Vooroordelen over HK-gangers.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Hoi,

Ik wil even kwijt dat er af en toe wat krom wordt geluld over HK'ers.
Om even kort te zijn bedoel ik dus dingen zoals dit:

MADG0BLIN schreef op 11 september 2004 @ 19:02:
Je kan toch en tech posten en hk? Ik moet toegeven dat ik wat meer op het moment in de HK zit, maar post toch ook wel in tech.
Ik denk dat jij het schoolvoorbeeld bent van een user die eens zou kunnen doen wat ik hierboven schets, ik zie ruim 5400 replies van je, en 3200 daarvan zijn in de HK.. Do I need to say more?
( moto-moi in "Het grote 'kleine nutteloze mededelingen..." )

Dit is geen persoonlijke toenadering op moto-moi ofzo, want meerdere mensen (voornamelijk crew) zeggen dit regelmatig. Ik bedoel het niet kwaad, maar er moet me wel wat van het hart.

Ok, ze hebben een punt maar waar slaat het op??
Ik bedoel, ik weet niet eens hoeveel posts ik heb, en ik ga ook niet kijken. Ik kom veel in de HK, maar ik surf wel constant de active topics door waar ik de HK topics uit filter. Als ik zie dat ik ergens kan helpen, doe ik dat ook.

Een post in de HK is nou eenmaal sneller gezet dan een post in het tech gedeelte.
Daarom heb ik zeker weten veel meer posts in de HK staan.

Zelfs de algemene gedachte van de HK is volgens mij: "Een uitlaatklep voor als je als je na al dat tech-gebeuren even ontspanning wilt".
Ik zit nou eenmaal elke dag op GoT en kom daarbij als hoofdreden in de tech-fora. Maar ik kan niet met elk topic iemand helpen omdat ik soms de kennis of de interesse voor dat bepaalde onderwerp niet heb.

Waarom is het dan zo dat het iemand kwaliijk genomen wordt en dat sommige crew members het "triest" vinden als je veel HK-posts hebt?
Al gooi je AL mijn HK posts weg... dan zie je dat ik zo goed als elke dag iemand in de tech-fora help. En dat ik een topic report of een SeM aanmaak als dat nodig is.
Ik heb het beste met GoT voor.

Maar alleen omdat ik vaak in de HK ben, en meer posts daar heb, is het "een beetje jammer"? Kijk eens verder.

Toch?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Waar maak jij je in GODSNAAM druk om? :/

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

AzzKickah

06-CENSORED

Niets aan toe te voegen _/-\o_

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
/me Eensch *

Crew moet eens niet zo kortzichtig denken en ook naar de kwaliteit ipv kwantiteit kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
ik denk dattie zich afvraagt waar de crew zich druk om maakt

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Ik prefereer het woord "meubel" boven "gangster" overigens B)

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Over een post in de HK hoef je minder lang na te denken, en er zijn meer topics waarin je blijft posten. Daarom denk ik ook dat je makkelijk meer posts in de HK plaatst, terwijl je ook heel veel in techfora komt. Zelf kom ik denk ik vaker in de techfora in de HK, maar daar lees ik heel veel, en in de HK post ik meer :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Ach, zolang er ook bepaalde crewleden zijn die zelf ook nooit buiten de HK komen is er toch niks om je druk over te maken? :)

Punctuality is the politeness of kings

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:39:
Het is namelijk een soort van vooroordeel over bepaalde personen.
Ik vind soms ook wel dat te veel mensen op een gegeven moment alleen maar in HK zit, en af en toe in andere tech-fora's.

Ik moet ook toegeven dat ik veel in HK zit, maar ik probeer het echt een beetje om te zetten naar meer tech.

Iig, vind ik dat HK een extraatje is, en dat je daar wel wat kan posten. Maar echt die-hard HK posten als user lijkt mij niet echt bevordelijk. GoT is namelijk een Tech-forum en geen HK-forum :)

De mods kunnen ook wel 'wat rustiger aan doen' :)
Just my 2 cents.

offtopic:
Osiris, er staat Ganger , en geen gangster :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:13

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

ehm...wie van de crew gaat hier echt iets mee doen denk je?

Zo'n onnodig topic dat ik zou zeggen: Move -> HK :)

An Explanation of l33t Speak

• feej
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Waarom is het dan zo dat het iemand kwaliijk genomen wordt en dat sommige crew members het "triest" vinden als je veel HK-posts hebt?
Er zijn een sloot mensen die het principe niet snappen. HK is er om ff uit te puffen van techposts en gezellig een biertje te drinken. HK is er niet om alleen maar daar te posten en zwaar selectief te gaan zitten zijn op welke techtopics je reageert. Veel mensen posten na hun HK- of A61-toegang bijna alleen nog maar daar posten en amper in de techfora kijken. Daar zijn die fora niet voor. Het is echt voor *erbij* niet *ter vervanging van*. Een HK-post is idd makkelijker gezet (soms iets te makkelijk) dan een techpost, maar dat mag niet een reden zijn om ineens voornamelijk alleen HK-posts te doen. HK is iets wat je verdient hebt door netjes te techposten, maar dat betekent niet dat je na die toegang ineens op je reet mag zitten en alleen HK mag posten. Dat jij zegt dat te snappen, wil niet zeggen dat de rest dat snapt. Het komt veel voor dat mensen na HK-xs amper meer in hun techthuishonken te vinden zijn, en dat is gewoon niet de bedoeling.

Bovendien, no offense, het merendeel van de HK-posts is ook niet van een dergelijk niveau om trots op te zijn, itt tot de meeste techposts...

Dat je xs hebt betekent gewoon niet dat je nu vanuit je luie stoel ff makkelijk posts mag scoren in de HK, dat betekent gewoon dat je goed bezig bent en zo door moet gaan. Teveel users zien HK-XS al een eindstation en excuus om alleen maar daar te hangen.

[2cent]

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ojee. Als jij je in de HK vermaakt en geen enkel spambericht achterlaat in de techfora of een 'nuttig' HK topic, wat boeit dit? Ik dacht dat het wel duidelijk was dat een hk/tech ratio niet wenselijk is omdat dit het spammen van onzin berichten in tech-fora stimuleerd. :{
Waar is Moto-moi mee bezig in vredesnaam?

🌞🍃

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Kijk, als ik computers geen fuck aan zou vinden zou ik wel op Fok! gaan blaten.
Ik zit erg vaak in de Active topics... (HK filter)

Waarom?

Omdat ik het kewl vind om van iemands problemen iets op te steken bijv.
En als ik kan helpen dan help ik ze.
Waarom?
Omdat ik dat leuk vind.

Ja, mijn beroep is systeembeheerder. Nee, niet toevallig. Ja, i like computers.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Osiris
  • Niet online
fee-tje: Je vergeet nu compleet wat de TS bedoelt. Hij (en vele overige meubels) komen nog genoeg in de tech-fora met kwalitatief prima posts. Wat boeit die HK dan die er los naast hangt?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

fee-tje schreef op 30 september 2004 @ 15:44:
[...]
Dat je xs hebt betekent gewoon niet dat je nu vanuit je luie stoel ff makkelijk posts mag scoren in de HK, dat betekent gewoon dat je goed bezig bent en zo door moet gaan. Teveel users zien HK-XS al een eindstation en excuus om alleen maar daar te hangen.

[2cent]
^^ ben ik het helemaal mee eens, wil daar nog wel ff toevoegen dat deze opzet wel het beste is... Vroeger gingen mensen juist tech-posts scoren om hun ratio (of posts) omhoog te krikken voor access (of het behouden ervan).

Nadeel was dat je zo de mensen kon selecteren die eigenlijk niks toevoegde aan een discussie / topic.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Geweldig, van iets niets bestaands een probleem maken :/

De islam kan uw vrijheid schaden

• André
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

Waar ga je je in hemelsnaam druk om maken, ik heb in een ander niet nader te noemen forum op 1 na de meeste posts gemaakt afgelopen maand (of 3 maand) en dat maakt toch helemaal niets uit want ik laat mij ook vaak genoeg zien in de Techfora. Het is maar net waar je je druk om maakt.

En ik kan het me voorstellen dan sommige mensen het 'jammer' vinden als er zoveel HK gepost moet worden, het moet bijzaak zijn.

_o_ fee-tje

[ Voor 22% gewijzigd door André op 30-09-2004 15:50 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben het wel eens met moto-moi, hk wordt door veel mensen al lang niet meer als extraatje naast de overige fora gezien, maar als doel opzich.

Je zou eens bij jezelf kunnen nagaan of dat wel de bedoeling is van GoT. Zeker in zulke topics als het waar moto-moi het over had.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Osiris
  • Niet online
Wokschotel schreef op 30 september 2004 @ 15:46:
Daar ben ik het niet mee eens. Voor sommige (including me) kan dit kortzichtige gedrag van de crew eventueel een "probleem" zijn..

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Osiris schreef op 30 september 2004 @ 15:46:
fee-tje: Je vergeet nu compleet wat de TS bedoelt. Hij (en vele overige meubels) komen nog genoeg in de tech-fora met kwalitatief prima posts. Wat boeit die HK dan die er los naast hangt?
^^ Dat bedoel ik idd.

Verwijderd

Wokschotel schreef op 30 september 2004 @ 15:46:
En voor wie geldt dat? moto-moi (sorry dat die toch even bij naam genoemd moet worden) of DeMoN?

Zolang problemen opgelost worden @ GoT (techfora), en de HK niet te zinloos / spammerig / kroeg 1.0 wordt zie ik geen probleem en ook geen reden om die doos van Pandora weer open te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 15:50 ]

• Osiris
  • Niet online
Om nog even specifiek uit mijn eigen ervaringen te praten. Ik kom voornamelijk in Netwerk Troubleshooting. Nu is dat niet een van de drukste fora. Dus het komt geregeld voor dat er weinig te posten valt, bijv ook omdat ik niet genoeg van het desbetreffende onderwerp af weet. En als er dan toevallig een leuk HK-topic is, dan mag ik daar toch heus wel in posten? Of moet ik voordat ik in de HK mag posten, een tech-post gemaakt hebben? :z Kijk, dán krijg je nutteloze tech-posts.. :/

• feej

feej

giraffemeisje

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 15:46:
Het punt is dat de GoT-crew niet aan je neus kan zien of jij wel of niet netjes genoeg techposts maakt. Bij sommige meubels valt het op dat ze de godganse dag in HK hangen, en dat is forum-community gezien nogal loos omdat het primaire doel van het forum tech is en niet gezwets.

Zou het opvallen dat je zoveel posts maakt dan kunnen ze queryen op je ratio neem ik, maar ik zou niet weten waar je de grens moet leggen tussen netjes en teveel HK-posts. Dat is ook niet aan mij denk ik, maar aan de GoT-crew.

Voor GoT als een computergemeenschap is een te groot ratio HK-achtige posts gewoon totaal nutteloos. Als je zo wilt posten kun je beter een ander forum zoeken waar het primaire doel gezwets is en niet tech.

Everything is awesome!
O+

Verwijderd

jongens, dit is een forum op het internet...........ik lees dingen als "beter je best doen". "je postgedrag verbeteren....."
hell, waar hebben we het over??? 8)7
Ik kom hier voor mn lol. En als ik geen zin heb om op de techfora te kijken dan doe ik dat niet. klaar.
En een ander wel. Prima toch.....???
Djeeezus, come on. Je kent elkaar niet eens notabene..... 8)7 Ik maak zelf wel uit wat ik doe vanachter mn bureau. :/
Moet ik me nu schuldig gaan voelen als geen techpost plaats ofzo? Ik begrijp het ook niet helemaal geloof ik. Enlighten me.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 15:55 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Osiris schreef op 30 september 2004 @ 15:50:
Om nog even specifiek uit mijn eigen ervaringen te praten. Ik kom voornamelijk in Netwerk Troubleshooting. Nu is dat niet een van de drukste fora. Dus het komt geregeld voor dat er weinig te posten valt, bijv ook omdat ik niet genoeg van het desbetreffende onderwerp af weet. En als er dan toevallig een leuk HK-topic is, dan mag ik daar toch heus wel in posten? Of moet ik voordat ik in de HK mag posten, een tech-post gemaakt hebben? :z Kijk, dán krijg je nutteloze tech-posts.. :/
Idd. Ik kom dan overal maar lurk veel in NOS.
Ik ben veel met linux bezig maar de meeste mensen in NOS weten gewoon meer dan mij omdat er nou eenmaal een vast zooitje GURU's daar rond loopt :)
En daar komt ook bij dat die problemen best vaak over een specifiek iets gaan die je ook maar net moet weten op dat NOS gebied. :)

Maar wat fee-tje zegt, de HK moet GEEN doel zijn.
Zoeits van: "ZO, ik heb de HK bereikt. Ik mag erin. Nu gaat het echte gotten beginnen... :9 " En vervolgens je geen ruk interesseren voor de tech omdat je dat toch niet meer hoeft. Je hebt de HK immers kunnen bereiken.
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:53:
[...]

jongens, dit is een forum op het internet...........ik lees dingen als "beter je best doen". "je postgedrag verbeteren....."
hell, waar hebben we het over??? 8)7
Ik kom hier voor mn lol. En als ik geen zin heb om op de techfora te kijken dan doe ik dat niet. klaar.
En een ander wel. Prima toch.....???
Djeeezus, come on. Je kent elkaar niet eens notabene..... 8)7 Ik maak zelf wel uit wat ik doe vanachter mn bureau. :/
Tuurlijk kan dat. Alleen op veel respect moet je dan niet rekenen.
En er komt nog eens bij dat je dit bij de meeste internet fora idd kan doen.
Echter is GoT één van Nederlands grootste fora. En bij grote fora heb je nou eenmaal strenge regels nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door DeMoN op 30-09-2004 15:56 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Osiris schreef op 30 september 2004 @ 15:50:
Nou, het lijkt mij wijs om een tweede techfora erbij te pakken, of de active topics. Immers, HK-xs heb je niet zomaar gekregen. Geen toegang tot de HK voor 5 uur, dan pas is je GoT werkdag voorbij en mag je ontspannen met een virtueel biertje.

Komop mensen, neem dit forum nu niet té serieus :X

🌞🍃

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zal mezelf even verduidelijken. Wmb gaat het niet zozeer om de HK op zich, maar meer om sommige topics. Je kunt best zinnige/leuke topics in de HK hebben waar ook niemand kritiek op hoeft te hebben, maar dat sommige mensen een paar duizend posts hebben in topics als "Het grote nutteloze mededelingen topic deel zoveel" lijkt me een beetje overdreven. Ik heb dan echt het idee dat je post om het posten.

Je kunt het prima hebben over je auto, over een bepaald grappig filmpje of weet ik veel wat voor meer of minder nuttige topics er zijn, maar structereel posten in topcis als genoemde is naar mijn mening niet echt nodig.

Maar of het schadelijk is voor GoT, of vervelend voor andere mensen? Nee denk ik niet.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Osiris
  • Niet online
fee-tje: Wat maakt in vredesnaam je ratio uit? Ik heb 19.000 posts. Daarvan is héél veel HK. Maar daarvan zijn er ook héél véél tech. Dan ben ik met mijn ratio boven de 50% HK alsnog "nuttiger" dan iemand met 1.000 posts? (aangenomen dat mijn tech-posts ook daadwerkelijk nuttig zijn. Ga ik ff wel vanuit :)).

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Buzz_Lightyear schreef op 30 september 2004 @ 15:43:
ehm...wie van de crew gaat hier echt iets mee doen denk je?
En waarom zouden we hier niets mee doen? Tis toch userfeedback over de manier waarop dit forum gerund wordt? Ik vind er op zich eigenlijk wel wat inzitten wat ie zegt :)

D'r zijn overigens gradaties in HK-zijn. Er zijn mensen met meer dan 50% van hun totale postaantal in het nutteloze-mededelingen-topic. Dat vind ik dan wel weer te ver buiten de norm. Zolang ik op in je posthistory nog maar binnen je afgelopen 100 topics iets anders dan HK zie staan klaag ik niet, maar er zijn helaas wel mensen die echt sinds ze in de HK kunnen er niet meer uitgekomen zijn.

Uit de LA-faq een mooie quote van Exirion:
Ik zie het een beetje zo: GoT is een stad,
en HK is het lokale Cafe. Een Cafe is leuk en gezellig als je er af en toe komt, maar als jij je de hele dag in het Cafe lam zit te zuipen, dan gaat er iets niet goed. Het krijgt meer waardering als iemand wat nuttigs in de stad doet buiten het Cafe. Het Café is als tussendoortje bedoeld, en niet iets om de hele dag te zitten en maar raak te lullen. Zo onredelijk is dat toch niet?
Als het trouwens aan mij lag werd het nutteloze mededelingen topic morgen nog afgeschaft.... de rest van de huidige HK is best goed tegenwoordig, maar dat ene topic is echt een ramp. Topics die alleen over posten om het posten gaan en te melden dat je gaat poepen hebben imho niets op een forum te zoeken, en al helemaal niet op GoT :)

[ Voor 13% gewijzigd door curry684 op 30-09-2004 15:59 ]

Professionele website nodig?

Verwijderd

curry684 schreef op 30 september 2004 @ 15:55:

Uit de LA-faq een mooie quote van Exirion:
Een mooie quote, en waarom zouden we het dan ook niet daarbij laten? In elke stad heb je ook van die figuren die dag in dag uit in de kroeg zitten. They don't harm you, you don't harm them. Daarnaast maken ze buiten dat cafe weinig mee, en daar hebben de tech-posters dan weer een streepje voor!

(ervanuitgaand dat je GoT kan gebruiken om je kennis te verbreden, uiteindelijk hebben ze alleen zichzelf ermee)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:00 ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:53:
[...]

Djeeezus, come on. Je kent elkaar niet eens notabene..... 8)7
offtopic:
D'r zitten 2 vrienden van me op GoT (niet meer actief, magoed) en er bestaat nog zoiets als meetings :)

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

mjl

Ugh

HK ... was even zoeken maar dat staat voor huiskamer dus .... maar krijg je daar aleen toegang toe met abbo ofzo ?
Ik zie het al weer eens met m'n ... lopen zoeken .... thanx

[ Voor 56% gewijzigd door mjl op 30-09-2004 16:12 ]

-------

• feej

feej

giraffemeisje

fee-tje: Wat maakt in vredesnaam je ratio uit? Ik heb 19.000 posts. Daarvan is héél veel HK. Maar daarvan zijn er ook héél véél tech. Dan ben ik met mijn ratio boven de 50% HK alsnog "nuttiger" dan iemand met 1.000 posts?
50% is nog geen extreem geval :X. Er zijn ook wel mensen met 80% ofzo, maar dat zijn idd de gevallen waar je ziet dat mensen na HK-XS alleen nog maar daar posten en dat is gewoon niet ok :P. Imho dan. Niet op je kont gaan zitten HK-spammen als je daar eenmaal inkunt, dat is gewoon de bedoeling niet.

Verder eensch @ Curry, die is wat politiek correcter dan ik :+.

[ Voor 1% gewijzigd door feej op 30-09-2004 16:00 . Reden: woordje vergeten :X ]

Everything is awesome!
O+

• Osiris
  • Niet online
mjl schreef op 30 september 2004 @ 15:58:
HK ... was even zoeken maar dat staat voor huiskamer dus .... maar krijg je daar aleen toegang toe met abbo ofzo ?
Zie [rml]***[ HK] Nieuwe toegangsregeling, lees topic voor details***[/rml]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 15:49:
[...]

En voor wie geldt dat? moto-moi (sorry dat die toch even bij naam genoemd moet worden) of DeMoN?
DeMoN natuurlijk. Hij is zich op voorhand al aan het verontschuldigen voor iets wat geen probleem is. Raar.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Osiris
  • Niet online
fee-tje schreef op 30 september 2004 @ 15:58:
[...]

50% is nog geen extreem geval :X. Er zijn ook wel mensen met 80% ofzo, maar dat zijn idd de gevallen waar je ziet dat mensen na HK-XS alleen nog maar posten en dat is gewoon niet ok :P. Imho dan. Niet op je kont gaan zitten HK-spammen als je daar eenmaal inkunt, dat is gewoon de bedoeling niet.

Verder eensch @ Curry, die is wat politiek correcter dan ik :+.
Ik weet mijn eigen ratio niet. Volgens Curry ging de admin d'r stuQ op bij 't berekenen de 1e keer. Maar bij een ratio van bijv 66% HK en 33% tech is het aantal techposts bij 19.000 posts altijd nog 6.270. No offence, maar dat is meer tech dan dat jij in totaal aan posts hebt. :)

Verwijderd

Wokschotel schreef op 30 september 2004 @ 16:01:
[...]
DeMoN natuurlijk. Hij is zich op voorhand al aan het verontschuldigen voor iets wat geen probleem is. Raar.
Ach, er wordt een klein nutteloos probleem :+ van gemaakt in het GKNPT, verder is het niets meer dan een storm in een glas water IMO.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27
Leuk dat er even een voorbeeld van mij gebruikt wordt...

Was tot voor kort inderdaad heel erg vaak in de HK te vinden omdat ik niet echt zin had om ook nog problemen op te lossen daarnaast.
Maar ja, daar is dit forum ook niet echt voor bedoeld, dus probeer tegenwoordig weer wat meer in tech te posten en mensen te helpen.

Maar ik snapte inderdaad ook niet echt waarom moto-moi zich hierover zo druk maakte?
Heb hierop ook nog een reactie gepost maar daarop heeft hij nooit gereageerd.

Daarnaast zie ik heel veel mensen die veel in de HK posten ook abbo zijn. (Waaronder ik dus).
Daarmee steun je GoT ook nog, waarom zou je je dan zo druk maken dat je iets meer in de HK post?

• André

André

Analytics dude

Kan er niet een script gedraaid worden dat elke user met een grotere HK ratio dan 50% automatisch de toegang ontzegt word?

• Osiris
  • Niet online
André schreef op 30 september 2004 @ 16:03:
Kan er niet een script gedraaid worden dat elke user met een grotere HK ratio dan 50% automatisch de toegang ontzegt word?
Als men zulke razzia's gaat houden, dan kunnen ze mijn tech-posts ook vergeten. Nee, dát is handig. Regulars van GoT schoppen :/

Verwijderd

En dan? Spam posten in de techfora?

Wie vindt het eigenlijk nou een echt probleem? Is er uberhaupt wel een probleem :s ?

• feej

feej

giraffemeisje

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:01:
[...]

Ik weet mijn eigen ratio niet. Volgens Curry ging de admin d'r stuQ op bij 't berekenen de 1e keer. Maar bij een ratio van bijv 66% HK en 33% tech is het aantal techposts bij 19.000 posts altijd nog 6.270. No offence, maar dat is meer tech dan dat jij in totaal aan posts hebt. :)
No offence, maar ik heb geen waarde voor GoT en dat zal ik ook nooit beweren. Ik heb GoT-xs omdat ik de kroewfora nodig heb om mn werk te kunnen doen :). Laten we die discussie verder ergens anders houden, over mail of in een nieuw topic als je dat graag wilt.

Everything is awesome!
O+

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik ben het anders wel met je eens hoor DeMoN :) Sommigen focussen zich teveel op mensen die volgens hen teveel nutteloos bezig zijn in HK, terwijl het imo wel erg meevalt. Want wat is nutteloos. Pas als iemand echt negatief opvalt moet ie op zn donder krijgen. Verder heeft de HK bij veel mensen nogal een minderwaardig imago maar dat ben ik in al die tijd wel gewend :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Outerspace
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

8)7 :?
sinds wanneer kom jij met zulke rare ideeen :?

Het lijkt mij niet handig. Een user / mod zoals HlpDsK en consorten moeten worden geschopt. Ik word dan ook geschopt :)

Maar waarom zou je ooit zo iets willen doen :? :/
Schoppen van Regulars :? Nee!

HK is gewoon gezellig, en je typt makkelijker leuke dingen, dan ingewikkelde tech-posts

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 30-09-2004 16:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Osiris
  • Niet online
fee-tje schreef op 30 september 2004 @ 16:05:
[...]

No offence, maar ik heb geen waarde voor GoT en dat zal ik ook nooit beweren. Ik heb GoT-xs omdat ik de kroewfora nodig heb om mn werk te kunnen doen :). Laten we die discussie verder ergens anders houden, over mail of in een nieuw topic als je dat graag wilt.
Het was niet persoonlijk bedoeld, aangezien ik heus weet dat jij vooral een frontpage-rol hebt. Het ging me er even om dat er ook genoeg mensen zijn die minder dan 5k posts hebben, welke dus (kwantitatief gezien) minder "nuttig" zijn dan iemand met 19k posts, waarvan 33% in de HK.
Om 't nog ff te benadrukken, ik bedoelde het niet persoonlijk :*

• curry684

curry684

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:01:
[...]

Ik weet mijn eigen ratio niet. Volgens Curry ging de admin d'r stuQ op bij 't berekenen de 1e keer.
MySQL geeft vrijwel consequent een timeout de eerste keer bij mensen met meer dan ~15000 posts :)
Maar bij een ratio van bijv 66% HK en 33% tech is het aantal techposts bij 19.000 posts altijd nog 6.270. No offence, maar dat is meer tech dan dat jij in totaal aan posts hebt. :)
Jij hebt 11728 HK-posts, 1584 A61 en 366 SG :P

Maar je snijdt inderdaad een heel belangrijk punt aan: jij hebt geloof ik nog nooit commentaar gehad dat je teveel in de HK zat. En dat moto klaagt over iemand die op 3200 van de 5400 zit vind ik ook niet terecht. Als je daarentegen de afgelopen 2 maanden letterlijk geen enkele post buiten de HK hebt gemaakt dan vraag ik me wel af of het voor jou, om de metafoor erin te houden, niet tijd is om te verhuizen naar een andere stad. Op GoT hebben we een cafe voor het vermaak, en worden structurele alcoholisten preventief geweerd door de screening. Ik zie het niet als terecht dat mensen hier menen dat je permanent goedgekeurd ben zodra je door die screening bent. Als we op een dag echt grondig van mening zijn dat je screenresultaat (ondertussen) niet terecht was gaat het vinkje echt wel uit ;)

• feej

feej

giraffemeisje

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:07:
[...]

Het was niet persoonlijk bedoeld, aangezien ik heus weet dat jij vooral een frontpage-rol hebt. Het ging me er even om dat er ook genoeg mensen zijn die minder dan 5k posts hebben, welke dus (kwantitatief gezien) minder "nuttig" zijn dan iemand met 19k posts, waarvan 33% in de HK.
Om 't nog ff te benadrukken, ik bedoelde het niet persoonlijk :*
Ik geloof dat we überhaupt aan het overdrijven zijn. Er is geen probleem met een user die bijv elke dag 10 HK-posts doet en daarnaast ook lekker zn techposts bijhoudt, als je snapt wat ik bedoel. Het wordt pas een probleem op het moment dat iemand na het krijgen van xs alleen maar in de HK post en zn techthuishonken niet meer inkijkt. Dat is het doel niet van de HK, en het doel niet van GoT. Daar heeft btw een abbostatus niks mee te maken imho.

Everything is awesome!
O+

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 19:36

Zoefff

❤ 

Als ik me goed kan herinneren, werd dat vroeger ook gedaan. Je kreeg in ieder geval een warning als je heel veel meer HK deed dan tech. Zelfde als het HK-posts-aftrek-script, maar dat draait ook niet meer.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:05:
[...]

En dan? Spam posten in de techfora?

Wie vindt het eigenlijk nou een echt probleem? Is er uberhaupt wel een probleem :s ?
Curry geeft dat al een beetje aan over dat nutteloze mededelingen topic: dat is echt loze forumvervuiling van de 1e orde: niemand heeft er wat aan, het voegt niks toe aan de HK, en het brengt verder geen sfeer :)

Veel andere zaken in HK gaan juist wel goed, en wat de topicstarter aangeeft, daar wil ik zo op reageren:

HK is een extra'tje, je krijgt het 'bij' je gewone GoT-account als je er toegang krijgt. Of je er veel of weinig post, dat hangt af van hoe hoog jijzelf die drempel legt.

Maar ook in de HK geldt net als op heel GoT, dat niemand wat aan onzin heeft, en dat je altijd even moet nadenken of je post nou wel wat toevoegt aan een topic, of dat het alleen maar 'posten om het posten want het is HK' is.

LinkedIn
Instagram

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

brrr, we gaan toch niet weer terug naar ratio's he :X

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Osiris
  • Niet online
fee-tje schreef op 30 september 2004 @ 16:09:
[...]

Ik geloof dat we überhaupt aan het overdrijven zijn. Er is geen probleem met een user die bijv elke dag 10 HK-posts doet en daarnaast ook lekker zn techposts bijhoudt, als je snapt wat ik bedoel. Het wordt pas een probleem op het moment dat iemand na het krijgen van xs alleen maar in de HK post en zn techthuishonken niet meer inkijkt. Dat is het doel niet van de HK, en het doel niet van GoT. Daar heeft btw een abbostatus niks mee te maken imho.
Ik denk dat de topicstarter vooral bang is, dat de crew dit niet goed begrijpt. Ik heb dus een ratio van 61% HK. Als ik toevallig in een klote-bui zit, kan het eventueel voorkomen dat ik alleen in de HK rondhang. Als de crew dus kijkt naar een moment-opname in die tijd en men wil met behulp van die informatie iets beslissen, dan zit je met de gebakken peren.
Ik denk dat de TS probeert te benadrukken dat je het grote geheel moet zien, wat bij sommigen nog wel eens ontbreekt.
Remy schreef op 30 september 2004 @ 16:11:
[...]

Curry geeft dat al een beetje aan over dat nutteloze mededelingen topic: dat is echt loze forumvervuiling van de 1e orde: niemand heeft er wat aan, het voegt niks toe aan de HK, en het brengt verder geen sfeer :)
Strikt genoeg heeft het een hele goede reden om te bestaan: Het voorkomen van nutteloze topics van personen die ff wat kleins willen mededelen, zoals bijv mijn theorie-certificaat halen. Als alle mensen nou voor zulke kleine dingen een apart topic gingen openen, had je een probleem. Vandaar het mededelingen-topic. Dat vele mensen het als ONZIN-topic gebruiken is een andere zaak.

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 30-09-2004 16:14 ]

• dreamscape
  • Laatst online: 26-09 14:03
fee-tje schreef op 30 september 2004 @ 16:09:
[...]
Het wordt pas een probleem op het moment dat iemand na het krijgen van xs alleen maar in de HK post en zn techthuishonken niet meer inkijkt. Dat is het doel niet van de HK, en het doel niet van GoT. Daar heeft btw een abbostatus niks mee te maken imho.
Maar gaan jullie daar serieus iets mee doen dan?
Ik bedoel: het is mij wel opgevallen dat er meer dan genoeg mensen zijn die haast nooit meer in techfora komen, maar ik zie dat niet als problematisch.

Kijk, mij maakt het eigenlijk niks uit. Ik kom graag in de HK, en ook daarbuiten, maar uit je opmerking hierboven maak ik op dat het bij de crew wel speelt, zoiets?

(dan mag HlpDsK wel eens iets aan zijn techposts gaan doen, nofi :) )

Punctuality is the politeness of kings

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

offtopic:
Dus als ik het zo lees moet moto in een kooi worden gegooit met alle kleine nutteloze posters en er mag er eentje uit >:)

Generalisering hoort er nou eenmaal bij. Verder ben ik het er gewoon mee eens dat het niveau in de hk wel gezellig is nu (hoeveel ik er tegenwoordig kom dan) Behalve zoals iedereen al zegt het nutteloos topic. Maarja wie durft er een slot op te zetten, dan komen ze in andere topics posten en dat wil je ook weer niet.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• André

André

Analytics dude

outerspace schreef op 30 september 2004 @ 16:06:
[...]

8)7 :?
sinds wanneer kom jij met zulke rare ideeen :?
Als Devschuurdert geil ik op scripts :P

Ach, zolang mensen zich aangevallen voelen door dit soort uitspraken hebben ze waarschijnlijk wel door dat ze niet helemaal goed zitten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:13:
Strikt genoeg heeft het een hele goede reden om te bestaan: Het voorkomen van nutteloze topics van personen die ff wat kleins willen mededelen, zoals bijv mijn theorie-certificaat halen. Als alle mensen nou voor zulke kleine dingen een apart topic gingen openen, had je een probleem. Vandaar het mededelingen-topic. Dat vele mensen het als ONZIN-topic gebruiken is een andere zaak.
oplossing: rename dat topic en haal het woord "nutteloos" eruit :Y)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

André schreef op 30 september 2004 @ 16:18:
[...]
Ach, zolang mensen zich aangevallen voelen door dit soort uitspraken hebben ze waarschijnlijk wel door dat ze niet helemaal goed zitten.
Aangevallen is wat anders. In de devschuur wil je toch ook liever iemand die een keer iets post wat nuttig is dan 20 posts zodat deze gebruiker op andere delen ook mensen kan helpen in het non-tech leven op de site.

Maarja zover kunnen devschuurmensen weer niet denken he :P <-- ja dat was een grapje :P
Erkens schreef op 30 september 2004 @ 16:23:
[...]

Zovaak al voorgesteld maar de enige respoonse die je krijgt is neuh :z tot iedereen er weer over gaat zeuren :P Zullen ze in crew al jaren mee bezig zijn om het goede woord te verzinnen ;) :+

[ Voor 26% gewijzigd door disjfa op 30-09-2004 16:25 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Osiris
  • Niet online
Erkens schreef op 30 september 2004 @ 16:23:
[...]

Nee. Er moet gewoon opgetreden worden tegen onzin (dat is níet hetzelfde als nutteloos) en slow-chat. Maar dat is een geheel andere discussie dan wat de TS startte..

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:25:
[...]

Nee. Er moet gewoon opgetreden worden tegen onzin (dat is níet hetzelfde als nutteloos) en slow-chat. Maar dat is een geheel andere discussie dan wat de TS startte..
als iets nutteloos is, dan hoeft dat ook niet gepost te worden (wellicht iets voor het irc kanaal in dat geval ofzo).
Tuurlijk is het een andere discussie, echter als ik zie dat dat topic al bij deel 135 is en dat een topic ongeveer 1000 posts heeft, dan vind ik dat best wel veel posts :+
Mij maakt het overigens helemaal niks uit, ik heb ook zo mijn momenten dat ik weinig in de "tech" fora kom, gewoon omdat ze dan niet interessant zijn op dat moment (wat vaak aan het modbeleid ligt imo) en ja dan ben ik vaker in de "non-tech" fora te vinden. En zo zijn er nog wel meer. Overigens dacht ik dat het woordje "tech" afgeschaft was :?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

UTM

LuNaTiC schreef op 30 september 2004 @ 16:06:
ik ben het anders wel met je eens hoor DeMoN :) Sommigen focussen zich teveel op mensen die volgens hen teveel nutteloos bezig zijn in HK, terwijl het imo wel erg meevalt. Want wat is nutteloos. Pas als iemand echt negatief opvalt moet ie op zn donder krijgen. Verder heeft de HK bij veel mensen nogal een minderwaardig imago maar dat ben ik in al die tijd wel gewend :+
^^ eensch is.

Kijk, HK is enorm leuk. Echt :). Maar als ik een leuk PMG (standaard forum voor mij) een leuk onderwerp zie, dan reageer ik daar ook op. Net zoals in SG of de rest. Ik reageer gewoon op iets wat ik leuk vind, of waar ik iets kan bijvoegen. Deze topics haal ik gewoon uit de active topics.

Verder, het Nutteloze topic mag mischien als nutteloos gezien worden maar je doet daar wel zo je contacten op binnen GoT. En daar is toch een community ook voor :?

• Osiris
  • Niet online
Erkens schreef op 30 september 2004 @ 16:31:
[...]

als iets nutteloos is, dan hoeft dat ook niet gepost te worden (wellicht iets voor het irc kanaal in dat geval ofzo).
Tuurlijk is het een andere discussie, echter als ik zie dat dat topic al bij deel 135 is en dat een topic ongeveer 1000 posts heeft, dan vind ik dat best wel veel posts :+
Eerlijk gezegd vind ik het nutteloze mededelingen topic nuttiger om de HK vrij te houden van losse topics, dan het "Lekkere jonge meiden"-topic. 't Enige wat daar staat zijn galleries met 16-jarige bimbo's die way te jong zijn om naaktfoto's te maken waarna er dan X aantal users posten hoe lekker ze die wel niet vinden.. Ga dan naar het FoK! B&H-forum ofzo? :/ (maar wederom, dit is een andere discussie :X I will say no more..)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:36:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik het nutteloze mededelingen topic nuttiger om de HK vrij te houden van losse topics, dan het "Lekkere jonge meiden"-topic. 't Enige wat daar staat zijn galleries met 16-jarige bimbo's die way te jong zijn om naaktfoto's te maken waarna er dan X aantal users posten hoe lekker ze die wel niet vinden.. Ga dan naar het FoK! B&H-forum ofzo? :/ (maar wederom, dit is een andere discussie :X I will say no more..)
so true, maar een "mededelingen topic" voldoet dan ook en wellicht is de drempel dan wat hoger om te melden dat je bijvoorbeeld naar het toilet gaat of dat je naar je werk/school gaat ofzo (geen idee wat er in dat topic staat btw, ik lees die niet ;) )

maar ok, genoeg offtopic :P

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Wokschotel schreef op 30 september 2004 @ 16:01:
[...]
Het is idd NOG geen probleem nee.
Maar ik open dit topic ook niet voor niks.

Ik merk gewoon dat er door sommige crewleden op GoT gewoon steeds meer neer wordt gekeken op mensen die wat meer dan anderen in de HK zitten.
En dat is gewoon niet leuk om te lezen.

• curry684

curry684

Tja ik zie zelf het probleem niet. De enige die ik ooit permanent uit de HK getrapt heb was zich daar aan het misdragen en had toen ik z'n posthistory checkte alleen maar de afgelopen maanden in de HK had gepost. Vriendelijk mailtje d'r bij met "hoi dit is een techforum, vraag over 3 maanden maar opnieuw toegang aan op de reguliere weg".

"Jagen" op stoute HK-meubeltjes en ratio's vind ik ook onzin, maar dat wil niet zeggen dat we niet in de HK dezelfde kwaliteitseisen mogen stellen dan op de rest van het forum :)

Tis heel logisch: als je je in P&W, PMG of WOS misdraagt wordt je van GoT getrapt (uiteindelijk). Omdat HK een niet-kernzaak is van GoT krijg je er afzonderlijk toegang toe, en kun je er dus afzonderlijk uitgetrapt worden. Shit happens :)

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Mensen moeten GoT bezoeken vanwege techdiscussies, niet als online substituut voor het lokale cafe. Helaas is het zo dat veel users dit anders zien, en in het verleden is dit ook wel eens geescaleerd (denk bijvoorbeeld aan de kwestie OnzinForum). Een forum waar tweakers over non-tweakzaken kunnen chatten is goed, maar het moet niet de hoofdreden worden voor het bezoeken van Tweakers.net. Daarvoor zijn er genoeg andere fora, waaronder Fokzine's forum, dat een (tegenwoordig gelukkig iets minder) nauwe band heeft met Tweakers.net.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
curry684 schreef op 30 september 2004 @ 17:07:
Tja ik zie zelf het probleem niet. De enige die ik ooit permanent uit de HK getrapt heb was zich daar aan het misdragen en had toen ik z'n posthistory checkte alleen maar de afgelopen maanden in de HK had gepost. Vriendelijk mailtje d'r bij met "hoi dit is een techforum, vraag over 3 maanden maar opnieuw toegang aan op de reguliere weg".

"Jagen" op stoute HK-meubeltjes en ratio's vind ik ook onzin, maar dat wil niet zeggen dat we niet in de HK dezelfde kwaliteitseisen mogen stellen dan op de rest van het forum :)

Tis heel logisch: als je je in P&W, PMG of WOS misdraagt wordt je van GoT getrapt (uiteindelijk). Omdat HK een niet-kernzaak is van GoT krijg je er afzonderlijk toegang toe, en kun je er dus afzonderlijk uitgetrapt worden. Shit happens :)
Ik ben het met je eens hoor :)
Ik probeer alleen te voorkomen dat als er een keer iemand op bijv. mijn naam klikt en hij/zij ziet veel HK staan ik niet veroordeeld wordt tot kansloze non-tech poster of zo.
Dat diegene dan ook ff kijkt naar de data van waar ik wel in de tech heb gepost.
Nogmaals, in de HK post je gewoon sneller iets :) Ik hoop gewoon dat er beter op gelet zal worden in de toekomst.

Uiteindelijk wordt er natuurlijk als een user echt gescreend wordt gewoon goed op gelet, dat weet ik wel, maar ik was wat verontrustigd omdat steeds vaker en sneller wordt geroepen dat iemand een "beetje jammer" is omdat hij veel in de HK post. :/

:)

Verwijderd

Ik heb hier niets aan toe te voegen.

Ben zelf ook al eens afgewezen voor de HK, een vriend van me mocht er na 155 posts al in, ik met mn 600 post -> nee post geschiedenis te weinig bla bla.

Als jullie dan toch zo'n strenge screening doen, doe het dan goed!
En ik vind het gewoon jammer dat je er niet automatisch in mag,
het zal misschien best druk zijn maar je kunt het subforum Huiskamer ook weer onder verdelen in een aantal onderliggende subforumpjes.
Zo kun je natuurlijk meer overzicht houden, wat ik er soms van zie is het nu maar gewoon posten in dat forum, en alles door elkaar, blijkt me ook niet echt handig.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:laten we het even ontopic en serieus houden :)

[ Voor 74% gewijzigd door curry684 op 30-09-2004 17:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
@TS:
en dan zelf beginnen met 'hoi' :X :X RTFM

[ Voor 21% gewijzigd door addictive op 30-09-2004 17:16 ]

• simon
God, er hoeft maar even wat gezegd te worden of half HK staat op springen. Jongens jongens jongens, en eventuele meiden. Man man, dit is nog eens goed voor de pace-maker verkoop.

Stelt u zich niet zo aan, en ga door met techposten. Neem de rest met een kilotje zout en het komt allemaal wel goed.

Er zijn veel ergere dingen in het leven. Nofi, maar het is gewoon ongezond zoveel waarde er aan een enkele post wordt gehangen. Doe je irl ook niet. Als iemand mij voor idioot die teveel lult over bullshit dan ga ik niet meteen een hele preek houden.

Poeh hé...

[ Voor 52% gewijzigd door curry684 op 30-09-2004 17:31 ]

|>

Verwijderd

...knip... originele reactie weg boeit deze ook niet meer ;)

[ Voor 89% gewijzigd door curry684 op 30-09-2004 17:32 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
addictive schreef op 30 september 2004 @ 17:16:
@TS:
en dan zelf beginnen met 'hoi' :X :X RTFM
offtopic:
:X

Ik ken de FAQ zo goed als helemaal.
Zeiken om niks is ook een vak.

GROETEN,

DeMoN

[ Voor 8% gewijzigd door DeMoN op 30-09-2004 17:21 ]

• RM-rf
  • Laatst online: 20:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

LuNaTiC schreef op 30 september 2004 @ 16:12:
Wat mij betreft absoluut niet, en iedereen weet dat dat geen prettige situatie was, dat dat evenveel ergernis genereerde als dat men poogde ermee weg weg te krijgen ..

Een zeker probleem wat er is, is dat GoT an sich een zekere natuurlijk post-restrictie heeft, mensen die in de meer technische topics niks te melden hebben blijven daar ook vaak weg ..
Dat is op GoT enorm succesvol en zorgt ervoor dat de discussies meestal wel op niveau blijven, het offtopic-spook wegblijft ..

De HK speelt uiteindelijk ook een positieve rol daarin, doordat het meer een vrijplaats is voor mensen, om even te ontsnappen aan de strenge regels en serieuze discussies (en eigenlijk zijn ook A61, Crew Algemeen of het ABO forum laatste in mindere zin, ontspanningsplaatsen)..

Enkel is in de HK wel bij veel mensen meer twijfels, zeker bij zoiets als het 'nutteloze mededelingen-topic' in hoeverre het gaat om ontspanning naast, of een doel op zichzelf wordt.
Ik denk dat bij sommige mensen het idee sterk leeft dat er dar gepost wordt enkel om te posten ...

Voorlopig is het helemaal niet de bedoeling daar hard te gaan modereren, anderszijds is het zeker wel goed om open te zijn en soms bepaalde ideeen ook te laten merken aan gebruikers, niet om een beleid op te dringen, maar misschien ook samen met gebruikers te kijken of er een probleem ligt en of er wat aan gedaan kan worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik snap het hele probleem niet:
1. Er wordt door iemand met een kleurtje een opmerking gemaakt over mensen die nogal veel posts in een topic genaamd 'nutteloos' hebben.
2. HK is meer dan alleen dat 'nutteloos' topic
3. GoT is meer dan alleen HK

:?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:22:
1. Er wordt door iemand met een kleurtje een opmerking gemaakt over mensen die nogal veel posts in een topic genaamd 'nutteloos' hebben.

Ik zeg het ook meer uit een preventief oogpunt.
Dit mede doordat ik een sterk gevoel heb dat er wel op deze manier naar users wordt gekeken.
Al helemaal als je ziet hoe chago bijv. iemand van de crew kan reageren op het feit dat er mensen zijn die veel in het GKNMT posten. Dat geeft namelijk zeer de indruk dat mensen die veel in de HK komen worden gezien als de lagere stroom van GoT :P

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 17:22:

Ik hebt echter toch echt wel gemerkt dat er een zekere "weerstand" is, tegen mensen met veel HK-posts, hoe nuttig ze dan ook zijn in de tech-fora :/

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 17:04
DeMoN schreef op 30 september 2004 @ 17:21:
[...]

offtopic:
:X

Ik ken de FAQ zo goed als helemaal.
Zeiken om niks is ook een vak.

GROETEN,

DeMoN
was maar een grapje hoor :>

Verwijderd

Nou vraag ik me af waar meer aan gehecht wordt: serieuze replies in goede HK-topics, en ter ontspanning even lachen om een filmpje of reageren in tech-topics als er niets wordt bijgedragen aan het topic. Ik heb nooit echt het idee gehad dat ik zinloze dingen postte in de HK, terwijl ik mij volgens mij toch zorgen moet maken over m'n ratio. Nou, sorry. Maar tech-topics hebben mij nooit zo kunnen boeien dat ik daarvoor op GoT kwam (Kroeg was open, SG was altijd zichtbaar). Dus omdat ik zinvolle bijdrages doe aan SG en HK ben ik geen goede GoT'er?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 17:28 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

DeMoN, ik zou me geen zorgen maken zolang je de Huiskamer als extraatje ziet en het zo behandeld. Lekker enthousiast blijven posten in andere delen van GoT en af en toe lachen, ontspannen etc. in de Huiskamer is prima :)
DeMoN schreef op 30 september 2004 @ 17:26:
[...]

Al helemaal als je ziet hoe chago bijv. iemand van de crew kan reageren op het feit dat er mensen zijn die veel in het GKNMT posten. Dat geeft namelijk zeer de indruk dat mensen die veel in de HK komen worden gezien als de lagere stroom van GoT :P
Ik vraag me dan af hoe kansloos je als HK mod wel niet bent :X (;))

Mensen die echt alleen maar HK posten en er blijven hangen zien we liever niet uiteraard. Het moet een extraatje blijven, niet dé reden om hier te komen :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 30 september 2004 @ 17:30:
DeMoN, ik zou me geen zorgen maken zolang je de Huiskamer als extraatje ziet en het zo behandeld. Lekker enthousiast blijven posten in andere delen van GoT en af en toe lachen, ontspannen etc. in de Huiskamer is prima :)

[...]

Ik vraag me dan af hoe kansloos je als HK mod wel niet bent :X (;))

Mensen die echt alleen maar HK posten en er blijven hangen zien we liever niet uiteraard. Het moet een extraatje blijven, niet dé reden om hier te komen :)
Ok... :)
Ben het ook met je eens :)
addictive schreef op 30 september 2004 @ 17:27:
[...]

was maar een grapje hoor :>
offtopic:
:* O+
Tot ziens in de HK :w :P

• TGEN
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

DeMoN schreef op 30 september 2004 @ 17:12:
[...]
Ik probeer alleen te voorkomen dat als er een keer iemand op bijv. mijn naam klikt en hij/zij ziet veel HK staan ik niet veroordeeld wordt tot kansloze non-tech poster of zo.
Ik zal je wel zo blijven zien, althans, iets genuanceerder: een nep-tweaker :). Je hoort eigenlijk helemaal niet veel te posten in de HK, ook al gaat het zo makkelijk. Het is ooit bedoeld(t?) als uitlaatklep, maar zeker niet als stamforum...

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 17:27:
[...]
Ik hebt echter toch echt wel gemerkt dat er een zekere "weerstand" is, tegen mensen met veel HK-posts, hoe nuttig ze dan ook zijn in de tech-fora :/
Dat zou jammer zijn :*

Eerder in deze thread werd de vergelijking gemaakt met een stad en een kroeg, maar ook in een kroeg wordt je op een gegeven moment de drank geweigerd als je alleen maar onzin loopt uit te kramen. Wat dat betreft kan ik het wel begrijpen dat er scheef gekeken wordt naar mensen die eenmaal binnen in de kroeg (HK) zich alleen maar laveloos zuipen. Maar een kroeg is eveneens gezelligheids/ontspanning/bindingsplek - dus zolang je de boel niet :r onderkotst (de HK policy overtreed ofzo) wordt je er niet door de kastelein buiten gezet. :+

• Osiris
  • Niet online
Het gaat in sommige gevallen niet puur om eruit getrapt te worden. Mensen die continu in een kroeg zitten worden wellicht door hun medemens uitgemaakt als dronkelap/zuiplap, terwijl ze misschien alleen voor de gezelligheid komen en gewoon een cola-tje drinken. Maar ondertussen wordt er wel schuin naar ze gekeken.
Het zou jammer zijn dat de crew met een schuin hoofd naar HK-meubels kijken, terwijl ze niet het totaal-plaatje kennen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[geheel offtopic]
Simon schreef op 30 september 2004 @ 17:16:
Alsof jij nog nooit de HK hebt bezocht 8)7
netlan schreef op 30 september 2004 @ 17:18:

alsof jij nog nooit in de HK bent geweest :X
nofi, maar ik heb 328 HK posts tegen 7343 P&W posts, en nee het meerendeel daarvan zijn heus geen slotjes (daarvoor moet je bij gorgi_19 zijn ;)). Daarnaast was het meer grappig bedoeld.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 30-09-2004 17:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 17:43:
Het gaat in sommige gevallen niet puur om eruit getrapt te worden. Mensen die continu in een kroeg zitten worden wellicht door hun medemens uitgemaakt als dronkelap/zuiplap, terwijl ze misschien alleen voor de gezelligheid komen en gewoon een cola-tje drinken. Maar ondertussen wordt er wel schuin naar ze gekeken.
Het zou jammer zijn dat de crew met een schuin hoofd naar HK-meubels kijken, terwijl ze niet het totaal-plaatje kennen.
Ik denk persoonlijk dat de crew van alle users (ja, crew zijn ook users :P) wel de meeste middelen heeft om het totaalplaatje te kunnen overzien. Het was dan ook niet voor niets dat deze discussie op gang kwam nadat moto-moi stats postte van het 'nutteloos' topic. Wat dat betreft is er met een kleine wakker-schudding niks mis, al was het alleen maar om mensen eens bewust te maken van hun eigen gedrag (dat ik gek ben met overwegend HardeWaren replies wist ik al :+)

• THiCE
  • Laatst online: 09-08 08:29

THiCE

Say it with a flourish!

Om heel even in te haken op het grote kleine nutteloze mededelingentopic:

Ik denk dat dit topic, hoe suf het ook mag zijn, veel stricter gemodereerd moet worden. Ik zie hier echt té regelmatig 100 posts achter elkaar van minder dan 7 verschillende personen die discussiëren over een te loos onderwerp, op een IRC manier... Er staat nog net niet zo nu en dan 'now playing: w00t.mp3' tussendoor :/
Deel 133 (die weet ik me toevallig te herinneren), zegmaar de 1e 100 posts, zo moet het dus niet imho, om er maar even een voorbeeldje bij te sleuren.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• JvS
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

LuNaTiC schreef op 30 september 2004 @ 16:12:
Ik mag hopen van niet...
Overigens is het helemaal niet "de crew" die zich hier druk om maakt, maar zijn het sommige individuen van de crew en van niet crew die zich hier wat drukker om maken. Ik mag hopen dat iedereen zich realiseert dat het forum geen last heeft van mensen die veel (of alleen maar) in de HK posten, dus dat het onzin zou zijn om daar ineens op te gaan letten ofzo. Alleen mensen persoonlijk hebben er last van, maar dat is IMO principelast, waar je je dan maar overheen moet zetten :+

Zolang de Huiskamer maar geen aantrekker wordt voor mensen van buitenaf (wat het ECHT niet gaat worden met het huidige strenge toegangsbeleid), maakt het echt geen zak uit waar mensen precies posten. Daarop gaan letten gaat alleen maar averechts effect hebben en ik mag hopen dat iedereen dat toch wel begrijpen kan/gaat/wil :).

[ Voor 74% gewijzigd door JvS op 30-09-2004 18:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Osiris
  • Niet online
THiCE schreef op 30 september 2004 @ 18:39:

Ik denk dat dit topic, hoe suf het ook mag zijn, veel stricter gemodereerd moet worden. Ik zie hier echt té regelmatig 100 posts achter elkaar van minder dan 7 verschillende personen die discussiëren over een te loos onderwerp, op een IRC manier... Er staat nog net niet zo nu en dan 'now playing: w00t.mp3' tussendoor :/
Deel 133 (die weet ik me toevallig te herinneren), zegmaar de 1e 100 posts, zo moet het dus niet imho, om er maar even een voorbeeldje bij te sleuren.
/me Eensch *

Ik heb na mijn weten nog binnen de 1e tien reacties van het nieuwste topic trots gemeld dat ik weer in het bezit ben van mijn theorie-certificaat *D Een paar uur later zat men alweer bij pagina 3 ofzo :X

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk dat dit topic, hoe suf het ook mag zijn, veel stricter gemodereerd moet worden.
Ja maar ga maar als mod elke keer weer 200 nutteloze reacties doorlezen. Modden is en blijft vrijwilligerswerk, grote topics ga je dan gewoon niet allemaal bijhouden als het je inhoudelijk niet echt bepaald interesseert. Aan de andere kant is het wel een soort van prullenbak, hou die nutteloze mededelingen in die topic zodat het niet verspreidt over de rest van de HK.

• Osiris
  • Niet online
.oisyn schreef op 30 september 2004 @ 18:49:
[...]

Aan de andere kant is het wel een soort van prullenbak, hou die nutteloze mededelingen in die topic zodat het niet verspreidt over de rest van de HK.
Het probleem is echter dat het ook volzit met complete onzin en slowchat.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mja ik snap de drukte hierom niet zo. Er zijn al jaren mensen die de HK minderwaardig vinden. nou en? laat ze lekker. Ik heb denk ik de afgelopen 2 jaar geen enkele nuttige bijdrage meer geleverd aan GoT, maar ik loop ook niks te verpesten. Eigenlijk is de enige reden dat ik hier nog kom dat ik veel mensen een beetje ken en het hier gezellig met ze vind.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit beloofd heb me met techzaken bezig te houden. I used to be a LA Meubel. Toen er vanuit de crew werd aangegeven dat ze liever hadden dat we daar mee stopten ben ik dus alleen nog maar in de ontspanningsruimten aanwezig. Want van computers of software heb ik geen verstand. En mijn kennis op fotografiegebied is veel te beperkt om echt nuttige bijdragen te leveren.... nou dan ontspan ik me toch gewoon met mensen met wie ik graag omga? En wat bepaalde individuen daarvan vinden laat me vrij koud. Als de crew me vraagt op te hoepelen zal ik dat doen, maar ws geen moment eerder ;)

(Owja, Moto is een goeie gast, laat ik daar wel duidelijk over zijn :) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 18:50:
[...]

Het probleem is echter dat het ook volzit met complete onzin en slowchat.
Is dat een probleem? Of is dat goed mits het geconcentreerd blijft in dat ene topic?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laten we het wel even in perspectief zien. Moto-moi zei dit aan de hand van het nutteloze mededelingen topic, en doelde afaik niet op de hele HK. Dat het NMT een topic is waar je maar beter niet > 75% van je reply's hebt staan is toch op zich niet zo gek?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

Basszje

Reisvaap!]

*kuch*

Persoonlijk heb ik een hekel aan personen die de HK zien als alleen maar 'wat crap posten tussendoor' . Imo is de HK meer dan dat. Op eerste plek een luchtig forum waar je even kan lachen tussen als het zuurpruimige tech gepost door ( nofi :P) en ten tweede een community. Beide kunnen niet bestaan als je alleen maar onzin post. Zo is een goed gevoel voor humor etc belangrijk. De leukste users in de HK zijn de users die ook het leukst, ongeforceerd reageren en hun klep kunnen houden als ze aan een topic niets toe te voegen hebben ( iets wat ik helaas maar al te vaak zie in de HK )

Ik denk dat dit topic, hoe suf het ook mag zijn, veel stricter gemodereerd moet worden. Ik zie hier echt té regelmatig 100 posts achter elkaar van minder dan 7 verschillende personen die discussiëren over een te loos onderwerp, op een IRC manier....
Klopt inderdaad. Van mij mag dat hele topic eigenlijk rechtstreeks richting de prullenmand, want er staat werkelijks niets interessants in. Waarom het dan niet gesloten is is meer gedoogbeleid omdat wij weten dat betreffende users elkaar dan wel in een ander topic gaan aanspreken en nutteloos slowchatten. Het is dus meer een bliksemafleider dan een echt topic. Om de andere, wel leuke topics schoon te houden.

We kunnen ook zeggen dat het op slot gaat en dergelijke reacties gelijk met een week vakantie beloont worden. Dit betekent echter meer werk voor ons en ik verwacht dat het ten koste gaat van de goede, zelfregulerende sfeer die er op dit moment in de HK hangt.

Dan even op Demon in. Ik vind het idd ook onzin om te kijken naar ratio's e.d. :X. Als was het maar omdat een korte reactie met een grap ergens op vaak spontaan en dus sneller getypt en verzonnen is dan een goede techreactie ergens op. Daarnaast slaat het simpelweg nergens op. Mensen die lekker in de HK meekomen zijn niemand anders ergens anders tot last als ze daar voor kiezen, wat maakt het dan uit? Bij wangedrag e.d. komen er natuurlijk andere overwegingen kijken.

Als men trouwens weer ratio's gaat instellen mag de crew wel opnieuw beginnen met een sollicitatie ronde, want veel HK /SG crew heeft veel posts in de HK (inclusief linksboven getekende dus ;))

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Het probleem met het KNM topic is (net als de ...-dag topics in A61 trouwens) de ongeinspireerdheid.
Het heeft geen centraal onderwerp dus blijft het een rommelige bedoening.
Creativiteit en humor, dat is waar de HK goed in kan en moet zijn.

Door de uitlaatklep te bieden komen de nutteloze posts, zonder klep heb je de posts als vervuiling in de gewone topics, maar veel minder in aantal.
Ook de goede topics lijden er onder, door de snelweg (KNM) aan te leggen wordt de bergweg (andere topics) minder genomen.

Wmb. weg met die zooi dus.
Eventueel kan IRC wat prominenter neergezet worden om het eea op te vangen.

De bijdrage van de HK en de rest van de GC aan de community wordt vaker onderschat en dat vind ik onterecht, maar elementen zoals het KNM maken het moeilijk te verdedigen.

Who is John Galt?

• Osiris
  • Niet online
justmental schreef op 30 september 2004 @ 19:43:
Door de uitlaatklep te bieden komen de nutteloze posts, zonder klep heb je de posts als vervuiling in de gewone topics, maar veel minder in aantal.
Ook de goede topics lijden er onder, door de snelweg (KNM) aan te leggen wordt de bergweg (andere topics) minder genomen.
Ben ik het niet mee eens. Er zijn nu al *genoeg* topics die mensen niet interesseren (of je moet écht een kansloos meubel zijn :o) en ik zie geen verschil tussen de vele niet-interessante topics waar je je ook niet aan ergert en het KNM-topic.
justmental schreef op 30 september 2004 @ 19:43:
Eventueel kan IRC wat prominenter neergezet worden om het eea op te vangen.
In #Tweakers.net is het altijd gezellig *D [/spam :+ ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 20:03:
Ben ik het niet mee eens. Er zijn nu al *genoeg* topics die mensen niet interesseren (of je moet écht een kansloos meubel zijn :o) en ik zie geen verschil tussen de vele niet-interessante topics waar je je ook niet aan ergert en het KNM-topic.
Het KNM topic stoort mij niet als hij in de lijst van topics staat, maar wel doordat als hij aanwezig is de aandacht bij betere topics weg gaat.
Hij is te makkelijk omdat je automatisch niet offtopic post.

Who is John Galt?

• Osiris
  • Niet online
:X :X :X

Het grote 'kleine nutteloze mededelingen' topic Deel 135

Die is op de 28ste gestart en hij zit nu alweer dicht ivm 1000+ posts :X

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 20:30:

Je vergeet te vermelden dat het topic om 21:39 is geopend :+ ... ziek veel posts...

maar als je dan ook de eerste post van het nieuwe topic ziet :/
woei
tja, zo kan ik het ook :)

• RM-rf
  • Laatst online: 20:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 20:30:

Probleem is dat niemand echt weet hoe je dat moet 'aanpakken'...
Wat kan je als moderator doen om zoiets te 'reguleren'?

Zoals Basszje al opmerkt, afsluiten is geen optie, en niemand wil gaan werken met ratio's..
de mensen zelf aanspreken wekt ook ergernis op (zoals we hier merken), en als het zin heeft kun je je afvragen of dat niet slechts tijdelijk is ...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Osiris
  • Niet online
RM-rf schreef op 30 september 2004 @ 20:53:
[...]

Probleem is dat niemand echt weet hoe je dat moet 'aanpakken'...
Wat kan je als moderator doen om zoiets te 'reguleren'?

Zoals Basszje al opmerkt, afsluiten is geen optie, en niemand wil gaan werken met ratio's..
de mensen zelf aanspreken wekt ook ergernis op (zoals we hier merken), en als het zin heeft kun je je afvragen of dat niet slechts tijdelijk is ...
Zoals Erkens al zei, was de eerste post "woei". Ik heb geen idee wie dat heeft gezegd, maar ik zou zeggen: Geef hem minimaal een dikke PM, aangezien zélfs het KNM-topic regels heeft (wél mededelingen, géén onzin).

En diegene zal dat heus wel begrijpen. Zo niet.. |:(

Kheb verder medelijden met mOrPhie :P

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 30-09-2004 20:56 ]

Pagina: 1 2 Laatste