Even ter vergelijking, gemeten onder dezelfde omgevingstemperatuur, idle in het BIOS, 3500+.
Oud BIOS:
CPU: 22c
Sys: 35c
Fan: 1622rpm @ 'Low'
Nieuw BIOS:
CPU: 37c
Sys: 39c
Fan: 1041rpm @ 'Smart'
De gemeten CPU temperatuur is nu een stuk hoger, maar de 'Smart' stand laat bij deze temperatuur de Fan1 nog niet zo heel snel draaien, lager nog dan de 'Low' stand onder zelfde omstandigheden.
Daardoor loopt nu dus de Sys. temperatuur wat meer op, en daarmee ook weer de CPU temp.
Maar de RPM's van Fan1 worden niet zover opgehoogd dat de systeemtemperatuur ongeveer zo laag blijft als op 'Low'.
Het zou mooi zijn als bij de laagste/begin-stand (30c Tag) van 'Smart' ook een begin RPM zou kunnen worden meegegeven. De CPU C/RPM verhouding vind ik nu erg krap naar mijn smaak.
Zeker omdat er hier nog een oud PCI kaartje in het systeem zit, wachtende op een snelle/nieuwe AGP kaart. Dus ik denk dat de temperaturen daarmee nog behoorlijk gaan oplopen. Ben benieuwd hoe smart die 'Smart' dan werkt.
En ja, de Sys. temp. ligt hoger dan die vd CPU

.
Verder jammer dat de "chipset" Fan wel opgegeven kan worden voor regelen, maar dat die gewoon rond de 5000rpm blijft hangen, ik denk dat ik er maar een FanmateII tussen hang, ding maakt zo'n irritante fluittoon.
[
Voor 139% gewijzigd door
_XipHiaS_ op 05-11-2004 14:28
]