Tweak je muis refresh rate naar 500Hz

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.026 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Menig pr0-l33t-gamer zal ongetwijfeld bekend zijn met de USB refresh rate.

Deze staat in windows vast op 125Hz, terwijl linux gebruikers met een beetje getweak naar 1000Hz konden.

Dit was een achteruitgang ten opzichte van de gouwe ouwe PS2 port, die je op 200Hz kon zetten.

Nu zul je je ongetwijfeld afvragen wat het nut is van een snellere USB port.
Een simpel voorbeeld.

Een standaard USB port werkt op 125Hz, dit betekent dat er elke 8 ms een pakketje van je muis naar je PC gaat die de beweging die je muis heeft gemaakt meldt.
Een PS2 port kan tot 200Hz, daar wordt dus elke 5ms een pakketje gezonden.

Een getweakte USB port werkt in Windows XP tot 500Hz, nu wordt er dus elke 2 ms een pakketje naar je muis gezonden.
Dit betekent dus effectief dat de mouse lag zakt van 8 ms naar 2 ms.
Wat het effect hiervan precies is durf ik nog niet echt te zeggen, maar nadelig op je game-prestaties zal het alvast niet zijn

In het nuvolgende schaamteloos geripte stukje van http://www.warleagues.com/viewnews.asp?view=45&page=1 staat uitgelegd hoe het werkt.
NB! This only covers WindowsXP, check the comments to see if someone had success with other Windows versions. The ppl behind Razer said they will make patches for windows2000 this year, with their Diamondback release.

Before you begin. It may have an affect on other usb devices, both positive and negative. So test with
only the mouse connected first, then try adding the other devices and see if they work. If they don't try decreasing the samplerate, or go all the way back to the original file. But noone wants to do that, once they feel the power of 500hz :)

1. Locate usbport.sys in %SystemRoot%\System32\Drivers
2. Take a backup of the file, save it like usbport.BAK for instance.
3. Hexedit the file, locate this sequence of hex values: "3C 08 73 09 C6 86 0A 01" (see below)
(You can google for one, a lot of free hexeditors on the net. I used Hex Workshop 4.0)
4. It's found at offset DEC:89344 Hex:00015D00 in SP2, may differ from no-SP/SP1 systems.
5. Replace that string with this one: "B0 04 73 09 52 8A 0A 01"
6. Save&reboot
7. Go into safemode (this is to avoid WFP), replace the patched usbport.sys in both
%SystemRoot%\System32\Drivers AND %SystemRoot%\System32\dllcache (hidden folder)
8. Reboot, and it should all work fine.
9. Back in WinXP, check samplerate, and you SHOULD notice the change. For the ones with total
blindness for such things; you will notice that sensitivity feels LOWER.
Other things: Better responsetime/less jitter/mouselag/whine from you.

And this is the 250hz patch.
500hz : "B0 02 73 09 52 8C 0A 01"
1000hz : *Removed*
500hz should be enough for all at this point.

As you notice, the second hex value defines the milliseconds. 1000hz is the highest samplerate possible.

Update:
Some ppl with WinXP and no servicepack update. Have these values "3C087309C6860201" in the original file instead.

Solutions:
- You can try to patch it without changing "02", all that the "02" means,
is that the value you set as milliseconds, will be stored in a different
memory cell. Like this 00000102, instead of 0000010A. So keep "02",
otherwise you would need to change 02 to 0A everywhere in the file.
- Try updating WinXP to SP1 or SP2.
- Or get a copy of the newer file only.

What is WFP?
When you run WinXP normally, you have something called Windows File Protection enabled, it denies
you to change programs that are resident in system memory and important system files.
Adding system files, no matter if they are patched or not, has to be copied over the original file in safe mode if you want to change them.

- Other things worth knowing; by examining the code I've noticed that 20 ms is the biggest delay it will
use (which is 50hz). This is for stability, and compatability with other devices. But if you will only use
USB mice. It could be changed to 04, or even 02. So you won't get any unwanted samplerate drops.

Mice and reported success:
Intellimouse Explorer 3 - 250&500hz
Logitech MX300/310/500 - 250&500hz
Logitech MX510 - 250&450hz
Razer Viper - 250&500hz (doesn't fix the skipping)
Mijn eigen Logitech MX310 hield er mee op bij 450Hz, daarboven werd de refresh rate van de muis niet beter. Een oude stoffige Boomslang 2000 DPI was wel in staat 500 updates per seconde te sturen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
'hield er mee op'

erg veel reclame voor je stukje text is dat niet :/

ik ga me mooie 510 niet mollen hoor

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
BasieP schreef op 18 september 2004 @ 19:58:
'hield er mee op'

Volgens mij wil hij zeggen dat de muis dan niet meer reageert, waarna je het terug zet, en dat hij dan wel weer werkt.. Het lijkt me sterk dat je hiermee je muis echt molt...

|>

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
BasieP schreef op 18 september 2004 @ 19:58:
'hield er mee op'

Nee m'n muis gaf geen hogere refresh terug na 500 Hz, de muis doet het prima hoor, ook op die refresh rate.

Bovendien horen USB apparaten een refresh rate aan te kunnen van 1000 Hz.

[ Voor 14% gewijzigd door Kanarie op 18-09-2004 20:03 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
wat ik hier uit kan besluiten is dat ps2 eigenlijk snelller is dan usb op standaard snelheden.Of gaat het hier allleen over usb1.1 of geldt dit ook voor usb2 poorten.
Indien die dit ook voor usb2 poorten geldt dan ga ik mijn mx 510 weer op ps2 aanschakelen.

Of heb ik het nu helemaal verkeerd op????

[ Voor 9% gewijzigd door Hephaistus op 18-09-2004 20:03 ]

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Hephaistus schreef op 18 september 2004 @ 20:02:
wat ik hier uit kan besluiten is dat ps2 eigenlijk snelller is dan usb op standaard snelheden.Of gaat het hier allleen over usb1.1 of geldt dit ook voor usb2 poorten.
Indien die dit ook voor usb2 poorten geldt dan ga ik mijn mx 510 weer op ps2 aanschakelen.
Zet gewoon je MX510 op USB en tweak je USB poort naar 500 Hz.

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
THW Arie schreef op 18 september 2004 @ 20:03:
[...]

Zet gewoon je MX510 op USB en tweak je USB poort naar 500 Hz.
Dat wil ik niet riskeren aangezien ik ook nog een Lacie externe harddisk en usb-stick op mijn usbpoorten heb hangen. En er staat "kan een zowel positief en/of NEGATIEF effect hebben op uw andere usbapparaten." en die externe harddisk ligt me nogal nauw aan het hart.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Nou de limiet die Windows XP stelt aan je USB refresh rate is gewoon raar, volgens de USB specificaties moet het gewoon mogelijk zijn de USB poorten op 1000Hz te laten draaien.

Nu kan Windows XP dit sowieso niet (als ik muizenmaker Razer moet geloven), maar Windows 2000 zou de 1000 Hz gewoon moeten kunnen halen.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
is er ook echt verschil merkbaar :? Want 8 of 2 ms. lijkt me niet echt een merkbare verbetering eigenlijk.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb de tweak gedaan op mijn MX310. Op 500Hz gezet, visueel *lijkt* het vloeiender te zijn, alsof hij met beweging vaker een cursor tekent. Ik heb het getest met mouse rate checker en daar zag ik max 512Hz. Maar is dat programma juist is een andere vraag.

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Maverick schreef op 18 september 2004 @ 20:26:
is er ook echt verschil merkbaar :? Want 8 of 2 ms. lijkt me niet echt een merkbare verbetering eigenlijk.
Tja of het echt merkbaar is blijft natuurlijk de vraag.

Maar laten we er even van uit gaan dat de gemiddelde muis ook echt 500 updates gaat sturen ipv 125 per seconde, dan kan het toch niet anders zijn dan dat je reactietijd lager wordt?

Verwijderd

Ik heb de tweak uitgevoert, bij mij werkt het, me mx500 doet het weer net ff wat soepeler.
Ik had hiervoor me mx500 op me ps/2 zitten op 200Hz, dat voelde ook al als een verbetering tov 125Hz, maar dit voelt nog beter op 500Hz. :)

Echt gaar dat Windows XP dit niet standaard doet, zal wel weer het zoveelste gevalletje knullig geprogrammeerde code zijn in windows. :(

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34

IWriteCode

Less = more

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:36:
Ik heb de tweak uitgevoert, bij mij werkt het, me mx500 doet het weer net ff wat soepeler.
Ik had hiervoor me mx500 op me ps/2 zitten op 200Hz, dat voelde ook al als een verbetering tov 125Hz, maar dit voelt nog beter op 500Hz. :)

Echt gaar dat Windows XP dit niet standaard doet, zal wel weer het zoveelste gevalletje knullig geprogrammeerde code zijn in windows. :(
Tja... of gedacht van tis goed genoeg zo... 640K was toch ook genoeg geheugen voor alles...

[ Voor 5% gewijzigd door IWriteCode op 18-09-2004 20:38 ]

Less = more

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die quote is echt al jaren gewoon dom...

• Intrique
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan iemand die usbport.sys van 250MHz en 500MHz van SP2 op internet zetten?
Ik snap niet hoe hex werkt. :)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
THW Arie schreef op 18 september 2004 @ 20:35:
[...]

Tja of het echt merkbaar is blijft natuurlijk de vraag.

Maar laten we er even van uit gaan dat de gemiddelde muis ook echt 500 updates gaat sturen ipv 125 per seconde, dan kan het toch niet anders zijn dan dat je reactietijd lager wordt?
fijn dat je muis zoveel updates stuurt, maar een mens verwerkt er zeker 100x zo weinig per minuut. dus je schiet er denk weinig mee op.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
Maverick schreef op 18 september 2004 @ 21:19:
[...]

fijn dat je muis zoveel updates stuurt, maar een mens verwerkt er zeker 100x zo weinig per minuut. dus je schiet er denk weinig mee op.
ik zou zeggen probeer het uit voor dat je was zegt?

mn dual-optical is hier na de tweak veel soepeler en ik merk het verschil duidelijk
usbport staat nu op 500 (mischien was 250 voldoende)

Verwijderd

Voor de gene die Hex moeilijk vinden of er de moeite niet voor willen doen hier de getweakte usbport.sys: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport250.sys

(dit is de 250Hz versie)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 11:17 ]

Verwijderd

Dit moet de code dus worden ?

B004 7309 528A 0A01

Want je moet 4 cijfers dan spatie doen,kan niet om de 2 cijfers...

@ mito
http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport.sys
Kan die voor alle windows xp's ? ik had namelijk ook andere code dan die werd gemeld.
Update:
Some ppl with WinXP and no servicepack update. Have these values "3C087309C6860201" in the original file instead.
die had ik

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 21:45 ]

• Zeror
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

werkt dit geintje ook om je ps2 muis sneller te maken?
Dan wil ik het wel proberen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 23:22

Acheron

updatepack.nl

De tweak werkt inderdaad!

Misschien een idee om deze hack toe te voegen aan nLite? :>

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op 18 september 2004 @ 21:42:
werkt dit geintje ook om je ps2 muis sneller te maken?
Dan wil ik het wel proberen.
Nee dit is alleen voor usb, ps/2 kan je niet hoger zetten dan 200Hz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 21:43:
[...]

Nee dit is alleen voor usb, ps/2 kan je niet hoger zetten dan 200Hz
kan ik http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport.sys gebruiken,ik had de code 3C087309C6860201 ipv de ''normale''

• BasieP
THW Arie schreef op 18 september 2004 @ 20:12:
Nou de limiet die Windows XP stelt aan je USB refresh rate is gewoon raar, volgens de USB specificaties moet het gewoon mogelijk zijn de USB poorten op 1000Hz te laten draaien.

Nu kan Windows XP dit sowieso niet (als ik muizenmaker Razer moet geloven), maar Windows 2000 zou de 1000 Hz gewoon moeten kunnen halen.
oke even voor de duidelijkheid..
verschil is er niet te merken, aangezien je met 125 'beeldjes' per seconde geen verschil ziet tenzij je in games meer dan 125 fps heb. (en in dat geval mag je je settings wel wat hoger zetten)

verder zeg jij dat 2000 het wel kan, en XP niet...
nu heeft win2k bij mijn weten dezelfde usb driver als XP dus dat zou complete onzin zijn
Sharkbyte schreef op 18 september 2004 @ 20:31:
Ik heb de tweak gedaan op mijn MX310. Op 500Hz gezet, visueel *lijkt* het vloeiender te zijn, alsof hij met beweging vaker een cursor tekent. Ik heb het getest met mouse rate checker en daar zag ik max 512Hz. Maar is dat programma juist is een andere vraag.
euh oke dit vind ik heel knap..
windows tekent niet vaker een muispijlte als jij je usb refreshrate omhoog zet hoor..

ik heb zo het idee dat het grootste gedeelte van de mensen die zegt dat het 'soepeler' gaat gewoon een beetje graag wil dat het sneller gaat..
als je het maar hard genoeg wil ga je het zelfs geloven ;)

[ Voor 31% gewijzigd door BasieP op 18-09-2004 21:50 ]

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:35
als je beeldscherm +- 60 hz geeft dan kan je het verschil toch nog niet 'zien' :?
maja ik ga het in ieder geval proberen. :)

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 13:58
BasieP schreef op 18 september 2004 @ 21:47:

ik heb zo het idee dat het grootste gedeelte van de mensen die zegt dat het 'soepeler' gaat gewoon een beetje graag wil dat het sneller gaat..
geloof zeker wel dat als je iets hard genoeg wilt je het gaat geloven, maar als ik mn sensitivity in Soldier of Fortune 2 twee keer zo laag als normaal moet zetten om normaal te kunnen spelen is er toch echt een verandering (zeker als je 3 jaar op die oude sensitivity heb gespeeld)

ga dus ook de normale usbport.sys terug zetten omdat ik er niet aan kan wennen
heb ook last van lag (verdenk dat mn usb modem deze tweak niet leuk vindt)

[ Voor 9% gewijzigd door mono-oXide op 18-09-2004 22:11 ]

Verwijderd

Bij mij trekt ie de 500 hz niet.
das pech hz weg :D
tenzij iemand iets van 300 hz usbport.sys upload _/-\o_

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
[...]

oke even voor de duidelijkheid..
verschil is er niet te merken, aangezien je met 125 'beeldjes' per seconde geen verschil ziet tenzij je in games meer dan 125 fps heb. (en in dat geval mag je je settings wel wat hoger zetten)

verder zeg jij dat 2000 het wel kan, en XP niet...
nu heeft win2k bij mijn weten dezelfde usb driver als XP dus dat zou complete onzin zijn

[...]

euh oke dit vind ik heel knap..
windows tekent niet vaker een muispijlte als jij je usb refreshrate omhoog zet hoor..

Dat Windows 2000 wel en Windows XP het niet kan heb ik niet zelf verzonnen maar is mij ingefluisterd door de directeur van Razer.
quote: Razerguy
First, a couple of facts to clear up the confusion on the driver end ...

Windows XP and the USB low speed HID protocol supports an 8 BYTE data packet = 64 bits maximum size.

Windows XP restricts the USB low speed HID protocol to an 8ms polling rate contrary to USB spec. Windows 2000 and ME comply with the USB spec. This is why we had to find another way around instead of increasing polling rate, it won’t work in WinXP (but it will work, in OSX and Linux, for instance).

The “8 bit” data packet is just a convention that most mice use to report X/Y information. There is in fact no such restriction in Windows, as long as the total information sent, including things like button presses etc, do not exceed 64 bits. How much data is apportioned to X/Y is determined by the FIRMWARE of the mouse, the default drivers on the OS will take their cue from the firmware and receive data accordingly (the beauty of USB plug and play).

The problem with 8 bits for X/Y info is well known. -127/+127 (left/right) is the maximum info that can be sent, resulting in a very low maximum top speed of around 11” per second at 800dpi and 6400 frames per second.

On top of this problem, the old MX500 did not have buffer overflow protection, so if it exceeded +127 instead of staying at +127, it would either error and reset to zero, or worse, reset to -127, resulting in the mouse going in the OPPOSITE direction as fast as possible!
With 12 bits, the maximum is -2048/+2048, with 16bits the maximum is -32k/+32k.

Here's what we discovered about a competitor's "gamer mouse".

The "gamer mouse" defaults to 800dpi with 400dpi available via Mouseware install.

However, the "gamer mouse" continuously sends a normal legacy 8 bit data packet (for compatibility), and a 12 bit data packet which WinXP can recognize and use if this mouse is set to 800dpi mode.

Whether or not the “zeroing”/”negative acceleration” error has been fixed is hard to confirm, but it appears so.

Razer Diamondback implementation is like this:

1ms is implemented, BUT, it only works in Win2k and other OSs that properly support the USB protocol. It does NOT WORK in WinXP which forces low speed HID devices to 8ms (you can’t set it lower, and you can’t set it higher).

An 8 bit/16bit solution has been implemented, much like Logitech’s 8/12bit solution. This was not present in the 1ms units that we sent Blueprints for testing, hence they may have experienced negative acceleration in WinXP in these test units. WinME and Win2K users would not have noticed this since the 1ms poll rate setting would have been accepted in the firmware by the OS. The 8bit part of the data packet should never be seen by the OS, which should just throw this info away. However, it’s there JUST IN CASE someone decides to plug the mouse into a USB equipped machine running Win95 or has a USB port that is nonstandard, which is highly unlikely since this mouse is meant for gamers.

The 1ms lag feature won’t work in WinXP, and the majority of western gamers do run WinXP. The 16bit data packet completely resolves this issue. The best performance ironically will be achieved by those running Win2k.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voor de spec-freaks hier die alles vergelijken met concrete cijfers: 500Hz muis en 60Hz beeld wil niet zeggen dat je met een 60Hz muis even vloeiend muist. En als je dat wil weten moet je hem maar eens op 60Hz zetten. Dan wil ik je nog eens zien durven claimen dat het verschil met 60Hz en 100Hz en zelfs 200Hz niet groot is. Ooit al gehoord van interpolatie ofzo :?

Ik heb al muizen gehad met 200Hz op de PS/2, 100Hz op de PS/2, 50Hz op PS/2 en 125Hz op USB. Het verschil is er wel zeker.

Kom ook AUB niet af dat je ogen het niet kunnen bijhouden, het leven is ook niet 60Hz hoor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 21:47:
[...]

kan ik http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport.sys gebruiken,ik had de code 3C087309C6860201 ipv de ''normale''
Ik heb eerlijk gezegt geen idee, ik had wel die normale code, en die heb ik veranderd naar die nieuwe code, maar je kan het proberen, het ergste wat er kan gebeuren is dat je usb apparaten niet meer werken denk ik, dan moet je dus weer ff het oude bestandje weer terug zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 21:41:
Dit moet de code dus worden ?

B004 7309 528A 0A01

Want je moet 4 cijfers dan spatie doen,kan niet om de 2 cijfers...
Euhm... nog nooit van bytes gehoord ? Jij maakt er 16bit digits van, maar hex editen doe je nog steeds per byte :)

Verwijderd

Ik zo moe van mensen die meteen van alles gaan beweren voordat ze iets uitgeprobeert hebben, ik merk dus wel duidelijk verschil en dat is niet omdat ik erin geloof.
Je kan het ook simpel testen, zet je muis op je ps/2 poort, zet met je muis software je ps/2 poort op 40Hz, probeer even wat te muizen, en zet em daarna op 200Hz en voel het verschil, en zo is er ook verschil te voelen tussen 200 en 500, je bent echt vrij lomp als je niet eens verschil merkt tussen 125Hz en 500Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14
Iemand enig idee of dit ook gaat werken met de Logitech MX700?
Aangezien de muis zelf niet op de USB poort is aangesloten... :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 23:35:
Ik zo moe van mensen die meteen van alles gaan beweren voordat ze iets uitgeprobeert hebben, ik merk dus wel duidelijk verschil en dat is niet omdat ik erin geloof.
Je kan het ook simpel testen, zet je muis op je ps/2 poort, zet met je muis software je ps/2 poort op 40Hz, probeer even wat te muizen, en zet em daarna op 200Hz en voel het verschil, en zo is er ook verschil te voelen tussen 200 en 500, je bent echt vrij lomp als je niet eens verschil merkt tussen 125Hz en 500Hz.
Ben het met je eens.

Ik ga het denk ik dus ook proberen. Ik heb het verschil tussen USB en PS/2 in ieder geval duidelijk gemerkt. Vorige week een LAN-party gehad. Gegamed via USB. Heerlijk gefragged, maar dat terzijde. :9

De volgende dag thuis op de PS/2 poort aangesloten, aangezien mijn USB-verlengkabel opeens foetsie was. En direct vond ik het werken in Windows al heel anders, schokkerig en het schoof gewoon niet fijn! Laat staan games! Ik heb lopen klooien met de bewegingssnelheid en acceleratie, want het gevoel was er gewoon niet meer! Ik ga hem van de week maar weer op USB zetten.

Dit even mijn ervaringen met USB <-> PS/2

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

breinonline

Are you afraid to be known?

THW Arie schreef op 18 september 2004 @ 19:56:
Menig pr0-l33t-gamer zal ongetwijfeld bekend zijn met de USB refresh rate.

Deze staat in windows vast op 125Hz, terwijl linux gebruikers met een beetje getweak naar 1000Hz konden.
En hoe werkt het in Linux dan :?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 17:27
is dit zonder risico :/ anders gaat ie op 500mhz :P :9
ik heb ook logitech internetnavigrator(toetsenbord) en hp deskjet3200 (printer)

[ Voor 44% gewijzigd door Phyth0n op 19-09-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb de tweak ook succesvol uitgevoerd, ik merk er niet vele van maar dat komt door mijn prutser muis :P.

Echter heb ik nog een positieve bijwerking die volslagen nutteloos en onlogisch is: Ik heb een microsoft sidewinder force feedback 2 joystick en bij de driver zit een programaatje waarmee je een aantal soorten krachten kunt simuleren. Normaal gesproken hoorde je dan ook te zien te krijgen wat die kracht moest voorstellen. Voor de tweak gebeurde dat niet maar nu wel.

Ik snap er helemaal niets van maar ik vind het wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja heb nu een half jaar een logitech mx900 . En na deze tweak kon ik niet echt het verschil merken. Misschien een beetje , maar ik denk dat dat eerder is omdat ik wil dat het werkt :P

Wel heb ik mijn mx900 altijd minder vloeiend gevonden dan mijn boomslang. Helaas moest ik die boomslang weg doen, omdat ik gek werd van het balletje en dus de hoeveelheid stof die hij steeds meenam. En nu had boomslang wel zulke tweaks in hun drivers zitten geloof ik.

Nou ja. ff een spelletje spelen. Misschien dat ik het verschil dan ga merken. (overigens heb ik win 2k en heb ik gewoon het bestandje gepakt wat ik hier vond. Daar nog bedankt voor ;) hex is niet mijn sterkste punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 21:37:
Voor de gene die Hex moeilijk vinden of er de moeite niet voor willen doen hier de getweakte usbport.sys: http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport.sys
ik krijg met die van jou max 250hz.. met me mx500..

en gecheckt met mouse rate checker of moet er een ander proggie gedraait worden?

muis@ usb1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:14
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 21:15:
Mja heb nu een half jaar een logitech mx900 . En na deze tweak kon ik niet echt het verschil merken. Misschien een beetje , maar ik denk dat dat eerder is omdat ik wil dat het werkt :P

Wel heb ik mijn mx900 altijd minder vloeiend gevonden dan mijn boomslang. Helaas moest ik die boomslang weg doen, omdat ik gek werd van het balletje en dus de hoeveelheid stof die hij steeds meenam. En nu had boomslang wel zulke tweaks in hun drivers zitten geloof ik.

Nou ja. ff een spelletje spelen. Misschien dat ik het verschil dan ga merken. (overigens heb ik win 2k en heb ik gewoon het bestandje gepakt wat ik hier vond. Daar nog bedankt voor ;) hex is niet mijn sterkste punt)
NitroX infinity schreef op 19 september 2004 @ 00:34:
Iemand enig idee of dit ook gaat werken met de Logitech MX700?
Aangezien de muis zelf niet op de USB poort is aangesloten... :)
Moet eerlijk zeggen dat ik een groot vermoeden heb dat het idd niet gaat lukken met de MX700 en MX900. Punt is dat het dockingstation met de USB poort is verbonden en niet de muis zelf. Die muis zend op een bepaalde frequentie uit die waarschijnlijk is aangepast aan de standaard waarden van de USB poort.

Dit geldt volgens mij voor elke draadloze muis :'(

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 22:39:
[...]
ik krijg met die van jou max 250hz.. met me mx500..
5. Replace that string with this one: "B0 04 73 09 52 8A 0A 01"
Dat is dus de 250hz versie, 500hz is "B0 02 73 09 52 8C 0A 01".

Klik: 500hz SP2 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
heeft ms dit extra niet zelf gedaan vanwege stabiliteit of zijn ze gewoon weer lui geweest met programmeren?

IK heb hier nog nooit van gehoord maar ik ga het morgen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
nou ondanks al mijn bezwaren toch is geprobeer.. (je weet het immers nooit he ;) )

en guess wat.. er gebeurd geen fuck.. :S
moet ik nog verschil merken ofzo?

ik heb eerst zelf die waarde aangepast, en toen dat niet werkte (ik zag geen verschil)
heb ik die andere maar gedownload, en die er op gezet, maar ook hier merk ik geen verschil.
ik heb win2k, en voor zover ik weet kan ik makkelijk 1pixel tegelijk bewegen over me scherm in alle games.

voor mij zou het dus als het werkte ook volstrekt nutteloos zijn, maargoed het werkte dus niet.... (goh wat een verassing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Installeer Mouse rate checker anders eens. Hiermee kun je de refreshrate van je muiscursor bepalen (dus ook via USB, verwarrende programmanaam).
Zo kun je controleren of het je uberhaupt gelukt is de tweak te installeren >:)

;)

[ Voor 16% gewijzigd door Kanarie op 20-09-2004 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
THW Arie schreef op 20 september 2004 @ 01:09:
Installeer PS/2 Mouse Rate Adjuster Plus anders eens. Hiermee kun je de refreshrate van je muiscursor bepalen (dus ook via USB, verwarrende programmanaam).
Zo kun je controleren of het je uberhaupt gelukt is de tweak te installeren >:)

;)
heb jij nieuwere versie ofzo, ik zie een schermpje met welgeteld 3 knoppen, een dropdown menu, en 2 vinkjes.. alles gaat over ps/2 en ik kan nergens detecten, alleen maar 'setten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
BasieP schreef op 20 september 2004 @ 01:12:
[...]

heb jij nieuwere versie ofzo, ik zie een schermpje met welgeteld 3 knoppen, een dropdown menu, en 2 vinkjes.. alles gaat over ps/2 en ik kan nergens detecten, alleen maar 'setten'
Heb het linkje aangepast naar een versie die de Mouse rate check los heeft.

Bij PS/2 Rate adjuster plus zit mouserate.exe in de install directory.

Het is een venster met een veld waarbinnen je je muis kunt bewegen, en een balk waar de waardes langsscrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
THW Arie schreef op 20 september 2004 @ 01:14:
[...]

Heb het linkje aangepast naar een versie die de Mouse rate check los heeft.

Bij PS/2 Rate adjuster plus zit mouserate.exe in de install directory.

Het is een venster met een veld waarbinnen je je muis kunt bewegen, en een balk waar de waardes langsscrollen.
mm ik had alleen die andere exe.. maargoed ff nieuwe gedownload en nu wel dus..
hij zegt 125 hertz.. maar ik heb dat filetje van hierboven gebruikt (500 hertz)

ik wil hem trouwens niet op 500 hebben, want ik heb er nog meer aan hangen af en toe (cam/modem/webcam/stick)
kan iemand een 250 versie maken?

edit: trouwens volgens mij gebruik ik die hele usbport.sys niet.
ik heb hem verwijderd en gereboot, en hij staat er nog niet weer bij. :S

[ Voor 22% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb het net ook gedaan maar ik merk er weinig van.
Om eventuele problemen te voorkomen ivm mijn webcam heb ik nog een copy van de oude bewaard je weet maar nooit

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
BasieP schreef op 20 september 2004 @ 01:18:
[...]

ik wil hem trouwens niet op 500 hebben, want ik heb er nog meer aan hangen af en toe (cam/modem/webcam/stick)
De 250Hz versie kun je zelf maken als je de tips van de site uit de openingspost volgt. Klein beetje HEX editen en dan moet het lukken.

Ik denk dat ik die ook ga gebruiken, want mijn Logitech MX310 schommelt tussen de 250Hz en 500Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

BasieP schreef op 20 september 2004 @ 01:18:
[...]

Heb je het gedaan zoals in de startpost staat beschreven (safe mode/twee files replacen/rebooten)? Hij werkt hier met m'n MX510 op 500hz en ik merk het wel enigszins maar kan niet zeggen dat het een wereld van verschil is :)

De 250hz versie staat overigens op de 1e pagina van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
iENO schreef op 20 september 2004 @ 01:24:
[...]

Heb je het gedaan zoals in de startpost staat beschreven (safe mode/twee files replacen/rebooten)? Hij werkt hier met m'n MX510 op 500hz en ik merk het wel enigszins maar kan niet zeggen dat het een wereld van verschil is :)

De 250hz versie staat overigens op de 1e pagina van dit topic...
is die van mito 250? (staat er niet bij namelijk)

enneuh
win2k heeft geen WFP dus het zou ook zonder safemode moeten lukken

ik heb trouwens ook wel in safemode geprobeerd, maar werkt ook niet :?

ik heb al me usbport.sys dingen gerenamed naar .bak ofzo, en als ik dan reboot heten ze nog zo, en doet me muis het prima..
kan iemand me uitleggen waarom mijn usbporten geen drivers gebruiken?? :P

[ Voor 29% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iENO
  • Niet online

iENO

pep

BasieP schreef op 20 september 2004 @ 01:27:
[...]
is die van mito 250? (staat er niet bij namelijk)
Als je zelf even een hex editor gebruikt om hem te openen en zoekt naar de betreffende string dan zul je erachter komen dat het de 250hz versie is ja :P

[edit]
Je draait dus 2k... Die link van mij is voor XP SP2, in het artikel staat ook:
NB! This only covers WindowsXP, check the comments to see if someone had success with other Windows versions. The ppl behind Razer said they will make patches for windows2000 this year, with their Diamondback release.

[ Voor 50% gewijzigd door iENO op 20-09-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 17-09 13:27
Hier een BoomSlang 1K gebruikertje, merk wel degelijk het verschil. Voelt weer net zo aan als toen met Win98/ME. Wat sneller en soepeler.

Zou graag de waardes willen weten van 1000Hz, aangezien al m'n andere USB apparatuur vrolijk mee blijft doen. (Logitech webcam|Agfa Scanner|Merkloos USB stickie)
Al gevonden en ook de onderbouwing waarom ze hem eruit geknipt hebben. Morgen dan maar eens rustig voor gaan zitten en kijken welke waardes het best zijn :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-09-2004 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
ik heb razor net een liev meeltje gestuurd hoe het zit met die patch voor win2k, aangezien hun diamondback al in de winkel ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bagger .. vanaf offset 89344 zie ik het volgende staan:

C645F66EC645F72B

klopt dit wel .. vraag ik me af, ik gebruik XP PRO CORP NL :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
BasieP schreef op 20 september 2004 @ 01:56:
ik heb razor net een liev meeltje gestuurd hoe het zit met die patch voor win2k, aangezien hun diamondback al in de winkel ligt
Diamondback ligt nog niet in de winkel hoor :)
PostPosted: 19 Sep 2004 12:09

We just completed what we believe is the last test run of Diamondbacks and in our factory tests did not experience negative acceleration. A number of test units are being delivered to top professional gamers for torture testing and feedback. Assuming all goes well we can begin production in a few weeks and be ready to demo the Diamondback live at the WCG Finals, October 7-10 in San Francisco. I am also waiting to receive mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ga het ook maar proberen met me MX510, maar uhm ps/2 sneller als Usb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hier Win2k3. Maar ik kan die waardes nog niet vinden in usbport.sys...
Iemand een idee? :)

Zou iemand willen kijken naar dit bestand:
http://www.bitserve.nl/downloads/usbport.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice

normaal 125 hz na die tweak nog maar 100 met die file voor sp2

(microsoft intelli explorer 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 21:09
Als ik hem @500Mhz laat lopen krijg ik bij het bewegen van mijn muis een cpu load van 45 - 60 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48
Rofl.

Ik heb deze tweak net uitgevoert en vind de muis wel wat sneller reageren (dunno of het placebo is of niet :P ).

Maar anyway ik ben net ff gaan cssen en haal meteen een score van 23-1 en wordt de hele tijd voor hacker uitgemaakt. Lijkt me dus wel een verbetering :D.

Edit:
Muis lijkt wel iets vaker te blijven 'hangen'. Dan draai ik aan m'n marble mouse (trackball mouse) maar geeft ie gewoon niks door aan de PC, lijkt me ouderheids kwaaltje. Had ik eerst ook soms last van maar nu iets vaker dus.

Haal verder 2% meer cpu usage op een P3-600 als ik de muis wil heen en weer beweeg ipv stil houd. Geen verschil met wat het eerst was :).

Prachtige hack _/-\o_ *bookmarkt*.

[ Voor 45% gewijzigd door iets op 20-09-2004 10:36 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

nou ook mijn ervaring dan...
een logitech MX510 draait perfect op 500 hz, de reden aangegeven is dat ie 12 bits pakketjes zou gebruiken en dat het daarom niet werkt... ik heb mouseware niet geinstalleerd dus hij zit op 8 bits.
wat ik gelijk merk is dat mn muis anders aanvoelt, hij gaat langzamer, en tijdens een potje ut2004 is mn aim helemaal weg, ook terwijl ik heb geprobeerd mn sensitivity weer 'normaal' te zetten.
wat ik ook merk (is ook wel logisch) is dat mijn framerate nogal een stuk gezakt is
je muis lagt dus minder maar de rest begint nu te laggen omdat er veel meer data verwerkt moet worden

dus
je kan er andere apparaten mee beschadigen
je aim is daarna helemaal weg (je merkt het wel degelijk heel goed, anders doe je wat fout)
je computer wordt er langzamer door, en nu heb ik niet gelijk het minste systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry het filetje wat ik eerst had gepost was voor 250Hz.
Hier is de goede 500Hz versie met B0 02 73 09 52 8C 0A 01:
http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport500.sys

Hier is de 250Hz versie met B0 04 73 09 52 8A 0A 01 mocht je muis 500Hz niet trekken:
http://www.t1anime.com/Temp/Mito/usbport250.sys

Wil je checken of de tweak werkt dan kan je dat met dit progie checken:
http://tscherwitschke.de/download/mouserate.zip

Ohja en niet vergeten om de file ff naar usbport.sys te renamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataGhost schreef op 20 september 2004 @ 06:42:
dus
je aim is daarna helemaal weg (je merkt het wel degelijk heel goed, anders doe je wat fout)
je computer wordt er langzamer door, en nu heb ik niet gelijk het minste systeem
Dat je je apparaten ermee kan beschadigen is volgens mij onzin, bijna alle usb apparaten zijn gemaakt voor 1000Hz.
Dat je aim weg is komt omdat je er aan moet wennen.
Mijn pc word er totaal niet langzamer van, maar ik heb ook niet 1 van de minste pc's met een pentium 4 3,6ghz.
Een Athlon thunderbird 1560MHz vind ik nou niet bepaald snel als dat de pc is die je bedoelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04 21:11

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Ik heb zojuist deze tweak uitgevoerd. Zowel die file van 500Hz als 250Hz geprobeerd op mijn eerste generatie Logitech iFeel Optical Mouse en alleen die van 250Hz is me daadwerkelijk gelukt. Als ik zo op Mouse Rate Checker kijk zie ik hem nu ook boven de 125Hz uitkomen ... :*)

Op het eerste oog lijkt mijn cursor nu wat stabieler te bewegen dan voorheen, maar dat is gevoelsmatig ... echter kan het natuurlijk ook zo zijn dat ik nu vanwege de tweak zo denk 8)

Wel zo interessant is dat zelfs de oudere generatie optical muizen hierdoor een soort van "upgrade" kunnen krijgen :9

| My SpiderWeb |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
DataGhost schreef op 20 september 2004 @ 06:42:
nou ook mijn ervaring dan...
een logitech MX510 draait perfect op 500 hz, de reden aangegeven is dat ie 12 bits pakketjes zou gebruiken en dat het daarom niet werkt... ik heb mouseware niet geinstalleerd dus hij zit op 8 bits.
wat ik gelijk merk is dat mn muis anders aanvoelt, hij gaat langzamer, en tijdens een potje ut2004 is mn aim helemaal weg, ook terwijl ik heb geprobeerd mn sensitivity weer 'normaal' te zetten.
wat ik ook merk (is ook wel logisch) is dat mijn framerate nogal een stuk gezakt is
je muis lagt dus minder maar de rest begint nu te laggen omdat er veel meer data verwerkt moet worden

dus
Je framerate gezakt? Dat lijkt me behoorlijk sterk, we hebben het hier over 8bit pakketjes die 500 keer per seconde over je USB poort komen.
Dat is 4000 bytes per seconde (in plaats van 1000 bytes per seconde) en de enige informatie die in die pakketjes staat is de verplaatsing van je cursor, totaal niet rekengevoelig dus.
Ik denk dus niet dat je framerate veranderd is door deze tweak.

En nee je beschadigt er geen apparaten mee, een apparaat die volgens de USB specificaties is gemaakt zou gewoon een polling rate van 1000Hz aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heeft iemand het al uitgeprobeerd voor win2k? en zo ja, werkte het? Zo nee, weet iemand dan een optie voor win2k om dit voor elkaar te krijgen. Sowieso las ik dat je het ook met de mouseware van logitech kon doen maar die heb ik geinstalleerd, en daar kan ik ook niks vinden :?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
THW Arie schreef op 20 september 2004 @ 13:10:
[...]

Je framerate gezakt? Dat lijkt me behoorlijk sterk, we hebben het hier over 8bit pakketjes die 500 keer per seconde over je USB poort komen.
Dat is 4000 bytes per seconde (in plaats van 1000 bytes per seconde) en de enige informatie die in die pakketjes staat is de verplaatsing van je cursor, totaal niet rekengevoelig dus.
Ik denk dus niet dat je framerate veranderd is door deze tweak.

En nee je beschadigt er geen apparaten mee, een apparaat die volgens de USB specificaties is gemaakt zou gewoon een polling rate van 1000Hz aan moeten kunnen.
mja das niet helemaal waar, aangezien veel usb drivers vaak wel via de cpu gaan. zie het een beetje als een floppy drive
die is ook 8 bit, en op het moment dat jij een floppy formateerd heb je het gevoel alsof je een film zit te encoden op je systeem. je kan vaak niks meer doen, of het schokt heel erg.
dit komt niet zozeer door de gigantische hoeveelheid data die er naar je floppy word geschreven (:P) maar doordat je chipset/mobo/cpu moet wachten op de slome bus snelheid van je floppydrive.
met usb zou het per mobo/chipset anders kunnen zijn, maar ik denk dat bij hem dus opeens 4x zoveel 'ticks' door ze cpu moeten, en dat zijn cpu daar dus wat vaker op moet 'wachten'
Sparhawk schreef op 20 september 2004 @ 13:53:
Heeft iemand het al uitgeprobeerd voor win2k? en zo ja, werkte het? Zo nee, weet iemand dan een optie voor win2k om dit voor elkaar te krijgen. Sowieso las ik dat je het ook met de mouseware van logitech kon doen maar die heb ik geinstalleerd, en daar kan ik ook niks vinden :?
ik heb ook win2k, en daar werkt het dus (nog) niet in. (had je uit het topique kunnen halen)
ik heb nog geen mail terug van razor, zodra ik dat krijg laat ik het weten
OD-Frozen schreef op 20 september 2004 @ 14:01:
Dit is tijdverspilling en resources als je het mij vraagt :P
goede onderbouwing :/

verder is het ook nog geen correct nederlands.
Je zegt nu:
dit is tijdverspilling
en dit is resources

[ Voor 35% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Laatst online: 11-09 18:26
Dit is tijdverspilling en resources als je het mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik had alleen een verhoogde cpuload verder geen positieve resultaten
Ben u maar weer geswitched naar mijn normale settings

Ik merkte niets in het gamen waarvan ik zou zeggen het werkt beter
soms had ik alleen al door het muisgebruik een cpuload van 100% :?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op 18 september 2004 @ 19:56:
Wat het effect hiervan precies is durf ik nog niet echt te zeggen, maar nadelig op je game-prestaties zal het alvast niet zijn
Nee, denk eens aan de toe nemde CPU gebruik.

En hoezo heeft een muis 5ms lag ?
Want elke keer waneer de status van de muis wordt upgedate kijkt die niet alleen naar de postie van de muis 8ms gelden. Nee hij kijkt wat er op dat hele moment is gebeurd.
Je muis heeft daardoor een maximala lag van 5ms gemideld 2,5ms minimaal 0ms.

Ik geloof wel dat via de USB nogal lag veroorzaakt, want je moet dan ook nog de responstiming van de USB hub + USB controller en eventueel wordt het nog verslegterd doordat andere aparaten al de usb controller belasten.
Maar valt best wel te verwaarlozen omdat je bij de meeste games toch niet boven de 100hz refresh rate komt.

Ik heb mijn muis gewoon op de ps2 poort aangesloten omdat al me usb poorten al bezet zijn. En van lag ? Nee daar heb ik nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 14:07:
[...]

Nee, denk eens aan de toe nemde CPU gebruik.

En hoezo heeft een muis 5ms lag ?
Want elke keer waneer de status van de muis wordt upgedate kijkt die niet alleen naar de postie van de muis 8ms gelden. Nee hij kijkt wat er op dat hele moment is gebeurd.
Je muis heeft daardoor een maximala lag van 5ms gemideld 2,5ms minimaal 0ms.

Ik geloof wel dat via de USB nogal lag veroorzaakt, want je moet dan ook nog de responstiming van de USB hub + USB controller en eventueel wordt het nog verslegterd doordat andere aparaten al de usb controller belasten.
Maar valt best wel te verwaarlozen omdat je bij de meeste games toch niet boven de 100hz refresh rate komt.

Ik heb mijn muis gewoon op de ps2 poort aangesloten omdat al me usb poorten al bezet zijn. En van lag ? Nee daar heb ik nog geen last van gehad.
Ik bedoelde game-prestaties meer als: Je reactietijd kan alleen maar lager worden, niet hoger.

Er zal misschien wel een effect zijn op CPU gebruik, maar je gaat mij niet wijsmaken dat een hogere USB refresh rate een enorm effect gaat hebben op je CPU gebruik.

Om even terug te komen op je voorbeeld van de lag die je hebt op 125Hz:

code:
1
2
3
4
5
125Hz
zend 0 1 2 3 4 5 6 7 8 zend

500Hz
zend 0 1 2 zend  0 1 2 zend 0 1 2 zend

Stel ik klik mijn muis op 1 ms, dan moet ik bij een USB refresh rate van 125Hz wachten tot er nog 7ms voorbij zijn voordat mijn input wordt doorgestuurd.
Bij 500Hz, maar 1ms.

Natuurlijk zijn dit waarschijnlijk onmerkbaar kleine vertragingen, maar theoretisch zou een hogere USB refresh rate een snellere reactietijd met zich meebrengen.

Anders gezegd.

Stel we hebben 2 identieke mensen, op identieke hardware, met een identieke connectie naar een gameserver.
Waneer deze 2 mensen elkaar tegenkomen zal degene met de hogere USB refresh rate eerder de aanval kunnen openen dan de tegenstander.

Alhoewel, dan moet je ook weer een game hebben waarbij je 500 updates per seconde naar de server verstuurt (dan ben je er zeker van dat je eerder bent). Bij een game die minder updates per seconde stuurt, bijvoorbeeld 40, dan heb je een grotere kans eerder het vuur te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
THW Arie schreef op 20 september 2004 @ 14:19:
Om even terug te komen op je voorbeeld van de lag die je hebt op 125Hz:

code:
1
2
3
4
5
125Hz
zend 0 1 2 3 4 5 6 7 8 zend

500Hz
zend 0 1 2 zend  0 1 2 zend 0 1 2 zend

Stel ik klik mijn muis op 1 ms, dan moet ik bij een USB refresh rate van 125Hz wachten tot er nog 7ms voorbij zijn voordat mijn input wordt doorgestuurd.
Bij 500Hz, maar 1ms.

Natuurlijk zijn dit waarschijnlijk onmerkbaar kleine vertragingen, maar theoretisch zou een hogere USB refresh rate een snellere reactietijd met zich meebrengen.

Anders gezegd.

Stel we hebben 2 identieke mensen, op identieke hardware, met een identieke connectie naar een gameserver.
Waneer deze 2 mensen elkaar tegenkomen zal degene met de hogere USB refresh rate eerder de aanval kunnen openen dan de tegenstander.

Alhoewel, dan moet je ook weer een game hebben waarbij je 500 updates per seconde naar de server verstuurt (dan ben je er zeker van dat je eerder bent). Bij een game die minder updates per seconde stuurt, bijvoorbeeld 40, dan heb je een grotere kans eerder het vuur te openen.
zoals je zelf al zegt: de game stuurt idd maar max 50fps naar de server.
met bijv CS kan je daar 100 van maken, maar veel servers hebben toch een max updaterate van 50, dus veel verschil zal je daar niet in vinden.

daarbovenop komt natuurlijk altijd nog je reactievermogen he ;) je mag blij zijn als dat onder de seconde zit, dus als je dat vergelijkt met de paar ms 'voordeel' die we van deze operatie hebben...
dan kan je concluderen dat het vrij nutteloos is :P

bovendien kijk ik ff naar je 2 stukjes code:

125hertz:
code:
1
0 1 2 3 4 5 6 7 || = 1 byte = 8 ms || gemiddeld 4 ms muis'lag'

500hertz:
code:
1
0 1 2 3 4 5 6 7 || = 1 byte = 2 ms || gemiddeld 1 ms muis'lag'

200hertz (ps/2 max):
code:
1
0 1 2 3 4 5 6 7 || = 1 byte = 5 ms || gemiddeld 2.5 ms muis'lag'

zo moet ie zijn.
jij hebt het nu zo getekent alsof je op 500 hertz updates stuurt na 3 bit :|
dat kan natuurlijk nooit

[ Voor 15% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo klopt het wel.
Bij de ps2 poort is het gemiddeld 2,5ms.

Valt erg mee, om het te merken moet je ten eerste een super snelle server hebbe, en een super goed verbinding. Want anders maakt het nog steeds bijna niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
BasieP schreef op 20 september 2004 @ 14:27:
[...]

zoals je zelf al zegt: de game stuurt idd maar max 50fps naar de server.
met bijv CS kan je daar 100 van maken, maar veel servers hebben toch een max updaterate van 50, dus veel verschil zal je daar niet in vinden.

daarbovenop komt natuurlijk altijd nog je reactievermogen he ;) je mag blij zijn als dat onder de seconde zit, dus als je dat vergelijkt met de paar ms 'voordeel' die we van deze operatie hebben...
dan kan je concluderen dat het vrij nutteloos is :P

bovendien kijk ik ff naar je 2 stukjes code:

125hertz:
code:
1
0 1 2 3 4 5 6 7 || = 1 byte = 8 ms || gemiddeld 4 ms muis'lag'

500hertz:
code:
1
0 1 2 3 4 5 6 7 || = 1 byte = 2 ms || gemiddeld 1 ms muis'lag'

200hertz (ps/2 max):
code:
1
0 1 2 3 4 5 6 7 || = 1 byte = 5 ms || gemiddeld 2.5 ms muis'lag'

zo moet ie zijn.
jij hebt het nu zo getekent alsof je op 500 hertz updates stuurt na 3 bit :|
dat kan natuurlijk nooit
Ik was niet de bits en bytes aan te tekenen, maar de miliseconden en de zendtijden van informatie.

Bovendien werken standaardmuizen met 8bit pakketjes, maar logitech MX muizen met mouseware installed op bijvoorbeeld 12 bit.
En de nieuwe Razer muis werkt weer met 16bit pakketjes.

offtopic:
1000e post op GoT olee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 20-09-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
THW Arie schreef op 20 september 2004 @ 15:10:
[...]

Ik was niet de bits en bytes aan te tekenen, maar de miliseconden en de zendtijden van informatie.

Bovendien werken standaardmuizen met 8bit pakketjes, maar logitech MX muizen met mouseware installed op bijvoorbeeld 12 bit.
En de nieuwe Razer muis werkt weer met 16bit pakketjes.

offtopic:
1000e post op GoT olee ;)
mja oke, dan zou het alleen nog niet om de 3 ms zijn, maar om de 2
dus niet
0 1 2 zend 0 1 2 zend etc.
maar
0 1 zend 01 zend etc.

en dat die razor diamontback met 16 bits werkt is dus niet helemaal waar, want dit moet je OS ondersteunen.
ze willen het geloof ik wel inbouwen (vandaar dus die winxp en binnenkort win2k driver update)
maar als jij dus niet die software installeerd werkt je muisje gewoon op 8bit
ditzelfde geld voor logitech met hun 12 bit systeem
Hello,
Thank you for contacting Razer Technical Support. We have received your email and someone from our support team will respond to you within twenty-four (24) hours.

We hope you're enjoying the Razerzone experience!
For your records, your case number is: 1634*8*

Best Regards,
Razer Technical Support
techsupport@razerzone.com
Monday-Friday Noon-Midnight EST, Sa-Su Noon-8pm EST
(Excluding Major U.S. Holidays)
mja die kreeg ik dus om 11 uur vanochtend..
dus morgen rond die tijd wil ik antwoord >:)

[ Voor 24% gewijzigd door BasieP op 20-09-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. hoe check je dan die sample rate?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
BasieP schreef op 20 september 2004 @ 16:42:
[...]

mja oke, dan zou het alleen nog niet om de 3 ms zijn, maar om de 2
dus niet
0 1 2 zend 0 1 2 zend etc.
maar
0 1 zend 01 zend etc.

en dat die razor diamontback met 16 bits werkt is dus niet helemaal waar, want dit moet je OS ondersteunen.
ze willen het geloof ik wel inbouwen (vandaar dus die winxp en binnenkort win2k driver update)
maar als jij dus niet die software installeerd werkt je muisje gewoon op 8bit
ditzelfde geld voor logitech met hun 12 bit systeem

[...]

mja die kreeg ik dus om 11 uur vanochtend..
dus morgen rond die tijd wil ik antwoord >:)
USB ondersteunt pakketjes van 64 bits als ik mij niet vergis. Ook Windows XP ondersteunt dit.

De Razer muizen zullen overigens zonder software/drivers etc, al op 16 bits werken. Dit om er voor te zorgen dat ook in strenge competities waar je geen drivers mag installeren op een compo systeem, je muis gewoon volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh ik vroeg me af.. of het verder effect heeft op andere usb devices.. Ik heb ijvoorbeeld ook een wifi usb dongle.. Zal dat schelen met een fix maken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:43:
ehm.. hoe check je dan die sample rate?!
Met bijvoorbeeld dit progje :Y)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Een hogere muis-refreshrate zorgt, ongeacht of je een PS/2 danwel USB aansluiting gebruikt, voor een hogere CPU load. Ik weet nog dat ik indertijd op mijn pentium 133 zo'n 80-100% CPU load kon veroorzaken door mijn muis heel snel te bewegen wanneer de PS/2 refreshrate op 200hz stond. Wanneer deze weer op de standaardwaarde van 40hz stond (Win98) was dit hooguit 1 á 2 %. Nu zijn de hedendaagse PC's wel een stuk krachtiger; maar wanneer je zo gevoelig bent dat je in staat bent om het verschil in refreshrate bij waarden van 125hz en hoger te bemerken zul je dat kleine beetje extra CPU load ook moeten merken ;)

Kortom: ik denk niet dat het heel veel zin heeft om dit te veranderen :) De standaard 125hz voldoet voor mij prima; ik kan me haast niet voorstellen dat een hogere refreshrate meerwaarde biedt.

Overigens is het wel zo dat veel draadloze muizen niet hoger dan X hz ondersteunen gezien de snelheid waarmee richting de ontvanger verzonden wordt. Mijn oude draadloze setje van Logitech komt bijv. niet hoger dan 40hz (en dat is wél merkbaar te laag :()

[ Voor 37% gewijzigd door Zap op 20-09-2004 19:42 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hier de versie voor de mensen met de engelse XP Proffesional zonder service packs (en dus met de "aparte" code).

500mhz versie http://www.3d-gamers.nl/downloads/usbport.sys

Hier werkt ie lekker, constant tegen de 500hz met een mx500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat mijne maar lekekr zo staan, Dat ding vreet al genoeg batterijen als ie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even uitgetest hoeveel het scheelt met cpu load.
Ik heb 1x 3dmark03 gedraait zonder me muis te bewegen, score was 6603 punten.
Daarna heb ik 3dmark nog een keer gedraait en heb ik de hele tijd tijdens de test me muis in rondjes bewogen, de score die er toen uitkwam was 6488, het scheelt dus wel iets, maar ik kan niet niet echt zeggen dat ik ervan onder de indruk ben.
Me fps in spellen zijn iig hetzelfde gebleven, en als ik me muis op 500Hz beweeg in windows zie ik me cpu belasting niet hoger gaan dan 1%.
Ik merk iig verschil met muisen en vind het een verbetering, wat de rest ermee doet moeten jullie zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:58:
Ik heb even uitgetest hoeveel het scheelt met cpu load.
Ik heb 1x 3dmark03 gedraait zonder me muis te bewegen... etc. etc.
CPU load testen met 3DMark03... juist ja.. :D
Wel grappig dat je de tweede keer toch lager scoort..

Anyway, met usbport500.sys haal ik gemiddeld 202Hz.
Met usbport250.sys gemiddeld 214Hz. (Beide met uitschieters naar de 250Hz).

Microsoft IntelliMouse Optical
SP2

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Laatst online: 05-09 15:26
Hmz, ik heb net even lopen Counter-Striken en met de 500hz versie (mx500, AMD 3200+) heb ik mouselag zo heel af en toe (knoppen die blijven hangen, muis die niet reageerd bij bewegen) dus ik ga morgen even de 250mhz proberen, hopen dat het daar minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00n187 schreef op 20 september 2004 @ 20:13:
[...]

CPU load testen met 3DMark03... juist ja.. :D
Wel grappig dat je de tweede keer toch lager scoort..

Anyway, met usbport500.sys haal ik gemiddeld 202Hz.
Met usbport250.sys gemiddeld 214Hz. (Beide met uitschieters naar de 250Hz).

Microsoft IntelliMouse Optical
SP2
Mischien niet de ideale test, maar goed genoeg.
Ik kan doen wat ik wil met me muis, ik kom echt niet boven de 1% met cpu verbruik dus dat zegt wel genoeg, was 3dmark eigenlijk niet eens voor nodig om er achter te komen dat het effect op spellen minimaal is, bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online

Zap

~

In 3dmark heb je natuurlijk geen cursor die 500 keer per seconde opnieuw gepositioneerd moet worden; neem aan dat dat ook nog wel scheelt. (tenzij dit toch nog op de achtergrond van de D3D overlay gebeurt natuurlijk) :)

[ Voor 27% gewijzigd door Zap op 20-09-2004 22:18 ]

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:51:
laat mijne maar lekekr zo staan, Dat ding vreet al genoeg batterijen als ie is...
daarnaast is het zo (zoals al eerder vermeld in het topic) als je bij draadloos de pollfrequentie opschroeft je het basisstation vaker pollt; en helaas niet de muis zelf (dus daar zal het weinig verschil uitmaken).

offtopic:
gelukkig toch nog een nuttige tvp :P

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedman111
  • Laatst online: 02-07-2023

Tedman111

-=ProzaC=-

Bij mij weigert de muis te reageren (lampje uit!) als ik de 250Hz zowel als de 500Hz patch probeer (precies zoals in het voorschrift), ik heb Windows XP Pro SP1 nederlandse versie met de rare code, HIER is mijn originele USBPort.sys te downloaden.
Mijn moederbord is een Asus P4P800 Non Deluxe voor ut geval dit er ook maar een ruk mee te maken heeft. Is er iemand die mij kan/wil helpen?

Helemaal vergeten, ik heb een Logitech MX510.

[ Voor 6% gewijzigd door Tedman111 op 20-09-2004 23:38 ]

Early to rise misses the prize, because sleeping-in late just feels great!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm ik ga deze tweak gelijk proberen op mijn mx300 :p

Maar was er nou niet ook een tweak om de DPI te verhogen in windows xp?
Bij een MX muis zonder logitech drivers (en d8 zelfs ook met) wordt de standaard DPI waarde van Windows aangenomen, en dat is onder de waarde wat de muis aankan.

Dus misschien deze tweak icm. de DPI tweak uitvoeren en het is een nog grotere verbetering!

Weet iemand de link nog van dit DPI truukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

duncanvdlinden schreef op 20 september 2004 @ 23:46:
Maar was er nou niet ook een tweak om de DPI te verhogen in windows xp?
Bij een MX muis zonder logitech drivers (en d8 zelfs ook met) wordt de standaard DPI waarde van Windows aangenomen, en dat is onder de waarde wat de muis aankan.

Dus misschien deze tweak icm. de DPI tweak uitvoeren en het is een nog grotere verbetering!

Weet iemand de link nog van dit DPI truukje?
Gevonden in een textdumpbestandje die ik ergens in een map weggestopt had :) :
Logitech MX acceleration fix:

Change the following settings in "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse" :

->delete the string value "MouseSensitivity"
->set "MouseSpeed" to "0"
->set "MouseThreshold1" to "0"
->set "MouseThreshold2" to "0"

Change the following settings in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LMouFlt2\Parameters\OpticalMouse11\0000"

->set "Acceleration" to "Off"
->set "MouseSpeedX" to "200"
->set "MouseSpeedY" to "200"
->set "Resolution" to "8"

Now you have 800dpi and no negative acceleration. Have fun.

[ Voor 12% gewijzigd door Iet op 21-09-2004 00:22 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

He bedankt, nu heb ik hogere sensitivity en ook nog eens hogere precisie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Hello,

Unfortunately, the information you are requesting is architecturally proprietary. Therefore we are unable to answer your specific question on how we achieve 16bit. However you can pose your question to PR at razerguy@razerzone.com

Your customer number is 1137519

If you need further assistance, you can search our online self-help knowledge portal or reach us online at http://support.razerzone.com Please include all previous replies when/if responding to this message.

Best Regards,
Paul at Razer Technical Support
techsupport@razerzone.com

-----------------------
Hi guys from razor,

I read on your site that the new diamondback has ‘16 bit data path, as compared to 8 bit and 12 bit data paths used by other conventional mice’
Now I’m really interested in how you do this, and why it doesn’t work for me.

I have downloaded a program called ‘ps/2 rate adjuster plus’ and except for ps/2 it also allows me to show the rate of an usb mouse.

When I check it it never goes higher then 125 hertz. Which is 8 bit.
Offcourse I want to improve that to 16 bits, as told on your site. But the problem is I don’t have a clue how.

I have been searching the internet, and figured out it has something to do with my usb speed in windows. I also heared you guys allready have a patch for windows XP.

That’s great, but I don’t have XP :’(

Can perhaps one of you spare some time and help me out here?

Thanx in advance
Bas
Netherlands

To: razertech
From: Bas <basiep@***********>
ze maken zichzelf er weer makkelijk van af :(
beetje jammer altijd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47
Als de diamondback de eerste muis is die 16bit doet (mx510 doet 12bit) hoe kan het dan dat veel mensen gewoon 500hz draaien? Leg dat maar eens uit BasieP :)

het antwoord is dat 8 en 16bit helemaal niets met de refreshrate te maken hebben, dus je mailtje is helaas grotendeels scheef.

Mijn boomslang trekt de 500hz makkelijk trouwens.

Iedereen die denkt dat zijn muis sneller wordt heeft last van een placebo effect, want je muis lijkt juist trager te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door P5ycho op 21-09-2004 11:29 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat werd ook gezegd dat hij trager zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BasieP schreef op 21 september 2004 @ 10:49:
[...]
When I check it it never goes higher then 125 hertz. Which is 8 bit.
[...]
:?
mijn cpu loopt op 2000000 hertz.
volgens jouw berekening heb ik dus een 0,0005 bit processor

volgens mij trek jij ergens een verkeerde conclusie. Het aantal hertz heeft NIETS te maken met de hoeveelheid bits....
die jongens van razor zullen wel even vreemd hebben gekeken denk ik toen ze jouw mailtje lazen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw.. een 2 MHz processor :D Je bent wel bij de tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
heb heel het topic gelezen en stel me een paar vragen:
*waarom beperkt MS de samplerate? daar moet toch een reden voor zijn?
*Als dit zo belangrijk is , waarom wordt usbport.sys dan ook niet vervangen bij het installeren van drivers voor een muis die het écht wél kan?
*zijn ze dan zowel bij MS, als bij loitech, als bij razor knoeiers?
*is de kans nie heel groot dat dit een hoax is?
*als het zo'n pobleem is, waarom werkt mijn muis dan met 50Hz (cordless mouseman optical)zonder problemen (toegegeven ik ben geen gamer, dus het valt me misschien niet eens op)
*als _alle_ usb apparaten zich aan deze refreshrate moeten houden (wat ik begrijp uit het feit dat sommige andere hardware niet meer goed werkt), moet dit toch ook tot uiting komen in de performance van bijv harddisks (als deze met usb 1.0/1.1 aangesloten worden)?
*er wordt gesproken over "low speed usb". Werken dan alle usb muizen op low speed? (maw de trage variant van usb 1.0/1.1)? Zou het "probleem" zich ook voordoen bij muizen die werken volgens full-speed (snel usb1.0/1.1) of high-speed (usb 2.0) als deze zouden bestaan?
*is de "beperking" die MS heeft ingebouwd dan niet juist om te voorkomen dat low-speed apparaten op te hoge snelheden (full-speed) worden angesproken??? Maw is deze tweak buiten de specs van low-speed (ik heb alleen maar gevonden dat low-speed tot 1,5MBit/s gaat, full tot 12,5 Mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
P5ycho schreef op 21 september 2004 @ 11:29:
Als de diamondback de eerste muis is die 16bit doet (mx510 doet 12bit) hoe kan het dan dat veel mensen gewoon 500hz draaien? Leg dat maar eens uit BasieP :)

het antwoord is dat 8 en 16bit helemaal niets met de refreshrate te maken hebben, dus je mailtje is helaas grotendeels scheef.

Mijn boomslang trekt de 500hz makkelijk trouwens.

Iedereen die denkt dat zijn muis sneller wordt heeft last van een placebo effect, want je muis lijkt juist trager te gaan.
lol schrijf jij nooit mailtjes in de domheids mode?
zo krijg je meestal het meeste antwoord hoor :P

je stelt een vraag zo dom mogelijk, maar geeft wel duidelijke hits in de richting van waar jij antwoord wil hebben (dus zoals hier in de richting van die bits)
meestal krijg je dan uitgebreid mailtje terug met hoe en wat.

als jij je in je mail opstelt als iemand die heel veel weet dan gebeurd het vaak dat zij zoiets hebben van 'goh als ie zo veel weet, moet ie ook wel weten dat ...'
of 'goh die wijsneus denkt wel veel te weten, laat ik die is van het kastje naar de muur sturen'
??
dat is complete bullshit, het heeft zeer zeker wel met elkaar te maken. om even een stukje te posten uit de faq van de link van de topic start:
You can also notice that the 250hz and 500hz patches are slightly different.
The 6th hexvalue is 8A in the 250hz patch, and 8C in the 500hz.
Assembler code for each of them:
8A: mov cl, byte[edx] <-- 8 bit standaard in windows
8C: mov word[edx], cs <-- 16 bit getweakte usbport.sys
Just notice that they use either byte or word.
You basicly double the information being processed. byte = 8bits. word = 16bits.
So you would need another technique to achieve 333hz (12bits).
en dat heeft dus zeer zeker wel met je refreshrate te maken, want hij refresed DOORDAT hij dan 16 bits is dus 500 hertz
en dus refreshed ie om de (1000/500=) 2 ms
Maestro.mosjuh schreef op 21 september 2004 @ 11:41:
[...]

volgens mij trek jij ergens een verkeerde conclusie. Het aantal hertz heeft NIETS te maken met de hoeveelheid bits....
die jongens van razor zullen wel even vreemd hebben gekeken denk ik toen ze jouw mailtje lazen.
mm ik denk dat jullie mijn mailtje verkeerd lezen :/

ik bedoel dus dat die 16 bit in dat filetje staan voor 500hertz
en dat als er 8 bit staat dat er dan 125 staat.

niet zozeer dat 1 hertz xx bit is ofzo (komt geen wiskunde bij kijken)

[ Voor 45% gewijzigd door BasieP op 21-09-2004 12:25 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste