Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.082 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:35

Shunt

Boe

wat voor soundcard heb je ?
waarschijnlijk moet je als het een creative is even een vinkje aan zetten dat hij de cannels van centere en sub om moet draaien (waar weet ik zo even niet)
en ja het is normaal dat als je een 2 kanaals muziekje speelt over je setje dat je dan ook maar over 2 kanalen geluid hoort. ook dit is maar 1000x langs gekomen in alle vorige deeltjes :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MP3 is toch stereo geluid? Zet em eens op Stereo 2x dan. Dat vind ik zelf het mooiste bij mp3tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een soundcard onboard (euhh c-media of zoiets ) ik heb er nooit opgelet eigenlijk dat dit zowas ?
maar nu ik dit weet is het precies of het setje niet meer klinkt ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik dan toch iets verkeerd staan of toch niet :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op 29 oktober 2004 @ 19:04:
[...]

Als ze niet in de winkel te koop zijn dan zijn ze ook niet op de HCC te koop natuurlijk.

Trouwens een paar berichten hierboven heeft iemand hetzelfde gemeld ;).
Sorry, maar dat had ik niet gezien. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Ik wil de losse decoder van Creative kopen (DDTS-100) en daarbij een Z-5300 set van Logitech. Nu zie ik dat bij die set alle speakers naar de subwoofer gaan en met zo'n remote (aan een draadje) geregeld worden.

Hoe sluit je zo'n set nu aan op de DDTS-100? Gewoon de stekkers in de decoder stoppen, ipv de sub? En hoe krijg je de sub dan aangesloten aan de decoder? Ik las op Tom's Hardware dat de DDTS-100 plus Z-5300 een top combinatie is, maar ik snap niet hoe alles bij elkaar aangesloten kan worden

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. ik heb nu gister die instellingen gewijzigd in SPDIF Passtrough, zodat ik ook ècht 5.1 via coax kan krijgen. Alleen nu schokt het geluid regelmatig tijdens de film. Echt zeer irritant. Kan dat komen doordat er 2x hetzelfde signaal naar de pod wordt gestuurd (Zowel coax als analoog zijn nu aangesloten op mn Audigy2) of ligt het ergens anders aan? Wie-o-wie kan me helpen 8)7

Edit: Ik heb gister een film gekeken en heb vooraf al de analoge kabels eruit gehaald. Nu heb ik geen enkele keer een schok van het geluid gehoord. Vreemd 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen.
Ik wil een nieuw audio setje kopen. En ik kan kiezen tussen een logitech x230(50 euro) of een Creative p380(40 euro)

Welke zouden julie kiezen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 20:30:
[...]

haha doe je goed :P Hoe krijg jij het trouwens voor elkaar om dat ding open te schroeven? Je moet de kapotte toch inleveren voor je een nieuwe krijgt |:(
officieel kabels opsturen ofzo maar dat heb ik niet gedaan en niks meer van gehoord...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
* Zegato heeft ook last van ruis op de Z-680 met firmware 1.1.2 ;(
Ik heb 'm bij Alternate gekocht in juli voor €320,- en de ruis is al te horen op 2m afstand.
Echt teleurstellend want, zeker met films, is de ruis gewoon ronduit erg storend.
Ik heb het gecheckt door elke vorm van input af te koppelen en vervolgens het volume op 0 te zetten. Welke input ik ook selecteer (direct/optial/coax), ik blijf de ruis horen.

Nu twijfel ik of ik contact opneem met Logitech zelf of met Alternate, wat zouden jullie doen?
Misschien is het beter om te wachten tot januari/februari (zo ongelofelijk storend is het nou ook alweer niet) met contact op te nemen in de hoop een 5500 terug te krijgen? O-)

Wat zouden jullie doen? Logitech óf Alternate, nu óf later? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logitech! Kheb ook die set van Alternate gehad. Heeft eerst 9 weken bij hun staan rotten in het magazijn en toen heb ik uiteindelijk, na veel zeuren, mijn geld terug gekregen. Dus als het via Logitech kan, zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Zegato schreef op 01 november 2004 @ 17:51:
* Zegato heeft ook last van ruis op de Z-680 met firmware 1.1.2 ;(
Ik heb 'm bij Alternate gekocht in juli voor €320,- en de ruis is al te horen op 2m afstand.
Echt teleurstellend want, zeker met films, is de ruis gewoon ronduit erg storend.
Ik heb het gecheckt door elke vorm van input af te koppelen en vervolgens het volume op 0 te zetten. Welke input ik ook selecteer (direct/optial/coax), ik blijf de ruis horen.

Nu twijfel ik of ik contact opneem met Logitech zelf of met Alternate, wat zouden jullie doen?
Misschien is het beter om te wachten tot januari/februari (zo ongelofelijk storend is het nou ook alweer niet) met contact op te nemen in de hoop een 5500 terug te krijgen? O-)

Wat zouden jullie doen? Logitech óf Alternate, nu óf later? :)
Same problem, met logitech gebeld, en zij vertelden mij dat alles via de winkel gaat.

Lijkt me alternate dus ... maar hou me op de hoogte, een 5500 is nooit weg opzich ;) Hoewel ik de satelites van de 680 mooier vind .... alleen de pod is wel wat mooier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:30

Graveheart

Say what?

Ik heb vandaag bericht gehad van 4launch.nl dat ze morgen de Logitech Z-5500 binnen krijgen.
Dus ik zou 'm deze week nog in huis kunnen hebben!

* kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Graveheart schreef op 01 november 2004 @ 21:09:
Ik heb vandaag bericht gehad van 4launch.nl dat ze morgen de Logitech Z-5500 binnen krijgen.

* kan niet wachten
En nu maar bidden dat distribiteur Micromedia ze morgen ook binnen krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35
Mr.Graveheart schreef op 01 november 2004 @ 21:09:

* kan niet wachten
Aub foto's plaatsen als je ze hebt. :P In ieder geval, ik moet nog wachten tot die lieve goeie man komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog meldt Micromedia dat ze niks weten van een eerdere release. Apart dat 4launch, die zijn spullen ook geleverd krijgt van Logitech Benelux, wel weet dat ze vandaag de set (20 stuks, allemaal al verkocht) binnen krijgen.

Ik wacht even af tot vanavond. Als 4launch ze inderdaad binnen heeft gekregen dan kunnen we er gerust van uit gaan dat de rest ook niet meer hoeft te wachten tot 6 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 19:47:
Logitech! Kheb ook die set van Alternate gehad. Heeft eerst 9 weken bij hun staan rotten in het magazijn en toen heb ik uiteindelijk, na veel zeuren, mijn geld terug gekregen. Dus als het via Logitech kan, zeker doen.
Hoe heb je het precies aangepakt? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op 02 november 2004 @ 13:45:
[...]

Hoe heb je het precies aangepakt? :)
Set weggebracht naar Alternate
Na 6 weken nix gehoord te hebben maar eens gebeld
Na 8 weken nog een keer.
Paar weken flink bellen (3-5x per week) en veel gezeurd
Geld teruggekregen (400 euro, want zo duur had ik hem gekocht) en voor 375 een nieuwe gekocht (dat was de goedkoopste op dat moment)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4launch heeft daadwerkelijk 20 exemplaren binnen gekregen, geleverd door Logitech Benelux. Dus nu ga ik Micromedia stalken, in de hoop dat zij de sets ook zo snel mogelijk binnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Chippertje is ondertussen onderweg naar Micromedia, ook zij hadden een beperkt aantal Z-5500's binnen gekregen.

Ik denk dat we vanavond van hem wat foto's en impressies kunnen verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 14:57:
[...]

Set weggebracht naar Alternate
Na 6 weken nix gehoord te hebben maar eens gebeld
Na 8 weken nog een keer.
Paar weken flink bellen (3-5x per week) en veel gezeurd
Geld teruggekregen (400 euro, want zo duur had ik hem gekocht) en voor 375 een nieuwe gekocht (dat was de goedkoopste op dat moment)
:)
Ridderkerk is nou niet bepaald naast de deur (ik woon in Maastricht ;( ).
Wat een ellende zeg :(

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GreenFury schreef op 29 oktober 2004 @ 19:15:
Ik heb een nieuwe z-680 via garantie,En heb mijn oude sub opengehaald en wat bleek
De subwoofer was gewoon opgeblazen :D met mijn nieuwe doe ik wel ffe voorzichtiger maar let dus op Je kan em dus wél opblazen!
Vraagje: hoe lang heeft het geduurd voordat je vervangende set binnen was? Logitech heeft me 11 oktober een nieuwe Z680 toegezegd omdat m'n *kuch* Z560 stuk is gegaan, maar tot nog toe niks ontvangen... Zou die ook niet meer leverbaar zijn? Jammer, dan moet het maar een Z5500 worden :D (Logitech support is the best _/-\o_ )

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
De subwoofer van mijn Z-680 is brak (resonanties :() dus een mailtje gestuurt, en in dat mailtje zegt Logitech dat ze tijdelijk geen 680's meer hebben staan, ik quote ff:
Unfortunately we are currently
completely out of stock of the Logitech Z-680's, therefore it might take a
few weeks from us receiving the parts until you receive the replacement
Logitech Z-680 speaker system.

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Graveheart schreef op 02 november 2004 @ 16:37:
Chippertje is ondertussen onderweg naar Micromedia, ook zij hadden een beperkt aantal Z-5500's binnen gekregen.

Ik denk dat we vanavond van hem wat foto's en impressies kunnen verwachten. :)
En jawel! Het kostte wat moeite om de 27,5 kilo wegende grote doos in mijn kleine Subaru Vivio te proppen, maar inmiddels heb ik hem uitgepakt en wel thuis op mijn kamer staan! En ik kan nu al zeggen dat ik geen spijt heb van deze aankoop. Ik zal later vandaag nog wat foto's posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Res-q schreef op 02 november 2004 @ 18:02:
De subwoofer van mijn Z-680 is brak (resonanties :() dus een mailtje gestuurt, en in dat mailtje zegt Logitech dat ze tijdelijk geen 680's meer hebben staan, ik quote ff:
Zjit. Een paar weken met 15w Trust-boxjes dus :( Waarom is dat mailtje in het engels?

[ Voor 7% gewijzigd door snars op 02-11-2004 18:16 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_12.jpg

Straks meer. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zegato schreef op 02 november 2004 @ 17:01:
[...]

Ridderkerk is nou niet bepaald naast de deur (ik woon in Maastricht ;( ).
Wat een ellende zeg :(
Voor mij ook niet hoor. Ik woon in de Achterhoek. De set heeft 2 maanden hier in een doos gestaan. Toen moest mijn vader in de buurt van Ridderkerk zijn en die heeft ze weggebracht.

Ah daar zijn de foto's :) Zou je een foto willen maken van de achterkant van de subwoover (met alle aansluitingen enzo) en de achterkant van de pod (met alle ingangen)?
Ik vind die sub trouwens minder mooi. De boxen zijn wel mooi.. is wel totaal iets anders dan de 680 en die pod... super :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hopelijk word ik straks ook gebeld door de winkel waar ik m besteld heb! :D.

Trouwens waar heb je die TV-Meubel vandaan en wat kostte die? Ik zoek er nog 1 voor op me kamer en die jij hebt is wel mooi!!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sport Life: Dat is een volledige boekenkast... van de IKEA. 8)

Hier nog meer foto's. Achterkant van de pod en subwoofer. Tevens vergelijkingsmateriaal met een 1,5L colafles. Zo krijg je een idee van de grootte.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xbw.nl/~mike/5500/5500_16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
_sNaRs_ schreef op 02 november 2004 @ 18:15:
[...]

Zjit. Een paar weken met 15w Trust-boxjes dus :( Waarom is dat mailtje in het engels?
Omdat ik ook in het Engels naar hen heb gemaild B)

Die Z5500 is wel erg geil om te zien zeg :9

Hoe klinkt ie? O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Res-q op 02-11-2004 19:11 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet vergelijken met de 680, maar als ik vergelijk met ervaringen van het oude model kan ik in ieder geval het volgende stellen:

- De 5500 heeft geen last van ruis wanneer er geen geluid afgespeeld wordt.
- De subwoofer overheerst absoluut niet t.o.v. de 680. En levert een hele mooie lage, accurate bass.

Ik ga dadelijk even wat filmfragmenten kijken, om te kijken hoe mooi het systeem werkelijk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 19:29:
Ik kan niet vergelijken met de 680, maar als ik vergelijk met ervaringen van het oude model kan ik in ieder geval het volgende stellen:
Welk oude mode? Z560 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op 02 november 2004 @ 19:32:
[...]

Welk oude mode? Z560 ofzo?
Oude model = 680. Dat bedoel ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Wat een slet, die Chippertje. 8)
Mja, erg koele foto's. :)

Ik krijg net een mailtje dat m'n set verstuurd is.
Morgen in huis, met een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Topicstarter
Hoe groot is de subwoofer, zou je dat eens op kunnen meten? ben ik wel benieuwd naar :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Res-q schreef op 02 november 2004 @ 19:43:
Hoe groot is de subwoofer, zou je dat eens op kunnen meten? ben ik wel benieuwd naar :)
33 cm hoog, 33 cm breed en ongeveer 46 cm diep. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm waar is dat rechtse schakelaartje voor helemaal rechts op de 8erkant van je pod? Je kon de set toch 2 keer analoog aansluiten? Ik zie nl maar 1 maal de aansluitingen.

Helaas weer zo`n asociaal dikke kabel waarmee je je pod aansluit op de subwoover |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:29:
Hmm waar is dat rechtse schakelaartje voor helemaal rechts op de 8erkant van je pod? Je kon de set toch 2 keer analoog aansluiten? Ik zie nl maar 1 maal de aansluitingen.

Helaas weer zo`n asociaal dikke kabel waarmee je je pod aansluit op de subwoover |:(
Je kunt kiezen voor 6 channel feed, wanneer je dus een 5.1 geluidskaart hebt. Of je schakelt dat schakelaartje om en je kunt drie analoge stereobronnen aansluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist enkele bekende scènes uit Lord of the Rings gekeken (The Bridge of Khazad-dûm en The Battle for Helmsdeep) en ik kan niet anders zeggen dat deze set ook een topprestatie levert wat betreft films. Het front en back kanaal worden perfect gescheiden en komen natuurgetrouw over. Maar vooral die subwoofer maakt wederom indruk op mij. Geen overmatig gedonder (zoals blijkbaar bij de 680), maar heel accuraat op de momenten waarop de bass tot zijn recht moet komen. En in eerder genoemde scènes is de bass een hele belangrijke partij. Super, ik kreeg er kippenvel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:46:
Zojuist enkele bekende scènes uit Lord of the Rings gekeken (The Bridge of Khazad-dûm en The Battle for Helmsdeep) en ik kan niet anders zeggen dat deze set ook een topprestatie levert wat betreft films. Het front en back kanaal worden perfect gescheiden en komen natuurgetrouw over. Maar vooral die subwoofer maakt wederom indruk op mij. Geen overmatig gedonder (zoals blijkbaar bij de 680), maar heel accuraat op de momenten waarop de bass tot zijn recht moet komen. En in eerder genoemde scènes is de bass een hele belangrijke partij. Super, ik kreeg er kippenvel van!
juij,mogen wij hier in het belgenlandje nog een heel tijdje wachten zonder enig nieuws :r

*schopt Z-680 buiten*

*zet bordje "Z-5500 wanted!" buiten*

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik kan me niet voorstellen dat de set echt zo veel beter is qua bass als Chippertje ons doet vermoeden... Ik heb verschillende reviews gelezen van Amerikaanse sites en daar word deze set aangeduid als de "Z680 in een nieuw jasje". Wat wil zeggen, nieuw uiterlijk, misschien een iets strakker geluid, maar zeker nog wel met een enigszins dominerende bass.

Maargoed ik ben nog wel jaloers op Chippertje en al die andere die deze set al in huis hebben, kan niet wachten tot ik de doos eindelijk kan uitpakken! B)

Tot die tijd moet ik het doen met m'n Z560, ook wel lekker setje maar hij komt toch wat te kort op bepaalde fronten (Geen 5.1, geen afstandsbediening ik geil op die dingen! :9 en natuurlijk iets minder vermogen! :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 20:43:
[...]
Je kunt kiezen voor 6 channel feed, wanneer je dus een 5.1 geluidskaart hebt. Of je schakelt dat schakelaartje om en je kunt drie analoge stereobronnen aansluiten. :)
Hmm beetje overbodige optie als je het mij vraagt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 21:53:
[...]

juij,mogen wij hier in het belgenlandje nog een heel tijdje wachten zonder enig nieuws :r

*schopt Z-680 buiten*

*zet bordje "Z-5500 wanted!" buiten*

:X
In België zijn de eerste sets vrijdag al verkocht. www.hofline.com ( http://forum.hofline.com/...tion=display;threadid=185 ) aan € 315.
De volgende lichting komt in november.

[ Voor 10% gewijzigd door Theebag op 02-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hoe lang is de bedrading van de Z5500 trouwens? (dus van de boxen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zijn het weer speciale kabels om de speakers aan te sluiten, dat vond ik nu net een heeeeeeeeeel groot leuk voordeel aan de Z-680. Daar zijn het gewoon 2 kabeltjes zodat je de speaker makkelijk overal kan neerpoten. Beetje spijtig dat ze daar vanaf gestapt zijn (of ik miszie me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de Z-680 sat's toch nog steeds de mooiste :Y) ik doe er wel de stofkapjes van af want dan springen ze nog mooier in het oog;bij de Z-5500 vind ik deze nogal saai |:( de pod daarentegen heeft dan wel weer een mooi strak design bij de Z-5500 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nu vraag ik me eigenlijk af of het geluid verschil nu door de nieuwe decoder (pod) of dat het een nieuw ontwerp sub is. als het namelijk de sub is dan eh wacht ik op een defect podje van iemand en neem ik de sub wel even over O-). of ik verpats deze voor 200 euro ofzo en koop een 5500 :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wat is die Z5500 LELIJK :X
* DutchTSE is proud owner of Z680 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sport_Life schreef op 02 november 2004 @ 22:53:
Ik kan me niet voorstellen dat de set echt zo veel beter is qua bass als Chippertje ons doet vermoeden... Ik heb verschillende reviews gelezen van Amerikaanse sites en daar word deze set aangeduid als de "Z680 in een nieuw jasje". Wat wil zeggen, nieuw uiterlijk, misschien een iets strakker geluid, maar zeker nog wel met een enigszins dominerende bass.
Dat kan zijn, ik kan natuurlijk niet direct vergelijken met de 680 uit eigen ervaring. Maar zolang je die sub niet te ver open zet heb je geen last van een overheersende bas.

De bedrading voor heb ik al weggefriemeld, de bedraging naar de rear's is 7 meter. Voor zal dan ongeveer 4 a 5 zijn, als ik zou moeten schatten.

@Nonkel Pleuris: Je kunt inderdaad geen andere bekabeling gebruiken, omdat deze vastzitten aan de sattelietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Zo, net ook de z-5500 besteld bij 4launch, en als nu dadelijk toch blijkt dat de subwoofer overheersend is, dan fix ik zelf wel een kistje :Y)

Mijn Creative DTT2200 is gewoon aan vervanging toe :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23
wat ik veel bij de Z680 vond helpen waren zgn. spikes (onder de sub...). Daardoor trilde de vloer niet meer mee, waardoor de bass een stuk zuiverder werd.

[ Voor 7% gewijzigd door 1Mark op 03-11-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

_sNaRs_ schreef op 02 november 2004 @ 17:30:
[...]

Vraagje: hoe lang heeft het geduurd voordat je vervangende set binnen was? Logitech heeft me 11 oktober een nieuwe Z680 toegezegd omdat m'n *kuch* Z560 stuk is gegaan, maar tot nog toe niks ontvangen... Zou die ook niet meer leverbaar zijn? Jammer, dan moet het maar een Z5500 worden :D (Logitech support is the best _/-\o_ )
euh in totaal?? jaartje ofzo... :O

- Zomers, ging stuk norrod-opge*** gemailt., Sorry zonder bon kunnen wij niks
- Logitech gemailt. U moet het afhandelen via de winkel
- Zoeken naar bon en of mensen met bon ;)
- Zomer2 Me neef gevraagd die heeft na lang gekloot via logitech een nieuwe voor mij ontvangen :9~ oude een nieuwe elcheapo sub ingebouwd en die heeft nu ook een z-680 :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Oxigun schreef op 03 november 2004 @ 16:29:
Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/z-5500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/z-5500-sub.jpg

Ik moet alles nog netjes goed zetten en eventueel ophangen maar nu eerst genieten want ik heb dorst en wil muziek!
Het klinkt GOED :9~

Alleen als ik TV kijk (dat is via de Line-in op me moederbord (soundstorm) dan krijg ik geen geluid :(
Ik heb het aangesloten via optisch (ook direct op moederbord), de rest werkt wel perfect :/

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

_sNaRs_ schreef op 02 november 2004 @ 17:30:
[...]

Binnen 5 dagen nadat mijn eerste mail naar Logitech verzonden was stond mn Z5300 voor de deur :D! (als vervangen van mn "kapotte" Z560). Ik had amper tijd om de Z560 op te sturen! O-)

(voor de moraalridders: Mijn Z560 was stuk, maar door handigheid aan mijn kant heb ik de set weer speelbaar gemaakt ;))

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 03-11-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ja die van mij is ook kapot. Heb ze maar even gemailed. Hoop dat ik een vervangende krijg. Ik hoef eigenlijk geen z5300 ipv de z560. Minder krachtig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Vet... ik heb de Z560 dan ( super setje btw >:) ) maar ik wil ook wel even een andere, ook al was het om de looks :P

Vind het trouwens jammer dat je ALTIJD wel de bass blijft horen... ook al staat die uit via je Creative software of gewoon in Windows. En op de set zelf natuurlijk. Dit is irri als je ff geen bass wilt ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

STIMPPYYY schreef op 03 november 2004 @ 19:51:
Ja die van mij is ook kapot. Heb ze maar even gemailed. Hoop dat ik een vervangende krijg. Ik hoef eigenlijk geen z5300 ipv de z560. Minder krachtig namelijk.
De Z560 word iig niet meer gemaakt en je kan die dus ook niet meer krijgen met de garantie. Ook is het niet mogelijk (evt tegen meerprijs) de Z5500/Z680 te krijgen.

Je zult het dus moeten doen met de Z5300... Of net als ik de Z5300 gelijk weer verkopen en de Z5500 kopen.. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Laatst online: 15:08
Kan een van jullie die de Z5500 al in bezit heeft mij vertellen hoe lang de kabels zijn die er bij zitten?

Ik ben van plan zo'n setje op de HCC te gaan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtremeDesign schreef op 03 november 2004 @ 20:42:
Kan een van jullie die de Z5500 al in bezit heeft mij vertellen hoe lang de kabels zijn die er bij zitten?

Ik ben van plan zo'n setje op de HCC te gaan kopen ;)
De front kabels heb ik niet gemeten, die heb ik al beetje weggewerkt. Die zijn ongeveer 4 meter. De kabels die naar achter lopen zijn ongeveer 7 meter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Sport_Life schreef op 03 november 2004 @ 20:06:
[...]
De Z560 word iig niet meer gemaakt en je kan die dus ook niet meer krijgen met de garantie. Ook is het niet mogelijk (evt tegen meerprijs) de Z5500/Z680 te krijgen.

Je zult het dus moeten doen met de Z5300... Of net als ik de Z5300 gelijk weer verkopen en de Z5500 kopen.. :).
Ach ja, ook geen problemen mee :9 die verkoop ik dan maar gelijk weer door en gaan we meteen voor het betere werk. Een z5500 dus :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Succes ik ben benieuwd wat je ervoor krijgt! (mijne bracht 125 op ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 20:58:
[...]
De front kabels heb ik niet gemeten, die heb ik al beetje weggewerkt. Die zijn ongeveer 4 meter. De kabels die naar achter lopen zijn ongeveer 7 meter. :)
Bedankt voor de info, 4 / 7 meter ga ik het makkelijk mee redden.

Iemand de Z-5500 al ergens in een winkel zien staan zodat ik eens kan gaan luisteren?

Mediamarkt hadden ze hem nog niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door XtremeDesign op 03-11-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
ik heb dus de logitech Z-2200, al een tijdje.

Nu heb ik niet echt een probleempje maar meer een vraag. Ik heb altijd de kapjes van de satelietjes afgehaald, en nu zit er stof tussen de buitenste rand en de rand vanaf waar de speaker begint laat maar zeggen.

Het plakt er aan vast en hoe kan je het laat maar zeggen weghalen, gewoon met een vochtig doekje ofzo?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
kwast ofzo, lijkt me dat het niet dat het snel kapot gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door STIMPPYYY op 04-11-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op 04 november 2004 @ 15:18:Het plakt er aan vast en hoe kan je het laat maar zeggen weghalen, gewoon met een vochtig doekje ofzo?
Perslucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hoei, mijn Z-5500 is verzonden _/-\o_

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Afbeeldingslocatie: http://pics.oceserver.nl/oxi/controlpod.jpg

Geil :9~

Kwam er net achter hoe geniaal mooi DTS is icm deze set ;)

Trouwens, als je denkt "ik schroef de pootjes van de satellietjes even los" zodat je die om kan draaien (alle 4 draaien ze 1 kant op, en dan maar 180º)... Doe het NIET. Er zit een moer in de behuizing zelf die los zit dan :/ Zoals bij mij nu :(
Ik heb er een te grote schroef indraait nu (satellietjes kom je niet aan, die staan vrij vast op hun plek dus het boeit toch niet zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
hmm ik heb deze vraag al in een ander topic gesteld, maar ik stel hem nog maar een keer, want er wordt daar niet echt gereageerd...

Hallo, ik wil speakers kopen, maar ik kan niet beslissen welke. Ik moet ze aansluiten met een optische kabel op mijn xbox.

Deze staat in onze kelder die we hebben ingericht als een klein filmzaaltje, deze kelder is behoorlijk groot. Ong, 10 bij 6 meter. De muren zijn van beton (geschilderd wel ) en verder is het wel ingericht met vloerbedekking en meubels.

Ik twijfel zelf tussen de Klipsch ProMedia GMX D-5.1, Logitech Z-680 of Logitech Z-5500 (zodra die verkrijgbaar is), maar als je denkt dat een andere set beter is dan mag je dat gerust melden . Ik heb op het moment een creative dtt 3500, maar de receiver is stuk. Ik wil wel verbetering horen. De z-680 is nu 275 euro en de klipsch pro media 260 euro en de logitech z-5500 is dus 295 euro, en ik dacht nog niet verkrijgbaar maar sommigen hier hebben hem toch al wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Via www.4launch.nl is mijn Z-5500 al binnen, dus al wel verkrijgbaar. Norrod geeft bijvoorbeeld nog 24 november aan. De doos waar mijn set in aankwam was direct van Logitech, gewoon originele papieren eraf en die van de winkel erop en klaar :)
Ik ken de Klipsch niet, maar het prijsverschil tussen de Z-680 en de Z-5500 is echt niet groot. Ik zou er de Z-5500 niet voor laten staan zelfs ;) (zijn wat issues opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
DarkShadow schreef op 05 november 2004 @ 00:42:
hmm ik heb deze vraag al in een ander topic gesteld, maar ik stel hem nog maar een keer, want er wordt daar niet echt gereageerd...

Hallo, ik wil speakers kopen, maar ik kan niet beslissen welke. Ik moet ze aansluiten met een optische kabel op mijn xbox.

Deze staat in onze kelder die we hebben ingericht als een klein filmzaaltje, deze kelder is behoorlijk groot. Ong, 10 bij 6 meter. De muren zijn van beton (geschilderd wel ) en verder is het wel ingericht met vloerbedekking en meubels.

Ik twijfel zelf tussen de Klipsch ProMedia GMX D-5.1, Logitech Z-680 of Logitech Z-5500 (zodra die verkrijgbaar is), maar als je denkt dat een andere set beter is dan mag je dat gerust melden . Ik heb op het moment een creative dtt 3500, maar de receiver is stuk. Ik wil wel verbetering horen. De z-680 is nu 275 euro en de klipsch pro media 260 euro en de logitech z-5500 is dus 295 euro, en ik dacht nog niet verkrijgbaar maar sommigen hier hebben hem toch al wel...
Percies de zelfde situatie hierzo. Alleen is de Z-5500 al onderweg 8) .
Wij hebben/hadden een modeltreinen kelder, daar heben we nu gedeeltelijk een thuisbios gemaakt. Hij is iets kleiner als die van jouw, maar hij staat ook nog voor het meerdendeel vol met modelspoorbaan, maar als nog hebben we een scherm van 1.70 breed. Bij ons zijn de muren van gipsplaat en de vloer van beton, waar nog wel iets overheen moet komen. Wij hebben ook een xbox, en we hadden de DTT 3500, die hebben we verkocht met het plan de Z-5500 te kopen. Die Z-5500 is gister naar ons verstuurd door 4launch en dus we hopen dat ie er vanmiddag is. Als tijdelijke 5.1 set gebruiken we nu onze PC speakers, de Creative Megaworks 550 THX, icm Creative Extigy als decoder.
Ik zou adviseren om gewoon voor de Z-5500 te gaan, de 3500 had lang niet zo veel vermogen, de Megaworks doet het een stuk beter, en de Z-5500 is nog sterker. Iig gaan we hem vanavond uittesten met een Riddick Night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Mare, hoe kan ik nu dadelijk het beste die z-5500 aansluiten op mijn creative audigy, aangezien deze geen optische uitgang had??

Hoe pakken jullie dat aan :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Strider schreef op 05 november 2004 @ 10:42:
Mare, hoe kan ik nu dadelijk het beste die z-5500 aansluiten op mijn creative audigy, aangezien deze geen optische uitgang had??

Hoe pakken jullie dat aan :)
Dat vraag ik me ook af ja, heb ook een audigy maar ook zonder optische uitgang dus :(, moet ik hem straks nog op m'n onboard geluid aansluiten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
je kan hem toch ook gewoon met een spidf kabeltje aansluiten? die zit op iedere audigy, heb je ook gewoon 5.1, en het blijft een digitaal signaal, optisch is gewoon wat stoerder :)

Ik heb mn beslissing gemaakt, ik ga voor de z-5500, samen met mn broertje kopen, ik kan nu al niet wachten totdat hij in mijn bezit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik heb mijn Z-5500 dus ook via SPDIF aangesloten (optisch) en via de 3 analoge kabels. Want Line-in doet het niet door de optische uitgang :/
Ik gebruik me onboard soundcard (Abit NF7-S, dus met soundstorm en deze heeft een optisch out dus *D).
Ik merk echt verschil tussen de aansluitingen, het is zeker een aanrader het op digitaal aan te sluiten dus (coax of optisch maakt niet uit denk ik)

Ik vind dat wisselen eigenlijk helemaal niet zo fijn, bovendien wil ik die analoge input gaan gebruiken voor de 3x stereo zodat ik portable apparaten er makkelijk op kan aansluiten :)

Ik heb al geprobeerd in Digitize Input aan te vinken in soundstorm controlpanel maar dat heeft niet geholpen :/

Het geluid komt dankzij een lusje van mijn All-in-Wonder 9700Pro (voor TV dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 18:51
Hoi,

Ik post mijn ervaring hier even met de logitech Z-5300 set, mischien dat anderen er nog wat aan hebben.

Ik heb deze set nu enkele maanden, en deze set is z'n geld elke cent waard.
Ik gebruik 'm voor films , games en MP3's.

Hij klinkt gewoon echt heel erg goed. ik kan met mp3's het verschil nog horen tussen 160 en 192 kbits/s. Dat lijkt me dus prima in orde :) ook met games is het geweldig, de kogels vliegen je om de oren :)

Ook met films is het genieten. de Subwoofer gaat erg diep , met een tone-generator programma'tje kwam ik op zo'n 30 hz uit. en dat is bij films (en games) goed te merken, de bass die uit die bak komt is strak, snel en hard. HEEL hard. De sattelietjes spelen erg goed mee, met een gedetailleerd geluid van zowel de midden als hoge tonen (zelfs de middentonen komen er prima uit).

Hier nog even een kleine opsomming :

+ Ziet er mooi uit
+ Kwaliteit
+ Erg krachtig
+ Klinkt super
+ Goede koptelefoon aansluiting (ruisvrij)
+ Handige control pod

- Kabels kunnen mischien iets te kort zijn , maar dit is makkelijk op te lossen dmv een verlengstukje (tulp female / tulp male)
- Geen ingebouwde decoders

Dus als je op zoek bent naar een set die gewoon echt goed is, maar je hebt geen ingebouwde decoders nodig (een geluidskaart die dit heeft , of een dvd speler die al voorzien is) , dan is dit , zeker voor zijn geld, een prachtige set.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds met het probleem dat mijn geluid kraakt/schokt als ik een DVD via de coax aansluiting bekijk. Via de analoge aansluiting heb ik hier geen last van. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net die z2300 gehoord, en ik moet eerlijk zeggen, die z2200 vind ik veel mooier klinken. En die speakers wat erbij zitten, vind ik ook wel beetje tegenvallen. Ze zijn kleiner na mijn mening, en t geluid wat eruit komt vind ik beetje tegenvallen..

Ik weet niet wat t verschil is tussen de Z680 en de Z5500...

Als ik moest kiezen zou ik dan toch voor die Z2200 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 15:22:
Ik zit nog steeds met het probleem dat mijn geluid kraakt/schokt als ik een DVD via de coax aansluiting bekijk. Via de analoge aansluiting heb ik hier geen last van. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? |:(
Dan staan de instellingen nog steeds niet juist.

PowerDVD op SPIF
en AudioHQ op AC3 passthrough.

Mijn athlon1400'tje doet het op die manier perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPDIF passtrough in AudioHQ bedoel je neem ik aan? En zo staat het in PowerDVD ook ingesteld. Hij doet het verder wel, alleen hij kraakt af en toe en dat is zeer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
Visgek24 schreef op 05 november 2004 @ 13:44:
-----

Ook met films is het genieten. de Subwoofer gaat erg diep , met een tone-generator programma'tje kwam ik op zo'n 30 hz uit. en dat is bij films (en games) goed te merken, de bass die uit die bak komt is strak, snel en hard. HEEL hard. De sattelietjes spelen erg goed mee, met een gedetailleerd geluid van zowel de midden als hoge tonen (zelfs de middentonen komen er prima uit).
------
Ik zit er sterk over te denken om dit setje te kopen(z-5300). Maar ik twijfel alleen omdat er vaak wordt gezegd dat de subwoofer zo hard gaat. Dit is wel leuk, maar niet even "sociaal" :P voor mijn buren. Dus kan je de subwoofer ook wat zachter draaien zodat hij nog wel wat werk doet maar minder hard? Dus dat de lage tonen nog wel hoorbaar blijven, maar minder door dreunen? En blijft het geluid dan toch wel vol?

En nog een vraag, ik wil hem gaan aansluiten op asus a7n8x deluxe met soundstorm. Nou hebben jullie het steeds over coax(spdif) en analoog, volgens mij heb ik die beide aansluitingen op mijn mobo? Ik kan het nergens terugvinden(misschien ligt het aan mij, ben nogal noob op audiogebied). Het staat niet bij de specs van mijn mobo ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Spits op 05-11-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Spits18 schreef op 05 november 2004 @ 18:37:
[...]

Ik zit er sterk over te denken om dit setje te kopen. Maar ik twijfel alleen omdat er vaak wordt gezegd dat de subwoofer zo hard gaat. Dit is wel leuk, maar niet even "sociaal" :P voor mijn buren. Dus kan je de subwoofer ook wat zachter draaien zodat hij nog wel wat werk doet maar minder hard? Dus dat de lage tonen nog wel hoorbaar blijven, maar minder door dreunen? En blijft het geluid dan toch wel vol?

En nog een vraag, ik wil hem gaan aansluiten op asus a7n8x deluxe met soundstorm. Nou hebben jullie het steeds over coax(spdif) en analoog, volgens mij heb ik die beide aansluitingen op mijn mobo? Ik kan het nergens terugvinden(misschien ligt het aan mij, ben nogal noob op audiogebied). Het staat niet bij de specs van mijn mobo ofzo.
De Asus A7N8X(-E) Deluxe versie beschikt wel over SPDIF
Bron www.asus.nl Specificaties Deluxe A7N8X(-E)

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 05-11-2004 19:30 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Hey bedankt, ik had het net zelf ook al gevonden. :X Dus leer weer hieruit eerst zoeken dan posten (maarja was ook zo enthousiast, wilde gelijk antwoord :9 )

Maar andere vraag waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden. Is het mogelijk om meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten op de z-5300? Dus bijvoorbeeld mijn pc en een tuner?

[ Voor 36% gewijzigd door Spits op 05-11-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Spits18 schreef op 05 november 2004 @ 19:54:
Hey bedankt, ik had het net zelf ook al gevonden. :X Dus leer weer hieruit eerst zoeken dan posten (maarja was ook zo enthousiast, wilde gelijk antwoord :9 )

Maar andere vraag waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden. Is het mogelijk om meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten op de z-5300? Dus bijvoorbeeld mijn pc en een tuner?
Niet tegelijk. Of je moet zelf iets fabriceren. (extern dus) Bij de Z680/Z5500 kan dit wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Hm ja, maar die zijn gelijk 2x duurder. Kan ik er geen splitter tussen hangen, of gaat dat gepaard met kwaliteitsverlies?

Dus dan zo bedoel ik:

code:
1
2
3
4
5
[pc met soundstorm]--------
                                            \
                                              = [z-5300]
                                            /
[tuner]-------------------------

Met zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/s/3000_3999/3000/3090/3098/309893_BB_00_FB.EPS.gif

Maar dan natuurlijk voor de spdif stekkertjes, bestaat dat?

Of is dit wel erg simpel (hifi-noobish) gedacht.

[ Voor 71% gewijzigd door Spits op 05-11-2004 20:43 . Reden: ff wat verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Er bestaan vast wel schakelkastjes voor. Maar die kosten ook al gauw 50 euro :).

Ik krijg volgende week de Z5500 trouwens voor 250 euro :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Sport_Life schreef op 05 november 2004 @ 20:36:
Er bestaan vast wel schakelkastjes voor. Maar die kosten ook al gauw 50 euro :).

Ik krijg volgende week de Z5500 trouwens voor 250 euro :P.
Waar is die zo goedkoop te krijgen? B)

[ Voor 6% gewijzigd door XtremeDesign op 05-11-2004 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

XtremeDesign schreef op 05 november 2004 @ 21:40:
[...]

Waar is die zo goedkoop te krijgen? B)
Een vriend van me werkt in een PC shop en kan hem tegen de inkoopprijs krijgen zonder btw! :P. (en NEE er komt GEEN inkoopactie oid ;)).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 05-11-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Sport_Life schreef op 05 november 2004 @ 22:04:
[...]

Een vriend van me werkt in een PC shop en kan hem tegen de inkoopprijs krijgen zonder btw! :P. (en NEE er komt GEEN inkoopactie oid ;)).
Ik hoop op een goede prijs op de HCC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Spits18 schreef op 05 november 2004 @ 20:35:
Hm ja, maar die zijn gelijk 2x duurder. Kan ik er geen splitter tussen hangen, of gaat dat gepaard met kwaliteitsverlies?

Dus dan zo bedoel ik:

code:
1
2
3
4
5
[pc met soundstorm]--------
                                            \
                                              = [z-5300]
                                            /
[tuner]-------------------------

Met zoiets:
[afbeelding]

Maar dan natuurlijk voor de spdif stekkertjes, bestaat dat?

Of is dit wel erg simpel (hifi-noobish) gedacht.
ik heb pcies zo'n verloopstukje voor mn z5300. dat werkt gewoon. tjah dat kwaliteitsverlies zou je maar zelf moeten oordelen.

De z5300 heeft btw geen spdif ingang

[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 05-11-2004 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Digitizers schreef op 05 november 2004 @ 22:29:
[...]

ik heb pcies zo'n verloopstukje voor mn z5300. dat werkt gewoon. tjah dat kwaliteitsverlies zou je maar zelf moeten oordelen.

De z5300 heeft btw geen spdif ingang
Dat is mooi, dat het werkt. Maar geen spdif ingang, is dat nadelig, of maakt het eigenlijk niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb net de z-5500 geinstalleerd.

Toppie geluidje hoor, nog niet helemaal tevreden maar das met uitrichten te verhelpen.

Eerste nadeel: je kan niet de gain van elke speaker instellen.

Tweede ergenis, ik hou er wel van als er uit mijn rear speakers wat geluid komt met een mp3tje. Dus als ik hem op 6ch direct zet dan heb ik gewoon 2.1 geluid ook bij dvd's ( ik heb hem analoog aangesloten) dus ik hem hem dan perce op stereo2 zetten.

Klopt dit wel??

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Spits18 schreef op 05 november 2004 @ 22:41:
[...]

Dat is mooi, dat het werkt. Maar geen spdif ingang, is dat nadelig, of maakt het eigenlijk niets uit?
naar mijn idee is een spdif veel beter dan een analoge verbinding. minder ruis etc. etc. afhankelijk van de kwaliteit van oa mp3's. ik moet zeggen dat ik nog nooit een speakerset beluisterd heb die middels spdif is verbonden, maar er zijn hier genoeg andere mensen die dat wel hebben en het verschil in kwaliteit kunnen aanduiden.

over de z5300:
voor DVD's vind ik dit setje uitstekend ook voor muziek cd's vind ik dit setje voldoende. de bass die geproduceerd word is schoon en gaat diep. wel vind ik mp3's best dof vind klinken als ik het met mn z560 vergelijk
ik had liever een digitale ingang (spdif) erop gezien. hij zou dan ook stukken duurder zijn.

ik moet wel op mn woorden letten omdat iedereen en andere beleving van geluid en kwaliteit heeft. wat voor de een goed klinkt kan een ander niet uitstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door dreester op 05-11-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
Ok bedankt, ben nog wel aan het twijfelen. Maar denk toch wel dat ik voor de z-5300 gaat, ik vind de 5500 toch wel erg duur. Ik hoop dat ik met de goede instellingen dat doffe geluid een beetje kan compenseren. (als ik dat al hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ja wtf nu werkt het echt niet goed.

Als ik creative 5.1 test doe, dan hoor ik links en rechts voor door de front speakers :S

Ik heb gewoon een mono geluid lijkt het wel.

Ja reageer maar niet op mij, er zat 1 kabeltje niet goed in de control LOL ik schop mijn eigen nu zo hard dat wil je niet weten :D

[ Voor 29% gewijzigd door Strider op 05-11-2004 23:32 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Strider schreef op 05 november 2004 @ 23:29:
Ja wtf nu werkt het echt niet goed.

Als ik creative 5.1 test doe, dan hoor ik links en rechts voor door de front speakers :S

Ik heb gewoon een mono geluid lijkt het wel.

Ja reageer maar niet op mij, er zat 1 kabeltje niet goed in de control LOL ik schop mijn eigen nu zo hard dat wil je niet weten :D
Hoe heb jij het nu aangesloten dan? en op welke kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Aangesloten op een Audigy, en analoog.

Moet nog ff kijken hoe ik dat met dvd's doe enzo, ik moet eerst ff een kabel zien te vinden voor mijn spdif uitgang van de audigy, daar zit namlijk een normale mini-jack uitgang op Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/w.p.h.schouten/temporale/tydelijk/yellow-connector.jpg,
dus heb ik een kabel nodig met een mini jack eraan naar een spdif stekker :) Alleen dan moet ik nog alles aansluiten, omdat spdif dan alleen werkt als er een film via mijn dvd speler zou worden aangesloten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.shaxon.com/part_images/10/PMRCA35MMM-06.jpg

Dit moet ik dus eig hebben, gaat hij wel naar coax toe maar dat boeit denk niet of wel?

Alleen volgens mij kan het zo ook ( ik heb alle kabels in mijn bezit)

3,5MM MINIJACK (in audigy) <----> 2 MONO TULIP dit gaat in een
2 MONO TULIP <--------> 1 MONO TULIP STEKKER (soort verloop kabeltje) en
vervolgens in de coaxiale ingang van me logitech control

Ik snap er ook nog gewoon geen kut van :D moet nog ff uitvogelen hoe dat dan precies moet :P ben nog flink aan het searchen.

[ Voor 115% gewijzigd door Strider op 06-11-2004 01:28 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Laatst online: 18-07 12:31
hier nog wat (user)Reviews voor de Z5500:

http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=229771
http://www.gamevillage.nl...php?act=ST&f=134&t=26779&

[ Voor 9% gewijzigd door Reanimation op 06-11-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Strider schreef op 05 november 2004 @ 23:13:
Ik heb net de z-5500 geinstalleerd.

Toppie geluidje hoor, nog niet helemaal tevreden maar das met uitrichten te verhelpen.

Eerste nadeel: je kan niet de gain van elke speaker instellen.

Tweede ergenis, ik hou er wel van als er uit mijn rear speakers wat geluid komt met een mp3tje. Dus als ik hem op 6ch direct zet dan heb ik gewoon 2.1 geluid ook bij dvd's ( ik heb hem analoog aangesloten) dus ik hem hem dan perce op stereo2 zetten.

Klopt dit wel??
Dat moet dan wel een instelling van je computer zijn. Dus dat aanpassen of probeer eens het effect van de Z-5500 op PL2 Music te zetten, op die manier krijg ik wel mp3s uit alle boxen te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik ga mijn Z-680 voor garantie trug gooien teminste de kabel en de afstands bediening :P
maar even tussen door heeft er iemand ervaring met de pinout van de kabel van de pod naar de sub ??
ik wil namelijk wel eens proberen 2 Z-680 jes an elkaar te koppelen }).

en ook nog even tussen door de 5500 is NIET de opvolger van de Z-680 dat kon de ardige man me vertellen die mijn RMA formulier in vulde. dus iedereen die een Z-680 in levert krijgt helaas geen 5500 trug :'(

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Shunt schreef op 06 november 2004 @ 13:24:
ik ga mijn Z-680 voor garantie trug gooien teminste de kabel en de afstands bediening :P
maar even tussen door heeft er iemand ervaring met de pinout van de kabel van de pod naar de sub ??
ik wil namelijk wel eens proberen 2 Z-680 jes an elkaar te koppelen }).

en ook nog even tussen door de 5500 is NIET de opvolger van de Z-680 dat kon de ardige man me vertellen die mijn RMA formulier in vulde. dus iedereen die een Z-680 in levert krijgt helaas geen 5500 trug :'(
Volgens mij kan de beste man je heel wat vertellen, maar het lijkt dus echt wel op een opvolger van de Z680

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.