Toon posts:

2 geluidskaarten op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier thuis 2 Creative Sound Blaster Live value kaarten liggen. Nu heb ik tevens een mix programma waarbij ik meerdere geluidskaarten in kan stellen op mijn pc staan. Mijn vraag is dus, hoe ik die 2 geluidskaarten op 1 computer kan laten werken zonder dat er conflicten ontstaan en ik ze dus in kan stellen in dat eerder genoemde programma.

systeem: pentium 3, 600 mhz / 128 MB ram

Groeten en alvast bedankt!
Anton

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-07 23:06
Voor zover ik weet kan je wel meerdere geluidskaarten in pc hangen maar niet 2 dezelfde. Zien de drivers het vershil niet meer..

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Weet niet of 2 dezelfde kaarten werken in 1 systeem. Driver conflict klinkt indeed wel logisch, maar met zo'n mix programma heb je als 2e kaart (voor je koptelefoon) eigenlijk een simpel ding nodig. Gewoon PCI kaartje van 50 piek ofzo. Of ISA als je dat nog in je pc kwijt kan.
Zelf heb ik een SB Live Player 1024 en een Terratec Xlerate Pro (met db50xg) en het mp3 mixen gaat er goed mee.
btw, welk programma mix je mee?

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik DJ 1200 SL
Werkt erg fijn als je die dure denon cd players van 3000 piek niet kan betalen!

De reden voor 2 dezelfde geluidskaarten in 1 pc is dat ik de 2 cd spelers in het eerder genoemde programma allebei op 1 schuif van het mengpaneel wil hebben. Dan heb je dus 2 kaarten nodig die dezelfde geluidskwaliteit leveren. Suggesties?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Van de SBLive kun je er gewoon (Als je genoeg adressen/irq's vrij hebt) 2 naast elkaar draaien, dit wordt ondersteund.

Download my music on SoundCloud