Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 12:26
Ik heb de mijne uurtje geleden besteld :D
Ik hoop dat hij donderdag of vrijdag al binnen is, kan ik me bezig houden dit weekeind, heb ook maar gelijk de afstandsbediening erbij besteld, lijkt me wel zo fijn voor op de fiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jammer dat die afstandbediening zo duur is, 41 euro is best veel. Zou de AB niet goedkoper te regelen zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37

Polycom

Poes van goud

39 euro op mp3spelers.nl

ach het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afstandbediening vind je hooguit slechts enkele euro's goedkoper ergens en is dus in feite niet de moeite om de goedkoopste te zoeken. In feite als jij een uur bezig bent om hem ergens te vinden waar die 3 euro goedkoper dan heb je er veels te veel vrije tijd in gestoken. Er mee rekening houdende dat je dat uur ook zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:59
Ik gooi de handdoek in de ring: ik krijg het NIET voor elkaar om een schok-loze DivX/XviD te maken die de gmini 400 probleemloos (zonder schokken wanneer de camera van bv links naar rechts draait) op de televisie afspeelt. Ik heb verschillende programma's (Virtual Dub, Dr.Divx, Vidomi, PocketDivxEncoder) en vooral veel verschillende codec instellingen (van XviD/DivX/3vix) geprobeerd, maar het lukt niet, zelfs niet met met filmpjes met een afmeting van ver beneden 640*480 en zeer hoge compressie. Ik heb het hier over her-encodeerde DivX/Xvid films (DVD-rips), dus niet over films die ik zelf van DVD rip.

Ik heb een kort fragment (5 MB) online gezet dat bestaat uit 1 lange pan (fragment uit de slechtste film v.h. jaar, Dracula 3000), waarbij je heel goed op de tv kan zien hoeveel moeite de gmini 400 ermee heeft. Let wel, de AVI is onbewerkt dus hij speelt in deze staat niet af op de gmini. Het is dus (hopenlijk) aan iemand anders om dit filmpje zo te comprimeren dat hij via de tv goed afspeelt op de gmini (en met een redelijke kwaliteit natuurlijk). Het fragment kun je downloaden op onderstaande url, waar je eventueel ook jouw werkende, opnieuw gecomprimeerde versie kunt uploaden (hopenlijk doet ook iemand dit daadwerkelijk :P )

http://rapidshare.de/file...cula.3000.sample.avi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:47:
Ik gooi de handdoek in de ring: ik krijg het NIET voor elkaar om een schok-loze DivX/XviD te maken die de gmini 400 probleemloos (zonder schokken wanneer de camera van bv links naar rechts draait) op de televisie afspeelt.....
Ik heb ze vloeiend draaien op 720x480 vanuit 1.4Gig bestanden, waar ik problemen mee heb zijn de NTSC films (23.997 of 29.997fps), wat ik ook doe met de Gmini: interlaced/progressive/NTSC/PAL ze lopen nooit 100% schokvrij maar hele kleine schokjes elke seconde iod, iig genoeg om me aan te irriteren, de meeste mensen zien het misschien niet eens, ik heb ook pulldowns geprobeerd maar daar word je ook niet vrolijk van....

Met Auto Gordian Knot en 1Click DVD Ripper krijg ik met PAL versies perfect lopende films. Met XVid heb ik trouwens ook nog geen goede output gekregen, dus ik gebruik DivX5.2.1 en die zijn erg goed.

Ik heb je file gedownload, zal eens kijken wat ik er van kan bakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je ook niet via omweggetje doen dan? je laat je vid-kaar met een tv-outingang en die sluit je aan op de ingang van je archos. Het opnemen is dan gewoon real time en je hebt dan wel een lagere resolutie dan die beloofde 640*400. Maar dan moet er geen schokkerigheid optreden. Voor het geluid doe je precies hetzelfde gewoon op stereo uitgang en dan naar je archos.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:17:
kun je ook niet via omweggetje doen dan? je laat je vid-kaar met een tv-outingang en die sluit je aan op de ingang van je archos. Het opnemen is dan gewoon real time en je hebt dan wel een lagere resolutie dan die beloofde 640*400. Maar dan moet er geen schokkerigheid optreden. Voor het geluid doe je precies hetzelfde gewoon op stereo uitgang en dan naar je archos.
Ehm, we hebben het hier over de gmini 400, en die kan niet opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt cinner ik was even aan het denken aan de av400 series en de gmini kan helaas niet opnemen nee en dus niet de oplossing voor dit geval. Zijn er hier geen voldoende coders die de pocketdivxencoder verder kunnen uitbreiden misschien?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem gecodeerd in divx 5.2.1, 1180 kb/s, 23.976 fps, 0.267 bits/pixel en speelt hem goed af op de gmini, maar op de tv schokt hij idd. Misschien moet je heel even een ander filmpje gaan proberen, want het origineel geeft ook af en toe een schokje.

Ik codeer mijn films vaak met divx 5.2.1 PORTABLE. zodat de gmini ze goed afspeelt, maar als ik het goed heb is de maximale bitrate daarbij 768 kbps, dus voor de tv is dat waarschijnlijk te laag. Een gemiddelde film van 700 mb wordt dan ongeveer 500 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 12:23
Ik heb toch kunnen genieten van het uitzicht van men Gmini400 maar dat is ook alles.
Opstarten geeft als error:
Read access error!
Can't read from hard disk
Kan via de gmini format doen maar tijdens format geeft hij deze error ook. Ik kan via de pc aan alles :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier misschien wat aan?

In het geval dat uw Gmini 400 plotseling vast zou komen te zitten (te
wijten aan bijvoorbeeld een elektrostatisch fenomeen), kunt u het toestel
resetten door gedurende 10 seconden de STOP/ESC-knop ingedrukt te
houden. In normale modus kunt u met de STOP/ESC-knop de Gmini 400
afsluiten door deze gedurende 3 seconden ingedrukt te houden.

En je system map is nog compleet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Herstarten lost niets op.
heb nu via pc format gedaan maar nu staat er totaal niets meer op (ook geen mappen meer en dergelijke). Blijkbaar bouwt hij die niet opnieuw op + hij geeft nog altijd dezelfde error
edit: zal eens zoeken achter system map online
edit2: kan er iemand zijn system map online zetten? Want dat is nergens te vinden

[ Voor 26% gewijzigd door Horla op 29-12-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt als je het systeem formateert verliest hij zijn gehele indeling. Je moet enkele van die files uit de verborgen partitie tijdelijk op je harde schijf plaatsen. Welke dat zijn kun je in de faq lezen op de archos site. Mocht die nog niet bij de gmini staan kijk dan gewoon even bij de av300.

Voer anders ook even een checkdisk uit op de schijf. Misschien dat sommige clusters beschadigd zijn. Als je dit constateert dan kun je hem meteen terugbrengen, want dan heb je te maken met een DOA.

Edit: ik heb helaas nog geen gmini en kan je daar niet mee verder helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Horla schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:02:
edit2: kan er iemand zijn system map online zetten? Want dat is nergens te vinden
Ik zal hem straks even uploaden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt ge dat niet ergens anders dumpen? Ik kan het al niet meer dl omdat ge blijkbaar maar 20MB per dag van die site moogt dl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:46:
[...]

Kunt ge dat niet ergens anders dumpen? Ik kan het al niet meer dl omdat ge blijkbaar maar 20MB per dag van die site moogt dl.
Volgens mij is dat 20mb per UUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Nope, je moet een seconde of 45 wachten, als je naar beneden scrolt zie je een tellertje aflopen, als dat tellertje op 0 seconden komt krijg je de download link voorgeschoteld.
Bij mij crasht WMP10 iig van dat filmpje halverwege, maar dat ligt wel aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Flesdop schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:16:
Nope, je moet een seconde of 45 wachten, als je naar beneden scrolt zie je een tellertje aflopen, als dat tellertje op 0 seconden komt krijg je de download link voorgeschoteld.
Dat is waar, maar je hebt een downloadlimiet per uur, dus als je meer dan 20 mb in een uur van die site wil downloaden, krijg je een melding dat je niet kan downloaden omdat je limiet is overschreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Flesdop schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:16:
Bij mij crasht WMP10 iig van dat filmpje halverwege, maar dat ligt wel aan mij.
Moet ik een nieuwe versie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Horla schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:02:kan er iemand zijn system map online zetten? Want dat is nergens te vinden
Voila:

http://rapidshare.de/files-en/250800/System.zip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Cinner schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:38:
[...]

Moet ik een nieuwe versie maken?
Nee dank u , ik overleef het wel :)
Maar dan heb ik geluk gehad als er idd een 20 mb limiet is, filmpje zelf is 5,21 mb groot dus maar 3 mensen kunnen hem compleet binnen halen in een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Niets aan te doen.
Wat ik ook probeer, ik krijg steeds: Read access error! Can't read from hard disk.
Ik moet zeggen dat ik niet veel fun heb gehad aan mijn gmini. Maar wat ik nog steeds niet snap is dat ik via mijn pc er alles mee kan doen. Hij werkt perfect zou ik zeggen behalve dat hij niet opstart :X
chkdsk geeft trouwens geen fouten weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Horla op 29-12-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Flesdop schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:03:
[...]

Nee dank u , ik overleef het wel :)
Maar dan heb ik geluk gehad als er idd een 20 mb limiet is, filmpje zelf is 5,21 mb groot dus maar 3 mensen kunnen hem compleet binnen halen in een uur.
De 20mb limiet geldt per persoon, niet per file. Dus jij mag van die site 20 mb per uur downloaden, ongeacht welk bestand. Een bestand kan oneindig vaak gedownload worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Cinner schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:26:
[...]

De 20mb limiet geldt per persoon, niet per file. Dus jij mag van die site 20 mb per uur downloaden, ongeacht welk bestand. Een bestand kan oneindig vaak gedownload worden ;)
Ah zo, vooruit dan maar :)

(Ik was nog steeds tot mijn Gmini de status Verzonden heeft gekregen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:47:
Klopt als je het systeem formateert verliest hij zijn gehele indeling. Je moet enkele van die files uit de verborgen partitie tijdelijk op je harde schijf plaatsen. Welke dat zijn kun je in de faq lezen op de archos site. Mocht die nog niet bij de gmini staan kijk dan gewoon even bij de av300.
de gmini heeft nog geen faq en bij de av300 staat er niet in hoe je de hidden folder kunt bekijken. Alleen dat er één is. Die hidden folder is mijn laatste hoop :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het een verborgen map is probeer dan is mapopties en dan geef alle verborgen mappen weer
Mocht het ee nverborgen partitie zijn gebruik dan een programma als Norton ghost. Deze ziet ook verborgen partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een gehaald. Maar ik denk dat hij niet helemaal oke is....
Ding was helemaal nieuw, maar ik kan dus alleen maar naar beneden "navigeren" klopt dat?
ik kan opzij (links, rechts) en naar beneden, maar kan dus niet naar boven, ook geluid kan alleen maar lager/uit maar niet harder? Heb ik een brakke gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:01:
Ding was helemaal nieuw, maar ik kan dus alleen maar naar beneden "navigeren" klopt dat?
ik kan opzij (links, rechts) en naar beneden, maar kan dus niet naar boven, ook geluid kan alleen maar lager/uit maar niet harder? Heb ik een brakke gekocht?
Ik vrees dat je een brakke hebt, terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 03:18
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:01:
Volgens mij komt het er dus op neer dat de toets naar boven kapot is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner: Ik zou wel graag willen proberen om uw clipje eens te hercoderen, want ik heb zelf al behoorlijk wat dingen hercodeerd zonder enig probleem. Ik ben er ondertussen in geslaagd om het ding te dl, maar ik kan het niet afspelen. Die clip is schijnbaar broken, hoe hebt ge die gemaakt? Ist trouwens wel een avi? Het lijkt eerder een stuk vob te zijn. Als ik het afspeel, krijg ik hetvolgende:

Playing Dracula.3000.sample.avi.
Cache fill: 0.00% (0 bytes) AVI: Missing video stream!? Contact the author, it may be a bug :(
MPEG4-ES file format detected.
0x100
...
0x12A
FPS not specified in the header or invalid, use the -fps option.
No stream found.

Kan ook wel liggen aan het feit dat ik misschien een of andere broken codex heb staan.

EDIT: hm, duidelijk toch geen vob, blijkbaar een xvid gemaakt met Virtual Dub. Vreemd dat ik het niet kan afspelen, tzal wel aan mij liggen dan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:01:
Cinner: Ik zou wel graag willen proberen om uw clipje eens te hercoderen, want ik heb zelf al behoorlijk wat dingen hercodeerd zonder enig probleem. Ik ben er ondertussen in geslaagd om het ding te dl, maar ik kan het niet afspelen. Die clip is schijnbaar broken, hoe hebt ge die gemaakt? Ist trouwens wel een avi? Het lijkt eerder een stuk vob te zijn. Als ik het afspeel, krijg ik hetvolgende:

Playing Dracula.3000.sample.avi.
Cache fill: 0.00% (0 bytes) AVI: Missing video stream!? Contact the author, it may be a bug :(
MPEG4-ES file format detected.
0x100
...
0x12A
FPS not specified in the header or invalid, use the -fps option.
No stream found.

Kan ook wel liggen aan het feit dat ik misschien een of andere broken codex heb staan.

EDIT: hm, duidelijk toch geen vob, blijkbaar een xvid gemaakt met Virtual Dub. Vreemd dat ik het niet kan afspelen, tzal wel aan mij liggen dan ;)
Dat is vreemd ja, ik kan het gewoon afspelen met de nieuwste XviD codec geïnstalleerd. Het fragment is uit een xvid film die ik heb gedownload, waaruit ik een stuk heb geknipt met Virtual Dub, zowel audio als video direct stream copy.

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:35:
Nou weet ook nog wel een leuke uitbreiding voor de gmini"500" carkit en dat je dan ook navigatie derop hebt zitten, want ik was weer is verdwaald. Ik weet niet of dat heel veel extra zou kosten zo'n optie erbij, maar aangezien zo'n apparaat toch veelal op reis wordt gebruikt, wel een leuke uitbreiding. Kun je meteen luisteren naar mp3s over de boxen van je auto en tegelijk regelt ie ook hoe jij van A naar B komt. Zou voor mij ultieme uitkomst zijn :)

offtopic: wel leuk stukje over een 420 mb harddisk http://www.donat.org/archos/ wel jammer dat je hem niet van 1 metertje hoog kunt laten vallen })
Persoonlijk heb ik dan liever ....
a) dat ik er mee kan bellen of ...
b) dat hij bleutooth ondersteund en meteen je inkomende bellers doorschakeld.

Van deze laatste is er al 1, maar helaas is dat geen gmini achtig apparaat, maar gewoon een flashcard mp3 speler van 256 mb

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

• Cinner
Sledge HaMMeR schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:26:
[...]

Persoonlijk heb ik dan liever ....
a) dat ik er mee kan bellen of ...
b) dat hij bleutooth ondersteund en meteen je inkomende bellers doorschakeld.

Van deze laatste is er al 1, maar helaas is dat geen gmini achtig apparaat, maar gewoon een flashcard mp3 speler van 256 mb
Misschien is de Sendo X telefoon iets voor jou?

• Horla
Ik snap er niets meer van.
Ik kan mijn gmini perfect gebruiken als usb harde schijf. Data en dergelijk kan ik zonder problemen uitwisselen tussen mijn computers. Maar als ik hem opzet krijg ik nog steeds de error "Read access error! Can't read from hard disk". Het lijkt mij dus een zuiver softwarematig probleem maar wat ik eraan kan doen is mij een raadsel. (chkdsk en dergelijke geven geen fouten)

• Flesdop
Nieuwe firmware of een oudere en dan wachten tot er weer een nieuwe is ?

• Horla
Flesdop schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:12:
Nieuwe firmware of een oudere en dan wachten tot er weer een nieuwe is ?
Probleem is dat ik niets kan doen, alleen die error lezen :X

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het lijkt me dat ie dan kapot is, kun je em niet terug brengen?

• Horla
Ik woon in België en heb hem in Nederland besteld. Ik zal maar beginnen met een rma nummer aan te vragen :'(

Verwijderd

Dat is niet echt erg voor je garantie hoor. Die zegt enkel dat de garantie geldig is van land van herkomst en dus moet je hem gewoon terugsturen naar nederlandse bedrijf. Verder doet archos naar mijn idee niet moeilijk tussen belgie en nederland, omdat archos deze landen heeft onder archosbenelux. het is natuurlijk wel jammer dat je hem weer tijdje kwijt bent. maar zet je in de tussentijd al vast klaar wat je allemaal aan mp3 op je gmini wil.

• Horla
Mja, aangezien ik al bijna 2 maanden geleden besteld heb is al alles in orde gemaakt voor mijn gmini. Covers, tags, etc... Elke dag keek ik met een hoopvolle blik naar de postbode en ik was o zo blij toen mijn pakje er bij zat :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2004 @ 14:27:
Er zit toch niet zo`n groot verschil tussen de av400 en de gemini hoezo ben jij dan voor de gemini gegaan ik vind het wel een vet dingetje, k kan ook nie w8en totdat ik me av400 binne krijg
misschien loop ik een beetje achter, maar er zijn opeens veel meer accecoires uitgekomen voor de archos gmini 400. onder andere, een hoesje. kijk maar op de site van archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:06:
[...]

Ik heb ze vloeiend draaien op 720x480 vanuit 1.4Gig bestanden, waar ik problemen mee heb zijn de NTSC films (23.997 of 29.997fps), wat ik ook doe met de Gmini: interlaced/progressive/NTSC/PAL ze lopen nooit 100% schokvrij maar hele kleine schokjes elke seconde iod, iig genoeg om me aan te irriteren, de meeste mensen zien het misschien niet eens, ik heb ook pulldowns geprobeerd maar daar word je ook niet vrolijk van....

Met Auto Gordian Knot en 1Click DVD Ripper krijg ik met PAL versies perfect lopende films. Met XVid heb ik trouwens ook nog geen goede output gekregen, dus ik gebruik DivX5.2.1 en die zijn erg goed.

Ik heb je file gedownload, zal eens kijken wat ik er van kan bakken.
Met jouw verhaal in gedachten, ben ik op een 'oplossing' gekomen om het schokkerig afspelen op tv te verhelpen. Ik heb de framerate van het Dracula 3000 fragment omgezet naar 25 frames per seconde, en waarempel, de gmini speelt hem vloeiend zonder schokken af. De oorspronkelijke framerate is 23.976 fps. Het veranderen van de framerate is echter moeilijk een oplossing te noemen volgens mij, want je komt ook de audio aan het aanpassen en dat kan wel eens vervormingen aan het geluid gaan opleveren.

Ik heb zelf een tijdje terug een trailer van de PAL Star Wars episode II DVD geript, die is ook 25fps en loopt dus ook probleemloos op tv. Het schokkerig afspelen zit hem dus echt in de framerate. Jammer genoeg, want de meeste films die je download hebben geen afgeronde framerate.

EDIT: een tool die de framerate van AVI's zonder geluidsvervorming kan aanpassen, zou handig zijn in dit geval?

[ Voor 4% gewijzigd door Cinner op 31-12-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Cinner schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:28:
[...]

Met jouw verhaal in gedachten, ben ik op een 'oplossing' gekomen om het schokkerig afspelen op tv te verhelpen. Ik heb de framerate van het Dracula 3000 fragment omgezet naar 25 frames per seconde, en waarempel, de gmini speelt hem vloeiend zonder schokken af. De oorspronkelijke framerate is 23.976 fps. Het veranderen van de framerate is echter moeilijk een oplossing te noemen volgens mij, want je komt ook de audio aan het aanpassen en dat kan wel eens vervormingen aan het geluid gaan opleveren.

Ik heb zelf een tijdje terug een trailer van de PAL Star Wars episode II DVD geript, die is ook 25fps en loopt dus ook probleemloos op tv. Het schokkerig afspelen zit hem dus echt in de framerate. Jammer genoeg, want de meeste films die je download hebben geen afgeronde framerate.

EDIT: een tool die de framerate van AVI's zonder geluidsvervorming kan aanpassen, zou handig zijn in dit geval?
Virtualdub? Audio op direct stream copy en video dan met de framerate aanpassing, of loopt het dan niet meer synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Code-X schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:51:
[...]

Virtualdub? Audio op direct stream copy en video dan met de framerate aanpassing, of loopt het dan niet meer synchroon?
Dan heeft de audiotrack een andere lengte als de videotrack en dat zou fout gaan als ik logisch nadenk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
W000T,
ik heb em nu ook en hij is vet!!
Heb em al lekker vol zitten dumpen met music en dergelijke.
Mijn eerste indruk op dit ding is: VET!
maar ik ga er nog wat verder mee spelen :)

Edit: Oja hij heeft van me ook al de nieuwe firmware gekregen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Flesdop op 31-12-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

ff snel off-topic .......

Happy New Year !!!

Dat we maar veel mogen genieten van onze Gmini :-)

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Sledge HaMMeR schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 05:54:
ff snel off-topic .......

Happy New Year !!!

Dat we maar veel mogen genieten van onze Gmini :-)
Ja :) en dat mijn Gmini-accu wat langer meegaat, hij gaat nu namelijk maar de helft van de normale tijd mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

En hoelang is dat?

ik ben nu bezig met een batterij test voor mijn ''review''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Code-X schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:09:
[...]

Ja :) en dat mijn Gmini-accu wat langer meegaat, hij gaat nu namelijk maar de helft van de normale tijd mee :/
Heb je de batterij wel ns helemaal ontladen en opgeladen? dat wil wel eens helpen

owja, gelukkig nieuwjaar iedereen :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 01-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Heb ik al eens gedaan (helemaal leeg en weer vol), hij gaat nu trouwens met video ongeveer 2 uur mee en dan luister ik ook nog ongeveer een uurtje muziek.
Kan het eraan liggen dat ik mn muziek in WMA VBR heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Code-X schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:12:
Heb ik al eens gedaan (helemaal leeg en weer vol), hij gaat nu trouwens met video ongeveer 2 uur mee en dan luister ik ook nog ongeveer een uurtje muziek.
Kan het eraan liggen dat ik mn muziek in WMA VBR heb staan?
mmm dat lijkt me sterk...
maar 2 uur video kijken? hmmm

en hoe zit het als je alleen muziek luistert? heb je ook al die energy vretende opties uit? (hd na 5 sec uit, scherm na 5 sec uit etc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

even snel iedereen met een Archos Gmini 400 gelukkig nieuwjaar wensen _/-\o_ hehe en de rest natuurlijk ook. Ik had nog wat problemen met video's omzetten ,maar moet zo naar de film, dus dat post ik later wel. (Maar moest gewoon ff gelukkig nieuwjaar wensen 8)7 )

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Ik heb ook problemen met video omzetten naar MPEG4, met PocketDivXEncoder_0.3.51_RC11 heb ik het geprobeerd, als hij op 100% staat krijg ik een error dat er iets fout gegaan is en daarna een melding dat alles goed gegaan is, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flesdop schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:07:
Ik heb ook problemen met video omzetten naar MPEG4, met PocketDivXEncoder_0.3.51_RC11 heb ik het geprobeerd, als hij op 100% staat krijg ik een error dat er iets fout gegaan is en daarna een melding dat alles goed gegaan is, heel vaag.
Ik gebruik VirtualDub, met de audio geconverteerd naar WAV ADPCM, en dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Dat heb ik ook wel geinstaleerd staan aleen daar moet je voor gestudeerd hebben om dat te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Och, als je eenmaal weet hoe het moet is het doodsimpel :)
Je selecteert naar wat voor video-codec je wilt coderen, en je selecteert wat voor audio codec je daarbij wilt, en je start het programma.
Dat is alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Ja dat wel, maar dan moet je het wel weten en dat doe ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Op je gmini400 staat een programma: MPG4 Translator

Afbeeldingslocatie: http://img63.exs.cx/img63/9822/naamloos3cs.jpg

Ik snap niet wat hier nou zo moeilijk aan is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Ik kan niet op start drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Dan geef ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Ik krijg precies hetzelfde scherm zoals daar staat, met de Start knop grijs, ook als ik op Change Settings druk gebuert er niks, ik draai met XpSP2.

Edit: Even de DivX codec updaten, krijg ik ook een melding over.
Edit2: Jeej, ik kan Start rammen, ik ga wat proberen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Flesdop op 01-01-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:21:
[...]

Ik gebruik VirtualDub, met de audio geconverteerd naar WAV ADPCM, en dat werkt perfect :)
kan je niet beter naar mp3 decoden... scheelt weer wat mb's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:31:
[...]

kan je niet beter naar mp3 decoden... scheelt weer wat mb's
Dat is zo, maar meestal scheelt het niet zo heel erg veel (en het is ook niet zo dat ik ruimte te weinig heb ;) ) , en bij mp3 loopt ie soms niet synchroon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Feest :P het is gelukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flesdop op 01-01-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
@ Pu_Dy

Ja, die opties heb ik allemaal aanstaan, volgens mij ligt het er gewoon aan dat ik het scherm heel veel gebruik :9, het is nou eenmaal zo'n ongelofelijk schitterend, perfect, helder scherm :9~

Ik heb net The Matrix Revolutions DVD geript en overgezet op m'n Gmini.. Ziet er schitterend uit :)
De Gmini die is imo ook perfect om anime te kijken, meestal hoef ik alleen nog even de episodes te converteren (wat een kwartiertje duurt) en dan kan ik ze kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Code-X schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:09:
@ Pu_Dy

Ja, die opties heb ik allemaal aanstaan, volgens mij ligt het er gewoon aan dat ik het scherm heel veel gebruik :9, het is nou eenmaal zo'n ongelofelijk schitterend, perfect, helder scherm :9~

Ik heb net The Matrix Revolutions DVD geript en overgezet op m'n Gmini.. Ziet er schitterend uit :)
De Gmini die is imo ook perfect om anime te kijken, meestal hoef ik alleen nog even de episodes te converteren (wat een kwartiertje duurt) en dan kan ik ze kijken. :)
Ja dat zou kunnen, ik zou gewoon eens alleen muziek luisteren en geen films ofzo checken.

Als je bat dan ongeveer een uurtje of 8-9 meegaat zit het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:28:
[...]

De oorspronkelijke framerate is 23.976 fps. Het veranderen van de framerate is echter moeilijk een oplossing te noemen volgens mij, want je komt ook de audio aan het aanpassen en dat kan wel eens vervormingen aan het geluid gaan opleveren.

Na verschillende testjes:
Met 1Click DVD ripper forceer ik de NTSC 23.997 op 24Hz (dus 24fps) dat is een pull-up. Op een 1 of andere manier synced ie het geluid met de film (framepje ertussen).
Deze schokken niet met de Gmini op TV. Dit is met XVid en het gaat nu toch goed en loopt prima in sync.

Pull-up naar 25fps (=pal) schokken wel met DivX 5 maar niet met Xvid @L3.

Ik heb me nooit zo verdiept in de Divx/Xvid handel, maar Xvid ziet er iig veel beter uit dan Divx. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu moet hij nog NERO DIGITAL ondersteunen ;) Zoals je hebt kunnen lezen op tweakers.net of doom9.org. NERO DIGITAL schijnt xvid en divx voorbij te zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:00:
nu moet hij nog NERO DIGITAL ondersteunen ;) Zoals je hebt kunnen lezen op tweakers.net of doom9.org. NERO DIGITAL schijnt xvid en divx voorbij te zijn gegaan.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken, komt er waarschijnlijk weer op neer dat we archos heel lief met z'n allen moeten aankijken of zelf firmware gaan schrijven :)

[ Voor 1% gewijzigd door Code-X op 02-01-2005 12:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:00:
En Ogg Vorbis (en geen wma ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:38:
[...]

En Ogg Vorbis (en geen wma ;) ).
nouja :P

ik ga voor wma, maarja die discussie kunnen we ergens anders gaan voeren. Maar waarschijnlijk komen we daar nooit uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 02:17:
[...]

Na verschillende testjes:
Met 1Click DVD ripper forceer ik de NTSC 23.997 op 24Hz (dus 24fps) dat is een pull-up. Op een 1 of andere manier synced ie het geluid met de film (framepje ertussen).
Deze schokken niet met de Gmini op TV. Dit is met XVid en het gaat nu toch goed en loopt prima in sync.

Pull-up naar 25fps (=pal) schokken wel met DivX 5 maar niet met Xvid @L3.

Ik heb me nooit zo verdiept in de Divx/Xvid handel, maar Xvid ziet er iig veel beter uit dan Divx. :/
24fps levert bij mij schokken op op tv. 25fps schokt bij mij NIET in zowel DivX als XviD (@L3). Het betreft conversies van DVD-rips, dus ze zijn niet direct van DVD afkomstig zoals bij jou. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Nog even voor de mensen die een afstandsbediening willen gaan kopen.

http://www.compuplus.com/...p4sr672999x6dk&id=1001979

18 $ staat dus ongeveer gelijk aan 13-14 euro.

Dat scheelt nogal met de prijzen in nederland even kijken hoe het betalings-systeem werkt.

-edit-

Met creditcard maar het opsturen kost 12 dollar??! |:(
Dan bestel ik hem toch maar echt op mp3spelers.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Polycom op 02-01-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:00:
Nog even voor de mensen die een afstandsbediening willen gaan kopen.

http://www.compuplus.com/...p4sr672999x6dk&id=1001979

18 $ staat dus ongeveer gelijk aan 13-14 euro.

Dat scheelt nogal met de prijzen in nederland even kijken hoe het betalings-systeem werkt.

-edit-

Met creditcard maar het opsturen kost 12 dollar??! |:(
Dan bestel ik hem toch maar echt op mp3spelers.nl
30 dollar is dan toch alsnog een stuk goedkoper dan die 50 euro, die hij bij mp3spelers.nl kost!! dus als jij/je vader over een creditcard beschikt zou ik hem gewoon uit het buitenland bestllen;)
$30 = 22,43 euro! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Hij is 40 euro bij mp3spelers.nl :)
misschien kan ik de creditcard van mij zus jatten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:46:
Hij is 40 euro bij mp3spelers.nl :)
misschien kan ik de creditcard van mij zus jatten :*)
huh, http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=215 daar staat toch echt 49,95 :P
maar goed, punt blijft dat die 30 dollar iig een stuk goedkoper is:D

edit: in combinatie met een gmini 400 is hij idd 40 euro, mijn excuses!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
*Snif snif* Wat ruik ik daar? Een inkoop actie :D.

Misschien hebben ze ook het originele archos hoesje voor veel minder dan in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:50:
*Snif snif* Wat ruik ik daar? Een inkoop actie :D.

Misschien hebben ze ook het originele archos hoesje voor veel minder dan in NL.
Dat wilde ik eigenlijk net voorstellen :D
Iemand het hoesje in het buitenland gezien?
Een inkoopactie voor het hoesje ben ik wel in geinteresseerd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar puur een imagetank, de extra's van dit ding zijn natuurlijk wel leuk.

Maar voldoet dit apparaatje een beetje?? Puur voor legen van m'n cf-card op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:18:
Ik ben op zoek naar puur een imagetank, de extra's van dit ding zijn natuurlijk wel leuk.

Maar voldoet dit apparaatje een beetje?? Puur voor legen van m'n cf-card op vakantie...
In 1 woord: ja :P
Werkt prima, foto's overzetten is erg gemakkelijk met dual browser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:18:

Zoals _RoD_ al zegt : de Archos Gmini OWNED. Als image tank alleen gebruiken is natuurlijk wel een beetje zonde, maar hij is er iig wel heel erg voor geschikt.

offtopic: Nog even en we moeten een "Archos Gmini 400 topic DEEl 2" openen , woei :9~ _/-\o_ 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door BaT op 03-01-2005 15:31 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu eindelijk me gmini400 in huis heb hem bestelt op http://www.inkoopprijs.nl/ voor 312 euro. geweldig apparaatje heb er gelijk muziek en films op gezet haar scherp beeld, video bestanden speelt hij uitijndelijk wel goed af maar als ik een video start loopt hij soms na een paar seconden vast 8)7 ik moet dan de hele gmini herstarten en na ongeveer 2 of 3 keer herstarten loopt de film foutloos heeeeeeeeel gek O-) maar voor de rest geweldig ding muziek, games en foto's gaat allemaal prima! heb hem meegenomen in het vliegtuig en wat filmpjes gekeken je merkt niet dat je naar een gmini zit te kijken alleen jammer dat er geen standaartje of zow bij zit anders moet je hem vasthouden als je film kijkt maar je kan hem natuurlijk ook tegen een fles water aanzetten hoef je hem niet vast te houden :P :) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:29:
[...]

Zoals _RoD_ al zegt : de Archos Gmini OWNED. Als image tank alleen gebruiken is natuurlijk wel een beetje zonde, maar hij is er iig wel heel erg voor geschikt.

offtopic: Nog even en we moeten een "Archos Gmini 400 topic DEEl 2" openen , woei :9~ _/-\o_ 8)7
Kijk dat wil ik idd weten. Bedankt, ook _RoD_.
In t verleden wel eens van die vage verhalen gehoord over imagetanks waarbij je alles kwijt raakt zodra je de foto's overzet.

Effe in het kort nog, RAW kan er wel op, maar geeft ie verder niet weer toch?

Denk dat ik er maar eentje ga bestellen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:45:
[...]

Kijk dat wil ik idd weten. Bedankt, ook _RoD_.
In t verleden wel eens van die vage verhalen gehoord over imagetanks waarbij je alles kwijt raakt zodra je de foto's overzet.

Effe in het kort nog, RAW kan er wel op, maar geeft ie verder niet weer toch?

Denk dat ik er maar eentje ga bestellen ergens.
Geeft hij inderdaad niet weer, maar je kan alles er op zetten. (of hij het afspeelt is een 2e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Hier even een battery life overzicht voor alleen muziek.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Als eerst de gmini helemaal opgeladen.
Vervolgens de gmini aangezet
1.5 uur luisteren.
gmini uitgezet.
1.5 uur luisteren 
gmini uitgezet
1.5 luisteren
gmini uitgezet
Achtergrondje gemaakt en die via de usb 2.0 kabel overgezet.
5 minuten foto's gekeken.
gmini uitgezet
1.5 luisteren.
gmini uitgezet.
20 minuten luisteren
gmini uitgezet.
2.0 luisteren
gmini zet zich zelf uit :P

batterij dus op: Totaal speel tijd 8 uur en 20 minuten.

Vergeet niet dat ik ook nog even de photoviewer heb gebruikt + iets heb overgezet. De volume van de gmini was 85 en ik gebruik sony head phones.
Best netjes al zeg ik het zelf. Voor mensen die ook een afstandbediening erbij willen kopen kan de speeltijd wel oplopen tot een uur of 9 misschien wel 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:26:
Hier even een battery life overzicht voor alleen muziek.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Als eerst de gmini helemaal opgeladen.
Vervolgens de gmini aangezet
1.5 uur luisteren.
gmini uitgezet.
1.5 uur luisteren 
gmini uitgezet
1.5 luisteren
gmini uitgezet
Achtergrondje gemaakt en die via de usb 2.0 kabel overgezet.
5 minuten foto's gekeken.
gmini uitgezet
1.5 luisteren.
gmini uitgezet.
20 minuten luisteren
gmini uitgezet.
2.0 luisteren
gmini zet zich zelf uit :P

batterij dus op: Totaal speel tijd 8 uur en 20 minuten.

Vergeet niet dat ik ook nog even de photoviewer heb gebruikt + iets heb overgezet. De volume van de gmini was 85 en ik gebruik sony head phones.
Best netjes al zeg ik het zelf. Voor mensen die ook een afstandbediening erbij willen kopen kan de speeltijd wel oplopen tot een uur of 9 misschien wel 10.
Dat is netjes :)
Heb je met het luisteren het scherm ook aan gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

_RoD_ schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:57:
[...]

Dat is netjes :)
Heb je met het luisteren het scherm ook aan gehad?
Ik heb alle enegrie beperkende dingen uitgezet.
Dus scherm uit na 5 sec hd uit na 10 sec etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:03:
[...]

Ja, maar ik bedoelde, heb je bijvoorbeeld nummers geskipped tussendoor?
Als je dat doet moet het scherm aan :P en kost ook batterij, dus dat wilde ik even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ja dat heb ik wel een paar keer gedaan.. ook een paar keer een playlist gemaakt.. dat zal bij elkaar ook wel 10 minuten geweest zijn.. alleen dat heb ik niet echt getelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR

Sledge HaMMeR

Pu_Dy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:03:
[...]

Volgens de handleiding is dat met betrekking tot je HD niet alleen een stroombesparende functie, maar bepaalt dat ook zeer de levensduur van je HD. Staat zelfs erbij dat je er wijs aan doet deze niet te veranderen !!
Misschien niet onbelangrijk......
Helaas zijn ze zo simpel geweest om niet ff de standaard-waarden in de handleiding erbij te zetten .... deze zoek ik ook nog steeds ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sledge HaMMeR schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:25:
[...]

Volgens de handleiding is dat met betrekking tot je HD niet alleen een stroombesparende functie, maar bepaalt dat ook zeer de levensduur van je HD. Staat zelfs erbij dat je er wijs aan doet deze niet te veranderen !!
Misschien niet onbelangrijk......
Helaas zijn ze zo simpel geweest om niet ff de standaard-waarden in de handleiding erbij te zetten .... deze zoek ik ook nog steeds ....
Het lijkt me niet dat je hier hinder van ondervind.
Misschien dat de levensduur van 10 jaar naar 8 jaar gaat oid. Denk eerder dat de levensduur van de batterij bepalend is voor je Gmini.

(ik kan het fout hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:11:
Ja dat heb ik wel een paar keer gedaan.. ook een paar keer een playlist gemaakt.. dat zal bij elkaar ook wel 10 minuten geweest zijn.. alleen dat heb ik niet echt getelt.
Hoi allemaal,

Ik was eerst opzoek naar de GMINI 200 maar toen kwam ik de GMINI 220 tegen en met een digitale camera is dat wel zo handig. En toen was het nog maar een kleine stap naar de GMINI 400.
Ik volg deze topic al geruime tijd (± 2 maanden) en weet intussen allang dat ik de GMINI 400 hebben wil. _/-\o_ :9~ Helaas heb ik de aanschaf even uit moeten stellen want Azie gaat momenteel even voor vind ik.
Maar ik heb een vraagje waar jullie, als gelukkige gebruikers, vast wel antwoord op kunnen geven. Stel dat je een playlist samen stelt van tien nummers en je drukt op shuffle, wat doet ie dan nadat ie het eerste nummer gespeeld heeft? Pakt ie dan een van de overige negen nummers en vervolgens een van de overige acht nummers, enz, enz? Of gooit ie het gespeelde nummer terug in de hoed en zegt ie; okee, nieuwe ronde nieuwe kansen en pakt ie opnieuw een van de tien nummers? Kortom, hoe random is de shuffle? :?
Ik hoop niet dat hij dat laatste doet want dat vind ik wel zo irritant. Dat zou de enige reden zijn om 'm niet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:37:
[...]

Hoi allemaal,

Ik was eerst opzoek naar de GMINI 200 maar toen kwam ik de GMINI 220 tegen en met een digitale camera is dat wel zo handig. En toen was het nog maar een kleine stap naar de GMINI 400.
Ik volg deze topic al geruime tijd (± 2 maanden) en weet intussen allang dat ik de GMINI 400 hebben wil. _/-\o_ :9~ Helaas heb ik de aanschaf even uit moeten stellen want Azie gaat momenteel even voor vind ik.
Maar ik heb een vraagje waar jullie, als gelukkige gebruikers, vast wel antwoord op kunnen geven. Stel dat je een playlist samen stelt van tien nummers en je drukt op shuffle, wat doet ie dan nadat ie het eerste nummer gespeeld heeft? Pakt ie dan een van de overige negen nummers en vervolgens een van de overige acht nummers, enz, enz? Of gooit ie het gespeelde nummer terug in de hoed en zegt ie; okee, nieuwe ronde nieuwe kansen en pakt ie opnieuw een van de tien nummers? Kortom, hoe random is de shuffle? :?
Ik hoop niet dat hij dat laatste doet want dat vind ik wel zo irritant. Dat zou de enige reden zijn om 'm niet aan te schaffen.
Volgens mij dat eerste, heb in ieder geval nooit last van gehad dat ik 2 keer binnen korte tijd hetzelfde nummer hoorde in een playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
De Playmode instellen is imo trouwens best wel wat meer werk dan met een normale MP3-speler, bij mij iRiver iFP-180T hoefde (kofschip? :P) ik nl. alleen maar het knopje Mode in te drukken en dan kon ik door de verschillende playmodes scrollen.
Bij de Gmini, moet je naar Setup > Playmode, en dan kun je het daar kiezen.

Ik kom er trouwens net achter dat mn oordopjes weer naar de eeuwige jachtvelden zijn... :r
De linker heeft bijna geen bas meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Code-X schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:23:
De Playmode instellen is imo trouwens best wel wat meer werk dan met een normale MP3-speler, bij mij iRiver iFP-180T hoefde (kofschip? :P) ik nl. alleen maar het knopje Mode in te drukken en dan kon ik door de verschillende playmodes scrollen.

Ik kom er trouwens net achter dat mn oordopjes weer naar de eeuwige jachtvelden zijn... :r
Dat is waar, maar dat is voor mij geen probleem. Hij staat bij mij standaard op shuffle, en ik speel óf de hele lijst muziek óf een playlist, dus dan hoef ik nooit wat in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Code-X schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:23:

Mijn linkeroordopje was ook al vrij gouw kapot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:27

Nanax

Ik ben sjaak niet

als onze TS hier nog komt, kan hij dan ff in de startpost
code:
1