Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.550 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:01:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Intuos3 A4? En bevalt het?

Die "Touch Strip"-feature die bij dit tablet zit (cursor verplaatsen met je vinger ipv pen of muis) lijkt me ook erg cool... vingerverfen zonder vieze vingers... ideaal! :)

Dit sexy dingetje dus:
[afbeelding]
Volgende maand hopelijk van mij... :9
Ik heb heb em nu ook ruim een half jaar en ik moet zeggen echt een geweldig ding, alleen helaas iets te groot voor m'n huidige werkplek (:( 15inch laptop scherm, maar daar komt binnenkort verandering in). Met de touchstrip kan je volgens mij alleen scrollen en in/uitzoomen. Mocht het ding te glad vinden dan kan je misschien een frictionoverlay overwegen. (mocht je toevallig student zijn, dan kan je hier eens kijken. 350 is nog steeds een hoop geld, maar toch een heel stuk minder dan bij de meeste webshops)

Heeft er iemand toevallig ervaring met de artmarker? lijkt me wel een leuk hebbeding en een mooi alternatief voor traditionele markers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:34
Goed, ik heb laatst ook maar besloten het een en ander te gaan tekenen. Dit is de eerste serieuze tekening dit ik heb gemaakt. Hiervoor heb ik wel het 1 en andere aan 'cartoon' dingen gemaakt (dikke zwarten lijnen, vooral niet realistisch).
Ik heb jammergenoeg (nog) geen Wacom, dus het is allemaal gemuist in photoshop (waar ik al wel enige ervaring mee heb, maar dan meer met het bewerken van foto's).

Afbeeldingslocatie: http://intru.oma-g.com/timmi-test.jpg
Hopelijk kunnen jullie me nog wat tips geven (vooral over de neus, ben ik nog niet tevreden over). Ik heb trouwens wel een foto gebruikt als referentie hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Beetje te laat met kerstkaart, maar een nieuwjaarskaart van gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/886312f327a1c60eb594f649d01cf5ed/full.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08 10:31

DonMetal

Doet Iets Met Media

Die Nieuwjaarskaart is wel vet, alleen valt dat Groetjes Rens een beetje weg, ik vondt t pas nadat ik de 2e keer in dit topic kwam kijken, dus dat zou mischien iets meer mogen opvallen

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent wel lekker op tijd met die opmerking zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb net ook een Wacom Graphire Classic aangeschaft, maar ik kan er echt _niet_ mee werken zeg.
Vind het nog irritanter tekenen dan met de muis... :(

Is dat een kwestie van wennen, of kan ik hem beter ruilen nu het nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:51:
Ik heb net ook een Wacom Graphire Classic aangeschaft, maar ik kan er echt _niet_ mee werken zeg.
Vind het nog irritanter tekenen dan met de muis... :(

Is dat een kwestie van wennen, of kan ik hem beter ruilen nu het nog kan?
Misschien moet je uitleggen waarom je er niet mee kan werken.

Maar ik denk dat je idd gewoon moet wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Zamorano schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:58:
[...]

Misschien moet je uitleggen waarom je er niet mee kan werken.
Dat kan ik niet echt goed uitleggen... ik kan er op dit moment gewoon nog niet echt secuur mee overweg.
Ik had verwacht dat het tekenen eigenlijk ongeveer hetzelfde zou gaan als tekenen op papier, als je het vergelijkt met tekenen met de muis.
Op dit moment is het voor mij meer te vergelijken met tekenen met een oude, slechte muis.. :)

Ik hoop dat ik er gewend aan raak en het binnenkort beter gaat... heb hem ook pas een paar uur in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb ook een Tablet (al een hele tijd).
Maar nu werk ik met 2 schermen, en dat werkt dus niet zo geweldig.
Is er een manier om je tablet zo in te stelen dat hij alleen op 1 scherm effectief werkt?
Tablet: Trust 1200

[ Voor 7% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-01-2006 16:36 . Reden: Type tablet ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:24:
[...]

Dat kan ik niet echt goed uitleggen... ik kan er op dit moment gewoon nog niet echt secuur mee overweg.
Ik had verwacht dat het tekenen eigenlijk ongeveer hetzelfde zou gaan als tekenen op papier, als je het vergelijkt met tekenen met de muis.
Op dit moment is het voor mij meer te vergelijken met tekenen met een oude, slechte muis.. :)

Ik hoop dat ik er gewend aan raak en het binnenkort beter gaat... heb hem ook pas een paar uur in huis :)
Misschien mis je de weerstand die je van papier gewend bent, probeer eens een velletje papier over je tablet te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo ff snel wat in elkaar geprutst.

Niet super mooi (ik ben ook niet echt goed in geizchten en mensen) maar wel grappig vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edental/pics/gunny2.jpg

The army is just like the boyscouts, only this time you get a real gun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Mud starrr schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:34:
Ik heb ook een Tablet (al een hele tijd).
Is er een manier om je tablet zo in te stelen dat hij alleen op 1 scherm effectief werkt?
Tablet: Trust 1200
Dit is iets dat je in de driver in moet stellen. En omdat de meeste mensen hier met een Wacom werken en niet zo'n hoge dunk van Trust tabletten en consorten ( B) ) hebben denk ik niet dat je hier snel een antwoord gaat krijgen...

Misschien is dit iets voor in het Overige Hardware Forum
:)
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:09:
Yo ff snel wat in elkaar geprutst.

Niet super mooi (ik ben ook niet echt goed in geizchten en mensen) maar wel grappig vind ik.

[afbeelding]

The army is just like the boyscouts, only this time you get a real gun.
Deed me een beetje denken aan deze figuur:

Afbeeldingslocatie: http://www.quake3world.com/info/characters/sarge-close.jpg

:7

[ Voor 30% gewijzigd door weebl op 02-01-2006 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

DonMetal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:59:
Die Nieuwjaarskaart is wel vet, alleen valt dat Groetjes Rens een beetje weg, ik vondt t pas nadat ik de 2e keer in dit topic kwam kijken, dus dat zou mischien iets meer mogen opvallen
Ik ben gewoon heel bescheiden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

DarkX schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:52:
[...]

Ik ben gewoon heel bescheiden O-)
Ik ben ook niet arrogant, ik ben gewoon de beste :P, maar t zou wel handig zijn als iemand een afzender ziet

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

DonMetal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:14:
[...]

Ik ben ook niet arrogant, ik ben gewoon de beste :P, maar t zou wel handig zijn als iemand een afzender ziet
Och, hij's toch ge-mailed. Staat altijd een naam bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Ik ben nu net een half uurtje met DeepPaint aan het spelen en dit is tot nu toe het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.decinternational.com/tmp/test.jpg
Ik ben hier uiteraard alles behalve tevreden mee... volgens mij heb ik namelijk een paar instelling niet helemaal goed staan want op papier kan ik dit zonder problemen op een mooie manier tekenen.

Als er iemand met DeepPaint werkt... welke instellingen gebruik je dan om gewoon een beetje te kunnen schetsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 03-01-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hm, zie je ook dat je oog qua vorm totaal niet klopt? Dat lijkt me geen instellingsprobleem of wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
ja oke let wel...het moet een "fairy - eye" voorstellen.....dus geen echt menselijk oog...

Kijk het gaat mij erom dat ik het op papier prima voor elkaar krijg om dit soort dingen te tekenen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om m'n schetsen te scannen zodat ik kan laten zien wat ik bedoel. Maar ik krijg nou niet echt het idee dat ik met m'n tekenpen en DeepPaint het voor elkaar kan krijgen om net zulke tekeningen te kunnen maken.

[ Voor 68% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 03-01-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Toch wijken fairy ogen meestal niet zo heel veel af van mensenogen qua vorm hoor :) Ze zijn meestal licht aziatisch, en iets groter t.o.v. het gezicht dan normaal. Maar zo uitgerekt maakt je figuur alleen maar schelig, en dat lijkt me niet gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Qui-Gon Jinn schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:37:
ja oke let wel...het moet een "fairy - eye" voorstellen.....dus geen echt menselijk oog...

Kijk het gaat mij erom dat ik het op papier prima voor elkaar krijg om dit soort dingen te tekenen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om m'n schetsen te scannen zodat ik kan laten zien wat ik bedoel. Maar ik krijg nou niet echt het idee dat ik met m'n tekenpen en DeepPaint het voor elkaar kan krijgen om net zulke tekeningen te kunnen maken.
Ik weet niet wat je in DeepPaint allemaal aan tools kunt gebruiken maar gebruik je nu niet een te hard H potlood ofzo? ... het is gek, op papier teken ik altijd met een HB potlood of een fineliner, en als ik in Photoshop aan de slag ga of in Painter, dan pak ik gauwer een vulpen of een waterige kwast. Terwijl ik in het dagelijks leven met mijn aquarelwerk nou geen volle zalen trek! (helaas mam...)
Ik zou als ik jou was wat meer experimenteren, ze stoppen wel een hoop penselen en tools in zo'n programma maar het evenaart nooit de tools waar je op papier mee tekent.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Nu online

weebl

YARR!

Ik heb sinds vandaag mijn Wacom en ben net een beetje wezen spelen. Hier is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/8505/aquarium4em.th.jpg

Ik ben dus erg slecht in het tekenen van realistische dingen en in menselijke figuren. Dus laat ik het voorlopig maar even bij abstracte "andere" dingen.

Tips en opbouwende kritiek is welkom ;)

(Misschien moet ik maar eens iets anders bedenken voor die "stenen"...)

[ Voor 10% gewijzigd door weebl op 03-01-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

weebl schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:34:
Dit is iets dat je in de driver in moet stellen. En omdat de meeste mensen hier met een Wacom werken en niet zo'n hoge dunk van Trust tabletten en consorten ( B) ) hebben denk ik niet dat je hier snel een antwoord gaat krijgen...

Misschien is dit iets voor in het Overige Hardware Forum
:)
Ik weet het, ik ben er ook geen fan van.
Maar ik wou toch graag over op maatje A4.
En van waycom zijn die gewoon niet te betalen (voor een student dat is).
Maar daar is dus geen makkelijke oplossing voor?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Nu online

weebl

YARR!

Mud starrr schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:12:
[...]

[...]

Ik weet het, ik ben er ook geen fan van.
Maar ik wou toch graag over op maatje A4.
En van waycom zijn die gewoon niet te betalen (voor een student dat is).
Maar daar is dus geen makkelijke oplossing voor?
Wellicht dat je de gevoeligheid van de pen iets aan kan passen. Meer kan ik er zo snel niet op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

synthesix schreef op zondag 25 december 2005 @ 23:47:
[...]

Die tweede is gewoon letterlijk overgetekend van de voorkant van de large...
zo heet het plaatje ook: /largegothic1ew.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

weebl schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:07:
Ik heb sinds vandaag mijn Wacom en ben net een beetje wezen spelen. Hier is het resultaat:

[afbeelding]

Ik ben dus erg slecht in het tekenen van realistische dingen en in menselijke figuren. Dus laat ik het voorlopig maar even bij abstracte "andere" dingen.

Tips en opbouwende kritiek is welkom ;)

(Misschien moet ik maar eens iets anders bedenken voor die "stenen"...)
Over het tekenen van realistische dingen/mensen:
Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ga gewoon een beetje googelen tot je een plaatje hebt van een persoon/ding dat je graag wil tekenen en ga die dan natekenen. Gewoon veel referentiemateriaal gebruiken. Een realistisch persoon zo uit de losse pols tekenen is erg lastig.
Ik heb er zelf ook moeite mee. Ik ben ook meer van het cartoon-style tekenen :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mwoah, eerst een beetje inlezen in anatomie en dergelijke en daarna veel oefenen is effectiever. Die oude doch zeer goede Amerikaanse boekjes staan nog wel ergens online. * sdomburg zoeken gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word akelig jaloers als ik dit topic bekijk :). Wat een mooie dingen komen hier voorbij! Misschien dat ik ooit ook mee kom doen ;). Wat ik me bij sommige (digitale) kunstwerkjes wel afvraag, is waarmee ze nou zijn gemaakt: veel van jullie gebruiken Corel Painter begrijp ik, een aantal ook Photoshop, weinig Illustrator. Is dat omdat Painter beter op zo'n tablet reageert? Ik moet er binnenkort ook maar eens een aanschaffen, komt ook voor m'n studie (ID) vast goed van pas :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezé!

Ik heb sinds een weekje ook een Wacom ( Graphire 4 A6-je ) en heb er nog niet echt iets mee gedaan behalve mensen spammen met msn :+ Ik heb m gekocht wegens het schetsen van conceptbeelden voor mn studie ( bouwkunde / architectuur ) en heb maandag presentatie dus ga deze week eens flink aan de slag hopend dat het lukt.

Verder staat in het topic echt mooie zut _/-\o_ Van mijn kant dus geen portretten of cartoons maar ( hopelijk ) een beetje fatsoenlijk uitziende gebouwen.

Ik beloof niks :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag schetsen die je met de hand hebt gemaakt hier toch ook laten zien? :).
/me is niet nieuwsgierig :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:15:
Je mag schetsen die je met de hand hebt gemaakt hier toch ook laten zien? :).
/me is niet nieuwsgierig :D
Ja dat mag, in de topictitel staat niet voor niets "handgetekend / wacom only".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 11:34
Intru schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:34:
Goed, ik heb laatst ook maar besloten het een en ander te gaan tekenen. Dit is de eerste serieuze tekening dit ik heb gemaakt. Hiervoor heb ik wel het 1 en andere aan 'cartoon' dingen gemaakt (dikke zwarten lijnen, vooral niet realistisch).
Ik heb jammergenoeg (nog) geen Wacom, dus het is allemaal gemuist in photoshop (waar ik al wel enige ervaring mee heb, maar dan meer met het bewerken van foto's).

[afbeelding]
Hopelijk kunnen jullie me nog wat tips geven (vooral over de neus, ben ik nog niet tevreden over). Ik heb trouwens wel een foto gebruikt als referentie hiervoor.
Niemand commentaar voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
wat is nou een goed instapmodel wacom?
moet uiteraard wel beter zijn als mijn medion klommel die al 3 jaar stof ligt te happen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Nu online

weebl

YARR!

Phusebox schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:56:
moet uiteraard wel beter zijn als mijn medion klommel die al 3 jaar stof ligt te happen
De Wacom Volito2 is het huidige instap model. Als je die te simpel vind (geen gum, lagere resolutie) dan zou ik als ik jou was voor een Graphire4 gaan. Ik heb net een week het A5 model en hij bevalt echt prima.

Hier twee plaatjes:

Volito2:

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0503/wacom_volito2hand-001.jpg

Graphire4:

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B000BD86YI.03.LZZZZZZZ.jpg

Beide zijn A6. Dus een kwart A4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 09:56:
Hangt er een beetje vanaf wat je eisen zijn, hoeveel tekenervaring je hebt, etc.

Zoals weebl eigenlijk al aangeeft zou ik ook meteen voor de Graphire 4 A5 gaan, das een goed model om mee te experimenteren en het te leren zonder dat je jezelf grote tekortkomingen doet. A6 is namelijk wel heel erg klein en ik vind de lage resolutie van de Volito wel storend als je een beetje strak wilt tekenen/painten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
hmm ik zat net te kijken op de wacom site en mijn oog viel eigenlijk op de Intuos A5 Wide... maar da's een duur grapje
heb namelijk 2 breedbeeld schermen naast elkaar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:29:
hmm ik zat net te kijken op de wacom site en mijn oog viel eigenlijk op de Intuos A5 Wide... maar da's een duur grapje
heb namelijk 2 breedbeeld schermen naast elkaar.
Die wide versie kwam uit vlak na dat ik mijn Intuos3 A4 had besteld, anders had ik ook de A5W genomen. Ik werk op 2x 19" en op de wide gebruik je veel meer van het actieve oppervlak.
Scheelt toch ook weer 50 euro, € 370 vs € 420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Nu online

weebl

YARR!

Die van mij kostte 205 (ik heb de studioversie omdat de classic uitverkocht was) bij sallandautomatisering. Tot nu toe vind ik hem elke euro waard. Maar alle Wacoms zijn eigenlijk goed. Kijk dus gewoon welke het beste bij je budget past.

en zoek een winkel/iemand op om er een uit te proberen. Dan weet je meteen hoeveel je denkt er aan uit te willen geven. Ik heb hem gekocht zonder ooit zo'n ding aan te hebben geraakt. En achteraf was dat best een grote gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te weinig tekeningen, te veel gelul
dus:
AmpelMan!
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/eb06d9df.jpg
aan de benen wordt nog een beetje gewerkt, en aan de bovenkant moet er nog een stukkie aankomen.
Maar commentaar is natuurlijk altijd welkom

edit: oja, het knopje op het verkeerslicht klopt ook nog niet helemaal

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:54:
te weinig tekeningen, te veel gelul
dus:
AmpelMan!
[afbeelding]
aan de benen wordt nog een beetje gewerkt, en aan de bovenkant moet er nog een stukkie aankomen.
Maar commentaar is natuurlijk altijd welkom

edit: oja, het knopje op het verkeerslicht klopt ook nog niet helemaal
Leuke tekening, goeie actie pose.

Een paar opmerkingen/tips:

1. Het verkeerslicht mag denk ik best wel wat groter, als je hem rechtop zet komt ie volgens mij amper boven AmpelMan uit (of is hij zo groot?).

2. De anatomie. Ik teken zelf al 15 jaar gespierde mannetjes, superhelden, mutants, etc. maar sommige dingen blijven lastig. Wel kun je wat hulpmiddelen gebruiken.
Een houten modelpoppetjegebruiken, dat is handig voor poses en verhoudingen. En wat ik altijd doe is een basis skelet schetsen voor ik de buitenlaag teken.
Hoe spieren reageren op bepaalde bewegingen is iets wat je gewoon moet bestuderen. Steek bijvoorbeeld een arm eens in de lucht en kijk in de spiegel wat dat voor gevolg heeft voor de vorm van je borstspier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over dat verkeerslicht had ik ook al nagedacht, maar toen ik hem wat groter tekende verdween mijn hele mannete erachter en werd de eendacht meer naar het verkeerslicht geleid. En de anatomie, daar heb je volkomen gelijk in, maar ik ben nog niet zo gespierd dat dit een zelfportret had kunnen zijn (was het maar zo'n feest) Bij sommige spieren lukt dat wel om bij jezelf te kijken, maar bij een heleboel ook niet. Ik had ook wel van te voren een skelletje en omtrek enzo getekend, vooral voor de pose, maar daar schiet je voor de spieren niet veel mee op. (ik ben stiekem wel een beetje trots op de handen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De handen zijn idd heel goed, het hoofd is ook behoorlijk goed gelukt.

Voor de spieren kun je dit soort plaatjes gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://people.uleth.ca/~little/PE2110/funcanatomy/2front%20muscle.jpg

En ik kwam ook nog dit tegen via Google, misschien ook wel handig (dit plaatje had ik 10 jaar geleden moeten vinden, had een hoop moeite gescheeld):

Afbeeldingslocatie: http://ns.gov.gu/icons/muscle1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

damn d:)b vooral die onderste is idd heel duidelijk. beetje overdreven gespierd misschien :P maar marvel achtige superhelden tekenen had toch altijd al mn voorkeur :P

* Clay moet ook weer eens wat tekenen, :( @ te veel hobby's.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

kwam dit tegen op cgtalk; is vast interessant voor iedereen die seuentiele beelden en/of comics maakt :)

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?threadid=307340

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zat gewoon een beetje te rommelen in Painter en er kwam weer ns wat leuks uit. :7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1e2b5e733a2cf8f79e8db90808f3f8f7/full.jpg

Eens kijken hoe ik het nu ga uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:56

Zeror

Ik Henk 'm!

Ziet er wel geinig uit. Alleen nog een beetje kaal.
Die axe in het licht zetten en de rest eromheen in het donker zou de sfeer afmaken denk ik.
Verder nog iets opvullen in de voorgrond misschien??

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Rakkerzero schreef op maandag 09 januari 2006 @ 00:23:
Ziet er wel geinig uit. Alleen nog een beetje kaal.
Die axe in het licht zetten en de rest eromheen in het donker zou de sfeer afmaken denk ik.
Verder nog iets opvullen in de voorgrond misschien??
Ja maar dat zou wel het meest voor de hand liggende optie zijn. Het licht kan ook weer weg, das toch nog een aparte laag.

Wat ik in de voorgrond plaats weet ik nog niet, iets in het water misschien. Iig iets om meer diepte te geven en een indicatie van schaal neer te zetten.

Ik weet alleen nog niet of ik het heel doods ga maken; zonder bladeren, bloemen en whatever; of dat ik het juist wat idyllisch maak door veel witte bloemetjes overal tussen te zetten ofzo en meer lichte kleuren toe te passen.

Anyway, nog een hoop te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah weer een hoop mooi spul in het topic :)

schetsje voor een schoolopdracht:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/g.witteveen/fles%20klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Hoe krijgen jullie zoveel kleuren?, selecteren jullie altijd een nieuwe kleur of hebben jullie daar een truckje voor ?

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Liquid.. schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:54:
Hoe krijgen jullie zoveel kleuren?, selecteren jullie altijd een nieuwe kleur of hebben jullie daar een truckje voor ?
Je begint gewoon met een aantal basiskleuren. Het is ook niet gebruikelijk om op 100% opacity te werken dus het gaat zich sowiezo een beetje mengen. Je moet een beetje de balans zien te vinden tussen een niet te monochrome plaat en een strak palet om de juiste sfeer neer te zetten. Als de schets staat, pak ik meestal alleen nog kleuren uit m'n tekening met de colorpicker en voeg ik alleen kleuren toe in de vorm van een gekleurd licht.

BTW: Mooie schets Parazonium, alleen misschien een tikje teveel perspectief op de fles, verder heel netjes neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 12:33:
ah weer een hoop mooi spul in het topic :)

schetsje voor een schoolopdracht:

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Mooi kleurgebruik.

Ik ben op zoek naar een goed schets/tekenprogramma. Ik heb geprobeerd met illustrator te tekenen maar er zit zon irritante functie in die de nieuwe lijn die je maakt automatisch aan de andere vastzet. En als je losjes wil schetjes paktie de heletijd die oude lijn en dan is de hele vorm er weer uit :( ( snapt uberhaupt iemand wat ik bedoel ? )

Wie gebruikt wat om lekker te tekenen op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Corel Painter of Photoshop. Is al vaker gezegd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:38:
[...]

Ziet er goed uit. Mooi kleurgebruik.

Ik ben op zoek naar een goed schets/tekenprogramma. Ik heb geprobeerd met illustrator te tekenen maar er zit zon irritante functie in die de nieuwe lijn die je maakt automatisch aan de andere vastzet. En als je losjes wil schetjes paktie de heletijd die oude lijn en dan is de hele vorm er weer uit :( ( snapt uberhaupt iemand wat ik bedoel ? )

Wie gebruikt wat om lekker te tekenen op de pc.
Haha, ik begrijp denk ik precies wat je bedoelt, en ik had er ook grof veel last van als ik met de potloodtool werkte. Je moet eigenlijk even in je toolbar dubbel rammen op je potloodtooltje. Je krijgt dan een klein menuutje! Echt precies wat ik na zoveel frustratie voor mijn neus wilde zien.
In dat menuutje kun je úitzetten dat hij de vorige lijn verwijdert of er op doorborduurt als hij te dichtbij staat, en je kunt ook volgens mij de mate van trouwheid aan jouw getekende krabbel instellen.
Als je dus een ochtend echte trillende koffie/rokershandjes hebt kun je hem minder gevoelig instellen zodat hij je trillende hand compenseert en toch strakke lijnen neerzet :P

Ik gebruik zelf Painter (kreeg ik bij Wacom) en Photoshop 7.0.
Op mijn deviantart gallery is wel wat van m'n tekenwerk te zien: http://darkblue.deviantart.com .

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-03-2023
Je moet in illustrator ook gewoon met de brush werken, dan krijg je toch paden :)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:38:
[...]

Haha, ik begrijp denk ik precies wat je bedoelt, en ik had er ook grof veel last van als ik met de potloodtool werkte. Je moet eigenlijk even in je toolbar dubbel rammen op je potloodtooltje. Je krijgt dan een klein menuutje! Echt precies wat ik na zoveel frustratie voor mijn neus wilde zien.
In dat menuutje kun je úitzetten dat hij de vorige lijn verwijdert of er op doorborduurt als hij te dichtbij staat, en je kunt ook volgens mij de mate van trouwheid aan jouw getekende krabbel instellen.
Als je dus een ochtend echte trillende koffie/rokershandjes hebt kun je hem minder gevoelig instellen zodat hij je trillende hand compenseert en toch strakke lijnen neerzet :P

Ik gebruik zelf Painter (kreeg ik bij Wacom) en Photoshop 7.0.
Op mijn deviantart gallery is wel wat van m'n tekenwerk te zien: http://darkblue.deviantart.com .
Woa dat painter is een tof programma he :D ( Had het ook bij mn wacom maar niet gebruikt :D )

Even snel een vraagje tussendoor, ik heb een discussie met wat huisgenoten over het fenomeen pastel kleuren. Naar aanleiding van het spel word of warcraft maakte ik de opmerking: "sjezus volgens mij zijn de makers een beetje over de top gegaan. Pastel overdose, mn ogen branden er bijna uit. Nu weet ik niet precies wie allemaal wow speelt of wie het ooit gezien heeft. Daarom stel ik hem maar algemener. Wie heeft een uitleg of een goed plaatje waar het gebruik van pastel goed op te zien is. Ik had gezocht op images.google maar er kwam niet veel uit. Verder zijn verschillende sites er niet duidelijk over.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog zo'n wacom staan hier en zou daar terug mee willen beginnen maar men pennetje werkt niet meer. Kan ik ergens appart zo'n pennetje kopen en werken alle wacom pennetjes met alle wacom tablets? Zonee, schaf ik er wel een nieuwe duurdere aan want zelfs met muis vind ik brushen in photoshop heerlijk.

Vandaag voor het eerst iets proberen te brushen. Was moeilijker dan ik dacht. :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/brushing.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nou lekker aant kleuren geslagen, alleen loop ik vast op de cape...
ik heb al een paar dingen geprobeerd, maar de schaduw van de benen ziet er telkens niet uit, grrrrr
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y54/znorro/b04c5dde.jpg
suggesties iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt net alsof er spieren op de bovenbenen geplakt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je naar de schaduw op de cape kijkt dan lijkt het alsof het licht van schuin onder af komt ipv boven (zon) ... denk dat het er daardoor vooral zo vreemd uitziet :)

En de schaduw is volgens mij ook veel te scherp.

Hij heeft trouwens een driedubbel sixpack? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:08:
Ik heb hem al een paar maanden. Absoluut geen spijt van.

Ik gebruik de Touch-strip om in te zoomen of de grootte van de brush te veranderen maar volgens mij kun je er niet je cursor mee verplaatsen. Daar zou het stripje ook veel te klein voor zijn.

Het enige nadeel vind ik dat het oppervlak nogal glad is en het daardoor lastig wordt om strakke rechte lijnen te trekken, zeker met zo'n groot tablet, maar dat is simpel verholpen door een velletje papier erover heen te leggen.
Grootte van de brush veranderen.. is dat niet handiger met Ctrl+Alt+muis? (in Painter)
En ik dacht er even niet bij na dat het ook een apart stripje zou kunnen zijn... ik stelde me al voor dat je het hele ding kon gebruiken met je vinger (als een soort touch screen) :9~
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:53:
Ik heb heb em nu ook ruim een half jaar en ik moet zeggen echt een geweldig ding, alleen helaas iets te groot voor m'n huidige werkplek (:( 15inch laptop scherm, maar daar komt binnenkort verandering in). Met de touchstrip kan je volgens mij alleen scrollen en in/uitzoomen. Mocht het ding te glad vinden dan kan je misschien een frictionoverlay overwegen. (mocht je toevallig student zijn, dan kan je hier eens kijken. 350 is nog steeds een hoop geld, maar toch een heel stuk minder dan bij de meeste webshops)
Beiden bedankt voor de reactie :) wist nog niet van die overlays.. denk dat ik er daar ook gelijk maar een van bij neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die overlays zijn ook wel prijzig voor een plastic velletje. Ik heb gewoon een stuk papier, waarvan ik vond dat het de juiste textuur had, op maat gesneden en het daarna bevestigd met dubbelzijdig tape.

Net zo goed en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze een eerste afgemaakte tekening met mijn wacom

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/4029/jessicabiel1ym.th.jpg

ben nog niet helemaal tevreden over het gebied rond de mond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

referentie? het ziet er overgetrokken uit. Verder gebruik je de blur/smudgetool veel, lijk makkelijk om kleuroverloop te maken, maar je leert meer door zelf de kleuren te kiezen en tonen neer te zetten met een zachte, doorzichtige brush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Nu online

weebl

YARR!

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:04:
Bij deze een eerste afgemaakte tekening met mijn wacom

[afbeelding]

ben nog niet helemaal tevreden over het gebied rond de mond
Een tip:

De meeste mensen hebben ook huid onder hun haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:58:
Ik moet er binnenkort ook maar eens een aanschaffen, komt ook voor m'n studie (ID) vast goed van pas :).
En dat heb ik zaterdag dan ook maar gedaan :D. Wat een superapparaat, 't is wel wennen en spelen met de instellingen, maar wat je ermee kan is geweldig! Een eerste brouwseltje van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://www.wampi.nl/forum/eye.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 11:37
M'n eerste probeerseltjes omdag ik gisteren een mini-wacom gekocht heb.

Eerste (uit een tutorial)
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/wp-content/uploads/2006/02/TryOne.thumbnail.jpg

Tweede (Zonder voorbeeld)
Afbeeldingslocatie: http://kruissen.com/wp-content/uploads/2006/02/SecondTryS.jpg

Ik moet nog veel meer spelen om het "levend" te krijgen... maar goed.. 't zijn ook maar de eerste twee.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sadistic.clansmiley.com/alexkidd.jpg

Alex the kidd, van de gelijknamige games op de sega master system.
Komen nog een reeks andere retro characters, gemaakt voor een website van een gozer.

Wacom graphire3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sadistic.clansmiley.com/Contest.jpg
Kilk!!! Zo ziet het er niet uit :o

Gemaakt voor een wedstrijd maar te lui om af te maken, origineel is een stuk groter ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:25:
[afbeelding]
Kilk!!! Zo ziet het er niet uit :o

Gemaakt voor een wedstrijd maar te lui om af te maken, origineel is een stuk groter ;)
Het valt me op dat je geen vingers tekent, is dat bewust?

De voeten zijn ook nogal simplistisch, zeker bij Alex the Kidd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yup zeer bewust, moet het meer gaan oefenen want als ik iets doe ziet het er niet uit.
En tja, zo zit alex the kidd gewoon in elkaar :p

Ik probeer dingen gewoon een beetje simpel te houden, niets forceren, te moeilijke dingen proberen etc. Teken voor plezier, ik ben niet van plan om er later iets mee te gaan doen ofzo.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm ik herinner me Alex the Kidd heel anders, maar ok, das open voor ieders interpretatie. :)

Met simpel houden is niks mis, alleen is het altijd makkelijker iets te versimpelen als je de basis goed kent. Daarom krijg je ook eerst anatomie en modeltekenen als je cartoons leert tekenen.
Tekenen voor je plezier is prima, maar als je ze hier post neem ik toch aan dat je er commentaar op wilt of niet? ;)

Ok, aangezien ik zelf vandaag ook weer wat heb gedaan met een schets die ik hier al eens gepost heb, zal ik dat ook maar eens neer zetten.
Wel erg WIP nog, maar ik vond het sfeertje er al zo lekker in zitten. :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.tejedor/Dkburn1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anatomie gaat langzaam aan steeds beter, houd me vooral bezig met het torso waardoor de benen er altijd slechter uit zien :p
En ja hij ziet er inderdaad anders uit maar aan alles na tekenen is ook geen moer aan.
'normale' alex the kidd:
http://www.segagagadomain.com/miss/mark3/alexkidd-cart.jpg
http://www.severedbbs.u-net.com/fletcher/alex.jpg

Ziet er btw netjes uit ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit topic is wel een beetje dood he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het is hier wel erg stil nu ja.

Toch maar even een final posten, ik heb hier nu lang genoeg mee zitten pielen. :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6f4b120a190ca95844793c443f25f199/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

vette shit hoor :)
enige puntje is dat ik zijn armen wat dun vind en zijn bovenarmen erg ver van zijn schouders vind staan. Maar bij een soort half skelet kan dat natuurlijk best ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

hm... ik vind dat juist wel iets hebben.

vind het erg overtuigend! 5 sterren van mij ;) (vind vooral het zwaard ongelooflijk goed, vooral ook qua verhouding)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Thnx. :)

Dat lange dunne is inderdaad met opzet gedaan. Dat zag er tijdens het schetsen gewoon het beste uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Heb nog maar net mijn Wacom, en een uurtje geleden ff de try-out van Illustrator gedownload.

Ik begin het gewoon te worden om met het pennetje te tekenen ipv met gewoon potlood en papier. En ik wil graag mijn allereerste schets delen met jullie :).

Ik ga hem wel nog oppoetsen, en eens proberen in te kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/6271/wasted13an.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ik heb er al eerder dingen van gepost, maar dit is de final voor een cd inlay van wickedjazzsounds :)

zoek maar uit wat nog een foto is en wat geschilderd; de characters zijn wel allemaal gebaseerd op fotos:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/weblog/images/wjs_final.jpg
semi-final

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/weblog/images/wjs_panoram.jpg
panorama

links naar de grote versies:
inlay
panorama
proces

[ Voor 6% gewijzigd door XangadiX op 24-02-2006 21:26 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 21:24

zomertje

Barisax knorretje

Mijn tweede tekening met de Wacom:

Afbeeldingslocatie: http://www.dekleinekunstenaar.nl/images/stories/tekeningen/planet_k.png

Wie van jullie is hier trouwens (semi)professioneel mee bezig? Ik zie echt goeie dingen voorbij komen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 13:34
Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/media/blog/oog_probeersel.jpg

oog proberen te tekenen.. wel aardig gelukt al vind ik zelf.. nu nog het hele gezicht ^^

nog wat tekeningen..

Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/cache/v4/thumbs/62a48d1f5a9ffbe1a3fbc528cb165b1c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.crashdummy.nl/cache/v4/thumbs/ce6e2f78d1d5d0ee6b8c1e2dc085b5bd.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door RuudBurger op 25-02-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 21:24

zomertje

Barisax knorretje

Jammer van de wenkbrauw in je bovenste tekening, het oog zelf vind k best goed gelukt :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
XangadiX schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:23:
ik heb er al eerder dingen van gepost, maar dit is de final voor een cd inlay van wickedjazzsounds :)

zoek maar uit wat nog een foto is en wat geschilderd; de characters zijn wel allemaal gebaseerd op fotos:

[afbeelding]
semi-final

[afbeelding]
panorama

links naar de grote versies:
inlay
panorama
proces
Ik vind het wel mooi hoor, maar naar mijn mening kun je dit toch niet handgetekend noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb n vraagje over illustrator, maar ik vindt het een beetje onnodig om er een nieuw topic voor te maken dus bij deze:

In Illustrator als ik iets teken dan komt het er zo te staan:

Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/4963/illustrator4bf.jpg

Hoe kan ik dit uitzetten (die rode lijn met die blokjes) en hoe kan ik zorgen dat als ik er iets overheel wil zetten met de volgende streek, dat dan het ouwe niet verdwijnt als ik eroverheen ga?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...

[ Voor 4% gewijzigd door DonMetal op 25-02-2006 15:52 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Zamorano schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 13:19:
[...]

Ik vind het wel mooi hoor, maar naar mijn mening kun je dit toch niet handgetekend noemen.
Hoezo niet? de achtergrond is voor het grootste deel handgetekend en een groot deel van de fotos zijn hertekend en bewerkt; het is in principe dezelfde techniek die ze gebruiken voor matte-paintings in films

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik dacht dat de achtergrond een foto met een filter eroverheen was en wat retoucheerwerk, maar ok.

Ik vind foto's hertekenen/bewerken gewoon fotobewerken/algemeen digital imaging, of het nou om een matte painting gaat of niet (dat doet er in zo'n geval ook niet toe). Maar om dit nou onder het kopje handgetekend/digital painting te zetten is naar mijn mening niet helemaal correct, en daar draait het in dit topic om dacht ik.

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel er gebaseerd is op foto's, een achtergrondje vind ik nog wel kunnen, maar bij meer dan 50% van je onderwerp (in jouw geval is dat de hele plaat, bij concept art ligt dat anders) vind ik het zeker niet handgetekend meer te noemen, hoeveel je ook geretoucheerd hebt of de foto hebt overgetrokken/nagetekend.

Maar dat is mijn mening, en ik bedoel hier niks negatiefs mee over je werk, want ik vind het dus wel een mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Ik vind het wel verassend dat jij uitmaakt wat wel en niet in dit topic thuishoort. Ik wist niet dat we daar een scheidsrechter voor hadden ;) .
Daarbij weet je helemaal niet of meer dan 50% wel of niet geschilderd is of dat het van een foto afkomt. Als je de moeite had genomen om het proces even door te nemen had je gezien dat het panorama en de foto's gemaakt zijn aan de hand van een schets en een concept en niet andersom. Dat betekend dus dat het een werk is vanuit een autonome basis, en niet andersom, dat maakt het handgetekend. Gerefereerd of niet; het is handmatig schilderwerk en verdient op die basis een plek in dit topic, vind ik.

Daarbij zijn verbazend weinig delen echte fotos, het grootste gedeelte is ingevult met het handje. Bekijk hem maar eens op ware grootte dan kun je zien dat het wel iets meer is dan een median en een watercolor effect.

Ik hoop dat je snapt dat na ruim 100 uur werk zo'n opmerking in het verkeerde keelgat schiet ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er erg mooi uit xang, alleen één dingetje. Bij de twee-na-laatste en één-na-laatste lijkt het net of zij een rondje om de jongen heen draait omdat je cross-over gaat (of hoe dat ook heet). ik denk dat wanneer je bij de twee-na-laatste over de rechter schouder van het meisje zou kijken het een wat natuurlijkere overgang was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ja klopt; maar we hebben in de studio een foutje gemaakt. De belichting is namelijk hetzelfde gebleven als de camera 'draait'. De camera draaide natuurlijk niet, maar de modellen en dus is de belichting 'verkeerdom'. Ik had een kleurenschets moeten maken dan had ik dat meteen gezien, maar ja. Ik heb het maar zo gelaten omdat ik de dynamiek wel mooi vind. Dat draaien dus.
Ook de diagonaal van linksonder naar rechtsboven door de plaatjes wilde ik vasthouden dus ik heb het een beetje moeten passen en meten. Maar scherp gezien ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
XangadiX schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:56:
Ik vind het wel verassend dat jij uitmaakt wat wel en niet in dit topic thuishoort. Ik wist niet dat we daar een scheidsrechter voor hadden ;) .
Daarbij weet je helemaal niet of meer dan 50% wel of niet geschilderd is of dat het van een foto afkomt. Als je de moeite had genomen om het proces even door te nemen had je gezien dat het panorama en de foto's gemaakt zijn aan de hand van een schets en een concept en niet andersom. Dat betekend dus dat het een werk is vanuit een autonome basis, en niet andersom, dat maakt het handgetekend. Gerefereerd of niet; het is handmatig schilderwerk en verdient op die basis een plek in dit topic, vind ik.

Daarbij zijn verbazend weinig delen echte fotos, het grootste gedeelte is ingevult met het handje. Bekijk hem maar eens op ware grootte dan kun je zien dat het wel iets meer is dan een median en een watercolor effect.

Ik hoop dat je snapt dat na ruim 100 uur werk zo'n opmerking in het verkeerde keelgat schiet ;)
Ik heb niet gekeken hoe je het aangepakt hebt en niet ingezoomd de 'op ware grootte-versie' bekeken, dat geef ik toe. Mijn excuses daarvoor.
Alhoewel ik uit het proces ook nog niet helemaal wijs word, schets en uitendelijke versie verschillen ook nogal, en wat daar tussenin is gebeurd......

Scheidsrechter spelen doe ik absoluut niet, ik geef alleen mijn mening mbt wat er in mijn ogen in dit topic past. Daarbij hoef je daar niet voor in as te veranderen. ;)

Ik vraag me wel af of het, wat betreft de achtergrond, zin heeft om deze techniek te gebruiken als het puur voor een cd-inlay is. Dan was je er met bewerkte foto's waarschijnlijk makkelijker en sneller vanaf gekomen met nagenoeg hetzelfde resultaat. Als dit ook op een groter formaat geprint/gedrukt wordt kan ik me er nog wel in vinden.

De hoeveelheid werk vind ik niet echt relevant of je het handgetekend mag noemen of niet. Iemand kan natuurlijk wel een week lang een hele foto gaan overtrekken/tekenen/schilderen in Photoshop, maar dat maakt het nog geen handgetekend werk. ;)
Of de basis een schets is zal me ook worst wezen eigenlijk, ik kan een mooie schets maken van 2 appels en een banaan die in een weiland liggen, vervolgens haal ik het benodigde fruit bij de AH en leg ze in het veld in de polder en ga ik er een foto van maken. Heb ik dan een handgetekende plaat? Natuurlijk niet. Zelfs niet als ik de foto wat ga bewerken om het een handgeschilderd effect te geven.

Verder zijn allerlei combinaties van dit soort technieken natuurlijk grijs gebied qua benaming, en meestal doet het er ook niet toe, het gaat om het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonMetal schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:51:
Ik heb n vraagje over illustrator, maar ik vindt het een beetje onnodig om er een nieuw topic voor te maken dus bij deze:

In Illustrator als ik iets teken dan komt het er zo te staan:

[afbeelding]

Hoe kan ik dit uitzetten (die rode lijn met die blokjes) en hoe kan ik zorgen dat als ik er iets overheel wil zetten met de volgende streek, dat dan het ouwe niet verdwijnt als ik eroverheen ga?

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is...
Je kan dat uitschakelen door te dubbelklikken op je paintbrush tooltje in de toolbox, en dan in het
venstertje dat opspringt 'edit selected paths' uitschakelen ...
zoals je hieronder kan zien :
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/modfreak/illu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Het werkt perfect

:X

[ Voor 74% gewijzigd door DonMetal op 27-02-2006 21:06 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrl+shift+A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Photoshop vond het altijd nodig om na een halfuurtje te blokkeren als ik men wacom inplug. Noujah niet echt blokeren maar alle menu's werkte niet meer waardoor ik opnieuw moest opstarten telkens.

Bijgevolg even painter geprobeerd. Tis ff wenne aan de type brushes maar ik ben gelukkig nog een noob wacommer dus moet ik niet al te veel gewoontes afleren. :p

Een droompje van me proberen te tekenen: (veel te donker voor de meeste schermen prolly maar hier is het goed zichtbaar)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Gert_Colliers/DREAM4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Zucht, wat een onmogelijke opdrachten soms :)

Hoe maak je van een idioot beest als een woelrat een ruige rugby mascotte?

Achja, mijn eerste voorstel/schets wordt vanavond meegenomen. Houding enzo klopt nog niet, maarja.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f7e77d92af125898b88d23ac52cde193/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou tekenen op papier lukt me wel, maar met de wacom vind ik het toch best lastig, schetsen lukt wel, alleen mooie strakke lijnen maken is me nooit gelukt. Krijg dan trillende lijnen (net alsof mijn hand trilt, terwijl ik dit op papier niet heb !). Hier even een 5 minute schetsje.

Afbeeldingslocatie: http://www.vladimirlam.com/pics/art/sketch1.jpg

Ga proberen deze met strakke lijnen dit keer af te werken en in te kleuren.

Iemand tips voor het maken van strakke (smooth) lijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:59:
Nou tekenen op papier lukt me wel, maar met de wacom vind ik het toch best lastig, schetsen lukt wel, alleen mooie strakke lijnen maken is me nooit gelukt. Krijg dan trillende lijnen (net alsof mijn hand trilt, terwijl ik dit op papier niet heb !). Hier even een 5 minute schetsje.

[afbeelding]

Ga proberen deze met strakke lijnen dit keer af te werken en in te kleuren.

Iemand tips voor het maken van strakke (smooth) lijnen ?
schets papier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je daar mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dat op je tablet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het zit hem echt niet in mijn hand hoor...was misschien nogal onduidelijk. Als ik op 100 % viewport in photoshop aan het tekenen ben, dan worden de lijnen nogal korrelig. Zodra ik ga inzoomen dan worden de lijnen veel beter en smoother. Nu is mijn vraag dus, hoe kan ik op 100 % viewport net zo tekenen als bij het inzoomen ?

Nu moet ik elke keer eerst schetsen, dan inzoomen, en dan de lijnen allemaal opnieuw tekenen. Hieronder een voorbeeld van wat ik bedoel.

Op 100 % :

Afbeeldingslocatie: http://www.vladimirlam.com/pics/art/example.jpg

En ingezoomed (300 %) :

Afbeeldingslocatie: http://www.vladimirlam.com/pics/art/example2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM:

Trouwkaart
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/wub.jpg
Animatie project 1
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/Bernhard.jpg