[Ervaringen] MSI K8N Neo2 Platinum (-54G) S939 deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm kijk daar hebk wat aan kga maris flink button bashen dan als ik thuis ben
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

waarom nForce3Ultra pakken terwijl ik een nForce4 kan krijgen dan?
Ik ga niet nu een nForce3 kopen terwijl nForce4 ook kan.

En idd, soundstorm 2 misschien?? Ik wacht leiver op asus
die MSi heeft me teveel shit erop. Hoe meer shit, hoe meer mis kan gaan. Asus is meestal stabiel

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb net een nieuw systeem samen gesteld en heb zo goed als alles binnen(nu nog in elkaar gaan zetten :9~ ).
Nu kwam ik een aantal forums tegen waar je om raad of tips kon vragen dus dacht ik beter laat dan nooit.
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken om te gamen.

Systeem AMD 64 FX-53:

Voeding - Antec True550, 550W
Kast - Thermaltake Tsunami Black Aluminium met window
Kast draagtas - Thermaltake XaserBag II
Moederbord - MSI K8N Neo2-54G Platinum S939
Processor - AMD Athlon 64 FX-53(S939,2.4GHz,1MB,Boxed)
Geheugen - 2x OCZ 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL 2-2-2-5 (OCZ EL Platinum Rev2)
Videokaart - MSI GeForce 6800 Ultra 256 MB AGP 8X (NX6800 Ultra-T2D256)
Monitor CRT - Samsung SyncMaster 959NF
Monitor TFT - Sony SDM-HS94PS
HDD - 2x Samsung SpinPoint P SP1614C 160GB (7200rpm, 8MB)
DVD - Writer BenQ DW1620A 16x (zwart)
DVD/CD - BenQ 1650P/S 16 Speed (zwart)
Toetsenbord - Sharkoon Luminous Keyboard III (zwart)
Muis - Logitech MX™1000 Laser Cordless Mouse
Speakers Set - Creative GigaWorks S750 (7.1)
Camera - Logitech QuickCam Sphere
Software - Microsoft Windows XP Home Nederlands (NL)
Huiskamer - Pinnacle ShowCenter™ 1.5 + Wireless PCMCIA
Televisie - Pinnacle PCTV Pro
Processorkoeling - Zalman CNPS7000B-Cu
Koelpasta - Artic Zilver 3.5 gram in spuitje(versie 5)
Floppy - Samsung Diskdrive 1.44

Ik heb alles naar eigen kunnen zorgvuldig uitgekozen mocht je suggesties hebben of tips hoor ik het graag :) .

Arwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 17:42:
Hoi allen,

Ik heb net een nieuw systeem samen gesteld en heb zo goed als alles binnen(nu nog in elkaar gaan zetten :9~ ).
Nu kwam ik een aantal forums tegen waar je om raad of tips kon vragen dus dacht ik beter laat dan nooit.

Systeem AMD 64 FX-53:

Voeding - Antec True550, 550W
Kast - Thermaltake Tsunami Black Aluminium met window
Kast draagtas - Thermaltake XaserBag II
Moederbord - MSI K8N Neo2-54G Platinum S939
Processor - AMD Athlon 64 FX-53(S939,2.4GHz,1MB,Boxed)
Geheugen - 2x OCZ 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR CL 2-2-2-5 (OCZ EL Platinum Rev2)
Videokaart - MSI GeForce 6800 Ultra 256 MB AGP 8X (NX6800 Ultra-T2D256)
Monitor CRT - Samsung SyncMaster 959NF
Monitor TFT - Sony SDM-HS94PS
HDD - 2x Samsung SpinPoint P SP1614C 160GB (7200rpm, 8MB)
DVD - Writer BenQ DW1620A 16x (zwart)
DVD/CD - BenQ 1650P/S 16 Speed (zwart)
Toetsenbord - Sharkoon Luminous Keyboard III (zwart)
Muis - Logitech MX™1000 Laser Cordless Mouse
Speakers Set - Creative GigaWorks S750 (7.1)
Camera - Logitech QuickCam Sphere
Software - Microsoft Windows XP Home Nederlands (NL)
Huiskamer - Pinnacle ShowCenter™ 1.5 + Wireless PCMCIA
Televisie - Pinnacle PCTV Pro
Floppy - Samsung Diskdrive 1.44

Ik heb alles naar eigen kunnen zorgvuldig uitgekozen mocht je suggesties hebben of tips hoor ik het graag :) .

Arwin
Iemand heeft de geldpeeeeeeeeest :/ :P

Als je je dan toch helemaal scheel gaat betalen is het misschien een idee om ff te wachten op de FX-55 die een dezer dagen zou moeten verschijnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Hoi allen,

<über-geil systeem>

Arwin
Hoeveel heeft dat 'grapje' gekost/gaat het je kosten? ;)

[ironie-modus]
Of je met dit systeem games kunt spelen? Hmm, dat valt te bezien :P.
[/ironie-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Systeem dat geld kost ;)

Arwin
Even wil ik wat kwijt.Weet niet als ik dan gelijk heb maar daar zijn dan andere ervoor voor te corrigeren. :+
Zie wat ik bij het systeem heb laten staan in zwart gedrukt
Is dat niet dubbel op?Want bij de zalman zit koelpasta bij?
Oke nou is dat ook niet het geld die Artic koelpasta.

Vraag wil jij 2 beeldschermen kopen?
Vraag2 waar wil jij die sharkoon toetsenbord kopen?Alternate verkoop die niet meer en heb daar ook belangstelling in :9
Deathchant schreef op 15 oktober 2004 @ 16:38:
waarom nForce3Ultra pakken terwijl ik een nForce4 kan krijgen dan?
Ik ga niet nu een nForce3 kopen terwijl nForce4 ook kan.

En idd, soundstorm 2 misschien?? Ik wacht leiver op asus
die MSi heeft me teveel shit erop. Hoe meer shit, hoe meer mis kan gaan. Asus is meestal stabiel
Dan zul je volgens mij wel gelijk een PCI expres kaart erbij moeten kopen anders heb je niks aan Nforce4 moederbord.Want volgens mij komt er echt géén AGP poort meer op.Wel later (uitvinding van gigabyte)een soort slot die je in de computer kunt zetten.Zodoende heb ik me nou een nieuw mobo moeten kopen omdat mijn Asus stuk is(computer kan niet zonder moederbord).En ook omdat Nforce 4 alleen PCI express ondersteund. :X

Zo wie zo op dit moment is de via chipset veel stabieler als een nforce 3 moederborden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humm, euh,.... nee was niet gratis 8)
Heb alle onderdelen bij 15 verschillende leveranciers besteld om het zo goedkoop mogelijk te houden, en ja, je zou er een leuk tweede hands autootje voor kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:07:
Humm, euh,.... nee was niet gratis 8)
Heb alle onderdelen bij 15 verschillende leveranciers besteld om het zo goedkoop mogelijk te houden, en ja, je zou er een leuk tweede hands autootje voor kunnen kopen ;)
lol 15 keer verzendkosten betalen, ben je dan nog steeds zo goedkoop uit :p

edit:

vandaag nieuw bord gekregen nadat het eerste pas bij de tweede keer wilde starten en hij vast liep in de bios wanneer ik de HT frequency wilde veranderen. Nou vandaag nieuw mobo en nieuwe proc (zeggen ze) binnen gekregen. Mobo en proc zaten vreemd genoeg al aan elkaar en kreeg ik daarbij weer precies dezelfde kabels enz. terug, dit kon ik zien aan de manier van inpakken. Ik dus weer in elkaar gezet doet hij het weer niet :/ .............. Kom nu niet eens meer in windows. Hij gaat ontzettend traag bij het bootscherm, komt vervolgens in het windows opstartscherm en start weer overnieuw :X 8)7 |:( .

Ik baal hiervan, wordt weer RMA en deze keer betaal ik de verzendkosten niet, zeker omdat de processor en moederbord al aan elkaar zaten en ze het dus hadden kunnen testen, waarschijnlijk was het gewoon een ander ge'RMA'd bord, waarvan ze te snel hadden gezegd dat hij goed werkend was.

Of kan dit nog aan iets anders liggen? Heb alle onnodige onderdelen der alweer uitgehaald en heb het geheugen nu in de sockets erboven geplaatst.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:27:
[...]

lol 15 keer verzendkosten betalen, ben je dan nog steeds zo goedkoop uit :p
Zou je zeggen he, maar ja het is waar er zitten soms hele grote prijs verschillen tussen diverse leveranciers. bv MSI K8N Neo2 Platinum bij de een 126,- bij de ander 159,-.
Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 20:00:
[...]

Vraag wil jij 2 beeldschermen kopen?
Vraag2 waar wil jij die sharkoon toetsenbord kopen?Alternate verkoop die niet meer en heb daar ook belangstelling in :9
vraag : Ja
vraag2: had hem via Ebay besteld maar kreeg daarvoor in de plaats de Recom Slim Illuminated Keyboard omdat de Sharkoon langetijd niet leverbaar was. Heb hem gemaild dat zodra de Sharkoon weer leverbaar was hij mij dit zou willen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:13
[...]
vandaag nieuw bord gekregen nadat het eerste pas bij de tweede keer wilde starten en hij vast liep in de bios wanneer ik de HT frequency wilde veranderen. Nou vandaag nieuw mobo en nieuwe proc (zeggen ze) binnen gekregen. Mobo en proc zaten vreemd genoeg al aan elkaar en kreeg ik daarbij weer precies dezelfde kabels enz. terug, dit kon ik zien aan de manier van inpakken. Ik dus weer in elkaar gezet doet hij het weer niet :/ .............. Kom nu niet eens meer in windows. Hij gaat ontzettend traag bij het bootscherm, komt vervolgens in het windows opstartscherm en start weer overnieuw :X 8)7 |:( .
Dir probleem heb/had ik ook. Ik ben er nu achter dat het aan de ide-drivers ligt.
Instaleer ik de Nforce ide-drivers dan zet ie mijn maxtor (geen sata) op UDMA6 en blijft ie continu rebooten op het moment dat het windows startscherm verschijnt. Zet ik de standaard microsoft ide-drivers erop die um op UDMA5 zet dan loopt ie wel door en werkt alles gewoon. Dit vind ik zeer vreemd want die maxtor is toch echt een 133 (UDMA6) schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
Deathchant schreef op 14 oktober 2004 @ 15:52:
nForce4 gaat ook een AGP-variant maken, persoonlijk wacht ik op deze en ik hoop dat MSI dan ook met een moederbord komt met deze eisen:

- dual channel
- AGP
- s939

want ik twijfelde eerst tussen nForce3Ultra en die K8T800PRO. naar het schijnt, zijn de verschillen niet zo heel groot, maar moest de nForce3 beter zijn
Er komt geen nForce4 met AGP en ook niet met SoundStorm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
WEL met agp heb ik gelezen...

nieuws: Meer informatie over de verschillende nForce 4-chipsets

[ Voor 51% gewijzigd door Pakjebakmeel op 15-10-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Ik baal hiervan, wordt weer RMA en deze keer betaal ik de verzendkosten niet, zeker omdat de processor en moederbord al aan elkaar zaten en ze het dus hadden kunnen testen, waarschijnlijk was het gewoon een ander ge'RMA'd bord, waarvan ze te snel hadden gezegd dat hij goed werkend was.

Of kan dit nog aan iets anders liggen? Heb alle onnodige onderdelen der alweer uitgehaald en heb het geheugen nu in de sockets erboven geplaatst.
stom stom stom stom stom...................wat ben ik stom

dvd drives twee keer op master laten staan, omdat ik hem tijdelijk in een andere pc had gebruikt. 8)7

nu doet ie t wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
valt er een beetje met dit moederbord te océn, omdat msi nog al de naam heeft dat het niet echt goed overclockbaar is.. ik wil binnekort de amd 64 3000+ s939 kopen.. maar wil wel nforce 3 chipset.. en de gigabyte is me te duur ;)

ook nog zoiets.
van de een hoor ik wel dat er een nforce4 chipset komt met agp en de ander zegt weer van niet.. maargoed ik wacht ut nog wel ff af.. heb nog tot de hcc dagen ;)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 18:47
Lekker gerucht, iedereen quote elkaar. Kun jij mij (of iemand anders) mij dan eens vertellen wat de meerwaarde van een nForce4 met AGP is tov een nForce3 ?
sjorremans schreef op 15 oktober 2004 @ 22:07:
weer van niet.. maargoed ik wacht ut nog wel ff af.. heb nog tot de hcc dagen ;)
Vergeet nForce4 maar voor HCC dagen, NDA loopt 21 oktober af, chipset A03 levering is pas 2de week Nov (mits geen vertraging), dus product ligt pas in december in winkel.

[ Voor 35% gewijzigd door The Source op 15-10-2004 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES heb um werkend :9

>:)

nu xp @ raid aan ut installeren

ff een vraagje bij RAID bios heb ik optimal gekozen = dus 64K is dit goed of moet ik 128 K kiezen?

greetz

(kon de bios niet in vanwege geheugen fout.... verolgens in slot 3 en 4 en hij werkte :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 01:25:
YES heb um werkend :9

>:)

nu xp @ raid aan ut installeren

ff een vraagje bij RAID bios heb ik optimal gekozen = dus 64K is dit goed of moet ik 128 K kiezen?

greetz

(kon de bios niet in vanwege geheugen fout.... verolgens in slot 3 en 4 en hij werkte :9~ )
Per gebruiker verschillend, Staat beschreven in de RAID faq van Opslagmedia & I/O Controllers. Ik draai zelf altijd al 64kb.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
sjorremans schreef op 15 oktober 2004 @ 22:07:
valt er een beetje met dit moederbord te océn, omdat msi nog al de naam heeft dat het niet echt goed overclockbaar is.. ik wil binnekort de amd 64 3000+ s939 kopen.. maar wil wel nforce 3 chipset.. en de gigabyte is me te duur ;)

ook nog zoiets.
van de een hoor ik wel dat er een nforce4 chipset komt met agp en de ander zegt weer van niet.. maargoed ik wacht ut nog wel ff af.. heb nog tot de hcc dagen ;)
330 HTT kon ik halen, maar dat is waarschijnlijk niet de max van het mobo, maar de max van mn cpu. Verder staat er genoeg in de o.p..

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

MEGATRON schreef op 15 oktober 2004 @ 20:57:
[...]

Dir probleem heb/had ik ook. Ik ben er nu achter dat het aan de ide-drivers ligt.
Instaleer ik de Nforce ide-drivers dan zet ie mijn maxtor (geen sata) op UDMA6 en blijft ie continu rebooten op het moment dat het windows startscherm verschijnt. Zet ik de standaard microsoft ide-drivers erop die um op UDMA5 zet dan loopt ie wel door en werkt alles gewoon. Dit vind ik zeer vreemd want die maxtor is toch echt een 133 (UDMA6) schijf.
Dit is wel vaag, ik heb ook een Maxtor IDE, en die loopt ook gewoon op UDMA6
(AFAIK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@M55: Vind ik ook. Maar wat ik ook probeer op UDMA6 blijft ie rebooten ook als ik in safemode opstart. Op UDMA5 loopt echt alles goed en zeer stabiel. Ik laat em dus gewoon op UDMA5 staan omdat het verschil tussen 5 en 6 volgens mij verwaarloosbaar is en je er in systeemprestatie weinig tot niets van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok guys jullie hullp nodig
hij draait nu XP als ik drivers (chipset of VGA enz) wil installe krijg ik een BSOD tcpip oid :?
ik las het ergens meer
hoe verhelp ik dit
agressive staat uit + timings handmatig ingesteld

helluppp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm probleem opgelost denk ik
kreeg drnet alleen nog 1 x compleet system shutdown :S

wat is een goed progie om temps uit te lezen

heb bios 1.1 nog issie met 1.3 stabieler?

en kloppe de temps @ v1.1 niet helemaal?

edit: heb @ speedfan idle 37/38

isdit normaal met een 7000bcu

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 17:29:
hmm probleem opgelost denk ik
kreeg drnet alleen nog 1 x compleet system shutdown :S

wat is een goed progie om temps uit te lezen

heb bios 1.1 nog issie met 1.3 stabieler?

en kloppe de temps @ v1.1 niet helemaal?

edit: heb @ speedfan idle 37/38

isdit normaal met een 7000bcu
- Motherboard Monitor (MBM) voor temps.
- BIOS 1.2 is tov versie 1.1 een héle verbetering, versie 1.3 heeft uiteraard weeral wat foutjes weggewerkt tov de vorige versie.
- Dat de temps niet kloppen is vrij normaal, de uitlezingen bij de Neo2 blijken verre van optimaal te zijn.
- Zo'n temps zijn volgens mij zeker goed met een 7000B-Cu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vanplan om dit bord eind van het jaar te kopen samen met een 3500+ maar ik heb nog een paar vraagjes.

1) Is dit het beste a64 bord wat ik kan kopen :P ?

2) Ga ik problemen krijgen als ik zowel de nb, cpu, gpu (x800xt-pe, moet goed passen want ik ga niks verbuigen!) met wc wil koelen?

3) Ik heb intimidator wc blokken (frigus.nl), gaan die passen mbt de nb?

4) zijn er nog andere dingen die ik in gedachte moet houden? neem aan de de mobo gaten op dezelfde plek zitten als die bij mij abit nf7-s?

5) zijn er mensen die dit mobo + een x800xt-pe hebben? zo ja werkt alles goed bij jullie? dit omdat mijn x800 volgens mij mijn nforce2 niet echt lief vind (slechte performance in alle dx based games).

6) Heeft het nu om op de nforce4 met agp te wachten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:30:
Ik ben vanplan om dit bord eind van het jaar te kopen samen met een 3500+ maar ik heb nog een paar vraagjes.

1) Is dit het beste a64 bord wat ik kan kopen :P ?

2) Ga ik problemen krijgen als ik zowel de nb, cpu, gpu (x800xt-pe, moet goed passen want ik ga niks verbuigen!) met wc wil koelen?

3) Ik heb intimidator wc blokken (frigus.nl), gaan die passen mbt de nb?

4) zijn er nog andere dingen die ik in gedachte moet houden? neem aan de de mobo gaten op dezelfde plek zitten als die bij mij abit nf7-s?

5) zijn er mensen die dit mobo + een x800xt-pe hebben? zo ja werkt alles goed bij jullie? dit omdat mijn x800 volgens mij mijn nforce2 niet echt lief vind (slechte performance in alle dx based games).

Eind van het jaar ?
Dan is dit board al weer oud ;)
Is de Nforce4 er dan nog niet ?
Atm is die 1 van de betere boarden die je kunt kopen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Waarom wil iedereen wachten op nForce 4 met agp :? nForce 4 = toch gewoon nForce 3 met PCI-ex :? En dan zoek je een nForce 4 met juist níet de optie die het nForce 4 maakt :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ikweet niet of dit voor jullie een tip is maar ik had steeds geheugen problemen, beeld werd zwart en kreeg om de zoveel seconde een toon uit mijn pc speaker. De ledjes gaven aan dat het om een geheugendetectie error ging. Nu heb ik in de bios de optie "Quickboot" ge-disabled waardoor nu bij het aanzetten van je pc eerst al je geheugen wordt nagelopen. Sindsdien heb ik dit probleem niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:02
MEGATRON schreef op 16 oktober 2004 @ 20:56:
Ikweet niet of dit voor jullie een tip is maar ik had steeds geheugen problemen, beeld werd zwart en kreeg om de zoveel seconde een toon uit mijn pc speaker. De ledjes gaven aan dat het om een geheugendetectie error ging. Nu heb ik in de bios de optie "Quickboot" ge-disabled waardoor nu bij het aanzetten van je pc eerst al je geheugen wordt nagelopen. Sindsdien heb ik dit probleem niet meer gehad.
MMmm, nog nooit van gehoord. Je bios al geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Antec Sonata en voor in me kast zit een microfoon aansluiting en audio uit.
Maar waar kan ik die stekkertjes op me moederbord aansluiten ?
Ik ken het neit vinden :9 zal wel aan mij liggen maar toch ken iemand mij vertellen waar ik die moet aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:52
Eindelijk me spullen binnen! Wat misschien handig is om in de startpost te melden is dat je geen ander northbridge/southbridge cooler dan de standaard MSI cooler kan gebruiken i.c.m. een gainward 6800gt. Zie foto hier onder.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ascorus/gain6800gt.jpg

Tussen ruimte is echt maar 1 of 2 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:06:
Ik heb een Antec Sonata en voor in me kast zit een microfoon aansluiting en audio uit.
Maar waar kan ik die stekkertjes op me moederbord aansluiten ?
Ik ken het neit vinden :9 zal wel aan mij liggen maar toch ken iemand mij vertellen waar ik die moet aansluiten
Als je nu eens naar die kaart kijkt die erbij zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:02
deLeRixX schreef op 17 oktober 2004 @ 12:16:
Eindelijk me spullen binnen! Wat misschien handig is om in de startpost te melden is dat je geen ander northbridge/southbridge cooler dan de standaard MSI cooler kan gebruiken i.c.m. een gainward 6800gt. Zie foto hier onder.

[afbeelding]

Tussen ruimte is echt maar 1 of 2 mm.
zow w00t :/

maar jah viel te verwachten, het is algemeen bekend dat de chipset op een a-relaxte plek zit. Maar het standaard koelertje voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
tormentor1985 schreef op 17 oktober 2004 @ 13:06:
[...]

zow w00t :/

maar jah viel te verwachten, het is algemeen bekend dat de chipset op een a-relaxte plek zit. Maar het standaard koelertje voldoet prima.
Ja, idd niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt om een nieuw systeem samen te stellen. Liefst s939, maar de 3500+ CPU vind ik eigenlijk nog iets te duur. Nu zie ik inmiddels in de pricewatch bij Yorcom (Hoewel niet op voorraad :X ) de s939 3000+ (€189) en 3200+(€229) staan, die slechts 20-30 euro duurder zijn dan de s754 versies met dezelfde ratings.

Heeft iemand deze al eens gebruikt ?? En in combinatie met MSI K8 NEO ?? en zo ja wat zijn de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nog steeds fouten @ windows
gisteren doom 3 loop 3 meter meteen beeld gaar en error van windows RAPPORT zenden / niet zenden enzz...
soms reboot hij gewoon in 1 x als
of ik krijg af en toe BSOD's

nu wil ik van jullie ff wete wat ik allemaal moet installen om het stabiel te krijgen:

ik heb als die nieuwe Nvidia drivers..
bios 1.1 nog steeds latency's zelf ingesteld.. (1T)
agressive timings uit

nu SP1 aan ut downen Sp2 beter? hoorde van mensen dat dat slecht is voor games

dus zeg ff plz wat ik allemaal moet instellen en installeren... _/-\o_

sys specs
amd 3500+
K8N neo 2 (d0h :9 )
2 x twinmos 512 ddr
2 x MAXTOR 80 SATA @ RAID 0
X800 PRO peak (BBA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@PimpinTom:

- Bios upgraden naar 1.3
- WinXP SP1 instaleren
- Het schijnt dat Twinmos geheugen niet lekker werkt met dit board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zet net de latencys op auto en 2t
nadat hij constant bleef booten

f10 save en hij bootte meteen in windows :*)
draait tot nu stable :)

sp1 erop nu

edit: Tutti had het toch eerst? twinmos... :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
'k heb sinds net in 1 keer problemen met de Nvidia Onboard netwerkkaart.

Elke actie die ik doe, die te maken heeft met de Nvidia controller levert een Reageert niet melding op.

Het lampje is oranje, ik had er me internet verbinding op, die dus zonnet zomaar verdween zonder dat ik wat aan het doen was.
Ik heb de Realtek controller ook aanstaan, en daarop werkt alles wel weer.

Me gigabit lan netwerk (die op de Realtek zat) doet het ook niet op de NvidiaLan.
Als ik probeer de NvidiaLan controller te verwijderen via Apparaatbeheer in Winxp wilt dat dus niet, het blijft erop hangen zodra ik uninstall kies.

Een driverupdate/reinstall levert ook een hangent scherm op.
wtf kan dit zijn ?

Zal me onboard Nvidia naar de knoppen wezen ?
Nog tips om dit weer in orde te krijgen ?
Iets bekend met de NvidiaLan en problemen ?
't systeem is niet overklokt.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 17-10-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

heb je hem wel geenabled in de bios :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
M55 schreef op 17 oktober 2004 @ 20:11:
heb je hem wel geenabled in de bios :+
Hij werkte wel, dus ja..

Hij gaf in 1x de geest, zonder dat ik wat aan het doen was.

Maar ik ga wel op zoek, naar wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

SandeR schreef op 17 oktober 2004 @ 22:38:
[...]

Hij werkte wel, dus ja..

Hij gaf in 1x de geest, zonder dat ik wat aan het doen was.

Maar ik ga wel op zoek, naar wat er mis is.
nou, ik vroeg het maar, omdat ik een keer fail-safe settings had geladen,
en toen ook ineens maar 1 netwerk verbinding had, die van nvidia wordt
dan namelijk gedisabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
M55 schreef op 17 oktober 2004 @ 22:42:
[...]

nou, ik vroeg het maar, omdat ik een keer fail-safe settings had geladen,
en toen ook ineens maar 1 netwerk verbinding had, die van nvidia wordt
dan namelijk gedisabled.
:)

Ik heb nu de Nforce Drivers (5.10) opnieuw geinstalleerd.
De Nvidia Nforce Network controller staat tussen apparaatbeheer, werkt correct volgens de informatie, maar is verdwenen tussen de netwerkverbindingen.
Nog steeds het hangende scherm bij De-installatie vanuit appaatbeheer, alsmede bij de uninstallatie van de Nvidia Drivers. :(

Een Herinstallatie van de van de Msi site gedownload Nvidia drivers levert nix op, bij de GART installatie blijft ie heel lang hangen.... En gaat dus niet verder..

Herinstallatie dan maar ? |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Hoyden op 17-10-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 19:58:
hmm zet net de latencys op auto en 2t
nadat hij constant bleef booten

f10 save en hij bootte meteen in windows :*)
draait tot nu stable :)

sp1 erop nu

edit: Tutti had het toch eerst? twinmos... :)
Ik had twinmos inderdaad... maar 1t timings was geen probleem. Ik had de Twinx 2x 512 MB pc3200 cl2.5 reepjes.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 17 oktober 2004 @ 23:06:
[...]

Ik had twinmos inderdaad... maar 1t timings was geen probleem. Ik had de Twinx 2x 512 MB pc3200 cl2.5 reepjes.
jah ik ook Tutti die cl2.5 pc 3200 2 x 512
ik kreeg hem dus niet stabiel... ook niet op 2 t bleek gister
vervolgens 1 reepje eruit.. (de goeie bleek later) systeem wilde gewoon niet booten
bleek dus gewoon kapot :(
ik de andere reep erin @ 1 T en 2.5,3,3,11
gewoon alle games stabiel... :*) geen BSOD's meer wat ik met die andere reep erbij wel had constant na 2 minute gamen..

dat reepje aan een maat meegegeven en hij bleef bij hem ook constant hangen bij boot... |:(
dus ff die dimm(s) omruilen deze week

iig blij datk t probleem heb gevonden :)
ga dus maar ander geheugen halen na al die verhalen over twinmos :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

SandeR schreef op 17 oktober 2004 @ 23:04:
[...]

:)

Ik heb nu de Nforce Drivers (5.10) opnieuw geinstalleerd.
De Nvidia Nforce Network controller staat tussen apparaatbeheer, werkt correct volgens de informatie, maar is verdwenen tussen de netwerkverbindingen.
Nog steeds het hangende scherm bij De-installatie vanuit appaatbeheer, alsmede bij de uninstallatie van de Nvidia Drivers. :(

Een Herinstallatie van de van de Msi site gedownload Nvidia drivers levert nix op, bij de GART installatie blijft ie heel lang hangen.... En gaat dus niet verder..

Herinstallatie dan maar ? |:(
En als je de drivers van de Nforce van de Nvidia site gebruikt dan?

Tja, en anders wordt het idd herinstalleren lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 10:53
Image maken van je c-drive op een andere partitie en dan ff testen doormiddel van een herinstall :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Nou, mijn zwager heeft z'n amd64 3500 + neo2 besteld bij Euromaxi.
Na 3,5 week eindelijk in huis (NFSU gekregen omdat het zo lang duurde).
Vol goede moed alles ingebouwd...
Ja hoor, bij booten kwamen we niet in de bios.
Na 1,5 uur toch maar terug gegaan naar EuroMaxi (wilde in eerste instantie niets met de pc doen).
Hebben ze hem toch nog nagekeken, na een dip-switch uit de hd gehaald te hebben starte het hele systeem wel op en konden we in de bios (toch heel raar, we hebben opgestart zonder alles aangesloten...).
Wij helemaal blij, xp geinstalled, na verloop van tijd een freeze.
Bios is nog niet geupdate (gaat nog gebeuren).
Geheugen is GeIl pc3200 2x512MB.
Uit de test van Anandtech komt deze er totaal niet verkeerd uit.
Nu staat er in de handleiding dat je slot 1 en 3 moet gebruiken, echter verder opin de handleiding staat slot 1 en 2...

Zou dit het probleem kunnen zijn van de freezes?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Wolfje666 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:39:
Nou, mijn zwager heeft z'n amd64 3500 + neo2 besteld bij Euromaxi.
Na 3,5 week eindelijk in huis (NFSU gekregen omdat het zo lang duurde).
Vol goede moed alles ingebouwd...
Ja hoor, bij booten kwamen we niet in de bios.
Na 1,5 uur toch maar terug gegaan naar EuroMaxi (wilde in eerste instantie niets met de pc doen).
Hebben ze hem toch nog nagekeken, na een dip-switch uit de hd gehaald te hebben starte het hele systeem wel op en konden we in de bios (toch heel raar, we hebben opgestart zonder alles aangesloten...).
Wij helemaal blij, xp geinstalled, na verloop van tijd een freeze.
Bios is nog niet geupdate (gaat nog gebeuren).
Geheugen is GeIl pc3200 2x512MB.
Uit de test van Anandtech komt deze er totaal niet verkeerd uit.
Nu staat er in de handleiding dat je slot 1 en 3 moet gebruiken, echter verder opin de handleiding staat slot 1 en 2...

Je moet slot 1 en 2 gebruiken voor dual channel.

Verder moet je even in de openingspost kijken onder tips.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfje666 schreef op 18 oktober 2004 @ 11:39:
Nou, mijn zwager heeft z'n amd64 3500 + neo2 besteld bij Euromaxi.........................................
agressive timings uit @ bios? (cell menu)
vul je latency's zelf in @ cell menu bij DRAM
en 1T kiezen
als dit niet werkt eens met 1 dimm testen.. (allebei even apart)

----------------------------------------------------------------------------------------

ik zit te denken aan ander geheugen heb nu twinmos dus zoals hierboven vermeld
pc3200 2 x 512 2.5

1 dimm is dus al kapot

welk geheugen is aan te raden? zit te denken aan

Infineon pc3200 2x 512 , 97 euro per reep
of kingston valueram 2 x 512 a 90 euro

wie heeft er ervaringen met 1 of allebei van deze geheugen modules? :)
de infineon is HYS64D64320GU-5 http://www.pczaak.nl/cata...4_132_242&products_id=835

en de kingston: http://www.pczaak.nl/cata...4_132_242&products_id=340

laat het please horen als je ervaringen ermee hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

De agressive timings zijn idd uitgeschakeld nu.
Voor alsnog draait ie nu redelijk.
Het rare is nu dat de usb-poorten er na verloop van tijd mee uitscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nog even die nForce4 met AGP.............
waarom zou iemand (als ik) die in godsnaam pakken?

nieuws: Meer informatie over de verschillende nForce 4-chipsets

Stel je voor je wilt een nForce3Ultra pakken met een s939 bordje en je wilt dan NET een Asus bordje hebben..........

Alleen GigaByte en MSI hebben degelijke mobo's met s939 nForce3Ultra.

Asus is partner van nVidia en zal een nForce4 plankje uitbrengen met s939 EN DualChannel.....
is toch ideaal voor mij?

Ik heb net een dure Gainward 6800GT GoldenSample gekocht, dus conclusie: AGP.

Ik wil een AMD64 3800+ s939 omdat in deze socket iets meer toekomst zit dan andere sockets. En AMD is gewoon beter dan Intel op het moment: Conclusie: s939 AMD

Moederbord: s939 moederbord met AGP moet voldoen aan dualchannel (omdat ik nog dure kingston dualchannel reepjes heb): conclusie: een s939 AGP Dualchannel mobo.

Chipset: tja, naar het schijnt heeft nForce toch heen streepje voor VIA K8T800PRO.

Mobo fabrikant: MSI heeft voor mij gewoon TEVEEL gadgets erop, kep geen zin om allemaal uit te zoeken waar wat zit en MSI plaatst zijn onderdelen nogal onhandig af en toe op hun mobo's. daarbij heb ik een goeie ervaring met asus, ik weet gewoon dat asus bordjes stabiel zijn. conclusie: een Asus bord.

Eindconclusie: een Asus nForce3Ultra mobo voor s939 met een AGP en dualchannel oplossing.
Nou de A8V Deluxe heeft alles behalve de chipset. de K8N deluxe heeft alles behalve de Dauchannel architectuur.

En nu gaat nForce4 uitkomen met AGP en s939, waarbij Asus een dualchannel oplossing voor maakt.

Dit is dus mijn onderbouwing.
En ik snap niet waarom jullie je zo druk maken? Als ik nu zei dat ik een P4P800Deluxe ging kopen ofzo...........

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 18-10-2004 12:42 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Deathchant schreef op 18 oktober 2004 @ 12:37:
...Nou de A8V Deluxe heeft alles behalve de chipset. de K8N deluxe heeft alles behalve de Dauchannel architectuur....
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

idd de K8N Neo2 Deluxe is geen Dauchannel :+, maar wel DualChannel ;)
zoals elk S939 mobo met Nforce3Ultra AFAIK

[ Voor 20% gewijzigd door M55 op 18-10-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

infineon pc3200 512x2 in dual channel of valueram kingston pc3200 512x2
niemand ervaring? :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 13:51:
Ik heb Corsair ValueSelect (cas 2.5 ipv cas 3 bij die kingston en infineon) :
pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (Corsair VS1GBKIT400)

Dit werkt echt goed en is niet duur.

[ Voor 9% gewijzigd door M55 op 18-10-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah kmoet 1 van die 2 hebben omdat ze geen value select hebben @ pczaak
moet ze nl ruilen voor mn twinmos
alleen zit te twijfelen tussen kingston en infineon

je kan ze trouwes met gemak cas 2.5 late lope toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:01:

je kan ze trouwes met gemak cas 2.5 late lope toch
weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 13:51:
Ik heb Kingston ValueRam 512x2 pc3200 CL3 draaien, draait perfect. Sisoft sandra mem bench = 5900 punten op 1T timings. En verder is het echt stabiel. Ik weet trouwens niet of ze goed te overclocken zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gehoord dat ik ze kan ruilen tegen infineon :*)
morgen ga ik ze ruilen
zal wel beter lopen als dat twinmos :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Ik heb zelf corsair twinx512 (2x256) pc3200 op 2.5-3-3-6 en werkt perfect.

Ps. Ik ben even brutaal om een ander vraagje te stellen. Ik heb een amd64-3500 en volgens de specs moet de vcore 1.50-1.55v zijn echter bij mij zit ie op 1.45-1.48v. Vcore staat op "startup" ingesteld. Hoe hoog/schommelt ie bij jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

MEGATRON schreef op 18 oktober 2004 @ 18:31:
Ik heb zelf corsair twinx512 (2x256) pc3200 op 2.5-3-3-6 en werkt perfect.

Ps. Ik ben even brutaal om een ander vraagje te stellen. Ik heb een amd64-3500 en volgens de specs moet de vcore 1.50-1.55v zijn echter bij mij zit ie op 1.45-1.48v. Vcore staat op "startup" ingesteld. Hoe hoog/schommelt ie bij jullie??
waar lees je het mee uit?, corecenter kan ik namelijk neit gebruiken,
omdat die instabiel is.

[ Voor 4% gewijzigd door M55 op 18-10-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@M55:

Gewoon in de bios. Alle andere waardes zien er goed uit, behalve vcore die schommelt tussen 1.45-1.48v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers, ik heb dit forum vol belangstelling gevolgd, ik heb zelf ook k8n neo2 besteld en hij is een paar dagen geleden aangekomen :)
Alleen hij doet niks :( Alles is nieuw behalve videokaart

Mijnspecs zijn: K8N Neo2 54g, AMD 3500, 1 reep kingston value pc3200, antec 350W, + Antec kast, WD 36Gb raptor, lite on DVD, Leadtech Geforce 4 mx440.

Probleem:
Geeft helemaal geen piep(jes) en geen beeld (monitor springt niet aan) bij het opstarten. Alle fans draaien wel.
Ik heb de vgakaart(geforceMX440) getest op andere pc ( daar deed hij het wel ) en ik heb een andere vgakaart( geforce FX5900 ) in dit moederbord gestopt maar gaf toen nog geen signaal of piep. Monitoren doen het gewoon.

Uiteindelijk heb ik moederbord weer uit de kast gehaald om weer van voren af aan te beginnen.
Met alleen cpu, ram en vgakaart ( zonder diskette, harde schijf en dvd-rom ) krijg ik nog steeds geen geluid of beeld. Ik krijg ook geen piepjes als ik bijvoorbeeld het geheugen er uit haal. Ook met helemaal niks erin getest, SB fan gaat wel draaien maar voor de rest geen kick.
Ik heb alle kabels en handleiding al 10 keer nagekeken. Ik dacht eerst dat het met speaker en ledjes kabeltjes te maken had maar die heb ik ook goed zitten.

Ook schakelt de pc zich zelf soms uit ( Niet altijd meteen ) als ik hem een tijdje laat draaien. En elke keer als ik de powerknop van de voeding aan zet gaat de pc automatisch aan zonder dat ik hiervoor de power knop ( aan de voorkant ) indruk.
Ik ben bang dat het aan het mobo ligt. :'(

Helaas kan ik geheugen en CPU niet op een ander moederbord testen want ik weet niemand met socket 939 en DDR moederbord. Als ik mijn problemen op internet zoek (dus geen beeld en geluid), vind ik als antwoord meestal een dood mobo.

Weten jullie of ik iets vergeten ben of iets waar het aan kan gaan liggen voor dat ik hem RMA moet sturen of is er iemand die ook dit probleem heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanje inde bios komen?

probeer je geheugen eens in andere slots
bijv ipv 1/2 in 3/4
dit was bij mij t probleem

edit: oh 1 reep geheugen probeer deze in de andere slots :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee kom helemaal niet in bios (geeft geen beeld)
En ja ik heb geheugen in slot 1, 2 en 3 geprobeerd. hij zou toch op z'n mist moeten piepen als geheugen verkeerd zit of er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 23:01:
Nee kom helemaal niet in bios (geeft geen beeld)
En ja ik heb geheugen in slot 1, 2 en 3 geprobeerd. hij zou toch op z'n mist moeten piepen als geheugen verkeerd zit of er niet in zit.
p4 stekker van de voeding heb je erin gedaan (linksboven in het mobo). Al een andere voeding geprobeerd ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel grappig, ik had mailtje gestuurd naar pc megastore waar ik mobo heb gekocht en vroegen ook of ik de p4 niet was vergeten. Natuurlijk ben ik die niet vergeten.:) Ik heb handleiding immers meerdere malen van begin to eind doorgenomen. Was het maar zo:(
Voeding is nieuw, alles gaat draaien, ledjes gaan branden. Maar kan het zijn dat de P4 stekker van de voeding defect is want alles gaat ook zonder deze p4 draaien en branden? Ik kan deze stekker niet testen op een p4 1.6 ( waar ik nou achter zit ), want daar zit die niet op neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 23:18:
Is wel grappig, ik had mailtje gestuurd naar pc megastore waar ik mobo heb gekocht en vroegen ook of ik de p4 niet was vergeten. Natuurlijk ben ik die niet vergeten.:) Ik heb handleiding immers meerdere malen van begin to eind doorgenomen. Was het maar zo:(
Voeding is nieuw, alles gaat draaien, ledjes gaan branden. Maar kan het zijn dat de P4 stekker van de voeding defect is want alles gaat ook zonder deze p4 draaien en branden? Ik kan deze stekker niet testen op een p4 1.6 ( waar ik nou achter zit ), want daar zit die niet op neem ik aan.
P4 stekker moet erop zitten, anders doetie niets. Maar ik heb dit weekend ook een pc gebouwd in een kopielianli van mijnus, maar we hadden helaas nog niet de goede voeding. Die atx stekker van deze voeding was gaar... alles draait, maar geen beeld. Andere voeding--> alles werkt. En als we de atxstekker hard aandrukte kregen we ook beeld... ding is gewoon gaar. Maar denk niet dat dat bij jou het geval is... Je hebt geen oude voeding liggen ofzo ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen atx voeding in pentium 4 1.6, maar deze heeft volgens mij geen P4 4-polige stekker.
Ik heb nu alles weer uit elkaar liggen, ik ga morgen maar even proberen die stekkers er helemaal in te pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

M55 schreef op 18 oktober 2004 @ 13:48:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

idd de K8N Neo2 Deluxe is geen Dauchannel :+, maar wel DualChannel ;)
zoals elk S939 mobo met Nforce3Ultra AFAIK
Insufferable know-it-all :P :P
Een K8N Deluxe heeft GEEN dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Deathchant schreef op 18 oktober 2004 @ 23:47:
[...]

Insufferable know-it-all :P :P
Een K8N Deluxe heeft GEEN dualchannel
hebben we het wel over het zelfde :? (volgens mij niet :D)

Dit mobo (MSI K8N Neo2 Platinum) is dualchannel en is Nforce3Ultra :)
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607

[ Voor 15% gewijzigd door M55 op 19-10-2004 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:25
Volgens mij worden hier K8N Neo Platinum en de K8N Neo2 Platinum door elkaar gehaald. Er bestaat namelijk geen K8N deluxe, volgens mij gebruikt Asus de Term Deluxe, en MSI andere termen. Die van ASUS heet de A8V of de K8V (Respectievelijk de S754 en de S939 versie).

Dus ff duidelijkheid...

MSI:
- K8N Neo2 Platinum (S939, nForce3 Ultra met Dual Channel)
- K8T Neo2 Series (S939, K8T800 Pro met Dual Channel)

- K8N Neo Platinum (S754, nForce3 geen Dual Channel)
- K8T Neo Series (S754, K8T800 geen Dual Channel)

Asus:
- K8V SE Deluxe (S754, K8T800 geen Dual Channel)
- K8N-E Deluxe (S754, nForce3 geen Dual Channel)
- A8V Deluxe (S939, K8T800 Pro met Dual Channel

Asus heeft dus nog geen bord met een nForce 3 Ultra, aangezien ze deze alleen maar gebruiken op de S939 bordjes en de gewone nForce3 chip voor de S754. Hopelijk zo duidelijker.

edit:

Er zijn nog meer bordjes van Asus en MSI op S754 en S939 maar als je het mij vraagt zijn deze niet interessant voor ons :P

[ Voor 8% gewijzigd door sn0x0r op 19-10-2004 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

:) dus heeft [rml]Deathchant in "[ Ervaringen] MSI K8N Neo2 Platinum (-54G..."[/rml] dus een onzinnige redenering hier staan.
nofi

[ Voor 7% gewijzigd door M55 op 19-10-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 22:05:
Hallo tweakers, ik heb dit forum vol belangstelling gevolgd, ik heb zelf ook k8n neo2 besteld en hij is een paar dagen geleden aangekomen :)
Alleen hij doet niks :( Alles is nieuw behalve videokaart

Mijnspecs zijn: K8N Neo2 54g, AMD 3500, 1 reep kingston value pc3200, antec 350W, + Antec kast, WD 36Gb raptor, lite on DVD, Leadtech Geforce 4 mx440.

Probleem:
Geeft helemaal geen piep(jes) en geen beeld (monitor springt niet aan) bij het opstarten. Alle fans draaien wel.
Ik heb de vgakaart(geforceMX440) getest op andere pc ( daar deed hij het wel ) en ik heb een andere vgakaart( geforce FX5900 ) in dit moederbord gestopt maar gaf toen nog geen signaal of piep. Monitoren doen het gewoon.

Uiteindelijk heb ik moederbord weer uit de kast gehaald om weer van voren af aan te beginnen.
Met alleen cpu, ram en vgakaart ( zonder diskette, harde schijf en dvd-rom ) krijg ik nog steeds geen geluid of beeld. Ik krijg ook geen piepjes als ik bijvoorbeeld het geheugen er uit haal. Ook met helemaal niks erin getest, SB fan gaat wel draaien maar voor de rest geen kick.
Ik heb alle kabels en handleiding al 10 keer nagekeken. Ik dacht eerst dat het met speaker en ledjes kabeltjes te maken had maar die heb ik ook goed zitten.

Ook schakelt de pc zich zelf soms uit ( Niet altijd meteen ) als ik hem een tijdje laat draaien. En elke keer als ik de powerknop van de voeding aan zet gaat de pc automatisch aan zonder dat ik hiervoor de power knop ( aan de voorkant ) indruk.
Ik ben bang dat het aan het mobo ligt. :'(

Helaas kan ik geheugen en CPU niet op een ander moederbord testen want ik weet niemand met socket 939 en DDR moederbord. Als ik mijn problemen op internet zoek (dus geen beeld en geluid), vind ik als antwoord meestal een dood mobo.

Weten jullie of ik iets vergeten ben of iets waar het aan kan gaan liggen voor dat ik hem RMA moet sturen of is er iemand die ook dit probleem heeft gehad.
Zou het heel misschien kunnen zijn dat 350W voeding te licht is?
Tegenwoordig moet je al zo'n beetje een 400W minimaal hebben voordat je uberhaupt iets met je pc kan doen (wordt nog erger vrees ik).
Laat ik het zo zeggen, het is geen overbodige luxe iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Die laatste regel van je post is zeker waar, maar hij heeft een goeie voeding, dus ik denk dat het nog wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ok ik ga niet discussieren hier. Kep geen zin om net zoals een aantal mensen hier te worden ;)

Ik bedoelde dus dat ik een aantal moederborden met de nForce3 chip aan het vergelijken was en dat geen enkel nForce3 mobo'tje aan mijn eisen voldeed.

Ik ga iig wachten op nForce4 met AGP, s939 en dualchannel.
trouwens, ik had van the inquirer gehoord dat er geen soundstorm op komt :(
jammer eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Tsja, neem het niet al te serieus, want het zou nog altijd kunnen, maar de kans is zeer klein ja. Iig zit ik nu ook op nForce4 te w88 met AGP, en anders ga ik gelijk voor SLI en koop er 1 PCI-e kaartje bij, en later een 2de. Ik twijfel, maar ik denk dat ik voor de laatste optie ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Deathchant schreef op 19 oktober 2004 @ 12:30:
ok ik ga niet discussieren hier. Kep geen zin om net zoals een aantal mensen hier te worden ;)

Ik bedoelde dus dat ik een aantal moederborden met de nForce3 chip aan het vergelijken was en dat geen enkel nForce3 mobo'tje aan mijn eisen voldeed.

Ik ga iig wachten op nForce4 met AGP, s939 en dualchannel.
trouwens, ik had van the inquirer gehoord dat er geen soundstorm op komt :(
jammer eigenlijk
Dat mag, maar ik begreep alleen uit jouw verhaal dat je graag AGP + s939 + dual channel wilde hebben. En als dat je eisen zijn, dat kan want dit mobo heeft dat dus :)
maar je mag best wachten hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Eindelijk draait bij mij nu ook alles perfekt. (alles gewoon op default)
Ik had tig spontane reboots en waanzinnig veel BSOD. Toen zei iemand dat het mijn voeding was. Ik dacht dat ik een Qtechnoly voeding had maar bij nader onderzoek bleek het dus zo'n brak bagger Q-TEC te zijn. Gelijk weggegooid en een Tagan-480 gekocht. Nu loopt ie als een zonnetje.
Echt een hoop goede tips uit deze topic gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee hoe het komt dat ik mijn ht freqeuncy niet kan veranderen. Als ik het probeer loopt hij vast in de bios. Dit is nu me tweede mobo en dit is al de tweede keer, dat wanneer ik bios versie 1.3 erop zet ik dit niet meer kan veranderen.

Iemand die mij kan helpen?!??!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:24:
iemand enig idee hoe het komt dat ik mijn ht freqeuncy niet kan veranderen. Als ik het probeer loopt hij vast in de bios. Dit is nu me tweede mobo en dit is al de tweede keer, dat wanneer ik bios versie 1.3 erop zet ik dit niet meer kan veranderen.

Als CnQ enabled is kan je deze niet instellen. Disable CnQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEGATRON schreef op 20 oktober 2004 @ 12:37:
[...]

Als CnQ enabled is kan je deze niet instellen. Disable CnQ.
dit maakt geen verschil

edit: kunnen jullie me vertellen hoe jullie je bios flahsen. Ik heb het gedaan door met live update een diskette te maken en daarmee op te starten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Dikkie Dik: Op de website van MSI staat precies hoe je dit moet doen. Staat ook bij hoe je een recovery moet doen mocht het misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 01:04

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 12:24:

Ik heb ditzelfde probleem gehad, maar dan met meerdere BIOSsen. De oplossing is simpel: ga niet met enter het HT Frequency menu in, maar ga er alleen op staan en verander dan de waardes met + en - :)

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Maybe ook een PS/2 keyboard bug ofzo...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

M55 schreef op 19 oktober 2004 @ 14:50:
[...]

Dat mag, maar ik begreep alleen uit jouw verhaal dat je graag AGP + s939 + dual channel wilde hebben. En als dat je eisen zijn, dat kan want dit mobo heeft dat dus :)
maar je mag best wachten hoor :D
ja weet ik wel, maar ik kom in de knoei met de chipset. En zoals ik al zei: deze msi heeft me TE veel gadgets. Daarom was bijkomende eis dat het Asus was.
De rede dat ik hier in het begin postte was omdat ik eerst ook een MSI NEO2 wilde hebben, maar door de ongelukke plaatsing van de chipsets het het geheugen (icm met zalman koeler) en de vele gadgets, pas ik voor deze en wacht ik idd liever op nForce4. (in de hoop dat asus een maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Deathchant schreef op 20 oktober 2004 @ 21:01:
[...]

ja weet ik wel, maar ik kom in de knoei met de chipset. En zoals ik al zei: deze msi heeft me TE veel gadgets. Daarom was bijkomende eis dat het Asus was.
De rede dat ik hier in het begin postte was omdat ik eerst ook een MSI NEO2 wilde hebben, maar door de ongelukke plaatsing van de chipsets het het geheugen (icm met zalman koeler) en de vele gadgets, pas ik voor deze en wacht ik idd liever op nForce4. (in de hoop dat asus een maakt)
Asus komt met een op nForce4 gebaseerd bord(de A8N), deze dus:
nieuws: Snapshot Asus A8N-E Premium nForce 4-moederbord , ik neem aan dat je dat gezien hebt.

Vind hem zelf er erg :P uitzien, maar hij lijkt erg op de MSI moet ik zeggen(reference design?) Uiteraard beta hardware, maar die zwarte uitvoering is natuurlijk yummie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Tis weer zover:

Na eerder bericht te hebben over problemen met de NvidiaLan is het nu weer zover.

Ik heb een reinstall gedaan, op een kaal systeem, windows xp pro, nforce 5.10 drivers e.d.
De NvidiaLan werkte weer prima.
Na 1 dag is dat alweer voorbij.

Ik was gewoon wat aan het downloaden > melding van Windows dan netwerkverbinding is verbroken...

Weer hetzelfde probleem... Verbinding weer weg, niet terug te krijgen, en eigenschappen van netwerkkaart e.d. levert een hangup op.. :(

Waar zou dit mee te maken hebben ?
Ik ga nu met internet op de Realtek proberen, en kijken hoe lang die het uithoud.

Kan dit ergens mee te maken hebben, iets wat een storing veroorzaakt ?

Ik heb nu die fucking NvidiaLan maar uitgezet, nu kan ik iig weer rustig netwerken/internetten zonder vreemde vertragingen tijdens het booten en hangende schermen zodra ik iets wil veranderen in de netwerkinstellingen..

Vreemde zaak.. :X

Als die brakke NvidiaLan niet goed werkt, dan moeten we die maar uitlaten, en dan moet ik me Pci Nic maar weer uit de kast toveren. :O

[ Voor 24% gewijzigd door Hoyden op 20-10-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

Nou denk dat ik ook een bordje ga bestellen. Kan wel blijven w8 op alle nieuwe chit :)

Zie wel dat er veel probs zijn met timings van geheugen. Iemand al ergens een lijstje gezien van soort + timings die werken.

Ik ga in ieder geval Corsair twinx pc3200 1024 mb gebruiken. Als ik het goed begrijp zal dat zowiezo eerst standaard op 2.5-3-3-6 moeten werken. Neem aan dat dit op t1 is? Heb namelijk nooit nog met timings van ddr op zo'n niveau zitten klooien :) Denk dat als die spd doet dat die dus 2-3-3-6 pakt of zo iets :)

Na het lezen van reviews en met name dit topic (Thnx guy's :)) heb ik voor ut volgende gekozen, aangezien het game pc is en ik zie dat amd'tjes daar in roeleren ;)

Chieftech kast met window en 360 w.
Msi K8N Neo 2 platinum (na onderzoek dus beter als asus a8v :) geziek met dat pci lock en mindere oc + betere performence zowiezo van de msi :))
Amd 3500+ (boeit volgens mij niet echt dat ut nog geen 90nm is)
1024 corsair twinx cas2 pc3200
WD200gb sata 2x natuurlijk, als er raid opzit wel gebruiken :)
Vid krt huidige :) 6800le.

Komt nog artic silencer 5 op vid kaart en een zalman 7000a/b?? koeler op de proc.
Moet dus allemaal net wel gaan passen :D

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

D3ton4tor schreef op 20 oktober 2004 @ 21:17:
[...]

Asus komt met een op nForce4 gebaseerd bord(de A8N), deze dus:
nieuws: Snapshot Asus A8N-E Premium nForce 4-moederbord , ik neem aan dat je dat gezien hebt.

Vind hem zelf er erg :P uitzien, maar hij lijkt erg op de MSI moet ik zeggen(reference design?) Uiteraard beta hardware, maar die zwarte uitvoering is natuurlijk yummie O+
Ja had ik idd al gezien, maar heeft geen AGP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met Cool n Quiet. Mn CPU gaat namelijk wel langzamer draaien, maar mn CPU fan speed niet. Dus hij maakt nog evenveel herrie. Met MSI Corecenter doet hij het wel, maar 9 van de 10 keer crasht door dat progje mijn PC. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:26:
Ik heb een probleempje met Cool n Quiet. Mn CPU gaat namelijk wel langzamer draaien, maar mn CPU fan speed niet. Dus hij maakt nog evenveel herrie. Met MSI Corecenter doet hij het wel, maar 9 van de 10 keer crasht door dat progje mijn PC. Iemand een oplossing?
Dat crashen met corecenter heb ik ook, dus die gebruik ik niet.. mijn fan gaat ook niet langzamer draaien. Als ik smarfan(??) in de bios aanzet, geeft dat ook een lockup.
Ben wel benieuwd of er mensen zijn waar dat wel werkt?
Deathchant schreef op 20 oktober 2004 @ 21:01:
[...]

oke :)

[ Voor 33% gewijzigd door M55 op 21-10-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Hebben jullie ook problemen met die Nforce ide-drivers? Welke versie ik ook instaleer mijn pc wil niet booten. Zo gauw ik het windowsscherm zie reboot ie.
Als ik de Microsoft ide-drivers instaleer gaat wel alles goed. Zijn de Nforce ide-drivers zo slecht/instabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:28:
[...]

Dat crashen met corecenter heb ik ook, dus die gebruik ik niet.. mijn fan gaat ook niet langzamer draaien. Als ik smarfan(??) in de bios aanzet, geeft dat ook een lockup.
Ben wel benieuwd of er mensen zijn waar dat wel werkt?
Ja dat Smartfan geeft bij mij ook freezes en Speedfan biedt ook geen oplossing, aangezien die alleen mijn NB koeler langzamer laat draaien (meestal op 0RPM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Het blijkt dat een hoop boot problemen met de Nforce ide-drivers te maken hebben met het feit of je pc ingesteld staat in windows als een ACPI-pc of APIC-pc.

Hier een link:

http://www.nforcershq.com...s=0&postorder=asc&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

MEGATRON schreef op 21 oktober 2004 @ 12:09:
Hebben jullie ook problemen met die Nforce ide-drivers? Welke versie ik ook instaleer mijn pc wil niet booten. Zo gauw ik het windowsscherm zie reboot ie.
Als ik de Microsoft ide-drivers instaleer gaat wel alles goed. Zijn de Nforce ide-drivers zo slecht/instabiel?
Volgens mij heb ik die ook geinstalleerd, en totaal geen problemen
maar waar kan ik dat voor de zekeheid zien ? :X
Bij hardware eigenschappen staat wel nforce3 pata controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
P4 stekker moet erop zitten, anders doetie niets. Maar ik heb dit weekend ook een pc gebouwd in een kopielianli van mijnus, maar we hadden helaas nog niet de goede voeding. Die atx stekker van deze voeding was gaar... alles draait, maar geen beeld. Andere voeding--> alles werkt. En als we de atxstekker hard aandrukte kregen we ook beeld... ding is gewoon gaar. Maar denk niet dat dat bij jou het geval is... Je hebt geen oude voeding liggen ofzo ?
[quote]

Nou kheb een andere voeding geprobeerd en natuurlijk zonder resultaat. Ook de stekkers er flink ingedrukt maar hielp ook niet. Vandaag RMA gestuurd met cpu en geheugen erbij zodat ik een werkend geheel terug krijg.
Nou maar weer wachten, ik had al bijna 4 weken moeten wachten op mijn bestelling en is trouwens nog steeds niet compleet ;(
ik hoop maar dat ze opschieten.

Als ie terug is horen jullie nog wel van me
Nog bedankt voor advies and keep up the good work ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Antec 350 w is incompatible.. dat zeg ik bij deze, omdat er nu al 3 gevallen bekend zijn. 2 maten van me. Atx stekker hard aandrukken helpt wel eens..

[ Voor 18% gewijzigd door Tutti-frutti op 21-10-2004 16:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan die dan incompatible zijn? Ik heb ook aan die zaak gevraagd of mijn onderdelen compatible waren. Ik had sowieso eerst antec sonata besteld ( wist dat die moest werken) maar was niet snel leverbaar, en heb toen maar een ander gepakt met de bedoeling later een grotere voeding te halen met nieuwe gfx kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 16:19:
Hoe kan die dan incompatible zijn? Ik heb ook aan die zaak gevraagd of mijn onderdelen compatible waren. Ik had sowieso eerst antec sonata besteld ( wist dat die moest werken) maar was niet snel leverbaar, en heb toen maar een ander gepakt met de bedoeling later een grotere voeding te halen met nieuwe gfx kaart.
Het zit ut hem in de stekker volgens mij. Race eend zou zo eens zijn tijdelijke oplossing posten , een plaatje dat de atx er iets schuin in zit.

Maar ook een andere vriend van me heeft een neo2 + antec 350... heeft ook al zijn 2e antec 350 ontvangen, maar die doet het ook amper. Nu deed hij net ook de atx wat harder erin duwen.. en hij deed het weer even.

Nu heb jij ook al een 350 antec .. die werkt ook niet.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjong jonge jonge....niet te geloven zeg, als dat het probleem is flip ik uit. 8)7 8)7
Ik heb toch geprobeerd die stekkers er hard in te duwen, enz.
Nou ik heb het ze ( de zaak waar ik die ellende heb besteld ) gezegd en ook dat ik dan een andere voeding i.p.v. deze wil. thx tutti voor snelle andwoord
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.