Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Strakke lijnen zetten is ook gewoon veel oefenen, een ruwer oppervlak helpt als je gewend bent om op papier met potlood te tekenen, of een ruwere punt als je een Intuos hebt.

Verder is Painter idd wel iets strakker met z'n lijnen en kun je het ook nog eens goed calibreren naar gelang je stijl van lijnen zetten. Maar het belangrijkste is toch oefening met je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

timovdz schreef op woensdag 30 november 2005 @ 13:59:
photoshop wil nog wel eens wat haken geven en photopaint misschien ook...
Bij Photoshop scheelt het aanzetten van 'smoothing' bij brush ook nogal. Maar goed, Painter is vooral qua 'natuurlijk' overkomen van materialen/gereedschap super.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn krab-bot is nog een wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/crabs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Misschien is het al voorbij gekomen maar bij de Aldi verkopen ze nu wacom Volito tablets voor 28 euro!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet langs gekomen... maar bedankt voor de tip

deze? http://www.rojakpot.com/d...location=3&var1=79&var2=0
en deze: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_48/OFF07.HTM

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
offtopic:
Is dat echt een wacom bij de aldi? Het lijkt er iig niet helemaal op.
Ik heb nog steeds een wacom gaphire 1 met ps/2 aansluiten, dus voor een zo'n kleine bedrag als 28 euro upgraden naar usb is wel fijn. Morgen toch eens naar de aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb 2 verschillende aldi-tablets gehad, een a4 en een a5.. Beide waren ze K-U-T...

Ik overdrijf niet: Als je (op vlot tempo) een cirkel tekende zaten er minimaal 4 ~ 5 hoekvormen in.. Deed je het langzaam zag je dat'ie trilde.. En af en toe schoot de muis gewoon naar rechtsboven in de hoek (jup, naar het kruisje).. Heb ze beide zelden gebruikt..

Heb nu een Wacom Graphire 4 a5 en damn.. Wát een verschil.. Ikzelf was erg skeptisch hierover, ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen met die Aldi dingen, niet dus.. En nee, ik ben geen teken-guru ofzo, sterker nog, kan er nix van..Maar ook als nooby like me is aldi-tablet echt troep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb een Volito naast me staan, en dat ding van de Aldi lijkt er wél verdomd veel op. Alleen het Wacom logootje onderaan ontbreekt en er zitten wat grijze elementen in, terwijl mijne compleet zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn aldi-tablet van 2/3 jaar geleden doet het gewoon nog naar behoren O-) misschien is het toeval, misschien niet. Ik heb ook nog nooit met een wacom ofzo getekend, maar ik vind het hem wel lekker doen hoor. hij is trouwens a4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ow, die medion (ofzoiets) aldi tabletten :X Veeeeel te hakkelig en ongevoelig, een crime om iets mee te doen. Maar deze zien er wel redelijk uit als een volito tablet, not sure though.

Heb zelf een intuos2, erg fijn ding :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tis een wacom Volito hoor, bij de aldi. Ben dr net geweest en zag ze toevallig liggen. Wacom staat niet op de doos, maar volito wel. En door de transparante verpakking zie je wacom op het tablet staan. 27,99 euro.
Maar ik had al een Graphire3 B)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:02
Jep, is een Wacom Volito wel de eerste versie maar hij werkt prima.
Erg leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
28 euro is natuurlijk geen geld maar zo'n Volito is eigenlijk alleen voor de lol, simpel wat kleine dingetjes maken/bewerken.
Als je een beetje serieus aan de slag wilt met digitaal tekenen/schilderen zou ik toch voor een Graphire gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga er morgen een halen. Hopen dat ie er nog ligt bij de 2 Aldi's hier in de buurt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

Superflip

*pwiet*

Men vriendin heeft snel een portretje van me getekend...

Zelf hou ik het meer op houtskool :)

Afbeeldingslocatie: http://www.furbed.net/SuperFlip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
aik0n schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:26:
Men vriendin heeft snel een portretje van me getekend...

Zelf hou ik het meer op houtskool :)

[afbeelding]
Erg netjes hoor.

Is dit onbewerkt? Zo ja, vind ik het echt heel strak en clean. Alleen het oor had iets meer detail kunnen hebben maar das iets kleins.

Ik heb ook een tijdje les gehad in portrettekenen maar het is zeker niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:16

Superflip

*pwiet*

ZAMoRANo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 01:08:
[...]

Erg netjes hoor.

Is dit onbewerkt? Zo ja, vind ik het echt heel strak en clean. Alleen het oor had iets meer detail kunnen hebben maar das iets kleins.

Ik heb ook een tijdje les gehad in portrettekenen maar het is zeker niet makkelijk.
Ja hoor, dit is helemaal onbewerkt... ze is namelijk zo geen kei in computers ;)
Ze heeft em gewoon even onder de scanner gelegd ;)

Tjah, wat dat detail betreft, ze heeft 't ook maar in 20minuutjes geklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/simkaart_small.jpg

geprobeerd eens een keer een soort van grapje erin te verwerken..
kwam omdat mijn telefoon vandaag ook echt de simkaart niet kon vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Zo, weer is een keer m'n wacom erbij gepakt :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/yellow.jpg

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik eens kijken bij de MediaMarkt voor die tabletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna klaar

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.witteveen/final6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Opzich issie wel mooi, maar door drukte kan je bijna niet zien wat het moet voorstellen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:45:
Opzich issie wel mooi, maar door drukte kan je bijna niet zien wat het moet voorstellen.
Hey bedankt, die drukte is niet helemaal de bedoeling, dus ik zal er nog even wat aan proberen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:12:
Ik ga denk ik eens kijken bij de MediaMarkt voor die tabletten.
Dan ben je snel klaar gekeken, want daar hebben ze alleen 1 tablet van Trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:48:
[...]

Hey bedankt, die drukte is niet helemaal de bedoeling, dus ik zal er nog even wat aan proberen te veranderen.
Het gaatem vooral rond het lijfje van de baby denk ik. Misschien kan je de 2de hand van de vrouw iets beter accentueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind het hoofd van de vrouw erg groot vergeleken bij haar gezicht. Of heeft ze gewoon een grote helm op?
Een iets slankere nek zou haar ook wat meer een vrouwelijke uitstraling geven naar mijn mening.

Maar verder een hele mooie compositie en goed kleurgebruik. Pas alleen op dat je de schaduwen niet teveel warme tinten meegeeft, dan wordt het vrij snel wat monochroom denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Phusebox schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:51:
[...]

in 1 woord: mooi...

precies de stijl waar ik van hou, strak, simpel en clean
Oh! misschien moet ik er nog maar mee verder gaan :D ik heb net gisternacht een techniek gevonden in Illustrator om die krullende lijnen mooier te krijgen :)
Dus dan wordt het een combi van Photoshop en Illu!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op maandag 05 december 2005 @ 15:46:
Ik vind het hoofd van de vrouw erg groot vergeleken bij haar gezicht. Of heeft ze gewoon een grote helm op?
Een iets slankere nek zou haar ook wat meer een vrouwelijke uitstraling geven naar mijn mening.

Maar verder een hele mooie compositie en goed kleurgebruik. Pas alleen op dat je de schaduwen niet teveel warme tinten meegeeft, dan wordt het vrij snel wat monochroom denk ik.
Ah hier heb ik wat aan. Ze heeft geen grote helm op, maar het moet een soort robot voorstellen, maar dat was nog niet helemaal duidelijk. Ja die slankere nek zit er denk ik niet in. Ik heb de nek wat breder gemaakt om er een robuust robot achtig uiterlijk aan te geven. Dat duotone probleem heb ik nu min of meer opgelost door een 2 lichtbron toe te voegen. Nog bedankt :) .

Bijna klaar:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.witteveen/final8%20copy%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:16:
[...]

Ah hier heb ik wat aan. Ze heeft geen grote helm op, maar het moet een soort robot voorstellen, maar dat was nog niet helemaal duidelijk. Ja die slankere nek zit er denk ik niet in. Ik heb de nek wat breder gemaakt om er een robuust robot achtig uiterlijk aan te geven. Dat duotone probleem heb ik nu min of meer opgelost door een 2 lichtbron toe te voegen. Nog bedankt :) .

Bijna klaar:

[afbeelding]
Hoewel ik deze ook heel mooi vind heb ik een voorkeur voor de vorige. Een tikkeltje onduidelijk maar toch menselijk ondanks de poging tot een robot weer te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

holy crap dat wordt vet :) _o_ doe mij deze maar, maar ik geef ook meteen toe dat ik van veel (tot het extreme) detail houd.

'k heb er ff een oud/vol collegeblok bijgepakt en een collage gefixed van de krabbels en wat grotere dingen die het lijntjes papier me ontlokt heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/collage_t.jpg

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

@ parazonium
Hij wordt veel duidelijker nu. En ja hij is erg mooi :)
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik zulke tekeningen kan maken.

Hier mijn allereerste werkje. Het was meer ff uitproberen hoe alles werkte.

Afbeeldingslocatie: http://www.rakkerzero.net/drawing/eerstewacom.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 06-12-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
ik moet het eens zijn met Ad. Freebee, 't is vrij moeilijk om iets van menselijkheid in een robot te leggen, en dat is je dus niet echt gelukt (Vorige was daardoor stuk beter). Als je die ogen aanpast ben je al flink opweg. Niettemin gewoon helemaal super _/-\o_

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben het ook eens met de mensen boven me. Een beetje meer 7of9 Borg achtig had een meer menselijkheid in de robot kunnen brengen.

2e lightsource is idd een verbetering geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:16:
[...]

Bijna klaar:

[afbeelding]
Nice.. Kleuren zijn erg goed! Het ziet er nog wat ruw uit. Ik zou hier en daar nog wat meer detail in aanbrengen. Verder krijgt het gezicht nu wel een onpersoonlijke uitdrukking. Ik weet niet of dat je bedoeling is?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:18:
[...]
Hoewel ik deze ook heel mooi vind heb ik een voorkeur voor de vorige. Een tikkeltje onduidelijk maar toch menselijk ondanks de poging tot een robot weer te geven. :)
dankje. Of de verandering van ogen goed is geweest weet ik zelf ook niet helemaal, soms lijken het wel een paar cartoonachtige plop ogen. Ik zal nog wel het 1 en andere proberen voor ik de boel inlever, maar ik denk dat ik de boel zo laat.
Clay schreef op maandag 05 december 2005 @ 23:50:
holy crap dat wordt vet :) _o_ doe mij deze maar, maar ik geef ook meteen toe dat ik van veel (tot het extreme) detail houd.

'k heb er ff een oud/vol collegeblok bijgepakt en een collage gefixed van de krabbels en wat grotere dingen die het lijntjes papier me ontlokt heeft:
[afbeelding]
Mooi schetsvel _/-\o_ .
Rakkerzero schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 00:53:
@ parazonium
Hij wordt veel duidelijker nu. En ja hij is erg mooi :)
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik zulke tekeningen kan maken.

Hier mijn allereerste werkje. Het was meer ff uitproberen hoe alles werkte.

[afbeelding]
dank je. Als je regelmatig oefent kan binnen een jaar erg ver komen. Doe zo nu en dan eens een tutorial. (neem deze eens door, behoorlijk handig om snel het 1 en ander over photoshop te weten te komen)
inquestos schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:35:
[...]
ik moet het eens zijn met Ad. Freebee, 't is vrij moeilijk om iets van menselijkheid in een robot te leggen, en dat is je dus niet echt gelukt (Vorige was daardoor stuk beter). Als je die ogen aanpast ben je al flink opweg. Niettemin gewoon helemaal super _/-\o_
Dank je. Toch denk ik dat ik de ogen zo laat. De kokers geven de robot een redelijk emotieloos gezicht en dat geeft samen met het tafereel en het kleur gebruik een verwarrend effect.
ZAMoRANo schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:50:
Ik ben het ook eens met de mensen boven me. Een beetje meer 7of9 Borg achtig had een meer menselijkheid in de robot kunnen brengen.

2e lightsource is idd een verbetering geweest.
Ik ben bang dat het dan snel een soort cyborg achtig wezen wordt en dat is niet helemaal m'n bedoeling
HawVer schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:03:
[...]
Nice.. Kleuren zijn erg goed! Het ziet er nog wat ruw uit. Ik zou hier en daar nog wat meer detail in aanbrengen. Verder krijgt het gezicht nu wel een onpersoonlijke uitdrukking. Ik weet niet of dat je bedoeling is?
Dank je, er komen zeker nog wat meer details in het plaatje.
damn wat een lange reply ;) vanacht post ik m'n final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah eindelijk klaar. Er is niet extreem veel meer veranderd tenopzichte van gisteren. Maar goed hier is 'ie dan mijn CGTalk spectacular challenge inzending:

Afbeeldingslocatie: http://features.cgsociety.org/challenge/entries/10/8794/8794_1133906617_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:10
Denk je niet dat je veel meer "verhaal" erin had kunnen leggen door een gedeelte aan de linkerkant erbij te halen? Ik zie daar een schim staan (of is dat toeval). Als die in z'n geheel bovenaan de trap stond met voor de rest precies dezelfde tekening is niet "gewoon een portret" maar bijvoorbeeld een emotioneel afscheid.

Desalniettemin: prachtig! _o_

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 06-12-2005 23:43 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OnTracK schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:43:
Denk je niet dat je veel meer "verhaal" erin had kunnen leggen door een gedeelte aan de linkerkant erbij te halen? Ik zie daar een schim staan (of is dat toeval). Als die in z'n geheel bovenaan de trap stond met voor de rest precies dezelfde tekening is niet "gewoon een portret" maar bijvoorbeeld een emotioneel afscheid.

Desalniettemin: prachtig! _o_
Helemaal goed!

Mijn verhaaltje in slecht engels bij het plaatje:

A "robot" mother and her child "born" to serve mankind. This is their last moment together. The little child has no idea what happening. Covered in a blanket, sheltered by his mom. Not for long. The new owner is already waiting. What kind of life is waiting for her child? What will he be like? What will his name be? Will they ever seen eachother again? Some many questions, so less time. Time to say: Goodbye, my child.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 00:07:
[...]

Helemaal goed!

Mijn verhaaltje in slecht engels bij het plaatje:

A "robot" mother and her child "born" to serve mankind. This is their last moment together. The little child has no idea what happening. Covered in a blanket, sheltered by his mom. Not for long. The new owner is already waiting. What kind of life is waiting for her child? What will he be like? What will his name be? Will they ever seen eachother again? Some many questions, so less time. Time to say: Goodbye, my child.
Oh dat heb je erg goed uitgebeeld ja.
Ik vind de robotmoeder toch ook wel wat hebben hoor.

Het enige wat me te binnen schiet bij het lezen van je verhaaltje is dat ik waarschijnlijk de lichtbronnen om zou hebben gedraaid om het nog symbolischer te maken. Vanuit het warme licht waar hij vandaan komt bij z'n moeder naar het kille blauwe licht van de grote onbekende wereld die hem te wachten staat. :)

Maar verder een hele mooie plaat, lekker los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Dark Blue schreef op maandag 05 december 2005 @ 18:32:
[...]

Oh! misschien moet ik er nog maar mee verder gaan :D ik heb net gisternacht een techniek gevonden in Illustrator om die krullende lijnen mooier te krijgen :)
Dus dan wordt het een combi van Photoshop en Illu!
yes please... ik ben benieuwd

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

alleen die ogen vind ik nu niet meer zo goed kijken, een beetj oninteressant, weinig emotie...

tis dan een robot, maar misschien moet die toch wat meer emotie hebben :)

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ik ook maar even meedoen dan.

Heb sinds gister een Wacom Graphire 4 Classic en hij is cool.
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/8535/angiecopy6kk.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
en hoe heb je dat gedaan DoubleJ?

ben zeer benieuwd

heb vandaag net ook dezelfde Wacom gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb nu ook al bijna een jaar een wacom staan, maar ik doe er verrekes weinig mee... nu wil ik me toch ipv alleen op papier ook weer eens wat gaan bezig houden met digitaal tekenen/schilderen.

Wat raden jullie aan om te gebruiken? Photoshop, Painter IX, Illustrator?
Het doeleinde is vooral cartoon-style tekeningen...
hieronder wat voorbeelden van eerder werk:

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7569/mennekekopie9tj.jpg
daarna ingekleurd (met de muis, dus zonder wacom in PS CS):
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/1756/mennekemetkleurklein2jb.jpg

Nu zou ik graag hetzelfde of een beter resultaat halen met de wacom alleenwelke software kan ik dan het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

dat heb je met de muis gedaan... welke tool heb je daarvoor gebruikt...?

voor cartoonstyle tekeningen zou ik toch bij een pentool blijven hangen of illustrator...
illustrator is er geknipt voor.

painter is geschikt om heel goed op een schilderachtige manier te werken omdat de fysics daar erg goed kloppen, de brushes gedragen zich erg goed, maar ik zou het denk ik niet aanraden voor een cartoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:33:
Hey, ik heb nu ook al bijna een jaar een wacom staan, maar ik doe er verrekes weinig mee... nu wil ik me toch ipv alleen op papier ook weer eens wat gaan bezig houden met digitaal tekenen/schilderen.

Wat raden jullie aan om te gebruiken? Photoshop, Painter IX, Illustrator?
Het doeleinde is vooral cartoon-style tekeningen...
hieronder wat voorbeelden van eerder werk:

[afbeelding]
daarna ingekleurd (met de muis, dus zonder wacom in PS CS):
[afbeelding]

Nu zou ik graag hetzelfde of een beter resultaat halen met de wacom alleenwelke software kan ik dan het beste gebruiken?
Dit is pen-tool met de muis...

maar pentool in PS dan heb ik toch niets aan mijn wacom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timovdz schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:36:
painter is geschikt om heel goed op een schilderachtige manier te werken omdat de fysics daar erg goed kloppen, de brushes gedragen zich erg goed, maar ik zou het denk ik niet aanraden voor een cartoon.
Painter heeft ook een pentool en die is erg lekker in het gebruik.

(2 verschillende zelfs: 1 'bitmap' en 1 vector)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

HyperTrophy schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:00:
en hoe heb je dat gedaan DoubleJ?

ben zeer benieuwd

heb vandaag net ook dezelfde Wacom gekregen
Foto van Angelina van skins.be geplukt. Geopend in photoshop, in grote lijnen overgetrokken en aan de slag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
kan je in PS ook instellen dat als je harder drukt dat de kleur donkerder wordt? ik zou dat nl zeer handig vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy, zie opacity in "Other Dynamics" in dat eerste tabje bovenaan het scherm (rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:04:
[...]

Painter heeft ook een pentool en die is erg lekker in het gebruik.

(2 verschillende zelfs: 1 'bitmap' en 1 vector)
dat wist ik helemaal niet hehe, dus je zou er in principe ook goede strakke tekeneningen in kunnen maken enzo?

dan moet ik het toch maar eens gaan testen die pentool daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
waar doe je dat in Painter eigenlijk? Vector enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet er ook weer niet heel veel van verwachten hoor, het is geen Illustrator :)

De pentool kan je vinden in die verticale toolbar aan de linkerkant van het scherm (pen-icoontje ipv kwast).

In het helpbestand staat nog wat meer over het maken van vector-afbeeldingen onder "Using Shapes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
hmmz ik denk dat ik dan een andere Painter heb.

ik heb bij mn Wacom nl. Corel Painter Essentials 2 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, dat is afaik een oudere (en/of gelimiteerde) versie.

Ik heb hier Painter IX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met de handgetekende vaagheid:

Ik begon met 'n wit A4'tje

Na een tijdje stond er iets op m'n papier:
Afbeeldingslocatie: http://img429.imageshack.us/img429/2868/pain3ue.th.jpg

Inmiddels is die weer een klein beetje groter:
Afbeeldingslocatie: http://img429.imageshack.us/img429/4202/pain21ki.th.jpg

En vandaag was die zo groot:
Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/3016/pain31vg.th.jpg

Ik ben van plan om een heel A4tje vol te tekenen met zo'n patroonachtig iets.

Jullie meningen: gewoon lompheid wat iedereen kan of toch enigzins origineel...

EDIT: In het echt is de tekening twee keer zo klein als je ziet als je de link opent :?

Ik denk dat ik 'm met 200dpi heb ingescand ofzo ipv 100
dus in het echt is het plaatje op de laatste link: 11 bij 8,5 centimeter ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 16-12-2005 15:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:10:

.....

Ik ben van plan om een heel A4tje vol te tekenen met zo'n patroonachtig iets.

Jullie meningen: gewoon lompheid wat iedereen kan of toch enigzins origineel...
Persoonlijk vind ik het gewoon gekrabbel op een velletje, het enige wat eruit springt is dat oog. Het is ook nogal grof allemaal, de thumbnail vond ik indrukwekkender. :)
Misschien als je de vormen allemaal heel gedetailleerd en goed belicht neerzet, maar die abstractheid weet te behouden, dan heeft het wel iets.

Maar ik vermoed dat je zelf ook niet weet wat het voorstelt of wat het uitbeeldt, dan is het lastig er ziel, sfeer of emotie in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk als je hem een beetje bewerkt in photoshop en wat kleiner maakt je een veel beter resultaat krijgt,
voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/photoshop_klooi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he wtf, als die tekening zwart is zie ik er geen drol in, maar als die bewerkt is zo in het groen zie ik er ineens allemaal huisjes, plantjes en dingetjes in. En dan vind ik hem megabruut _/-\o_

En toevallig heb ik zelf ook nog iets getekend O-)
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/soldaat.jpg
is nog een WiP dus er kloppen wat dingen nog niet helemaal, maar als je wat ziet mag je eht best zeggen hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool.. leuke tekening, heb hem even snel (lees: heel snel) ingekleurd in PS als je het niet erg vindt, anders haal ik hem wel weer weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/photoshop_klooi2.jpg

ben ook wat dingen vergeten her en der.. zo snel was het dus :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zoals ik al zei heb ik 'm ingescand op 200 dpi en wordt de tekening dus groter
weergegeven dan hij werkelijk is. Hieronder 'n plaatje van de werkelijke maat van de tekening

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/217/pain3original8qh.jpg

Raar heh dat dat oog er zo uit springt vind ik. Het was 't eerste wat ik tekende maar toch

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Logisch dan, het is het enige wat niet overlapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Znorro:

Wat luchtige (bedoelde) kritiek: :)
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/7854/znorremans6fh.png

Verder wel lekker veel details en zo (op die paar missende na, zie boven), maar ik mis een beetje goede houding. Kleren zouden ook nog wat beter kunnen (valt en hangt niet allemaal goed).

Het is me ook niet echt duidelijk of hij nou zijn tanden op elkaar heeft of zijn tong uitsteekt :P

Oh en hij heeft een soort cameltoe ipv een echte zak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voel me vereerd, dat mijn tekeningen ooit door iemand anders ingekleurd zouden worden had ik nooit van mijn leven gedacht :*) :7

En ook bedankt voor de tips, als je er een tijdje op bezig bent zie je de fouten enzo helemaal niet meer. Maar ik gaat er wat aan doen! danke schön

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:43:
@Znorro:

Wat luchtige (bedoelde) kritiek: :)
[afbeelding]

Verder wel lekker veel details en zo (op die paar missende na, zie boven), maar ik mis een beetje goede houding. Kleren zouden ook nog wat beter kunnen (valt en hangt niet allemaal goed).

Het is me ook niet echt duidelijk of hij nou zijn tanden op elkaar heeft of zijn tong uitsteekt :P

Oh en hij heeft een soort cameltoe ipv een echte zak :+
Lol, een cameltoe. :7

Wat je duidelijk ziet is dat de houding getekend is terwijl de kleding al bedacht was, dat moet eigenlijk andersom. En dan ga je merken hoe belangrijk het is om verstand te hebben van anatomie, ookal ga je cartoonachtige tekeningen maken, dan nog moet je weten hoe iets in elkaar zit voor je het kunt overdrijven.

Eerst dus losjes de houding schetsen.
Ook heb je dan niet meer dat je boven een zee van ruimte over houdt en onder te kort komt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/afa8f473d69f1f0f432a08ade853a14e/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden dat ik hier geweest ben. De laatste tijd helaas weinig tijd meer om te tekenen.

Maar onlangs weer eens wat zitten krabbelen, beetje avatars in elkaar zitten jagen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/173.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/av006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/av007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/av008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/av009a.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/roborabb.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Oeh, Konijnig beest is wel bruut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Ik vind je krabbeltjes nogsteeds helemaal geweldig, snow :)

Deed je dit nou in Photoshop met een Wacom? Heb je nog aparte settings voor je brush, of doe je veel met de smudge-tool?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik teken in Painter 7 en 8 (9 vind ik kut.. they fucked up de brush die ik het meest gebruik) met m'n wacom.
Ik teken alles met Pencil 2b (dikte ong 1.2) of met de scratchboard pen. En inkleuren doe ik met de Oil Round Camel. Voor de achtergronden 20 tot 40 en voor het fijnere werk 5.

En deze komen vers uit mijn (nu verkrampte) handen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/av010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/draw/174.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 11:15

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Dat konijnenbeest ziet er idd wel vet uit, mooie stijl iig.

Dat gezicht lijkt trouwens wel erg veel op het apple/mac icoontje :) , toeval of de inspiratiebron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pinguin is tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik denk al, ik ken die stijl

* checkt de poster

verrek klopt, snowblind is terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quikie (1h):

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.witteveen/frost3%20copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier eens wat nieuwe shit van m'n werk meegenomen, moest onlangs 44 illu's maken voor een schoolboek, binnen 2 weken, mayhem dus, 6-7 op een dag, schetsen, inken, scannen, kleuren en afwerken.. (ongeveer anderhalf uur per stuk.. wuaagh!)
Gekleurt in illustrator, sommige touchups in Photoshop.
1:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA01.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA02.jpg
3:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA03.jpg
4:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA04.jpg
5: (apedog included :roll: )
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA05.jpg
6:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA06.jpg
7:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA07.jpg
8:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA08.jpg
9:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/BEKA09.jpg

En iets van een nieuwe project dat in Maart gelanceerd word, heb erg veel gemaakt al maar had er maar 2 mee naar huis zag ik.. nja.
10:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/GN01.jpg
11:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/GN02.jpg

-Vince

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Prachtig hoor allemaal _/-\o_

Ben stiekem een beetje jaloers op al deze creaties die ik hier tegen kom. Ik teken zelf zo heel af en toe als ik tijd heb. Welliswaar gewoon handgetekend op papier want met Corel PhotoPaint krijg ik het niet voor elkaar om een beetje een mooie tekening te maken. Ik voel me in dat programma te beperkt in m'n hele doen en laten. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om een aantal tekeningen die ik zelf gemaakt heb te scannen anders had ik ook wat kunnen laten zien. Ik ga eens op zoek naar een Photoshop demo. En dan maar kijken of ik daar meer mee kan dan met PhotoPaint.

Verwijderd

@Qui-Gon Jinn:

Berg de demo's maar op, je kunt tegenwoordig ook Deep Paint 2D downloaden, een soort Painter maar dan anders (en het is nu gratis!).

@Kidd_Bonzai:

Alleen al de tijd waarin je dat gedaan hebt buig ik voor: _/-\o_

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
@ Aarbei. De download van Adobe Illustrator try-out versie was net klaar :o

Maar ik ga nu jouw suggestie bekijken, downloaden en uitproberen :)

Verwijderd

Kerstkaartje dat gebruikt wordt.. maar dan staat er een andere tekst onder, maar ik post hem zonder

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/merrychristmas.jpg

ja ik weet het, het kerst thema is ver te zoeken :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 14:32 ]

Verwijderd

ben een beetje wat aan het experimenteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.wingweb.nl/baluka/flyfly.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:06:
ik teken in Painter 7 en 8 (9 vind ik kut.. they fucked up de brush die ik het meest gebruik) met m'n wacom.
Ik teken alles met Pencil 2b (dikte ong 1.2) of met de scratchboard pen. En inkleuren doe ik met de Oil Round Camel. Voor de achtergronden 20 tot 40 en voor het fijnere werk 5.
Insert thanksfortheinfo.jpg :P

Bedankt, ik wil binnenkort weer eens wat meer gaan proberen te tekenen digitaal en ik houd wel van een olieverf-achtige manier van reageren van mijn brush. In een oude photoshop heb ik dat ooit voor elkaar gekregen, maar in de huidige krijg ik even niet gevonden hoe het moet.

Mooi moment om eens wat nieuwe software te zoeken die specifiek voor tekenen is bedoeld. OpenCanvas heb ik ook al klaar staan als try-out. ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Dit topic lijkt de beste plek om mijn vraag te stellen:

Ik overweeg een tekentablet aan te schaffen, maar dan vooral voor de snelle handgeschreven dingen. Omdat ik ook nog is niet zo rijk ben, dacht ik aan de Wacom Volito A6 (USB). Is dit een goede keuze? En wat ook belangrijk is: werkt deze met de Handwriting-functie van MSN onder XP? En voor zover ik begrijp over tablets, zie je niet op het tablet zelf wat je tekent, is dit niet irritant, of went het snel?

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Heb mn tablet net 2-3 weken dus niet zeuren:

Gitarist:

http://img310.imageshack.us/img310/6307/guitarist3zx.jpg

Gothic:

http://img310.imageshack.us/img310/7322/largegothic1ew.jpg

T stelt niet veel voor maar toch met tablet gemaakt: Fireworks:

http://img310.imageshack.us/img310/8949/safireworks38yg.jpg

heb de bovenste 2 in 1000 pix gemaakt zodat je iets kan trillen omdat t toch altijd kleiner wordt gemaakt en nu zie je t ook echt op 1000x1000 dus t lijkt lelijker als bijv. op MSN

[ Voor 51% gewijzigd door DonMetal op 25-12-2005 20:17 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
DonMetal schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:09:
Heb mn tablet net 2-3 weken dus niet zeuren:

Gitarist:

http://img310.imageshack.us/img310/6307/guitarist3zx.jpg

Gothic:

http://img310.imageshack.us/img310/7322/largegothic1ew.jpg

T stelt niet veel voor maar toch met tablet gemaakt: Fireworks:

http://img310.imageshack.us/img310/8949/safireworks38yg.jpg

heb de bovenste 2 in 1000 pix gemaakt zodat je iets kan trillen omdat t toch altijd kleiner wordt gemaakt en nu zie je t ook echt op 1000x1000 dus t lijkt lelijker als bijv. op MSN
Die tweede is gewoon letterlijk overgetekend van de voorkant van de large...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

synthesix schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:47:
[...]

Die tweede is gewoon letterlijk overgetekend van de voorkant van de large...
dat heet NAgetekend, alles heel precies nagemeten met n geodriehoek en dan vaste punten uitgestippeld en dan verder natekenen net zolang totdat alles klopt met de voorkant van de large idd

Ik ga hier niet rondlopen met pics waarvan iedereen meteen zou zien als ik t overgetrokken had, en dat heb ik dus NIET

anders zouden alle lijnen ook wel iets strakker staan denk je ook niet?

[ Voor 7% gewijzigd door DonMetal op 26-12-2005 13:02 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou primitieve vormen had gebruikt ipv een geodriehoek, dan had je er misschien ook nog wat van kunnen opsteken.

(damn, wat klinkt dat arrogant, sorry niet zo bedoeld. geschreven tekst 'klinkt' helaas niet altijd zoals het bedoeld is :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

ik kan me prima redden met n geo hoor, ik heb ook maar en Wacom Volito 1 van de ALDI :9
dus ik ben niet veeleisend, en die geo hebh ik aleen gebruikt om uit te meten dat de hand niet in een keer 2 centimeter verderopstond ofso, ik heb alles verder wel uit de vrije hand getekend

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

weebl

YARR!

Ik heb gisteren deze besteld:

Afbeeldingslocatie: http://www.wacom-europe.com/int/products/graphire4/_img/gallery_1.jpg

Het is een Graphire4 Classic

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik niet:P, ik heb n volito :P

Maar ik zou wel heel graag meer info willen over de brushes gebruikt in Photoshop CS2 + Tablet, want dan worden de schetsen ook iets realistischer door, en info over inkleuren enzo zou ook heel welkom zijn :P

DonMEtal

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

weebl schreef op maandag 26 december 2005 @ 17:52:
Ik heb gisteren deze besteld:

[afbeelding]

Het is een Graphire4 Classic

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Jup :).

Erg lekker tekenpaneel. Groot genoeg voor de tekeningen die ik (af en toe) maak. En de pen ligt ook lekker in de hand. Veel plezier ermee :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
DonMetal schreef op maandag 26 december 2005 @ 18:19:
Ik niet:P, ik heb n volito :P

Maar ik zou wel heel graag meer info willen over de brushes gebruikt in Photoshop CS2 + Tablet, want dan worden de schetsen ook iets realistischer door, en info over inkleuren enzo zou ook heel welkom zijn :P

DonMEtal
Komt 'ie weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/WACOM_Photoshop_Tablet_Tips.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Thanx, zoiets had ik ook nog nodig :D

Ook nog tips hoe je anime tekent in combinatie met een wacom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Echt hardstikke bedankt, hier staat alles in wat ik nodig had, glukkig heb ik vakantie dus ga er mee aan de slag :9

/edit: dit is me eerste try om zon bal te tekenen:

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/8166/firsttry4vq.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door DonMetal op 27-12-2005 10:19 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

weebl

YARR!

Ik heb net m'n order bij Salland van de Graphire4 Classic A6 naar de Graphire4 Studio XL A5 gewijzigd

Afbeeldingslocatie: http://www.wacomshop.nl/images/itemimage.php?Code=OGMyNjk2YWUxOWI0MGYyNjJhMDRjZDk2ZTc3YzUyZjBQWE15WTNKS1dHVnVkREphY1ZaSVdn

Zit hier heel erg veel verschil in? Het ziet er in mijn ogen iets professioneler uit (voor zo ver een Graphire4 dat kan zijn...), maar werkt het ook prettiger?

Niet dat ik er nu nog iets aan ga veranderen hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Mij lijkt alleen dat de maat 2 keer zo groot is, voor de rest zou ik t nie weten, dat moet je maar aan iemand vragen die beide heeft, die zal t verschil wel kunnen vertellen

Joejoe!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
StickyPoundeZ schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:40:
Dit topic lijkt de beste plek om mijn vraag te stellen:

Ik overweeg een tekentablet aan te schaffen, maar dan vooral voor de snelle handgeschreven dingen. Omdat ik ook nog is niet zo rijk ben, dacht ik aan de Wacom Volito A6 (USB). Is dit een goede keuze? En wat ook belangrijk is: werkt deze met de Handwriting-functie van MSN onder XP? En voor zover ik begrijp over tablets, zie je niet op het tablet zelf wat je tekent, is dit niet irritant, of went het snel?
Nobody? :)

Everything is possible, until it's not.

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb ook n Wacom Volito,

JA, het werkt met MSN handwriting, en t went heel gauw dat je t nie ziet op t tablet, ik heb m nu 2 weken en ik kijk niet eens meer naar het tablet, ik kijk alleen op t scherm dus dat gaat vrij snel, je moet er natuurlijk wel aan wennen want tis natuurlijk niet precies n pen, t blijft imitatie van n pen, er gaat niks boven zon even-over-de-onderkant-van-je-schoen-schrijven pen die altijd kpot is

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
@weebl: ik heb ook een wacom graphire xl, a5 dus, en ook naar mijn idee is het enige verschil de maat.ik vind a5 groot genoeg trouwens, a4 zou wel heel groot worden. lijkt mij iets te, maar ik ben ook nog maar in de beginnende fase. ik heb een breedbeeld en had in het begin even moeite met het aanpassen van alles, maar nu gaat het prima.
@sticky, is een penpartner niet ook al genoeg als je alleen maar schrijft? hij heeft alleen geen drukgevoeligheid dacht ik, dat is ook wel een nadeel. maar hij is wel goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewéldig. :)

Even opgeslagen, binnekort eens uitkijken naar een nieuwe wacom. Pennetje van men huidige is kapot. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Intuos3 A4? En bevalt het?

Die "Touch Strip"-feature die bij dit tablet zit (cursor verplaatsen met je vinger ipv pen of muis) lijkt me ook erg cool... vingerverfen zonder vieze vingers... ideaal! :)

Dit sexy dingetje dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.wacom-europe.com/nl/products/intuos/_abb/intuos3_a4_headillu.jpg
Volgende maand hopelijk van mij... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:01:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Intuos3 A4? En bevalt het?

Die "Touch Strip"-feature die bij dit tablet zit (cursor verplaatsen met je vinger ipv pen of muis) lijkt me ook erg cool... vingerverfen zonder vieze vingers... ideaal! :)

Dit sexy dingetje dus:
[afbeelding]
Volgende maand hopelijk van mij... :9
Ik heb hem al een paar maanden. Absoluut geen spijt van.

Ik gebruik de Touch-strip om in te zoomen of de grootte van de brush te veranderen maar volgens mij kun je er niet je cursor mee verplaatsen. Daar zou het stripje ook veel te klein voor zijn.

Het enige nadeel vind ik dat het oppervlak nogal glad is en het daardoor lastig wordt om strakke rechte lijnen te trekken, zeker met zo'n groot tablet, maar dat is simpel verholpen door een velletje papier erover heen te leggen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.