Verwijderd

OK, ik heb de doos eens bekeken, en de onderkant was open geknipt. Het is dus duidelijk geen nieuwe. Ik zal eens een mailtje sturen naar bbs.

Verwijderd

Das zekers niet mooi tjaf. Zal zeker een nieuwe aanvragen en in een bepaalde tijd zo dat je weer niet een maand moet wachten :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hmm, ik vind dat ze dit niet kunnen maken... eis een nieuwe, misschien krijg je voorrang :)

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 18-11-2004 19:04 ]

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
_RoD_ schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:01:
Hmm, ik vind dat ze dit niet kunnen maken... eis een nieuwe, misschien krijg je voorrang :)
Percies, het is hun schuld dat hij niet goed is, dus jij eist gewoon een nieuwe binnen snelle tijd. Als zij dat niet hadden gedaan was er niks gebeurd, dus hun schuld >:)

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Precies!
En voordat je hem terugstuurd, natuurlijk wel ff die film en die muziek naar je pc kopiëren! >:)

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33
wat lees ik nou allemaal... Het is natuurlijk belachelijk dat als je een gmini koopt er al data opstaat. Er horen van een aantal cd's wat liedjes op te staan maar dat zijn maar 1 song per cd. Ook staat er een filmpje over, die gaat over een Fransoos in de zee ;) Er moet ook inderdaad een sticker op het display zitten en de verpakking moet 100% dicht zijn. Als de onderkant op en is geweest heb je idd of een RMA of een Demo model.

offtopic: DAMN wat was die verpakking klote om eraf te halen :X

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• RoD
  • Niet online

RoD

cypress3d schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:59:
wat lees ik nou allemaal... Het is natuurlijk belachelijk dat als je een gmini koopt er al data opstaat. Er horen van een aantal cd's wat liedjes op te staan maar dat zijn maar 1 song per cd. Ook staat er een filmpje over, die gaat over een Fransoos in de zee ;) Er moet ook inderdaad een sticker op het display zitten en de verpakking moet 100% dicht zijn. Als de onderkant op en is geweest heb je idd of een RMA of een Demo model.

offtopic: DAMN wat was die verpakking klote om eraf te halen :X
offtopic:
Idd, vre-se-lijk, wat ben ik daar lang mee bezig geweest :P totdat ik er 8er kwam hoe het moest, toen was het zo gebeurd :)

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Archos Gmini400 definitely falls somewhere between being a high quality digital audio player, a solid portable video player and an okay digital photo display device. It is not very user friendly in the beginning, owing to a dizzying array of features and menu choices. If that can be mastered however, without tossing the Gmini400 out the window, you have a very solid portable entertainment device on your hands which will provide many hours of fun.
zo'n beetje hetgene wat in alle reviews gezegd wordt.
maar, niet user friendly in het begin? dat snap ik niet. ik heb de handleiding niet eens nodig gehad, terwijl zo'n beetje elke review claimt dat ie in het begin moeilijk te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, heeft er nog iemand gemerkt dat het klokje steevast achterloopt? Als ik het juist zet, staat het 10 min. later alweer fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:53:
[...]

zo'n beetje hetgene wat in alle reviews gezegd wordt.
maar, niet user friendly in het begin? dat snap ik niet. ik heb de handleiding niet eens nodig gehad, terwijl zo'n beetje elke review claimt dat ie in het begin moeilijk te bedienen is.
Ze wensen liever enkel op play te drukken, waarna de speler uitzichzelf een perfecte afspeellijst samenstelt uit je libary van 20gig mp3's.

Het is natuurlijk altijd het zelfde he, meer features meer opties. Wat weer kan leiden tot minder gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:55:
Hmmm, heeft er nog iemand gemerkt dat het klokje steevast achterloopt? Als ik het juist zet, staat het 10 min. later alweer fout?
Mijn klok loopt sinds het begin perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaah levering van mijn speler met een week uitgestelt, zou vandaag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:00:
[...]

Ze wensen liever enkel op play te drukken, waarna de speler uitzichzelf een perfecte afspeellijst samenstelt uit je libary van 20gig mp3's.

Het is natuurlijk altijd het zelfde he, meer features meer opties. Wat weer kan leiden tot minder gebruiksvriendelijk.
Tsja, als je naar andere mp3 spelers kijkt, vind ik deze toch wel erg overzichtelijk. wil je video, ga je op het icoontje video staan, wil je audio ga je op audio staan.
ik vind dit overzichtelijker dan andere mp3 spelers, alhoewel ik er nooit moeite mee heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

cypress3d schreef op donderdag 18 november 2004 @ 00:39:
[...]

Ik heb net de gmini weer voor mijn neus, toetsenblokkering doe je gewoon door de eerste knop van de 3 ondersten even ingedrukt te houden! werkt super!
Verrek jah .... nu werkt het wel. Ik had alle combies al geprobeerd. Relaxed dat je wel geluid kunt veranderen, maar wel jammer dat de off-knop ook nog werkt.
Bedankt.

Als nu nog ff iemand kan kijken voor mij wat de standaard waardes zijn van het uitschakelen van je HD (zowel op accu als voeding) ben ik weer helemaal nieuw.

Dat ik dit wil weten, komt omdat ik ook een gebruikt model in handen heb gekregen. Er stond al ongeveer 10 gig aan moderne/populaire muziek en de films nemo en Ali G :'(
Erg slordig van de RAF in Amsterdam, maar verder werkt hij prima.

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sledge HaMMeR schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 22:26:
[...]

Verrek jah .... nu werkt het wel. Ik had alle combies al geprobeerd. Relaxed dat je wel geluid kunt veranderen, maar wel jammer dat de off-knop ook nog werkt.
Bedankt.

Als nu nog ff iemand kan kijken voor mij wat de standaard waardes zijn van het uitschakelen van je HD (zowel op accu als voeding) ben ik weer helemaal nieuw.

Dat ik dit wil weten, komt omdat ik ook een gebruikt model in handen heb gekregen. Er stond al ongeveer 10 gig aan moderne/populaire muziek en de films nemo en Ali G :'(
Erg slordig van de RAF in Amsterdam, maar verder werkt hij prima.
Dat jij een gebruikte hebt gekregen, betekent dat dat er nu iemand zijn geliefde Gmini kwijt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
_RoD_ schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:27:
[...]

Dat jij een gebruikte hebt gekregen, betekent dat dat er nu iemand zijn geliefde Gmini kwijt is?
Je bedoelt dat hij een gestole MP3speler bij een ICT winkel heeft gekocht? :z

(Lijkt me erg onwaarschijnlijk, Gmini is pas net uit en nu zijn al gejate te koop? :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik ben blijkbaar niet de enige. Nu ja, BBS heeft meteen laten weten dat het zeker niet de bedoeling was. Ze gingen nakijken wat er was foutgelopen en gingen me z.s.m. contacteren. Ik heb het toestel vandaag uitgebreid getest, en buiten dat klokje dat steeds verkeerd loopt (het loopt te snel met een volle batterije en te traag met een platte), lijkt het toestel volledig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 00:03:
Hm, ik ben blijkbaar niet de enige. Nu ja, BBS heeft meteen laten weten dat het zeker niet de bedoeling was. Ze gingen nakijken wat er was foutgelopen en gingen me z.s.m. contacteren. Ik heb het toestel vandaag uitgebreid getest, en buiten dat klokje dat steeds verkeerd loopt (het loopt te snel met een volle batterije en te traag met een platte), lijkt het toestel volledig te werken.
Leuke klok zeg B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Robbertz schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:44:
[...]

Je bedoelt dat hij een gestole MP3speler bij een ICT winkel heeft gekocht? :z

(Lijkt me erg onwaarschijnlijk, Gmini is pas net uit en nu zijn al gejate te koop? :+)
nee, ik bedoel dat er een foutje is gemaakt, dat ze misschien die Gmini terug hadden moeten geven aan iemand anders, maar hem per ongeluk als nieuwe verstuurd hebben :P

tsja, een andere reden kan ik ook niet verzinnen, je verstuurd niet zomaar een gebruikte Gmini lijkt me. geen goeie reclame voor je zaak :)

nouja, genoeg off-topic :)

heeft er hier iemand ervaring met screen protectors op de Gmini? zo ja, heb je dan nog een hoesje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren firmware 1.2.0 erop gezet en de batterijduur eens getest. Ik heb gewoon de speler volledig opgeladen, 1 playlist ingeladen en em laten spelen zonder 1x het schermpje nog op te zetten. Op die manier haalde ik 11u muziek. Toch 10% beter dan geafficheerde 10u :) Dus de "improved power consumption during audio playback" van 1.2.0 kan wel eens kloppen.

P.S. Die screen protectors, bedoel je van die plastiekjes zoals voor een palmtop? Heb je er al gevonden die min of meer dezelfde grootte hebben als het schermpje van de gmini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:43:
Ik heb gisteren firmware 1.2.0 erop gezet en de batterijduur eens getest. Ik heb gewoon de speler volledig opgeladen, 1 playlist ingeladen en em laten spelen zonder 1x het schermpje nog op te zetten. Op die manier haalde ik 11u muziek. Toch 10% beter dan geafficheerde 10u :) Dus de "improved power consumption during audio playback" van 1.2.0 kan wel eens kloppen.

P.S. Die screen protectors, bedoel je van die plastiekjes zoals voor een palmtop? Heb je er al gevonden die min of meer dezelfde grootte hebben als het schermpje van de gmini?
Heb je tijdens de test wel oordopjes aan je spelertje gehangen, die vreten in sommige gevallen namelijk ook stroom. En welke kwaliteit heb je geladen? (kbps) want dat maakt ook een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Uiteraard heb ik geen gejatte Gmini :P , maar helaas wel een gebruikte.

Anyway, kan nu niemand mij helpen aan de HD waardes ??

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:43:

Ik heb screen protectors die je op maat kunt knippen, erg handig en zit perfect :)
Maar nu vroeg ik me af of ik dan nog een hoesje nodig heb, immers het scherm bekrast iig niet. en het aluminium... tsja, volgens mij krast het niet zo snel. maar misschien wel als ik er geen hoesje meer om doe :P
dus als iemand ervaring heeft met de krasgevoeligheid van de Gmini... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Ojjorz schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 11:55:
[...]

Heb je tijdens de test wel oordopjes aan je spelertje gehangen, die vreten in sommige gevallen namelijk ook stroom. En welke kwaliteit heb je geladen? (kbps) want dat maakt ook een verschil.
Ja hier ben ik het ook mee eens, oordopjes en kwaliteit muziek maken voor de accu veel uit, het vreet allebei meer stroom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AV400 - GMini400 Review

http://www.shanebrinkmand...eviews/SBDShortReview.htm

"I like the AV400 better than the Gmini400. The bigger, higher quality screen is not only much better for video, but just nicer to use for browsing. The buttons on the AV400 are all on the right - prefect for use while driving on the left-hand-side of the car (those in countries who drive on the right-hand-side of the car may prefer the Gmini400 for exactly that reason). I also just like the build and style of the AV400 more. The games on the Gmini400 are only barely diverting. They aren't worth the sacrifice of the AV400's beautiful screen. The Gmini400's slim size is very nice and light on the pocket. However, the AV400's larger size still fits fine in my pocket."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:17:
AV400 - GMini400 Review

http://www.shanebrinkmand...eviews/SBDShortReview.htm

"I like the AV400 better than the Gmini400. The bigger, higher quality screen is not only much better for video, but just nicer to use for browsing. The buttons on the AV400 are all on the right - prefect for use while driving on the left-hand-side of the car (those in countries who drive on the right-hand-side of the car may prefer the Gmini400 for exactly that reason). I also just like the build and style of the AV400 more. The games on the Gmini400 are only barely diverting. They aren't worth the sacrifice of the AV400's beautiful screen. The Gmini400's slim size is very nice and light on the pocket. However, the AV400's larger size still fits fine in my pocket."
dit heb ik gelezen, ik vind het maar een kromme vergelijking.
ja, tuurlijk is het scherm van de AV400 beter voor video en browsing, dit komt omdat hij veel groter en duurder is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:58:
[...]

dit heb ik gelezen, ik vind het maar een kromme vergelijking.
ja, tuurlijk is het scherm van de AV400 beter voor video en browsing, dit komt omdat hij veel groter en duurder is :z
idd beetje appels met peren vergelijken. AV serie is een video player gmini is een audio player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha. Dan is mijn test niet waardevol. Want ik heb hem 's nachts laten lopen zonder oortjes in. Kwaliteit van mp3's. Tjah, da waren een paar 100 mp3's van varierende kwaliteit. Zal deze nacht nog eens laten lopen met de standaard oortjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:11:
Aha. Dan is mijn test niet waardevol. Want ik heb hem 's nachts laten lopen zonder oortjes in. Kwaliteit van mp3's. Tjah, da waren een paar 100 mp3's van varierende kwaliteit. Zal deze nacht nog eens laten lopen met de standaard oortjes in.
Graag, die vergelijking is iets beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus nog eens een test gedaan. Gmini volledig opgeladen. Standaard oortjes ingestoken. Vollume op de gmini op 75 gezet en op die knop op de oortjes op max. Een playlist van 100 mp3's (128, 160 en 192kb/s evenredig verdeeld) in shuffle repeat mode laten afspelen. Op die manier haalde ik weer net iets meer dan 11u voor het toestel zichzelf uitschakelde. Dat zit dus wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:10:
aaaah levering van mijn speler met een week uitgestelt, zou vandaag komen.
IK ook echt klote man nu komt die pas 28 nov of zo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:08:
Ik heb dus nog eens een test gedaan. Gmini volledig opgeladen. Standaard oortjes ingestoken. Vollume op de gmini op 75 gezet en op die knop op de oortjes op max. Een playlist van 100 mp3's (128, 160 en 192kb/s evenredig verdeeld) in shuffle repeat mode laten afspelen. Op die manier haalde ik weer net iets meer dan 11u voor het toestel zichzelf uitschakelde. Dat zit dus wel ok.
netjes :)

ik haal gemiddeld met "normaal" gebruik (dus scherm af en toe aan, skippen en wat prutsen) ongeveer 8-9 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens zitten denken. De gmini kan text overlay over video (zie bvb. de timing info als ge een videoke start). Dan moet het toch niet al te moeilijk zijn om externe subtitles in sub of srt te tonen, niet? Misschien eens mailen naar archos voor een feature request in de toekomstige firmware :) Ik heb al wat zitten spelen met subs door ze te renderen in de film, en op het scherm van de gmini zijn subs goed te lezen. Weet er iemand of die video speler van archos, de AV reeks externe subtitles kan tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:07:
Ik heb eens zitten denken. De gmini kan text overlay over video (zie bvb. de timing info als ge een videoke start). Dan moet het toch niet al te moeilijk zijn om externe subtitles in sub of srt te tonen, niet? Misschien eens mailen naar archos voor een feature request in de toekomstige firmware :) Ik heb al wat zitten spelen met subs door ze te renderen in de film, en op het scherm van de gmini zijn subs goed te lezen. Weet er iemand of die video speler van archos, de AV reeks externe subtitles kan tonen?
nee, die kunnen het ook niet.

maar, hoe heb jij die subtitles er dan in gerenderd? zodra ik er subtitles in gooi, loopt de audio niet meer synchroon.
als ik ze gewoon converteer, dan is er nix aan de hand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:11:
En hoe hard ga je ze dan zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik kan u dat wel zeggen maar ik gebruik linux, dus ik denk niet dat dat veel hulp zal zijn?

in elk geval:

mencoder -o output.avi -oac copy -ovc lavc -lavcopts <zelf te kiezen> -sub <subtitle> movie.avi

Maar ik zou liever transcode gebruiken dan mencoder. Als iemand weet hoe ik dat met transcode kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sledge HaMMeR schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:05:
[...]

En hoe hard ga je ze dan zetten ?
Zie mijn bericht van november 15:08 :) Geluid op de gmini stond op 75 en de knop op de oortjes stond op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de gmini laten lopen.
Niet dat het geen goede speler is .
Maar moet zo lang wachten totdat die er is .
Maaaaaaaaaaaar..... Heb wel de archos av 420 bestelt dus dat is dan wel weer een troost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:45:
Heb de gmini laten lopen.
Niet dat het geen goede speler is .
Maar moet zo lang wachten totdat die er is .
Maaaaaaaaaaaar..... Heb wel de archos av 420 bestelt dus dat is dan wel weer een troost :)
vervolgens duurt die ook 3 dagen en donderdag heb ik mijn gmini ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
klein minpuntje: je kan het opname niveau van de interne mic niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:49:
[...]

vervolgens duurt die ook 3 dagen en donderdag heb ik mijn gmini ook.
Heb juist bericht gehad van BBSNederland dat het bij mij maar voor begin december zal zijn (2 weken geleden besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:33
tjonge jonge dat heeft lang geduurd! ik ben de afgelopen bezig geweest met mijn HT set. Beamer komt deze week en xbox progressived scan gemaakt 8) Maar zoals ik had beloofd foto's van het hoesje.

Het is een relatief simpel hoesje, maar wel van mooi leer met een klitterband-clipje om de speler erin- en eruit te halen. Hij is lekker klein en toch is het hoesje lekker stevig. Ik vind hem goed passen bij de speler en voor zolang Archos niets van zich laat horen over een hoesje doe ik het hiermee :*)

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/7394/g400_cover.jpg

zwart leer met silver... hhmm jummy :9

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/783/g400_cover2.jpg

oohh brother... glijdt die Gmini400 niet smooth in het hoesje !?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypress3d schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:44:
tjonge jonge dat heeft lang geduurd! ik ben de afgelopen bezig geweest met mijn HT set. Beamer komt deze week en xbox progressived scan gemaakt 8) Maar zoals ik had beloofd foto's van het hoesje.

Het is een relatief simpel hoesje, maar wel van mooi leer met een klitterband-clipje om de speler erin- en eruit te halen. Hij is lekker klein en toch is het hoesje lekker stevig. Ik vind hem goed passen bij de speler en voor zolang Archos niets van zich laat horen over een hoesje doe ik het hiermee :*)

[afbeelding]

zwart leer met silver... hhmm jummy :9

[afbeelding]

oohh brother... glijdt die Gmini400 niet smooth in het hoesje !?
Netjes hoor! wanneer kunnen wij ze bestellen ?

Al heb heb ik mijn gmini nog altijd niet, als het goed is komt ie donderdag. Moet het eerst nog zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ziet er goed uit! :)
ik gebruik tegenwoordig geen hoesje meer. heb een screenprotector voor de Gmini op maat geknipt, en dat werkt perfect, krijg totaal geen krassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik heb misschien een leuke downloadtip: op DivX.com kun je hoge kwaliteits DivX trailers downloaden van de nieuwste films. Ze draaien slecht op de gmini, maar na wat hercoderen is dat natuurlijk verholpen. Ik gebruik het momenteel om uit te dokteren wat nu de optimale compressie instellingen zijn, maar je kunt ze natuurlijk ook gebruiken om indruk te maken op je vrienden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Weet iemand hoe het zit met de prijs in gewonen winkels in Amerika (NYC) of misschien zelfs een leuk adresje?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cinner schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:49:
Ik heb misschien een leuke downloadtip: op DivX.com kun je hoge kwaliteits DivX trailers downloaden van de nieuwste films. Ze draaien slecht op de gmini, maar na wat hercoderen is dat natuurlijk verholpen. Ik gebruik het momenteel om uit te dokteren wat nu de optimale compressie instellingen zijn, maar je kunt ze natuurlijk ook gebruiken om indruk te maken op je vrienden :)
ik ben ook wel benieuwd hoe dat nou precies zit met dat coderen. het gaat bij mij nog wel ns verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daniel_ev schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:53:
Weet iemand hoe het zit met de prijs in gewonen winkels in Amerika (NYC) of misschien zelfs een leuk adresje?
denk dat elke grote zaak wel voldoet. Maar mail eerst eens flink om er zeker van te zijn dat ze em versturen als gift. Wanneer dit niet gebeurt is het altijd maar afwachten hoeveel belasting er nog eens overheen komt.

Als ik zo rondtkijk zie ik dat de gmini bijna overal op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
Heey mensen,

zo mooie topic is dit geworden!
Na dit allemaal te lezen heb ik ook besloten om de gmini400 aan te schaffen.
Ik heb hem besteld bij bol.com en had hem binnen 2 dagen (*vraagt zich af waarom ik de enige ben die bij bol.com heeft besteld en de rest allemaal 2 weken op hun ding zitten te wachten :S*)...

Fantastisch ding trouwens! zeker aan te raden voor mensen die nog twijfelen!
Ik had alleen 1 vraagje aan de mensen die hem wel al hebben:
Bijna al mijn video's hebben VBR audio en zoals jullie weten speelt dat slecht af op de gmini...nou vroeg ik me af, er moet toch een manier zijn om de audio te rippen van de video en dan er weer bij de plakken maar dan als CBR ZONDER dat ik met virtualdub de HELE video opnieuw moet coderen? want opzicht is er niks mis met de video en daar veranderd hij ook verder niks aan maar toch moet ik een uur wachten voordat hij klaar is :S
Weet iemand hier wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilde eigelijk andtwoorden dat niet iedereen zo gek is 80 euro teveel te betalen. Toch ging ik nog ff snel kijken WAAROM HIELD NIEMAND bol.com in de gaten ? Daar is ie nu schappelijker 350 euro, en omdat ze voorheen hoge prijzen vroegen hebben ze natuurlijk ngo een leuke voorraad :D

ik w8 tot donderdag iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Gnixon schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:55:
Ik had alleen 1 vraagje aan de mensen die hem wel al hebben:
Bijna al mijn video's hebben VBR audio en zoals jullie weten speelt dat slecht af op de gmini...nou vroeg ik me af, er moet toch een manier zijn om de audio te rippen van de video en dan er weer bij de plakken maar dan als CBR ZONDER dat ik met virtualdub de HELE video opnieuw moet coderen? want opzicht is er niks mis met de video en daar veranderd hij ook verder niks aan maar toch moet ik een uur wachten voordat hij klaar is :S
Weet iemand hier wat op?
Je kan de film toch gewoon laden in virtualdub, video op direct stream copy zetten en geluid op no audio. Daarna de verkregen file terugladen in virtualdub, video terug op direct stream copy zetten en cbr mp3 selecteren bij geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet in 1 run? Video op "direct stream copy" en Audio hercoderen?

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:01
daniel_ev schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:53:
Ik heb em ruim een maand geleden, na flink zoeken, gekocht bij B&H Photovideo in Manhattan.

http://www.bhphotovideo.c...&O=productlist&sku=350576

Hij was toen (350 + ~8% tax) 380 dollar = nu ongeveer 292 Euro :P

Was toen de goedkoopste zaak waar ik hem vinden kon, ze hadden em nog ergens anders voor 399 dollar, verder toen (nog) nergens.

Adres:
B&H Photo
420 Ninth Avenue
New York, NY 10001, USA
Between 33rd & 34th street

[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 25-11-2004 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:27:
Waarom niet in 1 run? Video op "direct stream copy" en Audio hercoderen?
Omdat ik zelf voorstander van ben om audio door een extern programma te laten hercoderen. Virtualdub gebruik ik alleen voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Jelleman : hij is bij www.bssnederland.nl voor 315 euro (incl verzending) dus zo slim was je bestelling in USA niet. Niet alleen heb je de kans dat de doanne de verzending onderschept maar je kunt ook nog eens lekker naar je garantie fluiten als ie kapot gaat. Of denk je echt dat amerikaanse postorder bedrijven het begrip klantenservice begrijpen ?

Geloof me : bestellen in USA is niet aan te raden. Dat is bij mij al vaak genoeg misgegaan en uiteindelijk ga je zo'n apparaat niet terugsturen als er iets kapot aan is.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Gnixon schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:55:
Weet iemand hier wat op?
Je kunt, als VD die VBR melding geeft, zowel audio als video op direct stream copy zetten, de avi opnieuw saven en dan ben je in een paar minuten klaar en van de VBR audio af. De kans is dan wel de de audio out of sync is met het beeld, maar dat moet je maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Spam schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:36:
Jelleman : hij is bij www.bssnederland.nl voor 315 euro (incl verzending) dus zo slim was je bestelling in USA niet. Niet alleen heb je de kans dat de doanne de verzending onderschept maar je kunt ook nog eens lekker naar je garantie fluiten als ie kapot gaat. Of denk je echt dat amerikaanse postorder bedrijven het begrip klantenservice begrijpen ?

Geloof me : bestellen in USA is niet aan te raden. Dat is bij mij al vaak genoeg misgegaan en uiteindelijk ga je zo'n apparaat niet terugsturen als er iets kapot aan is.
M'n vader gaat naar NY, niet bestellen via internet dus.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Cinner schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:10:
[...]

Je kunt, als VD die VBR melding geeft, zowel audio als video op direct stream copy zetten, de avi opnieuw saven en dan ben je in een paar minuten klaar en van de VBR audio af. De kans is dan wel de de audio out of sync is met het beeld, maar dat moet je maar eens proberen.
Dit heb ik geprobeerd. want hij zegt inderdaad dat er iets niet klopt met de VBR maar de output is uiteindelijk toch weer VBR, raar raar raar :S
Horla schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:35:
[...]

Je kan de film toch gewoon laden in virtualdub, video op direct stream copy zetten en geluid op no audio. Daarna de verkregen file terugladen in virtualdub, video terug op direct stream copy zetten en cbr mp3 selecteren bij geluid.
Dit heb ik ook geprobeerd alleen dan in 1 keer dus video op direct stream en audio op hercoderen (het rare is dat ik maximaal maar 7kb/s audio kan selecteren, klopt dit?) maar toen dat klaar was speelde die schokkerig op mijn gmini 400 af, maar niet op de pc..

Weet iemand wat er aan de hand is?
bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Gnixon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:48:
[...]Dit heb ik ook geprobeerd alleen dan in 1 keer dus video op direct stream en audio op hercoderen (het rare is dat ik maximaal maar 7kb/s audio kan selecteren, klopt dit?) maar toen dat klaar was speelde die schokkerig op mijn gmini 400 af, maar niet op de pc..
Die max. 7kbs MP3 is niet normaal nee. Waarschijnlijk heb je een oude MP3 codec op je PC staan oid. Wat je het beste kan doen, is de LAME MP3 codec installeren. Dan heb je in VD zeer hoge bitrates van goede kwaliteit. Ik weet niet uit mijn hoofd waar je deze kan downloaden maar google is je beste vriend.

Het is normaal dat soms de video niet goed afspeelt op de gmini en wel op de PC. De gmini is natuurlijk een stuk zwakker dan de PC en kan daarom niet met alle codec instellingen goed overweg. In zo'n geval moet je dus geen direct stream copy gebruiken in VD, maar nieuwe compressie toepassen. Welke je moet nemen staat een aantal berichten terug vermeld, maar ik ben er nog niet uit of deze wel optimaal zijn voor de gmini. Volgens mij werkt XviD Simple Profile @ Level 1 bijvoorbeeld beter dan Level 3. Dit zie ik goed als ik een film afspeel op de TV. Bij pans in films is het beeld dan schokkerig (maar wel met een goede framerate). Dit is minder bij XviD SP @ level 1. Overigens zijn deze schokken vaak ook enigszins op mijn (snelle) PC te zien, dus op de een of andere manier worden deze schokken aangemaakt tijdens het comprimeren in VD. Als ik PocketDivxEncoder gebruik, heb ik tot nu toe die schokken niet waargenomen, maar ik vind avi's gemaakt in VD met XviD beter uitzien, en ze zijn een stuk kleiner in size. Ik ben er dus nog niet uit hoe je de optimale avi's kan maken voor de gmini, ik hoop dat andere mensen er wel al achter zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand die foto's kan maken van dit mooie apparaatje terwijl je een film aan het kijken bent ? Zodat ik de kwaliteit goed kan bekijken heb tot nu toe daar niet echt veel foto's van gevonden :( . Wil er namelijk eentje gaan bestellen deze Archos zit er igg wel stukken beter uit dan me eerste 5 Gb Archos speler van enkele jaren geleden die was echt lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Het enige is, als ik niet direct video copy doe in VD dan kan ik net zo goed de MP4 translator van archos gebruiken zo lang dat het duurt snap je? daarom vond ik het zo handig dat je de video direct copy kon doen en de audio hercoderen, dat ging lekker snel. Maar helaas blijkt dat niet goed te werken op de gmini.

inderdaad ja, het blijft een mysterie wat de beste manier is om avi's te coderen voor de gmini, maar ik blijf doorzoeken!

• JelleMan
Spam schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:36:

Ik heb hem ook niet via internet besteld ofzo, ik was in NY en heb em gewoon daar in die winkel gehaald. Hetzelfde als wat daniel_ev van plan is.
Hij was toen in nederland 70 euro duurder en niet eens te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 25-11-2004 09:29 ]

Verwijderd

Wat is nu beter? Je video omzetten naar de ideale gmini resolutie of je oude formaat houden ?

Kwalitatief zal het volgens mij niet veel uitmaken, behalve dat je via tvout natuurlijk betere kwaliteit heb wanneer je de video stream met rust laat.

Ik gebruik avidemux2, dit is een soort van virtualdub voor linux. Audio omzetten naar mp3 is zo gebeurt. Dit heb ik nu met 4 sezoenen te hebben gedaan welke bestaan uit verschillende releases en audio codecs heb ik nog geen enkele "out of sync" gehad.

edit:
avidemux multiplatform en ook voor win32

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 09:51 ]

Verwijderd

Ik behoud idd steeds het videoformaat. Enkel audio reencoden gaat zeer snel. En eigenlijk moet ge video toch in 2 passes coderen he. Single-pass video codering is mijn inziens bijlange zo goed niet, zelfs op het gmini schermpje kan je dit duidelijk zien.

• Gnixon
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:41:
Wat is nu beter? Je video omzetten naar de ideale gmini resolutie of je oude formaat houden ?

Kwalitatief zal het volgens mij niet veel uitmaken, behalve dat je via tvout natuurlijk betere kwaliteit heb wanneer je de video stream met rust laat.

Ik gebruik avidemux2, dit is een soort van virtualdub voor linux. Audio omzetten naar mp3 is zo gebeurt. Dit heb ik nu met 4 sezoenen te hebben gedaan welke bestaan uit verschillende releases en audio codecs heb ik nog geen enkele "out of sync" gehad.

edit:
avidemux multiplatform en ook voor win32
mooi programma! toen ik het zag dacht ik, dit is hem! Maar helaas..als ik een video hercodeer en ik zet de video op copy en de audio op resampelen dan komt er wel snel een mooi klein bestandje uit waarvan het geluid goed staat maar de video veeeeel te sloom loopt, ik zou zeggen ongeveer 4x zo langzaam..weet jij misschien hoe dit komt? ik hoop het wel want verder werkt avidemux perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren eens een playlist gemaakt met een 2000 liedjes. Het saven van die playlist duurde bijna 15 min. Die playlist inladen duurt ook al bijna 2 min. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:26:
Ik heb gisteren eens een playlist gemaakt met een 2000 liedjes. Het saven van die playlist duurde bijna 15 min. Die playlist inladen duurt ook al bijna 2 min. Is dit normaal?
Ik denk het wel, als ik een grote playlist aanmaak duurt het ook altijd langer om em te saven.
Soms saved hij de playlist helemaal niet, terwijl ik toch echt wel op save heb gedrukt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de nieuwe firmware al langs geweest?

http://www.archos.com/download/firmware.html

Gmini400 OS 1.3.00
• New Feature Added Russian language
• Improvement WAV files from Steinberg WaveLab can now be played.
• Improvement Confirm that the bookmark is set by blinking a bookmark symbol in the status bar.
• Bug Fix Fixed wallpaper not properly loaded when selecting "previous settings" in the appearance menu after saving a picture as wallpaper.
• Bug Fix Fixed "HD read error" sometimes happening when the audio player starts a new song.
• Bug Fix Fixed resume from ARCLIB after pressing NEXT key in audio player.
• Bug Fix Do not allow user to enter an empty name with the virtual keyboard.
• Bug Fix Fixed bad length of files recorded through the microphone.
• Bug Fix Fixed video and audio playback can't sometimes be started from remote FM when backlight is off.
• Bug Fix Fixed bad APIC display when song is started from remote FM with backlight off.
• Bug Fix Fixed CFC path still displayed in arclibrary browser when CFC is detached.
• Bug Fix Fixed picture resolution set to 0x0 in the info screen when the information is missing in the EXIF header.
• Bug Fix Fixed record data displayed partially out of the record window when Asian fonts are active.
• Bug Fix Fixed thumbnails panel is hidden when CFC is detached in photo/video browser.
• Bug Fix Fixed sometimes unit can calculate a wrong free space on the drive.

Archos is goed bezig moet ik zeggen! :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Hey goeds nieuws die nieuwe firmware. Alleen jammer dat ze (nog) niks aan de slechte fotokwaliteit hebben gedaan, en VBR mp3 in avi ondersteuning zou ook fijn zijn geweest, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het mooie is wel dat ze dat probleem met de remote hebben opgelost waarbij je soms muziek of film niet aan de praat kon krijgen, daar had ik namelijk last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:24:

Ik denk het wel, als ik een grote playlist aanmaak duurt het ook altijd langer om em te saven.
Soms saved hij de playlist helemaal niet, terwijl ik toch echt wel op save heb gedrukt :?
Vergeet niet als je de playlist gesaved hebt in de Playlists dir, daarna een arcupdate te doen. Dan verschijnt die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:18:
Hey goeds nieuws die nieuwe firmware. Alleen jammer dat ze (nog) niks aan de slechte fotokwaliteit hebben gedaan, en VBR mp3 in avi ondersteuning zou ook fijn zijn geweest, maarja.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met slechte kwaliteit foto's. Die foto's die er al op stonden, waren zeer mooi, helder en scherp. Foto's die ik zelf met mijn fototoestel getrokken heb en er dan met de CF reader op heb gezet, worden even degelijk afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:52:
[...]

Vergeet niet als je de playlist gesaved hebt in de Playlists dir, daarna een arcupdate te doen. Dan verschijnt die wel.
bedankt! :D

over die fotokwaliteit.. als ik op een foto inzoom, is de kwaliteit wel goed.
en het lijkt wel of het de ene keer scherper is dan de andere keer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Het is stil hier, dus ik neem aan dat de wachtende mensen nog steeds hun gmini niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:54:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met slechte kwaliteit foto's. Die foto's die er al op stonden, waren zeer mooi, helder en scherp. Foto's die ik zelf met mijn fototoestel getrokken heb en er dan met de CF reader op heb gezet, worden even degelijk afgebeeld.
wat voor resolutie hebben jou foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 3MP toestel, wat is dat dan, iets in de buurt van 2500x1600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:51:
Ik heb een 3MP toestel, wat is dat dan, iets in de buurt van 2500x1600?
ja, zo ongeveer, ik heb ook een 3MP toestel. maar die van mij zijn niet bepaald scherp op de Gmini.
verander je de resolutie misschien? of ben je mss minder verwend als ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Sinds mijn MD Walkman sinds een tijdje rare kuren vertoont (paar keer op beton laten vallen), alle displays op het ding kapot zijn, afstandsbediening met eigen bedachtte handleiding soms nog te besturen valt, ding sporadisch uitvalt met volle batterijen, besloot ik dat het tijd was voor iets nieuws.

Dus ik besloot naar de MediaMarkt te gaan, niet om meteen iets te kopen, maar aangezien je daar alles kan aanraken om eens te kijken wat men zoal te bieden had. Ik ging voor de iPod, ik zag de Gmini400...

Nu ik dit hele topic heb doorgelezen, ben ik overtuigd, ik ga de Gmini waarschijnlijk wel halen. Maar ik baal van een aantal dingen. Die batterij die er bijvoorbeeld in zit... hoelang gaat ie mee, voordat je hem om de 3 uur moet opladen, waarom kan ik geen batt pack er aanhangen (ik hou gewoon van Duracel M3) en is het de moeite wel allemaal waard.

Ik wil hem voornamelijk als vervanging voor m'n MD walkman gebruiken, maar af en toe een video-tje is natuurlijk ook OK.

Kan je dit apparaat zonder adapter (weliswaar niet aan te raden heb ik gelezen) gebruiken als een tijdelijke HDD, waar je van alles kan opgooien, of moet alles wat er op staat een bepaalde extensie hebben ?

Eigenlijk hoef ik nog maar een of 2 posts te zien met positieve dingen en ik ben 100 procent verkocht. Toch nog een vraagje; als je de remote er bij haalt; gebruikt de Gmini400 dan minder stroom, of gaat de display nog steeds onnodig aan ? En als ik hem wil bestellen ergens MET remote erbij, waar zou ik dit dan het beste kunnen doen ? Ik heb al wat adressen gelezen, maar ik heb het niet zo op internet winkels (don't ask why).

Sorry voor deze wazige post, met veel vragen die al half beantwoord zijn, maar ik moet net nog dat kleine beetje lezen voor ik mijn pasje door een gleuf haal, of geld overmaak naar een of andere i-net site....

ik lees wel wat er nog meer wordt gepost en waarschijnlijk ben ik in de nabije toekomst ook een trotse bezitten van de Archos Gmini400 :7

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:21:
Het is stil hier, dus ik neem aan dat de wachtende mensen nog steeds hun gmini niet hebben...
goed geraden, krijg er hoofdpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op maandag 29 november 2004 @ 01:43:
Maar ik baal van een aantal dingen. Die batterij die er bijvoorbeeld in zit... hoelang gaat ie mee,
Archos beweert max 10u muziek en max 5u video. Met de nieuwste firmware haal ik max 11u muziek. Bij normaal gebruik (af en toe schermpje aanzetten) is dat een 8 a 9u.
Kan je dit apparaat zonder adapter (weliswaar niet aan te raden heb ik gelezen) gebruiken als een tijdelijke HDD, waar je van alles kan opgooien, of moet alles wat er op staat een bepaalde extensie hebben ?
Is een volwaardige externe HDD. Ge kunt er mee doen wat ge wilt. Ge kunt die zelfs partitioneren en bepaalde partities formateren in om het even wat. De gmini zelf zal enkel de eerste fat partitie kunnen lezen voor muziek, foto's en filmpjes. Maar aangesloten aan de pc kunt ge doen wat ge met om het even welke HD kunt doen. Ge kunt die ook gerust zonder adapter aansluiten, maar als je ettelijk GB gaat kopieren is dat risicovol. Schrijven vraagt behoorlijk wat stroom en als uw batterij leeg is terwijl ge iets aan het wegschrijven waart, zal de data corrupt zijn. Maar als uw batterij vol is, kunt ge gerust een filmke kopieren zonder dat de adapter nodig is (op eigen risico :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:28:
[...]

ja, zo ongeveer, ik heb ook een 3MP toestel. maar die van mij zijn niet bepaald scherp op de Gmini.
verander je de resolutie misschien? of ben je mss minder verwend als ik? :P
Dat zou wel kunnen :) De foto's zien er uit zoals ik zou verwachten dat ze eruit zien op dit schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even reageren op de foto's en de gmini. Nu ben ik niet in het bezit van de gmini maar eigelijk komt dit voor met verschillende apparaten en software.

Wanneer je een foto heb die bijvoorbeeld 1600x1200 is en deze vervolgens fit to screen laat zien zal hij ge sized worden. Wanneer een foto gesized wordt ziet dit er NOOIT goed uit. Hierbij krijg je mestal een korrelig effect. Maar wanneer een foto gesized wordt buiten dezelfde x-y verhouding zodat de lengte ander sizing percentage of andersom, wordt het helemaal feest dan krijg je nog vervelender effect. Dit is enigzins met filters in te dimmen, maar zeker naar zo klein formaat KAN het nooit mooi worden.

Wanneer je inzoomed gaat de kwaliteit omhoog, omdat je dichter bij de native resolutie van de foto komt.

In feite heb je gewoon een 1600x1200 resolutie nodig, hierbij nog een scherm waarbij dit de ideale resolutie is en tatata perfecte weergave. Gmini500 ? :P , met surfplank feature.....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ok, te interessant voor woorden. Waar kan je hem het beste bestellen in combi met de remote die er bij hoort ? (Want je krijgt die remote er nergens bij toch ?)

[ Voor 19% gewijzigd door BaT op 29-11-2004 13:11 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 12:00:
Wanneer je een foto heb die bijvoorbeeld 1600x1200 is en deze vervolgens fit to screen laat zien zal hij ge sized worden. Wanneer een foto gesized wordt ziet dit er NOOIT goed uit. Hierbij krijg je mestal een korrelig effect. Maar wanneer een foto gesized wordt buiten dezelfde x-y verhouding zodat de lengte ander sizing percentage of andersom, wordt het helemaal feest dan krijg je nog vervelender effect. Dit is enigzins met filters in te dimmen, maar zeker naar zo klein formaat KAN het nooit mooi worden.
Het korrelig effect krijg je vooral als je gewoon gaat samplen (dus slechts elke xde pixel behouden). Ik denk wel dat de gmini voldoende rekenkracht aan boord heeft om wat anti-aliasing en smoothing te doen. Een foto op het display van een deftig fototoestel ziet er toch ook goed uit? Natuurlijk is het niet zo scherp als op een 19" lcd :) En de defenitie van "goed"is nu ook niet meteen eenduidig.

Ik vind gewoon dat de foto's op de gmini er zo goed uitzien als kan verwacht worden van een dergelijk scherm.

Ik moet wel toegeven dat de foto's op het kleiner schermpje van mijn fototoestel er idd schijnbaar iets beter uitzien. Al is het verschil marginaal. Misschien zou de image processing toch wat beter kunnen. Ik zal vanavond eens tegoei vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij mij zijn de foto's veel onduidelijker dan op het scherm van mn camera.
nouja, ik zal er maar mee moeten leven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BaT schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:10:
Ok, te interessant voor woorden. Waar kan je hem het beste bestellen in combi met de remote die er bij hoort ? (Want je krijgt die remote er nergens bij toch ?)
ik heb em bij www.bbsnederland.nl besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:10:
iedereen die de gmini400 levert kan je ook de remote leveren. Kunnen ze dat niet zijn ze gewoon te lui ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik ook maar ondertussen zit ik wel al 3 weken te wachten en kunnen ze als datum alleen ergens begin december zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Horla schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:26:
[...]

Ik ook maar ondertussen zit ik wel al 3 weken te wachten en kunnen ze als datum alleen ergens begin december zeggen.
Ik heb em in September ergens al besteld, toen de "vloedgolf" nog moest komen.
Maar bij mij duurde het ong. 4 week voordat ik em had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horla schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:26:
[...]

relaxed ik heb em bij cmd besteld, zelfde liedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik ben niet boos of zo, was eerder een waarschuwing dat je minimum op een maand levertijd moet rekenen. Maar toch vind ik dat ze een iets betere schatting moeten kunnen geven dan "waarschijnlijk begin december". Toen ik bij mijn bestelling vroeg wanneer hij terug ging binnenkomen zeiden ze 2 weken zodus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Bol.com lijkt de Gmini nog steeds op voorraad te hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op maandag 29 november 2004 @ 19:36:
Bol.com lijkt de Gmini nog steeds op voorraad te hebben :/
dat doet inderdaad mij ook al huilen, al is die daar wel iets duurder. Voor die prijs krijg ik em met remote. Risico is mij te groot dat ie straks bij bol ook opeens niet direct leverbaar is en daar weer achteraan in de rij sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:55:
Maar aangesloten aan de pc kunt ge doen wat ge met om het even welke HD kunt doen. Ge kunt die ook gerust zonder adapter aansluiten, maar als je ettelijk GB gaat kopieren is dat risicovol. Schrijven vraagt behoorlijk wat stroom en als uw batterij leeg is terwijl ge iets aan het wegschrijven waart, zal de data corrupt zijn. Maar als uw batterij vol is, kunt ge gerust een filmke kopieren zonder dat de adapter nodig is (op eigen risico :P )
Heb vandaag een testje gedaan, hoelang de batterij het uithoud als je data kopieerd naar een pc (zonder adapter dus)
Heb gekeken hoeveel GB (aan mp3's) hij kan kopieren en hoelang hij dit kan doen. Ik heb t getest met een usb 1 aansluiting. Ik kwam met een bijna volle batterij tot iig 3 gb en en 45 minuten aan een stuk door kopieren. (~1.1 mb/sec)
Met usb 2 moet je veel meer kunnen kopieren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JelleMan schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:33:
[...]

Heb vandaag een testje gedaan, hoelang de batterij het uithoud als je data kopieerd naar een pc (zonder adapter dus)
Heb gekeken hoeveel GB (aan mp3's) hij kan kopieren en hoelang hij dit kan doen. Ik heb t getest met een usb 1 aansluiting. Ik kwam met een bijna volle batterij tot iig 3 gb en en 45 minuten aan een stuk door kopieren. (~1.1 mb/sec)
Met usb 2 moet je veel meer kunnen kopieren lijkt me.
en dan te bedenken dat usb2 ook nog eens meer vraagt van je gmini, zowel stroom als hardware matige vermogen. Dat wordt dus adapteren 4 life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Is het ook mogelijk om een eigen adapter pack te maken; die je vervolgens aansluit op de AC in van de Gmini ? Want mij maakt het niet uit , als hij dan toch in m'n binnenzak zit, of hij nou iets zwaarder wordt en dan ook wat uurtjes langer meegaat ... Gewoon wat AA batt. parallel geschakeld.

Ik weet niet of dat mogelijk is, maar continu een adapter meenemen vind ik nog erger dan een eigen gemaakte power pack er aan gooien, in die powerpack zou je trouwens ook nog een statiefje kunnen inbouwen, zodat ie ook uitzich zelf zou kunnen staan.

Zou dit allemaal mogelijk kunnen zijn ?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
BaT schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:45:
Is het ook mogelijk om een eigen adapter pack te maken; die je vervolgens aansluit op de AC in van de Gmini ? Want mij maakt het niet uit , als hij dan toch in m'n binnenzak zit, of hij nou iets zwaarder wordt en dan ook wat uurtjes langer meegaat ... Gewoon wat AA batt. parallel geschakeld.

Ik weet niet of dat mogelijk is, maar continu een adapter meenemen vind ik nog erger dan een eigen gemaakte power pack er aan gooien, in die powerpack zou je trouwens ook nog een statiefje kunnen inbouwen, zodat ie ook uitzich zelf zou kunnen staan.

Natuurlijk kan dit, alleen moet je ervoor zorgen dat adapter pack hetzelfde voltage ed. heeft, heb zelf ook al zitten denken aan iets dergelijks.

Het is iig al meer gedaan:
Adapter op batterijen ( Externe battery pack )
[rml][ CM][ Gadget] Extra Battery Pack[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 13:45:

http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?7.5668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adapter output is 5V @ 1.6A. Ik heb de adapter niet opengedaan. Ik weet niet of het enkel een transfo is. Kan ook zijn dat er nog enige digitale interfacing bij zit, maar dat denk ik niet. Als je wat afweet van elektronica en wat reverse engineering wilt doen, is het in theorie wel mogelijk denk ik.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.