Het 6800LE Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 20:11:
[...]

Nee, de Zalman blaast er maar wat tegenaan van de zijkant, de NV5 heeft ook echt een uitlaat via een PCI slot.
Ok thnx _/-\o_ nv5 wordt ut dus :P, kan ik gelijk is weer wat nieuwe articsilver erbij bestellen enzo.. En extra heatsinkies voor die chippies linksboven die zo heet als wat worden, hoor ut me nog zeggen toen ik ging voelen.

Uhmmmm AUW 8)7 (was wel na 2uur 3dmark05 in de loop)

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Okay, ik zit nu dus met een dillema en ik zou dan ook graag van meerdere mensen van dit forum hun menig willen horen.

Het probleem is dus als volgt:
Als ik de 2 extra vertexunits aanzet is er niks aan de hand. Die functioneren gewoon. Echter, pixelunit 3 zou volgens sir. killalot niet goed functioneren (never mind pixelunit 2 hier, want met die liep de boel gelijk vast, die is dus zeker defect). Dit concludeerde hij uit mijn vorige verhaal namelijk, ongeacht hoe laag ik de corespeed ook zette, ik deze waarschuwing krijg. Deze kennen jullie allemaal wel, maar bij mij komt die na het activeren van die 3e pixel unit. Ook al zet ik de core op zijn laagst zoals hier te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://www.lenzencentrum.nl/UG/modules/coppermine/albums/userpics/10005/normal_shit.jpg

Groter

Dus zou je aan de hand van dit tog zeggen dat er iets mis is met de pixel unit. Echter, als ik de de core op 325 en de memory op 850 houd, ervaar ik geen crashes of artifacs.

Get to the point.
Mijn vraag is dus nu, is het wel verstandig om deze pixel-unit aan te laten staan. Kan dit op lange termijn schade doen? Tot nu toe geen problemen gehad. Al zou ik deze uit zetten dan ga ik terug naar 8x1,6. En dat is ook weer zonde van de performance-loss.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of er ook Windows progjes zijn om het bios van je 6800LE te flashen, ik heb namelijk geen floppydrive :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/smilies/lmbo.gif
Mijne dateert nog uit 1995 :P, maar ik flash vanaf HD (DOS/98/XP multiboot :Y))
Probeer anders es via de WinXP CD, dan met repair --> console, krijg je soort DOS, maar kweenie of die dat toelaat...nogal beperkte 'DOS'...

Hoe krijg jij die overclock aan? Bij mij is dat grijs nl. (+ wat andere opties), dus ik neem aan dattik geen power user ben :'(. Kheb wel dat klikken op tabjes gedaan en op de vraag met Power user gezegd 'I am, dont show', maar dat hielp nop

[ Voor 40% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Naar wat ik van Unwinder begrepen heb checkt die test of het resultaat van een aantal bewerkingen klopt en kan het voorkomen dat er onjuiste gegevens worden gedetecteerd zonder dat dat meteen ook tot zichtbare artifacts hoeft te leiden. Dan moet je dus zelf weten of je dat acceptabel vindt. Of het op de lange termijn tot schade kan leiden? Alles kan. Maar ja alles slijt sowieso.

[ Voor 14% gewijzigd door Biff op 06-10-2004 20:48 ]

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

Lief Adje

Love is in the air

Heeft iemand de Asus V9999GT 128mb bios al te pakken kunnen krijgen? ik wil die namelijk in mij Aopen 6800le flashen :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 20:45:
[afbeelding]
Mijne dateert nog uit 1995 :P, maar ik flash vanaf HD (DOS/98/XP multiboot :Y))
Probeer anders es via de WinXP CD, dan met repair --> console, krijg je soort DOS, maar kweenie of die dat toelaat...nogal beperkte 'DOS'...

Hoe krijg jij die overclock aan? Bij mij is dat grijs nl. (+ wat andere opties), dus ik neem aan dattik geen power user ben :'(. Kheb wel dat klikken op tabjes gedaan en op de vraag met Power user gezegd 'I am, dont show', maar dat hielp nop
Je moet bij de driver oc'en, niet op HW niveau, dat werkt niet ;)

Dus bij RivaTuner op dat pijltje bij de ForceWare detected en dan op system settings :)

[ Voor 9% gewijzigd door DaWaN op 06-10-2004 20:49 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb een vraag waar jullie vast het antwoord wel op kunnen geven.
De 6800LE heeft een lage fillrate in verhouding tot de andere modellen. Is dit goed te merken? Lijkt me dat de fillrate de 6800LE behoorlijk tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
DaWaN schreef op 06 oktober 2004 @ 20:48:
Je moet bij de driver oc'en, niet op HW niveau, dat werkt niet ;)
:| ... :/ ....DO'H!! 8)7

Ja dat is te merken, ik kan m'n mem nog niet echt OCen, want mn NV5 is er nog steeds niet :(. Khaal op zich wel hoge waarden, maar tis duidelijk dat er iets mist.
Ik vraag me overigens af hoeveel het scheelt: 1000MHz GDDR3, of bv. 850/900 DDR1
Werd steeds gezegd, pas op DDR3 is mooi, koel, klokt hoger, maar timings zijn ook trager, wat DDR op een lagere kloksnelheid een kans geeft t.o.v. hoger geklokt DDR3
Maar ach...om bv de GT te matchen is leuk (heeel leuk :9), maar flinke AA/hoge res krijg je er toch niet voor terug vanwege de 128MB. Maar 1280x1024 met AF gaat wel r*tesnel :D :+ en zeg nou zelf...zoveel AA heb je niet nodig op 1280x1024...kga zo D3 es testen met 2xAA

[ Voor 65% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheeler schreef op 06 oktober 2004 @ 19:21:
Ik heb pech, beide pixel units die uit staan geven problemen :( Heb een XFX... score gaat met alleen vertex units aan niet verder dan 2531 (AMD64 3200). Nog tips of was dat het?
yep, omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 06 oktober 2004 @ 20:44:
Weet iemand of er ook Windows progjes zijn om het bios van je 6800LE te flashen, ik heb namelijk geen floppydrive :(
Kan niet via Windows en als ik ongelijk heb en je vind een prog dat het toch wel kan:

NIET DOEN!!!

Kans is groot dat het dan mis gaat.

EDIT: en goed mis ook

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dan morgen maar even een floppy station kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
onder Windows flashen is nooit een goed idee (hoewel ASUS het iig wel doet sinds een tijdje...mij niet gezien). Heb je geen USB sticky? Daar kan je ook van booten (als je BIOS het ondersteunt en met mijn ASUS lukte het niet :(, maarja, boeiend :P)

Alsik in de drivers van de 3 opties Auto-Overclock kies (dus niet Detect Optimal..), overclocktie enkel mn core, niet mn mem (hoewel dat zo zonder koeling toch niet echt zou doen), maar tlijkt erop alsofie het niet eens probeert. Dit is op een XFX, iemand anders zelfde ervaring (of Aopen, daar zou die het wel moeten doen lijkt me)

[ Voor 14% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 12:04
morgen proberen om te ruilen, maar wat kan je zeggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 21:10:
onder Windows flashen is nooit een goed idee (hoewel ASUS het iig wel doet sinds een tijdje...mij niet gezien). Heb je geen USB sticky? Daar kan je ook van booten (als je BIOS het ondersteunt en met mijn ASUS lukte het niet :(, maarja, boeiend :P)
Nouja ik had vroeger een Matrox G450 en daar ging bios flashen altijd onder Windows en dat ging prima. Ook mijn Abit NF7-S mobo flasht zonder problemen onder Windows :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Het hoeft ook niet, maar de kans is wel groter...
wheeler schreef op 06 oktober 2004 @ 21:17:
[...]
Ja, probleem heb ik ook, zit er nog ff over te denken een 16/6 te pakken proberen te krijgen, maar dan houd ik deze wel ff, je weet maar nooit...krijg je een 8/4...sta je dan... :|

[ Voor 8% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
[...]

Gewoon iets vaags, zoals beeld knippert eens in de paar uur, en je wilt een andere want je hebt al alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

woohoo ik heb een Asus V9999Gt 128mb bios :D ik gooi h'm straks ff online :D
edit: hier is ie: V9999GT.ROM
letop je moet hem nog wel modden naar de juiste klok snelheden!!

[ Voor 55% gewijzigd door Lief Adje op 06-10-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ehhmm ff denken.....dat die er bij gamen uiknalt en je zwart beeld krijgt ofzo terwijl je ondertussen wel 400 watt voeding hebt (kunnen ze het in ieder geval niet op de voeding gooien)....ehhm kan ook zeggen dat je er niet naar genoegen mee kan overcloken :P

zou iets in de trend van optie één doen ;)

kortom, bedenk wat leuks. In het ergste geval trappen ze er niet in.

Niet geschoten is altijd mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Update over die brakke kaart van mij, vanmiddag naarde Vobis gelopen, gezegd dat ie het niet deed. Gelijk een andwoord "mja ik heb ze neit meer op vooraad voor je maar ik bestel dr wel een paar". Ze hebben em niet eens getest, geen vragen gesteld, werd gelijk gezegd dat ik een nieuwe kreeg :).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op 06 oktober 2004 @ 21:32:
[...]

Gewoon iets vaags, zoals beeld knippert eens in de paar uur, en je wilt een andere want je hebt al alles geprobeerd.
Is ook een goede Wheeler O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hehehe...mijn idee om een GF6600GT te kopen zijn definitief uit het raam (waren ze al :P), Doom3 demo 1 - 54fps op 1280x1024 2QsAA (4xAF vanwege High Quality?), 12 pipes @ 365MHz, maar mem nog @ 700. Lukte die 6600GT nog nie eens zonder AA. Zeer benieuwd wat die NV5 van mn mem wil bakken...of nouja...bakken... :P

Toch wel gaar....mn core wilde @ 1.1 350 doen, nu op 1.2 maar 15MHz verschil :? 365MHz is wel leuk, maar dat mag natuurlijk meer zijn O-)

[ Voor 19% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Btw nog een vraagie..

Zie dat bij die nv5 silicon pasta bij wordt geleverd.... Staat op de site van artic-cooling dat silicon pasta beter is als pasta met silver compound?? (A.ka artic silver dus).Dat komt omdat silicon beter is bij gladde heatsinks ofzo.. Aangezien ik geen temp sensor op me aopen 6800le heb is mijn vraag nu dus.. (anders zou ik het wel zelf testen ;))

Is dat waar? Of is Artic silver5 toch de betere?

Komt mischien noob 8)7 over maar heb zo iets vaags nog nooit gehoord. Zover ik weet is dat Artic silver altijd de betere, of is dat in dit geval toch niet zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

xabre16v schreef op 06 oktober 2004 @ 21:10:
Dan morgen maar even een floppy station kopen. :P
Brand anders even een DOS bootdisk image op een bootable CDtje, dat werkt ook :) Helpt wel als je ergens een FAT32 partitie hebt zodat je je oude BIOS kunt backuppen vanuit NVFLASH.

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
William/Ax3 schreef op 06 oktober 2004 @ 21:44:
Btw nog een vraagie..
AS5 of bijgeleverde pasta
Ik heb er AS5 bijbesteld voor mn CPU, maar wou ook op de GPU doen, dus kan wel ff testen (eerst maar met hun goop, AS5 beetje bewaren, alsut beter is kannik het meteen laten zitten :P), kheb tenslotte een XFX...
Maar heb je daar linkje van? DIe Arctic Cooling site vinnik nogal vaag en kzie er alleen die oude VGA koeler op staan :?
http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/
Is hun heatsink dan niet glad? Niks is echt glad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Biff schreef op 06 oktober 2004 @ 21:48:
[...]

Brand anders even een DOS bootdisk image op een bootable CDtje, dat werkt ook :) Helpt wel als je ergens een FAT32 partitie hebt zodat je je oude BIOS kunt backuppen vanuit NVFLASH.
idd, in Nero zit zelfs een hele mooie optie daarvoor gelijk ik 't startup dialoogscherm. Maar je kan ook ff op Google kijken naar dosbootcd image ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 06-10-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 21:57:
[...]

Ik heb er AS5 bijbesteld voor mn CPU, maar wou ook op de GPU doen, dus kan wel ff testen (eerst maar met hun goop, AS5 beetje bewaren, alsut beter is kannik het meteen laten zitten :P), kheb tenslotte een XFX...
Maar heb je daar linkje van? DIe Arctic Cooling site vinnik nogal vaag en kzie er alleen die oude VGA koeler op staan :?
http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/
Is hun heatsink dan niet glad? Niks is echt glad...
Dis het stukje uitleg:

The question which paste is best depends on the circumstances. For heatsink surfaces 100% flat and smooth, the silicon paste achieves the best results, since this type of paste can create the thinnest film between CPU and heatsink. This advantage cannot be compensated by the better heat conductivity of copper or silver based thermal compounds. For rough or uneven heatsink surfaces the silver or copper pastes are better. For our coolers the silicon paste is by far the optimal choice.

Als je het kan proberen GRAAG :D Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

WOW de v9999GT bios ruled :D
Ik kan me core nu al op 400mhz draaien ipv 350!!!! en heb een score van 11457 ipv 10800 in 3dmark03 :D http://service.futuremark.com/compare?2k3=3216666

[ Voor 7% gewijzigd door Lief Adje op 06-10-2004 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 22:29:
Ik kan me core nu al op 400mhz draaien ipv 350!!!! en heb een score van 11457 ipv 10800 in 3dmark03 :D http://service.futuremark.com/compare?2k3=3216666
ok, details plz:

- welke Bios had je eerst met/zonder vmod?
- GT bios met/zonder vmod?
- waar kan ik die GT bios vinden?

EDIT: oh ja, in mijn tests gaf een 405/850 relatief veel betere snelheid toename dan draaien op 400/850. leverde mij een toename op van +/- 140 punten in 3dmark (fillrate schoot omhoog naar 3061 / 6253) Kan je wellicht je al mooie score nog hoger krijgen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
AAARGH

FIDDLE!!

Ik zie nu precies hetzelfde in Far Cry (v1.0) als wat jij had, fletse kleuren enzo, kheb dat topic nog es opgehoest, maar nog niet gevonden hoe je dat fixte, hoe deed je dat?

Update: Hmm, settings verlagen helpt...op LOW :(

[ Voor 19% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:34:
[...]

ok, details plz:

- welke Bios had je eerst met/zonder vmod? een 6800nu / 6800le
- GT bios met/zonder vmod? zonder
- waar kan ik die GT bios vinden? in een van me vorige post in dit topic

EDIT: oh ja, in mijn tests gaf een 405/850 relatief veel betere snelheid toename dan draaien op 400/850. leverde mij een toename op van +/- 140 punten in 3dmark (fillrate schoot omhoog naar 3061 / 6253) Kan je wellicht je al mooie score nog hoger krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 22:29:
Ik kan me core nu al op 400mhz draaien ipv 350!!!![/url]
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Misschien die BIOS es in de startpost zetten...(niet echt veel zin om de hele tijd dit topic door te spitten..)? Lijkt me dat vele daar wel wat aan zullen hebben, ook al zijn er pipes/shaders nog disabled.

Mn lof over deze kaart wordt nu ineens wel wat minder gezien Far Cry :(. Kheb hier nog nooit over gehoord bij andere 6800s en wat is nou het verschil 8)7?

[ Voor 45% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, tijd om te flashen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 23:10:
Misschien die BIOS es in de startpost zetten...(niet echt veel zin om de hele tijd dit topic door te spitten..)? Lijkt me dat vele daar wel wat aan zullen hebben, ook al zijn er pipes/shaders nog disabled.

Mn lof over deze kaart wordt nu ineens wel wat minder gezien Far Cry :(. Kheb hier nog nooit over gehoord bij andere 6800s en wat is nou het verschil 8)7?
Maatje van me had ook zoiets, na het updaten naar de 1.1 patch had die ut niet meer. Mischien dat je dat is moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 22:41:
AAARGH

FIDDLE!!

Ik zie nu precies hetzelfde in Far Cry (v1.0) als wat jij had, fletse kleuren enzo, kheb dat topic nog es opgehoest, maar nog niet gevonden hoe je dat fixte, hoe deed je dat?

Update: Hmm, settings verlagen helpt...op LOW :(
Na wat research ben ik er achter gekomen dat dit een bekend probleem is bij far cry. De 1.2 patch heeft heel veel bugs met nieuwe 3d kaarten als deze. Als ik het niet verkeerd heb heeft ubisoft de 1.2 patch zelf van het internet gehaal ivm vele klachten. Dus het is wachten op 1.3 (of een remake van 1.2?). Lees dit maar eens door......
http://forums.ubi.com/eve...2&f=452106891&m=992107855

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Oke nog 1x V9999GT.ROM prop h'm maar in de start post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho stop.

Zie net het volgende in je systeem:

P4 3,0Ghz (512KB 800Mhz FSB) @ 3,45Ghz. Die overclock levert je 3dmark03 CPU score op van +/- 820 als ik mijn niet vergis?

Ik heb wel eens wat benches gedaan met een overclocked FSB, nog voordat ik extra pipes en vertex had geactiveerd. Dit waren mijn resultaten @ 405/850):

FSB 3Dmark03 CPUscore
200 8416 649
205 8481 683
210 8547 701
215 8584 721
220 8625 732
225 8672 758
229 8714 765

Zie je de toename in scores? best wel een verschil. Als ik deze toenames wegfilter is jouw 3dmark03 score vergelijkbaar met de mijne. Ik draai nog met een Sprakle 6800NU rev bios @ 3d 1.5v en thrt 1,4v (voor mijn andere specs, zie vorige posts). m.a.w. dan is er nog maar 1 factor over die er voor zorgt dat je nu hogere scores en clocks haalt met de GT bios:

meer volts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Thx, Fiddle/William.

D8 dattik um al geupdate had (niet 1.2, dat las ik in de Benchmarks thread, hielp nie), dus nog maar es gechecked...was 1.0 8)7 . Nu op v1.1 en draait weer prima :*) thx guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matel schreef op 06 oktober 2004 @ 20:50:
Ik heb een vraag waar jullie vast het antwoord wel op kunnen geven.
De 6800LE heeft een lage fillrate in verhouding tot de andere modellen. Is dit goed te merken? Lijkt me dat de fillrate de 6800LE behoorlijk tegenhoud.
De 6800LE heeft @ default instellingen een vrij lage fill rate (lager dan de 9800 Pro), maar hij bereikt toch beter resultaten in spellen zoals far cry, Doom 3 dankzij beter pixel shader performance (hetzelfde aantal 8x1 pipelines).

Dus wij hebben de 6800LE allemaal gekocht omdat hij toch iets beter was als een 9800 Pro, vanwege de nieuwere shaders en vanwege shader model 3.0 support (9800 Pro heeft 2.0 support).

De softmod voor 12 of 16 pipelines geeft de 6800LE tot dubbele shader power. Zo veel dat hij eigenlijk bandwidth limited wordt (en dat is hij zeker niet @ default instellingen).

Dus? Durf je softmodding aan, heb je een grote kans dat een 6800LE stukken sneller zal zijn dan een identieke prijs 9800 Pro. Heb je pech is hij alleen een klein beetje sneller. De 6800LE en 9800 Pro overclocken allebei redelijk in hun default configuratie, maar de 9800 Pro-XT mod levert een paar procent performance op, terwijl de 6800LE softmod tot minstens 50-60% performance winst geeft.

Om het op te sommen : Mijn 6800LE scoort nu boven veel 6800NUs en X800Pros in 3d mark :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fiddle schreef op 06 oktober 2004 @ 23:17:
[...]
Dus het is wachten op 1.3 (of een remake van 1.2?).
1.2 remake komt, maar wanneer? Zit erook op te wachten want ik wil FC uitspelen, zit nu bijna op de helft (was in Mei tot zover gekomen op me 4200, toen had ik het echt gehad), maar ik wil eerst die extra fps van sm30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:26:
[...]

Ho stop.

Zie net het volgende in je systeem:

P4 3,0Ghz (512KB 800Mhz FSB) @ 3,45Ghz. Die overclock levert je 3dmark03 CPU score op van +/- 820 als ik mijn niet vergis?

Ik heb wel eens wat benches gedaan met een overclocked FSB, nog voordat ik extra pipes en vertex had geactiveerd. Dit waren mijn resultaten @ 405/850):

FSB 3Dmark03 CPUscore
200 8416 649
205 8481 683
210 8547 701
215 8584 721
220 8625 732
225 8672 758
229 8714 765

Zie je de toename in scores? best wel een verschil. Als ik deze toenames wegfilter is jouw 3dmark03 score vergelijkbaar met de mijne. Ik draai nog met een Sprakle 6800NU rev bios @ 3d 1.5v en thrt 1,4v (voor mijn andere specs, zie vorige posts). m.a.w. dan is er nog maar 1 factor over die er voor zorgt dat je nu hogere scores en clocks haalt met de GT bios:

meer volts.....
Ik heb met dezelfde systeemspecs die 10800 gehaald, doordat ik de core nu verder kan oc-en heb ik een hogere score gehaald. wat me opviel is dat ik in de V9999GT bios het thorttle voltage en de 2d mhz-en niet kon instellen. maar die 50mhz doen het h'm wel!

btw de voltages zijn resp 1,1v en 1,4v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooow mijn Aopen (Mycom Kinkerstraat) revisie2 eindelijk ook open kunnen zetten. Beide Vertexunits werken prima :) Eerste pipe: soms lichte groene stipjes (artifacts) in 2D (??) maar Doom3 ziet er super uit, evenals 3dmark, evenals de rest van de games trouwens, alleen in de moh: pacific assault lichte artifacts in de modder. Vierde pipe doet het niet.

Gek hoor dat 2d wel artefacts geeft en 3d niet, maar ik doe het er voorlopig mee. Paar benchmarks onder Forceware 66.81, P4 2,8ht 800mhz 512mb HyperX single channel, video op stockspeed:

3D Mark 2003 van 6656 naar 8316
Doom3 van 54.9 naar 57,3

Idioot lage verbetering in Doom3, 1024*768, wel met 4xAA. Van extra vertexunits profiteert D3 helemaal niet (ook 54,9 fps met 8 pipes * 6vp). maar ben dik tevreden hoor, 57, 3 frames per seconde, dat is toch lekker voor de engine waar ik de komende jaren veel tijd in ga rondbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 23:32:
[...]

Ik heb met dezelfde systeemspecs die 10800 gehaald, doordat ik de core nu verder kan oc-en heb ik een hogere score gehaald. wat me opviel is dat ik in de V9999GT bios het thorttle voltage en de 2d mhz-en niet kon instellen. maar die 50mhz doen het h'm wel!

Btw de voltages zijn resp 1,1v en 1,4v
Dat zie ik dus net ook 8)7

Heel vreemd......

Maar wat nog steeds geldt is dat meer volts er voor zorgt, dat je hoger en stabieler kan clocken....zeker gezien je een jump hebt van 50hz!

Als je het durft en de juiste koeling hebt (kast ook even open houden), probeer eens 3dmark03 tests op 405/850, 420/850, 430/850! Bij mij lopen deze settings volledig stabiel in de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:09
Fiddle schreef op 06 oktober 2004 @ 20:27:
Okay, ik zit nu dus met een dillema en ik zou dan ook graag van meerdere mensen van dit forum hun menig willen horen.

Het probleem is dus als volgt:
Als ik de 2 extra vertexunits aanzet is er niks aan de hand. Die functioneren gewoon. Echter, pixelunit 3 zou volgens sir. killalot niet goed functioneren (never mind pixelunit 2 hier, want met die liep de boel gelijk vast, die is dus zeker defect). Dit concludeerde hij uit mijn vorige verhaal namelijk, ongeacht hoe laag ik de corespeed ook zette, ik deze waarschuwing krijg. Deze kennen jullie allemaal wel, maar bij mij komt die na het activeren van die 3e pixel unit. Ook al zet ik de core op zijn laagst zoals hier te zien is.
Heel leuk zo'n 6800LE. Je hebt een niet al te stevige voeding nodig, want er zijn een aantal pipelines en vertex shaders uitgeschakeld.
Nu zijn we allemaal bezig met alles aan te zetten en sommige mensen hebben problemen. Let er ooit iemand wel eens op dat je voor een 6800GT en Ultra minimaal een 450 Watt voeding wordt aangeraden? Wat hebben de mensen die het niet redden? (hopelijk geen noname of q-teq)
Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 23:18:
Oke nog 1x V9999GT.ROM prop h'm maar in de start post
Ik zal even een paar Biossen in de startpost stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:39:
[...]

Dat zie ik dus net ook 8)7

Heel vreemd......

Maar wat nog steeds geldt is dat meer volts er voor zorgt, dat je hoger en stabieler kan clocken....zeker gezien je een jump hebt van 50hz!

Als je het durft en de juiste koeling hebt (kast ook even open houden), probeer eens 3dmark03 tests op 405/850, 420/850, 430/850! Bij mij lopen deze settings volledig stabiel in de tests.
Kheb een zalman dual heatpipe cooler met fan er opzitten, het geheugen word helemaaaaal niet warm maar krijg ik niet echt over de 800 heen (810 nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:37:
Zooow mijn Aopen (Mycom Kinkerstraat) revisie2 eindelijk ook open kunnen zetten. Beide Vertexunits werken prima :) Eerste pipe: soms lichte groene stipjes (artifacts) in 2D (??) maar Doom3 ziet er super uit, evenals 3dmark, evenals de rest van de games trouwens, alleen in de moh: pacific assault lichte artifacts in de modder. Vierde pipe doet het niet.

Gek hoor dat 2d wel artefacts geeft en 3d niet, maar ik doe het er voorlopig mee. Paar benchmarks onder Forceware 66.81, P4 2,8ht 800mhz 512mb HyperX single channel, video op stockspeed:

3D Mark 2003 van 6656 naar 8316
Doom3 van 54.9 naar 57,3

Idioot lage verbetering in Doom3, 1024*768, wel met 4xAA. Van extra vertexunits profiteert D3 helemaal niet (ook 54,9 fps met 8 pipes * 6vp). maar ben dik tevreden hoor, 57, 3 frames per seconde, dat is toch lekker voor de engine waar ik de komende jaren veel tijd in ga rondbrengen :)
Vraagje, welke detail level gebruik je bij de Doom3 demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 23:41:
[...]

Kheb een zalman dual heatpipe cooler met fan er opzitten, het geheugen word helemaaaaal niet warm maar krijg ik niet echt over de 800 heen (810 nu)
Aopen of XFX? Heb zelf de Aopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen jullie geen errormeldingen dat er geen temp sensor zit, of last van geen video decodeering omdat er een andere chip op zit dan de BIOS verwacht? ASUS doet natuurlijk wel altijd eigen modificaties op videokaarten.

Dat was de enige wat ik bang voor was toen ik meer info over de V9999GT/128 probeerde te verzamelen om te kijken hoe ASUS hun 16 pipe 128MB kaart hadden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:43:
[...]

Aopen of XFX? Heb zelf de Aopen
Aopen met 2,2ns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:42:
[...]
Vraagje, welke detail level gebruik je bij de Doom3 demo?
High gebruikt (geen ultra high dus), wel alles gemaxed. En die 4xAA, maar misschien eens 1280*1024 proberen zonder anti aliasing. Zou ook in deze 128mb vidmem moeten passen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok. Toen ik nog met de stock bios aan het clocken was kreeg ik het geheugen ook niet stabiel boven de 800. Core kwam stabiel niet hoger dan 380. Na de Bios flash met voltmod loopt mijn geheugen perfect stabiel op 850. Hoogste stabiele bench was op 430/850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Oke nu met met geheugen op 810 (max) haal ik bijna 100 punten meer!
11537 http://service.futuremark.com/compare?2k3=3216940

[ Voor 3% gewijzigd door Lief Adje op 06-10-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 23:52:
Oke nu met met geheugen op 810 (max) haal ik bijna 100 punten meer!
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3216940
Wow heb je de drop in je cpu score gezien:

3DMark Score 11537 3DMarks
CPU Score 743 CPUMarks

ps. nice score _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Update
Op dit moment vind ik maar twee gebruikte Biossen, namelijk de Sparkle NU Bios en de Asus V9999GT. Mochten mensen andere biossen hebben getest en gebruiken. Deef dan even de naam en de download locatie, dan zorg ik ervoor dat ze in de TS komen te staan.

Op dit moment zitten we al aan de 350 posts. Ben toch de komende dagen vrij, dus ik zal aan het eind (500) het complete topic doorspitten en alle extra informatie weer toevoegen aan de starterspost. Dan gaan we weer naar Deel 4 (gaat hard)

[ Voor 33% gewijzigd door Cardinal op 06-10-2004 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:54:
[...]

Wow heb je de drop in je cpu score gezien:

3DMark Score 11537 3DMarks
CPU Score 743 CPUMarks

ps. nice score _/-\o_
Jep met me score van 10800 was me cpu score 856!! erg vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 23:43:
Krijgen jullie geen errormeldingen dat er geen temp sensor zit, of last van geen video decodeering omdat er een andere chip op zit dan de BIOS verwacht? ASUS doet natuurlijk wel altijd eigen modificaties op videokaarten.

Dat was de enige wat ik bang voor was toen ik meer info over de V9999GT/128 probeerde te verzamelen om te kijken hoe ASUS hun 16 pipe 128MB kaart hadden gebouwd.
Hier op de XFX niks mis wat dat betreft, core ook gewoon op 350 laten staan, kan dat ding makke an met 1.2 (haalde het al op 1.1)
Lief_Adje schreef op 06 oktober 2004 @ 23:41:
[...]
Volgens mij heeft die ASUS bios strakkere mem timings...mijne knalde er al uit met mem op 700... lijkt me dattie niet geschikt is voor XFX wat dat betreft.
Lijkt er overigens steeds meer op dat dat 2.2ns RAM toch echt wel ok zit, even strakke timings als de XFX, maar vanwege de 2.2 toch nog redelijk hoog kunnen komen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

ook bij 3dmark05 vind de cpu score daling plaats, van 4382 naar 4034...

[ Voor 6% gewijzigd door Lief Adje op 07-10-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Update 2
Nou ja, de tweede update vandaag.
Ik heb de sectie Biossen en Tools gesplitst in de TS. Dan kunnen Lief_Adje, Goldie, Skazz en -Sir_Killalot- zich nog even uitleven met de verschillende Biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 07 oktober 2004 @ 00:11:
ook bij 3dmark05 vind de cpu score daling plaats, van 4382 naar 4034...
Heb net ook de V9999Gt bios erin ge-flashed ZONDER voltmod. Ga nu benchen. Post morgen results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Uitleven :| ? Kzit me hier op te vreten dat die ASUS bios niet werkt (werkt wel, maar niet met mijn RAM) en das voorlopig de enige manier om de GPU volt op te krikken (als wat Unwinder zei waar is en ik gloof van wel)...@1.4 wilde hij 415 halen, maar ja dat kon ik niet benchen :'(
Maarja...aan de andere kant, zou betekenen dat bv Mister_X een core heeft die met 16 pipes al op 1.2V 400+MHz haalt :? Lucky b8st8rd })

Anders toch ook maar es ruilen...kijken offik nog 16/6 krijg, anders toch maar de GT en vant leven gaan genieten :z

[ Voor 44% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 07-10-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik ga morgen de XFX 6800LE hier in Enschede halen. Maar ik zit nog na te denken want ik weet niet hoe het met mijn voeding zit.

ik heb een Aopen ATX kast met 300Watt voeding, mijn systeem is rete stabiel.
Pentium 4 2.4 -533@ 2.7 (via FSB)
1024mb 266mhz ddr geheugen
Asus P4B533
Leadtek geforce Ti 4400
1 x Maxtor 60 gb 2mb buffer 7200 toeren

Cooling: 1 in voeding, 2 casefan (1 input en 1 output)

de temperaturen zijn bij normaal gebruik : 32 a 34 graden CPU 26 a 27 graden moederbord.

Stressed zijn de temperaturen : 47 a 49 graden CPU en 28 a 29 graden Moederbord

Tijdens normaal gebruik zijn dit de voltages:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ceri/NORMAAL%20.JPG

Tijdens het spelen van een zware spel zoals CoD United Offensive zijn de voltages:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ceri/stressed.JPG

Kan ik hieruit conluderen dat mijn voeding gewoon goed is en stabiel draait!!
Dat als ik een 6800LE haal dat ik hier geen last van heb??? O-)

[ Voor 14% gewijzigd door lazrambo op 07-10-2004 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
-Sir_Killalot- schreef op 07 oktober 2004 @ 00:19:
Uitleven :| ? Kzit me hier op te vreten dat die ASUS bios niet werkt (werkt wel, maar niet met mijn RAM) en das voorlopig de enige manier om de GPU volt op te krikken (als wat Unwinder zei waar is en ik gloof van wel)...@1.4 wilde hij 415 halen, maar ja dat kon ik niet benchen :'(
Maarja...aan de andere kant, zou betekenen dat bv Mister_X een core heeft die met 16 pipes al op 1.2V 400+MHz haalt :? Lucky b8st8rd })

Anders toch ook maar es ruilen...kijken offik nog 16/6 krijg, anders toch maar de GT en vant leven gaan genieten :z
Misschien een idee op de V9999GE bios te gaan proberen. De GT Bios is namelijk gemaakt door DDR3 en niet voor gewoon DDR. Probleem is dat er ook twee versies van de Sparkle NU zijn gemaakt. Ook weer de DRR en de DDR3. Misschien zou daar het probleem kunnen liggen. (speculatie, Geen feiten)

Een hoge core, is makkelijk te halen. Daar heb je namelijk twee dingen voor nodig.
1. Goede Koeling
2. Goede Voeding

Twee simpele maar essentiele aspecten bij het overclocken van videokaarten
lazrambo schreef op 07 oktober 2004 @ 00:32:
ik heb een Aopen ATX kast met 300Watt voeding, mijn systeem is rete stabiel.
Met de voeding zal je het wel redden. Aopen voedingen staan namelijk bekend om hun stabiliteit. Maar mocht je de overige pipelines en shaders gaan openen, dan kan je artifacts gaan verwachten. 300 watt is namelijk net te weinig.

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 07-10-2004 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

cardinal808 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:36:
[...]

Misschien een idee op de V9999GE bios te gaan proberen. De GT Bios is namelijk gemaakt door DDR3 en niet voor gewoon DDR. Probleem is dat er ook twee versies van de Sparkle NU zijn gemaakt. Ook weer de DRR en de DDR3. Misschien zou daar het probleem kunnen liggen. (speculatie, Geen feiten)

Een hoge core, is makkelijk te halen. Daar heb je namelijk twee dingen voor nodig.
1. Goede Koeling
2. Goede Voeding

Twee simpele maar essentiele aspecten bij het overclocken van videokaarten

[...]

Met de voeding zal je het wel redden. Aopen voedingen staan namelijk bekend om hun stabiliteit. Maar mocht je de overige pipelines en shaders gaan openen, dan kan je artifacts gaan verwachten. 300 watt is namelijk net te weinig.
De GT van Asus heeft 128mb ddr1 !! op 700mhz daarom is deze bios ook zo interresant, de GE daarintegen heeft wel ddr3... tja Asus houd het ff lekker vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Lief_Adje schreef op 07 oktober 2004 @ 00:41:
[...]
De GT van Asus heeft 128mb ddr1 !! op 700mhz daarom is deze bios ook zo interresant, de GE daarintegen heeft wel ddr3... tja Asus houd het ff lekker vaag
Je hebt gelijk, ik heb me vergist in een Aopen GT. Ik geloof dat die hardware fabrikanten ook maar doen waar ze zin in hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
cardinal808 schreef op 07 oktober 2004 @ 00:36:

1. Goede Koeling
2. Goede Voeding
Ah...ook een DDR3 versie...dat wist ik niet. *EDIT, dus niet
1. Check, ging nog harder draaien waardoor core zelfs koeler werd, best goed nog voor zo'n prut koelertje.
2. Check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Stom bezig 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 07-10-2004 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Welk voltage geeft dat Asus bios uit de startpost nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
xabre16v schreef op 07 oktober 2004 @ 01:03:
Welk voltage geeft dat Asus bios uit de startpost nou?
1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hadden ze bij paradigits een nieuwe bestelling 6800le kaarten binnen gekregen.. kreeg ik een nieuwe mee en heb nog altijd dezelfde problemen.. spellen draaien wel, maar als er veel gebeurd (beweegd veel) dan knalt me fps gigantisch omlaag :(
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? ..want lag blijkbaar niet aan de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

cardinal808 schreef op 06 oktober 2004 @ 23:41:
[...]

Heel leuk zo'n 6800LE. Je hebt een niet al te stevige voeding nodig, want er zijn een aantal pipelines en vertex shaders uitgeschakeld.
Nu zijn we allemaal bezig met alles aan te zetten en sommige mensen hebben problemen. Let er ooit iemand wel eens op dat je voor een 6800GT en Ultra minimaal een 450 Watt voeding wordt aangeraden? Wat hebben de mensen die het niet redden? (hopelijk geen noname of q-teq)
Kep een q-tec 550 watt (geen goede voeding dus maar trekt ut wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe klokken die PoV 6800le tjes van de Funprice?

Doen die 16,1/6vp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
pleasure schreef op 07 oktober 2004 @ 09:01:
Hoe klokken die PoV 6800le tjes van de Funprice?

Doen die 16,1/6vp?
Denk ut wel , de poll van AOpen en Xfx geven super resultaten, van 12 pipes kan je eigenlijk zeker zijn, 16 is ook nogal grote kans op. Aangezien ik niet inzie waarom PoV de slechte cores zou krijgen en Aopen/Xfx de goeie, denk ik dat je gerust die PoV kan bestellen. En met 12 pipes kan je al tevreden zijn imho, die extra 4 van 16 maken niet echt veel uit bij mij, en anderen melden hetzelfde.

Cijfers van FarCry: 1024 AAx4 AFx8 alles Very high LE 16x1, 5vp SM30 enabled
volcano met 8 pipes 46, met 12 59, met 16 64
research met 8 pipes 47, met 12 62, met 16 66
regulator met 8 pipes 36, met 12 39.5, met 16 42

Bij Doom3 maakt 12 pipes al bijna niks uit, laat staan 16 pipes.Kortom het helpt, maar ik zou er niet al te treurig om zijn als je 12 hebt. Als je het mij vraagt kom je bij 16 pipes aardig bandbreedte tekort

@ReaNl : misschien nou eens tijd om wel een nieuwe Win install te doen(had je nog niet gedaan toch)?

[ Voor 37% gewijzigd door Sjah op 07-10-2004 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mischien aan de 6800le van msi kunnen geraken , heeft er iemand meer info over deze? Hoeveel ns heeft deze kaart? Is die ook softmoddeble? Staat daar dezelfde koeling op als de 6800nu? Srry vooe de lastige vragen maar op de msi site is niets te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Sjah schreef op 07 oktober 2004 @ 09:14:
[...]

Denk ut wel , de poll van AOpen en Xfx geven super resultaten, van 12 pipes kan je eigenlijk zeker zijn, 16 is ook nogal grote kans op. Aangezien ik niet inzie waarom PoV de slechte cores zou krijgen en Aopen/Xfx de goeie, denk ik dat je gerust die PoV kan bestellen. En met 12 pipes kan je al tevreden zijn imho, die extra 4 van 16 maken echt niet veel uit bij mij, en anderen melden hetzelfde.

@Real : misschien nou eens tijd om wel een nieuwe Win install te doen(had je nog niet gedaan toch)?
Oke, maar er is dus niet meer kans?
Want ik woon vrij dicht bij een Funprice, maar daar betaal je 240,-
Bij Salland betaal je 214 + verzending = 225,-
Dus dan zou ik dat misschien beter kunnen doen.
Maar ik vraag me af wat voor mem er op de PoV zit en of er een tempsensor opzit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Salland nemen natuurlijk! Is een Xfx met temp. sensor en 2.2ns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok eerste bench resultaten met de Asus V9999GE Bios :

- Sparkle 6800nu rev1 bios @ 1,5v / 1,4v/ 1,1v @ 16 pipes / 5 vertex @ 405/850

3dmark03: 11113 (3061 / 6253 / 28,7 / 161,9 / 48,7)

- Asus V9999GT Bios @ 1,4v / 1,4v/ 1,1v @ 16 pipes / 5 vertex @ 405/850

3dmark03: 11108 (3060 / 6254 / 28,7 / 161,8 / 48,7)

Beiden Bios zijn dus even snel. Verschil is dat de Asus op 3d 1,4v staat (=stock) en de Sparkle stond op 3d 1,5v (=voltmod). Kennelijk maakt dit dus niet veel uit. Zit het hem dan toch in de Thtrl volts?

Ga vandaag nog verder testen op hogere settings en op stabiliteit in games. Als ik merk dat de Asus het minder goed doet dan de Sparkle, zal ik het posten.

EDIT: getest met de Aopen 6800le

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Overgeklokt van 300 naar 405 dus? En van 700 naar 850? Dat is best veel toch? Wordt die kaart niet loeiheet? Welke koeling heb je erop? Werkt deze methode ook gewoon voor XfX 6800LE? Ik krijg m vandaag binnen, kan ik het ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dat GT bios gaat als een speer.

AOpen 6800LE @ 400/800

3DMark03:
10922 (16x1,6vp + lichte spikkels in Mother Nature)
10146 (12x1,6vp) = Perfect!! no spikkels whatsoever

:) Ik vind 't wel prima zo.

[ Voor 37% gewijzigd door xabre16v op 07-10-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik heb net de PoV 6800LE gekocht bij Funprice voor 230 (studentenpas korting). Qua koeling gelijk aan de A-Open eerste rivisie. Ik hoop dat PoV niet het probleem heeft van de A-Opens. Ik post wel zodra er voldoende testresultaten binnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ReaNl : misschien nou eens tijd om wel een nieuwe Win install te doen(had je nog niet gedaan toch)?
Dit had ik eergister gedaan, maar hielp niets. Ja bij 3dmark5 ging ik wel naar de 2200 (was daarvoor zoon 1300).. maar bij spelen van spellen kelderd de fps dus toch zeer vaak dik onder de 20. Dit gebeurt waneer er beweging in een map voorkomt. Doom3 gaat goed totdatr er een deur opengaat of er een monster komt. Farcry in een lege server spelen gaat goed, zoon 80fps, maar als er mensen bij komen dan keldert hij snel naar 20-30 (zonder dat ik ze in het beeldscherm zie), als ik ze wel zie dan kelderd hij nog meer. Het lijkt wel ofdat hij zeer traag reageerd. Heb moederbord ook de nieuwste drivers, maar helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:53
Matel schreef op 07 oktober 2004 @ 12:56:
Ik heb net de PoV 6800LE gekocht bij Funprice voor 230 (studentenpas korting). Qua koeling gelijk aan de A-Open eerste rivisie. Ik hoop dat PoV niet het probleem heeft van de A-Opens. Ik post wel zodra er voldoende testresultaten binnen zijn ;)
Ik heb ook eentje van de Aopen 1e revisie en heb tot nu toe geen problemen ondervonden. Ik heb mijn kaart kunnen overclocken naar:
A1 12x1,6vp @370/870 zonder artifacts in 3DMark2005 en Call of Duty:United Offensive. Grootste nadeel van de Aopen 1e revisie is de fan: wat maakt dat ding een pokkeherrie. Maakt die van jou ook zo'n herrie ?

[ Voor 3% gewijzigd door arutten op 07-10-2004 13:01 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik weet het niet. Moet hem nog inbouwen thuis. De pc waar ik nu achter zit is het nog niet eens waard een 6600 in te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
HAPSIKKIDIDOODAAA!

XFX LE, 16 pipes. 6 vertexes :D }) 8) :*) >:)

Zit alleen nog wel steeds 2.8ns mem op :(.
Bij Doom3 maakt 12 pipes al bijna niks uit, laat staan 16 pipes.Kortom het helpt, maar ik zou er niet al te treurig om zijn als je 12 hebt. Als je het mij vraagt kom je bij 16 pipes aardig bandbreedte tekort
Hmm ja, maar score nu op 300MHz toch al bijna evenveel als een 12 pipe op 340 8). Extra pipes zijn iig nooit weg, toch met een 12 pipe mag je geheel niet ontevreden zijn (ik kon het alleen niet laten het TOCH te proberen :P )
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 07:07:
maar als er veel gebeurd (beweegd veel) dan knalt me fps gigantisch omlaag :(
Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? ..want lag blijkbaar niet aan de videokaart.
Misschien toch vanwege de 128MB RAM?
Sjah schreef op 07 oktober 2004 @ 09:27:
Salland nemen natuurlijk! Is een Xfx met temp. sensor en 2.2ns.
Is het dan al zeker dat er F-22 op die mem dingetjes stond? Maarja...als je daar een 8x1/4 'scoort' ;(, wat moeilijker te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe kan het dan dat ik er niemand anders over hoor (hoor alleen maar positievere berichten van anderen, ook hier) bij farcry/doom3? Het zou wel aan het geheugen kunnen liggen, maar denk niet aan de hoeveelheid, maar eerder aan de snelheid. Het maakt overigens bij farcry niet uit of ik nou 800x600 low settings heb of 1280x1024 high settings, bij bijde exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Oh oke, sorry, das waar 8)7 ff niet aan ged8. Maar khoop dat je ruil wel een betere core heeft opgeleverd 8)

VOLGENDE GELDT ENKEL VOOR DE XFX!!! (voorlopig)
Aopen/PoV/etc weet ik niks (zeker) van, maar als echter de chips niet door de hen, maar de chipbakker disabled is, zou het kunnen gelden voor alle.

Ik had reeds een theorie over de vertex shaders:
Vele die vertex 3 en 5 disabled hebben konden deze weer aanzetten zonder problemen, voor zover ik heb kunnen zien.
Op zich niet zo gek als je bedenkt dat ze zo in de chip zitten (of misschien iets anders, maar het idee is er):
0 1
2 3
4 5
3 en 5 zitten dus naast elkaar, lekker makkelijk te disablen (denk ik, 4 en 5 zou ook gekund hebben)), wil dus nog niet zeggen dat ALS deze disabled zijn ze moeten werken, maar wel dat je meer kans hebt een kapotte te treffen als 3 of 5 NIET disabled is.

Vervolgens passen we hetzelfde toe op de pipelines:
0 1
2 3
Weer lekker makkelijk om 1 en 3 te disablen (zoals dus op mijn huidige core).
Dus als er een ander disabled is dan 1 of 3, is de kans waarschijnlijk groter dattie stuk is (zoals bij mn vorige core, 1 en 2).

DUS, nogmaals: dit is puur speculatie gebaseerd op observaties hier en logisch denken wat betreft de ligging van de onderdelen vd core!!!

Ik ben wel nieuwsgierig in hoeverre dit op zal gaan...

*EDIT, net ff mailtje naar Salland gestuurd voor wat details over dit hele 2.2ns gedoe. Kijken wat ze erop te zeggen hebben :)

[ Voor 8% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 07-10-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu een XFX 6800LE bij paradigit in den haag opgehaald, ik moet hem er eerst zien in te krijgen, dat gaat al tricky worden, maar als hij werkt zal ik een raporteren.

Iig zit er dit geheugen op:

hy5du283222 af-22 332a

Heb ik nou mazzel? Ik zit een beetje te kijken naar de hynix geheugen uitleg, dit lijkt me 2.2?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
:| :| :| :| :| :|

Gaat idd om de cijfertjes achter de F....das 2.2 idd :'( (heb hier 2.8 op me 16 pipes...)

[ Voor 23% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 07-10-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
gladiool schreef op 07 oktober 2004 @ 13:33:
Ik heb nu een XFX 6800LE bij paradigit in den haag opgehaald, ik moet hem er eerst zien in te krijgen, dat gaat al tricky worden, maar als hij werkt zal ik een raporteren.

Iig zit er dit geheugen op:

hy5du283222 af-22 332a

Heb ik nou mazzel? Ik zit een beetje te kijken naar de hynix geheugen uitleg, dit lijkt me 2.2?
Ja, dat is 2.2NS :D op naar de 900MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die 2.2ns is toch een beetje under-voltaged, echt 950mhz zal je niet halen, lukt niemand. Ik heb er zelf ook 2.2ns op zitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat de rek er een beetje uit is met deze kaarten, op een gemiddeld systeem is 11k wel zo'n beetje het maximum als ik alle scores zo bekijk. Geheugen grootste bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar heb geen zin om 10 pagina's door te spitten :)

Deze kaart kost ongeveer even veel als een ATI 9800 PRO. hoe presteert de 6800LE ten opzichte van de 9800 PRO?

Ik kom de 6800LE nog nergens in de videokaarten tests tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Als je een 6800LE hebt met 12 goeie pixelpipelines dan zet deze een score neer het dubbele van de 9800PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 07 oktober 2004 @ 13:55:
Als je een 6800LE hebt met 12 goeie pixelpipelines dan zet deze een score neer het dubbele van de 9800PRO.
En als je een standaard versie heb? degene zonder extra pixelpipelines? (ervan uitgaand dat ik de slechtste versie koop dan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:58:
[...]
En als je een standaard versie heb? degene zonder extra pixelpipelines? (ervan uitgaand dat ik de slechtste versie koop dan :P )
Regelrecht uit de topic start van deel I
6800LE128 3dmark2k1: 15159
6800LE128 3dmark2k3: 6372

9800pro128 3dmark2k1: 16075
9800pro128 3dmark2k3: 5669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 13:00:
[...]

Dit had ik eergister gedaan, maar hielp niets. Ja bij 3dmark5 ging ik wel naar de 2200 (was daarvoor zoon 1300).. maar bij spelen van spellen kelderd de fps dus toch zeer vaak dik onder de 20. Dit gebeurt waneer er beweging in een map voorkomt. Doom3 gaat goed totdatr er een deur opengaat of er een monster komt. Farcry in een lege server spelen gaat goed, zoon 80fps, maar als er mensen bij komen dan keldert hij snel naar 20-30 (zonder dat ik ze in het beeldscherm zie), als ik ze wel zie dan kelderd hij nog meer. Het lijkt wel ofdat hij zeer traag reageerd. Heb moederbord ook de nieuwste drivers, maar helpt ook niet.
Jammer dat je niet je specs in je signatuur hebt staan, nu moet ik maar gokken dat je dual-monitor hebt? Want bij D3 heb ik dat ook, en moet ik hardwareversnelling: 1 beeldscherm aanzetten, anders loopt het bij explosies enzo rampzalig. Als je geen dual hebt weet ik het ook niet. Bij FC hoort het misschien zo, of je hebt een langzame cpu, of die patch is niet goed , over 1.2 waren ook in MP heel wat klachten, tja ik gok maar wat je weet nooit of je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Wat is nou beter, de XFX bij Paradigit halen voor 199 of de XFX bij sallandautomatisering halen voor 214, zijn er echt verschillen tussen deze twee of maakt het helemaal niks uit.

Hierbij wil ik ook graag weten van de forummers die de XFX hebben geactiveerd tot 16x1 6vp , of dit de versie van Paradigit is of die van sallandautomatisering.

Ik dank u :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
xabre16v schreef op 07 oktober 2004 @ 13:46:
Die 2.2ns is toch een beetje under-voltaged, echt 950mhz zal je niet halen, lukt niemand. Ik heb er zelf ook 2.2ns op zitten.

Ik denk eerlijk gezegd dat de rek er een beetje uit is met deze kaarten, op een gemiddeld systeem is 11k wel zo'n beetje het maximum als ik alle scores zo bekijk. Geheugen grootste bottleneck.
rek?

Er komen vast nog voltmods >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het is altijd een GOK wat je krijgt, niemand heeft hier een glazen bol ofzo. Het gewoon afwachten hoe jou kaart zal gaan presteren.
Mister_X schreef op 07 oktober 2004 @ 14:23:
[...]

rek?

Er komen vast nog voltmods >:)
11k ex-voltmod ;)

[ Voor 41% gewijzigd door xabre16v op 07-10-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sinds wanneer rekenen we bios-voltmods niet meer tot voltmods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Sir_Killalot- schreef op 07 oktober 2004 @ 13:09:
Is het dan al zeker dat er F-22 op die mem dingetjes stond? Maarja...als je daar een 8x1/4 'scoort' ;(, wat moeilijker te ruilen.
tJa een kerel meldde dat hier, dus ik neem aan dat Salland een 2.2ns lading heeft liggen
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.