Anoniem: 110942
na opnieuw opstarten krijg ik melding
verifying dmi pool data
fout tijdens laden van besturing systeem wat moet ik doen
Ik ben dus in het bezit van een GainWard GeForce 6800GT GoldenSample, en ik wil een mobo+CPU upgrade doen.
Ik wil dus een AGP mobo met een nForce3Ultra chipset en een s939.
Al gauw kwam ik erachter dat de MSI K8N Neo2 Platinum tot nu toe het enige stabiele mobo is met deze eisen.
Ik ga persoonlijk voor asus, maar het s939 mobo van asus heeft een via chipset, en ik ben meer te spreken over nForce.
Nou weet ik dus niet of mijn GainWard kaart past:
Zie hier mijn kaart: http://home.planet.nl/~barth076/GainWard_6800GT.jpg
Misschien kan iemand zijn ervaring delen.
EDIT: nee laat maar. ik heb het moederbord eens goed bekeken en mijn GainWard steekt al een stuk meer naar rechts uit en zeker 4 cm naar onder. No way dat dat gaat passen
[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 04-10-2004 20:51 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 96789
Het enige verschil is dat jouw kaart een pci slot meepakt en de mijne niet.Dan zal het dat doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 04-10-2004 20:54 ]
mijn gainward is zeker 5 cm en dat over die hele lengte van de kaart verdeeld.....
By the way, ik las in de handleiding dat het moederbord niet goed overweg kan met double sided RAM.
Mijn Kingston HyperX heeft aan beide kanten chipjes. Hoe zie ik dat nou? Kan ik nou geen dual channel gebruiken in DIMM 1 en 3? in de handleiding staat dat dat resulteert in DDR333
[ Voor 50% gewijzigd door Deathchant op 04-10-2004 21:37 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Man.. dat gaat makkelijk passen. Het standaard koelertje van msi is lager dan het agp slot hoor ?Deathchant schreef op 04 oktober 2004 @ 21:01:
heb je gezien hoe "hoog" mijn kaartje is? die is zeker 5 cm hoor. NO WAY dat die kan passen, want er zit zo'n rood frame om mijn kaart heen om de fans op zijn plaats te houden (zie link). Dat frame zou in de weg komen met die standaard koeler wat erop zit
mijn gainward is zeker 5 cm en dat over die hele lengte van de kaart verdeeld.....
By the way, ik las in de handleiding dat het moederbord niet goed overweg kan met double sided RAM.
Mijn Kingston HyperX heeft aan beide kanten chipjes. Hoe zie ik dat nou? Kan ik nou geen dual channel gebruiken in DIMM 1 en 3? in de handleiding staat dat dat resulteert in DDR333
Je zou alleen geen andere koeler kunnen plaatsten op je northbridge.. that's all.
luister nou, mijn geforce reikt 5 cm naar onder. Dat koelertje zit PAL onder het agp slot. Of denk je dat de ruimte tussen mijn gainward en het moederbord diep genoeg is dat het koelertje past ?
Anoniem: 111708
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 04-10-2004 22:17 ]
Officiële specificaties (in spd geprogrammeerd)
200 MHz: 2-3-3-8
250 MHz: 2,5-4-4-10
Getest op mijn systeem (minstens 1 minuut prime95 stabiel)
3-4-4-10-2T: 290 MHZ
3-4-4-10-1T: 268 MHz
2,5-3-3-10-1T: 258 MHz
2,5-2-2-5-1T: 240 MHz
2-2-2-5-1T: 205 MHz
Prijs op dit moment: € 138,64 per stuk en € 8,- verzendkosten. Geen verdere BTW of andere kosten.
Ik denk dat je het btw beter ff in dat andere forum had kunnen posten, als een modje misschien ff deze 2 berichten kan verkassen, dan kan deze Edit ook weer weg. Verkassen naar: Oc-mem: Het G.skill Geheugen
[ Voor 68% gewijzigd door sn0x0r op 04-10-2004 22:43 ]
Nou.. geen rede om je zorgen te maken dus... Je gainward koeler komt niet zo laag als het agp slot, en het koelertje van msi is LAGER dan het agp slot.Deathchant schreef op 04 oktober 2004 @ 22:07:
hey tutti,
luister nou, mijn geforce reikt 5 cm naar onder. Dat koelertje zit PAL onder het agp slot. Of denk je dat de ruimte tussen mijn gainward en het moederbord diep genoeg is dat het koelertje past ?
maar ik zie net dat je als je de kaart eruit haalt dat je dan in de problemen komt.
Klikt ie zichzelf vast ofzo? want je komt niet goed met je vingers ertussen
dan nog wat. Als ik mijn kingston mem wil gebruiken (double sided) welke slotjes met ik dan gebruiken (van boven naar onder gezien) om dual channelDDR400 te kunnen hebben?
[ Voor 78% gewijzigd door Deathchant op 04-10-2004 23:05 ]
E-2-8 in de manualDeathchant schreef op 04 oktober 2004 @ 22:47:
oke dan, ik wil natuurlijk echt zeker weten hoe ver dat koelertje van mijn gainward afstaat,
maar ik zie net dat je als je de kaart eruit haalt dat je dan in de problemen komt.
Klikt ie zichzelf vast ofzo? want je komt niet goed met je vingers ertussen
dan nog wat. Als ik mijn kingston mem wil gebruiken (double sided) welke slotjes met ik dan gebruiken (van boven naar onder gezien) om dual channelDDR400 te kunnen hebben?

Bladzijde E-2-8 van de manual staat een heel mooi tabelletje over het geheugen.
En als je even geduld hebt woensdag of donderdag heb ik dit bord met een 6800GT en 2x 512 HyperX, kan ik je er alles over vertellen
Wat ik me zelf afvraag.. zit bij allemaal wireless? Of is dit optioneel..
eDIT: ik ga slapen.... begin traag te worden

[ Voor 8% gewijzigd door *discostar* op 04-10-2004 23:44 ]

Die latjes zijn toch wel rete-goedkoop

Vraag me niet waar en hoe ik dat programma geregeld heb en vraag me aub ook niet waarom ik een nForce3 met DDR333 draai
[ Voor 75% gewijzigd door The Source op 05-10-2004 01:23 ]
Waarom beantwoord niemand mj vraag ik wil deze pc werkend hebbenAnoniem: 110942 schreef op 04 oktober 2004 @ 20:32:
OMG kreeg vandaag alles binnen netjes formateren met windows setup.
na opnieuw opstarten krijg ik melding
verifying dmi pool data
fout tijdens laden van besturing systeem...... wat moet ik doen![]()
![]()
Help plz we hebben al met 2 man vannalles gedaan en komen er echt niet uit
Kan je opschrijven wat je al allemaal gedaan hebt en wat de bevindingen waren, misschien kunnen we dan een goed antwoord geven.Anoniem: 110942 schreef op 05 oktober 2004 @ 05:48:
[...]
Waarom beantwoord niemand mj vraag ik wil deze pc werkend hebben![]()
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Probeer je floppydriver er eens uit te halen, en ook je cdroms (en evt usb sticks of IO controlers die in de pci sloten zitten). Kijken of hij dan boot...Anoniem: 110942 schreef op 05 oktober 2004 @ 05:48:
[...]
Waarom beantwoord niemand mj vraag ik wil deze pc werkend hebben![]()
- MSI K8N neo2 platinum
- AMD 3500+
- Sapphire ATI 9800 Pro
- 512 Cosair XLL Geheugen bankje
- Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB.
- Asus DVD speler en brander.
Wat heb ik gister gedaan
Opgestart alles oke.
Windows XP CD
Formateren >
Windows Xp bestanden worden gekopierd >
Dan krijg je die 13 sec reboot systeem >
Als hij dan reboot kom je normaal in de setup van windows XP terecht >
Gebeurd niet krijg melding Verifying DMI pool data......
Fout tijdens laden bestuuring systeem.
Wat heb ik allemaal al gedaan :
Meerdere keren Geformateerd en kijken of hij dan wel er door heen komt
De harddisk in andere PC geformateerd
Andere windows versie geprobeerd
Cmos ge reset
Maar het raare is als ik de HD pak die geformateerd is en waar de bestanden zijn gekopierd in een andere pc zet krijg ik de zelfde melding...
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 110942 op 05-10-2004 10:06 ]
Maar als je nu gewoon weer formatteerd met windows xp cd, dan nadat de bestanden zijn overgezet reboot hij... gaat het dan nog steeds fout ? En heb je al geprobeerd wat ik hierboven heb getypt?Anoniem: 110942 schreef op 05 oktober 2004 @ 09:51:
Nouw ik heb dus gister me pc in elkaar gezet heel hoop vol en zelf verzekert
Opgestart alles oke.
Windows XP CD er in
Formateren >
Windows Xp bestanden worden gekopierd >
Dan krijg je die 13 sec reboot systeem >
Als hij dan reboot kom je normaal in de setup van windows XP terecht >
Gebeurd niet krijg medling Verivying DMI pool data......
Fout tijdens laden bestuurign systeem.
Wat heb ik allemaal al gedaan :
In andere PC geformateerd
Andere windows versie geprobeerd
Cmos ge reset
Bios 100x doorgelopen
Kan je wel booten zonder hdd eraan, maar met een bootable floppy.Anoniem: 110942 schreef op 05 oktober 2004 @ 10:05:
Ja alles losgehaald nogsteeds zelfde melding
Als laatste kan je even proberen om aan het begin, direct als je de pc aan doet, ff insert rammen, gewoon een paar x. Dan laad hij bepaalde settings. Als je kan booten van floppy, dan zou ik een biosflash proberen naar 1.3
En insert
Ik heb nog nooit me bios geflashed dus hoe doe ik dat presies ik weet dat het op de msi site te downloaden is maar dan
Maar het kan geen instelling zijn in de bios....
Het is gewoon echt een raar verhaal met deze pc ik doe alles goed maar toch zegt hij.
Fout bij het laden van bestuuring systeem na formateren en bestanden kopieren.
Kan me moederbord ook kapot zijn of is dat uitgesloten ???
Edit:
Insert werkt niet
Kan niet van floppy booten

Bios flashen zal niet gaan zonder floppy boot im owned
Hij zegt btw... detecting arrey voor verifying dmi pool data wat houd dat in ????
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 110942 op 05-10-2004 10:48 ]
Ik vind dat nVidia aan de hand van dit best wel goed naar de overklokkers luistert, maar ook naar hen die dus gewooon goed willen kunnen zien hoe en wat.... Dit programma ziet er iig zeer netjes uit. Ik ben benieuwd wanneer deze echt uitkomt. (Ik neem aan dat ff googlen in de goede richting je aan dit programma helpt voor hen die willen weten hoe je eraan kan komen.)The Source schreef op 05 oktober 2004 @ 01:20:
Ik heb een beta beta beta van nTune kunnen bemachtigen, een nieuw tweak / performance proggie van nVidia. Ik gok dat het tegelijkertijd met de nForce4 vrijgegeven gaat worden aangezien er ook PCI-Express support in zit. Enkele screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraag me niet waar en hoe ik dat programma geregeld heb en vraag me aub ook niet waarom ik een nForce3 met DDR333 draai
Ik zie dat jij een nVidia plank hebt, en dat je met dat progje kan OC'en. Maar wat als je nou een ATi plank hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door sn0x0r op 05-10-2004 11:27 ]
En goede boot volgorde zo dom ben ik nu ook weer niet
Maar goed ik heb al zo vaak de partities verwijdert in de xp setup en er weer aangemaakt en dan opnieuw geformateerd
en geinstalleren maar tot nu toe echt geen succes
Ik weet het niet meer het zal wel een heel klein foutje zijn waar je over heen kijkt.
In de bios mby ?
maar goed het zal en moet werken
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 110942 op 05-10-2004 11:30 ]
FF wat urlletjes:
http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm
http://www.computing.net/os2/wwwboard/forum/1280.html
http://www.duxcw.com/faq/computer/dmi.html
http://www.qdi.nl/support/dmipool.htm
En ik neem aan dat je hem al gebruikt had, maar ook ff de search maar bekijken.
[Edit2]
Iemand die iets vreemds ziet op deze pagina
[/Edit2]
[ Voor 95% gewijzigd door sn0x0r op 05-10-2004 12:16 ]
Heb je al een andere CDROM-speler geprobeerd. Kan zijn dat hij de CD niet goed leestAnoniem: 110942 schreef op 05 oktober 2004 @ 11:24:
Ja floppy heb ik aangezet.
En goede boot volgorde zo dom ben ik nu ook weer niet.
Maar goed ik heb al zo vaak de partities verwijdert in de xp setup en er weer aangemaakt en dan opnieuw geformateerd
Ik weet het niet meer het zal wel een heel klein foutje zijn waar je over heen kijkt.
In de bios mby ?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Anoniem: 90152
[/Edit2][/quote]
Ja de 3800+ heeft geen 1mb cache.
Als het volgende niet lukt, dan kandie gewoon rma lijkt me:Anoniem: 110942 schreef op 05 oktober 2004 @ 11:24:
Ja floppy heb ik aangezet.
En goede boot volgorde zo dom ben ik nu ook weer niet.
In de bios mby ?
Alleen een floppy - video kaart- ram- cpu aanlsuiten op het mobo (en voeding natuurlijk). Dan ram je vanaf het begin F8 (of was het nou f11) om de bootopties te laten zien nadat de raidbios geweest is (raid bios = detecting array....).
Dan moet je floppy selecteren en enter... dan moetie het normaal gesproken gewoon doen!
Weinig vreemds, alleen de Athlon 64 3700+ 1600 FSB Boxed Athlon 64 - 1 MB socket 939 staat bij 754.sn0x0r schreef op 05 oktober 2004 @ 11:29:
[Edit2]
[/Edit2]
Maar waar doel je precies op ?
[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 05-10-2004 12:44 ]
Hij moet het toch ook gewoon doen zonder te flashen....
Ik deed wel steeds snelformateren maar de eerste keer deed ik normaal formateren
maakt dat wat uit.
Even op een rij zetten wat ik nog allemaal kan doen.
Wat kan ik allemaal met floppy berijken als die het doet ?
Er gaat volgens mij echt iets mis bij het kopieren van bestanden in het windows blauw scherm setup of hoe je het ook wilt noemen.
Want al zet ik hem daarna in een andere pc heb ik de zelfde fout...
Formateer ik hem in andere pc en kopier bestanden krijg ik de melding fout tijdens laden bestuuring systeem niet maar hangt het gewoon.
Bij dat DMI gebeuren en dat kan veroorzaakt worden door hardware matige fouten
Dus het licht dan aan me hardware ??
Zouw het dan me geheugen zijn Cosair XXL 512 (1 dimmetje)
Want voor de rest hangt er niet veel geks in waardoor het probleem zich kan voordoen.
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 110942 op 05-10-2004 12:54 ]
Je geeft zelf het probleem al aan lijkt me. Pak eens een andere HD en kijk of het dan wel lukt.want al zet ik hem daarna in een andere pc heb ik de zelfde fout...
kerel, ik ben niet eens bekend met die MSI mobo's en de handleiding vond ik een beetje onduidelijk: dan moet je weer iets in 1,3 gooien, dan weer in 1,2 maar dan weer niet doublesided, want dan gaat het naar DDR333.......*discostar* schreef op 04 oktober 2004 @ 23:43:
Zijn we nou een twieker of niet(
)
Bladzijde E-2-8 van de manual staat een heel mooi tabelletje over het geheugen.
En als je even geduld hebt woensdag of donderdag heb ik dit bord met een 6800GT en 2x 512 HyperX, kan ik je er alles over vertellen
Wat ik me zelf afvraag.. zit bij allemaal wireless? Of is dit optioneel..
eDIT: ik ga slapen.... begin traag te worden
een tweaker kan ook eens af en toe ergens niet uitkomen

Ik ben gewoon een beetje onzeker of alles wel gaat passen: Zalmankoeler met geheugenbanken, mijn dikke GainWard kaart met de chipset.
Daarbij weet ik van Asus dat alles wel stabiel loopt en dat kan ik van MSI niet altijd zeggen.
EDIT: bovendien komt er een nForce4 chipset ZONDER pci-e, maar met AGP. Dus daar wacht ik netjes op. Asus is ook partner met nVIDIA dus Asus zal wel de nForce3 hebben overgeslagen om te wachten op de nForce4.
[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 05-10-2004 15:55 ]
Want de hardisk doet het wel goed uit als hij in de pc zit waar hij orgineel uitkwam !
Das btw een compaq zonder compaq windows dan.. gewoon normale xp pro stond er op.
Heeft die compaq er iets opgezet dat er voor zorgt dat hij niet in ander syteem werkt ofzow ??
Dat er intern opstaat ?
keer low level format doen ofzow ?
het probleem is echt dat er komt te staan fout tijdens het laden van het besturing systeem
Als je op google "Error loading operating system" intikt vind je kei veel en het lijkt presies op het probleem wat ik heb maar niet echt de echte oplossing iemand help plz
bijv http://hardware.mcse.ms/message59666-1.html
lijkt presies op mij probleem
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 110942 op 05-10-2004 15:31 ]
En hoe! Ik zit nu tegen twee briefjes van de pakketdienst aan te kijken een voor de MSI en een voor 3800+, wordt morgen klussen dus
Ik laat wel ff weten of het allemaal past en werkt.. en zo niet ..
mischien iets voor de startpostFixes HT mess in the official 1.3 bios and adds higher CPU voltages.
Courtesy of pumbertot.
Eej.. dat is nou raar ? 1.3 beta 6 zou eigk ouder zijn dan de official 1.3wsiev2 schreef op 05 oktober 2004 @ 17:46:
Heb op de msi forums een 1.36 bios gevonden.
[...]
mischien iets voor de startpost
In ieder geval, de bios stond al in de startpost, als je op de link van betabiossen klikt
Blijkt dat Euromaxi (waar ik ze besteld heb) een MSI K8N Neo PE in de verpakking te hebben gedaan...
Anyway, heb de moederbord linea recta terug gestuurd op kosten van Euromaxi
Zeer irritant ja.pSycho_Y2K schreef op 05 oktober 2004 @ 18:12:
Hmmm, ik kreeg m'n MSI K8N Neo 2 PE met AMD Athlon 64 3500+ combo vanmiddag binnen.
Blijkt dat Euromaxi (waar ik ze besteld heb) een MSI K8N Neo PE in de verpakking te hebben gedaan...
Gewoon flink boos worden

En zeg er maar bij dat ik je voor ben gegaan.
Deze fout maken ze dus vaker daaro

(Ik heb dus ook een normale Neo(754) gekregen ipv de Neo2)
[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 06-10-2004 07:33 ]
Anoniem: 70103
ik hoor de hele tijd 1 lange piep en dan weer een kleine pauze !!
Wat houdt dit in ?? ik kan nergens de afkortingen vinden van deze codes.
Grafische kaart zit er,Anoniem: 70103 schreef op 05 oktober 2004 @ 20:14:
Hoi ook ik heb dit moederbord gekocht, en ik heb alles geinstalleerd, ik zet me pc aan het beeldscherm blijf op oranje staan,
1 niet in
2 is stuk
3 is niet compatible met moederbord
of 4 (heel veel voorkomende) Zit niet diep genoeg in het slot
Vooral de laatste heb ik nogal vaak last van, het helpt om hem even aan te duwen en VAST TE SCHROEVEN, anders gaat ie weer los op het moment dat je je monitor kabel erin stopt.
[ Voor 11% gewijzigd door tormentor1985 op 05-10-2004 23:00 ]
Anoniem: 109468
of hij is vergeten de molex op de videokaart aan te sluiten (dat had ik tenminste eersttormentor1985 schreef op 05 oktober 2004 @ 22:59:
[...]
Grafische kaart zit er,
1 niet in
2 is stuk
3 is niet compatible met moederbord
of 4 (heel veel voorkomende) Zit niet diep genoeg in het slot
Vooral de laatste heb ik nogal vaak last van, het helpt om hem even aan te duwen en VAST TE SCHROEVEN, anders gaat ie weer los op het moment dat je je monitor kabel erin stopt.

Lang - pauze - Lang - pauze - Lang - enz... Betekend toch geheugen-probleemAnoniem: 70103 schreef op 05 oktober 2004 @ 20:14:
Hoi ook ik heb dit moederbord gekocht, en ik heb alles geinstalleerd, ik zet me pc aan het beeldscherm blijf op oranje staan,
Lang - kort - kort - kort betekend videokaart
Correct me if i am wrong
Na een 6 uur duurende low level format met een tool die op de maxtor website stond is XP nu up en running.
bedankt iedereen bedankt die me hulp geboden heeft
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 110942 op 06-10-2004 06:56 ]
Nu maar eens ff in de bios kijken
Was inderdaad het geheugen zaten in het verkeerde bankje ?? voor dual channel.
Daarna nog wat problemen gehad met me raid 0 @ Sata, maar via IDE lukt dat nu wel.
vanmiddag maar eens even verder testen.
Welke latjes liggen erin? Hopelijk iets goeds, want dan kunnen we leuke score's van je verwachtenM55 schreef op 06 oktober 2004 @ 08:58:
Zo eindelijk ben ik ook eigenaar van dit mobo + AMD 3500+ en XFX GF6800 GT. Alles gewoon standaard geinstalleerd en niks geen BSOD's ofzo alles werkt direct.
Nu maar eens ff in de bios kijken
Lol ook bij mij heeft yorcom deze fout gemaaktpSycho_Y2K schreef op 05 oktober 2004 @ 18:12:
Hmmm, ik kreeg m'n MSI K8N Neo 2 PE met AMD Athlon 64 3500+ combo vanmiddag binnen.
Echt hilarisch
ValueRams van Corsair (cas 2.5) (1GB) had geen geld voor duurderesn0x0r schreef op 06 oktober 2004 @ 09:18:
[...]
Welke latjes liggen erin? Hopelijk iets goeds, want dan kunnen we leuke score's van je verwachten
Anoniem: 113051
ik ga dus 2 x maxtor 80 in SATA RAID 0 draaien
heeft er iemand al ervaring mee?
moet ik voor de install al meteen bios 1.3 flashen? vanwege die fouten met de raid controller?
En hoe zit het nu met cool & quiet ? werkt dat wel of niet?
moet ik extra driver installeren voor AMD ?
[ Voor 29% gewijzigd door M55 op 06-10-2004 11:14 ]
Fouten met de raid controler ?Anoniem: 113051 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:09:
ik heb dit bord dus besteld
ik ga dus 2 x maxtor 80 in SATA RAID 0 draaien
heeft er iemand al ervaring mee?
moet ik voor de install al meteen bios 1.3 flashen? vanwege die fouten met de raid controller?
Maar iig, ik raadt je gewoon aan om inderdaad bios 1.3 er eerst in te flashen en vervolgens te gaan installeren. Ik heb ook 2x DMP9 80gb sata hdd's @ raid0.
Zorg er voor dat je ze aan satapoort 3 en 4 hangt. Als je niet van plan bent te gaan overklokken zou je ze ook op poort 1 en 2 kunnen doen.
Dat digicell werkt niet echt lekker. Meet ook niet echt lekker uit. Als je van cool and quiet gebruik wilt maken, moet je gewoon de AMD driver installeren, en vervolgens in energie beheer het profiel op "Minimaal energieverbruik" zetten. Uiteraard moet cnq ook aan staat in de bios.M55 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:12:
vaag, ik had nieuwe bios (1.2) erop gezet..en toen die msi utils. digicell en corecenter. .maar door die programma's krijg ik allemaal lockups..
En hoe zit het nu met cool & quiet ? werkt dat wel of niet?
moet ik extra driver installeren voor AMD ?
Amd driver: http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html
[ Voor 37% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-10-2004 12:03 ]
Anoniem: 113051
jah ik bedoelde dat met die SATA poorten die geen PCI AGP lock hadden
jah ik sluit ze idd op 3 en 4 aan
meteen 1.3 flashen dus
thnx
de sata drivers die bij het mobo zitten werken gewoon in de XP setup?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 113051 op 06-10-2004 12:16 ]
Als je ver gaat overklokken (HTT hoger dan 220) moet je poorten 3 en 4 gebruiken, anders volstaan 1 en 2 ookAnoniem: 113051 schreef op 06 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
jah ik bedoelde dat met die SATA poorten die geen PCI AGP lock hadden
jah ik sluit ze idd op 3 en 4 aan
meteen 1.3 flashen dus
thnx![]()
de sata drivers die bij het mobo zitten werken gewoon in de XP setup?
Dat was ik idd. ook vergeten LOLAnoniem: 109468 schreef op 05 oktober 2004 @ 23:22:
[...]
of hij is vergeten de molex op de videokaart aan te sluiten (dat had ik tenminste eerst)
Dat kloptsteven2 schreef op 06 oktober 2004 @ 01:46:
[...]
Lang - pauze - Lang - pauze - Lang - enz... Betekend toch geheugen-probleem
Lang - kort - kort - kort betekend videokaart
Correct me if i am wrong
Ik weet niet of dit al eerder is genoemd, maar als je moederbord hangt vóór de POST en je d-bracket geeft oranje rood rood oranje of zoiets dergelijks aan (weet de exacte volgorde niet meer) EN je bent in het bezit van een PS2 muis dan is hier de oplossing:
Koop een USB muis of ontkoppel het ding van het PS2->USB verloopje en steek m in een van de USB poorten
Ik dacht eerst dat het spontane hangen bij het booten aan mijn videokaart lag, maar na het verwisselen van mijn Intellimouse aan de PS/2 poort voor mijn nieuwe MX1000 aan de USB poort start mijn rig zonder problemen op, dus vandaar
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Eerst had ik wat problemen met het installeren van Windows XP. "Fout tijdens het starten van het besturingssysteem". Na het schrijven van nullen naar m'n WD Raptor was ik hier eindelijk van af.

Maar verder ben ik nog geen aparte/niet kloppende dingen tegen gekomen. Alleen nog een nieuwe kast, want m'n H500 zit nu werkelijk propvol met kabels.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Ik voeg het vanavond even toe @ topic start. Bedankt!mindcrash schreef op 06 oktober 2004 @ 19:08:
Weer een handige tip voor neo2 bezitters erbij:
Ik weet niet of dit al eerder is genoemd, maar als je moederbord hangt vóór de POST en je d-bracket geeft oranje rood rood oranje of zoiets dergelijks aan (weet de exacte volgorde niet meer) EN je bent in het bezit van een PS2 muis dan is hier de oplossing:
Koop een USB muis of ontkoppel het ding van het PS2->USB verloopje en steek m in een van de USB poorten
Ik dacht eerst dat het spontane hangen bij het booten aan mijn videokaart lag, maar na het verwisselen van mijn Intellimouse aan de PS/2 poort voor mijn nieuwe MX1000 aan de USB poort start mijn rig zonder problemen op, dus vandaar
Moederbord ingebouwd met amd 3500 processor.
Opgestart een lange en twee korte piepen.
En nu is bord dood als een pier.
Aller eruit op moederbord en processor na maar ventilator gaat niet draaien alleen powerled knippert
Met 300 watt geprobeerd en ook met qtec 550 watt geprobeerd.
Er gebeurt niks meer /\.
Zou moederbord doodd zijn???????????????
Doe een bios reset. Haal ALLES van je moederboard af, dus ook cpu en fan.huibert schreef op 06 oktober 2004 @ 21:38:
Vraagje
Moederbord ingebouwd met amd 3500 processor.
Opgestart een lange en twee korte piepen.
En nu is bord dood als een pier.
Aller eruit op moederbord en processor na maar ventilator gaat niet draaien alleen powerled knippert
Met 300 watt geprobeerd en ook met qtec 550 watt geprobeerd.
Er gebeurt niks meer /\.
Zou moederbord doodd zijn???????????????
Begin dan weer van voren af aan. Gaan de fans dan maybe wel weer draaien met alleen mem en cpu erin ?
(je bent niet de p4 stekker vergeten he ?)
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-10-2004 22:13 ]
ik kom tot 209 FSB , bij 210 zet die hem in safe mode en gaat hij terug naar 200 Mhz.
Aan me geheugen zal het denk ik niet liggen, dit is 500 Mhz Corsair geheugen.
Ik heb nog wel bios 1.1 volgens mij.
Zie ik iets over het hoofd, dit board heeft ook zoveel functies.
Timings van het memory staan losjes dus 3 3 3 4 8
Ik heb vanmiddag daar dus ook de neo2 + amd64-3500 besteld. Ik heb wel de orderbevestiging teruggemaild met het verzoek om goed op te letten dat ik de neo2 en niet de neo toegestuurd krijg. Ik wacht met spanning af.pSycho_Y2K schreef op 05 oktober 2004 @ 18:12:
Check de topic start bij Tips... keywords: aggressive timings, bios updateAnoniem: 70103 schreef op 06 oktober 2004 @ 22:33:
Zo even aan het testen geweest,
ik kom tot 209 FSB , bij 210 zet die hem in safe mode en gaat hij terug naar 200 Mhz.
Aan me geheugen zal het denk ik niet liggen, dit is 500 Mhz Corsair geheugen.
Ik heb nog wel bios 1.1 volgens mij.
Zie ik iets over het hoofd, dit board heeft ook zoveel functies.
Timings van het memory staan losjes dus 3 3 3 4 8
edit: Zet je htt-bus terug van 5 naar 4x!
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-10-2004 09:30 ]
ok heb ff pifast gedraaid (hexus_pifast, als dat de goede is)
resultaat: 55.83
sisoft sandra 2004
RAM bandbreedte:
2x512 MB Corsair (cas 2.5) ValueRam
Int 5993 mb/s
Float:5918 mb/s
geheugen timings volgens sandra:
2.5-3-3-3CL 2CMD 200 HT Agressive timings enabled.
Int 6266 mb/s
Float:6144 mb/s
2.5-3-3-3CL 2CMD 210 HT Agressive timings disabled.
Int Sandra Crash
Float: Sandra Crash
2.5-3-3-3CL 2CMD 215 HT Agressive timings disabled.
Arithmetic Benchmark Sandra
Drystone ALU 10166 mips
Whetstone FPU/iSSE2 3491/4543
niet overgeclockt .
[ Voor 130% gewijzigd door M55 op 07-10-2004 09:20 ]
Ik heb het idee de informatie die je geeft niet kloptM55 schreef op 07 oktober 2004 @ 08:41:
bios 1.2:
ok heb ff pifast gedraaid (hexus_pifast, als dat de goede is)
resultaat: 55.83
sisoft sandra 2004
RAM bandbreedte:
2x512 MB Corsair (cas 2.5) ValueRam
Int 5993 mb/s
Float:5918 mb/s
2.5-3-3-3CL 2CMD 200 HT Agressive timings enabled.
Int 6266 mb/s
Float:6144 mb/s
2.5-3-3-3CL 2CMD 210 HT Agressive timings disabled.
Int Sandra Crash
Float: Sandra Crash
2.5-3-3-3CL 2CMD 215 HT Agressive timings disabled.
Arithmetic Benchmark Sandra
Drystone ALU 10166 mips
Whetstone FPU/iSSE2 3491/4543
niet overgeclockt .
Want 2.5-3-3-3 is niet mogeljik, ik denk dat je 2.5-3-3-5 bedoelt. Verder denk ik oook dat je 1t draait, omdat je scores niet overeenkomen met 2T command (dan zou je namelijk 1000MB/s lager halen).
Die sisoft crash kan komen doordat je cpu of je geheugen het niet aan kan.
Ook moet je de HTTMP van 5x naar 4x veranderen, omdat deze ook de boesdoener kan zijn.
bedankt ik ga vanmiddag meteen mijn bios flashen.,Tutti-frutti schreef op 06 oktober 2004 @ 23:55:
[...]
Check de topic start bij Tips... keywords: aggressive timings, bios update
edit: Zet je htt-bus terug van 5 naar 4x!
wat houdt dat htt van 5 in en 4 ? Dit is nieuw voor mij aangezien dit mijn eerste A64 Systeem is
Alvast bedankt
Tevens hebben ze een recente game in de verpakking gedaan voor het ongemak.
Wel zo netjes van ze, bedankt Euromaxi!
[ Voor 10% gewijzigd door pSycho-Y2K op 07-10-2004 13:31 ]
Je heb je HTT bus (voorheen FSB) die wordt tegenwoordig vermedigvuldigd met de HTT MULTIPLIER (net als je cpu multiplier) 5 x 200 = 1000 mhz. Nou is het een beetje chip afhankelijk hoe hoog je je HTT (Nforce chip dus) kan klokken. Ik haal tot 219 x 5 = 1095 mhz. Bij jou ligt de top dus op 210 x 5 = 1050.Anoniem: 70103 schreef op 07 oktober 2004 @ 09:51:
[...]
bedankt ik ga vanmiddag meteen mijn bios flashen.,
wat houdt dat htt van 5 in en 4 ? Dit is nieuw voor mij aangezien dit mijn eerste A64 Systeem is
Alvast bedankt
Standaard moet je als tweaker eigenlijk proberen onder de 1000 mhz HTT te blijven. Ga naar je bios bij corecell en zet de HTT multiplier van 5 naar 4 of naar 3 als dat nodig gaat zijn
tja die 2.5-3-3-3 geeft SiSoft Sandra aanIk heb het idee de informatie die je geeft niet klopt
Want 2.5-3-3-3 is niet mogeljik, ik denk dat je 2.5-3-3-5 bedoelt. Verder denk ik oook dat je 1t draait, omdat je scores niet overeenkomen met 2T command (dan zou je namelijk 1000MB/s lager halen).
Die sisoft crash kan komen doordat je cpu of je geheugen het niet aan kan.
Ook moet je de HTTMP van 5x naar 4x veranderen, omdat deze ook de boesdoener kan zijn.
staan. En ik weet niet wat de standaard waarden voor de ValueSelect van Corsair zijn, behalve dat het cas 2.5 is. Ben geheugen noob
Haal nu met 4xHT 215:
int 6346
float 6313
Haal nu met 4xHT 220:
int 6538
float 6455
[ Voor 10% gewijzigd door M55 op 07-10-2004 16:33 ]
Ze leveren je een verkeerd mobo (en je bent dus niet de 1e, dus ze maken die fout vaker) en je geeft in de shop survey de cijfers 9-10-10-10..pSycho_Y2K schreef op 07 oktober 2004 @ 13:30:
Ik heb inmiddels m'n omgeruilde moederbord gekregen van Euromaxi (ze hadden eerst de verkeerde mobo naar me toe gestuurd, de socket 754 versie).
Tevens hebben ze een recente game in de verpakking gedaan voor het ongemak.
Wel zo netjes van ze, bedankt Euromaxi!
Waarom die 10 voor Technische Kennis ? Geen ervaring, dus laat dat cijfer dan weg.
Afhandeling bestellingen is dus zeker geen 10, daar je een verkeerd produkt hebt gekregen

Leuk zo die SS

Anoniem: 123231
Sinds twee dagen dit bord (samen met een 3500+, 2x512 corsair, 5900 (5950 flash) en maxtor diamondmax 10 300 GB en ik loop tegen een aantal problemen aan waarmee jullie deze leek wellicht kunnen helpen:
- ik krijg geen contact met mijn microfoon. Ik heb de nvidia en de realtek drivers beide geprobeerd. Wel geluid, maar geen microfoon. Nu m'n oude soundblaster live er in gezet en werkt gelijk. Enig idee?!
- de pc heeft moeite met een reboot. Blijft vrijwel altijd hangen. Gewoon opstarten lukt wel. Ik heb de Maxtor op Sata 1 en verder een dvd rw en dvd player op ide 2 (voorheen op ide 1).
* ide primary master : none
* ide primary slave : none
* ide secondary master : dvd rw
* ide secondary slave : dvd
* ide third master : Maxtor
Is dat wel ok? Het is een Sata schijf, kan de vermelding dan wel?
Als de pc niet wil rebooten kom ik in de bios settings terecht. Er is dan een verschil onder de vermelding 'hdd boot priority'.
Normaal gesproken staat daar:
1. ch2 M. : Maxtor 6B300SO
2. Bootable Add-in cards
Als de reboot niet lukt staat alleen optie 2 er nog.
Ik heb overigens de ide drivers van nvidia verwijdert, want nadat die geinstalleerd waren wou de pc bijna niet meer opstarten.
Alle advies welkom!
Arwin
Maar dat je schijf als Third master vermeld is, is normaal.
Anoniem: 123231
Ik heb net deel 1 weer helemaal doorgelezen en kom helemaal niets tegen over een niet werkende microfoon uitgang. Heeft iemand hier wat voor tips dan ook voor?
Ik heb wel het een en ander gelezen over rebooten, maar dan met name dat mensen dat probleem hebben en niet zozeer hoe het op te lossen is...
Het rebooten is niet het grootste probleem, maar ik wil wel graag zeker weten of het geluid goed werkt.... Overigens hangt m'n sata schijf nu aan sata poort 1, maar dat mag toch geen verschil maken (systeem is niet overklokt).
Thx again!
Arwin
PS hoe kan de ingebouwde firewall aangezet worden?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123231 op 08-10-2004 00:13 ]
De nieuwste drivers van de Nvidia-site downloaden en dan kiezen voor Lan-managementAnoniem: 123231 schreef op 07 oktober 2004 @ 23:49:
PS hoe kan de ingebouwde firewall aangezet worden?
nee niet echtM55 schreef op 08 oktober 2004 @ 08:36:
Zijn er nog problemen met SP2 + AMD Athlon64 ?
hebben meer mensen dit? Ook krijg ik een melding dat ie de pagina niet kan openen . ( kleine melding alleen met ok knop en de link naar de manager erin ) Hierna opent ie hem wel vrolijk. Als ik een profiel wil veranderen naar bijv "off". En ik refresh staat ie gewoon weer op standaard?

help?
[ Voor 24% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-10-2004 12:48 ]
Anoniem: 53576
[ Voor 8% gewijzigd door dikki dik op 08-10-2004 16:12 ]
Staat gewoon in de Startpost:
Oplossing voor de combinatie: overklokken + Sata-schijven
Het blijkt dat de Sata-poorten 1 en 2 geen goedwerkende PCI-lock hebben. De pci-lock functioneert wel correct op de poorten 3 en 4. Gebruik daarom als je van plan bent te gaan overklokken de sata-poorten 3 en4. Zorg er ook voor dat je minimaal bios 1.2 draait.
Met de satapoorten 1 en 2 zou je niet hoog kunnen komen met de htt. Misschien komt hier nog een biosupdate voor...
[ Voor 6% gewijzigd door Pakjebakmeel op 08-10-2004 16:21 ]
goed lezen wat ik bedoel, niet het probleem met de sata poorten maar hoe je je pci bus kan lockePakjebakmeel schreef op 08 oktober 2004 @ 16:15:
lees je wel eens een SP? da was nie aardig....
Staat gewoon in de Startpost:
[...]
edit: en jah ik lees de startpost

[ Voor 8% gewijzigd door dikki dik op 08-10-2004 17:47 ]
Ik gebruik de firewall om dit soort problemen ook niet. Gewoon de firewall van WIN XP SP2. Verschillende sites werken echt stukken langzamer met dat ding aan (bijv. telegraaf.nl).Pakjebakmeel schreef op 08 oktober 2004 @ 11:18:
[...]
Er schenen toch problemen te zijn met de DEP en een A64? staat me zoiets van bij.. Was een artikeltje op de FP dacht ik...
[...]
Hmmz, op het moment dat ik messenger 6.2 gebruik gaat alles ok. Echter als ik de firewall enable kan ik geen bestanden sturen maar heb ik ook disconnects... Ik ben dan allang offline, dat ziet iedereen ook maar mijn msn blijft vrolijk online staan. Na een minuut of 2 gaat ie offline. Ik zit nog steeds met dit probleem en wil wel graag mijn firewall benutten tegen wormen ed. die nog wel eens willen rondwaden op mijn thuisnetwerk... Ook heb ik die guide in de administration tool gevolgd voor msn zodat ie zelf de juiste poorten mapt en open zet maar dat mag niet baten?!![]()
hebben meer mensen dit? Ook krijg ik een melding dat ie de pagina niet kan openen . ( kleine melding alleen met ok knop en de link naar de manager erin ) Hierna opent ie hem wel vrolijk. Als ik een profiel wil veranderen naar bijv "off". En ik refresh staat ie gewoon weer op standaard?![]()
Hebben jullie trouwens ook, dat met CnQ aan, films niet 100% vloeiend draaien? Met CnQ aan, merkt ik om de 1 a 2 sec ongeveer een heel lichte hik, net wel irritant. (nee, geen dma probleem oid, van hd, zowel dvd als divx als xvid) Enige oplossing die ik gevonden heb is gewoon CoreCenter ff uitschakelen tijdens een film. Is btw een 3500+.
Anoniem: 125571
Ik heb dus vandaag dit mobo gekocht, en wil daar een Zalman 7000CU op monteren. Maar, er zitten al schroefjes en backplate op de plek waar ik de backplate van de Zalman zou moeten monteren, en ik heb geen idee hoe de backplate die er standaard op zit plus schroefjes er uit/af te krijgen. Ieman enig idee?
met bios 1.2 is de pci bus volgens mij zowiezo gelockt?dikki dik schreef op 08 oktober 2004 @ 17:03:
[...]
goed lezen wat ik bedoel, niet het probleem met de sata poorten maar hoe je je pci bus kan locke
edit: en jah ik lees de startpost
De schroefjes losdraaien en dan redelijk hard op de busjes drukken, want er zit een plakkende laag tussen die backplate en het moederbord.Anoniem: 125571 schreef op 08 oktober 2004 @ 18:25:
Hallo, had even een vraagje, een simpel vraagje neem ik aan, maar ik heb het hier nergens kunnen vinden.
Ik heb dus vandaag dit mobo gekocht, en wil daar een Zalman 7000CU op monteren. Maar, er zitten al schroefjes en backplate op de plek waar ik de backplate van de Zalman zou moeten monteren, en ik heb geen idee hoe de backplate die er standaard op zit plus schroefjes er uit/af te krijgen. Ieman enig idee?
Probeer dit wel een beetje met beleid te doen, zodat je bord niet helemaal krom staat en je geen andere onderdelen sloopt.
En een feature waarover ik nog niets heb gelezen: Automatisch overklokken.
Dit heb ik vandaag eens geprobeerd en het werkt prima op mijn systeem. Ik heb ook CnQ aan staan en het is nu een soort 3-trapsraket.
Normaal staat de multiplier op 5X, als er iets zwaars moet gebeuren gaat de multiplier naar 11X en als deze zware belasting langer dan ongeveer 5 seconden aanhoudt, wordt ook de HTT-frequentie omhoog gezet. Tussen vollast en HTT overklokken blijft het voltage gelijk.
Als het cpu-gebruik omlaag gaat, gaat ook de HTT na ongeveer 5 seconden weer omlaag en daarna ook de multiplier weer.
Voor de mensen die niet 24/7 zware programma's draaien is dit dus perfect. Normaal draait de cpu zo laag mogelijk, dus zo stil mogelijk. Bij het starten van een programma of andere kortdurende belasting schakelt de cpu naar volle snelheid en pas als er langere tijd veel rekenkracht nodig is, wordt de cpu overgeklokt.
een klein vraagje:
Bij mij werkt het rode PCI Slot niet, moet hiervoor een optie aan in het bios ??
Ik snap er helemaal niks van, alvast bedankt.
Specs.
Antec True Power 480
AMD 64 3500+
MSI Neo2
1024MB corsair PC3200
2x WD 200JD
Liteon DVD brander
Liteon DVD
Make a program idiotproof and someone will make a better idiot
Bij mij werkte het slot zonder iets te configureren. Het is wel gereserveerd voor communicatie apparaten.Anoniem: 70103 schreef op 09 oktober 2004 @ 16:04:
Hoi,
een klein vraagje:
Bij mij werkt het rode PCI Slot niet, moet hiervoor een optie aan in het bios ??
Make a program idiotproof and someone will make a better idiot
Bij mij werkt die dus niet...Xhale schreef op 09 oktober 2004 @ 16:12:
[...]
Bij mij werkte het slot zonder iets te configureren. Het is wel gereserveerd voor communicatie apparaten.
Met me TV Kaart niet en ook niet met me Wireless Kaart, erg raar dit.
Zie ik iets over het hoofd ?
Nah ik draai het met DEP aan, en geen problemen mee eerlijk gezegt.Pakjebakmeel schreef op 08 oktober 2004 @ 11:18:
[...]
Er schenen toch problemen te zijn met de DEP en een A64? staat me zoiets van bij.. Was een artikeltje op de FP dacht ik...
Volgens mij hoef je hier niets voor te configureren. Bij mij zit mijn Promise sata150 TX2+ controller erin en die werkt perfect.Anoniem: 70103 schreef op 09 oktober 2004 @ 16:04:
Hoi,
een klein vraagje:
Nee ik ben de p4 stekker niet vergeten.Tutti-frutti schreef op 06 oktober 2004 @ 22:09:
[...]
Doe een bios reset. Haal ALLES van je moederboard af, dus ook cpu en fan.
Begin dan weer van voren af aan. Gaan de fans dan maybe wel weer draaien met alleen mem en cpu erin ?
(je bent niet de p4 stekker vergeten he ?)
maar alles er af behalve processor dan geen ventilator voeding en processor helemaal niks alleen het powerlampje knippert.
meer niet.
Hmm .. knippert ? Een andere voeding wil misschien helpen, of maar 1 geheugenreep erin (onderste slot).huibert schreef op 09 oktober 2004 @ 20:04:
[...]
Nee ik ben de p4 stekker niet vergeten.
maar alles er af behalve processor dan geen ventilator voeding en processor helemaal niks alleen het powerlampje knippert.
meer niet.
Dit topic is gesloten.