Het vervolg op: Joint Operation: Typhoon Rising - Deel 1 Joint Operation: Typhoon Rising - Deel 2 =================================================================== Historie: Joint Operations is het vervolg op de Delta Force serie van Novalogic. De Delta Force serie heeft een grote groep aanhangers en vooral Delta Force 2 en Delta Force: Black Hawk Down waren populaire games. Joint Operations is gemaakt met dezelfde, maar sterk verbeterde, Engine als DF: Black Hawk Down, met als belangrijkste verschil dat het spel zich niet meer afspeeld in Somalië met hoofdzakelijk woestijn (BHD), maar in Indonesië waar bossen en jungle eerder regel dan uitzondering zijn =================================================================== Wat is er nieuw in Joint Operations?: De belangrijkste verandering in Joint Operations in vergelijking tot Black Hawk Down is dat je nu de mogelijkheid hebt tot het besturen van voertuigen. Waar in BHD al een begin was gemaakt met het jezelf laten vervoeren per voertuig kan je nu zelf achter het stuur gaan zitten van Jeeps, Trucks, boten en last but not least Helicopters. Dit is ook wel nodig ook aangezien de mappen in JO soms een grote oppervlakte beslaan, zodat je te voet soms minuten aan het lopen bent. Verder is het mogelijk om met 150 mensen tegelijkertijd op een server te spelen. Tot nu toe heb ik op servers met max. 100 mensen gespeeld (demo) en mijn ervaringen zijn erg positief. Je merkt wel dat je PC het zwaar heeft, maar het blijft (bij een snelle server) toch goed speelbaar. Net als in BHD zijn er verschillende classes met 35 verschillende wapens in Joint Operations, te weten: - Rifleman - Engineer - Gunner - Sniper - Medic Een goed team bestaat uit de juiste mix van de bovenstaande classes.. Op openbare servers is dit helaas niet altijd mogelijk en zul je vaak veel snipers tegenkomen. Je kan van te voren de uitrusting bepalen, hoe minder je meeneemt hoe lichter je bent, hoe sneller je kan lopen. Verder is de dag/nacht cyclus een sterk punt in het spel.. Na verloop van tijd zie je het langzaam donker worden, zodat je je nachtkijker nodig hebt om de tegenstanders te vinden. Joint Operations is duidelijk een Multiplayer game. Er zit ook een single player mogelijkheid in de game, namelijk de trainingen. Ben je nog geen ervaren speler is het zeker aan te raden om deze trainingen te volgen. Zo raak je thuis in het spel wat je online zeker een voordeel zal opleveren. =================================================================== Systeemeisen Minimum: Windows 98, Me, 2000, XP Pentium III 1.4GHz 256MB RAM 1.5GB hard drive space 32MB AGP DX9 video card met T&L (Nvidia GeForce 3 of ATI Radeon 8500) DirectX 9.0-compatible sound card CD-ROM 16x DirectX 9.0b 56k internet verbinding Aanbevolen: Windows® 98, ME, 2000, XP Pentium 4 2.4 GHZ of gelijkwaardig 512MB RAM - 266 MHz DDR (PC2100) of sneller 1.5GB hard drive space 128MB AGP DX9 video card met T&L (Nvidia GeForce 59xx en ATI Radeon 9500 of hoger) DirectX 9.0-compatible sound card CD-ROM 16x DirectX 9.0b Kabel of ADSL internet verbinding !!De volgende videokaarten worden niet ondersteund in JO!! ATI Rage, FireGL, NVIDIA Quadro, TNT/TNT2 and Vanta chipsets,Kyro,Kyro II, Intel 810 and 815, SiS, Xabre, Matrox chipsets =================================================================== Gathering of Tweakers Clan (Joint Tweakers)? ![]() In het vorige topic is dit vooral op de laatste pagina's punt van discussie geweest. Er zijn zeker een aantal mensen geintresseerd, zolang er maar niet teveel verplichtingen aanzitten. Verder is er nagedacht over een tag achter of voor je Nickname zodat we elkaar kunnen herkennen op de verschillende servers. Als belangrijkste opties kwamen hier uit -JT- en -JTNL-. Proller heeft op pagina 2 van dit topic een opzetje gemaakt voor Joint Tweakers, Meer info => Joint Tweakers Update : 26-08-2004 We zijn inmiddels alweer een paar weekjes verder en Joint Tweakers heeft wat meer gezicht gekregen. Het is lekker losse clan, waar je gewoon kan spelen wanneer je zin hebt. Het is ook meer om samen met wat andere Tweakers te spelen dan dat het een clan is.. Over het algemeen spelen we op UKLF:Warzone. Dit is een snelle server waar aardig wordt gespeeld zonder teamkillers en dergelijke. Op dit moment zijn er ongeveer 15 GOT'ers actief in JT. Dus heb je de officiele versie en heb je zin om eens met een paar GOT'ers te spelen kom eens langs en zet -JT- NL achter je nick.. Update : 30-08-2004 Inmiddels hebben we ook al een eigen website voor JT, met dank aan Medicaster.. Joint Tweakers voor alle info Ook de statistieken zijn inmiddels te bewonderen op de site van UKLF: Statistieken UKLF:Warzone Om alle -JT-'ers te zien kan je in het zoekscherm -JT- invullen.. =================================================================== Online speltips Aangezien Joint Operations een online spel is, zijn dingen als samenwerken echt belangrijk. Dit heeft veel meer effect dan Rambo gedrag.. Hier volgen een aantal speltips wat je teamscore aardig kan verbeteren. (Thnx to Solomo & Magic) Tip 1 Voordat je op een "vriendelijk" voertuig schiet om aandacht, controleer even of "friendly fire" aan staat! Tip 2 Probeer de tegenstanders zoveel mogelijk de meerderheid te onthouden binnen de PSP's (let er dus op dat je dan ook binnen de cirkel staat en niet net erbuiten). Tip 3 Val geen kampen aan die geen prioriteit hebben (tenzij er een ander nut achter schuilt, bv. het saboteren van heli's). Tip 4 Let er op of er "medics" in de buurt zijn die je healen / geheald hebben, dat scheelt namelijk tijd en afstand! Medics zijn er niet voor niks en wagen hun leven om jou te redden... Tip 5 In geval van een aanval, probeer dan bij gebouwen desnoods door de muur teamgenoten te healen (glitch). Tip 6 Ga niet te dicht op elkaar staan tijdens het aanvallen of verdedigen. Zo ben je als groep zijnde een makkelijk doelwit voor explosieven van de tegenpartij. =================================================================== Screens ![]() ![]() =================================================================== Handige Links Site Joint Operations Trailer Joint Operations Keyboard Mapping (PDF) Wapen stats Multiplayer Demo 250mb Patch 1.2.0.10 voor volledige versie Internationalconflict.com (online toernooien) =================================================================== FAQ: Q: Zit er een mapeditor in JO? A: Op dit moment nog niet, maar deze wordt waarschijnlijk met een latere patch beschikbaar gesteld (waarschijnlijk rond augustus). [Update] Op dit moment is er wel een onofficiële mapeditor uit, hier te vinden. Q: Zit er een communicatiesysteem in JO? A: Op dit moment kan je alleen nog door middel van chat communiceren in JO. Misschien wordt er in de toekomst door middel van een pathc een communicatiesysteem in JO toegevoegd. Tot die tijd kan je programma's als Teamspeak gebruiken. Q: Ik krijg een zwart scherm met mijn ATI Radeon videokaart A: Dit is een bekend probleem, om dit op te lossen moet je de "frame effects" bij video options niet op "High" zetten, maar op "Normal" of lager. Q: Ik heb problemen met mijn ATI Radeon videokaart A: Op het moment dat JO gereleased werd waren er problemen bekend met de Radeon 8500, 9000 en 9200. De meeste problemen zijn op te lossen door de laatste Catalyst 4.7 drivers te downloaden. Met nieuwe versies van deze drivers zullen waarschijnlijk de overige problemen ook worden opgelost. Q: Hoe kan ik Joint Operations Updaten? A: Om online te spelen heb je altijd de laatste versie nodig van Joint Operations. Deze kan je downloaden door in het menu van Joint Operations op Update te klikken. Q: Hoe kan ik de FPS zien in Joint Operations? A: Door de console te openen [~] en dan FPS gevolgd door [Enter] Q: Hoe maak ik screenshots? A: Door [F11] te gebruiken, de screenshots komen dan in de Joint Operations map te staan. Q: Hoe is Joint Operations beveiligd tegen illegaal gebruik? A: Joint Operations is beveiligd door middel van een CD-KEY welke na registratie aan je account komt te hangen. Het is dus alleen mogelijk online te spelen met de orginele gekochte versie. Q: Wat is de prijs van de volledige versie? A: De volledige versie heeft in Nederland een adviesprijs van € 49,95. Echter bij verschillende online gameshops in Engeland (www.play.com en www.cd-wow.com) is JO te koop voor een bedrag van rond de 29 Euro. Je hebt dan wel een credit card nodig. Q: Wat doet de optie "frame effects" in het video keuzescherm? A: Deze optie voegt wat Matrix-achtige details toe aan het spel bijvoorbeeld op het moment dat je dood bent (een wazig beeld). Q: Hoe verander ik van Team in een spel? A: Op het moment dat je dood bent en in het Respawn scherm terecht komt kan je rechtsbovenin op de knop "Switch Team" drukken. Op dat moment verander je van Rebels naar Joint Ops of omgekeerd. Let op, niet alle servers ondersteunen deze optie. =================================================================== Instellingen Hierbij een aantal instellingen zodat je een acceptabel FPS op je scherm krijgt. Met dank aan funkylicious Video Resolution Hoe lager je Resolutie zet hoe meer fps je zult hebben. Meestal 1024x768 Terrain Poly Detail Aantal poly waarmee JO het landschap opmaakt. Maakt niet veel uit of je hem op Low of High zet, elke speler moet het zelfde zien bij Multiplayer. Ik heb hem zelf op Normal staan. Terrain Texture Detail Kwaliteit van de textures. Zet je de setting op Low dan zal je game er minder scherp uit zien maar je hebt dan wel meer FPS. Heb je een videokaart met 128mb of meer dan kun je deze optie het beste op Medium of High zetten. Ik vind het beter op High, zie de mensen een stuk sneller. Objective Poly Detail Hoeveel poly de game gebruikt voor het renderen van alle objecten. Hoe hoger de setting hoe lager de FPS. Het verschil tussen Low en High maakt geen groot verschil, je merkt het nauwelijks aan de graphics. Ik heb hem op Normal staan. Objective Texture Quality Heeft invloed op de kwaliteit van de objecten(gebouwen, voertuigen maarniet het landschap). Tussen Low en High zit een groot verschil, je merkt het echt als je het op Low zet. Ik zal deze optie alleen op High zetten als je een vrij nieuwe videokaart hebt. Water Quality Deze setting bepaald hoe het realistisch het water eruit ziet. Bij normal en High zul je golven kunnen waarnemen. Je kunt deze optie het beste op Low zetten omdat je bij een multiplay spel niet echt gaat genieten van het water lijkt me. Shadows Hoe minder shadows, hoe minder je pc moet rekenen waar hij een shadow moet laten zien dus meer fps. Ik heb shadows op Off staan aangezien het me geen zak uit maakt of ik een schaduw ergens zie. Particle Density Word gebruikt om explosie, smoke etc op te bouwen. In hevige gevechten kan het veel impact hebben op je FPS, daarom kun je het beste Low of Normal nemen. Frame Effects Je kunt deze opties het beste uit zetten. Heeft invloed op dingen zoals de blur die je krijgt als iemand je raakt, de zon die in je ogen schijnt waardoor je geen flikker meer ziet. Meer FPS, weinig zichtbare graphics aanpassingen. Texture Filtering Billinear is het snelste maar geeft je onduidelijke beelden op grotere afstanden dan bij Trilinear. Zelfde verhaal bij Anistropic Filtering, vergelijk je deze filtering met Trilinear dan zie je bij deze alle beelden rustiger en duidelijker. Pixel Shaders Pixel shaders geeft licht effecten in-game, effecten kun je zien op wapens of water oppervlaktes. Nieuwe videokaarten kun je deze optie het beste op high zetten, oudere videokaarten Normal of helemaal uit om meer fps te halen. Texture Compression Videokaarten met 128MB of 256MB > Minimal Texture Compression. Videokaarten met 64MB of minder> Maximum Texture Compression. Minimal Texture Compression: beste kwaliteit textures. Maxiumum Texture Compression: kwaliteit is minder en er “kunnen” Artifacts onstaan In-game De radar die je rechtsonder ziet heeft veel invloed op je spel. Zoom je helemaal in met + dan heb je 10fps meer! Zoom je helemaal uit met – dan gaan er echt 10 fps af. Klinkt raar, ga maar ergens staan en probeer het uit. Videokaart Desktop Settings Anti Aliasing – Toepassing gebonden Wachten op Verticale Sync – Altijd Uit CPU Prioriteit Je kunt je CPU 100% laten werken op J-ops. Open een kladblok bestand en zet dit erin “Start /high JOINTOPS.EXE”. Sla het op als naam.bat en zet het in de zelfde map als Jointoperation.exe(bij de meeste je desktop). Let er wel op dat programma’s zoals Teamspeak nu amper aandacht krijgen van je CPU, betekent dat niemand je meer kan verstaan als je JO aan het splelen bent in high prioritie mode. Game.cfg Game.cfg staat in: C:\Program Files\NovaLogic\Joint Operations Typhoon Rising (default install pad). lock_framerate=1 (verander dit cijfer in een 0, de 1 zorgt ervoor dat je FPS onder de 60 blijft). =================================================================== Topicregels Algemeen: Belangrijkste regel is, hou het gezellig en ga geen onnodige ruzies beginnen in dit topic.. Dit is zonde van de ruimte en maakt het er niet leuker op. Verder worden illegale zaken, net als op heel GOT, niet geaccepteerd. Screenshots posten: Uit de algemene FAQ van GoT: code: Deze tag werkt wel maar heeft niet echt effect omdat je beter de plaatjes kan resizen (met paint software) om kB's te besparen voor de modemmers en langzame servers bijvoorbeeld.
Er zijn nog 2 andere manieren welke over het algemeen beter zijn: 1. Je resized je plaatje met je favoriete painttool naar een maximum breedte van 600 pixels. code:
2. Je doet hetzelfde als bij 1 maar je geeft dan ook nog een url mee naar het grote plaatje (krijg je dus twee plaatjes) dan krijg je de volgende code: code:
Let op de volgende zaken voordat je besluit een screenshot te posten: Zorg dat je aan een maximum breedte van 600 pixels houdt. Een (thumbnail) screen van 600 pixels hoeft maximaal maar 100 a 150 kB te wezen in filesize (en dat is nog vrij groot). Zorg dat je de filesize in de gaten houdt. HELP!!!! ik heb een probleem met het spel: Dit topic is niet bedoeld om je problemen op te lossen. SPV bestaat om problemen met je spellen op te lossen om de boel overzichtelijk te houden. LET OP! Vaak zijn het problemen die al vaak zijn voorgekomen. Google.com en de GoT search zijn je beste vrienden. Kun je jouw probleem met oplossing nog steeds niet vinden op GoT dan zou je kunnen overwegen een SPV topic te openen. Wees er dan wel zeker van dat je de stickies leest van SPV om er zeker van te zijn dat je een goede en duidelijke topicstart maakt zodat jouw probleem snel opgelost kan worden. |
Startpost wordt geupdate binnen korte tijd
[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 06-04-2005 10:58 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl