Toon posts:

Geluid tegelijk via 2 geluidskaarten winXP

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is (zie subject)? Het gaat om AL het geluid (muziek, films, maar ook games) wat ik naar 2 aparte versterkers wil sturen, en hiervoor de on-board geluidskaart en een 2e pci geluidskaart wil gebruiken. Een splitter voor de audiokabel kan natuurlijk ook, maar ik zocht een elegantere oplossing. Googelen leverde weinig op, dus vandaar hier mijn vraag.. Wie heeft het antwoord?

Groet,
Tinus

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 15:52

Res-q

Redder in nood?

Zijn zat topic over te vinden:

[search=twee geluidskaarten systeem] levert dit topic: 2 geluidskaarten in 1 systeem :
JvS schreef op 18 juni 2001 @ 21:04:
Je moet er op letten voortaan even de search te gebruiken, omdat dit topic zo'n beetje twee keer per week langs komt fietsen. :)

Moet je eens kijken wat een enorme shitload aan topic je vind met [url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=twee+geluidskaarten"]Zoeken naar 'twee geluidskaarten'[/url]

bijvoorbeeld:

2 geluidskaarten in 1 pc
en
2 geluidskaarten tegelijk?
en
Twee geluidskaarten in windows?
en
2 geluidskaarten op 1 PC

Gezamelijke conclusie: Het kan, maar twee dezelfde geluidskaarten kan een probleem opleveren ivm drivers enzo. Is op te lossen door verschillende versies te gebruiken geloof ik.

Al je geluid komt door de geluidskaart die als "primary" is ingesteld, en in winamp kan je kiezen om je geluid via de tweede te spelen. Zo kan al je geluid via je pc-speakers komen, en dat van muziek uit je stereoinstallatie.

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Probeer het dus eerst eens met die topics die hierboven gegeven worden :)

Dit topic is gesloten.