Heb net wat vaags meegemaakt ...
Na lange tijd had ik eindelijk m'n K8N Neo 2 met 3500+ geinstalleerd en de boel geformatteerd.
Ik installeerde m'n software e.d. en bij bepaalde pakketten merkte ik diverse CRC errors tijdens de extraction, dus ik extract ze overnieuw, maar daarna kwamen ze niet meer voor.
Verder liep alles lekker totdat ik Call of Duty startte en een server ging starten en een aantal maten van me in de game gingen (lokaal netwerk).
Om de halverklap knalde ik uit CoD met eventuele BSOD's als achterklap

Gevolg was ook dat ik nu opmerkte dat het systeem dusdanig instabiel was dat ik spontane reboots kreeg tijdens browsen.
Ik was vervolgens een paar uur aan het stress testen en de BIOS aan het configureren om te kijken waar de oorzaak lag.
Ik was op een gegeven ogenblik ten einde raad, totdat ik me iets herinnerde over de installatie van de DIMM's. MSI heeft in de handleiding diverse punten neergezet waar aan gedacht moet worden voor Dual Channel. Dit alles had ik goed uitgevoerd (netjes Dual Channel @ 400 MHz).
Maar, ik had deze DIMM's in Slot 3 en 4 (vanwege Double Sided IC's moeten deze modules in 3/4 of 1/2 geplaatst worden). Dus, ik dacht, ik zet deze in Slot 1 en 2. En verrek.... That did the trick! (Ik had ze nl. eerst in de andere sloten vanwege Zalman 7000B waaier)
Heb daarna een dik half uur rondgezwalkt in CoD en UT2K4 om te kijken of dit echt geen toeval was....
Wat mij verbaasd is dat ik met deze DIMMs nooit ellende heb gehad en dat dit kuren vertoonde. Klopt het dat het zo'n impact op het systeem heeft dat de modules in 2 sloten verder zaten? Heb hier verder ook niets kunnen vinden bij de website van MSI zelf.