hij IS het ook wel, alleen Logitech erkent dat niet (wat best logisch isFrankGuthrie schreef op 06 november 2004 @ 14:43:
[...]
Volgens mij kan de beste man je heel wat vertellen, maar het lijkt dus echt wel op een opvolger van de Z680
Heb sinds een maand de Z2200 (vond de Z2300 er minder uit zien en heb geen ruimte voor 5.1), wat een vooruitgang!
Had hiervoor een cheap setje met 0,0 vermogen, wat kan dit dan opeens hard en zuiver.
Vind de sub dus ook wat overheersend, maar heb softwarematig de bass wat terug geschroeft tot een voor mij mooi niveau.
Ben er erg blij mee!
Had hiervoor een cheap setje met 0,0 vermogen, wat kan dit dan opeens hard en zuiver.
Vind de sub dus ook wat overheersend, maar heb softwarematig de bass wat terug geschroeft tot een voor mij mooi niveau.
Ben er erg blij mee!
Ben nog steeds aan het twijfelen over de z-5300, daarom 2 vraagjes als dat mag
1) Het deel van mijn kamer waar ik de speakertjes wil ophangen is (lxb)5x2 meter (Eigenlijk breder, maar vanwege de schuine wand rechts wordt het smaller naarmate ik de speakertjes hoger hang). Ik vraag me daarom af; kan ik dan wel 5.1 geluid hebben op mijn kamer? Want als ik achter mijn pc zit, zit ik dus bijna 5 meter van de rear-speakers en ben ik bang door hun geringe afstand van 2m tov elkaar dat ik geen verschil zal horen tussen l en r achter. Weet 1 van jullie dat?
2) Dus ben nu ook aan het kijken naar de z-2300. Vind die er namelijk erg mooi uitzien, en neemt ook niet zoveel plek in. Maar is bijna net zo duur als de z-5300. Ik lees in de reviews dat het geluid erg goed is, maar kan het nergens vergelijken met de z-5300. De z-2300 heeft betere speakertjes, maar de 5300 heeft natuurlijk weer 3 speakertjes meer. Wat voegt meer toe aan de geluidskwaliteit de betere speakertjes van de 2300 of de 3 speakertjes xtra van de 5300?
1) Het deel van mijn kamer waar ik de speakertjes wil ophangen is (lxb)5x2 meter (Eigenlijk breder, maar vanwege de schuine wand rechts wordt het smaller naarmate ik de speakertjes hoger hang). Ik vraag me daarom af; kan ik dan wel 5.1 geluid hebben op mijn kamer? Want als ik achter mijn pc zit, zit ik dus bijna 5 meter van de rear-speakers en ben ik bang door hun geringe afstand van 2m tov elkaar dat ik geen verschil zal horen tussen l en r achter. Weet 1 van jullie dat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| b=2m ______ |L M R|<--staat ook bureau met pc in de breedte van mijn kamer | | | | l=5m | | |Al Ar| ------ |
2) Dus ben nu ook aan het kijken naar de z-2300. Vind die er namelijk erg mooi uitzien, en neemt ook niet zoveel plek in. Maar is bijna net zo duur als de z-5300. Ik lees in de reviews dat het geluid erg goed is, maar kan het nergens vergelijken met de z-5300. De z-2300 heeft betere speakertjes, maar de 5300 heeft natuurlijk weer 3 speakertjes meer. Wat voegt meer toe aan de geluidskwaliteit de betere speakertjes van de 2300 of de 3 speakertjes xtra van de 5300?
Schitterend nu snap ik er helemaal meer van.
Hoe krijg je in hemelsnaam met een Audigy kaart een digitaal (5.1, dus niet stereo! dat lukt wel namelijk) signaal gestuurd naar de coax/spdif ingang van de Z-5500.
Hoe krijg je in hemelsnaam met een Audigy kaart een digitaal (5.1, dus niet stereo! dat lukt wel namelijk) signaal gestuurd naar de coax/spdif ingang van de Z-5500.
BlaBlaBla
Heb je de SurroundMixer van creative geinstalleerd ? , daarin kun je selecteren of je wel of geen 5.1 hebt en daar kun je analoog of digitaal selecteren.Strider schreef op 06 november 2004 @ 17:52:
Schitterend nu snap ik er helemaal meer van.
én bij de volumeregeling van windows kun je bij geavanceerd "alleen digitale uitvoer" selecteren.
[ Voor 11% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 18:22 ]
Allemaal gedaan, maar het werkt voor geen meter, gek eigenlijk.
Oja het werkt wel, alleen hij stuurd alleen maar een stereo geluid naar mijn coax toe. Tenminste hij ziet het als een stereo geluid.
Hoe ik het heb aangesloten:
Een mini jack met 2 tulpjes out op de spdif van de audigy
Aan 1 van die tulpjes 1 rca kabel geplugd en die doorgelust naar de coax ingang.
Waarom 1 rca kabel? 2 werkt niet, je voegt dan 2 digitale signalen bij elkaar.
Oja het werkt wel, alleen hij stuurd alleen maar een stereo geluid naar mijn coax toe. Tenminste hij ziet het als een stereo geluid.
Hoe ik het heb aangesloten:
Een mini jack met 2 tulpjes out op de spdif van de audigy
Aan 1 van die tulpjes 1 rca kabel geplugd en die doorgelust naar de coax ingang.
Waarom 1 rca kabel? 2 werkt niet, je voegt dan 2 digitale signalen bij elkaar.
[ Voor 76% gewijzigd door Strider op 06-11-2004 18:28 ]
BlaBlaBla
Volgens mij moet je 1 minijack plug hebben naar 1 tulp en geen 2 tulp?
zoiets dus denk ik
zoiets dus denk ik

[ Voor 116% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 18:32 ]
Ja de geluidskaart staat op 5.1 ingesteld, analoog doet hij het wel 5.1
Wat ik probeer af te spelen, als eerste de creative test, en die geeft maar geluid door 2 boxen.
Wat ik probeer af te spelen, als eerste de creative test, en die geeft maar geluid door 2 boxen.
BlaBlaBla
Dan weet ik het verder ook niet, ligt het niet aan de instellingen van je geluidsset?
en werkt dat ook, zo'n minijack naar 2 tulp en dan één van die tupjes aansluiten op de Z5500?
en werkt dat ook, zo'n minijack naar 2 tulp en dan één van die tupjes aansluiten op de Z5500?
[ Voor 36% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 18:47 ]
Samenvatting van wat hier stond: leer beter lezen Bâshrat!
[ Voor 89% gewijzigd door Wim Leers op 06-11-2004 19:26 ]
Volgens mij zit er nogsteeds een SPDIF op de Z-5500 ??? (net zoals de Z680)Bashrat schreef op 06 november 2004 @ 19:00:
Doh! Dat is wel even stom, waarom zit er op de Z-5500 geen SPDIF in meer??![]()
![]()
![]()
Heeft iemand al het geluk gehad een Z-680 digitaal aangesloten te kunnen vergelijken met een Z-5500 analoog aangesloten? Post dan asjeblief je ervaring hierover!
[ Voor 3% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 19:01 ]
Hehe je bent me voor 
Ik ben het even gaan opzoeken, omdat ik het niet kon geloven. Er zit dus wél nog digitale ingangen op. (waarom anders ook "Z-5500 Digital"
)
Maar ik zag het net ergens in dit draadje staan... Vandaar mijn domme post
EDIT: ik denk dat ik deze post een beetje verkeerd heb geïnterpreteerd
Ik ben het even gaan opzoeken, omdat ik het niet kon geloven. Er zit dus wél nog digitale ingangen op. (waarom anders ook "Z-5500 Digital"

Maar ik zag het net ergens in dit draadje staan... Vandaar mijn domme post
EDIT: ik denk dat ik deze post een beetje verkeerd heb geïnterpreteerd
quote: StriderTweede ergenis, ik hou er wel van als er uit mijn rear speakers wat geluid komt met een mp3tje. Dus als ik hem op 6ch direct zet dan heb ik gewoon 2.1 geluid ook bij dvd's ( ik heb hem analoog aangesloten) dus ik hem hem dan perce op stereo2 zetten.
[ Voor 43% gewijzigd door Wim Leers op 06-11-2004 19:09 ]
Hier de aansluitingen die de Z-5500 heeft:
(foto eerder hier gepost in het topic)

Dankje voor de verduidelijkingXtremeDesign schreef op 06 november 2004 @ 19:12:
Hier de aansluitingen die de Z-5500 heeft:
[afbeelding]
Waarom zou dit werken? Een mini jack aansluiting in een spdif poort heeft 3 punten: Spdif 1, Spdif 2 en de massa.XtremeDesign schreef op 06 november 2004 @ 18:28:
Volgens mij moet je 1 minijack plug hebben naar 1 tulp en geen 2 tulp?
zoiets dus denk ik
[afbeelding]
Een rca kabel heeft 2 vlakken, Spdif 1 + massa.
Dit levert dus een dikke vette error op, denk ik.
BlaBlaBla
Verwijderd
Ik ga volgende maand de Z-5500 kopen
Welke geluidskaart is het meest geschikt voor bij deze speakerset?
Men mobo is A7N8X deluxe
Welke geluidskaart is het meest geschikt voor bij deze speakerset?
Men mobo is A7N8X deluxe
ergens eerder in dit topic schrijf je:Strider schreef op 06 november 2004 @ 19:41:
[...]
Waarom zou dit werken? Een mini jack aansluiting in een spdif poort heeft 3 punten: Spdif 1, Spdif 2 en de massa.
Een rca kabel heeft 2 vlakken, Spdif 1 + massa.
Dit levert dus een dikke vette error op, denk ik.
Werkt het op die manier wél ?3,5MM MINIJACK (in audigy) <----> 2 MONO TULIP dit gaat in een
2 MONO TULIP <--------> 1 MONO TULIP STEKKER (soort verloop kabeltje) en
vervolgens in de coaxiale ingang van me logitech control
volgens mij split je het digitale signaal in twee-en? (of is dat niet mogelijk?)
en wat is het verschil tussen spdif1 en spdif2 van de digitale uitgang?
[ Voor 9% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 20:01 ]
Nee op die manier werkte het voor geen meter 
Spdif 1 = front
Spdif 2= rear
Daarom heb ik ook stereo geluid als ik het aansluit zoals het werkt, omdat er maar 1 spdif werkt.
Spdif 1 = front
Spdif 2= rear
Daarom heb ik ook stereo geluid als ik het aansluit zoals het werkt, omdat er maar 1 spdif werkt.
BlaBlaBla
maar waar gaan de center/sub dan over? als het spdif1, spdif2 en massa is in zo'n kabeltje zoals je eerder vertelde.Strider schreef op 06 november 2004 @ 20:15:
Nee op die manier werkte het voor geen meter
Spdif 1 = front
Spdif 2= rear
mooi vooruitzicht al die problemen met het aansluiten van de Z-5500 op m'n audigy kaart

[ Voor 12% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 20:30 ]
Dat snap ik ook nog steeds niet 
Fijn he die audigy's
Met zun domme electrische spdif.
Ze moesten gewoon een optische gebruiken!
Fijn he die audigy's
BlaBlaBla
Mee eens! of gewoon zo'n normale ronde coaxiale aansluiting.Strider schreef op 06 november 2004 @ 20:38:
Dat snap ik ook nog steeds niet
Fijn he die audigy's
maar analoog op de audigy aansluiten via die 3 mini-jack kabeltjes die erbij zitten dat gaat wel goed?
[ Voor 4% gewijzigd door XtremeDesign op 06-11-2004 20:45 ]
Tuurlijk werkt dat ook goed.
Alleen je kan geen DTS, Dolby digital etc gebruiken
Alleen je kan geen DTS, Dolby digital etc gebruiken
BlaBlaBla
Nou DTS werkt wel, dus je kunt gewoon met een audigy een digitaal geluid uitsturen.
Alleen je kunt niet tegelijk een dts film kijken, en een mp3 luisteren, vanwege die gescheiden signalen, maarja zoek ik nog wel uit.
Alleen je kunt niet tegelijk een dts film kijken, en een mp3 luisteren, vanwege die gescheiden signalen, maarja zoek ik nog wel uit.
[ Voor 46% gewijzigd door Strider op 06-11-2004 22:40 ]
BlaBlaBla
Vind je dat een probleem dan? dat je niet tegelijk een DTS film kunt kijken en een MP3 luisteren?Strider schreef op 06 november 2004 @ 22:37:
Nou DTS werkt wel, dus je kunt gewoon met een audigy een digitaal geluid uitsturen.
In ieder geval bedankt voor de info
Wat is nou een beetje een goeie stereo geluidskaart voor m'n Z2200? Mijn SB live ruist nog al.
Tips?
Tips?
Nee, maar dat viel me op.XtremeDesign schreef op 06 november 2004 @ 23:11:
[...]
Vind je dat een probleem dan? dat je niet tegelijk een DTS film kunt kijken en een MP3 luisteren?
In ieder geval bedankt voor de info
Btw nog 1 nadeeltje ontdekt:
Ruis, met coax had ik ruis (ja 5 meter lange rca kabel, misschien het daar aan ligt, ruis werd niet harder als het volume omhoog ging)
Maar ook gewoon analoog ruis, en die ging wel omhoog als je de volume knop omhoog deed.
Meer mensen last van?
Zal overigens ook door andere spanningsbronnen kunnen komen, dat moet ik nog uitproberen.
[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 06-11-2004 23:28 ]
BlaBlaBla
Misschien dat je kabel langs iets loopt met een electromagnetisch veld? Bijvoorbeeld je pc, monitor, tv of tl-buis. Dat kan geloof ik ook ruis veroorzaken.
misschien dat iemand nog even naar mijn vraag een paar posts hierboven wil kijken, wil namelijk zo graag gaan bestellen
misschien dat iemand nog even naar mijn vraag een paar posts hierboven wil kijken, wil namelijk zo graag gaan bestellen

vraag 1:Spits18 schreef op 06 november 2004 @ 16:27:
Ben nog steeds aan het twijfelen over de z-5300, daarom 2 vraagjes als dat mag![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 b=2m ______ |L M R|<--staat ook bureau met pc in de breedte van mijn kamer | | | | l=5m | | |Al Ar| ------
je kan heus 5.1 in je kamer hebben. ik zou me dan ook niet zorgen maken over 2 meter afstand tov elkaar, maar meer om die 5 meter die de rearspeakers moeten overbruggen. zou het niet dichterbij kunnen?
vraag 2:
voor muziek vind ik de z2300 wel goed (aangezien mp3 stereo is) maar voor dvd'tjes zou ik voor de z 5300 gaan. beetje afhankelijk van wat je liever wilt. als je een 5.1 setje neemt en speelt daarmee mp3 af dan zal je de muziek 'slechts' door de front speakers (stereo) horen dus ook niet door de center speaker mits je daarvoor een goede geluidskaart voor heb (bijv. audigy 2 zs). ik weet niet hoe je soundstorm daarmee omgaat. bij de audigy 2 zs heb je de mogelijkheid om het stereosignaal naar alle 3 de paren te sturen (stereo surround) dus dan zal je de muziek door alle speakers even 'luid' horen.
als ik zo de specs van de sattelieten van beide setjes bekijk (z5300 35,25 Watt per speaker)(z2300 40 Watt per speaker) dan zou de z2300 langer goed klinken naarmate je het volume omhoog krikt maar het verschil is minimaal. pffff beetje lastige vraag hoor!
misschien is dit topic wat voor jou
[rml]Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [ Deel II][/rml]
[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 07-11-2004 12:05 ]
ok bedankt, ik kan idd wel mijn speakers meer naar voren hangen aan de zijmuren. Ik heb de vraag ook ff gesteld in dat andere topic, bedankt voor de tip. Volgens mij moet soundstorm dat ook wel kunnen, het sturen van een signaal naar alle 3 de paren. Maar kan je dat niet sowieso instellen op de subwoofer dat die het geluid naar alle speakers verstuurd?
Verwijderd
De Logitech Z-5500 lijkt me helemaal te gek staan in mijn home-theatre.. Ik heb hem een maand geleden beluisterd op de PU gameplay. Hij klinkt zo veel beter dan alle hometheatre setjes (dvdspeler + boxen) onder de 1000 euro. Ik denk dat ik eens met Sinterklaas ga praten...
Nop, en als ik alle aparaten hier uitzet, en alleen de ipod aanzet op analoog dan heb ik ruis.Spits18 schreef op 07 november 2004 @ 10:24:
Misschien dat je kabel langs iets loopt met een electromagnetisch veld? Bijvoorbeeld je pc, monitor, tv of tl-buis. Dat kan geloof ik ook ruis veroorzaken.
misschien dat iemand nog even naar mijn vraag een paar posts hierboven wil kijken, wil namelijk zo graag gaan bestellen![]()
Zet ik de input op coax/spdif dan heb ik geen ruis.
Wazig het kut probleempje is toch niet verholpen?
BlaBlaBla
dan zou ik nog even goed gaan luisteren. want er is gewoon weg geen mogelijkhijd dat een setje van 300 euro bvb een yamaha set verslaat van 1000 euro.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:35:
De Logitech Z-5500 lijkt me helemaal te gek staan in mijn home-theatre.. Ik heb hem een maand geleden beluisterd op de PU gameplay. Hij klinkt zo veel beter dan alle hometheatre setjes (dvdspeler + boxen) onder de 1000 euro. Ik denk dat ik eens met Sinterklaas ga praten...
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
wat kan ik beter nemen: de 680 of 5500
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
de 5500 denk ik. de Z-680 is niet goed te leveren en is verouderd. de 5500 heeft nieuwe dts standaarden en dolby standaarden. en heeft een strakkere bas en scherpere hoge toontjes. jammergenoeg beschik ik enkel over een Z-680 en heb ik ze nog niet langs elkaar kunnen zettenR-B schreef op 07 november 2004 @ 23:18:
wat kan ik beter nemen: de 680 of 5500
Game PC
Verwijderd
Daarentegen is wel dat de z680 nu goedkoper wordt. Op diverse webwinkels staat ie al in de aanbieding.
Bijvoorbeeld bij perfect systems.
Bijvoorbeeld bij perfect systems.
dat is waar maar wil jij voor 25 euro een minder setje nemen ? voor die 25 euro een zeer strakke bas ipv een soms overheersende. voor 25 euro meer een zeer nette strakke hogentonen berijk en geen ruis meer. voor 25 euro extra een totaal leesbaar scherm op je pod ? ik zou het wel weten.
Game PC
Zo logitech gebeld, en de set gaat omgeruild worden met de winkel
Deze z5500 is gewoon niet goed, ergens zit een fout ofzo.
BlaBlaBla
aha duidelijk
Maar kan iemand even nog site geven waar ik vragen kan mailen. Eerst kon ik het wel altijd vinden, maar nu is het nergens te bekenen

Maar kan iemand even nog site geven waar ik vragen kan mailen. Eerst kon ik het wel altijd vinden, maar nu is het nergens te bekenen

Verwijderd
Nee, daarom neem ik ook de z5500. Maar ik moet eerste me geld terug krijgen van GCshop.nl. Ik had em daar besteld, maar ze kregen em pas 6 december binnen, daar wou ik niet op wachten. Dus heb ik em vorige week dinsdag weer geannulleerd, maar et geld heb ik nog niet.Shunt schreef op 08 november 2004 @ 10:12:
dat is waar maar wil jij voor 25 euro een minder setje nemen ? voor die 25 euro een zeer strakke bas ipv een soms overheersende. voor 25 euro meer een zeer nette strakke hogentonen berijk en geen ruis meer. voor 25 euro extra een totaal leesbaar scherm op je pod ? ik zou het wel weten.
Verwijderd
Is het niet dat dien Logitech Z-5500 in tegenstelling tot den z-680 vaste speakerkablekes heeft en dus je speakers maar op nen maximum afstand kunt zetten van je sub. In mijn HT-setje (met z-680) zou de z-5500 daar de afstand van de speakerkable meer dan 7 meter moet overbruggen (dacht dat de max afstand 7 meter is. . Dus best even nameten voor aankoop.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 18:35:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 19:21 ]
Verwijderd
Kan iemand me vertellen hoe lang de kabel van pod naar sub, en stroomkabel is?
...dan kan ik hier al beetje uitdenken hoe ik het ga placeren,
zit namelijk op een kamertje van 2,5 op 4 en staat redelijk vol
En dan ook nog optische kabel van pc naar pod krijgen
...dan kan ik hier al beetje uitdenken hoe ik het ga placeren,
zit namelijk op een kamertje van 2,5 op 4 en staat redelijk vol
En dan ook nog optische kabel van pc naar pod krijgen

Verwijderd
Je kan em altijd nog verlengen heVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 19:13:
[...]
Is het niet dat dien Logitech Z-5500 in tegenstelling tot den z-680 vaste speakerkablekes heeft en dus je speakers maar op nen maximum afstand kunt zetten van je sub. In mijn HT-setje (met z-680) zou de z-5500 daar de afstand van de speakerkable meer dan 7 meter moet overbruggen (dacht dat de max afstand 7 meter is. . Dus best even nameten voor aankoop.
Verwijderd
Ik las op het een engels forum:
"The speakers have integral RCA cables which I think are 25' long for the rears."
volgens de Google calculator is dit zo'n 63 centimeter... vrij heel erg super kort dus.
EDIT:
jah, leek al een beetje onwaarschijnlijk...
"The speakers have integral RCA cables which I think are 25' long for the rears."
volgens de Google calculator is dit zo'n 63 centimeter... vrij heel erg super kort dus.
EDIT:
jah, leek al een beetje onwaarschijnlijk...
kijk, dat lijkt me waarschijnlijker!Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 01:00:
De bedrading voor heb ik al weggefriemeld, de bedraging naar de rear's is 7 meter. Voor zal dan ongeveer 4 a 5 zijn, als ik zou moeten schatten.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 20:26 ]
Er staat Inch maar hij zal foot bedoelen.
1 foot = 0.3048 meters
25 foot = 7.5 meter.
1 foot = 0.3048 meters
25 foot = 7.5 meter.
Verwijderd
Hmm ben ook zwaar aant overwegen om mijn Dtt 3500 te vervangen door de logitech 5500.
Alleen begrijp ik de aansluitingen nog niet helemaal. Ik heb een Audigy 2 ( de gewone ) => 3 aansluitingen ( front, sub, rear ) en digital waar nu mijn dtt aanhangt.
De logitechs kan ik dus zeker aansluiten op de 3 normale aansluitingen. Maar om DTS enzo te gebruiken is het probleem dat de digitale kabel van de speakers coax ( tulp? ) is en die op mijn soundcard gewoon. Klopt dit? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch digitaal geluid heb zonder hiervoor een platinum geluidskaart te moeten kopen? ( die speakers kosten al genoeg
)
Ff offtopic, hoeveel kan ik nog vragen voor mijn dtt3500 speakers als ik ze verkoop?
Bedankt alvast voor de antwoorden,
groetjes.
Alleen begrijp ik de aansluitingen nog niet helemaal. Ik heb een Audigy 2 ( de gewone ) => 3 aansluitingen ( front, sub, rear ) en digital waar nu mijn dtt aanhangt.
De logitechs kan ik dus zeker aansluiten op de 3 normale aansluitingen. Maar om DTS enzo te gebruiken is het probleem dat de digitale kabel van de speakers coax ( tulp? ) is en die op mijn soundcard gewoon. Klopt dit? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch digitaal geluid heb zonder hiervoor een platinum geluidskaart te moeten kopen? ( die speakers kosten al genoeg
Ff offtopic, hoeveel kan ik nog vragen voor mijn dtt3500 speakers als ik ze verkoop?
Bedankt alvast voor de antwoorden,
groetjes.
Persoonlijk vind ik de boxjes van de 680 toch beter er uit zien ...
Kan aan mij liggen, maar ik vind die van de 5500 te langwerpig ... die van de 680 zijn gewoon chill
Kan aan mij liggen, maar ik vind die van de 5500 te langwerpig ... die van de 680 zijn gewoon chill
Wat was er mis mee?Strider schreef op 08 november 2004 @ 15:18:
Zo logitech gebeld, en de set gaat omgeruild worden met de winkel![]()
I'm just taking care of business
Als ik de input op analoog zet, en ik zet de muziek uit, pc uit monitoren uit, dan hoor ik ruis, draai ik aan de volume knop dan hoor ik nog meer ruis.
Zet ik de input op coax ofzo, dan hoor ik geen ruis.
BlaBlaBla
ik ga morgen of overmorgen met een multimeter aan de slag op mijn pod en mijn sub kabeltje. om er achter te komen welke pin wat is met welke kleur en welke benaming.
ik neem namelijk aan dat er heel wat mensen dit graag willen weten. echter vind ik het vreemd dat niemand dit nog gedaan heeft ??.
ik neem namelijk aan dat er heel wat mensen dit graag willen weten. echter vind ik het vreemd dat niemand dit nog gedaan heeft ??.
eh dat is heel simpel een ruis van de bron. sluit hem eens op ee nandere bron aan. aangezien het alleen voor komt op de meest storings gevoelige aansluiting. probeer ook eens een betere kabel want ik denk dat het gewoon een user error is zoals ze dat mooi noemenStrider schreef op 08 november 2004 @ 22:01:
Als ik de input op analoog zet, en ik zet de muziek uit, pc uit monitoren uit, dan hoor ik ruis, draai ik aan de volume knop dan hoor ik nog meer ruis.
[ Voor 50% gewijzigd door Shunt op 08-11-2004 22:10 ]
Game PC
Welke kabel zou niet goed zijn?Shunt schreef op 08 november 2004 @ 22:07:
ik ga morgen of overmorgen met een multimeter aan de slag op mijn pod en mijn sub kabeltje. om er achter te komen welke pin wat is met welke kleur en welke benaming.
[...]
eh dat is heel simpel een ruis van de bron. sluit hem eens op ee nandere bron aan. aangezien het alleen voor komt op de meest storings gevoelige aansluiting. probeer ook eens een betere kabel want ik denk dat het gewoon een user error is zoals ze dat mooi noemen
Ook al sluit ik niets op de z5500 aan, dan heb ik nog ruis op de analoog en dat is zeker niet goed!
BlaBlaBla
hmmmz sorrie overheen gelezen
schaam me diep tis ook al laat
schaam me diep tis ook al laat
Game PC
Verwijderd
waarom zou je dat willen weten?Shunt schreef op 08 november 2004 @ 22:07:
ik neem namelijk aan dat er heel wat mensen dit graag willen weten. echter vind ik het vreemd dat niemand dit nog gedaan heeft ??
omdat ik voor garantie de kabel tussen de pod en de amp moet retoeren. en dat ik zo kan kijken of ik er een andere kabel tussen kan solderen.

Game PC
Omdat mijn Z560 vaag doet, moet ik mijn controler POD opsturen + kabeltjes en krijg ik de z5300 zodra ze de POD hebben ontvangen, dus mag de z560 woofer en speakers houden. Is het nou niet mogelijk om "een" pod straks zelf te maken op een of andere manier, zodat ik de z560 weer kan gebruiken?
[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-11-2004 14:37 ]
Verwijderd
Weet niet of dit de goeie plaats is om te vragen, mar ik doe et toch.
Als je de z-5500 koopt op de HCC dagen, hoe zit het dan met de garantie. (ben nog nooit naar zo'n beurs geweest vandaar)
Zijn het gewoon winkels die er staan oid??
Als je de z-5500 koopt op de HCC dagen, hoe zit het dan met de garantie. (ben nog nooit naar zo'n beurs geweest vandaar)
Zijn het gewoon winkels die er staan oid??
Verwijderd
Er staan verschillende stands van bekende winkels. Als je je systeem bijvoorbeeld bij de Mycom stand koopt, kun je voor garantie altijd terecht bij de dichtstbijzijnde Mycom winkel.
Ey ik heb een Hercules fortistisimo 7.1 met een optische ingang?
Zou deze kaart geschikt zijn in combinatie met de 5500?
Lijkt me wel, zo ja hebben nog meer mensen deze kaart?
Verwijderd
Zéér intilligente vraag...STIMPPYYY schreef op 09 november 2004 @ 14:36:
Omdat mijn Z560 vaag doet, moet ik mijn controler POD opsturen + kabeltjes en krijg ik de z5300 zodra ze de POD hebben ontvangen, dus mag de z560 woofer en speakers houden. Is het nou niet mogelijk om "een" pod straks zelf te maken op een of andere manier, zodat ik de z560 weer kan gebruiken?
Verwijderd
Ik heb ook een fortissimo III, en heel binnekort een Z-5500...Blijepeen schreef op 09 november 2004 @ 20:56:
Ey ik heb een Hercules fortistisimo 7.1 met een optische ingang?
'k zie niet in waarom deze soundcard er niet voor geschikt zou zijn

hij heeft alleszinds een optische uitgang. Dus ik ga ff optische kabel kopen om volop van dvdtjes te genieten
Verwijderd
Ok dank je wel voor het antwoord.
Volgende vraag: Ik heb ook een fortissimo en (misschien stomme vraag) waar dient zo'n optische in/uitgang voor?
Volgende vraag: Ik heb ook een fortissimo en (misschien stomme vraag) waar dient zo'n optische in/uitgang voor?
Digitaal overbrengen van geluid. Dus digitaal aansluiten van je set.
[ Voor 36% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-11-2004 21:13 ]
Ik ga de 5500 vrijdag halen. Dan test ik hem gelijk even uit.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 21:10:
[...]
Ik heb ook een fortissimo III, en heel binnekort een Z-5500...
'k zie niet in waarom deze soundcard er niet voor geschikt zou zijn,
hij heeft alleszinds een optische uitgang. Dus ik ga ff optische kabel kopen om volop van dvdtjes te genieten, en analoog natuurlijk gewoon voor m'n games...
Is het met deze kaart makkelijker om hem digitaal aan te sluiten dan de creative audigy, allemaal instellingen, coxiaal etc...
Verwijderd
En dat geeft, neem ik aan, beter geluid?STIMPPYYY schreef op 09 november 2004 @ 21:13:
Digitaal overbrengen van geluid. Dus digitaal aansluiten van je set.
ik hoorde dat in tegenstelling tot de z-680 bij de z-5500 de bedrading vast aan de satelietspeakers zit. Dat vind ik wel een erg groot nadeel, hoe lang is deze bedrading eigenlijk? Het voordeel bij als je het erop kan schroeven is dat je het erg eenvoudig kan verlengen.
Is al een paar keer gezegd hier. 7 meter achter en 4 meter voor.DarkShadow schreef op 09 november 2004 @ 22:37:
ik hoorde dat in tegenstelling tot de z-680 bij de z-5500 de bedrading vast aan de satelietspeakers zit. Dat vind ik wel een erg groot nadeel, hoe lang is deze bedrading eigenlijk? Het voordeel bij als je het erop kan schroeven is dat je het erg eenvoudig kan verlengen.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Hello,
Heb net een z-680 besteld, mar ik hoor veel klachten over ruis. Bestaat de kans dat ik dit ook zal hebben of hebben ze die fout eruit gehaald in de fabriek en wat is de oplossing hiervoor?
Is het voor de rest een goed systeem?
Greetz
Heb net een z-680 besteld, mar ik hoor veel klachten over ruis. Bestaat de kans dat ik dit ook zal hebben of hebben ze die fout eruit gehaald in de fabriek en wat is de oplossing hiervoor?
Is het voor de rest een goed systeem?
Greetz
Verwijderd
Beetje raar dat je nu een Z-680 besteld, maar kom 
Om geen last van de ruis te hebben is er maar 1 oplossing, als de set opstaat moet er ook geluid uitkomen
Zelf vind ik de hoeveelheid ruis die eruit komt goed meevallen, als je je er eenmaal aan ergert kan het wel lastig worden. De set is gewoon gemaakt waarvoor hij moet dienen, muziek en films goed tot zijn recht laten komen. Niet meer, maar zeker niet minder.
Om geen last van de ruis te hebben is er maar 1 oplossing, als de set opstaat moet er ook geluid uitkomen
Zelf vind ik de hoeveelheid ruis die eruit komt goed meevallen, als je je er eenmaal aan ergert kan het wel lastig worden. De set is gewoon gemaakt waarvoor hij moet dienen, muziek en films goed tot zijn recht laten komen. Niet meer, maar zeker niet minder.
Iemand die de Z-5500 heeft icm met Soundstorm? Ben benieuwd of dat een beetje mooi werkt, aangezien ik de Z-5500 al duur genoeg vind en niet ook nog eens een Audigy 2 wil kopen. Soundstorm heeft een Optische uitghang, dus dat zit wel goed.
Verwijderd
Raar?
De 680 kost minder dan de 5500 en die heeft dezelfde eigenschappen. De z-5500 ziet er gewoon anders uit...
De 680 kost minder dan de 5500 en die heeft dezelfde eigenschappen. De z-5500 ziet er gewoon anders uit...
De subwoofer van mijn Z680 is kapot 
Zekering brandt meteen door als ik er een nieuwe indoe. Hoe zit het bij Logitech met garantie ? Van iiyama kreeg ik een nieuwe voeding voor mijn monitor toen deze kapot was, iemand ervaring met Logitech ? Heb geen zin om een 15 KG wegende sub (ongeveer) op te sturen naar het bedrijf in Rotterdam waar ik ehm via internet gekocht heb.
Zekering brandt meteen door als ik er een nieuwe indoe. Hoe zit het bij Logitech met garantie ? Van iiyama kreeg ik een nieuwe voeding voor mijn monitor toen deze kapot was, iemand ervaring met Logitech ? Heb geen zin om een 15 KG wegende sub (ongeveer) op te sturen naar het bedrijf in Rotterdam waar ik ehm via internet gekocht heb.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ueh, niet echt.Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 12:52:
Raar?
Naar verluid : De bassen zijn beter, meer gedoseerd.
Het hoog zou helderder zijn.
De controle pod is beter, reageert sneller, andere layout.
Gewoon iets beter klinken. Sommige mensen vinden hem beter dan
Klipsch Promedia klinken, terwijl ze dat van de Z-680 niet vonden.
Verwijderd
Ik zit er serieus over te denken om de Z-5500 te kopen.
Mijn huidige installatie bestaat nog uit ouderwets stereo geluid. Ik heb nu een Marantz versterker met twee (grote) 80W boxen van Kef. Ik ga de set gebruiken op mijn zolder (7x10x6 meter (best groot dus)), die een erg slechte akoestiek heeft (veel echo). Qua vollume ben ik met de marantz en kef combo best tevreden.
Wat denken jullie ervan: zou het de moeite waard zijn om deze set te kopen? Of wordt het "surround gevoel" toch ongedaangemaakt door de echo's?
Mijn huidige installatie bestaat nog uit ouderwets stereo geluid. Ik heb nu een Marantz versterker met twee (grote) 80W boxen van Kef. Ik ga de set gebruiken op mijn zolder (7x10x6 meter (best groot dus)), die een erg slechte akoestiek heeft (veel echo). Qua vollume ben ik met de marantz en kef combo best tevreden.
Wat denken jullie ervan: zou het de moeite waard zijn om deze set te kopen? Of wordt het "surround gevoel" toch ongedaangemaakt door de echo's?
Verwijderd
Hang zware donkere gordijnen op, en koop de Z5500!!Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 15:05:
Ik zit er serieus over te denken om de Z-5500 te kopen.
logitech bellen of mailen, je krijgt nieuwe set opgestuurd en mag de oude houden. Je moet wel de control pod opsturen en bekabeling van je oude set.Arfman schreef op 10 november 2004 @ 12:54:
De subwoofer van mijn Z680 is kapot
Wat ik me toch afvraag is het volgende. Ik ga vrijdag op de hcc een z5500 kopen. Maar is het verstandig om met deze set tegelijk een nieuwe geluidskaart aan te schaffen. Op het moment heb ik een SB Live 5.1 en zat te denken aan een audigy 2 ZS. Maar ik lees steeds dat de z5500 externe decoder heeft (POD dus). Eigenlijk zou je dus alleen een 5.1 kaartje moeten hebben, want de Logitech z5500 doet alles al, je moet hem dan natuurlijk wel digitaal op je geluidskaart aansluiten. De pod decodeert DTS, 96/24 etc... dus allemaal vanuit zichzelf dus hoeft je geluidskaart dat niet te ondersteunen ? of lul ik nou weer onzin

Verwijderd
Ligt eraan wat je ermee gaat doen.
Als ik m ga kopen (denk het wel) zou ik de set vrijwel alleen voor muziek en films gebruiken. Daarvoor voldoet een standaard kaartje. Voor de nieuwste games op pc is het idd wel verstandig om een degelijke kaart aan te schaffen.
Als ik m ga kopen (denk het wel) zou ik de set vrijwel alleen voor muziek en films gebruiken. Daarvoor voldoet een standaard kaartje. Voor de nieuwste games op pc is het idd wel verstandig om een degelijke kaart aan te schaffen.
Ik bedoel eigenlijk. Kan ik dus die functies 96/24 gebruiken of kan dat niet omdat mijn geluidskaart dat niet ondersteunt ?
Verwijderd
ik ben in het bezit van de z-5500 , en nou vroeg ik me af waarom die digital out eigenlijk op mn audigy 2 zit want bij dit setje , krijg ik gewoon de 3 kabeltjes voor de analoge uitgangen ,hoe zit t met die digitale vroeg ik me af , ik wil m namelijk via de optiche uitgang hebben , van de rest top setje
Yow,
Ik denk dat ik weer een paar dingen door elkaar haal...
Dus het is zo:
Dat als je een Z 5500 digitaal aansluit, je geen surround hebt bij games en wel surround bij films?
en
Dat als je een Z 5500 analoog aansluit, je wel surround hebt bij games en films, alleen iets kwaliteitsverlies (zeg maar onherkendbaar weinig?)
Ik denk dat ik weer een paar dingen door elkaar haal...
Dus het is zo:
Dat als je een Z 5500 digitaal aansluit, je geen surround hebt bij games en wel surround bij films?
en
Dat als je een Z 5500 analoog aansluit, je wel surround hebt bij games en films, alleen iets kwaliteitsverlies (zeg maar onherkendbaar weinig?)
Maar het is mogelijk om en digitaal voor films, en analoog voor spelletjes in te stellen. Ik heb het deze zomer gedaan bij m'n broer met zijn Z-680 en Audigy 2 ZS.
Wil je dit eens testen:Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 19:14:
ik ben in het bezit van de z-5500 , en nou vroeg ik me af waarom die digital out eigenlijk op mn audigy 2 zit want bij dit setje , krijg ik gewoon de 3 kabeltjes voor de analoge uitgangen ,hoe zit t met die digitale vroeg ik me af , ik wil m namelijk via de optiche uitgang hebben , van de rest top setje
pc uit.
Logitech z5500 aan
Alle kabels uit de pod.
Input op analoog zetten
En dan luisteren of je ruis hoort, ook wat aan de volume knop draaien.
Thx!
BlaBlaBla
Dus op 2 manieren tegelijk aan je pc aansluiten?Theebag schreef op 10 november 2004 @ 20:17:
Maar het is mogelijk om en digitaal voor films, en analoog voor spelletjes in te stellen. Ik heb het deze zomer gedaan bij m'n broer met zijn Z-680 en Audigy 2 ZS.
Ja
Klopt. Je moet wel zo'n speciaal coax kabeltje van creative hebben.
1. Dan sluit je de POD op beide manieren aan ( Analoog, digitaal coaxiaal ).
2. In de mixer stel je het zo in dat bijde uitgangen worden gebruikt.
3 . Dan moet je alleen ergens in een van de creative progjes iets aanvinken dat het AC3 signaal van een dvd moet worden doorgegeven. Stappenplan:
Naar AudioHQ gaan
dubbelklik op "Device Controls"
Tabblad decoder
en dan "SPDIF Passtrough" selecteren.
4. In powerdvd moet je dan de digitale spdif uitgang kiezen.
En dan als je games gaat spelen, kies je analoge bron met je POD
Voor films kies je de digitale bron met je POD
Klopt. Je moet wel zo'n speciaal coax kabeltje van creative hebben.
1. Dan sluit je de POD op beide manieren aan ( Analoog, digitaal coaxiaal ).
2. In de mixer stel je het zo in dat bijde uitgangen worden gebruikt.
3 . Dan moet je alleen ergens in een van de creative progjes iets aanvinken dat het AC3 signaal van een dvd moet worden doorgegeven. Stappenplan:
Naar AudioHQ gaan
dubbelklik op "Device Controls"
Tabblad decoder
en dan "SPDIF Passtrough" selecteren.
4. In powerdvd moet je dan de digitale spdif uitgang kiezen.
En dan als je games gaat spelen, kies je analoge bron met je POD
Voor films kies je de digitale bron met je POD
[ Voor 14% gewijzigd door Theebag op 11-11-2004 07:26 ]
Verwijderd
waar kan ik die krijgen dan zon kabel bij creative op de site ofzo ??
En heb geen ruis zoals ik nu hoor tenminste
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 22:05 ]
Verwijderd
Bij de lokale electronicaboer kunnen ze je wel helpen. Kheb ook deze opstelling (pc digitaal en analoog aangesloten) en het werkt lekkerVerwijderd schreef op 10 november 2004 @ 22:05:
waar kan ik die krijgen dan zon kabel bij creative op de site ofzo ??
Verwijderd
Weet er iemand waar ik een Advanced scart kabel of een xbox rgb kabel met optische uit kan halen in België of in de buurt van Eindhoven voor een deftig prijsje?
Het klopt toch dat, om van optimaal surround geluid te genieten op m'n toekomstige z-680 via de xbox, ik deze scart kabel moet hebben en de optische uitgang moet gebruiken hé?
Is die beter dan de coax?
Bedankt!
Het klopt toch dat, om van optimaal surround geluid te genieten op m'n toekomstige z-680 via de xbox, ik deze scart kabel moet hebben en de optische uitgang moet gebruiken hé?
Is die beter dan de coax?
Bedankt!
Verwijderd
Digitaal = digitaal. Zit volgens mij geen verschil tussen. Maar optische kabel is natuurlijk wel stoerder dan een coaxkabel
Niet te geloven dit ! Ik heb mijn Z5300 vandaag al ontvangen van Logitech en heb mijn oude control POD etc. Nog niet eens opgestuurd. Echt super service van Logitech !!!. Moet ik nou toch als nog mijn POD opsturen? Ik voel me eigenlijk wel verplicht, maar wat doet logitech er mee... niks ze gooien die dingen meteen in de prullenbak

Hun verlenen netjes goede service, dus ik zou netjes de POD opsturen.STIMPPYYY schreef op 11 november 2004 @ 14:22:
Niet te geloven dit ! Ik heb mijn Z5300 vandaag al ontvangen van Logitech en heb mijn oude control POD etc. Nog niet eens opgestuurd. Echt super service van Logitech !!!. Moet ik nou toch als nog mijn POD opsturen? Ik voel me eigenlijk wel verplicht, maar wat doet logitech er mee... niks ze gooien die dingen meteen in de prullenbak
Of dit geconteroleerd wordt weet ik ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door XtremeDesign op 11-11-2004 15:23 ]
Klopt heb je gelijk in. Denk ook wel dat ik dit doe. Maar eigenlijk stuur ik ze dan liever 50 Eur ofzo op
STIMPPYYY: heb je gemaild en/of gebeld ? Zo ja, waarnaartoe ? Ik kan geen emailadres of telefoonnummer vinden op hun site.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Hello,
Ik heb net de advanced scart cable + een optische kabel gekocht om mijn z-680 te verbinden met m'n xbox.
Nu zou ik ook graag het geluid van de tv via de z-680 laten komen.
Hoe moet ik hiervoor tewerk gaan, want ik heb geen audiouitgangen op m'n tv.
Misschien kan dit via een speciale scart kabel? En op welke ingang van de z-680 komt het signaal dan het best? De coaxiale?
Ik heb net de advanced scart cable + een optische kabel gekocht om mijn z-680 te verbinden met m'n xbox.
Nu zou ik ook graag het geluid van de tv via de z-680 laten komen.
Hoe moet ik hiervoor tewerk gaan, want ik heb geen audiouitgangen op m'n tv.
Misschien kan dit via een speciale scart kabel? En op welke ingang van de z-680 komt het signaal dan het best? De coaxiale?
Verwijderd
Je xbox moet je uiteraard met de optische kabel die je net gekocht hebt aansluiten! gewoon in de optische ingang.
Het geluid dat uit je tv komt, uit de logitech laten komen is altijd mogelijk. Immers: je kan ook een videorecorder aan je scart hangen waarmee je video en geluid vast kan leggen. Het geluid komt dus door je scart naar buiten. wat je nodig hebt is een scart adaptertje. Een soort scart blokje: je stopt m in de tv, en je kunt er tulp in douwen. Deze zijn zo bij de lokale electroboer te koop. Let wel op: je hebt twee richtingen bij scart: van tv naar recorder, óf van recorder naar tv! de meeste scart blokjes doen precies het tegenovergestelde van wat jij wilt. Je hebt er eentje nodig met een knopje: out/in, waarmee je in kan stellen vanwaar het signaal komt. stel je logitech in op dolby prologic 2 waardoor je een extra "ruimtelijk effect" krijgt!
Het geluid dat uit je tv komt, uit de logitech laten komen is altijd mogelijk. Immers: je kan ook een videorecorder aan je scart hangen waarmee je video en geluid vast kan leggen. Het geluid komt dus door je scart naar buiten. wat je nodig hebt is een scart adaptertje. Een soort scart blokje: je stopt m in de tv, en je kunt er tulp in douwen. Deze zijn zo bij de lokale electroboer te koop. Let wel op: je hebt twee richtingen bij scart: van tv naar recorder, óf van recorder naar tv! de meeste scart blokjes doen precies het tegenovergestelde van wat jij wilt. Je hebt er eentje nodig met een knopje: out/in, waarmee je in kan stellen vanwaar het signaal komt. stel je logitech in op dolby prologic 2 waardoor je een extra "ruimtelijk effect" krijgt!
Ik heb vandaag het Z-5500 setje binnengekregen, maar wat mij nu s'avonds erg tegenvalt is het backlight, hij is erg wit/grijsachtig. Kan ik dit ergens aanpassen? Ik zie op de foto van Oxigun dat zijn backlight wel blauw is. Is dat van mij een productiefout of kan je het gewoon veranderen?
Kun je er een foto van posten ?bart_vd schreef op 11 november 2004 @ 18:27:
Ik heb vandaag het Z-5500 setje binnengekregen, maar wat mij nu s'avonds erg tegenvalt is het backlight, hij is erg wit/grijsachtig. Kan ik dit ergens aanpassen? Ik zie op de foto van Oxigun dat zijn backlight wel blauw is. Is dat van mij een productiefout of kan je het gewoon veranderen?
Eigenlijk niet, heb niet zo makkelijk een digicam tot mn beschikking, maar komt erop neer dat schermpje meer wit dan blauw is. En dus ook afsteekt bij de aan/standby knop die is immers wel fel blauw.
Alles is dus wel goed te lezen enzo, maar lijkt wel of er een witte backlight in zit inplaats van een blauwe
, en dat is dus duidelijk minder mooi.
Ik kan dus niet ergens contrast ofzo instellen van het scherm?
Alles is dus wel goed te lezen enzo, maar lijkt wel of er een witte backlight in zit inplaats van een blauwe
Ik kan dus niet ergens contrast ofzo instellen van het scherm?
Dit topic is gesloten.