Oud topic maar ik wil toch mijn ervaring delen met anderen die misschien tegen dit probleem aan lopen...
Recent heb ik mijn Shuttle van een AMD64 3000+ naar een X2 4200+ geupgrade, echter loop ik tegen het probleem aan dat bij een cold boot m'n shuttle niet meer aan wil.
Het enige dat gebeurt is een korte opleving van de cpu fan en het rode waarschuwing lampje van de AGP-slot die gaat branden.
De enige manier om hem aan de gang te krijgen is de stekker er uit, CMOS resetten en stekker er weer in, waarna de shuttle direct boot en ik de bios opnieuw moet instellen.
Niet echt ideaal dus...
In m'n zoektocht naar een oplossing heb ik 6 verschillende BIOS versies geprobeerd, helaas zonder resultaat.
De originele FN95S20A, die m'n 4200 niet eens herkend, FN95S20E ook geen 4200 herkenning, FN95S2X8, FN95S2XA, FN95S2XB en FN95S2XD waarbij m'n shuttle alleen wil starten met een CMOS reset.
Op sudhian heb ik twee interessante topics gevonden
klik en 1 waar ik ook een paar replies heb gedaan
klik
Het hele probleem komt dus neer op de verschillende BOM (Bill of materials) versies van de SN95G5.
deze post vond ik vooral interessant.
Nadat ik in mijn BIOS de PWRON After PWR-Fail functie had ingesteld op On, start m’n shuttle direct op wanneer ik de knop van m’n stekkerdoos inschakel, ik hoef de power knop op m’n shuttle dus niet meer aan te raken… niet ideaal maar het werkt…
Edit: Met de PWRON After PWR-Fail op Former-sts krijg ik weer dezelfde problemen (fan & rode AGP lampje), met het 4sec inhouden van de power knop gaat het lampje weer uit en start de shuttle daarna wel (dit moet ik soms een aantal keer herhalen).
Met de PWRON After PWR-Fail op On starte de shuttle zonet wel normaal, dus niet op de stekkerdoos maar op de powerknop.
Behoorlijk waardeloos, bovendien is het zo dat ik de 4200 veel te warm vind lopen, 56 graden met de case open (idle)… terwijl dat een stuk lager zou moeten zijn…
Ik denk dat ik uiteindelijk toch een RMA bij Komplett ga aanvragen en opzoek ga naar een Opteron 165 of X2 4400, hoewel deze beiden slechter zullen presteren onder Vray (vanwege de grotere cache tov de 4200, 1Mb tegen 512Kb).
De samenstelling van mijn systeem is als volgt; Shuttle SN95G5B (V2) BOM23 | AMD X2 4200+ | Quadro FX 1000 | 2GB DDR PC3200 Elixir | 160 GB Maxtor | NEC DVDRW 3500A
[
Voor 8% gewijzigd door
Fear-factoR op 09-09-2007 18:35
]