BlaBlaBla
Verwijderd
Ik wil de 5500 set aanschaffen en wil het volgende geluid via de set:
Geluid PC
Geluid CD speler
Geluid FILM (standalone DVD speler bij TV)
Geluid TV
Is het mogelijk om de set op al deze apparaten tegelijkertijd aan te sluiten?
Zo ja, heb ik eventueel nog een aansluiting over voor bijvoorbeeld een Xbox?
bij mij is dat backlight op de POD ook meer grijs dan blauw
Verwijderd
Ik heb vandaag mn Z2200 ontslagen vanuit mn kamer,
en deze gaat plaats maken voor een Z5500
Wat ontzettend mooi ding is dat!
Wou hem ook meenemen. Maar was met de bus
Toen naar BeneluxComputerExchange gegaan en hem daar voor € 309,- gehaald
Het is zeker het geld waard, hoewel ik denk dat ik met de Z-5300 ook wel genoeg watt's gehad zou hebben, maar dan heb je er geen afstandsbediening bij en minder aansluit mogelijkheden.
Ik heb hem bij Computerland overigens niet gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door XtremeDesign op 12-11-2004 20:27 ]
Ik ben wel erg beniewd naar het (geluids)-verschil vergeleken met mn huidige Z560..
[ Voor 52% gewijzigd door Sport_Life op 12-11-2004 20:38 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
als ik m'n Z5500 op half volume heb staan dan wordt ik er al bang van zo hard als hij dan staatSTIMPPYYY schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:29:
Ja ze hadden hem wel, was een actie tijdelijk 299, maar 309 maakt ook niet zoveel uit. Denk je trouwens dat het verschil qua geluid groot is vergeleken met de z5300 ?
dus aangezien de Z5300 280 watt heeft en de Z5500 505 watt denk ik dat die Z5300 ook best veel power geeft
Ik heb overigens Firmware Version v2.0.4
[ Voor 7% gewijzigd door XtremeDesign op 12-11-2004 21:45 ]
btw xtreme test jij ook eens op ruis, gewoon input op analoog zetten volume wat omhoog en kijken hoeveel hij ruist.
BlaBlaBla
Heb hem gekocht bij Completer voor 295, aardige mensen alleen ik kon helaas niet bekijken voordat ik hem kocht.
Heb hem in combinatie met een Fortissimo 7.1 en zowel analoog en optisch aangesloten en werkt perfect.
Alleen je moet iets in het fortissimo icoontje instellen.
Other>Digital output Configuration>Powerdvd> even rebooten en je kan super simpel schakelen tussen optisch en analoog.
Hoor wel een beetje een brom uit de sub, is dat normaal?
Die van mij staat maar op 2 volle balkjes, en das hard genoeg met meerdere mensen in huis
BlaBlaBla
Firmware check je door de pod in standby te zetten en dan Input en Settings tegelijk inhouden tot het in beeld komt.Strider schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:00:
Hoe check je firmware ook al weer![]()
btw xtreme test jij ook eens op ruis, gewoon input op analoog zetten volume wat omhoog en kijken hoeveel hij ruist.
Ik heb totaal geen last van ruis en ook geen brom uit de subwoofer.
Mijn subwoofer level staat gewoon op het middelste (standaard)
[ Voor 7% gewijzigd door XtremeDesign op 12-11-2004 22:25 ]
Wat mij vooral opvalt is de mega grote subwoofer. Ook vind ik de subwoofer nogal overheersend bij explosies als ik een film kijk. Waarschijnlijk kan ik het instellen, maar ik heb daar nog geen tijd voor gehad.
Verder vind ik het geluid uit de surround speakers voortreffelijk. Ook hoor ik duidelijk verschil tussen een Dolby Digital en DTS, dit in het voordeel van de DTS track van de DVD.
Vooralsnog vind ik het geen miskoop, ik hoop wel dat ik het overheersende van de subwoofer wat kan verminderen.
Verwijderd
Ik heb hem namelijk alleen op de beurs ongeveer op z'n max horen blazen (wat overgens wel aardig klonk, mental theo was alleen harder
Zijn de bassen helder en zuiver?
edit:
ik vind namelijk dat de bass van mijn z2200 wat overheerst soms, is dit beter afstembaar in de z5500?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 22:33 ]
Ik vind het prima afstembaar, als ik het helemaal op het laagste niveau zet dan hoor ik helemaal niets meer uit de sub, dus net zo veel of weinig bass als je maar wiltVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:32:
Hoe klinkt verder deze subwoofer?
Ik heb hem namelijk alleen op de beurs ongeveer op z'n max horen blazen (wat overgens wel aardig klonk, mental theo was alleen harderjust kidding)
Zijn de bassen helder en zuiver?
edit:
ik vind namelijk dat de bass van mijn z2200 wat overheerst soms, is dit beter afstembaar in de z5500?
Verwijderd
XtremeDesign schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:34:
[...]
Ik vind het prima afstembaar, als ik het helemaal op het laagste niveau zet dan hoor ik helemaal niets meer uit de sub, dus net zo veel of weinig bass als je maar wilt
Niet dat de bass bij zo'n almachtige subwoofer altijd laag zal staan
Hij zal regelmatig flink zijn best gaan doen
Hoe komt verder de bass over vanuit de sub?
Bij mijn huidige z2200 vind ik het soms niet alles klinken,
de 80 hz plopt er een beetje uit en blijft ook een beetje teveel aanwezig.
(kun je overgens uitzetten in je mp)
Kan deze sub lage tonen echt goed aan, zonder "vreemde" geluiden te vertonen?
edit:
meer foto's van de z5500
Box ed.. er is nog maar heel weinig van deze set te vinden op t net
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 22:45 ]
Ik heb een aantal dvdtjes zitten kijken (zowel films als concert dvd's) en vind het machtig klinken, weinig setjes in dezelfde prijsklasse die hierbij in de buurt komen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:38:
[...]
offtopic:
Niet dat de bass bij zo'n almachtige subwoofer altijd laag zal staan
Hij zal regelmatig flink zijn best gaan doen
Hoe komt verder de bass over vanuit de sub?
Bij mijn huidige z2200 vind ik het soms niet alles klinken,
de 80 hz plopt er een beetje uit en blijft ook een beetje teveel aanwezig.
(kun je overgens uitzetten in je mp)
Kan deze sub lage tonen echt goed aan, zonder vreemde geluiden te vertonen?
BlaBlaBla
Laat het dan even weten hoe beter het klinkt heb namelijk zelf ook een z560Sport_Life schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:36:
Ik ga hem morgen halen bij een PC zaak hier in de buurt.
Ik ben wel erg beniewd naar het (geluids)-verschil vergeleken met mn huidige Z560..Kan iemand hier meer over vertellen?
[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-11-2004 00:23 ]
Ik heb overigens weinig last van het "display inkijk probleem", maar wel van de ruis, als er geen muziek aanstaat.
Een ander probleem waar ik me rot aan ergerde, was dat de basbuis ging trillen bij bepaalde bassen. Mijn eerste oplossing daarvoor was de sub op zijn zij te leggen en een zakje zand in de basbuis te laten zakken. Dit hielp.. tot ik erachter kwam dat het probleem er nog steeds was.. alleen met andere bassen..
Mijn oplossing was het verwijderen van het speakergrill en de woofer (aangezien dit de enige weg naar de binnenzijde van de sub is) en heb toen tussen de basbuis en de bovenkant van de binnenkant van de sub wat bierviltjes geduwd, en die vervolgens vastgelijmt.
Nu werkttie goed. (Misschien een tip voor Logitech
Maar wat ik nergens kan vinden is het stroomverbruik van de Z-680.
Via google kan ik niks relevants vinden, en jammergenoeg zat er geen gebruiksaanwijzing bij mijn set
Iemand ?
[ Voor 2% gewijzigd door sjhgvr op 13-11-2004 01:04 . Reden: dikker.. ]
Is goed en er komen ook vast wel foto's aanSTIMPPYYY schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:23:
[...]
Laat het dan even weten hoe beter het klinkt heb namelijk zelf ook een z560en heb de z5500 al besteld
Verwijderd
Zou je me ff kunnen vertellen of het volume van een dvd op analoog/digitaal verschilt?Blijepeen schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:04:
Ik heb vandaag de 5500 gehaald en ben erg bij met mijn aankoop.
Heb hem gekocht bij Completer voor 295, aardige mensen alleen ik kon helaas niet bekijken voordat ik hem kocht.
Heb hem in combinatie met een Fortissimo 7.1 en zowel analoog en optisch aangesloten en werkt perfect.
Alleen je moet iets in het fortissimo icoontje instellen.
Other>Digital output Configuration>Powerdvd> even rebooten en je kan super simpel schakelen tussen optisch en analoog.
Hoor wel een beetje een brom uit de sub, is dat normaal?
Ik heb m'n 5500 voorlopig nog alleen analoog aangesloten, en moet het geluid toch al op 3/4 zetten eer ik tevreden ben en m'n dvd-filmpje zie (harder mag zelfs ook nog). MP3 geluid enz (dus alles behalve DD en DTS) is wel veel luider

even een vraagje hoe heb je de front er af gekregen ? ik heb gezocht maar ik kan hem er maar niet van af krijgenDapinododiadeaL schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:03:
Ik ben dus de trotse eigenaar van een Logitech Z-680 setje.
Ik heb overigens weinig last van het "display inkijk probleem", maar wel van de ruis, als er geen muziek aanstaat.
Een ander probleem waar ik me rot aan ergerde, was dat de basbuis ging trillen bij bepaalde bassen. Mijn eerste oplossing daarvoor was de sub op zijn zij te leggen en een zakje zand in de basbuis te laten zakken. Dit hielp.. tot ik erachter kwam dat het probleem er nog steeds was.. alleen met andere bassen..
Mijn oplossing was het verwijderen van het speakergrill en de woofer (aangezien dit de enige weg naar de binnenzijde van de sub is) en heb toen tussen de basbuis en de bovenkant van de binnenkant van de sub wat bierviltjes geduwd, en die vervolgens vastgelijmt.
Nu werkttie goed. (Misschien een tip voor Logitech)
Maar wat ik nergens kan vinden is het stroomverbruik van de Z-680.
Via google kan ik niks relevants vinden, en jammergenoeg zat er geen gebruiksaanwijzing bij mijn set..
Iemand ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
zo ja, ervaringen...?
Ligt imho grotendeels aan de onboard chipjes van je laptop (die meestal niet overweldigend zijn)Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:31:
heeft iemand wellens de Z560 Z680 of de Z5500 aangesloten op een laptop?
zo ja, ervaringen...?
maar waarom zou je een 5.1 set (inmobiel) aan je laptop willen hangen (mobiel; maar met die 5.1 niet meer
Verwijderd
Als ik bijvoorbeeld @ home ben, en op mn kamer muziek wil luisteren of een dvd wil kijkeSyS_ErroR schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:22:
[...]
Ligt imho grotendeels aan de onboard chipjes van je laptop (die meestal niet overweldigend zijn)
maar waarom zou je een 5.1 set (inmobiel) aan je laptop willen hangen (mobiel; maar met die 5.1 niet meer)
(kheb ze nog geen van beide
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 12:42 ]
Verwijderd
Maar ik ben er ni zo content van..... bij mij werkt de center namelijk nooit op analoog. Als ik een dvd kijk op laptop dan werkt alles subliem !!
Ik weet echt niet aan wat het probleem ligt....
Maar ik heb nu Z680 aan xbox en cube gehangen en nu komt ie pas ECHT tot zijn recht! Ik ben er nog steeds verliefd op
- PC (de beste manier graag, via die 3 normale stekkers? groen/zwart/geel?)
- Gamecube, wat voor stekkers heb ik daarvoor precies nodig?
- DVD speler met coax
- TV, maar er zitten behalve wat ingangen geloof ik geen uitgangen behalve koptelefoon aansluiting. Hij heeft wel 2x scart maar die zijn al bezet
Kan iemand mij exact vertellen welke stekkers ik nodig heb?
Zo hoef ik niet weer een week te wachten voor alles aangesloten zit

Verwijderd
Wat een geweldig setje! dang
Meteen op de Xbox aangesloten..gamen is zo echt mega vetter
Overweeg nu ook zeer zeker een beamer
Verwijderd
• Voor de PC: Dat ligt eraan: voor spellen is analoog het beste, voor dvd's is digitaal het beste. Tussen coax en optisch zit volgens mij vrij weinig verschil.Sport_Life schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:20:
Ik ga de Z5500 zo halen, maar kan iemand mij vertellen welke stekkers ik nodig heb om het volgende allemaal aan te sluiten:
- PC (de beste manier graag, via die 3 normale stekkers? groen/zwart/geel?)
- Gamecube, wat voor stekkers heb ik daarvoor precies nodig?
- DVD speler met coax
- TV, maar er zitten behalve wat ingangen geloof ik geen uitgangen behalve koptelefoon aansluiting. Hij heeft wel 2x scart maar die zijn al bezet(PC en DVD speler!).
Kan iemand mij exact vertellen welke stekkers ik nodig heb?
• Voor de Gamecube: Volgensmij heeft de GC geen 5.1 support. Je zult hem dus alleen met een tulp naar jack verloopkabeltje kunnen aansluiten. Met de optie Dolby Prologic II krijg je toch nog een beetje ruimtelijk effect.
• DVD: je zegt dat hij coax out heeft: dat is ook meteen de beste manier.
• TV: Je kunt het stereosignaal via een jackplug kabeltje naar je Z-5500 leiden. Ook dit klinkt het beste met Dolby Prologic II aan.
Ja waarom je bij dvd films het geluid altijd hard moet zetten (als je analoog gebruikt) snap ik zelf ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 02:13:
[...]
Zou je me ff kunnen vertellen of het volume van een dvd op analoog/digitaal verschilt?
Ik heb m'n 5500 voorlopig nog alleen analoog aangesloten, en moet het geluid toch al op 3/4 zetten eer ik tevreden ben en m'n dvd-filmpje zie (harder mag zelfs ook nog). MP3 geluid enz (dus alles behalve DD en DTS) is wel veel luider
In iedergeval digital + dts = hard
BlaBlaBla
Verwijderd
totdat iemand zich ondertussen op msn aanmeld *PLOINK!!!!* of je hem vergeet zachter te zetten als je je favo stampmuziek opzet.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:15:
waarom zou je je volumeknop niet voor 3/4 de open willen zetten? Zo lang je hem nog harder kan zetten is er niet echt een probleem, toch?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Waar blijven zeSport_Life schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:25:
[...]
Is goed en er komen ook vast wel foto's aan.
eh als je bedoelt dat je center het nooit doet als je geen 5.1 muziek draait dan is dat nogal normaalVerwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 12:48:
Ik heb een Laptop, de Z680 en de Audigy 2 NX.
Maar ik ben er ni zo content van..... bij mij werkt de center namelijk nooit op analoog. Als ik een dvd kijk op laptop dan werkt alles subliem !!
Ik weet echt niet aan wat het probleem ligt....
Maar ik heb nu Z680 aan xbox en cube gehangen en nu komt ie pas ECHT tot zijn recht! Ik ben er nog steeds verliefd op
Game PC
K heb toch maar besloten om even te wachten tot na de wintersport vakantie aangezien ik de laatste tijd eigenlijk al teveel heb uitgegeven
Ach niet zeurenSport_Life schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:05:
[...]
K heb toch maar besloten om even te wachten tot na de wintersport vakantie aangezien ik de laatste tijd eigenlijk al teveel heb uitgegeven.

Ik heb een "priem" gepakt en die aan de zijkant in zo'n gaatje van het rooster gestoken en dan heel hard trekken naar de zijkant.Shunt schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 04:04:
[...]
even een vraagje hoe heb je de front er af gekregen ? ik heb gezocht maar ik kan hem er maar niet van af krijgen.
Het rooster zit geklemt, en geplakt op 3 lokaties, als je het rooster later terug wilt zetten is dat klemmen genoeg, het gaat niet trillen ofzo.
Kun jij misschien voor me ergens in de gebruikershandleiding vinden hoeveel stroom dit ding (z-680) gebruikt?
[nog verder offtopic]whahaa ik zie nu dat het ID van dit bericht 22117111 is, en toevallig heeft mijn vorige bericht (stukje terug) het ID: 22111711
[ Voor 15% gewijzigd door sjhgvr op 14-11-2004 06:08 ]
Hoorde net dat een vriend de set op ze werk al besteld had... (terwijl ik dacht dat hij hem niet zou bestellen) naja dan maar welSTIMPPYYY schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:26:
[...]
Ach niet zeurenwachten suxxx je wilt het toch wel en die 300 verdien je toch wel terug
, wel jammer hoor

Als ik met wintersport geld tekort kom schieten mn ouders wel bij

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 13-11-2004 23:23 ]
Sport_Life schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:20:
[...]
Hoorde net dat een vriend de set op ze werk al besteld had... (terwijl ik dacht dat hij hem niet zou bestellen) naja dan maar welheb ik gelijk een reden om hem te kopen zegmaar
! (twijfelde enorm
). Enne t wordt dan € 250
.
Als ik met wintersport geld tekort kom schieten mn ouders wel bij. En ik heb mn Z560 in de verkoop gegooid
.
dit kan ik kijken als ik mijn nieuwe Z-680 heb toe gestuurd gekregen. alleen dat duurt nog even (tot ik mijn huidige set met een vervangende kabel heb ge fixst.DapinododiadeaL schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:18:
[...]
Ik heb een "priem" gepakt en die aan de zijkant in zo'n gaatje van het rooster gestoken en dan heel hard trekken naar de zijkant.
Het rooster zit geklemt, en geplakt op 3 lokaties, als je het rooster later terug wilt zetten is dat klemmen genoeg, het gaat niet trillen ofzo.
offtopic:
Kun jij misschien voor me ergens in de gebruikershandleiding vinden hoeveel stroom dit ding (z-680) gebruikt?
Game PC
Verwijderd
prijsverschil is dik 100 euro dus zou te horen moeten zijn lijkt me, maar hoor het liever ook van iemand anders.
Verwijderd
Ehm, dat ligt eraan hoe hard je m hebt staan he! Als hij helemaal openstaat verbruikt hij dus gemiddeld 500 Watt, dat is een halve kilowattuur. Een kilowattuur kost ongeveer 12 eurocent, dus je boxen vol open staan kost zo'n 6 eurocent per uur.DapinododiadeaL schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:18:
[...]
Kan je bijna wel verzekeren dat je versteld staat van de power van zo'n setje. Me bek viel open toen ik het voor het eerst hoordeTWKterry schreef op zondag 14 november 2004 @ 11:53:
heeft iemand ge-upgrade van de X530 naar de Z5300 ?
prijsverschil is dik 100 euro dus zou te horen moeten zijn lijkt me, maar hoor het liever ook van iemand anders.
Verwijderd
Gaat hoofdzakelijk om het gedacht van 'moest het eens voorvallen dat ik hem NOG harder wil zetten, geen probleem dan...'Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:15:
waarom zou je je volumeknop niet voor 3/4 de open willen zetten? Zo lang je hem nog harder kan zetten is er niet echt een probleem, toch?
Thx Strider. Binnekort dan maar eens optisch kabeltje kopen
Verwijderd
en kon ze niet van jullie onthouden.
Bij deze:
Jammer dat op deze foto's niet echt de omvang van het systeem goed te zien is,
dus foto's van gebruikers zijn welkom
waarom hebben ze de speaker kabels niet los erbij gedaan en dan met klemmetjes vastmaken zoals bij de Z560. ik heb net alle kabels van de z560 netjes weggwerkt en hoopte dat ik die kabels gewoon weer kon gebruikenVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:32:
Ik kwam op internet een paar mooie kiekjes tegen van dit setje,
en kon ze niet van jullie onthouden.
Bij deze:
Jammer dat op deze foto's niet echt de omvang van het systeem goed te zien is,
dus foto's van gebruikers zijn welkom
[ Voor 37% gewijzigd door Magic op 14-11-2004 18:40 ]
Daar baal ik ook erg van!Magic schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:40:
[...]
waarom hebben ze de speaker kabels niet los erbij gedaan en dan met klemmetjes vastmaken zoals bij de Z560. ik heb net alle kabels van de z560 netjes weggwerkt en hoopte dat ik die kabels gewoon weer kon gebruiken
Wel mooie foto's trouwens!
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 14-11-2004 19:18 ]
Is die 505 W nou de maximum wattage, de constante wattage, of iets heeeeel anders?
Mijn vader heeft namelijk boxen die al heel oud zijn, maar die zijn 100 W per stuk. Zien er zo uit:

Nu kan ik het me niet voorstellen dat die Z-5500 boxies samen goed voor 505 W zijn...
Iemand?
Bedankt!
P.S. Jullie hoeven mij niet duidelijk te maken dat ik niet kan fotograveren! Dat weet ik nl. al...

Verwijderd
Dus was ik van plan om zo'n creative 640 5.1 setje te halen. Maar nu zie ik ook nog een 4.1 staan van creative waar je zelf je eigen boxen op kan aansluiten, of is dat ook mogelijk bij de 5.1 ? En moet ik dan boxen met allemaal even veel watt nemen, of achter meer dan voor, of juist omgekeerd ?
Sorry voor mijn overload van vragen, maar ik wil dat graag weten, en zelf kon ik er niet zo heel veel over vinden, of zoek ik dan op de verkeerde trefwoorden.
Dus dat betekend dat de ramen er echt uitvliegen?
Naaa dat kan echt niet... Die van de Z-5500 zijn zo klein... En die box van m'n vader zo groot... Wow. Raar dan.
Verwijderd
We leven in 2004T-mo-T schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:42:
[...]
Naaa dat kan echt niet... Die van de Z-5500 zijn zo klein... En die box van m'n vader zo groot... Wow. Raar dan.
Je krijgt gewoon goede boxen bij de set die je koopt, dus waarom zou je er andere boxen aan hangen? Logitech raadt je in ieder geval af om andere boxen aan de set te hangen.Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:40:
Ik ben nogal nieuw in het gebied van speakers. Ik heb nu zelf Target boxjes achter m'n pc hangen van 10 jaar oud ofzo. Er is verder nix mee, en ze hebben nog een redelijke base, maar ik wil toch wat meer.
Dus was ik van plan om zo'n creative 640 5.1 setje te halen. Maar nu zie ik ook nog een 4.1 staan van creative waar je zelf je eigen boxen op kan aansluiten, of is dat ook mogelijk bij de 5.1 ? En moet ik dan boxen met allemaal even veel watt nemen, of achter meer dan voor, of juist omgekeerd ?
Sorry voor mijn overload van vragen, maar ik wil dat graag weten, en zelf kon ik er niet zo heel veel over vinden, of zoek ik dan op de verkeerde trefwoorden.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 19:58 ]
Verwijderd
Mwah, ik vind die boxjes altijd zo pielig, en kheb hier nog een paar mooie boxen liggen, en ik vroeg me het gewoon afVerwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:44:
[...]
We leven in 2004Waarschijnlijk stammen die boxen van je vader nog uit de oorlog
[...]
Je krijgt gewoon goede boxen bij de set die je koopt, dus waarom zou je er andere boxen aan hangen? Logitech raadt je in ieder geval af om andere boxen aan de set te hangen.
Alleen ik zal zodra ik de set heb wel ff testen of het geluid goed is.
Knap dan dat betekent dat hij bij jou non stop een een tonige bas en hoge/midden toon geeft op het maximale vermogen ? Want dat is namelijk de 505 W die in de specs staat. Tijdens normaal muziek luisteren gebruikt hij nog niet eens 50 w denk ik. En tijdens een film met zeer veel bas en meer zooi 180 ofzo. Als je die film op vol volume beluistert dan welicht nog 250 260 wat maar echt geen constante 500 w hoor. Dan zou die koelrib achter op constant gloeiend heet zijn. en vliegen de raampjes er overla uit. Dan zou je geen normaal gesprek kunnen voeren. En zou je kamer een extra verwarming er bij hebben.

heb je de sub van de z-680 en de z-5500 wel eens gezien die is kwa grote +- 2x zo groot als die woofers die in die kasten van je vader zitten.T-mo-T schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:42:
[...]
[ Voor 35% gewijzigd door Shunt op 14-11-2004 20:26 ]
Game PC
Verwijderd
1010 watt peak vermogen cleamen ze,T-mo-T schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:24:
Even een vraagje over de wattage van de Z-5500 (waar ik voor aant sparen ben)
Is die 505 W nou de maximum wattage, de constante wattage, of iets heeeeel anders?
Mijn vader heeft namelijk boxen die al heel oud zijn, maar die zijn 100 W per stuk. Zien er zo uit:
[afbeelding]
Nu kan ik het me niet voorstellen dat die Z-5500 boxies samen goed voor 505 W zijn...
Iemand?
Bedankt!
P.S. Jullie hoeven mij niet duidelijk te maken dat ik niet kan fotograveren! Dat weet ik nl. al...
staat op de logitech site meen ik.
Mja, Dat bassgedeelte van m'n vader (uit de oorlog iddShunt schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:23:
heb je de sub van de z-680 en de z-5500 wel eens gezien die is kwa grote +- 2x zo groot als die woofers die in die kasten van je vader zitten.
Ag op een kamertje van 2X3 meter zal dat wel gaan klinken...
Als ik ze heb, over ongeveer een half jaartje (ben nog wel ff aan het sparen, gaat niet snel met krantenwijk
Bedankt in ieder geval voor jullie reacties..
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

het probleem is dat fabrikanten verschillende maatstaven gebruiken om het wattage te berekenen, misschien ken je de Trust speakersetjes die claimen 2500 watt te zijn?T-mo-T schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:54:
Maar dat betekend dus eigenlijk dat die wattage helemaal nergens op slaat? Een waarde wat eigenlijk nergens op gebasseerd is...
Klopt!T-mo-T schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:54:
Maar dat betekend dus eigenlijk dat die wattage helemaal nergens op slaat? Een waarde wat eigenlijk nergens op gebasseerd is...
Als je stevig speelt, verbruik je miscchien 5 watt of misschien wel 10. Dit is al vaker gezegd hier, maar "Watts" zijn eigenlijk totaal onbelangrijk en zeggen niets over de kwaliteit en weinig over de kwantiteit van het geluid.
als je er meer over wilt weten zoek je maar eens op google rond....
Verwijderd
BTW heb ook z-5500 bevallen me goed hoor
Front + Rear = 4x 62watt rms
Center = 69watt rms
Woofer = 188watt rms
en waarom zouden ze dat niet aankunnen? Als de gevoeligheid van zo'n woofertje toch enorm laag ligt dan zou het best kunnen, natuurlijk draai je nooit op die 500watt.
En die 505watt rms klopt gewoon, simpel, en anders test de versterker maar eens op het geleverde vermogen.
En waarom die kabels er nu aan de woofertjes zitten? Logitech bezuinigt op de kleine dingen, om toch zo die set betaalbaar te maken.
De set is evenduur als de z680 maar heeft bijv wel een grotere woofer wat ook duurder is om te maken
BlaBlaBla
Ik heb trouwens mijn z5300 verkocht en even aangesloten bij een vriend van me. Zeer mooi setje. Echt heel goed geluid. De hoge tonen/midden tonen zijn veel beter gebalanceerd. De subwoofer bass gaat ook echt "uit" als je bass op 0 zet. Alles is gewoon veel beter gebalanceerd, klinkt zuiverder en scherper. Zit trouwens ook een erg grote/mooie subwoofer bij, dit had ik niet verwacht. Boxen hebben ook een mooi desing en op foto's vind ik ze erg toch wel "brak" uitzien, maar in het echt zijn ze heel mooi.
Dus de z5300 klinkt wel een stuk beter dan de z560 (waarmee ik hem dus ook vergeleken heb hierboven), hoewel de sub 88W minder is. Het verschil zul je niet echt merken. Er komt beter geluid uit en dat telt
[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 15-11-2004 00:30 ]
Is dat niet de B&W DM2 ?? Als dat zo is dan had ik die nog niet ingeruild voor een paar logitech speakertjesT-mo-T schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:24:
Even een vraagje over de wattage van de Z-5500 (waar ik voor aant sparen ben)
[afbeelding]
Iemand?
Bedankt!
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Ja, is inderdaad de B&W DM2 A!Dark Master schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:23:
Is dat niet de B&W DM2 ?? Als dat zo is dan had ik die nog niet ingeruild voor een paar logitech speakertjes.
25 jaar geleden gekocht voor 800 gulden per stuk.
Maar hij wil die ook nooit kwijt hoor.. Die logitech Z-5500 wordt voor op mijn kamertje...
Ik dacht dat je of die boxen kreeg of voor zo'n logitech setje mocht gaan
Niet dat die logitech setjes slecht zijn hoor maar dat is gewoon een heel ander prijsklasse.
Maar je zal wel een goede koop doen aan een Z5500 als ik al die reacties hier zo hoor
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Oja, worden er binnenkort nog nieuwe boxies van logitech verwacht? Of helemaal niets bekend?
Wat zijn de afmetingen van de Z-5500? Dus de satelieten (zonder voetje het liefst) en de woofer.
Bedankt weer!
Ik weet het, ik heb veel vragen, maar misschien is dit ook handig voor andere mensen die even dom zijn als mij... (niet persoonlijk
ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gaat klinken met mijn nvidia soundstorm geluidschip.. iemand toevallig ervaringen mee?
had tot nu mijn geluid van de pc gewoon via mijn sony hifi-set lopen, was niet echt denderend kwa setup dus ik denk dat dit een hele verbetering gaat worden met games en films
weet iemand toevallig of die bekabeling van het setje een beetje riant is? of kan ik alvast wel kabel bij gaan kopen?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Zijn er nog meer mensen die de 5500 aangesloten hebben aan de xbox of de PS2?
Hoe bevalt dit?
Kan je ook 3 consoles tegelijkertijd aansluiten net als met dat oudere model?
En die kabels van de boxen kan je gewoon verlengen met standaard stekkertjes neem ik aan?
Verwijderd
Kan mij wat verrotten of het dan 10, 20 of 400 - 500 watt is?
Verwijderd
Kan niemand me zeggen welk soort kabeltje ik nodig heb om ze digitaal op mijn Audigy 2 kan aansluiten? En eventueel een fototje maken van de digitale aansluiting van de speakers? Is dit een gewone tulp stekker dan?Verwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 21:00:
Hmm ben ook zwaar aant overwegen om mijn Dtt 3500 te vervangen door de logitech 5500.
Alleen begrijp ik de aansluitingen nog niet helemaal. Ik heb een Audigy 2 ( de gewone ) => 3 aansluitingen ( front, sub, rear ) en digital waar nu mijn dtt aanhangt.
De logitechs kan ik dus zeker aansluiten op de 3 normale aansluitingen. Maar om DTS enzo te gebruiken is het probleem dat de digitale kabel van de speakers coax ( tulp? ) is en die op mijn soundcard gewoon. Klopt dit? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch digitaal geluid heb zonder hiervoor een platinum geluidskaart te moeten kopen? ( die speakers kosten al genoeg)
Ff offtopic, hoeveel kan ik nog vragen voor mijn dtt3500 speakers als ik ze verkoop?
Bedankt alvast voor de antwoorden,
groetjes.
Heb al heel de thread doorlopen maar vind nergens duidelijk antwoord.
Hopend op antwoord
Greetz
je hebt een coaxiaal kabeltje nodig. bvb van een tv out (analoog) en een convertertje van tulip naar mono mini jack. sim-pel
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 16-11-2004 12:09 ]
Game PC
heb je de pod wel op coax staan en heb je de uitgang van je kaart ook op coax staan ??Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:23:
Heb ik op de hcc zo`n convertor gekocht van coax -> 3,5mm en hij werkt niet
Game PC
Verwijderd
Kabel zit niet bij luidsprekers zelf?Shunt schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:08:
dit staat al zeker 1000x in de voorgaande topics maar ok dan wederom.
je hebt een coaxiaal kabeltje nodig. bvb van een tv out (analoog) en een convertertje van tulip naar mono mini jack. sim-pel
Verwijderd
Ik krijg hem morgen maar moet ff bedenken waar ik hem ga neerzetten
Mn kamer zit al propvol waarsch gaat er dan een ladekast uit.
Hij is vanochtend verstuurd, ben benieuwd.
Verwijderd
Pers je daar dan wel DTS uit?Shunt schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:08:
dit staat al zeker 1000x in de voorgaande topics maar ok dan wederom.
jep daar pers je dan mooi dts uit. teminste als de dvd dat heeft he
neen deze zit er niet standaard bij. en zul je los er bij moeten halen
Game PC
Verwijderd
Ja, dat heb ik ook gedaan. Echter, ik heb een probleem met de center speaker. De pootjes van de surroundspeakers wijzen naar boven, maar als ik de center ook op die manier wil aanluiten, dan is de contstructie nogal instabiel. Dus heb ik de speaker losgeschroefd en 180 graden gedraaid.Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:53:
Weet iemand of het ook mogelijk is om die speakers van de Z5500 op te hangen aan een muur? thnx for reply
Voor de rest zijn het prachtige speakers. Ik heb de subwoofer nu ook goed ingesteld en is de bass nu niet overheersend.

Trouwens als ik op mute ofzo druk dan is het weg, ik weet niet of dit van belang is.
Als ik de kabeltjes uit mijn POD en uit mijn geluidskaart trek, dan is de ruis er nog steeds, slechte zaak logitech
[ Voor 22% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2004 19:04 ]
Verwijderd
Wordt de ruis harder als je het volume verder opendraait?
Dan zijn je boxen gewoon goed, maar je connectoren in je geluidskaart of kabels niet goed. Ik heb namelijk nergens last van. Bij mij hoor ik alleen maar ruis als ik het geluid op z'n hoogst zet zonder muziek aan te hebben staan. Als ik op mute druk hoor ik dus ook inderdaad helemaal niets en dat was dus een defect bij de Z-680, ook al drukte je up mute, je hoorde toch nog een soort "hiss" in de center speaker. Dit soort ruis wat jij bedoeld is heel anders. Heb je bijv. al je spul op geaarde stekkerdozen aangesloten? Probeer het ook is op een andere PC, etc..STIMPPYYY schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 18:59:
Ik heb ze ook gehaald. De z5500. Ik weet maar er zou met deze versie GEEN!! ruis te horen moeten zijn. Nou ik heb dit dus wel heel erg. Als ik de stekkertjes uit mijn geluidskaart haal en hem dan aanzet heb ik het even hard. Ik heb ze analoog aangesloten. Ik weet niet hoe het is als je ze digitaal aansluit, maar ik baal echt als een stekker
na al die positieve reviews te hebben gelezen. Ik hoop dat iemand oplossing heeft of weet waardoor het veroorzaakt wordt
Trouwens als ik op mute ofzo druk dan is het weg, ik weet niet of dit van belang is.
Als ik de kabeltjes uit mijn POD en uit mijn geluidskaart trek, dan is de ruis er nog steeds, slechte zaak logitech
Waar ik wel weer last van heb en ik weet niet of meer mensen dat hebben, is dat ik een soort rare kraak (maar aan de "piep" kant) krijg uit m'n subwoofer op sommige frequency niveau's in films. (lees: bass die in films rondzwezen en niet zozeer er toe dienen om op dat moment je ervaring van de film te verbeteren, vaak op rustige momenten zonder muziek, maar dat er wel wat gebeurd op het scherm).
[ Voor 4% gewijzigd door Marf0rz op 16-11-2004 19:31 ]
If you can't beat them, buy them !
Dit zou inderdaag kunnen zijn dat de bedrading gewoon niet goed is. Want als ik gewoon coaxiaal of optisch op de POD selecteer dan gaat de ruis meteen weg (ook al heb ik hem dan nog niet digitaal aangesloten). Ik zal hem vanavond proberen digitaal aan te sluiten. Ik heb mijn set etc.. niet op geaarde stekker dozen aansloten. Ik kan mijn computer wel proberen te aarde door een ijzerdraadje van de case naar de verwarming te laten lopen.Marf0rz schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:28:
[...]
Dan zijn je boxen gewoon goed, maar je connectoren in je geluidskaart of kabels niet goed. Ik heb namelijk nergens last van. Bij mij hoor ik alleen maar ruis als ik het geluid op z'n hoogst zet zonder muziek aan te hebben staan. Als ik op mute druk hoor ik dus ook inderdaad helemaal niets en dat was dus een defect bij de Z-680, ook al drukte je up mute, je hoorde toch nog een soort "hiss" in de center speaker. Dit soort ruis wat jij bedoeld is heel anders. Heb je bijv. al je spul op geaarde stekkerdozen aangesloten? Probeer het ook is op een andere PC, etc..
Waar ik wel weer last van heb en ik weet niet of meer mensen dat hebben, is dat ik een soort rare kraak (maar aan de "piep" kant) krijg uit m'n subwoofer op sommige frequency niveau's in films. (lees: bass die in films rondzwezen en niet zozeer er toe dienen om op dat moment je ervaring van de film te verbeteren, vaak op rustige momenten zonder muziek, maar dat er wel wat gebeurd op het scherm).
Trouwens het defect wat jij hebt heb ik volgens mij niet. Ik zal het straks nog even testen voor je.
/edit
Ik heb trouwens wel ook draden uit mijn POD (dus waar je hem mee analoog aansluit) en uit mijn geluidskaart getrokken en toen was ruis er nog dus
[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-11-2004 19:59 ]
Ik ben gewoon DIK tevreden met de set, analoog aangesloten via Soundstorm @ Asus A7N8X Deluxe 2.0.
Super helder geluid, grove bass, dat zeker. Tip: 'ultimate bass test' (kazaa lite ed.). Deze subwoofer van 20 watt is genoeg om mijn hele kamer + bureau incl TFT te doen trillen zo hard gaat ie (sub staat onder bureau).
Ik kan me niet inbeelden dat de Z5300 of Z5500 zelfs nog meerwaarde voor mij zou hebben gehad, ja meer RMS maar dat heb je helemaal niet nodig.
Alleen is het volgens mij niet mogelijk om met deze soundchip een Stereo-MP3'tje door 4 kanalen te leiden: dwz: left front en left rear zelfde geluid. Dat vond ik wel jammer, daardoor krijg je nog ruimtelijker effect.
Ik alles netjes neergezet en opgehangen, loop ik de achterluidsprekers al van de balk af waar ik ze had opgehangen. Zie onderstaand plaatje...

Het bevestigingshaakje is afgebroken, maar gelukkig kan zijn de voetjes van deze speakers erg handig... heb 2 schroeven door de voetjes geboord en nu hangen ze een stuk steviger
Ik heb ze inmiddels al achter de balk opgehangen zodat ik ze niet meer ervanaf loop

Met een beetje geluk leven de speakers nu nog lang
Verwijderd
horen zeggen 15-20 uurtjes rustig aan inspelen , met steeds wisselende volumes...net zoals het inrijden van een auto of scooter....
Is dat broodje aap of volgens jullie echt raadzaam en zoja, waarom dan?
Verwijderd
Lijkt me onzin ?Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 21:15:
Is het van belang dat je zo een set als z5500 'inspeelt' ?
horen zeggen 15-20 uurtjes rustig aan inspelen , met steeds wisselende volumes...net zoals het inrijden van een auto of scooter....
Is dat broodje aap of volgens jullie echt raadzaam en zoja, waarom dan?
Dit topic is gesloten.