I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?
1. Waarom meer werk voor "ons" als je net 2 nieuwe mods hebt die je moet laten ontgroenenBasszje schreef op 30 september 2004 @ 19:38:
Dit betekent echter meer werk voor ons en ik verwacht dat het ten koste gaat van de goede, zelfregulerende sfeer die er op dit moment in de HK hangt.
2. Mischien is de zelfregulatie niet weg. Stel je voor men houd zich aan de regels. Die kans is er daadwerkelijk ook. De enige die dan mischien crap gaan posten zijn door de rest zo weggewerkt.
Ik blijf me ook irriteren aan de verloedering van de topiclijst als dat topic er steeds staat..... Ik zou echt niet al te moeilijk doen. Tsja het is mischien een paar weekjes ff schoppen maar dat is het enige topic zo ongeveer wat nu slecht loopt....
Owja wat natuurlijk ook een optie is is dat een modje eens per dag gewoon alle crap eruit delete (alles dus
[ Voor 10% gewijzigd door disjfa op 30-09-2004 20:58 ]
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Dat kan wel, maar waar houdt het op? Op dit moment kunnen we alleen de "topscoorders" echt zien; die vallen veel eerder op. Als we elke post in dat topic langs moeten om te bekijken of die post al dan niet knmt-waardig is... dat is ondoenlijk en bovendien z'n doel -ver- voorbij strevend natuurlijk. Als mij iets opvalt, dan stel ik het aan de kaak. Dat is de enige manier waarop je dit een beetje kunt reguleren.THiCE schreef op 30 september 2004 @ 20:56:
[...]
Ja, en zo moet het dus niet! De eerste 29 (!) posts gaan over de startpost, en zijn gewoon slowchat! Hier kan toch wel tegen opgetreden worden?
Kan 't hebben hoor.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Hehe, de volgende keer zal mOrPhie wel een keer extra nadenken om op een vrijwilligersbaan te solliciteren.disjfa schreef op 30 september 2004 @ 20:57:
[...]
1. Waarom meer werk voor "ons" als je net 2 nieuwe mods hebt die je moet laten ontgroenen
🌞🍃
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
En ik weet ook wel dat crew ook gewoon users zijn, maar meedoen aan een troeptopic waar meerdere mensen zich aan ergeren als crew vind ik persoonlijk toch wel een beetje raar...
( moet wel aangetekend worden dat meeste crew-leden niet meedoen aan dit topic en dat ik ook best weet dat "meeste" crew ook gewone users zijn, maar bij zo'n apart topic...)
Volgens mij heb ik hier nog nooit een topic in geplaatst in het GKNMT, maar ik vraag me gewoon af waarom de crew hier aan mee post en hier niet gewoon van zegt : we laten het naast ons liggen en stellen alleen een topic-limit van 1000 posts voor.
Ik post er o.a. om te laten merken dat er wel op de users wordt gelet en het geen vrijplaats is om neer te zetten wat men wilGomez12 schreef op 30 september 2004 @ 21:58:
Volgens mij heb ik hier nog nooit een topic in geplaatst in het GKNMT, maar ik vraag me gewoon af waarom de crew hier aan mee post en hier niet gewoon van zegt : we laten het naast ons liggen en stellen alleen een topic-limit van 1000 posts voor.
Overigens wil ik best een avond lang om de 5 minuten het topic binnenhollen, een slotje zetten en rustig alles wat pure crap is deleten. Leuk voor een keer en morgenavond ook maar daarna heb ik er echt geen fut meer voor
Ok, misschien dat ik niet duidelijk was. ik heb net even willekeurig een aantal topics gescreend en dan zie ik toch users/crew als HlpDsk/Smartdodo (SmartDoDo schreef op 30 september 2004 @ 22:03:
[...]
Ik post er o.a. om te laten merken dat er wel op de users wordt gelet en het geen vrijplaats is om neer te zetten wat men wil
Overigens wil ik best een avond lang om de 5 minuten het topic binnenhollen, een slotje zetten en rustig alles wat pure crap is deleten. Leuk voor een keer en morgenavond ook maar daarna heb ik er echt geen fut meer voor
En ik denk ook niet dat iemand je vraagt om om de 5 minuten het topic binnen te hollen, rest van SG/HK is veel belangrijker dan dit ene topic, maar het is meer iets van als crew hierin post kan ik op hetzelfde niveau als crew posten ( vrijbrief etc. )
Of wou jij zeggen dat jij in dat topic 2124 corrigerende posts hebt gedaan sinds je mod bent ( als je dat wil zeggen ben je wel lekker actief als mod

* Gomez12 is liev en denk dat SmartDodo 2123 berichten heeft gepost voor hij mod werd
[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 30-09-2004 22:21 ]
Nee, ik heb een tijdje ongegeneerd lopen posthoeren in een paar van die topics tot ik bij m'n verstand ben gekomen en heb besloten daar nog maar weinig te postenGomez12 schreef op 30 september 2004 @ 22:18:
[...]
Of wou jij zeggen dat jij in dat topic 2124 corrigerende posts hebt gedaan sinds je mod bent
In KNMT een post neerzetten is prima, maar daarna ga je weer lekker op zoek naar een interessant topic om te lezen of te posten.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:38
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
No offence, maar dat het afsluiten als geen optie beschouwen is eigenlijk toegeven dat er verkeerde users in de HK rond lopen. Jullie willen graag een hoger niveau creeeren en het tuig buiten houden. Prima idee en de screening werkt volgens mij daar goed bij. Maar nu laten jullie een topic als dat open, omdat (en ik quote) "omdat wij weten dat betreffende users elkaar dan wel in een ander topic gaan aanspreken en nutteloos slowchatten". Prima, schop die mensen er dan net zo hard weer uit.RM-rf schreef op 30 september 2004 @ 20:53:
[...]
Probleem is dat niemand echt weet hoe je dat moet 'aanpakken'...
Wat kan je als moderator doen om zoiets te 'reguleren'?
Zoals Basszje al opmerkt, afsluiten is geen optie, en niemand wil gaan werken met ratio's..
de mensen zelf aanspreken wekt ook ergernis op (zoals we hier merken), en als het zin heeft kun je je afvragen of dat niet slechts tijdelijk is ...
De nieuwe HK is zo'n mooi qua opzet. Serieus en niet serieus kunnen elkaar prima afwisselen, omdat het als een soort vriendenavond gezien moet worden. Lollig omgaan met elkaar, maar een stukje serieus is altijd mogelijk. En dan toch zo'n 'dom' (toch een goed woord hier voor) topic laten staan omdat jullie bang zijn dat users dan ergens anders die zooi replies gaan posten. Wat klopt hier niet vraag ik me dan af
[ Voor 26% gewijzigd door We Are Borg op 30-09-2004 23:00 . Reden: binnen != buiten ]
Nofi: Maar ik zie mensen als HlpDsk en Smartdodo toch ook als (sub)top-posters staan in het lijstje van Moto-moi, en zou jij die gebruikers ervanaf willen schoppen???We Are Borg schreef op 30 september 2004 @ 22:48:
[...]
No offence, maar dat het afsluiten als geen optie beschouwen is eigenlijk toegeven dat er verkeerde users in de HK rond lopen. Jullie willen graag een hoger niveau creeeren en het tuig buiten houden. Prima idee en de screening werkt volgens mij daar goed bij. Maar nu laten jullie een topic als dat open, omdat (en ik quote) "omdat wij weten dat betreffende users elkaar dan wel in een ander topic gaan aanspreken en nutteloos slowchatten". Prima, schop die mensen er dan net zo hard weer uit.
De nieuwe HK is zo'n mooi qua opzet. Serieus en niet serieus kunnen elkaar prima afwisselen, omdat het als een soort vrienden avond gezien moet worden. Lollig omgaan met elkaar, maar een stukje serieus is altijd mogelijk. En dan toch zo'n 'dom' (toch een goed woord hier voor) topic laten staan omdat jullie bang zijn dat users dan ergens anders die zooi replies gaan posten. Wat klopt hier niet vraag ik me dan af
HK is gewoon een uitlaatklep. En dan is het GKNMT een extreme uitlaatklep weer voor de HK. Het probleem is zoals gebruikelijk weer de grens. Leg jij de grens bij 15 topics in alle GKNMT topics of bij 4000.
Want grenzen moet je of zeer duidelijk afbakenen of niet gebruiken. Als je zegt dat er een topic is dat je NUTTELOZE medelingen noemt, dan moet je niet verbaast zijn als er nutteloze mededelingen in voorkomen, maar mag een user als HlpDsk 679 nutteloze mededelingen doen in zo'n topic op 75239 topics???
het probleem is dat je niet met percentages kan werken, je kan niet met postings per topic werken, je zou het handmatig moeten bijhouden... En dat vertikken in dit topic de meeste mods ( en volkomen begrijpelijk om meerdere redenen )
Het probleem is gewoon dat er ooit eens zo'n topic gestart is en dat je er nou bijna niet meer vanaf komt omdat als je het nu gaat sluiten dan gaat 75% ( = gokje ) van deze users hun postings wel halen in andere ( tech ??? ) topics en in die topics zijn de postings niet alleen nutteloos maar ook discussieverstorend.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde maar dan met de PNS (de NT is me de laatste tijd echt teveel "me router doet ut niet!!!" niveau) en ook daar is het zeker niet drukOsiris schreef op 30 september 2004 @ 15:50:
Om nog even specifiek uit mijn eigen ervaringen te praten. Ik kom voornamelijk in Netwerk Troubleshooting. Nu is dat niet een van de drukste fora. Dus het komt geregeld voor dat er weinig te posten valt, bijv ook omdat ik niet genoeg van het desbetreffende onderwerp af weet. En als er dan toevallig een leuk HK-topic is, dan mag ik daar toch heus wel in posten? Of moet ik voordat ik in de HK mag posten, een tech-post gemaakt hebben?Kijk, dán krijg je nutteloze tech-posts..

Maar ik snap ergens het probleem wel een beetje: Bij sommige mensen zie je echt alleen maar HK posts in de posthistorie staan van de laatste maand, en dan vraag ik me een beetje af wat je op een techforum doet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 23:05 ]
- We Are Borg
Wat die in het GKNMT topic zoveel posten snap ik ook niet en hoef ik ook niet te snappen. Crew is wel een apart kopje want 1. ze doen veel voor GoT en 2. het is hun thuisbasis.Gomez12 schreef op 30 september 2004 @ 23:04:
[...]
Nofi: Maar ik zie mensen als HlpDsk en Smartdodo toch ook als (sub)top-posters staan in het lijstje van Moto-moi, en zou jij die gebruikers ervanaf willen schoppen???
Wat ik al eerder heb gezegd, ik vind dit echt zo'n bullshit argument (niet persoonlijkHet probleem is gewoon dat er ooit eens zo'n topic gestart is en dat je er nou bijna niet meer vanaf komt omdat als je het nu gaat sluiten dan gaat 75% ( = gokje ) van deze users hun postings wel halen in andere ( tech ??? ) topics en in die topics zijn de postings niet alleen nutteloos maar ook discussieverstorend.
(* kijkt lief naar curry684
Maar goed, heb deze discussie al eerder gevoerd. Zolang de SG crew er niet anders over denkt (en dat doen ze volgens mij ook niet) blijft het gewoon een meningsverschil. Erg druk kan ik me er ook niet meer over maken
[ Voor 10% gewijzigd door We Are Borg op 30-09-2004 23:14 ]
Alleen het grote probleem is voornamelijk als ik nou ( stel ... ) 60.000 posts had en ik had er 1.000 in het GKNMT gemaakt en 59.000 tech wat moest er dan met mij gebeuren... Want van die 1.000 topics kan iemand best het idee krijgen dat ik alleen maar nutteloze dingen post terwijl ik wel 59.000 nuttige posts gedaan zou hebben. Zou ik geband moeten worden of niet???We Are Borg schreef op 30 september 2004 @ 23:12:
Wat ik al eerder heb gezegd, ik vind dit echt zo'n bullshit argument (niet persoonlijk). We zijn bang dat we last krijgen in andere fora, DUS laten we het maar toe. Zodra je merkt dat de onzin posts zich verspreiden naar andere topics/fora, dan is er altijd wel iemand bereid om een -1 te plaatsen als status van de users
offtopic:
(* kijkt lief naar curry684.)
En wat nou als ik alleen maar in PNS en W&L in 1.000 uitzonderlijk goede topics een uitzonderlijk goede bijdrage geleverd zou hebben en 59.000 GKNMT posts zou hebben zou ik dan geband moeten worden ( in GKNMT wordt denk ik wel 60x meer gepost dan in goede PNS en W&L topics tezamen )...
In alletwee de gevallen ben ik volgens mij een nuttige bijdrage aan het forum, maar omdat ik me ook wel eens wil relaxen / er zijn niet genoeg goede topics moet ik geband worden???
Geen idee van. Maar als je het niet erg vind ga ik er toch nog even over door zoals je zietMaar goed, heb deze discussie al eerder gevoerd. Zolang de SG crew er niet anders over denkt (en dat doen ze volgens mij ook niet) blijft het gewoon een meningsverschil. Erg druk kan ik me er ook niet meer over maken
een groot deel van de mensen die soms veel in de HK posten zijn ook wel degelijk kundige gebruikers, die goede dingen toevoegen op GoT, de HK als 'bindingsmiddel' op GoT functioneert wel degelijk, en juist ook omdat er niet 'doodgemod' wordt ...We Are Borg schreef op 30 september 2004 @ 22:48:
Prima, schop die mensen er dan net zo hard weer uit.
Zolang mensen geen aantoonbare overtredingen maken is het lastig ze voor 'algemeenheden' te bestraffen...
Dat is ten tijde van de HK1.0 gebeurt, met de 'postratio's en dat leverde enorm veel werk op, en veel frustraties, zowel bij de mods als bij gebruikers, die zich gestraft zagen voor zaken die niet zozeer tegen de regels waren, maar gewoon kennelijk een sterke afkeer opwekten ...
Nu is er heel duidelijk voor gekozen om de verantwoordelijkheid voor wat men post en de wens hier zelf controle over te oefenen, voornamelijk bij de gebruikers zelf te leggen, sociale controle, en dat lijkt over het algemeen in de HK wel te functioneren:
Het is voor een 'post-wat-je-wil'-forum wel degelijk zeer bewust, (semi-)serieuze threads kunnen blijven bestaan en lopen ook, en je merkt dat de posterts daar ook een beetje rekening met elkaar houden ...
Wat mij betreft is de nutteloze mededlingen-thread ook op, en soms over een randje dat ikzelf liever niet zie; maar de mensen daar doen niet bewust iets fout, ze storen geen anderen ermee (wat overigens zeker geen vrijbrief is, en niet als excuus mag dienen voor onwenselijk postgedrag) en daarom kan ik goed begrijpen dat de HK-mods niet actief daar de orde willen gaan handhaven, hun 'bewind' stellen .. gewoonweg omdat zoiets misschien juist gaat opvallen omdat de rest van de HK redelijk strak blijft en daar zulk een poststijl niet opvalt.
Wat ook gezegd mag worden, er zijn threads in het Crew Algemeen Forum of Area61, die evenzeer soms zwaar tegen de slowchat aanzitten, dat wordt ook 'meestal' getolereerd, misschien hebben de posters daar wel een zeker recht op wat meer vrijheid, maar een vorm van 'klassenjustitie' lijkt me zeker niet wenselijk.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Of een max aantal posts per topic
waarom verwacht men altijd dat ofwel modjes (of in dit geval een admin) zulke dingen moeten uitzoeken en oplossen/uitvoeren ...?Tundreq schreef op 30 september 2004 @ 23:57:
Zoals ik dus lees is een ratio helemaal niks, maar is het nog geen idee om wekelijks te kijken naar de nutteloze post count en elke week de persoon een ban te geven van een dag of 3 die de meeste nutteloze post heeft gemaakt.
Of een max aantal posts per topicwant aan het max kom je toch zo ie zo niet in de tech fora.
misschien een uitdagender idee is om in het volgende 'nutteloze mededelingen topic' continue een medeposter te moeten nomineren om een HK-weekban te ontvangen zodra het topic dicht is. Vergeet men een ander te nomineren, nomineert men zichzelf ...
Uiteindelijk bij de 1000 posts mogen jullie je bij een modje melden met de 'winnaar' die jullie onderling verkozen hebben ...
het idee erachter is, verwacht niet van de modjes om je rotzooi achter je op te ruimen, maar toon een beetje eigen inzet, de gebruikers zijn even hard nodig om een forum leefbaar te houden ...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Maar ja nominaties is een leuk idee maar meubels houden elkaar toch het handje boven het hoofd dus dan is er willekeurig iemand de lul.RM-rf schreef op 01 oktober 2004 @ 00:07:
[...]
waarom verwacht men altijd dat ofwel modjes (of in dit geval een admin) zulke dingen moeten uitzoeken en oplossen/uitvoeren ...?
misschien een uitdagender idee is om in het volgende 'nutteloze mededelingen topic' continue een medeposter te moeten nomineren om een HK-weekban te ontvangen zodra het topic dicht is. Vergeet men een ander te nomineren, nomineert men zichzelf ...
Uiteindelijk bij de 1000 posts mogen jullie je bij een modje melden met de 'winnaar' die jullie onderling verkozen hebben ...
het idee erachter is, verwacht niet van de modjes om je rotzooi achter je op te ruimen, maar toon een beetje eigen inzet, de gebruikers zijn even hard nodig om een forum leefbaar te houden ...
Maar het idee van een max aantal post per topic is dat dan nog niet te realiseren, en het lijkt me dat het ook beter zou werken
Mja en wat heeft jou laten nadenken en kan je dat naar die mensen sturen zodat er mischien hersenactiviteit gaat komenSmartDoDo schreef op 30 september 2004 @ 22:44:
[...]
Nee, ik heb een tijdje ongegeneerd lopen posthoeren in een paar van die topics tot ik bij m'n verstand ben gekomen en heb besloten daar nog maar weinig te posten
Mja wat jij zegt is de bazen moeten regelen dat users wat gaan doen. Een forum is opgebouwd door users en de basen controleren het. Dus als de users hersenactiviteit tonen is er al meer zicht in iets leuks
disjfa.nl
Euj kun je dit even lezen?Tundreq schreef op 01 oktober 2004 @ 00:17:
[...]
Maar ja nominaties is een leuk idee maar meubels houden elkaar toch het handje boven het hoofd dus dan is er willekeurig iemand de lul.
Maar het idee van een max aantal post per topic is dat dan nog niet te realiseren, en het lijkt me dat het ook beter zou werken
Verwijderd
DeMoN schreef op 30 september 2004 @ 15:54:
Maar wat fee-tje zegt, de HK moet GEEN doel zijn.
Zoeits van: "ZO, ik heb de HK bereikt. Ik mag erin. Nu gaat het echte gotten beginnen..." En vervolgens je geen ruk interesseren voor de tech omdat je dat toch niet meer hoeft. Je hebt de HK immers kunnen bereiken.
Ja dat doe ik bijvoorbeeld
Maar even serieus: Ik vind ook dat je in de HK genoeg leuke/ontspannen dingen kunt bespreken etc (en vaak lollig is
Ik probeer ook redelijk wat techposts te posten en daarnaast gewoon in de HK af en toe rond te neuzen
Ik denk dat we allemaal wel een aardig idee hebben van wat wel en niet kan en wie dat idee niet heeft, mag corrigerend worden toegesproken. Het doet me dan ook goed dat dat al een beetje gebeurt in HK.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
en als dat wel aan de hand is? Maar de user gedraagt zich normaal.... wat dan?Zolang je geen heel extreme techratio's krijgt als 99% in HK en eens per 2 maanden 1 post in de techfora, vind ik dat er niks aan de hand is.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Dan hebben we helemaal geen bal aan hem hier op GoT, maar van mij mag hij dan nog wel blijvenAlfredt schreef op 01 oktober 2004 @ 08:47:
[...]
en als dat wel aan de hand is? Maar de user gedraagt zich normaal.... wat dan?
(bovendien, een beginnende GoT'er weet waarschijnlijk nog niets af van het bestaan van HK
Bovendien, als de GoT-crew HK-only posters niet op prijs stelt, was dit forum allang afgesplitst van de tech fora en ondergebracht op een andere site... FOK bijvoorbeeld
[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 01-10-2004 09:26 . Reden: type-O ]
Wel is het zo dat GoT - zoals ook in de registratie voorwaarden staat - een forum is dat zich richt op mensen die op niveau willen discussieren over 'computer' zaken en daar ontspanning aan toe wil voegen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat als je helemaal niet meer in die doelgroep valt (namelijk de mensen die graag willen discussieren over computers) dat je je zelf af moet vragen ofdat je nog wel helemaal op je plek bent op GoT - het gaar hierom dan ook om mensen die dus nauwelijks of niet meer in tech komen - en gaat niet om mensen die gewoon 'veel' in de HK posten en daarbij ook met een goede regelmaat in tech komen
[ Voor 17% gewijzigd door elevator op 01-10-2004 09:35 ]
Moet ik mij nu gaan afvragen of ik hier nog moet komen? Wees gewoon klip en klaar. Zijn mensen die niet in de doelgroep meer horen maar zich verder fatsoenlijk gedragen welkom ja of nee?
Zo ja, hou dan op met zeggen dat die mensen zich dingen moeten afvragen.
Zo nee, zeg dan gewoon dat je vind dat die mensen eigenlijk weg zouden moeten gaan.
Ik kan al geruime tijd HK toegang aanvragen, maar ik heb zelf die behoefte nog niet. Ik kan makkelijk af met tech en de non-tech fora zoals ik ze nu kan bekijken. Zoals al een paar keer eerder gezegd in dit draadje, blijven non-tech draadjes langer open, omdat er meer ruimte is voor discussie (er word immers geen oplossing gezocht). En dus is het redelijk logisch dat een groter percentage posts daarheen zou kunnen gaan. Natuurlijk zijn er uitzonderingen
Maar ik denk niet dat het aantal HK (of non-tech posts for that matter) posts van iemand, érg veel kan zeggen over een bepaalde persoon. Tenzij ie 75%+ (ik noem maar een waarde) van zijn posts daarheen stuurt, das andere koek
Dit wou ik even kwijt
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
* AtleX wil trouwens wel eens weten wat zijn ratio is? Vriendelijk verzoekje richting een mod dus
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Tja wat anders? Dan mag ik ook wel eens aangesproken wordenGrrrrrene schreef op 01 oktober 2004 @ 01:39:
Ik zie het probleem niet zo. Zolang je geen heel extreme techratio's krijgt als 99% in HK en eens per 2 maanden 1 post in de techfora, vind ik dat er niks aan de hand is.
* Basszje heeft er nog geen klachten over gehoord en ook nog niet aan gestoord.AtleX schreef op 01 oktober 2004 @ 10:17:
Zie bijvoorbeeld 1440, hij heeft, aan zijn UID te zien, nog niet zo lang toegang, en maar post ontzettend veel bagger (nofi) in de HK. Daar wordt hij door de andere users al op aangesproken, dan is het aan de user of hij zich aanpast, of zo doorgaat tot hij uiteindelijk bij de crew op gaat vallen.
Ik vraag me dus meer af hoe iedereen dat vind, normaal blijkt dat wel duidelijk ergens uit
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Ik denk dat het probleem is dat er de laatste tijd in de tech fora op een gegeven moment ineens allemaal nieuwere users (nofi
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Waarom meld je het hier dan?Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 10:00:
/me heeft zo zijn eigen ideëen maar houd ze wijselijk voor zichzelf.
Wat is het nut van in een feedbackforum posten als je je ideëen voor jezelf houdt?
Foei!Basszje schreef op 01 oktober 2004 @ 10:23:
[...]
Tja wat anders? Dan mag ik ook wel eens aangesproken worden
Verder blijf ik erbij en het is eerder gezegd hier: Denk na over wat je post. Is het nuttig c.q. een positieve bijdrage, prima. Is het nutteloos of onzinnig, post dan niet.
Het lastige is dat je een balans wilt vinden tussen het zeikerig overkomen en het leuk houden van een forum. Persoonlijk zie ik in de HK liever topics die meer getuigen van creativiteit en/of community-vorming over een koel onderwerp, in plaats van een topic als het KNMT, opsomtopics, of de filmpjes-topics bijvoorbeeld. Ook in de HK mag mijns inziens meer tijd gestoken worden in het het maken van topics soms. Maar zo werkt het niet altijd. Zolang de topics binnen de grenzen van de policy vallen, moet je vaker objectief blijven en de inhoud het forum zichzelf laten vormen in plaats van daar te veel invloed op willen uitoefenen.elevator schreef op 01 oktober 2004 @ 09:33:
Wel is het zo dat GoT - zoals ook in de registratie voorwaarden staat - een forum is dat zich richt op mensen die op niveau willen discussieren over 'computer' zaken en daar ontspanning aan toe wil voegen.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
Het is het principe wat men al in principe heeft losgelaten, maar uit principe nog niet helemaal wil verlatenAlfredt schreef op 01 oktober 2004 @ 09:42:
Zijn mensen die niet in de doelgroep meer horen maar zich verder fatsoenlijk gedragen welkom ja of nee?
Zo ja, hou dan op met zeggen dat die mensen zich dingen moeten afvragen.
Zo nee, zeg dan gewoon dat je vind dat die mensen eigenlijk weg zouden moeten gaan.
Je vraag is wel goed, ik denk alleen niet dat er een bevredigend antwoord op te formuleren is, omdat je te maken hebt met enigszins tegenstrijdige principes. Ga er in de praktijk maar vanuit dat je altijd gewoon welkom bent, zolang je je maar gedraagt.
Wil je in de HK een groep bedienen die enkel in de HK rond hangt (en met enkel bedoel ik dus de groep die ik hierboven weergeef - niet mensen die in beide op een normale manier aanwezig zijn) - waarmee je veroorzaakt dat een boel tech posters (de originele doelgroep van de HK) niets met de HK te maken willen hebben?mOrPhie schreef op 01 oktober 2004 @ 11:11:
Zolang de topics binnen de grenzen van de policy vallen, moet je vaker objectief blijven en de inhoud het forum zichzelf laten vormen in plaats van daar te veel invloed op willen uitoefenen.
Ofdat bovenstaande op dit moment zo is laat ik aan de beoordeling van iemand anders over - maar als de HK uit een sub-community bestaat die voornamelijk bestaat uit mensen die nauwelijks in tech komen ben je wel aan je originele doel en doelgroep voorbij geschoten
Dat vind ik niet, stel dat je een groep HK-only users hebt die nergens anders posten, maar wel de HK leuk maken.elevator schreef op 01 oktober 2004 @ 12:42:
Wil je in de HK een groep bedienen die enkel in de HK rond hangt (en met enkel bedoel ik dus de groep die ik hierboven weergeef - niet mensen die in beide op een normale manier aanwezig zijn) - waarmee je veroorzaakt dat een boel tech posters (de originele doelgroep van de HK) niets met de HK te maken willen hebben?
Ofdat bovenstaande op dit moment zo is laat ik aan de beoordeling van iemand anders over - maar als de HK uit een sub-community bestaat die voornamelijk bestaat uit mensen die nauwelijks in tech komen ben je wel aan je originele doel en doelgroep voorbij geschoten
Doordat zij de HK leuk maken vinden andere posters die wel tech posten hun verblijf hier weer leuker en blijven meer hangen.
Zo hebben zij indirect wel hun aandeel in de community.
Who is John Galt?
Oh, maar ik zeg niet dat de HK geen plaatst heeft op GoT hoor - absoluut heeft de HK datjustmental schreef op 01 oktober 2004 @ 12:56:
Dat vind ik niet, stel dat je een groep HK-only users hebt die nergens anders posten, maar wel de HK leuk maken.
Doordat zij de HK leuk maken vinden andere posters die wel tech posten hun verblijf hier weer leuker en blijven meer hangen.
Zo hebben zij indirect wel hun aandeel in de community.
Ik vraag me wel af ofdat als de HK zou bestaan uit een groep mensen die niets recents meer bijdragen aan de doelgroep van GoT ofdat het doel van de HK (=ontspanning voor de tech posters) nog wel gehaald wordt. Oftewel - hoe leuk is de HK voor techposters?
Maar vermoedelijk redeneer ik met bovenstaande teveel met m'n eigen ideeen over de HK - ik vindt er namelijk niets aan
Ik durf te beweren dat er momenteel niets mis mee is voor de techposters. Gezien het gigantisch aantal klachten in LA over het niveau in HK
Uiteraard zul je users houden die de HK links laten liggen omdat zij er niets aan vinden. Dat is onvermijdelijk.
Verwijderd
Ik denk dat dat ook de vrijheid en de kracht van GoT! is. Als je graag wat meer ontspanning wilt hebben kun je dat in de HK/SG vinden en als je liever alleen maar voor de tech hierzo komt dan kan dat ook. Er is gewoon een mengel moesje van users. Als je liever je ontspanning verdrijft buiten GoT! dan kan dat ookSmartDoDo schreef op 01 oktober 2004 @ 13:13:
[...]
Ik durf te beweren dat er momenteel niets mis mee is voor de techposters. Gezien het gigantisch aantal klachten in LA over het niveau in HK
Uiteraard zul je users houden die de HK links laten liggen omdat zij er niets aan vinden. Dat is onvermijdelijk.
Ik ben alleen wel benieuwd naar de invulling van de HK in de toekomst. Vroeger was het iets speciaal om in te komen en nu hebben eigenlijk alle users die langer dan 1/2jaar hier rondhangen met een redelijk egscheidenis toegang. Vroeger was dit groepje selecter volgens mij. (niet dat het nu fout is hoor
Met iets van 500 posts heb ik, na 1.5 geregd te zijn, HK XS aangevraagd en gekregen. Het was wat vrijer dan ik verwacht had ( mods die mijn HK XS topic lezen krijgen waarschijnlijk een rolberoerte als ze mijn té serieuze HK XS topic zien
Maar, mijn band met GoT is toentertijd wel behoorlijk versterkt. In mijn pre-HK tijd waren er wat periodes van inactiviteit, terwijl ik nu bijna dagelijks mijn steentje bijdraag (of poging tot
Sinds begin 2004 gedraag ik me minder als HK meubel. Of het ontgroeien, vervelen of het grote licht zien was, laat ik in het midden. Ik pak wel vaak genoeg een topic er via AT uit, maar ik kam niet meer heel /31 uit.
Wel mijd ik het knmt volledig. Een admin mag gerust een query doen voor aantal posts van mij in knmt deeltjes >100. Ik ben er niet trots op dat ik in de top-knmt lijst sta en van die 945 posts kunnen er wellicht 500 zo naar de trashcan. Maar het heeft wel mijn band met GoT gemaakt tot wat het nu is.
Iemand die regelmatig in HK post is niet dom, saai, flauw, overbodig of onnuttig. Maar iemand die boven 90% HK:totaal, of boven 50% knmt:totaal zit, mag wel eens overdenken waar hij mee bezig is.
Wel vind ik, ook al lees ik het knmt niet meer, dat ook in het knmt fipo's not done moeten zijn. En niet met terugwerkend kracht, het is ooit zo gegroeid en dat is veel werk met bovendien oude posts, maar gewoon als regel bij een nieuw deel. Mods het hele topic actief laten controleren is onbegonnen werk, maar om na het op slot doen van het oude deel, te kijken of er in het nieuwe deel kansloze fipo's staan, lijkt me wel haalbaar. En wie weet wordt het knmt ook beter zelf regulerend op het moment dat men doorheeft waarom fipo's not done zijn. Ik denk dat dit voor nieuwe delen wel te proberen valt. Na x delen kan er eenvoudig geconstateerd worden door crew of het topic verbetert.
{signature}
Anders moeten we 's kijken wat je dan zoal post in HK, als je een positieve bijdrage levert aan de sfeer blijf je WMB gewoon welkom, maar ben je EN HK meubel EN sfeerverpester, dan ben ik je liever kwijt dan rijk. Ook met een heel scheve ratio kun je een bepaald nut vervullen, dus zo kort door de bocht moet je niet naar die ratio kijken.Basszje schreef op 01 oktober 2004 @ 10:23:
[...]
Tja wat anders? Dan mag ik ook wel eens aangesproken worden
Ik ben het met je eens dat Basszje een sfeerverpestend element is van de HK met al die lelijke slotjes en modbreaks, ik zou 'm een driedubbele HK-permban aannaaienGrrrrrene schreef op 01 oktober 2004 @ 15:49:
[...]
Anders moeten we 's kijken wat je dan zoal post in HK, als je een positieve bijdrage levert aan de sfeer blijf je WMB gewoon welkom, maar ben je EN HK meubel EN sfeerverpester, dan ben ik je liever kwijt dan rijk. Ook met een heel scheve ratio kun je een bepaald nut vervullen, dus zo kort door de bocht moet je niet naar die ratio kijken.
had je wel door op wie je reageerde G5r?
* ArthurMorgan is het eens met Grrrrrene en met Durden eerder in de draad.
Gewoon kijken naar welke rol een user vervult. Is die negatief dan aanpakken, maar is die positief (waar dan ook op het forum) dat is er weinig aan de hand.
Als de nontech dreigt een te grote aanslag op t.net gaat opleveren moet je je daar pas zorgen over gaan maken.
Ik erger me soms ook veel aan mensen die hun 'afgunst' tonen over de HK. Ik snap nooit zo wat het probleem is namelijk. Ik zit daar veel. Ik ben een persoon die niet zo zwaar tech is en echt alles van windows weet en kan programmeren of veel met office werk ofzo. Ik lees veel over de onderwerpen die voorbij komen in W&G. Echter schat ik mijzelf niet van het niveau van ik noem maar wat namen die in me op komen: Anne of crisp.
Nou kan ik daar wel zinloze antwoorden gaan geven die 2 posts later weer worden overruled door een uitermate kwalitatieve post van bijvoorbeeld een van de eerder genoemden
Ik lees dus vooral veel in andera subfora buiten de HK. Een lurker zou je me misschien kunnen noemen
In de HK ligt dat uiteraard totaal anders. De drempel tot posten ligt daar nogal laag want iedereen kan mee ouwenelen over luchtige onderwerpen. Hence the name
Maar maakt me dat dan een nutteloos persoon op dit forum? Ik weet het niet.. Uiteraard deel ik nog weleens mee in tech topics. Maar die verhouding ligt zeker lager dan met m'n HK posts. Ook al kom ik er niet zo heel veel meer...
Wat ik probeer te zeggen is dat het te makkelijk is om gelijk onderscheid te maken tussen een HK'er en een tech poster. Als je veel in de HK post wil dat nog niet zeggen dat je niet een techie kunt zijn. Of je nou post of niet.
Vaal wordt er (terecht imo) gezegd dat dit forum een knowledge base is. Er staat hier een enorme hoeveelheid aan kennis die ik gedeeltelijk zeker tot me neem. Maar daarvoor hoef ik nog niet deel te nemen aan elke tech topic lijkt me
De een participeert gewoon meer dan de ander. Dat komt ook wel door het kennisniveau van bepaalde onderwerpen wat je of bezit Of niet bezit. En zoals ik al zei: ik weet van veel een beetje en niet genoeg om me te mengen in elke tech discussie
Voor de rest is iedereen gewoon lief hoor
/edit: oeh! Rant!
- We Are Borg
En waarom moet je perse aan dat niveau voldoen? Zonder bij anne of crisp ergens een veer te duwen waar ze het liever niet hebben, dat niveau is niet echt maatgevend voor het gemiddeldeMAZZA schreef op 01 oktober 2004 @ 16:43:
* MAZZA denkt dat ie ook een beetje een HK poster isOf misschien wel veel ook
Ik erger me soms ook veel aan mensen die hun 'afgunst' tonen over de HK. Ik snap nooit zo wat het probleem is namelijk. Ik zit daar veel. Ik ben een persoon die niet zo zwaar tech is en echt alles van windows weet en kan programmeren of veel met office werk ofzo. Ik lees veel over de onderwerpen die voorbij komen in W&G. Echter schat ik mijzelf niet van het niveau van ik noem maar wat namen die in me op komen: Anne of crisp.
Nou kan ik daar wel zinloze antwoorden gaan geven die 2 posts later weer worden overruled door een uitermate kwalitatieve post van bijvoorbeeld een van de eerder genoemdenDat is niet omdat ik denk dat ik het niet kan maar omdat ik persoonlijk dat zinlozere posts vindt dan die in de HK gemaakt worden.
Verwijderd
Tja, dan wordt het nog makkelijker om in de HK te posten. En ik maak mij ook schuldig door in het Nutteloos topic te posten. Niet dat ik dan alleen maar in daar post, als ik iets interessants zie in de techfora's dan zal ik zeker mijn neus laten zien, maar zoals ik al eerder zei, het merendeel zijn gewoon FAQ/Search vragen IMHO.
En ik zie de melding van Moto dan ook niet als een aanval (wat sommige kennelijk wel doen) maar meer als een onschuldige kick in de achterwerken.
Wat ben je in hemels naam aan het doen met je naam of is iemand anders dat... eerst ketchup en nu superfluffy. En 10 seconden is iets korter dan 18 maanden dus een nickchange is het niet
disjfa.nl
disjfa schreef op 01 oktober 2004 @ 17:14:
offtopic:
Wat ben je in hemels naam aan het doen met je naam of is iemand anders dat... eerst ketchup en nu superfluffy. En 10 seconden is iets korter dan 18 maanden dus een nickchange is het niet
Zie SeM
Aaah het is weer vrijdagmiddag in de crew trashcan
disjfa.nl
Je moet "je" heel algemeen lezen, 'k had idd beter "men" kunnen gebruikencurry684 schreef op 01 oktober 2004 @ 15:55:
[...]
Ik ben het met je eens dat Basszje een sfeerverpestend element is van de HK met al die lelijke slotjes en modbreaks, ik zou 'm een driedubbele HK-permban aannaaien
had je wel door op wie je reageerde G5r?
ja ja... smoesjesGrrrrrene schreef op 01 oktober 2004 @ 21:35:
[...]
Je moet "je" heel algemeen lezen, 'k had idd beter "men" kunnen gebruiken
Sommige gebruiken HK compleet als vervanger voor tech.
moto-moi heeft me keihard dmv een lijst laten zien wat voor`n aantal
nutteloze posts ik gepost heb in het nutteloze topic.
dat is wel iets dat ik denk van ff minderen duinkonijn.... gelukkig was ik niet nr 1
heb alleen me pm gewist van durden waardoor ik me verhoudingen niet meer kan zien. kwa verhouding zit ik denk ik (hoop ik) 33% tech 67% hk
Enige wat ik af en toe mis is een topic waar je met je simpele dog vrij specialistische vragen kan stellen.
vragen die het niet waard zijn om een nieuw topic te starten. (b.v. je kan een bepaalde group policy instelling optie niet vinden)
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
ff offtopic; je hebt hem niet gewist, maar verborgen gemaaktDuinkonijn schreef op 01 oktober 2004 @ 22:00:
heb alleen me pm gewist van durden waardoor ik me verhoudingen niet meer kan zien. kwa verhouding zit ik denk ik (hoop ik) 33% tech 67% hk
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
http://gathering.tweakers...st_pushmessages/1/28728/1
Overigens weet ik ook dat ik vergeleken met vroeger steeds meer in de HK post, maar ik kwam hier voor CM&E, toendertijd leefde dat (in mijn ogen) een stuk meer als nu. Ik weet niet of dat echt zo is, het was toendertijd voor mij nieuw, en ik kende weinig andere CM sites. Dus ik had me plek gevonden. Later kwam de HK XS, en ook weer bij HK 2.0. En CM&E kom ik nog steeds heel graag, als ik ga internetten surf ik vaak als eerste daar naartoe. Maar na een paar keer kijken is dat ook weer saai, en vermaak ik me verder in de HK. Als ik mezelf dus meer aangetrokken voelde tot telefonie, software enz. zou ik wellicht meer tech posten, maar nu blijft het bij lurken/posten in CM&E,DOC en AV.
tnx voor je pm.gorgi_19 schreef op 01 oktober 2004 @ 22:07:
[...]
ff offtopic; je hebt hem niet gewist, maar verborgen gemaaktZie http://gathering.tweakers...shmessages/1/28728/1#7535
Tis laat. en dat percentage is niet te harden
* Duinkonijn schaamt zich
wist dat het erg was maar niet zo erg
ff uitgerekend 84,5 % hk
[ Voor 6% gewijzigd door Duinkonijn op 01-10-2004 22:19 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
hmm, ik gok dat ik daar net ietsjes onder zal zitten, als ik kijk naar me post history en hoeveel keer daar HK in staat en hoeveel keer overige fora. Zullen we een afkick centrum beginnen?Duinkonijn schreef op 01 oktober 2004 @ 22:17:
[...]
tnx voor je pm.
Tis laat. en dat percentage is niet te harden
* Duinkonijn schaamt zich
wist dat het erg was maar niet zo erg
ff uitgerekend 84,5 % hk
dank gorgi_19
t is voor mij ook al laat, maar even snel gerekend komt t op iets van 20% tech. scheelt niet veel dus.
[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 01-10-2004 22:32 ]
_ferry_ schreef op 01 oktober 2004 @ 22:22:
[...]
hmm, ik gok dat ik daar net ietsjes onder zal zitten, als ik kijk naar me post history en hoeveel keer daar HK in staat en hoeveel keer overige fora. Zullen we een afkick centrum beginnen?
10x per dag laten posten in een fake nutteloze mededelingen topic
en dan elke 1 week 1 post minder per dag.
denk dat ik super slank ben als ik niet meer zou gotten..
zou dan alleen sporten of zo.. iets anders heb ik dan niet meer te doen hebben
in plaats van de nadruk bij alle users te leggen op 'je moet tech posten want je moet mensen helpen, je moet hier immers voor de tech komen want je moet in computers geinteresseerd zijn', kun je IMO beter zeggen:
'we moeten zorgen dat mensen met vragen geholpen worden en het forum meer zien als community dan puur een vraag/antwoord vergaarbak'
Het is misschien een klein verschil maar wel subtiel. Bij het tweede ga je er namelijk van uit dat er meer users zijn dan er vragen worden gesteld, bovendien mag je verwachten dat bij veel vragen er meerdere users zullen zijn die een antwoord wel weten of iig diegene aardig op weg kunnen helpen. En dat op meerdere niveaus, zoals eerder al terecht opgemerkt.
Kortom, ik zie het probleem niet zo. Mocht er een tendens geconstateerd worden dat er ontzettend veel gevraagd wordt zonder dat die personen geholpen worden omdat toevallig alle users meer HK/SG/etc posten dan tech, misschien moeten we ons dan maar echt eens zorgen gaan maken.
Tot dan zie ik het probleem niet zo als je gewoon lekker rondsurft en reageert waar je wil; sommigen doen dat meer in GC dan in tech, anderen weer andersom. Zolang je maar leuk blijft meeposten en de sfeer goedhoudt, kan er niet al te veel aan de hand zijn. Interesse in computers heeft hier iedereen wel (op een enkeling na misschien) want zoals ook JvS al zei hebben we een aardig goede manier om de echte non-doelgroep te weren via het verbergen van GC-fora icm een toegangsregeling/screening.
(men hoeft ook overigens niet te verwachten van mij dat ik dwangmatig meer techposts ga maken
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Het vervelende is dat GoT wel zo bekent staat als een vraagbaak. Op zich niet erg, als men dan ook maar de FAQ's leest en de Search leert te gebruiken (hoe moeilijk is dat in vredesnaam??)LuNaTiC schreef op 01 oktober 2004 @ 22:31:
...in plaats van de nadruk bij alle users te leggen op 'je moet tech posten want je moet mensen helpen, je moet hier immers voor de tech komen want je moet in computers geinteresseerd zijn', kun je IMO beter zeggen:
'we moeten zorgen dat mensen met vragen geholpen worden en het forum meer zien als community dan puur een vraag/antwoord vergaarbak'
...
Persoonlijk mogen van mij de vergelijkende apparaten topics ("welke is beter X of Y?") bijv. meteen wel op slot. Er is tenslotte zat info te vinden over de apparaten en ik verwacht dat de mensen hier wel intelligent genoeg zijn om zijn of haar conclusies te trekken alvorens tot een aankoop over te gaan.
Ook zijn er zat vragen met dezelfde strekking (de laatste tijd erg hot: subtitles bij diverse DVD spelers, OGM support al dan niet bij MP3 spelers..)
Niemand zit te wachten op een flood van dit soort dingen, helemaal niet omdat op het meeste wel een antwoord is te vinden hier, via de Search, FAQ's danwel op Google. Ik vind het dan niet vreemd dat een groep mensen zich gaan "verschuilen" in de HK of elders. Ga dan weg zou je zeggen? Nee, want men heeft wel een binding met dit forum, danwel door de tijd die ze hier hebben doorgebracht, danwel de mensen die ze kennen.
Je moet goed realiseren dat dat jouw persoonlijk 'idee' is ...Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 22:48:
Persoonlijk mogen van mij de vergelijkende apparaten topics ("welke is beter X of Y?") bijv. meteen wel op slot. Er is tenslotte zat info te vinden over de apparaten en ik verwacht dat de mensen hier wel intelligent genoeg zijn om zijn of haar conclusies te trekken alvorens tot een aankoop over te gaan.....
In de realiteit kun je een forum, zeker een forum met 30.000 gebruikers, niet modereren op de wijze van 'ik sluit alles af wat _mij_niet bevalt' ...
Het huidige beleid is erop gericht niet enkel met slotjes te werken, maar ook te pogen de regulatie natuurlijk te verlopen:
Inderdaad bestaat er een voorkeur dat mensen leren zelf te zoeken, GoT is geen vervanging voor een zoekmachine, waar mensen even snel hun vraagje kunnen nergooien, omdat ze geen tijd hebben om zelf moeite te doen ...
Maar om dat idee na te streven is het evenzeer van belang dat mensen zich 'verbonden voelen met GoT', dat je een basis hebt in de community, men elkaar kent ..
In die zin is het belang van de Huiskamer er wel degelijk, waaronder ook iets als het 'nutteloze mededelingen'-topic:
Niet als eindpunt, waar mensen op een gegeven moment belanden en daar niet meer uitkomen, maar wel een punt waar je je medeforumgebruikers beter leert kennen.
Dat is in andere woorden ongeveer hetzelfde idee als dat wat LuNaTiC eerder aangaf
Zou het misschien niet handig zijn voor de devvers, om een soort van ingebouwde stats scriptje te bouwen, zodat de users kunnen zien hoeveel % van het totaal ergens in posten.
Dat ik bijwijze van :
50% hk post
25% in WOS
25% in SG.
Zo kan je het 'gedoe' hier een beetje omzeilen. En de mensen kunnen hetzelf in de gaten gaan houden.
En als het goed is, zal ik dan dit verhaal posten in BUG ?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit na elke post willen bekijken zie ik als pure statistiek-geilheid. Als je veel in forum X post, weet je dat heus wel. Ik wist ook uit mezelf dat het merendeel van mijn posts in de HK staan.
{signature}
Volgens mij gaat dat aardig wat resources in beslag nemen. Helemaal als iedereen het dan tot zijn beschikking heeft.outerspace schreef op 02 oktober 2004 @ 11:59:
Even een belangrijke vraag:
Zou het misschien niet handig zijn voor de devvers, om een soort van ingebouwde stats scriptje te bouwen, zodat de users kunnen zien hoeveel % van het totaal ergens in posten.
Dat ik bijwijze van :
50% hk post
25% in WOS
25% in SG.
Zo kan je het 'gedoe' hier een beetje omzeilen. En de mensen kunnen hetzelf in de gaten gaan houden.
En als het goed is, zal ik dan dit verhaal posten in BUG ?
Niet als je er een aparte tabel voor maakt, en die maar eens in de x zoveel tijd updateMADG0BLIN schreef op 02 oktober 2004 @ 12:03:
[...]
Volgens mij gaat dat aardig wat resources in beslag nemen. Helemaal als iedereen het dan tot zijn beschikking heeft.
welk "quota"?
[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 02-10-2004 12:39 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Over de vooroordelen, daar ontkom je niet aan denk ik maar kun jij er mee leven?
Precies.... en als het de spuitgaten uitloopt dan merk je het vanzelf wel. Niet middels een OW ofzo, maar dmv een PM of een modbreak in de trend van 'effe kappen' of 'wat minder nadrukkelijk aanwezig zijn'.LuNaTiC schreef op 02 oktober 2004 @ 13:20:
er zijn geen quota, en hopelijk komen die er ook niet meer... iedereen moet zich niet zo focussen op quota imo, post gewoon lekker waar je wil, je komt toch vooral voor je eigen plezier op GoT? ik denk dat je niemand wat verplicht zou moeten zijn hier zolang je je aan de policy houdt. Zolang de mensen met vragen gewoon geholpen worden (al dan niet door je eigen inbreng) dan boeien quota helemaal niks.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En naar het deel xx lekkere (jonge) meiden topic te kijken
Wat ik wel sterk merkte is dat zogauw je HK xs hebt, je daar post, omdat het daar mag.
"daar doen ze niet moeilijk"

Ik kom nu heel weinig nog maar in de hk, de lol is eraf.
Zoveel tijd heb ik ook niet meer