Zozo, heb 'em al helemaal volgegooid met mp3'z

Wat een uitvinding zeg. Heb er nog maar een dag mee "gespeeld" dus kan nog niet verschikkelijk veel zeggen over batterij verbruik en dergelijke, ook moet ik ff me USB 2 poort fixen, want dat USB 1.1 gedoe schiet ook niet op. Ik heb de Gmini dus met afstands bediening gekocht, omdat ik hem toch voornamelijk als mp3 speler ga gebruiken, en dan is een remote wel een must dacht ik zo ... Ik ga kort vertellen wat ik zoal merkte in de eerste dag, misschien dat dit met de komende dagen nog uitgebreid wordt.
Nou nou, over de speler niks aan te merken (zat al keurig firmware 1.3 op), straks scherm, makkelijke bediening (snap niet dat op sommige review sites dit moeilijk werd bevonden), alleen het middelste knopje van de onderste 3 (zeg maar die functie knoppen) reageert nogal moeilijk. Die moet ik zeg maar heeeeeeel goed indrukken voordat het apparaat reageert i.t.t. de andere 2 knoppen ...

Misschien dat nog meer mensen hier last van hebben.... Voor de rest : Super dingetje. In pluggen met USB kabel, alles mp3's er heen slepen. Dan lekker achter je comp. met winamp een playlistje maken en tjakka het is voorelkaar ! En dat is precies wat ik wil, dat en veel ruimte om mee te nemen (portable hd functie ownage, ik moet wel toegeven, de ruimte die ik overhoud is maar een paar GB, maar dit altijd nog beter dan een mem stick van 256 MB, die ik ook nog heb).
Geluidskwaliteit is gewoon GOED, als ik het vergelijk met me oude MD speler (Sony MZ-R55), dan is de Gmini duidelijk veeeeel helderder (met zelfde headphones uiteraard (Sony MDR-838), want die standaard dingen van Archos heb ik niet eens uitgeprobeerd).
Eerste video die ik er op "smeet", werkte direct zonder omzetten, super kwaliteit, wel zag ik , dat als je doorspoelde in het filmpje, hij na het doorspoelen even 1 a 2 sec. "langzaam" / "met moeite" het filmpje afspeelde, en dan weer gewoon goed verder ging. Het beeld is groot genoeg om een serie/film op te kijken, na een tiental seconden had ik niet eens door dat ik naar me Gmini aan het kijken was, het is gewoon ontzettend straks beeld ! En het geluid dat door je headphones stroomt is wederom superhelder.
Foto functie heb ik nog niks mee gedaan, en is gewoon leuk dat het er op zit, maar voor mij geen must. Iets wat in de toekomst voor mij misschien nog aan de orde komt. Heb nog een dvd met allemaal crappy-webcam-a-like kwaliteit foto's toen digi cam's nog net nieuw waren. (ik nam toen allemaal foto's van wat we toen deden) Misschien leuk voor jeugd sentiment om die er op te gooien.
Tot zover de speler zelf ... en dan nog ff snel de remote :
Het voelt goedkoop aan (is hij dan ook in vergelijking met sony AB's), is iets wat beperkt kwa knoppen en het is een kerstboom. Leuk dat die knoppen die er opzitten oplichten, maar zoveel zijn het er niet, dus hoeft het van mij ook niet op te lichten. Daar komt bij dat ik aan de Sony AB gewend ben en laat die van Archos net "verkeerd om" zitten, daar bedoel ik mee dat als je hem recht voor je houd, het vaste snoerdje van de AB naar de speler zelf rechts zit, en ik altijd links me "walkman" in me binnenzak heb.. voortaan dus rechts. Noem me een mierenneuker, maar toch. Ook maakt de remote herrie (veel imho) als hij oplicht. Over nummers doorspoelen enzo, hier zit een lichte vertraging in, ook zonder AB (misschien omdat het HDD-tje al reeds vol staat), zodat je soms even in de war raakt. Maar ook hier valt mee te leven.
Tot zo ver mijn belevingen, mijn conclusie tot zover; heb je een externe HDD nodig/mp3 speler (de overige functies op het apparaat zijn voor mij mooi meegenome luxe) nodig, en heb je een budget van rond de 300 euro, koop de Gmini 400. Hij is het waard.
Misschien dat ik later nog wat foto's posts, of een filmpje zodat mensen die hem nog niet hebben kunnen zien in real life zo kunnen zien hoe hij presteerd op video gebied. Over het hoesje wat ik er bij gebruik; gekocht bij de V&D (net als Gnixon). Werkt perfect !
Een trotste bezitter van een Gmini 400
[
Voor 11% gewijzigd door
BaT op 22-12-2004 13:09
]