[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90323

Wie heeft een golden sample en wil zo vriendelijk zijn te kijken naar de doos waar ie in zat.

Is deze doos makkelijk te openen zonder te doos te beschadigen? Zodat ie weer dicht kan zoals in de originele staat?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 90323 op 20-10-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

Jep de GT Golden Sample doos is makkelijk te hersluiten. Hij is nieuw aangeleverd wel plastic sealed. In principe zijn alle dozen van Gainward's high end modellen dezelfde alleen met andere sticker op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Ik heb gehoord dat de Asus V9999 6800 GE Overclockbaar is tot net iets minder dan een 6800 Ultra. Omdat de GE 4 pipelines open kan zetten terwijl er standaard 12 open staan.
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de mensen met een nForce-bord die net als ik last hebben van de "10 sec. freeze" in games, dit schijnt verholpen te kunnen worden door fast writes uit te schakelen in de BIOS.
nVidia is op de hoogte van het probleem, zij stellen echter dat het door Punkbuster komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

MaZo schreef op 21 oktober 2004 @ 11:32:
Voor de mensen met een nForce-bord die net als ik last hebben van de "10 sec. freeze" in games, dit schijnt verholpen te kunnen worden door fast writes uit te schakelen in de BIOS.
nVidia is op de hoogte van het probleem, zij stellen echter dat het door Punkbuster komt.
klopt, ik had dit al eerder gemeld.. maar ik had de freeze van 10 sec alleen bij
overclocken.. nu kan ik wel op 400/1100 (GT) draaien :)

M55 in "6800GT Games crashen/freezen"

[ Voor 8% gewijzigd door M55 op 21-10-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Mijn XFX 6800GT draait op precies dezelfde (400/1100) snelheid en ik heb het idee dat dit nog wel wat hoger kan. Ik had dit 10 sec. freeze probleem echter ook op de standaard snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Fast writes lost het probleem niet op, als je iets verder over clockt komt het probleem net ze hard weer terug. Bovendien doet je cpu het zonder fast writes een stuk slechter. Verder heeft punkbuster er gene donder mee te maken.

Er zijn duizend en een theoretische oplossingen, de enige die bij mij hielp was om mijn nforce3 250gb chipset mobo om te ruilen voor een k8t800pro. Hoezo ironisch :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ep0ss schreef op 21 oktober 2004 @ 10:54:
Ik heb gehoord dat de Asus V9999 6800 GE Overclockbaar is tot net iets minder dan een 6800 Ultra. Omdat de GE 4 pipelines open kan zetten terwijl er standaard 12 open staan.
Kan iemand dit bevestigen?
K denk t niet want k krijg geen antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 16:27

Brainless-NL

lolkipo

Ep0ss schreef op 21 oktober 2004 @ 13:40:
[...]

K denk t niet want k krijg geen antwoord :?
klopt ja, ook omdat de 1000mhz gddr3 opzit, en het hetzelfde pcb als de ultra heeft. Je heeft dus alleen maar 4 pipes te openen, en het mem 100mhz hoger te klokken. En voila, een ultra is geboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Maar succes is niet gegarandeerd ;) (mbt het unlocken van de 4 pipelines)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

wat doet dat fastwrites precies??

kep het eens uitgezet, maar ik merk niks ervaneigenlijk

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Schumi4ever schreef op 21 oktober 2004 @ 13:29:
Fast writes lost het probleem niet op, als je iets verder over clockt komt het probleem net ze hard weer terug. Bovendien doet je cpu het zonder fast writes een stuk slechter. Verder heeft punkbuster er gene donder mee te maken.

Er zijn duizend en een theoretische oplossingen, de enige die bij mij hielp was om mijn nforce3 250gb chipset mobo om te ruilen voor een k8t800pro. Hoezo ironisch :z
fastwrite maakt haast niks uit in performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Wel bij games die vooral leunen op de cpu ipv gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:21
iemand had het hier pas over een MSI 6600GT met 256mb bij komplett.nl voor 199 euro

diegene had komplett een mail gestuurd en zij vertelden hem dat die kaart echt was

maar ik zie er niks van terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Ja dat was ik,

Heb een mail gestuurd om te vragen of het een GT is...is inderdaad een GT. en ook 256mb

Heb mijn bestellingen van die kaart alleen moeten annuleren. De reden is dat er eerst werd gesproken over een levrtijd van 10 dagen zou binnen komen op de 21 oktober. Daarna werd het 3 november en nu is het al 1 december. Dus toedeledokie met die kaart ik moest mn systeem gaan proberen anders zat ik straks met spul wat ik niet meer mag omruilen dus heb een crappy videokaart besteld. (X300se PCIE :O :O )slechts 67Euro nu nog wachten totdat ze echt leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 17:16
Een Driver-Performance testje op een 6800GT bij ... nee.. nie weeer.... Guru3D

Mijn indruk: Jammer dat zo te zien de meeste tijd bij het optimaliseren van de drivers bedoeld is om méér 3DMark puntjes te scoren. Is leuk hoor, maar meer performance op andere gebieden kan altijd ook nog. De tijd tussen de 61.xx en de 66.xx was niet klein, en we zien wat verschilletjes in Doom 3 en verschillen bij 3DMark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 15:33
Heyy peoples,

Hier ben ik weer eheh, heb al een tijdje niks meer van me gehoord ik weet het, unggg druk enzo he, heb net met Deathchanty naar de geluid van die Gainward GT zitten luisteren in zijn kast, boy die maakt best een herrie, maar het is natuurlijk ook de mike die het harder laat klinken of zo, dus ik ga een keer bij hem langs om het echt te horen.

Maar nu zou ik ook erg graag willen horen hoe een XFX ultra klinkt gewoon in een kast. Dus iemand die een XFX heeft, vertel het effe dan voeg ik je toe op mijn msn list en dan kunnen we via de mike luisteren.

Nog eventjes en dan ga ik mijn comp spullekes kopen, dus dan ook het besluit wat voor vid kaart er in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Schumi4ever schreef op 21 oktober 2004 @ 13:29:
Dat gaat in mijn geval niet zo makkelijk, een S939 Shuttle met nForce 3 ruil je niet zo makkelijk om voor een KT800-versie simpelweg omdat die niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
MaZo schreef op 21 oktober 2004 @ 19:10:
[...]
Dat gaat in mijn geval niet zo makkelijk, een S939 Shuttle met nForce 3 ruil je niet zo makkelijk om voor een KT800-versie simpelweg omdat die niet bestaan.
Misschien straks omruilen voor de via k8t890 of de nforce 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:21
ziet er dus wel naar uit dat er 6600 GT's met 256 mb op de markt komen, das mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 20:49
Ik ga even jullie gebabbel over de high-end videokaarten van nVidia "verstoren". Ik zit hier namelijk met een probleempje met een oudere nVidia kaart. Namelijk de Geforce4 420 Go in mijn laptoppie.

Ik heb deze laptop sinds eergister, en heb er een frisse windows instalatie overheen gegooid. Nu zocht ik naar de drivers, en hij pakte de drivers op de site van nVidia maar niet, toen kwam ik er dus achter dat die niet werkten op Go videokaarten :P Toen ben ik uiteindelijk op de site van de fabrikant (Toshiba) terecht gekomen, en daar wat drivers vandaan gehaald, alleen dat zijn echt vreselijk oude, versie 28.46. Nu wilde ik nieuwere drivers en kwam ik via Google op de site van Guru3D, waar ik versie 44.22 downloadde (leek mij zo'n beetje de nieuwste die ik kon gebruiken op me Go kaartje)

Alleen wat ik ook probeer, het instaleren van die drivers wil maar niet lukken. Het lijkt wel of hij ze gewoon niet pakt. Bij Stuurprogramma van me videokaart blijft gewoon 28.46 staan, ik snap er niks van :( Ik wil toch graag de nieuwste (of een van de nieuwste) drivers op me laptop zodat ik nog een beetje wat spelletjes kan spelen.

Weet iemand hoe ik het probleem op kan lossen en de juiste drivers aan het werk krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Mijn indruk: Jammer dat zo te zien de meeste tijd bij het optimaliseren van de drivers bedoeld is om méér 3DMark puntjes te scoren.
Op dit forum hoor ik er (nog) niemand over, maar op de forums van ondermeer
Beyond3d, Nvnews en Hardocp is momenteel veel beroering (ellenlange topics) over het zgn. "shimmering" effect van textures op de 6800 serie (textures die kruipen/flikkeren/slechte AA bevatten onder bepaalde camerahoeken).

Will Nvidia ever fix the shimmering problem? (Nvnews)

Texture shimmering on 6800GT even with optimizations disabled (Beyond3d)

Will Nvidia ever fix the shimmering problem? (HardOCP)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-10-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99825

Dat heb ik gelezen ja, en ik had er zelf ook last van. Net zoals de constante stotteringen, freezes, brakke gameplay en de defecte onboard video processor 8)7

Wel een interessant artikel van Anandtech over de mistirieuze problemen rond de onboard video processor van de 6800 serie: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2238&p=2 .

Maargoed ik ben van m'n 6800GT 'verlost', en zo ook van alle bovenstaande problemen. Momenteel zit ik achter de x800 XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
Ach dat boeit me allemaal niet zoveel, ik merk het niet dus het zal wel overdreven worden. Net zoals dat DST ook een ramp zou zijn, opeens zag ik ook achter elke boom een harde schaduw. Toen eens in 3Dmark05 DST uitgezet, om die redelijk harde schaduwen in test 3 te bekijken, hoorde het gewoon zo. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 38733 schreef op 21 oktober 2004 @ 20:42:
[...]
Beyond3d, Nvnews en Hardocp is momenteel veel beroering (ellenlange topics) over het zgn. "shimmering" effect van textures op de 6800 serie (textures die kruipen/flikkeren/slechte AA bevatten onder bepaalde camerahoeken).

quote]

Ja.... en wat voor drivers draairen diezelfde mensen ? Precies ja ; heleboel beta's.

Forceware rel.60 is relatief nieuw spul. Dat HL2 spelletje is er gauw, dus nieuwe drivers die stukken 'volwassener zijn dan 61.77 en alle beta's, zullen ook wel spoedig volgen.

Ik weet het, een critische consument is goed , maar een beetje constructieve post over de NV40's mag ook wel es hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Anoniem: 38733 schreef op 21 oktober 2004 @ 20:42:
[...]

Will Nvidia ever fix the shimmering problem? (Nvnews)

Texture shimmering on 6800GT even with optimizations disabled (Beyond3d)

Will Nvidia ever fix the shimmering problem? (HardOCP)
Laten we dan ook eerlijk zijn en zeggen dat ATi kaarten ook shimmering problemen hebben:
http://www.teamradeon.com/forum/viewtopic.php?t=825
Uit de buglist van catalyst 3.6: * FS2004 - flickering still present * FS2004 - shimmering textures seen though absent on my system in previous version * FS2004 - text smearing and corruption in help files

De oplossing voor nv kaarten is om 8x AA te gebruiken of de laatste nieuwe omega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Schumi4ever schreef op 21 oktober 2004 @ 14:30:
Maar succes is niet gegarandeerd ;) (mbt het unlocken van de 4 pipelines)
hoe bedoel je :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32

mvds

Totally awesome!

Pipelines kunnen uitgeschakeld zijn omdat ze kapot zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rswar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:26
weet dat verschilende fabriekante programma's meleveren (of te download aanbieden) om de fan speed te wijzegen.

zouw graag willen weten welken fabriekenten dit hebben. omdat ik niet houw van herrie tijdens 2d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

rswar schreef op 22 oktober 2004 @ 11:07:
weet dat verschilende fabriekante programma's meleveren (of te download aanbieden) om de fan speed te wijzegen.

zouw graag willen weten welken fabriekenten dit hebben. omdat ik niet houw van herrie tijdens 2d
je kan ongeacht welk merk (AFAIK) het gainward tool gebruiken
om fan speed te regelen, dit werkt perfect op mijn XFX 6800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Volgens mij doet bijna elke redelijk moderne kaart het gewoon zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

obsidian schreef op 22 oktober 2004 @ 11:32:
Volgens mij doet bijna elke redelijk moderne kaart het gewoon zelf :)
klopt dat doet de XFX ook, maar met die tool kan je static waarden in voeren ipv dynamische fan speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 22:39
waar is de asus V9999GT Deluxe te krijgen? en hoeveel kost hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

sjaakhaar schreef op 22 oktober 2004 @ 12:25:
waar is de asus V9999GT Deluxe te krijgen? en hoeveel kost hij?
Vertel eens, wat heb je zelf al zoal gedaan om hier info over te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

obsidian schreef op 22 oktober 2004 @ 12:33:
[...]

I rest obsidian's case :*)

|:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Laatst online: 30-05 20:49
diabyte schreef op 21 oktober 2004 @ 20:09:
Ik ga even jullie gebabbel over de high-end videokaarten van nVidia "verstoren". Ik zit hier namelijk met een probleempje met een oudere nVidia kaart. Namelijk de Geforce4 420 Go in mijn laptoppie.

Ik heb deze laptop sinds eergister, en heb er een frisse windows instalatie overheen gegooid. Nu zocht ik naar de drivers, en hij pakte de drivers op de site van nVidia maar niet, toen kwam ik er dus achter dat die niet werkten op Go videokaarten :P Toen ben ik uiteindelijk op de site van de fabrikant (Toshiba) terecht gekomen, en daar wat drivers vandaan gehaald, alleen dat zijn echt vreselijk oude, versie 28.46. Nu wilde ik nieuwere drivers en kwam ik via Google op de site van Guru3D, waar ik versie 44.22 downloadde (leek mij zo'n beetje de nieuwste die ik kon gebruiken op me Go kaartje)

Alleen wat ik ook probeer, het instaleren van die drivers wil maar niet lukken. Het lijkt wel of hij ze gewoon niet pakt. Bij Stuurprogramma van me videokaart blijft gewoon 28.46 staan, ik snap er niks van :( Ik wil toch graag de nieuwste (of een van de nieuwste) drivers op me laptop zodat ik nog een beetje wat spelletjes kan spelen.

Weet iemand hoe ik het probleem op kan lossen en de juiste drivers aan het werk krijg?
Niemand ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ik weet niet of het hier al aan bod is geweest, maar ik post het toch maar ff.
nVIDIA's 6800 lijn schijnt problemen te hebben met verwerking van hoge kwaliteit video, en dan voornamelijk WMVHD. Het lijkt er nu zelfs op dat het een defect betreft, dat pas opgelost is in de 6600 reeks, welke momenteel alleen nog in PCI-E verkrijgbaar is.

Nou is dat voor de gamers onder ons vast niet zo'n probleem, maar voor hen die een HTPC, inc. me, willen bouwen is het toch wat minder fijn.

En omdat het HTPC gebeuren misschien weer wat wordt aangewakkerd door MCE 2005 wilde ik dit toch even aansnijden.

Heeft iemand hier al problemen mee ondervonden, oplossingen, links?

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/6800s/index.php?p=26
http://www.hexus.net/cont...JRD04NTMmdXJsX3BhZ2U9MTM=
http://www.xbitlabs.com/a...force6600gt-theory_6.html
http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
http://www.nvnews.net/vbu....php?t=38354&page=1&pp=15
http://www.nvnews.net/vbu....php?t=37673&page=1&pp=15
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2238&p=2

http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

Bij het uitkomen van de 6800 bleek al dat er meer CPU verbruik was met de 6800Ultra tegenover de FX5950, dit was zelfs bij minder veel eisend videomateriaal: http://graphics.tomshardw...0414/geforce_6800-21.html er werd toen nog vanuit gegaan dat het een driverkwestie was.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-10-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

_XipHiaS_ schreef op 22 oktober 2004 @ 13:00:
Ik weet niet of het hier al aan bod is geweest, maar ik post het toch maar ff.
nVIDIA's 6800 lijn schijnt problemen te hebben met verwerking van hoge kwaliteit video, en dan voornamelijk WMVHD. Het lijkt er nu zelfs op dat het een defect betreft, dat pas opgelost is in de 6600 reeks, welke momenteel alleen nog in PCI-E verkrijgbaar is.

Nou is dat voor de gamers onder ons vast niet zo'n probleem, maar voor hen die een HTPC, inc. me, willen bouwen is het toch wat minder fijn.

En omdat het HTPC gebeuren misschien weer wat wordt aangewakkerd door MCE 2005 wilde ik dit toch even aansnijden.

Heeft iemand hier al problemen mee ondervonden, oplossingen, links?

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/6800s/index.php?p=26
http://www.hexus.net/cont...JRD04NTMmdXJsX3BhZ2U9MTM=
http://www.xbitlabs.com/a...force6600gt-theory_6.html
http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
http://www.nvnews.net/vbu....php?t=38354&page=1&pp=15
http://www.nvnews.net/vbu....php?t=37673&page=1&pp=15
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2238&p=2

http://www.microsoft.com/...film/ContentShowcase.aspx

Bij het uitkomen van de 6800 bleek al dat er meer CPU verbruik was met de 6800Ultra tegenover de 5950, dit was zelfs bij minder veel eisend videomateriaal: http://graphics.tomshardw...0414/geforce_6800-21.html er werd toen nog vanuit gegaan dat het een driverkwestie was.
was al bekend, en is hier al genoemd.. als het defect is in de hardware wat wil je er dan aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
M55 schreef op 22 oktober 2004 @ 13:32:
[...]

was al bekend, en is hier al genoemd.. als het defect is in de hardware wat wil je er dan aan doen :)
Vraag is, wat gaan nVIDIA er aan doen? Gaan ze dit nog oplossen in een driver, wat waarchijnlijk dus niet meer zal lukken. Terugroepen van kaarten lijkt ook een beetje niet te doen :D.
En misschien hebben ze geluk dat de gamers er verder geen aandacht aan schenken. En hopen ze er mee weg te komen door een relatief kleine groep videofanaten te negeren. Echter, het is geen goedkope kaart, en het nieuwe videogebeuren was toch wel een vd features wat deze kaart interessant maakte.
Met een stevige PC lukt het afspelen evengoed wel, maar niet alle PC's die voor de huiskamer geplant zijn zijn van die stevige PC's met een tornado op de CPU, laat staan alternative cooling.

[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-10-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had wat raars vanmiddag.
Ik zet de pc aan tot aan windows. ineens 4 zwarte en rooie strepen in beeld en niks anders. Geluidje van windows hoorde ik gewoon. Kep op "gevoel" mijn PC uitgezet via de starttoets en toen maar even opnieuw opgestart.

Kreeg ik toen een melding met iets met VGA CLOCK SETTING en dan SET IT ?

ik denk klik maar ja....en toen was het goed.
Kep EXPERTool 3.20. Nooit problemen gehad met mijn gainward kaartje, kep een taganvoeding dus daar zal het ook wel niet aan liggen.
kep niks raars gedaan met de settings. Kep ze gewoon op 350/1000 lopen
hij kan ook 400/1100 lopen zonder problemen.

ik weet niet wat het is

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ehhm, je gaat toch geen 6800 based graka kopen om een HTPC te bouwen? Komop man, zo'n beetje elke goedkope kaart met TV-out voldoet. (En ook als je video-in wilt, zijn er veeeeel goedkopere oplossingen te koop)

Het is idd wel slordig dat zo'n fout erin zit hoor, maar deze kaarten zijn gericht op de gamers. Als je zo'n kaart gaat aanschaffen om hem in een HTPC te bouwen dan heb je of geld teveel, of... ehhm, nou ja, geld teveel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had dus ook een brakke OVP op m'n XFX 6800GT. Tijdens het afspelen van een WMVHD was m'n cpu belasting 99% en het schokte als de pest. XFX Support heeft mij al bijna twee maanden aan het lijntje gehouden met reacties zoals: 'het ligt niet aan de kaart maar aan je dvd playback software', 'Installeer de drivers opnieuw' etc......

Zelfs Anandtech heeft een stukje toegewijd in hun review van de 6200/6600 kaarten hierover. Het schijnt dus dat de 6800 AGP series hier problemen mee ondervinden. De PCI-E versie van de 6800 series hebben een aangepaste OVP waardoor die wel werken. Ook bij de 6200 en de 6600 is het verholpen.

Toch is het triest dat zoiets niet wordt opgemerkt voordat de kaarten in de winkel liggen. Of het is wel opgemerkt en toch op de markt gebracht in de hoop dat niemand er ooit achter zou komen. Maargoed, ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen.

Ik heb vorige week m'n 6800GT terug gebracht en er een x800 XT voor terug genomen. Maar m'n broer heeft hem nogsteeds met een defecte OVP. Je hebt volgens mij gewoon het recht op vervanging of op je geld terug aagezien deze kaarten zijn verkocht met een x aantal features waarvan er een aantal achteraf niet blijken te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
obsidian schreef op 22 oktober 2004 @ 14:20:
Ehhm, je gaat toch geen 6800 based graka kopen om een HTPC te bouwen? Komop man, zo'n beetje elke goedkope kaart met TV-out voldoet. (En ook als je video-in wilt, zijn er veeeeel goedkopere oplossingen te koop)

Het is idd wel slordig dat zo'n fout erin zit hoor, maar deze kaarten zijn gericht op de gamers. Als je zo'n kaart gaat aanschaffen om hem in een HTPC te bouwen dan heb je of geld teveel, of... ehhm, nou ja, geld teveel dus.
Of je speelt misschien nog wel 's een spel op je grote scherm als je 's geen film kijkt....
Als je een gewone PAL TV hebt is het nog niet zo'n ramp. Als je echter wel eens en HD filmpje op een beamer, LCD of ander groot scherm met hoge resolutie hebt gezien..... En aangezien de PC steeds vaker op die manier wordt ingezet is het niet fijn als je dan weer een andere kaart moet aanschaffen, da's pas duur.

Arjan84, hoeveel belast je X800 de CPU bij de 1080 versie van Step Step Into Liquid? Zit daar veel verschil in, of maakt het niet uit?

[ Voor 38% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-10-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Anoniem: 99825 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:43:
...
Je hebt volgens mij gewoon het recht op vervanging of op je geld terug aagezien deze kaarten zijn verkocht met een x aantal features waarvan er een aantal achteraf niet blijken te werken.
Dat heb je zeker, zie ook deze website
Er is sprake van een ondeugdelijk product, wanneer dit product niet (goed) werkt, niet compleet is, beschadigd is of niet werkt zoals u is toegezegd door de verkoper of in een reclame-uiting. Wanneer de verkoper u een ondeugdelijk product heeft geleverd, mag u dit altijd omruilen voor een deugdelijk exemplaar. De verkoper heeft de plicht om u een deugdelijk product te leveren.

Naast vervanging van het product, kunt u kiezen uit andere alternatieven, wanneer blijkt dat de verkoper u een ondeugdelijk product heeft geleverd.

U kunt, indien van toepassing, eerst kiezen voor de opties:
- reparatie van het product
- nalevering van ontbrekende onderdelen

Daarna kunt u kiezen voor:
- prijsvermindering
- ontbinding van de overeenkomst

U moet uw klacht in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek kenbaar maken. Het moment van ontdekking kan dus later zijn dan het moment van aankoop.

Wanneer u uw klacht kenbaar hebt gemaakt, moet de verkoper u:
- een deugdelijk product leveren, door te repareren of door een nieuw product te leveren
- binnen een redelijke termijn
- zonder ernstige overlast voor de koper
- zonder kosten voor de koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

_XipHiaS_ schreef op 22 oktober 2004 @ 14:59:
[...]

Of je speelt misschien nog wel 's een spel op je grote scherm als je 's geen film kijkt....
Als je een gewone PAL TV hebt is het nog niet zo'n ramp. Als je echter wel eens en HD filmpje op een beamer, LCD of ander groot scherm met hoge resolutie hebt gezien..... En aangezien de PC steeds vaker op die manier wordt ingezet is het niet fijn als je dan weer een andere kaart moet aanschaffen, da's pas duur.
Heel simpel, als je er spellen op speelt, dan is het geen HTPC :)

En leuk ja, HDTV, maarre, dat duurt nog wel even voor dat hier komt, dus ik zou me er niet zo druk over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op 22 oktober 2004 @ 13:54:
ik had wat raars vanmiddag.
Ik zet de pc aan tot aan windows. ineens 4 zwarte en rooie strepen in beeld en niks anders. Geluidje van windows hoorde ik gewoon. Kep op "gevoel" mijn PC uitgezet via de starttoets en toen maar even opnieuw opgestart.

Kreeg ik toen een melding met iets met VGA CLOCK SETTING en dan SET IT ?

ik denk klik maar ja....en toen was het goed.
Kep EXPERTool 3.20. Nooit problemen gehad met mijn gainward kaartje, kep een taganvoeding dus daar zal het ook wel niet aan liggen.
kep niks raars gedaan met de settings. Kep ze gewoon op 350/1000 lopen
hij kan ook 400/1100 lopen zonder problemen.

ik weet niet wat het is
Hoop voor je dat ook jouw gainward niet is overleden! Toevallig je monitor (weer) dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 99825 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:43:
Ik had dus ook een brakke OVP op m'n XFX 6800GT. Tijdens het afspelen van een WMVHD was m'n cpu belasting 99% en het schokte als de pest. XFX Support heeft mij al bijna twee maanden aan het lijntje gehouden met reacties zoals: 'het ligt niet aan de kaart maar aan je dvd playback software', 'Installeer de drivers opnieuw' etc......

Zelfs Anandtech heeft een stukje toegewijd in hun review van de 6200/6600 kaarten hierover. Het schijnt dus dat de 6800 AGP series hier problemen mee ondervinden. De PCI-E versie van de 6800 series hebben een aangepaste OVP waardoor die wel werken. Ook bij de 6200 en de 6600 is het verholpen.

Toch is het triest dat zoiets niet wordt opgemerkt voordat de kaarten in de winkel liggen. Of het is wel opgemerkt en toch op de markt gebracht in de hoop dat niemand er ooit achter zou komen. Maargoed, ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen.

Ik heb vorige week m'n 6800GT terug gebracht en er een x800 XT voor terug genomen. Maar m'n broer heeft hem nogsteeds met een defecte OVP. Je hebt volgens mij gewoon het recht op vervanging of op je geld terug aagezien deze kaarten zijn verkocht met een x aantal features waarvan er een aantal achteraf niet blijken te werken.
De vraag is of Nvidia dit in een nieuwe reeks 6800 GPU's dit probleem zal verhelpen, is dat zo, dan kan ik hem toch gewoon RMA sturen ?

Heb toch 3 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Na het overlijden van mijn fx5800 had ik gisteren een XFX 6800GT gekocht met (2 DVI aansluitingen).

Thuisgekomen meteen ingebouwd, echter in sommige games heb ik een vage vlekken door het beeld.
Rise of Nations, age of mythology.
Ook aquamark3 geeft die problemen

ik heb een goede 500w voeding en een asus k8n-e dlx, tevens heb ik ik hem geprobeerd in een Asus p4p800 dlx.

alle drivers zijn up to date, ik 3 verschillende vga drivers geprobeerd maar er is geen verschil.
3dmark05 draait prima.
Kaart draait gewoon @stock

Zijn er meer mensen met dit probleem? of die weten wat er aan de hand kan zijn.

hieronder even een print screen

Afbeeldingslocatie: http://magic.tweakdsl.nl/7.JPG

tijdens het spel wordt je helemaal gaar van het beeld.

Edit: 3dmark03 moest aquamark3 zijn

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 22-10-2004 20:31 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

fast-server schreef op 22 oktober 2004 @ 20:17:
Na het overlijden van mijn fx5800 had ik gisteren een XFX 6800GT gekocht met (2 DVI aansluitingen).

Thuisgekomen meteen ingebouwd, echter in sommige games heb ik een vage vlekken door het beeld.
Rise of Nations, age of mythology.
Ook 3dmark3 geeft die problemen

ik heb een goede 500w voeding en een asus k8n-e dlx, tevens heb ik ik hem geprobeerd in een Asus p4p800 dlx.

alle drivers zijn up to date, ik 3 verschillende vga drivers geprobeerd maar er is geen verschil.
3dmark05 draait prima.
Kaart draait gewoon @stock

Zijn er meer mensen met dit probleem? of die weten wat er aan de hand kan zijn.

hieronder even een print screen

[afbeelding]

tijdens het spel wordt je helemaal gaar van het beeld.
Heb je fresh install gedaan van windows?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Heb je fresh install gedaan van windows?.
Ja begonnen met een schone installatie

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Arjan84, hoeveel belast je X800 de CPU bij de 1080 versie van Step Step Into Liquid? Zit daar veel verschil in, of maakt het niet uit?
Vergeleken met m'n GT scheelt het best wel. De CPU belasting schommelt tussen de 50% en 65%. Draait helemaal soepel met gemiddeld 23,8fps van de 24fps, geen schokjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
obsidian schreef op 22 oktober 2004 @ 12:33:
[...]

op tweakers pricewatch gekeken, niets te vinden, ja, wel die met 12 pipes, maar die moet ik niet.
ook op google gezocht, maar kijk zelf maar, niemand biedt hem aan:
http://www.google.nl/sear...=V9999GT+deluxe+kopen&lr=
en op de officiele site van asus http://www.asus.nl/products/vga/vgaindex.htm staat er ook al helemaal niets over. :( en ja, wel op de USA site http://www.asus.com/prog/...9999GT%20Deluxe&langs=01# maar niet op de NLse site.

[ Voor 25% gewijzigd door Jorn1986 op 22-10-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
pricewatch: Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD :?

Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de gt en de gt deluxe. Vraag me af waarom er uberhaupt delux bij staat :?

[ Voor 59% gewijzigd door Benotti op 22-10-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 27-05 08:17
Schumi4ever schreef op 22 oktober 2004 @ 21:37:

Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de gt en de gt deluxe. Vraag me af waarom er uberhaupt delux bij staat :?
Waarschijnlik video in en out bij de deluxe asus kennende bij hun oudere kaarten was dit ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
sjek schreef op 22 oktober 2004 @ 21:54:
[...]

Waarschijnlik video in en out bij de deluxe asus kennende bij hun oudere kaarten was dit ook zo.
Dan hebbik niks gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

[...]

Wat zou een normale belasting moeten zijn? Heb hier wat WMVHD's van o.a. Microsoft.com getrokken, allen op 1080. De max CPU-load is 80%. Heb geen enkel schokje in beeld en het beeld is verder vlekkeloos. Config: XP-M2500@2500MHz, DFI Infinity nForce2, XFX 6800 GT @ 420/1175(3D), 350/1000(2D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

EVEN EEN OPROEP AAN ALLE XFX 6800 GT BEZITTERS:

Wat zijn jullie temps, idle en stressed?? ;)

Bij mij, met dichte kast:

@Idle- Core : 54 graden. Ambient: 41 graden.

@stressed- Core : 77 graden. Ambient 51 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Schumi4ever schreef op 22 oktober 2004 @ 21:37:

gekopieerd uit startpost:

V9999GT/TD:
GeForce 6800 GT op 350Mhz met 128MB DDR1 geheugen op 700Mhz.
Deze kaart is waarschijnlijk erg geheugen-gelimiteerd.

V9999GT Deluxe:
GeForce 6800 GT op 350Mhz met 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz.

er is wel degelijk verschil tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30422

Ik wil een 6800GT kopen en heb hier thuis al zo'n zalman zm80d-hp liggen. nu vraag ik mij af.. op de site word vermeld dat deze niet pas.. doordat de gt geen drillholes naast de cpu zou hebben,, maar in dit topic beweren andere weer anders ( http://forums.anandtech.c...did=1352082&enterthread=y ) kan iemand mij verheldering gev

ik ga zometeen,mits op voorraad een 6800GT of x800pro halen, mijn voorkeur gaat uit naar de 6800gt omdat deze sneller is op mijn cpu (2400+) maar dan wil ik eigenlijk wel graag weten of deze koeler erop kan.. ik wil namenlijk een zeer stil systeem

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30422 op 23-10-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 44203 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:43:
[...]

Wat zou een normale belasting moeten zijn? Heb hier wat WMVHD's van o.a. Microsoft.com getrokken, allen op 1080. De max CPU-load is 80%. Heb geen enkel schokje in beeld en het beeld is verder vlekkeloos. Config: XP-M2500@2500MHz, DFI Infinity nForce2, XFX 6800 GT @ 420/1175(3D), 350/1000(2D).
Als de GPU het overneemt dan zou de CPU ongeveer nog maar ergens tussen de 10% a 20% worden belast. Bij veel hogere belasting vd CPU voert de GPU duidelijk niet veel meer uit dan de oudere generaties GPU's al deden. Kijk maar naar de links die ik ff terug postte, daar staan GPU's tussen die dat wel doen, nogal een verschil :).

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-10-2004 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je naar de review van o.a. Xbitlabs kijkt, zou een 6800GT waarvan de OVP werkt, ervoor zorgen dat de CPU belasting rond de 20% en de 35% ligt. Alleen hebben ze daar getest met een P4 3,6GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Anoniem: 30422 schreef op 23 oktober 2004 @ 10:26:
Ik wil een 6800GT kopen en heb hier thuis al zo'n zalman zm80d-hp liggen. nu vraag ik mij af.. op de site word vermeld dat deze niet pas.. doordat de gt geen drillholes naast de cpu zou hebben,, maar in dit topic beweren andere weer anders ( http://forums.anandtech.c...did=1352082&enterthread=y ) kan iemand mij verheldering gev

ik ga zometeen,mits op voorraad een 6800GT of x800pro halen, mijn voorkeur gaat uit naar de 6800gt omdat deze sneller is op mijn cpu (2400+) maar dan wil ik eigenlijk wel graag weten of deze koeler erop kan.. ik wil namenlijk een zeer stil systeem
Op mijn 6800 LE past die Zalman niet. Zowel verkoper als website van Zalman zeiden dat het wel kon, maar het gaat echt niet (ofja... zalman website zecht alleen dat er geen ondersteuning is voor de 6800 GT / Ultra, dus dan ga je er van uit dat de gewone 6800 (le) kaarten wel ondersteund worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 23-10-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30422

Anoniem: 115092 schreef op 23 oktober 2004 @ 11:10:
[...]

Op mijn 6800 LE past die Zalman niet. Zowel verkoper als website van Zalman zeiden dat het wel kon, maar het gaat echt niet (ofja... zalman website zecht alleen dat er geen ondersteuning is voor de 6800 GT / Ultra, dus dan ga je er van uit dat de gewone 6800 (le) kaarten wel ondersteund worden.
idd.. maar op die site maken ze dus echtwel gebruik van een 6800gt... ik ga hem straks afhalen, als jullie geintresseerd zijn ga ik het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
sjaakhaar schreef op 23 oktober 2004 @ 08:18:
[...]

gekopieerd uit startpost:

V9999GT/TD:
GeForce 6800 GT op 350Mhz met 128MB DDR1 geheugen op 700Mhz.
Deze kaart is waarschijnlijk erg geheugen-gelimiteerd.

V9999GT Deluxe:
GeForce 6800 GT op 350Mhz met 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz.

er is wel degelijk verschil tussen!
Volgens asus.com bestaat deze 2 kaarten helemaal niet. De V9999GT/TD heeft gewoon V9999GT en is een echte GT maar dan met 128mb ddr1 700mhz geheugen, en de V9999GT Deluxe heet V9999GT en is een non-ultra core (12 pipelines dus) met een ultra pcb en gt geheugen (256mb gddr3 1000mhz dus)

edit: en dit stukje staat direct onder wat jij quotte uit de startpost:
Het is nog steeds onzeker of dit de werkelijke specificaties zijn van de kaarten, aangezien zelfs Asus regelmatig de informatie verandert op de websites.
Oftewel, tijd om de startpost aan te passen, want wat nu op asus.com staat, staat er al een tijdje :+

[ Voor 21% gewijzigd door Benotti op 23-10-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Schumi4ever schreef op 23 oktober 2004 @ 12:40:
[...]
edit: en dit stukje staat direct onder wat jij quotte uit de startpost:

[...]

Oftewel, tijd om de startpost aan te passen, want wat nu op asus.com staat, staat er al een tijdje :+
euhm.... is de V9999GT deluxe niet een ''echte'' GT met 16 pixel pipelines, 6 vertex processors, 256 mb ram, 350/1000 mhz.? en als hij er (nog) niet is, wanneer kan ik hem dan verwachten dat hij er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beyond3d, Nvnews en Hardocp is momenteel veel beroering (ellenlange topics) over het zgn. "shimmering" effect van textures op de 6800 serie
Op het Hardocp forum zijn een aantal 6800GT filmpjes gepost, waaronder deze, een stukje uit BattleField1942 waarop vooral de "ground shimmering" sterk opvalt:

http://www.henno.dutchweb.nl/bf1942nv6800.avi

Ik heb dezelfde scene vastgelegd met mijn X800XT;

http://www.henno.dutchweb.nl/bf1942atix800xt.avi

Codecs zijn Xvid mpeg4.

(Btw, je hoofd "beweegt" niet in het Nv filmpje, het is net alsof je glijdt, in het Ati filmpje gaat je view wel op en neer als je loopt. Kun je dit aanpassen in een config file ofzo? Ben niet bekend met BF1942.)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-10-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Ok Apple, wanneer komt nou jouw eerstvolgende POSITIEVE bevindings post over de NV40 kaarten ? (heb je zelf een 6800 en zoja heb die ook 'last' v/d shimmies ? , ik bedoel maar....sjonge zeg, tss)

Ontopic over videochip gedoe :

als ik bijv ff in realplayer mpeg muziekvideoclipje bekijk, dan geeft performance tab aan dat cpu belasting hooguit 4 a 5 % is..... dus het werkt wel ??

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 23-10-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 38733 schreef op 23 oktober 2004 @ 14:14:
[...]

Op het Hardocp forum zijn een aantal 6800GT filmpjes gepost, waaronder deze, een stukje uit BattleField1942 waarop vooral de "ground shimmering" sterk opvalt:

http://www.henno.dutchweb.nl/bf1942nv6800.avi

Ik heb dezelfde scene vastgelegd met mijn X800XT;

http://www.henno.dutchweb.nl/bf1942x800xt.avi

Codecs zijn Xvid mpeg4.

(Btw, je hoofd "beweegt" niet in het Nv filmpje, het is net alsof je glijdt, in het Ati filmpje gaat je view wel op en neer als je loopt. Kun je dit aanpassen in een config file ofzo? Ben niet bekend met BF1942.)
En weer wat flame van de grootste fanAtic met z'n objectieve bevindingen en altijd goede roddels in het verkeerde topic. B) Je lokt het wel zelf uit dus niet mekkeren dat je flame reacties terugkrijgt.
Zullen we het ook eens gaan hebben over Ati die in sommige games textures incorrect weergeeft of geen AA aan kan zetten of brilinear gebruikt omdat ze anders niet meer voor konden blijven.Of het feit dat ze nog altijd geen fogtable ondersteunen en dit al jaren een groot gemis is.
Of zal ik even kritiek gaan geven over de x700 serie die geen waar biedt voor het geld wat ze ervoor vragen. De x700pro die slechter is als een 6600gt en toch 25 dollar duurder is, en de x700xt die net iets iets sneller is maar 50 tot 75 dollar duurder uit gaat komen als een 6600gt.
En natuurlijk de x800pro die gewoon flinke klop heeft gekregen van de 6800gt en die ze nu gaan uitfilteren met een x800xt omdat ze nu markt verliezen aan de gt die gewoon heer en meester is.
En niet te vergeten de x800xt pe die net zo goed te leveren is als een ferrari enzo (als je een paar jaar geduld hebt heb je er 1)
Nee Ati die doet het goed joh echt petje af hoor 8)7 8)7
De dag dat jij wat goeds post over nvidia is de dag dat er geen oorlog meer is volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door sjekneck op 23-10-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer wat flame van de grootste fanAtic
Flame? Lees voor een onbevooroodeelde mening het forum van Beyond3d eens. Er wordt steen en been geklaagd door ondermeer eigenaren die beide kaarten hebben (6800/x800). Er is simpelweg een driverprobleem op de 6800 die voor grove
textureshimmering kan zorgen, en het wordt niet opgelost door Nv terwijl het al lange tijd bekend is. Het probleem doet zich niet voor op de FX reeks en Radeon kaarten, iig in veel mindere mate.
Natuurlijk kent Ati ook zijn makken zoals jij zegt, maar dit staat even niet in verhouding tot wat de 6800 kaarten in bijv. BF1942, UT2003 en Painkiller laten zien. Neem even de moeite en bekijk de filmpjes die ik net heb gepost, misschien dat je dan je hoofd uit het zand wilt halen. :) ;)

Als je een oplossing hebt, prima, meldt dit dan op Beyond3d, je maakt hiermee een aantal mensen gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^Ja, en als jij dus constateert dat op er dit forum nog weinig tot geen posts staan over dit 'geval' dan betekent het dus ook dat er voor de mensen op dit forum dus geen shimmering probleem is in de games die ZIJ spelen op HUN 6800 kaart.

Ga dan aub lekker gelukkig spelen op je X800Xtje ipv dit soort 'constructieve' posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga dan aub lekker gelukkig spelen op je X800Xtje ipv dit soort 'constructieve' posts...
De zaak ontkennen, wat jij min of meer doet uit fanboyism, is in ieder geval zéker niet "constructief". Als er namelijk niet teveel melding over wordt gemaakt komt Nv nóóit met een oplossing of wordt er geen oplossing gevonden voor de mensen die er wel last van hebben.
Ja, en als jij dus constateert dat op er dit forum nog weinig tot geen posts staan over dit 'geval' dan betekent het dus ook dat er voor de mensen op dit forum dus geen shimmering probleem is in de games die ZIJ spelen op HUN 6800 kaart.
Sommigen zien pas het probleem als er op gewezen wordt. Anderen zien het nóóit (op het Hardocp forum zijn verscheidene filmpjes vertoont, en werkelijk waar, er zitten reactie's tussen van mensen die daadwerkelijk níet kunnen zien wat er aan de hand is, tenminste, dat zeggen ze), en dan zijn er nog mensen die het wel zien maar niet als een probleem. Wat natuurlijk óók nog zou kunnen is dat bepaalde
6800chipsets van bepaalde serie's het probleem hebben, en andere niet, dus dat de bug hardwarematig is. Hier kom je alleen achter na grondig onderzoek.

Hier nog wat filmpjes, gemaakt met een 6800GT, afkomstig van het Hardocp forum, andere drivers/instellingen verhelpen het probleem niet/nauwelijks:

http://www.gaeugf.ch/ted/ut2003.avi - UT2003
http://www.gaeugf.ch/ted/pain.avi - Painkiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
ik heb jouw battlefield filmpjes bekeken, en ik vond de cameraview van de ati kaart zeer irritant want zo móet je wel stilstaan wil je goed kunnen richten, met de nvidia kaart kan je wel constant goed blijven richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Anoniem: 38733 schreef op 23 oktober 2004 @ 15:07:
[...]

Flame? Lees voor een onbevooroodeelde mening het forum van Beyond3d eens. Er wordt steen en been geklaagd door ondermeer eigenaren die beide kaarten hebben (6800/x800). Er is simpelweg een driverprobleem op de 6800 die voor grove
textureshimmering kan zorgen, en het wordt niet opgelost door Nv terwijl het al lange tijd bekend is. Het probleem doet zich niet voor op de FX reeks en Radeon kaarten, iig in veel mindere mate.
Natuurlijk kent Ati ook zijn makken zoals jij zegt, maar dit staat even niet in verhouding tot wat de 6800 kaarten in bijv. BF1942, UT2003 en Painkiller laten zien. Neem even de moeite en bekijk de filmpjes die ik net heb gepost, misschien dat je dan je hoofd uit het zand wilt halen. :) ;)

Als je een oplossing hebt, prima, meldt dit dan op Beyond3d, je maakt hiermee een aantal mensen gelukkig. :)
ik vind dat je anders weinig Ati probs post op het ati topic, je post wel weer alle slechte dingetjes omtrent de 6800 hier.
En ff tussendoor waar trek je de grens met in verhouding staan? Dat is erg persoonlijk vind ik zelf en dat lees je ook bij de reacties van mensen over deze bug.
En me hoofd uit het zand halen? Sorry hoor maar eens krijg je een confronterende opmerking terug over je verhaaltjes dat hoort er nou eenmaal bij. Als je zelf eens wat minder pro ati zou zijn dan had ik niks geschreven. En ik neem mensen die nogal eenzijdig denken nou eenmaal minder serieus vandaar mijn eenzijdige opmerking terug.
Ach uiteindelijk blijven er bugs en kleine dingetjes bij sommige games dat geld voor elke kaart en merk wel. We kunnen uiteindelijk alleen maar hopen dat er een oplossing voor komt wat 90% van de gevallen dus wel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:44
Ik zie daar weinig echt verontrustends. Ga je eens nuttig maken en kom op voor al die Ti4200 bezitters, best kans dat die er ook last van hebben, maar dat zal jij om bekende redenen vast niet interessant vinden. Ga maar weer in je zandbak spelen. En nog een tip: als je met iets van Beyond3D forum komt, heb je sowieso al niet veel kans, grootste Ati-minded forum wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:03
Anoniem: 38733 schreef op 23 oktober 2004 @ 15:07:
[...]
Er is simpelweg een driverprobleem op de 6800 die voor grove textureshimmering kan zorgen, en het wordt niet opgelost door Nv terwijl het al lange tijd bekend is. Het probleem doet zich niet voor op de FX reeks en Radeon kaarten, iig in veel mindere mate.
Ah joh, compatibiliteitsprobleempje. Wordt vanzelf wel opgelost. We hebben natuurlijk ook pas 1 officiele driver gehad voor de 6-serie. Zo staan er nog 10 know issues in de releasenotes van de 61.77 driver. Dit is dan een unknown issue :)
Als ik de lijst met known issues van de laatste Ati driver bekijk, dan zou ik daar als Ati bezitter ook niet echt vrolijk van worden. Dus wat dat betreft is er niet zoveel verschil tussen beide producenten.

[ Voor 3% gewijzigd door biobak op 23-10-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga zo zelf bf 1942 testen op een 6800 videokaart. Ik zal jullie op de hoogte houden van eventuele texture shimmering.

Moet alleen nog even Patch 1.6 downloaden (nog +- 40 min).

Met een 6800 LE kaart (gemod en overgeklocked naar 6800 NU) in elk geval nog geen problemen ondervonden in bf 1942 met texture shimmering zonder patch... de patch download nog.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 23-10-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaakhaar schreef op 23 oktober 2004 @ 17:10:
ik heb jouw battlefield filmpjes bekeken, en ik vond de cameraview van de ati kaart zeer irritant want zo móet je wel stilstaan wil je goed kunnen richten, met de nvidia kaart kan je wel constant goed blijven richten.
Ik neem aan dat Nv kaarten dit niet standaard doen, en Ati kaarten wél, dat zou wat zijn zeg. Heb eerder een vermoeden dat de maker van het filmpje een fanatieke Battlefield speler is die één of andere "no bob" patch of hack heeft toegepast. Of misschien zit het wel standaard in bepaalde patches, dat je kunt kiezen of je wel of geen "bobbing" hebt, dit zou een BF speler hier wel moeten weten.
En nog een tip: als je met iets van Beyond3D forum komt, heb je sowieso al niet veel kans, grootste Ati-minded forum wat er is.
De kwestie is op vrijwel alle grote forums aan de gang, inclusief Nvnews, ik dacht dat ik dit duidelijk vermeld had.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-10-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Sjah schreef op 23 oktober 2004 @ 18:45:
[...]
En nog een tip: als je met iets van Beyond3D forum komt, heb je sowieso al niet veel kans, grootste Ati-minded forum wat er is.
offtopic:
Tja, dan blijven er weinig andere goede forums over. Onzin dus. Dan is Driverheaven het grootste ATi minded forum en nu is Beyond3D het?

Beyond3D is toch wel de tech/3D site bij uitstek vooral omdat daar behalve 3D fanaten met een goed kennisniveau, er ook medewerkers van IHV's rondlopen, alsook gamedevelopers van bv Epic (Unreal series), Ubisoft (bv de SplinterCell devs), devs achter Silent Hill, Futuremark, Remedy etc rondlopen. En op het forum doen ze allemaal actief mee. Dat kan je van andere forums niet zeggen. Dat ATi daar dan vaak beter uit de discussies komt, tja... daar is niets aan te doen.

Voor mij persoonlijk is Beyond3D al jaren de ongeslagen koning op het gebied van 3D.

Driverheaven is natuurlijk ook al zo'n onafhankelijke site die helemaal ATi georienteerd is geworden.. alhoewel de informatie van hun site vaak goed onderbouwd is. En om van fansite Rage3D nog maar niet te spreken. Oh en dan vergeten we dat ATi medewerkers zelfs support verlenen op nVnews.... waar gaat dit heen... straks moet nVnews hun naam nog veranderen in ATiNews. ;)

Ik denk dat de meeste sites ATi minded zijn (of aan het worden zijn) omdat het juist de ATi medewerkers zijn die zich actief op forums begeven om mensen ook online te helpen. Je ziet zelden nV medewerkers.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apple,
D'r is nix fanboy achtigs aan als ik zeg dat jouw post geen constructieve toevoeging aan dit forum is. M'n kop int zand steken of problemen rechtstreeks hard ontkennen doe ik evenmin. Je verdraait m'n woorden. Ik zei dat als de mensen op dit forum in hun games niet posten over een probleem dat zich niet voordoet in hun games tot nu toe dan is het zeer waarschijnlijk geen issue voor hen op dat moment.

Elke Forceware release heeft een 'open issues' doc. met daarin alle problemen die nog bekend zijn en die dus nog in de planning staan om opgelost te worden. Hoe je het dus ook bekijkt... jouw posts voegen nix contructiefs noch positiefs aan deze thread toe.

Het is Nvidia zelf die werkt aan nieuwe Forceware die 'problemen' oplost. Zij zijn degenen die constructief bezig zijn, dankzij ONZE klandizie. Als jij ook constructief wil zijn raad ik je van harte aan om 'jouw' 6800 shimmering probleem te mailen aan Nvidia zelf zodat je trots kan zijn op de constructieve feedback over dat probleem van een kaart die je zelf niet eens hebt, toch ?

Totdat het punt dat wij er last van ondervinden (shimmering) en als jij Nvidia de feedback hebt gegeven, voegen jouw voorgaande posts nul komma nul toe aan dit thread.

een goeiedag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De members van NVNEWS ontvangen Apple met open armen: NVNEWS Forum :>

Ik had overigens geen last van shimmering met m'n 6800GT.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 99825 op 23-10-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 79835 schreef op 21 oktober 2004 @ 23:34:
Laten we dan ook eerlijk zijn en zeggen dat ATi kaarten ook shimmering problemen hebben:
http://www.teamradeon.com/forum/viewtopic.php?t=825
Uit de buglist van catalyst 3.6: * FS2004 - flickering still present * FS2004 - shimmering textures seen though absent on my system in previous version * FS2004 - text smearing and corruption in help files

De oplossing voor nv kaarten is om 8x AA te gebruiken of de laatste nieuwe omega's.
Even een quote van Haldol, zo te zien is het niet alleen nvidia die een shimmering probleem heeft, Ati dus evengoed. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Totdat het punt dat wij er last van ondervinden (shimmering) en als jij Nvidia de feedback hebt gegeven, voegen jouw voorgaande posts nul komma nul toe aan dit thread.
Punt één is iig gedeeltelijk ingelost:
Het spel City of Heroes kwam ook nog ter sprake in de "shimmering topic" op beyond3d. Edward2, jullie welbekend en eigenaar van zowel een X800XT en 6800U meldt daar in de topic het volgende over:

"I have both cards, and the shimmering is clearly visible on the 6800U, but only on certain ranges from the "camera" viewpoint."

Het inlossen van jouw punt 2 is reeds door anderen gedaan, aangezien het shimmeren in CoH al veel eerder is gemeld, ergens in Juli:
http://www.beyond3d.com/f...s=0&postorder=asc&start=0

daarop kwam de volgende reactie van ChrisRay, reviewer/staff member van Nvnews:

"This is a bug with the 6800 and City of Heroes. The texture crawling is something nvidia is aware of and they are currently working on a fix."

Deze reactie dateert van 16 Juli, de "bug" is er echter nog steeds.
een goeiedag !
Jij ook hallo :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-10-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyranium schreef op 23 oktober 2004 @ 21:30:
[...]

Even een quote van Haldol, zo te zien is het niet alleen nvidia die een shimmering probleem heeft, Ati dus evengoed. :Z
Natuurlijk heeft Apple daar niet op gereageerd 8)
Ik heb zelfs de oplossing gegeven voor het shimmeren maar toch blijft ie vrolijk doorgaan met forums afschuimen en filmpjs op te nemen.
Apple zou beter alle bugs uit de catalyst 4.1 melden aan ATi, daar zal hij toch wel een aantal dagen mee zoet zijn in plaats van hier wat onzin te verkopen.

Quote uit nvnews:
Apple. Removing bob and then claiming that it's NV's "view"? Sheesh, what kind of morons do you think we are? Try your ATI Anti-NV flamebait elsewhere.
Word! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:55:
[...]

Natuurlijk heeft Apple daar niet op gereageerd 8)
Ik heb zelfs de oplossing gegeven voor het shimmeren maar toch blijft ie vrolijk doorgaan met forums afschuimen en filmpjs op te nemen.
Apple zou beter alle bugs uit de catalyst 4.1 melden aan ATi, daar zal hij toch wel een aantal dagen mee zoet zijn in plaats van hier wat onzin te verkopen.
Natuurlijk reageer ik hier wel op. :)

Er worden termen door elkaar gehaald. Als je wilt weten wat shimmer is, kijk dan goed naar het volgende plaatje, als je je hoofd daarnaast nog eens beweegt versterkt dit het shimmer effect:

Afbeeldingslocatie: http://www.exploratorium.edu/exhibits/shimmer/images/shimmer2.gif

Bron: http://www.exploratorium.edu/exhibits/shimmer/shimmer.html

Dit heeft dus niets met de link naar dat Teamradeon topic te maken, dat fenomeen wordt "pixel popping" genoemd en komt bij zowel Nv als Ati voor.
Quote uit nvnews:

[...]

Word! :Y)
Iemand dacht daar dus dat ik de "bob" uit het Nv filmpje verwijderd zou hebben. 't moet niet gekker worden. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 23-10-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

10k 3dm05 is verbroken door, hoe kan het anders, de 6800u SLI !
ASUS A8N-SLI Deluxe motherboard sets “3DMark 2005” record at 10,118 points.

Taipei, Taiwan; Oct 22, 2004 – During NVIDIA’s nForce4 launch event on Oct 20, 2004, NVIDIA announced a stunning 3D benchmark score achieved by ASUS A8N-SLI Deluxe motherboard. The ASUS A8N-SLI Deluxe has achieved 10,118 points on the latest 3DMark05. This is the first motherboard in the world to break 10,000 points on 3DMark 2005. In addition, ASUS is the only motherboard maker capable to provide NVIDIA with working SLI motherboards for its worldwide press tours.

New Record on 3DMark05
3DMark is one of the most popular and respected 3D benchmark programs among editors and enthusiasts worldwide. 3Dmark 2005, newly released on September 29, 20004, represents the most rigorous 3D testing program yet. Over the previous versions, it usually takes as long as over a year to break the 10,000 points barrier. However, on this latest installment of 3DMark, the brand new A8N-SLI Deluxe was able to surprise the industry by breaking the 10,000 mark within 10 days! The 10,118 record was set on NVIDIA’s press tour in Munich, Germany on October 7, 2004. The result was achieved with ASUS A8N-SLI Deluxe motherboard with AMD Athlon FX55 CPU and two NV45 Ultra Graphics Cards.
Afbeeldingslocatie: http://overklokking.no/pressemeldinger/pics/asus_a8n-sli_3dmark05.jpg

link: http://overklokking.no/pr...sus_a8n-sli_3dmark05.html

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, gaaf :P

Off-topic//

Ik krijg steeds meer het idee dat nvidia leeft voor de hoogste 3dmark score :S Het is natuurlijk goede marketing, maar fix gvd eerst eens de huidige problemen i.p.v. je te fixeren op zo'n flut score. De meeste mensen kopen die kaart om er games mee te spelen, en niet om er 24-7 3dmark mee te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Anoniem: 38733 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:40:
[...]

Punt één is iig gedeeltelijk ingelost:
Het spel City of Heroes kwam ook nog ter sprake in de "shimmering topic" op beyond3d. Edward2, jullie welbekend en eigenaar van zowel een X800XT en 6800U meldt daar in de topic het volgende over:

"I have both cards, and the shimmering is clearly visible on the 6800U, but only on certain ranges from the "camera" viewpoint."

Het inlossen van jouw punt 2 is reeds door anderen gedaan, aangezien het shimmeren in CoH al veel eerder is gemeld, ergens in Juli:
http://www.beyond3d.com/f...s=0&postorder=asc&start=0

daarop kwam de volgende reactie van ChrisRay, reviewer/staff member van Nvnews:

"This is a bug with the 6800 and City of Heroes. The texture crawling is something nvidia is aware of and they are currently working on a fix."

Deze reactie dateert van 16 Juli, de "bug" is er echter nog steeds.

[...]

Jij ook hallo :)
Waar ben je dan mee bezig als het probleem al bekend is ? Ik wil dit shimmering gedoe niet goed praten, maar wat jouw doel is, is me niet echt duidelijk |:(
Jouw posts hier zijn altijd in een negatieve richting naar Nvidia, jammer.

Team Radeon, dat zijn snelle jongens! Ik kan nog wel wat bugs opnoemen waar meer dan een jaar tijd voor nodig is geweest om op te lossen, en sterker nog, kijk eens naar de ATI Catalyst 4.10 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ben je dan mee bezig als het probleem al bekend is ? Ik wil dit shimmering gedoe niet goed praten, maar wat jouw doel is, is me niet echt duidelijk
Het probleem is (was) hier bij de meesten niet bekend, dit blijkt wel uit de "gevoelige" reactie's die ik mag ontvangen. :)
Maare, jij als videokaart- en mooie graphics liefhebber, vind je het geen interessante issue? Ik persoonlijk wel. Ik zie 't al helemaal voor me dat iemand met een 6800u het Ati topic binnen zou komen vallen, om vervolgens een vergelijkingsvideo te laten zien van zijn 6800u en een X800, waarbij de X800 overduidelijk "de mist in gaat".
Man, ik zou op het puntje van m'n stoel gaan zitten, driftig mijn X800 uitproberend, en uit gaan zoeken wat er nou allemaal gaande is. Dit is niet een issue wat in slechts één of 2 spelen voorkomt, het is een probleem wat in een behoorlijke lijst aan spellen blijkt voor te komen.

En daarnaast, ik heb niets anders gedaan dan het doorgeven van "nieuws", ik zit dit niet uit m'n eigen duim te zuigen, maar zo wordt 't blijkbaar door sommigen wel opgevat hier. Remember, don't shoot the messenger! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 24-10-2004 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Laatst online: 12-05 12:54
ik heb mn 6800gt net binnen, haal een score van ruim 10000 punten in 3dmark03 en ben er heel blij mee!!!

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: kan apple niet gewoon genegeerd worden, ík wilde in dit topic kijken of ik nog wat leuke tips, weetjes etc. kon komen ophalen, zie ik alleen maar posts van een of andere ati freak die mijn nieuwe kaartje aan t afzeiken is, op zich niet erg als er dan ook eens een positief geluid tussen te beluisteren valt, maar nee, alles wat ie post is van horen zeggen oid, waarschijnlijk heeft ie zelf nog nooit een 6800 (welke versie dan ook) in actie gezien.... (en ik kan nu uit eigen ervaring zeggen dat is wat hoor ;)

edit:
idd als noob:
xfx 6800 GT alles op standaard snelheden icm msi neo platinum + amd64 3000+ + standaard drivers

[ Voor 9% gewijzigd door drfrisbee op 24-10-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

drfrisbee schreef op 24 oktober 2004 @ 09:37:
ik heb mn 6800gt net binnen, haal een score van ruim 10000 punten in 3dmark03 en ben er heel blij mee!!!
Voor alle noobs, meld bij een dergelijke post:
1 het merk
2 op welke snelheid de kaart draait gpu+gddr
3 welke cpu

Of zet je sys.specs in je sig.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nvidia bied overigens 8xs aa. Iets wat ATI volgens mij niet doet. Uit verschillende testen is gebleken dat de beeldkwaliteit hiermee superieur word aan die van ATI. In het begin werd gezecht dat deze opties nauwelijks te gebruiken zou zijn ivm grote frame drops. Ik geberuik deze optie echter in al mijn games zonder enig probleem. Alleen in doom 3 worden de frame rates misschien iets te laag (+-30 fps met 8x as / 16x af). De rest draait er prachtig mee: Farcry, Rome: Total War, Battlefield 1942 etc. (resoluties op 1280x960 of 1152x864)

Met andere woorden, in de meeste games die nu uit zijn gekomen ben je met een nvidia beter af.

Ik heb verder geen last van texture shimmering in bf 1942 met patch 1.6.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 24-10-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Ik ga denk ik ff sparen voor een Nforce4 bordje met SLI en wil er dus 2 geforce 68xx
in hebben.
Welke 2 geforce 68xx kaarten kan ik het best er in doen voor het geld en performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op 24 oktober 2004 @ 02:50:
[...]

Het probleem is (was) hier bij de meesten niet bekend, dit blijkt wel uit de "gevoelige" reactie's die ik mag ontvangen. :)
Maare, jij als videokaart- en mooie graphics liefhebber, vind je het geen interessante issue? Ik persoonlijk wel. Ik zie 't al helemaal voor me dat iemand met een 6800u het Ati topic binnen zou komen vallen, om vervolgens een vergelijkingsvideo te laten zien van zijn 6800u en een X800, waarbij de X800 overduidelijk "de mist in gaat".
Man, ik zou op het puntje van m'n stoel gaan zitten, driftig mijn X800 uitproberend, en uit gaan zoeken wat er nou allemaal gaande is. Dit is niet een issue wat in slechts één of 2 spelen voorkomt, het is een probleem wat in een behoorlijke lijst aan spellen blijkt voor te komen.

En daarnaast, ik heb niets anders gedaan dan het doorgeven van "nieuws", ik zit dit niet uit m'n eigen duim te zuigen, maar zo wordt 't blijkbaar door sommigen wel opgevat hier. Remember, don't shoot the messenger! :)
1. So what? Ik ga ook niet in het ATi topic spammen omdat er weer eens bug gevonden is in catalyst 4.10? Deze zijn bij de meeste mensen ook niet bekend. Ik ben benieuwd welke reacties ik ga krijgen onder het motto "don't shoot the messenger" Als videokaart- en mooie graphics liefhebber, vind je al die bugs dan geen interessante issue??
2. Ik heb de oplossing voor het probleem gegeven
3. ATi heeft dit probleem ook in bepaalde games en met temporal AA dus waarom eenzijdig dit probleem benaderen? Heb je het probleem met ATi kaarten ook in het ATi topic gepost?
http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=58313
http://www.beyond3d.com/f...0288a89b8a8de4bd3a4670925
http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=457&pageID=723
http://www.hexus.net/cont...JRD03NTgmdXJsX3BhZ2U9MTI=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

davey s. schreef op 24 oktober 2004 @ 12:39:
Ik ga denk ik ff sparen voor een Nforce4 bordje met SLI en wil er dus 2 geforce 68xx
in hebben.
Welke 2 geforce 68xx kaarten kan ik het best er in doen voor het geld en performance?
Ik zou voor de 6800 GT gaan als je het geld hebt. Performance komt erg in de buurt van de ultra en bespaard je 2x 100 euro. De gewone 6800 heeft het nadeel van "slechts" 128 mb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

Ik vind dat apple al het recht heeft om een bug te laten zien die ATI niet heeft..
zolang we er allemaal beter van worden :)

( ik vind het zoiezo al triest als hij hier zou komen om nvidia te bashen, maar dat is niet zo denk ik, hij laat gewoon een bug zien die gefixt moet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan mijn geforce 6800 LE nog steeds niet overklocken met riva tuner (wel met de overklock utility in de driver). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Anoniem: 115092 schreef op 24 oktober 2004 @ 14:35:
Ik kan mijn geforce 6800 LE nog steeds niet overklocken met riva tuner (wel met de overklock utility in de driver). Iemand een idee?
Huh..... :? en je post:
Ik zou voor de 6800 GT gaan als je het geld hebt. Performance komt erg in de buurt van de ultra en bespaard je 2x 100 euro. De gewone 6800 heeft het nadeel van "slechts" 128 mb geheugen.

Maar goed als antwoord op je vraag, schakel OC beveiliging maar es uit in rivatuner.

[ Voor 11% gewijzigd door Lanfear28 op 24-10-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 79835 schreef op 23 oktober 2004 @ 22:16:
10k 3dm05 is verbroken door, hoe kan het anders, de 6800u SLI !
SLI begint steeds meer z'n vruchten af te werpen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Laatst online: 18-09-2021
wat ik me afvraagd hoe het zit met de beschikbaarheid van de 6800 ultra.
ik zit nu al bijna twee maanden te wachten op mijn 6800 ultra en nog steeds zeggen ze bij verschillende winkels dat ze geen idee hebben wanneer ze weer binnen komen.
Dit begint me echt de keel uit te hangen 8)7 zelfde gezeik had ik ook bij mijn geforce 4 toen ben ik uiteindelijk gegaan voor een 4400 omdat de 4600 zo slecht te krijgen was.

Heeft iemand een idee hoe dit elke keer komt?
ik weet dat er hier mensen zijn die de ultra al hebben maar het is erg moeilijk om een winkel te vinden waar ze hem op voorraad hebben.
dit lijkt elke keer het geval bij de introductie van nieuwe videokaarten.

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 21:24
ik heb vandaag mijn koeler van mijn ti4200xp vervangen. Er zat eerst de (standaard bekende geforce 4 koeler) koeler op.

Nu heb ik een oude coolermaster heatsink erop gezet (die eerst een tunderbird 900 heeft gekoeld) + 6cm fan en nu lijkt het alsof de achterkant van de videokaart warmer wordt dan met de vorige koeler.
De fan die er nu opzit produceert ongeveer 8-10x zoveel cfm, dus aan de fan zal het niet liggen, ook wordt het koelblok een beetje warm (net zoals met de oude heatsink), dus geleiding lijkt ook ok.

Ik heb nog niet getest met games, maar zijn er meerdere mensen die na een big ass koelblok een warmere achterkant kregen?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.