

Edit/

Heb het al gevonden media source moet wel geinstalleerd worden :D

Amazing geluid alleen jammer dat bij 25% al me ma begint te zeiken qua volume ;(

Morgen even checken met NFSU2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:39:

Is men hier niet massaal coax met cinch aan het verwisselen? Hoewel het op de boxen ook "coax" staat... Slaat coax dan alleen op de aansluiting en niet op de kabel? Want van een coax kabel met cinch / tulp stekkers heb ik nog nooit gehoord.

Greetz
ik heb een coax kabel gekocht met aan beie kanten een male-tulp stekker, mijn geluidskaart heeft een tulp aansluiting en de pod van de z-500 ook, lekker simpel 1 draad (hoeven toch alleen maar 1- en 0- en doorheen :P)

ff iets anders,

alle spellen die ik tot nu toe geprobeerd heb geven op de pod aan Dolby Pro Logic, terwijl hij bv bij een DVD Dolby digital aangeeft... maakt dat nog wat uit? en zijn er ook spellen die "echt" dolby digital hebben??

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 25-11-2004 00:09 ]

• Reanimation
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:39:
Heb de set net ( 5500 ) en kan alleen maar de mening van anderen delen : KWIJL.

Een ding gaat er bij mij echter niet in. Die "coax" aansluiting. Moet hiervoor een coax kabel gebruikt worden? Dit is toch niet hetzelfde als tulp / cinch die erop zit?

Een coax is 1 draad met daarond een omhulsel ( aarding ), zoals die aan tv moet. Maar dit is totaal andere aansluiting als aan luidsprekers. Bovendien had mijn vorige set ( ddt3500 ) ook een digitale aansluiting voor op m'n sb audigy 2, maar hier waren 4 contact punten op het pinnetje, dus ik zie echt niet in hoe een coax hierop aangesloten wordt. Zelfs met zo'n verloop stukje zoals hier altijd gezegd wordt. Zit je nog steeds met 2 vs 4 contact punten...

Greetz
Het gaat om Digitale COAX he, niet analoge zoals dat in de TV moet! bij Mediamarkt kan je die kabels kopen.

• TranceSetter
  • Laatst online: 14:26
Ik heb vandaag een Logitech Z-5500 Digital speakerset besteld bij Salland Automatisering. Kost me ruim 300 euro, maar dan heb je natuurlijk ook wat :P

Wat ik me wel afvraag is (zoals ik in de startpost zie) dat je de boxen via een wazige aansluiting moet aansluiten?

Ik heb namelijk een Creative Audigy 2 Platinum eX. Bij deze kaart zit dus zo'n extern kastje bij met de volgende aansluitingen:

- Line In 1/Mic In
- Line In 2
- Headphones
- Digital In
- Digital Out
- SB 1394 (FireWire) 1
- SB 1394 (FireWire) 2
- Digital Out
- Line In 3
- SPDIF
- Midi In
- Midi Out

Ik neem dan toch aan dat ik de boxen via de Digital Out aan moet sluiten?

En niet met zo'n stekker in de spdif uitgang. Ook bestaat mijn SPDIF uitgang uit twee aansluitingen net zoals normaal geluid 8 mm female (tulp stekker???).

Ik hoop dat iemand kan helpen???

[ Voor 4% gewijzigd door TranceSetter op 25-11-2004 01:44 ]

• TranceSetter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:59:
Hey mensen,

Ik heb een vraag, ik heb vandaag de creative audigy 2 ZS gekocht.
Alleen het feit is dat er een menu instelling is waarvan ik het type luidspreker kan kiezen en subwoofer volume etc.. etc.. alleen het probleem is ik heb het wel alleen alles staat leeg.

Nou tijdens de installatie van de cd-rom vroeg hij voor installatie stuurprogramma en mediasource.

Ik heb toen alleen stuurprogramma gekozen, moet ik nu ook voor media source kiezen?

Ik heb het gekocht voor me Logitech Z 5300 alleen het klinkt nu allemaal voor geen meter en de lijsten staan leeg :'(

Help me pleaseeeeee

Edit/

Heb het al gevonden media source moet wel geinstalleerd worden :D

Amazing geluid alleen jammer dat bij 25% al me ma begint te zeiken qua volume ;(

Morgen even checken met NFSU2
Je hoeft helemaal niet per sé mediasource te installeren voor geluid te krijgen. Dit heb ik zelf ook niet geinstalleerd, omdat het dan al de 6e mediaspeler is die ik op m'n zou installeren. Zie mediasource gewoon als een beetje ge-enhancede mediaspeler waarmee niet echt goed te werken valt.

gebruik liever andere, zoals: winamp, windows mediaspeler, musicmatch, sonique, etc.

En je drivers zijn dan waarschijnlijk niet helemaal goed geinstalleerd geweest...

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Het enigste wat ik mij afvroeg betreffende de z5500, is waar je de rear speakers neer zet... er zitten geen pootjes bij... ik heb mijn pc tegen een vlakke muur, met 4 meter ruimte achter mij, das te veel om op te hangen..

Hoe doet iedereen dit? zit namelijk erg te twijfelen dit setje te kopen

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• STIMPPYYY
Zitten geen pootjes bij ? ik weet niet wat je bedoelt hoor, maar de rear speakers kan je gewoon neerzetten hoor

Verwijderd

er zitten gewoon pootjes bij hoor.
kijk maar naar de foto's :?

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

ik bedoel dus hoge pootjes...

bij mijn creative set, zitten van die plusminus 50 cm hoge pootjes bij voor de rear speakers.... ik kan echt NERGENS een foto vinden waar dat bij de logitech z5500 bij zit.

Ook in de package list op de logitech site staan geen poten cq. standaards?

of zitten die er wel bij?

Verwijderd

trancesetter schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:48:
[...]

Je hoeft helemaal niet per sé mediasource te installeren voor geluid te krijgen. Dit heb ik zelf ook niet geinstalleerd, omdat het dan al de 6e mediaspeler is die ik op m'n zou installeren. Zie mediasource gewoon als een beetje ge-enhancede mediaspeler waarmee niet echt goed te werken valt.

gebruik liever andere, zoals: winamp, windows mediaspeler, musicmatch, sonique, etc.

En je drivers zijn dan waarschijnlijk niet helemaal goed geinstalleerd geweest...
Nou het ging me meer om de extra dingen die je met mediasource kan doen.
Zoals ook het aanpassen van bassvolume etc...

Want als ik me setje luister dan dreunt bij 25% volume al onderhand een gat in de grond :D

Daarom zocht ik dat.
Snapte wel dat alleen mijn stuurprogramma al voor geluid kan voorzien maar ging mij om die extra dingen :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Agressor schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:25:
ik bedoel dus hoge pootjes...

bij mijn creative set, zitten van die plusminus 50 cm hoge pootjes bij voor de rear speakers.... ik kan echt NERGENS een foto vinden waar dat bij de logitech z5500 bij zit.

Ook in de package list op de logitech site staan geen poten cq. standaards?

of zitten die er wel bij?
nope van die pootjes zitten er niet bij.
Chaoss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:12:

alle spellen die ik tot nu toe geprobeerd heb geven op de pod aan Dolby Pro Logic, terwijl hij bv bij een DVD Dolby digital aangeeft... maakt dat nog wat uit? en zijn er ook spellen die "echt" dolby digital hebben??
ff klein kickje :P

Verwijderd

Ik dacht dat ik het helemaal doorhad, maar na het lezen van de laatste pagina's van dit topic begin ik toch te twijfelen hoe het nu zit.

Wat is nu het verschil tussen:
• Tulp (=Cinch)
• Analoog Coax
• Digitaal Coax

Ik dacht zelf dat het zo zat:

• Tulp (=Cinch): kabel met 2 stroomleidingen: aarde + mono geluid (2 draden geeft natuurlijk stereo geluid)

• Analoog Coax: een gewone coax kabel, die bestaat uit 2 stroomleidingen: aarde + beeld&geluid. De stekkertjes zijn een stuk groter dan die van tulp.

• Digitaal Coax: een gewone coax kabel, maar dan in plaats van analoog beeld en geluid, alleen digitaal geluid, de aansluitingen zijn hetzelfde als die van Analoge coax

Ik ben hier dus niet zeker van. Is er iemand die wél met 100% zekerheid kan zeggen hoe het nou zit?

Edit 1:
De lokale computerboer vertelde me net dat er "verschrikkelijk veel soorten stekkertjes zijn voor aan de uiteinden van coax kabels" en dat het afhing van het merk apperatuur dat je gebruikt watvoor stekkertjes je nodig hebt.
In mijn wetenschap is er wél een standaard voor coax kabels tussen 5.1 systemen en dvd-spelers/geluidskaarten. Klopt dit?

Edit 2:
Even helemaal los van het voorgaande:

Ik de Z-5500 besteld, en naar alle waarschijnlijkheid aanstaande zaterdag in huis. Ik gebruik de set alleen voor games en voor films, via de Xbox en PC. De beeldkwaliteit van de Xbox is een stuk lager dan die van de PC, wanneer ik ze op mijn beamer aan heb gesloten. Daarom wil ik de DVD's op mijn PC afspelen. De PC die ik hiervoor ga gebruiken is 5 jaar oud, en heeft geen 5.1 kaart. Ik ben dus van plan zo'n kaart te kopen, maar ik weet niet wat voor iets het moet worden. Ik heb gehoord dat het voor DVD's niet uitmaakt of je een hele dure of een budget kaart hebt, aangzien de duurdere alleen voordelen bieden voor het gamen. Echter, ik wil wel DTS kunnen spelen. Ik wil de set via een digitale kabel aansluiten, liefst optisch.

Mijn vraag luidt: Welke kaart kan ik het beste kopen, om voor zo min mogelijk geld, het maximale uit mijn 5.1 set met DTS te halen?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 17:21 ]

• TranceSetter
Ik heb de set ook besteld.

Eerst bij Salland, maar die hadden ineens ( 8)7 ) een levertijd van 9 dagen, dus daar had ik geen zin in. Heb hem dus maar op Cool-Prices.nl besteld, en nu maar hopen dat ie morgen binnenkomt, aangezien tpg niet aan rembourszendingen doet op zaterdag.

Nu vraag ik me nog steeds af, hoe ik die set nu het beste kan aansluiten.

Ik heb op mijn geluidskaart zowel een optische uitgang als een directe (normale 5.1 3 stekkers) uitgang.

Welke is beter?

En als dat de optische is, wordt die kabel dan meegeleverd?

Verwijderd

Ik heb mijn Z-5500 dus terug gestuurd naar cool-prices...
en krijg het volgende mailtje terug:
Beste Chiel,

Het is vandaag niet meer gelukt. We hebben nog een set
meer gehad die ook problemen had. Ik wil nu eerst de set
goed testen voordat deze weer opgestuurd wordt.
Vanavond worden deze sets door iemand mee naar huis
genomen die ze eerst goed test.
Ik doe mijn best om alles zo spoedig mogelijk af te handelen.

Met vriendelijke groeten,
Ik vind het belachelijk dat ze zo'n setje thuis gaan testen?
Ik verwacht een nieuw, onbeschadigd, en ongebruikt product terug.
Die speaker word daar natuurlijk doodleuk voluit gegooit, en even uit de verpakking gescheurd... leuk.. cool-prices.
Ik heb gemailt of ze dat aub niet willen doen, anders ben ik er zeker niet tevreden mee.

Verwijderd

haha.. ik ken cool-prices.. ze hebben ook een winkel (onder een andere naam, met andere prijzen en een andere website) ze zijn totaal gestoord daar, maar de service is uitstekend.
een voorbeeldje: Ik had een tijd geleden een digi-cam gekocht met een CF kaartje. Daarvoor wilde ik een USB CF lezertje kopen. Ik belde ze op, en ze zeiden dat ze die wel eentje hadden liggen, voor 9 euro. Ik daarnaartoe, bleek dat ze verkeerd gekeken hadden, en dat het een PC-kaartje was, voor in je laptop, die ook CF kaartjes kon lezen. Helaas hadden ze geen normaal USB CF readertje. Ze hadden nog wel een 6-in-1 kaartlezer, dan kon ik die wel kopen zeiden ze. Ik zag op een stickertje dat die 39 euro kostte, en zei dat ik dat te veel vond, voor alleen CF kaartjes. De verkoper vond dat ik gelijk had, en verkocht me de 6-in-1 reader voor het afgesproken bedrag van 9 euro.

Een half jaar lang gebruikte ik de 6-in1 reader alleen voor CF kaartjes. Toen ik een nieuwe camera kocht met een SD kaartje, probeerde ik die met mn 6-in1 reader te lezen. Helaas bleek het niet te werken, dus ik ging terug.. De verkoper geloofde mijn verhaal meteen en gaf me zo een 8-in-1 reader mee! Met daarop een prijsstickertje van 49 euro!

Edit:
Sorry, ik ga een beetje offtopic..
nu weer ontopic!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 18:16 ]

Verwijderd

Ja dat zou misschien wel,
maar ik ontvang toch liever een geheel nieuw product dat geheel ongebruikt is.
Dus niet dat jan en alleman der al met z'n fikkies aan heeft gezeten onder het mon van ff teste!
Speaker natuurlijk gelijk op vol vermogen ed, hetgeen dat ik nooit zou doen.
Natuurlijk ook "even" uitpakken, dat natuurlijk minder voorzichtig gaat omdat het snel moet :(

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Chaoss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:06:
[...]

oki kheb dus coax, blij dat ik geen optische kabel van 15 euro ben gaan kopen :P doh...

owjah nog ff 1 ding, wat is nou het verschil tussen dolby digital en DTS? kheb nl nog geen een keer dts op de display zien staan (ook niet met mijn 2 fast 2 furious dvd :P)
Dat staat in de faq, lees de faq eens door ik vond hem bijster interresant :)

BlaBlaBla

Verwijderd

Visgek24 schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 13:44:
Hoi,

Ik post mijn ervaring hier even met de logitech Z-5300 set, mischien dat anderen er nog wat aan hebben.

Ik heb deze set nu enkele maanden, en deze set is z'n geld elke cent waard.
Ik gebruik 'm voor films , games en MP3's.

Hij klinkt gewoon echt heel erg goed. ik kan met mp3's het verschil nog horen tussen 160 en 192 kbits/s. Dat lijkt me dus prima in orde :) ook met games is het geweldig, de kogels vliegen je om de oren :)

Ook met films is het genieten. de Subwoofer gaat erg diep , met een tone-generator programma'tje kwam ik op zo'n 30 hz uit. en dat is bij films (en games) goed te merken, de bass die uit die bak komt is strak, snel en hard. HEEL hard. De sattelietjes spelen erg goed mee, met een gedetailleerd geluid van zowel de midden als hoge tonen (zelfs de middentonen komen er prima uit).

Hier nog even een kleine opsomming :

+ Ziet er mooi uit
+ Kwaliteit
+ Erg krachtig
+ Klinkt super
+ Goede koptelefoon aansluiting (ruisvrij)
+ Handige control pod

- Kabels kunnen mischien iets te kort zijn , maar dit is makkelijk op te lossen dmv een verlengstukje (tulp female / tulp male)
- Geen ingebouwde decoders

Dus als je op zoek bent naar een set die gewoon echt goed is, maar je hebt geen ingebouwde decoders nodig (een geluidskaart die dit heeft , of een dvd speler die al voorzien is) , dan is dit , zeker voor zijn geld, een prachtige set.
Dit is een goede review voor mij hehehe :D

Heb namelijk de Audigy 2 ZS platinum pro met decoder gekocht voor me Z 5300 versie.

hehehe en ik ben producer en moet goede kwaliteit hebben helaas zit ik zelf nog thuis dus ken niet de beste van het beste gebruiken voor bass volume maar goed!

Deze logitech werd mij ook sterk aangeraden ! en heb het onder een 26inch flatscreen monitor met mijn systeempje en gebruik alles van games tot films en muziek vooral :D

Waar het mij meer ook om ging dat THX dat wil ik namelijk ook geluid van produceren voor feesten van Dark Forces.
Het heeft een verdraait stukje effect wat omg supah geil is :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:10:
Ik heb de Z-5500 besteld, en naar alle waarschijnlijkheid aanstaande zaterdag in huis. Ik gebruik de set alleen voor games via de Xbox en voor films via de PC. De beeldkwaliteit van de Xbox is een stuk lager dan die van de PC, wanneer ik ze op mijn beamer aan heb gesloten. Daarom wil ik de DVD's op mijn PC afspelen. De PC die ik hiervoor ga gebruiken is 5 jaar oud, en heeft geen 5.1 kaart. Ik ben dus van plan zo'n kaart te kopen, maar ik weet niet wat voor iets het moet worden. Ik heb gehoord dat het voor DVD's niet uitmaakt of je een hele dure of een budget kaart hebt, aangzien de duurdere alleen voordelen bieden voor het gamen. Echter, ik wil wel DTS kunnen spelen. Ik wil de set via een digitale kabel aansluiten, liefst optisch.

Mijn vraag luidt: Welke kaart kan ik het beste kopen, om voor zo min mogelijk geld, het maximale uit mijn 5.1 set met DTS te halen?
Heeft iemand enig idee?
Sorry dat ik mezelf quote, maar ik heb de Z-5500 zaterdag in huis, en het zou zonde zijn als ik nog lang moet wachten met aansluiten omdat ik nog geen 5.1 kaartje heb :P
Ik zoek dus een 5.1 kaart, alleen voor films, het liefst met DTS en digitale output.

Ik heb zelf ook al wat research gedaan:

• Een mogelijkheid is missschien de Terratec Aureon 5.1 PCI kaart. deze is redelijk betaalbaar (22 euro) en heeft een digitale uitgang. Ik kan echter nergens vinden of deze kaart Dolby Digital en/of DTS ondersteund. Of doen alle 5.1 kaarten dat?

• Een andere optie is misschien de Creative Live! 5.1 kaart. Deze is ongeveer even duur (25 euro), maar heeft geen digitale output (volgensmij). Of deze kaart DTS ondersteund, weet ik ook niet.

Kan iemand me verderhelpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 20:50 ]

• Shunt

Shunt

Boe

je hebt helemaal geen kaart met dts nodig dat heeft de z_5500 al in zijn decoder zitten. en ik raad een augy 1 of 2 aan die zijn gewoon perfect voor wat jij wilt hebben.

Game PC

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:41
Laat ik het nu heel simpel stellen :

Alles kaarten met een digitale ( Coaxiaal/optisch ) uitgang ondersteunen DTS/DD en consorten.

Het digitale signaal wordt gewoon 1op1 doorgegeven via de geluidskaart zonder bewerkt te worden. Dat doet nml de POD of een andere versterker.

Verwijderd

Dus als ik een goedkoop kaartje koop, zónder DTS ondersteuning, en ik sluit m optisch aan, dan kan ik tóch van DTS gluid genieten?

Dat zou prachtig zijn!

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 21:39 ]

• TranceSetter
Moet je natuurlijk wel even kijken of er dan ook een optische uitgang zit op de geluidskaart, anders heb je er nog niets aan.

Heb ik zelf ook nog twee vraagjes:

Als ik de z-5500 optisch aansluit op mijn geluidskaart (audigy2 plat. ex), ziet de pod dan wat ik afspeel?

Bijvoorbeeld dat hij 5.1 bij dvd's gebruikt en bij mp3's bv stereo x2

Of moet je dat steeds instellen???

En de optische kabel wordt niet meegeleverd he?

2e vraag:

Waar wordt de optische kabel aangesloten? subwoofer/pod?

Verwijderd

Ik heb besloten voor de TerraTec Aureon 5.1 PCI te gaan. Deze is stukken goedkoper dan Creative's Audigy serie, en heeft ook gewoon een optische uitgang. Ik ga 'm bij www.4launch.nl kopen, daar is de levertijd één dag, dan kan ik m tegelijk ophalen met m'n nieuwe Z-5500 :P

Zou er een optisch kabeltje bij de geluidskaart geleverd worden? In elk geval niet bij de Z-5500.. (edit: ook meteen antwoord op je vraag!)

Bij www.elektronica-online.nl hebben ze zulke kabeltjes voor een euro. Ik kan de prijs niet op 4launch.nl vinden, maar daar zullen ze er vast ook eentje hebben.

Edit:
Het optische kabeltje moet je in je pod duwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 21:43 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:36:
[...]

Dit is een goede review voor mij hehehe :D

Heb namelijk de Audigy 2 ZS platinum pro met decoder gekocht voor me Z 5300 versie.

hehehe en ik ben producer en moet goede kwaliteit hebben helaas zit ik zelf nog thuis dus ken niet de beste van het beste gebruiken voor bass volume maar goed!

Deze logitech werd mij ook sterk aangeraden ! en heb het onder een 26inch flatscreen monitor met mijn systeempje en gebruik alles van games tot films en muziek vooral :D

Waar het mij meer ook om ging dat THX dat wil ik namelijk ook geluid van produceren voor feesten van Dark Forces.
Het heeft een verdraait stukje effect wat omg supah geil is :)
Kon het niet laten 8)

Voor producen zijn er veel betere kaarten dan een audigy 2,
die dus absoluut NIET gemaakt is om muziek mee te maken.
Goeie kaart hoor, heb hem zelf ook, maar in de studio heb ik er een RME hdsp9652 in.
Die zijn dus weer niet gemaakt voor gamen.

En dan het verhaaltje THX, een door George Lucas (lucasarts, lucasfilms.ILM en nog veel meer) bedachte certificering, heeft veel te maken met beeld en geluid.
Bij geluid gaat het vooral over max dba, speaker hoek, speaker materiaal, speaker filters........ maar het heeft dan weer NIKS te maken met creeren van effecten.
THX certified is een zeer goeie dan niet de beste certificering op dit moment, maar het heeft niks met audio effecten, of uitsturing van geluid te maken.
Puur voor speakers,dvd speleres,receivers/versterkers.

Maar goed... om weer op een vorige post van mij terug te komen....

Zijn er leuke speakerstandaards die bij de rears van de z5500 passen?
Ik wil dit setje, maar de muur in mijn rug is te ver naar achter, en heb geen kastjes ofzo.
Speakerstandaards genoeg, maar die passen er dus ECHT niet bij!

gr

Verwijderd

Agressor schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:54:
[...]

Kon het niet laten 8)

Voor producen zijn er veel betere kaarten dan een audigy 2,
die dus absoluut NIET gemaakt is om muziek mee te maken.
Goeie kaart hoor, heb hem zelf ook, maar in de studio heb ik er een RME hdsp9652 in.
Die zijn dus weer niet gemaakt voor gamen.

En dan het verhaaltje THX, een door George Lucas (lucasarts, lucasfilms.ILM en nog veel meer) bedachte certificering, heeft veel te maken met beeld en geluid.
Bij geluid gaat het vooral over max dba, speaker hoek, speaker materiaal, speaker filters........ maar het heeft dan weer NIKS te maken met creeren van effecten.
THX certified is een zeer goeie dan niet de beste certificering op dit moment, maar het heeft niks met audio effecten, of uitsturing van geluid te maken.
Puur voor speakers,dvd speleres,receivers/versterkers.

Maar goed... om weer op een vorige post van mij terug te komen....

Zijn er leuke speakerstandaards die bij de rears van de z5500 passen?
Ik wil dit setje, maar de muur in mijn rug is te ver naar achter, en heb geen kastjes ofzo.
Speakerstandaards genoeg, maar die passen er dus ECHT niet bij!

gr
Het verhaal van speaker hoek etc... was ook mijn bedoeling met producement.
Ik organiseer en doe gedeeltelijk geluidsopnames in de studio.

Het feit dat ik wel geluid creeer op me pc en muziek componeer bedoel ik meer mee dat in de studio alles wordt bewerkt haarfijn tot in de puntjes.

Dus ik maak met gemak thuis de geluiden en op de studio verfijn ik alles :)

Helaas door drukke schema van werk heb ik zelf weinig tijd in de studio dus probeer mezelf een beetje ook thuis te richten.
Op zich is de audigy 2 zs een goede keus namelijk het feit dat het hoge Hz aan freq aan kan. Er zijn inderdaad kaarten die veel hoger kunnen en nog betere kwaliteit aan kunnen maar dat staat bij ons al in de studio.

Maar goed THX heeft namelijk een leuk effect dat ik ook wil toepassen op de feesten die we geven.
Het geluid willen we zo realiseren alsof je in een bios zit. En huren daarom ook zalen die het meest bij bioscoop zalen zitten qua muren en geluidsdempende materialen om geluiden te kunnen weerkaatsen.
Vaak moeten we speciale spullen daarvoor huren, wat ook weer niet erg goedkoop is :r

Maar niet te min de z 5300 is een staaltje kunst voor de gamers en films freaks met een audigy 2 zs kaartje van creative ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theebag schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:05:
Laat ik het nu heel simpel stellen :

Alles kaarten met een digitale ( Coaxiaal/optisch ) uitgang ondersteunen DTS/DD en consorten.

Het digitale signaal wordt gewoon 1op1 doorgegeven via de geluidskaart zonder bewerkt te worden. Dat doet nml de POD of een andere versterker.
Kan ik hieruit concluderen dat het dan ook niet uitmaakt of je een dure geluidskaart hebt of een cheap-ass dingetje? Want zolang het geluid digitaal wordt overgebracht en pas door de audioset zelf wordt verwerkt kan er ook geen kwaliteitsverlies ontstaan... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, maar dat geld dus alleen bij DTS en Dolby Digital geluid in films..

Bij films staat van tevoren vast welk geluid wanneer uit welke box komt. Bij spellen moet het realtime berekend worden. Bij een goedkope geluidskaart wordt dat voor een groot deel door de processor gedaan, duurdere 5.1 kaarten nemen die taak van de processor over, waardoor je een hogere framerate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ook dat, daarbij zal het verschil wel te merken zijn in geluidskwaliteit. Denk aan EAX 4.0 etc..

Ik vind creative kaarten alltijd een erg mooie bass geven. Als ik dan weer een andere geluidskaart hoor dan vind ik de bass toch weer slecht overgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:42:
Jah, maar dat geld dus alleen bij DTS en Dolby Digital geluid in films..

Bij films staat van tevoren vast welk geluid wanneer uit welke box komt. Bij spellen moet het realtime berekend worden. Bij een goedkope geluidskaart wordt dat voor een groot deel door de processor gedaan, duurdere 5.1 kaarten nemen die taak van de processor over, waardoor je een hogere framerate hebt.
Zoals de Audigy 2 dus :) Vind het alleen een heel groot nadeel dat er geen optische uitgang op de Audigy 2 zit (alleen op de duurdere versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook de reden dat ik een TerraTec kaart heb gekocht! Maar 22 euro, met een optische out. Ik heb m besteld bij 4launch.nl -> bale, ze sturen m maandag pas op, terwijl ik zaterdag mn 5.1 al op ga halen. Nou moet ik een halve week wachten tot ik echt 5.1 geluid kan afspelen :( naja, ik kan m toch al gebruiken zonder 6 kanalen.. gewoon hard zal ie toch wel kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het mogelijk zijn om twee geluidskaarten in je systeem te hebben? Want als dat werkt, dan koop ik er ook zo`n Terratec bij (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt: om 2 5.1 systemen aan te sluiten??
Ik betwijfel of dat gaat, en het wordt al helemaal moeilijk als je 2 verschillende merken gebruitkt, hoe zou je dat in windows in moeten stellen?
Maar als je twee 5.1 systemen aan wilt sluiten kun je toch beter een toslink splitter kopen? die zijn veel goedkoper dan een nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:34:
[...]

Zoals de Audigy 2 dus :) Vind het alleen een heel groot nadeel dat er geen optische uitgang op de Audigy 2 zit (alleen op de duurdere versies).
Vind ik inderdaad ook :'(. Ik heb hem toch maar gekocht omdat ik die audigy 2 en audigy 1 bij een vriend van me heb gehoord. Die klinken echt mooi en dat nog op analoog. Heb net wel een optische kabel gekocht voor 15Eur (voor onboard). ach ja ik koop wel een coaxiale kabel die is niet zo duur 3 eur ong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:27:
Je bedoelt: om 2 5.1 systemen aan te sluiten??
Ik betwijfel of dat gaat, en het wordt al helemaal moeilijk als je 2 verschillende merken gebruitkt, hoe zou je dat in windows in moeten stellen?
Maar als je twee 5.1 systemen aan wilt sluiten kun je toch beter een toslink splitter kopen? die zijn veel goedkoper dan een nieuwe kaart.
Nee, ik bedoel om via die kaart mijn set digitaal aan te sluiten en dan doe ik de analoge stekkertjes in mijn audigy. Zal eens uitzoeken of dat kan...

Edit: Ik ontdek net dat er spdif out op mijn nieuwe moederbord zit en volgens mij ook optical out :) Als het goed is krijg ik dat bord volgende week binnen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
STIMPPYYY schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:40:
[...]

Vind ik inderdaad ook :'(. Ik heb hem toch maar gekocht omdat ik die audigy 2 en audigy 1 bij een vriend van me heb gehoord. Die klinken echt mooi en dat nog op analoog. Heb net wel een optische kabel gekocht voor 15Eur (voor onboard). ach ja ik koop wel een coaxiale kabel die is niet zo duur 3 eur ong.
Waar heb je die kabel besteld dan? Ik heb een 5 meter lange optische kabel voor € 4,50 besteld, en dan maar meteen 2x een tulp-verlengkabel van 5 meter voor de rear-boxen van m'n Z-5500 set die ik morgen op het postkantoor ga ophalen.

Dat wordt de boxen toch nog een paar dagen direct aansluiten op de normale 5.1 aansluitingen van mijn audigy 2 plat. ex kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook digitale optische kabel bij de lokale shop gekocht voor
10,- (2,5m). scheen een goeie kabel te zijn, 24k gold kop :?
Nouja zal iig wel, morgen krijg ik hopenlijk mijn z-5500 weer binnen van cool-prices.
Dan kan ik wee rlekker gaan spelen en klooien met het setje,
en natuurlijk even voor jullie wat foto's schieten. De andere hebben der niet echt zin in geloof ik.

offtopic:
Kunnen we voor de Z-5500 niet een appart topic maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Wat ik graag zou weten is hoe groot nou eigenlijk die subwoofer is. en of er achterop nog zo'n enorm koelblok zit.

Misschien wel iets om te modden? :P

Toch maar niet doen met zo'n duur setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trancesetter schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:44:
Wat ik graag zou weten is hoe groot nou eigenlijk die subwoofer is. en of er achterop nog zo'n enorm koelblok zit.

Misschien wel iets om te modden? :P

Toch maar niet doen met zo'n duur setje
De afmetingen van de sub staan als het goed is gewoon op de site van logitech en anders in dit topic. Er zit over de gehele achterkant een redelijk fors koelblok :) Ik denk dat hij zo`n 5cm dik is bij mijn z680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Don't give up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Strider schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:47:
[...]

Dat staat in de faq, lees de faq eens door ik vond hem bijster interresant :)
thanx voor de tip, maakt idd veel dudielijk, dts = dolby digital maar dan met een hogere bitrate en dolby prologic is weer minder van kwaliteit dan dolby digital.

nog ff een ding? is DTS/dolby digital echt alleen dvd-only? of zijn er ook gmaes die een DTS singnaal hebben? ik heb het id dat de surround effecten bij dolby digital veel beter overkwamen als bij dolby prologic. zijn er spellen met een dolby digital signaal? ik heb er nu een aantal geprobeerd: NFSU2, DTM race driver 2 en CS sourge, volgens de instellingen hebben ze allemaal 5.1 geluid en mijn pod geeft aan Dolby prologic dus helaas geen dolby digital)

nog ff een vraagje mbt tot mijn soundstorm chipset: ik had eerst de ouwe nvidia drivers van de asus site (heb een asuss a7n8x deluxe) daar kon ik ergens in het configscherm onder de geluids instellingen of ik analoge of digitale output wilde (kheb ze toen beide aangezet en zowel analoog als digitaal werkte met mijn z-5500) Vervolgens heb ik de meest nieuwe drivers en software van de nvidia site gedwonload en nu kn ik die optie nergens meer vinden!!! meschien ben ik gekmaar kan iemand vertellen waar de optie zou moeten staan?

verder kan ik in de nvidia soundstorm bij de speaker setup selecteren 5.1 speakers of 5.1 speakers digitaal. bij die laatste optie geeft mijn pod altijd aan dat hij een dolby digital geluidsbron binnen krijgt (ook al is het bv stereo van winamp ook spellen etc.). set ik hem gewoon op 5.1 speakers dan geeft de pod bij spellen aan dolby prolocig, bij winap stereo en bij spellen dolby digital dus eigenlijk zoals het hoort te zijn. Weet iemand of het enig id heeft om de gluidsvoeding op de videokaart om te zetten naar dolby digital? ben zelf aan het luisteren geweest maar ik kon niets ontdekken.

[ Voor 64% gewijzigd door Chaoss op 26-11-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
is het verschil tussen een Z3 en een Z2300 groot ?

dus gaat de Z2300 zoveel harder ? en heeft die ook beter geluid ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja, gaat een stuk harder he. Beter geluid zou ik niet weten, maar dat zal vast wel voor zo een meer prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-2300 is THX-certified, de Z-3 niet.. dat zegt al heel wat!
De Z-2300 heeft 200W rms, de Z-3 maar 40.
Ik denk dat de Z-2300 toch heel wat beter geluid geeft.
(Dat wil niet zeggen dat de Z-3 geen mooi geluid maakt!)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:22:
offtopic:
Kunnen we voor de Z-5500 niet een appart topic maken?
Hmz.. ik denk dat dit topic dan doodgaat :P

Edit:
Alle foto's van de Z-5500 die ik op t web kon vinden:
http://downloads.jeroengeerts.nl/fotos/overig/Z5500/

offtopic:
@ JanWillem:
Je avatar doet t niet :P

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 17:41 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.