leuk idee, dat heeft ook nog niemand gemeld in dit topic \o/Blackhole schreef op 06 oktober 2004 @ 10:38:
Wat ik wel erg op prijs zal stellen is een soort van prive berichten versturen via deze site naar GoT Users.
geweldig, ik ga meteen aan de slag

Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Echter, als je toch bezig bent, doe dan gelijk een message limiter. Bijvoorbeeld max 1 per minuut sturen want anders ben ik bang dat mods echt helemaal dood gespammed gaan worden

En een ignore functie is ook erg handig. Zowel voor users als voor mods/admins.
En dat je PM's (tijdelijk) kan uitschakelen. Ik kan me voorstellen dat iemand als Kees helemaal GEK wordt van de PM's die hij krijgt wanneer er een server uit ligt.
* curry684 aait chem en Erkens
Tis natuurlijk wel de bedoeling dat je dit topic doorleest voordat je wat post mensen, anders krijgen we dadelijk 3000 posts die om hetzelfde vragen en bijvoorbeeld private messaging is echt al afdoende uitgemolken weer in dit topic 
@ Rwin: de eerste vragen die altijd volgen als iemand een splitsing voorstelt:
• Werkt de huidige situatie naar behoren? Oftewel is er reden tot splitsing?
• Zouden de 2 resulterende fora na splitsing genoeg flow hebben om levensvatbaar te zijn?
Als ik zo naar Nieuws, Sport, TV & Muziek kijk zie ik eigenlijk geen reden tot splitsing (het is erg overzichtelijk en helder), en zie ik geen topiclijst van 4 of meer pagina's die reden zou kunnen zijn tot opsplitsen
• Zouden de 2 resulterende fora na splitsing genoeg flow hebben om levensvatbaar te zijn?
Als ik zo naar Nieuws, Sport, TV & Muziek kijk zie ik eigenlijk geen reden tot splitsing (het is erg overzichtelijk en helder), en zie ik geen topiclijst van 4 of meer pagina's die reden zou kunnen zijn tot opsplitsen
[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 06-10-2004 11:05 ]
Hier een voorbeeldje hoe je het zou kunnen doen

Dus gewoon bij de Usergevens en PM knop plaatsen.
Dus zeg maar in de buurt van het Email gegevens.
Het is dat ik misschien jullie op een klein iede kan brengen.
Scheeld weer een hoop denkwerk.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Blackhole schreef op 06 oktober 2004 @ 11:32:
Hier een voorbeeldje hoe je het zou kunnen doen
[afbeelding]
offtopic:
Ik heb zo het idee dat de admins/templateboeren/devvers wel eens een PM systeem hebben gezien en meer dan genoeg inspiratie hebben om een mooie/functionele template te bakken
Ik heb zo het idee dat de admins/templateboeren/devvers wel eens een PM systeem hebben gezien en meer dan genoeg inspiratie hebben om een mooie/functionele template te bakken
* gorgi_19 hoopt alleen dat er, in tegenstelling tot sommige andere fora, wel een pref komt dat je PM voor jezelf kan uitzetten (en dus geen PM's kan ontvangen)..Plague schreef op 06 oktober 2004 @ 11:48:
[...]
offtopic:
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
... maar dat de verzendende partij hier wel een melding van krijgtgorgi_19 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:51:
[...]
* gorgi_19 hoopt alleen dat er, in tegenstelling tot sommige andere fora, wel een pref komt dat je PM voor jezelf kan uitzetten (en dus geen PM's kan ontvangen)..
Mja, meer iets dat er dan gewoon geen "PM-this-user" mogelijkheid bij mij isErkens schreef op 06 oktober 2004 @ 11:53:
[...]
... maar dat de verzendende partij hier wel een melding van krijgt
* Plague dat al is voorgesteld als je even terug leestgorgi_19 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:54:
[...]
Mja, meer iets dat er dan gewoon geen "PM-this-user" mogelijkheid bij mij isVerzender merkt het dan snel genoeg..
* gorgi_19 heeft waarschijnlijk een paginaa'tje gemist..Plague schreef op 06 oktober 2004 @ 12:37:
[...]
* gorgi_19 dat al is voorgesteld als je even terug leest

curry684 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:04:
Tis natuurlijk wel de bedoeling dat je dit topic doorleest voordat je wat post mensen, anders krijgen we dadelijk 3000 posts die om hetzelfde vragen en bijvoorbeeld private messaging is echt al afdoende uitgemolken weer in dit topic
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik zou graag een functie zien waarmee crewleden bij een post hun status weergave kunnen uitschakelen, zodat er nooit verwarring kan ontstaan of een modje spreekt namens zijn functie of gewoon zijn eigen mening geeft.
Persoonlijk ben ik van mening dat je toch wel enig inzicht mag verwachten van diegene die de boodschap leest. Het onderscheid van uit functie spreken of uit eigen mening bestaat niet echt. Als crew praat je altijd in functie omdat je dat niet naast je neer kunt leggen. Dat betekend echter niet dat een mod die reageert altijd een uitspraak doet die de mening van de hele crew reflecteerd. Is iets besloten dan zul je dat over het algemeen terug zien in een MED, of doordat zoiets uitdrukkelijk in een sticky of een reactie is vermeld. Het lijkt me dat de ervaren bezoekers goed genoeg dat verschil kunnen aanvoelen, en met een functie zoals jij die voorstelt wordt het denk ik alleen maar verwarrender voor nieuwe bezoekers. Maar da's dan weer mijn persoonljike mening....Erkens schreef op 07 oktober 2004 @ 10:05:
Ik zou graag een functie zien waarmee crewleden bij een post hun status weergave kunnen uitschakelen, zodat er nooit verwarring kan ontstaan of een modje spreekt namens zijn functie of gewoon zijn eigen mening geeft.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
true, truecurry684 schreef op 06 oktober 2004 @ 11:04:
maar toch zou ik het graag zien (niet dat het nou moet
Ervaren bezoekers kunnen dat verschil prima zien ja, echter de nieuwere bezoekers niet.Renegade schreef op 07 oktober 2004 @ 10:15:
Het lijkt me dat de ervaren bezoekers goed genoeg dat verschil kunnen aanvoelen, en met een functie zoals jij die voorstelt wordt het denk ik alleen maar verwarrender voor nieuwe bezoekers.
Echter nu spreek je jezelf tegen, immers deze nieuwe bezoekers zien dat verschil niet, dus is een dergelijke functie wel handig. Een nieuwe gebruiker kijkt wel naar de kleur van de nickname en de eventuele reeks aan statussen, en zal daarop zijn oordeel vestigen.
Als je nu de mogelijkheid hebt om die status voor 1 post aan de kant kan zetten dan heb je een duidelijker geheel. Een persoonlijke post zonder dat er iets "officieels" gezegt wordt volgens zo'n nieuwe gebruiker.
En volgens mij moet dan niet lastig te bouwen zijn, het is immers al mogelijk om ditzelfde te doen met de signature
Verwijderd
Zolang je woorden gebruikt als 'naar mijn idee' of 'volgens mij' is dat imo nog altijd op persoonlijke basis. Pas als mensen uitspraken doen als 'volgens ons'', 'naar onze ervaring', GoT/Tweakers.net wil' kom je imo in het gebied van een groepsreflectie.Erkens schreef op 07 oktober 2004 @ 10:05:
Moderators (of welke functie dan ook) zijn nu eenmaal mensen, ik denk dat het invoeren van een dergelijke feature eerder afbreuk doet aan dat inzicht waardoor de afstand van user tot moderator alleen maar groter wordt.
NB: bovenstaande is allemaal persoonlijke mening
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 10:25 ]
Maar dat is dan ook duidelijkVerwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 10:23:
[...]
Zolang je woorden gebruikt als 'naar mijn idee' of 'volgens mij' is dat imo nog altijd op persoonlijke basis. Pas als mensen uitspraken doen als 'volgens ons'', 'naar onze ervaring', GoT/Tweakers.net wil' kom je imo in het gebied van een groepsreflectie.
Moderators (of welke functie dan ook) zijn nu eenmaal mensen, ik denk dat het invoeren van een dergelijke feature eerder afbreuk doet aan dat inzicht waardoor de afstand van user tot moderator alleen maar groter wordt.
NB: bovenstaande is allemaal persoonlijke mening
Ik vind het erg dom als mensen zouden aannemen dat alles wat moderators zeggen uit naam van GoT/T.net is. Dat heeft niets met nieuw zijn te maken, maar meer met het feit dat je sociale intelligentie dan gewoon benedenmaats is.
Hier ben ik het wel mee eens. Het is soms best wel eens tricky wanneer een mod in een discussie zijn mening geeft zonder onbewust het gevoel te wekken dat hij of zij als mod deze uitspraak doet. En daar zit vaak best wel een verschil in.Erkens schreef op 07 oktober 2004 @ 10:20:
Als je nu de mogelijkheid hebt om die status voor 1 post aan de kant kan zetten dan heb je een duidelijker geheel. Een persoonlijke post zonder dat er iets "officieels" gezegt wordt volgens zo'n nieuwe gebruiker.
Ik kan je vertellen dat het best wel verwarrend is en dat het mij pas opviel toen ik geen crew meer was. Als een mod zegt dat hij vind dat iemand niet op het forum thuis hoort dan neem ik aan dat hij dat als mod zegt. Het heeft immers raakvlakken met zijn functie. Maar later blijkt dat hij dat enkel als eigen mening, non-crew, vond. Toch verwarrend. Metname in duscissies lijkt het mij absoluut een meerwaarde.Renegade schreef op 07 oktober 2004 @ 10:15:
Persoonlijk ben ik van mening dat je toch wel enig inzicht mag verwachten van diegene die de boodschap leest. Het onderscheid van uit functie spreken of uit eigen mening bestaat niet echt. Als crew praat je altijd in functie omdat je dat niet naast je neer kunt leggen. Dat betekend echter niet dat een mod die reageert altijd een uitspraak doet die de mening van de hele crew reflecteerd.
Dat heeft niks met dom of zijn of haar intelligentie te maken, dat is reinste bullshit. Nieuwe users in een communiy kijken best wel op tegen een crewlid en nemen immers sneller iets aan van de crew dan van medegebruikers. Pas na langer verblijf op een forum verwatert dat. Als nieuwe gebruiker kom je meestal met de crew in aanraking wanneer ze jouw bijsturen, middels mail, PM of een reply in een topic.Plague schreef op 07 oktober 2004 @ 10:37:
Ik vind het erg dom als mensen zouden aannemen dat alles wat moderators zeggen uit naam van GoT/T.net is. Dat heeft niets met nieuw zijn te maken, maar meer met het feit dat je sociale intelligentie dan gewoon benedenmaats is.
[ Voor 22% gewijzigd door Han op 07-10-2004 10:44 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik mag aannemen dat een mod niet in het openbaar zegt dat iemand niet op het forum thuishoort (da's overigens mijn eigen mening). Over het algemeen zul je voor zover ik weet dat soort uitlatingen niet in het openbaar teenkomen en hoeft daar ook geen verwarring over te bestaan. Ergens lijkt het me erg onlogisch dat mensen denken dat één persoon de mening van de gehele crew kan reflecteren als het niet over iets gaat dat direct met het modden te maken heeft. Dat heeft er misschien mee te maken dat ik al vrij lang in de crew meedraai ondertussen, maar ik ga er echt niet vanuit dat wanneer een mod in een topic iets zegt als in het myreact topic (dé reden waarom Erkens hierover begon) dat het meteen de mening van de gehele crew reflecteert. Zoals gezegd worden dat soort dingen duidelijk gemaakt op een andere manier (med, sticky, duidelijk vermelden dat het namens de hele crew bedoeld is).Han schreef op 07 oktober 2004 @ 10:40:
Ik kan je vertellen dat het best wel verwarrend is en dat het mij pas opviel toen ik geen crew meer was. Als een mod zegt dat hij vind dat iemand niet op het forum thuis hoort dan neem ik aan dat hij dat als mod zegt. Het heeft immers raakvlakken met zijn functie. Maar later blijkt dat hij dat enkel als eigen mening, non-crew, vond. Toch verwarrend. Metname in duscissies lijkt het mij absoluut een meerwaarde.
En ik vermoed dat het voor nieuwe users niet duidelijk is waarom iemand de ene keer wel een kleurtje heeft als ie reageerd en de andere keer niet.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Toch zou het handig zijn dat dit al mogelijk is vanuit het eerste scherm met topic resultaten (een link naar toon zoekresultaten in dit topic). Anders moet je je query op elk gevonden topic opnieuw ingeven.Erkens schreef op 25 september 2004 @ 00:16:
[...]
en die is er ook al
boven elk topic zit ook een zoek knopje[afbeelding]
@Het voorstel v Erkens:
Persoonlijk vind ik het altijd al raar als politici zeggen: ja dat zei de persoon Nawijn en niet de Minister Nawijn. Je kan een functie imo nóóit naast je neerleggen, je hebt nl. meer info dan de users. Ik ben het wel met Erkens (e.a.) eens dat er onduidelijkheid is. Dat kan opgelost worden op een aantal manier:
a)Status aan / uit b)Aangeven in [desbetreffende] post c) automagisch aangeven boven [desbetreffende] post (Bijv. naast de datum "Persoonlijk") of d) afspraken maken wanneer een crewlid spreekt voor de crew, en wanneer niet...
A en C lijken me persoonlijk overdreven, ook al omdat het nóóit helemaal te scheiden is, denk ik. B is dan een goede oplossing, alleen kost die nogal veel moeite voor de crewleden. Een afspraak is dan wel wat raar om te maken, gevoelsmatig. Maar uiteindelijk is het denk ik het beste om er gewoon een afspraak over te maken en / of het aan te geven, in plaats van een feature die een post eigenlijk minder volledig maakt, je hebt als nieuwe gebruiker minder info, aangezien een crewlid naar waarschijnlijkheid over een aantal zaken toch meer info heeft...
Persoonlijk vind ik het altijd al raar als politici zeggen: ja dat zei de persoon Nawijn en niet de Minister Nawijn. Je kan een functie imo nóóit naast je neerleggen, je hebt nl. meer info dan de users. Ik ben het wel met Erkens (e.a.) eens dat er onduidelijkheid is. Dat kan opgelost worden op een aantal manier:
a)Status aan / uit b)Aangeven in [desbetreffende] post c) automagisch aangeven boven [desbetreffende] post (Bijv. naast de datum "Persoonlijk") of d) afspraken maken wanneer een crewlid spreekt voor de crew, en wanneer niet...
A en C lijken me persoonlijk overdreven, ook al omdat het nóóit helemaal te scheiden is, denk ik. B is dan een goede oplossing, alleen kost die nogal veel moeite voor de crewleden. Een afspraak is dan wel wat raar om te maken, gevoelsmatig. Maar uiteindelijk is het denk ik het beste om er gewoon een afspraak over te maken en / of het aan te geven, in plaats van een feature die een post eigenlijk minder volledig maakt, je hebt als nieuwe gebruiker minder info, aangezien een crewlid naar waarschijnlijkheid over een aantal zaken toch meer info heeft...
offtopic:
Nawijn is slechts een voorbeeld
Nawijn kan dan wel slechts een voorbeeld zijn, toch is dat een slecht voorbeeldJHS schreef op 07 oktober 2004 @ 15:03:
@Het voorstel v Erkens:
offtopic:
immers, Nawijn heeft zijn beroep 24h, en als je een modje buiten tegen komt (ok in praktijk onmogelijk
Een betere vergelijking was een politieagent geweest, en tja, die doet ook zijn uniform uit als niet in functie is
Het punt is denk ik dat het heel moeilijk te scheiden is. Soms kan een modje iets aangeven wat zijn persoonlijke mening is en toch met zijn functie te maken heeft. Bovendien is de persoonlijke mening over GoT-zakenantuurlijk altijd gekleurd doro izjn functie, waardoor eht uitschakelen van de status eik alleen maar verwarrender werkt.Erkens schreef op 07 oktober 2004 @ 15:07:
[...]
Nawijn kan dan wel slechts een voorbeeld zijn, toch is dat een slecht voorbeeld
immers, Nawijn heeft zijn beroep 24h, en als je een modje buiten tegen komt (ok in praktijk onmogelijk) dan spreekt hij/zij toch ook vanuit zichzelf en niet vanuit zijn functie?
Een betere vergelijking was een politieagent geweest, en tja, die doet ook zijn uniform uit als niet in functie is
Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+
Dat ben ik niet echt met je eens. Ik wil modjes toch niet vergelijken met politieagenten, dat vind ik te beperkt. Crewleden spreken neem ik aan ook intern mee over het beleid, dus hebben ze ook meer ter zake doende info. Een agent niet, die kent de wet, en wetsartikelen kan je zelf ook opzoeken. In een discussie zal het niet zo vaak gaan over of artikel X vd algemene voorwaarden wel goed wordt toegepast, maar eerder over beleidszaken.Erkens schreef op 07 oktober 2004 @ 15:07:
[...]
Nawijn kan dan wel slechts een voorbeeld zijn, toch is dat een slecht voorbeeld
immers, Nawijn heeft zijn beroep 24h, en als je een modje buiten tegen komt (ok in praktijk onmogelijk) dan spreekt hij/zij toch ook vanuit zichzelf en niet vanuit zijn functie?
&SysRq schreef op 24 september 2004 @ 14:32:
Is het een idee om de FAQ's ook meer door users te laten maken? (Voorzover daar belangstelling voor is natuurlijk).
Misschien in de vorm van Wikipedia, of bepaalde users met dit werk 'belasten'. Volgens mij komt het werk nu voor het grootste deel op de modjes neer, terwijl er volgens mij best wel users aan mee willen helpen.
GoTwiki - Test als toevoeging aan FAQ's in SA
Het werkt dus.
-
Wat /me anandus wel handig lijkt is naast active topics, ook een lijst van nieuwe/onbeantwoorde topics.
Heel vaak zijn er topics met vragen of problemen die met een paar replies opgelost zijn.
Ik hou vaak de active-topics in de gaten en scan bij het aantal replies naar topics met 4 of minder replies om zo iemand snel te kunnen helpen, maar vaak zijn er al mensen voor mij geweest.
Nu vroeg ik met af of er niet een soort "onbeantwoorde-topics"-lijst kon komen, waarin je dus óf topics vindt waarbij je snel iemand kan helpen, óf topics die juist zo pittig zijn dat blijkbaar weinig mensen kunnen helpen en dat je daar extra aandacht kan besteden.
Overigens moeten GC-topics eruit geweerd worden, anders wordt het een FiPo-gebeuren.
(Jaja, is het zo ook, maar dan behulpzaam FiPo'en
)
Heel vaak zijn er topics met vragen of problemen die met een paar replies opgelost zijn.
Ik hou vaak de active-topics in de gaten en scan bij het aantal replies naar topics met 4 of minder replies om zo iemand snel te kunnen helpen, maar vaak zijn er al mensen voor mij geweest.
Nu vroeg ik met af of er niet een soort "onbeantwoorde-topics"-lijst kon komen, waarin je dus óf topics vindt waarbij je snel iemand kan helpen, óf topics die juist zo pittig zijn dat blijkbaar weinig mensen kunnen helpen en dat je daar extra aandacht kan besteden.
Overigens moeten GC-topics eruit geweerd worden, anders wordt het een FiPo-gebeuren.
(Jaja, is het zo ook, maar dan behulpzaam FiPo'en
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik kan het op het moment even niet vinden, maar volgens mij was dit al eens langsgekomen in BUG (of LA) en volgens mij kwam daar uit dat het geen goed plan was...
En volgens mij heeft dit ook meer met de forumsoftware te maken
Als alternatief op het idee van anandus, heb ik (en anderen met mij) al eens voorgesteld om topiclijsten zoals de active topic te kunnen sorteren op Forum, op Topic (alfabetisch A-Z & Z-A), op Topicstarter (alfabetisch A-Z & Z-A), Replies (van laag naar hoog en vice versa) & Last post, net zoals dat bijvoorbeeld in de Pricewatch al kan.
Dat vind ik echt uitermate handig, al zijn dat misschien wel allemaal redelijk heftige queries. Ook zou het kunnen zijn dat users daarna verwachten dat een bepaalde sortering default in de prefs aan te geven is, wat weer teveel werk is voor wat het oplevert oid?
* PromWarMachine is alleen 't antwoord op dit eerdere request vergeten.
Dat vind ik echt uitermate handig, al zijn dat misschien wel allemaal redelijk heftige queries. Ook zou het kunnen zijn dat users daarna verwachten dat een bepaalde sortering default in de prefs aan te geven is, wat weer teveel werk is voor wat het oplevert oid?
* PromWarMachine is alleen 't antwoord op dit eerdere request vergeten.

[ Voor 11% gewijzigd door PromWarMachine op 09-10-2004 17:15 ]
Sorteren van de AT op de 'A' zou dan wel topics uit 1998 opleveren, of bedoel je de huidige 'xx' aantal active topics, en die dan sorteren op de 'A' ?
Dat laatste bedoel ik ja.elevator schreef op 09 oktober 2004 @ 17:17:
Sorteren van de AT op de 'A' zou dan wel topics uit 1998 opleveren, of bedoel je de huidige 'xx' aantal active topics, en die dan sorteren op de 'A' ?
En momenteel biedt GoT te weinig mogelijkheden om deze te plaatsen? Of plaats je gewoon een loze opmerking zonder het topic te lezen?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Misschien is deze opmerking al wel geplaatst en ik weet dat er ook sprake van is maar ik zou graag op korte termijn de nieuwe lay-out willen
Dan kan je een abo nemen en dan heb je al ene template erbij met verschillende stylesheets en de mogenlijkheid om ook je eigen stylesheet te gebruikenJanuszjes schreef op 09 oktober 2004 @ 22:51:
Misschien is deze opmerking al wel geplaatst en ik weet dat er ook sprake van is maar ik zou graag op korte termijn de nieuwe lay-out willen
En er zit wel een nieuwe algemene template aan te komen, zie: Nieuw GoT Design - (X)HTML feedback
Hoezo een abo nemen?momania schreef op 09 oktober 2004 @ 22:57:
[...]
Dan kan je een abo nemen en dan heb je al ene template erbij met verschillende stylesheets en de mogenlijkheid om ook je eigen stylesheet te gebruiken
Dat zeg ik: dan heb je de mogenlijkheid om een ander template (layout) te kiezen.
Heb topic ff snel doorgelezen maar er staat volgensmij niet in wanneer deze nieuwe algemene template naar verwachting in gebruik genomen wordt.momania schreef op 09 oktober 2004 @ 22:57:
[...]
Dan kan je een abo nemen en dan heb je al ene template erbij met verschillende stylesheets en de mogenlijkheid om ook je eigen stylesheet te gebruiken
En er zit wel een nieuwe algemene template aan te komen, zie: Nieuw GoT Design - (X)HTML feedback
Ik ben er wel benieuwd naar...
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
volgens mij stond er ergens dat die komt zodra het af wasHelp!!!! schreef op 10 oktober 2004 @ 14:30:
[...]
Heb topic ff snel doorgelezen maar er staat volgensmij niet in wanneer deze nieuwe algemene template naar verwachting in gebruik genomen wordt.
Ik ben er wel benieuwd naar...
Erkens schreef op 10 oktober 2004 @ 14:33:
[...]
volgens mij stond er ergens dat die komt zodra het af was
offtopic:
Dacht nog, ze zeggen vast: "When its done!"
Als ik het goed begrijp zijn ze nu al een paar weken met het final design aan het zeg maar beta testen. Een voorzichtige indicatie zou wel leuk zijn. Ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden.
Dacht nog, ze zeggen vast: "When its done!"
Als ik het goed begrijp zijn ze nu al een paar weken met het final design aan het zeg maar beta testen. Een voorzichtige indicatie zou wel leuk zijn. Ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:12
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Probleem is dat voorzichtige indicaties vaak worden gebruikt als "waar blijft het nouhou...." als het eens wat later wordt. Kan goed begrijpen dat ze geen datum geven. Je ziet vanzelf de MED verschijnenHelp!!!! schreef op 10 oktober 2004 @ 14:42:
[...]
offtopic:
Dacht nog, ze zeggen vast: "When its done!"![]()
Wat mij handig lijkt is dat de topic starter kan aangeven of zijn vraag beantwoord is (en bij welke reactie dit was) dit scheelt je bij zoeken dat je meteen naar topics kan gaan, waar een goed antwoord staat.
Om nog even door te jammeren over de template: Er stond mij iets bij dat er een overgangsperiode zou zijn waarin je de paarse en de nieuwe template kon kiezen. Nou weet ik niet meer precies hoe lang dit was, maar het was volgens mij maar een paar weken.
Nou wil ik een verzoek indienen om dit een maand of 3 te laten duren, dan kunnen mensen (zoals ik) die het niet zo op verandering hebben, hier rustig aan wennen
Nou wil ik een verzoek indienen om dit een maand of 3 te laten duren, dan kunnen mensen (zoals ik) die het niet zo op verandering hebben, hier rustig aan wennen
Kleine zonnepaneleninstallateur
Zie hier waarom we dit niet doenM55 schreef op 10 oktober 2004 @ 14:45:
Wat mij handig lijkt is dat de topic starter kan aangeven of zijn vraag beantwoord is (en bij welke reactie dit was) dit scheelt je bij zoeken dat je meteen naar topics kan gaan, waar een goed antwoord staat.
Misschien is het een idee dat je in je topic/reply enkele pictures kan uploaden, want vaak zetten mensen het op hun eigen website en is het na een paar weken al weer weg.
Er stond bv. in Het grote waterkoeling topic een link naar dit: [rml][ WC] Zelfgemaakt reservoir[/rml]
De plaatjes doen het nu niet meer, dat is erg onhandig.
Maar ik kan denk ik al zo zeggen dat jullie dat toch niet gaan doen in verband met auteursrecht en dergelijke.
Er stond bv. in Het grote waterkoeling topic een link naar dit: [rml][ WC] Zelfgemaakt reservoir[/rml]
De plaatjes doen het nu niet meer, dat is erg onhandig.
Maar ik kan denk ik al zo zeggen dat jullie dat toch niet gaan doen in verband met auteursrecht en dergelijke.
_@/'
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Als ze het toch al niet gaan doen hoef je het topic ook niet te openen toch? 
Maar ik denk dat het vooral heel veel ruimte gebruikt als je toestaat dat ze bij een topic zo plaatjes kunnen uploaden. Dan kan je beter een mailtje naar een modje sturen of ze het op de server willen plaatsen ofzo
te laat
Maar ik denk dat het vooral heel veel ruimte gebruikt als je toestaat dat ze bij een topic zo plaatjes kunnen uploaden. Dan kan je beter een mailtje naar een modje sturen of ze het op de server willen plaatsen ofzo
te laat
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 22:18 ]
Ik denk dat dit moeilijk is omwille van:
• Juridisch: rechten & inhoud, porn bv
• Resources, dat betekend weer een extra server als je neem dat 10000 users 10 MB gebruiken is dat 100 GB storage
• Dit optie is er toch, je kan een T.net abbo nemen dan krijg je een fotoalbum en die plaatjes kan je perfect op het forum plaatsen.
• Resources, dat betekend weer een extra server als je neem dat 10000 users 10 MB gebruiken is dat 100 GB storage
• Dit optie is er toch, je kan een T.net abbo nemen dan krijg je een fotoalbum en die plaatjes kan je perfect op het forum plaatsen.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Tja, dat kan, maar het gaat mij vooral om de topic's van andere mensen, waar de image's na enkele weken al weer weg zijn.Tomsworld schreef op 10 oktober 2004 @ 22:18:
Ik denk dat dit moeilijk is omwille van:
Ik vind dat dit het halve forum verneukt, gewoon vanwege het feit dat je overal vierkantjes met rode kruisjes ziet staan. En de TS of reply'er mailen voor een paar plaatjes vind ik ook weer zoiets.
En als je iedere user nu gewoon standaard 10 mb geeft?
EDIT:
of 5 of 2,5 of 1 mb of zo. En dat betalers altijd meer krijgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 10-10-2004 22:23 ]
_@/'
Verwijderd
Zeer kut. Ik laat de mijne altijd zo lang mogelijk staan. Als het na een jaar weg is, kan ik het begrijpen, maar na een week vind ik ook onaanvaardbaar. Maarja, wat doe je eraan.BMRS schreef op 10 oktober 2004 @ 22:21:
[...]
Tja, dat kan, maar het gaat mij vooral om de topic's van andere mensen, waar de image's na enkele weken al weer weg zijn.
Mailen is overdreven, maar dat het het halve forum verneukt ookIk vind dat dit het halve forum verneukt, gewoon vanwege het feit dat je overal vierkantjes met rode kruisjes ziet staan. En de TS of reply'er mailen voor een paar plaatjes vind ik ook weer zoiets.
Betalers krijgen nu standaard al webruimte. En het is niet alleen de opslag. Opslag kost niets. Maar er moet een extra functie in de software geprogged worden, iets wat niet zo maar even 1-2-3 gebeurt omdat T.net dat graag wil.En als je iedere user nu gewoon standaard 10 mb geeft?
EDIT:
of 5 of 2,5 of 1 mb of zo. En dat betalers altijd meer krijgen.
Goed, nu het oorspronkelijke topic gemerged is met deze, is dat ook geen argument meer
Ook vraagt het veel van de database-server, en wat dacht je van de bandbreedte? 1MB is nauwelijks genoeg voor 3 pics, maar stel, 1MB, 1000 Got Users maken hier gebruik van (minder dan 1% is dat), ze gebruiken die pics in een topicstart.
Deze topicstart wordt vervolgens weer door 100 anderen bekeken. 100GB aan traffic. Hoppa.
En dan hebben we het nog niet gehad over zaken als hot-linking van pics, stel nou dat iemand z'n 313373 casemod wil laten zien, en dat die vervolgens gehotlinked wordt naar de frontpage van een drukbezochte CM-site?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 22:34 ]
Er komt een overgangsperiode, hoe lang die zal zijn is aan het MT om te beslissen, maar persoonlijk denk ik dat de nieuwe template goed zal aanslaan - ik vind het zelf een zeer prettige template om mee te werkencryforhelp schreef op 10 oktober 2004 @ 15:11:
Om nog even door te jammeren over de template: Er stond mij iets bij dat er een overgangsperiode zou zijn waarin je de paarse en de nieuwe template kon kiezen. Nou weet ik niet meer precies hoe lang dit was, maar het was volgens mij maar een paar weken.
We zijn druk aan het testen en bughunten op ons eigen Beta-forum. Dat verloopt zeer voorspoedig en echt grote dingen komen er ook niet meer uit. Alles functioneert, en de nieuwe features zijn echt
Het hangt nog op een paar issues, maar die hopen we binnenkort ook wel te tackelen
Nog even een paar teasers spammen
Index met geile update tracker
list_messages met 1337 mod-features
Post reply met stoere editor toolbar
dit zijn statische voorbeelden en zijn niet overal 100% up-to-date maar geven wel een goed beeld. Reacties op deze layout zijn overbodig aangezien we in de eindfase zitten, het XHTML-feedback topic in W&G heb ik om die reden ook gesloten.
[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 11-10-2004 01:18 ]
Intentionally left blank
Dat je het feedback topic hebt gesloten crisp, betekent dat iets?
.
Zie mijn edit: het is in principe gewoon af en hangt nog op de laatste loodjes, en nee - ik weet niet wanneer het online komtDennis schreef op 11 oktober 2004 @ 00:40:
Dat je het feedback topic hebt gesloten crisp, betekent dat iets?.
Intentionally left blank
Maar meestal wordt het alleen op het begin druk bezocht. Je moet ook kijken naar het feit, dat de populariteit voor een topic steeds minder wordt. (behalve de 'grote ...' topics.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 22:31:
[...]
Zeer kut. Ik laat de mijne altijd zo lang mogelijk staan. Als het na een jaar weg is, kan ik het begrijpen, maar na een week vind ik ook onaanvaardbaar. Maarja, wat doe je eraan.
[...]
Mailen is overdreven, maar dat het het halve forum verneukt ook
[...]
Betalers krijgen nu standaard al webruimte. En het is niet alleen de opslag. Opslag kost niets. Maar er moet een extra functie in de software geprogged worden, iets wat niet zo maar even 1-2-3 gebeurt omdat T.net dat graag wil.
Goed, nu het oorspronkelijke topic gemerged is met deze, is dat ook geen argument meer
Ook vraagt het veel van de database-server, en wat dacht je van de bandbreedte? 1MB is nauwelijks genoeg voor 3 pics, maar stel, 1MB, 1000 Got Users maken hier gebruik van (minder dan 1% is dat), ze gebruiken die pics in een topicstart.
Deze topicstart wordt vervolgens weer door 100 anderen bekeken. 100GB aan traffic. Hoppa.
En dan hebben we het nog niet gehad over zaken als hot-linking van pics, stel nou dat iemand z'n 313373 casemod wil laten zien, en dat die vervolgens gehotlinked wordt naar de frontpage van een drukbezochte CM-site?
_@/'
Oh, ik dacht al. Je hebt in je laatste reactie deprecated gezet wat zeg maar "sign of disaproval" betekent. Ik dacht even dat het hele design was afgekeurd oid. Dat zou jammer zijn omdat ik het er erg goed vind uit zien.crisp schreef op 11 oktober 2004 @ 00:43:
[...]
Zie mijn edit: het is in principe gewoon af en hangt nog op de laatste loodjes, en nee - ik weet niet wanneer het online komt
Het moest ook "depreciated" (als in achterhaald) zijn, en dat slaat dan op het topic en niet op het design natuurlijkMichali schreef op 11 oktober 2004 @ 12:11:
[...]
Oh, ik dacht al. Je hebt in je laatste reactie deprecated gezet wat zeg maar "sign of disaproval" betekent. Ik dacht even dat het hele design was afgekeurd oid. Dat zou jammer zijn omdat ik het er erg goed vind uit zien.
Intentionally left blank
Ik zou ook nog graag willen zien dat wanneer je wordt afgewezen voor de HK, er ook een soort motivatie komt. Als je zelf een motivatie hebt geschreven, wil je natuurlijk ook een goede reden waarom niet, niet een auto-msg. Zoveel HK'accesen worden er toch niet gevraagd?
_@/'
Een belangrijke reden dat dat niet gebeurt is dat dan alsnog al snel discussies ontstaan, iets dat men bewust wil voorkomen.BMRS schreef op 13 oktober 2004 @ 15:15:
Ik zou ook nog graag willen zien dat wanneer je wordt afgewezen voor de HK, er ook een soort motivatie komt. Als je zelf een motivatie hebt geschreven, wil je natuurlijk ook een goede reden waarom niet, niet een auto-msg. Zoveel HK'accesen worden er toch niet gevraagd?
Als iemand is afgewezen, kan hij altijd drie maanden later opnieuw toegang aanvragen, hierop is geen limiet en dat wordt verder niemand slecht aangerekend...
Bij een nieuwe screening drie maanden later weegt de postgeschiedenis van de laatste drie maanden absoluut als zwaarste.
Mocht iemand meermaals worden afgewezen, kan het zijn dat besloten wordt hem een beknopte uitleg van de redenen te geven, om zo iemand iets meer hulp te geven zijn postgedrag te verbeteren.
Het is een gebruik dat bij de eventuele derde afwijzing te doen, maar het is geen 'verplichting', maar de screeners houden zich daar wel aan.
Bij HK-screening worden de admin-gegevens meegenomen, of iemand waarschuwingen of PM's gehad heeft wegens zaken die negatief opvielen, en daarnaast ook de recente postgeschiedenis doorgekeken, post iemand behulpzaam, correct en toevoegend.
Veel posten is zeker een nadeel, als dit vooral eigen vragen zijn of weinig toevoegende posts, het wordt als een voordeel voor HK-toegang gezien als mensen niet voor iedere scheet een post willen plaatsen, anderszijds moeten er wel voldoende posts zijn wat betreft iemands 'stijl' van posten.
[ Voor 11% gewijzigd door RM-rf op 13-10-2004 15:25 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Misschien mis ik iets, maar wat bedoel je daarmee?RM-rf schreef op 13 oktober 2004 @ 15:23:
[...]
anderszijds moeten er wel voldoende posts zijn wat betreft iemands 'stijl' van posten.
Verwijderd
Dat er voldoende recente postings zijn om een adequate inschatting te kunnen maken van de wijze waarop iemand zich gedraagt op het forum
Je kunt ook melden dat dit een mening is van de crew en daarmee 'basta'. Ik begrijp zeer goed dat mensen (en hier de crew in het bijzonder) betrekkelijk weinig zin hebben om over zulke dingen oeverloze discussies te gaan voeren met individuen.RM-rf schreef op 13 oktober 2004 @ 15:23:
Een belangrijke reden dat dat niet gebeurt is dat dan alsnog al snel discussies ontstaan, iets dat men bewust wil voorkomen.
Wellicht kan er gekeken worden naar het verschil tussen 'redenen geven waarom iemand er niet in mag' en 'punten waarop de persoon in kwestie op moet letten/moet verbeteren'. Wanneer mensen niet inzien wat ze fout doen, dan vind ik het niet vreemd dat hen tips gegeven wordt wanneer ze daarom vragen. Stellen dat er gelet wordt op postgedrag zegt niet iedereen evenveel; als iemand inhoudelijk bijvoorbeeld erg sterk is, maar een verschrikkelijk irritante leesstijl heeft of te veel smilies gebruikt en de persoon daarop wijzen hoeft niet kwalijk genomen te worden. Wijs de persoon er alleen nadrukkelijk op dat dit tips zijn die net zo goed door een reguliere user gegeven had kunnen worden die wel HK-XS heeft.
N.a.v:
Zoals dit: PMG FAQ
Dus de nieuwe faq van banrichtlijnen kan dan ook meteen veranderd worden
* Outerspace vond het niet een eigen topic waardig, dus vandaar hier.
* Outerspace zou graag willen dat alle faq's volgens de nieuwe stijl worden ingericht.dus volgens dit: nieuwe dubbele css gemaakt ter voorbereiding van de nieuwe GoT layout
Zoals dit: PMG FAQ
Dus de nieuwe faq van banrichtlijnen kan dan ook meteen veranderd worden
* Outerspace vond het niet een eigen topic waardig, dus vandaar hier.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd
Dit is mijn suggestie.
kan er een knopje gemaakt worden boven een topic.
B.v. 20, 50 of 100 berichten, want sommige topic's zijn zo groot.
Het Grote XBOX Topic deel 9 of deze
[rml][ CIP] Aquarium PC[/rml].
want dan bekijk je hem maar half en mis je sommige dingen.
of vanaf een aantal berichten 100 a 150 berichten.
hopelijk heb je er wat aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 19:40 ]
Waarvoor zou die knop dan moeten gaan dienen ? En waar slaan die getallen op ?Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:39:
Dit is mijn suggestie.
B.v. 20, 50 of 100, want sommige topic's zijn zo groot.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Je kan ook je posts per pagina wat hoger zetten in je instellingen. Of is dit niet helemaal wat je bedoeld.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:39:
Dit is mijn suggestie.
B.v. 20, 50 of 100, want sommige topic's zijn zo groot.
Verwijderd
Je kan ook je posts per pagina wat hoger zetten in je instellingen. Of is dit niet helemaal wat je bedoeld.
)[/quote]
Een beetje wel maar ook voor de internetter die niet geregistreerd is, of te lui is om in te loggen.

Een beetje wel maar ook voor de internetter die niet geregistreerd is, of te lui is om in te loggen.
Workaround: ?limit=xxx
, maar dat is een debugoptie en die wordt niet verwerkt in het systeem, oid, zover ik weet
Een beetje wel maar ook voor de internetter die niet geregistreerd is, of te lui is om in te loggen.[/quote]Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:51:
Je kan ook je posts per pagina wat hoger zetten in je instellingen. Of is dit niet helemaal wat je bedoeld.
Als hij te lui is om in te loggen dan vermoed ik dat de devvers te lui zijn om de optie in te bouwen
Overigens is het instellen van een aantal PPP voor mij een reden geweest om me aan te melden. Dus dan werf je nog meer leden ook
Kleine zonnepaneleninstallateur
Mijn suggestie, en niet eens zo onbekend op dit forum:
Tegenwoordig heeft iedereen zo een beetje wel een TFT met een grote resolutie van 1280x1024 pixels tot 1600x1200, hetgeen betekend dat de witte vlakken links en rechts schrikbarende vormen aannemen.
Een avondje GoT eindigt stelselmatig in een avondje hoofdpijn
Niet dat die kleur zo anders moet, maar maak em iets minder fel, beetje zachtgrijs ofzo.
Tegenwoordig heeft iedereen zo een beetje wel een TFT met een grote resolutie van 1280x1024 pixels tot 1600x1200, hetgeen betekend dat de witte vlakken links en rechts schrikbarende vormen aannemen.
Niet dat die kleur zo anders moet, maar maak em iets minder fel, beetje zachtgrijs ofzo.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:12
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Zie de nieuwe templates die crisp net heeft gepost in dit topic. Die witte kleur is mij ook een doorn in het oog, maar de nieuwe templates lossen dat goed op \o/. Daarnaast is 800x600 nog steeds enorm veel gebruikt, dus vind het logisch dat ze er rekening mee houden.Snowwie schreef op 15 oktober 2004 @ 09:00:
Verwijderd
Wat een crap. Wie surft er nou fullscreen, verreweg de meeste websites zijn nog gericht op 800x600, dus wat dacht je van gewoon je venstergrootte aanpassen als je hoofdpijn krijgt ?Snowwie schreef op 15 oktober 2004 @ 09:00:
Snowwie schreef op 15 oktober 2004 @ 09:00:
offtopic:
Waarom maak je niet gewoon je browserwindow zo breed dat je de witte vlakken niet ziet? Dat is juist het voordeel van een hoge resolutie, je kunt meerdere programma's naast elkaar open hebben. Je gaat toch niet een browser venster full screen zetten op 1600x1200 ??
Waarom maak je niet gewoon je browserwindow zo breed dat je de witte vlakken niet ziet? Dat is juist het voordeel van een hoge resolutie, je kunt meerdere programma's naast elkaar open hebben. Je gaat toch niet een browser venster full screen zetten op 1600x1200 ??
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Neem een abbo, dan kan je kiezen voor een alternatieve template, en daarvan zelfs zelf de CSS aanpassen naar je eigen wensen.Snowwie schreef op 15 oktober 2004 @ 09:00:
Eigen CSS gebruiken voor de nieuwe layout zal misschien ook tot de mogelijkheden gaan behoren voor abbo's - je kan dan zelfs de layout breder maken (hoewel de nieuwe layout inclusief updatetracker al 1000px breed is, en hij heeft ook geen witte achtergrond meer).
Intentionally left blank
Lijkt me duidelijk toch? Kiezen voor 20/50 of 100 posts per pagina bijvoorbeeld. Ik zou het in ieder geval een erg handige feature vinden --> op m'n laptop zijn (foto)topics met de instelling 100 posts per pagina niet te bekijken. (Pc blijft swappen, 256 mb geheugen gaat dan niet lekker). Voor discussietopic is 100 posts per pagina wél een handige instelling. Ik zie het nut er zeker wel van in.moto-moi schreef op 14 oktober 2004 @ 17:41:
[...]
Waarvoor zou die knop dan moeten gaan dienen ? En waar slaan die getallen op ?
Ik zou er wel een dropdown gevalletje van maken o.i.d.
^^ Hoort trouwens meer in BUG denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door SysRq op 15-10-2004 09:14 ]
-
De voorgestelde ideeen op chronologische volgorde. Een paar voorstellen moeten naar BUG en een paar voorstellen zijn al beschikbaar en/of afgewezen. Daar kan eventueel ook nog een verdeling in komen.
[list]
• FAQs via één overzichtelijke pagina te benaderen
• splitsing AV tussen hard• en software
• splitsing I&T
• alle howto's / tutorials in één overzichtelijke lijst of in de FAQs
• knowledgebase per subforum
• ruimte voor aankaarten zaken in LA (invividuele modacties)
• weblog
• FAQs aanvullen met links naar relevante topics
• GoT-internetradio
• FAQs bovenaan de zoekresultaten
• apart forum met howto's
• meer 'evenementen' (zoals GoT-quiz)
• FAQs door users laten maken a la Wikipedia
• hechtere samenwerking tussen T.net en GoT
• user laatste reactie kunnen geven in een gesloten thread
• mobiele versie GoT
• PM-funtie
• kalenderfuncties
• optionele indeling forum (kan al bij Abo's)
• standaard korte uitleg per sub-forum boven het sub-forum
• plaatjes automatisch klikbaar en geresized worden
• javachat-applet voor een GoT-irc channel op irc.tweakers.net (-> http://irc.tweakers.net)
• printknop / -template
• linkchecker
• top 100 meest bezochte posts (zal wel topics mee bedoelen?)
• webstats openbaar maken (-> http://www.tweakers.net/stats)
• spellingschecker (-> te veel load, kennet)
• minder sub-fora (-> wordt minder overzichtelijk)
• features om met grote topics om te gaan
• duidelijk aangeven aan nieuwe users dat ze niet moeten dubbelposten
• sorteren op aantal replies op een topic binnen een sub-forum
• reageren OP een post
• FAQs updaten
• specslink in myReact
• activetopics ook onderaan (-> zijn accesskeys voor)
• bookmarks beter te beheren
• persoonlijke stats
• waarschuwing topickickers (popupje)
• noobdraadje per sub-forum
• waardering per antwoord
• aangepaste nieuwsbrief, meer nieuws van achter de schermen, over GoT, etc
• namen geven aan sessies
• splitsing NSTM naar NST en M
• mods knopje of ze uit hoofde van hun functie spreken of als user
• lijst van nieuwe / onbeantwoorde topics
• uploaden pictures bij maken van topic/reply
• posts per pagina aanpassen in een topic zelf
* TRON on October 15, 2004 @ 11.00
[list]
• FAQs via één overzichtelijke pagina te benaderen
• splitsing AV tussen hard• en software
• splitsing I&T
• alle howto's / tutorials in één overzichtelijke lijst of in de FAQs
• ruimte voor aankaarten zaken in LA (invividuele modacties)
• weblog
• FAQs aanvullen met links naar relevante topics
• GoT-internetradio
• FAQs bovenaan de zoekresultaten
• apart forum met howto's
• meer 'evenementen' (zoals GoT-quiz)
• FAQs door users laten maken a la Wikipedia
• hechtere samenwerking tussen T.net en GoT
• user laatste reactie kunnen geven in een gesloten thread
• mobiele versie GoT
• PM-funtie
• kalenderfuncties
• optionele indeling forum (kan al bij Abo's)
• standaard korte uitleg per sub-forum boven het sub-forum
• plaatjes automatisch klikbaar en geresized worden
• javachat-applet voor een GoT-irc channel op irc.tweakers.net (-> http://irc.tweakers.net)
• printknop / -template
• linkchecker
• top 100 meest bezochte posts (zal wel topics mee bedoelen?)
• webstats openbaar maken (-> http://www.tweakers.net/stats)
• spellingschecker (-> te veel load, kennet)
• minder sub-fora (-> wordt minder overzichtelijk)
• features om met grote topics om te gaan
• duidelijk aangeven aan nieuwe users dat ze niet moeten dubbelposten
• sorteren op aantal replies op een topic binnen een sub-forum
• reageren OP een post
• FAQs updaten
• specslink in myReact
• activetopics ook onderaan (-> zijn accesskeys voor)
• bookmarks beter te beheren
• persoonlijke stats
• waarschuwing topickickers (popupje)
• noobdraadje per sub-forum
• waardering per antwoord
• aangepaste nieuwsbrief, meer nieuws van achter de schermen, over GoT, etc
• namen geven aan sessies
• splitsing NSTM naar NST en M
• mods knopje of ze uit hoofde van hun functie spreken of als user
• lijst van nieuwe / onbeantwoorde topics
• uploaden pictures bij maken van topic/reply
• posts per pagina aanpassen in een topic zelf
* TRON on October 15, 2004 @ 11.00
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Verwijderd
Idee: "Nieuwe structuur topics"
Ik denk dat velen het met mij eens zijn dat de huidige structuur wel eens te wensen over laat. Mensen posten vaak een topic zonder eerst gekeken te hebben of hun vraag al eerder is gepost. Vaak ook wel begrijpelijk aangezien het tijdrovend is om alle topics door te lezen.
Zou het niet veel makkelijker zijn om een boomstructuur aan te brengen onder elk toestel. Bijvoorbeeld:
Internet & Telefonie -> Orange SPV_C500 -> en dat je nu dus wederom een verdeling maakt naar de volgende onderwerpen: Games, verbindingen (infrarood & blue tooth), bugs, simlock, releasedatum, programma's, ringtones, tips & trucs etc. etc etc.
Mvg,
Bas
PS 1: Ik heb het nu specifiek over Orange SPV_C500, het kan natuurlijk net zo goed voor andere topics gelden!
PS 2: Idee om een 'contact' linkje aan te brengen (ook weer met boomstructuur)?
Ik denk dat velen het met mij eens zijn dat de huidige structuur wel eens te wensen over laat. Mensen posten vaak een topic zonder eerst gekeken te hebben of hun vraag al eerder is gepost. Vaak ook wel begrijpelijk aangezien het tijdrovend is om alle topics door te lezen.
Zou het niet veel makkelijker zijn om een boomstructuur aan te brengen onder elk toestel. Bijvoorbeeld:
Internet & Telefonie -> Orange SPV_C500 -> en dat je nu dus wederom een verdeling maakt naar de volgende onderwerpen: Games, verbindingen (infrarood & blue tooth), bugs, simlock, releasedatum, programma's, ringtones, tips & trucs etc. etc etc.
Mvg,
Bas
PS 1: Ik heb het nu specifiek over Orange SPV_C500, het kan natuurlijk net zo goed voor andere topics gelden!
PS 2: Idee om een 'contact' linkje aan te brengen (ook weer met boomstructuur)?
Ik neem aan dat 10 minuten besteden aan de search voordat je een topic opent toch niet teveel gevraagd is?Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 11:56:
Open je een nieuw topic, dan ga je eerst de search langs met een aantal goede steekwoorden om na te gaan of je niet heel erg dubbel bezig bent.
Als eerste lijkt me dat een mentaliteitsprobleem, niet een verkeerde structuur. Ten tweede reageren mensen in een topic op elkaar, dus krijg je dan een niet te lezen versie. En ten derde zou dan iedereen in zijn topic aan moeten geven waar zijn post over gaat, lijkt me ook niet echt prettig. Bovendien is het zo dat als het tever offtopic gaat, een deel van een topic gewoon afgesplitsts kan worden
Je vergeet hierbij echter dat GoT iets groter is dan enkel Internet & TelefonieVerwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 11:56:
Hoe zou je dit bijvoorbeeld in Windows Operating Systems doen? Je kiest het OS (Windows XP) en dan heb je daaronder 80% van je topics?
Zo'n indeling zou eigenlijk alleen werken ter vervanging van 'de grote ...'-topics - iets waar veel sub-fora op GoT inderdaad van af willen
Dat moet dacht ik de Wiki van spider worden.TRON schreef op 15 oktober 2004 @ 11:01:
De voorgestelde ideeen op chronologische volgorde. Een paar voorstellen moeten naar BUG en een paar voorstellen zijn al beschikbaar en/of afgewezen. Daar kan eventueel ook nog een verdeling in komen.
[list]
...
...
* gomaster on October 15, 2004 @ 11.00
Dat is iets wat Spider op eigen iniatief aan het proberen is. De knowledge base van ACM is weer wat anders.
PM-functie is al aangedragen, maar wat ik ook wel zou willen zien is:
1: de topicstarter een knopje: Slotje
makkelijk als iemand een bevredigend antwoord heeft, om het overzicht actueel te houden
2: Binnen CME worden updates regelmatig doorgevoerd in de Startpost, maar dat veranderd niet de LastPost tijd (logisch: stel Typfout)
Is het mogelijk om een Update knopje voor de TS te maken? Dat de update door de topicstarter een ander kleurtje krijgt dan een gewone reply?
makkelijk als iemand een bevredigend antwoord heeft, om het overzicht actueel te houden
2: Binnen CME worden updates regelmatig doorgevoerd in de Startpost, maar dat veranderd niet de LastPost tijd (logisch: stel Typfout)
Is het mogelijk om een Update knopje voor de TS te maken? Dat de update door de topicstarter een ander kleurtje krijgt dan een gewone reply?
. . . . . Youp.net . . . . .
Wat ik zou willen zien ...hmm
Iets waardoor vorige/toekomstige themafora topics wat makkelijker zijn terug te vinden, handing bij alkaar.
Iets waardoor vorige/toekomstige themafora topics wat makkelijker zijn terug te vinden, handing bij alkaar.
Smiling as the shit comes down...
Moet alles meteen dicht? mag er niet verder gepraat worden over het onderwerp?ExploWare schreef op 15 oktober 2004 @ 23:18:
PM-functie is al aangedragen, maar wat ik ook wel zou willen zien is:
je kan in zo'n geval toch ook je topic kicken en daarin zeggen wat je veranderd hebt, dat lijkt mij de eenvoudigste en meest handigste oplossing2: Binnen CME worden updates regelmatig doorgevoerd in de Startpost, maar dat veranderd niet de LastPost tijd (logisch: stel Typfout)
Verwijderd
Ik weet niet of het al genoemd is, maar wat mij wij handig lijkt is een betere gui voor het invoegen van plaatjes, vette/cursieve tekst en vooral tabellen. een beetje zoals op msn forums:

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:26 ]
Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:24:
Ik weet niet of het al genoemd is, maar wat mij wij handig lijkt is een betere gui voor het invoegen van plaatjes, vette/cursieve tekst en vooral tabellen. een beetje zoals op msn forums:
[afbeelding]
offtopic:
ik zou graag een optie zien dat bmp files niet gebruikt kunnen worden als plaatje....
ik zou graag een optie zien dat bmp files niet gebruikt kunnen worden als plaatje....
Verwijderd
ben ik ook mee eens, kwil een knopje met laat XXXX berichten per pagina zien. in die XXXX kan je dan 20, 50, 100 opgeven. zie voor voorbeeld http://www.winamp.com/ski...se.php?ctype=S&category=2Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 17:39:
Dit is mijn suggestie.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 10:46 ]
http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/post_reply.htmlVerwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 10:24:
[afbeelding]
Intentionally left blank
Verwijderd
ach ik dacht het is zo'n klein plaatje dat kan wel een keerErkens schreef op 16 oktober 2004 @ 10:30:
[...]
offtopic:
tof
Verwijderd
Misschien is een apparte nieuws pagina voor got wel leuk. Dus een pagina met alle leuke, interresante, en domme acties die zich deze dag voordoen op het forum.
Dat lijkt me persoonlijk niet echt geweldigVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 12:23:
Misschien is een apparte nieuws pagina voor got wel leuk. Dus een pagina met alle leuke, interresante, en domme acties die zich deze dag voordoen op het forum.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is dus niet bedoeld om over het modbeleid te praten, of specifieke slotjes te behandelen: dat kan nog steeds op de vaste manieren zoals in SeM en de LA-sticky's staan beschreven.
Dit topic is dus niet bedoeld om over het modbeleid te praten, of specifieke slotjes te behandelen: dat kan nog steeds op de vaste manieren zoals in SeM en de LA-sticky's staan beschreven.