Het 6800LE Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

DaWaN schreef op 05 oktober 2004 @ 14:50:
Ik ben blij :) Ik heb 12 pijpjes 6 vertex en 2,2ns mem en een tempsensor :D
Wat staat er precies op je chipjes dan, is het nog steeds Hynix en wat is het complete typenummer?

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw werkt dat overclocken gewoon met rivatuner ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Is er eigenlijk al; ergens een guide te vinden hoe je precies alles moet unlocken met Rivatuner? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
Er is op het moment geen Guide te vinden hoe je moet overclocken, maar die zou ik wel kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Dat zou wel handig zijn een guide hoe je precies alle pipes enz moet unlocken en dan ook nog van nederlandse bodem 8)

EDIT:
ow ik zie net dat jij de topicstart hebt gemaakt dan kan je het zelf bepalen of ie erin komt of niet ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Mastasidaz op 05-10-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft een guide gemaakt omdat het zo weinig voorstelt.... Ik doe een poging uit mijn hoofd:

(1) installeer rivatuner 15.2
(2) laad hem, klik een beetje rond, defineer jezelf als "power user"
(3) klik op de pijltje naast het uitleg "NV40 A1 8x1, 4 VP" en kies de eerste icoon van het kleine menutje (hoe heet 'ie?) die bij je muis opent.
(4) Ga naar het laatste tabblad van die menu (naam vergeten).
(5) Installeer NVStrap driver, en vink die "hardware masking activation allowed" optie.
(6) selecteer custom in plaats van VGA BIOS default van het onderste drop-down menutje (hoe heet deze dan?)
(7) Van het schermpje, voeg vinkjes toe bij alle hardwarematig disabled onderdelen zoals op die plaatje op de startpost http://home.planet.nl/~roest210/riva.gif . Je kan kiezen tussen alle pipelines/shaders in een keer aanzetten, of een op een doen.
(8) Keuze gemaakt, klik op apply/ok en reboot. Na de reboot zie je in Rivatuner voorpagina dat jouw 6800LE een andere spec heeft (bijvoorbeeld "NV40 A1, 16x1, 6 VP".
(9) Test voor artifacts in 3dmark 03/05
(10) Geen artifacts, open meer pipelines. Wel artifacts, pipelines/shaders uitzetten totdat de artifacts weggaan.
(11) als je weet wat je hebt, klik op de juiste optie binnen onze GoT poll.
(12) Begin met overclock testing :P

Helder? :)

-> edit
40 resultaten en de poll begint interessant te worden. 50% kans op 16x1/6VP op een willekeuring 6800LE (AOpen/XFX maakt dus niks uit), en daarna is de 12x1/6VP variant het meest voorkomend. 16x1/5VP wordt ook regelmatig gezien. Als je echt pech hebt krijg je een van de minderheid van kaarten met meer defects.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Op mijn XFX zit dus Hynix 2,2ns mem (en ja, dat weet ik cker, ik ben ook geen n00b :P ) en hij is best wel snel op stock bios en 12 pipes 6 vertex, namelijk 391/857 artifact vrij, hoger begint die nVidia driver te zeuren :P, wel jammer dat het 2,2ns mem niet eens op stock wil lopen :( Zal wel aan bios liggen... Ik haal btw 3839 3dmark's in 05 :)

[ Voor 11% gewijzigd door DaWaN op 05-10-2004 15:51 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:35:
Wil iemand me vertellen hoe ik arti's herken?
Zijn dat die witte streepjes?

In 3dmark heb ik ze niet maar in x2 the threat benchmark wel.
Maar in een spacegame kunnen het ook vallende sterren zijn natuurlijk.
Dit is ook al gevraagd over de witte stippies in 3DMark05, Proxycon (daar glimt de vloer gewoon).
HOE zie je artifacts? Heel simpel:
Kaart op default...
1. paar keer 3DMark en wat spellen draaien.
2. 1 disabled ding op je kaart aanzetten
3. ga naar stap 1
DaWaN schreef op 05 oktober 2004 @ 14:15:
Mensen wat ben ik blij, ik heb bij salland automatisering een XFX 6800LE gekocht, wat denk je? 2,2ns mem :Y) Ik ga nu ff catalyst uninstallen en check hoeveel pipes het doen :)
Hmm, is XFX bezig Aopen na te doen? Zou wel beter voor ze zijn, dan is de XFX de ultieme kaart.
Vraag me nog steeds af wat nou beter is...2.8ns goed OC RAM, of dat 2.2ns wat net an op specs wil draaien... Maar misschien dat niet helemaal eerlijk als dat 2.2ns minder Voltjes krijgt.
Mr. Detonator schreef op 05 oktober 2004 @ 14:37:
ik snap niet hoe dat ''gerucht'' in de wereld komt om je Volts te verlagen 8)7
:/ ...that would be yours truely }:O (kzei maar wat gebaseerd op een observatie en khoorde dat ze last van oververhitting kregen, dus misschien dat de core zn voltage anders handelt bij 12 pipes, weetikveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik ga de 6800LE donderdag halen bij paradigit in enschede, de XFX versie !
Nou maar hopen dat hier ook een 2.2ms memory op zit! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
-Sir_Killalot- schreef op 05 oktober 2004 @ 15:51:
[...]
:/ ...that would be yours truely }:O (kzei maar wat gebaseerd op een observatie en khoorde dat ze last van oververhitting kregen, dus misschien dat de core zn voltage anders handelt bij 12 pipes, weetikveel)
Tuurlijk het is heel simpel, door het gebruik van meerdere shaders en pipelines, wordt meer van de kaart benut.(meer stroom op een kleiner oppervlak).
Dus wordt de kaart na enige tijd warmer. De reden dat mensen het voltage naar beneden gooien is omdat de temperatuur dan zakt.

Alleen het lijkt me niet echt handig. Je kan beter voor een beter cooler gaan een NV Silencer of een Dual Heat-pipe van zalman.

Daarna de voltages juist omhoog gooien om een beter overclock resultaat te genereren >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 05-10-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm ja idd, thx. (van extra volt voor meer OC wist ik al hoor ;) check mn sig)

Anyway ik denk dat Coolbits me een beetje voor het lapje zit te houden (drivers 66.72), want in coolbits staat het vrolijk op 820MHz (in 3D), maar Rivatuner zegt het RAM nooit hoger dan 700MHz gezien te hebben :? . Ook mn 3DMark score wijst daarop , 300/700 en 300/820 geven zelfde score. Ik ga die Sparkle 6800NU BIOS es proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Ok, NV5 erop gezet, en het scheelt wel wat. Stiller (maar niet zoveel, die stock was niet echt luidruchtig). Temp. scheelt veel, 20 graden lager idle, en tot 25 under load (nu dus 45/50). De memoryoverklok nam toe van 825 naar 855 (2.8ns), en de GPU blijft nu wel stabiel onder 350 (was eerst ook zo, maar na 16 pipes niet meer), vreemd genoeg komt die bij detecteren in de driver door geen 1 hogere setting heen, nog steeds 355.Tenslotte me HD/Case/cpu temps. 5 graden omlaag omdat die de warmte naar buiten afvoert. Die 22€ dik waard imho (bij ikbenstil.nl, ze hadden nog hele rits liggen).

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 05-10-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Netjes. Zover komt mijn 2.8 RAM ook alst goed is. 840 liet Coolbits ook nog toe (niet gebenched), maar 850 werd te gortig.
Core deed 360 met 8 pipes (kweetnog niet nu met 12). Voltmodje dan maar Sjah? Je koeling kan het makkie aan zo te horen :P

[ Voor 2% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-10-2004 17:01 . Reden: Sjah...niet Skazz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig... ik heb geen temp sensor op de videokaart, maar ik merk geen enkel verschil in mijn mobo/CPU temps onafhankelijk van hoeveel overclock of sodmodding ik doe met mijn 6800LE. Ze zijn 36/49 idle, 38/60 full load onafhankelijk van videokaart instellingen.

Zou het kunnen komen door mijn full tower InWin kast met zeën van ruimte er binnen? Ik heb zelfs alleen 1x 8cm casefan erin zitten, de standard Intel P4 koeler, en een Zalman 400W voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

DaWaN schreef op 05 oktober 2004 @ 15:50:
Op mijn XFX zit dus Hynix 2,2ns mem (en ja, dat weet ik cker, ik ben ook geen n00b :P ) en hij is best wel snel op stock bios en 12 pipes 6 vertex, namelijk 391/857 artifact vrij, hoger begint die nVidia driver te zeuren :P, wel jammer dat het 2,2ns mem niet eens op stock wil lopen :( Zal wel aan bios liggen... Ik haal btw 3839 3dmark's in 05 :)
Ik zeg niet dat je een noob bent hoor ik ben gewoon benieuwd wat het typenummer is.

Alle andere mensen met een XFX hebben wel 2.8 en er staat dan bijvoorbeeld hy5du283222a f-28 406A, daar zitten wel een hoop 2'en in maar het is toch 2.8..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Nibitor link in de TS is dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nibitor is te vinden op de site die er boven word vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de hynix plaatje weer posten:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/GDDR.gif

Mijn AOpen heeft dus 2.2ns RAM met de volgende specs:

HY5DU283222
AF-22 332A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke winkels is de LE nou allemaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 17:21:
Even de hynix plaatje weer posten:
[afbeelding]

Mijn AOpen heeft dus 2.2ns RAM met de volgende specs:

HY5DU283222
AF-22 332A
planet zal wel blij zijn dat alle plaatjes van mijn account afkomen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sorry hoor, maar ARGH waar hebben we nou een startpost voor?
Het 6800LE Topic Deel 3
Scrool naar beneje --> Waar te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:41:
Niemand heeft een guide gemaakt omdat het zo weinig voorstelt.... Ik doe een poging uit mijn hoofd:

-knip-
(12) Begin met overclock testing :P
Als je het op deze manier aanpakt, loop je dus niet het risico dat je niet meer terug kunt naar een werkende configuratie? Ik had daar namelijk wat over gelezen ergens. Zou wel met bios update zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:04
Als ik het zo bekijk loont het dus nu om zo'n kaartje te kopen. Zal morgen eens zien ;)
Waarom moet de kast mee? Heb vorige kaart ook bij Paradigit gekocht maar mocht hem zo meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
HEHE, ik heb resultaten van mn memory OC. Ik heb de clock die in 3D stond ook in 3D gezet en nu scoorde ik WEL wat punten hoger in 3DMark en timedemo 1 van Doom.
Dus kennelijk naam hij voor het mem in 3D de 2D clockspeed :S (core pakte hij duidelijk wel de 3D speed)? Waarom hoor ik hier niemand anders over?
Ik ga die 66.81 es proberen, ik had de 66.72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Matel schreef op 05 oktober 2004 @ 17:40:
[...]

Als je het op deze manier aanpakt, loop je dus niet het risico dat je niet meer terug kunt naar een werkende configuratie? Ik had daar namelijk wat over gelezen ergens. Zou wel met bios update zijn geweest...
Hoe zou je het dan moeten doen? heb je een tut?

oja, werkt het ook emt de 6800 standaard, dus niet le....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 08:25:
[...]

Het kan zijn dat er nog oude drivers van je 9800 aanwezig zijn, heb ooit ergens gelezen dat die erg vervelend kunnen doen als je er een Nvidia kaart in doet. Mocht je al een format c:\ hebben gedaan, dan is dit niet van toepassing. Zo niet, dan kan je op www.guru3d.com een ATI driver removal tool vinden.

btw. op stock (dus zonder overclokken) haal ik dik in de 40000 in aquamark (p4, 28ht northwood, 1024MD, 350W voeding) 3dmark03 moet je rond de 6400 scoren.

lossen je probleem wel op....
Me oude kaart die erin zat was een geforce 5600 ;) ..heb de drivers overigens wel opnieuw geinstaleerd. Wat je zei van DirectX 9.0c opnieuw instaleren.. HOE doe je dat? Ik kan het wel doen maar dan is ie binnen 1sec klaar (omdat ik denk dat die ziet dat ie die al heeft en er dan niets aan doe). Als ik um eerst moet verwijderen, hoe moet dat dan?
Aan de voeding hoord het niet te liggen (350W).. heb overigens wel nieuwe voeding gekocht (want was 1 kapot), deed ik um erin (480W) maar gebeurt er niets :S lijkt erop dat ie al kapot in de winkel lag :S
Voeding doet nog wel is moeilijk bij mij, maar alles werkt wel en zal daarom denk niet daarin kunnen liggen.
Iemand suggesties??? (ben nu trouwens 3dmark05 aan het downloaden, iemand hier vroeg om de resultaten daarvan bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matel schreef op 05 oktober 2004 @ 17:40:
[...]

Dit is een softmod. Deinstalleer NVstrap driver en ben je terug op de default instellingen. De enige risico is uitbranden van je kaart omdat je te hoog aan het overclocken was, maar tot nu toe is dat niemand gelukt - de drivers hebben throttling waardoor de CPU underclockt automatisch als hij kwa temperatuur in gevaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Welk tooltje gebruiken jullie nu om te oc'en? Zowel RivaTuner en Coolbits irriteren mij gigantisch, aangezien er een test functie in zit die veel te snel ingrijpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op 05 oktober 2004 @ 17:59:
Welk tooltje gebruiken jullie nu om te oc'en? Zowel RivaTuner en Coolbits irriteren mij gigantisch, aangezien er een test functie in zit die veel te snel ingrijpt :(
binnen rivatuner is een instelling om driver test uit te zetten. Maar dat is zeker de manier om risicos te nemen :)

Weet niet uit mijn hoofd hoe die instelling heet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
wheeler schreef op 05 oktober 2004 @ 17:44:
Als ik het zo bekijk loont het dus nu om zo'n kaartje te kopen. Zal morgen eens zien ;)
Waarom moet de kast mee? Heb vorige kaart ook bij Paradigit gekocht maar mocht hem zo meenemen?
Sommige mensen zijn ook erg hard-leers. Het is een OEM kaart die eigenlijk niet voor de verkoop bedoeld was, nu hebben een aantal shops de kaarten toch op de kop kunnen tikken, met als voorwaarde van de fabriek/leverancier dat hij ingebouwd moet worden in een bestaand/nieuw systeem.
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:03:
[...]
Weet niet uit mijn hoofd hoe die instelling heet....
Uninstall :+

[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 05-10-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

k heb vanmiddag de XFX 6800LE aangeschaft, op basis van de ervaringen die ik van u allen vooral gister heb gelezen. s een opvallend groot uitgevallen kaart, maar wel erg snel: standaard haalde ie al 2440 3dmarks05! (66.81 driver)
maar na een beetje proberen zag ik al snel dat ie op 16x1 , 6vp geen artifacts gaf :D wat resulteerde in een 3dm05 score van 3420!!
dat is met een XP 2400+ @ 2600+ en 512MB PC2100 DDR ram, dus er is zeker plaats voor verbetering :P

hulde aan deze kaart, hij is zn 199 euri zeker waard IMO _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he jongs als ik nu mij riva tuner er af haal staat die ander pip dan nog aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:25:
he jongs als ik nu mij riva tuner er af haal staat die ander pip dan nog aan :)
Nee, dat is het voordeel van Rivatuner. Het is een software-mod. Als je Rivatuner deinstalleerd worden alle instellingen weer normaal. Het is ook de manier om alles weer goed te zetten als het misloopt.

[ Voor 15% gewijzigd door Cardinal op 05-10-2004 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je ook nog een hoftix installeerd van rivatuner wordt je kaart herkend war je hem naar gemod hebt *schijnt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mooi dat ik dat weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
zou iemand kunnen meten hoe groot die kaart is, qua lengte, vanaf bracket tot achterkant pcb? Ik moet eerst eens kijken of het gaat passen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb dus ook maar ff de XFX 6800le besteld (bij salland).

Ze hadden hem op voorraad dus hij zal deze week nog wel aankomen.

*Ik wil ook wel weten of hij in mijn shuttle gaat passen, zal wel want de Ultra past er ook gewoon in.

[ Voor 31% gewijzigd door Solovine op 05-10-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Alexio schreef op 05 oktober 2004 @ 18:45:
Ik heb dus ook maar ff de XFX 6800le besteld (bij salland).

Ze hadden hem op voorraad dus hij zal deze week nog wel aankomen.

*Ik wil ook wel weten of hij in mijn shuttle gaat passen, zal wel want de Ultra past er ook gewoon in.
Hij is niet groter dan de ultra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hier nog ff alles:
amd xp 2800+
1024mb ram
geforce fx 6800le
350w voeding
windows xp pro (sp2)
driver: 66.81
directx 9.0c

Prestaties:
Aquamark: 29000
3dmark3: 5999
3dmark5: 1349

Doom3 is redelijk speelbaar op 1024x768 verry high.
Farcry is totaal onspeelbaar. Steeds een ping van tussen de 15 en 26, maak niet uit hoe ik me resolutie en settings zet.

Volgens mij klopt er iets totaal niet bij mij, wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3dmark scores zijn iets aan de lage kant, maar op zich standard voor de 6800LE met geen overclocking of softmodding. Aquamark is slecht, en farcry/doom moeten beter kunnen.

ik verdenk dat je in de drivers AA/AF op hoge settings permanent aan hebt staan, zonder het in de gaten te hebben, maar een andere optie is dat je jouw mobo chipset drivers niet goed hebt geinstalleerd (zeker bij NForce chipsets is dat wel eens lastig).

Maar dit heb ik allemaal eerder genoemd, en je hebt niet gereageerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:01:
Ok, hier nog ff alles:
amd xp 2800+
1024mb ram
geforce fx 6800le
350w voeding
windows xp pro (sp2)
driver: 66.81
directx 9.0c

Prestaties:

Doom3 is redelijk speelbaar op 1024x768 verry high.
Farcry is totaal onspeelbaar. Steeds een ping van tussen de 15 en 26, maak niet uit hoe ik me resolutie en settings zet.

Zal wel iets met chipset-drivers of graka-drivers zijn, heb je de kaart al geprobeerd in een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Ik heb net ff naar Paradigit gemaild en antwoord gehad. Ze verkopen geen XFX 6800LE's met 2.2NS Hynix geheugen.

Vraag:

Ik heb een vraag over de 6800LE:
De XFX 6800 LE die jullie verkopen heeft die 2.2NS Hynix geheugen?
Met vriendelijke groet,
..

Antwoord:

Geachte heer Amende,
De XFX 6800LE wordt door Paradigit geleverd met 2.8NS Hynix geheugen.
Met vriendelijke groet,
..

Das wel jammer dus :/ Maar wel thumbs up voor Paradigit ik had na 13 min al een mailtje terug :) en Mycom heeft tot nu toe nog niks van zich laten horen :O

[ Voor 22% gewijzigd door Mastasidaz op 05-10-2004 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:01:
Prestaties:

Volgens mij heb jij zo die kaart erin gezet. Soms kan windows wat problemen geven bij een nieuwe kaart, dus even Windows XP opnieuw installeren, met alle drivers voor het moederbord etc. Dan weer even opnieuw testen.
ik verdenk dat je in de drivers AA/AF op hoge settings permanent aan hebt staan
Denk het niet, want als je AA/AF forceerd, zou je het zelf moeten instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 05-10-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langley78
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 21:25
Ok, ook maar even Rivatuner gebruikt, en ik heb minder mazzel...Mijn Aopen A1-revsie doet het wel met 12x1 en 6VP, maar dan heb ik wel al zichtbare artifacts in 2D. 8x1 en 6VP resulteert in een score van 3038 3DMarks 05 op 345/777, op 340/777 haal ik 2986, en dat is toch meer dan de 2719 die ik eerst haalde, met 8x1 en 4VP.

> Edit: 3DMark03 @345/777: 7656

[ Voor 6% gewijzigd door Langley78 op 05-10-2004 19:46 ]

Haast creëer je zelf:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
langley78 schreef op 05 oktober 2004 @ 19:31:
Ok, ook maar even Rivatuner gebruikt, en ik heb minder mazzel...Mijn Aopen A1-revsie doet het wel met 12x1 en 6VP, maar dan heb ik wel al zichtbare artifacts in 2D. 8x1 en 6VP resulteert in een score van 3038 3DMarks 05 op 345/777, op 340/777 haal ik 2986, en dat is toch meer dan de 2719 die ik eerst haalde, met 8x1 en 4VP.
Nou begin ik toch wel een beetje benieuwd te worden. Wat voor een wattage en merk voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
gladiool schreef op 05 oktober 2004 @ 18:44:
zou iemand kunnen meten hoe groot die kaart is, qua lengte, vanaf bracket tot achterkant pcb? Ik moet eerst eens kijken of het gaat passen.
Ding is 22cm, 24 cm ruimte nodig ivm de molex.
Hoe lang is die Ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langley78
  • Laatst online: 26-07 21:25
cardinal808 schreef op 05 oktober 2004 @ 19:32:
[...]

Nou begin ik toch wel een beetje benieuwd te worden. Wat voor een wattage en merk voeding heb je?
Eentje uit de silent-klasse: een Be-Quiet 350W, maar dat zijn dan wel 350 echte Watts.

Haast creëer je zelf:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee allemaal ! ik heb nu een programmatje geinstalleerd genaamd NVTURBO dan kan je in de nvidia control panel op AUTO DETECT BEST FREQUENTIENCE doen en dan zoektie een stabiele snelheid op mijnes draait nu op 357/812 + ik heb alle shaders en pipelines aanstaan hij doet alles zonder artifacts mijn score in 3dmark05 was nu 3720, maar gaat mijn kaart niet te heet worden ?? en hij doet toch iets als hij te heet word ? hij gaat toch beelden stil zetten of trager laten lopen zodat hij niet te heet word ?? BTW mijn kaart is van Aopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Nou vanmiddag ook maar eens langs de Vobis gefietst om een AOpen te halen, ik had wel een pc bij alleen ze kregen 'm niet in het AGP slot dus toen gaven ze hem maar zo mee (had ook gewoon gezegd dat hij voor een andere pc was maar dat ik liever met een mini- dan met een big tower op de fiets zat ;)).

Nou trekt m'n voeding het alleen niet helemaal volgens mij, 300W AOpen geeft 11.13 op de +12v in windows zelf alleen in de BIOS heeft hij 11.82 aan. Merkte iig meteen dat m'n usb muis wat haperde en aardig wat artis in 3dmark, dus tijd voor een nieuwe voeding dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik red het wel met mijn 300 WATT voeding kheb ook nog extra dingen aangesloten op me pc en nog 2 pci kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:57:
ik red het wel met mijn 300 WATT voeding kheb ook nog extra dingen aangesloten op me pc en nog 2 pci kaarten
Mjah, ik heb 4 volle usb poorten, 2 HD's, 1 dvd speler, 1 dvd brander, netwerk- en geluidskaart en dan nog de 6800LE... Na > 3 jaar trouwe dienst lijkt het er dan toch op dat er een vervanger moet komen ;( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja das waar kheb em een jaartje kheb
2 HD's
Cd brander
Dvd SPeler
4 usb ports (2 ingebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Jemig, wat gaat dit kaartje hard }) }) })
Ik kan gewoon benchen op 390/900 met standaard bios en koeler (XFX 2,2ns met 12 pipes en 6 vertex), alleen reset mn pc de hele tijd omdat mn voeding het niet trekt :( Maar ff voeding modden morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04 20:08
Heb net de laatste xfx bij paradgit den haag gehaald kaart werkt perfect op 16x1,6.vp alleen mn voeding houd het niet helemaal bij. overclocked ook lekker, standaard koeler core:375 mem:780 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een off topic vraagje welke wel indirect met de 6800 le te maken heeft. Weet iemand toevallig een goede zaak in de omgeving van Nijmegen waar ze de artic cooler nv 5 silencer verkopen? Wat zijn jullie ervaringen met deze koeler en is hij eenvoudig te monteren?

*Dit zijn vragen die wellicht eerder gesteld zijn, maar het 6800 le topic is zo groot geworden dat ik door de replies het bos niet meer zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:05:
De 3dmark scores zijn iets aan de lage kant, maar op zich standard voor de 6800LE met geen overclocking of softmodding. Aquamark is slecht, en farcry/doom moeten beter kunnen.

ik verdenk dat je in de drivers AA/AF op hoge settings permanent aan hebt staan, zonder het in de gaten te hebben, maar een andere optie is dat je jouw mobo chipset drivers niet goed hebt geinstalleerd (zeker bij NForce chipsets is dat wel eens lastig).

Maar dit heb ik allemaal eerder genoemd, en je hebt niet gereageerd....
Hmz.. waar kan ik dat dan vinden van AA/AF?. Heb nu net windows xp opnieuw geinstaleerd.. haal nu met aquamark 33449 en met 3dmark5 2274.. al wel wat beter, maar niet wat het moet zijn. Heb farcry gespeeld en heb nog vaak dat me fps omlaag schiet naar 15 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hmm, heb je een moederbord VIA chipset? Zo ja, zeker weten de VIA Hyperion 4in1 driver erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 05 oktober 2004 @ 21:25:
Hmm, heb je een moederbord VIA chipset? Zo ja, zeker weten de VIA Hyperion 4in1 driver erop?
Nope.. heb een Asrock met SiS chipset.
Trouwens.. bij farcry zie ik ook continu strepen door het beeldscherm :S (heb niets overgeklokt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Het is heel vreemd, mijn 3dmark score met mn mem op 900 is gelijk aan diegene met mn mem 850 :? (core zelfde snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Misschien throttelt de kaart omdat hij te warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Owkee * sapphire heeft net de kaart ingebouwd met een mooie zelfgemaakte houder voor me WCblock :P
IK vroeg me alleen af of het normaal word dat deze kaarten enigsinds warmer worden dan een R9700, bij me LE is de achterkant van de core namelijk warmer dan die van me R9700.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
DaWaN schreef op 05 oktober 2004 @ 21:37:
Het is heel vreemd, mijn 3dmark score met mn mem op 900 is gelijk aan diegene met mn mem 850 :? (core zelfde snelheid)
Aarsbuds0r schreef op 05 oktober 2004 @ 21:47:
Misschien throttelt de kaart omdat hij te warm wordt?
Check met Rivatuner (waar de low level settings staan staat ook hardware monitor) of je mem ook echt 900 doet.

Zo zag ik dat mijne vrolijk nog op 700 zat te draaien terwijl ik in 3D gezegd had 780 :( , pas toen ik in 2D ook 780 zette bleef hij ook in 3D 780 :(. Blijkt dus dattie er op 800 uitklapt, klokt dus helemaal niet zo best over als Coolbits mee eerst liet geloven, simpelweg omdattie geheel niet overclockte! :(
Ben het daarom beetje zat, als iemand nog interesse heeft in een XFX, 12x1/6...zeg het maar, ik ga dr een GT inzetten...weg 128MB RAM limiet, weg geprutst, OCs die 'misschien' stabiel zijn, gewoon drinzetten en gaan met die banaan :( (krijg toch 10% korting :9 en als het moet schijnen die XFX's de beste OCers naar Ultra te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. heb Doom3 gespeeld op 1280x1024 en settings op ultra high.. dit is goed speelbaar, fps van 50 bij gewoon rondlopen, zoon 30-40 bij vijanderen en alleen bij opengaan van deuren heel ff 20.

Nu farcry.. ik blijf er dezelfde problemen mee houden.. nu 1024x768 en high settings is mijn fps bij assault vaak onder de 20. Heb ook ffa gespeeld (op een kleinere map) en dit ging veel beter, fps zonder vijand in de buurt 80 en als er wel veel tezien was zo rond de 50. Ergens klopt er dus iets niet :S ..nu nog een ander probleem en dat is dat ik strepen in het beeld zie -> http://www.dutchrovers.nl/pics/FarCry0103.jpg
Waar zou dat aan kunnen liggen (terwijl doom3 wel goed draait nu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 21:30:
[...]

Nope.. heb een Asrock met SiS chipset.
Trouwens.. bij farcry zie ik ook continu strepen door het beeldscherm :S (heb niets overgeklokt)
Wellicht toch verstandig om de kaart om te ruilen voor een andere 6800LE.... Had eerst ook een defecte (oude "bad" batch) Eindeloos mee lopen rotzooien, temps, voeding, drivers, etc.. Resultaat: shuttle naar de klote geholpen (bad flash) :'(

Bleek uiteindelijk dus aan de kaart te liggen. Niet dat jij precies hetzelfde probleem hebt, maar het kan een hoop moeite besparen en ergenis en geld en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:18
zonet:

Aopen op 400-870 16x1 6vp met 3dmark 05: 4386 3DMarks

en dat met stock cooling :*) en gewoon 1.4V

nu laat ik me kaartje weer lekker normaal draaien, dan is alles soepel zat.

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=116777

[ Voor 4% gewijzigd door glaerox op 05-10-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb al lang weer gemerkt dat de hoogste kloksneheiden lang niet betekenen hoogste scores, noch voor mem noch gpu, hij is gewoon echt stukken langzamer, dus je moet evenwicht zoeken tussen snelheid en scores :) En je moet idd je mem bij 2d instellen en je core bij 3d (lekker vaag maargoed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Sir_Killalot- schreef op 05 oktober 2004 @ 22:24:
[...]

[...]

Check met Rivatuner (waar de low level settings staan staat ook hardware monitor) of je mem ook echt 900 doet.

Zo zag ik dat mijne vrolijk nog op 700 zat te draaien terwijl ik in 3D gezegd had 780 :( , pas toen ik in 2D ook 780 zette bleef hij ook in 3D 780 :(. Blijkt dus dattie er op 800 uitklapt, klokt dus helemaal niet zo best over als Coolbits mee eerst liet geloven, simpelweg omdattie geheel niet overclockte! :(
Ben het daarom beetje zat, als iemand nog interesse heeft in een XFX, 12x1/6...zeg het maar, ik ga dr een GT inzetten...weg 128MB RAM limiet, weg geprutst, OCs die 'misschien' stabiel zijn, gewoon drinzetten en gaan met die banaan :( (krijg toch 10% korting :9 en als het moet schijnen die XFX's de beste OCers naar Ultra te zijn)
Had ik eerst ook, bij mij zei die dat die 825 kon, maar klapte ook terug naar 700, testen ging goed, maar klapte na tijd gamen toch terug, op zich niet geheel vreemd want dat geheugen is niet gekoeld. Nu met me Nv5 doet die 850 perfect en hij blijft erop, omdat het geheugen nu wel gekoeld wordt.
Maar als jij een GT wilt halen , ga je gang, ieder moet voor zichzelf afwegen wat die wat hoeveel waard vindt. ;) Wel jammer dat we je dan in deze thread niet meer zien, want je bent iemand die er wel kijk op heeft.

[edit] en je moet mem en gpu bij 3d instellen, mem wordt automatisch naar 2d gekopieerd.

[edit2] toen die bij mij terugklapte zag je dat ook terug in coolbits (700 dus), was geen rivatuner bij mij voor nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 05-10-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik heb nu ook een Aopen 6800LE aangeschaft en aangezien mijn Windows XP installatie al ruim een half jaar oud was dacht ik, dat doe ik gelijk even opnieuw. Na alle updates te hebben geinstaleerd en versie 66.71 erop gezet te hebben haalde ik met 3Dmark05 slechts 1911 punten. Hierna maar even 66.81 geinstalleerd en toch maar even in de BIOS gekeken. Wat bleek, Graphics Aperture Size stond op 64MB. Nadat ik deze op 256MB had gezet, haalde ik een score van 2498. Waar dit precies aan lag weet ik niet (Aperture size of nieuwe drivers?)
Met Rivatuner heb ik alle disabled units aangezet en kreeg vrijwel direct heel veel zwarte driehoekjes in 3Dmark, echter haalde ik hiermee een score van 3289. Na een vertex unit uit te hebben gezet haalde ik een score van 3327. Nog even overgeklokt naar 770/335 en ik haalde een score van 3674. Ik zal nog even mijn Zalman ZM80C/HP en ZM/OP1 erop zetten en het voltage op1.5 zetten om nog wat hogere kloksnelheden te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik heb vandaag eindelijk mijn Aopen 6800LE kunnen ophalen. Het is de Aopen met de grote koeler (revisie 1?).
Ik heb verschillende runs van 3DMark2005 gedaan. Hier zijn mijn scores:
A1,8x1,4vp @300/700 : 2413
A1,12x1,4vp @300/700: 2837
A1,12x1,5vp @300/700: 2996
A1,12x1,6vp @300/700: 3123
A1,12x1,6vp @350/800: 3544

Ik heb de benchmarks met de verschillende instellingen maar 1 keer gedraaid. Ik heb geen artifacts kunnen ontdekken.

Configuratie:
Pixel unit 0: standaard geactiveerd
Pixel unit 1: defekt (pc startte niet op, zometeen nog maar eens proberen)
Pixel Unit 2: geactiveerd met Rivatuner
Pixel Unit 3: standaard geactiveerd

Vertex unit 0: standaard geactiveerd
Vertex unit 1: standaard geactiveerd
Vertex unit 2: standaard geactiveerd
Vertex unit 3: geactiveerd met Rivatuner
Vertex unit 4: standaard geactiveerd
Vertex unit 5: geactiveerd met Rivatuner

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Sjah schreef op 05 oktober 2004 @ 22:44:
Had ik eerst ook, bij mij zei die dat die 825 kon, maar klapte ook terug naar 700, testen ging goed, maar klapte na tijd gamen toch terug, op zich niet geheel vreemd want dat geheugen is niet gekoeld. Nu met me Nv5 doet die 850 perfect en hij blijft erop, omdat het geheugen nu wel gekoeld wordt.
Hmm, kheb mn Silencer toch al besteld (kan ook op GT, dus vonnik niet zo erg). Geheugen is idd niet gekoeld, maar schijnt dat geheugen koelen niet zo heel ver extra OC geeft :? hoewel jouw resultaten kennelijk anders uitwijzen. Als hij 850 wil doen als de NV5 erop zit, wil ik het ding nog een kans geven.
Maar als jij een GT wilt halen , ga je gang, ieder moet voor zichzelf afwegen wat die wat hoeveel waard vindt. ;) Wel jammer dat we je dan in deze thread niet meer zien, want je bent iemand die er wel kijk op heeft.
Dankje _/-\o_, heb me er wel in verdiept, maar zie me zelf zeker niet als de expert. En wie zei er dat je me niet meer zal zien :P? M'n Barton draait al maanden op 3200+, maar toch hang ik regelmatig in het OC draadje rond. En de GT halen is ook om die 128MB-knoop-in-mn-maag eruit te halen. Ik upgrade niet elk (half)jaar en aangezien Doom/FarCry van 256MB wel gebruik kunnen maken, zat ik toch beetje naar de toekomst te kijken...
[edit] en je moet mem en gpu bij 3d instellen, mem wordt automatisch naar 2d gekopieerd.
Dat is waar, maar via 2D probeerde ik um te forceren aangezien hij al 'terugklapte' naar 700 opt moment dattik 3DMark startte 8)7 (in RT was zeg maar geen verschil te zien). Zo heb ik het voor elkaar gekregen dattie alsnog op 780 de bench voltooide (zonder problemen overigens), hij kon gewoon niet terugklappen, maar misschien was dat een hele stomme zet 8)7
The-Freak schreef op 05 oktober 2004 @ 22:52:
met 3Dmark05 slechts 1911 punten. Hierna maar even 66.81 geinstalleerd en toch maar even in de BIOS gekeken. Wat bleek, Graphics Aperture Size stond op 64MB. Nadat ik deze op 256MB had gezet, haalde ik een score van 2498. Waar dit precies aan lag weet ik niet (Aperture size of nieuwe drivers?)
Ik gooook....de drivers ;)
Nog even overgeklokt naar 770/335 en ik haalde een score van 3674. Ik zal nog even mijn Zalman ZM80C/HP en ZM/OP1 erop zetten en het voltage op1.5 zetten om nog wat hogere kloksnelheden te halen.
Zet het aub core/mem, niet anders om, ik schrok me te pletter toen ik las was je daar zei ;)

[ Voor 24% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-10-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grrrrrr, kaar erin gezet, pc aan, beeld, driver 66.81 en Riva gedownload, ga ik de driver instalerren, windows reboot, geen beeld meer :(
Ik weet het allemaal niet meer hoor, voltages nagemeten, ga er gewoon vanuit dat me voeding eht =trekt daar niet voor (Antec TP 480 alle v lijnen modded) en ff geprobeerd te booten zonder HD's en opticals.
Bij alles wat ik probeer krijg ik 1 sec beeld en dan weer weg, op 1x na toen kon ik iezen of ik voor safemode wilde gaan en toen wil het beeld weg :? .
Echt weird, ik zit nu op een reserve pci kaartje maar heeft iemand een idee waar dit aan ligt?? voor specs zie sig.

edit: nog wat extra info, AOpen LE kaart, nieuwe versie (iig de koeler), achterkant core word heeeeeeel licht warm en de 12v lijn is toch wel laag, klopt het dat deze kaart waarschijnlijk z'n juice van deze lijn trekt ??

[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 05-10-2004 23:08 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
arutten schreef op 05 oktober 2004 @ 22:58:
Comfiguratie:
Pixel unit 0: standaard geactiveerd
Pixel unit 1: defekt (pc startte niet op, zometeen nog maar eens proberen)
Pixel Unit 2: geactiveerd met Rivatuner
Pixel Unit 3: standaard geactiveerd

Vertex unit 0: standaard geactiveerd
Vertex unit 1: standaard geactiveerd
Vertex unit 2: standaard geactiveerd
Vertex unit 3: geactiveerd met Rivatuner
Vertex unit 4: standaard geactiveerd
Vertex unit 5: geactiveerd met Rivatuner
Weeer dezelfde disabled en nu ook pixel 1 dood, net als ik. Kunnen we langzaamaan de conclusie trekken dat als vertex 3+5 disabled zijn die het gewoon doen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
als 't die met 480watt is, dan zou ik eens andere drivers proberen, ik heb namelijk ook wel eens zwart beeld gehad met een driver.....

.

[ Voor 30% gewijzigd door Mr. Detonator op 05-10-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
sapphire schreef op 05 oktober 2004 @ 23:01:
(Antec TP 480 alle v lijnen modded)
Raden maar... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-10-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ik zou zweren dat dat er net nog niet stond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Want ? voltages zijn niet super hoog of laag en gewoon stabiel hoor ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Freak
  • Laatst online: 28-05-2023
Dat is dan een flinke winst voor deze nieuwe drivers _/-\o_ , nu maar hopen dat ze door Futuremark goedgekeurd worden. Ik lees nu ook hier dat die Graphics Size er idd niets mee te maken heeft.
Zet het aub core/mem, niet anders om, ik schrok me te pletter toen ik las was je daar zei ;)
Sorry, in die volgorde stond het ook in Rivatuner. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Sir_Killalot- schreef op 05 oktober 2004 @ 22:59:
[...]

Hmm, kheb mn Silencer toch al besteld (kan ook op GT, dus vonnik niet zo erg). Geheugen is idd niet gekoeld, maar schijnt dat geheugen koelen niet zo heel ver extra OC geeft :? hoewel jouw resultaten kennelijk anders uitwijzen. Als hij 850 wil doen als de NV5 erop zit, wil ik het ding nog een kans geven.
Bij mij wel, die 825 haalde ik in de praktijk niet eens, en jouw verhaal lijkt erg hetzelfde. Als je een aopen hebt is 850 wel logisch, maar met 2.8ns xfx wat minder lijkt mij hoor.
Je gaat waarschijnlijk niet alleen 850 halen, ook je gpu klokt hoger, je kan makkelijk een voltmod doen danzkij deze vette koeler als je dat zou willen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 05-10-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ziet het er als volgt uit:

Pixel unit 0: standaard aan
Pixel unit 1: standaard aan
Pixel unit 2: defekt, heel lichtjes groen in 3d mark 05
Pixel unit 3: goed, geen artifacts

Vertex unit 0: standaard aan
vertex unit 1: standaard aan
vertex unit 2: standaard aan
vertex unit 3: goed, geen artifacts
vertex unit 4: standaard aan
vertex unit 5: goed, geen artifacts

Dus ook hier weer vertex shader 3 en 5 die uit stonden en wel blijken te werken, toeval of...(zie -Sir_Killalot- 's theorie)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
sapphire schreef op 05 oktober 2004 @ 23:16:
[...]

Want ? voltages zijn niet super hoog of laag en gewoon stabiel hoor ;)
Ik doelde op Mr. Detonator omdat hij vroeg welke PC :P. Verder kan ik je helaas niet van dienst zijn, enkel dat ik d8 dat die Antecs erg goed waren dus ik volg je modden niet (maar ja ik weet daar ook niks vanaf 8)7 )
Sjah schreef op 05 oktober 2004 @ 23:18:
[...]
Bij mij wel, die 825 haalde ik in de praktijk niet eens, en jouw verhaal lijkt erg hetzelfde. Dat iedereen hier maar 860 etc. haalt zonder geheugen koeling verbaast me dan ook, vraag me af of ze het allemaal grondig en langdurig getest hebben.
Je gaat waarschijnlijk niet alleen 850 halen, ook je gpu klokt hoger, je kan makkelijk een voltmod doen danzkij deze vette koeler als je dat zou willen.
Idd, moet ik je gelijk ingeven. Maar tis mooi te weten dattik dus geen spoken aant zien was, dankje. Maar die 860 ed. zal wel komen door de 2.2ns mem...? Die voltmod laat ik ff voor het laatst liggen, kga eerst wel ff zien wattie @ default haalt (core). Met auto OC en de vliegtuigjes van 3DMark03 gingie vanzelf al naar 344.

Overigens, een 16 pipe haalt op 300 theoretisch evenveel als een 12 pipe op 400 (12x400 = 16x300), maar in de praktijk zal dat wel wat tegenvallen + dat al die extra transistors wel mee moeten klokken, wat de hoogte van de OC wat terug zal houden (gegeven dat de extra pipes minder stabiel waren op hogere kloks). Wat zijn jullie ideëen hierover? Beetje een brainstormpje wattik zo gehad heb. Ben benieuwd hoeveel een 16p en een 12p zullen schelen, vind het aantal 16 pipes nl. nogal hoog, wat me doet afvragen of ze ook ECHT wel stabiel zijn (gloof 12 eerder dan 16, maar als je dr 16 hebt, congrats).
Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 23:27:
dus ook hier weer vertex shader 3 en 5 die uit stonden en wel blijken te werken, toeval of...?
Yippiee :P weer een aanhanger van mn theorie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 05-10-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Sir_Killalot- schreef op 05 oktober 2004 @ 23:32:
[...]
Maar die 860 ed. zal wel komen door de 2.2ns mem...? Die voltmod laat ik ff voor het laatst liggen, kga eerst wel ff zien wattie @ default haalt (core).
Yup, ik had mezelf al verbeterd van deze fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu ik ook alle vertex sheit aan heb en ook 12 pipelines heb kan ik me core niet meer op 330 zetten aangezien ik dan met Call of Duty United Offensive dikke artifacs krijg (In 3Dmark05 vreemdgenoeg niet).
Komt dit nu door:

A: Mijn kaart wordt te warm. (Zalman koeling + Fan is al onderweg)
B: Te weinig power. (Voeding is gewoon goed als je het mij vraagt maar , ik bedoel zou ik nu een voltmodje moeten toepassen?)
C: Pindakaas is lekker!

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Wellicht toch verstandig om de kaart om te ruilen voor een andere 6800LE.... Had eerst ook een defecte (oude "bad" batch) Eindeloos mee lopen rotzooien, temps, voeding, drivers, etc.. Resultaat: shuttle naar de klote geholpen (bad flash) :'(

Bleek uiteindelijk dus aan de kaart te liggen. Niet dat jij precies hetzelfde probleem hebt, maar het kan een hoop moeite besparen en ergenis en geld en tijd.
Zal ik dan denk toch is gaan doen.. wel vreemd dat Doom3 nu wel goed draait. Trouwens.. heb drivers teruggezet naar 61.77 en heb nu niet die rare beelden in farcry, maar nog wel die slechte fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Bwuahahahahahaah Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/smilies/lmbo.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/smilies/lmao.gifAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mmkoot/smilies/biglaugha.gif. he..hehe..he......Ik haat pindakaas }:O
Ik denk optie B, zul je wel wat meer mee halen (jammer dat je dat nu al moet toepassen). Maardat bedoelde ik dus, die pipe is kennelijk niet stabiel op een hogere snelheid, extra voeding helpt um misschien weer op pad, maar vraag me af voor hoelang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar een OC geprobeerd (met mijn AOpen, default koeling, 16x1/6VP aktief)

360/850 aangezet, en deze keer dankzij die tip gemonitored met rivatuner.

3dmark 2005 werkte perfect -> 400+ punten verbetering op mijn 325/700 resultaten (zit nu op 3655 voor de vergelijking - ben overtuigd dat mijn AGP 4x bus en oude P4 de bottleneck zijn)

3dmark 2003 werkte perfect behalve game test 4. Kijkend in de rivatuner log zie ik dat de core voor die test terugschakelde naar 300MHz. De resultaten van alle testen waren mijn hoogste ooit, met uitzondering van die ene test, die zelfs lager eindigde dan zonder overclock. RAM bleef op 850MHz snelheid, maar ik weet niet of de driver throttling ook RAM snelheid aanpast?
Ik kreeg ook af en toe een triangletje die daar niet thuis hoorde in game tests 3&4, en tussen 3 en 4 bleef hij even stil op de overgangscherm - allemaal duidelijk tekens dat hij moeite had.

Dus met de default koeling in mijn geval is 360 core te hoog gegrepen. Forceware testte die instelling als goed, maar toch werd mijn kaart te warm. Nu nog een keer testen zonder OC om te checken dat hij nu weer goed werkt, anders heb ik hem gemold (verwacht ik niet, want de fill rate, shader tests enz waren na game 4 gedaan weer op 360MHz snelheid en gingen allemaal prima met hele leuke resultaten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik denk optie B, zul je wel wat meer mee halen (jammer dat je dat nu al moet toepassen). Maardat bedoelde ik dus, die pipe is kennelijk niet stabiel op een hogere snelheid, extra voeding helpt um misschien weer op pad, maar vraag me af voor hoelang...
Dus volgens jouw krijg ik artifacts omdat hij als het ware ondervoed is? En dus niet omdat hij te warm wordt? (Ik heb een aopen, dus kan niet tsjekken hoe warm)

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nou, volgens mij kannik OCen wat ik wil, maar mn kaart is er op gebrand om de GPu vooral niet hoger te laten komen dan 65, dat is het hoogste wattik ooit gezien heb, wanneer dan ook. Go XFX koeler, daarin issie kennelijk beswel goed. Maar geeft mij niet echt een kans mn core es wat artifacts te laten zien >:) (aka, hoge OC), enige artifacts hier ooit gespot waren die door de stukke pipes.

*EDIT klopt niet, Auto OC gaat zo naar 350 en temp 67/68
Fiddle schreef op 06 oktober 2004 @ 00:10:
[...]
Dus volgens jouw krijg ik artifacts omdat hij als het ware ondervoed is? En dus niet omdat hij te warm wordt? (Ik heb een aopen, dus kan niet tsjekken hoe warm)
Ow hmm, sorry, in dat geval :P wacht maar ff op de koeler voordat je um gaat slopen. D8 dat je er al een big ass ding op had zitten.... 8)7 :X beter lezen

[ Voor 43% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik heb nogmaals geprobeerd om pixel unit 1 te activeren: windows start niet meer op.
Ik heb nog een beetje overclocked en heb de volgende resultaten gehaald met A1,12x1,6vp @360/835:
3DMark2001: 16609
3DMark2003: 9789
3Dmark2005: 3653
Niet slecht voor een revisie 1 ?

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:01:
Nu nog een keer testen zonder OC om te checken dat hij nu weer goed werkt, anders heb ik hem gemold (verwacht ik niet, want de fill rate, shader tests enz waren na game 4 gedaan weer op 360MHz snelheid en gingen allemaal prima met hele leuke resultaten) :)
330/750 werkt weer prima. 9200 punten in 3dmark03 (beter dan heel veel 6800NUs en X800Pros, en zelfs beter dan een aantal 6800GTs toen ik net rond aan het kijken was in ORB).

Dus driver throttling vanwege kaart te warm lijkt geen schade te geven. Mooi spul dit moderne NVidia videokaart :)
arutten schreef op 06 oktober 2004 @ 00:21:
Ik heb nogmaals geprobeerd om pixel unit 1 te activeren: windows start niet meer op.
Ik heb nog een beetje overclocked en heb de volgende resultaten gehaald met A1,12x1,6vp @360/835:
3DMark2001: 16609
3DMark2003: 9789
3Dmark2005: 3653
Niet slecht voor een revisie 1 ?
Volgens mij is het de moeite waard om te testen welke resultaten beter zijn op een kaart waar er geen defecte pipelines tussenzitten : 12x1 met hogere overclock of 16x1 met een mindere overclock. Ik heb het idee dat de kaart toch helemaal bandbreedte gelimiteerd is, dus die laatste 4 pipelines hebben niet zo veel invloed als de stap van 8x1 naar 12x1.

12x1 is de NVidia gekozen aanpak voor een 128MB kaart, waarschijnlijk vanwege zulke redeneringen (plus het verkopen van defecte spul natuurlijk)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Vorige post aangepast. 65 graden theorie klopte niet en Auto OC trekt er 351 uit zonder artifacts :P :9
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:24:
12x1 is de NVidia gekozen aanpak voor een 128MB kaart, waarschijnlijk vanwege zulke redeneringen (plus het verkopen van defecte spul natuurlijk)
Zo'n test wilde ik ook wel ens zien. Maar TOCH haalt ASUS het in zn hoofd een werkende 16/6 op een 6800NU bord te zetten he...Maar misschien ook wel weer slim van ze, tziet er koel uit (GT!!!) en komen ze van hun 16 pipes cores af die 350MHz voor de echte GT niet haalden en slaan er dus een slaatje uit, 'want hij is beter dan de NU..' hoewel die misschien niet zo erg wil OCen...(of praat ik nu BS?)

[ Voor 10% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Tog ziet ik nu kleine artifacts op 330 als ik goed kijk....

http://www.futuremark.com/download/?3dmark05hotfix110.shtml
3DMark05 hotfix. (Zelf nog niet getest... Hopelijk nog eens hogere performance hierdoor. Maar jah, das weer wishfull thinking :D . Zal wel niet maar gaat morgen eens kijken. Tis nu bed tijd voor Fiddletje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Nee geen hogere score. Ging er meer om dat sommige via de demo (niet de tests, maar..tsja..de demo) ook een 3DMark score konden laten uitrekenen (die iets van 2x zo hoog was op een LE), check het 3DMark05 draadje

Ik zie nog steeds geen bal van artifacts op 351/700 (Auto OC) :D.
HMMM 351 he...(mn RAM leest uit op 702 in RT) HMMMM }) Denk dat de auto OC niet verder wil omdat de core nu synchroom loopt met het RAM. ff testen :P

[ Voor 35% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op 06 oktober 2004 @ 00:42:
Vorige post aangepast. 65 graden theorie klopte niet en Auto OC trekt er 351 uit zonder artifacts :P :9

[...]

Zo'n test wilde ik ook wel ens zien. Maar TOCH haalt ASUS het in zn hoofd een werkende 16/6 op een 6800NU bord te zetten he...Maar misschien ook wel weer slim van ze, tziet er koel uit (GT!!!) en komen ze van hun 16 pipes cores af die 350MHz voor de echte GT niet haalden en slaan er dus een slaatje uit, 'want hij is beter dan de NU..' hoewel die misschien niet zo erg wil OCen...(of praat ik nu BS?)
De V9999GT/128 komt met een 350mhz 16 pipeline core, en lijkt makkelijk de 400mhz core snelheid te halen. Het is een echte GT core, dus, met een 128MB 700MHz DDR RAM bottleneck :)
(maar dat probleem van een 16 pipeline core met trage RAM hebben heel veel 6800LE bezitters ondertussen ook >:)

Zie guru3d thread over die kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Oeps sorry kzal mn grote mond houden :X. Maar dan vinnik het helemaal gare actie van ASUS 8)7
Fiddle schreef op 06 oktober 2004 @ 00:49:
Tog ziet ik nu kleine artifacts op 330 als ik goed kijk....
Dan is het misschien toch zo dat je core het niet trekt. Aopens koeling is hetzelfde en staat altijd op max, ik trek er nu 351 uit (of meer, moet mn mem nog verhogen voor de in-sync als die theorie klopt, maar dat denk ik wel) en zie noppes, zelfs niet in D3 (zwaarste OpenGL game, verglijking met CoD), maar dat kan ik eigenlijk niet 100% zeker zeggen, want daar gaat het zowat te snel voor >:)
Tis nu bed tijd voor Fiddletje :+ )
Ik houdt het ook voor gezien vandaag

[ Voor 78% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 06-10-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Heeft iemand met Nibitor het voltage van zijn core succesvol kunnen aanpassen? Ik meen uit de opmerkingen van Unwinder begrepen te hebben dat de enige instelling die van belang is de 'throttle' waarde is maar Rivatuner geeft aan dat de core VID 1.1 blijft ongeacht wat ik daar instel. Ook de andere instellingen lijken niets te doen.

Met een 6800 BIOS (geleend van EVGA) gaat ie wel gewoon naar 1.2 zoals op normale NUs. Werkt verder ook wel goed zo dus voorlopig laat ik dat BIOS er maar in zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:24:
[...]

330/750 werkt weer prima. 9200 punten in 3dmark03 (beter dan heel veel 6800NUs en X800Pros, en zelfs beter dan een aantal 6800GTs toen ik net rond aan het kijken was in ORB).

Dus driver throttling vanwege kaart te warm lijkt geen schade te geven. Mooi spul dit moderne NVidia videokaart :)

[...]

Volgens mij is het de moeite waard om te testen welke resultaten beter zijn op een kaart waar er geen defecte pipelines tussenzitten : 12x1 met hogere overclock of 16x1 met een mindere overclock. Ik heb het idee dat de kaart toch helemaal bandbreedte gelimiteerd is, dus die laatste 4 pipelines hebben niet zo veel invloed als de stap van 8x1 naar 12x1.

Klopt denk wel allemaal, ik haal met 12 pijpjes al dik 10k in 03, 3k8 in 05, dingetje wil wel oc'en maar iets houd me nu tegen om EN een hoge core snelheid EN hoge mem snelheid te draaien, core wil hard, mem ook maar beiden niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
zou iemand dit stukje tekst even wat willen uitwerken? met benamingen enzo...
(3) klik op de pijltje naast het uitleg "NV40 A1 8x1, 4 VP" en kies de eerste icoon van het kleine menutje (hoe heet 'ie?) die bij je muis opent.
(4) Ga naar het laatste tabblad van die menu (naam vergeten).
(5) Installeer NVStrap driver, en vink die "hardware masking activation allowed" optie.
(6) selecteer custom in plaats van VGA BIOS default van het onderste drop-down menutje (hoe heet deze dan?)
(7) Van het schermpje, voeg vinkjes toe bij alle hardwarematig disabled onderdelen zoals op die plaatje op de startpost http://home.planet.nl/~roest210/riva.gif . Je kan kiezen tussen alle pipelines/shaders in een keer aanzetten, of een op een doen.
( Keuze gemaakt, klik op apply/ok en reboot. Na de reboot zie je in Rivatuner voorpagina dat jouw 6800LE een andere spec heeft (bijvoorbeeld "NV40 A1, 16x1, 6 VP".
(9) Test voor artifacts in 3dmark 03/05
(10) Geen artifacts, open meer pipelines. Wel artifacts, pipelines/shaders uitzetten totdat de artifacts weggaan.
(12) Begin met overclock testing
B.v.d.

en wat kun je bij een normale 6800 aanzetten?

[ Voor 5% gewijzigd door pleasure op 06-10-2004 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Biff schreef op 06 oktober 2004 @ 04:29:
Heeft iemand met Nibitor het voltage van zijn core succesvol kunnen aanpassen? Ik meen uit de opmerkingen van Unwinder begrepen te hebben dat de enige instelling die van belang is de 'throttle' waarde is maar Rivatuner geeft aan dat de core VID 1.1 blijft ongeacht wat ik daar instel. Ook de andere instellingen lijken niets te doen.

Met een 6800 BIOS (geleend van EVGA) gaat ie wel gewoon naar 1.2 zoals op normale NUs. Werkt verder ook wel goed zo dus voorlopig laat ik dat BIOS er maar in zitten denk ik.
Ja, ik doe dat nu bij elk bios die ik probeer, throttle (al weet ik nog niet wat dat is :?) en de vcore, allebei op 1.5. Core knal ik standaart op 425 en geheugen op 880.

Anyway, ik heb nu een 6800 LE met 16 werkende pipes, heb me andere omgeruild *D

Die vid is volgens mij alleen als je in 2D modus zit, dus die laat ik altijd op 1.1 staan

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 06-10-2004 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een beetje gelezen te hebben zie ik weldat de meeste XFX kaarten de 16 pipelines kunnen open zetten, maar wil toch kijken voor een MSI. iemand enig idee ? Heb alles gemailed en gedaan, alleen in duitsland is die tekoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Welk merk kun je nu het beste halen dan? XFX?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.