BenQ DVD+/-RW DL DW1620

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ziet er goed uit HJS kheb die 16x ook bereikt :)

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

drfruit schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:59:
Ziet er goed uit, hjs.
Tip: als je de url's tussen [[url= en ]afbeelding[/url]] plaatst, zie je de afbeeldingen online. :)
Ik weet het, maar ze zijn ff te groot en verne*ken de lay-out dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136397

Hallo collega BenQ branders,

Ik ben ook een gelukkige bezitter van de BenQ 1620 met firmware B7T9. Al verschillende DVD's met succes gebrand. Nu doet zich het volgende voor:

Van een spindel Philipsen DVD+R 8x, heb ik de eerste 10 ofzo met succes gebrand. Scoretest in NERO CDspeed tussen 93 en 97.
Van de één op de andere dag doet ie het echter niet meer goed: NERO geeft bij +- 95%: mislukt.
Branden met DVDdecrypter (ISO) geeft de foutmelding: Could not write to blockadress etc.etc.

Dit alles gebeurt op het eind van de schijf en dan kan ik hem weggooien. Branden op 4x geeft geen oplossing

Gisteravond een Princo DVD-R 4x bommetje vol gebrand, geen problemen !
UDMA2 staat wel aan.

Ligt dit probleem nu echt aan de Philipsen ?
Komt dit iemand bekend voor ?

Thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 08:19
Heb ik ook eens gehad met een spindel (25st) paltinums. De eerste 15 gingen goed toen 5 die een foutmelding gaven en de laatste 5 deden het weer goed. Gewoon een geval van slechte schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
discusws schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:16:
Ziet er goed uit HJS kheb die 16x ook bereikt :)
Plaats even een scan van die 16x burn. Gewoon nieuwsgierig naar de kwaliteit van de burn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
MEGATRON schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:40:
[...]
Plaats even een scan van die 16x burn. Gewoon nieuwsgierig naar de kwaliteit van de burn.
Bij deze 4, 8 en 16 x scan zelfde DVD

Afbeeldingslocatie: http://www.rarediscus.com/4-1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.rarediscus.com/8-1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.rarediscus.com/16-0.png

1 x 16 scan andere DVD

Afbeeldingslocatie: http://www.rarediscus.com/16-1.png

Viel mij bij de laatste bestlelling op dat ik verschillende media codes had bij platinum :( De RICOJPN 02 en CMCMAGE01

[ Voor 9% gewijzigd door discusws op 11-02-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MEGATRON schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:37:
Heb ik ook eens gehad met een spindel (25st) paltinums. De eerste 15 gingen goed toen 5 die een foutmelding gaven en de laatste 5 deden het weer goed. Gewoon een geval van slechte schijven.
Het schiet me ineens te binnen: kan dit ook te maken hebben met de installatie van XP SP2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@discusws: Op welke snelheid heb je die dvd gebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
MEGATRON schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:30:
@discusws: Op welke snelheid heb je die dvd gebrand?
Aanbevolen snelheid voor deze platinums zijn 12x. Heb al eens 1 op 16 gedaan maar dan slaat ie op het einde door met de test (16x lezen) naar een score van rond de 45 dus hou ik me op 12x branden! Ik kwam achter de andere media code door wat slechte resultaten je test niet alles >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik heb er nog steeds last van dat me dvd's niet goed zijn.. had net een film gebrant met men nieuwe Benq.. maar kreeg alsnog 1x last van stukje hapering.. dit had ik ook met me Lite-On brander, alleen dan 600x erger.

De scans zijn allemaal 97% maar wel met veel PI errors, rond 3000, maar denk nie dat dit t probleem is

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
sjorremans schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:06:
De scans zijn allemaal 97% maar wel met veel PI errors, rond 3000, maar denk nie dat dit t probleem is
Bedoel je totaal 3000 PI-errors of een piek van 3000? Want een totaal van 3000 is gewoon super goed, maar een piek van 3000 mag absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41518

Leuk hoor die Benq's de mijne heeft al heel wat firmware upgrades meegemaakt en er zit nog meer inhet verschiet als ik de geruchten mag geloven.

Vandaag eenaantal spindels Ridisc 4XDVD-R ontvangen en hierop meteen maar een lange speelfilm op gebrand. Mediacode is RitekM02
Gebruikte firmware is B7T9

Nero cdspeed geeft een score van 97% en met name de PI Failers zijn opmerkelijk laag (ook in aantal) Deze DVD speelt ook prima af zelf in mijn oude krakkemikkege Mustek V520, die heel veel niet lust.
Op DVD- media presteert deze brander nu zeker zo goed als op DVD+ media,

Pi errors gemiddeld 7,44 Max 19 Totaal 89388
PI Failers 0,03 Max 5 Totaal 267
Jitter gemiddeld 7,78% Max 8,8%

Op verzoek mail ik een png plaatje van de scan, Kan deze zelf niet posten

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 41518 op 12-02-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
MEGATRON schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:32:
[...]

Bedoel je totaal 3000 PI-errors of een piek van 3000? Want een totaal van 3000 is gewoon super goed, maar een piek van 3000 mag absoluut niet.
Ik bedoelde PI-failures.. sorry was nie meer helemaal helder gisteraaf :p ... de score kwaliteit ligt tussen de 96 en 98% dus dat is wel redelijk goed neem ik ( Platinum 8x +R gebrand op 12X ).. ik ga straks andere film checken en kijke of ik het nog heb..

Als men Platinum's op zijn ga ik is de Fuji's bestellen bij Opus, kijken hoe die het doen.

[ Voor 9% gewijzigd door sjorremans op 12-02-2005 15:47 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92858

hallo

even een noob vraag 8)7 , maar ik heb vandaag pas mijn Benq gekocht, en wil ook eens kijken naar wat de brand resultaten zijn. welke optie moet je in cd speed kiezen om ook die grafiek meting en PI errors te krijgen ?. Ik heb een DVD gebrand en die wil ik testen, maar ik zie niet echt die functie er tussen zitten. wel ander dingen maar niet dit. En ik wil ook graag mijn resultaten met jullie delen _/-\o_ ik gebruik de laatste versie ( 3.61 )

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
In CDspeed onder extra "schijfkwaliteittest". Lezen op 8x. Welke fimware zit er in je brander?Want om op 8x te kunnen lezen moet je volgens mij de P-firmware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92858

MEGATRON schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:12:
In CDspeed onder extra "schijfkwaliteittest". Lezen op 8x. Welke fimware zit er in je brander?Want om op 8x te kunnen lezen moet je volgens mij de P-firmware hebben.
Thanks _/-\o_ , ik heb het gevonden. Ik heb een 1620 pro, met Firmware B7TGRC1 ( de flash die ervoor zorgt dat je brander regiovrij is ) Ik ga morgen wat branden en dan zal ik de resultaten even posten

Straydog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
sjorremans schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:45:
[...]
Als men Platinum's op zijn ga ik is de Fuji's bestellen bij Opus, kijken hoe die het doen.
Had ik ook gedaan die 2 euro verschil maakt ook niet uit.

Heb tevens die hyundai erbij besteld om te kijken of ze toevallig niet toch echte TY02 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb van een vriend van mij vernomen, dat het zelfs mogelijk is om dit apparaatje te flashen naar 6x DL in de toekomst. Weet iemand of dit waar is? Zo ja, dan is dit een leuk ding om te hebben.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
FrankGuthrie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:55:
Ik heb van een vriend van mij vernomen, dat het zelfs mogelijk is om dit apparaatje te flashen naar 6x DL in de toekomst. Weet iemand of dit waar is? Zo ja, dan is dit een leuk ding om te hebben.
Ik weet niet of dit waar is maar het zou best kunnen. We zijn al van 2.4x naar 4x DL gegaan.
Al doen ze een upgrade naar 12x of 16x DL. Zolang die dl-schijven zo duur blijven doe ik er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MEGATRON schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Ik weet niet of dit waar is maar het zou best kunnen. We zijn al van 2.4x naar 4x DL gegaan.
Al doen ze een upgrade naar 12x of 16x DL. Zolang die dl-schijven zo duur blijven doe ik er niets mee.
Ja, was meer met het oog op de toekomst. Maar als dit waar zou zijn is dit een erg scherp geprijsd ding. Dus vroeg me af of dit waar is. Het zou erg mooi zijn. Enne geduld is een schone zaak. I had een DVD speler in mijn computer zitten, maar pas 2 jaar na aaschaf ook daadwerkelijk een eerste DVd aangeschaft. Niks mis met alvast hebben. De media wordt zekers stukekn goedkoper(denk ik ;) ) .

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
FrankGuthrie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:42:
[...]

Ja, was meer met het oog op de toekomst. Maar als dit waar zou zijn is dit een erg scherp geprijsd ding. Dus vroeg me af of dit waar is. Het zou erg mooi zijn. Enne geduld is een schone zaak. I had een DVD speler in mijn computer zitten, maar pas 2 jaar na aaschaf ook daadwerkelijk een eerste DVd aangeschaft. Niks mis met alvast hebben. De media wordt zekers stukekn goedkoper(denk ik ;) ) .
Over 2 jaar heb jij een Blue-ray dvd-recorder en ligt je Benq op de schroothoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Het is momenteel iig nog niet mogenlijk, en ik verwacht niet dat het er komt, 6x DL voor de BenQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MEGATRON schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:16:
[...]

Over 2 jaar heb jij een Blue-ray dvd-recorder en ligt je Benq op de schroothoop. ;)
Ja. da's waar. Maar ik moet toch voor iets kiezen B) Ik heb single layer compleet aan me voorbij laten gaan. Maar nu beginnen me handen een beetje te kriebelen. Om nou nog langer te wachten op gaat me te ver. En de branders zijn niet duur meer. En als Blue ray er is, dan is het nog backwardscompatible met DVD (9)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je niet op blue ray of HD dvd-branders wil wachten, is een Benq nu al een prima brander, maar dan wel gewoon voor SL media. DL is te duur, de meeste media werken niet goed, en het is nog maar de vraag of dat ooit echt helemaal goed komt voordat die volgende generatie dvd-branders er is.
Hogere snelheden voor DL is helemaal een kwestie van blind vertrouwen, want de huidige 4x snelheid wordt al nauwelijks door iemand gebruikt vanwege de geschetste problemen.
Neem gewoon een Benq om dit soort resultaten te behalen, in dit geval met een Verbatim 16x dvd+r photo printable, gebrand op 12x snelheid vanwege de iets betere kwaliteit die dat oplevert. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mvanvalen.demon.nl/benqtest/MCC004_12x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik verwacht de nieuwe firmware deze week.

Alleen ik denk dat hij zal tegen vallen ;) de verwachtingen zijn te hoog gespannen :P
(en hoeveel beter kan de BenQ nu nog worden, het is toch al een top-brander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 04-07 16:13
Misschien domme vraag, maar hoe kan ik zien welke firmware ik heb & welke firmware kan ik er het beste opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

met cdspeed kun je het bv zien, en wacht maar ff op de nieuwe firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ok, ik hoor het wel zodra die er is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
Welke firmware je hebt kun je bv ook zien in de drive-info van je brandprogramma.
Bij mijn 1620 was Sonic bijgeleverd. Als je op de startpagina onderaan onder extra "schijfinformatie ophalen" aanklikt, kun je het zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Hallo,

Ik ben een hele tijd niet op tweakers geweest maar ik zou nu jullie advies goed kunnen gebruiken. Ik wil een DVD-brander aanschaffen en de BenQ DW1620 is een hele goede keus begrijp ik uit deze topic.
Ik wil hoofdzakelijk films op DVD branden en op stand-alone spelers afspelen. Nu heb ik een paar vragen en ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden want ik zie door de bomen het bos niet meer na het lezen van deze pagina's in deze topic:

- Welke firmware kan ik het beste gebruiken?
- Welke brandsoftware is het best aan te raden? (Nero & welke versie?)
- Ik wil printable dvd's gaan gebruiken, welk merk/type raden jullie aan?
- Welke brandsnelheid is snel & goed?
- Als ik van DVD naar DVD wil branden, welke speler kan ik daarvoor het beste gebruiken? Lite-on?

Alvast super bedankt!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
1 - Welke firmware kan ik het beste gebruiken?
2 - Welke brandsoftware is het best aan te raden? (Nero & welke versie?)
3 - Ik wil printable dvd's gaan gebruiken, welk merk/type raden jullie aan?
4 - Welke brandsnelheid is snel & goed?
5 - Als ik van DVD naar DVD wil branden, welke speler kan ik daarvoor het beste gebruiken? Lite-on?

1 - Momenteel gewoon P of T firmware. Maar U komt spoedig.
2 - Laatste versie van Nero of DVDdecrypter
3 - gebruik ik niet
4 - op 8x en 12x (met Tayo Yuden 8x +r) heb ik erg goede burns
5 - Ik brand altijd via hd.

[ Voor 3% gewijzigd door Nilco op 15-02-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

firmware, de laatste P of T firmware (de U is er binnenkort)
Ik gebruik Nero 6601, nog niet geupgrade naar een nieuwere versie
Brand snelheid is afhankelijk van de dvd die je gebruikt, en welke printable, weet ik niet.
Lezen en branden met de BenQ, de BenQ is een uitstekende en stille lezer (niet super snel)

net te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 15-02-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gash
Bedankt voor de reacties! Branden jullie altijd vanaf harddisk? Van dvd naar dvd moet toch ook wel probleemloos kunnen? Is de snelheid van je pc nog van belang, zou een PIII-700 met 256Mb en 20Gb harddisk met WinXP Pro volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Van dvd -> dvd kan wel maar gaat traag en dan moet je ze ook niet aan 1 kabel hangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nilco op 15-02-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ik doe het met cd's al niet, "on the fly" copieren.
Ik ga voor zekerheid en neem niet de kans dat je halverwege een probleem krijgt omdat de cd\dvd niet meer leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Gash schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:35:
- Ik wil printable dvd's gaan gebruiken, welk merk/type raden jullie aan?
Als je hierboven kijkt, zie je mijn burn van een Verbatim 16x dvd+r photo printable. Ze branden perfect met de Benq en kosten circa 50 euro voor een spindel van 50. Ze worden niet altijd zo goed als deze, maar scoren bij mij altijd 95 procent of meer als ik ze op 12x brandt, en dat duurt circa 6:30 minuut.

• Gash
Bedankt voor de adviezen. Jammer dat de printable dvd's die jij gebruikt zo duur zijn. Bij verschillende webshops zie ik bijvoorbeeld printable +r Ritek 8x of +r Platinum 8x voor ongeveer 50 euro per 100 stuks. Die prijzen zijn een stuk aantrekkelijker.....:D

Nog 1 vraagje: zou een PIII 700 met 256Mb & Win XP volstaan om goed te kunnen branden?

• Nilco
Gash schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:39:
Nog 1 vraagje: zou een PIII 700 met 256Mb & Win XP volstaan om goed te kunnen branden?
Geen enkel probleem.

• drfruit
  • Niet online
Gash schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:39:
Bedankt voor de adviezen. Jammer dat de printable dvd's die jij gebruikt zo duur zijn. Bij verschillende webshops zie ik bijvoorbeeld printable +r Ritek 8x of +r Platinum 8x voor ongeveer 50 euro per 100 stuks. Die prijzen zijn een stuk aantrekkelijker.....:D
Je moet je alleen afvragen of ze ook nog zo aantrekkelijk zijn als je de eerste coasters brandt, of de dvd niet (meer) afspeelt in je standalone. Niet alle goedkope dvd's zijn slecht, maar de kans is wel groter.

Met de Riteks 8x +r heb ik slechte ervaringen, de kwaliteit is gewoon niet te vergelijken met 16x Verbatims MCC004.

De Platinums kunnen best goed zijn, maar onder die merknaam worden zeker drie verschillende soorten verkocht, en dan heb ik het alleen over 8x dvd+r. Je weet dus vaak niet wat je krijgt. In ieder geval is de kwaliteit niet dezelfde als die Verbatims. Voor een echte 16x printable van een a-merk is die Verbatim zelfs relatief goedkoop.

Ik zou adviseren om Platinums te nemen (met mediacode Ricohjpnr02 of eventueel MCC003) voor je minder belangrijke dvd's, en iets meer uit te geven voor dvd's die je wel belangrijk vindt.

• drfruit
  • Niet online
Verkeerd gekeken op de website.. niet op letten... :)

[ Voor 75% gewijzigd door drfruit op 17-02-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136693

hoi,

ik heb net een 50tal Data write 8x mediacode MC003 gebrand (nero 6.601) en zij allemaal toasters :'(
slechts eentje werkt perfect op al mijn standalone toestelen, een drietal werken slechts op ééntje. Het probleem doet zich voor op het einde van de dvd's en de meeste geven zelfs PO failers.
Ik heb echter ook al Benq dvd 8- gehad met zelfde mediacode en daar had ik no problems mee.
Nu ik denk dat het aan de schijfjes ligt. Of meent iemand het te kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@fester.la : op welke snelheid brand jij die schijven. Als je veel errors aan eind van de schijf krijgt moet je ze op lagere snelheid branden. Kans dat je een slechte batch hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136693

ik brand op 12 of op 8, maakt geen verschil en Qscan geeft aan dat goed is op 12, straffer nog heb ook eens melding gekregen dat niet goed is op 8x
MEGATRON schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:55:
@ Kans dat je een slechte batch hebt.
slechte batch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136693 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:43:
ik brand op 12 of op 8, maakt geen verschil en Qscan geeft aan dat goed is op 12, straffer nog heb ook eens melding gekregen dat niet goed is op 8x

[...]

slechte batch?
@ fester.la: een slechte batch is een slechte serie in de productie.

punt 2: ik heb precies hetzelfde als jij met MCC 003 schijfjes van Verbatim: òf niet te branden òf coasters, 10 stuks na elkaar. geprobeerd op 12x, 8x of 4x, maakt niets uit.

Geen MCC003 meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Shit, had ik niet verwacht van Verbatim, was het volgende merk dat ik wilde proberen, dan maar nier dat risico ga ik niet nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

Een maat van me heeft afgelopen week 100 stuks Verbatim 8 speed Photo printable MCC-003 bij Cdrwinkel.com besteld en ze zijn allemaal brak , getest op 3 verschillende branders , fikken met veel fouten of blijven gewoon op de lead in track hangen , ik heb precies de zelfde bij nierle.nl besteld en allemaal perfect .
Hij stuurt ze gewoon terug en krijgt zijn geld terug dus niks aan de hand .
Er is blijkbaar een foute batch op de markt gekomen , ik gebruik Verbatim nu al een paar jaar en dit nog niet eerder meegemaakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Merk zegt niet alles. Met Verbatim MC004 heb ik alleen prima ervaringen, die ga ik weer bijbestellen. De MCC003 doen het bij mij ook goed, maar blijkbaar zijn daar ook slechte batches van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

drfruit schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:06:
Merk zegt niet alles. Met Verbatim MC004 heb ik alleen prima ervaringen, die ga ik weer bijbestellen. De MCC003 doen het bij mij ook goed, maar blijkbaar zijn daar ook slechte batches van.
Ik weet nog dat ik mcc003 schijfjes brandde met mijn 3500 die veel betere scans op mijn lite-on 811s brander produceerde wanneer ik ze op 6x ipv 8x brandde. Het ging goed tot halverwege en daarna ging het de hoogte in, wel redelijk binnen de perken, zeg rond 150 pi errors. Op 6x branden leverde een veel regelmatigere scan op met een max van rond de 50-60. Maar goed, die waren dus gescand met m'n lite-on 811s die niet echt geschikt is voor sommige schijfjes zoals bij mij is gebleken, met name de yuden 8x.
Wat ook raar was dat ik verbatim dvd-r 8x (mcc-rg20 of iets dergelijks) schijfjes had die goede scans opleverden op m'n lite-on brander maar bij een andere batch veel slechtere scans opleverden op diezelfde lite-on brander. De benq-brander leverde echter weer prima scans op voor dezelfde schijfjes :? Al deze schijfjes waren gebrand met een nec 3500.
Ik word er een beetje tureluurs van, maar ik ga me er niet meer zo druk om maken. Onduidelijkheid zal altijd blijven bestaan ben ik bang......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Hoi,

Wat is er mis met de volgende test!

Afbeeldingslocatie: http://www.rarediscus.com/hyundai-fake.png
Afbeeldingslocatie: http://www.rarediscus.com/hyundai-fake-1.png

gebrandt op 4 speed, 8 speed is niet te doen :( .

De kwaliteit score is redelijk lijkt me.

Het zijn de Hyundai met de Yuden media code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17

The Third Man

The Third Jellyfish

discusws schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:52:
Hoi,

Wat is er mis met de volgende test!

[afbeelding]
[afbeelding]

gebrandt op 4 speed, 8 speed is niet te doen :( .

De kwaliteit score is redelijk lijkt me.

Het zijn de Hyundai met de Yuden media code.
Gewoon troep, misschien zelfs een afgekeurde batch die via via alsnog op de markt is gekomen... 'gebrand' schrijf je zonder t trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nep tayo's :(

Maar dat wist je wel
discusws in "BenQ DVD+/-RW DL DW1620"

[ Voor 81% gewijzigd door hjs op 21-02-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
klopt, zien is geloven :)

Maar hoe slecht is slecht nu! Ik zie een score van 95 of zegt de test op zichzelf ook niets. Waarom testen we dan?

Ik heb gezocht op een uitleg aangaande PI scores en de kwaliteit score maar zowel op de site van speedtest als hier op het forum en cdfreaks kan ik geen antwoord vinden. Ik zie scores van 88 waarvan men zegt dat dit nog ruim boven de acceptabele waarde zit. Deze heeft dus 95 en het eerste antwoord was, het is troep?

Is alles beneden de waarde 96 dan slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Alleen PI Failures bepalen toch de score?
de PI errors zijn hoog, zeker voor de mediacode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76010

En jawel.., de U firmware is there!

http://support.benq.com/files/stora...DW1620/B7U9.zip

k ben benieuwd naar de eerste scans :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
hjs schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 06:20:
Alleen PI Failures bepalen toch de score?
de PI errors zijn hoog, zeker voor de mediacode.
Dat was dus mijn probleem kan dit dus niet terug vinden van die PI. Een leestest geeft geen problemen dan maar een klein stapeltje op 4 speed branden en met de nieuwe firmware op nogmaals testen. Dat kost waarschijnlijk wat DVD das dan jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

He He, eindelijk de nieuwe firmware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
hjs schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:56:
He He, eindelijk de nieuwe firmware :D
Heb ik gezien. Wat aanpassingen in WOPC-proces en brandproces. Maar de eerste scans die ik gezien heb blijf ik dus gewoon bij B7P9. Ik ben niet echt onder de indruk van de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Het is afwachten op de Utilities vermoed ik.
Natuurlijk wel ff zelf proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64887

Ik heb net wat testjes gedaaan met de nieuwe firmware.
Ik kan nu eindelijk de slechte Platinums branden op 8 X inplaats van 4 X , bij 12 en 16 X heb ik een te hoge uitschieter aan het eind van de schijf.
Al met al ben ik dus best tevreden met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Waarom testen ze die firmware zolang |:(

OC Freak @ cdfreaks
DVD-R writing "bug" cofirmed.

Wrote a CMC 8x -R at 12x in 9 min 34 sec, usually is ~6 min 45 sec.
:/

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 22-02-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@hjs: Die nieuwe firmware is dus klaarblijkelijk niet wat iedereen er van verwachtte. Zoals ik als zei blijf ik dus gewoon bij B7P9. Krijgen we straks weer een hype over firmware B7V9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135247

Ik snap niet hoe je de kwaliteit van DVD's kunt vergelijken. Ik heb een aantal DVD+R's gebrand
en getest en kwam steeds op een score van 97% of hoger met mijn Benq 1620. Als ik de originele
DVD test met Nero cd/dvd speed kom ik op een hele slechte score uit. Na 20% testen zat ik nog maar op een 95% score. Dus originele DVD's kunnen ook slecht zijn? Anyway, ik ben blij met mijn Benq 1620 en brand met DVDFab (1 op 1)zonder verlies mijn DVD's. Maar dat kwaliteit testen met Nero snap ik niet helemaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Als ik het dus goed begrijp kan ik beter de B7P9 firmware installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Phoolie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:33:
Als ik het dus goed begrijp kan ik beter de B7P9 firmware installeren?
B7P9 of B7T9 maakt niet veel uit. Ligt aan de media die je gebruikt. Zelf heb ik momenteel paar spindels TY-002 (+r 8x) en met B7P9 heb ik iets betere burns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik verwacht eigenlijk de V wel snel, als er een bugje zit in U ;)
en de tools natuurlijk waar ze het over hadden bij de U firmware, daar is het wachten nu op.

Ik heb gisteravond één dvdtje gebrand met de U en die was okay, ik laat hem er nog ff op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb een dvd+rw (Verbatim MKM A02) die ergens in de 80 procent scoorde (herhaadelijk getest vanwege een discussie ergens anders), en die nu na branden met de U firmware opeens de 90 procent in CD Speed haalt. Kan toeval zijn, maar toch wel grappig. Verder nog geen spectaculaire verbeteringen of verslechteringen gezien met TYG02 of MCC004 media.

• sjorremans
maar het is het dus niet echt waard om up te daten naar de U firmware ?
Anders wacht ik ook namelijk op de V firmware

* Waarschijnlijk weet ik ook al mijn probleem, waarom alsnog in sommige films bij mij fouten zitten*
Ik denk dat mijn Maxtor hardeschijf niet helemaal goed meer is, aangezien hij soms ook vast loopt met films kijken vanaf de hardeschijf, kopier ik deze film tijdelijk naar een andere hardeschijf gaat het wel goed. Dus ik ga van het weekend ff testen hoe de brandresultaten zijn vanaf een andere hardeschijf, anders vind ik het nogal zonde dat ik een nieuwe brander heb gekocht.

[ Voor 68% gewijzigd door sjorremans op 24-02-2005 09:06 ]

• Phoolie
MEGATRON schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:11:
[...]

B7P9 of B7T9 maakt niet veel uit. Ligt aan de media die je gebruikt. Zelf heb ik momenteel paar spindels TY-002 (+r 8x) en met B7P9 heb ik iets betere burns.
Hoe kan je dan zien welke media je hebt?

• Nilco
Phoolie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:06:
[...]
Hoe kan je dan zien welke media je hebt?
Als u uw schijven besteld staat (bij een goede site) de mediacode erbij. Anders kan het met DVD-identifier. http://dvdidentifier.cdfreaks.com

• Nilco
Ik heb deze firmware toch even getest en tot mijn verbazing kon ik nu wel een goede 16x burn doen. Ziet er naar uit dat deze firmware toch nog even op mijn Benq blijft.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/burn.png
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/scan.png
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/read.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64887

[quote]MEGATRON schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:28:
Ik heb deze firmware toch even getest en tot mijn verbazing kon ik nu wel een goede 16x burn doen. Ziet er naar uit dat deze firmware toch nog even op mijn Benq blijft.

Ergens snap ik jouw verbazing niet, ik had toch al gemeld dat met deze firmware betere brandresultaten te verkrijgen zijn.
hjs zei ook al, eerst zelf proberen.
Het is gewoon een hartstikke goede brander en Benq geeft gewoon een erg goede support.
Met elke firmware update heb ik steeds verbeteringen, soms zijn ze minimaal, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:55

vr6-only

Blub Blub

juist,
bij mij was er ook een kleine vooruit gang te zien .... :D

met nec 3520 heeft al 4 van de 10 x geweigerd :r

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
[quote]Anoniem: 64887 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 00:01:
MEGATRON schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:28:

Ergens snap ik jouw verbazing niet, ik had toch al gemeld dat met deze firmware betere brandresultaten te verkrijgen zijn.
Bij alle voorgaande firmwares kon ik dus geen enkel TY-002 of Ricoh-JPN-R02 op 16x branden. Wat of hoe vaak ik het probeerde met diverse spindels. Ik kreeg op zeker een foutmelding en een coaster terwijl ik overal lees/ziet dat anderen dat dus al met de P7, S9 of T9 firmware konden. Daarom was ik dus verbaasd dat ik het nu wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
MEGATRON schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:18:
[...]

Als u uw schijven besteld staat (bij een goede site) de mediacode erbij. Anders kan het met DVD-identifier. http://dvdidentifier.cdfreaks.com
Ok, ik heb ID RITEK R03 is dat goed of kan ik voortaan beter wat anders aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phoolie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:30:
[...]
Ok, ik heb ID RITEK R03 is dat goed of kan ik voortaan beter wat anders aanschaffen?
RITEK R03 werkt bij mij perfect op de BenQ 1620. Maar dan wel branden op 8x, niet op 12x of 16x
Kwaliteitsscore is altijd 96/97 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik denk dat het ook aan het programma ligt waarmee je het brand!! Ik brand namelijk alles met DVD Decrypter. Ik brand mijn 8x Platinum al tijden op 10x en mijn That's Write 4x op 6x.

Ik vraag me daarom nu af waarmee branden jullie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Smattie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:20:
Ik denk dat het ook aan het programma ligt waarmee je het brand!! Ik brand namelijk alles met DVD Decrypter. Ik brand mijn 8x Platinum al tijden op 10x en mijn That's Write 4x op 6x.

ook dvd decrypter..lkkr met images ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138249

Ik heb een BenQ 1600, door een firmware update heb ik deze geupgrade naar een 1620. Kan ik nu de firmware udates van de 1620 gebruiken of moet ik het bij de oude houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Anoniem: 138249 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:22:
Ik heb een BenQ 1600, door een firmware update heb ik deze geupgrade naar een 1620. Kan ik nu de firmware udates van de 1620 gebruiken of moet ik het bij de oude houden?
Je hebt nu dus een 1620 en moet je vanaf nu ook de firmwares voor de 1620 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smattie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:20:

@ Smattie:

Bijna altijd met DVDDecrypter en iso bestanden.

PS hoe bevallen jou de Platinums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

platinum (ricoh media) had ik gister een score van 98 op 12x gebrand met de U firmware. (gebrand met DVD Decrypter)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/hjssjh/u98.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MEGATRON schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:24:
[...]

Je hebt nu dus een 1620 en moet je vanaf nu ook de firmwares voor de 1620 gebruiken.
Jehebt zelfs een 1620 Pro als je de laatste firmware flasht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
ben zelf niet helemaal tevreden met de U firmware. Heb nu zelf ook een 8x platinum op 16x geprobeerd te branden, maar het heeft in totaal 9.14 min geduurd :? Bij de laatste min, schommelde de device buffer ook heel erg, dus niet dat de hdd het niet kon bijhouden. Zal nu ff een kwaliteits-check doen, maar verwacht niet betere resultaten dan met de T firmware.

edit: zit nu al op 96 ;(

edit2: eindescore is een belachelijk lage 70 :( Zo laag heb ik tot nu toe niet gehad met deze batch.
PI errors: 525660, max 232

PI failures: 2617, max 23

echt slecht dus.

[ Voor 23% gewijzigd door BvK P4 op 27-02-2005 14:50 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@BvK P4: Ik heb die Ricoh-JPN-R02 nooit op 16x kunnen branden. Zelfs op 12x kreeg ik aan het eind van de burn hoge errorpieken. Ik brandde ze gewoon op 8x en dat ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
Ik brand images vooral met Alcohol 120% en sinds kort soms met decrypter en anders met Nero.

Mij TY 002 Fuijfilm (8x +DVD) brand ik altijd op 12 speed en score is tussn 95 en 98. Een 99 score heb ik nog nooit gehaald.

Zelfde voor de platinum's welke vaak Ricoh JPNR R02 media code hebben brand ik op 12 speed met zelfde score als de TY 002 media code

Jammergenoeg zit in de levering van Platinum ook regelmatig de CMC MAG E01 media code en die branden alleen 8 speed met ook dezelfde scores als eerder genoemd!

Ben nu dus van voornemens om de TY fuijfims DVD's te houden.

Ik zal ook weer eens een testje gaan doen op 16X maar had dit al eens gedaan met een score van 70 met de T firmware. Nogmaals op herhaling met de U versie dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Anoniem: 136397 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:46:
[...]

@ Smattie:

Bijna altijd met DVDDecrypter en iso bestanden.

PS hoe bevallen jou de Platinums?
@ Vreemdenaam:

De Platinums van mij zijn prima, ik heb nog nooit een foute cd gehad! Ik zal die nieuwe firmware eens proberen en kijken of dat wat is.

PS op wel snelheid brand je ze Vreemdenaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smattie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 15:25:
[...]

@ Vreemdenaam:

De Platinums van mij zijn prima, ik heb nog nooit een foute cd gehad! Ik zal die nieuwe firmware eens proberen en kijken of dat wat is.

PS op wel snelheid brand je ze Vreemdenaam?
Altijd op 8x. bij 12x is de score nog redelijk, ca. 91/92%, bij 16x zakt 'ie tussen de 70 en 80%.

Mij bevallen de RITEK R03 ook heel goed (bijv. Traxdata 8x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wanneer kom de 6x-8x (DL) BenQ branders uit?

[ Voor 8% gewijzigd door FrankGuthrie op 02-03-2005 11:28 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Is dat boeiend dan? Ik heb nog nooit een DL dvd gebrand, veel te duur zijn die dingen.
En hoeveel 4x DL media is al te koop, laat staan 6x of 8x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138249

hjs schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:16:
Is dat boeiend dan? Ik heb nog nooit een DL dvd gebrand, veel te duur zijn die dingen.
En hoeveel 4x DL media is al te koop, laat staan 6x of 8x :P
Gaat het wel leuken dan om de schijven fysiek zo sterk te maken om op 8x rond te draaien? Met normale dvdrs is 16x toch de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Mwaah, Plextor heeft wel een 6x speed brander. En ik verwacht tot dat DL een flinke loop gaat nemen, en binne een paar maanden betaalbaar gaat worden. Vooral met Blue op komst. Ik denl dat velen maatschappijen nog het onderste uit de kan willen halen als het gaat om DL.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
Zo kan je jaren blijven wachten!! Gewoon kopen of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://www.pcworld.com/re.../0,aid,119577,pg,2,00.asp
In March, Plextor expects to release a firmware update that it says will boost the PX-716A's double-layer write speeds to 6X. And BenQ says it will offer free updates to 8X in the spring.
Van 2.4x naar 8x DL in ruim een half jaar, geloof er niks van. ;)
(boeit me ook niet zo, DL schijfjes zijn toch te duur nog.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik heb onlangs een 1620A bulk versie gekocht, deze wil ik met firmware graag upgraden naar een Pro, maar aangezien de 1620 Pro alleen als retail verkocht wordt, vraag ik me af of ik wel de firmware van een retail voor een bulk kan gebruiken? Iemand toevallig al (met succes) geprobeert?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105945

Met WinDWFlashtool en de retail firmware kun je de Benq oem versie flashen naar een retail drive.
Hier kun je WinDWFlashtool download http://dvdpro.club.st/firmware/BenQ/WinDWFlash.rar
Je kunt een cvt firmware file ook hier vinden http://dvdpro.club.st/firmware/BenQ/B7T9.cvt.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Bedankt one2go! ;). Het kan dus niet via de officiele Benq site, begrijp ik hieruit?

[ Voor 64% gewijzigd door KillerBee op 13-03-2005 19:21 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105945

Om van je oem drive een retail versie te maken moet je gebruik maken van WinDWFlash en een *.cvt frimware. Later kun je dan de originele *.exe firmware files gebruiken die voor de retail drive zijn gemaakt. In weze zijn de firmwares voor de oem als reatail versie het zelfde zover ik weet. Alleen komt de nieuwe versie voor de retail Benq eerder uit als voor de oem drive. Ik weet niet of het mag, maar op cdfreaks.com http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=92 is veel info over de Benq en crossflashing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Het is me helemaal duidelijk nu, 'k zal de info onder het linkje ook eens goed bestuderen, wederom bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Sinds gisteren kan de Benq 1620 op volle snelheid lezen, en dus ook rippen. Het lijkt erop dat hij in een keer de snelste uit de klas is geworden. Meer info op cdfreaks, hier een link naar de tool. Het programmaatje is bedoeld om zelf firmware aan te passen met gewijzigde brandstrategieën, maar voor de leessnelheid hoef je alleen een bestaande firmware te laden, het onderste vakje aan te kruisen en de firmware weer op te slaan. Als je dan de gepatchte firmware in je Benq flasht en je computer opnieuw opstart, is het klaar.
Ik heb zelf de Dangerous Brothers versie van de nieuwste U-firmware gebruikt, gewoon het exe-bestand patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@drfruit : Heb ik ook even gedaan. Ziet er wel leuk uit. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/1620-rpc1.png
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/BENQ1.png
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/megatron/pics/BENQ2.png

[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 14-03-2005 20:55 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste