• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:58:
_rod- 3 inch is idd te groot als je hem 4:3 zou doen, maar als knoppen links weg zijn, dan kun je er wel een breedbeeldje van maken lijkt me zonder dat de afmetingen moeten veranderen (correct me if i am wrong). Bovendien zou het wel netjes zijn om breedbeeldschermpje te hebben voor de dvds van tegenwoordig, omdat die allemaal letterboxed zijn.

Ik heb gewoon dat scherm van de 420 gezien en ja die is errug mooi, maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het de 150 euro extra waard vind. Oftewel of ik vaak video zal kijken of vooral mp3s ga luisteren. Ik moet wel 4 uur per week minimaal in de trein zitten dus dan zou ik iets als friends, simpsons kunnen kijken tijdens het treinen.
Ja, het is theoretisch gezien mogelijk om er een 3 inch scherm op te "plakken", maar dan krijg je dus het probleem wat ik in mn vorige post beschreef... dat je dan je handen op het scherm moet houden om em goed vast te houden.

En volgens mij kun je em dan ook niet lekker bedienen als je zo weinig ruimte hebt voor knoppen.

Als zo'n groot scherm had gekunt, dan waren er vast wel fabrikanten geweest die mp3spelers met zulke grote schermen hadden gemaakt.

Ik denk dus dat het praktisch gezien niet haalbaar is :)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:11

Polycom

Poes van goud

Ik zal binnenkort een review maken over het dingen.. etc :)
ga er maar van uit dat die positief wordt [/previewmode :9 ]

Verwijderd

_rod_ idd het zou best zo kunnen zijn dat je hem niet goed kunt vastpakken dan nee en dat is ook geen optie. Er zal zeker wel geen groter schermpje inpassen, maar ja fantasie kan soms beetje op hol slaan. Aan de andere kant zonder fantasie had archos die producten nooit kunnen bedenken. Het begint allemaal met een idee per slot van rekening :)

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 03:18
Ik heb hem nu ook :) Toch wel lieve ouders ;)
Hij is wel ietsje zwaarder als ik had verwacht, maar dat kun je ook wel verwachten van zo'n perfect dingetje :P
Verder is het scherm echt 1337 :D Het scherm is zelfs mooi als hij uitstaat :)
Hoe lang duurt het opladen eigenlijk precies? Op dit moment zit hij er al een klein uurtje in...

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Bij mij ongeveer 1.5 tot 2 uur.

Verwijderd

Is er niemand die me kan vertellen of de Gmini 400 ook werkt met iTunes op Windows??? :/

PiEp

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ja!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:41:
_rod_ idd het zou best zo kunnen zijn dat je hem niet goed kunt vastpakken dan nee en dat is ook geen optie. Er zal zeker wel geen groter schermpje inpassen, maar ja fantasie kan soms beetje op hol slaan. Aan de andere kant zonder fantasie had archos die producten nooit kunnen bedenken. Het begint allemaal met een idee per slot van rekening :)
Ze hebben vast en zeker er wel over nagedacht over hoe groot het scherm kon zijn.
Waarschijnlijk zetten ze gewoon een zo groot mogelijk scherm in zon apparaatje, daarom is de Gmini en de AV3xx/4xx ook gevormd als een Gameboy :)

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
ik heb sinds vandaag 18:00 uur mijn eigen archos gmini 400 in handen.

Deze heb ik bij www.icomputers.nl besteld en koste mij 320 euro.

Ik vind dit echt een super mooi apparaat en ben er erg content mee :)

Ik ben een echte linux (gentoo) gebruiker en hij wordt meteen herkend. Dus daar zit het goed mee! Daarna wou ik ook wat filmpjes gaan proberen maar dat is minder. ik heb redelijk van xvid filmpjes die het allemaal wel doen (ook met geluid in sync) maar het beeld is erg schokkerig. Ik heb gelezen dat er avidemux gebruikt kon worden, zo dat meteen geinstalled. alleen weet ik niet welke codec ik moet gebruiken en welke instellingen.

Ik heb zover ik heb kunnen lezen hier niets over kunnen vinden, maar als het al in dit topic staat dan mijn excuus :)

Allemaal bedankt voor de vele posts in dit topic, hierdoor heb ik mijn keuze kunnen maken

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Graag gedaan :P
Ik had ook sommige filmpjes die heel blokkerig gingen, ik heb het opgelost door ze nogmaals te encoden met een andere codec m.b.v. VirtualDub.

Product Owner - Connec2

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Nog nooit gehad.. je moet het gewoon die met het programma'tje dat erbij zit.. (duurt wel lang maar dan heb je ook wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
Filmpjes spelen meestal prima af op de gmini zelf, maar op de TV is het een ander verhaal. Dan verlopen ze idd vaak schokkerig wanneer de camera bv een 'pan' maakt. Erg vervelend, en ik ben er nog steeds niet achter wat nu de ideale codecinstellingen zijn. Gister had ik een film geconverteerd met PocketDivxEncoder, en bij nadere inspectie bleek ook te te schokken bij afspelen op de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Cinner schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:05:
Filmpjes spelen meestal prima af op de gmini zelf, maar op de TV is het een ander verhaal. Dan verlopen ze idd vaak schokkerig wanneer de camera bv een 'pan' maakt. Erg vervelend, en ik ben er nog steeds niet achter wat nu de ideale codecinstellingen zijn. Gister had ik een film geconverteerd met PocketDivxEncoder, en bij nadere inspectie bleek ook te te schokken bij afspelen op de televisie.
Als je er achter komt, schreeuw het dan ff 3 keer achter elkaar ofzo :7

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:00
ach het is kerstvakantie, 2 weken de tijd om overal achter te komen :) Als ik de goede instellingen heb gevonden zal ik die hier posten

Nu naar school om dit moois aan mijn klasgenoten te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
BaT schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 01:30:
[...]

Als je er achter komt, schreeuw het dan ff 3 keer achter elkaar ofzo :7
Natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Strak mp3-spelertje, die Gmini :), ik heb er gisteravond de hele avond mee gespeeld en ik zal fftjes vertellen wat ik ervan vind:

Pluspunten:
- Video's afspelen :9~
- Muziek afspelen gaat ook heel goed, het kan via het ARClibrary maar je kan ook gewoon browsen naar de muziek en afspelen
- Geluidskwaliteit is best redelijk en zoals iedereen al zegt, die oordopjes die je erbij krijgt die zuigen ;)
- 20 GB aan ruimte, ik denk niet dat het mij gaat lukken om vol te krijgen...
- De games zijn best vet, een beetje Gameboy Color kwaliteit

Minpunten: (helaas :P)
- Het geluid bij de video's loopt altijd achter, ik heb ze geconverteerd in XViD: Simple @ L3, bitrate 640kbit/sec en ze doen het nog steeds niet echt lekker
- Het aansluiten op de PC, wat een vaag gedoe en blijkbaar had ik hem de eerste keer er verkeerd uitgehaald, zodat ik later geen lange bestandsnamen meer kon gebruiken (vaag)

Wel ben ik er achter gekomen dat de films met de DivX 5 codec beter afspelen dan die met XviD, da's best jammer, aangezien ik heel veel in XviD heb staan.
Verder is de ondertiteling nog best te lezen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Code-X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:42:
- Het geluid bij de video's loopt altijd achter, ik heb ze geconverteerd in XViD: Simple @ L3, bitrate 640kbit/sec en ze doen het nog steeds niet echt lekker
Probeer Simple @ L1 eens, hier heb ik betere ervaringen mee. Heb je altijd achterlopend geluid, ook als je de mp3 zelf hercomprimeert? Als ik bij de audio instellingen 'direct stream copy' gebruik, dan loopt het geluid idd verkeerd. Als ik de video opnieuw comprimeer, doe ik dus hetzelfde met de audio, anders loopt het fout.

[ Voor 30% gewijzigd door Cinner op 24-12-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Code-X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:42:
Strak mp3-spelertje, die Gmini :), ik heb er gisteravond de hele avond mee gespeeld en ik zal fftjes vertellen wat ik ervan vind:

Pluspunten:
- Video's afspelen :9~
- Muziek afspelen gaat ook heel goed, het kan via het ARClibrary maar je kan ook gewoon browsen naar de muziek en afspelen
- Geluidskwaliteit is best redelijk en zoals iedereen al zegt, die oordopjes die je erbij krijgt die zuigen ;)
- 20 GB aan ruimte, ik denk niet dat het mij gaat lukken om vol te krijgen...
- De games zijn best vet, een beetje Gameboy Color kwaliteit

- Het aansluiten op de PC, wat een vaag gedoe en blijkbaar had ik hem de eerste keer er verkeerd uitgehaald, zodat ik later geen lange bestandsnamen meer kon gebruiken (vaag)

Wel ben ik er achter gekomen dat de films met de DivX 5 codec beter afspelen dan die met XviD, da's best jammer, aangezien ik heel veel in XviD heb staan.
Verder is de ondertiteling nog best te lezen op het scherm.
dunno wat je doet maar video geluid loopt bij mij niet achter en loopt gewoon perfect. Geluid loopt enkel achter bij VBR, CBR doet het perfect. Zowel xvid als divx!

Heel gekooi om hem te ontkoppelen in windows, ben blij dat ik linux gebruik. Simpel weg aansluiten en mount, unmount en de usb kan er uit.

Maby doe je toch iets verkeerd als je je film recode met mp3 geluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:55:
[...]

dunno wat je doet maar video geluid loopt bij mij niet achter en loopt gewoon perfect. Geluid loopt enkel achter bij VBR, CBR doet het perfect. Zowel xvid als divx!

Heel gekooi om hem te ontkoppelen in windows, ben blij dat ik linux gebruik. Simpel weg aansluiten en mount, unmount en de usb kan er uit.

Maby doe je toch iets verkeerd als je je film recode met mp3 geluid....
Geklooi in Windows? :? ik plug em in, smijt mn spul erop, en haal em weer los. Zo simpel is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

_RoD_ schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:35:
[...]

Geklooi in Windows? :? ik plug em in, smijt mn spul erop, en haal em weer los. Zo simpel is het :)
Idd. Ik snapte ook al niet wat er zo moeilijk aan windows connectivity was :?

Nee Mac is duidelijk, de Gmini richting de prullenbak slepen 8)7

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Even een snelle uitleg omtrent het omzetten.

VirtualDub wordt geleverd op je Gmini 400 in de DATA folder. Daarmee open je een van die filmpjes waar de audio van achter loopt.
Vervolgens zet je onder tab "Video", "Full processing mode" om naar "Direct Stream copy" en bij het tabje "Audio" doe je hetzelfde, maar dan andersom. Vervolgens klik je onder "Audio" op "compression", en kies je daar voor een andere geluids codec (bv LAME mp3) dan krijg je en het zelfde scherm rechts, alle mogelijke varianten met die codec (bitrate, stereo etc etc). Daar moet je er dan een kiezen die iig. CBR is, oftewel Constant Bit Rate, de rest van de mogelijkheden moet je naar eigen wil kiezen. Klik vervolgens op "ok" en vervolgens tabje "File", klik op "save as AVI..." en opslaan die handel. Audio converteren duurt veel korter uiteraard dan de video mee converteren, dus met het zo converteren van de audio, ben je hooguit een paar minuten mee bezig.

Als je een filmpje hebt, en je weet niet of hij het gaat doen op je Gmini (geluid en dergelijke in sync etc.), Sleep het filmpje voor je hem naar je Gmini kopieert dan eerst even naar Virutal Dub. Mocht het debetreffende filmpje gebruikt maken van VBR, dan meld Virtual Dub dit meteen met een melding tijdens het openen van het filmpje, en weet je dat je de audio dus ff opnieuw moet encoden, omdat ie anders out of sync gaat lopen op je Gmini.

Mocht hij het filmpje wel zonder een melding openen met virtualdub en kopieer je dus het filmpje naar je Gmini400 en werkt hij dan helemaal niet... dan moet je dus het tegenovergestelde doen van het bovengezegde, en dus direct stream audio kiezen en een andere compressie voor het video gedeelte.

Wat ook helpt met dit omzetten, is dat het op verschillende schijven gebeurd. Heb je maar 1 HDD, gebruik dan via je USB (2 uiteraard) poort je Gmini als 2e HDD. (M.a.w. als Virtual Dub een nieuw filmpje gaat renderen (vooral bij het renderen van een andere video codec, audio is veel lichter) zorg dan dat het bron bestand op een andere HDD staat dan de output file).

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
BaT schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:07:
[...]
VirtualDub wordt geleverd op je Gmini 400 in de DATA folder. Daarmee open je een van die filmpjes waar de audio van achter loopt.
Vervolgens zet je onder tab "Video", "Full processing mode" om naar "Direct Stream copy" en bij het tabje "Audio" doe je hetzelfde, maar dan andersom. Vervolgens klik je onder "Audio" op "compression", en kies je daar voor een andere geluids codec (bv LAME mp3) dan krijg je en het zelfde scherm rechts, alle mogelijke varianten met die codec (bitrate, stereo etc etc). Daar moet je er dan een kiezen die iig. CBR is, oftewel Constant Bit Rate, de rest van de mogelijkheden moet je naar eigen wil kiezen. Klik vervolgens op "ok" en vervolgens tabje "File", klik op "save as AVI..." en opslaan die handel. Audio converteren duurt veel korter uiteraard dan de video mee converteren, dus met het zo converteren van de audio, ben je hooguit een paar minuten mee bezig.
Ik heb mijn video's nu geconverteerd naar DivX 5.11 met MP3 128 kb/sec en nu doen ze het perfect :)
Ik begin de Gmini steeeeeeds beter te vinden, kheb er nu ook zo'n Windows XP theme op, staat wel stoer, net alsof je een Portable Windows Media Centre Edition hebt B)

[ Voor 6% gewijzigd door Code-X op 24-12-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat velen last hebben van het goed doen afspelen van video. Alle codecs worden zeker met de firmware erop geflashed en zodoende kun je zeker niet eigen codecs installeren. Tenzij iemand zelf firmware ervoor gaat schrijven. Was wel mooi geweest als je eigen software erop zou kunnen installeren, want dan zou ik hem meteen ook ogg vorbis laten herkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbertz schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:34:
[...]

Lekker handig programma, moet je IFO files gebruiken, geen enkele film op mn HD heeft die |:(
jij had het over dvd- avi... gebruik dan virtualdub met die sub plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:18:
[...]

jij had het over dvd- avi... gebruik dan virtualdub met die sub plugin
Die gebruik ik ook, werkt perfect
Audio loopt ook altijd synchroon :) (Ik converteer het altijd naar WAV ADPCM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Ik heb een vraagje, ik heb nl. net mijn krantenwijk gedaan met mijn Gmini ( :*) ) en dat duurde ongeveer anderhalf uur. Het beeldscherm stond gewoon steeds uit. Toen ik klaar was keek ik op mijn beeldscherm en zag ik dat ik nog maar 2 van de 3 blokjes van de batterij had! Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Code-X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:10:
Ik heb een vraagje, ik heb nl. net mijn krantenwijk gedaan met mijn Gmini ( :*) ) en dat duurde ongeveer anderhalf uur. Het beeldscherm stond gewoon steeds uit. Toen ik klaar was keek ik op mijn beeldscherm en zag ik dat ik nog maar 2 van de 3 blokjes van de batterij had! Is dat normaal?
Dat heb ik ook vaak. Bij mij gaan de laatste 2 blokjes altijd erg lang mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Oh oke, dankje. Voor mij heeft de Gmini nu geen minpunten meer :P
Weet iemand of er ook "hacks" zijn voor de Gmini 400? Ik heb al op Google gezocht, maar die vond niks goeds. Zou wel vet zijn, een ander boot-up screen bijvoorbeeld :)

[ Voor 4% gewijzigd door Code-X op 24-12-2004 16:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

een windows xp achtergrond en een batterij mod maar dat is ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Chriztiaan schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:40:
Picking completed: 2004-12-23T17:14
Packing completed: 2004-12-23T17:53
Shipped: 2004-12-23T17:53

Orderstatus: Verstuurd/Bevestigd

:9 jullie weten vast wel wat dat betekend!! :*)
YES!!!Hij is binnen :P :P _/-\o_ :9~ :*) 8) :D Beter begin van de vakantie kan bijna niet! 2 weken waarin ik niets hoef te doen, en een nieuwe gadget erbij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
[n00bmode] hoe zetten jullie een iso t makkelijkste om naar een formaat dat de gmini aan kan? [/n00bmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een image lees je gewoon in met alcohol 120%, daemon tools of ander programma en dan eerst rippen naar je had als avi bestand en dan dubben. Door dvds te rippen ben je ook van die macrovision protectie af en kun je hem gewoon met max resolutie dus tv ipv lcd erop zetten

Edit: vooruit heb het aangepast ik gebruik ze zo vaak dat ik ze wel uit elkaar houd net als jullie, maar heb de raad opgevolgd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Je bedoelt natuurlijk Alcohol 120% OF Daemon tools. Want zoals jij het schrijft is het nogal verwarrend. :)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:27

Nanax

Ik ben sjaak niet

interpunctie kan handig zijn he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Code-X schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:26:
Oh oke, dankje. Voor mij heeft de Gmini nu geen minpunten meer :P
Weet iemand of er ook "hacks" zijn voor de Gmini 400? Ik heb al op Google gezocht, maar die vond niks goeds. Zou wel vet zijn, een ander boot-up screen bijvoorbeeld :)
er mogen idd wel wat hacks komen :)
het enige wat ik extra zou willen is een gamehack, waardoor je gameboy spellen kan spelen oid.. gmini400 + Zelda = onbetaalbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

word of mario zou ook al fijn zijn..

komt wel, zeker als de mini400 meer verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

_RoD_ schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:22:
[...]

Dat heb ik ook vaak. Bij mij gaan de laatste 2 blokjes altijd erg lang mee
O gelukkig.. ik had het na een uurtje kranten lopen..
binnenkort ook maar even een afstandsbediening kopen + sreen protector.

Ik snap die hoesjes nooit voor mp3 spelers, die beschermen alles behalve het schermpje (en daar gaat het toch om?) fuck die krassen op het zilvere je moet gewoon nooit je sleutels of telefoon in je zak doen als je mp3 speler er ook inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil dat je gameboy spellen erop kunt spelen dan zul je ook nieuwe firmware moeten schrijven inc alle bugs van dien, want volgens mij kun je nog niet een executable laden en installeren, of wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 1 dag ben ik ook in het bezit van dit meesterlijke apparaat (binnen 1 dag in huis via direqt). De mogelijkheden overstijgen mijn verwachtingen.

Gister de eerste film op TV zitten kijken in 720x576 (ondanks dat de specs zeggen dat het 640x480 max is).

Het is al eerder geopperd door MeqTrader: Auto Gordian knot: dit is echt subliem. VOBs (rip via DVDDecrypter) in en een avi out.

Uitstekende kwaliteit. Ik gebruik 700MB max voor 1 film, weet niet hoe het bij hogere bitrates loopt, maar dit schokt niet, audio loopt perfect in sync, ook na doorspoelen of na het selecteren van een ander beeldformaat, met CBR.

Ik heb ook pocketdivx en 1ClickDivx geprobeerd, van beide kreeg ik niet goede outputs, terwijl pocketdivx zelfs een aparte optie heeft voor de GMini, kan ook aan mij liggen dat het niet goed gaat.

Echt heel impressive voor zo'n klein speeltje.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 00:46:
Als je wil dat je gameboy spellen erop kunt spelen dan zul je ook nieuwe firmware moeten schrijven inc alle bugs van dien, want volgens mij kun je nog niet een executable laden en installeren, of wel?
idd zou er dan filmware matig ook iets moeten veranderen... waarschijnlijk moet je dan aan iets denken als een emulator... ik denk dat de eerste stap zal zijn dat de spellen van mophun gehackt worden en niet meer exemplaar gebonden zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:31:
[...]

idd zou er dan filmware matig ook iets moeten veranderen... waarschijnlijk moet je dan aan iets denken als een emulator... ik denk dat de eerste stap zal zijn dat de spellen van mophun gehackt worden en niet meer exemplaar gebonden zullen zijn.
Dit is wel allemaal illegaal hè.
Ik weet niet of de modjes hier zo blij mee zullen zijn O-)
Maar wat alternatieve firmware met meer functies zou inderdaad leuk zijn, dat hoeft niet eens illegaal te zijn.. je moet alleen bereid zijn risico te nemen :P

Het zou inderdaad wel ns kunnen gebeuren dat er alternatieve firmware voor de Gmini uitkomt, als je kijkt naar hoe populair het ding is.
Alhoewel, de iPod is ook populair, en daar is (denk ik) geen alternatieve firmware voor.

Volgens mij moet Archos dan ook de source van hun firmware bekend maken toch? (heb niet zoveel verstand van software :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ik ben dus erg druk opzoek geweest naar een hoesje voor deze prachtige speler. Heel Hengelo heb ik afgestruind en ik heb gevonden! :) En wel bij de V&D. De Case Logic waarvan hier op het forum al fotos staan vond ik niet heel super. De rits raakt vrij snel het scherm en je moet in het hoesje knippen om de afstandsbediening ook ingeplugd te laten. Verder was er niet heel veel schokbescherming bij het vallen..

Nu heb ik een andere Case Logic gevonden bij de V&D die ik zelf een stuk beter vind! Leer achtig spul, of het echt leer is weet ik niet.. Hijs 13 of 14 euro (Slecht geheugen :?)

Afbeeldingslocatie: http://www.rpsoft.nl/kees/fotos/gmini_hoesje_1_klein.jpg
De kabel komt netjes uit de bovenkant.

Afbeeldingslocatie: http://www.rpsoft.nl/kees/fotos/gmini_hoesje_2_klein.jpg
Hij past er perfect in

Afbeeldingslocatie: http://www.rpsoft.nl/kees/fotos/gmini_hoesje_3_klein.jpg
Glijd dr soepeltjes uit (en in ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.rpsoft.nl/kees/fotos/gmini_hoesje_4_klein.jpg
De binnenkant is dik gevoerd tegen beschadiging

Afbeeldingslocatie: http://www.rpsoft.nl/kees/fotos/gmini_hoesje_5_klein.jpg
En je kan hem aan je riem hangen

Pluspunten:
  • Ziet dr goed uit
  • Beschermd de speler zeer goed
  • De afstandsbediening kan er goed aan blijven zitten
  • Glijd er makkelijk in en uit
  • Klepje van hoesje met klitteband, veeeel fijner dan een rits!
Minpunten:
  • Geen bediening als hij in hoesje zit (heeft geen enkel hoesje, behalve die van Archos zelf)
  • Geen clip om hem aan je broek te maken (ook nog niet gezien)
  • Het klitteband zorgt wel dat hij makkelijker gejat kan worden..
Hoop dat dit kan helpen bij het zoeken naar een hoesje :) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Hmm das idd wel een mooi hoesje, alhoewel het argument van jou met de rits van het andere hoesje (mijn hoesje (8> ) niet helemaal klopt. Er zit binnen in het hoesje, rondom de rits een extra voering, dus de rits kan nooit tegen de Gmini zelf aankomen, laat staan de display :)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
BaT schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:14:
Hmm das idd wel een mooi hoesje, alhoewel het argument van jou met de rits van het andere hoesje (mijn hoesje (8> ) niet helemaal klopt. Er zit binnen in het hoesje, rondom de rits een extra voering, dus de rits kan nooit tegen de Gmini zelf aankomen, laat staan de display :)
Ja die voering had ik wel gezien, maar je moet dan nog wel opletten dat je hem er recht in steekt en niet een beetje schuin.. Had ik beter wat duidelijker kunnen zijn :) Bij deze heb je dat probleem iig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik denk idd, dat jou hoesje beter geschikt is voor mensen die nog geen remote hebben, of gewoon vaak de Gmini gebruiken voor foto's / films. Het andere hoesje is makkelijker voor als je de Gmini er niet zo vaak uithaalt, mp3 beluisteren op de fiets ofzo 8)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Laatst online: 21-03 00:06
Na de hele draad te hebben gelezen, mis ik informatie over het gebruik van de Gmini400 als imagetank. Wat ik me afvraag is het volgende:
- hoe lang duurt het om (bijv.) een volle 1Gb CF op de HD te zetten,
- Is het mogelijk om 6 of zelfs 8MP JPG's te bekijken?

Ik heb al bij archos zelf gekeken, maar kan omtrent beide punten niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Rod_ je had het over illigaliteit. Het schrijven van een eigen firmware/OS die niet gebaseerd is op het uitlezen van de firmware van archos is mijns inziens niet illegaal. Het feit dat je een emulator maakt is volledig legaal mits je het bovenstaande in ogenschouw neemt. Het probleem echter komt als je gameboy spellen wilt spelen, omdat deze eigendom zijn van nintendo en zij het niet toestaan dat deze worden gedraaid dan op hun eigen OS.

Wat ik gewoon een mooie uitbreiding zou vinden is om zoveel mogelijk formaten te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld bij images .eps .tiff bestanden en bij films .mov .asf en wmv.
Echter moet men dan wel bij archos licentierechten voor kopen en dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
agiessen schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 17:08:
Na de hele draad te hebben gelezen, mis ik informatie over het gebruik van de Gmini400 als imagetank. Wat ik me afvraag is het volgende:
- hoe lang duurt het om (bijv.) een volle 1Gb CF op de HD te zetten,
- Is het mogelijk om 6 of zelfs 8MP JPG's te bekijken?

Ik heb al bij archos zelf gekeken, maar kan omtrent beide punten niets vinden...
-een 128mb kaartje kopieren duurt 1:36 minuut ;)
-een 600kb foto bekijken gaat goed. die was 1600x1200. Als je me een 6 mb foto geeft dan probeer ik ut voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
BaT schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:39:
Ik denk idd, dat jou hoesje beter geschikt is voor mensen die nog geen remote hebben, of gewoon vaak de Gmini gebruiken voor foto's / films. Het andere hoesje is makkelijker voor als je de Gmini er niet zo vaak uithaalt, mp3 beluisteren op de fiets ofzo 8)
Ja, voor in en uit halen is ie zeker ideeal! Daar is die ander niet echt geschikt voor. De keuze is aan iedereen zelf :)

Fijne kerst trouwes nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 18:07:
_Rod_ je had het over illigaliteit. Het schrijven van een eigen firmware/OS die niet gebaseerd is op het uitlezen van de firmware van archos is mijns inziens niet illegaal. Het feit dat je een emulator maakt is volledig legaal mits je het bovenstaande in ogenschouw neemt. Het probleem echter komt als je gameboy spellen wilt spelen, omdat deze eigendom zijn van nintendo en zij het niet toestaan dat deze worden gedraaid dan op hun eigen OS.

Wat ik gewoon een mooie uitbreiding zou vinden is om zoveel mogelijk formaten te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld bij images .eps .tiff bestanden en bij films .mov .asf en wmv.
Echter moet men dan wel bij archos licentierechten voor kopen en dat is het probleem.
Ja, dit bedoelde ik ook te zeggen :P
Het schrijven van firmware om bijvoorbeeld meer formaten te ondersteunen zoals je zegt is natuurlijk gewoon legaal, alleen op eigen risico.
Maar zodra je die gamebo spellen gaat downloaden, kraakt en op je Gmini speelt ben je illegaal bezig.

Ik heb daar verder eigenlijk *kuch* geen problemen mee, heb weinig zin om voor die spellen te gaan betalen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_rod_ pas maar op je wordt meteen op de hitlist van stichting brein geplaatst hoor ;)

verder iedereen prettige kerstdagen!!

Pfff en nu maar rustig blijven weer is veels te veel gegeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 20:53:
_rod_ pas maar op je wordt meteen op de hitlist van stichting brein geplaatst hoor ;)

verder iedereen prettige kerstdagen!!

Pfff en nu maar rustig blijven weer is veels te veel gegeten :+
Ik denk dat het wel meevalt hoor ;)

offtopic:
ja ik ook, elk jaar weer hetzelfde met Kerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die nog geen kerstcadeautjes heeft gehad en/of een verlaat cadeautje wil.
De pc concurrent bied volgende archos producten aan:

Archos gmini voor 282,50
Archos av420 414,75
Archos av480 voor 603,75
Alle fm/remotes voor archos gmini/av400 series 34,65
Batterij av420 voor 49,35
incl. btw

knap vervelend dat ze deze leverancier hebben gelocked heb al mailtje gestuurd naar de mensen van de pricewatch 282,50 is groot verschil met 307 euro en van de av420 word er zomaar even 50 euro goedkoper gemaakt t.o.v. van bbs en cmd allround. Het wordt nu erg verleidelijk voor mij om de av420 te gaan kopen aangezien het me niet om de spellen direct gaat
.

Het blijkt dat ze in hun lijst van alle producten de ex btw prijs weergeven als zijnde de prijs incl btw, maar zodra je op de specifieke producten gaat kijken zie je de werkelijke prijs. Het was helaas te mooi om waar te zijn. :'(

Ik ga is even verder zoeken of er nog goedkopere adresjes zijn en ze toevoegen aan de pricewatch nu toch even niet iets beters te doen. Hiervan ga ik dan ook maar even snel een eigen lijst maken in excel en die is bijhouden.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:40:
Voor iedereen die nog geen kerstcadeautjes heeft gehad en/of een verlaat cadeautje wil.
De pc concurrent bied volgende archos producten aan:

Archos gmini voor 282,50
Archos av420 414,75
Archos av480 voor 603,75
Alle fm/remotes voor archos gmini/av400 series 34,65
Batterij av420 voor 49,35
incl. btw

knap vervelend dat ze deze leverancier hebben gelocked heb al mailtje gestuurd naar de mensen van de pricewatch 282,50 is groot verschil met 307 euro en van de av420 word er zomaar even 50 euro goedkoper gemaakt t.o.v. van bbs en cmd allround. Het wordt nu erg verleidelijk voor mij om de av420 te gaan kopen aangezien het me niet om de spellen direct gaat
.

Het blijkt dat ze in hun lijst van alle producten de ex btw prijs weergeven als zijnde de prijs incl btw, maar zodra je op de specifieke producten gaat kijken zie je de werkelijke prijs. Het was helaas te mooi om waar te zijn. :'(

Ik ga is even verder zoeken of er nog goedkopere adresjes zijn en ze toevoegen aan de pricewatch nu toch even niet iets beters te doen. Hiervan ga ik dan ook maar even snel een eigen lijst maken in excel en die is bijhouden.
Ik denk niet dat je ze veel goedkoper kan vinden als dat ze nu zijn.
Als je kijkt wat voor functionaliteit de Archos spelers bieden in vergelijking met andere spelers, dan hebben ze al een hele goeie prijs/kwaliteit verhouding.
Ik denk niet dat er nog meer van de prijs af kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij ook niet, maar als je kijkt naar vs waar ze ook te koop zijn daar zijn ze stuk goedkoper. Ik denk wel dat je nog 8% vat erbij moet rekenen, maar dan zijn ze nog cheaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Prettige kerstdagen iedereen ! :7 Was het even vergeten, maar ja beter laat dan nooit 8)7

Een firmware update van Archos dat je je eigen codecs voor DivX/xvid kan "installeren" zou al briljant zijn ! Daar zitten verder toch geen licentie problemen aanvast ?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 00:08:
lijkt mij ook niet, maar als je kijkt naar vs waar ze ook te koop zijn daar zijn ze stuk goedkoper. Ik denk wel dat je nog 8% vat erbij moet rekenen, maar dan zijn ze nog cheaper
+dat een dollar tegenwoordig niks meer kost :Y)

@Bat: Nee, ik denk dat dit gewoon legaal kan, als je iets vind, meld je het dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar is even begonnen in excel om volgende producten beetje uptodate te houden:

gmini 200 xs, 400 av320, av420 en de av480.

Heb nu in totaal volgens de pricewatch 34 bedrijven die iets van archos verkopen.

Pricewatch is redelijk uptodate. Helaas geen schokkende gebeurtenissen gevonden enige die goedkoper is geworden dan dat ie bij een ander was is de av480 . Nu te krijgen voor het luttele bedrag van 675,50. oftewel een schijntje.

Gmini blijft het goedkoopst (incl verzendkosten) bij bbs nederland met op een euro achterstand cmd-allround, maar wil je er een remote bij hebben dan is 4launch de beste keuze, omdat naar wat ik gezien heb cmd-allround ze niet verkoopt en bbs volgens mij niet originele verkoopt. Ze verkopen iets van jbm controller voor gmini

Dus via 4 launch met remote 361,50 bij afhalen en 367,50 bij vooruitbetalen

[ Voor 223% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
geen divx 3 ondersteuning is wel errug jammer....aangezien bijna al mn films in divx3 of xvid staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Ik heb trouwens nog een soort kleine "hack" gevonden voor de Gmini, een autorun:
http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?7.6003
Als je dus je Gmini 400 in je PC plugt zou hij dan een ander Icoontje moeten weergeven en een soort Browse menu... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Code-X op 26-12-2004 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Vet... werkt goed bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Zou je misschien een screenshot ervan kunnen maken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb em ook, werkt prima, en erg handig :)
Code-X, hoezo screenshot? op die site staat toch een screenshot? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Nou omdat jij het bent:

Afbeeldingslocatie: http://img135.exs.cx/img135/7351/naamloos1tm.jpg

Kan iemand mij de width regel nog eens uitleggen ones and for all?

Is het trouwens erg als je dit beestje best vaak oplaadt? (Met vaak ongeveer 5 keer per week)

[ Voor 18% gewijzigd door Polycom op 26-12-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik kom onder mijn steen uit gekropen en heb dit net ontdekt. Ondersteund het ook NEF files? Puur als opslag, preview ed hoeft niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:52:
Oke, ik kom onder mijn steen uit gekropen en heb dit net ontdekt. Ondersteund het ook NEF files? Puur als opslag, preview ed hoeft niet.
Ik heb geen idee wat NEF files zijn, maar de Gmini is UMS, dus dat betekent dat je er alle files op kan pleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Laatst online: 21-03 00:06
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:52:
Als ik je vraag mag verduidellijken: je gebruik een Nikon camera, je schiet (o.a.) in RAW-formaat, en je wilt je foto's van je geheugenkaart naar de GMini400 kopiëren. Je wilt dan dat zowel JPG's als NEF's naar de GMini400 HD worden gekopieerd.

Volgens mij heb ik in de handleiding gelezen dat je alle bestanden kan kopiëren via de CF-lezer naar de harde schijf kunt kopiëren. Hiervoor moet je geloof ik een setting instellen die regelt dat je alle bestanden ziet in de browser. Klopt dit guys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Je moet op je Gmini ergens bij "Settings" instellen dat hij alle soorten bestanden moet weergeven, ook degene die de Gmini dus zelf niet ondersteund RTFM |:( :+

En een gelukkige 2de Kerstdag :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door BaT op 26-12-2004 15:10 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de linux gebruikers onder ons:

Ik heb een scriptje geschreven om video te converteren naar een formaat waar de gmini mee overweg kan. Het scriptje kan nagenoeg elk formaat (avi, wmv, asf, mov, mpg, rm, ...) omzetten en eventueel subtitles in de film renderen. Het biedt de mogelijkheid om een klein stukje van 5 minuten in het oorspronkelijk formaat te maken dat je snel even op je gmini kan zetten om te zien of hercodering wel nodig is. Het biedt verder de mogelijkheid om ook enkel audio te hercoderen. Video hercodering is mogelijk met single of dual pass.

Gebruik:

- download het script en maak het executable:

chmod +x divx2gmini
cp divx2gmini /usr/bin

- het gebruik is doodeenvoudig:

divx2gmini <videofile>

divx2gmini -h (voor help)

Het scriptje maakt gebruik van transcode en mplayer/mencoder. Dus die moeten geinstalleerd zijn. Verder is het momenteel weinig intelligent (ik check niet op verkeerde input, ...) Resizen is ook nog niet mogelijk. Het werkt perfect bij mij, maar geen garantie dat het ook bij u zal werken ;)

Te dl op http://www.esat.kuleuven.ac.be/~nvanhell/divx2gmini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Is het trouwens erg als je dit beestje best vaak oplaadt? (Met vaak ongeveer 5 keer per week)
Oehoe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De lithium-ion batterij die er in zit gaat een aantal cycli mee, daarna is ie op.
Als je batterij helemaal leeg is, en je laad em volledig op, telt dit als 1 cyclus.
Na een aantal is ie dus op, maar dit aantal is behoorlijk hoog, ik weet alleen geen exacte nummers.
Ik zou zeggen, google er eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
_RoD_ schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:50:
[...]
Alhoewel, de iPod is ook populair, en daar is (denk ik) geen alternatieve firmware voor.
Jaja maar die heeft de ipod dus wel..dit is er maar eentje maar d'r blijken er nog meer te zijn:
http://www.ipodlinux.org
Linux op je ipod? vet toch? heb het zelf ook een tijdje gehad en is best handig..je kan er zelf je eigen games op zetten, en die hij las zelfs ogg!
Ik denk dat als je een alternatieve firmware wil schrijven dat je het beste een linux firmware kan schrijven want hier kan je uiteindlijk veel meer mee, aangezien je bijna alle audio/video source codes van codecs (zoals bv ogg, flac, xvid enz) gratis kan downloaden op internet voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Gnixon schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:03:
[...]

Jaja maar die heeft de ipod dus wel..dit is er maar eentje maar d'r blijken er nog meer te zijn:
http://www.ipodlinux.org
Linux op je ipod? vet toch? heb het zelf ook een tijdje gehad en is best handig..je kan er zelf je eigen games op zetten, en die hij las zelfs ogg!
Ik denk dat als je een alternatieve firmware wil schrijven dat je het beste een linux firmware kan schrijven want hier kan je uiteindlijk veel meer mee, aangezien je bijna alle audio/video source codes van codecs (zoals bv ogg, flac, xvid enz) gratis kan downloaden op internet voor linux.
Véééét! Linux op je iPod, dit moet dan toch ook wel mogelijk zijn voor de Gmini 400?
Hmm.. Ik zie wel dat die Linus voor je iPod niet werkt met de 4th Generation, dus als je een iPod met een clickwheel hebt, heb je pech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Archos Jukebox players is er ook zoiets, nl. rockbox (http://www.rockbox.org)

Voor de AV3XX reeks is er linav (http://linav.free.fr/) om linux te draaien op die dingetjes.

En voor de gmini zijn ze ook al bezig (http://www.donat.org/archos/) al zijn ze blijkbaar nog niet begonnen met de gmini400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
300-500 !?

Laten we zeggen dat je hem 5 keer in de week oplaadt.
Dan kan je er 80 weken meedoen.. vind ik niet veel ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:36:
[...]

300-500 !?

Zit er niet een Lithium-ion-polymeer batterij in? die konden volgens mij iets van 1000x opgeladen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:36:
300-500 !?

De 300-500 oplaad cycles gelden voor alle lithium-ion batterijen.

5x in de week opladen vind ik extreem. 5x opladen kan je halen door 5x5 uur video of 5x10 uur mp3's te luisteren. Oftewel 25 uur video of 50 uur audio...per week! Dan ben je wel heel verslaafd :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

haha ja dat is waar.. :D

maar je weet maar nooit hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy, je laat hem 5x per week op zeg je, maar is dan de batterij helemaal leeg? of laad je em ook op als de batterij bijvoorbeeld nog maar half leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Waar zeg ik dat ik hem 5 keer per week oplaadt?
ik doe het denk ik 3 keer.. (ik heb hem pas een week)

soms is de batterij bijna op (1 streepje) en dan heb ik geen zin dat de batterij op gaat als ik aan het kranten lopen ben dus dan gooi ik hem in de oplader.. maar dat zal ik niet vaak gaan doen i think.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou net ook even bij de mediamarkt geweest in hengelo, want ik moest toch even bij de ikea zijn om een tafel voor mijn ouders te kopen. Daar stond de gmini400 en de av420 mooi naast elkaar uitgestald incl. wat muziek en videos erop. Kortom ik heb is even een halfuur met beide gespeeld en weet nu ook zeker dat ik er 1 ga halen. Lekker compact en bediening is ook eenvoudig. Ik snap die reviewers niet die zeggen dat het een lastige bediening is, want ik heb hem gewoon aan de praat gekregen zonder ooit boekje te lezen over de bediening. Waarschijnlijk houden zij rekening met mensen met een iq lager dan 80 o.i.d. :+

offtopic:
Wel extreem aan die mensen van die mediamarkt geërgerd, want om de 4 minuten komt er zo'n gast bij je of die je ook misschien kan helpen terwijl je tegen al zijn vriendjes al gezegd hebt dat je het zelf even wilt proberen. Op het laatst is even een gast mij laten helpen en wat vraagjes gesteld waarvan ik het antwoord al wist. Conclusie met diegene die ik gesproken heb, die wist totaal niets van die archos apparaatjes av en zei maar wat. Volgens hem kon men alle foto's erop afspelen, zelfs op het kaartje stond nog enkel jpeg en bmp. Kortom Mediamarkt ga er alleen heen om zaken even uit te proberen en koop via internet ;)

Ontopic:

Lees ook over dat opladen dat als je hem oplaad terwijl hij bijvoorbeeld half leeg is dat ie dan vaker opgeladen kan worden, dat betekent volgens mij niet dat je meer speeltijd hebt. Verder wordt de accu dan niet moe en laat ie steeds minder op en moet je hem daardoor niet eerder vervangen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:04:
Waar zeg ik dat ik hem 5 keer per week oplaadt?
ik doe het denk ik 3 keer.. (ik heb hem pas een week)

soms is de batterij bijna op (1 streepje) en dan heb ik geen zin dat de batterij op gaat als ik aan het kranten lopen ben dus dan gooi ik hem in de oplader.. maar dat zal ik niet vaak gaan doen i think.
Ik dacht dat je em 5x per week oplaadde :P nouja, maakt niet uit
Als je em bijvoorbeeld oplaad als ie halfvol is, dan geldt dat als een halve cyclus.
Als je dan nog een x oplaad terwijl ie halfvol is, dan heb je in totaal 1x cyclus gehad
Dus ik denk dat je wel langer dan 80 weken met je batterij kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

offtopic:
Wel extreem aan die mensen van die mediamarkt geërgerd, want om de 4 minuten komt er zo'n gast bij je of die je ook misschien kan helpen terwijl je tegen al zijn vriendjes al gezegd hebt dat je het zelf even wilt proberen. Op het laatst is even een gast mij laten helpen en wat vraagjes gesteld waarvan ik het antwoord al wist. Conclusie met diegene die ik gesproken heb, die wist totaal niets van die archos apparaatjes av en zei maar wat. Volgens hem kon men alle foto's erop afspelen, zelfs op het kaartje stond nog enkel jpeg en bmp. Kortom Mediamarkt ga er alleen heen om zaken even uit te proberen en koop via internet
Dit vind ik wel een beetje waar dat ze er geen vestand van hebben maar om via internet te kopen?

Ik ken ongeveer 5 mensen die dit ding 4 weken terug hebben besteld op internet en die wachten nu nog steeds.. dan mag het ding wel 30 euro goedkoper zijn dan in de mediamarkt maar bij de mediamarkt heb je meteen wel garantie. Als hij binnen nu en een jaar kapot gaat ga ik naar de mediamarkt en krijg ik een nieuwe. Met een internet winkel moet je dat ding eerst op sturen en dan mag je maar hopen dat je een nieuwe krijgt, en dan heb ik het nog niet eens over de verzend kosten.

Ga jij maar lekker op internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:17:
[...]

Dit vind ik wel een beetje waar dat ze er geen vestand van hebben maar om via internet te kopen?

Ik ken ongeveer 5 mensen die dit ding 4 weken terug hebben besteld op internet en die wachten nu nog steeds.. dan mag het ding wel 30 euro goedkoper zijn dan in de mediamarkt maar bij de mediamarkt heb je meteen wel garantie. Als hij binnen nu en een jaar kapot gaat ga ik naar de mediamarkt en krijg ik een nieuwe. Met een internet winkel moet je dat ding eerst op sturen en dan mag je maar hopen dat je een nieuwe krijgt, en dan heb ik het nog niet eens over de verzend kosten.

Het is btw ook geen reden om em niet bij de Mediamarkt te kopen, de speler wordt er niet anders om :)
Weet niet wie het zei, maar het is geen argument inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy verzendkosten heb je in de meeste gevallen niet, omdat het binnen de garantie valt. Je krijgt dan een rma nummer en dan kun je hem gewoon gratis opsturen. Ik zit bijv. momenteel te werken op een laptop en daarvan ging de brander naar de eeuwige jachtvelden, iets wat wel vaker gebeurd. Ik dus weliswaar direct met asus gebeld ivm garantie en dag later kreeg je gewoon brief gestuurd met rma nummer en daarnaast zo'n tpg pak verzendzegel. 1 week later weer gewoon terug gekregen zonder problemen. Bovendien hoor ik dat het via winkels ook niet vaak lekker loopt, want zij zorgen er nu in feite voor dat het opgestuurd dient te worden en dan gaat er ook vaak iets mis en kun je er ook lang op wachten. Ik denk dat dit gewoon heel erg van de winkel afhangt of dit nu internet of een gewone winkel is. Je hebt dan gewoon pech als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
_RoD_ schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:11:
Als je em bijvoorbeeld oplaad als ie halfvol is, dan geldt dat als een halve cyclus.
Als je dan nog een x oplaad terwijl ie halfvol is, dan heb je in totaal 1x cyclus gehad
Mag ik vragen uit welke bron je dit hebt :? Volgens mij is 1 cycle gewoon 1x opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:32:
Pu_Dy verzendkosten heb je in de meeste gevallen niet, omdat het binnen de garantie valt. Je krijgt dan een rma nummer en dan kun je hem gewoon gratis opsturen. Ik zit bijv. momenteel te werken op een laptop en daarvan ging de brander naar de eeuwige jachtvelden, iets wat wel vaker gebeurd. Ik dus weliswaar direct met asus gebeld ivm garantie en dag later kreeg je gewoon brief gestuurd met rma nummer en daarnaast zo'n tpg pak verzendzegel. 1 week later weer gewoon terug gekregen zonder problemen. Bovendien hoor ik dat het via winkels ook niet vaak lekker loopt, want zij zorgen er nu in feite voor dat het opgestuurd dient te worden en dan gaat er ook vaak iets mis en kun je er ook lang op wachten. Ik denk dat dit gewoon heel erg van de winkel afhangt of dit nu internet of een gewone winkel is. Je hebt dan gewoon pech als het mis gaat.
Jij denkt dat een RMA formulier aanvragen, terug sturen, ding inleveren, makkelijker is dan ff naar de winkel gaan en dat ding meegeven?
Op internet kan er van alles misgaan, het is veel makkelijker om gewoon ff je spul bij een echte winkel in te leveren.
Tuurlijk kan het wel goed gaan, maar de kans dat er wat mis gaat is groter.

Maar, laten we on-topic blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Dit vind ik best on-topic, mag ook best een aangekaart worden.

Ik zeg ook niet dat het bij elk bedrijf is maar acer is natuurlijk heel iets anders dan inkoopprijs.nl (bijvoorbeeld).

En ik had laatst mijn geluidskaart opgestuurd (ook rma) en ik moest tot 2 keer 7 euro betalen en het duurde 3 weken. (was bij EMPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:40:
[...]

Mag ik vragen uit welke bron je dit hebt :? Volgens mij is 1 cycle gewoon 1x opladen.
Pff, dat weet ik niet meer... Google er anders eens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kun je het nooit zien hoe men met garantieservice om gaat en dat merk je dus pas als je de pineut bent. In feite is het met mijn laptop die naar asus ging de fabrieksgarantie dus je stuurt het direct naar de fabrikant op. Om nog even te reageren over de mediamarkt; Ik heb ook eens iets in duitsland gekocht van de mediamarkt omdat ik per slot van rekening vlakbij de grens woon en het daar soms net even goedkoper is. Die man die mij daar toen heeft geholpen die had verstand waar die over sprak en dan vind ik het gewoon prettig en dat geeft je dan ook motivatie om te kopen. Echter bij de mediamarkt waar ik daarstraks was baalde ik gewoon van die gast eerst dat ie om de haverklap vroeg of je wilde geholpen worden en daarna blijkt ie niet te weten waar die over spreekt. Het zou wel fijn zijn als mensen die er werken gewoon een eigen afdeling hebben en dan ook van alle apparaatjes op de hoogte te zijn.

Maar nu we toch over garanties aan het spreken zijn en de daarbij behorende RMA formulieren.

Pu_dy geeft dus aan dat hij bij EMPC dus zelf moest betalen voor verzendkosten. Hebben hier nog meer mensen ervaring mee. Ik zelf had met asus fabrieksgarantie dus dan word het met de producent verder geregeld. En als laatste hoe zijn ervaringen met garantie die via de gewone winkel gaat?

Kortom wat is eenieders mening hierover en waar heeft hij of zij wel is problemen mee gehad, doordat het verkeerd wordt opgelost of helemaal niet wordt opgelost, hoe lang ben/was je hem kwijt etc etc.

Houdt dit wel mbt garantie in de mp3 spelers sfeer en niet direct over garanties van tvs dvd-spelers enz, zodat we niet erg ver afdwalen en dit binnenkort het grote garantie topic wordt :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou weet ook nog wel een leuke uitbreiding voor de gmini"500" carkit en dat je dan ook navigatie derop hebt zitten, want ik was weer is verdwaald. Ik weet niet of dat heel veel extra zou kosten zo'n optie erbij, maar aangezien zo'n apparaat toch veelal op reis wordt gebruikt, wel een leuke uitbreiding. Kun je meteen luisteren naar mp3s over de boxen van je auto en tegelijk regelt ie ook hoe jij van A naar B komt. Zou voor mij ultieme uitkomst zijn :)

offtopic: wel leuk stukje over een 420 mb harddisk http://www.donat.org/archos/ wel jammer dat je hem niet van 1 metertje hoog kunt laten vallen })

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:35:
Nou weet ook nog wel een leuke uitbreiding voor de gmini"500" carkit en dat je dan ook navigatie derop hebt zitten, want ik was weer is verdwaald. Ik weet niet of dat heel veel extra zou kosten zo'n optie erbij, maar aangezien zo'n apparaat toch veelal op reis wordt gebruikt, wel een leuke uitbreiding. Kun je meteen luisteren naar mp3s over de boxen van je auto en tegelijk regelt ie ook hoe jij van A naar B komt. Zou voor mij ultieme uitkomst zijn :)
Voor een paar honderd euro extra moet dat toch te regelen zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:37:

Voor een paar honderd euro extra moet dat toch te regelen zijn ;).
zou van mij wel paar honderd extra mogen kosten, omdat een navigatiekit toch vaak al snel weer 600 euro kost. Het zou dan leuk gadget voor onderweg worden. :) Naast uiteraard wat ie al verder kan.

Ook eigen firmware voor archos maar is even googlen. Als ik er wat vind meld ik ze hieronder ook wel. Update gezocht maar uiteraard niks gevonden.

Nog wel bij een yahoo archos group gelezen en het bleek dat een aantal daar ook last had van defecte pixels. Dus dooie, bright of sub pixels. Heeft iemand hier al last van gehad ik hoop het niet uiteraard, want als er 1 kapot is dan is dat aardig irritant op een 19 inch scherm dus helemaal op een klein scherm.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:17:
[...]

of je koopt het bij een internetbedrijf waar ze ook een winkel hebben.. http://www.informatique.nl/ bijvoorbeeld, waar je bovendien 2jaar garantie krijgt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:04:
[...]

of je koopt het bij een internetbedrijf waar ze ook een winkel hebben.. http://www.informatique.nl/ bijvoorbeeld, waar je bovendien 2jaar garantie krijgt! :*)
Hij kost daar € 349,00 ...(exl verzendkosten)
bij de mediamarkt in Rotterdam € 344,00 plus je hoeft niet te wachten op en je hebt hem meteen in je handen en kan checken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 11:53
Goedemiddag alle aanwezigen,

Ik vind dit een zeer interresant speeltje, toch heb ik nog een vraag,.
Zit er ook een backlight om het display te lezen in het donker, dit kon ik nergens vinden op de site van Archos en is het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flesdop, zie het als je nieuwe zaklantaarn ;) oftewel voldoende licht om de stoppenkast te vinden als de bliksem inslaat.

disclaimer: een mening dient altijd met een korreltje zout genomen te worden :+

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flesdop schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 17:41:
Goedemiddag alle aanwezigen,

Ik vind dit een zeer interresant speeltje, toch heb ik nog een vraag,.
Zit er ook een backlight om het display te lezen in het donker, dit kon ik nergens vinden op de site van Archos en is het topic.
Het is een kleurenTFTscherm, die heeft dus geen backlight. Vergelijk het maar met je monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 11:53
Volgens mij heb ik best wel een noob vraag gesteld, maar ik wou het ff zeker weten, bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd geleerd domme vragen bestaan niet. Wel domme antwoorden. Ook al is het een eenvoudige vraag als diegene daarmee verder komt is de vraag gewoon nuttig. :)

Een tft kan natuurlijk wel enigszins donker zijn, maar de schermen van archos zijn bijzonder licht en helder en heel erg scherp ook iets wat belangrijk is. Dit laatste vind ik zeker belangrijk als het scherm al kleiner is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 20:08 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.