Z'n pack is anders wel ideal onderweg met je lappie.
mooi 500 replys op m'n topic
4 oplaadbare penlites: 4 x 1,2 volt = 4,8 volt. de gmini vraagt 5 volt. ik vraag me af of dit goed gaat.
ik zelf ben wel tevreden over de speelduur op 1 accu lading. het zou mooi zijn als de gmini geschikter zou zijn voor in de auto. adapater is er al van Archos. je moet dan nog wel de gmini aan en uit zetten met in en uitstappen.
4 oplaadbare penlites: 4 x 1,2 volt = 4,8 volt. de gmini vraagt 5 volt. ik vraag me af of dit goed gaat.
ik zelf ben wel tevreden over de speelduur op 1 accu lading. het zou mooi zijn als de gmini geschikter zou zijn voor in de auto. adapater is er al van Archos. je moet dan nog wel de gmini aan en uit zetten met in en uitstappen.
Ik heb zelf altijd voor 1 dag genoeg aan de accu, en soms doe ik er zelfs wel 2 dagen mee.lazyed schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:12:
mooi 500 replys op m'n topic
Het lijkt me niet dat Archos nog dingen gaat maken voor in de auto, hebben ze bij hun andere producten niet gedaan, en ik zie niet in waarom ze het nu wel zouden doen.
Laten ze eerst maar ns een fatsoenlijk hoesje voor de Gmini maken...
Ik ga de Gmini binnenkort bestellen .. heb net een email van BBS NL gekregen dat het minstens 3 weken kan duren voor hij weer leverbaar is .... 
Daar heb ik dus echt geen zin in ... maar aan de andere kant ... die andere adressen schelen meteen weer 40 euro (die hem wel direct levrebaar hebben).
Op mp3spelers.nl was hij ook iets duurder, maar wel binnen 10 dagen (zal ook wel uitlopen) te leveren... moeilijk moeilijk....
Het liefst wil ik hem meteen met remote bestellen, maar als het via zo'n adres moet, heb ik daar geen geld voor... maar ik wil niet 3 weken wachten !!
Hehe, wat een luxe probleem.
Daar heb ik dus echt geen zin in ... maar aan de andere kant ... die andere adressen schelen meteen weer 40 euro (die hem wel direct levrebaar hebben).
Op mp3spelers.nl was hij ook iets duurder, maar wel binnen 10 dagen (zal ook wel uitlopen) te leveren... moeilijk moeilijk....
Het liefst wil ik hem meteen met remote bestellen, maar als het via zo'n adres moet, heb ik daar geen geld voor... maar ik wil niet 3 weken wachten !!
Hehe, wat een luxe probleem.
Verwijderd
Mijn bestelling van cmd-allround komt einde van deze week binnen. Het is nu wel definitie want buiten de gewoonlijk zoveelste belofde van de leverancier is er nu een post bevestiging met track ent race code!
Eindelijk! yeah!
Eindelijk! yeah!
gefeliciteerdVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:18:
Mijn bestelling van cmd-allround komt einde van deze week binnen. Het is nu wel definitie want buiten de gewoonlijk zoveelste belofde van de leverancier is er nu een post bevestiging met track ent race code!
Eindelijk! yeah!
Verwijderd
beetje stom mijzelf quoten, maar leverancier is dus NIET cmd-allround. Bedoel dus de leverancier van cmd-allround (1 van hun vele). Ik heb niets anders dan lof voor cmd-allround, die levertijden zorgde voor fustraties aan verschillende kanten. Cmd heeft mij tijdens dit proces goed op de hoogte gehouden.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:18:
Eindelijk! yeah!
Zal ik zeker doen!quote: RoD_gefeliciteerdpost maar wat je er van vind zodra je em hebt
Sorry hoor maar dat is gewoon NIET WAAR. Ik hang mijn Gmini nooit aan de adapter als ik via USB2 bestanden erop zet. Dat gaat prima zo. Het duurt trouwens toch enkele seconden voordat je een compleet album of een speelfilm erop zet, dus ik heb hem nooit lang met de PC in verbinding staan. Het is echt niet zo dat als je hem met de PC verbindt zonder adapter, hij zo leeg is.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:46:
[...]
en dan te bedenken dat usb2 ook nog eens meer vraagt van je gmini, zowel stroom als hardware matige vermogen. Dat wordt dus adapteren 4 life.
Verwijderd
Sorry maar de usb 1.1 stats zijn al laag genoeg om verplicht de adapter er aan te hangen. Usb2 craagt zeker meer van de gmini, dus hier zal een verschil in moeten zitten al is het 10 minuten.Cinner schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:55:
[...]
Sorry hoor maar dat is gewoon NIET WAAR. Ik hang mijn Gmini nooit aan de adapter als ik via USB2 bestanden erop zet. Dat gaat prima zo. Het duurt trouwens toch enkele seconden voordat je een compleet album of een speelfilm erop zet, dus ik heb hem nooit lang met de PC in verbinding staan. Het is echt niet zo dat als je hem met de PC verbindt zonder adapter, hij zo leeg is.
Heb hem net besteld bij Mp3Spelers.nl ! samen met de remote, voor 388,90 euro.
Ik had geen zin om 2 weken langer te wachten voor 30 euro "korting"/"voordeel", als het goed is komt hij uiterlijk met 1,5 week toegestuurd ! Kan niet wachten
-edit
Maar het is dus wel aan te raden, dat zodra je hem binne krijgt en opgeladen hebt, hem te upgraden ? (firmware)
Ik had geen zin om 2 weken langer te wachten voor 30 euro "korting"/"voordeel", als het goed is komt hij uiterlijk met 1,5 week toegestuurd ! Kan niet wachten
-edit
Maar het is dus wel aan te raden, dat zodra je hem binne krijgt en opgeladen hebt, hem te upgraden ? (firmware)
[ Voor 29% gewijzigd door BaT op 30-11-2004 21:00 ]
Verwijderd
Lijkt me wel zo handig, er zijn en hoop bugfixes langsgekomen de laaste firmware's. En ik zou niet rekenen op die 1,5 week, niet dat ik het je niet gun ofzo. Maar ook mp3spelers.nl heeft last van de slechte levering van archos. Ook wanneer ze op hun site zeten dat hun de eerste zijn.BaT schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:59:
Heb hem net besteld bij Mp3Spelers.nl ! samen met de remote, voor 388,90 euro.
-edit
Hou ons op de hoogte!
mensen mensen, waarom allemaal bij cmd en bbs enzo..bij bol.com is hij maar ietsjes duurder en dan heb je hem binnen 2 dagen!!! 2 dagen! heb ik ook gehad, geen weeeeken wachtijd dus!
maja zelf maar kijken
maja zelf maar kijken
Zal ik doen, heb ook al een mailtje verstuurd, zal de reactie daarvan ook wel posten in deze topic.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:09:
[...]
Lijkt me wel zo handig, er zijn en hoop bugfixes langsgekomen de laaste firmware's. En ik zou niet rekenen op die 1,5 week, niet dat ik het je niet gun ofzo. Maar ook mp3spelers.nl heeft last van de slechte levering van archos. Ook wanneer ze op hun site zeten dat hun de eerste zijn.
Hou ons op de hoogte!
Ook ga ik zodra ik hem binnenheb naar me pa, die is maar al te fanatiek met accu packs voor z'n duiklampen. Kijken of die een ideetje heeft voor een gelikte accu pack voor de Gemini. Resultaten daarvan zal ik ook posten hier.
Verwijderd
Nog een review gevonden die ik hier nog niet heb gezien:
http://portableaudio.engadget.com/entry/6213210442242855/
http://portableaudio.engadget.com/entry/6213210442242855/
Verwijderd
Eerste GMini400-hoesje?
Hmm..ziet er welk ok uit. Buiten dat haakje vd wriststrap, dat ziet er wel erg cheap uit.
http://www.infusionthreads.com/html/archos_gmini_400.html
Hmm..ziet er welk ok uit. Buiten dat haakje vd wriststrap, dat ziet er wel erg cheap uit.
Ziet er zeker bruikbaar uit!Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:52:
Eerste GMini400-hoesje?

Verwijderd
Zeker wel geinig die hoesjes.
Denk dat dit in de toekomst ook niet zo zal zijn. De producten zien er vrij exclusief uit.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:20:
Ziet er echt goed uit. Maar nog niet te verkrijgen in deze contreien neem ik aan?
Jammer dat er geen beltclip bijzit.
Ik neem aan dat er nog wel hoesjes uitkomen voor de Gmini, hij is best wel populair.
Dus dan zou je denken dat er voor hoesjesmakers wel wat te halen valt
Ik neem aan dat er nog wel hoesjes uitkomen voor de Gmini, hij is best wel populair.
Dus dan zou je denken dat er voor hoesjesmakers wel wat te halen valt
Ik had op een forum gelezen dat iemand gewoon een case logic PDA hoesje had gebruikt. Ben vervolgens zelf bij de MediaMarkt gaan kijken, en ze hebben daar een 3-tal hoesjes liggen waar de Gmini400 prima in zou passen (ook "gaten" voor headset kabels). Dus ik denk dat als me Gmini binnne is, ik meteen naar de MediaMarkt ga en ga kijken welke het beste past (zo klein mogelijk, of misschien net ietjes groter (past dan nog steeds in je binnenzak van je jas) zodat je standaard ook de USB kabel er in kwijt kan....
-edit
PS. De hoesjes varieerde tussen de 7,50 ~ 15,00 euro, dus ook lekker goedkoop.
-edit2
PS2. tevens beschikken ze allemaal een beltclip.
-nadeel, als je op het scherm wilt kijken, moet je hem wel opslaan/open ritsen, maar dat is dan ook weer NOG veiliger voor je display.
-voordeel, als je het hoesje dubbel klapt, met de Archos er in, dan kan hij waarschijnlijk als statief gebruikt worden, he hoesje dan, zodat je hem voor je kan neerzetten in de trein bv.
-edit
PS. De hoesjes varieerde tussen de 7,50 ~ 15,00 euro, dus ook lekker goedkoop.
-edit2
PS2. tevens beschikken ze allemaal een beltclip.
-nadeel, als je op het scherm wilt kijken, moet je hem wel opslaan/open ritsen, maar dat is dan ook weer NOG veiliger voor je display.
-voordeel, als je het hoesje dubbel klapt, met de Archos er in, dan kan hij waarschijnlijk als statief gebruikt worden, he hoesje dan, zodat je hem voor je kan neerzetten in de trein bv.
[ Voor 36% gewijzigd door BaT op 02-12-2004 19:14 ]
Dat mooie tasje kost een kleine 23 euro inclusief verzenden, en het is precies wat ik zoek. Ik denk dat ik hem ga bestellenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:52:
Eerste GMini400-hoesje?
Officiele spec site van Archos van de Gmini 400:
http://www.archos.com/products/prw_500637_specs.html
Raar om te lezen bij Optional Accessories:
"Carrying Case for easily transporting the Gmini400."
Terwijl ze er zelf helemaal geen een officieel aanbieden/ergens laten zien
http://www.archos.com/products/prw_500637_specs.html
Raar om te lezen bij Optional Accessories:
"Carrying Case for easily transporting the Gmini400."
Terwijl ze er zelf helemaal geen een officieel aanbieden/ergens laten zien
Verwijderd
Haha hij is er: de archos gmini bag.
Traveler Case for AV300 or Pocket Video Recorder AV400 or Gmini 400 and accessories

Ideal to carry your AV300 or Pocket Video Recorder AV400 or Gmini™400 with accessories • Weather-resistant and padded case • Case with 3 dividers in order to fit your item with cables or accessories.
Hij kost 30 euro.
Super lomp ding en is eigelijk voor de av3004/400. Ze zijn er achtergekomen dat de gmini400 hier ook wel in past (DUH). Zinloos dat dit.
Traveler Case for AV300 or Pocket Video Recorder AV400 or Gmini 400 and accessories

Ideal to carry your AV300 or Pocket Video Recorder AV400 or Gmini™400 with accessories • Weather-resistant and padded case • Case with 3 dividers in order to fit your item with cables or accessories.
Hij kost 30 euro.
Super lomp ding en is eigelijk voor de av3004/400. Ze zijn er achtergekomen dat de gmini400 hier ook wel in past (DUH). Zinloos dat dit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:24 ]
Haha wat goedkoop idd, veeeeel te groot.
echt zo van :
(Archos Directie)
"We maken een heel licht multimedia apparaat, en ook heel klein... jaja... want dat wil de consument ... kleinere apparaatjes ... en dan mogen ze hem opslaan in een koffer !"
echt zo van :
(Archos Directie)
"We maken een heel licht multimedia apparaat, en ook heel klein... jaja... want dat wil de consument ... kleinere apparaatjes ... en dan mogen ze hem opslaan in een koffer !"
Dat tasje was al veel eerder uit, das niks nieuws 
Maarja, idd, wie koopt dat hoesje nou?

Verwijderd
Idd bestaat al sinds de av300, maar nogal stom dat ze het nu bestempelen als het "tasje" voor de gmini. Je kan er bijna in wonen._RoD_ schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:25:
Dat tasje was al veel eerder uit, das niks nieuws
Verwijderd
Archos Gmini volgende week voor 349 bij mediamarkt, en op voorraad. ze hebben dan ook de Monolith 256mb voor 149. Heeft iemand een idee welke ik moet gaan kiezen? Welke speler heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding?
Gaat het om de prijs/kwaliteit verhouding?
Mij gaat het er meer om welk doel mijn speler heeft. Als er een speler is die een super prijs/kwaliteit verhouding heeft maar niet aan mijn doel voldoet heb ik dr nog niks aan...
Mij gaat het er meer om welk doel mijn speler heeft. Als er een speler is die een super prijs/kwaliteit verhouding heeft maar niet aan mijn doel voldoet heb ik dr nog niks aan...
Verwijderd
nee zit me gewoon af te vragen of ik nu een goeie mp3 speler wil kopen, en wachten met het videoverhaal tot over een maand of 8 á 9.
Monolith 256 mb voor 149, is dat niet veel geld voor dat geheugen? En hoe weet je dat dat in de aanbieding komt, op internet kan ik nog niks vindenVerwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:43:
Archos Gmini volgende week voor 349 bij mediamarkt, en op voorraad. ze hebben dan ook de Monolith 256mb voor 149. Heeft iemand een idee welke ik moet gaan kiezen? Welke speler heeft een betere prijs/kwaliteitverhouding?
Dit is appels met peren vergelijken, je zult toch echt zelf moeten beslissen wat je wiltVerwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 01:43:
Verwijderd
Mijn gmini kwam vrijdag eindelijk aan de deur. Helemaal tof natuurlijk! Ik heb hem nog niet onder normaal gebruik kunnen testen, onderweg etc. Maar komende week komt daar verandering in en ik zal dan op basis hiervan een korte review schrijven.
Iets viel me enorm op, de afstandsbediening. Ik die heeft bijgeluiden, van het scrollen van tekst op het display tot lichte ruis wanneer er niets speelt. Ben ik de enig die daar last van heeft?
Ik had hem besteld bij cmd-allround, het heeft even geduurt maar ben wel continu uptodate gehouden over de gang van zaken.
Iets viel me enorm op, de afstandsbediening. Ik die heeft bijgeluiden, van het scrollen van tekst op het display tot lichte ruis wanneer er niets speelt. Ben ik de enig die daar last van heeft?
Ik had hem besteld bij cmd-allround, het heeft even geduurt maar ben wel continu uptodate gehouden over de gang van zaken.
Ja, hier heb ik ook last van.Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:39:
Mijn gmini kwam vrijdag eindelijk aan de deur. Helemaal tof natuurlijk! Ik heb hem nog niet onder normaal gebruik kunnen testen, onderweg etc. Maar komende week komt daar verandering in en ik zal dan op basis hiervan een korte review schrijven.
Ik denk dat dit ook de reden is dat er met de nieuwere firmware slechts 1x de tekst wordt gescrollerd op de AB.
Die lichte ruis gaat gelukkig weg als de backlight van de AB uit is
Verwijderd
Als het weggaat bij de backlight zal je er wel weinig aan kunnen doen.
Ik heb zo'n toetsenbord met backlight en die geeft ook een vervelende hoge zoem als de backlight aanstaat. Ik ben teruggegaan, maar het bleek bij alle toetsenborden zo te zijn. (Ben even kwijt wat de zoem veroorzaakte
)Waarschijnlijk kan je er niks aan doen tenzij archos een nieuwe RC uitbrengt
Ik heb zo'n toetsenbord met backlight en die geeft ook een vervelende hoge zoem als de backlight aanstaat. Ik ben teruggegaan, maar het bleek bij alle toetsenborden zo te zijn. (Ben even kwijt wat de zoem veroorzaakte

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 16:55 ]
Verwijderd
Vin de gimini400 afstandsbediening ook een beetje primitief. Zo een mooie speler en dan zo een afstands bediening. Het is niet "speciaal" voor de gmini gemaakt maar de gmini serie. Dus ook al wat ouder. Zou best wel een mooie mogen komen en dan meer in "gmini 400" style, en je oude er op inruilen natuurlijk.
Usb2 heb ik zelf nog niet zo veel gebruikt tot de gmini, jemig wat is dat snel,
\Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 18:13:
Vin de gimini400 afstandsbediening ook een beetje primitief. Zo een mooie speler en dan zo een afstands bediening. Het is niet "speciaal" voor de gmini gemaakt maar de gmini serie. Dus ook al wat ouder. Zou best wel een mooie mogen komen en dan meer in "gmini 400" style, en je oude er op inruilen natuurlijk.
Het is gewoon een KICKASS spelertje
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
Ik heb er ook een besteld..deze speler heeft absoluut de beste prijs/kwaliteit verhouding!! En nog superklein ook..ik heb hem voor maar 311 euro (Eat that Apple!
)...Alleen kan Archos de vraag niet aan: het gaat lang duren voor ik hem heb denk ik...
Dus daarom: kunnen mensen die hem al wel hebben..aangeven wat ze fantastisch aan het apparaat vinden en wat ze minder vinden...?
Rutger100
Dus daarom: kunnen mensen die hem al wel hebben..aangeven wat ze fantastisch aan het apparaat vinden en wat ze minder vinden...?
Rutger100
+Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:40:
Ik heb er ook een besteld..deze speler heeft absoluut de beste prijs/kwaliteit verhouding!! En nog superklein ook..ik heb hem voor maar 311 euro (Eat that Apple!)...Alleen kan Archos de vraag niet aan: het gaat lang duren voor ik hem heb denk ik...
Rutger100
mooi scherm
goeie geluidskwaliteit
mooi formaat
ziet er strak uit
films!
games!
mooie interface
foto's (al zijn deze niet zo erg mooi)
prijs (in vergelijking met bijvoorbeeld de iPod)
-
kwaliteit van de foto's
geen hoesje
batterijduur (al haal ik er 11 uur uit, en is dit voor mij genoeg om em eens in de 2 dagen op te laden)
edit: dat hoesjesprobleem is ook goed op te lossen, ik gebruik een screenprotector voor de Gmini, zodat het scherm niet bekrast.
Voor de rest heb ik helemaal geen hoesje nodig, hij bekrast namelijk totaal niet
[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 06-12-2004 17:52 ]
Verwijderd
Ik wil toch nog even terug komen op de foto's. Ik snap nu pas waarom mensen klagen over de kwaliteit. Foto's gemaakt op mijn canon ixus 400 zijn super op de gmini. Maar nu had ik een serie foto's gemaakt op een fuji camera, die geeft ie onzettent slecht weer. Het is inderdaad de decoder, de canon foto's duren ook langer om te tonen. Terwijl de foto's gemaakt op de fuji van ongeveer dezelfde afmeting/grote zijn.
Aha, dit betekent dus dat er niks aan de kwalteit van de foto's op de Gmini te veranderen is?Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:07:
Ik wil toch nog even terug komen op de foto's. Ik snap nu pas waarom mensen klagen over de kwaliteit. Foto's gemaakt op mijn canon ixus 400 zijn super op de gmini. Maar nu had ik een serie foto's gemaakt op een fuji camera, die geeft ie onzettent slecht weer. Het is inderdaad de decoder, de canon foto's duren ook langer om te tonen. Terwijl de foto's gemaakt op de fuji van ongeveer dezelfde afmeting/grote zijn.

Ik heb een mooi hoesje gevonden!!! gewoon case logic bij mijn lokale v&d.
Super dingetje, past er precies in en was maar 14,95!
Er staat op de verpakking perfect voor ipod, en aangezien hij de zelfde maat is, komt dat goed uit
zelfs de oordopjes passen erbij! ohja en er zit ook een riemding op.
hier zijn wat foto's:

Er staat op de verpakking perfect voor ipod, en aangezien hij de zelfde maat is, komt dat goed uit
hier zijn wat foto's:
Verwijderd
die decoder is toch wel software matig te verbeteren? het zal archos ongetwijfeld niet ontgaan zijn en ze zijn vast aan het kijken naar een oplossing voor het probleem._RoD_ schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:30:
[...]
Aha, dit betekent dus dat er niks aan de kwalteit van de foto's op de Gmini te veranderen is?
Wat is dat voor "riemding"? moet je echt een riem omhebben? of kun je em ook gewoon aan je broek hangen?Gnixon schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:36:
Ik heb een mooi hoesje gevonden!!! gewoon case logic bij mijn lokale v&d.
Er staat op de verpakking perfect voor ipod, en aangezien hij de zelfde maat is, komt dat goed uitzelfs de oordopjes passen erbij! ohja en er zit ook een riemding op.
hier zijn wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Smatpatat: ik hoop het
Jah sorry
ik bedoel er zit een bandje waar je dus je riem doorheen kan doen maar helaas geen echte klip. je moet dus echt een riem aanhebben.
Ik zou zeggen, ga er ns kijkenVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:27:
Is ie nou bij mediamarkt te koop?
Verwijderd
almere iig nietVerwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:27:
Is ie nou bij mediamarkt te koop?
In amsterdam wel..maar ze zijn volgens mij steeds uitverkocht..en als ze op vooraad zijn moet je heel snel zijn
Verwijderd
ik was vrijdag in rotterdam (daar bij sevenply en donner). Daar waren er nog een stuk of 6 denk ik. 399 Euro.
Ik ben nog wel benieuwd hoe die gast weet dat ze volgende week 349 euro gaan worden bij de mediamarkt
Ik ben nog wel benieuwd hoe die gast weet dat ze volgende week 349 euro gaan worden bij de mediamarkt
Lijkt me wel waarschijnlijk, wie koopt em nou voor 400 euro?Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:07:
ik was vrijdag in rotterdam (daar bij sevenply en donner). Daar waren er nog een stuk of 6 denk ik. 399 Euro.
Vandaag bij mediamarkt in Hengelo geweest. 349 euro inderdaad. Maar de batterije was leeg... Heb intresse getoond, die kearl adapter opzoeken toen ik het vroeg!
Ding was dik verstopt hahaha
Maar wat een fantastisch ding zeg! Niet normaal! Had zo'n kwaliteit scherm nooit durfen hopen!
Nu nog wachten tot ik hem heb.. Bij mp3spelers.nl besteld maar duurt al 3 weke
Grmbl. Heb al betaald anders hadik um bij mediamarkt gehaald nu!
Maar wat een fantastisch ding zeg! Niet normaal! Had zo'n kwaliteit scherm nooit durfen hopen!
Nu nog wachten tot ik hem heb.. Bij mp3spelers.nl besteld maar duurt al 3 weke
Ja Rattenfanger .... ik zit in het zelfde schuitje, alleen 1 week geleden besteld bij mp3spelers....
Nu kan je hem hier in E'de in de MediaMarkt voor hetzelfde geld halen ! AARGH !
En in de tussentijd heb ik geen muziek tijdens het fietsen ! Alle reviews ook zo'n beetje opgezocht op internet ... wordt er helemaal gek van ! Het dingetje wordt NERGENS afgekraakt.
Ben af en toe nog wel naar de MediaMartkt gegaan om hem aan te raken
hehe ok dat gaat iets te ver.
Iig, hopen dat die backorder van mp3spelers een beetje snel aankomt, want daar willen ze ook geen duidelijke info over geven... "we krijgen hem als een van de eersten" , maar wanneer is niet duidelijk ... dus dat zegt ook niet veel imho.
Ondertussen : GMINI 400 OWNAGE
Nu kan je hem hier in E'de in de MediaMarkt voor hetzelfde geld halen ! AARGH !
En in de tussentijd heb ik geen muziek tijdens het fietsen ! Alle reviews ook zo'n beetje opgezocht op internet ... wordt er helemaal gek van ! Het dingetje wordt NERGENS afgekraakt.
Ben af en toe nog wel naar de MediaMartkt gegaan om hem aan te raken
Iig, hopen dat die backorder van mp3spelers een beetje snel aankomt, want daar willen ze ook geen duidelijke info over geven... "we krijgen hem als een van de eersten" , maar wanneer is niet duidelijk ... dus dat zegt ook niet veel imho.
Ondertussen : GMINI 400 OWNAGE
Zie ik nu dat je de standaard bijgeleverde oordopjes gebruikt....Gnixon schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:36:
....zelfs de oordopjes passen erbij! ohja en er zit ook een riemding op.....
De kwaliteit daarvan is echt om te
Ze doen je Gmini iig geen recht......
Inderdaad, die oordopjes zijn echtJelleMan schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:18:
[...]
Zie ik nu dat je de standaard bijgeleverde oordopjes gebruikt....
De kwaliteit daarvan is echt om te![]()
![]()
![]()
![]()
Ze doen je Gmini iig geen recht......

Zonde van het topgeluid dat het ding produceert
@degenen die em nog moeten krijgen: Ik snap precies wat jullie doormaken, sterkte
Verwijderd
Ik heb nu wat meer met de gmini kunnen spelen en het wordt dan ook de hoogste tijd om dit forum te voorzien van mijn beleving. Nu even niets te doen op het werk dus dat komt goed uit.

Laten we beginnen met de verpakking van de gmini. Die doet namelijk alles behalve zijn recht aan, want hij is van plastic. Het is z’n plastic verpakking die je zo in de schappen van de supermarkt kan hangen tussen de tandenborstels. Wel kan je zo zeker zijn dat hij nooit uit de verpakking is gehaald, het kost namelijk heel wat moeite om de verpakking te openen. Bij binnen komst van de gmini was ik verbaasd over zijn omvang, natuurlijk wist ik hoe groot hij zal zijn. Maar een speler met zo veel features geeft je gauw een lomp beeld, ook al vertelt iedereen je dat hij net zo groot is als de ipod.
Verder bevat de verpakking alles wat je nodig heb om de gmini features te gebruiken; speler, oordopjes, adapter, usb kabel, audio/video kabel en de audio/video plug.
Bij het aanzetten van de gmini krijg je gelijk weer het “wow” effect, het scherm is namelijk helder en scherp. De interface is vanzelf sprekend en gemakkelijk te bedienen, je kan dan ook direct met je gmini aan de slag.
ARCLIBARY, dit is de bibliotheek van al je files op de gmini. Deze wordt bijgehouden door simpelweg alle bestanden langs te gaan. Standaard wordt dit gedaan wanneer je de usb kabel loskoppelt maar kan natuurlijk ook met de hand geüpdate worden. Voordeel van deze bibliotheek is dat de gmini bij het tonen van mp3’s niet elke keer de halve hardeschijf af moet gaan.
Het zoeken en afspelen van muziek is vrij simpel, je kunt browsen op artist, album, genre, etc. Je kunt ook gewoon file browsing doen. Dit is naar mijn mening nog altijd het makkelijkst omdat ik vooral albums er op heb staan. Wanneer je een muziek bestand selecteert zal deze afgesleept worden, gelijk zal de gmini alle muziek op hetzelfde directory niveau als de huidige afspelen. Het samenstellen van playlists is erg gemakkelijk. Je zoekt zoals hierboven je muziek op en roept een nieuwe playlist op. Deze wordt op het scherm getoont als 2e browser en stelt je instaat om vanuit je muziek browser muziek in de playlist te zetten. Playlists kunnen vervolgens bewerkt en gesaved worden. Een playlist is gewoon in winamp m3u formaat.
Het geluid van de gmini is erg goed, wel raad ik ten strengste af de standaard oordopjes te gebruiken. De standaard doppen zijn ontzetten slecht! Ik was een bezitter van een ipod en kan niet zeggen of de gmini beter of slechter is. Via de mini equalizer zijn geluidsparameters zoals volume, bass, treble, balance en bass boost in te stellen. Bass boost is best een leuke feature, vooral voor in de auto met een leuke subwoofer configuratie.
Dan is het tijd om de video afspeel mogelijkheden van de gmini op te helderen. De officiële specs voor video zijn 640x400 met CBR mp3 geluid of wav, de video codec mag raw zijn, divx of xvid. Dit werkt perfect, hier valt niet over te twisten. Maar de gmini is ook instaat hogere resoluties af te spelen. Maar wanneer je te hoog gaat (dvd kwaliteit) met xvid/divx zal je merken dat de gmini niet in staat is dit te verwerken. De performance van de speler is hiervoor te laag. Nu kan er in ieder geval getwist worden of het scherm wel geschikt is om films te bekijken. Zelf vind ik dat het heel aardig kan en dat dit zeker loont tijdens een lange busreis of vliegreis. Waar de video afspeel mogelijkheden echt ideaal voor zijn onderweg zijn tv shows. Goede tv-show rips zijn perfect voor de gmini, de resolutie is standaard lager dan dvdrips en ze zijn 4:3. Je hoeft enkel nog maar het geluid om te zetten naar mp3 CBR en je bent klaar.

Dan de foto’s. Het zoeken en tonen van foto’s werkt precies hetzelfde als muziek zoeken, dit maal heb je zelfs een kleine preview van de foto’s. Je kunt er voor kiezen te browsen met previews (4 of 9 op een scherm). Het tonen van een grote foto gaat niet mega snel maar is zeker wel mee te leven. Dan over de kwaliteit, ik bezit een canon camera (ixus400) deze foto’s worden zeer goed weergegeven op de gmini. Op het forum van gathering of tweakers heb ik al meerdere keren gelezen dat de kwaliteit van foto’s ontzettent slecht was. Ik was dan ook verbaasd over dit feit. Maar wanneer ik foto’s van een andere camera op de gmini zette schrok ik er zelf van. De kwaliteit van jpeg genomen door een fuji film camera was vele malen slechter. Waar dit precies aan licht is niet duidelijk zal vast iets te maken hebben met de toegepaste compressie techniek.
Wanneer je de gmini op een tv aansluit kan je de output op external scource zetten en de gmini interface zal getoond worden op je tv. Het tonen van foto’s en afspelen van video is er niet minder op en loopt precies hetzelfde als op het lcd schermpje. Deze feature werkt dus helemaal top.

Ook beschikt de gmini over het mophun game platform. Standaard zit er een grappig pinguïn spelletje op en een paar game demo’s. De games zijn te downloaden op archos.com en mophun.com, beide sites bieden niet echt geweldige games. Wel is het interessant te vermelden dat het mophun game platform illegaal gebruik tegengaat. De games worden namelijk voorzien van een unieke code. Deze code is gegenereerd van jouw unieke productcode die de gmini bevat. Hierdoor is het niet mogelijk om de spelletjes uit te wisselen en zijn ze dus “device” gebonden.
Nog een feature van de gmini is een flashcard reader. Deze leest alle compactflash card, wanneer je bijvoorbeeld sd of memsticks bezit kan je de 4in1 card reader aanschaffen.
Wanneer een flashkaart in de gmini wordt prikt verschijnt de gebruikelijke gmini browser. Dit maal links je flashkaart en rechts de gmini hardeschijf. Simpelweg je bestanden selecteren en kopiëren. Helaas is het niet mogelijk om een preview te zien van de foto’s op de flash kaart. Zonde is het klepje om de cardreader te bereiken, deze is van plastic en zit een beetje slap en klungelig. Bij het bedienen voel je dit klepje ook.
Volgens archos is de gmini instaat om 10 uurlang je oren van audio te voorzien en 5 uur je ogen van video beelden. In de praktijk is dit haalbaar. Wanneer ik audio luister en een wat met de gmini speel haal ik 8 uur. Het zijn geen super tijden maar met zo veel features en een tft scherm is dit toch erg netjes. Wil je records breken schaf dan de remote control aan, hiermee kan je de gmini bedienen zonder dat het scherm aanstaat. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik.
Ik kan niet negatief zijn over de gmini. Wanneer je opzoek bent naar een video speler voor onderweg laat je de gmini in de schappen liggen. Wanneer je op zoek bent naar een muziek speler, externe hardeschijf, foto album, image tank zal ik zeker hardloop schoenen aantrekken. Video moet je vooral zien als een leuke feature en niet als de “main thing”.
Als ik mijn best doen zijn er zeker wel minpuntjes aan de gmini:
- Geen ogg vorbis (erg degelijk formaat)
- Batterij duur (Langer is altijd beter)
- Geen verwisselbare batterij
- Lullig klepje voor de compactflash reader, past niet echt bij de degelijkheid van de gmini.
- Sommige foto’s worden slecht weergegeven
- Geen hoesje bijgeleverd, had best een stoffe zakje kunnen zijn
- Waardeloze oordopjes! Dit is echt een grote schande van archos
- Plug van de netadapter raakt gemakkelijk los
- Veel omzetten voor de video mogelijkheden
Dan heb ik ook de afstandsbediening aangeschaft. Op het eerste gezicht is dit een handig ding. Leuke oplichting van de knoppen en het display en je kan de speler op instellingen na volledig bedienen. Werkt dan ook prima. Wel komt de afstandsbediening beetje primitief over, past niet echt bij de gmini400.

Wel krijg je er gelijk wat features bij, namelijk fm radio, microfoon en opnamemogelijkheden hiervoor en opnemen van radio. FM radio speler werkt prima, je kan direct van fm opnemen als je bijvoorbeeld een leuk nummer hoort. Natuurlijk druk je altijd te laat op record, hier heeft archos iets op gevonden. Je kan de gmini altijd 30 seconden opname buffer laten bijhouden. Wanneer je dan op record druk zal de gmini die 30seconden voor het moment van opname plakken. Deze werkt erg goed. Opnamen zijn helaas in wav en zal je dus zelf op je pc moeten omzetten, de kwaliteit is wel prima.
Dan stoort de afstandsbediening. Je hoort bijgeluiden zoals ruis en het tikken van tekst op het display. Dit gaat weg als de verlichting uitvalt en hoor je niet wanneer je iets afspeelt. Het mag duidelijk zijn dat de afstandsbediening niet “speciaal” voor de gmini is gemaakt. Hij werkt op elke gmini en bestaat dan ook al sinds de eerste gmini. Zou graag willen zien dat archos een nieuwe afstandsbediening ontwikkelt voor de gmini. Dan degelijker en van het zelfde materiaal als de gmini.
Ik zou de afstandsbediening zeker wel aanschaffen. Het is altijd nog stukken beter dan de gmini elke keer uit je zak te halen.
Als ik de gmini een cijfer zou moeten geven wordt het een 8 van 10. Wanner archos de foto problemen oplost, het klepje van de cardreader verbeterd en vorbis toevoegt een 9.
De afstandsbediening heeft mij iets teleurgesteld. Naar mijn mening een 6, het voldoet en meer niet.
Tip1: De vierpunts bedienings knop voelt wat stug en zwaar te bedienen aan. Deze wordt soepeler na een dagje.

Laten we beginnen met de verpakking van de gmini. Die doet namelijk alles behalve zijn recht aan, want hij is van plastic. Het is z’n plastic verpakking die je zo in de schappen van de supermarkt kan hangen tussen de tandenborstels. Wel kan je zo zeker zijn dat hij nooit uit de verpakking is gehaald, het kost namelijk heel wat moeite om de verpakking te openen. Bij binnen komst van de gmini was ik verbaasd over zijn omvang, natuurlijk wist ik hoe groot hij zal zijn. Maar een speler met zo veel features geeft je gauw een lomp beeld, ook al vertelt iedereen je dat hij net zo groot is als de ipod.

Bij het aanzetten van de gmini krijg je gelijk weer het “wow” effect, het scherm is namelijk helder en scherp. De interface is vanzelf sprekend en gemakkelijk te bedienen, je kan dan ook direct met je gmini aan de slag.
ARCLIBARY, dit is de bibliotheek van al je files op de gmini. Deze wordt bijgehouden door simpelweg alle bestanden langs te gaan. Standaard wordt dit gedaan wanneer je de usb kabel loskoppelt maar kan natuurlijk ook met de hand geüpdate worden. Voordeel van deze bibliotheek is dat de gmini bij het tonen van mp3’s niet elke keer de halve hardeschijf af moet gaan.
Het zoeken en afspelen van muziek is vrij simpel, je kunt browsen op artist, album, genre, etc. Je kunt ook gewoon file browsing doen. Dit is naar mijn mening nog altijd het makkelijkst omdat ik vooral albums er op heb staan. Wanneer je een muziek bestand selecteert zal deze afgesleept worden, gelijk zal de gmini alle muziek op hetzelfde directory niveau als de huidige afspelen. Het samenstellen van playlists is erg gemakkelijk. Je zoekt zoals hierboven je muziek op en roept een nieuwe playlist op. Deze wordt op het scherm getoont als 2e browser en stelt je instaat om vanuit je muziek browser muziek in de playlist te zetten. Playlists kunnen vervolgens bewerkt en gesaved worden. Een playlist is gewoon in winamp m3u formaat.
Het geluid van de gmini is erg goed, wel raad ik ten strengste af de standaard oordopjes te gebruiken. De standaard doppen zijn ontzetten slecht! Ik was een bezitter van een ipod en kan niet zeggen of de gmini beter of slechter is. Via de mini equalizer zijn geluidsparameters zoals volume, bass, treble, balance en bass boost in te stellen. Bass boost is best een leuke feature, vooral voor in de auto met een leuke subwoofer configuratie.
Dan is het tijd om de video afspeel mogelijkheden van de gmini op te helderen. De officiële specs voor video zijn 640x400 met CBR mp3 geluid of wav, de video codec mag raw zijn, divx of xvid. Dit werkt perfect, hier valt niet over te twisten. Maar de gmini is ook instaat hogere resoluties af te spelen. Maar wanneer je te hoog gaat (dvd kwaliteit) met xvid/divx zal je merken dat de gmini niet in staat is dit te verwerken. De performance van de speler is hiervoor te laag. Nu kan er in ieder geval getwist worden of het scherm wel geschikt is om films te bekijken. Zelf vind ik dat het heel aardig kan en dat dit zeker loont tijdens een lange busreis of vliegreis. Waar de video afspeel mogelijkheden echt ideaal voor zijn onderweg zijn tv shows. Goede tv-show rips zijn perfect voor de gmini, de resolutie is standaard lager dan dvdrips en ze zijn 4:3. Je hoeft enkel nog maar het geluid om te zetten naar mp3 CBR en je bent klaar.

Dan de foto’s. Het zoeken en tonen van foto’s werkt precies hetzelfde als muziek zoeken, dit maal heb je zelfs een kleine preview van de foto’s. Je kunt er voor kiezen te browsen met previews (4 of 9 op een scherm). Het tonen van een grote foto gaat niet mega snel maar is zeker wel mee te leven. Dan over de kwaliteit, ik bezit een canon camera (ixus400) deze foto’s worden zeer goed weergegeven op de gmini. Op het forum van gathering of tweakers heb ik al meerdere keren gelezen dat de kwaliteit van foto’s ontzettent slecht was. Ik was dan ook verbaasd over dit feit. Maar wanneer ik foto’s van een andere camera op de gmini zette schrok ik er zelf van. De kwaliteit van jpeg genomen door een fuji film camera was vele malen slechter. Waar dit precies aan licht is niet duidelijk zal vast iets te maken hebben met de toegepaste compressie techniek.
Wanneer je de gmini op een tv aansluit kan je de output op external scource zetten en de gmini interface zal getoond worden op je tv. Het tonen van foto’s en afspelen van video is er niet minder op en loopt precies hetzelfde als op het lcd schermpje. Deze feature werkt dus helemaal top.

Ook beschikt de gmini over het mophun game platform. Standaard zit er een grappig pinguïn spelletje op en een paar game demo’s. De games zijn te downloaden op archos.com en mophun.com, beide sites bieden niet echt geweldige games. Wel is het interessant te vermelden dat het mophun game platform illegaal gebruik tegengaat. De games worden namelijk voorzien van een unieke code. Deze code is gegenereerd van jouw unieke productcode die de gmini bevat. Hierdoor is het niet mogelijk om de spelletjes uit te wisselen en zijn ze dus “device” gebonden.
Nog een feature van de gmini is een flashcard reader. Deze leest alle compactflash card, wanneer je bijvoorbeeld sd of memsticks bezit kan je de 4in1 card reader aanschaffen.

Volgens archos is de gmini instaat om 10 uurlang je oren van audio te voorzien en 5 uur je ogen van video beelden. In de praktijk is dit haalbaar. Wanneer ik audio luister en een wat met de gmini speel haal ik 8 uur. Het zijn geen super tijden maar met zo veel features en een tft scherm is dit toch erg netjes. Wil je records breken schaf dan de remote control aan, hiermee kan je de gmini bedienen zonder dat het scherm aanstaat. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik.
Ik kan niet negatief zijn over de gmini. Wanneer je opzoek bent naar een video speler voor onderweg laat je de gmini in de schappen liggen. Wanneer je op zoek bent naar een muziek speler, externe hardeschijf, foto album, image tank zal ik zeker hardloop schoenen aantrekken. Video moet je vooral zien als een leuke feature en niet als de “main thing”.
Als ik mijn best doen zijn er zeker wel minpuntjes aan de gmini:
- Geen ogg vorbis (erg degelijk formaat)
- Batterij duur (Langer is altijd beter)
- Geen verwisselbare batterij
- Lullig klepje voor de compactflash reader, past niet echt bij de degelijkheid van de gmini.
- Sommige foto’s worden slecht weergegeven
- Geen hoesje bijgeleverd, had best een stoffe zakje kunnen zijn
- Waardeloze oordopjes! Dit is echt een grote schande van archos
- Plug van de netadapter raakt gemakkelijk los
- Veel omzetten voor de video mogelijkheden
Dan heb ik ook de afstandsbediening aangeschaft. Op het eerste gezicht is dit een handig ding. Leuke oplichting van de knoppen en het display en je kan de speler op instellingen na volledig bedienen. Werkt dan ook prima. Wel komt de afstandsbediening beetje primitief over, past niet echt bij de gmini400.

Wel krijg je er gelijk wat features bij, namelijk fm radio, microfoon en opnamemogelijkheden hiervoor en opnemen van radio. FM radio speler werkt prima, je kan direct van fm opnemen als je bijvoorbeeld een leuk nummer hoort. Natuurlijk druk je altijd te laat op record, hier heeft archos iets op gevonden. Je kan de gmini altijd 30 seconden opname buffer laten bijhouden. Wanneer je dan op record druk zal de gmini die 30seconden voor het moment van opname plakken. Deze werkt erg goed. Opnamen zijn helaas in wav en zal je dus zelf op je pc moeten omzetten, de kwaliteit is wel prima.
Dan stoort de afstandsbediening. Je hoort bijgeluiden zoals ruis en het tikken van tekst op het display. Dit gaat weg als de verlichting uitvalt en hoor je niet wanneer je iets afspeelt. Het mag duidelijk zijn dat de afstandsbediening niet “speciaal” voor de gmini is gemaakt. Hij werkt op elke gmini en bestaat dan ook al sinds de eerste gmini. Zou graag willen zien dat archos een nieuwe afstandsbediening ontwikkelt voor de gmini. Dan degelijker en van het zelfde materiaal als de gmini.
Ik zou de afstandsbediening zeker wel aanschaffen. Het is altijd nog stukken beter dan de gmini elke keer uit je zak te halen.
Als ik de gmini een cijfer zou moeten geven wordt het een 8 van 10. Wanner archos de foto problemen oplost, het klepje van de cardreader verbeterd en vorbis toevoegt een 9.
De afstandsbediening heeft mij iets teleurgesteld. Naar mijn mening een 6, het voldoet en meer niet.
Tip1: De vierpunts bedienings knop voelt wat stug en zwaar te bedienen aan. Deze wordt soepeler na een dagje.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 15:18 ]
erg goeie review
alleen dit:
- Volgens de handleiding zit er voicememo functie op, dit werkt niet. Hier heb je toch echt de remote voor nodig
dit is niet waar, volgens mij staat de voicerecorder bij jou op line out, en niet op mic. je moet em eerst op mic zetten voordat je kunt opnemen
alleen dit:
- Volgens de handleiding zit er voicememo functie op, dit werkt niet. Hier heb je toch echt de remote voor nodig
dit is niet waar, volgens mij staat de voicerecorder bij jou op line out, en niet op mic. je moet em eerst op mic zetten voordat je kunt opnemen
Verwijderd
Helemaal gelijk!_RoD_ schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 14:48:
erg goeie review![]()
alleen dit:
Al lijkt er een bug in te zitten. Wanneer de voicerecorder op linein staat en de afstandsbediening er in zit begint hij gelijk met opnemen en zijn de opties NIET aanwezig. Ook niet wanneer je de afstandsbediening er uit haalt. Pas wanneer je de speler opstart zonder afstandsbediening zijn de opties bij mij weer zichtbaar. Bug
Hehe, eindelijk krijg ik na een week van mp3spelers.nl te horen dat mijn betaling in goede orde ontvangen is ... nu nog wachten op de backorder van hun..... dat kan nog lang duren heb ik het gevoel
Mooie review trouwens, jammer dat die remote zo cheap is en ook in stijlbreuk is met de Gmini400, en dat ie ruist als je hem gebruikt
Toch kan ik nog steeds niet wachten op het apparaatje
Ik ga denk ik vanmiddag naar de V&D, zo'n hoesje is precies wat ik zocht (bij de MediaMartk hadden ze andere modellen van Case Logic, maar niet die).
Mooie review trouwens, jammer dat die remote zo cheap is en ook in stijlbreuk is met de Gmini400, en dat ie ruist als je hem gebruikt
Toch kan ik nog steeds niet wachten op het apparaatje
Ik ga denk ik vanmiddag naar de V&D, zo'n hoesje is precies wat ik zocht (bij de MediaMartk hadden ze andere modellen van Case Logic, maar niet die).
Ik zag op Dapreview een site waar je verschillende skins voor je mp3speler kon bestellen.
Laat nou daar de Gmini 400 ook tussen zitten
http://www.skinit.com/store
Ik denk dat ik er hier wel 1 (of 2) van ga bestellen
Er staat alleen bij dat je ze een email moet sturen voor de shipping kosten.. ik hoop dat dit wat mee gaat vallen
Laat nou daar de Gmini 400 ook tussen zitten
Ik denk dat ik er hier wel 1 (of 2) van ga bestellen
Er staat alleen bij dat je ze een email moet sturen voor de shipping kosten.. ik hoop dat dit wat mee gaat vallen

laat ons weten hoe het gaat, ik ben zeker geinteresseerd een marmeren skin ofzo is wel erg cool._RoD_ schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:58:
Ik zag op Dapreview een site waar je verschillende skins voor je mp3speler kon bestellen.
Laat nou daar de Gmini 400 ook tussen zitten![]()
Ik denk dat ik er hier wel 1 (of 2) van ga bestellen![]()
Ik heb ze een mailtje gestuurd, afwachten dusJelleMan schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 16:27:
[...]
laat ons weten hoe het gaat, ik ben zeker geinteresseerd een marmeren skin ofzo is wel erg cool.
Had op verschillende fora gelezen dat dat Case Logic MPC hoesje perfect is voor de Gmini 400. Bijde MediaMarkt hadden ze echter alleen andere CL hoesjes. Na anleiding van Gnixon ff naar de lokale V&D gegaan .. wonderbaarlijk kostte hij hier maar 12 euro.
Ik heb al een hoesje voor de Gmini400. (je moet toch wat hebben alvast)
Ik heb de handleiding alvast uitgeprint van de Gmini400. (je blijft bezig)
Ik heb eindelijk na een week te horen gekregen dat mijn geld goed is overgekomen van de Gmini400. (je hebt de illusie dat je niet voor niks bezig bent)
Ik moet nu nog alleen nog wachten op de backorder van de Gmini400. (AARRARGRGHRHHG!!!!)
Ik heb eindelijk na een week te horen gekregen dat mijn geld goed is overgekomen van de Gmini400. (je hebt de illusie dat je niet voor niks bezig bent)
Ik moet nu nog alleen nog wachten op de backorder van de Gmini400. (AARRARGRGHRHHG!!!!)

Verwijderd
Ik leef met je mee......echt waar herinneringen komen weer naar boven, naja start wel ff een mp3tje op mijn gminiBaT schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:37:
Had op verschillende fora gelezen dat dat Case Logic MPC hoesje perfect is voor de Gmini 400. Bijde MediaMarkt hadden ze echter alleen andere CL hoesjes. Na anleiding van Gnixon ff naar de lokale V&D gegaan .. wonderbaarlijk kostte hij hier maar 12 euro.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De archos oordopjes zijn inderdaad heel erg slecht maar ik heb hem nog niet zo lang en heb geen zin om weer allemaal soorten oordopjes af te gaan voordat ik weer goeie vind dus voorlopig gebruik ik gewoon even de normale.
De 2 grootsten minpunten van de gmini vind ik zelf:
-De mogelijkheid om te multitasken (meerdere dingen tegelijk doen, zoals b.v. fotos kijken muziek luisteren) is er niet.
-En dat vbr audio in video bestanden niet wordt ondersteund. Dit vind ik wel echt zwaar irritant. Want bijna iedereen (vraag me niet waarom) ript tegewoordig alles met vbr audio.
En een programma vinden die snel audio kan converteren (zonder de video te hercoderen) is moeilijk.
Verder echt een TOP apparaat! Ik stond echt versteld bij veel functies! vooral bij de video functie.
Want wie wil nou (dit dacht ik eerst ook) nou een film kijken op een 2.2 inch beeldje?..nou dat valt dus heel erg mee! Ook de mogelijkheid om op te nemen is geweldig! ik speel zelf gitaar in meerdere bands en het is super om gewoon zonder kabels en andere apparaten een liedje te kunnen opnemen!
Ik ben ook ex-bezitter van een G3 ipod en ben blij dat ik deze heb gekozen ipv een nieuwe ipod.
-De mogelijkheid om te multitasken (meerdere dingen tegelijk doen, zoals b.v. fotos kijken muziek luisteren) is er niet.
-En dat vbr audio in video bestanden niet wordt ondersteund. Dit vind ik wel echt zwaar irritant. Want bijna iedereen (vraag me niet waarom) ript tegewoordig alles met vbr audio.
En een programma vinden die snel audio kan converteren (zonder de video te hercoderen) is moeilijk.
Verder echt een TOP apparaat! Ik stond echt versteld bij veel functies! vooral bij de video functie.
Want wie wil nou (dit dacht ik eerst ook) nou een film kijken op een 2.2 inch beeldje?..nou dat valt dus heel erg mee! Ook de mogelijkheid om op te nemen is geweldig! ik speel zelf gitaar in meerdere bands en het is super om gewoon zonder kabels en andere apparaten een liedje te kunnen opnemen!
Ik ben ook ex-bezitter van een G3 ipod en ben blij dat ik deze heb gekozen ipv een nieuwe ipod.
[ Voor 37% gewijzigd door Gnixon op 07-12-2004 22:06 ]
Ik heb een batterypack "gebouwd" voor mijn gmini400.
Hij ziet er heel simpel uit dat weet ik en het draadje is te lang maar hij werkt perfect en hij is super simpel te maken! En kost maar ongeveer 2,50 euro bij elkaar!!!
Hij is misschien een beetje gammel maar voor een extra 10 uurtjes film heb ik het er wel voor over!
Dit heb je nodig:
-een 4 AA batterij houdertje
-een kabeltje
-een plugje
(-en eventueel klitteband met plakzijde, 1 kant op de gmini en 1 op de batterypack)
-En 4 batterijen natuurlijk
Ik heb er een paar fotos van genomen. op 1 foto kun je niet zo goed zien dat het lampje brand maar op het beeldje kun je zien dat hij oplaad aan het logotje, dus hij werkt echt!
Wel 4 oplaadbare gebruiken he! want 4 alkaline is 6v en dat is 1v teveel!

LET OP! Weet wel dat als je dit doet, dat je er zelf 100% verantwoordelijk voor bent als jouw gmini 400 hierdoor kapot gaat. Ik weet ook niet hoe het zit met archos en de garantie dus, geef mij niet de schuld als er iets mis is.
Hij ziet er heel simpel uit dat weet ik en het draadje is te lang maar hij werkt perfect en hij is super simpel te maken! En kost maar ongeveer 2,50 euro bij elkaar!!!
Hij is misschien een beetje gammel maar voor een extra 10 uurtjes film heb ik het er wel voor over!
Dit heb je nodig:
-een 4 AA batterij houdertje
-een kabeltje
-een plugje
(-en eventueel klitteband met plakzijde, 1 kant op de gmini en 1 op de batterypack)
-En 4 batterijen natuurlijk
Ik heb er een paar fotos van genomen. op 1 foto kun je niet zo goed zien dat het lampje brand maar op het beeldje kun je zien dat hij oplaad aan het logotje, dus hij werkt echt!
Wel 4 oplaadbare gebruiken he! want 4 alkaline is 6v en dat is 1v teveel!
LET OP! Weet wel dat als je dit doet, dat je er zelf 100% verantwoordelijk voor bent als jouw gmini 400 hierdoor kapot gaat. Ik weet ook niet hoe het zit met archos en de garantie dus, geef mij niet de schuld als er iets mis is.
[ Voor 34% gewijzigd door Gnixon op 07-12-2004 22:48 ]
mmm, 4 oplaadbare penlites is 4,8 volt.
en de gmini vraagt 5 volt.
vraag me af wat er gebeurd als de accu van de gmini helemaal leeg is en hij verder draait op de penlites.
vraag me af wat er gebeurd als de accu van de gmini helemaal leeg is en hij verder draait op de penlites.
Gnixon, pas hij zo ook nog steeds in het hoesje
?
Zo'n lomp batterij houder ding was ook mijn idee al
Ga het wel maken als ik hem heb. Scheelt toch weer mooi! Zit je helemaal noooit zonder muziek 
En voor vakantie gaat mn broer maybe een accu "maken" waarmee ik heb stuk of 5/10x op kan laden
Alleen die accu's zelf zijn vrij duur. Voltage omzetten van bijv. 12 naar 5 volt lukt hem wel
Zie nu een accu voor 9 euro, 10x10x5 centimeter waarmee ie 3x geladen kan worden
Best handig toch? Maar mag nog wel iets sterker 
Edit: Zie dr 1 voor 50 euro met ruim 10x laden
10 tot 20 gok ik zo.. Zou ik me broer ff moete na rekenen
Gewoon bij de conrad
Best moeite waard als je vaak weg bent lijkt me.. Zit je btw wel aan 18,1x7,6x16,7 centimeter.. Vrij groot
En 400 gram
En voor vakantie gaat mn broer maybe een accu "maken" waarmee ik heb stuk of 5/10x op kan laden
Edit: Zie dr 1 voor 50 euro met ruim 10x laden
[ Voor 24% gewijzigd door rattenfanger op 08-12-2004 00:44 ]
Naar horen en zeggen zou "een" apparaat dan gewoon niet werken (alsof het gewoon teweinig stroom krijgt, en dus gewoon uitgaat, zoals normaal als de interne batt. leeg is)lazyed schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:27:
mmm, 4 oplaadbare penlites is 4,8 volt.
Maar als je het ding aan de adapter ingang doet van de Gmini, en de interne batt. is vol, dan zou je verwachten dat hij gewoon nonstop de batterij probeert op te laden (die wordt immers als eerst gebruikt), en als het goed is kan de situatie nooit voorkomen dat dan de interne batt. eerder leeg is dan de penlites (want de penlites "gaan" door de interne batt.).
Volgens mij is zo'n accupack geheel safe voor je gmini als :
1) interne batt. vol is.
2) spanning iig niet meer is als 5 volt (4,8 ligt dicht genoeg erbij, en gaat niet over de 5 volt)
3) zodra de gmini aangeeft (met accupack aangesloten) dat de accu (op de dispay) niet meer 100% is (dus de penlites zijn dan blijkbaar op), je de accupack loskoppelt, aangezien het toch niets meer toevoegd (tot er weer volle batt. inzitten, en je ook de internet batt. weer volledige opgeladen hebt, aangezien deze ook snel weer leeg gaat)
Mocht er hoe dan ook toch iets mis gaan, dan is het waarschijlijk de interne batt. die het zal gaan laten afweten. En in de handleiding staat dat alleen "authorized Archos personnel" een batt. mogen vervangen, omdat je anders je warranty vern**kt, oftewel, in dat geval, weet je dat je zo'n pack niet moet gebruiken in de toekomst (laat het ons ook ff weten he, Gnixon
Maar Gnixon, kan hij echt 10 uur langer video afspelen zo ? Kan je het een keer echt testen
Even een playlistje aanmaken van 50 uur, het dingetje aanzetten en zien waar hij strand, als hij verder gaat met "resume" nadat je hem weer op de lader gooit
Verwijderd
Even een vraagje over de adapter... Zal deze jongen ook op 110 volt, 60Hz gaan werken? Zit namelijk in Japan en wil de Gmini 400 ook aanschaffen, maar dat heeft weinig zin als ik niet kan laden...
Verwijderd
Je krijgt er allesinds een stekker voor europa en amerika bij, dus ik zou denken van wel. Staat zeker en vast ergens vermeld in de handleiding die je kan dl vanop de archos website.
Verwijderd
Dat is mijn inziens ook het grootste nadeel. Vraag me af of de processor ertoe in staat is. Je kan toch browsen terwijl de muziek speelt, dat doet me vermoeden dat er toch enige vorm van multithreading mogelijk is. Misschien dat memory managment de bottleneck is?Gnixon schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 21:52:
Lees deze thread eens volledig door. Dat werd reeds besproken. Virtual Dub is uw vriend voor windows. Voor linux kan je alles doen met mencoder/transcode (inclusief subtitles-En dat vbr audio in video bestanden niet wordt ondersteund. Dit vind ik wel echt zwaar irritant. Want bijna iedereen (vraag me niet waarom) ript tegewoordig alles met vbr audio.
Ik denk dat de processor het wel aankan, hij kan immers ook video van redelijke resolutie verwerken.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:01:
[...]
Dat is mijn inziens ook het grootste nadeel. Vraag me af of de processor ertoe in staat is. Je kan toch browsen terwijl de muziek speelt, dat doet me vermoeden dat er toch enige vorm van multithreading mogelijk is. Misschien dat memory managment de bottleneck is?
Volgens mij kan de Gmini dan ook wel muziek en foto's tegelijk afspelen
een tekstviewer lijkt mij btw ook wel wat
Verwijderd
Het is gewoon een OS probleem, wanneer je foto's wilt kijken en audio luisteren tegelijk ben je aan het multitasken. Dit vraag een complex OS en kost vele malen meer energie (ook al lijkt het simpel)._RoD_ schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:35:
[...]
Ik denk dat de processor het wel aankan, hij kan immers ook video van redelijke resolutie verwerken.
Was vandaag bij de raf in de bijenkorf, hier hebben ze de gmini liggen. Beetje jammer dat ze er 399 euro voor vragen, wanneer ik aan de verkoper vraag waarom zij hem zo duur aaanbieden kraakt hij zijn zaak af en zegt ie "tja het is raf he".
Het zou leuk zijn als het dingetje pdf-jes zou kunnene lezen, ik krijg me school roosters altijd in pdf formaat.
Ik ben benieuwd wat er nog komt met firmware upgrades, Archos is iig goed op weg
Moet die starters post niet ff aangepast worden ?
Firmware is ondertussen 1.3.00 ipv. 1.2.00
Firmware is ondertussen 1.3.00 ipv. 1.2.00
Ik ben erg benieuwd wat voor processor er eigelijk inzit, ik ben wezen zoeken, maar heb niets kunnen vinden, weet iemand dit?_RoD_ schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:35:
[...]
Ik denk dat de processor het wel aankan, hij kan immers ook video van redelijke resolutie verwerken.
Bij mij past hij dan nog gewoon in mijn hoesje jah
laat ons ook ff weten hoe dat werkt he? ben wel geinteresseerd.rattenfanger schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:42:
Dan draait hij inderdaad gewoon verder op de penlites, want hij "denkt" nogsteeds dat de adapter er aan vast zit dus net als dat je verder kunt kijken/luisteren als hij aan netstroom vast zit kan dat ook met de batterypacklazyed schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:27:
Dit zal ik doen, en dan zal ik het resultaat hier plaatsen. Maar die 10 uur haal ik van een andere site waar iemand ook een batterypack had gebouwd voor de gmini 400 en in principe zijn de onderdelen hetzelfde dus zou het ook ongeveer 10 uur moeten zijn. Maar je kunt altijd gewoon nieuwe AA batterijen d'r in doen als ze op zijnBaT schreef op woensdag 08 december 2004 @ 00:44:
[...]
Maar Gnixon, kan hij echt 10 uur langer video afspelen zo ?
En ik zal jullie ook laten weten of mijn batterij naar de klote gaat door mijn batterypack:p
[ Voor 8% gewijzigd door Gnixon op 08-12-2004 16:43 ]
Dat heb ik ook gedaan, maar ik bedoel er alleen maar mee dat het veel handiger zou zijn als hij vbr audio wel zou lezen. IK vind het gewoon irritant dat je elke keer die audio moet hercoderen. Want zeg nou zelf, het zou toch makkelijker zijn als dat niet hoefde?Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:01:
[...]
Lees deze thread eens volledig door. Dat werd reeds besproken. Virtual Dub is uw vriend voor windows. Voor linux kan je alles doen met mencoder/transcode (inclusief subtitles).
Verwijderd
Met z'n accu-pack doe je net alsof de gmini aan de lader zit. Dit is best ok maar heeft natuurlijk wel de nadelen zoals het niet waarschuwen wanneer hij leeg is. Maar het ergste is dat wanneer de accu niet vol is de gmini werkelijk gaat laden van je accupack. Aangezien de stroom en de spanning van een accu pack niet constant zijn kan dit niet goed zijn voor je gmini accu.
Ja, dit vind ik ook irritant, misschien dat het met een firmware upgrade ns verholpen wordt.Gnixon schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:42:
[...]
Dat heb ik ook gedaan, maar ik bedoel er alleen maar mee dat het veel handiger zou zijn als hij vbr audio wel zou lezen. IK vind het gewoon irritant dat je elke keer die audio moet hercoderen. Want zeg nou zelf, het zou toch makkelijker zijn als dat niet hoefde?
Verwijderd
hallo allemaal ik ben nu ook sinds een week in het bezit van de gmini400
en tot nu toe vindt ik het een grandioos schitterend apparaatje
maar heb wel een probleempje en zou heel blij zijn als iemand van jullie mij daar mee zou kunnen helpen .
daar ik veel zelf cd samenstel wil ik die er dus allemaal in zetten .met windows media player 10 lukt het me heel goed ze te rippen / te bewerken /artiest titel enz . dan laat ik het eerst naar mijn bureaublad zetten ,en dan ga ik via het mapje na eigenschappen /aanpassen /mapafbeeldingen en daar zet ik dan mijn eigen ontworpen hoesje ( al veranderd in 72 pixels ) in, Want in mediaplayer lukt het me niet het hoesje toe te voegen, dan pas zet ik dat mapje in mijn archos .
maar toch als ik dan de traks afspeel ( heb arclibary op automatic staan ) wil hij het hoesje niet laten zien
ook geprobeerd met een andere cd ( nieuwste van joe Cocker binnen gehaald via wimx ) waarvan als ik hem afspeel in windows media hij het hoesje wel laat zien ,maar in mijn mp3 speler dus niet
via dit forum heb ik er al na gezocht kwam wel wat tegen van hoesjes zoals bijvoorbeeld dit ( Je moet dit inderdaad zelf toevoegen aan de ID3 tags. Ik gebruik hiervoor gewoon Windows Media Player 10. Eerst download ik de cover van Amazon, verander het formaat in 75x75 pixels, en dan in de library van Media Player edit ik de ID3 tag (van alle songs in een album tegelijk, dus niet per mp3tje), en voeg zo het plaatje toe.
) maar dat snap ik dus niets van, want hoe voeg ik dat dan toe aan id3 tag ? kan dat niet vinden .
Zou AUB iemand mij kunnen helpen daar ik heel graag mijn eigen ontworpen hoesje ( en ook andere ) er erg graag in wil hebben . ben helaas niet zo tecnisch maar hopelijk met jullie hulp lukt het me dan wel .groetjes anja
daar ik veel zelf cd samenstel wil ik die er dus allemaal in zetten .met windows media player 10 lukt het me heel goed ze te rippen / te bewerken /artiest titel enz . dan laat ik het eerst naar mijn bureaublad zetten ,en dan ga ik via het mapje na eigenschappen /aanpassen /mapafbeeldingen en daar zet ik dan mijn eigen ontworpen hoesje ( al veranderd in 72 pixels ) in, Want in mediaplayer lukt het me niet het hoesje toe te voegen, dan pas zet ik dat mapje in mijn archos .
maar toch als ik dan de traks afspeel ( heb arclibary op automatic staan ) wil hij het hoesje niet laten zien
ook geprobeerd met een andere cd ( nieuwste van joe Cocker binnen gehaald via wimx ) waarvan als ik hem afspeel in windows media hij het hoesje wel laat zien ,maar in mijn mp3 speler dus niet
via dit forum heb ik er al na gezocht kwam wel wat tegen van hoesjes zoals bijvoorbeeld dit ( Je moet dit inderdaad zelf toevoegen aan de ID3 tags. Ik gebruik hiervoor gewoon Windows Media Player 10. Eerst download ik de cover van Amazon, verander het formaat in 75x75 pixels, en dan in de library van Media Player edit ik de ID3 tag (van alle songs in een album tegelijk, dus niet per mp3tje), en voeg zo het plaatje toe.
) maar dat snap ik dus niets van, want hoe voeg ik dat dan toe aan id3 tag ? kan dat niet vinden .
Zou AUB iemand mij kunnen helpen daar ik heel graag mijn eigen ontworpen hoesje ( en ook andere ) er erg graag in wil hebben . ben helaas niet zo tecnisch maar hopelijk met jullie hulp lukt het me dan wel .groetjes anja
Verwijderd
Der was hier iemand die zich afvroeg waarom ik al een week van tevoren wist wanneer de Gmini in de aanbieding zou komen bij MM.
Het antwoord is simpel: vragen...... een van de verkopers vertelde me wat hun advertenties zouden zijn voor de week erna.
Het antwoord is simpel: vragen...... een van de verkopers vertelde me wat hun advertenties zouden zijn voor de week erna.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:02:
Der was hier iemand die zich afvroeg waarom ik al een week van tevoren wist wanneer de Gmini in de aanbieding zou komen bij MM.
offtopic:
dat was ik. Dankje enskedee
dat was ik. Dankje enskedee
Dit zou je natuurlijk weer kunnen verhelpen door een paralel-schakeling van (nog) meer batterijen. Zodat je voldoende amperage houdt voor een volledige refill.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:53:
Met z'n accu-pack doe je net alsof de gmini aan de lader zit. Dit is best ok maar heeft natuurlijk wel de nadelen zoals het niet waarschuwen wanneer hij leeg is. Maar het ergste is dat wanneer de accu niet vol is de gmini werkelijk gaat laden van je accupack. Aangezien de stroom en de spanning van een accu pack niet constant zijn kan dit niet goed zijn voor je gmini accu.
Heeft nog niemand zn gmini opengemaakt ?? Gewoon ff de binnenkant bekijken en gelijk ff checken wat voor accu het is ??
.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.
Haha lijkt me geen goed idee! dan ben je meteen je garantie kwijt! allewel ik had iets gelezen op een forum van 1 of andere gast die het wel had gedaan, kijk maar even:Sledge HaMMeR schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:29:
[...]
Heeft nog niemand zn gmini opengemaakt ?? Gewoon ff de binnenkant bekijken en gelijk ff checken wat voor accu het is ??
http://www.jbmm.net/forum...3927a33add4ea6e30aec550d9
wel helaas een franse forum..maja
[ Voor 14% gewijzigd door Gnixon op 08-12-2004 22:56 ]
Heey heeyVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:25:
Ik weet (denk ik) al wat er aan de hand is.
Het probleem is microsoft houd ervan om van alles hun eigen versie te maken: wma ipv mp3 enz. Veel van hun dingen zijn dus speciaal voor microsoft gemaakt en zo is het ook bij de manier van opslaan van albumart. Windows media player gebruikt een hele andere manier van opslaan van albumart die de gmini 400 niet ondersteund. Volgens mij slaat wmp de plaatjes apart op en de gmini leest alleen maar albumart wat echt IN de id3 tag van een bepaalde mp3 bestand zit. En dus ook niet hoe jij het probeerde via een map in windows. Want wat jij hebt gedaan is gewoon een map een plaatje gegeven in windows.
Er zijn diverse programma's waarmee je album art kunt toevoegen aan een .mp3 of .wma. Ik ken er maar 1 van, en dat is musicmatch. Het is een meer van jukebox maar daarmee kun je heel gemakkelijk albumart toevoegen.
hier kun je een demo downloaden: http://www.download.com/M...10306546.html?tag=lst-0-1
suc6
[ Voor 18% gewijzigd door Gnixon op 08-12-2004 22:59 ]
heeft iemand 1.3.00 al installed?
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
Musicmatch staat ook op de gmini, namelijk in /Data/Gnixon schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:52:
[...]
Er zijn diverse programma's waarmee je album art kunt toevoegen aan een .mp3 of .wma. Ik ken er maar 1 van, en dat is musicmatch. Het is een meer van jukebox maar daarmee kun je heel gemakkelijk albumart toevoegen.
hier kun je een demo downloaden: http://www.download.com/M...10306546.html?tag=lst-0-1
suc6
Allang 5 minuten na het uitpakken van de gmini, mijne had 1.2cypress3d schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:32:
heeft iemand 1.3.00 al installed?
Verwijderd
Multitasking is zeker niet enkel een kwestie van rekenkracht. Het heeft idd te maken met het OS zoals mb4guns al aanhaalde, memory managment (als er twee tasks lopen, mogen die elkaars geheugen niet overschrijven, slecht memory managment was trouwens 1 van de redenen van de instabiliteit van de vroegere windows versies), maar ook de architectuur van de processor zelf moet ernaar ontworpen zijn (afhankelijk van de pipelines en branch prediction end. kan het OS al dan niet verschillende tasks schedulen, memory managment zou ook best HW matig ondersteund worden, ...). Als het enkel een zaak van het OS is, kan multitasking misschien nog geimplementeerd worden in een toekomstige firmware. Maar als de mogelijkheid niet hardwarematig werd voorzien, zal het er nooit komen._RoD_ schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:35:
[...]
Over de processor, ik doe hier een compleet wilde gok he, maar zou de core niet een of andere arm processor zijn? Eventueel uitgebreid met asic dsp cores voor mpeg4 decoding? Kzal sebiet eens wat rondneuzen.
Hmm, ok. dat zal dan wel, ik ben niet zo technischVerwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:44:
[...]
Multitasking is zeker niet enkel een kwestie van rekenkracht. Het heeft idd te maken met het OS zoals mb4guns al aanhaalde, memory managment (als er twee tasks lopen, mogen die elkaars geheugen niet overschrijven, slecht memory managment was trouwens 1 van de redenen van de instabiliteit van de vroegere windows versies), maar ook de architectuur van de processor zelf moet ernaar ontworpen zijn (afhankelijk van de pipelines en branch prediction end. kan het OS al dan niet verschillende tasks schedulen, memory managment zou ook best HW matig ondersteund worden, ...). Als het enkel een zaak van het OS is, kan multitasking misschien nog geimplementeerd worden in een toekomstige firmware. Maar als de mogelijkheid niet hardwarematig werd voorzien, zal het er nooit komen.
Over de processor, ik doe hier een compleet wilde gok he, maar zou de core niet een of andere arm processor zijn? Eventueel uitgebreid met asic dsp cores voor mpeg4 decoding? Kzal sebiet eens wat rondneuzen.
Kan alleen maar hopen dat het dan ook aan het OS ligt, want multitasking lijkt me wel wat
Verwijderd
Waar het dus op neer komt is geld want het gaat dan richting pda (nu al) en dan mag je voor je gmini500 een hoop euro's neer tellen.
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 15:11 ]
Ach, het zou idd leuk zijn in de trein, om muziek te luisteren , en onder tussen even door je photo gallery te bladeren om de tijd te doden... maar dat kan niet ... big deal 
Door al die extra features, lijkt het misschien op een pda, maar dat is het niet, daarom is hij een stuk kleiner / lichter / goedkoper en is hij niet tot in de puntjes uit gewerkt (bv. geen multi tasking).
Maar daar koop je sowieso geen Gmini 400 voor ! Zou leuk zijn als het kon worden opgelost door een firmware update, maar zo niet ... i don't care. Dan had ik wel een laptop gekocht, want als dat soort dingen gaan boeien, zijn er nog wel meer van dat soort dingetjes en blijf je bezig en heb je eindelijk een app. ter grootte van een laptop met ALLE functies en ook nog 4 keer zo duur
Door al die extra features, lijkt het misschien op een pda, maar dat is het niet, daarom is hij een stuk kleiner / lichter / goedkoper en is hij niet tot in de puntjes uit gewerkt (bv. geen multi tasking).
Maar daar koop je sowieso geen Gmini 400 voor ! Zou leuk zijn als het kon worden opgelost door een firmware update, maar zo niet ... i don't care. Dan had ik wel een laptop gekocht, want als dat soort dingen gaan boeien, zijn er nog wel meer van dat soort dingetjes en blijf je bezig en heb je eindelijk een app. ter grootte van een laptop met ALLE functies en ook nog 4 keer zo duur

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 09-12-2004 15:29 ]
Een gratis extra'tje is nooit weg natuurlijkBaT schreef op donderdag 09 december 2004 @ 15:28:
Ach, het zou idd leuk zijn in de trein, om muziek te luisteren , en onder tussen even door je photo gallery te bladeren om de tijd te doden... maar dat kan niet ... big deal
Maar daar koop je sowieso geen Gmini 400 voor ! Zou leuk zijn als het kon worden opgelost door een firmware update, maar zo niet ... i don't care. Dan had ik wel een laptop gekocht, want als dat soort dingen gaan boeien, zijn er nog wel meer van dat soort dingetjes en blijf je bezig en heb je eindelijk een app. ter grootte van een laptop met ALLE functies ...
Maar inderdaad, zonder multitasking blijft het een prachtig apparaat, en ik heb dan ook niks te klagen
Ik zal je helpenVerwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:25:
hallo allemaal ik ben nu ook sinds een week in het bezit van de gmini400en tot nu toe vindt ik het een grandioos schitterend apparaatje
maar heb wel een probleempje en zou heel blij zijn als iemand van jullie mij daar mee zou kunnen helpen .
Als je een playlist in WMP hebt gemaakt, of de MP3s staan in je WMP playlist of library, dan kun je de album art toevoegen door in de playlist op rechtermuisknop op het MP3tje te klikken (meerdere tegelijk kan ook), en dan klik je op advanced tag editor. Dan klik je op het tabblad pictures, en hier kun je je plaatje toevoegen
Verwijderd
haii gnixon wil je even laten weten dat het me gelukt is HOERAAAAAAA om met musicmatch het hoesje in mijn mp3 track te krijgen als ik hem nu afspeel krijg ik het hoesje dus te zien. Ik ben daar Zeer Zeer blij mee en wil je dan ook wil je dan ook hartelijk danken groetjes anja
Cinner jij ook bedankt ik ga zeker ook jou optie bekijken al ben ik al heel blij dat het met musicmatch lukt bedankt dat ook jij me wilde helpen
Cinner jij ook bedankt ik ga zeker ook jou optie bekijken al ben ik al heel blij dat het met musicmatch lukt bedankt dat ook jij me wilde helpen
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 21:04 ]
No problem Aster! 
Blij dat ik heb kunnen helpen
Blij dat ik heb kunnen helpen
Verwijderd
Ik heb net bij een vriend 6GB aan films gekopieerd via USB2.0 zonder m'n adapter. Batterij was nog steeds +2/3 vol. Dat zit toch goed.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:46:
[...]
en dan te bedenken dat usb2 ook nog eens meer vraagt van je gmini, zowel stroom als hardware matige vermogen. Dat wordt dus adapteren 4 life.
Dit topic is gesloten.