Toon posts:

BenQ DVD+/-RW DL DW1620

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Nilco
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06-12 12:15
Ik heb die fuji's bij ddvd.info besteld en zijn echte TY T02's. Branden super. Is gewoon spot goedkoop.

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Yep, alleen de Verbatim MCC 004 branden bij mij beter en die zijn wel wat duurder.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
die fake fuji's waren toch in engeland ofzo?
Gisteren besteld onder rembours (ook spotgoedkoop), dus ergens eind volgende week binnen (als het mee zit).

Volgens de mediacode bij opus zijn het ty's, ga ik maar van uit dan he ;)

[Voor 22% gewijzigd door hjs op 15-01-2005 09:36]

• hjs
  • Niet online
De benq is wel een fucker als het om nforce ide drivers gaat zeg.
Gister had een collega een nieuwe pc met benq en nforce mobo op het werk om te installeren, oem benq geleverd met b7c9 firmware. Even niet aan gedacht en nforce drivers incl ide geinstalleerd en mooi dat XP niet doorstarte\vast sloeg. Gelukkig schoot het me te binnen, dus dvd loskoppelen, ide uninstallen en eerst maar snel de P firmware flashen, daarna weer de nforce ide en nu werkt het als een zonnetje :P

• gringoman
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Ik had destijds de 1600 gekocht en geflashd naar de 1620,kan ik nu ook de laatste firmware b7t9 voor deze gebruiken?

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
gringoman schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:14:
Ik had destijds de 1600 gekocht en geflashd naar de 1620,kan ik nu ook de laatste firmware b7t9 voor deze gebruiken?
ja

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• hjs
  • Niet online
zonder meer, of de S of de P of ... ;)
Kortom je hebt nu gewoon een 1620 :P

• Big4SMK
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-12 15:28
Ik heb vrijdag ook een 1620 gehaald, maar ik krijg lang niet zulke mooie resultaten als jullie. Ik brand ook van die platinum 8x op 12 speed. Zoals je in onderstaand plaatje kunt zien zijn mijn PIF waarden wel een stukje hoger. Hebben jullie enig idee hoe dit kan komen?
http://requests.bigasp.net/benq.png

[Voor 13% gewijzigd door Big4SMK op 23-01-2005 13:26]

• hjs
  • Niet online
Slechte batch misschien?
Probeer ook de P firmware eens?

• Nilco
Dan heb je een "slechte" batch. Heb ik ook gehad. Je moet ze dus gewoon op 8x branden.

• Enthroned
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20-10 20:37
Er is me een tijdje geleden iets vreemd opgemerkt toen ik ook slechte of in ieder geval slechtere burns kreeg, nadat ik ad-aware zijn werk had laten doen bleek dit probleem verholpen.
Ad-aware vond bij mij een of andere .dll file die waarschijnlijk de boosdoener was, dus probeer eens een full system scan met ad-aware, baat het niet schaad het niet.

Updating..............

• GrrRon
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 26-11 21:03
@big4smk

Je hebt gescand met de maximale snelheid en dan krijg je hogere waardes.
Doe de scan eens op 8x en ik denk dat je PIF dan de normale waardes krijgen.

"Soylent Green is people!"

• hjs
  • Niet online
Maximum snelheid is 8x bij de BenQ ;)
De scan is hoger dan wat wij haalde, maar de scan is helemaal niet slecht.

Wat je ook nog kan proberen is een andere versie van Nero gebruiken, Megatron had ook slechte scans met een bepaalde Nero versie (6.6.0.3 geloof ik).

[Voor 41% gewijzigd door hjs op 25-01-2005 10:21. Reden: Nero]

• Nilco
@hjs: hoe kom jij erbij dat die scan niet slecht?? Er zitten 1892 PO-failures op!!!!

• drfruit
  • Niet online
Wellicht gescand zonder de lade te verversen, terwijl de dvd niet helemaal vol staat? Dan krijg je namelijk van die PO-failures terwijl de kwaliteit toch goed blijft. Normaal gesproken betekent 1 PO al een coaster.

[Voor 13% gewijzigd door drfruit op 25-01-2005 16:49]

• The Third Man
  • Laatst online: 05-12 09:00

The Third Man

The Third Jellyfish

drfruit schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:48:
Wellicht gescand zonder de lade te verversen, terwijl de dvd niet helemaal vol staat? Dan krijg je namelijk van die PO-failures terwijl de kwaliteit toch goed blijft. Normaal gesproken betekent 1 PO al een coaster.
Dat is echt dikke onzin, elke DVD-speler kan een P0-failure tot 20 zonder problemen real-time corrigeren, veel PC-drives halen zelfs 50! Laat mij maar eens een leesgrafiek zien met 0 P0-failures... ok die zijn er wel maar waarom noem je dan een DVD met zelfs 1 P0-failure gelijk een onderzetter???

[Voor 10% gewijzigd door The Third Man op 25-01-2005 20:27]

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

• drfruit
  • Niet online
Ik zal het je sterker vertellen, ik heb nog nooit een scan gemaakt met een PO failure die ik niet gelijk in de prullenbak kon gooien, en ik heb er tientallen gemaakt.
Met uitzondering dan van de PO failures die gemaakt zijn zonder de dvd-lade te openen en sluiten na het branden, want dat zijn geen echte PO failures.

Natuurlijk zit er foutcorrectie in elke dvd speler. Maar die zit ook in je Benq, en die van Benq is heel erg goed, dus als er dan toch nog een POF optreedt is het echt mis. Maar hou je onderzetters gerust hoor, mij heb je er niet mee. :)

/edit
Misschien heb je wat aan deze uitleg van PIE/PIF/POF, gevonden op cdfreaks.com:

"Fortunately, a DVD disc is written with two separate levels of error-correction data. The first level of error-correction data is applied against the PIE's and it will attempt to correct all of the errors.

Unfortunately, DVD pits are so small, that this "first level of defense" error-correction data will not be 100% successful in fixing everything, although it can get REALLY close (say under 50), with premium discs. Errors that are NOT corrected are called "PI Failures" because the first line error-correction logic FAILED to correct them.

These PIF's represent ALL of the remaining errors. At this point, the PIE's have become irrelevant, since the first line error-correction logic has already been applied against them. In your case, the 1,000,000+ PIE's have been reduced to a mere 2,089 PIF's peaking to a maximum value of 10. This is VERY GOOD because it means that nearly all of those PIE's were VERY correctable.

The "second line of defense" error-correction data is, in turn, applied against the PIF's. Since this represents your "last chance", it must be 100% successful. If it's not, then you will get the dreaded "PO Failures" box counting up errors. PO Failures should always stay at a count of zero, or you likely have a coaster."

[Voor 55% gewijzigd door drfruit op 25-01-2005 20:58]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ai mea culpa, ik was totaal in de war met PI failures, gelukkig heb ik dan nog nooit PO failures gehad :Y)

• hjs
  • Niet online
8)7 Oei, die had ik helemaal over het hoofd gezien 8)7

• Enthroned
Wat ik effe niet snap is waarom de scan van Big4SMK toch nog een "quality score" van 94 krijgt.
Is het dan toch waar dat aan de quality score totaal geen waarde gehecht kan worden en eigenlijk gewoon weggelaten zou moeten worden?

Updating..............

• hjs
  • Niet online
Ik dacht dat die score alleen maar keek naar de PI Failures.
en max 10 staat blijkbaar voor een score van 94.

• T-8one
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:06

T-8one

take it easy, take a sisi

Keb ongeveer 2 weken geleden een DW1620 gekocht.
De eerste 5 DVDtjes gingen perfect totdat er eentje vastliep. Kan gebeuren dacht ik en m'n pc opnieuw opgestart, helaas lukt het nu niet meer om iets te branden. sterker nog ik kan nu helemaal geen dvdtjes meer lezen. Zelfs het lezen van orginele dvd's/cd's is onmogelijk geworden.
Als ik een cdtje erin doe gaat ie dus lezen, tijdens dit lezen loopt m'n explorer vast en dit duurt ongeveer 5 minuten. Hij is dan klaar met lezen maar ziet niks op de dvd/cd staan. Tijdens het lezen van de cd/dvd maakt m'n brander een tikkent geluid.

Ik heb de ide kabel al vervangen, de bios geflashed en een ander merk dvdtjes uitgeprobeerd, maar niks van dit alles lijkt te helpen.

Wat ik vermoed (keb geen idee of dit echt zo is/kan) dat de kop die de DVD leest/brand verschoven is en nu niet meer terug kan dit is denk ik dat tikkende geluid.

Iemand ervaring met dit probleem? Dus helemaal niks meer kunnen lezen/branden?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• hjs
  • Niet online
Zo te zien heb je alles al geprobeerd, ik zou hem terug naar de winkel brengen\sturen

• drfruit
  • Niet online
Enthroned schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:12:
Wat ik effe niet snap is waarom de scan van Big4SMK toch nog een "quality score" van 94 krijgt.
Is het dan toch waar dat aan de quality score totaal geen waarde gehecht kan worden en eigenlijk gewoon weggelaten zou moeten worden?
Zie mijn eerdere reactie: als je de lade niet opent en sluit, leest de scan voorbij het gebrande gedeelte en krijg je POF's, maar CD speed is slim genoeg om die niet in de score te betrekken.. (Je zou dan ook een foutmelding als No Additional Sense Information of zoiets moeten zien.)

• Nilco
kareltje_de_grote schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:59:
Wat ik vermoed (keb geen idee of dit echt zo is/kan) dat de kop die de DVD leest/brand verschoven is en nu niet meer terug kan dit is denk ik dat tikkende geluid.

Iemand ervaring met dit probleem? Dus helemaal niks meer kunnen lezen/branden?
Ik zou maar terug gaan naar de winkel. Als een cd/dvd-rom of brander een tikkend geluid maakt betekent dit dat er intern iets losgeslagen of vastgelopen is.

• hjs
  • Niet online
leuke quote
I wouldn't spend much time wondering about P9 vs S9 vs T9 cos U9 is just around the corner and I am sure that everyone here will jump to U9 straightaway, thanks to its added functionality (2 new features to toy with) in combination with the upcoming BenQ utilities.
van club.cdfreaks :P

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 10:19
Ik heb um sinds net in bestelling staan :D .. via stagebedrijf, scheelt me toch weer 12 euro :D

deze komt ter vervanging van mijn Liteon LDW811S die het helaas de laatste tijd slecht doet. Hij verpest teveel dvd's, veel storingen tussen door en dat het beeld blijft hangen. Erg zonde eigenlijk want vorig jaar op de HCC dagen gekocht voor €149... Maargoed nu heb ik ook maar gelijk Dual Layer en maar voor €53 euro :) Mijn baas heeft hem dus vandaag besteld en ik ben benieuwd

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• hjs
  • Niet online
Wheeheehee, ze zitten me te pesten op cdfreaks

http://forum.cdfreaks.com...hp?p=852382&postcount=305
http://forum.cdfreaks.com...hp?p=852387&postcount=306

Dat is met de nieuwe U firmware gebrand (volgens mij), en vooral die 2de op Ritek R04 is best intressant, gebrand in 5:39 en evengoed een score van 94

• McFlipp
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-04 11:11

McFlipp

24...

Hmmz ik zie echt door de bomen het bos niet meer... Zoveel verschillende merken van DVD+R's... Ik heb op de hcc-dagen een spindel van 50 platinum DVD+R's gekocht. Eerste paar heb ik geloof ik op 12x gebrand en zelfs op 16x. Maar daarna is het me niet meer gelukt... Ik denk nadat ik geflashed hebt naar de P versie, maar dat weet ik niet zeker. Nu draai ik B7T9 maar dat is niet veel beter... Maar het rare is, ik heb eens zitten kijken en iedere keer loopt ie op 75% ongeveer vast (op 16x, 12x en 8x). Vlak daarvoor zie je de read buffer helemaal leeg raken en daarna weer volgaan en dan hangt ie... :/ Op 4x speed werkt het wel.
Dus ligt dit aan de media, brander of aan m'n hdd (!?) ?
En als het aan de media ligt, zijn Philips DVD+R's goed? Zag bij Opus een spindle van 50 stuks voor €26,-

[Voor 3% gewijzigd door McFlipp op 03-02-2005 17:28]

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• sjorremans
mmm wegens slechte levering krijg ik um morge van me stage.. ik kan niet wachten, maar voldoet de gewone firmware gewoon goed.. of raden jullie een andere aan ?

ik ben benieuwd..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Nilco
sjorremans schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:30:
maar voldoet de gewone firmware gewoon goed.. of raden jullie een andere aan ?
Als er een oude firmware opstaat zou ik um zeker upgraden naar B7P9 of B7T9. Meer mediacompatibiteit en veel betere brandkwaliteit.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

hjs schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:59:
Wheeheehee, ze zitten me te pesten op cdfreaks

http://forum.cdfreaks.com...hp?p=852382&postcount=305
http://forum.cdfreaks.com...hp?p=852387&postcount=306

Dat is met de nieuwe U firmware gebrand (volgens mij), en vooral die 2de op Ritek R04 is best intressant, gebrand in 5:39 en evengoed een score van 94
Niet-leden mogen geen attachments op cdfreaks bekijken, host ze op www.imageshack.us om ze publiekelijk beschikbaar te maken.

• hjs
  • Niet online
Ik zou gewoon maar registreren, waarom niet ?

@sjorremans, wil je nForce IDE drivers gebruiken dan moet je zeker een recente firmware flashen.

• sjorremans
godver.. was de bestelling weer vastgezet door de leverancier.. nu was hij vandaag wel vrij gegeven na een boos telefoontje van de baas.. maar het was te laat om vandaag nog te leveren dus nu komt ie maandag :(

Net nog een DVD gebrand met men Lite-On LDW811-S.. en raad het is.. weer verneukt die DVD.. het laatste half uur is niet te bekijken.. dus ik kan echt niet wachten tot dat ik me nieuwe brander heb :p

• hjs
  • Niet online
Ik wilde ook eens proberen over ik onder de 6 minuten kan branden :P

http://home.zonnet.nl/h.j.smit/brand.png

http://home.zonnet.nl/h.j.smit/scan.png

En niet eens zo slecht qua kwaliteit, valt me alles mee.
(schijf was een fuji tayo 8X +R)

[Voor 7% gewijzigd door hjs op 05-02-2005 10:47]

• Nilco
Hier mijn 16x burn van Fuji 8x +r (Tayo Yuden). Standaard Microsoft ide-drivers (weet niet of dat wat uitmaakt tov nforce ide-drivers). Niet onder de 6 minuten maar toch een nette scan.

http://home.tiscali.nl/megatron/pics/fuji-ty-16x.png
http://home.tiscali.nl/megatron/pics/fuji-ty-16x-scan.png

• hjs
  • Niet online
hé, ook weer de T firmware erin? ;)

• Nilco
hjs schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:02:
hé, ook weer de T firmware erin? ;)
Verschil tussen P en T is minimaal. Zit te wachten op die U-firmware waar die 2 nieuwe features in zitten met bijbehorende Benq-utils.

• vreemdenaam
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01-03-2005
Hallo allemaal,

wie kan mij het volgende uitleggen:
ik heb 2 dezelfde DVD+R 's gebrand, 1 op 4x en 1 op 8x.

Gebruikte brander : Benq 1620 met fw B7T9, gebrand met Nero 6.6.0.6. Schijfjes zijn Philips 1-8x DVD+R. Getest met CD/DVD speed van NERO.

Ziehier de waarden van de DVD+R, gebrand op 4x:
ID: CMC MAG E01
PI-errors gemiddeld: 12.08
PI-errors maximum: 69
PI-errors totaal: 151968
PI-Failures gemiddeld: 0.57
PI-failures maximum: 31
PI-failures totaal: 6835
Jitter gemiddeld: 7,17%
Jitter maximum: 11,4%
PO-failures: 344
Score kwaliteit: 50
Test speed: 8x

Ziehier de waarden van de DVD+R, gebrand op 8x:

ID: CMC MAG E01
PI-errors gemiddeld: 11.92
PI-errors maximum: 56
PI-errors totaal: 148091
PI-Failures gemiddeld: 0.38
PI-failures maximum: 20
PI-failures totaal: 3918
Jitter gemiddeld: 7,84%
Jitter maximum: 10,6%
PO-failures: 0
Score kwaliteit: 79
Test speed: 8x

Waarom zit er zo'n kwaliteitsverschil in?

En wie kan mij vertellen hoe ik de kwaliteit boven de 90 krijg ?

Alvast bedankt !!

• hjs
  • Niet online
Nero kijkt qua score volgens mij alleen naar: PI-errors maximum.

Waarom het verschil? tja kan meerdere oorzaken hebben.
de dvd's zijn erg wisselend van kwaliteit, sneller is toch beter (8x gecertificeerd tenslotte).

Goede score krijg je door dvd's te gebruiken die de BenQ erg lekker vind ;)

[Voor 37% gewijzigd door hjs op 07-02-2005 13:33]

• vreemdenaam
hjs schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:32:
Nero kijkt qua score volgens mij alleen naar: PI-errors maximum.

Waarom het verschil? tja kan meerdere oorzaken hebben.
de dvd's zijn erg wisselend van kwaliteit, sneller is toch beter (8x gecertificeerd tenslotte).

Goede score krijg je door dvd's te gebruiken die de BenQ erg lekker vind ;)
Bedankt voor je snelle reactie !

Met welke DVD's heb jij goede ervaringen met de BenQ 1620 ?
Ik kom hier verschillende meningen tegen.

• hjs
  • Niet online
ik heb niet zoveel verschillende geprobeerd.
Had eerst Platinums 8x met de Ricoh media code
en heb nu Fuji's 8x met de Tayoyuden media code.
Beide geven bij mij verglijkbaar resultaat als ik ze op 12x brand (score rond de 97)

Heb in deze draad al wat scans laten zien ;)

• vreemdenaam
hjs schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:22:
ik heb niet zoveel verschillende geprobeerd.
Had eerst Platinums 8x met de Ricoh media code
en heb nu Fuji's 8x met de Tayoyuden media code.
Beide geven bij mij verglijkbaar resultaat als ik ze op 12x brand (score rond de 97)

Heb in deze draad al wat scans laten zien ;)
Ik krijg eind deze week Platinums met de Ricoh code, even afwachten.

PS gebruik jij ook Nero 6.6.0.6 ? en welke firmware gebruik je ?

• hjs
  • Niet online
ik heb nu nero 6.6.0.1 geloof ik, weet het zo niet
en nu zit er de T firmware in, we zijn in afwachting van de nieuwe U met de nieuwe utils.

• hjs
  • Niet online
de BenQ kan toch niet met alles overweg ;)

http://home.zonnet.nl/h.j.smit/fout.png

cheap ass no label dvd-r geleend van een collega.
Even goed nog een score van 36 ondanks de PO failures.
Tijdje terug gebrand en ik wou er nu een copy van maken, onleesbaar zowel in de benq als in mijn jmls dvd-reader. :+

[Voor 38% gewijzigd door hjs op 07-02-2005 17:43]

• sjorremans
met welk programmatje kan je die disc quality check doen ?
ik heb net men benq DW 1620 Pro binnen en gelijk ff dvd'tje gebrand.. werkt lekker, binne de 7 minute op 12x :D

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

sjorremans schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:26:
met welk programmatje kan je die disc quality check doen ?
ik heb net men benq DW 1620 Pro binnen en gelijk ff dvd'tje gebrand.. werkt lekker, binne de 7 minute op 12x :D
Zoals bij de meeste Windows programma's staat de naam van het programma in de titelbalk, zo ook in de screenshots die hier gepost worden: CD Speed.

• sjorremans
mm kej.. zit wat in :p.. trouwens wat me opviel.. als ik een dvd erin doe ( waar een film opstaat ) .. blijft het lampje van de brander constant branden.. ik weet niet of dat normaal is? voor de rest werkt het wel gewoon allemaal

• hjs
  • Niet online
je moet wel ff de laatste versie van cdspeed downloaden bij www.cdspeed2000.com
Zip uitpakken naar je nero dir.

http://www.cdspeed2000.com/files/NeroCDSpeed_361.zip

• sjorremans
bedankt voor de info :) gelijk ff een testje gerunt

http://home.wanadoo.nl/orbitman/test.jpg

Platinum 8x +R dvd op 12x gebrant

Nu heb ik alleen nog de vraag of het normaal is dat het lampje van de brander constant blijft branden als er een dvd inzit?

Gewone standaard firmware nog.. het valt me wel op dat ik veel PI errors en PI failures heb met de S firmware.. vergeleke met de rest.. moet ik gewoon de M versie hierin gaan flashen aangezien me het Dual Layer gebeuren nog niet echt interesseert

[Voor 33% gewijzigd door sjorremans op 07-02-2005 21:46]

• sjorremans
anders flash ik net ff de M versie .. start ik opnieuw op.. baf pc over de zeik.. videokaart drivers over de zeik.. installeer ik ze opnieuw... weer over de zeik :S... dit is te raar voor woorden

--- Update ---

Nadat ik de Benq dvd-drive dus had kreeg ik opeens de error dat de extra powerconnecter niet op mijn Radeon 9800 pro zat aangesloten.. dus nu ik heb wat power connectors verwisselt en nu werkt alles weer... dus nu ff verder testen met de M firmware

[Voor 41% gewijzigd door sjorremans op 07-02-2005 22:41]

• hjs
  • Niet online
Waarom de M, en niet gewoon de laatste, de T?

• sjorremans
Omdat ik had gelezen dat de beste brandresultaten met de M firmware werden gehaald, het ziet er nu ook beduidend beter uit, ik zal straks ook is proberen met de T versie als deze klaar is

Anders heb ik nog 3300 PI failures met de M firmware... ik vraag me af waarom deze zo hoog ligt... Brand resultaat is 95% wat volgens mij gewoon netjes is... maar die failures blijven zo hoog.. of maakt dit niet uit..

hier de test met de T firmware..

http://home.wanadoo.nl/orbitman/test2.jpg <--- ziet er toch al wel beter uit als de vorige firmware's

[Voor 55% gewijzigd door sjorremans op 07-02-2005 23:21]

• McFlipp

McFlipp

24...

Ik heb ook maar even een 2 tal scans gedaan. Niet echt een vergelijking, was gewoon even benieuwd :) Wat me opvalt is dat ik wel erg veel PI errors heb :?

http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/DVDscans/imation-8x.jpg
Imation 8x DVD+R @ 8x gebrand met Nero 6.6.0.3

http://www.xs4all.nl/~famstive/GoT/DVDscans/platinum-4x.jpg
Platinum 8x DVD+R @ 4x gebrand met Nero 6.3.x.x

Weet nu niet welke dvd's ik nu moet kopen (m'n platinums zijn bijna op).

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

sjorremans schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:53:
Omdat ik had gelezen dat de beste brandresultaten met de M firmware werden gehaald, het ziet er nu ook beduidend beter uit, ik zal straks ook is proberen met de T versie als deze klaar is

Anders heb ik nog 3300 PI failures met de M firmware... ik vraag me af waarom deze zo hoog ligt... Brand resultaat is 95% wat volgens mij gewoon netjes is... maar die failures blijven zo hoog.. of maakt dit niet uit..

hier de test met de T firmware..

[afbeelding] <--- ziet er toch al wel beter uit als de vorige firmware's
Zit er nog steeds een beetje crap uit met vrij veel PI failures maar dat kan ook toeval zijn, in ieder geval is de kwaliteit ruim boven het minimum om de DVD goed af te kunnen spelen, en daar gaat het om.

Offtopic: twee tipjes: screenshots kan je het beste opslaan in het png formaat en daarnaast kan je een screenshot ook maken met alt+printscreen, dan kopieert hij alleen het huidige venster (CDSpeed dus) en niet je hele scherm (met je teletubbieachtergrond ;) ).

• hjs
  • Niet online
Nou McFlipp, erg veel vind ik wat overdreven ;) Je max is 31 en 46 en dat zijn nette waarde.
Sjorremans heeft flink wat meer pi-errors, kijk maar naar de schaal verdeling aan de linkerkant.

Misschien moet je een andere nero versie proberen, Megatron had dacht ik ook slechtere brandresultaten met 6.6.0.3 (ik heb die versie niet geprobeerd)

• McFlipp

McFlipp

24...

hjs schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 06:24:
Nou McFlipp, erg veel vind ik wat overdreven ;) Je max is 31 en 46 en dat zijn nette waarde.
Sjorremans heeft flink wat meer pi-errors, kijk maar naar de schaal verdeling aan de linkerkant.

Misschien moet je een andere nero versie proberen, Megatron had dacht ik ook slechtere brandresultaten met 6.6.0.3 (ik heb die versie niet geprobeerd)
Oh haha, ik had helemaal niet op de schaal verdeling gelet :D Wist niet dat deze meeschaalde met de resultaten :) En ja als ik naar die nummers kijk, ja dan is het zo slecht nog niet :)

Hmmz bij Opus zie ik btw deze aanbieding:
Hyundai "Gold Edition" DVD+R 8x in 50-pack Cakebox €18,50
Artikelcode: HYOV4700PR01
Mediacode: YUDEN000T02

Zou dat een goede koop zijn?

[Voor 14% gewijzigd door McFlipp op 08-02-2005 08:19]

• sjorremans
Ik had nero 6.3 geinstalleerd.. even nero 6.6 geinstalleerd.. heel slecht resultaat.. score van maar 85 maar wel heel weinig PI failures.. blijft vaag

• Enthroned
Even een kleine tip wat betreft het opslaan van de screenshot:
Bovenin CD speed zit hier een speciale knop voor die hem direct opslaat als .png of een ander formaat, je kan hiermee nog wel gewoon de lokatie en bestandsnaam zelf ingeven.
m.i. een stuk makkelijker als ALT+PRINTSCREEN en een fotobewerkingproggie opstarten.

Updating..............

• hjs
  • Niet online
Dat knopje ja, las het eerder maar vergeet er steeds naar te zoeken\gebruiken ;)

• vreemdenaam
Enthroned schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:26:
Even een kleine tip wat betreft het opslaan van de screenshot:
Bovenin CD speed zit hier een speciale knop voor die hem direct opslaat als .png of een ander formaat, je kan hiermee nog wel gewoon de lokatie en bestandsnaam zelf ingeven.
m.i. een stuk makkelijker als ALT+PRINTSCREEN en een fotobewerkingproggie opstarten.
@ Enthroned: Dit knopje gebruik ik ook, maar hoe krijg ik die afbeelding in een berichtje? als ik de knop 'afbeelding' gebruik, moet ik verwijzen naar een http:// adres, en dat heb ik niet.

• Enthroned
vreemdenaam schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:36:
[...]

@ Enthroned: Dit knopje gebruik ik ook, maar hoe krijg ik die afbeelding in een berichtje? als ik de knop 'afbeelding' gebruik, moet ik verwijzen naar een http:// adres, en dat heb ik niet.
Dan moet je de afbeelding naar bijvoorbeeld de www server van je isp uploaden en daar weer naar toe linken.
Dus als je bijvoorbeeld bij zonnet zit en je upload je afbeelding naar de webspace die zonnet biedt wordt de link naar het plaatje bv.: http://home.zonnet.nl/vreemdenaam/afbeelding.png

Als jouw isp geen webruimte aanbied zou je daarvoor op zoek moeten naar en andere webserver, weet even geen voorbeelden te noemen omdat ik me daar niet mee bezig houd, maar er is hier vast wel iemand die iets weet.

@HJS
Ik bedoel dus dit knopjehttp://home.zonnet.nl/ruudoost/got/knopje.png

[Voor 8% gewijzigd door Enthroned op 08-02-2005 12:28]

Updating..............

• hjs
  • Niet online
Aha, nog nooit opgevallen ;)

Je kan dus bv bij Versatel (voorheen Zon) een gratis inbelaccount aanvragen, en dan heb je volgens mij 20 mb web-ruimte. Plaatje ff uploaden met een ftp programma (CTRL F in Total Commander bv) en het staan online.

• McFlipp

McFlipp

24...

Hmmz en welke media code is dan beter, die Ricoh of de Tanyo (of iets dergelijks :P)?

• Nilco
Orginele/echte Tayo Yuden vind ik kwalitatief veel beter dan Ricoh. Ricoh is ook niet slecht maat TY geeft toch een veel beter brandresultaat.

• hjs
  • Niet online
Ik zie niet veel verschil in de scans gemaakt van mijn Platinums Ricoh dvds of de Fuji Tayo dvd's (beide 8x). Maar ja dat is het beroerde met die dingen, ik zal wel een goede batch platinums hebben gehad en een mindere batch fuji's, who knows ?

• hjs
  • Niet online
Neemt een DVD-ROM meer ruimte dan een DVD+R ?
Ik probeer een data dvd te kopieren (al eerder gebrand, dus niks geen DL)
en hij blijft toch zeuren dat het niet past, zal dat zijn omdat de benq standaard op dvd-rom brand???

• Straydog42
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12-10-2005
Hallo

een heleboel mensen hebben het over een speciaal versie van Nero ( versie 6.0XX ) i.p.v. de huidige versie voor het beste resultaat. Is dit nou werkelijk zo, een update is toch altijd beter dan de ouwe versie ( immers bugs worden er toch uitgehaald ) en dan moet het toch niet zijn dat een nieuwere versie slechter is ? ( het kan, ik ben daar ook maar een noob in ). Heeft iemand nog een Demo versie van de ouwe versie, zodat ik eens kan kijken naar het resultaat ? kan iemand hem op een ftp zetten. ( let wel, ik vraag om de demo versie niet om warez )

Alvast bedankt

Straydog

• sjorremans
Ik heb net getest met de 6.0.0.28 variant... maar alsnog 4000 PI failures en een percentage van 95% kwa resultaat, kortom bij werkt 6.3 het beste met best veel PI failures maar met de beste score

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
je kunt misschien ook es dvd decrypter gebruiken..kun je van je vob files wel een image maken met ifo edit. Heb hier de beste resultaten mee.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Nilco
Zelf heb ik gekeken welke manier het beste resultaat gaf.
A: Met DVDdecrypter rippen naar hd -> DVDshrink (vob-files) -> vob files branden met nero.
B: Met DVDdecrypter rippen naar hd -> DVDshrink (iso-files) -> iso-file banden met DVDdecrypter.
C: Met DVDshrink in 1x decoden, compressen en branden met nero.

Met C gaat het lekker snel maar toch is het eindresultaat (beeldkwaliteit) een stuk minder als met A en B.
Tussen A en B zag ik geen enkel verschil in brandtijd of brandkwaliteit.
Gebruik de laatste tijd methode B.

• McFlipp

McFlipp

24...

MEGATRON schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:39:
Zelf heb ik gekeken welke manier het beste resultaat gaf.
A: Met DVDdecrypter rippen naar hd -> DVDshrink (vob-files) -> vob files branden met nero.
B: Met DVDdecrypter rippen naar hd -> DVDshrink (iso-files) -> iso-file banden met DVDdecrypter.
C: Met DVDshrink in 1x decoden, compressen en branden met nero.

Met C gaat het lekker snel maar toch is het eindresultaat (beeldkwaliteit) een stuk minder als met A en B.
Tussen A en B zag ik geen enkel verschil in brandtijd of brandkwaliteit.
Gebruik de laatste tijd methode B.
Tipje: DVDShrink zuigt en vern**kt je dvd's qua kwaliteit.

• Nilco
McFlipp schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:36:
[...]

Tipje: DVDShrink zuigt en vern**kt je dvd's qua kwaliteit.
Bedankt voor de tip ;) , maar geef dan ook gelijk even aan welk programma ik (volgens jou) dan wel moet gebruiken om te "shrinken".

• hjs
  • Niet online
Wil je het echt goed doen moet je bv dvd2dvd-r gebruiken met 4-pass CCE
een guide:
http://www.davis28.pwp.blueyonder.co.uk/Gudie/guide.html

Heb het alleen niet aan de praat gekregen :( mijn pc hangt na een uurtje bezig
De enkele dvd die ik daarna heb gekopieerd waren maar net te groot en mbv dvddecryptor kom ik er genoeg afslopen om het passend te krijgen :P

Ja, het is flink langzamer dan dvd-shrink, maar het is net zoals met branden, we gaan voor kwaliteit, niet voor snelheid ;)

• Nilco
Bedankt voor de guide hjs. Ga ik vanavond is bekijken .

• drfruit
  • Niet online
Als je CCE wil gebruiken, is dvd rebuilder een heel handige oplossing.
Hier kun je het downen en hier kun je erover lezen. De standaard instelling werkt prima, dus je bent met 1 klik klaar.

• hjs
  • Niet online
Die nieuwe firmware zal nog wel ff duren ben ik bang van, het is nu chinees nieuwjaar geloof ik.

Thnx drfruit, misschien werkt die wel op mijn pc ;)

[Voor 23% gewijzigd door hjs op 09-02-2005 09:53]

• cheazers1
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 04-05-2005
ik heb een vaag probleem, mn nieuwe benq brander kan in mn eigen pc geen dvd-r branden. nero geeft aan dat ze niet ondersteund worden of dat er geen media aanwezig is. ik heb meerder merken geprobeert en meerdere nero versies. Tevens werken programma's als dvd clone niet. in een andere pc werkt het echter allemaal feilloos, de dvdtjes worden perfect herkent. Het lezen gaat overigens wel perfect. Waar kan dit aanliggen?

• drfruit
  • Niet online
cheazers1 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:14:
ik heb een vaag probleem, mn nieuwe benq brander kan in mn eigen pc geen dvd-r branden. nero geeft aan dat ze niet ondersteund worden of dat er geen media aanwezig is. ik heb meerder merken geprobeert en meerdere nero versies. Tevens werken programma's als dvd clone niet. in een andere pc werkt het echter allemaal feilloos, de dvdtjes worden perfect herkent. Het lezen gaat overigens wel perfect. Waar kan dit aanliggen?
Kijk eens in je systeem of er bij apparaten onder VSO iets als Patin Coufin of zo staat. Die wil nog weleens roet in het eten gooien. Als dat zo is, kun je hem uitschakelen of verwijderen en het dan nog eens proberen. Maar misschien zit er wel iets anders in de weg.
Anders alle brandsoftware verwijderen, inclusief de ingebouwde cd brander van Windows, en dan alleen met de nieuwste Nero proberen.

• cheazers1
bedoel je onder apparaatbeheer VSO? die staat er niet. ik zal alle software is verwijderen. Hoe verwijder je de ingebouwde fikker van xp?

• hjs
  • Niet online
mijn computer, rechtermuis op de fikker klikken, en dan ergens een vinkie weghalen.

• cheazers1
alles software verwijdert, inc xp soft. verder nero 6.6.0.6 er opgezet. zonder resultaat. + wordt trouwens wel herkent, maar het branden failed na het schrijven van de lead-in. Er wordt echter niets beschreven.

• cheazers1
even een rectificatie wat ik hierboven schreef. Ik heb een ander dvd+je geprobeert, en die op 4 speed proberen te branden wat dan wel weer goed gaat.

• drfruit
  • Niet online
Ingebouwde brandfunctie van XP zit in services.

• hjs
  • Niet online
Hadden jullie deze al gezien op cdfreaks?

Gebrand in 5.19
Met een score van 95
(wel teveel PI-errors naar mijn smaak)

en deze quote? in reaktie op een post van mij
Posted by starless Location: Taiwan

Originally Posted by HjS!
Not only the new U firmware, but also 2 utilities to come along with the firmware.

One is turning of WOPC i guess, so you can burn a few second faster with more errors
For the second one i dont have a clue.

Two?
I wonder it's a integrated utility........with at least four major function....

• discusws
  • Laatst online: 06-12 15:04
Hi Alle,

Kan iemand aangeven wat de gemiddelde RIP snelheid is van een volle DVD?

Bij mij komt ie niet boven de 8 speed en ik gebruik de laatste T firmware.

Mijn systeem omschrijving:
Systeem is P4 3 Ghz (asus p4b533)
512 MB Geheugen
2 x 80 GB HD Maxtor met 2 mb cache.

HD's zitten beiden op ide 1 als master slave (beiden als UDMA 5)

LG DVD lezer + benqwriter op Ide 2 (beiden als UDMA 2)

Of ik nu de benq als slave of als master neerzet (master op einde van de kabel 80 pins blauwe connector op moederboard zoals in FAQ staat) of als single ik kom niet bovende 8 speed lezen uit terwijl die tot 16 speed zou moeten kunnen doen. Mijn LG lezer kan max 12 aan en haalt dit ook zonder probleem!

Ik zie in de vele test plaatjes ook maar een gemiddelde van 8 lezen. Of ben ik nu abuis met de lees snelheid.

Kheb Platinum met de ricohjpn02 code welke ik op 12x brand zonder probleem welke met een leestest score rond de 96 halen dus dat is goed.

[Voor 22% gewijzigd door discusws op 10-02-2005 13:14]

Natuur fotograaf

• fester.la
  • Laatst online: 20-02-2005
hoi,

heb ook problems met die inlead, ;(
heb benq frimware T, Nero 6.601, datawrite 8x mediacode mc003
Reeds 26 goede kunnen branden (nog maar enkel gecheckt) 7 slechte (fouten laatse stuk) en verschillende die vastlopen bij 1%; fase inlead. Op 3 na zijn deze schijfjes wel terug bruikbaar (zijn gewoon nog leeg) enkel dien ik de pc te resetten om schrijven open te krijgen.
Is het nog normaal om op 36 schijfjes 10 slechte te hebben.
Verder krijg ik een PI fouten van rond de 50 terwijl ik testen terug vond met zelfde mediacode van rond de 11. :? Ook slaag ik er niet in een score te krijgen (steeds n/a) :'(

• hjs
  • Niet online
@discusws: Lees snelheid is niet hoog, er zit een rip-lock in volgens mij alle dvd branders.
Of dat ook effect heeft op het scannen van cd's of dat er een andere reden is dat dat max op 8x gaat, weet ik niet.

@fest: Score, heb je de laatste cdspeed gedownload van www.cdspeed2000.com of gebruik je die standaard bij 6601 zat? Je moet dus ff de laatste downloaden, volgens mij ondersteund de cdspeed van 6601 de benq nog niet.

• discusws
hjs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:14:
@discusws: Lees snelheid is niet hoog, er zit een rip-lock in volgens mij alle dvd branders.
Of dat ook effect heeft op het scannen van cd's of dat er een andere reden is dat dat max op 8x gaat, weet ik niet.
Hoi HJS,

Maar is dit niet vreemd dan?
Benq website zegt:

Prestaties:

Max. DVD schrijfsnelheid 16x (21600KBps) +R, 16x (21600KBps) -R
Max. DVD herschrijfsnelheid 4x (5400KBps) +RW, 4x (5400KBps) - RW
Max. DVD DL schrijfsnelheid 4x (5400KBps)+R
Max. CD schrijfsnelheid 40x (6000KBps)
Max. CD herschrijfsnelheid 24x (3600KBps)
Max. DVD leessnelheid 16x (21600KBps)
Max. CD leessnelheid 40x (6000KBps)
Zoektijd 120ms (DVD) / 120ms (CD)

Ide Mode:

PIO modus 0/1/2/3/4
DMA modus 0/1/2
UDMA modus 0/1/2
Als je hieraan voldoet (ide mode) dan zou je verwachten dat je met lezen (rippen, Alcohol, nero noem ze maar op) hoger komt dan rond die 8. Het viel me dus op dat de lees test niet hoger komt dan 8 en ik gebruik de laatse versie die benq tot 16x ondersteund

Natuur fotograaf

• hjs
  • Niet online
Scannen op fouten gaat zeker niet sneller dan 8x, sneller geeft misschien teveel fouten. Maar met de oudere firmware ging het op 0,8 snelheid ;)

Maar ik dacht dat er ook een beveiliging was tegen het kopieren van films, dat je de dvd niet te snel kan lezen. (geld dus alleen voor een film-dvd). Bij nec firmwares zie je vaak dat ze de rip-lock verwijderd hebben, dacht dat het dus daarmee te maken had, kan natuurlijk helemaal fout zitten.

• discusws
hjs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:32:
Scannen op fouten gaat zeker niet sneller dan 8x, sneller geeft misschien teveel fouten. Maar met de oudere firmware ging het op 0,8 snelheid ;)

Maar ik dacht dat er ook een beveiliging was tegen het kopieren van films, dat je de dvd niet te snel kan lezen. (geld dus alleen voor een film-dvd). Bij nec firmwares zie je vaak dat ze de rip-lock verwijderd hebben, dacht dat het dus daarmee te maken had, kan natuurlijk helemaal fout zitten.
Hoi HJS,

Ergens halverwege deze thread staat een link naar: NeroCDSpeed_361 Dit is de aangepaste versie om met de benq 1620 tot 16x speed te kunnen lezen. Dat ie inderdaad dan meer lees ffouten krijgt klopt (niet noemens waardig score gemiddeld van 91).

En zoals blijkt uit de specs zet er geen rip lock op! Als ik van een Backup film een image wil maken :) komt ie ook niet hoger :(

Misschien heeft iemand nog een andere verklaring hiervoor.. of kan aangeven als er een Image gemaakt word hoe snel dat lezen gaat?

Natuur fotograaf

• hjs
  • Niet online
Ik heb nog nooit een scan gezien, gemaakt op 16x met nerocdspeed of dvdinfopro, en ik scan altijd op max snelheid met de meest recente versie (en ik heb er een aantal gemaakt, en gezien op cdfreaks !!)

• cheazers1
niemand hier enig id hoe het komt dat mn arita 8x dvd- in mn pc niet gepakt worden en in een andere wel??

• Nilco
hjs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:05:
Ik heb nog nooit een scan gezien, gemaakt op 16x met nerocdspeed of dvdinfopro
Ik kan gewoon een scan op 16x doen met nerocdspeed.

• hjs
  • Niet online
Hu? een scan als deze hebben we het toch over?

Dat ga ik eens beter bekijken vanavond.

• Nilco

• drfruit
  • Niet online
Als je in cd speed voor Maximum snelheid kiest, krijg je 8x, maar hij kan wel 16x scannen. Dat heeft alleen zin met topkwaliteit media.

• hjs
  • Niet online
4x gescanned
8x gescanned
16x gescanned

Klein vergelijk, 4x of 8x maakt weinig uit, 16x is te snel.

• drfruit
  • Niet online
Ziet er goed uit, hjs.
Tip: als je de url's tussen [img]en[/img] plaatst, zie je de afbeeldingen online. :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee