Toon posts:

[Ervaringen] Shuttle XPC SN95G5 barebone

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:16:
Bedankt voor deze informatie SquareHugo! Ik denk dat ik mijn ASUS V9999GE maar verkoop en zo'n fanloze kaart erin ga stoppen. Minder lawaai weegt voor mij op tegen betere performance. Jij hebt de kaart bij PC Megastore vandaan gehaald dus?
Ja, gekocht bij de PC Megastore. Maar er zijn nog meer bedrijven die de kaart verkopen. Zie de pricewatch. Ik zou de besbetreffende bedrijven even bellen/mailen om te vragen of ze direct vanuit hun magazijn leverbaar zijn. De kaart is namelijk zeer schaars verkrijgbaar.

Trouwens, vette sjit zeg die kaart. Rost als een tiet op een toeter. Of hoe dat dan ook mag heten! Ben blij dat ik mijn 6800GT-haardroger heb verkocht voor deze stille 6800. Ik kwam net mijn kamer binnen en dacht even mijn PC aan te zetten... Stond 'ie al aan... :)

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

ik heb ook de sn95g5, er zit nu een 6600gt in. Ik wil dezelfde kaart, maar als ik zo kijk is er wel erg weinig ruimte, kun je mss een screenshot plaatsen van je config.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik wil de SN95G5 gaan gebruiken voor een MCE-systeem voor mijn ouders, maar het tv-meubel waar deze in moet komen is aan de krappe kant qua hoogte. Nu zie ik dat er pootjes onderzitten en ik vroeg me af of deze pootjes losgeschroeft kunnen worden en hoeveel ruimte daarmee te besparen is?

Verder las ik op onder andere Sudhian dat een aantal mensen problemen had met de USB-poorten. Deze zouden niet genoeg power leveren, waardoor onder andere usb wlan units na een tijdje niet meer werkten. Hebben mensen daar hier ook nog last van?

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 20:53
Ik moet zeggen dat ik nu twijfel tussen de SN95GV2 en de ST20G5. Heb namelijk geen idee welke de betere keus zou zijn

Verwijderd

Topicstarter
Kheldar schreef op maandag 14 maart 2005 @ 01:57:
Nu zie ik dat er pootjes onderzitten en ik vroeg me af of deze pootjes losgeschroeft kunnen worden en hoeveel ruimte daarmee te besparen is?

Verder las ik op onder andere Sudhian dat een aantal mensen problemen had met de USB-poorten. Deze zouden niet genoeg power leveren, waardoor onder andere usb wlan units na een tijdje niet meer werkten. Hebben mensen daar hier ook nog last van?
Pootjes zijn inderdaad optioneel. Je moet ze er zelf onder schroeven als je dat zou willen. Overigens zitten er (bij mij althans) alleen aan de voorkant twee van die zilveren pootjes. Ik schat dat zonder pootjes de Shuttle 1,5 cm. lager wordt.

Met USB heb ik geen problemen ondervonden maar ik gebruik voornamelijk apparaten met een externe voeding (zoals een USB scanner, DVD brander en printer). Ik kan hier dus verder niet zoveel over zeggen.

• Kheldar
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 14:39:
[...]
Pootjes zijn inderdaad optioneel. Je moet ze er zelf onder schroeven als je dat zou willen. Overigens zitten er (bij mij althans) alleen aan de voorkant twee van die zilveren pootjes. Ik schat dat zonder pootjes de Shuttle 1,5 cm. lager wordt.
Ok, als de pootjes optioneel zijn, zou de hoogte van 18,5cm dan met of zonder deze pootjes zijn (ik zou het erg waarderen als iemand het ff na kan meten als het niet te veel moeite is :> )?
Met USB heb ik geen problemen ondervonden maar ik gebruik voornamelijk apparaten met een externe voeding (zoals een USB scanner, DVD brander en printer). Ik kan hier dus verder niet zoveel over zeggen.
Ok

Verwijderd

Topicstarter
Als ik straks thuis ben meet ik het even voor je na.

• Kheldar
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:48:
Als ik straks thuis ben meet ik het even voor je na.
Alvast bedankt d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Met pootjes eronder is de SN95G5 18,5 cm hoog. Zonder pootjes maak nagenoeg geen verschil omdat de sierpootjes degene zijn die je eronder schroeft maar standaard zitten er al pootjes onder die 0,5 cm korter zijn. Dus zonder (sier-)pootjes is de SN95G5 18 cm hoog. Hoop dat je er wat aan hebt!

• Kheldar
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:48:
Met pootjes eronder is de SN95G5 18,5 cm hoog. Zonder pootjes maak nagenoeg geen verschil omdat de sierpootjes degene zijn die je eronder schroeft maar standaard zitten er al pootjes onder die 0,5 cm korter zijn. Dus zonder (sier-)pootjes is de SN95G5 18 cm hoog. Hoop dat je er wat aan hebt!
Ok, dus bijna geen verschil dus, bedankt voor het meten iig :).

Verwijderd

Chillmeister schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:24:
Ik moet zeggen dat ik nu twijfel tussen de SN95GV2 en de ST20G5. Heb namelijk geen idee welke de betere keus zou zijn
ik zou absoluut wachten op de ST20G5 doe ik ook! alleen eerst nog eff wachten als ie uit is met kopen want meestal zakken ze aardig in prijs na de eerste weken dacht ik... ;)

by the way als je in die ST20G5 een XFX 6600GT douwt kun je theoretisch gezien maar liefst 4 schermen op je Shuttle aansluiten!! :D _/-\o_ je kunt zoiezo 3 displays erop aansluiten als je een pci-express videokaart erin doet ;)

weet iemand trouwens of een XFX 6600GT met die nieuwe kopere Zalmann koeler (V700 of zoiets)
past in een SN95GV2/ST20G5 kast?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 18:47 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Equipped ATi RADEON XPRESS 200 chipset you can even play the latest games with the sensational built-in graphics.
:/

Dat met die vier schermen mag je me toch eens uit gaan leggen. Ik bedoel, as usual moet de on-board controller uit worden geschakeld om een AGP of PCI-X kaart te kunnen gebruiken. Of heb mis ik iets gemist bij dit model?

• Chillmeister
  • Laatst online: 11-01 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:09:
[...]

ik zou absoluut wachten op de ST20G5 doe ik ook! alleen eerst nog eff wachten als ie uit is met kopen want meestal zakken ze aardig in prijs na de eerste weken dacht ik... ;)

by the way als je in die ST20G5 een XFX 6600GT douwt kun je theoretisch gezien maar liefst 4 schermen op je Shuttle aansluiten!! :D _/-\o_ je kunt zoiezo 3 displays erop aansluiten als je een pci-express videokaart erin doet ;)

weet iemand trouwens of een XFX 6600GT met die nieuwe kopere Zalmann koeler (V700 of zoiets)
past in een SN95GV2/ST20G5 kast?
bedankt voor de info. Denk alleen dat een 6600GT te weinig is, de native resolutie van mijn scherm is 1680x1050. Maar beide kasten zien hetzelfde eruit en ik zie in dit topic dat er een 6800GT in de SN95GV2 past (dus ik neem aan ook de ST20G5)

• MaZo
  • Niet online
Ik heb een SN95V1 met een XFX 6800GT en ook dit draait zonder problemen.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

MaZo schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:54:
Ik heb een SN95V1 met een XFX 6800GT en ook dit draait zonder problemen.
Ik heb een SN95V1.2, die ook stabiel draaide met een XFX 6800GT. Nu zit er een Gigabyte 6800 128MB in. Ook leuk!

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Je hebt de SN95G5 en de SN95G5V2
Wat is daar het verschil tussen?
Ik heb al heel wat reviews gelezen, maar krijg geen verschil gevonden :r
Een vriend van me: De kleur..... Ik: Nee, ze zijn allemaal zwart

Kan iemand me uit de put helpen, zodat ik de beste van de 2 kan bestellen.
De V2 zal wel de beste zijn, maar dan wil ik toch de verschillen weten.

Wat ik al weet:
- De V2 heeft een nieuwere BIOS

Verder heb ik eigenlijk geen verschil kunnen vinden...

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:41:
Je hebt de SN95G5 en de SN95G5V2
Wat is daar het verschil tussen?
Ik heb al heel wat reviews gelezen, maar krijg geen verschil gevonden :r
Een vriend van me: De kleur..... Ik: Nee, ze zijn allemaal zwart

Kan iemand me uit de put helpen, zodat ik de beste van de 2 kan bestellen.
De V2 zal wel de beste zijn, maar dan wil ik toch de verschillen weten.

Wat ik al weet:
- De V2 heeft een nieuwere BIOS

Verder heb ik eigenlijk geen verschil kunnen vinden...
Als je van plan bent er een AMD Venice in te zetten zou ik nog even wachten, momenteel zitten er meerdere met spanning te wachten of die CPU compatible is, of is te maken met eenvoudig een BIOS update. Bij de Winchester ging het ook niet meteen bij iedereen goed tegenover de oudere Newcastles. Was echter met BIOS te verhelpen.

Verder loopt mijn SN95G5, oudste uitvoering, prima als HTPC. Geen instabiliteit en ook geen problemen met de netwerkkaart ondervonden wat sommigen nogal eens hebben.
Draai een 250GB Seagate 7200.8 SATA. Leadtek 6600GT en een setje Corsair CAS 2 TWINX XMS 3200XLPT op de snelste settings. Overclocken doe ik verder niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen.
Heb 'm wel even een paar dagen laten Primen op een 12MHz hogere fsb, en dat was geen probleem. Verder zit er alleen een LiteOn DVD in. Gebruik de Realtek audio, Marvell LAN en de 6.53 nForceware remix chipset drivers.

Heb er niet veel USB spul op. Alleen de MCE remote, een Logitech bluetooth setje en Logitech Cordles rumblepad. Welke allen OK functioneren. Hoewel, 1 dom iets, hoewel goed ingestelt in het BIOS vertikt hij na een standaard XP shutdown om door een keypress te ontwaken, moet nog ff uitzoeken of dat te maken heeft met de Logitech of niet. Heb evengoed de PS/2 van dat setje aangesloten, hoewel het voor XP voldoet alleen de USB te gebruiken.
Kortom, mag altijd ff de knop op het fronje indrukken. Alleen vanuit standby/S3 werkt 't wel ok, dan lukt het zelfs met de MCE remote.

[ Voor 43% gewijzigd door _XipHiaS_ op 05-05-2005 18:02 ]

Verwijderd

Nee er komt een 3500 Newcastle in, een van de eerste die er waren.

De config die ik nu heb en wil overnemen:
- A64 3500 NC
- 2 x 512 Mb Corsair XL Pro met ledjes - 2225 @ 1T, neem aan dat de Shuttle dat ook ondersteund?
- MSI K8N Neo2 ... Zal het Shuttle mobo overnemen
- 2 x 120 Gb WD in Raid 0 heb ik nu, wil ik ook overnemen
- Asus 9600 XT
- Logitech bluetooth setje (tb en muis)
- Plextor PX-716A

USB prut:
- Creative NX Pro webcam
- HP digitale camera

Herinner ik het me goed, komen de bordjes die in de SN95G5 zitten van Asus af?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 22:55 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja, de SN95G5 ondersteund 2225@1T. De bordjes komen van Shuttle zelf, niet van Asus.
Zijn je huidige schijven ATA of Sata?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:50:
Nee er komt een 3500 Newcastle in, een van de eerste die er waren.

De config die ik nu heb en wil overnemen:
- A64 3500 NC
- 2 x 512 Mb Corsair XL Pro met ledjes - 2225 @ 1T, neem aan dat de Shuttle dat ook ondersteund?
- MSI K8N Neo2 ... Zal het Shuttle mobo overnemen
- 2 x 120 Gb WD in Raid 0 heb ik nu, wil ik ook overnemen
- Asus 9600 XT
- Logitech bluetooth setje (tb en muis)
- Plextor PX-716A

USB prut:
- Creative NX Pro webcam
- HP digitale camera

Herinner ik het me goed, komen de bordjes die in de SN95G5 zitten van Asus af?
Ah, ziet er goed uit. Ik draai ook in de snelst mogelijk geheugentimings. Overclock verder niet, draait zonder problemen.
Wat je wel ff moet checken: voor zover ik weet zijn die LED reepjes iets hoger dan normaal geheugen, en de reepjes zitten in de Shuttle vlak onder de voeding, kortom, check ff of je genoeg hoogte hebt. Redelijke kans dat je je PSU ff moet demonteren om geheugen te plaatsen, wat op zich natuurlijk geen ramp is :) als het verder maar gewoon past.

Verwijderd

Microkid schreef op maandag 09 mei 2005 @ 05:28:
Ja, de SN95G5 ondersteund 2225@1T. De bordjes komen van Shuttle zelf, niet van Asus.
Zijn je huidige schijven ATA of Sata?
Sata... WD 120 Gb Sata
_XipHiaS_ schreef op maandag 09 mei 2005 @ 10:53:
[...]

Ah, ziet er goed uit. Ik draai ook in de snelst mogelijk geheugentimings. Overclock verder niet, draait zonder problemen.
Wat je wel ff moet checken: voor zover ik weet zijn die LED reepjes iets hoger dan normaal geheugen, en de reepjes zitten in de Shuttle vlak onder de voeding, kortom, check ff of je genoeg hoogte hebt. Redelijke kans dat je je PSU ff moet demonteren om geheugen te plaatsen, wat op zich natuurlijk geen ramp is :) als het verder maar gewoon past.
Daar had ik ook al aan zitten denken...

Weet iemand hoeveel ruimte er precies tussen de geheugenbank en voeding inzit?
Dan bedoel ik het randje van waar je het erin schuift, niet van het klipje wat zorgt dat het ram vast zit.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 19:58:
[...]

Sata... WD 120 Gb Sata

[...]

Daar had ik ook al aan zitten denken...

Weet iemand hoeveel ruimte er precies tussen de geheugenbank en voeding inzit?
Dan bedoel ik het randje van waar je het erin schuift, niet van het klipje wat zorgt dat het ram vast zit.
Ok, ik had nét m'n HTPC netjes in m'n kast weggebouwd... :'(
Maar ik heb wat voor je gevonden: http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=608&pid=2284
(Lees text onder plaatje van PSU :)).
Volgens deze review zou 't moeten passen.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-05-2005 19:39 ]

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:37:
[...]

Ok, ik had nét m'n HTPC netjes in m'n kast weggebouwd... :'(
Maar ik heb wat voor je gevonden: http://www.sfftech.com/showdocs.cfm?aid=608&pid=2284
(Lees text onder plaatje van PSU :)).
Volgens deze review zou 't moeten passen.
Mooi, hij is zaterdag of dinsdag binnen omdat ze hem niet op voorraad hadden...

Verwijderd

Hoe zie ik trouwens dat ik wel zeker weten een V2 model binnen heb gekregen?
Aan de bios? Welke bios zit daar standaard in?

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:17:
Hoe zie ik trouwens dat ik wel zeker weten een V2 model binnen heb gekregen?
Aan de bios? Welke bios zit daar standaard in?
Bij de AGP kaart kun je dat vinden als het goed is. Is trouwens alweer een versie 3 onderweg. Dit ivm Venice naar alle waarschijnlijkheid.

Verwijderd

In de cijfers/letters onder die barcode is geen V2 te vinden.
Welke bios hoort er in de V2 te zitten? of welke in de 'gewone' dus zonder V2?

Verder ben ik hartstikke te vreden over hem.
Alles is super netjes en strak afgewerkt, ik gok zo'n 10 keer beter dan mn Stacker ;)

Ik heb er 2 x 120 Gb WD Sata in Raid 0 inzitten en een Plextor PX-716A
De hardeschijven worden wel kokend heet hé?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 17:07 ]

• MaZo
  • Niet online
Wat boeit het nou welke versie het is. Behalve het verschil in processor ondersteuning (en hooguit nog de NIC fix) is er verder niks anders aan.

Ennuh, if it ain't broke, don't fix it. ;)

Wat betreft die warmte. Toen ik de SN95G5 net had, had ik er 2 74GB WD Raptor schijven in, in RAID-0. Verder ook nog een Plextor DVD-fikker.
Na een dag of twee heb ik er echter alweer één schijf uitgehaald, omdat het zo verschrikkelijk warm werd.
Dit is overigens met alle Shuttle's een probleem door de beperkte ruimte.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Nou, het kan in die zin boeien, dat als je een bepaalde ondersteuning nodig hebt je wel de juiste versie moet hebben :).
Wat betreft warme HDD's, als je je fan op Smart hebt ingesteld, check dan zeker even je versies. Het is namelijk bekend dat bij de 1e mobo versie met de eerste BIOSen, de temperatuuruitlezing niet goed verliep, waarbij als CPU temperatuur een veel lagere waarde werd uitgelezen dan hij in werkelijkheid was. Met als gevolg dat de RPM van de cooler dus in verhouding te laag werd bijgeregeld, waardoor dus ook de case temperatuur hoger oploopt dan de bedoeling is.

Verder heb ik de allereerste uitvoering, die het originele 1e BIOS bevatte. Ik had dus ook een foutieve temp.uitlezing.Nu, met laatste BIOS versie, absoluut geen problemen met de temperaturen, LAN of wat dan ook, zeer tevreden. Wel even een Zalman Fanmate II tussen de "chipset" cooler geplaatst en op +/- 3000 RPM ingesteld, de voorheen ruim 5000 RPM gierde mij een beetje teveel :).

[ Voor 31% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-05-2005 11:14 ]

• MaZo
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:08:
Nou, het kan in die zin boeien, dat als je een bepaalde ondersteuning nodig hebt je wel de juiste versie moet hebben :).
Het was ook een reactie op Creationzz. Zo te zien draait zijn SN95G5 namelijk prima, maar hij lijkt zich toch enigzins druk te maken over het feit welke versie het nou is.

Het 'smart fan probleem' is inderdaad opgelost na een stuk of wat BIOS-en.

:)

[ Voor 9% gewijzigd door MaZo op 21-05-2005 15:30 ]

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Nog steeds heb ik problemen met de onboard Marvell-ethernet chip die af en toe na een verse boot opnieuw wordt gedetecteerd door Windows XP Pro SP2. Heeft iemand hier al een (softwarematige) oplossing voor?

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:08:
Wat betreft warme HDD's, als je je fan op Smart hebt ingesteld, check dan zeker even je versies. Het is namelijk bekend dat bij de 1e mobo versie met de eerste BIOSen, de temperatuuruitlezing niet goed verliep, waarbij als CPU temperatuur een veel lagere waarde werd uitgelezen dan hij in werkelijkheid was. Met als gevolg dat de RPM van de cooler dus in verhouding te laag werd bijgeregeld, waardoor dus ook de case temperatuur hoger oploopt dan de bedoeling is.

Verder heb ik de allereerste uitvoering, die het originele 1e BIOS bevatte. Ik had dus ook een foutieve temp.uitlezing.Nu, met laatste BIOS versie, absoluut geen problemen met de temperaturen, LAN of wat dan ook, zeer tevreden. Wel even een Zalman Fanmate II tussen de "chipset" cooler geplaatst en op +/- 3000 RPM ingesteld, de voorheen ruim 5000 RPM gierde mij een beetje teveel :).
Ik heb de fan's nog ingesteld zoals je hem krijgt.
Morge of overmorge ga ik ook even een Fanmate II halen bij MyCom voor de NB.

Verder heb ik nog geen problemen gevonden... Met LAN ook geen problemen gehad, drivers instaleren en klaar.
De melding dat de Marvell-ethernet opnieuw moest worden geinstaleerd na het opstarten ook niet gehad.

@ MaZo,
Ik wou gewoon krijgen waar ik voor had betaald.

Verder wil ik volgende maand ergens waterkoeling bestellen wat ongeveer zoiets zal worden:
- Alphacool NexXxoS XP Bold
- Black Ice: Micro / Pro / Extreme
- Hydor/Eheim/Innovatek 12 Volt pomp

Over de radiator ben ik nog niet helemaal uit. De ik weet niet hoe de Micro presteerd tegenover een Pro / Extreme.
De pomp moet de stilste zijn die verkrijgbaar is.

Kan ook zijn dat ik een vergleijkbaar setje bij AquaComputer bestel.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:30:
[...]

Ik heb de fan's nog ingesteld zoals je hem krijgt.
Morge of overmorge ga ik ook even een Fanmate II halen bij MyCom voor de NB.

Verder heb ik nog geen problemen gevonden... Met LAN ook geen problemen gehad, drivers instaleren en klaar.
De melding dat de Marvell-ethernet opnieuw moest worden geinstaleerd na het opstarten ook niet gehad.

@ MaZo,
Ik wou gewoon krijgen waar ik voor had betaald.

Verder wil ik volgende maand ergens waterkoeling bestellen wat ongeveer zoiets zal worden:
- Alphacool NexXxoS XP Bold
- Black Ice: Micro / Pro / Extreme
- Hydor/Eheim/Innovatek 12 Volt pomp

Over de radiator ben ik nog niet helemaal uit. De ik weet niet hoe de Micro presteerd tegenover een Pro / Extreme.
De pomp moet de stilste zijn die verkrijgbaar is.

Kan ook zijn dat ik een vergleijkbaar setje bij AquaComputer bestel.
Misschien dat'k 'm zelf ook nog 's op water laat draaien. Zag hier: http://www.watercool.de/ trouwens een erg mooie 80mm rad, hoop dat ze ook nog een 90mm uitvoering erbij maken. Heb hun 3x120 rad ook voor m'n andere PC gebruikt, en die bevalt mij extreem goed.

Heb wel een beetje vermoeden dat de mensen met Marvell LAN problemen ooit de drivers vd CD gebruikt hebben, kan er naast zitten natuurlijk, maar zelf direct van alles het laatste van internet opgehaald bij de betreffende fabrikanten zelf (niets van Shuttle dan het BIOS), en nooit problemen. Of het zou moeten zijn dat ik MCE draai, maar dat lijkt me sterk.

Die van Marvell vind je hier: http://www.marvell.com/drivers/search.do. En dump eventueel even oude .inf files.

[ Voor 26% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-05-2005 14:49 ]

• MaZo
  • Niet online
Neem aan dat je de rad en/of pomp aan de buitenkant plaatst?
Zelf denk ik dat het totaal geen zin heeft. Omdat je min of meer gebonden zit aan een micro rad, zal de koeling niet veel beter zijn dan met de standaard ICE.

• _XipHiaS_
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:49:
Neem aan dat je de rad en/of pomp aan de buitenkant plaatst?
Zelf denk ik dat het totaal geen zin heeft. Omdat je min of meer gebonden zit aan een micro rad, zal de koeling niet veel beter zijn dan met de standaard ICE.
Ja ok, maar misschien wel wat stiller, en afgegeven warmte vd GPU en "chipset" hoeft dan niet door de kast en Ice heen afgevoerd. Dus overige onderdelen krijgen 't dan minder benauwd als't goed is (HDD onderandere). Misschien een pomp net achter de CD/DVD drive als je een korte uitvoering als bijv. LiteOn hebt. Anders is de Zalman toren ook nog een mogelijkheid. Kwestie van 2 slangen naar buiten voeren.

Waar ik trouwens achter kwam is dat de PSU niet alleen z'n warmte naar achter/buiten dumpt, maar ook deels door het rooster aan de kant van de bedrading-uitloop. Waardoor de spaningsregelaars en het geheugen een vlaag warmte te verduren krijgen, om maar te zwijgen over de HDD en diezelfde lucht die ook nog 's door de Ice worden heengetrokken.
Iemand enig id of de lucht vanaf het midden, waar de fan zit, richting de berdading ook nog warme onderdelen passeert, of zitten die alleen tussen midden en achter? Want ik denk dat ik dat interne rooster anders beter ff dichtmaak... Vind ik een klein minpuntje. Men had beter aan de zijkant apart lucht voor de PSU kunnen aanzuigen, kreeg die de koele buitenlucht, en werdt de case niet onnodig verwarmt.

[ Voor 61% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-05-2005 16:15 ]

• Microkid

Microkid

Smile

SquareHugo schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:29:
Nog steeds heb ik problemen met de onboard Marvell-ethernet chip die af en toe na een verse boot opnieuw wordt gedetecteerd door Windows XP Pro SP2. Heeft iemand hier al een (softwarematige) oplossing voor?
Niet anders dan de laatste BIOS erop zetten.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Microkid schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:25:
[...]

Niet anders dan de laatste BIOS erop zetten.
De laatste BIOS (de Q-versie) had ik al een tijd. De laatste Marvell-drivers yk51x86_v827.zip echter nog niet.

Ik zie net dat sinds 24 mei 2005 voor de SN95G5 (FN95V1.x-versies) een nieuwe BIOS (fn95s00u.bin) beschikbaar is gesteld!! Download

[ Voor 3% gewijzigd door SquareHugo op 10-06-2005 11:20 ]

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze info SquareHugo! Lijkt er op dat deze nieuwe BIOS alleen nieuwe CPU's ondersteund:
FN95S00U Checksum : 4B00 Date: 2005/03/24
1. Update CPU microcode.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 16:03 ]

Verwijderd

Daar ben ik weer want ik heb een probleempje. Na een koude start - als hij een nachtje heeft uitgestaan - krijg ik geen beeld, de monitor springt dan gewoon op standby. De 230 V kabel naar de voeding er even uithalen heeft geen nut, heb ik meerdere keren geprobeert. Nou komt het: Hij start wel op als ik de behuizing eraf haal. En toen snapte ik het niet meer helemaal.

Iemand meer zoiets mee gemaakt?

• Microkid

Microkid

Smile

Over welke behuizing heb je het nu? van de SN95 of van je monitor?

Verwijderd

Van mijn SN95G5

• Microkid

Microkid

Smile

Hmm, vreemd. Ergens een kabel of stekker die tegen de kast aan komt? Te brede videokaart die tegen de kast komt?

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:00:
Hmm, vreemd. Ergens een kabel of stekker die tegen de kast aan komt? Te brede videokaart die tegen de kast komt?
Nopez, de koeler van m'n 9600 XT zit een kleine cm van de behuizing af, verder zitten alle kabels met de connector naar binnen. Ook geen stekkers of connectors die ergens tegen het mobo oid hangen. Ik heb het nog maar een paar dagen, het is van de ene op de andere dag gebeurt.

Verwijderd

Het is weer wat veranderd en nu snap ik er helemaal niks meer van...
Gisteren heb ik - voor de grap - eens de 230 V kabel een minuutje eruit gehaald en de Shuttle dicht gelaten, en jahwel hoor ik kreeg beeld.
Vandaag zette ik hem gewoon aan zonder iets te doen en ging ook meteen aan.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou graag willen weten waarom de tweaker een barebone wil aanschaffen van 400 euro.

'k Zou zeggen: Klein & stil. Na wat prijsvergelijkingen zou ik zelf bijvoorbeeld eerder neigen naar een m-atx kast + m-atx moederbord. Ok, dit is wat groter, maar wel voor minder dan de helft van een barebone van bijv shuttle en net zo stil. Dus ik denk dat ik iets belangrijks over het hoofd zie en daarom mijn vraag :).

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 31-05-2005 20:52 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Net zo stil durf ik in twijfel te trekken. De airflow in de Shuttle kasten is dusdanig dat ze met 1 fan afkunnen. Voor elke grotere kast moet je al vaak 2-3 fans gebruiken: 1 op de voeding, 1 op de CPU koeler en een intake/outtake fan. Hoe goed je het ook probeert, meestal zal zo'n kast meer herrie maken.
Daarbuiten speelt idd het klein en stil" een belangrijke rol. En het voordeel dat, ondanks het formaat, toch alles aan boord zit :)

Verwijderd

Dan is het bij shuttle toch 2 fans? 1 Voor Intake/outake/cpu en 1 voor voeding ? :?

• Petfles
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb ook mijn eigen shuttle gebouwd..met een AMD Athlon 64 3500+
radeon 9800 pro, en 1024 mb ram. 8)

Ik heb alles werkent kunnen krijgen..alleen niet het internet.. :'(
De netwerk kaart staat aangegeven als een 9314 kaart ofzo.. :|
En hij maakt geen verbinding, als ik de internet kabel erin doe dan gaat het lampje van de poort ook knipperen, ik weet niet of dat hoort, hij blijft ook doorknipperen als hij uitstaat.. :?

Kan iemand mij AUB helpen? :'(

• Microkid

Microkid

Smile

Voeding bij de Shuttle heeft maar 1 klein 6cm fannetje en dat zit ook nog eens aan de binnenkant. Hoor je dus niet. :)

Verwijderd

@ Petfles:
Je moet even de CD pakken waar opstaat: Manual, Utitilies en Drivers
Dan kom je er wel uit ;)

De voeding fan kun je inderdaad niet horen, wat ik beter hoor - na een paar uurtjes HL2 - is de 92 mm voor de ICE koeling. Binnenkort maar eens een Papst 12 dB fan erin zetten.

• Petfles
Heb ik al geprobeert... :'(
Er staat zowieso op de cd dat je een netwerkkaart moet updaten (de software), maar die naam van die kaart staat helemaal niet in die lijst... :/

Maar thnx alvast... :)

Verwijderd

Petfles schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:27:
Heb ik al geprobeert... :'(
Er staat zowieso op de cd dat je een netwerkkaart moet updaten (de software), maar die naam van die kaart staat helemaal niet in die lijst... :/

Maar thnx alvast... :)
Nee, ...
- Apparaatbeheer -> Netwerkadapters en kies via rechtermuis knop op "Marvell Yukon Gigabit Ethernet controller " voor Stuurprogramma bijwerken..
- Kies voor: Ik wil zelf kiezen (geavanceerd) -> Volgende
- Dan kies je voor de bovenste optie en zet je het onderste vinkje aan
- Blader naar: ' \Marvell\WinXP ' in het cd-rom station waar de driver CD in zit

De rest wijst z'n eigen :)

• Microkid

Microkid

Smile

En download natuurlijk eerst even de laaste drivers bij Marvel :)

• Petfles
Na uren speurwerk ben ik alweer een stap verder.. :P
Het blijkt dat als ik mijn computer rechtstreeks op mijn modem aansluit, dat het lampje van de poort niet gaat knipperen, en als ik dan bij de opties van de netwerkkaart kijk, dan gebeurt er ook al iets.. :)

Alleen...er staat dan, dat hij een ongeldig IP-Adres ofzo binnen krijgt.. :/

Dus, ik denk dat die modem en router gewoon niet met mijn pc kunnen samenwerken.. :?

• Microkid

Microkid

Smile

Nee, je hebt ws een verkeerd kabeltje. Heb je toevallig het rode kabeltje gebruikt dat met het modem werd meegeleverd? Da's een cross cable en dat werkt niet. Probeer eens een gewone patch cable.

• Petfles
Ik heb volgens mij een gewone internet/LAN kabel gebruikt.. 8)7

Maar kan het zijn dat mijn computer niet goed samenwerkt met mijn router ofzo? :/

• _XipHiaS_
  • Niet online
Petfles schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 07:27:
Ik heb volgens mij een gewone internet/LAN kabel gebruikt.. 8)7

Maar kan het zijn dat mijn computer niet goed samenwerkt met mijn router ofzo? :/
Zit je niet perongeluk naar je FireWire kaart te kijken (IEEE1394)? Want die staat ook bij de netwerkkaarten, en die moet je dus niet hebben :).

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:16:
Dan is het bij shuttle toch 2 fans? 1 Voor Intake/outake/cpu en 1 voor voeding ? :?
3 zelfs. Een cooler achterin die als outtake én CPU fan dient. Een in de PSU en een op de chipset. En dan zullen de meesten nog wel een cooler op de videokaart hebben, waar je meestal ook geen ruimte meer hebt voor een grotere/stillere cooling. Bij mij zuist die video fan iets doordat die vlak naast de case wand zit. De chipsetfan voorzag ik van een FanMate2 want mij was die niet stil genoeg, en ook de PSU fan ben ik geen fan van :).
Maarja, ik irriteer me erg snel aan fan gezuis en gefluit. Een iets grotere custom case kun je met een beetje aanpassen stiller maken, je hebt dan ook meer ruimte voor damping en grotere fan's/sink's.
Kortom, voor mij niet de stilste, en zekers niet zonder aanpassen. Mijn oude Antec case (niet m'n WC-setup) met damping, stille fan's en ALPHA cooler was echt stiller dan deze.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Microkid schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:44:
En download natuurlijk eerst even de laaste drivers bij Marvel :)
8.27 inmiddels :) : http://www.marvell.com/dr...rDisplay.do?dId=116&pId=3.
En en x64 versie: http://www.marvell.com/dr...Display.do?dId=101&pId=27.

[ Voor 33% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-06-2005 15:08 ]

• Petfles
@ XipHias thanx voor de tip.. :)

Inmiddels heb ik de nieuwste driver enz. maar hij krijgt nog steeds een ongeldig ip-adres binnen ofzo.. :?

• Microkid

Microkid

Smile

Welke lampjes zijn er aan? Al voor 'repair' gekozen?

• Petfles
eehh... nee, hoe doe ik dat?

en als ik de pc op de router aansluit gaat het lampje van de poort knipperen, en op de modem gaat ij aan, maar nog steeds geen internet, ookal is hij verbonden..

• _XipHiaS_
  • Niet online
Petfles schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 07:23:
eehh... nee, hoe doe ik dat?

en als ik de pc op de router aansluit gaat het lampje van de poort knipperen, en op de modem gaat ij aan, maar nog steeds geen internet, ookal is hij verbonden..
Je hebt je router niet op MAC adres beveiligd ofzo? En kan je op je router wel bij de configuratie?
Of geheel geen verbinding?

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-06-2005 10:48 ]

• Petfles
Bedankt voor de hulp.... :)

Het is uiteindelijk gelukt, in mijn router zit een poort met een hokje eromheen waarin hij het wel doet.. 8)7

Verwijderd

Ik zal m'n probleem nog eens posten want ik wordt er gek van.

Paar weken geleden gebeurde het af en toe, maar nu is het gewoon elke dag.

Het probleem is gewoon dat de monitor op standby blijft staan...

Als ik mijn Shuttle aanzet, paar sec later de monitor, blijft de monitor lekker op standby ( lampje blijft gewoon geel knipperen ). Ik heb het ook al andersom geprobeert: Eerst de monitor dan de Shuttle. En ook al tegelijk, maar de monitor schakelt gewoon niet in.

De oplossing die tot nu toe nog altijd werkt:

Shuttle inschakelen ( of monitor eerst of tegelijk ) de voeding stekker er een halve minuut uitrukken, kabel er weer in en jahwel hoor: Alles werkt zo als het zo moeten werken.

Het probleem heb ik niet vanaf begins af aan.. Maar een maandje nadat ik heb had is het begonnen.
Dat met de voeding stekker doe ik nu dus gewoon elke dag waar ik onderhand wel genoeg van heb.
Bovendien lijkt het me niet gezond voor de hardware.

Enige oplossingen die ik heb kunnen vinden zijn:
- Bios reset
- Format C
Maar zonder succes....

Dit probleem komt alleen voor na een koude start, als ik mijn pc reboot als ie al aan heeft gestaan is er geen enkel probleem.

Ik snap hier dus geen $^@$#*^ van ... Wie wel?

Specs:
- Shuttle SN95G5V2
- 2 x 512 Mb Corsair pc3200 XL Pro
- Asus 9600 XT
- 2 x WD 120 Gb Sata in Raid 0
- Plextor PX-716A

De monitor is een Philips 107T5 LF3

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 18:39 ]

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:38:

[...]

Ik snap hier dus geen $^@$#*^ van ... Wie wel?

Specs:
- Shuttle SN95G5V2
- 2 x 512 Mb Corsair pc3200 XL Pro
- Asus 9600 XT
- Plextor PX-716A

De monitor is een Philips 107T5 LF3

Als er nog meer vragen zijn hoor ik het wel.
Heb je ook al geprobeerd met een andere monitor? (En is de monitor aangesloten via DVI- of VGA-aansluiting? Kan niet zo snel vinden wat de specs van je monitor zijn)...

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

VGA, andere monitor heb ik nog niet geprobeert... Morge avond of van het weekende eens doen.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Er zijn in de tussentijd al een tweetal nieuwe BIOSsen uitgekomen. Aangezien de FN95S00U perfect in mijn V1.0 draaide, werd ik toch benieuwd toen ook de SN95S1X8 uitkwam. Nieuwsgierig dat ik ben heb ik toch de BIOS ge-update en ben nu aan het testen. So far so good, leuk XPC-bootlogo, geheugeninstellingen naar (mijn Kingston's) maximaal vermogen, prima.

Wat ik niet snap, is dat (druk maar eens op <TAB> tijdens booten om specs te zien) er wordt aangegeven dat er 1 CPU inzit. Logisch, zou er best 1 bij willen proppen, maar ja, waar..? ;) Waarom is dit? Iemand enig idee?

Readme van de nieuwe BIOS:
code:
1
2
3
4
5
SN95S1X2 Checksum : 2600                                       Date: 2005/05/31
1. Update Cool'n'Quite Table

SN95S1X8 Checksum : EE00                                       Date: 2005/07/04
1. Support nVIDIA nTune utility

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Ik zit nog lekker met mijn standaard BIOS in mijn V2 :)
Geen problemen dus ik ga niet updaten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 17:54 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
SquareHugo schreef op zondag 24 juli 2005 @ 17:48:
Er zijn in de tussentijd al een tweetal nieuwe BIOSsen uitgekomen. Aangezien de FN95S00U perfect in mijn V1.0 draaide, werd ik toch benieuwd toen ook de SN95S1X8 uitkwam. Nieuwsgierig dat ik ben heb ik toch de BIOS ge-update en ben nu aan het testen. So far so good, leuk XPC-bootlogo, geheugeninstellingen naar (mijn Kingston's) maximaal vermogen, prima.

Wat ik niet snap, is dat (druk maar eens op <TAB> tijdens booten om specs te zien) er wordt aangegeven dat er 1 CPU inzit. Logisch, zou er best 1 bij willen proppen, maar ja, waar..? ;) Waarom is dit? Iemand enig idee?

Readme van de nieuwe BIOS:
code:
1
2
3
4
5
SN95S1X2 Checksum : 2600                                       Date: 2005/05/31
1. Update Cool'n'Quite Table

SN95S1X8 Checksum : EE00                                       Date: 2005/07/04
1. Support nVIDIA nTune utility
Is je temperatuuruitlezing nog in orde (zodat de smart fan optie z'n werk nog naar behoren kan doen)?
Tja, zeker standaard inhoud, zo'n CPU teller. Bij een Intel HT wil men er nog wel eens twee aanduiden, ondanks dat het "virtueel" is.
Tik in een command windowtje in XP maar eens het Set commando, staat ook ergens de hoeveelheid CPU's tussen, welke dus op mijn HT de waarde 2 oplevert :) NUMBER_OF_PROCESSORS=2.
En uiteraard zal het hier met het oog op de dual cores zijn denk ik, hoewel V1 ze niet zal slikken.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 31-07-2005 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vandaag mijn BIOS ook maar weer eens updaten. Sinds een week of twee heb ik weer iedere dag wanneer ik de Shuttle voor het eerst aanzet; New hardware found, network controller. Nieuwste drivers van Marvell er opgeknald, geen enkel verschil. Hopelijk helpt deze BIOS update al weet ik zelf al bijna zeker van niet..

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 13:26:
Ik zal vandaag mijn BIOS ook maar weer eens updaten. Sinds een week of twee heb ik weer iedere dag wanneer ik de Shuttle voor het eerst aanzet; New hardware found, network controller. Nieuwste drivers van Marvell er opgeknald, geen enkel verschil. Hopelijk helpt deze BIOS update al weet ik zelf al bijna zeker van niet..
Hmmm dat is wel heel erg raar. Ik had er geen last meer van met de FN95S00U in mijn V1.0 met de yk51x86_v827 drivers.

Mijn bevindingen met de SN95S1X8 zijn echter verdeeld. Het werkte, maar af en toe bleef de Shuttle hangen tijdens een warm reboot. Terug naar de FN95S00U dan maar!

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Ik heb mijn Shuttle nou al een hele tijd, maar toen ik hem kocht had ik een V2 model besteld omdat de V3 er nog net niet was. Nou wou ik net de bios eens updaten en keek ik even naar de onderkant van de Shuttle waar een paar stickers zitten en ook het model opstaat.

Wat zie ik daar nou bij 'System ID' ?

SN95G5B-V3GH00-25

Betekent het dat ik een V3 heb ipv de bestelde V2 ? Niet dat dat erg is maar toch gek omdat ie volgens mij toen nog net niet uit was. Heb um op 18-05-2005 bij 4Launch besteld.

Ik heb namelijk nogal een groot probleem met het koud starten van mijn bakkie.

Als ie een x aantal uur niet aan heeft gestaan en zet um aan krijg ik geen beeld.
Dan moet ik vervolgens een paar minuten de stekker voor de spanning van de voeding eruit halen en dan doet ie het. En die stekker moet er uit want een bios-reset enz werkt niet.

Dat is opzich al best gek, maar als ie maar een tot 6 - 7 uurtjes heeft uitgestaan gaat het beeld wel meteen aan.

Vandaar dat ik de bios eens wou updaten.

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Er worden momenteel inderdaad V3 versies aangeboden. Echter: bij zowel 4Launch als Informatique is gebleken dat Shuttle dozen afstuurt waarop V3 staat maar in de doos zit een V2 barebone. Voor de twijfelaars, dit staat ook op het moederboard!
Dit is de reinste oplichterij van Shuttle. Er zitten nogal wat hardwarematige verschillen tussen de V2 en V3 dus is dit niet gewoon een "vergissing"
Jullie zijn gewaarschuwd!

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Voor de V1.x is er een nieuwe BIOS sn95s1xa.bin uitgekomen.

SN95S1XA Checksum : AF00 Date: 2005/09/21
1. Fixed sometimes Lan function fail if install Athlon64 3000+ CPU.
2. Support Cool'n'Quiet function for Athlon X2 3800+ CPU.

Kijken wat 'ie doet.

XBOX 360 Gamertag

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 09:08

njh

wat ik dus begrijp uit dit topic is dat de toch al iets magere voeding genoeg power levert om een 6800GE te voeden!?

zit er aan te denken om deze barebone te kopen en bezit al een 6800GE van asus.
240watt voor een 6800ge, 1hdd en een AMD Athlon 64 X2 4200+: gaat dat werken?
of is er een mogelijkheid om een zwaardere psu te kiezen?

Verwijderd

jan401 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:36:
wat ik dus begrijp uit dit topic is dat de toch al iets magere voeding genoeg power levert om een 6800GE te voeden!?

zit er aan te denken om deze barebone te kopen en bezit al een 6800GE van asus.
240watt voor een 6800ge, 1hdd en een AMD Athlon 64 X2 4200+: gaat dat werken?
of is er een mogelijkheid om een zwaardere psu te kiezen?
Dat trekt ie wel, Shuttle voedingen zijn niet met een normale voeding te vergelijken :)
Wat ik erin heb: A-64 3500+, 2 x 120 GB, 9600 XT, Plex DVD fikker

Een vriend van me heeft een X800 XT, deze heb ik er ook in gehad ( voornamelijk om te benchen ) en heb er ook een uurtje of 2 mee zitten gamen. Daarnaast was mijn 3500'tje naar ± 2.5 Ghz geclockt voor de benchmarks. Ik denk dus niet dat jij je druk hoeft temaken.

• SquareHugo

SquareHugo

Eublepharis Macularius

De nieuwste BIOS voor de FN95V1.x is net uit, de sn95s1xc.bin. Heb nog geen ervaringen.

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Hallo All

vraagje

als ik de GV-N68128DH 6800
of
GV-N66T128VP

in mijn shuttle plaats, ben wel toe aan een nw. mijn fx5200 heeft zijn best gedaan :)

past mijn audigy2 zs nog ernaast
vernam dar er aan beide zijde van deze kaarten koelblokken zitten ??

wie heeft er ervaring ermee?

de onbord sound vind ik niet klinken vergeleken met een sblive en nu mijn 2zs

thanx

• Microkid

Microkid

Smile

Videokaarten met passieve koelblokken aan beide kanten passen niet in de shuttle, tenzij je je PCI slot ervoor wilt opofferen.

• ephymerous
  • Nu online
Gaat een venice nou op elke versie? En is dit een beetje overclockbaar (zelfde voltage wil mn venice toch stuk harder ;))

XXXVI

• sander817
  • Laatst online: 20-01 13:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zit hier nou een pci-e slot in? af alleen agp?

en weet iemand wanneer de sn21g5 uitkomt?
http://eu.shuttle.com/en/.../tabid-72/170_read-10719/

[ Voor 59% gewijzigd door sander817 op 14-03-2006 09:35 ]

Verwijderd

De SN95G5 heeft een AGP en PCI slot. Geen PCI-e

Verwijderd

agp slot dus. Ik heb er een X1600 ingestoken, samen met een tv kaartje, en hij trekt het moeiteloos met de standaard 240W voeding. Shuttlevoedingen moet je dus inderdaad niet onderschatten :)

Verwijderd

Ik heb er een het volgende inzitten:
- 3500+ ( @ 2.4 Ghz )
- 2 x 512 Mb Corsair XL Pro
- X850 Pro ( @ 550 / 550 Mhz )
- Plextor PX-716A

M'n CPU en videokaart zijn dus overgeclockt, voeding heeft het er tot op heden nooit moeilijk mee gehad.
In de zomer gaat het voedinkje trouwens wel richting de 55 graden.

Verwijderd

Drew

Verwijderd

To Admin: wilt u het voorgaande bericht verwijderen?

Ik heb zelf sinds gisteren een probleem met mijn SN95G5. Altijd goed gewerkt (half jaar in bezit) Nu wil de shuttle niet opstarten. De fan gaat meteen 100% aan, maar verder gebeurt er niets. Heb het geheugen als verwijdert ( of 1 voor 1, heb 2x 512MB) De tv-kaart verwijdert. De hdd afgekoppelt. Niets lijkt te helpen. Nu heb ik net gemerkt dat nadat ik de shuttle een keer of 5 (kan ook 10 zijn) gereset heb dat hij dan soms wel opstart met het beginlogo. Hij blijft hier dan steken. Wel kan ik dan even de bios in, maar loopt ook daar na een tijdje vast. Dit is dus heel af en toe mogelijk, maar meestal start hij dus helemaal niet op..

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik hoop niet m'n moederbord!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 11:50:
To Admin: wilt u het voorgaande bericht verwijderen?

Ik heb zelf sinds gisteren een probleem met mijn SN95G5. Altijd goed gewerkt (half jaar in bezit) Nu wil de shuttle niet opstarten. De fan gaat meteen 100% aan, maar verder gebeurt er niets. Heb het geheugen als verwijdert ( of 1 voor 1, heb 2x 512MB) De tv-kaart verwijdert. De hdd afgekoppelt. Niets lijkt te helpen. Nu heb ik net gemerkt dat nadat ik de shuttle een keer of 5 (kan ook 10 zijn) gereset heb dat hij dan soms wel opstart met het beginlogo. Hij blijft hier dan steken. Wel kan ik dan even de bios in, maar loopt ook daar na een tijdje vast. Dit is dus heel af en toe mogelijk, maar meestal start hij dus helemaal niet op..

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik hoop niet m'n moederbord!
Koeler nog goed vast? Al ander geheugen geprobeerd? cmos reset?
Draaien de fan's van de PSU en nortbridge wel.

Verwijderd

Koeler zit goed vast. Ander geheugen kan ik helaas niet proberen omdat ik geen ander heb. Wel heb ik 2x 512MB en heb ze allebei apart geprobeerd. De fan van de voeding draait ook wel.
Hoe kan ik de CMOS resetten?

• Fear-factoR
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Oud topic maar ik wil toch mijn ervaring delen met anderen die misschien tegen dit probleem aan lopen...

Recent heb ik mijn Shuttle van een AMD64 3000+ naar een X2 4200+ geupgrade, echter loop ik tegen het probleem aan dat bij een cold boot m'n shuttle niet meer aan wil.
Het enige dat gebeurt is een korte opleving van de cpu fan en het rode waarschuwing lampje van de AGP-slot die gaat branden.
De enige manier om hem aan de gang te krijgen is de stekker er uit, CMOS resetten en stekker er weer in, waarna de shuttle direct boot en ik de bios opnieuw moet instellen.
Niet echt ideaal dus...

In m'n zoektocht naar een oplossing heb ik 6 verschillende BIOS versies geprobeerd, helaas zonder resultaat.
De originele FN95S20A, die m'n 4200 niet eens herkend, FN95S20E ook geen 4200 herkenning, FN95S2X8, FN95S2XA, FN95S2XB en FN95S2XD waarbij m'n shuttle alleen wil starten met een CMOS reset.

Op sudhian heb ik twee interessante topics gevonden klik en 1 waar ik ook een paar replies heb gedaan klik

Het hele probleem komt dus neer op de verschillende BOM (Bill of materials) versies van de SN95G5.

deze post vond ik vooral interessant.
Nadat ik in mijn BIOS de PWRON After PWR-Fail functie had ingesteld op On, start m’n shuttle direct op wanneer ik de knop van m’n stekkerdoos inschakel, ik hoef de power knop op m’n shuttle dus niet meer aan te raken… niet ideaal maar het werkt…
Edit: Met de PWRON After PWR-Fail op Former-sts krijg ik weer dezelfde problemen (fan & rode AGP lampje), met het 4sec inhouden van de power knop gaat het lampje weer uit en start de shuttle daarna wel (dit moet ik soms een aantal keer herhalen).
Met de PWRON After PWR-Fail op On starte de shuttle zonet wel normaal, dus niet op de stekkerdoos maar op de powerknop.

Behoorlijk waardeloos, bovendien is het zo dat ik de 4200 veel te warm vind lopen, 56 graden met de case open (idle)… terwijl dat een stuk lager zou moeten zijn…
Ik denk dat ik uiteindelijk toch een RMA bij Komplett ga aanvragen en opzoek ga naar een Opteron 165 of X2 4400, hoewel deze beiden slechter zullen presteren onder Vray (vanwege de grotere cache tov de 4200, 1Mb tegen 512Kb).

De samenstelling van mijn systeem is als volgt; Shuttle SN95G5B (V2) BOM23 | AMD X2 4200+ | Quadro FX 1000 | 2GB DDR PC3200 Elixir | 160 GB Maxtor | NEC DVDRW 3500A

[ Voor 8% gewijzigd door Fear-factoR op 09-09-2007 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Fear-factoR, ik heb dus hetzelfde probleem (ik ben SiNNeD van het Sudhian Forum). Ik heb alleen een SN95G5 V1 (BOM nummer weet ik niet). Vraagje; hoe weet je dat de X2 4400+ wel zal werken? Heeft dat te maken met die stepping? Anders verpats ik mijn X2 4200+ gewoon en koop die X2 4400+ alleen moet ik dan wel zeker weten dat die wel werkt.. bedankt voor de info alvast!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

je moet een versie v3 hebben van deze shuttle. ik had dit probleem ook en heb de shuttle uiteindelijk maar terug gebracht na lang zoeken.
de v3 versie werkt zonder problemen met die proc.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Wat is de snelste proc die nog in een V1 kan dan? De officiele support list maakt geen onderscheid tussen de versie dacht ik, en ik vertrouw er zowiezo niet echt op..

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:19:
je moet een versie v3 hebben van deze shuttle. ik had dit probleem ook en heb de shuttle uiteindelijk maar terug gebracht na lang zoeken.
de v3 versie werkt zonder problemen met die proc.
Ik heb via shuttleshop.nl een V3 moederboard gekocht en inderdaad, mijn processor (Athlon X2 4200+ Toledo) werkt nu wel. Ik heb echter nu een nieuwe probleem; ik krijg op geen enkele manier meer geluid uit m'n Shuttle. Ik hoor alleen een hoge piep door m'n boxen die hoger wordt wanneer ik het volume omhoog gooi. Ik heb al van alles geprobeerd;
  • Die met aluminium beklede kabel nagekeken die naar de voorkant van de Shuttle loopt (ik heb gelezen dat deze kabel ook de audio aanstuurt, samen met de voorste USB poorten die het overigens wel goed doen (heb een DVD gebrand op 12X via deze poorten om te testen)). Deze kabel ook al een keer vervangen door de oude kabel van mijn V1 moederboard.
  • Drivers opnieuw geinstalleerd (RealTek en nVidia). Er worden geen problemen aangegeven in Apparaatbeheer, alles is geinstalleerd.
  • Windows opnieuw geinstalleerd na complete format.
  • Gekeken of onboard audio uit staat in het BIOS.
  • Andere boxen geprobeerd.
Ik weet echt niet meer wat ik nog kan proberen. Ik heb al een e-mail gestuurd naar shuttleshop.nl maar nu ik een probleem heb wordt er een stuk minder snel gereageerd (donderdag een e-mail gestuurd en nog niets gehoord). Ik wacht tot maandag en dan ga ik weer e-mailen of bellen want ik denk dat mijn moederboard gewoon een probleem heeft.

Of heeft iemand nog andere suggesties? Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn V3 moederboard doet nu helemaal niets meer. Ik heb het V1 moederboard maar weer terug gedaan met m'n oude processor en alles doet het weer, incl. het geluid (ik typ dit bericht nu ook op de Shuttle). Ik denk dat ik een slecht moederboard heb gekregen, nu hoop ik maar dat shuttleshop.nl mij een nieuwe stuurt. Degene die ik had ontvangen was volgens mij toch al geen nieuwe dus daar ben ik ook al niet zo blij mee.

• Tofu
Oei, dat is wel sneu :s
Ik had net na het lezen een reactie naar hen gestuurd met de vraag wat zo'n moederbord moet kosten? Ik heb namenlijk ook nog een V1, en zou graag ook eens naar een sneller processortje gaan uitkijken. Ik dacht ook dat je RAID misschien in V3 onder vista werkend zou kunnen krijgen?
Een nieuw moederbord leveren lijkt mij trouwens moeilijk aangezien shuttle dit niet los verkoopt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er € 189 voor betaald (incl. verzenden en BTW). Ik wist niet dat Shuttle deze moederboarden niet los levert maar dan had deze winkel mij dat moeten vertellen. Ik heb nu het moederboard ontvangen in een slecht passende doos zonder enige bescherming (op een statische zak na dan). Daar was ik al niet blij mee omdat deze natuurlijk gewoon goed ingepakt hoort te zijn. Maar goed, hopelijk krijg ik een andere die wel werkt en doen ze niet moeilijk over ruilen. De CMOS batterij was trouwens ook leeg dus dit plankje heeft al een tijd op de plank gelegen ;) Ik hou je op de hoogte, als ik jou was zou ik even wachten met bestellen tot je hoort hoe de service is.

• Tofu
Bedankt, ik kreeg ook net een email terug (op dit uur :D) met dezelfde prijs. Lijkt me niet dat de verzending naar België evenveel zal kosten, maar goed.
€189 vind ik wel veel, zeker ter verplaatsing van iets wat ik eigenlijk al heb en niet stuk is.
Mijn computer is niet eens het dubbel nog waard vrees is (€350 ofzo nog denk ik).
Ik zag wel dat ze van die leuke frontjes hebben, met schermpjes in :+.
Maar goed, ik wacht op jouw ervaring hiermee voor ik zowiezo iets doe.

Of ze die niet los verkopen weet ik niet zeker hoor, ik gok dat alleen, omdat ik die moederbordjes nog niet op een andere site of op de officiële site tegengekomen ben.

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden niets meer gehoord van die shuttleshop.nl. De support is dus niet best. Net m'n derde e-mail gestuurd met de vraag of ik het moederboard kan ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn woorden 100% terug nemen. Ik heb wel degelijk antwoord ontvangen op mijn e-mails maar op een of andere manier zijn deze in mijn spam box terecht gekomen. Ben vandaag netjes gebeld met de vraag waarom ik steeds bleef e-mailen terwijl zij allang hadden geantwoord. Ik heb nu een RMA nummer dus ik kan het moederboard gewoon terug sturen. Goed nieuws voor mij dus :D

• Tofu
Zéér goed! Vond het al gek, want ik had ook gewoon een nette email terug gekregen.
Ik had ondertussen al dit gevonden ook.
Dit zijn de verzendingskosten:
The motherboard only would be $35 packed and shipped. If you want the case which is not in
good condition the total is $80 shipping.
Ik had dit nagevraagd toen de veilig op $1 stond, maar ondertussen is het al >$20 wat ik te duur vind te worden. Met een V3 kan ik maximaal een 4800+ plaatsen, wat me nog eens €200 zou kosten, en voor zeer weinig snelheidsverschil. Zeker als je vergelijkt met wat er nu beschikbaar is. Ik zocht ook naar een V3 omdat ik dacht dat de RAID ondersteuning onder VISTA daar wel ondersteund werd, maar dat is me zoveel geld niet waard.
Pagina: 1 2 Laatste