[Ervaringen] MSI K8N Neo2 Platinum (-54G) S939 deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 12081 schreef op 22 oktober 2004 @ 09:39:
[...]

? nu snap ik er helemaal niets meer van.. Past het nou wel of niet? :P
Het past NIET

Maar wat sn0x0r zegt klopt niet. Want je kan wel een zalman heatpipe geval nemen als je gewoon de default chipsetkoeler erop laat.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

KifArU schreef op 22 oktober 2004 @ 11:13:
Heeft er al iemand geprobeerd om een goede VGA-koeler te installeren in combinatie met een Zalman 7000 cpu-koeler en een Zalman NB47J northbridge koeler?

In de startpost staat dat dit niet past, maar daar laat een tweaker het natuurlijk niet bij zitten. Na het bekijken van alle productinformatie en heel veel reviews, lijkt me dat een Zalman ZM80 in combinatie met een 7000 koeler echt niet gaat passen. Er is (zelfs met het nodige zaagwerk) te weinig ruimte om de heatpipe aan de bovenkant van de kaart te kunnen monteren.

Misschien zou het mogelijk zijn om alleen de "onderkant" van deze koeler te monteren en daar een fan op te modden. Dat moet mijn kaart (ATI 9700) ook voldoende koelen, denk ik.

Daarom ben ik eens gaan kijken naar de Arctic VGA silencer en op basis van een hoop plaatjes, denk ik dat een klein stukje uit deze koeler zagen en eventueel de top van een paar pinnetjes van de NB koeler afknippen voldoende moet zijn om het te laten passen.

Iemand ervaring?
Ik heb sinds kort de Zalman 7000B-AlCu in combinatie met de Zalman ZM-HD80 VGA koeler, en dat past prima op mijn Asus A7V333 bordje.. maar je wilde vast weten of het ook past op de MSI he? 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Even een vraag aan degenen die de "drivertweak" uit de startpost gebruiken, zodat je gewoon de nvidia controllpanel voor je audio hebt en de nvidia driver gebruikt.

Lukt het jullie op een of andere manier gebruik te kunnen maken van de microfoon ?

Ik heb dit nu namelijk gedaan op een asus k8n , geluid werkt perfect, maar microfoon krijg ik op geen een manier aan de praat. Met de realtek drivers werkt het meteen ...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 22:47

William/Ax3

We are Starstuff

Btw ben wel ff benieuwd.

Als je nu de Zalman 7000b erop gooit, moet je dan persee de backplate die er standaard van msi opzit er vanaf halen en vervangen voor dat zalman geval?

Of kan je de standaard plate lekker laten zitten en hoef je alleen maar dat plastic aan de voorkant er ff af te schroeven -> zalman erop shroeven klaar? Geen niples of wat ever nodig?

Of is ut zo dat net zoals bij anderen borden de backplate en die plastic zooi je zelf moet monteren erop?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 22:54

makje

Professioneel prutser

Voor de mensen die willen zien hoeveel ruimte er is met de chipset:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43535/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43534/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43536/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43533/thumb.jpg

Originele chipsetkoeler. (let niet op de rommel in de kast, was nog aan het testen en inbouwen)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43537/thumb.jpg

Dit is allemaal met een Sapphire Radeon 9800Pro

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 17:10
William/Ax3 schreef op 22 oktober 2004 @ 13:43:
Btw ben wel ff benieuwd.

Als je nu de Zalman 7000b erop gooit, moet je dan persee de backplate die er standaard van msi opzit er vanaf halen en vervangen voor dat zalman geval?

Of kan je de standaard plate lekker laten zitten en hoef je alleen maar dat plastic aan de voorkant er ff af te schroeven -> zalman erop shroeven klaar? Geen niples of wat ever nodig?

Of is ut zo dat net zoals bij anderen borden de backplate en die plastic zooi je zelf moet monteren erop?
Een vriend van me heeft ook die zalman 7000 en hij heeft de msi-backplate gewoon laten zitten. Hij kon zonder problemen de zalman monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 21:05
Ik heb inmiddels 2 OCZ DDR Boosters geprobeerd. Maar beide kunnen mijn Winbond BH-5 niet op 208MHz (of hoger) stabiel laten draaien ongeacht de voltage die de booster geeft (t/m 3.3v).

Bios kan het wel en maar op 2.85v!! Dus de laatst geleverde booster ligt hier stof te vangen.

Ik ga binnenkort wel wat GSkill geheugen aanschaffen waarbij 2.85v genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

MEGATRON schreef op 22 oktober 2004 @ 14:16:
[...]

Een vriend van me heeft ook die zalman 7000 en hij heeft de msi-backplate gewoon laten zitten. Hij kon zonder problemen de zalman monteren.
ok Thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100110

weet iemand hoe hoog je je agp mhz moet zetten in de bios. Die staat namelijk op 66 en kan op 100. Ik heb een NX6800GT.

Gelijk maar even de vraag wat de optimale settings zijn voor de bios.

Mijn systeem :

AMD 64 3500+
met deze plank dus
Hitachi sata 160gb
2x512mb op cas 2.5

En nog eens iets wat ik al eerder gevraagd had wat dus ook in de bios kan zitten.
Ik heb met 3dmark03 in de cpu test 1 maar : 25.6fps en in test 2 : 2.6fps.
Dit kan toch nooit goed zijn en ik baal er echt van kan iemand mij uit de brand helpen of iemand die de zelfde cpu heeft wat zijn settings zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 100110 op 22-10-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109468

Anoniem: 109468 schreef op 21 oktober 2004 @ 11:26:
Ik heb een probleempje met Cool n Quiet. Mn CPU gaat namelijk wel langzamer draaien, maar mn CPU fan speed niet. Dus hij maakt nog evenveel herrie. Met MSI Corecenter doet hij het wel, maar 9 van de 10 keer crasht door dat progje mijn PC. Iemand een oplossing?
niemand voor de rest hetzelfde probleem hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@advanwingerden: Mijn CnQ doet doet ook raar. De cpu schakelt terug en diverse programma's geven aan dat mijn cpu-temp dan 9-11 graden is. De fan blijft dan op 4500 toeren draaien. Bij full-load stijgt mijn cpu-temp naar 45-50 graden en draait mijn fan op 4500 toeren. Als ik dan weer een tijd niets doe zakt cpu-temp weer naar 9-11 graden en draait fan weer op 4500 toeren. Je zou denken dat bij 9-11 graden de fan gewoon stop met draaien of veel langzamer gaat draaien. Maar volgens mij klopt die idle-temp niet en zit er een fout in de bios/sensor.

[ Voor 5% gewijzigd door Nilco op 23-10-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Twee weken geleden MSI K8N Neo2 Platinum Wifi gekocht en niet stabiel te krijgen.
Altijd freeze,vooral als er met de DVD lezer gewerkt werd....soms ook spontaan terwijl hij idle stond te draaien :'(

Configuratie:

CPU : 3500+
Cooler : Thermalright XP-90 + Papst 92mm 3412N/2GL
HD : Maxtor SATA 160 Gb
Memory : Apacer 512 Mb x 2
Beeldkaart : Asus V9520/TD (voorlopig)
DVD : Plextor PX-116A3
Case : Antec SX1040BII Black (met 400 W voeding)
LCD : BenQ FP931 Silver

Heb daar dus 2 weken aan zitten knoeien om dat ding stabiel te krijgen :(
En vandaag uiteindelijk gelukt :)
Van grote ellende (had al bijna alles vervangen buiten de CPU en de voeding) toch maar eens een chieftec voeding (360 W) erin gezet en mijn probleem is van de baan...helemaal stabiel,is zelfs }:O aan het draaien nu.
Die Antec die ik er heb uitgehaald heb ik dan in m'n andere pc gedropt (Asus A7N8X Del.) en daar werkt die fantastisch :?
Daar is dan wel die kleine 12V connector niet in gebruik...zou dat de dader zijn?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@survivor: Ik had precies hetzelfde. Na dik een week ellende en bijna mijn pc het raam uitgeflikkerd zei iemand dat het de voeding was. Nu een Tagan (480w) en als een zonnetje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een probleempje met Cool n Quiet. Mn CPU gaat namelijk wel langzamer draaien, maar mn CPU fan speed niet. Dus hij maakt nog evenveel herrie. Met MSI Corecenter doet hij het wel, maar 9 van de 10 keer crasht door dat progje mijn PC. Iemand een oplossing?
Welke bios-versie heb je? Wat voor temperatuur bereikt je processor en wat heb je voor temperatuurinstellingen in het bios staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:59
Beste mensen van GoT,

Ik heb hier nu een serieuze probleem, dat was gebeurd na bios flash (v1.3) via LiveUpdate en na installeren van Core Center. Core Center stelt automatisch de V-core! van 1.5v naar 1.92v! en soms gaan de fsb ineens naar 300mhz. Ik weet egt niet hoe dat komt, in bios heb ik alles standard gezet en er is geen virus in mijn pc.

Mijn spec :

Win Xp sp2
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinium
GeiL value ram (default setting CL:2.5-4.4-8)
Tagan voeding van 480watt
Thermaltake Lanfire behuizing
Geforce 4 Ti 4200 64MB
Hitachi dekstar 7k250 hd sata

Pleaze help me! My pc is burning! 70C idle

Ik vind MSI een R*tMB maker! :(

alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door wenneyhanney op 23-10-2004 17:25 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
wenneyhanney schreef op 23 oktober 2004 @ 17:15:
Beste mensen van GoT,

Ik heb hier nu een serieuze probleem, dat was gebeurd na bios flash (v1.3) via LiveUpdate en na installeren van Core Center. Core Center stelt automatisch de V-core! van 1.5v naar 1.92v! en soms gaan de fsb ineens naar 300mhz. Ik weet egt niet hoe dat komt, in bios heb ik alles standard gezet en er is geen virus in mijn pc.

Mijn spec :

Win Xp sp2
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinium
GeiL value ram (default setting CL:2.5-4.4-8)
Tagan voeding van 480watt
Thermaltake Lanfire behuizing
Geforce 4 Ti 4200 64MB
Hitachi dekstar 7k250 hd sata

Pleaze help me! My pc is burning! 70C idle

Ik vind MSI een R*tMB maker! :(

alvast bedankt
Ik gebruik dat programma niet, ik zal het ook niet gebruiken. Maar de fsb wordt neit naar 300 gezet.. dat is gewoon eeen uitleesfout die volgens mij door cool and quiet komt.

De vcore heb ik ook gehad.. als ik 1.50 ging veranderen sprongtie in een keer naar 1.92 :? Maar ook dit lijkt me gewoon een uitlees fout.

Ik zal als ik jou was gewoon het programma niet gerbuiken en dus de-installeren. Gebruik een ander uitleesprogramma voor je temperaturen, want ik denk dat die nog niet in orde zijn.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:59
Tutti-frutti schreef op 23 oktober 2004 @ 17:36:
[...]

Ik gebruik dat programma niet, ik zal het ook niet gebruiken. Maar de fsb wordt neit naar 300 gezet.. dat is gewoon eeen uitleesfout die volgens mij door cool and quiet komt.

De vcore heb ik ook gehad.. als ik 1.50 ging veranderen sprongtie in een keer naar 1.92 :? Maar ook dit lijkt me gewoon een uitlees fout.

Ik zal als ik jou was gewoon het programma niet gerbuiken en dus de-installeren. Gebruik een ander uitleesprogramma voor je temperaturen, want ik denk dat die nog niet in orde zijn.
Bedankt Tutti!

Na de-installeren is het probleem gelijk weg. Maar welke uitleesprogramma zou jij mij aanraden?

Bedankt

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Dat probleem heb ik ook en dat komt omdat als je wilt dat CC je Fans regelt je op auto moet drukken. Echter gaat dan ook langzaam je fsb omhoog en hangt ie uiteindelijk. Ik heb bios 1.3 maar mijn fan blijft op 4500-5000 toeren draaien en maakt een pokke herrie. Alle hulp is welkom om mbv van CnQ ook mijn cpu-fan te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Je meot toch in bios bij system health status de smartfan functie aan doen.. dan pas gaatie langzamer draaien. Cool and quiet is alleen langzamere speed en minder warmte.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
wenneyhanney schreef op 23 oktober 2004 @ 17:48:
[...]

Bedankt Tutti!

Na de-installeren is het probleem gelijk weg. Maar welke uitleesprogramma zou jij mij aanraden?

Bedankt
Mbm, speedfan,sisoft sandra.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Tutti-frutti schreef op 23 oktober 2004 @ 18:52:
Je meot toch in bios bij system health status de smartfan functie aan doen.. dan pas gaatie langzamer draaien. Cool and quiet is alleen langzamere speed en minder warmte.
Die ga ik dan even enablen, maar wat moet ik daar dan in vullen? 40, 50 of 60 en hoeveel graden tolerantie (staat nu op 5)?? Ik heb zo'n boxed cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Tutti-frutti schreef op 23 oktober 2004 @ 18:52:
SmartFan geeft meteen lockups... ik krijg alleen nog het WindowsXP opstart scherm te zien :( enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Bedankt Tutti-frutti _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Smart fan enabled. Op 50 gezet met tolerantie op 1 en cpu-fan draait nu op 2800-3000 toeren ipv 4800. Wat een rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smartfan geeft bij mij ook freezes, heb hem op 40 graden gezet, wat goed moet kunnen, aangezien hij daar vrijwel nooit bovenuit komt. Wat houdt die Tolerance in? En oja, CoreCenter geeft instant freeze bij opstarten dus dat is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 109468 schreef op 23 oktober 2004 @ 22:27:
Smartfan geeft bij mij ook freezes, heb hem op 40 graden gezet, wat goed moet kunnen, aangezien hij daar vrijwel nooit bovenuit komt. Wat houdt die Tolerance in? En oja, CoreCenter geeft instant freeze bij opstarten dus dat is geen oplossing.
Als ik CoreCentre gewoon opstart en voor de rest niets laat doen werkt het bij mij goed. Smartfan werkt ook perfect. Maar ik zou um niet op 40 zetten. Had ik uurtje geleden ook. Ik heb toen effe Prime95 (In place large FFTs) gedraaid en dan draait je cpu fan op 6400-6500 rpm en wordt dan nog ca. 50 graden. Die fan gaat als een waanzinige tekeer om die ingegeven temp van 40 graden te krijgen. Ik heb smartfan nu op 50 graden staan met 1 graad tolerantie en dat scheelt een berg in de rpm van je cpu-fan en de herrie. CPU-fan draait nu (ik zit nu alleen te inetten) op 2300 rpm. _/-\o_ :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Nilco op 23-10-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Nu online
Hallo ,

ik heb ook een msi K8n neo 2 plat + 3500+ en een zalman 7000 besteld ,
ik vraag me alleen het volgende nu af , omdat ik de boel graag stil wil houden heb ik ook nog een nb47j van zalman besteld , maar nu is mijn vraag welke coolers zijn er nog beschikbaar voor op mijn radeon 9800 pro (behalve de standaard) dan die erop kunnen die beter koelen ?

ik zelf heb alleen een Vantec iceberg cooler kunnen vinden maar 6000 rpm is wel wat veel en ik heb ook nog een zalman ZM17-CU FHS gevonden maar ik betwijfel of deze voldoende koelt en of deze icm met de nb47j wel past ? ,
iemand die tips heeft daar houd ik me van harte aanbevolen ,
want op dit moment wil mijn radeon 9800 pro niet zonder artifacts boven de 410/360 mhz .

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Ik heb een groot probleem bij het installeren van mijn pc.

Ik heb volgende onderdelen:
MSI K8N NEO2
AMD Athlon 64 3500+
Corsair Twinx matched HSP 2x512MB = 1024MB.
Asus V9999GT
voeding antec 400W
2xMaxtor diamond max 9 80GB SATA.

Ik wens die twee harde schijven in raid te configureren en daar windows op te installeren. Bij het installeren van windows druk ik op F6. Vervolgens laad ik de twee drivers die op de diskette staan. En dan juist nadat er in de statusbalk staat dat windows aan het opstarten is (allez, hij heeft nog niets van mn hard disken getoond. Ik denk dat het juist gebeurt wanneer hij de partitieindeling moet opvragen.) krijg ik een blauw scherm met de mededeling:

STOP: C0000221 unknown hard error
\Systemroot\System32\ntdll.dll

Ik zit hier nu al een 3tal uur op te zoeken en nog steeds niets gevonden. Ik meen de instellingen in de BIOS juist gedaan hebben (hij herkent de raid-array en die staat zelf als healthy). Ondertussen ook reeds moederbord naar bios v1.3 geflasht. Ik heb ook al eens de nieuwste SATA/RAID drivers van de website van MSI gedownload. Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@needless to say: Heb je wel sata-poort 3 of 4 gebruikt. Poorten 1 en 2 niet gebruiken. Deze geven een heleboel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
MEGATRON schreef op 23 oktober 2004 @ 23:47:
@needless to say: Heb je wel sata-poort 3 of 4 gebruikt. Poorten 1 en 2 niet gebruiken. Deze geven een heleboel problemen.
Vergeten te vermelden. Ik heb weldegelijk poorten 3 en 4 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Heb net wat vaags meegemaakt ...

Na lange tijd had ik eindelijk m'n K8N Neo 2 met 3500+ geinstalleerd en de boel geformatteerd.
Ik installeerde m'n software e.d. en bij bepaalde pakketten merkte ik diverse CRC errors tijdens de extraction, dus ik extract ze overnieuw, maar daarna kwamen ze niet meer voor.

Verder liep alles lekker totdat ik Call of Duty startte en een server ging starten en een aantal maten van me in de game gingen (lokaal netwerk).

Om de halverklap knalde ik uit CoD met eventuele BSOD's als achterklap :(
Gevolg was ook dat ik nu opmerkte dat het systeem dusdanig instabiel was dat ik spontane reboots kreeg tijdens browsen.

Ik was vervolgens een paar uur aan het stress testen en de BIOS aan het configureren om te kijken waar de oorzaak lag.

Ik was op een gegeven ogenblik ten einde raad, totdat ik me iets herinnerde over de installatie van de DIMM's. MSI heeft in de handleiding diverse punten neergezet waar aan gedacht moet worden voor Dual Channel. Dit alles had ik goed uitgevoerd (netjes Dual Channel @ 400 MHz).

Maar, ik had deze DIMM's in Slot 3 en 4 (vanwege Double Sided IC's moeten deze modules in 3/4 of 1/2 geplaatst worden). Dus, ik dacht, ik zet deze in Slot 1 en 2. En verrek.... That did the trick! (Ik had ze nl. eerst in de andere sloten vanwege Zalman 7000B waaier)

Heb daarna een dik half uur rondgezwalkt in CoD en UT2K4 om te kijken of dit echt geen toeval was.... :)

Wat mij verbaasd is dat ik met deze DIMMs nooit ellende heb gehad en dat dit kuren vertoonde. Klopt het dat het zo'n impact op het systeem heeft dat de modules in 2 sloten verder zaten? Heb hier verder ook niets kunnen vinden bij de website van MSI zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@psycho_y2k: Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt met diverse programma's. Ik had mijn geheugen ook eerst in slot 3+4 zitten (ik dacht hoe verder van de hsf hoe beter ivm warmte). Kreeg dan melding "Fatal hardware error". Geheugen in 1+2 gezet en nergens meer last van. Programma's starten nu normaal op.

[ Voor 5% gewijzigd door Nilco op 24-10-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Misterpc schreef op 23 oktober 2004 @ 23:12:
Hallo ,

ik heb ook een msi K8n neo 2 plat + 3500+ en een zalman 7000 besteld ,
ik vraag me alleen het volgende nu af , omdat ik de boel graag stil wil houden heb ik ook nog een nb47j van zalman besteld , maar nu is mijn vraag welke coolers zijn er nog beschikbaar voor op mijn radeon 9800 pro (behalve de standaard) dan die erop kunnen die beter koelen ?

ik zelf heb alleen een Vantec iceberg cooler kunnen vinden maar 6000 rpm is wel wat veel en ik heb ook nog een zalman ZM17-CU FHS gevonden maar ik betwijfel of deze voldoende koelt en of deze icm met de nb47j wel past ? ,
iemand die tips heeft daar houd ik me van harte aanbevolen ,
want op dit moment wil mijn radeon 9800 pro niet zonder artifacts boven de 410/360 mhz .
Deze vraag heb ik ook gesteld een aantal posts hoger, maar daar komt weinig reactie op. Volgens mij moet een Arctic VGA silencer op maat te maken zijn.
Eventueel een stukje uit de behuizing van de fan halen en/of een paar pinnen van de NB koeler afknippen en dan moet het volgens mij passen.

Is er iemand hier die een Arctic VGA silencer heeft geïnstalleerd icm de originele NB koeler en eens wil meten hoeveel ruimte er nog tussen zit? (en misschien een detailfoto hiervan wil maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
nog iemand die tips heeft voor mijn probleem? Ik zit hier maar hopeloos te zoeken... :( Dan koop je eens een duurder systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
pSycho_Y2K schreef op 23 oktober 2004 @ 23:58:
Heb net wat vaags meegemaakt ...

Na lange tijd had ik eindelijk m'n K8N Neo 2 met 3500+ geinstalleerd en de boel geformatteerd.
Ik installeerde m'n software e.d. en bij bepaalde pakketten merkte ik diverse CRC errors tijdens de extraction, dus ik extract ze overnieuw, maar daarna kwamen ze niet meer voor.

Verder liep alles lekker totdat ik Call of Duty startte en een server ging starten en een aantal maten van me in de game gingen (lokaal netwerk).

Om de halverklap knalde ik uit CoD met eventuele BSOD's als achterklap :(
Gevolg was ook dat ik nu opmerkte dat het systeem dusdanig instabiel was dat ik spontane reboots kreeg tijdens browsen.

Ik was vervolgens een paar uur aan het stress testen en de BIOS aan het configureren om te kijken waar de oorzaak lag.

Ik was op een gegeven ogenblik ten einde raad, totdat ik me iets herinnerde over de installatie van de DIMM's. MSI heeft in de handleiding diverse punten neergezet waar aan gedacht moet worden voor Dual Channel. Dit alles had ik goed uitgevoerd (netjes Dual Channel @ 400 MHz).

Maar, ik had deze DIMM's in Slot 3 en 4 (vanwege Double Sided IC's moeten deze modules in 3/4 of 1/2 geplaatst worden). Dus, ik dacht, ik zet deze in Slot 1 en 2. En verrek.... That did the trick! (Ik had ze nl. eerst in de andere sloten vanwege Zalman 7000B waaier)

Heb daarna een dik half uur rondgezwalkt in CoD en UT2K4 om te kijken of dit echt geen toeval was.... :)

Wat mij verbaasd is dat ik met deze DIMMs nooit ellende heb gehad en dat dit kuren vertoonde. Klopt het dat het zo'n impact op het systeem heeft dat de modules in 2 sloten verder zaten? Heb hier verder ook niets kunnen vinden bij de website van MSI zelf.
wat bij mij het probleem oploste was catalyst 3.7 erop te zetten :/

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Anoniem: 109468 schreef op 23 oktober 2004 @ 22:27:
wat zijn jouw specs ?
mischien toch de Antec sonata (dus de voeding) ??
ik gok maar wat.. ik vind het wel irritant eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
eigenlijk best wel een gaar bord als ik alle problemen er zo mee zie. Volgende keer wordt het weer een asus of er moeten niet zoveel problemen meer mee zijn :/

Heb tot nu toe alleen maar problemen gehad of van die hele kleine.

Eerst mobo wilde niet bij een koude start doorstarten, moest ik hem eerst aan en uit zetten. Ook had hij het probleem dat wanneer bios versie 1.3 erop werd gezet de progjes van msi vaag gingen doen. En om mijn HT frequency aan te passen kan ik alleen plus en min gebruiken, anders loopt hij vast

Tweede mobo geen problemen mee, alleen dat bios geval doet nog steeds vaag precies dezelfde problemen....... Maar goed ik heb er een oplossing voor, gewoon die msi progjes eraf flikkeren en alles werkt prima :z

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

dikki dik schreef op 24 oktober 2004 @ 10:16:
eigenlijk best wel een gaar bord als ik alle problemen er zo mee zie. Volgende keer wordt het weer een asus of er moeten niet zoveel problemen meer mee zijn :/

Heb tot nu toe alleen maar problemen gehad of van die hele kleine.

Eerst mobo wilde niet bij een koude start doorstarten, moest ik hem eerst aan en uit zetten. Ook had hij het probleem dat wanneer bios versie 1.3 erop werd gezet de progjes van msi vaag gingen doen. En om mijn HT frequency aan te passen kan ik alleen plus en min gebruiken, anders loopt hij vast
:) vanaf 1.2 doen de MSI programma's al raar (bij sommige)

btw met het programma speedfan, krijg ik de zelfde lockup als dat ik het in de bios instel.

Interessant als ik speedfan gebruik, kan ik de chipset cooler wel minder snel laten draaien, zonder dat systeem hangt. Alleen als ik die bv op 75% zet, dan leest hij de snelheid compleet verkeerd uit (iets van 6500000 RPM ofzo). Maar je hoort het verschil duidelijk.

De CPU fanspeed is echt vaag.. als ik die lager dan 100% zet (bv 90%) gaat hij harder draaien :S.. zet ik hem dan bv nog lager dus 60%, dan is hij echt stuk stiller, maar dan hang ook compleet het hele systeem. (Het zelfde dus wat gebeurd als ik die smartfan optie in de bios aanzet).

[ Voor 34% gewijzigd door M55 op 24-10-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Ff weer wat plaatjes geschoten:

Voor de liefhebber die wilde weten hoeveel ruimte er was tussen een Artic VGA Cooler en de northbridge cooler:
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/got_fok_uploads/artic_northbridge.jpg

De Thermalright XP-90 heeft (veel) meer ruimte in combinatie met een Artic Silencer dan de Zalman 7000B:
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/got_fok_uploads/xp-90_heatpipes.jpg

Door de combinatie: MSI K8N Neo2 & XP-90 & OCZ DDR Booster zijn de LEDS van de Booster bijna niet meer leesbaar :/ (ja booster zit los)
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/got_fok_uploads/xp-90_ddr_booster_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/got_fok_uploads/xp-90_ddr_booster_2.jpg

Overigens heb ik toch geen last meer van de booster omdat deze dingen niet in mijn MSI willen werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(edit)word niet op gereargeerd dus heb weggehaald.

Zoek het zelf wel uit. :(

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 100110 op 24-10-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus ik kan de Artic Silencer + Zalman 7000B wel met elkaar gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Dutchmega schreef op 24 oktober 2004 @ 14:01:
Dat vraag ik me ook af Omdat ik eigk niet wist dat de silencer achter op de kaart ook een heatsink heeft.. maar die is volgens mij kan je die er ook aflaten...

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124087

-edit-

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 124087 op 24-10-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
Dutchmega schreef op 24 oktober 2004 @ 14:01:
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/artic_ati_silencer_4_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/artic_ati_silencer_4_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://semetrix.zerobarrier.nl/misc/artic_ati_silencer_4_3.jpg

Het past echt maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

:? Kep hier een artic silencer 5 liggen en die heeft dus geen backplate koeler zooi :?

Dus dat moet zowiezo passen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123231

Ik wil toch graag nog een keer om hulp vragen;

Mijn systeem wil bij een reboot NOOIT doorstarten. Ik moet de pc altijd aan en uit zetten. Er is wel mee te leven, maar ik zou het toch graag eens oplossen. Ik zoek me rot op het internet en in dit forum, maar krijg het niet voor elkaar. Wil iemand zo vriendelijk zijn om me een aantal tips te geven :*)

Ik zal je eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

Overigens heb ik geen ide drivers van nvidia geinstalleerd, omdat dat grote opstartproblemen gaf. Nu dus gewoon windows ide drivers.

Verder heb ik een maxtor 300 gb Sata op Sata 4 aangesloten en 2 dvd apparaten op iDE 1.

Ik draai windows professional SP2.

Meer info nodig? vraag het me aub!

Alvast bedankt,

Arwin

PS Ik wil graag zeker zijn dat alles goed draait / staat ingesteld, maar nu kom ik op het onderstaande forum de vermelding van een Nvidia Nforce 3 250 Serial Ata Controller tegen in apparaatbeheer, terwijl ik die niet terug kan vinden in mijn apparaatbeheer!! Gaat er iets gigantisch fout?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 123231 op 24-10-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Damh.. Dat is vol.. Gaat de temp daarvan niet flink omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M55 schreef op 24 oktober 2004 @ 10:11:
[...]

wat zijn jouw specs ?
mischien toch de Antec sonata (dus de voeding) ??
ik gok maar wat.. ik vind het wel irritant eigenlijk
http://specs.tweak.to/10084

hoe pas je je sig aan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

gewoon in je prefs :) lijkt me
maar ehm, behalve mobo+cpu+gpu is alles anders :)
dus tja vaag probleem.

Zoals ik hierboven nog schreef, heb ik met het programma
speedfan het zelfde probleem, behalve dat ik wel de chipset cooler
kan aanpassen, zonder dat hij een lockup geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
@Semetrix: Bedankt voor die detailplaatjes. Mijn idee gaat dus niet werken. Echt te weinig ruimte. Scheelt weer wat geld voor een koeler die toch onbruikbaar zou zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 04-06 06:20
Anoniem: 123231 schreef op 24 oktober 2004 @ 19:52:
Ik wil toch graag nog een keer om hulp vragen;

Mijn systeem wil bij een reboot NOOIT doorstarten. Ik moet de pc altijd aan en uit zetten. Er is wel mee te leven, maar ik zou het toch graag eens oplossen. Ik zoek me rot op het internet en in dit forum, maar krijg het niet voor elkaar. Wil iemand zo vriendelijk zijn om me een aantal tips te geven :*)

Ik zal je eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

Overigens heb ik geen ide drivers van nvidia geinstalleerd, omdat dat grote opstartproblemen gaf. Nu dus gewoon windows ide drivers.

Verder heb ik een maxtor 300 gb Sata op Sata 4 aangesloten en 2 dvd apparaten op iDE 1.

Ik draai windows professional SP2.

Meer info nodig? vraag het me aub!

Alvast bedankt,

Arwin

PS Ik wil graag zeker zijn dat alles goed draait / staat ingesteld, maar nu kom ik op het onderstaande forum de vermelding van een Nvidia Nforce 3 250 Serial Ata Controller tegen in apparaatbeheer, terwijl ik die niet terug kan vinden in mijn apparaatbeheer!! Gaat er iets gigantisch fout?
Ten Eerste wordt je SATA-controller als IDE-controller gezien door winxp als je de drivers van Nvidia niet geladen hebt.
Ten tweede dat opstart-probleem komt bij mij niet meer voor nadat ik de BIOS-update 1.3 op mijn systeem gezet hebt, misschien helpt dit ook bij jou :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@mace windu: Welk merk voeding en hoeveel watt heb je in je kast zitten?
Mijn pc wilde ook niet doorstarten. Moest soms 4x-5x resetten. Bleek achteraf dat het aan mijn voeding lag. Nieuwe voeding ingebouwd en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op 24 oktober 2004 @ 22:42:
@mace windu: Welk merk voeding en hoeveel watt heb je in je kast zitten?
Mijn pc wilde ook niet doorstarten. Moest soms 4x-5x resetten. Bleek achteraf dat het aan mijn voeding lag. Nieuwe voeding ingebouwd en probleem was opgelost.
Ik heb een Antec Sonata, voeding zou dan voldoende moeten zijn als ik hier in het forum kijk. Ook draai ik bios 1.3

Hebben jullie in de meeste gevallen wel de nvidia ide drivers geinstalleerd? Unified driver 5.10 ?

Ik hoor links en rechts wat verhalen over APCI, moet die aan of uit worden gezet in de bios?

Alweer bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb de tips even geupdate mbt de Antec 350 watt voeding.. en ik zie een nieuwe beta bios

1.37 @ http://www.weckstrom.com/msibios/

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@mace windu: Ik had 5.1 maar die heb ik weer snel verwijderd. Problemen met AGP, netwerk en opstarten. Nu weer 4.27 (zonder IDE) en geen problemen meer.
Verder zijn hier al meerdere meldingen geweest dat de voeding in de Sonata problemen met dit board geeft. De atx-stekker schijnt niet goed te passen/werken.

ACPI/APCI heeft te maken met extra IRQ's. Het ligt aan je bios instellingen hoe windows wordt geinstaleerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Nilco op 24-10-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Is er bij degene die een Logitech Mouseman Wheel heeft (die met de Logitech Blue Light) opgevallen dat die Blue Light flikkerd? Of ben ik de enige :?

't Is net een NIC led. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :?
Ik had dit niet met m'n vorige moederbord (Asus A7N8X Deluxe)

[ Voor 18% gewijzigd door pSycho-Y2K op 24-10-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tutti-frutti schreef op 24 oktober 2004 @ 23:01:
Ik heb de tips even geupdate mbt de Antec 350 watt voeding.. en ik zie een nieuwe beta bios

1.37 @ http://www.weckstrom.com/msibios/
Ik gebruik de Antec Sonata Lifestyle kast met een TruePower 380Watt voeding. Daar zijn toch geen problemen mee samen met dit bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 09:36
Anoniem: 123231 schreef op 24 oktober 2004 @ 23:28:
[...]

Ik gebruik de Antec Sonata Lifestyle kast met een TruePower 380Watt voeding. Daar zijn toch geen problemen mee samen met dit bord?
Voor zover er in deze thread iets van bekend is niet nee :).

/edit: Ik weet niet of ie hier al vermeld is (heb hem iig niet in de startpost gevonden), maar hier is nog een website met verschillende BIOS versies voor de Neo2: http://www.svcheats.com/MSI_Neo_Plat2_939/beta/ .

[ Voor 27% gewijzigd door Goofy op 25-10-2004 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Eventjes vermelden dat mijn RAID-probleem opgelost is. Bleek een formatatie-probleem geweest te zijn.

Heb met 3 harddisks opgestart en toen de raid geformatteerd via windows setup. Vervolgens derde harddisk er opnieuw uit, opnieuw opstarten en hij wou installeren. Stom onnozel probleem en raar dat ik op internet nergens kon vinden dat iemand iets gelijkaardigs meegemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 11-06 12:26
quote van mijzelf:
Ik heb sinds gister weer iets lekker vaags... Op het moment dat ik zeg shut down in windows dan hoor ik een klik van mijn hard disk = niet goed ... En dan reboot het geheel ipv shut down. Vooraf aan dit probleem ging eenmalig een blauw scherm bij dezelfde actie. Vanavond of morgen maar eens windows opnieuw installeren en dan hopen dat het probleem is verholpen .

Aangezien ik een van de gelukkigen ben waarbij het bord meteen werkt wil ik dat graag zo houden. Heeft een van jullie dit al eens gehad ?
Dit heeft zichzelf opgelost... werd ineens wel even ziek van dat blauwe scherm. Ik dacht dat ik zoon mazzel had dat alles probleemloos verliep :/

iig. Kan nog steeds niet op msn met de firewall enabled... Nogmaals . IEMAND van jullie gebruikt toch wel msn en de firewall heb je dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej,

Ik schroef net dit mobo in mijn kast en ik zit met een vraag. Aangezien ik nog niet de kans heb gehad om een moderne videokaart te kopen wilde ik even vragen of een van jullie weet of een oude Intel i740 in dit moederbord kan.

Dan zou ik namelijk kunnen testen of het geval draait :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 20:45
Test het zou ik zeggen :P

Een goed mobo is beveiligd tegen ander voltage kaarten.

[ Voor 55% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En m'n 4 pin power connector voor op het mobo pas niet met het contact dat op het mobo zit. :?

Ik heb een Tagan voeding.... heeft iemand hetzelfde probleem gehad en op kunnen lossen? (voordat ik kabels los ga zitten trekken uit het stekkertje. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

MEGATRON schreef op 24 oktober 2004 @ 23:01:
@mace windu: Ik had 5.1 maar die heb ik weer snel verwijderd. Problemen met AGP, netwerk en opstarten. Nu weer 4.27 (zonder IDE) en geen problemen meer.
Verder zijn hier al meerdere meldingen geweest dat de voeding in de Sonata problemen met dit board geeft. De atx-stekker schijnt niet goed te passen/werken.

ACPI/APCI heeft te maken met extra IRQ's. Het ligt aan je bios instellingen hoe windows wordt geinstaleerd.
Sonata werkt wel (380W voeding) andere Antec kasten met andere voedingen geven problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 124087 schreef op 25 oktober 2004 @ 21:22:
En m'n 4 pin power connector voor op het mobo pas niet met het contact dat op het mobo zit. :?

Ik heb een Tagan voeding.... heeft iemand hetzelfde probleem gehad en op kunnen lossen? (voordat ik kabels los ga zitten trekken uit het stekkertje. :P)
Ik heb de tagan-480 en dat stekkertje pas gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een 420W :{

Het probleem is dus het volgende:

Op de 4-pin zitten 2 vierkante en 2 contacten met een dakje. Die zitten bij mij gespiegeld t.o.v. het moederbord.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 124087 op 25-10-2004 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 124087 schreef op 25 oktober 2004 @ 21:31:
Ik heb een 420W :{

Het probleem is dus het volgende:

Op de 4-pin zitten 2 vierkante en 2 contacten met een dakje. Die zitten bij mij gespiegeld t.o.v. het moederbord.
Wtf :? Kan je hem niet 90 graden draaien... in ieder geval moeten de 2 gele draaden rechts erin komen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tutti-frutti schreef op 25 oktober 2004 @ 21:51:
[...]

Wtf :? Kan je hem niet 90 graden draaien... in ieder geval moeten de 2 gele draaden rechts erin komen.
Nice. Ik had de 4-pin te pakken die naast de 20-pin geklikt kan worden. Ik ging door jouw opmerking op zoek en kwam erachter dat ze 2 4-pinners aan elkaar hadden gezet.

_O_ TY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

pSycho_Y2K schreef op 24 oktober 2004 @ 23:13:
Is er bij degene die een Logitech Mouseman Wheel heeft (die met de Logitech Blue Light) opgevallen dat die Blue Light flikkerd? Of ben ik de enige :?

't Is net een NIC led. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? :?
Ik had dit niet met m'n vorige moederbord (Asus A7N8X Deluxe)
Ik heb die MouseMan Wheel Blauw led geval ding ook gehad
en die flikkerde niet.. ik had hem niet rechtstreeks op de USB zitten,
maar via de USB hub van mijn monitor.
Nu heb ik een MX510 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 20:45
Ik heb vandaag 1 Corsair 512MB, XMS C2 DDR gekocht.

Ik had al 1 zo'n zelfde module, die samen werkt met 1 Twinmos module, in dual channel.

Maar zodra ik die Twinmos vervang door de nieuwe Corsair 512 reep, werkt het dus niet.
Gepiep...
Kortom, de reepjes Corsair CMX 512MB C2 werken niet samen. Alleen wel, maar niet samen.

Ik heb ze ook in een ander mobo gestopt, maar ook daar werken ze niet (Gigabyte i845pe mobo)

Is het bekend dat 2 Corsair XMS 512MB C2 modules niet samen werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

He guys, heb maandag een nieuw mobo gekregen ( donderdag RMA gestuurd ) en het werkt perfect. :)
Lag dus toch aan mobo, was gewoon doa. Heb verder geen probl met mijn Antec 350W voeding, ligt volgens mij toch eerder aan mobo denk ik dan aan voeding. Voltages zijn ook redelijk nauwkeurig en stabiel.
Alles loopt als een trein.
Heb alleen het icoontje hardware veilig ( WD raptor 36Gb ) verwijderen hele tijd. Ik heb hier wel ergens gelezen hoe je dat weg kreeg maar kan het ff zo snel niet vinden. Nog bedankt voor hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
Anoniem: 126513 schreef op 26 oktober 2004 @ 18:45:
Heb alleen het icoontje hardware veilig ( WD raptor 36Gb ) verwijderen hele tijd. Ik heb hier wel ergens gelezen hoe je dat weg kreeg maar kan het ff zo snel niet vinden. Nog bedankt voor hulp
Dat is normaal, velen beweren dat je er gewoon mee moet leren leven :). S-ATA ondersteund hot-swappen oid, daarom dat je zo'n icoontje te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Omdat ik zie dat een hoop mensen een Zalman 7000B Cu of AlCu bij dit bord hebben wil ik weten of je nou perse die backplate, die standaard op dit bord zit, moet vervangen voor die Zalman backplate. Ik heb namelijk geen zin om alles uit mijn kast te halen en het risico te lopen dat ik mijn bord sloop als ik die MSI-backplate er af haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
M55 schreef op 25 oktober 2004 @ 21:24:
[...]

Sonata werkt wel (380W voeding) andere Antec kasten met andere voedingen geven problemen..
Ik heb hier een Antec Power Line II 400W kast en geen enkel probleem. Niet iedereen kan zijn setup ook even goed installeren hé. Het ligt niet altijd aan de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
MEGATRON schreef op 26 oktober 2004 @ 19:43:
Omdat ik zie dat een hoop mensen een Zalman 7000B Cu of AlCu bij dit bord hebben wil ik weten of je nou perse die backplate, die standaard op dit bord zit, moet vervangen voor die Zalman backplate. Ik heb namelijk geen zin om alles uit mijn kast te halen en het risico te lopen dat ik mijn bord sloop als ik die MSI-backplate er af haal.
Antwoord is hier ergens al gegeven, iemand heeft hem geïnstalleerd met de standaard backplate van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft een van jullie zijn systeem gelijk in elkaar gezet met alleen een SATA disk?

Ik was dit namelijk aan het doen maar de WinXP bootcd ziet de disk niet :{

Tutti?

-edit: doet het al-

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 124087 op 26-10-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Let op bij dit bord geen nforce driver van de pci instaleren.
Ben er 5 dagen mee aan het kl*ten geweest toen alles stap voor stap geinstaleerd.
Ik kreeg na het instaleren van de nforce drivers een blauw scherm steeds.
Die pci driver was dus het probleem.
Want daar voor draaide ik in 3dmark05 nog 2700 punten.
Nu dat xp er goed op staat zonder die pci drivers draai ik 4850 punten. :7

Mijn systeem :

MSI K8N NEO 2 Platinum
AMD 64 bit 3500+
2x512 dualchannel op cas 2.5
1x sata Hitachi 160gb in sata poort 3
MSI NX6800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T was ff stoeien gisteravond... maar nu draait hij gewoon stabiel zonder dat ik echt hardware problemen heb gehad met die bordje.... retestabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er ook iemand die LINUX draait op dit mobo ?
Ik ben met name geinteresseerd in hoe de SATA zich gedraagt. (werkt dit of niet, kan je 4 schijven keurig in raid0 krijgen etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Oud nieuws toch? :P
Enige verschil dat ik hierin zie is dat dit bord de multipliers omlaag afrond en andere borden (zoals de DFI Lanparty UT) hen omhoog afrond.

Dit is aan de andere natuurlijk wel erg handig om te weten als je OC'ed met halve multipliers op dit bord. :)
Tutti-frutti schreef op 27 oktober 2004 @ 19:11:
Tja... dom, want dit is toch gewoon algemeen bekend. Zie tips @ halve multipliers.

Ligt ook niet aant bord.
Maar volgens jou worden de multipliers juist omhoog afgerond. :?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 27-10-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Tja... dom, want dit is toch gewoon algemeen bekend. Zie tips @ halve multipliers.

Ligt ook niet aant bord.

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-10-2004 19:11 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Anoniem: 100110 schreef op 27 oktober 2004 @ 10:36:
Ben er 5 dagen mee aan het kl*ten geweest toen alles stap voor stap geinstaleerd.
Over welke pci-driver heb je het dan?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

de pci driver die in de nforce driver zitten (kan je aan en uit vinken bij de installatie ervan)

[ Voor 15% gewijzigd door Brainless-NL op 27-10-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Brainless-NL schreef op 27 oktober 2004 @ 19:44:
de pci driver die in de nforce driver zitten (kan je aan en uit vinken bij de installatie ervan)
Welke vink je dan uit?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stevenv2/nforce.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Mijn systeem :

MSI K8N NEO 2 Platinum
AMD 64 bit 3500+
MSI NX6800GT
hmm vaag, ik heb gewoon de nforce drivers van nvidia geinstalleerd niks uitgeschakeld ofzo hoor :) en dat werk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125868

WAARSCHUWING:
Fout in MSI BIOS (nog geen remedie) - bevestigd door MSI nl.
Nieuwe configuratie met 2 identieke! SATA schijven (Maxtor Diamondmax 10 - 2X200GB) wilde noch rebooten (XP SP2), noch na BIOS aanpassing booten.
Oplossing: 2e Maxtor vervangen door een Seagate 7200.7 200GB en tot nog toe geen probleem. Bios update hielp niet.
Dagen gezocht naar oorzaak door specialisten - mijn webwinkel, uiteindelijk gevonden en aan MSI gemeld.
Dit probleem kwam ik vele malen tegen in Forums, zonder oplossing.
Dit is EEN oplossing in dit geval.
XP SP2
NB. Mogelijk zijn er meerdere/andere oorzaken mogelijk voor Reboot problematiek.
3Dmark03: 8000->+9000
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter

Mijn systeem :

MSI K8N NEO 2 Platinum
AMD 64 bit 3500+
MSI NX6800GT
Ik heb ook geen last met nforce drivers.. draait allemaal fijn, alles aangevinkt behalve sounddriver (5.10).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 22:54

makje

Professioneel prutser

Anoniem: 125868 schreef op 27 oktober 2004 @ 22:21:
WAARSCHUWING:
Fout in MSI BIOS (nog geen remedie) - bevestigd door MSI nl.
Nieuwe configuratie met 2 identieke! SATA schijven (Maxtor Diamondmax 10 - 2X200GB) wilde noch rebooten (XP SP2), noch na BIOS aanpassing booten.
Oplossing: 2e Maxtor vervangen door een Seagate 7200.7 200GB en tot nog toe geen probleem. Bios update hielp niet.
Dagen gezocht naar oorzaak door specialisten - mijn webwinkel, uiteindelijk gevonden en aan MSI gemeld.
Dit probleem kwam ik vele malen tegen in Forums, zonder oplossing.
Dit is EEN oplossing in dit geval.
XP SP2
NB. Mogelijk zijn er meerdere/andere oorzaken mogelijk voor Reboot problematiek.
:? Ik heb 2 Samsung 160GB sata schijven hangen aan de sata poorten 3 en 4 en dat werkt gewoon. Wel had ik maar 1 aangesloten toen ik windows installeerde en daarna pas die 2e aangesloten, maar dat zal het verschil niet maken. Typenummers zijn verder helemaal gelijk.

edit:
ik heb het niet in Raid staan, gewoon losse schijven
3Dmark03: 8000->+9000
:*)
Je sig kun je gewoon bij je prefs instellen hoor, dat lijkt me handiger dan elke keer in je posts te doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 27-10-2004 22:29 ]

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy
makje schreef op 27 oktober 2004 @ 22:28:
[...]

Je sig kun je gewoon bij je prefs instellen hoor, dat lijkt me handiger dan elke keer in je posts te doen :P
Wou hetzelfde zeggen, maar aangezien ie al een sig heeft denk ik dat ie gewoon zijn specs erbij wou vermelden. Of stond die sig daar daarstraks niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antec Sonata met TruePower 380W voeding - 24A op 12V lijn: geen probleem.
Werd eerst in die richting gezocht.
Maar andere voedingen hielpen niet.
Was dus niet Antec PSU (zoals soms wordt vermeld).
Wel BIOS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mbt SIG: thanks.
Maar idd. wilde extra info toevoegen.
Het is zo dat initieel ook 1 schijf werd gebruikt, XP install, 2e schijf achteraf toegevoegd en erna: restart problemen (Maxtor schijven, weet niet of dat van belang is, mogelijk wel).
BIOS fix volgt hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ik weet niet of dit al eerder is langsgekomen maar dit is een erg interessant artikel over hoe de K8N Neo2 Platinum niet bestaande halve multipliers "opvangt":

http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=616

[ Voor 5% gewijzigd door smallblock op 28-10-2004 03:41 ]

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

dit bordje ga ik waarschijnlijk op de hcc halen, tezamen met een 90nm 3200+ of 3500+ (denk de 2de).
Gaat dit werken? Moet zeker nog een bios update voor uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Een tip voor mensen met een Benq1620 dvd-brander die met de Nforce ide-drivers niet door windows opstartscherm heen komen. Er is een nieuwe firmware voor de Benq1620 en deze firmware fixed de problemen met de Nforce ide-drivers. Ik kan nu wel gebruik maken van de Nforce ide-drivers zonder dat mijn pc hangt bij het windows opstartscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Smallblock schreef op 28 oktober 2004 @ 03:37:
Ik weet niet of dit al eerder is langsgekomen maar dit is een erg interessant artikel over hoe de K8N Neo2 Platinum niet bestaande halve multipliers "opvangt":

http://www.sudhian.com/showdocs.cfm?aid=616
Is een paar posts boven je langsgekomen.

Maar dit artikel klopt gewoon niet denk ik. En waarom ik dat denk is, is alsvolgt.
Mijn MDT reepjes geven vanaf ddr488 errors. Als ik mijn HTT op 244 doe, en een halve multiplier pak, dan gebeurt er hetgene wat in de startpost staat onder TIPS (Pas op bij gebruik halve mp's). Ik krijg namelijk geen memtest errors. En volgens dit artikel zou de HTT opgehoogd worden. Dit is niet mogelijk, want dan zijn mijn geheugen ook harder moeten gaan lopen --> moet ik memtest errors krijgen. Dit is dus echt niet het geval. Ik weet niet eens op die kerels van het verhaal zoals het in de startpost staat afweten ?

De niet lineare toename van de geheugenbandbreedte is dan ook wel simpel te snappen, omdat bij halve multipliers de ddr-speed juist lager is dan de HTT. I

Verder lezen de programma's die hij gebruikt ook maar bepaalde dingen uit en andere dingen worden ingevuld door berekeningen, vandaar dat niet elk programma het zelfde weergeeft. Daarom is ook niet ieder programma te vertrouwen. Everest is misschien niet geprogrammaerd met het idee dat er halve multipliers bestaan. Daarom is er ook niets in de rekensommetjes verwerkt zodat het ook voor halve multipliers het goede antwoord geeft.

Wie kan mij tegenspreken, want ik vind het nog steeds wel interessant, misschien zie ik toch iets over het hoofd.

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-10-2004 11:29 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127292

Kheb ook de MSI K8N Neo 2 PL, maar heb 1 probleem, ik geraak met mijn FSB echt niet boven 209. Hoe zou dat komen, toch wel laag he, als het standaard al op 200 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Anoniem: 127292 schreef op 28 oktober 2004 @ 19:36:
Kheb ook de MSI K8N Neo 2 PL, maar heb 1 probleem, ik geraak met mijn FSB echt niet boven 209. Hoe zou dat komen, toch wel laag he, als het standaard al op 200 staat.
Tips uit de startpost doorgenomen ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89046

Ik heb dit bordje ook sinds kort en het bevalt me aardig tot nu toe :)
Ik heb alleen helaas 2x512 mb Corsair dubbel sided erin zitten, dualchannel is 333 Mhz dus.
Is het de moeite om 2x512 mb single sided geheugen te halen? Is cl3 400 Mhz merkbaar sneller, of kan ik beter bij mijn cl2.5 333 Mhz blijven?
En heeft mischien iemand ervaring met goede betaalbare single sided reepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
[rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 3[/rml]

[ Voor 83% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-10-2004 21:17 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties: