Het 6800LE Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.603 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
pleasure schreef op 06 oktober 2004 @ 08:05:
Welk merk kun je nu het beste halen dan? XFX?
Dat is je eigen keuze. XFX geeft je beter zicht vanwege de tempsensor, maar kennelijk wil het geheugen graag koeling om ook echt hoger te komen (momenteel het verschil tussen mij en Sjah). Dan is de NV5 waarschijnlijk een betere keus vanwege zn actieve mem koeling, en de Aopen kan beide, daar maakt het kennelijk wat minder uit en kan je het mem stukje hoger klokken.

Maar ik denk dat wel tot nu toe kunnen stellen (met extra koeling):
XFX max: 850
Aopen max: 880

Ik ben zelf voor de XFX gegaan, heb zelf het idee dattie wat beter in elkaar zit (XFX GT wil heel vaak naar Ultra en ze hebben er niet in zitten snijden om er alsnog 2.2ns mem erop te zetten + ik wil es precies weten hoe goed die nV5 is :Y)), maar zoals je ziet, Aopen geeft ook mooie resultaten.

@Sjah, kan je me ff vertellen hoe de NV5 contact maakt met het geheugen? Soort thermal paste gloof ik? Toch niet van dat 'plakband' he :( Dat had dat Thermaltake GF4 setje ook, wilde blokje er anders opzetten (heb 4200, paste niet echt, moest zagen) maar dat was daaag plakband :(. Zalman NB-heatsinkje gekocht, met de lijm mn blokkies er weer (goed) op en meteen mn irritante fanneke op mobo kwijt :P. Go Zalman!

Overigens...hehe, wat zal ik es doen. Online 5900XT gewonnen :9. Kaart verkopen en doortweaken met jullie (met mn onderhand gratis 6800LEtje) of inruilen + 200 en mezelf op een GT trakteren >:)... :z

[ Voor 26% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123011

Even tijd voor een opsomming van de overclock opties, want ik wil graag weten of overclock gelimiteerd is door beperkingen van de koeling of juist door te laag voltage voor een standard of een softmodded 6800LE.

Zoals een aantal van ons hebben gezien op Guru3d forums (en Biff daar mooi heeft opgesomd http://forums.guru3d.com/...5&perpage=40&pagenumber=4 ), draait de 6800LE op 1.1V, de 6800NU op 1.2V, de 6800GT op 1.3V.... En Unwinder heeft zeker de advies gegeven voor het softmodden van 6800LEs om ze minstens op 1.2V te zetten.

Vraagje 1: Met standard 6800LE BIOS (dus 1.1V), wat is de hoogste overclock (met 8, 12 of 16 pipelines) die wij hebben gehad met originele of vervangende koeling?
Vraagje 2: Na een 6800NU BIOS flash (dus 1.2V), wat is de hoogste overclock (met 8, 12 of 16 pipelines) die wij hebben gehad, nogmaals met originele of vervangende koeling?
Vraagje 3: Draait die ASUS V9999GT/128 standard met 1.2V of 1.3V core (spec: 16 pipelines maar 128MB DDR RAM -> dus effectief een volledig functioneel geunlocked 6800LE/NU)? <ik neem aan dat ASUS weet waar ze mee bezig zijn en een zinnig voltage kiezen>
Vraagje 4: Mister_X, welke resultaten haal je nu met 16 pipelines, een 1.5V BIOS en die forse overclock? Zie je een verschil tussen 1.5V, 1.4V en 1.3V, bijvoorbeeld?
Vraagje 5: Welke opties zijn er nou eigenlijk voor voltage verandering? Unwinder zei in een post dat BIOS flashing wel een lompe manier was om volt-modding te doen, maar wat zijn dan de andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Helaas nog geen resultaten van mijn XFX

Heb een oude Win2000 install en die vind het niet leuk dat er een andere videokaart geinstalleerd is (ondanks het eerst verwijderen van de TI4200 in apparaatbeheer). Nu kan ik alleen in VGA mode opstarten, want elke andere resolutie instelling zorgt ervoor dat beide monitoren op standby springen (de crt geeft even out of range aan, de tft (Samsung 172X) geeft dat niet maar springt gelijk op standby).

Ben nu als test bezig een oude hd te installeren met windows XP, om te kijken of hij het uberhaupt doet.

Heb de extra poweraansluiting aangesloten, wel gedeeld met de dvd en cdbrander, want aan de andere kabel zitten 3 hd's (ook getest met 1 hd) Volt niveau is volgens gigabyte tooltje goed. 350 watt PSU.

Heeft iemand anders ervaringen hiermee en/of een oplossing? Wil eigenlijk die oude Win2k install houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Quantor schreef op 06 oktober 2004 @ 10:26:
Heeft iemand anders ervaringen hiermee en/of een oplossing? Wil eigenlijk die oude Win2k install houden :)
Goed schoonmaken met een cleaning prog te vinden op www.guru3d.com (zijn meerdere, gebruik zelf Driver Cleaner), alleen verwijderen in Apparaatbeheer is niet genoeg

@Skazz, dus alsik het goed begrijp...zitten wij LEs te OCen op 1.1 volt terwijl NUs al 1.2 gebruiken :? Dat vinnik het al helemaal mooi dattie 351 haalt (Auto OC). Nu geen tijd, zal vanmiddag dat es op 1.2 proberen, misschien dat dit het verschil verklaard tussen de (default!!) NU en LE@NU (9000 / 8300, tenminste...dat is wattik in een paar reviews zag)

[ Voor 33% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 10:16:
[...]

Dat is je eigen keuze. XFX geeft je beter zicht vanwege de tempsensor, maar kennelijk wil het geheugen graag koeling om ook echt hoger te komen (momenteel het verschil tussen mij en Sjah). Dan is de NV5 waarschijnlijk een betere keus vanwege zn actieve mem koeling, en de Aopen kan beide, daar maakt het kennelijk wat minder uit en kan je het mem stukje hoger klokken.

Ik ben zelf voor de XFX gegaan, heb zelf het idee dattie wat beter in elkaar zit (XFX GT wil heel vaak naar Ultra en ze hebben er niet in zitten snijden om er alsnog 2.2ns mem erop te zetten + ik wil es precies weten hoe goed die nV5 is :Y)), maar zoals je ziet, Aopen geeft ook mooie resultaten.

@Sjah, kan je me ff vertellen hoe de NV5 contact maakt met het geheugen? Soort thermal paste gloof ik? Toch niet van dat 'plakband' he :( Dat had dat Thermaltake GF4 setje ook, wilde blokje er anders opzetten (heb 4200, paste niet echt, moest zagen) maar dat was daaag plakband :(. Zalman NB-heatsinkje gekocht, met de lijm mn blokkies er weer (goed) op en meteen mn irritante fanneke op mobo kwijt :P. Go Zalman!

Overigens...hehe, wat zal ik es doen. Online 5900XT gewonnen :9. Kaart verkopen en doortweaken met jullie (met mn onderhand gratis 6800LEtje) of inruilen + 200 en mezelf op een GT trakteren >:)... :z
Mij die 5900XT geven, krijg je mijn Fx5200 die ik nog heb liggen terug :P goeie deal toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Heb in me andere kast nog een 5900XT zitten. Is het de FX5900 MSI waard om die in te ruilen voor een XFX 6800LE ? Vind de prestaties van de 5900XT wat tegen vallen namelijk.. En kan hem ruilen tegen een XFX met wat geld erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb op guru3d gevraagd om een V9999GT/128 VGA BIOS uitdraai. Moet er straks komen, dus dan hebben wij meer info over voltages :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 10:58:
Ik heb op guru3d gevraagd om een V9999GT/128 VGA BIOS uitdraai. Moet er straks komen, dus dan hebben wij meer info over voltages :)
alleen het 3d-voltage is toch van toepassing ??

en dat is bij alle kaarten 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Allemaal hartstikke bedankt voor dit topic en jullie bevindingen.
Ik heb dus net de xfx bij Salland besteld.
Net op tijd trouwens want het blokje is nu van groen naar blauw.
[hopelijk is niet iemand mij net voor geweest B) ]
Na 1 jaar en 11 maanden is m'n trouwe Ti4200 toch echt aan vervanging toe. B)
Helaas had Salland die NV 5 niet op voorraad.
Affijn als ik hem heb post ik mijn bevindingen wel. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Detonator schreef op 06 oktober 2004 @ 11:05:
[...]
alleen het 3d-voltage is toch van toepassing ??
en dat is bij alle kaarten 1.4
Volgens Unwinder niet... er zijn tich posts op Guru3d over voltages, en het wordt er niet echt helder van, maar de implicatie is dat die perf voltage toch maar altijd gebruikt wordt.

Tja... ik haat discussies over zaken waar niemand het zeker weet wat de waarheid is.... :(

<edit> knip-plak quote van Unwinder:

quote:Originally posted by gafa. mine also showed 1.2 at all times (even when running in background) before the mod. now it always shows 1.4.... about the being stuck @1.4v all the time, i don't think so, cause i have such HUGE changes (6-7ºC+) in temps when starting a game or bench...it can't be anything else right it's voltage alright

Unwinder: It is NORMAL. Voltage is constant in 2D/3D on 6800s. Simply get voltmeter and see it yourself.

http://forums.guru3d.com/...5&perpage=40&pagenumber=4

<edit2 - nog een thread met meer commentaar van Unwinder>:

Unwinder: The value you see on the graph is raw _non_dimensial_ VID data. It is NOT a voltage. You may use VID interpertators to switch between raw VID data and target voltage mapped to this VID. To do it simply right-click VID graph, select Setup from the context menu, click More then either click Autoselect button if it is available, otherwise select desired VID interpretation mode manually.

quote:Originally posted by wuwuwu
Yes I just do it but we ask you why now when we play a game the raw VID data don't change, my pov 6800 go always, in 2D or 3D, at 1.2 volt

Unwinder: Because it is by-design of NV40 VGA BIOS. Only NV3x currently dynamically change voltages for 2D / LowPower3D / 3D modes.

http://forums.guru3d.com/...ad.php?s=&threadid=108941

-----> Je kunt met Rivatuner de hardware monitoring knop aanzetten en raw VID data bekijken, dus :)

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 06-10-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 16:08
[/quote]

Door 70373R - woensdag 06 oktober 2004 07:55
Door een beetje gelezen te hebben zie ik weldat de meeste XFX kaarten de 16 pipelines kunnen open zetten, maar wil toch kijken voor een MSI. iemand enig idee ? Heb alles gemailed en gedaan, alleen in duitsland is die tekoop.

[quote]

Ik zie in de prijslijst bij computerplanet.nl staan:
Leadtek NX6800LE 128 MB TV Out / DVI voor 249,00 euro

das een beetje raar, want NX6800LE is het LE type van MSI. Er is ook een Leadtek 6800LE model, dus geen idee welke dit is, heb ze net even gebeld, ze hebben ze hem niet liggen, misschien vanaf donderdag...

Het Leadtek model heet A400LE
Hier een link naar wat informatie over de Leadtek:
http://www.leadtek.com.tw...sp?lineid=1&pronameid=149

ze roemen hun eigen koeling voor maximum overclocking, dus misschien intressant kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Door 70373R - woensdag 06 oktober 2004 07:55
Door een beetje gelezen te hebben zie ik weldat de meeste XFX kaarten de 16 pipelines kunnen open zetten, maar wil toch kijken voor een MSI. iemand enig idee ? Heb alles gemailed en gedaan, alleen in duitsland is die tekoop.
Ik zie in de prijslijst bij computerplanet.nl staan:
Leadtek NX6800LE 128 MB TV Out / DVI voor 249,00 euro

das een beetje raar, want NX6800LE is het LE type van MSI. Er is ook een Leadtek 6800LE model, dus geen idee welke dit is, heb ze net even gebeld, ze hebben ze hem niet liggen, misschien vanaf donderdag...

Het Leadtek model heet A400LE
Hier een link naar wat informatie over de Leadtek:
http://www.leadtek.com.tw...sp?lineid=1&pronameid=149

ze roemen hun eigen koeling voor maximum overclocking, dus misschien intressant kaartje :)
Thanks man, heb net alternate gebeld omdat die op de duitse site wel al stond. Er zijn records aangemaakt in de computer, maar nog niet leverbaar, word deze maand verwacht en prijs zal rond de 250 euro komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
ik heb 's verschillende bios-files in die editor geladen, en ik zie dat ze allemaal op 1.1/1.4 volt staan (2d/3d)

bij mijn ultra stond die ook op 1.4, en die heb ik naar 1.5 gezet, waardoor ik verder kon klokken..

lijkt mij eerder een ''foutje'' van rivatuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125316

Ik heb mijn XFX6800LE gewoon kunnen ophalen bij Paradigit in Eindhoven, deden helemaal niet moeilijk. Verder heb ik m nu op 16x1, 6 VP staan en geen rare dingen meegemaakt. Ik ga vanavond een beetje spelen met RivaTuner en dan zal meteen wat scores posten. En als het goed is komt a.s. zaterdag mijn Arctic Cooling NV Silencer 5 binnen en dan kan ik nog meer gaan proberen met RivaTuner 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Nou, om even dat voltage zooi uit_te_testen ga ik morgenavond wel even een biosje erin flashen met alle voltages op 1.5v en dan eens kijken wat er verandert/niet verandert... goed?

Ga vanavond naar me vriendin dus kan het vandaag en morgenoverdag niet doen.

Maar ik ging er ook van uit dat die 1.1 in 2D modus was (desktop omgeving dus) en die andere pas voor 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het klinkt logisch, gezien de VGA bios 3 waardes heeft.

Maar Unwinder is vrij helder in zijn commentaar dat die waardes eigenlijk niet relevant zijn - alleen de perf 0 waarde is van belang volgens hem.

We komen hier alleen uit door een voltmeter erop te zetten, zoals hij terecht roept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124298

Mister_X schreef op 06 oktober 2004 @ 13:47:
Nou, om even dat voltage zooi uit_te_testen ga ik morgenavond wel even een biosje erin flashen met alle voltages op 1.5v en dan eens kijken wat er verandert/niet verandert... goed?

Ga vanavond naar me vriendin dus kan het vandaag en morgenoverdag niet doen.

Maar ik ging er ook van uit dat die 1.1 in 2D modus was (desktop omgeving dus) en die andere pas voor 3D.
Pas je wel op voor je Power Management Chips op de 6800LE kaart. Deze zitten helemaal rechts van het agp slot. De zwarte chips in de hoek, aan de achterkant. Ze zullen waarschijnlijk nu al loeiheet worden met je huidige volt instellingen. Met alles op 1,5v zetten zullen ze waarschijnlijk nog heter worden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Ik heb 5 casefans, je zou een vliegtuig kunnen testen op aerodynamica (lastig woord) in mijn kast :) sterker nog, die film Twister, die tornado's werden gemaakt in mijn ka... you know what i am saying :P

Anyway zal er op letten (ik voel gewoon altijd aan me chips :)) Overigens zei iemand op guru3d forum dat je de 2d en 3d voltages kan negeren, en dat alleen de throtteling gebruikt werd, (zowel 2d als 3d, geen dynamische voltages dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09

sapphire

Die-hard pruts0r

ffies een update over die kl*te kaart van mij. K heb toc vanacht 1 uur zitten testen en ben tot de conclusie gekomen dat de kaart niet naar behore werkt :(
Ik ben over 20 min uit en dan loop ik ff naar de Vobis om en om te ruilen, hopelijk lukt het en gaan ze niet zeiken dat het mijn eigen schuld is.
Keep you updated :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik wil hem gaan halen in bij paradigit in den haag, maar zijn er nog andere winkels daar in de buurt (delft/rotterdam enzo) die hem ook op voorraad hebben?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
gladiool schreef op 06 oktober 2004 @ 14:30:
Ik wil hem gaan halen in bij paradigit in den haag, maar zijn er nog andere winkels daar in de buurt (delft/rotterdam enzo) die hem ook op voorraad hebben?
www.goudengids.nl

www.mycom.nl

www.vobis.nl

zullen vast wel locaties op de site staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_X schreef op 06 oktober 2004 @ 14:27:
Ik heb 5 casefans, je zou een vliegtuig kunnen testen op aerodynamica (lastig woord) in mijn kast :) sterker nog, die film Twister, die tornado's werden gemaakt in mijn ka... you know what i am saying :P

Anyway zal er op letten (ik voel gewoon altijd aan me chips :)) Overigens zei iemand op guru3d forum dat je de 2d en 3d voltages kan negeren, en dat alleen de throtteling gebruikt werd, (zowel 2d als 3d, geen dynamische voltages dus!)
Dat was wat ik aan het proberen was om aan te geven met mijn quotes van Unwinder :)

Dus mijn vraag is er nog steeds : 6800LE is warschijnlijk wel standard op 1.1V, de NU op 1.2V.... Bij jou lukt 1.5V en haal je daarmee een grote overclock... Welke opties hebben wij en hoever kom je met elke optie, plus hoe groot is de risico met elke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom lukt het mij niet niet om die bios te flashen? Hij zegt elke keer.

GPU mismatch.

Ik heb het geprobeert met de Sparkle NU bios en de Leadtech NU bios.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:27

LopeZ

Too much is never enough

Een leuke toevoeging, de Leadtek A400LE loopt volgens hun site op 325Mhz/700Mhz, dit is dus 25Mhz hoger dan de rest als ik het goed heb :)

/Edit; volgens www.des.nl en een aantal duitseshops in de duitsepricewatch(http://www.geizhals.at/deutschland/a118373.html) looptie op 325MHz. Op de leadteksite zelfs weer niet :?

[ Voor 41% gewijzigd door LopeZ op 06-10-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Dat was wat ik aan het proberen was om aan te geven met mijn quotes van Unwinder :)

Dus mijn vraag is er nog steeds : 6800LE is warschijnlijk wel standard op 1.1V, de NU op 1.2V.... Bij jou lukt 1.5V en haal je daarmee een grote overclock... Welke opties hebben wij en hoever kom je met elke optie, plus hoe groot is de risico met elke optie?
als je standaart al tot 375 komt (mijnes dan) dan zou ik, als ik iets van 1.1 naar 1.5 zet, mijn overklok veeeeeeeel hoger moeten zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 06-10-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Fiddle schreef op 06 oktober 2004 @ 14:55:
Waarom lukt het mij niet niet om die bios te flashen? Hij zegt elke keer.

GPU mismatch.

Ik heb het geprobeert met de Sparkle NU bios en de Leadtech NU bios.
Probeer dit op de command line: nvflash -4 -5 -6 bios.rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als ik het zo lees is er extreem veel onduidelijkheid rondom de voltages.

Als ik een standaard 6800LE bios open in NiBiToR 1.6a dan zie ik het volgende:
code:
1
2
3
3D:    1.4 Volt
Thrtl: 1.2 Volt
2D:    1.1 Volt

3D is in games, 2D in windows maar wat is nou precies dat Thrtl :? Het schijnt dat dat alleen van belang is?

Logischerwijs denk ik dat het opschroeven van het 3D voltage dus nodig is voor hogere 3D performance. 2D is niet van belangs. Maar wat is die Thrl. nou... is zit ik er helemaal naast?

[ Voor 88% gewijzigd door xabre16v op 06-10-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124298

Mister_X schreef op 06 oktober 2004 @ 14:27:
hahahaha Moet de kast zeker aan de grond vastankerren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-06 16:19
Anoniem: 125316 schreef op 06 oktober 2004 @ 13:18:
Ik heb mijn XFX6800LE gewoon kunnen ophalen bij Paradigit in Eindhoven, deden helemaal niet moeilijk. Verder heb ik m nu op 16x1, 6 VP staan en geen rare dingen meegemaakt. Ik ga vanavond een beetje spelen met RivaTuner en dan zal meteen wat scores posten. En als het goed is komt a.s. zaterdag mijn Arctic Cooling NV Silencer 5 binnen en dan kan ik nog meer gaan proberen met RivaTuner 8) 8)
mocht je hem meenemen?? Hier in Amsterdam (beide vestigingen) geven ze me geen XFX mee, de pc moet daar heen. Ze claimen dat dit van NVidia moet :? Straks maar even pc in de tas en LE erin laten zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 8 fans (Zallman ultra silent) in de kast hangen :o

Mijn CPU wordt beetje warm, maar goed er liggen ook 2 raptors (36 + 73) in en 2 normale s-ata's (2x160)
Een X800 (binnenkort) Audigy 2 ZS, 2 branders

Kortom, om mijn kast op 32 graden te houden moeten alle fans op 1600 toeren draaien.
Het zijn er eigenlijk 4, heb op 4 punten fans in de kast geplaatsen en achterop nog 1, dus krijg je dubbele "intake" of "exhaust"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wheeler schreef op 06 oktober 2004 @ 15:34:
[...]

mocht je hem meenemen?? Hier in Amsterdam (beide vestigingen) geven ze me geen XFX mee, de pc moet daar heen. Ze claimen dat dit van NVidia moet :? Straks maar even pc in de tas en LE erin laten zetten dan.
Ga naar Funprice, daar is ie ALTIJD goedkoper en je kan hem zo meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28331

vraagje: waarom staan de 6800LE kaarten niet in de pricewatch? :?

en hebben er mensen ervaring met een 6800LE i.c.m. een Zalman ZM80D-HP?
Ik ben namelijk op zoek naar snelheid i.c.m. stilte.
Ik heb er al wel wat over voorbij zien komen, maar nog niet heel veel.
Is de optionele fan bv een must of is het openlasen van het dichtsbijzijnde PCI slot voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 06 oktober 2004 @ 15:10:

code:
1
2
3

3D is in games, 2D in windows maar wat is nou precies dat Thrtl :? Het schijnt dat dat alleen van belang is?

Logischerwijs denk ik dat het opschroeven van het 3D voltage dus nodig is voor hogere 3D performance. 2D is niet van belangs. Maar wat is die Thrl. nou... is zit ik er helemaal naast?
Ik weet het allemaal niet meer. Unwinder roept keihaard dat de 2d/3d info wel van toepassing was op de FX serie (die dus dynamisch voltages hadden) maar niet gebruikt wordt op 6800 kaarten.

Rivatuner heeft de mogelijkheid via hardware monitor knopje om de GPU/RAM snelheden te meten en ook de voltage (zie een van mijn eerdere mails vandaag), en dat geeft dus ook aan dat er geen variatie gebeurt, terwijl als je rivatuner gebruikt zie je de GPU snelheid aanpassen als je tussen 2d en 3d modus schakelt, bijvoorbeeld. Ik heb vertrouwen in rivatuner (gezien de pipelines nu werken).

Unwinder riep trouwens in een andere thread dat sommige BIOS flash programmas verkeerd waren met de voltages, dus je mag kiezen wie je gelooft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat trouwens ook raar is. Ik open een standaard 6800LE bios, dan heb ik bij 3D, Thrtl. en 2D overal de keuze uit 1.1, 1.2, 1.4 en 1.5.

Verander ik bij 3D het voltage naar 1.5 en ik sla het bios op en open dit opgeslagen bios vervolgens weer dan heb ik plots enkel overal de keuze uit slechts 1.1, 1.2 en 1.5 :? zomaar behoort 1.4 dan niet meer tot de mogelijkheden.

En waar Thrtl. nou voor is :? zit dat tussen 2D en 3D in? :P

Dat auto OC van coolbits is trouwens ook maar vreemd, ik check dus net en ik krijg 351/801 als auto OC... ik check 10 minuten later nog eens dan is het weer 342/783 :? en weer 5 minuten later 311/721 :? nu net nog een keer en toen was het weer 351/801 .. vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

[ Voor 36% gewijzigd door xabre16v op 06-10-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
http://forums.guru3d.com/...4&perpage=40&pagenumber=3

lees allen even de laaste paar posts door, daar staat wat info erover, had het namelijk gevraagt daaro (evert.999). Checked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg een keer met 8 pipelines een aangeboden auto OC van 379/857, en dat was helemaal niet stabiel toen ik een snelle 3dmarkje daarmee probeerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_X schreef op 06 oktober 2004 @ 15:58:
http://forums.guru3d.com/...4&perpage=40&pagenumber=3

lees allen even de laaste paar posts door, daar staat wat info erover, had het namelijk gevraagt daaro (evert.999). Checked
Ik zag het. Gaat de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

te veel posts, sorry :)

Dit is de ASUS V9999GT. 1.2V perf level, hetzelfde als een standard NU, dus.

Als we Unwinder gaan geloven heb je aan 1.2V voldoende voor een 128MB kaart met 16 pipelines, volgens ASUS. :)

VGA BIOS:
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$ffffffffff NVIDIA VGA BIOS information
$1100000000 Title : ASUS V9999GT VGA BIOS Version 5...
$1100000002 Version : 5.40.02.15
$1100000001 BMP version : 5.28
$1100000100 BIT version : 1.00
$1100010000 Perf. level 0 : 350MHz/350MHz/1.20V
$1100020000 VID bitmask : 00000011b
$1100020100 Voltage level 0 : 1.10V, VID 00000000b
$1100020101 Voltage level 1 : 1.20V, VID 00000001b
$1100020102 Voltage level 2 : 1.40V, VID 00000010b
$1100000003 GPU units mask : 16x1,6vp

En nu......? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Mr. Detonator schreef op 06 oktober 2004 @ 12:24:
[...]

ik heb 's verschillende bios-files in die editor geladen, en ik zie dat ze allemaal op 1.1/1.4 volt staan (2d/3d)

bij mijn ultra stond die ook op 1.4, en die heb ik naar 1.5 gezet, waardoor ik verder kon klokken..

lijkt mij eerder een ''foutje'' van rivatuner.
Omdat ik het liefst het eigen BIOS van de kaart zou willen gebruiken en modificeren heb ik dus ook geprobeerd met Nibitor verschillende instellingen (1.4, 1.5) in mijn BIOS te zetten, maar volgens de VGA BIOS dump en de hardware monitoring functie van Rivatuner blijft mijn LE daarmee alsnog gewoon op 1.1 draaien.

Op mijn GT meldt Rivatuner daarentegen een waarde van 1.3. Die metingen klinken wat mij betreft dus geloofwaardig.

Unwinder (maker van Rivatuner) beweert dat:
1) alle 6800 series op een constant voltage draaien in 2D en 3D (hardware monitoring in Rivatuner zegt hetzelfde).

2) de enige BIOS waarde die van invloed zou zijn de 'throttle' waarde is (maar het wijzigen daarvan levert me op mijn LE geen verandering in de metingen op).

3) de voltage instellingen van tools zoals Nibitor sowieso gebaseerd zijn op onjuiste veronderstellingen.

Mijn 6800 LE draait nu met 12pp/6vp. Op stock LE snelheid gaat dat goed maar ik heb 1 keer een crash to desktop en 1 keer een spontane reboot gehad toen ik de core naar 325 (6800NU niveau) geklokt had. Met een 6800NU BIOS erin (en een meting van 1.2) heb ik vooralsnog geen problemen gehad.

Het lijkt me de moeite waard om te proberen uit te zoeken hoe dit precies zit, want het is natuurlijk niet zomaar toevallig dat NV40 cores op 1.1 (LE), 1.2 (NU), 1.3 (GT) en 1.4 (Ultra) geklokt worden. Aangezien wij hier allemaal meerdere pipelines en vertex shaders aan het activeren zijn en dan vaak ook nog eens gaan overklokken denk ik dat minstens 1.2 of 1.3 eigenlijk voor de hand ligt.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:48
[b][message=21826345,noline]Skazz schreef op 06 oktober 2004 @ 11:17-----> Je kunt met Rivatuner de hardware monitoring knop aanzetten en raw VID data bekijken, dus :)
Klopt, bedankt om me op die thread te wijzen, we hadden het allemaal fout dat je hem op 1.5 moest zetten in Nibibtor, , hij staast niet eens op 1.4 maar op 1.1, zoals te zien is in RT grafiek op me 2e monitor blijft die op 1.1 als ik 3dmark doe.

nu de vraag hoe we hem op 1.2 of liever 1.3 zetten als Unwinder nibitor zo onbetrouwbaar vindt en dat ook uitlegt.

De LE gebruikt dus perf.level 0=voltage level 0 voor zijn voltage zoals Biff al opmerkte op Guru, dus al we die 2D voltage veranderen in wat dan ook volgens Unwinder vind de driver hem niet in de tables en pakt die de dichtsbijliggende (1.2?) zo een beetje goeie redenering? En RT heeft een ingebouwde functie om verkeerd geprogrammeerde VIDs te detecteren in de bios-dump.Ingewikkeld shit dit, dat stuk in RT faq over GPIO moest ik wel 2x grondig lezen.
Ik ben geen fan van dan maar een andere bios erin flashen, liever de huidige editten.
Anyway interessant dit, want met default 1.1 haal ik nu 350 16x1,5vp, met 1.3 wat default op de GT zit zou 400 een eitje moeten kunnen zijn? :Y)
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 14:49:
[...]
Dat denkt MisterX dat die dat haalt, maar als die er een Nu inflashed haalt die 1.2V ipv 1.1, dat die 1.5 bij 3dVolt invult maakt imho geen fuck uit. Als die nou 1.5 invult bij de middelste en vooral 2dvolt, dan zal die wel op 1.5 zitten en zou zijn kaart weleens Boem kunnen doen, dat je veel casefans hebt zegt wat minder dan als je er een nV5 op zou hebben lijkt mij. :)
-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 10:16:

@Sjah, kan je me ff vertellen hoe de NV5 contact maakt met het geheugen? Soort thermal paste gloof ik? Toch niet van dat 'plakband' he :(
Ik haal zelfs 860, maar omdat ik geleerd heb om altijd minimaal 5 a 15 onder de max te gaan zitten staat die hier op 850. En nee, geen plakband, en zorg ervoor dat je flink pasta gebruikt, had ik ook gedaan, maar niet bij de GPU (superweinig), hoge temps. toen maar eraf gehaald en veel pasta en 20 graden lager,prima spul wat erbij geleverd wordt vind ik.

[edit] Als die Asus "GT" 1.2 heeft, moeten wij ook maar voor 1.2 shooten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 06-10-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 14:56
Anoniem: 123686 schreef op 06 oktober 2004 @ 15:36:
[...]

Ga naar Funprice, daar is ie ALTIJD goedkoper en je kan hem zo meenemen!
Heeft funprice hem ook dan? Welk merk en hoe duur (als is 199 is ie net zo duur ;) ) Ik heb namelijk goede ervaringen met funprice kwa service/rma _/-\o_

edit: Ik had eergisteren op de site gekeken en toen stond ie er nog niet op en nu dus wel: 239 :| dus word het toch paradigit :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door 3p0x op 06-10-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Als die voltages altijd gelijk lopen dan zou dat betekenen dat die bios-edit programmaatjes allemaal niet kloppen en je enkel het 2D voltage zou moeten opkrikken voor meer voltage.

Eeuh nee wat ik hierboven zeg klopt dus ook niet want als ik een GT bios open dat is de optie Thrtl. greyed out (niet beschikbaar/niks ingevuld) :?

[ Voor 30% gewijzigd door xabre16v op 06-10-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens Unwinder zijn die 3 levels voor de Fx wel degelijk van toepassing, bij de nV40 is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
xabre16v schreef op 06 oktober 2004 @ 15:10:

code:
1
2
3

Volgens mij betekent Thrtl gewoon throtling..Dus als de kaart te heet word, dat ie dan terug klokt. En dat gaat denk ik sneller als ie van 1.4 naar 1.2V wordt gezegd.. Het is maar een gedachte :Y)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
BvK P4 schreef op 06 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

Volgens mij betekent Thrtl gewoon throtling..Dus als de kaart te heet word, dat ie dan terug klokt. En dat gaat denk ik sneller als ie van 1.4 naar 1.2V wordt gezegd.. Het is maar een gedachte :Y)
Is niet zo als je RT faq leest. De nV40 laat hem op 1.1 staan (de LE dan), maar gebruikt een vertragings algorithme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
BvK P4 schreef op 06 oktober 2004 @ 16:34:
[...]

Dat zou niet zo'n hele gekke gedachte kunnen zijn alleen het is dat wel vreemd dat er bij Thrtl geen snelheid is ingevuld, stel je draait 350mhz in een game met 1.4V en de kaart zou te warm worden en gaat terug naar 1.2V dan moet de snelheid toch ook terug gaan anders krijgt ie te weinig power en loopt ie ongetwijveld vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Sjah schreef op 06 oktober 2004 @ 16:11:
De LE gebruikt dus perf.level 0=voltage level 0 voor zijn voltage zoals Biff al opmerkte op Guru, dus al we die 2D voltage veranderen in wat dan ook volgens Unwinder vind de driver hem niet in de tables en pakt die de dichtsbijliggende (1.2?) zo een beetje goeie redenering?
Tja dan zou je dus dezelfde waarde in alle 3 de velden kunnen zetten en dan zou hij sowieso wel de goeie pakken zou je zeggen, maar ik geloof dat Unwinder al eens beweerd heeft dat dat ook niet werkt. Moet ik nog even opzoeken, ik wil het ook wel eens zelf proberen.

Dit vond ik ook wel een interessante opmerking:
Originally posted by Unwinder
You shold look in RivaTuner's NVIDIA VGA BIOS info report category and look at target voltage specified for performance level 0. Then find this voltage and alter the corresponding voltage table entry. Best (and the most correct) choice would be to alter referenced voltage in performance table and leave voltage table unchanged, but currently all available BIOS tools simply cannot do it, providing voltage table altering possibilitie only.
Maar ik heb al geprobeerd zelf de 2D waarde aan te passen, dat deed volgens mij niks.

[ Voor 48% gewijzigd door Biff op 06-10-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij komen er wel :)

Als ik zie dat ASUS in hun 16 pipeline V9999GT/128 alleen maar 1.2V gebruiken, denk ik dat we voor zowel 6800LEs als 6800NUs met 16 pipelines daar gewoon voldoende aan hebben om niet voltage gelimiteerd te zijn.

Klinkt toch logisch?

Dus de testen zijn:

1) check max overclock op 1.1V
2) check max overclock op 1.2V (al gedaan met NU bios flashes)
3) check max overclock op 1.3V (volgens mij is dit ook gedaan door Mister_x in zijn 6800GT bios flash testjes, toch?)

Wie heeft wat al gedaan....

Edit.... antwoord van Unwinder over welke waarde nodig is:

Originally posted by Skazz
So to take some practical examples, to assist in clarification of what it clearly a confusing issue for those of us not used to such subjects:

Leadtek 6800NU BIOS:
$1100000000 Title : WinFast A400 VGA BIOS
$1100000002 Version : 5.40.02.12
$1100010000 Perf. level 0 : 325MHz/350MHz/1.20V

XFX 6800LE BIOS:
$1100000000 Title : Geforce 6800 LE VGA BIOS
$1100000002 Version : 5.40.02.22.03
$1100010000 Perf. level 0 : 300MHz/350MHz/1.10V

This 6800NU specimen uses the voltage level 1 as standard perf level, and if one was volt-modding one would change that setting, whereas this 6800LE specimen uses voltage level 0 so that settings should be changed when volt modding? Is this the correct approach?

Unwinder: Almost correct. Just remeber, that voltage in table is accessed by target value rather than by voltage level index.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 06-10-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
thanx, maar die wist ik al, ik bedoel ook zaken waar ze ze daadwerkelijk leveren. Want ik ben bijvoorbeeld bij de dynabyte in delft geweest, en daar hebben ze ze niet, terwijl er eerder in het draadje wel zoiets stond. Gewoon beetje proberen dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

wheeler schreef op 06 oktober 2004 @ 15:34:
[...]

Wanneer heb je dat gevraagd? Ik heb de mijne op 30 september bij de vestiging Koningsplein zo meegekregen. De verkoper zei dat ze dat verplichte inbouwen hadden afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 16:43:
Wij komen er wel :)

Als ik zie dat ASUS in hun 16 pipeline V9999GT/128 alleen maar 1.2V gebruiken, denk ik dat we voor zowel 6800LEs als 6800NUs met 16 pipelines daar gewoon voldoende aan hebben om niet voltage gelimiteerd te zijn.

Klinkt toch logisch?
Lijkt me wel. En dan kunnen we dus voorlopig volstaan met een 6800NU BIOS, wat bij mij verder goed lijkt te werken. Hopelijk vinden we nog uit hoe we een LE BIOS goed kunnen modificeren.

Ik ben nog niet aan serieus grenzen van overclocken verkennen toegekomen dus daar kan ik niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
2 probleempjes hier.

*Na het unlocken pipelines mag ik van de rivatuner test-knop de core niet eens op zijn laagst zetten omdat ie dan zelfs nog te snel zou draaien... (dus heb ik die test knop gedisabled en draai nu wel stabiel op 330/850, tog is het raar dat RT zegt dat het niet kan)

*Toen ik vanmiddag de sparkle bios erin had geflashed kreeg ik inneens gekke geluidjes over mijn speakers bij het draaien van 3dmark05. Verder geen artifacts ofzo.

Zijn deze 2 problemen/ervaringen normaal?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Fiddle: allebei niet.

De feit dat de Forceware OC test aangeeft dat je eigenlijk niet op die snelheid kan draaien impliceert waarschijnlijk dat een van de aangezet componenten toch niet helemaal lekker is. Probeer een op een te checken of er 1 bepaalde component is die schuldig is voor het failen van de test.

Niet vergeten : de driver doet een grondig stabielheids check. Als hij mislukt dan zijn er gewoon problemen op die snelheid, ondanks dat jij niks kan zien met de oog. Het is risicovol om zo te draaien, in mijn mening.

Ik heb nooit een BIOS flash gedaan, maar het klinkt zeker niet goed> Mislukte flash, of incompatible BIOS misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
dat 1e zal ik iig ff uitzoeken dan.... maar van die bios flash... tja dat ging gewoon goed. gaf aan in RT dat ik een 6800 kaart had (geen 6800le meer) en verder geen artifacts gezien of crashes ervaren... Aleen toen ik 3dmark 05 ging draaien gingen mijn speakers beetje vaag doen (waren dus geen geluidjes die van mijn moederboord komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Bij Funprice verkopen ze volgens een medewerker een Point Of View 6800LE. Deze heeft een grote koeling (net als bij de eerste A-Open).

Heeft iemand meer informatie over deze kaart? Lijkt me anders wel een mooie kaart gezien de betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 123686 schreef op 06 oktober 2004 @ 10:42:
[...]
Mij die 5900XT geven, krijg je mijn Fx5200 die ik nog heb liggen terug :P goeie deal toch!?
;)
Anoniem: 51473 schreef op 06 oktober 2004 @ 10:54:
Heb in me andere kast nog een 5900XT zitten. Is het de FX5900 MSI waard om die in te ruilen voor een XFX 6800LE ? Vind de prestaties van de 5900XT wat tegen vallen namelijk.. En kan hem ruilen tegen een XFX met wat geld erbij.
Als je dat kan doen...DOEN!
Sjah schreef op 06 oktober 2004 @ 16:11:
Ik haal zelfs 860, maar omdat ik geleerd heb om altijd minimaal 5 a 15 onder de max te gaan zitten staat die hier op 850. En nee, geen plakband, en zorg ervoor dat je flink pasta gebruikt, had ik ook gedaan, maar niet bij de GPU (superweinig), hoge temps. toen maar eraf gehaald en veel pasta en 20 graden lager,prima spul wat erbij geleverd wordt vind ik.

[edit] Als die Asus "GT" 1.2 heeft, moeten wij ook maar voor 1.2 shooten.
Mooi, maar bij mn bestelling komt een tubetje AS5 mee (voor mn Bartonneke), dus wrom ook niet meteen op mn GPU smeren :9...

Hmm, ik kreeg mn VCore maar niet zichtbaar in RT, maar na de Sparkle BIOS flash (ff naar XFX/6800 gezet :Y)) doet hij het ineesn wel...alleen...er staat 1.0 :?. Lijkt me niet kloppen. Iig is het wel duidelijk dattie nu 1.2 geeft ipv 1.1 gezien de enigzinse temperatuursstijging. Vraag is natuurlijk nu...als we niet via nBitor de voltages aan kunen passen (want dat doet idd geen drol), hoe gaan we dan dat stukje tekst editen waarin hij achteraan de waarde opgeeft die die dan in de tabel opzoekt (die dus dan WEL ff aangepast moet worden natuurlijk...)

*EDIT, aaah tweakers back on! Forum deed het hier ff niet :'(

[ Voor 3% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Weet niemand een Xfx 6800NU bios te vinden, die zou ik er nog wel in willen flashen. MvkTech heeft hem niet.

En zijn er niet al 6800(LE)-unlock reviews ergens geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe zie je de voltage in rivatuner:

stappenplan:

1) start rivatuner
2) clik op pijltje bij customize in de target adapter sectie
3) clik op hardware monitoring icoon (de vijfde)
4) rechtklik op de onderste chart (ViD)
5) kies setup
6) klik more van die schermpje
7) klik autoselect, en schakelt hij over naar 1.1V + 0.1V/0.3V loop
8) Op ok klikken 2 keer.

Nu zie je jouw kaart voltage in realtime :)

Mijn 6800LE laat zien dat hij in 2d of 3d op 1.1V draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Sjah schreef op 06 oktober 2004 @ 18:20:
Weet niemand een Xfx 6800NU bios te vinden, die zou ik er nog wel in willen flashen. MvkTech heeft hem niet.
Ben ik ook nog naar op zoek. Maar ik kan wel melden dat het EVGA 6800NU BIOS van MvkTech goed werkt op mijn XFX. Ik heb die genomen omdat EVGA net als XFX een fabrikant is die meestal gewoon reference bordjes van Nvidia doorverkoopt, en hun 6800NU ook gewoon op stock 325 speed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Die POV 6800LE is echt goed :D Hij is ook voorzien van 2.2ns geheugen en je kunt hem behoorlijk overklokken.

Afbeeldingslocatie: http://img43.exs.cx/img43/470/wyniki.gif
meer info: http://pclab.pl/thread44679.html

Ik ga morgen ff langs funprice om deze op te halen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 18:16:
[...]
Hmm, ik kreeg mn VCore maar niet zichtbaar in RT, maar na de Sparkle BIOS flash (ff naar XFX/6800 gezet :Y)) doet hij het ineesn wel...alleen...er staat 1.0 :?. Lijkt me niet kloppen.
Waar, in de VGA BIOS dump of in de hardware monitoring? Bij de laatste moet je eerst een keer rechterklikken op de grafiek van de VID, dan setup->more->autoselect (of zoiets), voordat je de juiste waarde in de grafiek krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 18:23:
hoe zie je de voltage in rivatuner:

stappenplan:
1,2,3,4 Hoedje van...hoedje van..
Nu zie je jouw kaart voltage in realtime :)

Mijn 6800LE laat zien dat hij in 2d of 3d op 1.1V draait
_/-\o_ Dankje (ook aan BIff, post niet gezien), alleen werkte Autoselect niet (grijs) dus kheb het zelf maar gekozen :P

"die schermpje" het is "dat schermpje" ;) :X

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Biff schreef op 06 oktober 2004 @ 16:11:
[...]

Omdat ik het liefst het eigen BIOS van de kaart zou willen gebruiken en modificeren heb ik dus ook geprobeerd met Nibitor verschillende instellingen (1.4, 1.5) in mijn BIOS te zetten, maar volgens de VGA BIOS dump en de hardware monitoring functie van Rivatuner blijft mijn LE daarmee alsnog gewoon op 1.1 draaien.
.
feit: bij mij 6800ultra heb ik de bios gesaved > 3d voltage van 1.4 naar 1.5 gezet, en weer teruggeflashed...

resultaat: core kon tot 500mhz ipv 475/480, maar werd wel graad of 8 warmer....wat nou de daadwerkelijke voltages zijn weet ik dus niet, maar feit is dat als je met NiBiT het 3d voltage omhoog zet, dat dan het 3d voltage omhoog gaat (klinkt logisch he :+ )

doe nou eens net of rivatuner géén hardwaremonitor heeft, en kijk eens of je verder komt met oc'en, want dit lijkt me gewoon een ''foutje'' van rivatuner.....

btw:zie je alleen met rt15.2 die volts, want bij 5.1 zie ik ze niet ??

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-10-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Biff schreef op 06 oktober 2004 @ 18:29:
[...]

Ben ik ook nog naar op zoek. Maar ik kan wel melden dat het EVGA 6800NU BIOS van MvkTech goed werkt op mijn XFX. Ik heb die genomen omdat EVGA net als XFX een fabrikant is die meestal gewoon reference bordjes van Nvidia doorverkoopt, en hun 6800NU ook gewoon op stock 325 speed loopt.
Mmokay, ik kijk wel. In het Geforce topic lopen veel Xfx bezitters rond, maar louter GT en soms Ultra, de Nu is niet zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 21:28

William/Ax3

We are Starstuff

Ben btw wel benieuwd naar het volgende...

Welke koeling is nou beter ter vervanging van die standaard prut :P, die Zalman double heatpipe of dat ikbenstil.nl nv5 silencer geval?

Kan zaterdag andere kaart testen, hopen dat die wel 16,6 pakt en dan andere koeling en weer vmod en gaan met dat ding.

Kep vandaag ook weer is zitten fucken om te kijken of ik die laatste vop goed kon krijgen door middel van oude bios er weer in te flashen zonder die 1.5 vmod.

Geen resultaat :(, nouja moet de kaart toch waarschijnlijk omruilen dus laat de origineele bios er maar in.

Maar hoe zit ut nou precies met die voltage? Iemand al gecheked met een metertje?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Matel schreef op 06 oktober 2004 @ 18:32:
Die POV 6800LE is echt goed :D Hij is ook voorzien van 2.2ns geheugen en je kunt hem behoorlijk overklokken.

[afbeelding]

Hmm, klinkt behoorlijk als de Aopen, maar staat er wel voor 240? Ros dr een NV5 Silencer en je hebt hetzelfde resultaat 8) + dattie waarschijnlijk stiller is
Sjah schreef op 06 oktober 2004 @ 18:40:
[...]
de Nu is niet zo populair.
Goh... :P Hoe zou DAT toch komen ;) Denk niet dat wij daar iets mee te maken hebben :+
William/Ax3 schreef op 06 oktober 2004 @ 18:43:
Ben btw wel benieuwd naar het volgende...

Welke koeling is nou beter ter vervanging van die standaard prut :P, die Zalman double heatpipe of dat ikbenstil.nl nv5 silencer geval?
Ik zie de NV5 als betere optie omdattie alle hete zooi tenminste je kast uitmieterd :( , die Zalman staat me daar enkel een partij te dampen :P
Maar hoe zit ut nou precies met die voltage? Iemand al gecheked met een metertje?
Nee, maar met een NU bios en verder exact zelfde instelling ging mn OC omhoog en temp ook, dus dat veranderen in die editor helpt niet.

[ Voor 31% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

"die schermpje" het is "dat schermpje" ;) :X
8)7 dat soort commentaar krijg ik vaak genoeg van mijn vriendin. Mijn nederlands is toch netjes voor een rasechte Engelsman?

@ Mr. Detonator... probeer even 15.2 en volg die stappenplan van mij. Voor jouw Ultra kaart heb je waarschijnlijk 1.1V + 0.2V/0.3V loop of zoiets nodig. Als het echt niet klopt dan wil ik dat wel terugmelden en kijken wat de reactie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Mr. Detonator schreef op 06 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

btw:zie je alleen met rt15.2 die volts, want bij 5.1 zie ik ze niet ??
15.2 zie je ze alleen ben ik al acchter......

bij mij staat ie op 1.6 1.5 ongeacht of 't nou 2d, of 3d is.....dus dit lijkt me eerder een fout in rivatuner !

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-10-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Detonator schreef op 06 oktober 2004 @ 18:58:
[...]

15.2 zie je ze alleen ben ik al acchter......

bij mij staat ie op 1.6 ongeacht of 't nou 2d, of 3d is.....dus dit lijkt me eerder een fout in rivatuner !
en wat zegt de VGA BIOS dump over jouw kaart (via diagnostic report knopje)?

Dit is van mijn LE:
$1100000000 Title : NVIDIA GeForce 6800 LE
$1100000002 Version : 5.40.02.23.C1
$1100010000 Perf. level 0 : 300MHz/350MHz/1.10V
$1100000003 SW masked units : none

De Perf. level 0 is volgens Unwinder de "target voltage" waar de 6800 permanent op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 21:28

William/Ax3

We are Starstuff

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 18:44:

[...]

Ik zie de NV5 als betere optie omdattie alle hete zooi tenminste je kast uitmieterd :( , die Zalman staat me daar enkel een partij te dampen :P
Is dat ook het geval wanneer je gewoon die extra fan op die heatpipe zet?, zo ja dan weet ik wat ik ga bestellen :P

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:02:
[...]

en wat zegt de VGA BIOS dump over jouw kaart (via diagnostic report knopje)?

.
bij mij: level 0: 1.10V
level 1: 1.30V
level 2: 1.50V

bij m'n standaard bios ga ik er vanuit dat die level 2 op 1.4 staat......die heb ik namelijk verandert, en ik weet ook zeker dat ie 'm daadwerkelijk heeft verhoogt (oc/temp)

level 0 staat hetzelfde, dus daar draait m'n kaart niet op, anders 'zou die ook niet warmer worden !!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-10-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
In de startpost staat trouwens dat Dynabyte de 6800LE verkoopt, maar dat is niet zo. Tenminste...in Enschede wisten ze van niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Detonator het gaat om deze regel: 1100010000 Perf. level 0 : 300MHz/350MHz/1.10V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 12:52

DaWaN

'r you wicked ??

Matel schreef op 06 oktober 2004 @ 18:32:

[afbeelding]

Doet mijn XFX met 12 pipes en 2,2ns makkelijk na :Y) Ik haal op 12 pipes 6 vertex al 10k3 in 03 en 3k8 in 05 :D

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Met Hardware monitoring van RivaTuner heb ik 3DMark gedraait en wat gegamed en het voltage blijf gewoon altijd 1.1V
De 6800LE is dus de kaart met het laagste voltage uit de 6800 serie. Als ik een bios open in NiBiTor zie ik bij 2D dus 1.1V staan. Ik zal dit eens verhogen naar 1.2V en de rest (3D en Thrtl.) hetzelfde laten en dan nog eens kijken in RivaTuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Mr. Detonator schreef op 06 oktober 2004 @ 19:13:
[...]

bij m'n standaard bios ga ik er vanuit dat die level 2 op 1.4 staat......die heb ik namelijk verandert, en ik weet ook zeker dat ie 'm daadwerkelijk heeft verhoogt (oc/temp)

level 0 staat hetzelfde, dus daar draait m'n kaart niet op, anders 'zou die ook niet warmer worden !!
Ik denk juist wel, die verschillende voltage zijn er niets voor niets.
Level 0: 2D , dus desktop gebruik
Level 1: Throttle, wat ie throttled weet ik nog niet
Level 2: 3D , Games en andere grafische applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr. Detonator schreef op 06 oktober 2004 @ 19:13:
[...]

Welke van de drie wordt aangegeven als " perf level 0" ? Lijkt mij waarschijnlijk de 1.5, dus. Dat zou betekenen dat je inderdaad level 2 voltage instelling (of dus de 3d waarde) moet aanpassen voor een ultra.

1.5V krijg je voor zowel 2d als 3d neem ik aan?
cardinal808 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:20:
[...]

Ik denk juist wel, die verschillende voltage zijn er niets voor niets.
Level 0: 2D , dus desktop gebruik
Level 1: Throttle, wat ie throttled weet ik nog niet
Level 2: 3D , Games en andere grafische applicaties
De hele punt van dit discussie is omdat Unwinder aangeeft dat die 3 waardes voor de Geforce FX waren, die wel voltage dynamische aanpassing had, maar nu niet meer relevant zijn omdat NVidia voor de 6800 gekozen heeft om altijd op 1 voltage te blijven.

Unwinder geeft daarmee aan dat de BIOS mod programmas nog geen rekening met dit hebben gehouden.

Een van de twee heeft gelijk, en wij proberen uit te zoeken wie :)

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 06-10-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-06 16:19
Ik heb pech, beide pixel units die uit staan geven problemen :( Heb een XFX... score gaat met alleen vertex units aan niet verder dan 2531 (AMD64 3200). Nog tips of was dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:20:
[...]

Welke van de drie wordt aangegeven als " perf level 0" ? Lijkt mij waarschijnlijk de 1.5, dus. Dat zou betekenen dat je inderdaad level 2 voltage instelling (of dus de 3d waarde) moet aanpassen voor een ultra.

1.5V krijg je voor zowel 2d als 3d neem ik aan?
$1100000000 Title : nv40 p201 sku12 VGA BIOS
$1100000002 Version : 5.40.02.10.04
$1100010000 Perf. level 0 : 425MHz/600MHz/1.40V
$1100010001 Perf. level 1 : 65280MHz/255MHz/2.55V
$1100020101 Voltage level 1 : 1.30V, VID 00000010b
$1100020102 Voltage level 2 : 1.50V, VID 00000011b
$1100000003 SW masked units : none

[ Voor 43% gewijzigd door Mr. Detonator op 06-10-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik vraag me af of je bij Point of View meer kans hebt dat je niet minimaal 12 pipelines kunt gebruiken. Want als je er minimaal 12 van kunt maken zou dat wel mooi zijn natuurlijk :) Voor zover heb ik geen ervaringen van anderen binnen Nederland kunnen vinden over deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat lijkt mij nou wel een bug report waard :) 1.5V volgens monitor van rivatuner en 1.4V volgens de VGA BIOS uitdraai kan niet kloppen

MAar wat is die perf level 1.... die heb ik nooit eerder gezien. Resultaat van BIOS mod misschien?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 06-10-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:24:
dat lijkt mij nou wel een bug report waard :) 1.5V volgens monitor van rivatuner en 1.4V volgens de VGA BIOS uitdraai kan niet kloppen
dat probeer ik nou de hele tijd te zeggen :X

wat mij betreft klopt de monitor wel......maar dan staat ie bij mij wel continue op 1.5volt (2d/3d) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lange dag gehad... :Z

2d/3d voltage altijd hetzelfde is volgens Unwinder dus juist standard op de 6800. Heb je toevallig een voltmeter om dit te kunnen checken? (ik niet, namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Matel schreef op 06 oktober 2004 @ 19:16:
In de startpost staat trouwens dat Dynabyte de 6800LE verkoopt, maar dat is niet zo. Tenminste...in Enschede wisten ze van niets...
Die zou daar te koop moeten zijn, maar ik heb even op de site gekeken, maar die staat er ook niet tussen, ik zal hem weghalen, totdat iemand anders een tegenbericht geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:28:
lange dag gehad... :Z

2d/3d voltage altijd hetzelfde is volgens Unwinder dus juist standard op de 6800. Heb je toevallig een voltmeter om dit te kunnen checken? (ik niet, namelijk)
ja..die heb ik wel eentje....

alleen ik weet niet waar ik moet meten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Op welke resolutie en welke instellingen zijn die 3dmark resultaten in de TS gedaan?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
XLerator schreef op 06 oktober 2004 @ 19:33:
Op welke resolutie en welke instellingen zijn die 3dmark resultaten in de TS gedaan?
de 3dmark instellingen staan op default.....

de kaarten zelf niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120354

ioo :+

maar weet er nu iemand een Winkel die een 6800LE op voorhand heeft dat naar Belgie verstuurd? >:)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 120354 op 06-10-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

www.challengecomputers.nl die mag ook wel in de startpost vind ik :) Ik had m in 2 dagen in huis!!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nee, weet niet, maar denk wel dat hoop Duitse shops het doen: geizhals.at voor goeie searchengine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En waar in rivatuner kan ik die pipelines aanzetten? Ik kan het echt niet vinden hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124311

ik had ook nog een vraagje, mijn CPU is een Amd Athlon 2500 Xp+ nog niet overgeclocked en ik had dus de vraag of mijn scores naar boven zouden gaan als ik mijn CPU ook over zou clocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

XLerator schreef op 06 oktober 2004 @ 19:52:
En waar in rivatuner kan ik die pipelines aanzetten? Ik kan het echt niet vinden hoor :P
Door gafa van guru3d...ik ben lui :>

in Rivatuner, under "Target Adapter" click Customize -> Low-level settings -> NVStrap Driver bar -> check the "allow enabling hardware masked units" -> change the Graphics processor configuration to "custom" and then click Customize. you should see a table with all the pixel and vertex units, both enabled and masked (it's easy to spot them, they have HW Masked "yes")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120354

XLerator schreef op 06 oktober 2004 @ 19:45:
www.challengecomputers.nl die mag ook wel in de startpost vind ik :) Ik had m in 2 dagen in huis!!
Verzenden die ook naar België ? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 123011 schreef op 06 oktober 2004 @ 18:52:
8)7 dat soort commentaar krijg ik vaak genoeg van mijn vriendin. Mijn nederlands is toch netjes voor een rasechte Engelsman?
Zeker, zeker, maar dat soort foutjes maken er heel veel die NL leren en voor de NLers klinkt het voor geen meter :+. Maarja, geen nood ;)
William/Ax3 schreef op 06 oktober 2004 @ 19:11:
Is dat ook het geval wanneer je gewoon die extra fan op die heatpipe zet?, zo ja dan weet ik wat ik ga bestellen :P
Nee, de Zalman blaast er maar wat tegenaan van de zijkant, de NV5 heeft ook echt een uitlaat via een PCI slot.
wheeler schreef op 06 oktober 2004 @ 19:21:
Ik heb pech, beide pixel units die uit staan geven problemen :( Heb een XFX... score gaat met alleen vertex units aan niet verder dan 2531 (AMD64 3200). Nog tips of was dat het?
Dat was het
XLerator schreef op 06 oktober 2004 @ 19:52:
Misschien dat we dat ook in de startpost kunnen zetten?
Anoniem: 124311 schreef op 06 oktober 2004 @ 20:00:
ik had ook nog een vraagje, mijn CPU is een Amd Athlon 2500 Xp+ nog niet overgeclocked en ik had dus de vraag of mijn scores naar boven zouden gaan als ik mijn CPU ook over zou clocken
Nope, mijne is OCed en dat maakt niet veel/geen bal uit. 3DMark03/05 zijn niet als 01, waar het ook zeer van je systeem afhing wat je scoorde. Wat betreft spellen zal je uiteraard wel op vooruit gaan, dus als je er de benodigde kennis/spullen (koeling etc) voor hebt, gaan met die banaan :9!
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 9[/rml]/
Ik zie je daar wel ;) als het niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

laat maar, heb het al gevonden :P

[ Voor 134% gewijzigd door Guillome op 06-10-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hij hept ut al gevonden :)
Daar nog niet nee, klik maar es ff op low system settings :Y)
3e tabblaadje :P
, veel succes, 1 voor 1 proberen he, anders blijf je knoeien als er iets niet werkt...

[ Voor 57% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Kijk je wel bij "Target Adapter" ?? En weet je zeker dat j versie 15.2 hebt?

edit:

Ok je hebt het al...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 21889 op 06-10-2004 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

En hoe zit het met proberen? Kan ik gewoon meteen alles aan zetten om te zien of het werkt?
Of alleen diegene waarachter een Discription staat?

edit haha shit sorry :P Ik moest de andere target adapter selecteren :P
Nu ga ik 1 voor 1 alles proberen

[ Voor 28% gewijzigd door Guillome op 06-10-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lui = alles in 1 keer aanzetten en hopen.
verstandig = underclocken, en 1 op 1 alle componenten aanzetten (veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel reboots)

veel wijn = moeilijk tikken :+

P.S. ik was lui en had gelukkig een 16x1, 6VP werkend kaart :P

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 123011 op 06-10-2004 20:25 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.