ADSL en Kabel bundelen. hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wij hebben op dit moment quicknet kabel. daarbij krijgen we binnenkort waarschijnlijk ook ADSL (voor hogere snelheid en dat als 1tje het niet doet dat je via de andere nog op het net komt)

het gaat om een netwerk van meestal rond de 8 pc's die allemaal op het internet moeten. het liefst via hardware routers omdat dit de meest betrouwbare methode blijkt. als het niet anders kan mag het ook via een pc'tje met een aantal nic's. nu vraag ik me af hoe we de volgende situatie bereiken:

als allebei de internetverbindingen 'up' zijn moeten de beide verbindingen gebundeld worden voor hogere snelheid en als er 1tje uit ligt moet hier niks van te merken zijn behalve een lagere snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/kabel.GIF

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/kabel1.GIF

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/kabel2.GIF

de clients moeten zo min mogelijk instellingen hebben, ofwel ze moeten zo automatisch mogelijk het internet kunnen vinden, omdat dit steeds andere pc's zijn (pc zaak, minder werk)

is dit mogelijk?
zou zo'n dual wan port router hier anders meer geschikt voor zijn? (laatst gezien op de frontpage)

Verwijderd

Ik weet niet hoe je nu verbinding maakt maar als het gewoon via externe toegang is door middel van inbellen is er een heel simpele manier om 2 verbindingen tegelijk te gebruiken

Deze computer => externe toegang => rechtermuisklik op je verbinding => eigenschappen laatste tab (multilink) en vanaf daar kan je ook een 2e apparaat toevoegen die je verbinding moet gebruiken bijvoorbeeld je ADSL modem, ik weet niet zeker of dit werkt want werk zelf niet met ADSL of Kabel thuis, maar je kan het altijd proberen.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 14:30

TeeDee

CQB 241

ik denk dat het bundelen om de snelheid te verhogen niet kan.

Maar je kan wel zeggen: 4 pc's via de kabel en 4 via adsl.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Wat je minimaal nodig hebt is een loadbalancer. Het verkeer van 1 applicatie verdelen over de 2 lijnen (zoals dat met multilink wel mogelijk is) zal zeker niet lukken omdat het hier om 2 providers (2 IP adressen) gaat.

Je hebt dus minimaal een loadbalancer nodig en als die niet de kabel verbinding en de ADSL verbinding op kan zetten dan heb je ook nog 2 PC's (?) nodig. En het zal dan nog merkbaar zijn voor gebruikers als 1 van de 2 afvalt. Een download over de kabel zal afbreken als de kabel wegvalt!

Er zijn wel eenvoudige loadbalancers op de markt, maar welke en hoe duur die zijn heb ik geen idee van.

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Misschien kan dit je wel helpen: http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=248&page=1

Product Specifications:

Hardware
RISC processor
512K Operating System / Program core (Flash firmware)
Over 8Mb Bi-directional throughput
Network Interface:
Eight 10/100BaseT Switched Ethernet LAN ports Full duplex (200Mb throughput)
Dual 10BaseT Ethernet WAN ports with connection balancing

Keep network at full speed with heavy loads
Auto failover each WAN acts as backup to other
User configurable load balancing between WANs
Mix connection types / ISPs (Cable/DSL/SDSL/T1)
Backup (Analog/ISDN) + Secondary Configuration Port:
RS232 serial port with 230K throughput
Null modem serial cable included (for configuration)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik denk dat ik dan inderdaad zo'n ding hebben moet. die bedoelde ik ook in mijn verhaal (2 wan ports) maar had er nog geen review van gezien.

Verwijderd

Let wel op : Deze dual wanports kunnen GEEN mxstream aan. Heb ik net van de verkoper begrepen. Dus je zult bij mxstream gebruik wel eerst een andere router ertussen moeten proppen !!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Of je ADSL modem tweaken: dan is het net een kabelmodem (zo heb ik mijn niet-mxstream-compatible router ook aan de praat gekregen)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Je hebt niet persee een hardware router nodig, die misschien nogal duur is. Het kan ook gewoon met bijv. een Linux bakje ertussen. Bij networking ergens kun je het enablen ik weet alleen niet meer hoe 't heet :( misschien iemand anders wel..

Hopelijk nuttig voor anderen die dit ook willen doen maar een beetje krap bij kas zitten.. succes! :)

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Als je die router wilt kopen, kijk dan ff hier. Kan je veel geld schelen. :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Let wel op : Deze dual wanports kunnen GEEN mxstream aan. Heb ik net van de verkoper begrepen. Dus je zult bij mxstream gebruik wel eerst een andere router ertussen moeten proppen !!

ONZIN : Sorry maar dit werd mij ook verteld maar ik heb het apparaat gewoon gekocht en het werkt prima.

http://www.hardware-one.c...0turbo/pro800_4_small.jpg Werkt prima en ook met MXStream / Connected by KPN. Geen probleem hoor.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 22:24 ]

Pagina: 1