Heb nu getest met een Platinum 8x dvd en een Philips 8x dvd. Beide geven exact hetzelfde resultaat..MEGATRON schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:51:
Volegens enkele cdrfreaks members werkt de patch ook met B7P9 en B7T9.
Kijk eens naar je burstsnelheid met CD speed. Anders wellicht een driver die dwars zit, ik meen dat ik op cdfreaks ook hetzelfde probleem heb gezien en dat is daar snel opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door drfruit op 15-03-2005 23:08 ]
Heb effe voor jou P9 gepatched en geflashed.BvK P4 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:22:
hmm..werkt schijnbaar alleen met de U firmware. Heb het met de T firmware gedaan, maar krijg dan een redelijk rechte lijn net voor de 10x.

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 16-03-2005 00:41 ]
Heb je die gepatchde T wel weer geflashedBvK P4 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:41:
hmm..wat heb ik dan fout gedaan![]()
Ik heb firmware T ingeladen met dat programma, en toen een vinkje gezet bij increase read speed. Toen weer opgeslagen. Ben ik nog iets vergeten? De leessnelheid is wel sneller dan met de standaard T. Daar haalde ie max 8x. Maar ik wil nu ook 16x zoals MEGATRON
Leuke toevoeging aan de BenQ, heb gelijk het op 16x branden voor de Ricohjpn02 en de TayoYuden verwijderd, kom ik ook niet meer in de verleiding
ja ik heb de gepatchde T firmware weer geflashedLekkere Kwal schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:40:
[...]
Heb je die gepatchde T wel weer geflashed(dat zeg je er namelijk niet bij maar ik neem aan van wel). Heb je wel een volle DVD én met verschillende types DVD's geprobeerd (misschien probeer je het net toevallig met een slecht leesbaar type).
oohja sorry..had je reactie niet gelezendrfruit schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:30:
BvK misschien moet je mijn reactie toch eens lezen. Ik denk dat er een rem in je systeem zit en dat merk je dan nu pas.

edit: ook met de arita's hetzelfde resultaat, alleen is de lijn wat "rommeliger". Burstsnelheid = 13MB/s..weet niet of dat goed of slecht is? Ik hoor het graag
[ Voor 16% gewijzigd door BvK P4 op 16-03-2005 22:22 ]
Updating..............
Hij sloeg heel vaak stukjes over of liep compleet vast, alleen was dit wat minder met me Benq brander dan voorheen met me Lite-on.
maar ik had een beetje zitte spelen en ik sla al me dvd's op op E: ( Maxtor 120 gig 7200 rpm 8 mb cache). Nu heb ik voor de grap is eerst de dvd gekopierd naar D: ( WD 80 gig 7200 rpm 8 mb cache) en vanaf partitie D: gebrand. En wonderbaar daar is dus elke dvd goed, word ook goed afgespeeld.
Ik ga vanavond is een scan maken van zowel gebrand van E: als van D: en dan is kijken wat het verschil is.
Ik kwam er laatst ook achter dat me films wel is vastlopen op E: als ik afspeel vanaf hardeschijf en D: dus niet. Volgens mij gaat dit richting de kant op van een brakke hardeschijf :x
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Of gewoon gefragmenteerd? Als die paar GB over honderden plekken over die schijf gestrooid ligt kan je harde schijf het behoorlijk moeilijk krijgen om dat vloeiend te kunnen lezen, zelfs op maar 1350 KB/s (DVD 1x). Mocht daarnaast de seamless link of hoe elk merk dat anders noemt (anti-buffer-underrun) niet goed werken dan krijg je makkelijk veel fouten op de DVD. Dat kan dan overigens ook door je brandprogramma komen (bijvoorbeeld een te oude Nero die jouw brander niet goed ondersteunt en de seamless link niet goed inschakelt).sjorremans schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:50:
ik weet trouwens denk ik wat het probleem is dat ik nog steeds problemen had met me gebrande dvd's.
Hij sloeg heel vaak stukjes over of liep compleet vast, alleen was dit wat minder met me Benq brander dan voorheen met me Lite-on.
maar ik had een beetje zitte spelen en ik sla al me dvd's op op E: ( Maxtor 120 gig 7200 rpm 8 mb cache). Nu heb ik voor de grap is eerst de dvd gekopierd naar D: ( WD 80 gig 7200 rpm 8 mb cache) en vanaf partitie D: gebrand. En wonderbaar daar is dus elke dvd goed, word ook goed afgespeeld.
Ik ga vanavond is een scan maken van zowel gebrand van E: als van D: en dan is kijken wat het verschil is.
Ik kwam er laatst ook achter dat me films wel is vastlopen op E: als ik afspeel vanaf hardeschijf en D: dus niet. Volgens mij gaat dit richting de kant op van een brakke hardeschijf :x
thx voor de hulpdrfruit schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 08:57:
Yep, 23 MB/s is normaal. Het schijnt te helpen als je de IDE-poort in apparaatbeheer uitschakelt en dan weer inschakelt. Zie hier de opmerking daarover van de maker van de speedpatch zelf.
- Intel 82801EB Ultra ATA Storage Controllers
- primair ide kanaal
- secundair ide kanaal
Wil niet dat strax de hdd uitvalt oid
Heb 1 ide brander en 1 sata hdd.
bedankt voor de uitlegLekkere Kwal schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:40:
[...]
Of gewoon gefragmenteerd? Als die paar GB over honderden plekken over die schijf gestrooid ligt kan je harde schijf het behoorlijk moeilijk krijgen om dat vloeiend te kunnen lezen, zelfs op maar 1350 KB/s (DVD 1x). Mocht daarnaast de seamless link of hoe elk merk dat anders noemt (anti-buffer-underrun) niet goed werken dan krijg je makkelijk veel fouten op de DVD. Dat kan dan overigens ook door je brandprogramma komen (bijvoorbeeld een te oude Nero die jouw brander niet goed ondersteunt en de seamless link niet goed inschakelt).
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wow dat is net zoiets als nooit de luchtfilter in je auto schoonmaken... Ben benieuwd met hoeveel % performance je erop vooruit gaat (ik raad Diskeeper aan overigens)sjorremans schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:24:
[...]
kga is defragmenteren, nog nooit gedaan, op al me partities nooit![]()
[...]
haha we zullen zien.. ik defragmenteer nu gewoon via partition magic.. duurt wel lang om 280 gig totaal te formaterenLekkere Kwal schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:45:
[...]
Wow dat is net zoiets als nooit de luchtfilter in je auto schoonmaken... Ben benieuwd met hoeveel % performance je erop vooruit gaat (ik raad Diskeeper aan overigens)
Kan weinig kwaad, zeker omdat je hd op SATA zit, desnoods herstart je en wordt alles hersteld.BvK P4 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:07:
[...]
thx voor de hulpWil nu de ide poort disabelen om m vervolgens weer te enabelen (zoals beschreven op cdfreaks)..maar welke moet ik disabelen?
- Intel 82801EB Ultra ATA Storage Controllers
- primair ide kanaal
- secundair ide kanaal
Wil niet dat strax de hdd uitvalt oid![]()
Heb 1 ide brander en 1 sata hdd.
Als je in Apparaatbeheer kijkt naar Beeld, Apparaten op verbindingen, zie je precies wat waaraan vast zit, en welk IDE kanaal je dus moet uit en weer inschakelen..
Anoniem: 119912
mn pc herkent mn benq dw1620a als atapti DD DVD-RW, is dat wel goed?
kan iemand mij ff helpen
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-03-2005 17:01 ]
Oplossing : crossflashen naar retail-drive.
Is al meerdere malen besproken hoe je dit moet doen.
Kijk anders ook eens op : http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=92
Is OEM(Bulk) versie hetselfde als RETAIL qua specs??.
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-03-2005 17:35 ]
maar presentatie en brandsnelheden zijn tog wel hetzelfde,?
kan iemand mij in nederlands uitleggen hoe ik crossflashen kan uitvoeren, wat zijn risico's ervan?

als ik crossflash ga doen, heb ik dan meer mogelijkheden als die niet eens in OEM versie zit of is het uitgeschakeld?
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 119912 op 18-03-2005 21:45 ]
Verder kan je zelf ook wel enige moeite doen om uit te vinden hoe je moet crosflashen en welk programma + firmware je daar voor nodig hebt. Je zit op tweakers.net en dan mogen we toch wel verwachten dat je zelf ook wel iets kunt uitzoeken.
Ik had je al een link gegeven waar je kon zoeken en daar staat in diverse topic hoe je moet crossflashen. Staat daar ook in de FAQ.
Q: How do I cross flash the firmware on my OEM/re-badge BenQ 1620 drive?
A: If you have an OEM drive or a re-badge and wish to convert the drive to a retail 1620 so you can make use the latest official firmware upgrades from BenQ you must go here to the Unofficial BenQ firmware page and download WinDWFlash.exe and a corresponding firmware in .CVT form, be absolutely certain your drive is a clone 1620 before doing so otherwise you could end up with a dead drive.
[ Voor 49% gewijzigd door Nilco op 18-03-2005 22:19 ]
heb al disabled, maar nog steeds 13MB/s burstdrfruit schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:54:
[...]
Kan weinig kwaad, zeker omdat je hd op SATA zit, desnoods herstart je en wordt alles hersteld.
Als je in Apparaatbeheer kijkt naar Beeld, Apparaten op verbindingen, zie je precies wat waaraan vast zit, en welk IDE kanaal je dus moet uit en weer inschakelen..
Die kabel is denk ik wel goed, zat nl standaard bij mij Abit IC7-G mobo die nog redelijk "recent" isMEGATRON schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:31:
BvK P4: Aan wat voor ide-kabel zit je drive (40 of 80)?? En zit de drive alleen of met nog een drive aan die kabel?
Probeer ook eens op master in te stellen, en anders de kabel op het andere ide kanaal in te pluggen, want ze zijn toch allebei vrij als ik je goed begrijp. (Zit hij wel aan het uiteinde van de kabel?) Kijk in Bios setup welke DMA mode is ingesteld.
Zolang de burstsnelheid op 13 mb staat kom je nooit boven die 10x.
edit: het is wat later geworden, maar heb mn brander nu op master gezet. Nog steeds op de master aansluiting van mn rounded kabel van abit. CD Speed geeft weer 13MB/s burst aan. Heb met mn dvdrom Plextor 116a op de master aansluiting (en als master ingesteld) al 16x gehaald met CD Speed. Burst weet ik zo niet meer.
Zal zo mn brander even testen in een andere (nieuwe
[ Voor 54% gewijzigd door BvK P4 op 20-03-2005 15:23 ]
Het ligt dus niet aan de brander, maar aan de aansluiting of kabel van die andere pc. Zal later weer es testen wat de dvdrom nu haalt als die eraan hangt.
Iig bedankt voor de hulp.
Blij dat het niet je brander is. Vervang die rounded eens door een flat 80-pins ide-kabel en kijk dan eens wat ie doet.
Heb geen flat-kabels meerMEGATRON schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:16:
Rounded kabels zijn kolere dingen. Heb ze ook even gehad, niets anders dan problemen. Ik heb ze er toen weer snel uitgehaald en gewone flat-kabels gepakt.
Blij dat het niet je brander is. Vervang die rounded eens door een flat 80-pins ide-kabel en kijk dan eens wat ie doet.

thx voor de goeie hulp
[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 20-03-2005 20:12 ]
And here's a present to you guys from my DW1625 package, presenting the final version of QSuite v1.0... just rename the .zip to .exe cos the host wants only zip stuff.
Click to download

meer hier (post 25)
WinRAR hier zegt dat de Zip beschadigd ishjs schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:11:
Iemand al Qsuite geprobeerd?
[...]
[afbeelding]
meer hier (post 25)
Anoniem: 64887
Maar werkt het ook voor de 1620?
In die 25 posts werd daar niets over gemeld.
Je moet de file niet uitpakken, alleen renamen naar .exeLekkere Kwal schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:49:
[...]
WinRAR hier zegt dat de Zip beschadigd is
Anoniem: 64887 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:53:
[...]
Je moet de file niet uitpakken, alleen renamen naar .exe

Helaas.
En het staat er toch duidelijk waarom je het bestand moet hernoemen?
just rename the .zip to .exe cos the host wants only zip stuff
hjs schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:39:
U Firmware is idd nodig, maar ik dacht te lezen dat het tooltje al gekraakt was en ook met oudere firmwares werkt. Moet je ff zoeken op cdfreaks
En het staat er toch duidelijk waarom je het bestand moet hernoemen?
[...]
Ah mooi, als ik vanavond thuis kom dan ga ik het gelijk even proberen met m'n U firmware.hjs schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:39:
U Firmware is idd nodig, maar ik dacht te lezen dat het tooltje al gekraakt was en ook met oudere firmwares werkt. Moet je ff zoeken op cdfreaks
[...]
Trouwens ik krijg nu het donkerbruine vermoeden dat de support voor de 1620 minder gaat worden sinds de 1625 op de markt is.
Daardoor werkt Qsuite ook niet meer, maar ik vind er ook weinig aan. WOPC uitschakelen is even leuk (alleen met heel goede schijfjes of juist met heel slechte... vreemd genoeg) maar als je het dan weer wilt inschakelen moet je eerst rebooten. Testbranden heb ik ook niet nodig. Kortom, laat maar.
De heren op cdfreaks hebben wedstrijdjes 16x branden zonder WOPC in 5:20 of minder, en hebben blijkbaar veel geld om dvd'tjes weg te gooien.
Het gaat hier om de B7V9 firmware met als release datum 15-04-2005.
Release Reasons:
1. Improved the compatibility with nForce chipset.
2. Fixed "no data found" issue of a CD-R disc which burnt by Nero and Simulation mode is selected.
3. Added support for MJC 16x DVD+R, Giga 16x DVD-R & Ritek 16x DVD-R F1 media.
Als iemand hem al getest heeft: ervaringen a.u.b!
http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?t=134279
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 15-04-2005 15:23 ]
In eerste instantie mislukte de burn; power calibration ging niet goed. Van anderen las ik dat de BenQ dat wel vaker heeft, maar die moesten eindeloos wachten, bij mij kwam er een foutmelding en kon ik het gewoon opnieuw proberen. Misschien is dat dus verbeterd in de nieuwe firmware.
De media zelf vallen wat tegen. Ik had 10 TYG03 besteld om ze uit te proberen. Ze waren slordig verpakt (zonder schuimrubber ring, dus voortdurend in beweging tijdens transport), maakten akelige piepgeluidjes (krijt op schoolbord) in het doosje, en er zat stof op en tussen. Ik denk dat os-mediatrade.de ze zelf vanuit grotere spindels laat ompakken in een boerenschuur door ongewassen pubers die roken.

Met de laatste versie van Nero CD-DVD Speed (3.80) kun je ook ISO's branden dus kun je een test doen met nuttige data
Hier is een ISO gebrand op 12x:

Behoorlijk slecht resultaat dus. De DVD is nog wel leesbaar maar op het einde hebben mijn DVD drives behoorlijk wat moeite met lezen.
De DVD is een Datawrite 8x printable. Volgens mij is die MMC 003 code fake
Bedankt voor de tip, die CD Speed gebruikte ik al, maar ik had de nieuwe optie nog niet gezien. Scheelt weer omzetten van ISO of video_ts map naar .NRG .
Jammer van die MCC003. Ik ben nu MCC004 printable aan het testen...
Anoniem: 76818
Op 8x:

Op 12x:

Op 16x:

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een coaster heb met deze schijfjes maar tekenend voor de wisselende kwaliteit die ik ervaar.
De laatste, maar dan nog eens op 12x:

Ik zal nog eens op zoek gaan naar betere scans, want ik heb er een paar gebrand op 16x met een laag (niet hoger dan 50) en regelmatig pif verloop zonder sterk oplopende waarden aan het einde. Dat was eigenlijk de reden dat ik deze schijfjes op mijn benq ben gaan branden, maar als ik elk schijfje moet gaan controleren is de lol gauw weg en had ik toch beter voor verbatim kunnen gaan
Kenmerkend voor deze schijfjes is de piek in het begin en sterk oplopende pif waarden naar het einde toe. Ook heb ik twee keer gehad dat ik redelijk hoge pi-waarden (rond 12) had rond het midden van de schijfjes en een paar keer wat pi-uitschieters aan het einde. Erg wisselend dus.....
edit: gebruikte firmware is b7v9.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 11-09-2005 13:37 ]
Ik ga eerst eens op cdfreaks kijken hoe hij bevalt
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=147876
[ Voor 18% gewijzigd door hjs op 12-09-2005 08:49 ]
Jawel. Ik kreeg een heel slecht resultaat met Verbatim MCC004, maar dat lag niet aan de firmware. De spindel die ik nu heb is gewoon slecht.Smattie schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:05:
Heeft iemand de BenQ DW1620 (Pro) B7W9 al getest??
http://www.tweakers.net/meuktracker/10350
Ik laat B7W9 er wel in zitten.
[ Voor 92% gewijzigd door Atomsk op 28-09-2005 22:52 ]
_██_
(ಠ_ృ)
Anoniem: 138249
Platinum: RICOHJPNR02 /Ritek R03 / CMC MAG E01
Philips: MBIPG101 R04
Verbatim: MCC 003
MCC003 geen ervaring mee maar daar lees je alleen maar goede dingen over.
De laatste 8 DVD's van mijn spindle van 100 Platinum DVD+R's zijn mislukt... allemaal 'write error' ofzo
Maar het is nog niet zo lang (ook al 60 dvd's van die spindle succesvol gebrand), volgens mij pas nadat ik 'Auto Patcher XP' heb gedraait. Die installeert alle Windows security updates enzo in 1x voor je.
Dus ik dacht misschien zorgt 1 of andere update ervoor dat de DW1620 problemen gaat geven
Misschien dat iemand hier weet wat de oorzaak kan zijn? (misschien is het ook iets heel anders dan die security updates hoor, u roept maar raak
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
8x en 4x, maar op beide snelheden mislukt het branden, dus ik denk niet dat het daar mee te maken heeft. En ik heb al 400 DVD's (sinds ik de brander heb, allen platinum dvd's) succesvol op 8x gebrand...hjs schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:30:
Welke snelheid brand je ze ?
Weet ik niethjs schreef op maandag 02 januari 2006 @ 08:54:
en de mediacode van de platinums (dat is toch niet meer altijd dezelfde)
Dan herkent XP je brander ook weer opnieuw, misschien is er ergens iets "fout" gezet bij het update ??
En heb je die brandservice in XP uitgezet?
Hmmz maar ik had de firmware geupdate, nadat ik die problemen kreeg. Zegmaar als oplossinghjs schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:28:
En wat als je nu eens een oudere firmware terugzet, of een aangepast firmware.
Dan herkent XP je brander ook weer opnieuw, misschien is er ergens iets "fout" gezet bij het update ??
En heb je die brandservice in XP uitgezet?
ik denk echt dat het iets te maken heeft met 1 of andere update voor windows die dat 'auto patcher xp' heeft geinstalleerd. Alleen ja ik weet niet welke
Disc info:
Disc ID: RITEK-R05-01
Book Type: DVD+R
Supported Write Speeds: 2,4x; 4x; 8x; 12x; 16x
Dit is volgens dvd decrypter
[ Voor 24% gewijzigd door sjorremans op 04-02-2006 19:18 ]
oh de naam, die ben ik dus vergeten zoek even op cdfreaks zou ik zo zeggen
[ Voor 12% gewijzigd door hjs op 04-02-2006 20:14 ]
Heb je dat al geprobeerd? Lukt dat ook niet op 16x? En wat zegt Dvd Decrypter dan?
Ik heb met dvd decrypter van 4x tot 16x geprobeerd, maar dan brand deze alsnog de dvd op 4x. Zelfde verhaal met nero 6.6.0.18. Selecteer ik bijvoorbeeld 8x brandsnelheid word deze alsnog gebrand op 4xdrfruit schreef op zondag 05 februari 2006 @ 13:59:
Als Dvd Decrypter de schijf herkent als 16x, moet je daarmee ook op die snelheid kunnen branden. Ik brand sowieso alles met Dvd Decryper omdat dat de beste kwaliteit oplevert. (Evt eerst met Nero via de image recorder een image maken.)
Heb je dat al geprobeerd? Lukt dat ook niet op 16x? En wat zegt Dvd Decrypter dan?
Dan ligt het waarschijnlijk ergens anders aan dat die snelheid niet wordt gehaald. Er zit ergens een rem op... DMA instelling misschien?sjorremans schreef op zondag 05 februari 2006 @ 15:30:
[...]
Ik heb met dvd decrypter van 4x tot 16x geprobeerd, maar dan brand deze alsnog de dvd op 4x. Zelfde verhaal met nero 6.6.0.18. Selecteer ik bijvoorbeeld 8x brandsnelheid word deze alsnog gebrand op 4x
Ik zal is kijken, het rare is alleen dat ik de eerste 20 dvd's wel op 8x of sneller kon branden, daarna koos ik voor 4x omdat ik ook andere dingen aan het doen was en zo de dvd niet zou mislukken. En sindsdien gaat de snelheid niet hoger als 4xdrfruit schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:43:
[...]
Dan ligt het waarschijnlijk ergens anders aan dat die snelheid niet wordt gehaald. Er zit ergens een rem op... DMA instelling misschien?
ga m nu opsturen, hopelijk krijg ik snel een nieuwe.
Iemand hier ervaring mee, of moet ik naar een ander merk kijken.
Platinums hoef ik niet, zeer slechte ervaringen mee.
Alvast bedankt.
Had er zelf slechte ervaringen mee.Anoniem: 64887 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:10:
Ik ben haast door mijn Dvdtjes heen, ik heb ergens gelezen dat de Benq Dvdtjes met mediacode DAXON-AZ2 van goede kwaliteit zijn.
Iemand hier ervaring mee, of moet ik naar een ander merk kijken.
Platinums hoef ik niet, zeer slechte ervaringen mee.
Alvast bedankt.

(het Japans is omdat m'n Windows even op die localisatie stond)
Heb met enige moeit nog de data kunnen redden die ik op de Benq dvdr's had gebrand. Voor mij hoeft deze troep dus niet meer.
_██_
(ಠ_ృ)
Dat ziet er inderdaad niet best uit.Atomsk schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:47:
[...]
Had er zelf slechte ervaringen mee.
Heb met enige moeit nog de data kunnen redden die ik op de Benq dvdr's had gebrand. Voor mij hoeft deze troep dus niet meer.
Met welke Dvdtjes heb je dan wel goede resutaten?
Als je toch goedkopere merken wilt proberen, kun je op die sites vaak ervaringen van anderen vinden.
Verbatim DVD-R 16x (TYG-03)Anoniem: 64887 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:13:
[...]
Dat ziet er inderdaad niet best uit.
Met welke Dvdtjes heb je dan wel goede resutaten?
Fuji DVD+R 8x (YUDEN000 T02) (de beste, maar niet meer leverbaar helaas, huidige zijn van Ritek)
Verder heb ik onlangs een paar cakeboxen 1TEK gekocht DVD+R 8x, maar ze branden prima op 12x. Niet echt topkwaliteit, maar prima geschikt voor bijv films op te branden. Zelfde media als Verbatim gebruik (mitsubishi chemicals).

_██_
(ಠ_ృ)
drfruit schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 14:43:
De BenQ 1620 houdt net zoals de meeste goede branders van Verbatim 16x +R en Taiyo Yuden 8x +R of -R. Het zijn niet de goedkoopste merken, maar wat heb je aan goedkoop als je het meteen of na een tijdje kan weggooien? Beide zijn te koop bij diverse webwinkels, zoals cdrwinkel.com, svp.co.uk en os-mediatrade.de.
Als je toch goedkopere merken wilt proberen, kun je op die sites vaak ervaringen van anderen vinden.
Jongens, bedankt voor de tips.Atomsk schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:39:
[...]
Verbatim DVD-R 16x (TYG-03)
Fuji DVD+R 8x (YUDEN000 T02) (de beste, maar niet meer leverbaar helaas, huidige zijn van Ritek)
Verder heb ik onlangs een paar cakeboxen 1TEK gekocht DVD+R 8x, maar ze branden prima op 12x. Niet echt topkwaliteit, maar prima geschikt voor bijv films op te branden. Zelfde media als Verbatim gebruik (mitsubishi chemicals).
Heb net Verbatims besteld bij cdrwinkel.
En duur zijn ze helemaal niet, al waren ze een stuk duurder geweest dan had het mij niet uitgemaakt, ik wil goeie Dvdtjes hebben en daar heb ik wel wat voor over.
De Benq geflashed naar B7W9 firmware, de laatste volgens mij, maar geen verbetering. Moet ik gewoon andere media of een andere brander kopen, of is er nog een andere optie voor me?
BENQ DVD DD DW1620 B7W9 (ATA)
Current Profile: DVD+R DL
Disc Information:
Status: Empty
Erasable: No
Free Sectors: 4.173.824
Free Space: 8.547.991.552 bytes
Free Time: 927:32:74 (MM:SS:FF)
Supported Write Speeds: 2,4x
DVD+R DL Boundary Information:
L0 Data Zone Capacity: 2.086.912
Changeable: Yes
Physical Format Information (ADIP):
Disc ID: RITEK-S04-01
Book Type: DVD+R DL
Part Version: 1
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 2
Track Path: Opposite Track Path (OTP)
Linear Density: 0.293 um/bit
Track Density: 0.74 um/track
First Physical Sector of Data Area: 196.608
Last Physical Sector of Data Area: 16.580.607
Last Physical Sector in Layer 0: 2.283.519
Physical Format Information (Last Recorded):
Disc ID: RITEK-S04-01
Book Type: DVD+R DL
Part Version: 1
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 2
Track Path: Opposite Track Path (OTP)
Linear Density: 0.293 um/bit
Track Density: 0.74 um/track
First Physical Sector of Data Area: 196.608
Last Physical Sector of Data Area: 16.580.607
Last Physical Sector in Layer 0: 2.283.520
Het probleem is dat de DW1620 al vrij oud is en hij recente media niet (goed) ondersteunt.
Als je nog ergens Verbatim 2.4x schijfjes kunt vinden zou ik deze kopen.
Anders eens met recente Verbatim DVD+R DL schijfjes proberen.
Voor gewone single layer recordables kan ik de Sony DVD+R 16x aanbevelen (op 12x). Betrouwbaar en goede brandkwaliteit.
_██_
(ಠ_ృ)