Op dit moment heb ik op 1 pc in mijn netwerk een chello kabel verbinding(1500/160) en op de andere een xs4all basic adsl(512/128). Is het mogenlijk om deze verbindingen te bundelen zodat ik het beste van beide providers kan gebruiken op 1 pc. Ik heb geen 3e pc en kan dus geen linux router opzetten. Is er software die downloads kan starten op een van de vebindingen dus 1 via lokale toegang en de andere via de proxy/netwerkadapter? Na een lange zoek tocht op Got en Google komt het neer op line bundling maar daar moet extra externe hardware voor gebruikt worden. Een oplossing hiervoor zou b.v. zijn dat ik remote op de andere pc een download start en die over het netwerk op mijn hd wegschrijf. Wel moet de andere pc nog gebruikt kunnen worden wat zou hier de beste software/oplossing voor zijn?
Software matig kan je dit niet regelen, bij wijze van dan.
Ik bedoel dus niet met een proxy.
Het _is mogelijk_ met een linux router, maar zoals je al zegt kan je daar niet de beschikking over hebben (overigens is een oude p166 al genoeg). Er zijn ook dure routers die dat kunnen, maar ik denk niet dat je eraan wilt beginnen.
Zoiezo moet je dus een server hebben, of het met windows kan weet ik niet, maar het kan niet op een lokale machine iig.
Ik bedoel dus niet met een proxy.
Het _is mogelijk_ met een linux router, maar zoals je al zegt kan je daar niet de beschikking over hebben (overigens is een oude p166 al genoeg). Er zijn ook dure routers die dat kunnen, maar ik denk niet dat je eraan wilt beginnen.
Zoiezo moet je dus een server hebben, of het met windows kan weet ik niet, maar het kan niet op een lokale machine iig.
Dat had ik al gedacht dus was mijn idee om remote software te gebruike zoals pc-anywhere of pcremote, of zijn er ook programma's die zonder oversturen van de gehele desktop controle geven over de 2e pc zodat ik daar een download kan starten
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2003 12:35 ]
Koop een Router met Loadbalance, hiermee kan je zowel de kabel als de ADSL op aansluiten
The xxxxxx (mag geen reclame maken) Load-Balances 2 different Internet connections making them seem as one. This enables full use of BOTH lines at the same time. Users can define percentages of use for each line if they like. Also, if one line goes down, 100% of the traffic is sent to the good line... Automatically! Great for networks with heavy loads or power surfers that like to download multiple files, like MP3s, at once. Speed up your network NOW!
Hij kost 400 Dollar wat hij hier kost weet ik niet (is hier wel te koop).
Maar kijk anders eens bij de Routershop.nl
The xxxxxx (mag geen reclame maken) Load-Balances 2 different Internet connections making them seem as one. This enables full use of BOTH lines at the same time. Users can define percentages of use for each line if they like. Also, if one line goes down, 100% of the traffic is sent to the good line... Automatically! Great for networks with heavy loads or power surfers that like to download multiple files, like MP3s, at once. Speed up your network NOW!
Ehm, ik snap je niet helemaal denk ik.
Je vraag is hoe je 2 verbinding kan bundelen en nu begin je over remote controle van een andere pc zodat je daar ook een download kan starten.
Kan je het iets duidelijker uitleggen ?
Je vraag is hoe je 2 verbinding kan bundelen en nu begin je over remote controle van een andere pc zodat je daar ook een download kan starten.
Kan je het iets duidelijker uitleggen ?
Aangezien bundelen van beide verbinding niet mogelijk is zonder router en ik toch wel gebruik wil maken van de "snelle" download verbinding van chello zonder elke keer op de andere pc deze te starten. Zie ik alleen nog de mogenlijkheid om via remote controle de download te starten en op mijn eigen hd via het netwerk weg te schrijven. Dus zo kan ik beide verbindingen alsnog "bundelen" tot het beste van beide providers.
http://linux-mp.terz.de/ <-- dit iets ?
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Voor zover ik weet kunnen veel broadband routers die je nu kunt kopen vaak meerdere verbindingen onderhouden, en op de meeste routers kun je vaak zowel kabel als adsl aansluten. Misschien een idee?
Je kunt wel onder Windows verschillende internet-verbindingen bundelen, dit kun je ook op je PC laten doen waar je zelf mee werk of via een router, dat maakt eigenlijk niet uit, ikzelf heb het op mijn router lopen;
EDIT: No picture anymore..
Ik ben nog op zoek naar een Linux variant, het leukst is dat iedereen denkt dat het met Linux kan, zoiets gaat dat meestal;
Hoe kunt je verschillende internet-verbingen 'bundelen'?
- Ohh.. Dat kan met Linux!
Hoe dan?
- Ehm... ja... pfff... geen idee
Ik ben nog op zoek naar een Linux variant, het leukst is dat iedereen denkt dat het met Linux kan, zoiets gaat dat meestal;
Hoe dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Obruut op 08-01-2003 18:38 ]
Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
ADSL heeft in Nederland vaak een PPTP verbinding, dus zal deze distro niet werken omdat hij PPP verbindingen koppelt.
En hoe doe je het dan ??Tuurbo_Online schreef op 04 januari 2003 @ 15:07:
Je kunt wel onder Windows verschillende internet-verbindingen bundelen, dit kun je ook op je PC laten doen waar je zelf mee werk of via een router, dat maakt eigenlijk niet uit, ikzelf heb het op mijn router lopen;
[afbeelding]
Hoe dan?
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Als je beide verbindingen op 1 pc zet heb je twee IP's die beide toegang geven tot het net, maar niet gelijktijdig en er word geen bandbreedte verdeeld. Dus beide verbindingen op 1 pc zou dus mogelijk moeten zijn met een stukje software zoals Tuurbo_Online dat aangeeft die kijkt naar de aanvraag en dit verdeeld over de beide verbindingen. Toch lijkt mij een dedicated pc het beste daarvoor nog andere optie's?
Niet om het een of ander. Maare, waarom heb je twee verbindingen/ providers?
Was zeer ontevreden over chello ivm download limiet waarschuwing en niet kloppende rekeningen en een K'T helpdesk. Xs4all heeft een perfecte service en newsserver maar chello is wel een stuk sneller. Nu heb ik sinds 3 maanden xs4all ook geen problemen meer gehad met chello, en begin ik te twijfelen of ik deze wel ga opzeggen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ik beide verbindingen optimaal kan benutten.
Het voorbeeld je wat je geeft komt inderdaad veel voor.Tuurbo_Online schreef op 04 January 2003 @ 15:07:
[afbeelding]
Hoe dan?
Ik heb gelezen dat het met traffic shaping mogelijk is, hoe het echter technisch moet heb ik zelf ook geen idee van.
Maar zoals je wel weet is alles qua linux wel gedocumenteerd, dus is het allemaal wel te vinden.
Maar heb je ook een link naar de makers van dat programma ?
Hier dus :P
[ Voor 8% gewijzigd door Attilla op 04-01-2003 20:01 ]
Als je onder linux meerdere gateways wilt gebruiken, kijk eens hier:
http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html
http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html
[ Voor 15% gewijzigd door fagao op 05-01-2003 12:57 ]
Ik heb nu internet gateway router geprobeerd, de lokale adapter word natuurlijk wel herkend maar het adsl modem niet(usb). Ik denk dat het zeer moeilijk word om het met een usb modem voor elkaar te krijgen zeker onder linux. Als ik nu beide lijnen combineer zit ik dan ook niet met inlog problemen op mijn newsserver? Aangezien ik dan via een combinatie van xs4all/chello probeer in te loggen op deze? Waarschijnlijk zal xs4all het ook niet waarderen als ik via een veel snellere verbinding inlog op hun newsserver en mijn ip dan bannen.
Ik gebruik Vicomsoft Internet Gateway (http://www.vicomsoft.com/) ik heb enkel kunnen testen eens met een Motorla USB modem, die werkte wel gewoon, hoe dat met een USB ADSL modem moet heb ik geen idee van.
Dit was tot verkort mijn opstelling van m'n internet;
Dit was tot verkort mijn opstelling van m'n internet;
[ Voor 25% gewijzigd door Obruut op 08-01-2003 18:38 ]
Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!
Werkte dat goed? Ook je interne netwerk? Een ex-collega heeft er een keer mee zitten spelen om Chello en Cistron te bundelen, en dat werkte prima, alleen z'n interne netwerk daarna niet meer.Tuurbo_Online schreef op 05 januari 2003 @ 15:52:
Ik gebruik Vicomsoft Internet Gateway (http://www.vicomsoft.com/) ik heb enkel kunnen testen eens met een Motorla USB modem, die werkte wel gewoon, hoe dat met een USB ADSL modem moet heb ik geen idee van.
Exact expert nodig?
windows advanced server zou dit ook wel kunnen met RRAS denk ik?
Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??
Het interne netwerk draaid perfect! Enkel vond ik de DHCP server van het programma erg mager dus heb ik het opgedeeld;
(EDIT: helaas geen plaatje meer)
1 De onderste is de router (vicomsoft)
2 de bovenste is de DHCP server (Windows 2000 AS)
(EDIT: helaas geen plaatje meer)
1 De onderste is de router (vicomsoft)
2 de bovenste is de DHCP server (Windows 2000 AS)
[ Voor 13% gewijzigd door Obruut op 18-01-2003 14:37 ]
Kun je niet even een linkje posten? Ik ben hier nl. wel in geintresseerd.CPZ schreef op 04 januari 2003 @ 12:41:
Koop een Router met Loadbalance, hiermee kan je zowel de kabel als de ADSL op aansluiten
Kan bij Routershop niets vinden m.b.t. tot load balancing en $ 400,-- is nog wel een redelijke prijs.
Heb hier nl. (bijna) hetzelfde geval. Een BBNed en een MxStream (oops sorry... ADSL van KPN) verbinding en wil deze ook graag bundelen. Heb nu een Netopia 4500 Router, maar die kan het niet
http://www.deyterra.com
Maxxlan heeft oa zo'n ding.. maar kostte geloof ik iets van 600 eur...rally schreef op 05 January 2003 @ 17:36:
[...]
Kun je niet even een linkje posten? Ik ben hier nl. wel in geintresseerd.
Kan bij Routershop niets vinden m.b.t. tot load balancing en $ 400,-- is nog wel een redelijke prijs.
Heb hier nl. (bijna) hetzelfde geval. Een BBNed en een MxStream (oops sorry... ADSL van KPN) verbinding en wil deze ook graag bundelen. Heb nu een Netopia 4500 Router, maar die kan het niet
edit:
NETM06000 Maxxlan Multi ISP Load Balancing Router € 499.00
en da's dan excl btw......
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 05-01-2003 17:44 ]
Verwijderd
Zoekt en gij zult vindenTuurbo_Online schreef op 04 januari 2003 @ 15:07:
[afbeelding]
Hoe dan?
Onder linux: je gebruikt iptables/ tc/ ip route 2.
Wat je doet:
je maakt een aantal 'bandbreedte-klassen' aan met iproute. Je 'tagged' je pakketjes (al naar gelang protocol, source IP, dest IP, groote, inhoud, whatever) en uiteindelijk vertel je 'm welk pakketje in welke bandbreedte-class valt.
Overigens werken dit soort team-oplossingen maar half, je kunt nl. alleen uitgaande verzoeken balancen. Wil je echt volledig balancen dan zul je echt hulp van je ISP nodig hebben.
Volgens mij maakt PPTP ook gewoon gebruik van PPP. Als ik bij mij linuxrouter ifconfig doe noemt ie mijn xs4all internetverbinding ppp0.FlamerX schreef op 04 January 2003 @ 15:14:
[...]
ADSL heeft in Nederland vaak een PPTP verbinding, dus zal deze distro niet werken omdat hij PPP verbindingen koppelt.
Als je adsl4linux installeert moet je het vast wel kunnen koppelen met die ppp koppelaar.
edit:
is het overigens niet gewoon interessanter een snel xs4all adsl abbonement te nemen en dat dan te routen over je netwerk. Volgens mij ben je dan ongeveer evenveel aan ISP kosten kwijt als je nu betaalt.
is het overigens niet gewoon interessanter een snel xs4all adsl abbonement te nemen en dat dan te routen over je netwerk. Volgens mij ben je dan ongeveer evenveel aan ISP kosten kwijt als je nu betaalt.
[ Voor 20% gewijzigd door sirdupre op 05-01-2003 17:49 ]
Overstappen naar een andere abbo is jammer genoeg nog niet mogenlijk aangezien ik natuurlijk eerst een jaar mxstream van kpn moet houden de snelle abbo's van xs4all zijn van bbned.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2003 21:59 ]
Kijk even in je postvak, ik heb je een email gestuurd.rally schreef op 05 January 2003 @ 17:36:
[...]
Kun je niet even een linkje posten? Ik ben hier nl. wel in geintresseerd.
Ff iets anders:
Als je zoiets doet, dien je dan ook een eigen SMTP server te draaien? Wat gebeurd er namelijk als je een mailtje via smtp.chello.nl verzend en je router besluit vrolijk dit even via de xs4all verbinding te verzenden omdat de chello pijp flink bezet is door downloads? Krijg je daar geen problemen mee?
Als je zoiets doet, dien je dan ook een eigen SMTP server te draaien? Wat gebeurd er namelijk als je een mailtje via smtp.chello.nl verzend en je router besluit vrolijk dit even via de xs4all verbinding te verzenden omdat de chello pijp flink bezet is door downloads? Krijg je daar geen problemen mee?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Fast ADSL gaat wel via KPN en dat haalt volgens mij toch wel redelijk de snelheid van Chello......Verwijderd schreef op 05 januari 2003 @ 21:54:
Overstappen naar een andere abbo is jammer genoeg nog niet mogenlijk aangezien ik natuurlijk eerst een jaar mxstream van kpn moet houden de snelle abbo's van xs4all zijn van bbned.
Waarom je kan toch gewoon instellen dat je email programma zich aan moet melden op de SMTP van server van Chello als je via de XS4All naar buiten gaat.maartena schreef op 06 January 2003 @ 18:14:
Ff iets anders:
En anders stel je dat gewoon in;
The xxxx (mag niet is reclame) has an option on the Expert Level screen that allows you to "Bind" the SMTP Protocol to either WAN1 or WAN2. This is useful when your ISP does not allow you to use any other SMTP Servers to send email out.
The Limitation is that this forces all SMTP Traffic through a specific WAN port, and the other cannot be utilized for SMTP. Be sure if you enable this feature that all workstations are using the correct SMTP Server for Outgoing Mail in their email client.
You See
Sommige distro's kunnen wel standaard overweg met PPTP, maar als je wat oudere pakt of bv. Smoothwall dan werkt het niet. Dat hij jouw verbinding ppp0 noemt vindt ik raar. Of hij geeft deze naam ook aan PPTP verbindingen, want mij xs4all adsl verbinding is gewoon PPTP (over ISDN, misschien dat het daar aan ligt danSirDupre schreef op 05 januari 2003 @ 17:46:
[...]
Volgens mij maakt PPTP ook gewoon gebruik van PPP. Als ik bij mij linuxrouter ifconfig doe noemt ie mijn xs4all internetverbinding ppp0.
Als je adsl4linux installeert moet je het vast wel kunnen koppelen met die ppp koppelaar.
Bij de meeste ISP's is de SMTP server niet via andere verbindingen te bereiken, dit om spammers te voorkomen.CPZ schreef op 06 januari 2003 @ 19:02:
[...]
Waarom je kan toch gewoon instellen dat je email programma zich aan moet melden op de SMTP van server van Chello als je via de XS4All naar buiten gaat.
Kijk dat wou ik wetenEn anders stel je dat gewoon in;
The xxxx (mag niet is reclame) has an option on the Expert Level screen that allows you to "Bind" the SMTP Protocol to either WAN1 or WAN2. This is useful when your ISP does not allow you to use any other SMTP Servers to send email out.
The Limitation is that this forces all SMTP Traffic through a specific WAN port, and the other cannot be utilized for SMTP. Be sure if you enable this feature that all workstations are using the correct SMTP Server for Outgoing Mail in their email client.
You See
Verder hieraan toegevoegd: In Windows XP Professional kun je vanaf de Windows XP cd een SMTP server installeren. Om deze te gebruiken, dien je je interne IP adres in je e-mail programma te zetten (bijv. 192.168.0.3 of zoiets) en de username en password van de gebruiker waarmee je bent aangelogd. Uiteraard is het slim om op dat moment poort 25 middels een firewall te blokkeren zodat deze server niet door anderen misbruikt kan worden. Ik heb hier een tijdje mee getest..... en het werkt prima. Je bent op die manier in ieder geval gegarandeerd dat je altijd mail kunt sturen. (zolang je natuurlijk wel een actieve internet verbinding hebt) Verder is deze optie nogal handig als je wel eens "on the road" bent met een laptop en je gebruikt verschillende inbelproviders.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Alles wat ik tot nu toe heb gelezen geeft aan dat het "wel" mogelijk is, maar niet helemaal... Ik gebruik zelf een enorm simpel progje, puur om één lijn redelijk liev geshared te houden als mijn huisgenoot aan het kazzaen is... Dit progje kun je compileren met echte "downloaden" limitering, maar dan wordt er in de documentatie ook wel heel vrolijk aangegeven "Use at your own risk, don't blame us if your server crashes because it filled up your ram, swapspace _and_ your entire logs..." ofzo... Hij limiteerd dan de downstream ook lokaal, wat er dus in resulteerd, dat hij een aantal pakketjes lokaal moet vertragen, welke dus in je geheugen blijven... (Erg leuk btw met ge-portforwarde ftp-server puts, dan blijft er data komen die niet weg kanVerwijderd schreef op 05 January 2003 @ 17:45:
[...]
Zoekt en gij zult vinden
Onder linux: je gebruikt iptables/ tc/ ip route 2.
[..]
Overigens werken dit soort team-oplossingen maar half, je kunt nl. alleen uitgaande verzoeken balancen. Wil je echt volledig balancen dan zul je echt hulp van je ISP nodig hebben.
het is wel een pptp-connectie maar hij kent ppp0 als naam aan de verbinding, de interface.FlamerX schreef op 06 januari 2003 @ 19:29:
[...]
Sommige distro's kunnen wel standaard overweg met PPTP, maar als je wat oudere pakt of bv. Smoothwall dan werkt het niet. Dat hij jouw verbinding ppp0 noemt vindt ik raar. Of hij geeft deze naam ook aan PPTP verbindingen, want mij xs4all adsl verbinding is gewoon PPTP (over ISDN, misschien dat het daar aan ligt dan)
Zoals eth0 voor de eerste netwerkkaart in je computer staat. Dat zegt verder ook niet iets over het gebruikte protocol. de ppp interfaces zijn gewoon gewoon dial-up verbindingen, denk ik.
Dacht ik alSirDupre schreef op 08 January 2003 @ 18:13:
[...]
het is wel een pptp-connectie maar hij kent ppp0 als naam aan de verbinding, de interface.
Ik zal dit weekend eens kijken of ik IpCop wel aan de gang kan krijgen. Mandrake kan ik ook nog doen, maar ik heb in principe niks aan een 'volledige' distro (volledig in de zin van applicaties, desktop, etc.). Het is alleen firewall/router
PsyChotiCmaSteR, voor dit soort zooi heb je kortgeleden nog een OW gehad. Kicken met een dergelijke post is al helemaal not-done.
[ Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 27-08-2003 15:16 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()