2xADSL -> hoe load balancing doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Om te beginnen: ik heb De Search en Google gebruikt. Google spuugt commerciële software uit en De Search geeft me dit:
[Vraag]
Ik geef een LAN-party en mag de kabelmodem van mijn buurman ook een avondje gebruiken naast mijn ADSL-aansluiting. Weet iemand hoe ik kan load balancen?

[Reactie 1]
Je kan gewoon twee gateways opgeven in je netwerk, maar ja, 's niet zo leuk.
-> Hier heb je niets aan omdat nooit iemand de volledige beschikbare bandbreedte zal benutten.

[Reactie 2]
Je kan de ene helft van de publieke IP's door de ene gateway sturen en de andere door de andere gateway.
-> Hier heb je niets aan omdat nooit iemand de volledige beschikbare bandbreedte zal benutten.

[Reactie 3]
Met <naam dure hard- of software> kan je heel makkelijk loadbalancen.
-> Hier heb je niets aan omdat als je dat soort geld had gehad je zelf wel een snellere internetverbinding had kunnen betalen.

[Reactie 4]
Met <smaak + kernelversie>-Linux kan het, maar ik weet niet of me het zelf zou lukken. Hier is een linkje naar een vaag forum met een vraag van iemand die het ook niet gelukt is.
-> Hier heb je niets aan omdat je niet vijf weken wilt zitten klungelen voor vier uurtjes snel internetten.
Daana bloedt het topic dood. Vrijwel alle topics die ik heb gevonden met dit onderwerpen verlopen zoals hierboven :/

Ik verwacht geen oplossing in dit topic, maar kan iemand uit eerste hand een voorbeeld geven van iemand die het gelukt is op een redelijk eenvoudige manier zonder dure hard- en/of software? Is het überhaupt te doen voor een simpele thuisgebruikerd die een LAN geeft?

Nogmaals: JA, ik heb De Search gebruikt EN de FAQ gelezen. (En ja, ik ben inmiddels gefrustreerd ;))

Bloed, zweet & koffie

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:26

gjs

Scoobydoobydoo

Met een linux doos kan je wel wat doen. Zie http://lartc.org/lartc.pdf en kijk naar hoofdstuk 10.
Wat dus niet kan is dat je met 1 client de bandbreedte van beide lijnen kan benutten, maar meerdere clients worden verdeeld over de lijnen. Ik heb het zelf ook nog nooit toegepast maar het moet kunnen !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
gjs, enorm bedankt voor je antwoord, maar... het is natuurlijk wél de bedoeling dat een client de volledige beschikbare bandbreedte moet kunnen gebruiken, anders is het niet echt loadbalancing maar gewoon antwoord type #1.

offtopic:
Nu is het antwoord type #4. No offence, gegeven paard e.d., sorry, kon het niet laten ;)

Bloed, zweet & koffie

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
* je wilt een profesionele oplossing
* je heb geen zin om het met linux zelf te doen (=lage kosten)
* en je wilt er geen geld aan uit geven.

Met andere woorden, je bent opzoek naar een sweex trunkingachtig iets... en guess what, die bestaan helaas niet.

Er zijn 2 mogelijkheiden als je echt 200% van de bandbreedte wilt gebruiken (alhoewel ik betwijfel of het echt 200% word... eerder 2x 100% zegmaar).

* dure vrij specifieke routers
* linux knutselbak

Als er nog meer mogelijkheiden zijn hoor ik het ook graag :).

Verwijderd

Allereerst, je toon bevalt me helemaal niet. Ik heb totaal geen behoefte aan dit soort ongezellige topics op dit forum.

Daarnaast besteed je erg veel aandacht aan het uitleggen dat je zo goed gezocht hebt, ik zie alleen nergens een link naar het topic van je voorbeeld, nergens een lijstje met zaken die je al overwogen hebt en waarom ze niet geschikt waren etc.

Een snelle search leverde mij de volgende topics op:
meerdere ADSL lijnen bundelen tot 1 megalijn?
Adsl en kabel bundelen
Het "internet-bundelen" topic
ADSL en Kabel bundelen. hoe?
ADSL (Mxstream) en Cable (Chello)

Daar staat zát informatie in. En als je die allemaal al grondig doorgenomen heb mag je van mij een nieuw topic starten, mits je die arrogante toon verbetert.

Dit topic is gesloten.