Ik sta vrij hoog in de lijst, ik ben er inmiddels zeker niet trots op en heb een aan Osiris vergelijkbaar HK-ratio dus hier mijn mening over knmt en /hk:
Met iets van 500 posts heb ik, na 1.5 geregd te zijn, HK XS aangevraagd en gekregen. Het was wat vrijer dan ik verwacht had (
mods die mijn HK XS topic lezen krijgen waarschijnlijk een rolberoerte als ze mijn té serieuze HK XS topic zien
Nee, die hoeft niet ge-quote te worden 
) en al gauw beviel het sfeertje me wel. Eerst deed ik wat aan propaganda met het 'Herken steeds dezelfde voorgangers'-topic (topic is terecht gesloten) en postte ik lekker gezellig mee in knmt.
Maar, mijn band met GoT is toentertijd wel behoorlijk versterkt. In mijn pre-HK tijd waren er wat periodes van inactiviteit, terwijl ik nu bijna dagelijks mijn steentje bijdraag (of poging tot

)in bijvoorbeeld PMG. Ik discussieer graag mee in LA en BUG en ik denk dat ik tot de frequents TR'ende users behoor.
Sinds begin 2004 gedraag ik me minder als HK meubel. Of het ontgroeien, vervelen of het grote licht zien was, laat ik in het midden. Ik pak wel vaak genoeg een topic er via AT uit, maar ik kam niet meer heel /31 uit.
Wel mijd ik het knmt volledig. Een admin mag gerust een query doen voor aantal posts van mij in knmt deeltjes >100. Ik ben er niet trots op dat ik in de top-knmt lijst sta en van die 945 posts kunnen er wellicht 500 zo naar de trashcan. Maar het heeft wel mijn band met GoT gemaakt tot wat het nu is.
Iemand die regelmatig in HK post is niet dom, saai, flauw, overbodig of onnuttig. Maar iemand die boven 90% HK:totaal, of boven 50% knmt:totaal zit, mag wel eens overdenken waar hij mee bezig is.
Wel vind ik, ook al lees ik het knmt niet meer, dat ook in het knmt fipo's not done moeten zijn. En niet met terugwerkend kracht, het is ooit zo gegroeid en dat is veel werk met bovendien oude posts, maar gewoon als regel bij een nieuw deel. Mods het hele topic actief laten controleren is onbegonnen werk, maar om na het op slot doen van het oude deel, te kijken of er in het nieuwe deel kansloze fipo's staan, lijkt me wel haalbaar. En wie weet wordt het knmt ook beter zelf regulerend op het moment dat men doorheeft waarom fipo's not done zijn. Ik denk dat dit voor nieuwe delen wel te proberen valt. Na x delen kan er eenvoudig geconstateerd worden door crew of het topic verbetert.